[PC] Anno 117: Pax Romana

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:29
Quad schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 08:47:
[...]

Is dat niet in Anno 117 te finetunen in de sandbox voor je deze start?
Dat zou vast kunnen, maar dan moet je dus vooraf rekening houden met dat soort zaken. In mijn ogen was de balans in 1800 beter en werd je beloond met dingen, hier voelen sommige zaken als straf

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:29
Ik ben van de week weer een nieuwe game begonnen ter voorbereiding op de DLC, wil wel meteen goed kunnen bouwen en niet eerst weer alleen boeren en vissershutjes hebben :)

Dit lijkt me ook een fijne aanpassing in de update:
When using mouse & keyboard, all pins at bottom of the screen can now be removed/replaced, the resource pins are not fixed anymore
Verder hoop ik ook erg op stamps inderdaad, dat was toch wel echt heel handig in 1800. Snap niet dat ze dat niet meteen hebben meegenomen.
Quad schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 08:47:
[...]

Is dat niet in Anno 117 te finetunen in de sandbox voor je deze start?
Je kunt instellen hoe streng het spel is tav negatieve brandveiligheid/gezondheid/geluk enz

Verder kun je dit prima managen door behoedzaam te spelen, niet zo snel mogelijk een zo groot mogelijke stad bouwen want dan gaat het inderdaad mis, maar rustiger opbouwen/groeien, in ieder geval totdat je aquaducts kunt bouwen. Dan is het echt niet zo moeilijk om alle stats in het groen te houden.

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
migchiell schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:05:
Verder hoop ik ook erg op stamps inderdaad, dat was toch wel echt heel handig in 1800. Snap niet dat ze dat niet meteen hebben meegenomen.
Ik heb eerder begrepen dat de toevoeging van diagonale layouts het lastiger maakte om goed te implementeren. Als het goed is zijn ze er dus wel mee bezig.

Zelf mis ik ook het overzicht van storage in het statistiekenscherm, ik hoop dat dat ook terugkomt.

Maar verder zien de patchnotes en DLC er veelbelovend uit. Gelukkig staat er een lang weekend voor de boeg :D

• Nathilion
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
tszcheetah schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:27:
[...]

Ik heb eerder begrepen dat de toevoeging van diagonale layouts het lastiger maakte om goed te implementeren. Als het goed is zijn ze er dus wel mee bezig.

Zelf mis ik ook het overzicht van storage in het statistiekenscherm, ik hoop dat dat ook terugkomt.

Maar verder zien de patchnotes en DLC er veelbelovend uit. Gelukkig staat er een lang weekend voor de boeg :D
Als het moeilijk is dan kunnen ze het ook in twee stappen oplossen: eerst een variant waarin horizontaal en diagonaal apart zijn en dan later een verenigde variant. Op die manier kun je toch een heleboel mensen blij maken zonder dat je meteen tientallen, zo niet honderden, developeruren moet spenderen voor de alles-in-één oplossing.

En nu je het zegt: ik mis inderdaad ook nog de storage statistieken. Of in ieder geval de lijst met binnengekomen schepen. Die gebruikte ik in 1800 om uit te rekenen of ik genoeg schepen op een route had.

Ik zit nog te twijfelen of ik vanavond een nieuwe pot ga beginnen in Albion zodat ik dan in Latium meteen met een voorsprong kan beginnen of dat ik nog wacht tot woensdag en dan direct begin op het nieuwe eiland. Ik vraag me namelijk af of de seed generator zal wijzigen voor het 'oude' deel van Latium en of dit betekent dat alle bekende seeds weer geïnvalideerd worden of niet. Het zou fijn zijn als ik met een seed kan beginnen. Pablo 1713 had een paar maand geleden een aantal seeds gereviewd die er interessant uitzien (maar helaas niks over de eilanden in Albion).
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste