Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
fsfikke schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:14:
[...]

Dat klopt niet helemaal, je hebt een Thread Border Router nodig, maar deze hoeft niet perse van Apple te zijn. Bij mij werkt het bijv uitstekend met een uitvoering: Tado Bridge X (Of voor €30)
Er is hier eerder discussie/verwarring over geweest. xileS in "Aqara U200 Smart Lock"

Ik herinner mij dat zelfs in de handleiding van U200 staat dat je specifiek een Apple border router nodig hebt. Dat is wel weer tegenstrijdig, maar ik heb nu idd meerdere berichten gelezen dat het werkt en inmiddels is de Nest Hub gen 2 ook bij mij thuis aangesloten. Ik ga het dus ook maar een keer testen en kom er op terug of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-06 10:17
Wat observaties tot dus ver:

Ultra:
kolere wat een herrie
meteen wifi en remote control
compact
leuk met 3 speed settings, snelste mechanica
prima vingerprint, en snel
krijgt mij ultra lastige 3 punts slot niet helemaal dicht
accu op te laden in het slot

U200:
jeetje wat een termen en trieste vertaling
geen remote control, moet nog een Hub bij
krijgt mijn 3punts slot niet helemaal dicht
complexe, soms verwarrende app, mede door de aparte benaming
accu op te laden in het slot
al die melodietjes....serieus?

Linus L2:
meteen wifi en remote access
eenvoudige app, geen geofencing of andere fancy stuff edit: er zit wel iets van geo in, of nadering iets... je kunt instellen dat ie lock of unlock doet bij nadering/leaving huis :)
geen extra hub ofzo nodig
draait mijn slot wel helemaal dicht en open
accu net in het slot zelf op te laden, nadeel
vingerprint heeft nu problemen met koppelen; app zegt geen bluetooth verbining terwijl mijn gsm wel de keypad ziet staan in de lijst met BT devices (ben ermaa bezig, snel contact met Yale support!)
Stilste van ze allemaal. Snelheid wellicht zelfde als de u200. Volgens mij heeft de Linus verder geen snelheids instellingen.

- reboot van gsm was blijkbaar de oplossing, en batterijtjes uit de Yale keypad2. Nu is de keypad toegevoegd, dalijk users, codes, vingerprints testen.

Edit: codes en vingerprint geven een oranje lichtje/led. Code of vingerprint niet correct betekent dit. Nou, ik heb de code net toegevoegd. Dus, hier gaat wat mis. Morgen maar weer Yale bellen. Ook een 2e vingerprint per user of eigenaar zie ik nog niet hoe ik die moet toevoegen...

Edit: keypad factory reset en toen opnieuw instellen heeft geholpen. Codes en vingerprint doet het nu. En snel.

Enige is toch extra vingers registreren... guest user kan, maar dan zit er alleen een code aan, en geen vingerprint...

:)

[ Voor 38% gewijzigd door PCJR op 22-01-2025 20:47 ]

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:15

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
PCJR schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 13:59:
[...]
Todat die sleutel kwijt is (en ja dat soort types, vrouwen, zijn er veel kan ik zeggen) en dan mag jij de slotenmaker gaan regelen etc. voor nieuwe cilinders :+
[…]
Dat soort types, vrouwen? Ik vind dat wel een hele denigrerende en storende opmerking, ook al zet je er een smilie achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
bjoran123 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:08:
[...]

Echter is het mij gewoon gelukt om het slot toe te voegen aan Woning app en vanuit daar kon ik gewoon de homekey toevoegen aan mijn wallet.
fsfikke schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:14:
[...]

Dat klopt niet helemaal, je hebt een Thread Border Router nodig, maar deze hoeft niet perse van Apple te zijn. Bij mij werkt het bijv uitstekend met een uitvoering: Tado Bridge X (Of voor €30)
Zojuist geprobeerd. Eerst op ipad de Woning app gedownload. Matter code gescand van de U200 en kreeg gelijk een melding dat ik een woninghub nodig heb. Als voorbeelden worden een paar Apple producten zoals homepod en Apple tv getoond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-vkF70ds8MytC3J3sMcCOravjQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vAQJWFbM0kN9ZK6PRbUUQ5w0.jpg?f=user_large

Toen op iphone geprobeerd, Matter code gescand en blijft heel lang te laden. Lijkt dus iets verder te komen, maar alsnog mislukt het. De U200 is nu wel zichtbaar als ik bij Add Accessory op More options klik, maar ook dan lukt connecten niet.

Nest Hub een reboot gegeven, maar lijkt niet te helpen. Ff gecheckt in Google Home en daar werkt de U200 wel.

Doe ik iets verkeerd?

[ Voor 29% gewijzigd door xileS op 22-01-2025 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

xileS schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:46:
[...]

[...]

Zojuist geprobeerd. Eerst op ipad de Woning app gedownload. Matter code gescand van de U200 en kreeg gelijk een melding dat ik een woninghub nodig heb. Als voorbeelden worden een paar Apple producten zoals homepod en Apple tv getoond:

[Afbeelding]

Toen op iphone geprobeerd, Matter code gescand en blijft heel lang te laden. Lijkt dus iets verder te komen, maar alsnog mislukt het. De U200 is nu wel zichtbaar als ik bij Add Accessory op More options klik, maar ook dan lukt connecten niet.

Nest Hub een reboot gegeven, maar lijkt niet te helpen. Ff gecheckt in Google Home en daar werkt de U200 wel.

Doe ik iets verkeerd?
Een woningshub is misschien toch nodig voor bepaalde functies van Homekit. Maar dit hoeft niet perse een nieuwe Apple TV of HomePod te zijn, een oudere Apple TV werkt ook als Home Hub (wat weer wat anders dan een TBR is).

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
fsfikke schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 22:32:
[...]

Een woningshub is misschien toch nodig voor bepaalde functies van Homekit. Maar dit hoeft niet perse een nieuwe Apple TV of HomePod te zijn, een oudere Apple TV werkt ook als Home Hub (wat weer wat anders dan een TBR is).
Dan ben ik benieuwd hoe @bjoran123 het gelukt is, want die gaf aan dat hij ook geen Apple Home device in het netwerk heeft, maar wel een Nest Hub 2nd gen net als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjoran123
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:08
xileS schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 22:45:
[...]

Dan ben ik benieuwd hoe @bjoran123 het gelukt is, want die gaf aan dat hij ook geen Apple Home device in het netwerk heeft, maar wel een Nest Hub 2nd gen net als ik.
Wat ik volgens mij heb gedaan is de u200 in de modus zetten waarin hij toegevoegd kan worden aan een Matter netwerk. Toen heb ik in Woning geprobeerd op verschillende manieren toe te voegen. Maar weet even niet meer welke weg toen gelukt is, of ik het via Google Home naar Apple woning gedaan heb of direct in Apple Woning.

waar je even mee moet spelen is de manieren hoe je hem in de woning app kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-06 17:30
Draai hier nog altijd op 3.0.0_0071, nog steeds geen 76 firmware beschikbaar. Heb beta updates wel aanstaan in de app.

Heb de U200 nu ongeveer drie maanden:
Het is wat irritant dat er een vertraging zit tussen het zelf draaien aan de knop, en het inschakelen van de auto-turn lock. Dit zou in een van de toekomstige firmware updates worden aangepakt. Hopelijk komt die snel.

Merk inderdaad ook dat de keypad relatief snel leegloopt, de vingerafdruk scanner werkt wel vlot, maar in mijn geval is het ongeveer 50/50 of hij mijn vinger herkent.
Met namen bij regen werkt ie niet, maar als ik mijn vinger er net iets anders ophoud dan wil het ook niet werken. Heb mijn vinger al meerdere keren toegevoegd.

Er is dan wel nog de optie voor de Apple Home Key, is het mogelijk om die automatisch op de eerste positie in te stellen in de Appel Wallet, als ik thuis ben? Zit nu met het geneuzel dat ik hem dan eerst moet selecteren, omdat standaard mijn bankpas is geselecteerd. Als het regent zit ik daar niet op te wachten.

Eigenlijk mis ik nog een goede geofencing feature, ik heb nu iets via Apple Shortcuts en Home Assistant gemaakt, maar dat werkt alleen als mijn VPN aanstaat en er verbonden kan worden met Home Assistant.

Kwa hardware:
Op zich wel tevreden over de U200, was alleen mooier geweest als hij kleiner van formaat was en wat stiller.
Op de voordeur monteer ik voorlopig nog geen slim slot. Die deur gebruiken we veel minder, en ik wacht eigenlijk op iets als een tedee Smart Lock, maar dan met thread en matter, en de mogelijkheid om te kiezen tussen ontgrendelen en openen.

Heb de auto lock van de U200 op 3s ingesteld. Immediate ging soms al dicht terwijl de deur nog niet goed in het slot zit, of als ik de klink twee keer beweeg. Lijkt erop dat hij puur kijkt naar het op en neer bewegen van de dagschoot, ik meen gelezen te hebben dat er een gyro sensor in de U200 zou zitten. Maar zo te zien doet ie daar niks mee, want ook als de deur openstaat gaat hij op slot, na het bewegen van de klink.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
bjoran123 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:20:
[...]

Wat ik volgens mij heb gedaan is de u200 in de modus zetten waarin hij toegevoegd kan worden aan een Matter netwerk. Toen heb ik in Woning geprobeerd op verschillende manieren toe te voegen. Maar weet even niet meer welke weg toen gelukt is, of ik het via Google Home naar Apple woning gedaan heb of direct in Apple Woning.

waar je even mee moet spelen is de manieren hoe je hem in de woning app kan toevoegen.
Waarschijnlijk moet ik eerst buiten de woning app kijken, aangezien er volgens mij maar 1 manier is in de woning app om accessoires toe te voegen. Dat is de matter code scannen met de camera of handmatig invoeren. Smart lock wordt wel gevonden, maar toevoegen lukt dus helaas niet.

Wellicht dat er idd een instelling is in de Aqara app. Ik had al eens daar wat gekeken, maar vaak vroeg die naar de M3 hub dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Gijs007 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:30:

Heb de auto lock van de U200 op 3s ingesteld. Immediate ging soms al dicht terwijl de deur nog niet goed in het slot zit, of als ik de klink twee keer beweeg. Lijkt erop dat hij puur kijkt naar het op en neer bewegen van de dagschoot, ik meen gelezen te hebben dat er een gyro sensor in de U200 zou zitten. Maar zo te zien doet ie daar niks mee, want ook als de deur openstaat gaat hij op slot, na het bewegen van de klink.
Op het neer bewegen van de dagschoot/latch is eigenlijk wel een goed idee, dat zou de auto lock veel beter maken als dit mogelijk is. Volgens mij doet die dat namelijk niet, aangezien die idd gewoon op slot gaat terwijl je soms de deur expres open laat.

Alleen daarom heb ik deze functie nog uit staan en doe ik zelf 1 draai aan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:11
Ik heb het slot nu al een tijdje. Het werkt op zich prima, alleen de Homekit-koppeling werkt vaker niet dan wel. Da's best irritant. Hebben andere gebruikers dit probleem ook?

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Gijs007 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:30:
[…]
Er is dan wel nog de optie voor de Apple Home Key, is het mogelijk om die automatisch op de eerste positie in te stellen in de Appel Wallet, als ik thuis ben? Zit nu met het geneuzel dat ik hem dan eerst moet selecteren, omdat standaard mijn bankpas is geselecteerd. Als het regent zit ik daar niet op te wachten.
[…]
Even expres modus aanzetten bij deze huissleutel en dan hoef je je toestel of Watch alleen nog maar tegen het keypad te duwen. Zelfs ontgrendelen is niet eens nodig. Hij pakt vanzelf de juiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-06 17:30
robertwebbe schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:25:
[...]

Even expres modus aanzetten bij deze huissleutel en dan hoef je je toestel of Watch alleen nog maar tegen het keypad te duwen. Zelfs ontgrendelen is niet eens nodig. Hij pakt vanzelf de juiste.
Das wel een goeie. Kan dit ook enkel voor de Watch aangezet worden? Die blijft in principe unlocked zolang ik hem om heb.

iPhone gebruik ik hier toch niet voor, ik lees bovendien dat express modus zonder face-id of pincode werkt. Dus als iemand mijn iPhone zou vinden/stelen kunnen ze ook mijn huis in. :/

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• posttoast
Gijs007 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:48:
[...]

Das wel een goeie. Kan dit ook enkel voor de Watch aangezet worden? Die blijft in principe unlocked zolang ik hem om heb.

iPhone gebruik ik hier toch niet voor, ik lees bovendien dat express modus zonder face-id of pincode werkt. Dus als iemand mijn iPhone zou vinden/stelen kunnen ze ook mijn huis in. :/
Klopt, maar dat is met je sleutel in principe ook zo ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
De Yale had een streepje voor hier (stil + krachtigere dan de u200 en Ultra) maar ik kom er net achter dat als ik opa en oma en mijn 6 jarige zoon de deur wil laten openen met de vingerprint, ze PERSE een gsm, Yale account en Yale app moeten hebben!!! Serieus 8)7

Yale-> retour :/
(proberen of ik nog een workaround kan vinden... alleen een guest code kan wel, maar ik wil net mijn kids juist geen codes geven, enkel de vingerprint laten gebruiken)

Dan toch de U200 of de Ultra, nog maar een paar dagen weer testen... jeetje wat lastig.

-> moet je nu echt steeds op een toets van de keypad drukken als je iets van een setting wil zien of aanpassen in de U200 app??? :F

[ Voor 11% gewijzigd door PCJR op 23-01-2025 20:52 ]

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
PCJR schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 19:51:
-> moet je nu echt steeds op een toets van de keypad drukken als je iets van een setting wil zien of aanpassen in de U200 app??? :F
Jup, maar als alles goed is ingesteld zou je dat niet vaak hoeven te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
xileS schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 21:16:
[...]

Jup, maar als alles goed is ingesteld zou je dat niet vaak hoeven te doen.
Klopt ja.

Ik zit nu weer te kijken naar de Tedee Pro. Wel duurder, maar wel erg stil en snel volgens filmpjes. Over 1-2 weken zou de vingerprint beschikbaar komen. Heb nu de Tedee Pro besteld met bridge, en MC cilinder. We gaan t zien.

[ Voor 16% gewijzigd door PCJR op 25-01-2025 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
-> hm ik kan na een tijd mijn post niet meer editten blijkbaar?

Maar, die Tedee Pro is wel echt top! Super stil, snel, eenvoudige installatie, en een vingerprint komt in feb beschikbaar. Maja, wel duur :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:19
PCJR schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:09:

Maar, die Tedee Pro is wel echt top! Super stil, snel, eenvoudige installatie, en een vingerprint komt in feb beschikbaar. Maja, wel duur :)
Klopt; De Pro is inderdaad super mooi, klein, stil. Ik vond alleen hun "support" niet echt geweldig.
Ik heb dat ding ergens in 2022/2023 gekocht. Toen werdt er gezegd dat de Local API support binnenkort beschikbaar kwam. Dit heeft zeker toen nog een jaar geduurt en is nu wel beschikbaar met zeer basale functies.

Daarnaast werd er toen al gezegd dat de NFC in de keypad "binnenkort" beschikbaar komt (met o.a. HomeKey). Inmiddels is het 2025 en is dat ding nog steeds locked, laat staan dat er Homekey support is.

Fingerprint en/of Homekey support is wel echt super fijn. Maargoed. dat is wellicht een persoonlijke mening

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
QempZoR schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:12:
[...]

Klopt; De Pro is inderdaad super mooi, klein, stil. Ik vond alleen hun "support" niet echt geweldig.
Ik heb dat ding ergens in 2022/2023 gekocht. Toen werdt er gezegd dat de Local API support binnenkort beschikbaar kwam. Dit heeft zeker toen nog een jaar geduurt en is nu wel beschikbaar met zeer basale functies.

Daarnaast werd er toen al gezegd dat de NFC in de keypad "binnenkort" beschikbaar komt (met o.a. HomeKey). Inmiddels is het 2025 en is dat ding nog steeds locked, laat staan dat er Homekey support is.

Fingerprint en/of Homekey support is wel echt super fijn. Maargoed. dat is wellicht een persoonlijke mening
Hoorde vandaag dat de keypad met vingerprint eind feb komt. Idd voor oma opa, kleine kids, is vingerprint en of een code super. Wij thuis hier kunnen evt de app aanzetten met auto unlock zodra binnen BT bereik. Ook dit is een feature die ik nog niet ergens anders zag :)

+ lekker dikke MC cilinder, voelt ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06 21:07
Die Tedee Pro met fingerprint zou voor mij een instant buy geweest zijn, maar nu heb ik de U200 en ben daar prima tevreden over!

Mijn ervaring is dat ik inmiddels alleen nog maar naar de huidige features kijk, en niet naar beloftes van zaken die nog moeten komen (in het algemeen hoor, niet perse voor de Tedee alleen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:27
davasch schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:47:
Die Tedee Pro met fingerprint zou voor mij een instant buy geweest zijn, maar nu heb ik de U200 en ben daar prima tevreden over!

Mijn ervaring is dat ik inmiddels alleen nog maar naar de huidige features kijk, en niet naar beloftes van zaken die nog moeten komen (in het algemeen hoor, niet perse voor de Tedee alleen).
Apple HomeKey gaan ze ook niet ondersteunen via de fingerprint reader. Tenminste dat geven ze aan op hun eigen forum… @PCJR @QempZoR

https://community.tedee.com/t/apple-homekey-support/231/5

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
TheKerremenke schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:55:
[...]

Apple HomeKey gaan ze ook niet ondersteunen via de fingerprint reader. Tenminste dat geven ze aan op hun eigen forum… @PCJR @QempZoR

Ik heb niks van apple dus :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-06 16:06

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

TheKerremenke schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:55:
[...]

Ik kwam dat Tedee wel eens tegen als ik bv op amazon aan het kijken was. Dacht altijd dat het een of ander flut merk was uit verweggistan en me er verder nooit in verdiept. Blijkt dus Pools te zijn ? Toch eens in de gaten houden.

Hiervoor had ik een Bold Smart Lock van een Nederlands bedrijf, maar dat was echt een hit or miss met het unlocken. Telefoon moet in Bluetooth range zijn van het slot om te kunnen ontgrendelen, maar vaak stond ik op 5 cm van de deur en ging die nog niet open. Zelfs met hun eigen Bold Clicker werkte het niet feilloos.

De U200 doet het met Apple HomeKey eigenlijk altijd. Kan op gebruiksgemak niks aan tippen voor mij. Zolang andere sloten geen Apple Homekey ondersteunen, kijk ik er voorlopig niet naar.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
PCJR schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:09:

Is dit uiteindelijk 'm geworden? Of heb je toch aanpassingen aan de deur moeten doen? (nieuwsgierig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
graceful schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 19:31:
[...]

Is dit uiteindelijk 'm geworden? Of heb je toch aanpassingen aan de deur moeten doen? (nieuwsgierig)
Jup, paar dagen de Tedee Pro en de bridge draaien hier. Ik heb de stelnokken voor de 2 haken in het kozijn wat ruimer gefreest. Nu gaat het op slot draaien soepel genoeg.

Tedee de beste, vind ik, tot nu. Moet volgende maand de keypad met vingerprint nog krijgen en testen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
bjoran123 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:20:
[...]

Is mij nog steeds niet gelukt. Als je in de Aqara app naar instellingen > Algemene instellingen > Matter gaat dan krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DwzyQQJRTBdf_loyitXS7FHQdrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ghk5g3o9P1SgOqnYFhx83Bzb.jpg?f=fotoalbum_large

En dan kom ik dus al niet verder.

Weet je inmiddels hoe het gelukt is met een Google Hub 2nd gen in het netwerk en geen Apple Home device?

/edit
Het is gelukt!

Instellen moet niet via aqara app, maar via de Google Home app, waarmee de U200 al verbonden is:

U200 lang ingedrukt houden (kort ingedrukt opent gelijk slot/deur :')) > tandwiel (instellingen) > Gekoppelde Matter-apps en -services > Apps en services koppelen

En de rest spreekt vanzelf.

In de Apple Home app kan je ook een pass code instellen zag ik voor de keypad itt Google Home. Ik weet niet of dit ook werkt als je niet thuis bent.

Ik heb de passcode gelijk weer verwijderd, dit houdt ik liever centraal in de Aqara App ipv in verschillende apps. Woning app ook maar gelijk verwijderen, anders kan mijn vrouw erg makkelijk per ongeluk deur openen thuis.

[ Voor 22% gewijzigd door xileS op 02-02-2025 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjoran123
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:08
Ik zie het bericht nu pas, ik kon me niet meer goed herinneren wat stappen precies geweest zijn maar mij lukte het ineens... En ik denk dat het inderdaad dezelfde stappen zijn geweest die jij hier genoemd hebt!

Fijn dat het gelukt is! veel plezier ermee!!

wij hebben helaas hier onze eerste "buitensluiting" gehad.
Deur was om een of andere vage reden niet goed in nachtslot gegaan. volgende dag vreemd dat hij niet open ging als ik korte draai gaf. Tocht maar gewoon weg gegaan. Bij thuiskomt bleek hele u200 niet goed te reageren op openmaken of op slot doen... Moesten voor eerst de sluiten gebruiken om er in te komen.

Dit is pas eerste keer sinds 3 maanden, had eigenlijk al eerder verwacht dat we tegen dit soort problemen aan zouden lopen maar lijkt dus alles mee te vallen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
bjoran123 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 09:05:
Ik zie het bericht nu pas, ik kon me niet meer goed herinneren wat stappen precies geweest zijn maar mij lukte het ineens... En ik denk dat het inderdaad dezelfde stappen zijn geweest die jij hier genoemd hebt!

Fijn dat het gelukt is! veel plezier ermee!!
Zo lang geleden is het nog niet ;p. Het is idd lastig om te vinden hoe dat Matter icm Home Key enzo allemaal werkt. Op Reddit las ik ook gewoon dat je specifiek een Apple Thread border router nodig is voor Home Key.

Ik was meer nieuwsgierig of het dus zou werken met alleen een Google Thread border router en zelf ga ik het niet gebruiken omdat ik een Android telefoon heb (wel heb ik een NFC sticker dat ook werkt).

In deze manual staat het een beetje beschreven hoe je connectie maakt met een andere Matter ecosysteem:
Connecting to other Matter Ecosystems
1. Ensure you have a 2-in-1 Matter Controller and Thread Border Router for third-party ecosystems for
the binding. Power on the door lock, press the Set button to enter pairing mode, then use the
third-party app to scan the Matter QR code or enter the setup code from the Lock or user manual.
2. To add the device to another ecosystem after binding it to Matter, use the Matter app to share the
device with other platforms.

3. If you want to bind the device to another ecosystem and remove the current one, first remove the
device from the app, then reset the door lock or go to the local settings page to reset the Matter
ecosystem. The door lock will revert to its initial pairing mode. Refer to the Local Settings section of
the manual for reset instructions.
"Matter app" is dus in mijn geval de Google Home app.
wij hebben helaas hier onze eerste "buitensluiting" gehad.
Deur was om een of andere vage reden niet goed in nachtslot gegaan. volgende dag vreemd dat hij niet open ging als ik korte draai gaf. Tocht maar gewoon weg gegaan. Bij thuiskomt bleek hele u200 niet goed te reageren op openmaken of op slot doen... Moesten voor eerst de sluiten gebruiken om er in te komen.

Dit is pas eerste keer sinds 3 maanden, had eigenlijk al eerder verwacht dat we tegen dit soort problemen aan zouden lopen maar lijkt dus alles mee te vallen!!
Wat bedoel je precies? Je moest je fysieke sleutel gebruiken om binnen te komen denk ik? Waarschijnlijk zat je deur dan niet goed helemaal dicht, waardoor slot beetje is gaan crashenn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Gezien een anti-paniek cilinder bijmaken bijna evenveel kost als 2 gelijksluitende nieuwe sloten ga ik waarschijnlijk voor de laatste optie gaan.

Is het best om 5mm groter te nemen voor de binnenmaat zodat het slot 7mm uitsteekt ipv 2mm en zo de adapter goed vast gemaakt kan worden met schoeven ipv te lijmen? Of geeft deze 7mm lengte andere problemen met de adapters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
Ik ben bezig Aqara U200 te installeren. Maar waar ik niet helemaal uitkom is hoe ik het slot nu van buitenaf open doe. Tijdens de kalibratie vraagt het slot netjes of dat tijdens de unlock alleen de nachtschoot geopend is en niet de dagschoot. Maar als ik nu via de keypad een unlock doe gaat het bij wel van de nachtschoot af, maar trekt het niet de dagschoot in.

Dan kan ik deur aan buitenkant alsnog niet openen?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:31
Je moet even instellen dat ie de latch opent en na paar seconden weer terug draait.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GaxVd-fDCMN22uuIaXZ3di8EDNQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4sEXY3w6xasXwrpSsouASsVp.png?f=fotoalbum_large

Ik denk dat dat je probleem verhelpt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morpheusk
Bulligan schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:24:
Je moet even instellen dat ie de latch openend en na paar seconden weer terug draait.

[Afbeelding]

Ik denk dat dat je probleem verhelpt.
Inderdaad, maar volgens mij had ik die optie pas na een update. Anyhow het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-06 08:16
Heeft er hier is en de aaara u200 gekoppeld met homey en middels homey een koppeling via HomeKit?

Zo ja werkt Apple home key dan?

En als ik het slot koppel aan een boarder router kan ik het slot dan op afstand bedienen via de aqara app?

[ Voor 29% gewijzigd door MarioMark1541 op 12-02-2025 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:24:

En als ik het slot koppel aan een boarder router kan ik het slot dan op afstand bedienen via de aqara app?
Volgens mij heb je daar specifiek een Aqara hub voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
xileS schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:39:
[...]

Volgens mij heb je daar specifiek een Aqara hub voor nodig.
Uhm

Maar je kan dus niet net zoals bij Nuki settings op afstand raadplegen en of de deur openen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:53:
[...]

Uhm

Maar je kan dus niet net zoals bij Nuki settings op afstand raadplegen en of de deur openen ?
Deur openen lukt, maar dat gaat niet hoe ik het wens. Het lukt in de Apple/Google Home app met 1 klik op een tegel.

Betreft settings, kan je in Google Home niks wijzigen zo ver ik weet en in Apple Home kan je een passcode toevoegen, maar deze zie je niet terug in de Aqara app (dus die functie gebruik ik liever ook niet)

Verder kan je zonder een M3 Hub van Aqara idd niet op afstand de Aqara App gebruiken voor instellingen. Wel voor een tijdelijke passcode, welke werkt voor ongeveer een kwartier, daar is blijkbaar geen internet verbinding voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
xileS schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:21:
[...]

Deur openen lukt, maar dat gaat niet hoe ik het wens. Het lukt in de Apple/Google Home app met 1 klik op een tegel.

Betreft settings, kan je in Google Home niks wijzigen zo ver ik weet en in Apple Home kan je een passcode toevoegen, maar deze zie je niet terug in de Aqara app (dus die functie gebruik ik liever ook niet)

Verder kan je zonder een M3 Hub van Aqara idd niet op afstand de Aqara App gebruiken voor instellingen. Wel voor een tijdelijke passcode, welke werkt voor ongeveer een kwartier, daar is blijkbaar geen internet verbinding voor nodig.
We; gek dat het slot wel verbinding heeft via thread maar voor overige functies je dus een Aqara hub nodig hebt?

Jij gebruikt een GH hub begrijp ik?
Is het slot verder stabiel?
Op afstand openen doe je dus vial Google home

En stel ik voeg u200 toe via homey kan ik hem dan via Apple benaderen middels home key? Zo ja kan dit ook met meerdere gebruikers?

[ Voor 6% gewijzigd door MarioMark1541 op 12-02-2025 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:45:
[...]

We; gek dat het slot wel verbinding heeft via thread maar voor overige functies je dus een Aqara hub nodig hebt?
Ik weet het niet zeker, want ik heb geen aqara hub, maar volgens mij kan je daarmee wel op afstand de app bedienen (anders zou ik niet weten wat het voordeel moet zijn). Thuis via Bluetooth kan je alles in de Aqara app instellen. Als alles eenmaal al goed staat, hoef je er eigenlijk weinig mee.
Jij gebruikt een GH hub begrijp ik?
Is het slot verder stabiel?
Op afstand openen doe je dus vial Google home
Ik heb een Nest Hub 2nd gen die idd als Thread Border Router functioneerde. En na wat zoeken, kon ik ook Apple Home via de Google Home app verbinden, waardoor er ook HomeKey gebruikt kan worden. Deze wordt echter (nog) nooit gebruikt door ons. En op afstand openen heb ik ook nog nooit nodig gehad. Ik wou het wel hebben als optie, maar achteraf niet zo heel blij dat je deur te gemakkelijk per ongeluk kan openen, aangezien de Google Home app hier wel veel wordt gebruikt.
En stel ik voeg u200 toe via homey kan ik hem dan via Apple benaderen middels home key? Zo ja kan dit ook met meerdere gebruikers?
Je kan idd gewoon op meerdere iphones HomeKey instellen in de Apple Home/woning app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
xileS schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:40:
[...]

Ik weet het niet zeker, want ik heb geen aqara hub, maar volgens mij kan je daarmee wel op afstand de app bedienen (anders zou ik niet weten wat het voordeel moet zijn). Thuis via Bluetooth kan je alles in de Aqara app instellen. Als alles eenmaal al goed staat, hoef je er eigenlijk weinig mee.

[...]

Ik heb een Nest Hub 2nd gen die idd als Thread Border Router functioneerde. En na wat zoeken, kon ik ook Apple Home via de Google Home app verbinden, waardoor er ook HomeKey gebruikt kan worden. Deze wordt echter (nog) nooit gebruikt door ons. En op afstand openen heb ik ook nog nooit nodig gehad. Ik wou het wel hebben als optie, maar achteraf niet zo heel blij dat je deur te gemakkelijk per ongeluk kan openen, aangezien de Google Home app hier wel veel wordt gebruikt.

[...]

Je kan idd gewoon op meerdere iphones HomeKey instellen in de Apple Home/woning app.
Duidelijk

Als ik overstag zou gaan dan zou ik hem gaan verbinden via Homey!

Kan je uitleggen hoe je de aqara dan in de home app hebt gekregen ?

En wat zijn jou huis bevindingen kwa stabiliteit en functionaliteit ?

• MarioMark1541
Werkt Apple homekey nou wel of niet zonder Apple hub? Als je het slot toevoegt via een andere matter router

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 16:46:
Werkt Apple homekey nou wel of niet zonder Apple hub? Als je het slot toevoegt via een andere matter router
Er zijn dus meerdere meldingen hier dat men het werkend heeft gekregen en ik na wat moeite ook. Dat kan je een pagina terug wel vinden denk ik. Ik heb het iig via de Google Home app werkend gekregen, door het via die app een Matter apparaat toe te voegen.

• Bulligan
Vandaag een nieuw slot gekregen en opgehangen nadat mijn huidige (nog geen drie maanden oud) niet meer reageerde op NFC tags/phone/watch. Al werkte het nog prima middels code, fingerprint en zelfs Siri commando, was het toch wel een gemis en duidelijk een defect.
Makkelijk vervangen en weer toegevoegd in Apple home, fluitje van een cent. Update duurde het langste🤣. Alles weer toppie 👍🏼

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Aqara heeft mij ook een nieuwe gestuurd nadat er mechanisch iets kapot was gegaan in het slot. Moest even een filmpje maken en sturen en dat was voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vato9394
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 19-06 11:37
Update V76 is beschikbaar ... Maar helaas nog geen "open latch" feature via matter in home assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
robertwebbe schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 08:43:
Aqara heeft mij ook een nieuwe gestuurd nadat er mechanisch iets kapot was gegaan in het slot. Moest even een filmpje maken en sturen en dat was voldoende.
Garantie aanvraag kan dus rechtsreeks via Aqara en hoeft niet via de winkel waar je het gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Normaal zul je garantie moeten claimen bij de verkoper. Toen ik bij Amazon dit traject in ging werd ik doorverwezen naar deze pagina:
https://static-resource.aqara.com/html/feedback.html

De opvolging was perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
xileS schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:29:
[...]

Garantie aanvraag kan dus rechtsreeks via Aqara en hoeft niet via de winkel waar je het gekocht hebt?
Ik moest uiteindelijk van Aqara wel contact opnemen met de verkoper voor een ruil actie. Maar aangezien ik dus alle berichten tussen mij en Aqara direct kon doorsturen en ook hun uiteindelijke conclusie had ik verder ook geen gezeur of gezeik. Moest ook filmpje maken etc en wat andere vragen beantwoorden van Aqara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Volgens mensen op Reddit is er een nieuwe firmware vrijgegeven (ook aan niet beta channel): https://www.reddit.com/r/...ipnhji/aqara_u200_update/

Iemand al aangeboden gekregen? Hier nog niet maar ik ga sowieso voorlopig niet over aangezien er niets nieuws in lijkt te zitten. en alles werkt prima dus if it ain’t broken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:00
Sander schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:03:
Volgens mensen op Reddit is er een nieuwe firmware vrijgegeven (ook aan niet beta channel): https://www.reddit.com/r/...ipnhji/aqara_u200_update/

Iemand al aangeboden gekregen? Hier nog niet maar ik ga sowieso voorlopig niet over aangezien er niets nieuws in lijkt te zitten. en alles werkt prima dus if it ain’t broken…
Kijk eens 5 berichten hierboven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
remmuz schreef op zondag 16 februari 2025 @ 07:56:
[...]

Kijk eens 5 berichten hierboven...
Daar staat niet of diegene die versie ook al heeft of draait? Door de gebrekkige release notes van Aqara zoek ik naar ervaringen waarbij de nieuwe firmware ook draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Ik draai op .76 en ik merk geen verschil.
Versie .76 is op 6 januari beschikbaar gesteld aan de test groep. Als er problemen mee waren dan zou dat nu wel bekend zijn.
Helaas geen release notes inderdaad. Er zou wel een fix in moeten zitten voor het probleem dat in sommige gevallen de batterijen van het keypad snel leeg raakten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
Mmhm. Zie in HomeAssistant bij de u200 “up to date” staan met versie 071. Dus HA herkend nog niet dat 076 uitgebracht is

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
remmuz schreef op zondag 16 februari 2025 @ 08:05:
Ik draai op .76 en ik merk geen verschil.
Versie .76 is op 6 januari beschikbaar gesteld aan de test groep. Als er problemen mee waren dan zou dat nu wel bekend zijn.
Helaas geen release notes inderdaad. Er zou wel een fix in moeten zitten voor het probleem dat in sommige gevallen de batterijen van het keypad snel leeg raakten.
Als ik het goed begrijp zit je in een testgroep? Wordt daar ook gesproken over de Google/Apple Home koppeling, waarin het zo gemakkelijk (per ongeluk) is om je deur wagenwijd te openen terwijl je niet thuis bent?

Ik heb namelijk niet het idee dat dit snel aangepast gaat worden en vind het wonderbaarlijk dat ik ongeveer de enige ben die hieraan stoort 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Ik heb nu 2 U200’s. De een zit op 071 en de andere op 076. Zelfde Aqara account. Geen pijl op te trekken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
xileS schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:52:
[...]

Als ik het goed begrijp zit je in een testgroep? Wordt daar ook gesproken over de Google/Apple Home koppeling, waarin het zo gemakkelijk (per ongeluk) is om je deur wagenwijd te openen terwijl je niet thuis bent?

Ik heb namelijk niet het idee dat dit snel aangepast gaat worden en vind het wonderbaarlijk dat ik ongeveer de enige ben die hieraan stoort 8)7 .
Dit zijn voor zover mij bekend de huidige aandachtspunten: remmuz in "Aqara U200 Smart Lock"

Maar de ontwikkelingen gaan niet snel. Mijn bericht hierboven is van 6 december. Toen kwamen de feestdagen, Chinees nieuwjaar en een hele sloot nieuwe producten waaronder het U300 slot.
Ik denk dat de druk op de ontwikkelaars erg hoog is.

Ik heb het slot verborgen in de Woning app. Je hebt er momenteel toch niks aan. En zo kan niemand het slot per ongeluk open doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
remmuz schreef op maandag 17 februari 2025 @ 07:44:
[...]

Dit zijn voor zover mij bekend de huidige aandachtspunten: remmuz in "Aqara U200 Smart Lock"

Maar de ontwikkelingen gaan niet snel. Mijn bericht hierboven is van 6 december. Toen kwamen de feestdagen, Chinees nieuwjaar en een hele sloot nieuwe producten waaronder het U300 slot.
Ik denk dat de druk op de ontwikkelaars erg hoog is.

Ik heb het slot verborgen in de Woning app. Je hebt er momenteel toch niks aan. En zo kan niemand het slot per ongeluk open doen.
Staat er zo te zien niet tussen (of niet goed gekeken).

Slot kan naar mijn weten niet verborgen worden in Google Home, dat is de app die wij wel vaak gebruiken.

Heb er wel iets aan, dat is op afstand deur openen. Alleen tot nu nog nooit nodig gehad :'). Weet niet of de slot uit de home app te verwijderen is, zodat die alsnog op afstand toegevoegd kan worden. Anders is dat nog een optie.

• MarioMark1541
Weet iemand die het slot via homey heeft gekoppeld en je wil de deur openen zonder klink werkt dat dan of heb je enkel de opties vergrendel en ontgrendel

• Sander
  • Niet online
xileS schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:52:
[...]

Hoe doen andere sloten dit dan? Want volgens mij heb je hier meer een issue met een beperking van HomeKit/Google Home dan met technische keuzes of beperkingen van Google.

Ik stuur het slot via Matter aan met Home Assistant en heb daar de knop voorzien van een extra 'weet je het zeker?!' in mijn dashboards. Niet heilig maar iig een stuk beter dan gewoon gelijk uitvoeren.

• xileS
  • Niet online
Sander schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:27:
[...]

Hoe doen andere sloten dit dan? Want volgens mij heb je hier meer een issue met een beperking van HomeKit/Google Home dan met technische keuzes of beperkingen van Google.
Vroeg ik mij idd ook af. Misschien kan iemand anders daar een antwoord op geven. Ik heb het wel ook bij Google gemeld, maar ik heb altijd het idee dat de kans klein is dat ze iets aan gaan doen. Tenzij wellicht dat veel meer mensen het melden.

Aangezien Google en Apple Home beiden dit probleem hebben, dacht ik dat het wellicht ook aan Aqara kan liggen. Maar je hebt gelijk, dit kan idd ook aan Google/Apple liggen.
Ik stuur het slot via Matter aan met Home Assistant en heb daar de knop voorzien van een extra 'weet je het zeker?!' in mijn dashboards. Niet heilig maar iig een stuk beter dan gewoon gelijk uitvoeren.
Zeker een stuk beter, daar zou ik ook al tevreden mee zijn. Nu is de fout best makkelijk te maken, als je slot niet helemaal kan verbergen in Google Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
xileS schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:52:
[...]

Vroeg ik mij idd ook af. Misschien kan iemand anders daar een antwoord op geven. Ik heb het wel ook bij Google gemeld, maar ik heb altijd het idee dat de kans klein is dat ze iets aan gaan doen. Tenzij wellicht dat veel meer mensen het melden.

Aangezien Google en Apple Home beiden dit probleem hebben, dacht ik dat het wellicht ook aan Aqara kan liggen. Maar je hebt gelijk, dit kan idd ook aan Google/Apple liggen.

[...]

Zeker een stuk beter, daar zou ik ook al tevreden mee zijn. Nu is de fout best makkelijk te maken, als je slot niet helemaal kan verbergen in Google Home.
Ik verwacht dat Aqara er weinig aan kan doen, ik las wel dat de update van de matter 1.2 profielen voor smart locks nu ook expliciete unlock en open door acties supporten. Als Aqara dat overneemt kan je bijv ook alleen wat gerichter kiezen wat je exposed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Sander schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:06:
[...]

Ik verwacht dat Aqara er weinig aan kan doen, ik las wel dat de update van de matter 1.2 profielen voor smart locks nu ook expliciete unlock en open door acties supporten. Als Aqara dat overneemt kan je bijv ook alleen wat gerichter kiezen wat je exposed
Zou idd best kunnen dat ze er weinig aan kunnen doen. Ik had het ze weleens gevraagd (xileS in "Aqara U200 Smart Lock")

En kreeg het volgende antwoord: "We will forward your feedback to our team and review your comments with our product team to use your input to improve our products."

Helaas hoor je daarna natuurlijk niks meer, dus duidelijkheid erover geven ze ook niet (dat het probleem bv bij Google/Apple ligt).

Iig is dit voor een smart lock natuurlijk niet handig/veilig dat het op zo'n eenvoudige manier je deur wagenwijd open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Ook sinds gisteren trotse eigenaar

Wat een geweldig slot

Zeer snel

Vraag : mag je aan de draaiknop aan de binnenkant gewoon draaien om de deur te openen en of op slot te doen handmatig ?

Dus stel je wordt ‘s ochtends wakker en draait aan de knop

[ Voor 14% gewijzigd door MarioMark1541 op 22-02-2025 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
MarioMark1541 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:46:

Wat een geweldig slot

Zeer snel

Vraag : mag je aan de draaiknop aan de binnenkant gewoon draaien om de deur te openen en of op slot te doen handmatig ?

Ja :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke

Wat een geweldig slot

Zeer snel

Sterker nog. Dat doe ik hier elke dag. Paar keer draaien en de deur is open. Buitenzijde op het slotje drukken en je hoort het slot vergrendelen. Dan loop ik ook altijd direct wel door. >:) Ideaal.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
TheKerremenke schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:28:
[...]

Sterker nog. Dat doe ik hier elke dag. Paar keer draaien en de deur is open. Buitenzijde op het slotje drukken en je hoort het slot vergrendelen. Dan loop ik ook altijd direct wel door. >:) Ideaal.
Heb heb hem hier op automatisch gezet. Klein slagje geven en het slot gaat open of dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Morpheusk schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:32:
[...]

Heb heb hem hier op automatisch gezet. Klein slagje geven en het slot gaat open of dicht.
Kreeg dat niet goed werkend. Maar heb het slot ook op de kop gemonteerd ivm een Scandic Assa slot. Zie de foto’s.

(En ja, het past echt maar net langs het kozijn. Deur draait naar buiten toe)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/amtyw6KD0lo1dnmhdwJAUc2hbY4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kSWkW05dtMYAImqWumcINqC9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7l92jnNFE3DXZE4GrIamdAaDMkY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ne0YJHxYkS33kyGQ91IhONTB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5etiS06lOYMH7BXQoMpT0X2sXs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sd9s48SmNFEVlCGxNsqyjwEf.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 67% gewijzigd door TheKerremenke op 22-02-2025 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Top wist niet of dat kwaad kon / ervoor gemaakt was ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:36
[...]

Nadeel daarvan vind ik dat een flinke sleutelbos klem kan komen te zitten tussen de deur en het kozijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
dennistd schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 15:00:
[...]

Nadeel daarvan vind ik dat een flinke sleutelbos klem kan komen te zitten tussen de deur en het kozijn.
Ik heb er inderdaad geen rekening mee gehouden dat iemand dan nog de sleutels zou gebruiken aan de buitenkant. Ik denk eigenlijk dat dat nog maar zo weinig voorkomt, dat de kans dan ook wel erg klein is dat je de sleutels laat zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
[…]

Ja maar ik zou het wel met beleid doen, niet te wild. Als dat wel goed begint het slot rare geluiden te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
[...]
Inbrekers zullen je dankbaar zijn. Nu hoef je met een stokje slechts een klein duwtje tegen het slot te geven en hij draait hem vanzelf geheel open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
[...]

Ik heb daarom een magneetje tussen kozijn en deur geplaatst zodat je de deur echt open moet duwen/trekken. Als je dat niet doet gaat iig de dagschoot er automatisch weer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
_--[]--__ schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:02:
[...]

Ik heb daarom een magneetje tussen kozijn en deur geplaatst zodat je de deur echt open moet duwen/trekken. Als je dat niet doet gaat iig de dagschoot er automatisch weer op
Maar betekent wel dat je in alle andere gevallen tegen je dagschoot aan staat te duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
robertwebbe schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 16:48:
[...]

Inbrekers zullen je dankbaar zijn. Nu hoef je met een stokje slechts een klein duwtje tegen het slot te geven en hij draait hem vanzelf geheel open.
Ik zou niet weten hoe van de buitenkant? Je moet hem nog wel een aardige slag geven ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Morpheusk schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 18:09:
[...]
Ik zou niet weten hoe van de buitenkant? Je moet hem nog wel een aardige slag geven ook.
Via een stokje via de brievenbus. Maar als je inderdaad een flinke slag moet maken, dan wordt het direct een stuk moeilijker. Ik durf het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
robertwebbe schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 18:12:
[...]

Via een stokje via de brievenbus. Maar als je inderdaad een flinke slag moet maken, dan wordt het direct een stuk moeilijker. Ik durf het niet aan.
Ahja, geen brievenbus. Ruitje intikken wordt het dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
Sander schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:59:
[...]

Maar betekent wel dat je in alle andere gevallen tegen je dagschoot aan staat te duwen?
Nee hoor, het zorgt er alleen voor dat de deur niet automatisch op een kiertje gaat zodra de u200 even de dagschoot intrekt. Zo blijft de deur dicht bij het per ongeluk activeren van de unlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
robertwebbe schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 16:47:
[...]

Ja maar ik zou het wel met beleid doen, niet te wild. Als dat wel goed begint het slot rare geluiden te maken.
Gebruik jij het niet op deze manier dan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Mijn eerste U200 begon toen met rare geluiden maken toen ik heel snel probeerde te openen, van de slippende tandwiel geluiden. Inmiddels een nieuwe en die klinkt zoals het hoort. Dus ik denk dat je niet te wild moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
robertwebbe schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 20:25:
Mijn eerste U200 begon toen met rare geluiden maken toen ik heel snel probeerde te openen, van de slippende tandwiel geluiden. Inmiddels een nieuwe en die klinkt zoals het hoort. Dus ik denk dat je niet te wild moet draaien.
Oké maar je draait er dus wel aan maar rustig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
En wat me ook opvalt is dat het slot wel slecht leverbaar is en wisselt in prijs bij retailers.

Wat kan de reden hiervan zijn ?
Populariteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
_--[]--__ schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:02:
[...]

Hey dat is idd best een goed idee. Dan gaat de deur van de slot of, maar schiet die niet automatisch open.

Heb je een voorbeeld wat voor magneetje je hebt geplaatst? Ik kan zo 123 geen mooie oplossing vinden die ik onzichtbaar kan monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
robertwebbe schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 18:12:
[...]

Ik gebruik die functie ook, maar ik heb idd geen brievenbus of raampje in de deur.

Anders zou ik idd die functie uit laten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
xileS schreef op zondag 23 februari 2025 @ 13:04:
[...]

Hey dat is idd best een goed idee. Dan gaat de deur van de slot of, maar schiet die niet automatisch open.

Heb je een voorbeeld wat voor magneetje je hebt geplaatst? Ik kan zo 123 geen mooie oplossing vinden die ik onzichtbaar kan monteren.
Bij de aqara raam/deur sensors (P2) die ik recent heb gekocht zaten kleine platte magneetjes, die heb ik hiervoor gebruikt. https://live.staticflickr...02004939_444d61bdfe_o.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door _--[]--__ op 23-02-2025 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
_--[]--__ schreef op zondag 23 februari 2025 @ 13:26:
[...]

Bij de aqara raam/deur sensors (P2) die ik recent heb gekocht zaten kleine platte magneetjes, die heb ik hiervoor gebruikt. https://live.staticflickr...02004939_444d61bdfe_o.jpg
Hmm hoe heb je die gemonteerd? Ik weet niet of ik nog genoeg speling heb tussen de deur om ze daartussen te plakken, maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
xileS schreef op zondag 23 februari 2025 @ 13:54:
[...]

Hmm hoe heb je die gemonteerd? Ik weet niet of ik nog genoeg speling heb tussen de deur om ze daartussen te plakken, maar wie weet.
Rand buitenkant deur en binnenkant kozijn (klein stukje tochtstrip voor verwijderd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Ik heb vandaag ook een aqara binnen voor de voordeur maar daar zit dus geen klink aan de buitenkant dus moest ik de functie pull spring aanzetten

Nu wil ik eigenlijk ook gewoon de deur ontgrendelen zonder dat de deur meteen open gaat

Zie ik iets over het hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 15:58:
Ik heb vandaag ook een aqara binnen voor de voordeur maar daar zit dus geen klink aan de buitenkant dus moest ik de functie pull spring aanzetten

Nu wil ik eigenlijk ook gewoon de deur ontgrendelen zonder dat de deur meteen open gaat

Zie ik iets over het hoofd
Zie dus hierboven. Magneetje kan een tussen oplossing zijn. Anders is bij ontgrendelen idd gelijk de deur helemaal open.

Ik ga ook maar op zoek naar dunne magneetjes op Ali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
xileS schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:30:
[...]

Zie dus hierboven. Magneetje kan een tussen oplossing zijn. Anders is bij ontgrendelen idd gelijk de deur helemaal open.

Ik ga ook maar op zoek naar dunne magneetjes op Ali
Aha

Maar wie weet komt dat nog met een update

Ook zie ik in homey en HomeKit ook niet de optie om de deur te openen omdat het slot al ontgrendeld is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Mijn vader heeft nu al twee keer gehad dat hij zijn telefoon bij de keypad hield en op een of andere manier er niet goed bij hield maar ging het keypad alarm af .

Dat gaf het log aan
Dit terwijl de keypad gewoon vast zit op de muur
Weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1p8XOUHs2fkgxoCzea5jJW23QU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xzo1n3XFXtu4kXBQgBnuQoob.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
MarioMark1541 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:23:
Mijn vader heeft nu al twee keer gehad dat hij zijn telefoon bij de keypad hield en op een of andere manier er niet goed bij hield maar ging het keypad alarm af .

Dat gaf het log aan
Dit terwijl de keypad gewoon vast zit op de muur
Weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn [Afbeelding]
Dit had ik ook in het begin. Ik heb een stalen voordeur in een aluminium kozijn. Blijkbaar hindert dat soms de verbinding tussen keypad en het slot. (niet heel vreemd natuurlijk). Met nieuwe batterijen was het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
remmuz schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:27:
[...]

Dit had ik ook in het begin. Ik heb een stalen voordeur in een aluminium kozijn. Blijkbaar hindert dat soms de verbinding tussen keypad en het slot. (niet heel vreemd natuurlijk). Met nieuwe batterijen was het opgelost.
Er zit toch een soort van temperprotection op. Zou het niet gewoon opgelost zijn doordat je het keypad er daardoor opnieuw op hebt geklikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Laatst online: 17-06 23:26
[...]

Kun je delen hoe je het gedaan hebt in Home Assistant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Laatst online: 17-06 23:26
Ik was een zeer tevreden gebruiker van Loqed totdat display voor de tweede keer defect raakt (veel komende problemen volgens de klantenservice). Dus ik stond voor een gesloten deur want geen fysieke sleutel meer. Afijn , de U200 gehaald en tot nu toe tevreden, met name Apple Home Key en fingerprint werken goed. Nu ben ik op zoek naar een manier om alleen de fingerprint aan de voordeur te bevestigen, zonder keypad. Weet iemand of er fingerprint readers zijn die gekoppeld kunnen worden ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:36
studiodubio schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 21:45:
[...]

Kun je delen hoe je het gedaan hebt in Home Assistant?
Ik heb het op deze manier gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Qtmw7lwSf0-v3a3SzesFIWY4Rc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/iv7Bsao0HgZR7sX5f73ka9XW.png?f=user_large

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
type: grid
columns: 1
square: false
cards:
  - type: entity
    entity: lock.aqara_smart_lock_u200
    name: Voordeur
    state_color: false
  - square: false
    type: grid
    columns: 2
    cards:
      - show_name: true
        show_icon: true
        type: button
        name: Openen
        icon: mdi:door-open
        tap_action:
          action: call-service
          service: lock.unlock
          target:
            entity_id: lock.aqara_smart_lock_u200
          confirmation:
            text: Zeker weten dat je de voordeur open wil doen?
        icon_height: 50px
      - show_name: true
        show_icon: true
        type: button
        name: Op slot doen
        icon: mdi:door-closed-lock
        tap_action:
          action: call-service
          service: lock.lock
          target:
            entity_id: lock.aqara_smart_lock_u200
        icon_height: 50px
        show_state: false
  - type: entities
    entities:
      - entity: sensor.aqara_smart_lock_u200_batterij

[ Voor 6% gewijzigd door dennistd op 27-02-2025 01:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
studiodubio schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 22:19:
Ik was een zeer tevreden gebruiker van Loqed totdat display voor de tweede keer defect raakt (veel komende problemen volgens de klantenservice). Dus ik stond voor een gesloten deur want geen fysieke sleutel meer. Afijn , de U200 gehaald en tot nu toe tevreden, met name Apple Home Key en fingerprint werken goed. Nu ben ik op zoek naar een manier om alleen de fingerprint aan de voordeur te bevestigen, zonder keypad. Weet iemand of er fingerprint readers zijn die gekoppeld kunnen worden ?
Het slot en de keypad zijn met elkaar verbonden; Vandaar ook dat je eerst een knop op het keypad moet indrukken voordat je instellingen van het slot kunt aanpassen.
Er is nergens een mogelijkheid om een ander keypad te koppelen. Ik zou dat persoonlijk ook een groot beveiligings risico vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Vanmorgen zag ik dat de 0076 update nu ook voor mijn 2e slot beschikbaar was. :)

En ik heb van de week ook nog een ander leuk dingetje voor mijn Ubiquiti G4 Pro deurbel gevonden, die leest wel het NFC toegangspasje van mijn werk. Het Aqara keypad doet dat niet. Via een webhook open ik het slot in Home Assistant. Heerlijk als dit soort dingen gewoon werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarioMark1541
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9ZQGmbGUckdSUE6finJGD43nxI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m07qVueR3zLXXtwrIGRkfiDf.jpg?f=fotoalbum_large

Ziet ernaar uit dat we dus ook snel gewoon kunnen ontgrendelen, zonder dat de deur meteen open gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Matter unlatch bedoelen ze toch mee dat openen toegevoegd via matter dus ook normaal ontgrendelen zonder de meteen de deur te openen ?

Benieuwd hoe lang het duurt voordat ze dit updaten
Hoe snel zijn ze bij aqara ? Hiermee

[ Voor 25% gewijzigd door MarioMark1541 op 28-02-2025 22:50 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste