Via de nieuwe NN Betaalrekening kan je op Android nu ook zonder Google Pay betalen
Nu sinds kort NFC met mobiel via curve.
Nog best wisselend of het werken wil.
Paar keer op pin apparaat dat maar 1 kaart aangeboden moet worden.
Nog gekeken bij instellingen, maar alleen curve staat er voor betalen. Goegel pay niet geïnstalleerd.
Staan nog wel paar apps op die NFC kunnen gebruiken, maar ik dacht alleen als die app actief is. Zal nog eens zoeken welke dat zijn
Nog gekeken bij instellingen, maar alleen curve staat er voor betalen. Goegel pay niet geïnstalleerd.
Staan nog wel paar apps op die NFC kunnen gebruiken, maar ik dacht alleen als die app actief is. Zal nog eens zoeken welke dat zijn
Vreemd, ik heb dat niet. De app lijkt steeds beter te werken. Wat wel vaak helpt is het scherm aan te hebben (unlock hoeft niet).jwbokx schreef op zondag 6 juli 2025 @ 11:49:
Nu sinds kort NFC met mobiel via curve.
Ik blijf het proberem.
Nu in het begin open ik de app altijd bij betalen.
Ook om te kijken welke kaart geselecterd staat.
Zelfs nu de wyse kaart eruit is...
Nu in het begin open ik de app altijd bij betalen.
Ook om te kijken welke kaart geselecterd staat.
Zelfs nu de wyse kaart eruit is...
Ik heb Curve nu ook geinstalleerd op mijn Xiaomi 14 Ultra (unlocked en rooted).
Google Wallet maakt daar nu een groot probleem van dus nu maar eens deze oplossing proberen.
Morgen ff bij de supermarkt testen.
Google Wallet maakt daar nu een groot probleem van dus nu maar eens deze oplossing proberen.
Morgen ff bij de supermarkt testen.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Vandaag met Curve betaald bij/in:
- tankstation in Duitsland
- dierenspeciaalzaak in Duitsland
- Kruidvat NL
- Plus supermarkt
- apotheek
Allemaal zonder enig probleem, gewoon toestel unlocked en gaan.
Kreeg ook direct van N26 bank de afschrijvingen te zien.
M.a.w. werkt hier gewoon perfect.
- Kruidvat NL
- Plus supermarkt
- apotheek
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Maar Curve werkt alleen met credit cards en dergelijke als ik het goed begrijp? Niet met een gewone betaalpas die we in Nederland hebben?snah001 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:02:
Vandaag met Curve betaald bij/in:
- Kruidvat NL
- Plus supermarkt
- apotheek
Google is geen vriendelijk bedrijf. Niet gebruiken zeg ik. Daarbuiten meeste bankkaarten hebben gewoon een chip waarmee je zonder pin kan betalen net als NFC. Wat is eigenlijk het punt van Google Pay? En wil je echt dat google aan je bank gegevens kan? Ik denk het niet.
Ik geef toe dat het wel verdomt handig is hoor. Mijn pasjes vergeet ik namelijk wel vaker maar mijn telefoon nooit. Het liefst helemaal geen derde partij tussen mijn bank en de verkoper, maar als de banken die functionaliteit niet zelf willen bouwen, dan hoop ik maar dat er snel een europees alternatief komt. Liever een Europees bedrijf laten verdienen aan mijn data dan onze Amerikaanse overlords.hunhur schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 00:16:
Google is geen vriendelijk bedrijf. Niet gebruiken zeg ik. Daarbuiten meeste bankkaarten hebben gewoon een chip waarmee je zonder pin kan betalen net als NFC. Wat is eigenlijk het punt van Google Pay? En wil je echt dat google aan je bank gegevens kan? Ik denk het niet.
Ik wil ook wel zo'n kaart houder voor mijn telefoon overwegen maarja dan zit je weer met zo'n lompe telefoon en die irritante random pincode.
[ Voor 8% gewijzigd door Glinkedie op 16-07-2025 00:28 ]
Curve werkt niet met de betaalpassen die we gewend waren (Maestro & V-Pay) maar juist wel met de vervangers daarvan (MasterCard Debit & Credit en VISA Debit & Credit).Glinkedie schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 00:13:
[...]
Maar Curve werkt alleen met credit cards en dergelijke als ik het goed begrijp? Niet met een gewone betaalpas die we in Nederland hebben?
Alle betaalkaarten hebben al jaren een chip.hunhur schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 00:16:
Daarbuiten meeste bankkaarten hebben gewoon een chip waarmee je zonder pin kan betalen net als NFC.
Betalen met een fysieke pas zul je vroeg of laat wel een pincode moeten intoetsen. In ieder geval bij contactloze betalingen boven een bepaald bedrag en/of na een x aantal betalingen en/of een bepaalde totale waarde van de transacties opgeteld.
De andere uitzondering is betaling bij tolwegen en voor parkeren.
Oh interessant, ik wist nog niet dat die vervangen worden. Dan was ik waarschijnlijk één van de laatste die van ABN een nieuwe "oude" pas kreeg, want die van mij is geldig tot 2029...ditto4076 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 05:34:
[...]
Curve werkt niet met de betaalpassen die we gewend waren (Maestro & V-Pay) maar juist wel met de vervangers daarvan (MasterCard Debit & Credit en VISA Debit & Credit).
Ik begrijp uit bijdragen in de thread 'Mastercard stopt met Maestro', dat ABN AMRO is gestart met MasterCard Debit passen uit te geven bij het vervangen van passen met vervaldatum vanaf 1 juli 2025.Glinkedie schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 10:12:
[...]
Oh interessant, ik wist nog niet dat die vervangen worden. Dan was ik waarschijnlijk één van de laatste die van ABN een nieuwe "oude" pas kreeg, want die van mij is geldig tot 2029...
Alle banken gaan over naar een pas die in feite een debit card is, ligt er maar aan bij welke bank je zit.Glinkedie schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 10:12:
[...]
Oh interessant, ik wist nog niet dat die vervangen worden. Dan was ik waarschijnlijk één van de laatste die van ABN een nieuwe "oude" pas kreeg, want die van mij is geldig tot 2029...
KNAB heeft hem al bijna 1 jaar.
Gebruik je dan Curve i.p.v. G-wallet dan ben je i.i.g. veilig voor Google.
Uit een artikel:
Waarom komen er nieuwe betaalpassen?
Het vervangen van de betaalpassen maakt deel uit van het Project DCA (Debit Card Acceptance), waar u op de website van Betaalvereniging Nederland meer over kunt lezen. Zoals de Engelstalige naam doet vermoeden, is de overstap naar de nieuwe betaalpassen vooral gericht op de internationale markt. De huidige betaalpassen van Maestro en V-Pay werken vaak niet in internetwinkels of in landen buiten Europa. Maar met Visa Debit en Debit Mastercard is dit wel mogelijk. Daarnaast hebben deze nieuwe kaarten eigentijdsere beveiligingstechnologie, om uw gegevens beter te kunnen beschermen.
Welke banken doen al mee? En welke nog niet?
Mastercard is al gestopt met de uitgifte van Maestro-passen, al kunt u hier binnen Europa nog steeds mee betalen (mits de kaart nog geldig is). Wanneer u de nieuwe betaalpas ontvangt, is voor iedereen anders. De grootste banken van Nederland, ING, ABN Amro en Rabobank beginnen naar verwachting in de loop van 2024 met de introductie van de nieuwe passen. Klanten van kleinere banken, bijvoorbeeld Knab en Triodos, kunnen al wel betalen met Master Debitcard en Visa Debit. Let op: het gaat om vernieuwde betaalpassen, niet om creditcards. Zorg dus dat u voldoende saldo op uw betaalrekening heeft staan.
Ik zat al een tijdje te overwegen om over te stappen op Triodos. Nu is dit misschien het perfecte moment. Heb alleen vandaag hun klantenservice gevraagd of ze Curve pay ondertseunen en het antwoord was nee. heel verwarrend.snah001 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:14:
[...]
Alle banken gaan over naar een pas die in feite een debit card is, ligt er maar aan bij welke bank je zit.
KNAB heeft hem al bijna 1 jaar.
Gebruik je dan Curve i.p.v. G-wallet dan ben je i.i.g. veilig voor Google.
Uit een artikel:
Waarom komen er nieuwe betaalpassen?
Het vervangen van de betaalpassen maakt deel uit van het Project DCA (Debit Card Acceptance), waar u op de website van Betaalvereniging Nederland meer over kunt lezen. Zoals de Engelstalige naam doet vermoeden, is de overstap naar de nieuwe betaalpassen vooral gericht op de internationale markt. De huidige betaalpassen van Maestro en V-Pay werken vaak niet in internetwinkels of in landen buiten Europa. Maar met Visa Debit en Debit Mastercard is dit wel mogelijk. Daarnaast hebben deze nieuwe kaarten eigentijdsere beveiligingstechnologie, om uw gegevens beter te kunnen beschermen.
Welke banken doen al mee? En welke nog niet?
Mastercard is al gestopt met de uitgifte van Maestro-passen, al kunt u hier binnen Europa nog steeds mee betalen (mits de kaart nog geldig is). Wanneer u de nieuwe betaalpas ontvangt, is voor iedereen anders. De grootste banken van Nederland, ING, ABN Amro en Rabobank beginnen naar verwachting in de loop van 2024 met de introductie van de nieuwe passen. Klanten van kleinere banken, bijvoorbeeld Knab en Triodos, kunnen al wel betalen met Master Debitcard en Visa Debit. Let op: het gaat om vernieuwde betaalpassen, niet om creditcards. Zorg dus dat u voldoende saldo op uw betaalrekening heeft staan.
De Maestro (of V-Pay) is natuurlijk ook al een debit card. Alleen het kaartschema veranderd. Het kan voor sommigen verwarrend zijn, omdat men met MasterCard en VISA al snel de associatie met creditcards heeft, terwijl onder die kaartschema's dus al jaren ook debit cards worden uitgegeven.snah001 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:14:
[...]
Alle banken gaan over naar een pas die in feite een debit card is, ligt er maar aan bij welke bank je zit.
Overigens geeft MasterCard geen nieuwe Maestro-kaarten meer uit, maar kunnen banken nog oude voorraden hebben en die nog opmaken.
Ik lees op de website van Curve dat er wel een transaction fee is van 2.5% per betaling, ik vind dat best een groot bedrag als ik even wil pinnen bij de appie, is dat ook echt zo of lees ik dit gewoon verkeerd?
bron; https://help.curve.com/en...ith-using-curve-HkkKBu2Lu
Is dat niet alleen met een creditcard? Ik vraag me dan wel weer af wat een 'weekend fee' is.Tovenaar schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 12:00:
Ik lees op de website van Curve dat er wel een transaction fee is van 2.5% per betaling, ik vind dat best een groot bedrag als ik even wil pinnen bij de appie, is dat ook echt zo of lees ik dit gewoon verkeerd?
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
De 2,5% is alleen voor betalingen naar bepaalde instanties die geen betaling met een betaalkaart/creditcard accepteren. Dit heet Frontend.Tovenaar schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 12:00:
Waar op de pagina die je linkt, zie je dat?Tovenaar schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 12:00:
De tekst op de pagina begint met "Curve won't apply any fees when spending in the currency your underlying payment card is set to!". In de 3de alinea staat: "For purchases and ATM withdrawals made abroad with Curve, we do the currency exchange for you at a wholesale rate and don't add any additional fees." Daarna staat in de tabellen over geldopnamen bij geldautomaten een paar keer 2% bij "Fee outside of fee-free spending or withdrawal limit" Dus alleen als je zo meer geld opneemt dan gratis is inbegrepen bij je account.
Alleen bij Curve Fromted, wat een speciale dienst is, zie ik 2,5% vermeld worden. Maak jij ooit geld over naar UK "government agencies such as HMRC"?
Dat gaat over uitgaven in vreemde valuta. In het weekend geldt een koersopslag, omdat Curve op dat moment niet 'realtime' kan wisselen ivm gesloten geldmarkt. De weekendfee dekt de risico's voor Curve ivm koersschommelingen.Aziraphale schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 13:02:
[...]
Is dat niet alleen met een creditcard? Ik vraag me dan wel weer af wat een 'weekend fee' is.
Check, helemaal duidelijk, iets te snel overheen gelezen, dank voor de verduidelijking allen!
Nou, de nieuwe pas van de Rabo binnen met Mastercard ipv Maestro. (Daarna verplicht pinnen in de nieuwe kaart te activeren) En zonder gedoe toe kunnen voegen aan curve.
Helaas gaf curve vervolgens bij een betaling aan dat de bank de transactie weigert, vandaag maar eens met de Rabo bellen...
Helaas gaf curve vervolgens bij een betaling aan dat de bank de transactie weigert, vandaag maar eens met de Rabo bellen...
Ik heb een Triodos rekening en heb mijn kaart zonder problemen toe kunnen voegen aan curve. Betalingen werken ook helemaal prima.Glinkedie schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 19:19:
[...]
Ik zat al een tijdje te overwegen om over te stappen op Triodos. Nu is dit misschien het perfecte moment. Heb alleen vandaag hun klantenservice gevraagd of ze Curve pay ondertseunen en het antwoord was nee. heel verwarrend.
Is het nog steeds mogelijk om direct via de NN app te betalen met een NN betaalrekening zonder Google Pay op Android? Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik maak gebruik van GrapheneOS en zoek een goed alternatief zodat ik als nog kan betalen met mijn telefoon. Op mijn smartwatch kan ik al gebruik maken van Garmin pay, echter is het handig om ook de mogelijkheid te hebben om via m'n mobiel te betalen.
Onlangs is deze post voorbij gekomen. Vroeg me af of dit nog steeds zo is dus:
Sirhc_95 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:31:
Via de nieuwe NN Betaalrekening kan je op Android nu ook zonder Google Pay betalen
[ Voor 25% gewijzigd door haagsepracht op 29-07-2025 10:12 ]
Er wordt inderdaad nog steeds gebruik gemaakt van de eigen app implementatie voor NFC betalingenhaagsepracht schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 09:55:
Is het nog steeds mogelijk om direct via de NN app te betalen met een NN betaalrekening zonder Google Pay op Android? Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik maak gebruik van GrapheneOS en zoek een goed alternatief zodat ik als nog kan betalen met mijn telefoon. Op mijn smartwatch kan ik al gebruik maken van Garmin pay, echter is het handig om ook de mogelijkheid te hebben om via m'n mobiel te betalen.
[...]
Heb je ook de test betaling gedaan van €0,00?Tovenaar schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 07:30:
Nou, de nieuwe pas van de Rabo binnen met Mastercard ipv Maestro. (Daarna verplicht pinnen in de nieuwe kaart te activeren) En zonder gedoe toe kunnen voegen aan curve.
Als je de juiste stappen hebt doorlopen incl. genoemde dan zou het moeten werken.
Kan het zijn dat je met de nieuwe kaart eerst 1 betaling moet doen bij een betaalterminal niet contactloos dus gewoon in de gleuf en pin ingeven?
Meestal bij debit kaarten is dat een must om deze dan vrij te geven.
Ik gebruik ook GrapheneOS en ik kan contactloze betalingen selecteren van ActivoBank, Curve Pay, GoPay en Openbank. Overigens heb ik er maar weinig ervaring mee, omdat ik een Laks betaalring gekoppeld heb aan Curve Pay en daarmee alle contactloze betalingen doe.haagsepracht schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 09:55:
Ik maak gebruik van GrapheneOS en zoek een goed alternatief zodat ik als nog kan betalen met mijn telefoon.
[ Voor 17% gewijzigd door ditto4076 op 29-07-2025 15:25 ]
Goed om te weten!ditto4076 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:24:
[...]
Ik gebruik ook GrapheneOS en ik kan contactloze betalingen selecteren van ActivoBank, Curve Pay, GoPay en Openbank.
Heb je een bepaalde voorkeur voor een van de partijen? Ik zie dat je bij Openbank een gratis betaalrekening kunt openen. Bij NN kost dit je zo'n €3 per maand. Ik wil zo af en toe eens betalingen kunnen doen met mijn telefoon en vind het denk ik de 3 euro per maand niet waard.
Ik zou zeggen, dat Curve Pay de meest interessante partij zou kunnen zijn voor jou. Zoek ze maar eens op (links kunnen hier verkeerd opgevat worden). Er is ook een Tweakers thread voor Curve..haagsepracht schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:27:
Heb je een bepaalde voorkeur voor een van de partijen?
Curve Pay wordt ook vermeld in deze thread
[ Voor 11% gewijzigd door ditto4076 op 29-07-2025 15:36 ]
Ik ga eens een kijkje nemen. Thanks voor je advies.ditto4076 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:34:
[...]
Ik zou zeggen, dat Curve Pay de meest interessante partij zou kunnen zijn voor jou. Zoek ze maar eens op (links kunnen hier verkeerd opgevat worden). Er is ook een Tweakers thread voor Curve..
Curve Pay wordt ook vermeld in deze thread
N.B.: Curve is geen bank, maar biedt meer dan alleen contactloos betalen via Curve Pay (Google Pay & Apple Pay). Je kan wearables koppelen. Wisselkoersopslag bij kaartbetalingen in vreemde valuta van andere passen verminderen/vermijden en nog veel meer. Voor mij is het een aangename aanvulling op mijn arsenaal aan betalingsverkeeropties.haagsepracht schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:53:
Ik ga eens een kijkje nemen. Thanks voor je advies.
Ik heb zowel een Openbank als NN rekening. Het voordeel aan NN vind ik de iDeal ondersteuning en optie om via Tikkie betaalverzoeken te versturen, Openbank biedt dan natuurlijk weer de spaarrekening met hogere actierente en de Garmin Pay ondersteuning. NN is nu wel het eerste jaar gratis, dus wellicht een idee om het gewoon eens allebei uit te proberenhaagsepracht schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:27:
[...]
Goed om te weten!
Heb je een bepaalde voorkeur voor een van de partijen? Ik zie dat je bij Openbank een gratis betaalrekening kunt openen. Bij NN kost dit je zo'n €3 per maand. Ik wil zo af en toe eens betalingen kunnen doen met mijn telefoon en vind het denk ik de 3 euro per maand niet waard.
Met Curve heb ik verder geen ervaring moet ik zeggen, ik zie op dit moment niet de toegevoegde waarde voor mijn use cases.
Inmiddels heb ik een Openbank account geopend en wat geld er naartoe gestuurd. Het valt met op dat het niet gelijk binnen is. Het betreft een Spaans bankrekeningnummer dat je krijgt. Zal morgen vast wel binnenkomen. Daarna eens testen hoe het werkt in de praktijk het betalen via de app.
@haagsepracht Ja dat bijschrijven van een overboeking gebeurt niet altijd gelijk, hangt af van de bank vanwaar je de overboeking doet en het tijdstip. Het kan wel instant.
Ik zou zeker even zoeken in het Openbank topic voor de details: Openbank.NL
Vanochtend kwam het bedrag al aan. Zal het topic er eens op naslaan.musicfreak schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 08:24:
@haagsepracht Ja dat bijschrijven van een overboeking gebeurt niet altijd gelijk, hangt af van de bank vanwaar je de overboeking doet en het tijdstip. Het kan wel instant.
Yes, deze heb ik allemaal inderdaad gedaan, zelfs het ouderwets pinnen met de pas in de gleuf (dat was een tijd geleden :-D)...snah001 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 14:11:
[...]
Heb je ook de test betaling gedaan van €0,00?
Als je de juiste stappen hebt doorlopen incl. genoemde dan zou het moeten werken.
Kan het zijn dat je met de nieuwe kaart eerst 1 betaling moet doen bij een betaalterminal niet contactloos dus gewoon in de gleuf en pin ingeven?
Meestal bij debit kaarten is dat een must om deze dan vrij te geven.
Met twee verschillende rekeningen gedaan, Google Pay gaat goed, Curve helaas niet, lijkt aan de Rabo de liggen, zag in het andere topic wat hier vernoemd werd ook iemand die er last van heeft...
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82760036
Ik ga vanmiddag ook maar eens met de Rabobank bellen...