Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat gaat niet veel beter voor NLQuad schreef op zondag 28 juli 2024 @ 21:56:
Nou gauw terug naar handbal.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
2e K-dag eigenlijk.PatrickC schreef op zondag 28 juli 2024 @ 21:55:
Weer niets… wat een K-dag voor team NL
De spelen duren nog lang, maar er moet nu wel wat gaan gebeuren om dit De Beste Spelen ooit te laten worden voor Nederland.
Die wil gaan bezuinigen op topsport, dus daar moeten we het niet van hebben.CyBeRSPiN schreef op zondag 28 juli 2024 @ 21:57:
Dick Schoof zal hard moeten ingrijpen hier, hoezo nog geen medailles?
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
De huidige budgetten hebben weinig rendement toch?PatrickC schreef op zondag 28 juli 2024 @ 21:58:
Die wil gaan bezuinigen op topsport, dus daar moeten we het niet van hebben.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Dat gaat niet gebeuren, ik zou niet weten waarop we er 17 kunnen halen.Denman schreef op zondag 28 juli 2024 @ 21:57:
[...]
2e K-dag eigenlijk.
De spelen duren nog lang, maar er moet nu wel wat gaan gebeuren om dit De Beste Spelen ooit te laten worden voor Nederland.
Atletiek en roeien gaan we het van moeten hebben, maar dat zullen maximaal tot 10 of minder zijn.
De zeilers hadden wel een goede dag vandaag.
⏩ PVOutput☀️
een aantal olympische diploma'sTyphone schreef op zondag 28 juli 2024 @ 21:57:
Heeft NL / Oranje al iets gewonnen?
Wikipedia: Olympisch diploma
Heeft meer met mindset te maken… presteren hoeft niet meer want te grote druk… het ‘verhaal’ is belangrijker.hoevenpe schreef op zondag 28 juli 2024 @ 21:58:
[...]
De huidige budgetten hebben weinig rendement toch?
Dat is eerlijk gezegd mijn verwachting voor de hele spelen. Steeds net niet.PatrickC schreef op zondag 28 juli 2024 @ 21:55:
Weer niets… wat een K-dag voor team NL
Wij hebben sterke deelnemers, maar er zijn concurrenten die zich goed verstopt gehouden hebben.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Even het artikel lezen, staat er gewoon bij. Alle onderdelen waar we goud op zouden kunnen pakken zijn nog niet geweest.Quad schreef op zondag 28 juli 2024 @ 21:59:
[...]
Dat gaat niet gebeuren, ik zou niet weten waarop we er 17 kunnen halen.
Atletiek en roeien gaan we het van moeten hebben, maar dat zullen maximaal tot 10 of minder zijn.
Femke Bol - 400 meter horden (atletiek)
Anouk Vetter - Zevenkamp (atletiek)
Mathieu van der Poel - Wegwedstrijd (wielrennen)
Teamsprint mannen (baanwielrennen)
Harrie Lavreysen - Keirin, sprint (baanwielrennen)
Jan-Willem van Schip en Yoeri Havik - Madison (baanwielrennen)
Hockeymannen
Hockeyvrouwen
Sharon van Rouwendaal - 10 kilometer (open waterzwemmen)
Twee-zonder vrouwen (roeien)
Dubbel vier mannen (roeien)
Skiff vrouwen (roeien)
Floris van der Werken en Bart Lambriex - 49er (zeilen)
Anette Duetz en Odile van Aanholt - 49er FX (zeilen)
Luuc van Opzeeland - IQFoil (zeilen)
Tes Schouten - 200 meter schoolslag (zwemmen)
Op atletiek zullen we best wat medailles halen, maar goud zie ik niet zo snel gebeuren. Bol haalt zilver en Hassan is geweldig, maar komt op elke discipline wel een betere tegen deze keer.Roeien, zeilen, dames hockey, baanwielrennen zijn de grootste kanshebbers op goud.Quad schreef op zondag 28 juli 2024 @ 21:59:
[...]
Dat gaat niet gebeuren, ik zou niet weten waarop we er 17 kunnen halen.
