Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:25

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Hoi allemaal, Ik heb ooit wel eens farming simulator gespeeld in 2015 ofzo. Nu weer helemaal in nummertje 25. Nu ben ik mijn eigen boerderij aan het vormgeven op riverbend Springs en het is weer erg leuk.

Nu merk ik dat ik soms domme keuzes maak wat betreft machines en dat ik soms opties mis in bepaalde categorien. Of een aanhangwagentje of met meteen een trailer van heb ik jou daar om pallets te vervoeren.
Iemand tips naar fijne YouTube kanalen (of sites) die zich bezig houden met goede mods in de categorie voertuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 22:38
In basis zou ik gewoon op de modhub kijken.
Als alternatief kan je kijken op itch.io, maar dat zoekt een beetje onhandig vind ik.
Qua andere download sites is kingmods.net wel oke, overige zou ik van wegblijven.
En voor de rest is het overal verspreid helaas. Een deel van de modders gebruikt Facebook, sommige hebben hun eigen website, weer anderen gebruiken Patreon, enz.

Dus beetje afhankelijk van hoe diep je het konijnenhol in wilt gaan ;)
(Maar bovenstaande is ook een beetje de volgorde die je het beste kan aanhouden, denk ik, qua stappen)

Sommige kleine karren hebben de optie om als balenwagen te dienen. Ook basegame karren. Misschien dat zoiets ook al een prima alternatief is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

De modhub van Giants zelf zijn meestal mods die redelijk goed zijn, weinig errors mee.
King mods en van itch.io kan de kwaliteit erg wisselen. Soms werkt iets goed soms totaal beroerd.

Heb ondertussen ook 2 (helaas zeer negatieve) ervaringen met mods kopen via Patreon, tot nu toe kan ik dat niet aanraden. Je betaalt in verhouding veel en krijgt rotzooi die ze niet eens updaten als er issues mee zijn.
Bij 1 van de 2 heb ik via hun discord nog redelijk fatsoenlijk reactie gekregen en uiteindelijk mijn geld terug, de andere zegt gewoon glashard dat het een oudere mod is dat ze op de hoogte zijn van errors met het model en dat ze hem niet meer updaten. (Wat niet in de prijs t.o.v. de andere mods van hun terug te zien was). “ All sales are final” zeggen ze dan…
Heb daarvoor nu ook een ticket bij patreon aangemaakt en een Paypal claim ingediend. Ben benieuwd.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zYcC3eEf0xh58ZzVoj7O1rTBY10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6FuurGQLKKRvvxv5SzpHvPh.jpg?f=fotoalbum_large

De belichting is in fs25 wel echt verbeterd tov fs22, op de foto een mooi voorbeeld, licht weerkaatsing op de weg en het licht op de motorkap/luchtfilter met de regen er zo op. Door de regen op het spiegelende wegdek veranderen de schaduwen ook steeds, erg nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
Blijkbaar mochten YouTubers de informatie delen voordat de officiële aankondiging van Giants online stond...
*spoiler*
YouTube: BIG ANNOUNCEMENT! AQUACULTURE IS COMING TO FS25 - Highlands Fishing ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
https://www.farming-simul...en&country=us&news_id=622

Engeland Schotland , vis en uien :)

[ Voor 7% gewijzigd door lord_fh op 01-07-2025 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:11

Pykow

Angelo OTR

Correctie. Dit is Schotland en niet Engeland.
UK, dan zit je wel weer goed ;)

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:37:
[...]

Correctie. Dit is Schotland en niet Engeland.
UK, dan zit je wel weer goed ;)
aangepast haha ik zag het net.

Ben wel nog steeds benieuwd wat de "stars align" is die 3e kwart uitkomt. Ik gok toch iets van Mercedes

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YouTube: Exclusive Premiere | First Look at Highlands Fishing (FS25)

Officiële video! Eerste game play sort of. Ziet er wel nice uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem1995
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:42
Ziet er vet uit, ben heel benieuwd! Mooi dat ze een echte uitbreiding uitbrengen ipv een standaard map met verder niks extra’s

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Farmcon is bezig, en ik zag al dat Straw Harvest terugkomt als free dlc!! Top!

En the farmsimguy had een easter egg gespot (waarschijnlijk), in de stream van de map presentatie daar, is een MB trac te zien. Dat zou kunnen betekenen dat "the stars align" in de planning van giants, Mercedes zou betekenen als brand

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZndWc-AYLbfPtsFouBL5GXhMEik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s9OYNXGa0qR6BuTpop40DXq4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:27
lord_fh schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 14:56:

En the farmsimguy had een easter egg gespot (waarschijnlijk), in de stream van de map presentatie daar, is een MB trac te zien. Dat zou kunnen betekenen dat "the stars align" in de planning van giants, Mercedes zou betekenen als brand

[Afbeelding]
Kwam juist hier om dat te posten. Je ziet op gegeven moment heel duidelijk dat er een ster op staat en de exacte kleuren idd.

No way in hell dat diegene die deze video's gemaakt heeft per ongeluk de MB Trac mod actief had en in de schuur had staan.
Dit betekend dus Mercedes in de game met sowieso MB Trac en zeer waarschijnlijk ook de Unimog. En aannemelijk ook met een vrachtwagen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou ik voor console wel heel dik vinden, want dan kunnen ze de mb trac mod ook als mb voor console releasen ipv de lizard versie. Dat lizard logo op een mb trac is het niet zeg maar :) (wel nice dat we iig een trac op console hebben nu dat wel)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaKluit
lord_fh schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 14:56:

[Afbeelding]
In de comments van deze video geeft The FarmSimGuy aan dat hij de bevestiging heeft gekregen van Giants dat Mercedes gaat komen in de komende dlc.
YouTube: Live from FarmCon25 - Gameplay and Machines - Highlands Farming DLC ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Update time!

Patch 1.10.0.0

Changes & Improvements
Various technical changes to improve performance
Various stability improvements to prevent crashes
Various text / translation adjustments
Various visual adjustments on several models
Changed wetness behavior on machines to be based on in-game time instead of real time
Improved foliage alignment for various crops
Improved steering assist behavior
Fixed an issue in multiplayer where tension belts caused some pallets to visibly jitter
Fixed compass orientation
Fixed display of weather forecast with manually set season visuals
Fixed error when resetting the tree sapling planter after emptying
Fixed ground deformation bumps caused by sudden firmness changes (e.g., over straw swaths or mowed grass)
Fixed hail damage being applied to cultivated fields
Fixed incorrectly sized dual wheel connectors
Fixed issue where fences could be sold without proper permissions
Fixed synchronization of combine fill level in multiplayer
Fixed synchronization of fences in multiplayer when placed on changed ground height
Fixed terrain deformation issues when snow is removed

New Machines & Items
Fendt Rotana 160 V Combi round baler
JCB Series 547-70 AGRI PRO telehandler
Massey Ferguson RB 4160V Protec round baler
Pöttinger Terradisc 10001T cultivator
Unia ARES XL disc harrow

New Additions / Functionalities
Added support for XeSS 2 with Frame Generation
Added work direction setting for helper operations

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaKluit
Eindelijk de compas aangepast🥳

En deze kan ik ook wel waarderen:
Fixed an issue in multiplayer where tension belts caused some pallets to visibly jitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

en nog steeds kan je in multiplayer GRATIS upgrades uitvoeren.
Er staat bijvoorbeeld dat je 60k moet betalen en dan doe je dat.
vervolgens gaat er niks af van je rekening.

dit hadden ze opgelost in 1.08, maar vanaf 1.09 weer terug.

ook moet je landen verkopen en opnieuw kopen voor precision farming update.
anders blijft het kalk verkeerd verspreid worden op je velden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-09 19:37
Ik zit met een klein probleempje. Ik ben op een map bezig en daar stonden een paar bomen vervelend in de weg. Omzagen ging prima met de kettingzaag maar hoe verwijderen jullie in hemelsnaam al die vervelende takken zodat je alleen de stam over hou?
Ik heb de lumberjack mod maar ik krijg het niet voor elkaar met als gevolg dat ze nu vreselijk in de weg liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:26
Over de stam heenlopen en zaag ook in de lengte voor je houden. Met wat gepruts verdwijnen ze dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-09 19:37
Hammie schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 21:23:
Over de stam heenlopen en zaag ook in de lengte voor je houden. Met wat gepruts verdwijnen ze dan.
Morgen eens proberen. Ik probeerde het met langs de stam te lopen. Afijn ik was in de buurt met mijn gepruts :*)
Dank je wel voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Mercedes dlc nu officieel aangekondigd. Komt 9 september.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jaa echt blij mee!! Hopelijk worden de MB mods ook vrijgegeven (zoals de mb trac van bremi) voor console.

Erg blij mee ! Zitten mooie voertuigentussen ook, ben benieuwd wat ie gaat kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
lord_fh schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:03:
Jaa echt blij mee!! Hopelijk worden de MB mods ook vrijgegeven (zoals de mb trac van bremi) voor console.

Erg blij mee ! Zitten mooie voertuigentussen ook, ben benieuwd wat ie gaat kosten
Zijn er na deze DLC nog MB Trac’s die ontbreken dan? Volgens mij dekt deze alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 17:13
Op de pagina staat onderaan de full vehicle and equipment list:
Mercedes-Benz - Actros L
Mercedes-Benz - Actros L + Meiller - TECTRUM RS21
Mercedes-Benz - Arocs
Mercedes-Benz - Arocs + Meiller - TECTRUM RS26
Mercedes-Benz - Bumper
Mercedes-Benz - MB-trac 700-900
Mercedes-Benz - MB-trac 1000-1100
Mercedes-Benz - MB-trac 1100-1500
Mercedes-Benz - MB-trac 1300-1800 Turbo
Mercedes-Benz - Unimog U 530-535
Mercedes-Benz - Unimog U 2400
Fliegl Agrartechnik - Push-Off Container 6800
Heizomat - Heizotruck V2
Sirch - AgroBox
Sirch - Halfpipe
Sirch - UniBox
Stoll - ROBUST 30 HDPM

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Player1S schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:16:
[...]

Zijn er na deze DLC nog MB Trac’s die ontbreken dan? Volgens mij dekt deze alles
Klopt, maar die van bremi heeft een goede sound en veel verschillende versies enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loeck
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 04-09 09:47
Hoihoi!

Ik probeer te spelen met map Schwesing Bahnhof maar bij de 100% laden van de game loopt het hele spel vast. Iemand een idee?? Laaste melding is Shaders compileren. Zie fotoAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0hhcAxTOBYpdSfZiVUVGDVoVTs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQxlGUVOeehyxQFG82TvfVvw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
Loeck schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:19:
Hoihoi!

Ik probeer te spelen met map Schwesing Bahnhof maar bij de 100% laden van de game loopt het hele spel vast. Iemand een idee?? Laaste melding is Shaders compileren. Zie foto[Afbeelding]
Controleer je log, er is waarschijnlijk een mod die niet helemaal lekker werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loeck
DaKluit schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 06:43:
[...]

Controleer je log, er is waarschijnlijk een mod die niet helemaal lekker werkt.
Jep gelukt, jim cache en shader cach gewist en wat in de game xml aangepast, nu werkt het….

Nog een vraag, ik mis de sleepslang van fs22 gigantisch, iemand enig idee over een terugkomst van schouten DLC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Nou ben ik redelijk bedreven in het harvesten maar ik ben net begonnen met FS25, maar met een claas 450 evion combiner krijg ik die pijp niet uit als ik de header er niet af haal.

Dat is toch raar?

Never mind stond er te dicht op :)

[ Voor 17% gewijzigd door Slasher op 10-08-2025 19:32 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Loeck schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:19:
Hoihoi!

Ik probeer te spelen met map Schwesing Bahnhof maar bij de 100% laden van de game loopt het hele spel vast. Iemand een idee?? Laaste melding is Shaders compileren. Zie foto[Afbeelding]
Ik speel op een map, waarbij het laden van shaders op 1 server ook veel langer duurt dat wensenlijk.
Er staat dan 100%, maar shaders zijn nog aan het compileren.
Ik moet dan 3 minuten langer wachten en dan is het goed.
De game hangt niet, hoewel je wel het gevoel krijgt dat het zo is.
Als je gaat Alt- tab naar je bureaublad, kom je ook even niet meer terug in de game. totdat dit klaar is met laden.
Loeck schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 18:18:
[...]

Jep gelukt, jim cache en shader cach gewist en wat in de game xml aangepast, nu werkt het….

Nog een vraag, ik mis de sleepslang van fs22 gigantisch, iemand enig idee over een terugkomst van schouten DLC?
Momenteel nog niets bekend over Season pass year 2.
De komende maanden komt het in ieder geval niet.

Ik vindt momenteel de DLC's heel erg ondermaats of ze werken niet goed.
1. NEXAT pack met apparatuur dat gewoon te groot is voor 99% van de maps (gezien de base maps)

2. Plains & Prairies, precies hetzelfde probleem als NEXAT, de Fendt Rogator is misschien een leuke toevoeging, maar er zijn veel betere mods hiervoor.

3. Precision Farming heeft heel veel fouten en problemen.
Lime spreader was zo kapot, dat je lijnen in je veld kreeg.
Vervolgens kom er een optie om dit aan te passen, maar moet je velden opnieuw verkopen en kopen om het beter te krijgen, maar je blijft hele gekke vlekken / ongelijkmatigheden krijgen

Ik heb opeens een omgevingscore van 70 punten maximaal, want de Nitrogen balkje blijft op 0 punten.
Dit kwam nadat ik Slurry over mijn velden had gedaan, Tarwe erin en vervolgens met Liquid Fertilizer eroverheen. Volgens de help pagina is eerst het toevoegen van Dierlijk mest en vervolgens kunstmest het beste om de volledige punten te krijgen. Maar nu dus, dit heeft het verpest.
Velden opnieuw verkocht en gekocht en geen verschil.
2x al geoogst.
Ik krijg nu de tip om eerst Sojabonen erop te zetten, want dan wordt er een nitrogen gebruikt en zo kan ik het op één of andere manier herstellen. in de komende maand maar eens testen.

