Olympische spelen Parijs 2024

Pagina: 1 ... 46 ... 60 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMiggel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13:52
Dazzler2120 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:35:
[...]

Heujj dan kunnen we het Caribische honkbal team wellicht weer in het Oranje uitdossen :')
Of spelen die tegenwoordig onder eigen vlag?
Team Kingdom of the Netherlands. En ze zijn nog goed ook. Vorig jaar nog mee gedaan in het onofficiele WK in de World Baseball Classic (WBC) waar ze dan samen met landen als Japan, Cuba, Taiwan mee doen om de knikkers. Dus ja, tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15:25
Dazzler2120 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:41:
[...]

Pfoe, Ik vond haar op de 5km nog niet helemaal fit ogen. Ik hoop dat het komt omdat ze juist meer op de 10k en de marathon getraind heeft, anders gaat het héél zwaar worden.
Op de 5k was ze juist heel fit, ze gaf ook aan de 5k meer als een apk keuring te zien. Maar ze is nu meer een marathon loper dan een 5k loper. Die 10k past beter in haar straatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:18

SuBBaSS

-has Ryzen

Dazzler2120 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:40:
Die Snoop Dog, prachtige vent. Verdient gewoon $500k per dag dat hij aanwezig is als mascotte bij de OS :')
Een atleet in de US die met goud naar huis komt krijgt overigens een premie van $37.500 voor goud, $22.500 voor zilver en $15.000 voor een bronzen medaille. Om even het contrast te stellen.
Eerlijk is eerlijk: hij zit daar voor NBC en is niet alleen voor de "kermis".
Hij becommentarieert (ongetwijfeld met wat zelf-censuur vanwege de normale "mofokker this, mofokker that") ook evenementen voor ze.

Blijft natuurlijk lekker binnenhengelen voor hem, dat sowieso.

Als je Joe Rogan's podcast een beetje trekt zou ik die van vorige maand met deze zelfde Snoop Dogg aanraden. Heb me kapot gelachen. En ze gaan heel tof terug naar toen Snoop nog een klein Snoopje was.

En natuurlijk heeft die gast er voor het tweede uur al een joint of 8 in zitten. :9B _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:53

Dazzler2120

FP ProMod
TheMiggel schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:43:
[...]

Team Kingdom of the Netherlands. En ze zijn nog goed ook. Vorig jaar nog mee gedaan in het onofficiele WK in de World Baseball Classic (WBC) waar ze dan samen met landen als Japan, Cuba, Taiwan mee doen om de knikkers. Dus ja, tof!
Hmm Is dat dan toch als onderdeel als TeamNL straks?

Maar inderdaad, zijn ook allemaal talenten die in de MLB competitie spelen. Volgens mij zijn zij altijd succesvol geweest op WK's en wanneer het incidenteel op een OS was.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
SuBBaSS schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:45:
[...]

Eerlijk is eerlijk: hij zit daar voor NBC en is niet alleen voor de "kermis".
Hij becommentarieert (ongetwijfeld met wat zelf-censuur vanwege de normale "mofokker this, mofokker that") ook evenementen voor ze.

Blijft natuurlijk lekker binnenhengelen voor hem, dat sowieso.

Als je Joe Rogan's podcast een beetje trekt zou ik die van vorige maand met deze zelfde Snoop Dogg aanraden. Heb me kapot gelachen. En ze gaan heel tof terug naar toen Snoop nog een klein Snoopje was.

En natuurlijk heeft die gast er voor het tweede uur al een joint of 8 in zitten. :9B _O-
Zeker, was ook niet persé een verwijt, maar ik wil soms gewoon het scheve van de wereld uit lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:21
SuBBaSS schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:40:
[...]

En dat wordt alweer rap opgevolgd door Pickleball.
Dat is in de VS (veel) groter: https://pickleballkenners.nl/pickleball-vs-padel/

Laat ze eerst maar eens beslissen welke hippe variant de voorkeur heeft. :+
De VS haalt ook nog een oude bekende hype uit de kast voor de OS in 2028: squash. Die sport is in Nederland (Europa?) de hype juist voorbij. Veel squashbanen zijn gesloten of hebben een andere invulling gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:24
bazzemans schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:36:
Dat is bij voetbal simpelweg niet het geval. Ik zou het prima vinden dat ze het afvoeren. Het alternatief zou zijn dat ze het tot een volwaardig toernooi maken, daarvoor is het WK voetbal al te groot en bovendien is de kalender al (te) vol.
Het WK voetbal is in principe natuurlijk wel net 'out-of-sync' met de OS qua jaar waarin het gehouden wordt, alleen komen zo'n beetje alle landen welke op voetballend gebied iets voorstellen dan alsnog uit net uit EK of de Copa América dat het grootste deel van de kijkers én spelers niet zo zal zitten te wachten op exact hetzelfde. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

bazzemans schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:46:
[...]

De VS haalt ook nog een oude bekende hype uit de kast voor de OS in 2028: squash. Die sport is in Nederland (Europa?) de hype juist voorbij. Veel squashbanen zijn gesloten of hebben een andere invulling gekregen.
Da's ook wel weer apart ja.
Eerlijk gezegd vind ik 1 hippe tennis-variant al meer dan genoeg. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:36
darkdesign schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:24:
[...]

Maar zou jij er ook voor open staan om ballet, salsa, flamenco of country dansen toe te voegen aan het Olympisch programma? Turnen valt onder gymnastiek, voer je uit in een gymzaal.
Kendo, dodgeball, jousting,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMiggel
Dazzler2120 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:45:
[...]

Hmm Is dat dan toch als onderdeel als TeamNL straks?

Maar inderdaad, zijn ook allemaal talenten die in de MLB competitie spelen. Volgens mij zijn zij altijd succesvol geweest op WK's en wanneer het incidenteel op een OS was.
Als ik mij niet vergis heeft iedereen die voor Team KOTN speelt o.a. een Nederlands paspoort en komt daarmee in aanmerking voor deelname aan de OS voor TeamNL, maar daar zal tzt wel duidelijkheid over komen.

Verder zijn de vedettes wel echt op leeftijd en valt het team wel iets in het gat volgens mij, dus in 2028 hopelijk wat slagmannen en pitchers in hun prime.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Dazzler2120 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:46:
[...]

Zeker, was ook niet persé een verwijt, maar ik wil soms gewoon het scheve van de wereld uit lichten.
Het is wel een beetje een valse vergelijking. De commissie voor het winnen van een medaille is voor veel sporters slechts het begin of een fooi in vergelijking met andere inkomsten (uit de sport). Naast de eer, zorgt de status van het zijn van Olympiër en winnaar van Olympisch materiaal er ook voor dat er de inkomsten uit nevenactiviteiten omhoog gaan en dat kan (afhankelijk van de populariteit van de persoon en/of de sport) behoorlijk lucratief zijn.

Maar goed, bij het vergelijken van inkomsten van wereldsterren (of het nou pop of sport is) kom je al snel tot de conclusie dat het scheef en niet rationeel bepaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
!mark schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:49:
[...]

Het WK voetbal is in principe natuurlijk wel net 'out-of-sync' met de OS qua jaar waarin het gehouden wordt, alleen komen zo'n beetje alle landen welke op voetballend gebied iets voorstellen dan alsnog uit net uit EK of de Copa América dat het grootste deel van de kijkers én spelers niet zo zal zitten te wachten op exact hetzelfde. :P
Klopt. Bij de hockey lossen ze dat op, door de WK's precies tussen de OS te plannen en de EK's om de twee jaar in het jaar voor en nadat de OS hebben plaatsgevonden.

Maar goed. Daarom voegde ik ook toe dat de voetbalkalender al te vol is, volgens velen (behalve degenen die eraan verdienen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
cy-gor25 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:49:
[...]

Kendo, dodgeball, jousting,
Dodgeball zou nog wel vermakelijk zijn haha. :p Persoonlijk zou ik geen nee zeggen tegen zaalvoetbal, dat zou er wel tussen passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
SuBBaSS schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:49:
[...]

Da's ook wel weer apart ja.
Eerlijk gezegd vind ik 1 hippe tennis-variant al meer dan genoeg. :+
Je zou bijna pleiten voor een neutrale wegingsfactor van een minimum aantal wereldwijde sporters die in wedstrijdverband de sport beoefenen. Alleen als Nederlander moet je dat niet te hard roepen, want dan gaan er een flink aantal schaatsdisciplines van de schaatssport verdwijnen op de winterspelen :+. Herinnert zich een discussie over de 10km schaatsen op de winterspelen.

[ Voor 6% gewijzigd door bazzemans op 09-08-2024 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:21
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:10:
[...]

Brons is sowieso uitgesloten hoor. Ze moet sneller lopen als 3 andere. Even vergeleken, Noor Vids haar PR op de 800m is 2m09 en Dokter haar PR is 2m15.

Op Belgische Media zeggen ze dat ze Vids 8 seconden mag verliezen op de Engelse die achter haar staat om die voor te blijven. Dus dan zou Dokter even rond de 10 sec sneller moeten lopen.
Daarom gaf ik ook aan dat er iemand uit de top 3 moest wegvallen, bv door een blessure, maar dat is niet gebeurd. Gelukkig maar, want dat verdienen deze toppers niet.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:26

Herman

FP ProMod
Dazzler2120 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:41:
[...]

Pfoe, Ik vond haar op de 5km nog niet helemaal fit ogen. Ik hoop dat het komt omdat ze juist meer op de 10k en de marathon getraind heeft, anders gaat het héél zwaar worden.
Ze gaf zelf aan dat ze een goed gevoel had na de 5km. Door verandering van strategie zou ze wat hebben ingeboet op sprint, maar meer op lange afstanden hebben getraind. Tenminste, dan meende ik eruit op te maken maar ik begrijp niet altijd wat ze zegt in de interviews :P

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Voor 2032, denk ik, zal E-sports wel hoog op de lijst staan. Aangezien het in Brisbane is, krijgen ze er Netball of Pickleball misschien ook wel door

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:11
Ja, Sifan gaat vanavond knallen en gaat zeker in de medailles lopen. Of het goud wordt is uiteraard te bezien, want de andere deelnemers zijn ook topklasse. Ik maak me meer zorgen over hoe de 10-km-eindsprint van Sifan effect heeft op de marathon. Het zou mij in ieder geval hinderen om een marathon richting de 2:15 uur te lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheMiggel
Sommige van deze moves heb ik ook wel eens gemaakt op een hazy zaterdag nacht. NIet op het ritme, niet met intentie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Nouja dit is nog altijd beter dan het besluit om e-sports Olympisch te maken. Er is niks sportiefs aan Cheetos eten naast je vastgekoekte tissues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
Ach, met een beetje pech krijgt India (het land) het voor elkaar om yoga in 2036 Olympisch te maken.

Nee, dat is geen grap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Boerenlater schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:01:
Nouja dit is nog altijd beter dan het besluit om e-sports Olympisch te maken. Er is niks sportiefs aan Cheetos eten naast je vastgekoekte tissues.
Jij weet er wel nét iets teveel van! :+
TheMiggel schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:01:
Sommige van deze moves heb ik ook wel eens gemaakt op een hazy zaterdag nacht. NIet op het ritme, niet met intentie.
En met alle tanden er nog in naderhand?

[ Voor 31% gewijzigd door SuBBaSS op 09-08-2024 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
TheMiggel schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:49:
[...]

Als ik mij niet vergis heeft iedereen die voor Team KOTN speelt o.a. een Nederlands paspoort en komt daarmee in aanmerking voor deelname aan de OS voor TeamNL, maar daar zal tzt wel duidelijkheid over komen.

Verder zijn de vedettes wel echt op leeftijd en valt het team wel iets in het gat volgens mij, dus in 2028 hopelijk wat slagmannen en pitchers in hun prime.
Dat wat jij een Nederlands paspoort noemt is in werkelijkheid een paspoort van het Koninkrijk der Nederlanden. Kijk maar eens op je eigen paspoort (aanname dat je die van het Koninkrijk der Nederlanden hebt). Aruba, Curaçao en Sint-Maarten (waar er een honkbaltraditie is) zijn als landen onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden en dus hebben ze dito paspoort. Bonaire en Saba zijn bijzondere gemeenten binnen ons koninkrijk. Edit: ik vergat St. Eustatius als bijzondere gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:21
Ik zit dat breakdance nu te kijken, en zie dit voor het eerst als wedstrijd sport, maar zit er nog een idee achter deze oefeningen, of verzinnen ze alles ter plekke?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-06 19:43

Jebus4life

BE User

Dazzler2120 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:40:
Die Snoop Dog, prachtige vent. Verdient gewoon $500k per dag dat hij aanwezig is als mascotte bij de OS :')
Een atleet in de US die met goud naar huis komt krijgt overigens een premie van $37.500 voor goud, $22.500 voor zilver en $15.000 voor een bronzen medaille. Om even het contrast te stellen.
Snoop Dogg wordt overigens betaald door NBC (wat gewoon een bedrijf is dat personeel/consultants betaald hoe het zelf wil), en dus niet door het IOC ;) Al ben ik er vrij zeker van dat het IOC met veel plezier kijkt naar de hype die het met zich meebrengt, en ongetwijfeld zelf wat influencers zal inschakelen komende Spelen.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Boerenlater schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:01:
Daar snap ik inderdaad ook niks van. Het mooie is ook nog dat wereldwijd e-sports dusdanig groot zijn dat ze de Olympische Spelen niet nodig hebben. Het is eerder andersom, de OS heeft de exposure van de e-sports nodig om relevant te blijven bij bepaalde doelgroepen. Die deksel kreeg het IOS op haar neus toen ze de eerste gesprekken gingen voeren met e-sports.

Je kan trouwens prachtige discussies voeren over of e-sports wel of geen sport zijn. Even los van je frame over "Cheetos eten naast je vastgekoekte tissues". Een groot deel van de e-sporters leeft daadwerkelijk als een topsporter, om te komen tot hun prestaties. Je kan bovendien, zonder er nu dieper op in te gaan, wel paralellen trekken met sporten als schaken en dammen. Het IOC heeft hen nooit het predicaat "Olympisch" gegeven, des te interessanter dat het IOC nu wel zo in zee gaat met de e-sports. Dat is puur en alleen gericht op relevant blijven bij een nieuwe doelgroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

PatrickC schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:07:
Ik zit dat breakdance nu te kijken, en zie dit voor het eerst als wedstrijd sport, maar zit er nog een idee achter deze oefeningen, of verzinnen ze alles ter plekke?
Het is sowieso in twee delen: een stuk "rechtop", laten zien dat je kunt dansen. En dan het stuk op de grond waarbij ze improviseren maar dan wel met moves waar heel veel oefening in heeft gezeten.

Vooral dat tweede gedeelte wordt bij de mannen een stuk spectaculairder. Fysiek maakt hier toch (ook) wel een verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:26
Echt te achterlijk dit breaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Nu online
Op ZDF kun je naar dames kijken die met een vlaggetje zwaaien in een gympak. Net zo achterlijk maar leuker om naar te kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:00
VRT heeft de halve finale van het vrouwen basketbal (USA - Australië).
En over een half uur begint het avondprogramma op de wielerbaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:54
bazzemans schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:30:
Haha ja flag football. Overduidelijk dat de stem van het organiserende land dan toch wel heel bepalend is voor welke sporten op het programma komen. De sport (football) waar de Verenigde Staten een zelf uitgeroepen wereldkampioenschap in eigen land spelen 8)7.
Volgens mij is dat ook de opzet. Je hebt een vaste set disciplines die bij elk OS er bij horen en daarnaast mag het organiserende land er nog een paar aan toevoegen die dus niet noodzakelijkerwijs weer terugkomen. Het lijkt me dan logisch dat dat onderdelen zijn die "leven" in dat land.

Zou Nederland het gaan organiseren, dan krijg je ook "Tegen-de-wind-in-fietsen" en "Fierljeppen" als onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
LA-384 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:29:
[...]

Volgens mij is dat ook de opzet. Je hebt een vaste set disciplines die bij elk OS er bij horen en daarnaast mag het organiserende land er nog een paar aan toevoegen die dus niet noodzakelijkerwijs weer terugkomen. Het lijkt me dan logisch dat dat onderdelen zijn die "leven" in dat land.

Zou Nederland het gaan organiseren, dan krijg je ook "Tegen-de-wind-in-fietsen" en "Fierljeppen" als onderdelen.
In ieder geval korfbal, uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:11
Oud Hollands Haringmeppen en de Roddel- en Achterklapmarathon maakt dan ook een goede kans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:37

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

[...]

Vergeet onze mondiale sport korfbal niet. :P

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

En pleepottenwerpen.

We hebben een koning die erin getraind is.

[ Voor 5% gewijzigd door SuBBaSS op 09-08-2024 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
@LA-384 dat is zeker de opzet.
Je kan als land alleen sporten voordragen. Niet per se eisen. Dus die sporten die jij noemt zie ik niet zo snel erop komen. Wel korfbal bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:04

Dido

heforshe

Ach, bij de eerste moderne OS was het nog "not-done" om te trainen voor een sport (dat was niet sportief!), en zag je dus veel adel op paarden (die hadden niks anders te doen) en militairen. Om het gastland (Griekenland) een kansje te geven op een medaille is toen verzonnen om een "marathon" te organiseren, toentertijd een wedstrijd van 30 kilometer.
En inderdaad, die werd gewonnen door Spyridon Louis, een Griekse waterdrager.

Grappig genoeg is dat experimentje blijven hangen en worden nog steeds marathons gelopen :+

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 17:17
bazzemans schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:33:
Je kan als land alleen sporten voordragen. Niet per se eisen. Dus die sporten die jij noemt zie ik niet zo snel erop komen. Wel korfbal bijvoorbeeld.
Met 2 deelnemers :) ? Wie krijgt het brons dan?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-06 18:13
bazzemans schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:33:
Korfbal? Het gaat om sporten toch? :+

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Dido schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:36:
[...]

Ach, bij de eerste moderne OS was het nog "not-done" om te trainen voor een sport (dat was niet sportief!), en zag je dus veel adel op paarden (die hadden niks anders te doen) en militairen. Om het gastland (Griekenland) een kansje te geven op een medaille is toen verzonnen om een "marathon" te organiseren, toentertijd een wedstrijd van 30 kilometer.
En inderdaad, die werd gewonnen door Spyridon Louis, een Griekse waterdrager.

Grappig genoeg is dat experimentje blijven hangen en worden nog steeds marathons gelopen :+
Waar heb je dit vandaan? Kan het niet rijmen met wat een Fransman de marathon voor de eerste moderne OS bedacht. Wel interessant verhaal. Als je een bron hebt, houd ik mij aanbevolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Wat een potentiële medailleavond voor Nederland vandaag zeg!

🥇🥈🥉 18.00 uur: Baanwielrennen, finale, sprint, mannen: Harrie Lavreysen en Jeffrey Hoogland
🥇🥈🥉 18.09 uur: Baanwielrennen, finale, koppelkoers, vrouwen: Maike van der Duin en Lisa van Belle
🥇🥈🥉 19.30 uur: Atletiek, finale, 4x100 meter, vrouwen: Nederland
🥇🥈🥉 19.37 uur: Atletiek, finale, kogelstoten, vrouwen: Jessica Schilder
🥇🥈🥉 20.00 uur: Hockey, finale, vrouwen: Nederland-China
🥇🥈🥉 20.25 uur: Zevenkamp, finale, 800 meter, vrouwen: Sofie Dokter en Emma Oosterwegel
🥇🥈🥉 20.57 uur: Atletiek, finale, 10.000 meter, vrouwen: Sifan Hassan en Diane van Es
🥇🥈🥉 21.15 uur: Breakdance, (bronzen) finale, vrouwen: mogelijk India Sardjoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
alexbl69 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:39:
[...]

Met 2 deelnemers :) ? Wie krijgt het brons dan?
Flauwerik. Aan het WK 23 deden "gewoon" 24 landen mee. België werd derde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
sterke bronzen volleybal finale was dat, vermakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-06 19:43

Jebus4life

BE User

autje schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:02:
Ach, met een beetje pech krijgt India (het land) het voor elkaar om yoga in 2036 Olympisch te maken.

Nee, dat is geen grap.
De Spelen in India (Ahmedabad) zou ik overigens zeker zien zitten! Uiteraard heeft het land nog zijn uitdagingen, maar het zou een mooi streven zijn en sport promoten binnen een land waar m'n daar toch niet zo mee bezig is. Of we dan Yoga op de Spelen moeten

Snel eens de andere confirmed bids doorlopen:
Nusantara (Indonesië): Meh, op zich gun ik zo'n land de Spelen overigens wel, maar niet in zo'n artificiële stad die nog geeneens klaar is...

Istanbul (Turkije): Zo'n stad die het op zich zeker zou mogen doen

Santiago (Chili): Misschien wel mijn favoriet. Mooie stad met de Andes op de achtegrond. 20 jaar na Rio opnieuw naar Zuid-Amerika trekken lijkt me een zeer goede optie.

Potentiële bids:
Cairo (Egypte): Ze willen het doen in de nieuwe hoofdstad in aanbouw. Ik vrees dat dat nogal artificieel zal blijken, bovendien staat Caïro ervoor bekend een werkelijk rampzalig verkeer te hebben, dus hoe praktisch zal dat blijken? Verder is het wel hóóg tijd dat we de Spelen naar Afrika brengen, dus op dat vlak zie ik het dan weer wél zitten:

Seoul (Zuid-Korea): Top. In het verleden al georganiseerd, bovendien een echt sportland. Maar we zijn "pas" in Azië geweest, ik zie liever wat rotatie

Chengdu (China): Ook weinig op aan te merken. Mooie stad, dus mooie plaatjes. Misschien is China geopolitiek wel niet super interessant (nuja, misschien moeten we de Spelen geven, dan blijft het nog 12 jaar rustig ivm Taiwan :+ ). Ook hier: we zijn "pas" in Azië geweest, ik zie liever wat rotatie.

Doha (Qatar): Laten we de Spelen aub niet in de woestijn organiseren....

Riyadh (Saudi Arabië): En al zeker niet in Saudi Arabië...

Budapest (Hongarije): Hongarije is imo een te klein land om te zomerspelen in te laten doorgaan. Maar OK. Ook liever niet omdat we nu in Europa zijn, dus een voorkeur voor Latijns Amerika of Afrika (en zelfs Azië). Terzijde: Laten we dat Orban gewoonweg niet gunnen.

Turijn (Italië): Mooie stad om te organiseren. Ook liever niet omdat we nu in Europa zijn, dus een voorkeur voor Latijns Amerika of Afrika (en zelfs Azië).

Kopenhagen (Denemarken): Mooie stad, mooi concept (small-budget Olympics). Ook qua temperaturen veel aangenamer dan veel andere steden op de lijst. Maar ook hier weer: liever niet Europa.

Wat mij betreft mogen ze in 2036 richting Ahmedabad of Denemarken. Al mogen Chengdu of Seoul ook zeker (Caïro ook, maar dan enkel om Afrika "af te vinken", niet de juiste reden...)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:25

Toshirou

Vinyl Surfer

Jammer dat Breaking maar eenmalig is als een showcase. Urban sports moeten er wat mij betreft zeker bij komen, wil je de spelen populair maken onder de nieuwe generatie.

Want 3x3 basketball was een showcase op deze spelen?

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-06 11:10
Kan ik zo'n breakdancer ook thuis uitnodigen ? Als ik ze zo bezig zie, dan denk ik dat ze binnen 5 minuten m'n hele tegelvloer gedweild heeft. :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 22:09
Toshirou schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:52:

Want 3x3 basketball was een showcase op deze spelen?
Op de OS 2020 geintroduceerd, nu al voor de 2e keer dus. En komt in 2028 ook weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 17:17
TheBrut3 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:43:
Wat een potentiële medailleavond voor Nederland vandaag zeg!

🥇🥈🥉 18.00 uur: Baanwielrennen, finale, sprint, mannen: Harrie Lavreysen en Jeffrey Hoogland
🥇🥈🥉 18.09 uur: Baanwielrennen, finale, koppelkoers, vrouwen: Maike van der Duin en Lisa van Belle
🥇🥈🥉 19.30 uur: Atletiek, finale, 4x100 meter, vrouwen: Nederland
🥇🥈🥉 19.37 uur: Atletiek, finale, kogelstoten, vrouwen: Jessica Schilder
🥇🥈🥉 20.00 uur: Hockey, finale, vrouwen: Nederland-China
🥇🥈🥉 20.25 uur: Zevenkamp, finale, 800 meter, vrouwen: Sofie Dokter en Emma Oosterwegel
🥇🥈🥉 20.57 uur: Atletiek, finale, 10.000 meter, vrouwen: Sifan Hassan en Diane van Es
🥇🥈🥉 21.15 uur: Breakdance, (bronzen) finale, vrouwen: mogelijk India Sardjoe
Mag toch hopen dat ze om 18u die wielrenfinale uit gaan zenden in plaats van vloerdweilen breakdancen :X

Overigens, breakdancen was ergens in de jaren '80 hip. Waarom dan nu pas op het OS?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
India is als ik goed reken al zo goed als zeker van de volgende ronde. 1 duel nog in de groepswedstrijden waar ze tegen de chinese 671 zal moeten, India lijkt echt wel een kanshebber

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Toch een van mijn favoriete onderdelen op een OS.
Baanwielrennen sprint.

Leuk dat een legende het bal opent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
voetbal finale is meer theater, laat maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Hoogland heeft het echt totaal niet in de knockout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Wat een pech. Wiel net te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Lavreysen 1-0, lekker! Die kan wel voorblijven wat Hoogland niet kan/kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Iemand enig idee wat de kansen zijn voor de Nederlandse dames bij de madison?

Edit; Jong nieuw koppel begrijp ik van het NOS commentaar, dus eigenlijk vooral voor de ervaring en weinig tot geen kans op een medaille.

[ Voor 47% gewijzigd door TheBrut3 op 09-08-2024 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Zie ik het goed dat je bij het baanwielrennen een deel van de tribune lager is dan de bocht zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:56
TheBrut3 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:11:
Wat ze eigenlijk ook bij Eurosport zeggen, meer voor de toekomst en in LA28. Laat me graag door hun verrassen, een medaille is altijd mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
TheBrut3 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:11:

Edit; Jong nieuw koppel begrijp ik van het NOS commentaar, dus eigenlijk vooral voor de ervaring en weinig tot geen kans op een medaille.
50/50 ;)
Maar even serieus, in de koppelkoers is er altijd kans op iets moois, maar zeker geen favorieten voor een medaille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
het werd een beetje uitgelegd (madison, nos), maar is er een minimum aantal ronden voordat je elkaar mag/moet aflossen? of gewoon totdat je elkaar weer tegenkomt? er werd zoiets gezegd, minimaal 1.5 ronde bij de vrouwen, maar gemiddeld tussen 2 en 3 ronden (van de renner in koers)

[ Voor 26% gewijzigd door CynicRelief op 09-08-2024 18:23 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Druk ja op die baan.

Wanneer mogen ze elkaar eraf rossen? >:)

[ Voor 52% gewijzigd door SuBBaSS op 09-08-2024 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
CynicRelief schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:19:
het werd een beetje uitgelegd (madison, nos), maar is er een minimum aantal ronden voordat je elkaar mag/moet aflossen? of gewoon totdat je elkaar weer tegenkomt?
Als je elkaar tegen komt. Dus draait echt om timem van je tempo om elkaar op de juiste plek tegen te komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
Dazzler2120 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:23:
[...]

Als je elkaar tegen komt. Dus draait echt om timem van je tempo om elkaar op de juiste plek tegen te komen
ok, thx; kan me enkel nog de madison mannen van Tokio herinneren, heerlijke chaos, en met goede uitleg, boeiend!

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
CynicRelief schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:25:
[...]

ok, thx; kan me enkel nog de madison mannen van Tokio herinneren, heerlijke chaos, en met goede uitleg, boeiend!
Een van de mooiste disciplines op de baan! Ik moet zeggen dat er wel wat laf gekoerst wordt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Dit is goed van de dames!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

20 punten, dat zet zoden aan de dijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
Denk een slimme keus, je hebt toch weinig te verliezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
Ook wel grappig dat de naam van "van der Duin" niet volledig uitgeschreven wordt in het klassement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ze gaan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Nu online
Italie neemt de leiding. Ik hoop dat ze bij kunnen blijven, ze zitten stuk. Nog punten halen voor de engelsen voor zilver voor de dubbele punten op de laatste sprint)

[ Voor 97% gewijzigd door jan390 op 09-08-2024 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Brons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Come on girls, brons! Wat een verrassende medaille, mooi hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
Zo knap gedaan van de dames, jeetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-06 19:42

Felyrion

goodgoan!

Vet hoor

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Nu online
Zilver in handen, maar de Engelsen doen wat ze moeten doen.
Maar vooraf hadden ze getekend voor Brons, dus netjes gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
ai Italie, da’s niet goed voor de medaillespiegel (verdiend vanzelf); mooi brons voor jong, onervaren koppel!

[ Voor 37% gewijzigd door CynicRelief op 09-08-2024 18:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 17:48

Quad

Doof

CynicRelief schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:48:
ai Italie, da’s niet goed voor de medaillespiegel; mooi brons voor jong, onervaren koppel!
Straks kans op 3 gouden plakken in totaal!
Edit: En breakdance wellicht ook?

[ Voor 6% gewijzigd door Quad op 09-08-2024 18:50 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Echt mooi om te zien, de blijdschap en ontlading na zo'n enorme inspanning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marijn15
Ook mooi voor de toekomst, ziet er goed uit

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• autje
Quad schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:49:
[...]

Drie? Vijf!

Lavreysen
Hassan
Schilder
Sardjoe
Hockey

Allemaal realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Zou mooi zijn! :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Quad schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:49:
[...]

Edit: En breakdance wellicht ook?
BREAKING: NL IN QF!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
Ziet er wel goed uit voor haar, medaille is zeker haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:08
Eerst sprinten.

Waarom heeft die Brit geel trouwens?

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
VidaR-9 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 19:03:
Waarom heeft die Brit geel trouwens?
Onderonsje met de Japanner gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
1-1 Hoogland... Zo jammer van die eerste rit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Lekker! Leek toch makkelijk te gaan.

Hopelijk doet Harrie het gewoon direct nu. Beter voor m’n hart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
TheBrut3 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 19:06:
1-1 Hoogland... Zo jammer van die eerste rit.
Hele goeie sprint. Alles is nog mogelijk voor brons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
Tactisch veel beter zo, hij heeft de snelheid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Kan beter van achter beginnen idd.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Quad schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 19:07:
Buitenbocht kan je meer snelheid meenemen. Was niet eens echt aan het draften.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Quad schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 19:07:
Wel makkelijker als je hoog start natuurlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Machtig hoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
Yes!!!! Overtuigend ook..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
HOPPA! Goud!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wow, oppermachtig!

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marijn15
Toch knap dat die er weer staat met goud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3qdqiFcO0BfWvvdO-IqZm7Cu-0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JoDKxm4HlDenG5yuso3wu2Xb.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Nu online
Lekker
Nog 1 keer Goud en hij is de beste Nederlander in de zomerspelen aller tijden
Wat een held

[ Voor 7% gewijzigd door jan390 op 09-08-2024 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15:25
autje schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:51:
[...]

Drie? Vijf!

Lavreysen - done
Hassan
Schilder
Sardjoe
Hockey

Allemaal realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Van der Peet gaat hem niet worden, die moet tegen Finucane.
Pagina: 1 ... 46 ... 60 Laatste