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Dit gaat alvast niet doormarijn15 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:03:
[...]
Even het artikel lezen, staat er gewoon bij. Alle onderdelen waar we goud op zouden kunnen pakken zijn nog niet geweest.
Het is niet een mindset die bij topsport past, maar ik snap het idee erachter wel. Ook met al het gedoe rond grensoverschrijdend gedrag in sommige sporten. Sowieso de eerste twee dagen al verschillende Nederlandse sporters over de druk gehoord. Dus misschien voelen ze de nieuwe generatie sporters wel redelijk aan.PatrickC schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:00:
[...]
Heeft meer met mindset te maken… presteren hoeft niet meer want te grote druk… het ‘verhaal’ is belangrijker.
Maar zonder de druk en het moeten wordt het natuurlijk nooit meer dan, we doen leuk mee om plek 8 - 12.
[ Voor 98% gewijzigd door marijn15 op 28-07-2024 22:15 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Precies… topsport is keihard… alleen uitzonderlijke talenten halen het alleen op talent.Kist schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:09:
[...]
Het is niet een mindset die bij topsport past, maar ik snap het idee erachter wel. Ook met al het gedoe rond grensoverschrijdend gedrag in sommige sporten. Sowieso de eerste twee dagen al verschillende Nederlandse sporters over de druk gehoord. Dus misschien voelen ze de nieuwe generatie sporters wel redelijk aan.
Maar zonder de druk en het moeten wordt het natuurlijk nooit meer dan, we doen leuk mee om plek 8 - 12.
Kamminga is toch al een tijdje niet meer op dat niveau? Begin dit jaar ook al niet in de buurt van de medailles op een vrij matig bezet WK. Vorig jaar niet eens finale op de 200m (wel zilver op de 100m). Over zijn piek heen zo lijkt.PatrickC schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:09:
Puck Pieterse was vandaag natuurlijk normaal zilver geweest… gewoon dikke pech. Dat Kamminga geen medaille wint en maar 6e wordt is erg tegenvallend. Voor de rest vandaag geen medaille kanshebbers gezien in finales.
Maakt dat het kijken leuker?
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Hockey en handen op elkaar voor die hardnekkige Oranjes.Typhone schreef op zondag 28 juli 2024 @ 21:57:
Heeft NL / Oranje al iets gewonnen?

Sowieso.Moofnor schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:13:
Droevig hoe eenieder eens per 4 jaar de sporten hier kijkt, maar wel gelijk genoeg weet om alles af te zeiken…
[ Voor 39% gewijzigd door SuBBaSS op 28-07-2024 22:14 ]
Hoe werkt jouw glazen bol?
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Krijg GoT EK forum flashbacksJoteW schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:07:
We missen ook teveel kansen, helaas
Doen we normaal elke week met voetbal...Moofnor schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:13:
Droevig hoe eenieder eens per 4 jaar de sporten hier kijkt, maar wel gelijk genoeg weet om alles af te zeiken…
Zie het als afkicken.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Valt ook wel meecarpebios schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:17:
De vrouwen worden ingemaakt door Franktijk.
Klopt, maar volgens mij was hij weer aan het toewerken naar zijn niveau en ik neem aan dat hij dan ook de ambities heeft om weer een medaille te halen? Anders kun je beter stoppen…Kist schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:12:
[...]
Kamminga is toch al een tijdje niet meer op dat niveau? Begin dit jaar ook al niet in de buurt van de medailles op een vrij matig bezet WK. Vorig jaar niet eens finale op de 200m (wel zilver op de 100m). Over zijn piek heen zo lijkt.
Is geen glazen bol. Ik heb 0,0 voorspellingen.
Er zijn al serieus wat nummers van zwemmen achter de rug, en zij heeft geen finaleplaats
Echt ingemaakt niet, een verschil van maximaal 5 valt nog prima mee.carpebios schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:17:
Maar met nog een minuut of 6 te gaan, wordt het wel krap
2-4 verschil op de 30 valt alleszins mee. Dat noem ik geen “inmaken”carpebios schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:17:
Sponsoren horen zoiets graag natuurlijk.PatrickC schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:19:
[...]
Klopt, maar volgens mij was hij weer aan het toewerken naar zijn niveau en ik neem aan dat hij dan ook de ambities heeft om weer een medaille te halen? Anders kun je beter stoppen…
Ze heeft het niet gered op de 100m, maar haar gouden kansen liggen op de 200m. Die worden pas woensdag gezwommenbottom line schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:19:
[...]
Er zijn al serieus wat nummers van zwemmen achter de rug, en zij heeft geen finaleplaats
Niet ingemaakt hoor. Maar gaan wel nipt verliezen vrees ik. Nederland staat al heel lang drie/vier punten achter, nu nog steeds, kunnen alleen net niet dichterbij komen.carpebios schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:17:
Deel de score eens door tien, dan heb je ongeveer een voetbal score. Dan zou het ongeveer 3-3 zijn en op strafschoppen verliezen of zo..
[ Voor 20% gewijzigd door Fiber op 28-07-2024 22:22 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ze missen veel kansen. En als je minder hebt, dan wordt je ingemaakt. Net als nu, de Fransen zijn veel effectiever.sverzijl schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:20:
[...]
2-4 verschil op de 30 valt alleszins mee. Dat noem ik geen “inmaken”
Die heeft Nederland ook, maar keept nu nietmarijn15 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:23:
Fransen hebben ook een keepster die er wat zekerder staat, dan die van Nederland
In het zwemmen zijn zoveel nummers dat bijna iedereen wel een medaille kan krijgen...bottom line schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:19:
[...]
Overdreven negatief. Ze hebben zeker verloren, terecht verloren ook. Maar het was geen eenzijdige wedstrijd waar de Nederlandse dames niks in te brengen hadden.carpebios schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:22:
[...]
Ze missen veel kansen. En als je minder hebt, dan wordt je ingemaakt. Net als nu, de Fransen zijn veel effectiever.
Ik denk dat jouw definitie van het woord “inmaken” anders is dan de mijne. Ze hebben met klein verschil verloren. Iets minder kansen missen en ze zouden er zo naast staan. Want vaak betekende nu een kans missen/balverlies ook meteen een snelle counter waar Nederland geen antwoord op had.carpebios schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:22:
[...]
Ze missen veel kansen. En als je minder hebt, dan wordt je ingemaakt. Net als nu, de Fransen zijn veel effectiever.
[ Voor 13% gewijzigd door sverzijl op 28-07-2024 22:35 ]
Het was bijna de hele wedstrijd 4 verschil, dus ging het bijna de hele wedstrijd gelijk op...hoevenpe schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:22:
4 verschil, gaan ze niet meer redden
Weet alleen niet of Frankrijk voluit ging.
[ Voor 17% gewijzigd door renegrunn op 28-07-2024 22:29 ]
Echt hè. Of die Kamminga zich even heel veel slechter wilde voelen.renegrunn schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:28:
Wat zijn die interviewers toch soms vervelende zuigers zeg... (interview met Kamminga)
Drama-zuiger.
Ja, en dan als afsluiter: nou sterkte dan maar... Nadat je iemand helemaal de grond in hebt getrapt..SuBBaSS schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:30:
[...]
Echt hè. Of die Kamminga zich even heel veel slechter wilde voelen.
Drama-zuiger.
Je kan van deze lijst zo al een aantal betwijfelen.marijn15 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:03:
[...]
Even het artikel lezen, staat er gewoon bij. Alle onderdelen waar we goud op zouden kunnen pakken zijn nog niet geweest.
Femke Bol - 400 meter horden (atletiek)
Anouk Vetter - Zevenkamp (atletiek)
Mathieu van der Poel - Wegwedstrijd (wielrennen)
Teamsprint mannen (baanwielrennen)
Harrie Lavreysen - Keirin, sprint (baanwielrennen)
Jan-Willem van Schip en Yoeri Havik - Madison (baanwielrennen)
Hockeymannen
Hockeyvrouwen
Sharon van Rouwendaal - 10 kilometer (open waterzwemmen)
Twee-zonder vrouwen (roeien)
Dubbel vier mannen (roeien)
Skiff vrouwen (roeien)
Floris van der Werken en Bart Lambriex - 49er (zeilen)
Anette Duetz en Odile van Aanholt - 49er FX (zeilen)
Luuc van Opzeeland - IQFoil (zeilen)
Bol wordt gewoon zilver, die Amerikaanse is net iets sneller.
Vetter, alleen als Thiam ziek of geblesseerd is. En ze zich mentaal overeind houdt.
VdP, slechte tour en kampioenschappen hebben nog wel eens een raar verloop. WvA lijkt in ieder geval goed net als Evenepoel. Gelukje dat de vriendin van Pogacar niet mee mocht en Pogacar uit protest ook niet van de partij is.
Teamsprint mannen zijn niet meer zo dominant en missen hun geheime wapen van de wissel.
Harrie Lavreysen wel de sterkste sprinter, maar die Keirin is niet te voorspellen
Jan Willem van Schip, benieuwd hoe die zich mentaal houdt. Daarbij is de Madison geen makkelijk onderdeel. Dat is echt chaos. Daar kan je als beste duo ook gewoon misgrijpen.
Hockeymannen wanneer hebben die voor het laatst een mondiaal toernooi gewonnen? Ok ze hebben die hockey pro league gewonnen in 2023, maar de laatste Champions Trophy is van 2006, de laatste OS van 2000 en het laatste WK van 1998. Die gaan echt geen goud winnen.
De status van Tes Schouten zal wel gebaseerd zijn op het afgelopen WK? Daar deed de echte wereldtop niet aan mee. Kansloos uitgeschakeld op de 100m, lijkt mij niet een waarschijnlijke medaille kandidaat.
De andere sporten volg ik niet genoeg om daar een inschatting van te kunnen maken. Maar als er in het rijtje van 17 meer dan 8 gouden medailles worden gehaald vind ik dat al een hele prestatie.
Als je dat niet doet wordt je niet aangenomen bij de NOS.renegrunn schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:28:
Wat zijn die interviewers toch soms vervelende zuigers zeg... (interview met Kamminga)
Vanmiddag ook al bij Terpstra na de mountainbike wedstrijd. Ja heb je wel het gevoel dat je er alles aan gedaan hebt? Nee joh ze heeft 4 jaar voor de lol zich de pleuris getrained om daarna op de spelen er met de pet naar te gooien.SuBBaSS schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:30:
[...]
Echt hè. Of die Kamminga zich even heel veel slechter wilde voelen.
Drama-zuiger.
Ik had inderdaad bij zelfde namen mij bedenkingen. Ook ben ik niet zo zeker dat van Rouwendaal zomaar even dat goud pakt, dat kan nog echt wel spannend worden. Zeilen blijft ook altijd wel een beetje onvoorspelbaar, al doen de genoemde namen het op de eerste dag goed.Kist schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:31:
[...]
Je kan van deze lijst zo al een aantal betwijfelen.
Bol wordt gewoon zilver, die Amerikaanse is net iets sneller.
Vetter, alleen als Thiam ziek of geblesseerd is. En ze zich mentaal overeind houdt.
VdP, slechte tour en kampioenschappen hebben nog wel eens een raar verloop. WvA lijkt in ieder geval goed net als Evenepoel. Gelukje dat de vriendin van Pogacar niet mee mocht en Pogacar uit protest ook niet van de partij is.
Teamsprint mannen zijn niet meer zo dominant en missen hun geheime wapen van de wissel.
Harrie Lavreysen wel de sterkste sprinter, maar die Keirin is niet te voorspellen
Jan Willem van Schip, benieuwd hoe die zich mentaal houdt. Daarbij is de Madison geen makkelijk onderdeel. Dat is echt chaos. Daar kan je als beste duo ook gewoon misgrijpen.
Hockeymannen wanneer hebben die voor het laatst een mondiaal toernooi gewonnen? Ok ze hebben die hockey pro league gewonnen in 2023, maar de laatste Champions Trophy is van 2006, de laatste OS van 2000 en het laatste WK van 1998. Die gaan echt geen goud winnen.
De status van Tes Schouten zal wel gebaseerd zijn op het afgelopen WK? Daar deed de echte wereldtop niet aan mee. Kansloos uitgeschakeld op de 100m, lijkt mij niet een waarschijnlijke medaille kandidaat.
De andere sporten volg ik niet genoeg om daar een inschatting van te kunnen maken. Maar als er in het rijtje van 17 meer dan 8 gouden medailles worden gehaald vind ik dat al een hele prestatie.
En die judoka gisteren… verliest in de 1e ronde van de uiteindelijke Olympisch kampioen.
[ Voor 13% gewijzigd door PatrickC op 28-07-2024 22:40 ]
Tuurlijk is dat een megaprestatie. Zeker nadat Schloesser gister eigenlijk aangaf te zijn bezweken onder de druk had ik dit zeker niet verwacht. Heel knap dat ze zich zo herpakte. En van Zuid-Korea kan je in het handboogschieten natuurlijk gewoon verliezen. Hét handboogschiet land bij uitstek.PatrickC schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:38:
Je hebt ook altijd wat verassingen nodig… die dames handboogschieters bijvoorbeeld… daar verwacht je geen medaille, zeker niet nadat ze laatste geworden waren in de kwalificatie vrijdag, maar met een beetje geluk win je vandaag van Zuid-Korea, wat net niet lukt en dan verlies je hierna ook de strijd om het brons. Dat is gewoon een mega prestatie, maar je staat helaas met lege handen.
Anders hadden ze idd bij de mannen mee moeten doen?JoteW schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:04:
Volgens mij hebben wij gewoon 2 kutkeepsters meegenomen..
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ja het is kut, zo goed?D-Ed schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:42:
Eerste vraag aan Puck Pieterse aan tafel.. "Is het zwaar".. We worden ook niet echt getriggerd om op 'niveau' mee te supporteren
Wat een vragen, iedereen vierde vandaag. Zelfs Max Verstappen doet mee aan de malaise.
Maar lang verhaal kort, ik ben vandaag bij Australië - Spanje en Servië - Japan bij het waterpolo bij de heren geweest. Echt een hele leuke kijksport moet ik zeggen, ging lekker vlot met veel actie en zeker Servië - Japan was een spannende pot. En voor mij met een Japanse werkgever die een van de sponsoren van het Japanese team is nog eens extra leuk
Morgen blijf ik in het huisje bij de kleine en mag m'n vriendin met m'n vrienden mee om de Olympische sferen op te snuiven. Ze gaan dan naar Rugby 7s in Stade France (direct naast het Centre Aquatique waar het waterpolo was). Ze gaan in totaal 6 wedstrijden zien dan.
We hebben ook nog kaarten voor Paraguay - Mali bij het herenvoetbal dinsdagavond en VS - Engeland en Japan - Frankrijk bij het dameshockey donderdagavond.
Ik snap niet dat je je als verslaggever hiervoor leent om dit soort vragen te gaan stellen. En alsof in dit geval de Italianen daar ook maar 1 seconde mee bezig zijn geweest.PatrickC schreef op zondag 28 juli 2024 @ 23:00:
Die interviewer van de BBC bij dat beachvolleybal… gaat ze die Italianen de vraag stellen hoe het is om tegen een kinderverkrachter te moeten spelen… echt schandalig.
[ Voor 10% gewijzigd door sverzijl op 28-07-2024 23:03 ]
De reactie van de Italianen op die vragen spreekt boekdelen.hoevenpe schreef op zondag 28 juli 2024 @ 23:03:
In de Britse media is het een serieus ding, logisch dat het daarover gaat toch.
(ja, ik heb een dochter)
[ Voor 10% gewijzigd door hoevenpe op 28-07-2024 23:08 ]
Hij heeft als tiener iets gedaan en daar staf voor gekregen Intussen is ie terug in de maatschappij en heeft hij ook zelf een gezin.hoevenpe schreef op zondag 28 juli 2024 @ 23:07:
Laten we het erop houden dat ik een mening heb over deze casus, niet snap dat het NOC dit individu meegenomen heeft.
(ja, ik heb een dochter)
Wat een geleuter allemaal.
Tof dat we ook weten dat het slachtoffer hier verder geen last van ondervindt.Advizor schreef op zondag 28 juli 2024 @ 23:27:
[...]
Hij heeft als tiener iets gedaan en daar staf voor gekregen Intussen is ie terug in de maatschappij en heeft hij ook zelf een gezin.
Wat een geleuter allemaal.
Want zolang daders het terug goed hebben, is het geen probleem.
Oke. Dus we hebben een rechtsysteem met als doel dat mensen uiteindelijk weer kunnen terugkeren in de maatschappij.bottom line schreef op zondag 28 juli 2024 @ 23:30:
[...]
Tof dat we ook weten dat het slachtoffer hier verder geen last van ondervindt.
Vervolgens keer je terug in de maatschappij, maar mag je niet meedoen van diezelfde maatschappij.
Het wordt in het buitenland overigens betiteld als verkrachting, maar het gaat om seks met een minderjarige. (Britse wet)
Edit: ik keur het uiteraard niet goed. Maar heb zelf ook ooit een vriendin gehad van 16 toen ik 20 was. Ben ik nu ook een 'child rapist'?
[ Voor 10% gewijzigd door Advizor op 28-07-2024 23:38 ]
⏩ PVOutput☀️
Ik moet helaas naar bed. Kan helaas lang niet alles kijken wat ik zou willen zien...Quad schreef op maandag 29 juli 2024 @ 00:04:
Surfen op Eurosport, ik heb er geen verstand van, maar is wel heel gaaf om te zien.

Idem, maar nu mag ik erover meepraten alsof ik er verstand van heb.Fiber schreef op maandag 29 juli 2024 @ 00:05:
[...]
Ik moet helaas naar bed. Kan helaas lang niet alles kijken wat ik zou willen zien...
⏩ PVOutput☀️
Oh jij hebt er verstand van, mooiQuad schreef op maandag 29 juli 2024 @ 00:06:
[...]
Idem, maar nu mag ik erover meepraten alsof ik er verstand van heb.
[edit] Oh lol, de tijd wordt na 10 min ook nog eens terug naar 30 min gereset als er volgens de jury geen surfbare golf is geweest. Dat kan wel even duren dus.
[ Voor 21% gewijzigd door sverzijl op 29-07-2024 00:37 ]
Meedoen aan de maatschappij is niet hetzelfde als op een voetstuk worden geplaatst in die maatschappij. Deelname aan de olympische spelen is geen grondrecht, het is een voorrecht, waarbij je een voorbeeldfunctie hebt en je land vertegenwoordigd.Advizor schreef op zondag 28 juli 2024 @ 23:35:
[...]
Oke. Dus we hebben een rechtsysteem met als doel dat mensen uiteindelijk weer kunnen terugkeren in de maatschappij.
Vervolgens keer je terug in de maatschappij, maar mag je niet meedoen van diezelfde maatschappij.
Daarbij is het heel gebruikelijk dat bij bepaalde functies wordt gekeken of strafbare feiten uit het verleden een risico vormen, daarvoor heeft justitie de VOG bedacht, een Verklaring Omtrent Gedrag. Is ook logisch, iemand die bijvoorbeeld financiële fraude heeft gepleegd wil je wel als hamburgerbakker bij de plaatselijke Mac Donalds maar niet als minister van Financiën.
In dit geval lijkt me dat het aanzien van de betreffende sport en het vertegenwoordigde land zwaarder weegt dan de persoonlijke prestige en de carrière van de betreffende sporter. De man kan ook gewoon beachvolleybal gaan spelen bij een lokale club maar nee hij moet dat op een internationaal podium doen.
Dat getuigd wat mij betreft van egoïsme en een gebrek aan fatsoen, geen kwaliteiten voor een olympisch sporter.
Ik vind het droeviger alles maar als sport op te nemen op de Olympische agenda. Dat hele sausje van ‘kijk ze eens goed hun best doen’ maakt gewoon dat zeer onbekende en onbeminde sporten niet zo heel interessant zijn om te volgen. En dan verschillen zien die echt heel groot zijn onderling waar dat in te gevestigde sporten een stuk minder is geeft te denken.Moofnor schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:13:
Maarja, we zijn erbij he! Dat telt.
Loop niet zo emotioneel te zeiken. Dader is gestraft, is weer terug in de maatschappij en heeft zijn leven op orde.bottom line schreef op zondag 28 juli 2024 @ 23:30:
[...]
Dat heet een rechtsysteem en we moeten blij zijn dat we dat hebben. Het recht heeft al gesproken maar jij wil op basis van emotie en het gevoel van het slachtoffer door gaan procederen begrijp ik? Dat is dus doodstraf of levenslang voor elk misdrijf want een slachtoffer is er altijd wel ergens te vinden. Is het niet fysiek dan geestelijk of financieel.
Ik begrijp goed dat zo’n Saskia Belleman bij elke ‘emotionele’ zaak meer mensen blokkeert dan tweets verstuurt want mensen zijn maar wat graag eigen rechter op sommige momenten zonder daarbij naar de verdere gevolgen te kijken. Tijd van het kielhalen en koken is voorbij.
Welke voorbeeldfunctie dan? Ik hoor altijd dat olympische atleten moeten inspireren om te sporten. Dat heeft verder toch niks met zijn verleden te maken. Daarbij is iemand die gestraft is en gerehabiliteerd door het rechtssysteem toch ook een voorbeeld?Silvos schreef op maandag 29 juli 2024 @ 02:38:
[...]
Meedoen aan de maatschappij is niet hetzelfde als op een voetstuk worden geplaatst in die maatschappij. Deelname aan de olympische spelen is geen grondrecht, het is een voorrecht, waarbij je een voorbeeldfunctie hebt en je land vertegenwoordigd.
Daarbij is het heel gebruikelijk dat bij bepaalde functies wordt gekeken of strafbare feiten uit het verleden een risico vormen, daarvoor heeft justitie de VOG bedacht, een Verklaring Omtrent Gedrag. Is ook logisch, iemand die bijvoorbeeld financiële fraude heeft gepleegd wil je wel als hamburgerbakker bij de plaatselijke Mac Donalds maar niet als minister van Financiën.
In dit geval lijkt me dat het aanzien van de betreffende sport en het vertegenwoordigde land zwaarder weegt dan de persoonlijke prestige en de carrière van de betreffende sporter. De man kan ook gewoon beachvolleybal gaan spelen bij een lokale club maar nee hij moet dat op een internationaal podium doen.
Dat getuigd wat mij betreft van egoïsme en een gebrek aan fatsoen, geen kwaliteiten voor een olympisch sporter.
Zoals je zegt de VOG is voor risico's welk risico zie jij tijdens de uitvoer van zijn sport dan? Acht de kans dat die zich vergrijpt tijdens het sporten niet zo groot eigenlijk.
En elke topsporter is een egoïst. Weet niet wat voor idyllisch beeld jij hebt van sporters maar dit geven ze zelf gewoon toen. En de OS toonbeeld van fatsoen? Je bedoelt die organisatie die in zee gaat met schurken staten als Rusland en China? Laat me niet lachen zeg.
Ik voel me niet aangesproken maar reageer toch even. Hoe zit het volgens jou dan, kenner?Moofnor schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:13:
Twente komt eraan!
Toen je dit tikte lag ik al onder zeil.sverzijl schreef op maandag 29 juli 2024 @ 00:33:
[...]
Oh jij hebt er verstand van, mooiGebeurt nog niet heel veel. Wachten ze nu max 30 minuten op de perfecte golf voordat ze beginnen?
[edit] Oh lol, de tijd wordt na 10 min ook nog eens terug naar 30 min gereset als er volgens de jury geen surfbare golf is geweest. Dat kan wel even duren dus.
Heb ff gekeken tot de Italiaan z'n sessie pakte. Hij pakte een paar goede barrels (
Ik vond het wel leuk om het eens gezien te hebben.
⏩ PVOutput☀️
[ Voor 14% gewijzigd door PatrickC op 29-07-2024 09:17 ]
Dat speelt toch bij tig sporten?Fiber schreef op zondag 28 juli 2024 @ 21:16:
[...]
Dat handbal is echt zenuwslopend. Je kan rustig 30 goals tegen krijgen maar als je er dan zelf 32 maakt alsnog winnen.![]()
Je moet echt vreselijk kunnen incasseren en je daar niks van aantrekken.
Bijvoorbeeld, de hele groten bij tennis (Federer, Nadal, Djoko, etc) winnen maar 51 a 52% van alle gespeelde punten. Maar ze winnen wél de punten waar het er echt toe doet. Ook nu met volleybal winnen ze de set vrij eenvoudig, maar toch verliezen ze alsnog 19 punten. Over basketbal zal ik maar niet beginnen
Het vreselijk kunnen incasseren en je daar niks van aantrekken is volgens mij een skill die iedere topsporter beheerst
If you can see, look. If you can look, observe
Dus iedereen die ooit een vergrijp heeft gepleegd moet verder in anonimiteit leven en het verdomhoekje in? Want ja, de slachtoffers.Silvos schreef op maandag 29 juli 2024 @ 02:38:
[...]
Meedoen aan de maatschappij is niet hetzelfde als op een voetstuk worden geplaatst in die maatschappij. Deelname aan de olympische spelen is geen grondrecht, het is een voorrecht, waarbij je een voorbeeldfunctie hebt en je land vertegenwoordigd.
Mijn zwager is ooit doodgereden door een vrachtwagen van een wereldwijd transportbedrijf. Moeten zij alle logo's van de wagens halen? Want ik kom ze elke dag tegen op de weg. (en ja, dat is nog steeds confronterend)
Sorry maar zo werkt het leven niet.
Maar goed, laten we het weer over sport hebben.
Al snap ik je punt wel hoor, maar daar heb je het over een sport waarbij de winnaar kan winnen met minder gewonnen punten dan de tegenstander.Roozzz schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:29:
[...]
Dat speelt toch bij tig sporten?![]()
Bijvoorbeeld, de hele groten bij tennis (Federer, Nadal, Djoko, etc) winnen maar 51 a 52% van alle gespeelde punten. Maar ze winnen wél de punten waar het er echt toe doet. Ook nu met volleybal winnen ze de set vrij eenvoudig, maar toch verliezen ze alsnog 19 punten. Over basketbal zal ik maar niet beginnen![]()
Het vreselijk kunnen incasseren en je daar niks van aantrekken is volgens mij een skill die iedere topsporter beheerst
Ik twijfel of handbal leuker zou worden met een setsysteem
Inderdaad, het is goed dat dit bekend is en dat zij zichzelf geen slachtoffer voelt omdat het vrijwillig was.bottom line schreef op zondag 28 juli 2024 @ 23:30:
Daarom is het zo kansloos dat de Engelsen er zoveel ophef over proberen te maken. Van de andere kant, in de F1 zie je hetzelfde. Het lijkt een stukje mentale oorlogsvoering om zo sporters uit andere landen van hun voetstuk te brengen.
Dit kan ook al niet meer tegenwoordig.

Als man een grap maken over een vrouw, hoe durf je!
"Never waste a good crisis.."TheBrut3 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:01:
[...]
Inderdaad, het is goed dat dit bekend is en dat zij zichzelf geen slachtoffer voelt omdat het vrijwillig was.
Daarom is het zo kansloos dat de Engelsen er zoveel ophef over proberen te maken. Van de andere kant, in de F1 zie je hetzelfde. Het lijkt een stukje mentale oorlogsvoering om zo sporters uit andere landen van hun voetstuk te brengen.
Never let a good crisis go to waste
Volleybal dames zijn sterk begonnen, hopelijk maken ze het in de 4de set af. Turijke is normaal gezien een maatje te groot voor oranje
PSN: bollsie