Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:09
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de onderbouwing van Apple over dat de DMA in de weg zit. Als ze dat nou eens zouden uitleggen, dan heb ik er vast meer begrip voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ChrisM schreef op zondag 23 juni 2024 @ 11:03:
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de onderbouwing van Apple over dat de DMA in de weg zit. Als ze dat nou eens zouden uitleggen, dan heb ik er vast meer begrip voor.
De meest plausibele reden tot nu toe zag ik in de comments van 925Mac: Apple heeft een deal gemaakt met OpenAi om Siri te gaan ondersteunen. Onder DMA zouden ze ook andere AI-providers moeten gaan toestaan om Siri te ondersteunen, om EU-burgers weer de “keuzevrijheid” te geven.

Niet onderbouwd en slechts een aanname, maar klinkt niet heel gek…

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dennisdn schreef op zondag 23 juni 2024 @ 13:41:
[...]

De meest plausibele reden tot nu toe zag ik in de comments van 925Mac: Apple heeft een deal gemaakt met OpenAi om Siri te gaan ondersteunen. Onder DMA zouden ze ook andere AI-providers moeten gaan toestaan om Siri te ondersteunen, om EU-burgers weer de “keuzevrijheid” te geven.

Niet onderbouwd en slechts een aanname, maar klinkt niet heel gek…
Kwam dat niet tijdens de Keynote even voorbij, of in de talks erna? Dat ze ook andere AI’s gaan ondersteunen, zoals bijvoorbeeld Gemini

Edit: Dit dus: https://www.macrumors.com...more-ai-models-in-future/

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 23-06-2024 13:45 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 12:56
Aiii schreef op zondag 23 juni 2024 @ 10:02:
[...]
Privacy kan daarbij een verkoopargument zijn, maar het moet niet een excuus zijn om concurrentie tegen te gaan. Er werken genoeg slimme mensen bij Apple om privacy en keuzevrijheid voor de consument te kunnen combineren.
En hoe wil je dat betaalbaar houden? De consument wilt het liefst zo min mogelijk uitgeven. Iedereen heeft een breekpunt in zijn budget. De gesloten omgeving is onderdeel van het Apple product en waarom het zo goed werkt, maar dat soort innovatie wordt niet gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:58
Nou, mijn iPhone crashte vanochtend, geen touchscreen meer. Dus uitendelijk erachter gekomen hoe ik hem geforceerd kon uitzetten. Nu zegt hij opeens uit het niets dat mijn batterij vol is, maar hij is eigenlijk zo traag dat hij niet meer te gebruiken is.

Weer opnieuw opstarten, opeens weer 120GB over, nu doet de onderste knop het niet, dus kan niet meer uit een applicatie gaan....

Nu na 3x herstarten lijkt hij het weer wat te doen.

[ Voor 26% gewijzigd door carpebios op 23-06-2024 14:54 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 08:06

Aiii

何これ

BiaggioLuciano schreef op zondag 23 juni 2024 @ 14:07:
[...]

En hoe wil je dat betaalbaar houden? De consument wilt het liefst zo min mogelijk uitgeven. Iedereen heeft een breekpunt in zijn budget. De gesloten omgeving is onderdeel van het Apple product en waarom het zo goed werkt, maar dat soort innovatie wordt niet gewaardeerd.
Waarom moet het duurder worden? Wat aan de gesloten omgeving heeft het in het verleden goedkoper gemaakt? Waarom is de iPhone verreweg het duurste smartphone product? Waarom daalt de prijs van een iPhone niet gedurende het jaar na release terwijl alle andere telefoons dat wel doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
carpebios schreef op zondag 23 juni 2024 @ 14:46:
Nou, mijn iPhone crashte vanochtend, geen touchscreen meer. Dus uitendelijk erachter gekomen hoe ik hem geforceerd kon uitzetten. Nu zegt hij opeens uit het niets dat mijn batterij vol is, maar hij is eigenlijk zo traag dat hij niet meer te gebruiken is.

Weer opnieuw opstarten, opeens weer 120GB over, nu doet de onderste knop het niet, dus kan niet meer uit een applicatie gaan....

Ja beta life :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:49

Toppe

Oké ✅

Is het omhoog vegen vanaf de URL balk in Safari nieuw, of valt het me nu pas op?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07:11
Ik ben geen expert in de DMA regeltjes, maar als het waar is wat Apple zegt (grote als), dan gaat de DMA echt te ver.
Ik kan begrijpen dat je zo iets nodig had om communicatiediensten open te stellen. Want dit is uiteindelijk een groot deel van iemands leven en was zeer vervelend dat de ene chatdienst niet met de andere communiceerde. Maar als ze dan ook gaan afkomen met je moet iedere third party toegang geven tot iPhone mirroring en AI, ook al heb je bepaalde veiligheidsprotocollen ingebouwd, dan vind ik dat een brug te ver. Je kan zo alles open source maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Toppe schreef op zondag 23 juni 2024 @ 16:22:
Is het omhoog vegen vanaf de URL balk in Safari nieuw, of valt het me nu pas op?
Als in dat je naar je tabbladen gaat? Die functie zit er sinds iOS 15 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Pufster schreef op zondag 23 juni 2024 @ 16:42:
Ik ben geen expert in de DMA regeltjes, maar als het waar is wat Apple zegt (grote als), dan gaat de DMA echt te ver.
Ik kan begrijpen dat je zo iets nodig had om communicatiediensten open te stellen. Want
dit is uiteindelijk een groot deel van iemands leven en was zeer vervelend dat de ene chatdienst niet met de andere communiceerde.
Maar als ze dan ook gaan afkomen met je moet iedere third party toegang geven tot iPhone mirroring en AI, ook al heb je bepaalde veiligheidsprotocollen ingebouwd, dan vind ik dat een brug te ver. Je kan zo alles open source maken...
Dat noemen ze concurrentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Laatst online: 07:07
carpebios schreef op zondag 23 juni 2024 @ 14:46:

Gisterenochtend idem. Moest snel door dus geen feedback rapport gestuurd, maar er was duidelijk iets mis, de hele boel liep gewoon vast. Na één reboot was het bij mij wel terug in orde.

Het is een beta, maar het kwam wel heel onverwacht aangezien het tot nu toe allemaal als een zonnetje draaide.

Overigens heb ik toch wel wat last van battery-drain moet ik zeggen op mijn 15PM met de beta (aangezien anderen te lijken aangeven dat dat niet het geval is). Nu zag ik wel dat er wat achtergrond settings gewijzigd leken (mail hoeft van mij op de achtergrond niet bij te werken, maar deed dat nu wel), die heb ik nu teruggezet, eens zien of het batterij-verbruik terug normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Handig: de weer app geeft nu aan of het je werk of thuis locatie is.
En... nog handiger: je hebt ook altijd het schermpje in de Weer app van jouw eigen locatie. Ik had altijd ook mijn thuis-locatie er in staan (Leiden, in mijn geval). De Weer app verbergt nu het scherm met Leiden, als ik in Leiden ben (want dan is het Mijn locatie scherm al Leiden, en hoeft het er dus niet 2x in te staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Apple and Meta Reportedly Discussed AI Partnership for iOS 18
Apple has held discussions with Meta about integrating the Facebook owner's AI model into iOS 18 as part of its Apple Intelligence feature set, according to a report over the weekend.
Bron: MacRumors

Ik maak me zorgen om Apple. Ten eerste, waarom hebben ze AI-partners zoals OpenAI en Meta nodig? Ten tweede, een bedrijf dat privacy zogenaamd hoog in het vaandel heeft staan, gaat toch niet met Meta een AI-partnership aan? Zelfs als er geen identificeerbare data naar Meta gaat, lijkt me dit een privacy- en PR-ramp. Waarom kan Apple zijn eigen "AI-boontjes" niet doppen? Hebben ze echt liggen slapen?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:55
Ze gaan toch hun eigen AI boontjes doppen? Het hele Apple Intelligence deel is hun eigen AI. OpenAI partnership is er alleen voor de zaken waarvoor meer generieke modellen nodig zijn. Dat ze daarin meerdere partnerships aangaan levert flexibiliteit en vrijheid voor de gebruiker op.

Wellicht zie ik het te rooskleurig, maar je kan het beide kanten op uitleggen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:42:
[...]

Ik maak me zorgen om Apple. Ten eerste, waarom hebben ze AI-partners zoals OpenAI en Meta nodig? Ten tweede, een bedrijf dat privacy zogenaamd hoog in het vaandel heeft staan, gaat toch niet met Meta een AI-partnership aan? Zelfs als er geen identificeerbare data naar Meta gaat, lijkt me dit een privacy- en PR-ramp. Waarom kan Apple zijn eigen "AI-boontjes" niet doppen? Hebben ze echt liggen slapen?
Maar we moeten ook wel even bedenken wat we nou precies willen als tech fanatiekelingen.
Want aan de ene kant zeggen we "Hebben ze liggen slapen" als ze een samenwerking aan gaan en aan de andere kant staan we te juichen voor zogenaamde keuzevrijheid.

Ik denk persoonlijk dat de manier hoe ze het nu willen implementeren On-device > Blackbox > AI Naar keuze een hele sterke is, best of both worlds.

Het antwoord op, "Hebben ze echt liggen slapen?" is wat mij betreft nee. AI is nu natuurlijk de nieuwe hippe term maar Apple is al jaren bezig met Machine Learning en Machine Learning is ook maar gewoon een vorm van AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:27
[...]

Ik denk dat ze hun eigen AI echt puur optimaliseren om jou als gebruiker te kunnen helpen met dagelijkse vragen en vragen over informatie die je on-device ontvangt, zoals ze ook lieten zien tijdens WWDC.

Een extra LLM erachter van OpenAI of Meta of Google of China of wie dan ook kan de gebruiker de keuze geven. Die data wordt ook pas verstuurd als de gebruiker daar expliciet toestemming voor geeft namelijk.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

SgtElPotato schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:59:
[...]

Ik denk dat ze hun eigen AI echt puur optimaliseren om jou als gebruiker te kunnen helpen met dagelijkse vragen en vragen over informatie die je on-device ontvangt, zoals ze ook lieten zien tijdens WWDC.

Een extra LLM erachter van OpenAI of Meta of Google of China of wie dan ook kan de gebruiker de keuze geven. Die data wordt ook pas verstuurd als de gebruiker daar expliciet toestemming voor geeft namelijk.
Dit begrijp ik. Het is in wezen niet anders dan het instellen van je standaard zoekmachine in Safari. Maar voor een bedrijf als Apple lijkt het me cruciaal om je eigen, competitieve LLM of multimodale AI te hebben. Apple’s huidige aanpak: zodra het moeilijk wordt, verwijzen we je door naar OpenAI of Meta. Dat is toch waardeloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Mog schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:11:
[...]

Dit begrijp ik. Het is in wezen niet anders dan het instellen van je standaard zoekmachine in Safari. Maar voor een bedrijf als Apple lijkt het me cruciaal om je eigen, competitieve LLM of multimodale AI te hebben. Apple’s huidige aanpak: zodra het moeilijk wordt, verwijzen we je door naar OpenAI of Meta. Dat is toch waardeloos?
Dat zijn tot nu toe nog allemaal aannames. We weten nog niet hoe het exact gaat werken. Onder de streep is OpenAI al degene met jaren ervaring en weet ik veel hoeveel userdata om hun model te trainen. Wie weet komt Apple daar over een tijdje zelf wel mee nadat ze genoeg data hebben.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Mog schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:11:
[...]

Het bouwen van je eigen Ai past simpelweg niet bij hun ‘zero emission’ doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

[...]

Volgens mij haal je nu zaken door elkaar heen. Meta wil
geld verdienen en als ze dat kunnen door bij hun eigen ondernemeningen de privacy wat minder scherp voor de bril te hebben dan kan dat prima.

Als ze hun Ai model gaan ‘verkopen’ dan zit daar een legertje aan advocaten en mensen achter die er voor zorgen dat er aardig dicht gespijkerd is.

Kan je dat 100% vertrouwen? Nee, maar we moeten Apple ook maar geloven dat ze geen data opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dat niet gewoon altijd al de strategie geweest van Apple? Eerst anderen ermee laten komen en flink laten oefenen. Tegen de tijd dat het allemaal perfect werkt en de consument het écht verwacht dan nemen we een paar bedrijfjes en de kennis over, een Apple-sausje en bij de keynote doen we net alsof we het wiel hebben uitgevonden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:53
Toppe schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:00:
[...]

Wel als hun serverpark op 100% zonneenergie werkt.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Vind het sowieso niet zo bij Apple passen eigenlijk. Apple is nooit het bedrijf geweest wat als eerste op de hype springt “omdat andere het doen”.

Zoals Apple al langer AI toepast en ze nu willen gaan doen met iOS18 vind ik veel logischer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...]

Ik ben vegetariër. Ik eet alleen vlees als mijn vrouw het klaarmaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
Second beta staat klaar.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ah Nice iPhone Mirroring, Ooh nee wacht… :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SE USER
  • Registratie: Maart 2021
We gaan er niet veel aan hebben, de enige 2 features die er bij komen zijn uiteindelijk niet beschikbaar in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
SE USER schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:32:
[...]

We gaan er niet veel aan hebben, de enige 2 features die er bij komen zijn uiteindelijk niet beschikbaar in de EU.
Ik denk dat ik er superveel aan ga hebben, want bij mij is een beta nog nooit zo hard gecrasht als gisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Als ik één ding niet wil is het iPhone mirroring. Ik heb nu al problemen met het te veel gebruiken van mijn telefoon tijdens werken. Dus dan leg ik het fysiek op een andere plek. Maar deze feature maakt het makkelijker om toch weer afgeleid te worden. Hopelijk bakken ze een drempel in voor verslaafde mensen zoals ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:36:
[...]

Als ik één ding niet wil is het iPhone mirroring. Ik heb nu al problemen met het te veel gebruiken van mijn telefoon tijdens werken. Dus dan leg ik het fysiek op een andere plek. Maar deze feature maakt het makkelijker om toch weer afgeleid te worden. Hopelijk bakken ze een drempel in voor verslaafde mensen zoals ik.
Het toegeven van de verslaving is de eerste stap hè!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

heeft iemand hier al rcs als optie gekregen na de update van beta 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMwroNDCivymGHPV5TGt-q8KcLg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xgYCJMr7MUJHRXVWBFyRMZq7.jpg?f=user_large
Beta 2 beta foutmelding op een M4 iPad.

/reboot lost het op.

