My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
PSN: Sluuz
Dat was pre iOS9-10 wel anders. Als je daar een van de eerste beta's draaide had je vaak veel problemen, veel batterydrain, apps die niet werkten. De laatste versies is dat echt beperkt gebleven, maar komt inderdaad wellicht omdat het qua OS niet veel is verandert alleen veel optimalisaties onder de motorkap.Sluuz schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:02:
Waarschijnlijk ook gelijk de reden dat de beta zo stabiel is voor een 1e versie. Er is simpelweg weinig veranderd. Ook is het aantal apps dat niet meer werkt heel klein, veel kleiner dan bij vorige 1e beta versies.
Zucht...
Het waren vooral de rumours van afgelopen maanden dat iOS18 een grote overhaul zou gaan worden.SE USER schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:29:
Nu ik al een dag of 2 op iOS18 zit vind ik het achteraf gezien niet zo een spectaculaire update waar iedereen de mond van vol heeft/had. Er zijn inderdaad wat dingen bijgekomen maar dat is het dan ook. Op het eerste zicht qua uiterlijk is er weinig tot geen verschil tegenover iOS17. Het is zeker niet de spectaculairste update ooit, dat vond ik wel van iOS7.
Alles behalve dat dus nu blijkbaar in de praktijk.
En dat hele A.I. is in mijn ogen het nieuwe toverwoord van bedrijven om (nieuwe) klanten aan zich te laten binden (zie oa Samsung met de Galaxy lijn)
En inderdaad ; ik vond iOS 7 destijds pas een échte update
Volgens de geruchten is dat ieder jaar, we weten dat we dat allemaal met een korrel zout moeten nemen toch? Zelfde als al die geruchten over de iPhones die nu volop draait, mockups en wensen, maar niks realistisch._Bailey_ schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:25:
[...]
Het waren vooral de rumours van afgelopen maanden dat iOS18 een grote overhaul zou gaan worden.
Alles behalve dat dus nu blijkbaar in de praktijk.
En dat hele A.I. is in mijn ogen het nieuwe toverwoord van bedrijven om (nieuwe) klanten aan zich te laten binden (zie oa Samsung met de Galaxy lijn)
En inderdaad ; ik vond iOS 7 destijds pas een échte update
Zucht...
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Apple Intelligence is nog wel een beetje abstract nu we het nog niet in de praktijk ervaren hebben maar als het uitkomt wat ze beloven lijkt het toch wel een mooie revolutie te worden. Apple Intelligence is wel weer echt een Apple product, niet zomaar simpelweg prompten van chatGPT.
PSN: Sluuz
Ik vermoed dat dit enkel is voor Airpods Pro 2e generatie en niet de originele?Donstil schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:04:
[Afbeelding]
Ik heb toch maar even de beta geïnstalleerd, lijkt nu al wel goed te werken. Al voelt het wel een beetje vreemd om zo overduidelijk nee te schudden op kantoor 😆
Klopt idd.StevenRSCA schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:09:
[...]
Ik vermoed dat dit enkel is voor Airpods Pro 2e generatie en niet de originele?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
:strip_exif()/f/image/BwomrXSlYdMrB5MflI39Qxut.jpg?f=fotoalbum_large)
Mis ik hier iets, of ben ik tegen mijn eerste bug van de beta aangelopen 🥹?
Shazam was ook al toe te voegen in iOS 17. Als 1 van de weinige dingen die je toe kon voegen.Donstil schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:04:
Hee wat grappig er zijn ook nieuwe action button mogelijkheden en eentje daarvan is Shazam. Dat had ik nu al met een Siri Opdracht geregeld maar dat vond Apple klaarblijkelijk een dusdanig goed idee dat ze dit van mij gejat hebben 😏
Als ik een extra "center pane" toevoeg met een toggle en erna toggle verwijder, gaat pagina weglamarkla schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 23:15:
Ik weet niet hoe ik het heb gedaan, maar boven mijn favorieten heb ik een extra controle center pane toegevoegd, welke ik onder geen omstandigheid wegkrijg. Items toevoegen, en deze verwijderen werkt niet en ik zie nergens een andere optie het weg te halen:
[Afbeelding]
Mis ik hier iets, of ben ik tegen mijn eerste bug van de beta aangelopen 🥹?
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Ooh echtTricto schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 23:18:
[...]
Shazam was ook al toe te voegen in iOS 17. Als 1 van de weinige dingen die je toe kon voegen.

Nou goed dat vind ik nog wel redelijk handig zo af en toe, als ik niet vergeet dat die knop er überhaupt is.
Haha ja, die had ik daar toevallig al staan. Alsjeblieft trouwens aan Siri vraag “hoe heet dit liedje” werd Shazam ook gebruikt op de achtergrond.Donstil schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 23:31:
[...]
Ooh echt![]()
Nou goed dat vind ik nog wel redelijk handig zo af en toe, als ik niet vergeet dat die knop er überhaupt is.
Dank je wel voor het meedenken! Het rare is dat het een soort tweede bewerk pane is zoals onderaan de pagina die niet verdwijnt als die leeg is, als eerste optie. Voor nu heb ik de customisation getest en mijn favorieten daarnaartoe verplaatst en de pane eronder verwijderd.SuperVeloce schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 23:25:
[...]
Als ik een extra "center pane" toevoeg met een toggle en erna toggle verwijder, gaat pagina weg
Heb m’n Action Button nieuw leven ingeblazen door er een Take Screenshot knop van te maken.Donstil schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:04:
Hee wat grappig er zijn ook nieuwe action button mogelijkheden en eentje daarvan is Shazam. Dat had ik nu al met een Siri Opdracht geregeld maar dat vond Apple klaarblijkelijk een dusdanig goed idee dat ze dit van mij gejat hebben 😏
Vind soms de Wake/Sleep + Volume Up combinatie wat omslachtig.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
En dan komt er waarschijnlijk op de 16 nog een knop bij voor alleen de camera….
Het lijkt er op van niet. Dit is een integratie met een elektriciteit provider (1!). Misschien bij iOS 20 ofzo gekoppeld aan HomeKit.
Jep. Dat wordt steeds waarschijnlijker nu je de twee knoppen op je lockscreen kunt aanpassen.Dennisdn schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 06:37:
Ik vind de knop nog steeds handig, maar geen gamechanger. Als ik niet-nerds tegen kom met een 15P in het dagelijkse leven dan weet vrijwel niemand dat je die kan aanpassen….
Ik heb precies hetzelfde. Knop heeft echt wel potentie, maar vergeet het elke keer. Ik denk eigenlijk dat ie op de verkeerde plek zit. Althans, hij is niet makkelijk te bereiken zoals ik mijn telefoon vasthoud.Donstil schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 23:31:
[...]
Ooh echt![]()
Ik heb nu trouwens een Shortcuts aan de actieknop gekoppeld. Als ik thuis ben, start ie Kaarten met route naar werk. Als ik op werk ben start ie Kaarten met route naar huis.
[ Voor 16% gewijzigd door _AN op 13-06-2024 07:55 ]
Ik zou de hele dag dan screenshots maken, op een of andere manier druk ik die knop continu in. Heel irritant.Rivanov schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 06:18:
[...]
Heb m’n Action Button nieuw leven ingeblazen door er een Take Screenshot knop van te maken.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Dat is nu opgelost, als je nu op het nummer klikt dan ga naar gesprek details en als je wilt bellen dan moet je rechts op het telefoon hoorntje klikken.
Simpel maar zeer welkom!
:strip_exif()/f/image/1XipWHbGKfNj5ISRGthTY4RH.jpg?f=fotoalbum_large)
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Ah, beter! Hier had ik veel last van.Toppe schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 07:55:
Dit is echt top! Denk niet dat ik de enige ben die als je ophangt nog wel eens iemand per ongeluk belt?
Dat is nu opgelost, als je nu op het nummer klikt dan ga naar gesprek details en als je wilt bellen dan moet je rechts op het telefoon hoorntje klikken.
Simpel maar zeer welkom!
[Afbeelding]
Ja die klinkt dan wel weer tof. Eentje waar je mee kunt scherpstellen etc. Die lijkt mij wel handig.Dennisdn schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 06:37:
Ik had daar dus nooit last van, tot ik het ergens hier gelezen heb en daarna is het nooit meer goed gegaan. Heel irritant.Toppe schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 07:55:
Dit is echt top! Denk niet dat ik de enige ben die als je ophangt nog wel eens iemand per ongeluk belt?
Simpel maar zeer welkom!
[Afbeelding]
Maar nu krijg ik geen meldingen meer op mijn lockscreen wanneer een bericht binnenkomt.
Kan je dit veranderen?
Anders keek ik eens van ver naar mijn telefoon of er een bericht binnengekomen was.
Nu moet ik hem telkens unlocken
De pushmelding krijg je wel toch alleen is de tekst verborgen? Dat is nu nog niet op te lossen voor zover ik kon zien. Wellicht dat ze dit nog aanpassen. Maar ergens lijkt het mij wel logisch. Als je wilt dat je app alleen geopend kan worden middels een biometrisch unlock, dan zou het gek zijn als je wel een preview krijgt van de pushmelding.dieter0901 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:29:
Ik heb faceid voor whatsapp te openen aangezet.
Maar nu krijg ik geen meldingen meer op mijn lockscreen wanneer een bericht binnenkomt.
Kan je dit veranderen?
Anders keek ik eens van ver naar mijn telefoon of er een bericht binnengekomen was.
Nu moet ik hem telkens unlocken
©2004
Neen ik krijg totaal geen melding. zelf geen pushhk12nl schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:40:
[...]
De pushmelding krijg je wel toch alleen is de tekst verborgen? Dat is nu nog niet op te lossen voor zover ik kon zien. Wellicht dat ze dit nog aanpassen. Maar ergens lijkt het mij wel logisch. Als je wilt dat je app alleen geopend kan worden middels een biometrisch unlock, dan zou het gek zijn als je wel een preview krijgt van de pushmelding.
Vanaf het begin (ios 17) onderstaande keuzes onder de knop zitten. En om eerlijk te zijn, ik gebruik ze nooit!!Rivanov schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 06:18:
[...]
Heb m’n Action Button nieuw leven ingeblazen door er een Take Screenshot knop van te maken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GKxKchb8qOXstLgm2q0qMJRn.jpg?f=user_large)
Bing
Tricto schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 23:18:
[...]
Shazam was ook al toe te voegen in iOS 17. Als 1 van de weinige dingen die je toe kon voegen.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/y96eLxlfZWjGuzNSbBwxesv4.gif?f=user_large)
Waar dan?
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ah zo. Ja, daar zit Shazam inderdaad wel.Tricto schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:09:
[...]
Mijn excuus, ik dacht dat het over het control center ging...
ohw, wij als Nederland of wij als iOS klanten van HomeWizard?SgtElPotato schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 07:53:
[...]
Ja ooit, maar wij staan onderaan het lijstje..
Standaard heeft hij een EN/NL combi keyboard gemaakt. Je kunt (dat heb ik gedaan) nog 2 aparte toevoegen, 1 voor NL en 1 voor EN. Vervolgens heb je ook het wereld icoontje weer :-)Mog schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:20:
Hoe wissel je nu van toetsenbord (en <> nl)? Het wereld icoontje is weg. En NL staat nu op de spatiebalk, maar lang drukken, swipen werkt niet.
Ik heb zelf dat meervoudige talen toetsenbord weg gehaald en gewoon weer de ouderwetse manier toegevoegd, bij mij werkt het niet ideaal. Dan krijg je ook het wereldbolletje weer terug. Nu moet je de Emoji knop ingedrukt houden.Mog schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:20:
Hoe wissel je nu van toetsenbord (en <> nl)? Het wereld icoontje is weg. En NL staat nu op de spatiebalk, maar lang drukken, swipen werkt niet.
Zucht...
Ik heb er dus 3: de meervoudige talen, 1x NL en 1x EN. Kan hier gewoon het emoji knopje indrukken, hoef hem niet vast te houden.SgtElPotato schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:24:
[...]
Ik heb zelf dat meervoudige talen toetsenbord weg gehaald en gewoon weer de ouderwetse manier toegevoegd, bij mij werkt het niet ideaal. Dan krijg je ook het wereldbolletje weer terug. Nu moet je de Emoji knop ingedrukt houden.
Die meertalige deed bij mij alleen maar EN. Als ie dan uiteindelijk NL deed ging ie gelijk weer naar EN als ik een 'nice' typte of iets. Bij het indrukken krijg je dat mooie popup menuutje.TheVMaster schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:25:
[...]
Ik heb er dus 3: de meervoudige talen, 1x NL en 1x EN. Kan hier gewoon het emoji knopje indrukken, hoef hem niet vast te houden.
Zucht...
Ja, die optie heb ik wel. Ik denk dat je de verkeerde contactpersoon gebruikt, degene moet namelijk ook iMessage gebruiken.Mack80 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:34:
Ik zie filmpjes in het Nederlands om berichten via iMessage te plannen. Maar ik krijg de hele optie niet. Als ik op het plusje druk komt gepland niet naar voren. Werkt het bij jullie wel?
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Eindelijk ! Dit was zoooo irritant.Toppe schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 07:55:
Simpel maar zeer welkom!
[Afbeelding]
Ik heb overigens nog steeds geen beta optie. Ik ga het management profiel er eens afgooien. Kijken of diender misschien blokkeert.
heb je wel onderaan op ‘meer’ gedrukt? Dan krijg je ook meer opties te zienMack80 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:34:
Ik zie filmpjes in het Nederlands om berichten via iMessage te plannen. Maar ik krijg de hele optie niet. Als ik op het plusje druk komt gepland niet naar voren. Werkt het bij jullie wel?
©2004
Moest ook ff zoeken. Maar zat onder meer:Mack80 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:34:
/f/image/8BA5HLb62NmToGNW3nXSjaXj.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door Donstil op 13-06-2024 12:06 ]
https://www.theverge.com/...blic-betas-install-how-tosjorsjuhmaniac schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:49:
[...]
Ik heb overigens nog steeds geen beta optie. Ik ga het management profiel er eens afgooien. Kijken of diender misschien blokkeert.
Deze bekeken? Staan ook instructies qua aanmelden Enzo.
Werkt hier ook gewoonMack80 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:34:
Had je wel eerst de beta optie uitgezet en gereboot?sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:49:
[...]
Eindelijk ! Dit was zoooo irritant.
Welk toestel heb je? Daar heb ik geen last van op m'n 13 Pro Max._AN schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:17:
Ik merkte vandaag dat betalen met Apple Pay niet lekker werkt. Twee keer drukken op de knop aan de zijkant doet niks. Dus moet nu handmatig de wallet app openen.
Is een beetje af en aan hier, in de winkel werkte het uiteraard niet, probeerde ik het thuis als test ging het prima._AN schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:17:
Ik merkte vandaag dat betalen met Apple Pay niet lekker werkt. Twee keer drukken op de knop aan de zijkant doet niks. Dus moet nu handmatig de wallet app openen.
iPhone 15 Pro.BleuZ schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:30:
[...]
Welk toestel heb je? Daar heb ik geen last van op m'n 13 Pro Max.
Hier helemaal niet. Gelukkig heb ik nog een Watch waarmee ik kan betalen.Donstil schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:30:
[...]Is een beetje af en aan hier, in de winkel werkte het uiteraard niet, probeerde ik het thuis als test ging het prima.
Edit: als ik zelf de Wallet open en dubbel druk op de zijknop, werkt het wel.
[ Voor 7% gewijzigd door _AN op 13-06-2024 20:00 ]
Kan je het niet met shortcut openen?
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Jawel, dat deed ik dus en nu is het native. Vandaar mijn opmerking (waar het mee begon).
Voor de wat grotere (in-)app aankopen van zeg 9 euro schakelt de appstore door dat de aankoop bevestigd moet worden in de app van de creditcard-verstrekker (ICS-Visa in mijn geval). Maar wat ik ook doe, de aankoop komt niet in de ICS-app om te bevestigen.
Een failback zou kunnen zijn Apple-pay, waaraan mijn ING is gekoppeld en wat in de bakstenen winkels prima werkt, maar in de iPhone krijg ik die niet als main-betaalmethode omdat ie dat weigert omdat de Apple-abonnementen weer zijn gekoppeld aan de creditcard....
Bovenstaande herkenbaar? Een work-arround behalve geld op de wallet storten? (wel te doen maar wel gedoe als dat elke keer moet)
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Ze verdwijnen inderdaad naar onder. Alleen 'persistent' meldingen zoals van je agenda daar blijft bij mij de '1' staan, de rest verdwijnt.Dannydekr schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 08:26:
Enige bug die ik tot nu toe ervaar, is dat notificaties niet zichtbaar zijn op de lockscreen. Verder moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben en dat het voor een eerste developer-beta best robuust aanvoelt. Ben benieuwd naar september.
Zucht...
Dat was me niet opgevallen! Dit is dus de nieuwe manier zoals het bedoeld is?SgtElPotato schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 08:29:
[...]
Ze verdwijnen inderdaad naar onder. Alleen 'persistent' meldingen zoals van je agenda daar blijft bij mij de '1' staan, de rest verdwijnt.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Dat weet ik dus niet, maar het is tot nu toe vrij irritant. Ik zie de notificaties binnenkomen en na een minuut verdwijnen ze naar onder en zie ik ook geen '1' meer.Dannydekr schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 08:30:
[...]
Dat was me niet opgevallen! Dit is dus de nieuwe manier zoals het bedoeld is?
Zucht...
:fill(white):strip_exif()/f/image/2cj8npIhUKVol6PtrAAxMnfv.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/8tXcqf5GSushj6034UrMgXed.png?f=user_large)
Bron Gonny “Copy-Paste” van der Zwaag. 😉
https://www.iculture.nl/nieuws/ios-18-homekit-hub-kiezen/
[ Voor 18% gewijzigd door TheKerremenke op 14-06-2024 10:09 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Fijn dat dit (straks) kan. Voor beste stabiliteit wel fijn als je primaire hub bedraad is aangesloten.TheKerremenke schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:58:
Eindelijk je eigen home hub vast zetten in HomeKit. Dus niet meer gewissel tussen Apple tv’s en HomePods.
Exact. Gaat niets boven een bekabelde aansluiting ipv wifi.meesje schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:00:
[...]
Fijn dat dit (straks) kan. Voor beste stabiliteit wel fijn als je primaire hub bedraad is aangesloten.
Wat is het nadeel van “niet meer dat gewissel”, ik heb geen idee welk apparaat mijn home hub is maar ook niet het gevoel dat het een nadelig effect heeft.TheKerremenke schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:58:
Eindelijk je eigen home hub vast zetten in HomeKit. Dus niet meer gewissel tussen Apple tv’s en HomePods.
Wat zou ik kunnen merken?
Edit: Ik zie dat alle HomePods stand-by staan en de nieuwste AppleTV de taak nu op zich neemt. Nooit gecontroleerd maar kan mij voorstellen dat dit vrijwel altijd zo is in mijn situatie.
Vastzetten lijkt overigens (nog) niet te kunnen.
[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 14-06-2024 10:13 ]
Waar zou ze het van hebben denk je 😆: https://9to5mac.com/2024/06/13/ios-18-preferred-home-hub/TheKerremenke schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:58:
[ Voor 16% gewijzigd door Dennisdn op 14-06-2024 10:24 ]
Mocht je een HomePod hebben die minder bereik heeft, wifi dan. En HomeKit maakt daar je main hub van, dan kunnen er problemen ontstaan. Terwijl een op ethernet kabel aangesloten Apple TV misschien wel genegeerd wordt. Niet wenselijk in mijn ogen. Daarom is het voor sommigen een uitkomst.Donstil schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:09:
[...]
Wat is het nadeel van “niet meer dat gewissel”, ik heb geen idee welk apparaat mijn home hub is maar ook niet het gevoel dat het een nadelig effect heeft.
Wat zou ik kunnen merken?
Edit: Ik zie dat alle HomePods stand-by staan en de nieuwste AppleTV de taak nu op zich neemt. Nooit gecontroleerd maar kan mij voorstellen dat dit vrijwel altijd zo is in mijn situatie.
Vastzetten lijkt overigens (nog) niet te kunnen.
Obsolete… ?Donstil schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:28:
Ik heb mijn mini’s nog niet geupdate naar de bèta maar het viel mij wel op dat de originele HomePods geen bèta optie meer hebben.
Ja vraag ik mij af, lijkt het wel op.
Maar gebeurt dat ook? Kiest “het systeem” niet altijd een bedraad aangesloten online hub voor een draadloze online hub?TheKerremenke schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:34:
[...]
Mocht je een HomePod hebben die minder bereik heeft, wifi dan. En HomeKit maakt daar je main hub van, dan kunnen er problemen ontstaan. Terwijl een op ethernet kabel aangesloten Apple TV misschien wel genegeerd wordt. Niet wenselijk in mijn ogen. Daarom is het voor sommigen een uitkomst.
Ik snap het onderbuik gevoel en waarom het in theorie beter is maar daar heb je niets aan als het in de praktijk niet optreed natuurlijk.
Want in diezelfde theorie kan er ook iets mis zijn met je bedrade vast gezette hub en ben je nog de joker.
Snap ik, maar als ik de verhalen op Reddit mocht geloven. Zijn er toch personen die er problemen mee hebben. Vaak is het ook een gevolg van een niet dekkend wifi netwerk.Donstil schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:39:
[...]
Maar gebeurt dat ook? Kiest “het systeem” niet altijd een bedraad aangesloten online hub voor een draadloze online hub?
Ik snap het onderbuik gevoel en waarom het in theorie beter is maar daar heb je niets aan als het in de praktijk niet optreed natuurlijk.
Want in diezelfde theorie kan er ook iets mis zijn met je bedrade vast gezette hub en ben je nog de joker.
Oftewel een niet-op-tweakers bestaand probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door TheKerremenke op 14-06-2024 11:44 ]
Ja op reddit hebben ze altijd problemen natuurlijkTheKerremenke schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:42:
[...]
Snap ik, maar als ik de verhalen op Reddit mocht geloven. Zijn er toch personen die er problemen mee hebben. Vaak is het ook een gevolg van een niet dekkend wifi netwerk.
Oftewel een niet-op-tweakers bestaand probleem.
/lol-modeDonstil schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:45:
[...]
Ja op reddit hebben ze altijd problemen natuurlijk
*kuch kuch kuch

Donstil schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:41:
Oh wacht ik moet hem juist naar wit slepen. Got it.
Zo had je die nou al 4 dagen klaar staan
Homey werktpatrique70 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:47:
Heeft iemand van jullie toevallig ook al de "LastPass", "Homey" en "Easy Calendar" apps getest op iOS 18?
Ik zie net dat je per App de Strookstijl van Tijdelijk naar Blijvend kan zetten.SgtElPotato schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 08:55:
[...]
Dat weet ik dus niet, maar het is tot nu toe vrij irritant. Ik zie de notificaties binnenkomen en na een minuut verdwijnen ze naar onder en zie ik ook geen '1' meer.
Eens testen of dat werkt.
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Dat kan in iOS 17 (en eerder) ook al.Coach4All schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:04:
[...]
Ik zie net dat je per App de Strookstijl van Tijdelijk naar Blijvend kan zetten.
Eens testen of dat werkt.
Ik ben er inmiddels uit. Ik heb geupdate naar iOS 18 Beta, heb al mijn belangrijke apps getest en alles werkt tot nu toe.
Mocht iemand nog bepaalde apps zoeken om te kijken of ze werken, dan kan je ook hier kijken. dit is een groeiende lijst waarop apps staan die getest zijn:
https://docs.google.com/s...view?pli=1#gid=1778075414
Deze is afkomstig van deze Reddit pagina:
https://www.reddit.com/r/...8_app_compatibility_list/
Ik heb hier inmiddels ook al een hele lijst apps toegevoegd die in NL gebruikt worden.
stond je je navigatie toevallig aan? ik heb dat ook vaak bij de tankstation als de navigatie nog openstaat._AN schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:17:
Dit lijkt toch wel nieuws. 😄TheKerremenke schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:58:
©2004
Ja ze leest het nieuws van 9to5Mac inderdaad.
Ik ben er blij mee, ik had dit graag veel eerder gezien. Niet dat ik er nu problemen mee ervaar, maar destijds wel. Wat jaren geleden was de Honeywell Lyric thermostaat niet meer bereikbaar wanneer de HomePod Mini de hub werd. Zonder Mini geen uitval, met Mini wel, als de Mini de hub werd. En om de een of andere reden won de Mini altijd de hub wedstrijd. Zelfs de Mini’s de deur uit gedaan en wat later (toen Siri op Homepod ook NL begreep) weer Mini’s gekocht. Sindsdien geen problemen ervaren ook niet als de Mini de hub werd. De thermostaat had in die tussentijd geen update gekregen, ook niks veranderd aan mijn (wifi) netwerk. Kennelijk zat er ergens in de krochten van HomeKit iets niet lekker en is dat door een update opgelost.
Toendertijd was mijn Mini constant de hub. Echter als ik nu kijk, zie ik dat de AppleTV de hub is. Mijn vermoeden is dat Apple daar ook stilletjes wat aan gedaan heeft: voorkeur geven aan de Apple TV als hub.
Nee, dat was niet het geval. Maar gek genoeg lijkt het zichzelf opgelost te hebben. Het werkt namelijk weer.Sinan10 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:38:
[...]
stond je je navigatie toevallig aan? ik heb dat ook vaak bij de tankstation als de navigatie nog openstaat.
Wel leuk om te kijken elk jaar maar ik skip echt soms 2 minuten per keer omdat die Gruber maar door blijft praten en erg lang doet om tot z’n punt te komen
[ Voor 5% gewijzigd door Erulezz op 14-06-2024 21:43 ]
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
dank je wel
[ Voor 28% gewijzigd door Nick25 op 15-06-2024 17:16 ]
A person who never made a mistake never tried anything new.
Heb je al een stuk of 10 berichten hoger gekeken, en die lijst geopend?Nick25 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 17:11:
vraagje kan iemand kijken of kik messenger & wechat & skype werkt?
dank je wel
geen dank
sorry dat ik de lijst niet had gelezen
[ Voor 50% gewijzigd door Nick25 op 15-06-2024 18:34 ]
A person who never made a mistake never tried anything new.
Bèta's zijn officieel beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program, of Apple Beta Software Program. Hoe je aan een bèta kunt komen via onofficiële wegen mag je zelf uitzoeken, en gaan we hier niet bespreken. Zie ook de huisregels.