4. Mercedes Benz... Mwa, ik ben geen fan van dit merk dus kijk er al niet zo naar uit.
daarnaast leuke bakjes om erachter te zetten, maar waar zijn de slangen ;)

5. Highland Fishing Expansion lijkt mij wel leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Misschien komt ie als gratis 3rd party dlc net als de straw en harvest er weer komt. Ik hoop ook erg op de sleepslang dlc, vond die echt geweldig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkEijnden
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:44
Pykow schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:42:

3. Precision Farming heeft heel veel fouten en problemen.
Lime spreader was zo kapot, dat je lijnen in je veld kreeg.
Vervolgens kom er een optie om dit aan te passen, maar moet je velden opnieuw verkopen en kopen om het beter te krijgen, maar je blijft hele gekke vlekken / ongelijkmatigheden krijgen

Ik heb opeens een omgevingscore van 70 punten maximaal, want de Nitrogen balkje blijft op 0 punten.
Dit kwam nadat ik Slurry over mijn velden had gedaan, Tarwe erin en vervolgens met Liquid Fertilizer eroverheen. Volgens de help pagina is eerst het toevoegen van Dierlijk mest en vervolgens kunstmest het beste om de volledige punten te krijgen. Maar nu dus, dit heeft het verpest.
Velden opnieuw verkocht en gekocht en geen verschil.
2x al geoogst.
Ik krijg nu de tip om eerst Sojabonen erop te zetten, want dan wordt er een nitrogen gebruikt en zo kan ik het op één of andere manier herstellen. in de komende maand maar eens testen.
De reden dat ik nog even wacht met PF, zoals zoveel bij Giants heeft het allemaal even tijd nodig voor het goed werkt.

Hallo trouwens! Ik speel al een tijdje FS22 en nu dus FS25 en ben nu vooral bezig op de Pallegney map, wist niet dat deze thread er was, dus ga dit een beetje volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij straw harvest schijnt er ook een bugje te zijn dat als je een lege pers koopt (dat doe ik ook altijd, voor de roleplay, handmatig vullen) dat hij niet vult. Heb het zelf nog niet getest (het is te mooi weer buiten haha) maar zal dus ook wel gepatched worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Ik meld me ook even in dit topic 👋

Gisteren begonnen met FS25. Twijfelde al langere tijd om deze op te pikken door de performance issues waar de game initieel mee te maken had. Nu hij op gamepass staat geprobeerd en positief verrast.

Ik heb alleen wel een irritante bug m.b.t. de in-game radio. In tegenstelling tot wat je op het WWW (als ook dit topic) leest heb ik niet zozeer problemen met het switchen van radio stations. Waar ik wel last van heb, is dat de online radio stream er geregeld mee stopt. Het lijkt erop zodra ik uit een voertuig stap of wissel. Kan het enkel oplossen door de game te herstarten.

Iemand hier ook last van of last van gehad? Is er een fix voor handen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

MarkEijnden schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:25:
[...]

De reden dat ik nog even wacht met PF, zoals zoveel bij Giants heeft het allemaal even tijd nodig voor het goed werkt.

Hallo trouwens! Ik speel al een tijdje FS22 en nu dus FS25 en ben nu vooral bezig op de Pallegney map, wist niet dat deze thread er was, dus ga dit een beetje volgen!
Pallegney is een leuke map om te spelen.
Ik heb zelf alleen wel een aanpassing gedaan aan je eigen melkfabriek op je boerderij.
Het produceren van de producten is erg traag en dat heb ik eventjes in de XML van de map aangepast.
lord_fh schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 20:40:
Bij straw harvest schijnt er ook een bugje te zijn dat als je een lege pers koopt (dat doe ik ook altijd, voor de roleplay, handmatig vullen) dat hij niet vult. Heb het zelf nog niet getest (het is te mooi weer buiten haha) maar zal dus ook wel gepatched worden.
Ik heb nog niet met de Straw Harvest pack in FS25 gespeelt, dit komt doordat ik een server speel waarbij we deze DLC nog niet geactiveerd hebben. We updaten de mods en DLC's 1x per maand.
SparksNL schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:04:
Ik meld me ook even in dit topic 👋

Gisteren begonnen met FS25. Twijfelde al langere tijd om deze op te pikken door de performance issues waar de game initieel mee te maken had. Nu hij op gamepass staat geprobeerd en positief verrast.

Ik heb alleen wel een irritante bug m.b.t. de in-game radio. In tegenstelling tot wat je op het WWW (als ook dit topic) leest heb ik niet zozeer problemen met het switchen van radio stations. Waar ik wel last van heb, is dat de online radio stream er geregeld mee stopt. Het lijkt erop zodra ik uit een voertuig stap of wissel. Kan het enkel oplossen door de game te herstarten.

Iemand hier ook last van of last van gehad? Is er een fix voor handen?
De peformance issues hebben met jouw PC te maken of de mods die je hebt draaien.
Je moet de game wel even de tijd gunnen om alle shaders in te laden, vooral na een update of als je een tijdje niet meer op een multiplayer map bent geweest.
Ik kan de game zelfs met een onboard GPU spelen van een i7 9 serie.
Alles op Low en nog 40 fps. Ok zag er niet uit en was toen een nood situatie toen mijn videokaart kapot ging.

In-game radio is heel simpel op te lossen.
Ga naar geluid instellingen
Zet het geluid van in-game radio helemaal uit op 0%
open een webbrowser of Spotify, speel daar je radio of je muziek.
Betere kwaliteit, meer mogelijkheden en probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
Pykow schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:15:
De peformance issues hebben met jouw PC te maken of de mods die je hebt draaien.
Je moet de game wel even de tijd gunnen om alle shaders in te laden, vooral na een update of als je een tijdje niet meer op een multiplayer map bent geweest.
Ik kan de game zelfs met een onboard GPU spelen van een i7 9 serie.
Alles op Low en nog 40 fps. Ok zag er niet uit en was toen een nood situatie toen mijn videokaart kapot ging.
Ik ervaar geen performance issues. Ik zeg alleen dat ik tijdens de release de game niet heb aangeschaft, omdat ik op het WWW veel las over performance issues, op de Pc maar met name op de consoles.
In-game radio is heel simpel op te lossen.
Ga naar geluid instellingen
Zet het geluid van in-game radio helemaal uit op 0%
open een webbrowser of Spotify, speel daar je radio of je muziek.
Betere kwaliteit, meer mogelijkheden en probleem opgelost.
Dit is natuurlijk geen oplossing. Ik kies bewust voor de in-game radio functionaliteit, omdat ik de radio enkel wil horen zodra ik in een voertuig zit. Dat geeft een extra stukje immersie wat je niet hebt als je op de achtergrond continu de radio aan hebt staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YouTube: FUNKTIONIERENDE KAMERAS 😲 im Mercedes-Benz Trucks DLC 🤩 - FIRST GAME...

Vanaf ongeveer 5 min, het lijkt er dus op dat we bewegende achteruit camera hebben eindelijk incab!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
Ik kon het op mijn telefoon niet goed zien bewegen. Maar op 8:16 zie ik het implement wat er dan achter hangt ook in dat camerabeeld. Dus ja, EINDELIJK!!!

Edit: wat ik me nu wel bedank is dat dit waarschijnlijk alleen mogelijk gaan zijn bij de voertuigen die bij DLC zitten. En dat we tot FS28 moeten wachten eer dit in mods mogelijk is. Giants kennende :(

[ Voor 39% gewijzigd door DaKluit op 20-08-2025 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baftrol
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 14-09 10:39
Als ik koeien wil fokken, moet ik dan persee een fokstal hebben of maakt dat niet uit?
Als ik bij de angus of limousine koeien pak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Baftrol schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 17:54:
Als ik koeien wil fokken, moet ik dan persee een fokstal hebben of maakt dat niet uit?
Als ik bij de angus of limousine koeien pak?
Sommige koeien produceren melk, anderen zijn waardevoller voor het vlees. In alle stallen kun je fokken maar de melk heb je enkel in een melkstal.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkEijnden
[...]

Pallegney is een leuke map om te spelen.
Ik heb zelf alleen wel een aanpassing gedaan aan je eigen melkfabriek op je boerderij.
Het produceren van de producten is erg traag en dat heb ik eventjes in de XML van de map aangepast.
Ja, lijkt of ze iets fout gedaan hebben daar. Vooral capaciteit is laag en is dus ook meteen leeg. Dacht aan zelf maar een melkfabriek ergens neer te pleuren, maar dit kan natuurlijk ook. Wat heb jij ervan gemaakt? Beetje realistisch of gewoon extreem hoog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

MarkEijnden schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:52:
[...]

Ja, lijkt of ze iets fout gedaan hebben daar. Vooral capaciteit is laag en is dus ook meteen leeg. Dacht aan zelf maar een melkfabriek ergens neer te pleuren, maar dit kan natuurlijk ook. Wat heb jij ervan gemaakt? Beetje realistisch of gewoon extreem hoog?
Hetzelfde als een standaard melkfabriek.
Alleen heb ik bijvoorbeeld bij chocolade de output veranderd zodat je vrijwel net zoveel chocolade krijgt als boter. zo kan je ook beetje doorgroeien naar de bakkerije dat in het dorpje ligt.
Ik zou nooit extreem snelle producties maken, want dat geeft je ook weer te veel werk met pallets.

Ik heb wel 2 easy mods erin zitten, die waren vrijwel vanaf de eerste dag beschikbaar:
Open air garden, heel eenvoudig om wat kleine producten te krijgen
en Fermiteer silo waar je alleen met Gras al TMR kan maken in 1 gebouw.

Je kan de mods hier zien:
YouTube: 10 MODS EVERY BEGINNER NEEDS FOR FARMING SIMULATOR 25!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Viel me gisteren ineens op (maar ergens in mijn herinnering denk ik dat ik het al wist)

Als je een pers of welke implement ook, aan hebt staan achter je tractor, dan beweegt de aftakas, opzich logisch en dat klopt.

maar als je uit stapt, stopt de aftakas met draaien haha. Stap je weer in, dan gaat hij weer verder draaien.
Bugje denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iBvaSuN4U8pqiAL1Pm_s2Ta6SuQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OP8sCVm1fs15vCUyHWqTL3Lg.jpg?f=fotoalbum_large

En de boer.... hij ploegde voort....

(Daheim - ps5, lemken ploeg achter de Fendt vario 600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
Iemand enig idee hoe ik mijn controller bindings kan resetten?

Ik maak gebruik van een xbox controller (naast het toetsenbord en muis) om te spelen. Om een of andere onduidelijke reden zijn al mijn keybindings gewist. Ik heb er nu wel een paar weer teruggezet, maar heb niet alles compleet (en weet niet zo goed waar ik het moet zoeken, hoe het was).

Iemand een tip voor verwijderen van een bestand dat het weer zoals het was wordt opgebouwd of iets dergelijks?

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Patch 1.11!

https://www.farming-simulator.com/changelogs/fs25.php

Changes & Improvements
Various stability improvements to prevent crashes
Various text / translation adjustments
Various visual adjustments on several models
Added DLSS Frame Generation (RTX 40 Series) and Multi Frame Generation (RTX 50 Series)
Added snapping for row-crop to helper and steering assist
Resolved an issue which caused large mod-maps to not save on Microsoft Store version
Reduced artifacts due to screenspace reflections
Fixed an issue in multiplayer where tension-belted pallets did not display filltype contents
Fixed an issue in the auto-updater where the estimated download time was displayed incorrectly
Fixed contractors being unable to use the pressure washer on the farm they were contracted to
Improved automatic shifting behavior on group shifts
Improved field course calculations on certain mod map fields
Improved visibility of swaths (straw, grass/hay) in the distance

New Machines & Items
Fliegl Vario Chassis V2
KRONE GX AgriLiner 520
LEMKEN Juwel 6 M V
STREUMASTER FW 212 TD PROFI
Berthoud Vantage 4300
HORSCH Avatar 12.25 SD
Schwarzmüller Timber Trailer
Lizard Shipping Container
AGI Batco BCX³ 1549 - MY2022
AGI STORM FX Seed Treater
AGI Westfield MKX 13-94 - MY2022
AGI Westfield STX² 10-51
AGI Westfield UTX 44
AGI Flat Bottom Bin + NECO Dryer
AGI SENTINEL Garage
AGI Westeel Flat Bottom Bin
AGI Westeel Hopper Bin
AGI Westfield Smoothwall Bin

New Additions / Functionalities
KRONE Trailer Profi Liner received a new livery option

Modding
Fixed loading of tonemapping and bloom settings from environment.xml, if these settings were customized in modmaps there might be undesired effects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:43
Ik dacht ik ga de update eens testen! En dan specifiek framegen. Dit werkte prima, maar helaas had ik (met & zonder framegen) af en toe zwarte flikkeringen in het scherm. Hierop heb ik besloten de Nvidia App te downloaden en de drivers te updaten.

Dit heeft de flikkeringen verholpen alleen nu is framegen locked. Doe ik iets verkeerd? Ik heb de app weer verwijdert nadat de drivers ge-update waren.

Edit : Sorry dat het er een beetje wazig uit ziet, ik had m'n Reshade nog aanstaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-uGKysOdCyC3i28jSt4lv_oukVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R6tkBhckUrVMgbs8k0l9oqmy.jpg?f=fotoalbum_large

Edit : Verholpen! Het veranderen van Exclusief Volledig Scherm naar Volledig Scherm was de oplossing.

Gelijk maar gras gaan maaien met m'n "nieuwe" (tweedehands) trekker!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q2WZY4Ie8Wlk1v22fJ-39NozKPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cgc4qF20lk21nkbi0GGRDuV6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door bojaaper op 02-09-2025 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loeck
Hi! Iemand ervaring met t row crop gebeuren? Is dit te downloaden oid?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bojaaper
Het was weer een druk avondje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NUoId16gnGz6DJ7s1z7zybBuBMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZyltGfADGHhBzfsxtHs2fCii.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8LWfctN2F51lFLanUIJ79ZEajE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KUKXX6bnYEWGfGQmk4QXhR1j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2z3nVFZpYp3QrSeHgZxsWrINjWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3p9SbAazlu8LzFgwk3vdwqDY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
Loeck schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 21:00:
Hi! Iemand ervaring met t row crop gebeuren? Is dit te downloaden oid?
Dit geeft de ai zoekmachine bij mij aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQvO3NzNRV3VLV8aT39LijIZ1j0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EIaEBKMZkAgDzUEhBHxp4nOo.jpg?f=fotoalbum_large

Dus heeft betrekking op de basegame row crops. Normaal gesproken zijn dit mais en sojabonen, maar best kans dat ze naast deze ook aardappelen, bieten, enz bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem1995
Goedemiddag,

Ik ben mezelf aan het oriënteren om een stuurtje te kopen, ik speel veel FS25 maar ook F1 25, Forza Horizon en Eurotruck Sim.

Nu is eigenlijk m'n keuze gevallen op de Logitech G923 (Dit ivm korting en ook de pedalen die erbij zitten). https://www.logitechg.com...ing-wheel.941-000149.html

Maar ik zoek eigenlijk ook een soort knuppel oid waarmee ik makkelijk de vorkheftruck en de voorkant/hefboom van de trekker kan bedienen. Hebben jullie tips/advies?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkEijnden
DeTjuk schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:10:
Iemand enig idee hoe ik mijn controller bindings kan resetten?

Ik maak gebruik van een xbox controller (naast het toetsenbord en muis) om te spelen. Om een of andere onduidelijke reden zijn al mijn keybindings gewist. Ik heb er nu wel een paar weer teruggezet, maar heb niet alles compleet (en weet niet zo goed waar ik het moet zoeken, hoe het was).

Iemand een tip voor verwijderen van een bestand dat het weer zoals het was wordt opgebouwd of iets dergelijks?
Zit er in de instellingen geen 'back to default' instelling. Meen me iets te kunnen herinneren daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jochem1995 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:51:
Goedemiddag,

Ik ben mezelf aan het oriënteren om een stuurtje te kopen, ik speel veel FS25 maar ook F1 25, Forza Horizon en Eurotruck Sim.

Nu is eigenlijk m'n keuze gevallen op de Logitech G923 (Dit ivm korting en ook de pedalen die erbij zitten). https://www.logitechg.com...ing-wheel.941-000149.html

Maar ik zoek eigenlijk ook een soort knuppel oid waarmee ik makkelijk de vorkheftruck en de voorkant/hefboom van de trekker kan bedienen. Hebben jullie tips/advies?

Bedankt alvast!
Trustmaster Farmstick, is gemaakt voor farming, heb hem zelf voor de ps5, werkt geweldig

Overigens is mn ps5 weer een update van dik 2 gb aant downloaden, maar zie geen nieuwe patch notes t.o.v 1.11 gister

//edit: ingame geeft ie wel 1.11.01 aan

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Jochem1995 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:51:
Goedemiddag,

Bedankt alvast!
Dan ben je opzoek naar de Thrustmaster Simtask Farmstick
dit sluit je aan via een USB en heb je verder geen stuur voor nodig.

Voor ETS2 is een stuur wel aan te raden en is logitech een fijne stuur waar je veel plezier aan gaat beleven.
Farming Simulator 25 speel ik zelf het liefst met Toetsenbord en muis en ik heb op dit moment 1 Farmstick dat ik met plezier gebruik om met voorladers te werken. denk aan kuilvoer, mest scheppen , pallets en balen opladen. Heerlijk.
Kan natuurlijk ook heel makkelijk met de muis (wel een tip om bediening snelheid op 200% of hoger te zetten als je met muis bedient, anders heb je heel je bureau nodig)

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

lord_fh schreef op woensdag 3 september 2025 @ 16:58:
[...]

Trustmaster Farmstick, is gemaakt voor farming, heb hem zelf voor de ps5, werkt geweldig

Overigens is mn ps5 weer een update van dik 2 gb aant downloaden, maar zie geen nieuwe patch notes t.o.v 1.11 gister

//edit: ingame geeft ie wel 1.11.01 aan
1.11.01 was een hotfix voor bepaalde mods dat op de PS5 ervoor zorgde dat je savegame niet meer goed werkte.

Pykow schreef op donderdag 4 september 2025 @ 15:17:
[...]

1.11.01 was een hotfix voor bepaalde mods dat op de PS5 ervoor zorgde dat je savegame niet meer goed werkte.
Idd , bouwmenu etc. , helaas zijn de reflecties van water en metaal weer vernaggeld nu, je kan de spiegeling weer niet meer zien op console

• DeTjuk
MarkEijnden schreef op woensdag 3 september 2025 @ 14:25:
[...]

Zit er in de instellingen geen 'back to default' instelling. Meen me iets te kunnen herinneren daarvan.
Meen dat ik zoiets al had geprobeerd, zonder succes. Nu nog een keer gedaan en gelukt. Top.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jochem1995
Top mannen bedankt! @Pykow @lord_fh. G923 van Logitech en Thrustmaster Farmstick zojuist besteld!
Net de livestream gekeken van de MB pack, mooi spul erin en weer wat nieuwigheden voor de game zelf. Wat wel jammer is is dat de licentie alleen voor dit pack is, niet voor mods , voor console spelers dus wel balen maargoed, ik ga hem iig aanschaffen!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

lord_fh schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:01:
Net de livestream gekeken van de MB pack, mooi spul erin en weer wat nieuwigheden voor de game zelf. Wat wel jammer is is dat de licentie alleen voor dit pack is, niet voor mods , voor console spelers dus wel balen maargoed, ik ga hem iig aanschaffen!
Maar dan kan je hem toch wel gewoon kopen en spelen als console gebruiker?

Elect a clown, expect a circus.

Slasher schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:15:
[...]

Maar dan kan je hem toch wel gewoon kopen en spelen als console gebruiker?
Klopt, maar mods met Mercedes worden nog steeds niet toegelaten op console :)

Daarom koop ik hem ook, heb ik iig Mercedes in fs25 haha

• Jochem1995
lord_fh schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:01:
Yep hier ook direct gekocht, ziet er mooi uit allemaal qua details. Zie ook wel dingen wat ik bijna zeker nooit ga gebruiken maar ook wel veel handige/leuke dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YouTube: Mercedes-Benz Trucks Pack #farmingsimulator25 #fs25 #DLC

Mooie pack! Alles heeft een heel mooi geluid, cabines vd vrachtwagens veren , de camera's binnen uiteraard die werken, de haakarm wagen waarbij de slangen ook echt worden aangesloten als er een bak op komt etc. , giants heeft echt een goed project geleverd moet ik zeggen !

Ik kan niet wachten, dit wordt de eerste DLC voor 25 die ik koop voor de console!

[ Voor 23% gewijzigd door lord_fh op 05-09-2025 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

lord_fh schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 14:26:
YouTube: Mercedes-Benz Trucks Pack #farmingsimulator25 #fs25 #DLC

Mooie pack! Alles heeft een heel mooi geluid, cabines vd vrachtwagens veren , de camera's binnen uiteraard die werken, de haakarm wagen waarbij de slangen ook echt worden aangesloten als er een bak op komt etc. , giants heeft echt een goed project geleverd moet ik zeggen !

Ik kan niet wachten, dit wordt de eerste DLC voor 25 die ik koop voor de console!
Ik zie alleen nog niet de meerwaarde van de DLC.
Alle trekkers zijn zwak tot 180pk maar wel super groot.
Daar heb je mooiere trekkers of zelfs mods.

Haaktrailer leuk, maar het is toch efficiënter om gewoon een trekker met een trailer op het veld te zetten?
Waarom zou je een statische container langs je veld willen zetten ?
Combine verbruikt meer diesel om steeds naar de container te rijden, dan een trekker met een overlader of gelijk een bakje erachter

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pykow schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 16:45:
[...]

Haaktrailer leuk, maar het is toch efficiënter om gewoon een trekker met een trailer op het veld te zetten?
Combine verbruikt meer diesel om steeds naar de container te rijden, dan een trekker met een overlader of gelijk een bakje erachter
Ik speel liever met ouder spul en minder PK op een relatief kleinere map, ik geef niks om groot groter grootst qua velden en PK's. Ook de haak arm geeft een andere hoek van spelen weer maar is meer een gimmik. De unimog voor transport van diverse dingen, ik zie de meer waarde er 100% van.

Daarbij komt dat console geen MB mods heeft, en met de lizard MB trac rijden gaat tegen mn principes in

[ Voor 6% gewijzigd door lord_fh op 05-09-2025 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

lord_fh schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 17:31:
[...]

Ik speel liever met ouder spul en minder PK op een relatief kleinere map, ik geef niks om groot groter grootst qua velden en PK's. Ook de haak arm geeft een andere hoek van spelen weer maar is meer een gimmik. De unimog voor transport van diverse dingen, ik zie de meer waarde er 100% van.

Daarbij komt dat console geen MB mods heeft, en met de lizard MB trac rijden gaat tegen mn principes in
Ik ook maar de mercedes zijn modern en weinig kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Modern ? De MB trac loopt van 72 tot 91?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Die MB Tracs hebben juist leuke prijs/pk verhouding vind ik. Leuk voor start from scratch. Zeker als er dan ook nog 1 in de sale verschijnt.
Daarnaast blijven MB Trac's iets magisch hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochem1995
Inmiddels het stuur, de pedalen en de FarmStick geinstalleerd, moet eerlijk toegeven dat het na vele jaren K&M spelen nogal omslachtig voelt maar wel veel realistischer en leuker. Zal een kwestie zijn om m'n draai te vinden en te wennen aan alle knoppen.

Nog wel een vraag; Welke map spelen jullie? Ik heb al veel mods gedownload en andere mappen gespeeld maar op de een of andere manier kom ik altijd weer bij Riverbend Springs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jochem1995 schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:18:
Inmiddels het stuur, de pedalen en de FarmStick geinstalleerd, moet eerlijk toegeven dat het na vele jaren K&M spelen nogal omslachtig voelt maar wel veel realistischer en leuker. Zal een kwestie zijn om m'n draai te vinden en te wennen aan alle knoppen.

Nog wel een vraag; Welke map spelen jullie? Ik heb al veel mods gedownload en andere mappen gespeeld maar op de een of andere manier kom ik altijd weer bij Riverbend Springs uit.
Ik speel nu op Daheim, kleinere map, maar szparkowo is ook een hele goede !

Over stuur en pook, ik heb het zelfde. Ben zo gewend aan de controller vd playstation, dat dit heel omslachtig en sloom voelt, maar het is veel realistischer , ik speel nu ook relaxter en met de tijd langzamer ingame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkEijnden

Ik speel nu op Pallegney en heb nog Judith Plains klaar staan.

Qua gewenning snap ik je wel, ik heb alleen de farmstick, maar moest ook heel erg wennen. En de camera bewegen doe ik nog steeds vaak met de muis, omdat dat toch wel fijner werkt (en sneller gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Herkennen jullie dit:

Linksboven heb je toch staan welke knoppen je kunt gebruiken voor bepaalde acties. Bijvoorbeeld V om de header te laten zakken, B om de machine aan te zetten etc etc.

Nu heb ik het vervelende dat, opeens, de keybinds niet allemaal meer in beeld verschijnen. Door te switchen van keyboard/muis naar controller en vice versa kan ik dan af en toe wel voor elkaar krijgen wat ik wil (weet niet alles uit mijn hoofd haha).

Zo had ik gisteren dat de helpers (zowel game helpers als van Courseplay) niet de cover van een laadwagen af deed, waardoor er dus niet geoogst ging worden.

Uiteindelijk kreeg ik het voor mekaar door de controller erbij te pakken en daar verscheen de optie wel in beeld.

Is dit iets waar iemand wat mee kan?

Ik heb diverse mods geïnstalleerd staan die hun snelkoppelingen in beeld brengen (denk aan Courseplay, autodrive, enhanced vehicles). Dit was nooit een probleem en ik heb ook niet de indruk dat het direct is ontstaan na de laatste update. Tips?

*update*
LIjkt toch te zitten in mods die de F1 hud overnemen met hun keybinds en dat er dan geen info over blijft voor andere info. Ga daar maar eens mee spelen. In FS22 was er een mod voor die dit oplost.
En ik begrijp dat zowel CP als AD de mogelijkheid hebben om hun hulp aan/uit te zetten, dus dat gaan we ook maar eens proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door DeTjuk op 09-09-2025 10:33 . Reden: mod link fs22 toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkEijnden
DeTjuk schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:28:
Herkennen jullie dit:

Linksboven heb je toch staan welke knoppen je kunt gebruiken voor bepaalde acties. Bijvoorbeeld V om de header te laten zakken, B om de machine aan te zetten etc etc.

Nu heb ik het vervelende dat, opeens, de keybinds niet allemaal meer in beeld verschijnen. Door te switchen van keyboard/muis naar controller en vice versa kan ik dan af en toe wel voor elkaar krijgen wat ik wil (weet niet alles uit mijn hoofd haha).

Zo had ik gisteren dat de helpers (zowel game helpers als van Courseplay) niet de cover van een laadwagen af deed, waardoor er dus niet geoogst ging worden.

Uiteindelijk kreeg ik het voor mekaar door de controller erbij te pakken en daar verscheen de optie wel in beeld.

Is dit iets waar iemand wat mee kan?

Ik heb diverse mods geïnstalleerd staan die hun snelkoppelingen in beeld brengen (denk aan Courseplay, autodrive, enhanced vehicles). Dit was nooit een probleem en ik heb ook niet de indruk dat het direct is ontstaan na de laatste update. Tips?

*update*
LIjkt toch te zitten in mods die de F1 hud overnemen met hun keybinds en dat er dan geen info over blijft voor andere info. Ga daar maar eens mee spelen. In FS22 was er een mod voor die dit oplost.
En ik begrijp dat zowel CP als AD de mogelijkheid hebben om hun hulp aan/uit te zetten, dus dat gaan we ook maar eens proberen.
Ja, ook wel ooit gehad zeker met wat extra mods. Meestal ga ik gewoon terug naar het menu voor de keybindings en zoek het daarop. Of gewoon overal op rammen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
MarkEijnden schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:40:
[...]
Ja, ook wel ooit gehad zeker met wat extra mods. Meestal ga ik gewoon terug naar het menu voor de keybindings en zoek het daarop. Of gewoon overal op rammen haha
Ja, inderdaad, zo kwam ik ook achter paar keybindins voor de Ravelli Rat Pack.

Wat ik niet kan verklaren is dat ik 'opeens' niet meer de balen van een contract kan meenemen. You don't own this item krijg ik dan. Dat lukte me eerder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bojaaper

Ook op Rivervend Springs. Ben daar eigenlijk begonnen omdat ik geen goede map kon vinden die op NL lijkt, met slootjes langs de weilanden etc. Ook vind ik het leuker als weilanden niet de standaard rechthoekige vorm hebben, al lijken die maps weinig voor te komen.

In ieder geval probeer ik een boerderij vanaf (bijna) niets op te bouwen. Ik heb alles verkocht wat je hebt als je de map start en daar ben ik op veldje 10 mijn eigen boerderij aan het inrichten. Steeds na een jaar koop ik er weer wat bij, een schuur of een machine. Zo heb je steeds iets om voor te spelen.

Veldje 10 origineel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kNf7w79oWfPpnHEF0kVr1Ul5d2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJL2BAXkRsorB0wfVGdVFToR.jpg?f=fotoalbum_large

Veldje 10 na iets te veel uren :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AeUtYxbI6HcAZq-WZT5s7W3Z5hU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GyyJaEqteMghwrC6ZRscs0fg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0mwsuaIKLynTjssJ4yThkqIzEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nTDWOuNGmWv9KDz7uXLKsbsd.jpg?f=fotoalbum_large

Verder vind ik het wel jammer dat er geen grondwerk verricht kan worden, zoals met een kraan een gat graven of een sloot dempen. En het ontbreken van echte modder/bagger. Dit maakt het toch wel leuker als je in de herfst een nat veld op rijd. Eigenlijk zouden Mudrunner physics dit spel echt helemaal top maken.

[ Voor 6% gewijzigd door bojaaper op 09-09-2025 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mb pack is heel nice, ook de afzetbak die je van buitenaf open kan doen, en ze hebben de haakarm animatie en stabiliteit ook zeker verbeterd.

Daarnaast hebben ze ook stiekem een console update gedraaid , zonder dat de versie is veranderd, en de weerspiegelingen op de tractoren en in de plassen water werken weer zoals het hoort , scheelt veel aan mooiheid moet ik zeggen of je nou naar een soort witte vlek kijkt als plas water of echt spiegelingen ziet.

• Player1S
De pack is inderdaad leuk.
Gister even nieuwe save begonnen op Hagenstedt (die map heeft iets, al in verschillende versies gespeeld) en daar de standaard JD die je krijgt ingeruild voor een MB Trac 1800. Heerlijk geluidje zit er in. En oogt fantastisch.

Ik baal alleen nog steeds dat er geen fijne balans in de inkomsten/uitgaven is in het spel.
Ik slaap een nacht en er gaat 500€ aan kosten af. Als dat er elke maand af zou gaan zou ik het niet redden tot ik mijn oogst kon verkopen tegen goede prijs en zeker niet mee redden tot de volgende oogst verkocht kon worden.
Een windmolen of kas neerzetten levert juist weer teveel op waardoor je inkomsten razendsnel gaan. Contracten doen levert ook best veel op.

Ik wil gewoon simpele boer spelen die "hard" werkt en zo kan uitbreiden. Niet letterlijk slapend rijk worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
  • Laatst online: 18:28
bojaaper schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:13:
[...]

Ook op Rivervend Springs. Ben daar eigenlijk begonnen omdat ik geen goede map kon vinden die op NL lijkt, met slootjes langs de weilanden etc. Ook vind ik het leuker als weilanden niet de standaard rechthoekige vorm hebben, al lijken die maps weinig voor te komen.

In ieder geval probeer ik een boerderij vanaf (bijna) niets op te bouwen. Ik heb alles verkocht wat je hebt als je de map start en daar ben ik op veldje 10 mijn eigen boerderij aan het inrichten. Steeds na een jaar koop ik er weer wat bij, een schuur of een machine. Zo heb je steeds iets om voor te spelen.

Veldje 10 origineel:
[Afbeelding]

Veldje 10 na iets te veel uren :
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verder vind ik het wel jammer dat er geen grondwerk verricht kan worden, zoals met een kraan een gat graven of een sloot dempen. En het ontbreken van echte modder/bagger. Dit maakt het toch wel leuker als je in de herfst een nat veld op rijd. Eigenlijk zouden Mudrunner physics dit spel echt helemaal top maken.
Even uit nieuwschiergheid; je graphics zien er heel tof uit :9~ Gebruik je iets van een ReShade preset toevallig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bojaaper
Rohem schreef op woensdag 10 september 2025 @ 16:31:
[...]

Even uit nieuwschiergheid; je graphics zien er heel tof uit :9~ Gebruik je iets van een ReShade preset toevallig?
Ja klopt! Ik vond de graphics altijd te veel kleur bevatten, nogal cartoon-achtig. Tijdje aan het zoeken geweest en vond deze eigenlijk heel fijn :

https://www.kingmods.net/...hader-preset-by-licash-tv

Verder ben ik ook gewoon een ei. Ik vond de belichting altijd behoorlijk nep, en daarom speelde ik alleen overdag. Het licht wat uit de lampen scheen leek wel door objecten heen te schijnen, hier een voorbeeldje wat ik bedoel :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKTJXhwnxaJhC2wWZ_Ad2djNNeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zc5vDdOdt2Qx4lynM5ibhEN1.jpg?f=fotoalbum_large

Dit klopt niet. Dus besloten mods te gaan zoeken om dit beter te maken, uitgekomen op Reddit en het bleek gewoon een instelling te zijn in het menu. Dacht dat ik alles open had staan maar blijkbaar stond de optie "Max Schaduwlicht" te laag. Het klopt nog steeds niet helemaal, maar het maakt het wel veel leuker in het donker te spelen. Ook overdag zijn de schaduwen veel mooier, zo is de schaduw minder donker op de plaats waar de ramen zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gycbtKjx3yRI-NadFfI9s4HWkxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hYsKUFFzaNKnGFuFhHJPo8G6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/veTP_I0EkJrZL76nbLL_boH9kbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RtrjVQa99iWgxsdFrogQdcCC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1EsrnMielCWaXVgSpr7AexrnrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4UMx372wgJzAY0iU1wnn4KV7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t1krMuE9D8PS-5JUyfZR4kyuWms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sRntPCa7Gwv7c5KqoWnPUQtn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kv2VEDg4Yo419b5F7P9I3YivbOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UQ7pA2V4nJMuaeFZB2aVMhSL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iWrCt3onPE58DOF0iodGWKlKIds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ltUrmNbXscBFTgQvpJZ6TxIQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODh7qb53GdL3xbAL531P2-LcsYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sq5nHNFsYuEdq7YgmjvUofwF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door bojaaper op 10-09-2025 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
bojaaper schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:03:
[...]

Ja klopt! Ik vond de graphics altijd te veel kleur bevatten, nogal cartoon-achtig. Tijdje aan het zoeken geweest en vond deze eigenlijk heel fijn :

Verder ben ik ook gewoon een ei. Ik vond de belichting altijd behoorlijk nep, en daarom speelde ik alleen overdag. Het licht wat uit de lampen scheen leek wel door objecten heen te schijnen, hier een voorbeeldje wat ik bedoel :

[Afbeelding]

Dit klopt niet. Dus besloten mods te gaan zoeken om dit beter te maken, uitgekomen op Reddit en het bleek gewoon een instelling te zijn in het menu. Dacht dat ik alles open had staan maar blijkbaar stond de optie "Max Schaduwlicht" te laag. Het klopt nog steeds niet helemaal, maar het maakt het wel veel leuker in het donker te spelen. Ook overdag zijn de schaduwen veel mooier, zo is de schaduw minder donker op de plaats waar de ramen zitten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel tof en superbedankt voor je antwoord! Ik gebruik zelf ook een preset, maar ben nog niet 100% blij met de kleuren. Dus deze ga ik zeker eens proberen! Vooral die enalaatste foto met die Deutz, dat is qua kleuren echt top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochem1995
Ik heb perongelijk mijn savegame geladen zonder mods, en zonder dat ik het door had opgeslagen. Nu ben ik alle mods kwijt op mijn map en krijg ik die niet meer terug.

Weet iemand of en hoe het mogelijk is om een oude save te laden?

Nvm, het is al gelukt om een back-up terug te zetten :9

[ Voor 12% gewijzigd door Jochem1995 op 11-09-2025 12:50 ]

• Consilium
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-09 21:26
Pykow schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 16:45:
[...]

Ik maak sinds FS15 heel veel gebruik van haakarm trailers en vrachtwagens in de game. Vooral in multiplayer. Omdat:

- Containers zijn efficiënter (goedkoop en veel volume)
- Tijdsbesparing door minder rijbewegingen in combinatie met een haakarm trailer (Scania ITS Pack bijv.) - in FS22 had je beter spul beschikbaar
- Met meer snelheid op de farm en bestemming (heel handig op 4x mappen)

Wij plaatsen altijd een aantal containers langs het veld dat geoogst wordt. De combine bestuurder vult de containers. Eén speler rijdt op en neer (en werkt tijdens wachtmomenten elders aan een klus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
DeTjuk schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:03:
[...]
Wat ik niet kan verklaren is dat ik 'opeens' niet meer de balen van een contract kan meenemen. You don't own this item krijg ik dan. Dat lukte me eerder wel.
Inmiddels ook opgelost. Als het een bailing contract is kun je geen bales oppikken, als het een harvest contract van bijvoorbeeld wheat is, en je maakt daar bales van, kun je het wel meenemen. (Voor de meeste misschien logisch, maar voor de beginnende speler in eerste instantie wat verwarrend).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
@bojaaper

De mappen die ik zeker nog een keer wil checken zijn van deze Nederlandse maker, Marnux Mapping:

Klein Friesland en Rottumer Island

Hij had deze ook al voor FS22 en zijn voor FS25 bijgewerkt/geupgrade. Hier vertelt hij over de map Klein Friesland.

Persoonlijk zit ik nu nog op Alma Missouri te spelen. Wilde iets grotere velden, maar niet direct een 4X map hebben. Map bevalt prima. Paar botsingen met autodrive bij bruggen, maar dat is aan te passen. Om de velden die ik tot nu toe heb gedaan is over het algemeen genoeg ruimte voor de machines om te werken als de AI ze bestuurt. Ik vind het leuk om zoveel mogelijk te automatiseren en als de boel dan weer in een boom hangt of in een lantaarnpaal... Dat schiet niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
bojaaper schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:03:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vrijdagmiddag, Rohem heeft wat tijd. Dus denk, lekker even proberen die nieuwe preset O+ Werkt de download link niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Rohem schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:36:
[...]

Vrijdagmiddag, Rohem heeft wat tijd. Dus denk, lekker even proberen die nieuwe preset O+ Werkt de download link niet meer 8)7
Dit wat voor je: https://www.kingmods.net/...raytracing-reshade-preset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
Rohem schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:36:
[...]

Oh helemaal kut, ik zie het nu ook. Zag al dat je op hem gereageerd had. Ik zat nog in m'n download map te zoeken maar heb hem ook niet meer staan als .rar bestand. Ik kan je wel de bestanden sturen alleen ik heb geen idee waar ze staan en hoe ze heten..

[ Voor 5% gewijzigd door bojaaper op 12-09-2025 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Thnx! Zal eens kijken naar deze.
bojaaper schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 16:02:
[...]

Oh helemaal kut, ik zie het nu ook. Zag al dat je op hem gereageerd had. Ik zat nog in m'n download map te zoeken maar heb hem ook niet meer staan als .rar bestand. Ik kan je wel de bestanden sturen alleen ik heb geen idee waar ze staan en hoe ze heten..
Ja beetje jammer, maar goed. Hopelijk reageert hij zelf een keer.

Waar de bestanden zo naar toe gaan weet ik ook even niet, ik vermoed ergens in de gamefolder zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bojaaper
Rohem schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 17:11:
[...]

Thnx! Zal eens kijken naar deze.
[...]

Ja beetje jammer, maar goed. Hopelijk reageert hij zelf een keer.

Waar de bestanden zo naar toe gaan weet ik ook even niet, ik vermoed ergens in de gamefolder zelf.

Dit ziet er wel zo gruwelijk mooi uit! Toevallig heb ik hem gecontact en heb zijn settings, alleen ik kreeg het niet zoals in de video.

https://www.kingmods.net/...y-to-install-texture-pack

Dit is trouwens wel een hele grote aanrader. Naast dat alle textures er veel mooier uitzien is de grond vervorming ook anders. Zo rijd je nu stoppels van geoogste velden plat etc.!

[ Voor 18% gewijzigd door bojaaper op 15-09-2025 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
Ziet er zeker mooi uit. Maar zoals het in de beschrijving staat, werkt dit dus niet in multiplayer behalve als iedereen deze aanpassingen aan hun spel doet.

En stoppels platrijden heb ik nu al, zonder dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
bojaaper schreef op maandag 15 september 2025 @ 16:55:
[...]

[YouTube: FS25 Realistic Graphics | Claas & Fendt Silage mission | ReShade Gameplay]

Dit ziet er wel zo gruwelijk mooi uit! Toevallig heb ik hem gecontact en heb zijn settings, alleen ik kreeg het niet zoals in de video.

https://www.kingmods.net/...y-to-install-texture-pack

Dit is trouwens wel een hele grote aanrader. Naast dat alle textures er veel mooier uitzien is de grond vervorming ook anders. Zo rijd je nu stoppels van geoogste velden plat etc.!
Zijn preset heb ik ook inderdaad. Wat hij maakt is echt heel mooi :9~ Maar hij gebruikt ReShade icm een aanpassing in de environment.xml, dus dat zal inderdaad niet overal werken. Die texture pack zal ik ook eens naar kijken, als wordt dat pas einde week dat ik overal aan toekom ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
DaKluit schreef op maandag 15 september 2025 @ 18:52:
Ziet er zeker mooi uit. Maar zoals het in de beschrijving staat, werkt dit dus niet in multiplayer behalve als iedereen deze aanpassingen aan hun spel doet.

En stoppels platrijden heb ik nu al, zonder dit.
Oke. Dan download je het niet. Kan ook.
Rohem schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:10:
[...]

Zijn preset heb ik ook inderdaad. Wat hij maakt is echt heel mooi :9~ Maar hij gebruikt ReShade icm een aanpassing in de environment.xml, dus dat zal inderdaad niet overal werken. Die texture pack zal ik ook eens naar kijken, als wordt dat pas einde week dat ik overal aan toekom ;(
Ik heb zijn environment.xml maar toch ziet het er heel anders uit dan bij hem. Vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stoppels platrijden heeft nirt mrt graphics te maken maar met de map presets door de map modder
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste