Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Echt balen, had er wel zin in vanmorgen. Vind het altijd wel fascinerend om naar te kijken. In mijn woonplaats is ook een aantal jaren de Powerman EK geweest, wat een duatlon (hardlopen, fietsen, hardlopen) is. Ook mooi om te zien, maar laten we hopen dat de Olympische triatlon geen duatlon wordt.42erik schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:06:
Triathlon uitgesteld... Er ligt een 2e track klaar, maar we stellen alsnog uit, hopende dat de seine ooit ok wordt...![]()
Omdat het is afgelast besluiten ze bij de NOS maar Studio Parijs te gaan herhalen.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Eerlijk gezegd kan ik niet wachten tot het atletiek begint...
Ik heb sowieso nog amper nos gezien, iets teveel focus op Nederlanders ipv op leuke sporten, zoals mtb en skateboard. Maar vanuit hun oogpunt de enige logische keuze, dus hbo is een uitkomst.PatrickC schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:12:
[...]
Omdat het is afgelast besluiten ze bij de NOS maar Studio Parijs te gaan herhalen.Er is nog zoveel sport van gisteren die ze niet hebben uitgezonden… b.v. het golfsurfen van afgelopen nacht. Gelukkig hebben we HBO Max. Echt geweldige golven afgelopen nacht in Tahiti.
Dat ze niks anders uitzenden kan ik nog wel begrijpen, zullen geen commentator paraat hebben van bijvoorbeeld dat surfen.
Die 2 NL gasten op HBO Max doen het best leuk moet ik zeggen. Deskundig en het publiek erbij betrekken met beantwoorden van ingestuurde vragen. En je hoort ze gewoon genieten van een mooie golf, of bezorgd zijn bij de wipeouts en die hebben we wel een paar gezien… wat een natuurgeweld af en toe.42erik schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:50:
[...]
Ik heb sowieso nog amper nos gezien, iets teveel focus op Nederlanders ipv op leuke sporten, zoals mtb en skateboard. Maar vanuit hun oogpunt de enige logische keuze, dus hbo is een uitkomst.
Dat ze niks anders uitzenden kan ik nog wel begrijpen, zullen geen commentator paraat hebben van bijvoorbeeld dat surfen.
Atletiek is eigenlijk het enige wat me echt interesseert op Olympisch gebied. Zelfs het wielrennen (wat normaal gesproken absoluut veruit mijn favoriete kijksport is) interesseert me veel minder op de Spelen.Advizor schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:44:
Vandaag dan de eerste medaille bij het judo?
Eerlijk gezegd kan ik niet wachten tot het atletiek begint...
Voor de rest zijn de soorten vaak wel vermakelijk, al mag er een hoop geschrapt worden wat mij betreft.
De moderne vijfkamp bijvoorbeeld. Snelwandelen. Synchroonzwemmen. Om maar wat te noemen. En alles behalve de vrije slag bij het zwemmen. Waarom zou je minder hard zwemmen dan je eigenlijk kunt?
Ik kijk erg uit naar het 3X3 basketbal. Daar maken we kans op een medaille, maar het zal erg lastig worden want dat is erg competitief. Iedereen kan van iedereen winnen.
Daar is toch wel niet veel aan. Ik had nochtans verwacht dat het zowat vergelijkbaar zou zijn met boogschieten, maar dat valt toch lelijk tegen om de 1 of andere reden...
[ Voor 5% gewijzigd door Jebus4life op 30-07-2024 10:00 ]
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Ja vind ik ook hoor. Ik ben echt een sportliefhebber en ben vrijwel elke zondag aan de buis gekluisterd voor Studio Sport, maar dat zijn vaak de meer traditionele sporten.Requiem19 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:00:
Leuke van de Olympische spelen is juíst dat er zoveel onbekende sporten zijn waarmee je opeens in aanraking mee komt.
Hier zit ik gewoon met klamme handjes naar boogschieten te kijken
Het oogt heel saai, maar het een 'complete' sport, je moet zo 'een' zijn met je lichaam om perfect stil staan, al vind ik het kleiduiven schieten toch altijd wel leuker om naar te kijkenJebus4life schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:00:
Ik ben hier met een half oog het luchtpistoolschieten (10 meter) aan het volgen.
Daar is toch wel niet veel aan. Ik had nochtans verwacht dat het zowat vergelijkbaar zou zijn met boogschieten, maar dat valt toch lelijk tegen om de 1 of andere reden...
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Meerdere afstanden is toch heel logisch. Heeft zwemmen toch ook? Tot 10 kilometer.Niellie41 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:58:
Waarom hebben we dan ook meerdere afstanden atletiek? Waarom hebben we dan ook horden? Beetje gek om langzamer te rennen dan je eigenlijk kan. Dat is het mooie van de Spelen: er is voor ieder wat wils.
Ik kijk erg uit naar het 3X3 basketbal. Daar maken we kans op een medaille, maar het zal erg lastig worden want dat is erg competitief. Iedereen kan van iedereen winnen.
Maar die verschillende stijlen is gewoon absurd, ik ben helemaal akkoord met @zacht Het doel is toch zo snel mogelijk zwemmen? Gaan we in het lopen ook de 100/200/400/800 meter achteruit lopen doen? En de 100 meter "lopen met de armen naast het lichaam" En dan de wisselloop natuurlijk, waar je 100 meter van elke stijl doet...
Is ook de enige reden waarom Phelps de "beste olympiër is", hij kan op 10 nummers deelnemen, wat in geen enkele andere sport kan. Ik zou zeggen "zo kan ik het ook", maar dat is misschien wat overdreven
Maar het is duidelijk dat de meerderheid het wel logisch lijkt te vinden, dus dan is het maar zo.
(waarom @zacht sporten wil afschaffen ben ik dan weer niet mee akkoord, iedereen zijn sport; ik vind aan een aantal van die sporten ook niets. Maar daarom moeten ze er niet uit... Dat skateboarden vind ik zelf bijvoorbeeld helemaal niets, maar ik erken dat er veel mensen dat wél weer leuk vinden, dus doe maar lekker)
https://fiba3x3.com/2024/olympicsNiellie41 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:58:
Waarom hebben we dan ook meerdere afstanden atletiek? Waarom hebben we dan ook horden? Beetje gek om langzamer te rennen dan je eigenlijk kan. Dat is het mooie van de Spelen: er is voor ieder wat wils.

https://fiba3x3.com/2024/olympics/media-guide
Die media guide is ideaal om erbij te houden; veel goede info.
Kijk er ook erg naar uit!
Ga me niet wagen aan voorspellingen, het kan bwvs. inderdaad iedereen worden.
Begint om 17:30 u. met de dames VS tegen Duitsland. Al meteen mooie klapper.
Nederlandse mannen spelen om 19:05 tegen China.

Wb. die wel/niet sporten: Lost sports of the Olympics https://www.cbc.ca/cbckid...og/11-lost-olympic-sports
Van al die sporten zou ik het touwtrekken wel terug willen zien.
[ Voor 10% gewijzigd door SuBBaSS op 30-07-2024 10:29 ]
Alleen de regels snap ik dan soms niet haha, dus dan even erin duiken. Zoals dat surfen, als je het eenmaal een beetje snapt is echt echt leuk om te kijken.Requiem19 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:00:
Leuke van de Olympische spelen is juíst dat er zoveel onbekende sporten zijn waarmee je opeens in aanraking mee komt.
Wat is de voorwaarde om een sport olympisch te maken? Waarom breakdance toevoegen, maar andere dansvormen niet? 3x3 basketbal en rugby 7’s wel, maar b.v. korfbal niet? Ik heb het idee dat sommige sporten worden toegevoegd voor de show, of om de grote landen nog meer kans op medailles te geven.Jebus4life schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:12:
[...]
Meerdere afstanden is toch heel logisch. Heeft zwemmen toch ook? Tot 10 kilometer.
Maar die verschillende stijlen is gewoon absurd, ik ben helemaal akkoord met @zacht Het doel is toch zo snel mogelijk zwemmen? Gaan we in het lopen ook de 100/200/400/800 meter achteruit lopen doen? En de 100 meter "lopen met de armen naast het lichaam" En dan de wisselloop natuurlijk, waar je 100 meter van elke stijl doet...
Is ook de enige reden waarom Phelps de "beste olympiër is", hij kan op 10 nummers deelnemen, wat in geen enkele andere sport kan. Ik zou zeggen "zo kan ik het ook", maar dat is misschien wat overdreven![]()
Maar het is duidelijk dat de meerderheid het wel logisch lijkt te vinden, dus dan is het maar zo.
(waarom @zacht sporten wil afschaffen ben ik dan weer niet mee akkoord, iedereen zijn sport; ik vind aan een aantal van die sporten ook niets. Maar daarom moeten ze er niet uit... Dat skateboarden vind ik zelf bijvoorbeeld helemaal niets, maar ik erken dat er veel mensen dat wél weer leuk vinden, dus doe maar lekker)
Ook sporten waar Olympisch goud niet het hoogste is wat je kunt bereiken vind ik twijfelachtig. Ik hoor Robin Haase gisteravond nog zeggen… “In de singles win ik liever een grandslam dan goud op de OS.” Bij de doubles vond hij Olympisch goud wel het hoogste. Zo kijk ik er ook tegenaan… alleen doubles en mixed bij het tennis toelaten.
Dit zijn de voorwaarden voor een sport om Olympisch te zijn, volgens Arc Search (gebruikt meerdere bronnen, o.a. olympics.com): https://search.arc.net/BLgzLl1ANjrHxhau4ZbVPatrickC schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:46:
[...]
Wat is de voorwaarde om een sport olympisch te maken? Waarom breakdance toevoegen, maar andere dansvormen niet? 3x3 basketbal en rugby 7’s wel, maar b.v. korfbal niet? Ik heb het idee dat sommige sporten worden toegevoegd voor de show, of om de grote landen nog meer kans op medailles te geven.
Ook sporten waar Olympisch goud niet het hoogste is wat je kunt bereiken vind ik twijfelachtig. Ik hoor Robin Haase gisteravond nog zeggen… “In de singles win ik liever een grandslam dan goud op de OS.” Bij de doubles vond hij Olympisch goud wel het hoogste. Zo kijk ik er ook tegenaan… alleen doubles en mixed bij het tennis toelaten.
Korfbal is internationaal niet groot genoeg. Als ze dat zouden toevoegen was het een gegarandeerde gouden medaille voor Nederland. Zilver voor België en brons voor het derde land dat zich inschrijft.
In het geval van 3X3, hebben ze het toegevoegd omdat de sport erg hard groeit de laatste jaren. Het is sneller, spannender en spectaculairder dan het reguliere 5 tegen 5 basketbal. Maar het is zeker niet toegevoegd om de VS een gouden plak te geven want zij zijn hier niet de absolute top. Servië is daar de top favoriet, maar het niveau van alle teams ligt erg dicht bij elkaar. Zeker bij de mannen.
[ Voor 27% gewijzigd door Niellie41 op 30-07-2024 11:08 ]
[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 30-07-2024 11:44 ]
Maar dit is Judo daar ligt alles heel dicht bij elkaar. Een een actie met score kan soms uit het niets komen dat zie je maar weerPatrickC schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:43:
Ja hoor.. de wereldkampioen in ronde 1 er uit… weer geen medaille voor NL
Zo'n world ranking is leuk voor de stats maar er werd al verteld dat het onderlingen resultaat 1-1 was.
Het is niet zoals tennis als je 1 of 2 van de wereld bent je automatisch bijna altijd een halve of finale haalt.
Blijft natuurlijk jammer dat een kanshebber er gelijk uit ligt
Klopt, maar het dubbeltje mag nu toch wel een keertje onze kant op vallen… 3 van de 4 die we gezien hebben in ronde 1 er uit. Deze tenminste nog door een normale score en niet door 3 strafjes.d-vine schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:47:
[...]
Maar dit is Judo daar ligt alles heel dicht bij elkaar. Een een actie met score kan soms uit het niets komen dat zie je maar weer
Zo'n world ranking is leuk voor de stats maar er werd al verteld dat het onderlingen resultaat 1-1 was.
Het is niet zoals tennis als je 1 of 2 bent van de wereld automatisch bijna altijd een halve of finale haalt.
Blijft natuurlijk jammer dat een kanshebber er gelijk uit ligt
Vorige spelen waren ook niet al te best.PatrickC schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:51:
[...]
Klopt, maar het dubbeltje mag nu toch wel een keertje onze kant op vallen… 3 van de 4 die we gezien hebben in ronde 1 er uit. Deze tenminste nog door een normale score en niet door 3 strafjes.
Eerder al in het topic vermeld het is niet zo dat de Judo bond een goed geoliede machine is. Misschien heeft dat wel invloed.
Van Lieshout is ook nog jong 1e keer spelen en dat korte moment van onoplettendheid geeft haar genekt.
Coach van Lieshout zegt net in een interview al dat het een zware loting was.
Ik denk dat we moeten wachten op de roeiers voor de eerste medailles
[ Voor 5% gewijzigd door d-vine op 30-07-2024 12:15 ]
Echt een schande, gelukkig hebben ze er geen miljard tegen aan gesmeten om het proper te krijgen.42erik schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:06:
Triathlon uitgesteld... Er ligt een 2e track klaar, maar we stellen alsnog uit, hopende dat de seine ooit ok wordt...![]()
Daarbij ook voor de atleten, bereid je je 4 jaar voor voor de wedstrijd van het jaar en gebeurd dit als je wakker word.
In het roeien zijn we in de recente jaren echt heel goed geworden, dus daar mogen we nu ook wel een paar mooie medailles verwachten. Als dat ook tegenvalt ben ik wel benieuwd of er eens gekeken kan worden naar wat structurele oorzaken.
Interessante podcast in dit kader van Merijn Zeeman (van Visma Lease a Bike) over hoe de huidige bondscoach het roeien veranderd heeft in Nederland: https://podcasts.apple.co...721349293?i=1000652317972
Dat miljard gaat er nog decennia voor zorgen dat er veel (hoe veel?) minder rioolwater in de Seine terecht komt. Dus is zeker geen weggegooid geld.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:12:
[...]
Echt een schande, gelukkig hebben ze er geen miljard tegen aan gesmeten om het proper te krijgen.
Daarbij ook voor de atleten, bereid je je 4 jaar voor voor de wedstrijd van het jaar en gebeurd dit als je wakker word.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Er wordt door de sporters ook openlijk gesproken over moeite met de druk. Ik vind ook wel dat je dat terug ziet in de prestaties. Ook opvallend dat het niet alleen de jonge honden zijn maar ook de oude rotten zelfs die met olympische medailles op zak die last hebben.Requiem19 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:14:
Het is wel opvallend dat de gehele Nederlandse equipe tot nu toe op de 'crunch' momenten tegenvalt, of net de verkeerde beslissing neemt, of wel gewoon pech heeft.
In het roeien zijn we in de recente jaren echt heel goed geworden, dus daar mogen we nu ook wel een paar mooie medailles verwachten. Als dat ook tegenvalt ben ik wel benieuwd of er eens gekeken kan worden naar wat structurele oorzaken.
Interessante podcast in dit kader van Merijn Zeeman (van Visma Lease a Bike) over hoe de huidige bondscoach het roeien veranderd heeft in Nederland: https://podcasts.apple.co...721349293?i=1000652317972
Heeft dan toch niet echt gewerkt de afgelopen dagen.Joris748 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:15:
[...]
Dat miljard gaat er nog decennia voor zorgen dat er veel (hoe veel?) minder rioolwater in de Seine terecht komt. Dus is zeker geen weggegooid geld.
Lastige vind ik dat je vaak pas lang achteraf hoort dat er problemen zijn in de interne (team) cultuur.Kist schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:31:
[...]
Er wordt door de sporters ook openlijk gesproken over moeite met de druk. Ik vind ook wel dat je dat terug ziet in de prestaties. Ook opvallend dat het niet alleen de jonge honden zijn maar ook de oude rotten zelfs die met olympische medailles op zak die last hebben.
De vorige OS wonnen de Hockey dames natuurlijk goud, maar achteraf bleek dat 'meer dan de helft van de hockeydames de prestatiecultuur als negatief ervaarde' (https://nos.nl/artikel/24...tatiecultuur-als-negatief).
Moeilijk om nu al conclusies te trekken over 'de cultuur' binnen de Nederlandse equipe, temeer ook omdat die cultuur natuurlijk van sport tot sport en zelfs van team tot team (mannen vs vrouwen) enorm kan verschillen.
Mijn niet onderbouwde en nog wat ongefundeerde idee is overigens dat Nederland de laatste jaren vooral goed scoorde bij de dames omdat Nederland van oudsher relatief veel in vrouwensporten investeert tov andere landen. Dat gaf Nederland een flink voordeel. Maar logischerwijs wordt dat voordeel nu langzaam ingelopen en gaan andere landen ook steeds meer investeren in damessporten.
Ik verwacht dus persoonlijk dat onze edge een beetje gaat afvlakken qua medaillespiegel. Op de OS wordt dat vaak net wat zichtbaarder omdat alle sporters dan op hun piekniveau zijn.
Hoop geld voor een flater op de spelen, zonder OS was dit geld nooit uitgegeven.Joris748 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:15:
Dat miljard gaat er nog decennia voor zorgen dat er veel (hoe veel?) minder rioolwater in de Seine terecht komt. Dus is zeker geen weggegooid geld.
Kan je toch moeilijke een goede investering noemen.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

https://www.eurosport.fr/...na_vid2196051/video.shtml
[ Voor 8% gewijzigd door sverzijl op 30-07-2024 13:27 ]
Duidelijk een recordscore

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Frankrijk - NL maakte beide keepers van Frankrijk wel degelijk verschil. Die hielden op cruciale momenten de ballen uit de goal.darkdesign schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:17:
Nooit eerder echt handbal gekeken, valt mij op de de keepers weinig verschil maken.
Ah oke, deze wedstrijd heeft de Nederlandse keeper de eerste 25 minuten geen een bal tegengehouden.dokteronline schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:33:
[...]
Frankrijk - NL maakte beide keepers van Frankrijk wel degelijk verschil. Die hielden op cruciale momenten de ballen uit de goal.
Als ze maar nét het verschil kunnen maken als het er toe doetdarkdesign schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:17:
Nooit eerder echt handbal gekeken, valt mij op de de keepers weinig verschil maken.
Edit: En niet hield ze er eentje!
Veel snelle acties, beter dan dat trage voetbal.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
De tweede helft gaat het een stuk beter inderdaadD-Ed schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:53:
[...]
Als ze maar nét het verschil kunnen maken als het er toe doet
Edit: En niet hield ze er eentje!
Je kan het ook omdraaien, dankzij de spelen is dit geld uitgegeven.hoevenpe schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:55:
[...]
Hoop geld voor een flater op de spelen, zonder OS was dit geld nooit uitgegeven.
Overigens heb ik begrepen dat de waterkwaliteit vooral door toedoen van de vele regenval te slecht is. Daar heb je niet al te veel invloed op.
Zullen we dat maar nooit meer noemen een "verliezers vlucht"MaZo schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:25:
De Nederlandse verliezersvlucht is inmiddels overboekt.
Volgens mij is het motto van de spelen anders iets met meedoen is.......
Voor mij zijn het stuk voor stuk kanjers die hier jaren naar toe hebben geleefd en alles opzij zetten om een presentatie neer te zetten zoals zo veel op de spelen.
Van al die mensen halen maar 3 een medaille.
Nederland als kikker landje heeft soms een mooie Olympische spelen soms wat minder.
Niet te vergeten dat de grootste kanshebbers nog moet komen.
Toch wel, dit is ten minste echt iets waar men later nog iets aan heeft.hoevenpe schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:55:
[...]
Hoop geld voor een flater op de spelen, zonder OS was dit geld nooit uitgegeven.
Dat kan je niet vaak over investeringen voor WK of OS zeggen.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Toch kan je niet anders dan concluderen dat het resultaat tot nu toe teleurstellend is, met de zeer flinke investeringen in topsport komt er toch weinig uit qua medailles.d-vine schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:43:
[...]
Zullen we dat maar nooit meer noemen een "verliezers vlucht"
Volgens mij is het motto van de spelen anders iets met meedoen is.......
Voor mij zijn het stuk voor stuk kanjers die hier jaren naar toe hebben geleefd en alles opzij zetten om een presentatie neer te zetten zoals zo veel op de spelen.
Van al die mensen halen maar 3 een medaille.
Nederland als kikker landje heeft soms een mooie Olympische spelen soms wat minder.
Niet te vergeten dat de grootste kanshebbers nog moet komen.
We betalen 550 sporters een toelage om zich volledig toe te kunnen wijden aan topsport, dan mag je toch hopen dat daar resultaten uit volgen, anders kan je die miljoenen mogelijk beter steken in promotie van sporten onder de jeugd.
*knip*
Geen paywall omzeilen aub.
[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 31-07-2024 14:55 ]
"Volgens het databedrijf wint niet alleen Femke Bol goud, maar ook baanwielrenner Harrie Lavreysen (drie keer zelfs), wielrenner Mathieu van der Poel, zwemster Tes Schouten en een hele stoet roeiers, zeilers en hockeyers. "Homeland schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:53:
[...]
Toch kan je niet anders dan concluderen dat het resultaat tot nu toe teleurstellend is, met de zeer flinke investeringen in topsport komt er toch weinig uit qua medailles.
We betalen 550 sporters een toelage om zich volledig toe te kunnen wijden aan topsport, dan mag je toch hopen dat daar resultaten uit volgen, anders kan je die miljoenen mogelijk beter steken in promotie van sporten onder de jeugd.
*knip*
Meeste kansen moeten nog komen..
Edit: Hockey staat er goed voor, handbal ook, de roeiers ook vandaag en blijkbaar gaan de zeilers ook redelijk zie ik nu op tv..
[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 31-07-2024 14:55 . Reden: Quote aangepast ]
Als het databedrijf 100% gelijk had hoefden ze de Spelen ook niet te organiseren. Gooi alle namen in een hoed en haal kansberekening erover.D-Ed schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:56:
[...]
"Volgens het databedrijf wint niet alleen Femke Bol goud, maar ook baanwielrenner Harrie Lavreysen (drie keer zelfs), wielrenner Mathieu van der Poel, zwemster Tes Schouten en een hele stoet roeiers, zeilers en hockeyers. "
Meeste kansen moeten nog komen..
Denk dat het met zulke artikelen al misgaat. Er worden verwachtingspatronen uitgesproken door NOC NSF bobo's en databedrijven terwijl het punt is van sport dat je het van tevoren niet weet. Het publiek en media gaan met die voorspellingen aan de haal en de sporters krijgen op hun donder.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Je kan het schoonmaken maar zolang het riool gekoppeld is aan de waterafvoer richting de rivier is het dweilen met de kraan open. Het zegt ook wel veel over de waterkwaliteit van de grote steden. En al die zooi die erin zit verdwijnt in de zee.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:12:
[...]
Echt een schande, gelukkig hebben ze er geen miljard tegen aan gesmeten om het proper te krijgen.
[ Voor 10% gewijzigd door xzaz op 30-07-2024 16:00 ]
Schiet tussen de palen en je scoort!
Ik reageer alleen maar op het gelinkte artikelMaarten_E schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:59:
[...]
Als het databedrijf 100% gelijk had hoefden ze de Spelen ook niet te organiseren. Gooi alle namen in een hoed en haal kansberekening erover.
Denk dat het met zulke artikelen al misgaat. Er worden verwachtingspatronen uitgesproken door NOC NSF bobo's en databedrijven terwijl het punt is van sport dat je het van tevoren niet weet. Het publiek en media gaan met die voorspellingen aan de haal en de sporters krijgen op hun donder.
Was ook niet naar jou bedoeld, maar meer hoe de media erop inspeelt. 4 dagen en nog steeds geen medaille! We staan nog droog!D-Ed schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:01:
[...]
Ik reageer alleen maar op het gelinkte artikelHet zou aan moeten tonen dat we meer medailles 'moeten hebben' terwijl het juist laat zien dat de sporten waarmee we ze moeten winnen nog moeten beginnen (of nog bezig zijn).
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Hier gaat toch alles al fout.Homeland schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:53:
[...]
Toch kan je niet anders dan concluderen dat het resultaat tot nu toe teleurstellend is, met de zeer flinke investeringen in topsport komt er toch weinig uit qua medailles.
*knip*
Ergens rolt een voorspelling uit zonder dat de spelen zijn begonnen en iedereen verwacht maar dat een voorspelling uit moet komen of benaderen. Alles daaronder is gelijk slecht of dramatisch, complete onzin
De grootste kanshebbers moeten nog komen.
Vorige OS was een uitzonderlijk goed ten opzichte van alle andere spelen dat ga je niet zo maar herhalen.
Denk een beetje pas op de plaats realistischer is.
[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 31-07-2024 14:55 ]
Voor veel mensen is het makkelijker om hun gal te spuwen dan wat positiever naar top prestaties te kijken..d-vine schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:03:
[...]
Hier gaat toch alles al fout.
...
Denk een beetje pas op de plaats realistischer is.
De Spelen laten juist zien wat topsport écht is.. Zeker zo kort na een EK een heerlijk schouwspel van topsporters die tot het naadje gaan ipv elkaar te pas en te onpas een oor aan proberen te naaien en bij ieder moment discussies aangaan met de arbitrage..
Bij dat hockey ook. Continue gas geven en na één blik van de scheids weer door
Dit vind ik echt een bijzonder zwakke post.MaZo schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:25:
De Nederlandse verliezersvlucht is inmiddels overboekt.
Op een enkele uitzondering na moet je gewoon een fenomenale atleet zijn om überhaupt op de Spelen te raken.
Om een medaille te halen moet vaak alles meezitten. Tenzij je een monster bent zoals Marchand of Biles die ze inderdaad aan mekaar rijgen. Je neemt het wel op tegen andere topatleten die ook al 4 jaar naar dit evenement toewerken.
Over de Belgische zwemmers wordt bij ons ook best "meewarig" gedaan, want ze raken niet uit de reeksen, of hoogstens in een halve finale. Dus dan ben je dé beste van je eigen land. Hoor je sowieso bij de beste 20 ofzo atleten ter wereld in je discipline, en wordt je "uitgelachen" door "average joe" in z'n zetel want het sentiment is "weer geen medaille, die prutsers kunnen er niks van".
Waterpolo is echt niet normaal. Wat een respect heb ik voor die sport.D-Ed schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:08:
[...]
Voor veel mensen is het makkelijker om hun gal te spuwen dan wat positiever naar top prestaties te kijken..
De Spelen laten juist zien wat topsport écht is.. Zeker zo kort na een EK een heerlijk schouwspel van topsporters die tot het naadje gaan ipv elkaar te pas en te onpas een oor aan proberen te naaien en bij ieder moment discussies aangaan met de arbitrage..
Bij dat hockey ook. Continue gas geven en na één blik van de scheids weer door
Schiet tussen de palen en je scoort!
Dit inderdaad. Er is een blijvende verbetering van de waterkwaliteit. Misschien niet zwemwaardig, maar een bak beter dan het was. Dat is pure winst. Beter dan stadions die daarna jaren leeg staan en uiteindelijk maar gesloopt worden.m-vw schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:50:
[...]
Toch wel, dit is ten minste echt iets waar men later nog iets aan heeft.
Dat kan je niet vaak over investeringen voor WK of OS zeggen.
Andere landen doen die investeringen ook. Het is gelukkig geen (of waarschijnlijk reëler: maar voor een beperkt deel) pay to win. En topsport is ook een onderdeel van het promoten van (breedte)sport.Homeland schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:53:
[...]
*knip*
[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 31-07-2024 14:56 . Reden: Quote aangepast ]
Nou inderdaad! Die geven er ook echt gas op ja.. Geen gescheld of gekrijs naar elkaar terwijl ze vrijwel continu in fysiek (hard) contact zijn met elkaarxzaz schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:21:
[...]
Waterpolo is echt niet normaal. Wat een respect heb ik voor die sport.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat is in België (en Nederland vermoed ik) ook zo. (ik werk voor een waterzuiveringsinstallatie)xzaz schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:59:
[...]
Je kan het schoonmaken maar zolang het riool gekoppeld is aan de waterafvoer richting de rivier is het dweilen met de kraan open. Het zegt ook wel veel over de waterkwaliteit van de grote steden. En al die zooi die erin zit verdwijnt in de zee.
Als het heel lang en hard regent en de zuiveringsinstallatie het niet meer aankan gaan de overlopen hier ook richting rivieren.
Maar blijkbaar is de infrastructuur van Parijs dus helemaal niet op de hoeveelheid mensen voorzien en stroomt het daar dus praktisch altijd in de seine.
Maar dit weten ze natuurlijk al enkele jaren daarom is het te gekker dat ze geen alternatief hebben.
Weet je toevallig of Kyle Montgomery nog ergens commentaar doet dit 3X3 toernooi? Klinkt erg gek zonder hem.SuBBaSS schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:25:
[...]
https://fiba3x3.com/2024/olympics![]()
https://fiba3x3.com/2024/olympics/media-guide
Die media guide is ideaal om erbij te houden; veel goede info.
Kijk er ook erg naar uit!
Ga me niet wagen aan voorspellingen, het kan bwvs. inderdaad iedereen worden.
Begint om 17:30 u. met de dames VS tegen Duitsland. Al meteen mooie klapper.
Nederlandse mannen spelen om 19:05 tegen China.
Wb. die wel/niet sporten: Lost sports of the Olympics https://www.cbc.ca/cbckid...og/11-lost-olympic-sports
Van al die sporten zou ik het touwtrekken wel terug willen zien.
[ Voor 14% gewijzigd door sverzijl op 30-07-2024 18:44 ]
Ik hoorde net op de fiba stream op youtube (is alleen een "watch party", geen beelden van deze wedstrijden) dat iemand daar hem op een andere stream als commentator had gehoord, in tandem met een vrouw.Niellie41 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:03:
[...]
Weet je toevallig of Kyle Montgomery nog ergens commentaar doet dit 3X3 toernooi? Klinkt erg gek zonder hem.
Weet niet welke, maar in ieder geval niet een officiële van de fiba 3x3 organisatie.
Ik had op mijn stream een amerikaanse dame en Michael Linklater, een Canadese oud-3x3 speler.
Heb hetzelfde; hebben ze hele concept incl. dj / mc etc. meegenomen, zou de G.O.A.T. qua 3X3 commentaar er niet bij zijn. Dat kon ook niet.
Maar moet zeggen dat ik die van de NOS stream ook prima te pruimen vindt. Die man weet wel dingen over het spelletje.
Was toch wel een goede pot van de mannen. Verdedigend weer goed en dat Worthy 0/7 van 2 was maakte niet eens wat uit. Dat gaat wel goed komen.
Lekker begin iig.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
En ze pakken set 2!Advizor schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:16:
Koolhof/Griekspoor staan goed te spelen tegen Nadalcaraz.
Dank, was zijn naam even kwijt.Pierre schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 19:44:
@SuBBaSS Dat is Ronald van Dam, gaf vroeger ook commentaar bij Ziggo bij de F1, toen was de kritiek hier niet mals.
Heb de man een aantal jaren geleden zelfs de hand geschud.

Hij schrijft al jaren artikelen voor de basketballbond en weet op dat gebied echt wel veel. Dat ie er bij F1 minder van bakte doet er voor mij niets aan af.
Vind hem ook niet onprettig om te horen en omdat hij zo goed ingevoerd is krijg je zelfs weetjes als dat Worthy de Jong en Janice Boonstra (speelster van de 3X3 dames die we hier oh zo jammerlijk niet zullen zien, ondanks dat ze Europees Kampioen zijn) erbij krijgen.
Voor de leek totaal oninteressant natuurlijk, ik ben dan ook mega-biased (volg deze discipline al zolang het bestaat).
Worthy zoals altijd weer ape-relaxed. Hij wil gewoon lekker genieten op het veld.
En ondertussen als een monster spelen.
Fenomeen die man.
[ Voor 8% gewijzigd door SuBBaSS op 30-07-2024 19:54 ]
Sarcasme is u vreemd?Jebus4life schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:19:
[...]
Dit vind ik echt een bijzonder zwakke post.
Op een enkele uitzondering na moet je gewoon een fenomenale atleet zijn om überhaupt op de Spelen te raken.
Om een medaille te halen moet vaak alles meezitten. Tenzij je een monster bent zoals Marchand of Biles die ze inderdaad aan mekaar rijgen. Je neemt het wel op tegen andere topatleten die ook al 4 jaar naar dit evenement toewerken.
Over de Belgische zwemmers wordt bij ons ook best "meewarig" gedaan, want ze raken niet uit de reeksen, of hoogstens in een halve finale. Dus dan ben je dé beste van je eigen land. Hoor je sowieso bij de beste 20 ofzo atleten ter wereld in je discipline, en wordt je "uitgelachen" door "average joe" in z'n zetel want het sentiment is "weer geen medaille, die prutsers kunnen er niks van".
Ja echt zonde, knap gespeeld en lang partij geleverd.d-vine schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 19:56:
De kracht van 2 toppers (Alcaraz /Nadal) als het er echt om gaat hebben ze een versnelling extra.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Uit het niets een topic inkomen en meteen zo'n opmerking plaatsen heeft niets met sarcasme te maken.. Is gewoon zuur. Sowieso, op een internetforum met wildvreemden 'sarcasme' posts maken werkt meestal niet, zoals gebleken
Dan probeer ik bij de volgende wedstrijd de NOS. Heb net bij Eurosport gekeken. Die Engelse/Amerikaanse commentator was ook prima.SuBBaSS schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 19:52:
[...]
Dank, was zijn naam even kwijt.
Heb de man een aantal jaren geleden zelfs de hand geschud.
Hij schrijft al jaren artikelen voor de basketballbond en weet op dat gebied echt wel veel. Dat ie er bij F1 minder van bakte doet er voor mij niets aan af.
Vind hem ook niet onprettig om te horen en omdat hij zo goed ingevoerd is krijg je zelfs weetjes als dat Worthy de Jong en Janice Boonstra (speelster van de 3X3 dames die we hier oh zo jammerlijk niet zullen zien, ondanks dat ze Europees Kampioen zijn) erbij krijgen.
Voor de leek totaal oninteressant natuurlijk, ik ben dan ook mega-biased (volg deze discipline al zolang het bestaat).
Worthy zoals altijd weer ape-relaxed. Hij wil gewoon lekker genieten op het veld.
En ondertussen als een monster spelen.
Fenomeen die man.
Ik probeerde trouwens te achterhalen op wat voor schoenen Worthy speelde, maar kon het niet goed zien. Was in ieder geval Nike.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Geen id van die schoenen. Zal er eens op letten.Niellie41 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:23:
[...]
Dan probeer ik bij de volgende wedstrijd de NOS. Heb net bij Eurosport gekeken. Die Engelse/Amerikaanse commentator was ook prima.
Ik probeerde trouwens te achterhalen op wat voor schoenen Worthy speelde, maar kon het niet goed zien. Was in ieder geval Nike.
Maar ik zit zelf niet zo heel erg in die low tops qua schoenenkennis. In mijn ogen zijn het al snel "kobe's".
[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 30-07-2024 20:41 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
NOS heeft paar keer per dag een samenvatting wat er dat dagdeel is gebeurd.naitsoezn schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:38:
Iemand een tip of er ergens een goede dagelijkse samenvatting van de dag te vinden is? NOS lijkt alleen een talkshow te hebben waar af en toe fragmenten langskomen, maar 'vroeger' had je (als ik het mij goed herinner) een sportjounraal-achtige samenvatting van een kwartier of half uur waarin de meeste sporten van die dag langskwamen, met uiteraard een focus op de Nlse deelnemers. Europort kan ik het ook niet direct vinden... Mis ik iets?
En anders kun je via de app zelf zoeken bij de video sectie.
Misschien heeft Eurosport ook wat op een app of site dat weet ik niet.
Hmm, wat ik kan vinden is niet echt wat ik bedoel maar dank voor het meedenken.d-vine schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:41:
[...]
NOS heeft paar keer per dag een samenvatting wat er dat dagdeel is gebeurd.
En anders kun je via de app zelf zoeken bij de video sectie.
Misschien heeft Eurosport ook wat op een app of site dat weet ik niet.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Ik had hem heel even aanstaan. Mijn vrouw liep langs en zei meteen 'huh, hier hoort toch muziek bij?'. Pas toen ik het geluid 2x zo hard zette hoorde je het een heel klein beetje.PatrickC schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 19:44:
Dat geluid bij de NOS… bij de vloeroefening dames moet je de muziek toch ook kunnen horen?
Do { Ping } while ( LOL )
Kijken wij toch lekker naar beachvolleyShadow_Agent schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:02:
Snap wel dat vrouwen graag zwemmen kijken. Niet echt goed voor mn zelfbeeld al die afgetrainde torso's
2250 WP Zuid PVoutput
Die is grappig inderdaad maar het is wel een flater van heb ik jou daar..d-vine schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:56:
Deelnemer triathlon heeft twijfels over de waterkwaliteit.
[Afbeelding]
Compleet van de gekke dat niet eerder is besloten naar een andere locatie te gaan. Die sporters zijn dus mooi genaaid.
Een beetje vet en een bierbuik niet goed voor het drijfvermogen?Shadow_Agent schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:02:
Snap wel dat vrouwen graag zwemmen kijken. Niet echt goed voor mn zelfbeeld al die afgetrainde torso's
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Bij voetbal is het toch allemaal apart en moeten de landen niets van elkaar hebben.
[ Voor 22% gewijzigd door Sport_Life op 30-07-2024 22:31 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Dat hoor ik, hoort ie dan niet in team USA?Beavbusi schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:31:
Is een Amerikaan
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Omdat het een Amerikaan is.Sport_Life schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:30:
Waarom praat die gozer Engels? (Casper Cerbeau)
"Zwemmer Caspar Corbeau is half Amerikaans en half Nederlands. Hij zag vooral een toekomst in Nederland en verhuisde in augustus naar Amsterdam. Komende week behoort de schoolslagspecialist tot de kanshebbers op een WK-medaille."Sport_Life schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:32:
[...]
Dat hoor ik, hoort ie dan niet in team USA?
*knip*
Zo makkelijk oordelen is gewoon trollen.
[ Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 01-08-2024 16:21 ]
Nee, je nationaliteit bepaald niet voor welk land je moet uitkomen. Zijn veel meer deelnemers die voor een ander land uitkomen.Sport_Life schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:32:
[...]
Dat hoor ik, hoort ie dan niet in team USA?