[ Voor 4% gewijzigd door ZiSE op 24-06-2024 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:20
DaveFlash schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:07:
Ik niet, met KPN, mensen met Vodafone krijgen het niet, aangezien Vodafone sinds 201X geen RCS meer ondersteunt het ligt immers ook aan de provider.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DaveFlash schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:07:
RCS Toggle

‌iOS 18‌ beta 2 adds a toggle for the new RCS messaging protocol that will replace SMS and MMS, but ‌RCS‌ is not yet functional. Right now, the ‌RCS‌ toggle only shows up for U.S. ‌iPhone‌ users who have a carrier that supports ‌RCS‌, which includes T-Mobile, Verizon, and AT&T.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_xE5dFuSo27sttjGBOsAFme0xU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Z2PiVJzYZGatsk0BMAUlooI.jpg?f=fotoalbum_large

ios 18 beta 2 rcs toggle
‌RCS‌ will improve text messaging conversations with Android users, allowing for higher-quality images and videos, read receipts, typing indicators, Tapback support, and more.
Link: Everything New in iOS 18 Beta 2

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 24-06-2024 22:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Als je app icoontjes er opeens zo uit zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RctSDkUCuwzaoAjAZIlDljrgmAc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q46DLKshdDpiC2dPPInXvzCm.png?f=user_large

Is blijkbaar een bug die optreedt als je switched tussen dark en light mode.
Herstarten of handmatig switchen tussen dark/light lost het (tijdelijk?) op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:27
remmuz schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:22:
[Afbeelding]

Had ik net ook en had iPhone herstart, was weer goed

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FerryICT
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-09-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eM7jmjzuP_FYPL1-rhBXgVri-0o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/llqmFFa7riyUc8qLyQswFzut.jpg?f=user_large

werkt inderdaad niet. jammer joh :(
beta 2 is wel erg snel, zoeken naar apps en instellingen is nu weer werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:27
Werken die functie’s als mirroring wel als je US icloud account hebt?

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
SuperVeloce schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:27:
Werken die functie’s als mirroring wel als je US icloud account hebt?
ja, mirroring wel.

ik zag op Reddit en macrumors EU inwoners die via hun US account daadwerkelijk de mirroring functie kunnen gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
remmuz schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:22:
[Afbeelding]

Het werkt ook door even die icoontjes extra groot te maken (middels het nieuwe customize menu) en dan weer klein. Dan springen ze ook weer terug naar normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:11
-

[ Voor 99% gewijzigd door heppe01 op 25-06-2024 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

nee ik bedoel in nl/eu, blijkbaar trouwens is per vandaag voor amerikanen die sinds maandag de toggle zagen, rcs ook daadwerkelijk gaan werken: https://x.com/markgurman/status/1805710116378771796:
I am only seeing a couple other reports on Twitter about this, but RCS is now working in iOS 18. Seeing a read receipt for a green bubble is jarring.
blijkbaar is rcs volgens berichten in de media/social media, in deze beta nog beperkt tot de VS, zelf Canadezen met de beta melden dat zij de toggle ook niet zien in settings op hun iphone's, daarom vroeg ik het me af of rcs echt beperkt is tot de VS zoals de geruchten doen vermoeden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaveFlash schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 23:19:
[...]

nee ik bedoel in nl/eu, blijkbaar trouwens is per vandaag voor amerikanen die sinds maandag de toggle zagen, rcs ook daadwerkelijk gaan werken: https://x.com/markgurman/status/1805710116378771796:

[...]

blijkbaar is rcs volgens berichten in de media/social media, in deze beta nog beperkt tot de VS, zelf Canadezen met de beta melden dat zij de toggle ook niet zien in settings op hun iphone's, daarom vroeg ik het me af of rcs echt beperkt is tot de VS zoals de geruchten doen vermoeden....
Er is naast ondersteuning binnen iOS ook ondersteuning bij de provider benodigd.

Lijkt erop dat er wat providers in de VS mee werken aan dat beta traject en daarom een carrier update beschikbaar hebben.

Als ik even snel google op “Vodafone RCS” vind ik vooral berichten dat ze ermee gestopt zijn in 2023. Geen idee dus of mijn provider überhaupt mee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Donstil schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 23:34:
[...]

Er is naast ondersteuning binnen iOS ook ondersteuning bij de provider benodigd.

Lijkt erop dat er wat providers in de VS mee werken aan dat beta traject en daarom een carrier update beschikbaar hebben.

Als ik even snel google op “Vodafone RCS” vind ik vooral berichten dat ze ermee gestopt zijn in 2023. Geen idee dus of mijn provider überhaupt mee gaat doen.
ja die discussie had ik dus ook in een telegram groep, daar zei ik eerder al dat het waarschijnlijk in de vs werkt nu in de beta's het erin zit omdat providers daar al lang en breed live zijn en hier niet. en daar werd hartsgrondig geredeneerd dat de apple rcs ook werkt zonder provider ondersteuning...

enfin, we moeten idd zien hoe snel het naar hier komt, dat apple het nu inbouwt zou maar net de push zijn die het nodig heeft zodat providers het hier ook massaal gaan ondersteunen, hoewel rcs ook zonder de provider kan werken maar dan dient de toestel bouwer zelf rcs centrales in te richten die als relay kunnen dienen, google doet dit bijvoorbeeld en daardoor ondersteunen ze zowat wereldwijd rcs op alle recente androids, ook als jij met je android bij een provider zit die dat niet doet, het rcs bericht gaat dan vanaf de zender via de rcs servers van google of direct naar de ontvangen (mocht diee provider ook geen rcs hebben) of van de verzender via google's rcs centrale naar de centrale van de ontvangende provider naar de ontvanger.

rcs kan dus op vele manieren werken, maar zoals ik het heb gelezen is apple's implementatie idd echt afhankelijk van providers, met andere woorden, apple gaat voor rcs GEEN eigen infra optuigen waar google dat wel heeft gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DaveFlash schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 00:04:
[...]

dat het waarschijnlijk in de vs werkt nu in de beta's het erin zit omdat providers daar al lang en breed live zijn en hier niet
Dan is het maar afwachten, van Live- en Visual Voicemail zijn ook provider-afhankelijk en hebben we niet, of hooguit half gekregen van onze providers. CallerID werkt ook niet bij alle providers. Aan de andere kant: als Apple daarmee kan voorkomen in Europa iMessage open te moeten gooien zullen ze het zeker met de providers gaan implementeren....

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 26-06-2024 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
DB2 loopt tot nu toe erg soepel, stuk soepeler dan DB1.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Ook wel iets waar ik blij mee ben (misschien zat het al in DB1): overschakelen in de camera app naar de macro modus gaat super snel. Instant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Laatst online: 07:07
ChrisM schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:48:
Ook wel iets waar ik blij mee ben (misschien zat het al in DB1): overschakelen in de camera app naar de macro modus gaat super snel. Instant.
Bij mij werkt het ook merkbaar soepeler en bij mij alleszins “nieuw” in DB2.

Battery drain is ook gestopt maar heb ook eens alle apps geforceerd geclosed en opnieuw opgestart, dus kan ook aan iets anders gelegen hebben. Ik vind eigenlijk nog altijd dat je te weinig info krijgt waar je batterij door leegloopt (of althans ik mijn geval was er weer schijnbaar geen achtergrond proces lopende, terwijl de batterij toch constant bleef zakken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saidinho84
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-02 11:55
Dus geen RCS via Vodafone….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
  • Nu online
Wat wil je ons precies laten zien?
Ik zie dat de update 7.11GB is, dus blijkbaar heb je DB1 overgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
remmuz schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:13:
[...]

denk dat ie een zonnesteek heeft opgelopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

remmuz schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:13:
[...]

Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
DB 1 was hier ook iets van slechts 7 of 8 GB. DB 2 weet ik niet, moet nog geïnstalleerd worden. Maar heb even de ervaringen afgewacht. Tot op heden hoor ik er weinig slechts over.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
DB2 was bij mijn 15 PM komend van DB1 precies 1.44GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het screenshot hierboven gaat inderdaad om een volledige installatie.
Doorgaans bevat de update van beta naar beta, zeker aan het begin van het traject, alleen de wijzigingen maar klaarblijkelijk heeft @Toppe zijn toestel voor een volledige installatie gekozen om wat voor reden dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:30

amphora

Websites & Fotografie

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:30

amphora

Websites & Fotografie

Ik bedoel wat probeerde je te vertellen met dat plaatje? Dat je trots bent Beta 2 te hebben?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05:02

mv1

Ook niet via Odido. Denk dat het nog wel even gaat duren voordat dit beschikbaar is in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als dat überhaupt gaat gebeuren. Het is de “oplossing” voor een “probleem” wat we in Nederland eigenlijk niet hebben, hier denkt toch al iedereen whatsapp nodig te hebben.

[ Voor 69% gewijzigd door Donstil op 28-06-2024 11:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
Donstil schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:48:
Als dat überhaupt gaat gebeuren. Het is de “oplossing” voor een “probleem” wat we in Nederland eigenlijk niet hebben, hier denkt toch al iedereen whatsapp nodig te hebben.
Zou wel perfect zijn, kunnen we van WA af.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
SgtElPotato schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 12:00:
[...]

Zie dat echt niet gebeuren. Alleen al die bordjes in de straten met 'WhatsApp buurtpreventie'. Het is zo geïntegreerd in onze maatschappij...

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 12:22:
[...]

Zie dat echt niet gebeuren. Alleen al die bordjes in de straten met 'WhatsApp buurtpreventie'. Het is zo geïntegreerd in onze maatschappij...
Ik helaas ook niet, maar dromen mag altijd.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SgtElPotato schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 12:00:
[...]

Ben ik nu twee jaartjes. Bevalt uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Donstil schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:48:
[...]

Ik kan het nog niet, maar is vooral een gemak / gewenning dingetje.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42
Donstil schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:48:
[...]

Hier nog 1, was veel makkelijker dan verwacht en heeft een enorm bijkomend voordeel: je kan niet meer in appgroepen. Van moeders, scholen, sport, familie en andere onzin :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

Ik heb ook een aantal jaar zonder WA geleefd en dat was echt top. Vanwege werk en vriendin toch weer WA moeten gebruiken en zit nu inderdaad in verschillende groepen. Echt verschrikkelijk.

Overigens draait Beta 2 best soepel en ben ik nog niet echt bugs tegen gekomen.

Zal aankomende week beta 3 verschijnen, aangezien er ook een week tussen beta 1 en 2 heeft gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
mv1 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:47:
Ik heb ook een aantal jaar zonder WA geleefd en dat was echt top. Vanwege werk en vriendin toch weer WA moeten gebruiken en zit nu inderdaad in verschillende groepen. Echt verschrikkelijk.

Overigens draait Beta 2 best soepel en ben ik nog niet echt bugs tegen gekomen.

Zal aankomende week beta 3 verschijnen, aangezien er ook een week tussen beta 1 en 2 heeft gezeten?
Daar zat gewoon twee weken tussen hoor. Zal met bèta 3 ook wel zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

La1974 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:06:
[...]

Daar zat gewoon twee weken tussen hoor. Zal met bèta 3 ook wel zo zijn.
Excuus, je hebt gelijk. Leek op een of andere manier alsof er maar een weer tussen zat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik zou heel wat geven om zonder whatsapp te leven. Heb in van de week weer een makelaar: dan maken we even een groep aan en dan kunnen we alles makkelijk delen. Zucht.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Nu online
THE_BASE schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:47:
Ik zou heel wat geven om zonder whatsapp te leven. Heb in van de week weer een makelaar: dan maken we even een groep aan en dan kunnen we alles makkelijk delen. Zucht.
Tja. Een vergelijkbaar alternatief (met hetzelfde aantal gebruikers) is er niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
La1974 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 13:08:
[...]

Tja. Een vergelijkbaar alternatief (met hetzelfde aantal gebruikers) is er niet.
Natuurlijk wel, om informatie met een makelaar te delen (of de makelaar met jou) zijn zat alternatieven voor. Dat hoeft absoluut niet via whatsapp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:47:
Ja super irritant en ook nog eens volledig onnodig.
Kopen of verkopen bij een makelaar ging altijd prima zonder whatsapp en dat moet nog steeds kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 29-06-2024 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kassad schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 22:42:
[...]

Hier nog 1, was veel makkelijker dan verwacht en heeft een enorm bijkomend voordeel: je kan niet meer in appgroepen. Van moeders, scholen, sport, familie en andere onzin :)
Ja eens, snap wel dat veel mensen denken dat het niet kan maar in de praktijk bleek dat heel anders.

Af en toe heb ik nog wel eens “huh heb jij geen whatsapp” maar dat wordt zonder uitzondering altijd opgevolgd door “Ooh dan laat ik het je wel even weten via <ander product>”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:57
De mods liggen lekker in het zonnetje denk ik…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lexuzu schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 13:48:
De mods liggen lekker in het zonnetje denk ik…
Nou ga lekker hetzelfde doen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Nu online
Het grote probleem (voor mij in ieder geval) is dat iMessage alleen op Apple producten werkt. En dat ik niet weet of de ontvanger een Apple device gebruikt.
Bij Whatsapp maakt dat niet uit. Ik verstuur het en de ontvanger krijgt het binnen. Of die nou Apple, Android, Windows of wat dan ook gebruikt.
Mijn hoop is dus ook dat RCS daar verbetering in gaat brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:48
remmuz schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:02:
Het grote probleem (voor mij in ieder geval) is dat iMessage alleen op Apple producten werkt. En dat ik niet weet of de ontvanger een Apple device gebruikt.
Bij Whatsapp maakt dat niet uit. Ik verstuur het en de ontvanger krijgt het binnen. Of die nou Apple, Android, Windows of wat dan ook gebruikt.
Mijn hoop is dus ook dat RCS daar verbetering in gaat brengen
Als iPhone gebruiker kun je toch wel zien of de ontvanger een iPhone of een ander Apple product met iMessage aan heeft? 🤔 (contacten zijn dan blauw ipv groen) maar ben ook wel erg benieuwd of we straks met RCS van WA af kunnen 🥰

[ Voor 3% gewijzigd door Maite op 29-06-2024 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:20
Maite schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:19:
[...]

Als iPhone gebruiker kun je toch wel zien of de ontvanger een iPhone of een ander Apple product met iMessage aan heeft? 🤔 (contacten zijn dan blauw ipv groen) maar ben ook wel erg benieuwd of we straks met RCS van WA af kunnen 🥰
Dit is juist, je ziet de iPhone/ipad/mac altijd die check doen.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Nu online
Donstil schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 13:27:
[...]

Natuurlijk wel, om informatie met een makelaar te delen (of de makelaar met jou) zijn zat alternatieven voor. Dat hoeft absoluut niet via whatsapp.
Mail is het enige alternatief in mijn ogen. Zou voor mij ook werken. Voor de andere alternatieven zou ik een account aan moeten maken en dat wil ik niet.

Wat zou jij voorstellen dan zonder dat ik allerlei accounts moet aanmaken?

De rest is gewoon te laat geweest. Ik ben ook echt geen Meta fan maar dit zagen ze wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Nu online
Donstil schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 13:29:
[...]

Ja super irritant en ook nog eens volledig onnodig.
Kopen of verkopen bij een makelaar ging altijd prima zonder whatsapp en dat moet nog steeds kunnen.
Dan zeg je als klant toch gewoon nee tegen die makelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
La1974 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:47:
[...]

Mail is het enige alternatief in mijn ogen. Zou voor mij ook werken. Voor de andere alternatieven zou ik een account aan moeten maken en dat wil ik niet.

Wat zou jij voorstellen dan zonder dat ik allerlei accounts moet aanmaken?

De rest is gewoon te laat geweest. Ik ben ook echt geen Meta fan maar dit zagen ze wel goed.
Ik weet niet precies waar deze makelaar whatsapp voor denkt te moeten gebruiken natuurlijk maar Mail lijkt mij een prima startpunt inderdaad.

Laatste keer dat wij iets kochten via een makelaar ging dat ook op die manier: Mail, telefoon en aangetekende post. Meer was er niet nodig, laat staan whatsapp.
La1974 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:49:
[...]

Dan zeg je als klant toch gewoon nee tegen die makelaar.
Ooh dat zou ik op zeker doen inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Donstil schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:53:
[...]

Ik weet niet precies waar deze makelaar whatsapp voor denkt te moeten gebruiken natuurlijk maar Mail lijkt mij een prima startpunt inderdaad.

Laatste keer dat wij iets kochten via een makelaar ging dat ook op die manier: Mail, telefoon en aangetekende post. Meer was er niet nodig, laat staan whatsapp.

[...]

Ooh dat zou ik op zeker doen inderdaad!
Het raakt een beetje offtopic, maar notarissen en makelaars maken tegenwoordig gebruik van online dossiers (resp. Next en Move) voor communicatie en gegevensuitwisseling. In mijn ogen een mooie verbetering tov vroeger. Zo zorg je er voor dat vertrouwelijke gegevens niet bij bv Google (Gmail) of Microsoft (Hotmail) terecht komt.
Meta zou ik inderdaad in dit geval ver weg van blijven. Indien je als makelaar vertrouwelijke gegevens uitwisselt via Meta dan heb je de begrippen AVG en privacy niet begrepen. Terug naar de schoolbank dan maar.

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 29-06-2024 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

_Bailey_ schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:35:
[...]

ja, mirroring wel.

ik zag op Reddit en macrumors EU inwoners die via hun US account daadwerkelijk de mirroring functie kunnen gebruiken.
Kan je hier trouwens gewoon een VS account aanmaken zonder VS mobiel en VPN?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
Greatsword schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 15:02:
[...]

Kan je hier trouwens gewoon een VS account aanmaken zonder VS mobiel en VPN?
yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 15:01:
[...]

Het raakt een beetje offtopic, maar notarissen en makelaars maken tegenwoordig gebruik van online dossiers (resp. Next en Move) voor communicatie en gegevensuitwisseling. In mijn ogen een mooie verbetering tov vroeger. Zo zorg je er voor dat vertrouwelijke gegevens niet bij bv Google (Gmail) of Microsoft (Hotmail) terecht komt.
Meta zou ik inderdaad in dit geval ver weg van blijven. Indien je als makelaar vertrouwelijke gegevens uitwisselt via Meta dan heb je de begrippen AVG en privacy niet begrepen. Terug naar de schoolbank dan maar.
Ja eens, er zijn ook voor belangrijke documenten hele goeie tools. Ook hele slechte overigens maar goed dat is weer een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
Maite schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:19:
[...]

Probleem is daarbij dat ieder mobiel nummer waarvan de simkaart ooit in een Iphone gezeten heeft, geregistreerd is en blijft als imessage gekoppeld device. Je kan daar dan ook geen sms meer naartoe sturen. Via Apple. com kan je wel je nummer deregistreren voor imessage als je naar een Android overstapt. Maar niemand die dat doet en bijna niemand weet dat ook.

Voor wie daar ook mee te maken heeft: deregistreren kan via Apple op https://selfsolve.apple.com/deregister-imessage/

[ Voor 7% gewijzigd door ucsdcom op 29-06-2024 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:48
ucsdcom schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 16:43:
[...]

Probleem is daarbij dat ieder mobiel nummer waarvan de simkaart ooit in een Iphone gezeten heeft, geregistreerd is en blijft als imessage gekoppeld device. Je kan daar dan ook geen sms meer naartoe sturen. Via Apple. com kan je wel je nummer deregistreren voor imessage als je naar een Android overstapt. Maar niemand die dat doet en bijna niemand weet dat ook.

Voor wie daar ook mee te maken heeft: deregistreren kan via Apple op https://selfsolve.apple.com/deregister-imessage/
Oké, dit wist ik niet maar kan het ook niet bevestigen. Net even gecheckt met mijn 2de nummer die tot voor kort nog in een iPhone zat en nu in een pixel phone en deze wordt gewoon groen weergegeven 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Wat zijn jullie favoriete nieuwe features van iOS/iPadOS 18?

Kan je trouwens Widgets ook overal plaatsen waar je wilt? Ik heb dat niet getest toen ik de beta nog draaide. Kan je bijvoorbeeld 2 apps verticaal | 2x2 widget | 2 apps verticaal doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Mog schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 18:11:
Wat zijn jullie favoriete nieuwe features van iOS/iPadOS 18?

Kan je trouwens Widgets ook overal plaatsen waar je wilt? Ik heb dat niet getest toen ik de beta nog draaide. Kan je bijvoorbeeld 2 apps verticaal | 2x2 widget | 2 apps verticaal doen?
iPadOS 18 draait hier nog niet. Mbt iOS 18, de mogelijkheid om de camera op het homescreen lockscreen te kunnen aanpassen naar iets anders. In mijn geval de app HomeCam. Onder de action button heb ik nu HomeKit zitten. ;)

[ Voor 1% gewijzigd door TheKerremenke op 30-06-2024 07:21 . Reden: Bedankt @Donstil ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 18:46:
[...]

iPadOS 18 draait hier nog niet. Mbt iOS 18, de mogelijkheid om de camera op het homescreen te kunnen aanpassen naar iets anders. In mijn geval de app HomeCam. Onder de action button heb ik nu HomeKit zitten. ;)
Met Homescreen bedoel je dan Lockscreen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dennisweb schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:40:
Zojuist iOS 18 geïnstalleerd. ING doet het nog.
Net schone installatie gedaan met Beta 2 maar bij mij doet hij het niet. (iPhone 15 Pro)

App moet geactiveerd worden, dus alle stappen doorlopen met paspoort etc. Vervolgens krijg ik een notificatie dat de controle klaar is maar als ik dan de app open staat hij weer opnieuw op het activeren scherm.

App al opnieuw opgestart. Telefoon al aan-uitgezet etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:18
Greatsword schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 20:46:
[...]

Net schone installatie gedaan met Beta 2 maar bij mij doet hij het niet. (iPhone 15 Pro)

App moet geactiveerd worden, dus alle stappen doorlopen met paspoort etc. Vervolgens krijg ik een notificatie dat de controle klaar is maar als ik dan de app open staat hij weer opnieuw op het activeren scherm.

App al opnieuw opgestart. Telefoon al aan-uitgezet etc.
Ah. Dat is goed om te weten. Zal voorlopig maar even niets verwijderen uit de ING app, dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dennisweb schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 20:59:
[...]

Ah. Dat is goed om te weten. Zal voorlopig maar even niets verwijderen uit de ING app, dan. ;)
Nevermind. Had de App op 2 telefoons staan, dat was denk het probleem. Kan maar op 1 tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritchiegreb
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:41
Greatsword schreef op zondag 30 juni 2024 @ 00:50:
[...]

Nevermind. Had de App op 2 telefoons staan, dat was denk het probleem. Kan maar op 1 tegelijk.
Ik heb de app op me tel en ipad staan daar werkt het allebei gwn op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:51

Typhone

Who Dares Wins

Weet iemand hoe ik oude inactieve esims volledig verwijderd krijg? Ze blijven zichtbaar in deze lijst namelijk. Bij er op klikken krijg ik enkel de vraag of jk contactpersonen wil updaten maar het zijn enkel datasims geweest dus niet relevant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0L3igNcc56Pnf42PdeUyvx3SDao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NicCewzghrl2rWn2RVU5MnI2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:58
Typhone schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:29:
Weet iemand hoe ik oude inactieve esims volledig verwijderd krijg? Ze blijven zichtbaar in deze lijst namelijk. Bij er op klikken krijg ik enkel de vraag of jk contactpersonen wil updaten maar het zijn enkel datasims geweest dus niet relevant.

[Afbeelding]
Als je de contactpersonen update zijn ze volledig weg. Het is wel relevant want er kunnen toch contacten aangekoppeld zijn. Een datasim kan namelijk wel gewoon bellen en gebeld worden hoewel dit soms door de provider aan hun zijde geblokkeerd wordt maar dat weet je iPhone natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:51

Typhone

Who Dares Wins

WayLikeMark schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:47:
[...]

Als je de contactpersonen update zijn ze volledig weg. Het is wel relevant want er kunnen toch contacten aangekoppeld zijn. Een datasim kan namelijk wel gewoon bellen en gebeld worden hoewel dit soms door de provider aan hun zijde geblokkeerd wordt maar dat weet je iPhone natuurlijk niet.
Lol, inderdaad 2x klikken en ze zijn weg :). Thanks. Dat had ik zelf ook wel even kunnen uitvogelen natuurlijk ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 32 Laatste

Let op:
Bèta's zijn officieel beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program, of Apple Beta Software Program. Hoe je aan een bèta kunt komen via onofficiële wegen mag je zelf uitzoeken, en gaan we hier niet bespreken. Zie ook de huisregels.