Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:00

reaL_G

G

La1974 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 18:30:
[...]

Bijna 19GB ruimte nodig!
Huh, hier maar 7,52

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3uViafsavz7U2ceiBDqSB5Ij40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ns6AxnlkHDDeHSrQUgXEHEpv.jpg?f=fotoalbum_large

De WWDC 25 aankondiging lijkt een hint te bevatten. Maar ook gelijk 10x mooier dan wat FPT Prosser laat zien. Ik hoop dat de visuele executie excellent is.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:41
Ook wel mooi dat ze de regenboog gebruiken voor het logo. Dat is toch wel (onbewust? bewust?) een dikke middelvinger van Apple richting alles wat er momenteel in de USA gebeurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Nu online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

biobak schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:17:
Ook wel mooi dat ze de regenboog gebruiken voor het logo. Dat is toch wel (onbewust? bewust?) een dikke middelvinger van Apple richting alles wat er momenteel in de USA gebeurt.
Dat is gebaseerd op het oude Apple logo wat van groen naar blauw loopt. De regenboog loopt van rood naar paars.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BY98CNx0fDbCI-1IT1A-vfH0i4Q=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/15ALZU23x6lR8H8rCbyBi3em.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:45
Verschilt sowieso per device al is dat van hem wel heel groot, wellicht meer AI functies of bij jou geen AI functies ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:26
Je hebt blijkbaar zoveel ruimte nodig om hem te kunnen installeren. Toen ik ruimte had vrijgemaakt zag ik hetzelfde als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 09:20:
[...]

Als dit het is dan vind ik dat geen iOS6 > 7 stap.
Ja eens
SgtElPotato schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 09:21:
[...]

Ik kan het wel waarderen wat hij laat zien daar. Weer een lekkere frisse blik, strak, speels en vloeiend.
Ik vind dit ook niet verkeerd maar ook weer geen grote upgrade zoals @Mog ook al aangeeft, dus ik hoop wel dat ze nog wat verder gaan en het veel meer richting visionOS trekken.

Maar goed dit is allemaal gebaseerd op alpha beelden natuurlijk dus het kan alle kanten nog op.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:43:
[...]

Ja eens

[...]
Ik vind dit ook niet verkeerd maar ook weer geen grote upgrade zoals @Mog ook al aangeeft, dus ik hoop wel dat ze nog wat verder gaan en het veel meer richting visionOS trekken.

Maar goed dit is allemaal gebaseerd op alpha beelden natuurlijk dus het kan alle kanten nog op.
Een andere leaker heeft het al een beetje onderuit gehaald en claimt dat de mockup is gebaseerd op hele vroege ontwerpen en de wijzigingen Inderdaad groter zullen zijn: https://appleinsider.com/...edesign-says-other-leaker

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 26-03-2025 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

syltheboy schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:21:
[Afbeelding]
Is er een manier om het icoontje van de Marktplaats-app ook donker te krijgen? Misschien ben ik een zeurpiet, maar hij valt wel een beetje uit de toon.
Schijnt dat je alle iconen een eigen plaatje kan geven, je moet niet vragen hoe, maar op mijn dochter haar telefoon staan alle iconen anders en kan ik nooit wat vinden als ik haar moet helpen, dus gebruik ik maar de zoekfunctie.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Speedy55 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:47:
[...]

Schijnt dat je alle iconen een eigen plaatje kan geven, je moet niet vragen hoe, maar op mijn dochter haar telefoon staan alle iconen anders en kan ik nooit wat vinden als ik haar moet helpen, dus gebruik ik maar de zoekfunctie.
Dat is weer een nadeel van andere iconen.

Het kan met de opdrachten-App. Ik heb het even getest, en het werkt wel op die manier. Wel jammer dat je bovenin dan een soort melding krijgt van de opdracht, dit kan niet worden uit gezet volgens mij.

[ Voor 4% gewijzigd door syltheboy op 27-03-2025 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Oeps, RC build van iOS 18.4 geinstalleerd, nu heb ik steeds tijdens een rit met CarPlay dat iPhone volledig uitvalt en opnieuw opstart. Daarna is wifi ook uitgeschakeld, nooit eerder gehad, dus hoop dat ze het nog oplossen. Iemand dit dit ook ervaart?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-06 15:53
Vraagje. Kon het op internet niet vinden en vermoed dat het niet mogelijk is.

We hebben onlangs een 2e iPad in huis. Deze gebruiken de kinderen onder een eigen Apple ID/iCloud mailadres, welke ik voor ze heb aangemaakt. Dit heb ik niet gedaan via de optie ‘delen gezin’ of hoe het ook maar heet. Nee, tablet uit de verpakking en ingesteld from scratch met een nieuw ID.

Op mijn eigen devices onder mijn eigen account zie ik mijn telefoon, Apple TV box, tablet etc. staan. Leuk, fancy maar ook handig ivm de zoek mijn/locatie.

Nu snap ik dat de tablet van de kinderen er niet tussenstaat omdat dit onder een ander account is. Is er een mogelijkheid om het er toch tussen te krijgen?

Ik heb bewust gekozen voor een installatie met een nieuw account welke niet gekoppeld aan mijn mailadres/06-nummer. Dus ik zit eigenlijk niet te wachten op het ontkoppelen van het andere adres van de kinderen naar die van mij. Vrees alleen dat dit wel de enige optie is.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Nu online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

henidde schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:19:
Vraagje. Kon het op internet niet vinden en vermoed dat het niet mogelijk is.

We hebben onlangs een 2e iPad in huis. Deze gebruiken de kinderen onder een eigen Apple ID/iCloud mailadres, welke ik voor ze heb aangemaakt. Dit heb ik niet gedaan via de optie ‘delen gezin’ of hoe het ook maar heet. Nee, tablet uit de verpakking en ingesteld from scratch met een nieuw ID.

Op mijn eigen devices onder mijn eigen account zie ik mijn telefoon, Apple TV box, tablet etc. staan. Leuk, fancy maar ook handig ivm de zoek mijn/locatie.

Nu snap ik dat de tablet van de kinderen er niet tussenstaat omdat dit onder een ander account is. Is er een mogelijkheid om het er toch tussen te krijgen?

Ik heb bewust gekozen voor een installatie met een nieuw account welke niet gekoppeld aan mijn mailadres/06-nummer. Dus ik zit eigenlijk niet te wachten op het ontkoppelen van het andere adres van de kinderen naar die van mij. Vrees alleen dat dit wel de enige optie is.
Personen uitnodigen om lid te worden van de gezinsgroep

Dan komt ook deze iPad in de Find My app te staan. Eigen, nieuwe Apple ID maakt niet uit. Je kunt ze gewoon uitnodigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Mog schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:30:
[...]

Personen uitnodigen om lid te worden van de gezinsgroep

Dan komt ook deze iPad in de Find My app te staan. Eigen, nieuwe Apple ID maakt niet uit. Je kunt ze gewoon uitnodigen.
En dan hebben ze ook toegang tot gekochte apps van je, dus scheelt dubbel kosten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:28
sigmundfreund schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:26:
[...]

En dan hebben ze ook toegang tot gekochte apps van je, dus scheelt dubbel kosten maken.
En eventueel iCloud+ ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:49
THE_BASE schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:18:
Oeps, RC build van iOS 18.4 geinstalleerd, nu heb ik steeds tijdens een rit met CarPlay dat iPhone volledig uitvalt en opnieuw opstart. Daarna is wifi ook uitgeschakeld, nooit eerder gehad, dus hoop dat ze het nog oplossen. Iemand dit dit ook ervaart?
Geen last van. CarPlay wireless werkt prima hier zonder gedoe

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:45
Gisteren een rit van een uur gemaakt met wireless Carplay en 18.4RC. Werkt probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
remmuz schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:21:
[...]

Gisteren een rit van een uur gemaakt met wireless Carplay en 18.4RC. Werkt probleemloos.
Thanks, dan speelde er gisteren twee keer iets anders. Hopelijk gebeurd het niet nog eens.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij begin ik steeds meer onder de indruk te raken van de priority notifications.

Ik heb een groepsapp met collega’s waarmee ik veel op reis ben. De hele dag komt daar onzin in voorbij en geeft ie geen priority. Vanochtend kwam er voor het eerst in maanden wél een belangrijk bericht voorbij over dat we een belangrijk document om een land binnen te komen niet moeten vergeten en die gaf ie wél priority :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:47

RnB

Ja, dat heb ik laatst voor het eerste ervaren.

Het gebeurde toen de cellular verbinding wegviel toen ik een parkeergarage inreed. Het leek toen alsof de iPhone de Wi-Fi verbinding van mijn Audi niet meer voor CarPlay maar voor Hotspot wilde gebruiken (zag een melding op mijn iPhone in beeld). Toen ik de garage uitreed en weer cellular verbinding had, deed CarPlay het ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:45:
Volgens mij begin ik steeds meer onder de indruk te raken van de priority notifications.

Ik heb een groepsapp met collega’s waarmee ik veel op reis ben. De hele dag komt daar onzin in voorbij en geeft ie geen priority. Vanochtend kwam er voor het eerst in maanden wél een belangrijk bericht voorbij over dat we een belangrijk document om een land binnen te komen niet moeten vergeten en die gaf ie wél priority :)
Ja eens, hier werkt het ook wel goed.
Toevallig gisteren: iOS 18.4’s notification upgrade is easily one of Apple’s best AI features

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben nog wel benieuwd wat hem triggerde. Ik ga voorzichtig uit van: “niet vergeten mee te nemen jongens”…. Dat zou betekenen dat ie de Nederlandse taal al snapt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:00:
[...]

Ik ben nog wel benieuwd wat hem triggerde. Ik ga voorzichtig uit van: “niet vergeten mee te nemen jongens”…. Dat zou betekenen dat ie de Nederlandse taal al snapt :)
Ja daar ben ik ook benieuwd naar, de app van ons alarm geeft een Nederlandse notificatie maar wordt wel altijd met prioriteit afgeleverd. De app valt onder de categorie “utilities” maar anders apps die daarin staan en notificaties geven zijn dan weer geen prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:31
Heb mijn iPhone in EN staan maar die notificatie optie mis ik...

EDIT:
Optie is alleen beschilbaar als Apple Intelligence op English staat.

[ Voor 8% gewijzigd door makooy op 28-03-2025 11:00 ]

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
makooy schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:19:
[...]

Heb mijn iPhone in EN staan maar die notificatie optie mis ik...

EDIT:
Optie is alleen beschilbaar als Apple Intelligence op English staat.
Ooh op welke taal had je Apple Intelligence dan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Donstil schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:45:
[...]

Ooh op welke taal had je Apple Intelligence dan staan?
Nederlands, Siri in Engels is niet echt prettig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
makooy schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:57:
[...]

Ah oké, maar dit is een Apple Intelligence functie en daarmee überhaupt niet in het Nederlands beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
makooy schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:57:
[...]

Ik heb hem op UK Engels stem 1. Is een stuk prettiger dan de US Engelse stemmen. Bovendien ook meer humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Zapato schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 13:33:
[...]

Ik heb hem op UK Engels stem 1. Is een stuk prettiger dan de US Engelse stemmen. Bovendien ook meer humor.
Maar "Hey siri, zet Slaapkamer lamp uit" is puur Nederlands :P
In het Engels snapt hij sommige namen van mijn Homekit items niet helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tweede RC is uit.

Edit: Het is een hele image overigens, dus zal wel gelijk zijn aan de final.

[ Voor 98% gewijzigd door Donstil op 28-03-2025 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
THE_BASE schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:26:
[...]

Thanks, dan speelde er gisteren twee keer iets anders. Hopelijk gebeurd het niet nog eens.
Er schijnen meer mensen last van te hebben en zou in RC2 opgelost zijn, aldus Zollotech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Zapato schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 15:40:
[...]

Er schijnen meer mensen last van te hebben en zou in RC2 opgelost zijn, aldus Zollotech.
Thanks, had er vandaag vooralsnog inderdaad geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
18.4 officiële release is uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Nu online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

makooy schreef op maandag 31 maart 2025 @ 07:42:
Bij mij niet. Zit je niet op het beta programma? Daar zijn RC’s uit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Mog schreef op maandag 31 maart 2025 @ 08:05:
[...]

Bij mij niet. Zit je niet op het beta programma? Daar zijn RC’s uit inderdaad.
Dit lijkt niet de RC te zijn..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7kqd-04jX6UvQyPQ1ZrJ04h_CY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XWaOwlPAFxJZtacK7QOq54lU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door makooy op 31-03-2025 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is gewoon RC2 van afgelopen week neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
makooy schreef op maandag 31 maart 2025 @ 07:42:
Dat is een RC-build, zou ook een hele vreemde tijd zijn, het is in Cupertino nog zondagavond...

[ Voor 4% gewijzigd door THE_BASE op 31-03-2025 08:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
Donstil schreef op maandag 31 maart 2025 @ 08:51:
[...]

Dit is gewoon RC2 van afgelopen week neem ik aan?
Shit, inderdaad.

Geupdate en heb nu:
Build 22E240 (Release Candidate 2)

Bij de RC1 stond er "iOS 18.4 RC" in de naam toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
RC staat vaak ook niks meer in de naam, omdat het meestal de officele versie gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:12
makooy schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:05:
[...]

Shit, inderdaad.

Geupdate en heb nu:
Build 22E240 (Release Candidate 2)

Bij de RC1 stond er "iOS 18.4 RC" in de naam toch?
Dit is gewoon RC2 want dit is vaker zo gedaan zonder RC in de naam zoals wel het geval was bij RC1

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:41:
RC staat vaak ook niks meer in de naam, omdat het meestal de officele versie gaat zijn.
Die naam is niet per channel gelijk, dat je in het developer channel “release candidate” ziet (of juist niet) zegt niets over het normale channel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De Final van 18.4 is nu uit.

Edit: Zoals we al dachten maar inderdaad gelijk aan RC2.

[ Voor 98% gewijzigd door Donstil op 31-03-2025 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:33

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

De release notes zijn wel in het Engels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Gelijk maar effe updaten, zodat ik gelijk alles kan nalopen.
Kan ik gelijk die AI dingen uitschakelen/ verwijderen, en kijken na de nieuwe dingen in de mail app enzo(Gaat wellicht ook uit(Mail categorieën enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-06 12:52
Is Siri in het Engels zetten voldoende voor AI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarioMark1541 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:20:
Is Siri in het Engels zetten voldoende voor AI?
Nee zowel je iPhone als Siri moet op een taal staan die wordt ondersteund voor Apple Intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Huh.

[ Voor 97% gewijzigd door Rivanov op 31-03-2025 21:10 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Nevermind. Ineens doet ie het wel.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Donstil schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:40:
[...]

Nee zowel je iPhone als Siri moet op een taal staan die wordt ondersteund voor Apple Intelligence.
Duidelijk en als ik er gen gebruik meer van wil maken weer de taal veranderen ?

Blijven de gedownloade dingen van Apple intreligiensce dan ergens staan of kan ik dat ook verwijderenn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:01:
[...]

Blijven de gedownloade dingen van Apple intreligiensce dan ergens staan of kan ik dat ook verwijderenn
Nee, die bestanden blijven ruimte in beslag nemen en kun je (volgens mij) niet zelf verwijderen. Misschien dat het zichzelf opschoont na verloop van tijd als je er geen gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarioMark1541 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:01:
[...]

Eerste klopt idd. Tweede durf ik je niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Donstil schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:20:
[...]

Eerste klopt idd. Tweede durf ik je niet te zeggen.
Maar ja uit is uit dus dan verbuirkt het neem ik aan ook geen batterij op de achtergrond als alles gewoon op Nl staat ingesteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeisterQ
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:04
MarioMark1541 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:52:
[...]

Maar ja uit is uit dus dan verbuirkt het neem ik aan ook geen batterij op de achtergrond als alles gewoon op Nl staat ingesteld
Had taal en Siri in Engels, toen kon ik het gebruiken. Nu weer in Nederlands gezet, alle AI functies worden dan uitgeschakeld en Playground-app valt ook niet meer te gebruiken.
Apple Intelligence neemt nog wel 6,21GB in beslag onder iPhone-opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
MeisterQ schreef op maandag 31 maart 2025 @ 22:04:
[...]

Had taal en Siri in Engels, toen kon ik het gebruiken. Nu weer in Nederlands gezet, alle AI functies worden dan uitgeschakeld en Playground-app valt ook niet meer te gebruiken.
Even gekeken mijn nl ingestelde iPhone, Apple ai is niet te vinden bij iPhone opslag.
Maar kan je daar de data hier verwijderen?, of eerst wisselen naar Engels(zodat het weer werkt), dan data proberen te verwijderen. En dan weer terug op nl zetten ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OlAZ6iT-4nl_NEUrOPaSfa8qBRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kxriiEnGKHhxNX3mnnvWsrWV.jpg?f=fotoalbum_large

De retoucheer functie werkt wel in het Nederlands ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:01

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

MarioMark1541 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 06:21:
[Afbeelding]

Jazeker. Gebruik ik al een tijdje. Werkt erg goed!

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
MarioMark1541 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 06:21:
[Afbeelding]

Nee de ruim op functie 🤡
Hij kijkt nog wel iets te moeten downloaden erna, maar lijkt wel te werken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarioMark1541 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:52:
[...]

Idd.
MeisterQ schreef op maandag 31 maart 2025 @ 22:04:
[...]

Je iPhone gaat “slim” om met zijn opslag. Wanneer het benodigd is en/of lang niet gebruikt worden dat soort zaken automatisch verwijderd.

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 01-04-2025 07:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeisterQ
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:04
Carlos0_0 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 23:26:
[...]

Even gekeken mijn nl ingestelde iPhone, Apple ai is niet te vinden bij iPhone opslag.
Maar kan je daar de data hier verwijderen?, of eerst wisselen naar Engels(zodat het weer werkt), dan data proberen te verwijderen. En dan weer terug op nl zetten ?.
Pas nadat Taal en Siri in Engels staat krijg je de optie om Apple Intelligence aan te zetten, nadat het aanstaat begint het pas deze data te downloaden. :)
Donstil schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 07:33:
[...]

Idd.

[...]

Je iPhone gaat “slim” om met zijn opslag. Wanneer het benodigd is en/of lang niet gebruikt worden dat soort zaken automatisch verwijderd.
Klopt! Ben ik me van bewust, maar thanks voor de headsup!

Heb het persoonlijk weer uitgezet, omdat ik de meerwaarde niet zie om Apple Intelligence in het engels te gebruiken, maar wel grappig om even mee rond te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:19
Ligt het aan mij, of mijn telefoon, maar dacht dat je de standaard navigatie app kon aanpassen. Nu geeft die bij mij nog steeds alleen Kaarten aan en heb ik geen mogelijkheid om Google Maps te selecteren.

Meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:15
Ook wat zaken getest met AI functies.
Even wennen toestel in het engels maar eigenlijk.. Laptops, pc's staan ook in het engels.

Verder kan je die visual intelligence gewoon vragen in het nederlands wat het is... en je krijgt dan ook gewoon een nederlands antwoord terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
CarJunkyXL schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:53:
Ligt het aan mij, of mijn telefoon, maar dacht dat je de standaard navigatie app kon aanpassen. Nu geeft die bij mij nog steeds alleen Kaarten aan en heb ik geen mogelijkheid om Google Maps te selecteren.

Meer mensen last van?
Schijnt dat je de app updates moet doen en daar kun je selecteren.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frye schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:06:
Verder kan je die visual intelligence gewoon vragen in het nederlands wat het is... en je krijgt dan ook gewoon een nederlands antwoord terug.
Omdat die functie van visual intelligence babbelt tegen ChatGPT en die snapt wel Nederlands :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CarJunkyXL schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:53:

Meer mensen last van?
Wat @Erik1805 zegt, developers kunnen dit vanaf 18.4 implementeren, maar Google had hier gisteren niet direct een update voor beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuperVeloce
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rdoyt_cPb8j2bltNGPzosEwh5OU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N4HIuSmgUZgQSi8yFBbH6iWs.jpg?f=fotoalbum_large

;)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aah keurig, ik heb Google Maps ook even geïnstalleerd en werkt nu idd.

Toch handig als je continu je live locatie met Google wilt delen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Donstil schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:38:
[...]

Aah keurig, ik heb Google Maps ook even geïnstalleerd en werkt nu idd.

Toch handig als je continu je live locatie met Google wilt delen :+
Haha tja, Meta, Apple en Google weten toch al bijna alles van je. Kan je niet veel meer aan doen 😅

Gebruik zelf nooit Apple kaarten, dus wel handig dat ik Google Maps kan selecteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Ah, that did the trick!

Bedankt @Erik1805 , @Donstil @SuperVeloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SuperVeloce schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:41:
Haha tja, Meta, Apple en Google weten toch al bijna alles van je. Kan je niet veel meer aan doen 😅
Dat is een discussie voor buiten dit topic maar je kunt er zeker nog wel wat aan doen, opgeven is niet nodig :)

Meer Ontopic, ik ben al een paar jaar volledig over op Apple Maps en dat gaat eigenlijk voor 95% van de tijd meer dan prima, die 5% zijn dan vooral missende POI's of andere uitzonderingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:58
Donstil schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:44:
[...]

Dat is een discussie voor buiten dit topic maar je kunt er zeker nog wel wat aan doen, opgeven is niet nodig :)

Meer Ontopic, ik ben al een paar jaar volledig over op Apple Maps en dat gaat eigenlijk voor 95% van de tijd meer dan prima, die 5% zijn dan vooral missende POI's of andere uitzonderingen.
En voor die paar missende POI's, daarvoor moet je de Mapper extensie hebben in Safari. Dan kan je via Google Maps (website) zoeken naar POI's, en dan klik je op de link naar het kaartje (normaal opent dat in Google Maps (safari of app)), maar met die Mapper Extensie opent ie het in Apple Kaarten. Super handig!

Helaas.. wel alleen beschikbaar in de US, dus als je nog in de US App Store zit ivm Apple Intelligence, go for it! :) Echt handige extensie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChrisM schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:48:
[...]

En voor die paar missende POI's, daarvoor moet je de Mapper extensie hebben in Safari. Dan kan je via Google Maps (website) zoeken naar POI's, en dan klik je op de link naar het kaartje (normaal opent dat in Google Maps (safari of app)), maar met die Mapper Extensie opent ie het in Apple Kaarten. Super handig!

Helaas.. wel alleen beschikbaar in de US, dus als je nog in de US App Store zit ivm Apple Intelligence, go for it! :) Echt handige extensie!
Ooh keurig dat kende ik niet, ga ik naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:01

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Tja, lastige keuze: voor navigatie werk ik het liefst met Waza, maar als ik iets op een kaart op wil zoeken (waar is dat en hoe ziet de omgeving eruit), dan heb ik liever Google Maps.
Dat onderscheid kun je dan natuurlijk weer niet maken...

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Hippe Lip schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 14:33:
[...]

Tja, lastige keuze: voor navigatie werk ik het liefst met Waza, maar als ik iets op een kaart op wil zoeken (waar is dat en hoe ziet de omgeving eruit), dan heb ik liever Google Maps.
Dat onderscheid kun je dan natuurlijk weer niet maken...
Ik gebruik Waze zeker veel tijdens het autorijden, maar even snel naar een contact toe navigeren is wel makkelijk via Siri en apple maps.

Voor lopen en vooral fietsen is Maps veel fijner want een Apple Watch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik vind het tijd voor WWDC 25, heel nieuwsgierig naar iOS 19! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:13
THE_BASE schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:45:
[...]

Ja, ik ook. Ik ben benieuwd hoe vaak ze Apple Intelligence gaan noemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:45:
[...]

Ja hier nog een! Kan mij ook niet voorstellen dat er iets noemenswaardigs in 18.5 gaat zitten zo vlak voor de WWDC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:26
Apple AI werkt nu helemaal goed. Gen emoticons enzo. Maar image playground is niet geïnstalleerd op mijn iPhone en kan hem ook nergens vinden in de App Store. Hebben jullie hier oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:20

Quakie

quakelen

Ik draai geen bèta’s en heb nu voor het eerst AI aanstaan. Het trekt hier wel mijn batterij leeg als je met image playground bezig bent. Zal nog wel herstellen hopelijk. Zelf denk ik dat ik het gauw niet meer gebruik haha.

Maar hebben jullie ook dat sinds 18.4 lang drukken niet meer overal zelfde keuzes geeft ?

Voorbeeld. Reminder pop-up. Lang indrukken geeft bij mij complete aan. Kan niet meer bijv een uur uitstellen. Of naar de middag zetten.
App Store gaf altijd updates aan als shortcut. Is er nu ook niet meer.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quakie schreef op donderdag 3 april 2025 @ 17:03:
Het trekt hier wel mijn batterij leeg als je met image playground bezig bent. Zal nog wel herstellen hopelijk.
Denk niet dat dat heel veel anders gaat worden. Want toestel wordt ook bloedheet als je een poosje aan het spelen bent ermee.

Vind sowieso dat Playground een beetje tegenvallen. Wat ik ook probeer, uiteindelijk komt er toch altijd een bepaalde cartoony stijl uit alsof ie is getraind met 1 grote set. Geloof niet dat ie DallE enzo al kan evenaren, laat staan Midjourney.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Meer mensen bij wie Airplay sinds iOS18.4 niet meer werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Dennisdn schreef op donderdag 3 april 2025 @ 17:14:
[...]

Denk niet dat dat heel veel anders gaat worden. Want toestel wordt ook bloedheet als je een poosje aan het spelen bent ermee.

Vind sowieso dat Playground een beetje tegenvallen. Wat ik ook probeer, uiteindelijk komt er toch altijd een bepaalde cartoony stijl uit alsof ie is getraind met 1 grote set. Geloof niet dat ie DallE enzo al kan evenaren, laat staan Midjourney.
Jammer. Ik zie denk inderdaad dat het leuke er gauw vanaf is. Soms lijkt het sprekend. Soms zover er vanaf. En als het lijkt is het allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt binnen de image playground ook verschillende stylen he, ik merk bij mij dat de "getekende" style wel gave gelijkende resultaten geeft. Die standaard cartoon look was ik snap klaar mee.

Gebruik Genmoji wel dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:15
Quakie schreef op donderdag 3 april 2025 @ 17:03:
Ik draai geen bèta’s en heb nu voor het eerst AI aanstaan. Het trekt hier wel mijn batterij leeg als je met image playground bezig bent. Zal nog wel herstellen hopelijk. Zelf denk ik dat ik het gauw niet meer gebruik haha.

Maar hebben jullie ook dat sinds 18.4 lang drukken niet meer overal zelfde keuzes geeft ?

Voorbeeld. Reminder pop-up. Lang indrukken geeft bij mij complete aan. Kan niet meer bijv een uur uitstellen. Of naar de middag zetten.
App Store gaf altijd updates aan als shortcut. Is er nu ook niet meer.
Lang drukken geeft bij mij nog steeds oude opties onder 18.4. Maar gebruik geen AI want iphone12 :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Apart… want ik gebruik lang drukken heel vaak.. ai kan mij gestolen worden..

Mijn iPad doet het ook niet… geeft ook geen extra opties meer… en die heb ik een AI aan dus daar ligt het niet aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:02
Ik zie nog niet echt de voordelen van de AI, misschien mis ik wat. Playground is grappig maar gaat ook weer snel vervelen. Daarbij moet ik Siri nu aanspreken in Engels wat heel dom klinkt met mijn Nederlandse benamingen voor de lampen/kamers. “Hey Siri, turn on the lights in the woonkamer/keuken/badkamer/ etc etc” 🤣🤣

Misschien maar eens een topic openen waar iedereen zijn playground creaties kan plaatsen. Ben wel benieuwd.

[ Voor 14% gewijzigd door Bulligan op 03-04-2025 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quakie schreef op donderdag 3 april 2025 @ 21:10:
Apart… want ik gebruik lang drukken heel vaak.. ai kan mij gestolen worden..

Mijn iPad doet het ook niet… geeft ook geen extra opties meer… en die heb ik een AI aan dus daar ligt het niet aan..
Of lang drukken wel of niet werkt zal idd niet aan Apple Intelligence drukken.

Maar waar werkt het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Reminders, App Store, bijv… geen extra’s opties.. maar heel raar een reboot heeft het opgelost.. Ik zie tenminste bij App Store nu optie app updates.. Heel apart. . Morgen even reminders testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Reminders gebruik ik niet, heb die app verwijderd l.
Maar bij App Store kreeg ik gewoon een menutje, met onder andere app updates(al gebruik ik dit nooit).
Lang drukken is net zo snel App Store drukken, en rechts boven op je profiel drukken voor updates.

Maar als de App Store werkt, dan zal herinneringen ook wel werken :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Quakie schreef op donderdag 3 april 2025 @ 23:51:
Reminders, App Store, bijv… geen extra’s opties.. maar heel raar een reboot heeft het opgelost.. Ik zie tenminste bij App Store nu optie app updates.. Heel apart. . Morgen even reminders testen :)
Aah, nee dat werkt hier gewoon inderdaad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7-oO2tOvIEhCrHXuMlxso05GTs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/raxQT9tkwlAA72H1UDDS6uEC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ouc962dUlCCT45F0GD_m6Q6Lgto=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jtJSuM57SFpJYl1hbl2Ql24O.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:26
Hoe krijgen jullie die playground app op de phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:32
Wat doen jullie hier als je een nieuwe telefoon krijgt:
- Backup vanaf de oude overzetten en snel door met waar je gebleven was?
- Nieuwe telefoon compleet opnieuw inrichten en met een schone lei beginnen, wat meer tijd kost?

Als het goed is komt vanmiddag een nieuwe iPhone 16 256GB binnen, ter vervanging van mijn 12 mini 128GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Gewoon alles overzetten van de oude naar de nieuwe, eventueel wat opschonen kan je ondertussen doen.
Maar mijn telefoon is sowieso schoon, maar 38 apps, foto's etc gaan er elk jaar vanaf(En whatsapp historie bewaar ik ook niet bij het overgaan).
Dus bij het overgaan na de nieuwe telefoon is mijn telefoon al redelijk schoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
St00mwals schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:36:
- Nieuwe telefoon compleet opnieuw inrichten en met een schone lei beginnen, wat meer tijd kost?

Als het goed is komt vanmiddag een nieuwe iPhone 16 256GB binnen, ter vervanging van mijn 12 mini 128GB.
Backup overzetten, vrijwel geen verschil en alles werkt weer zoals je gewend bent binnen een uurtje. Opnieuw beginnen kan ook zonder problemen, dan kun je wat opschonen en alleen installeren wat je echt nodig hebt.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 16:31

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Sinds de IOS update van deze week, geeft mijn iPhone 13 Pro nu bij meldingen op het lockscreen steeds '1 nieuwe melding' zonder voorvertoning. In instellingen > meldingen staat alles ingesteld zoals het altijd stond, namelijk 'stapel' en ' toon voorvertoning altijd'. Er staat ook geen focus ingesteld. Wat doe ik verkeerd? Ik zie graag een voorvertoning.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Backup overzetten, bespaar je de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 11-06 23:48
Met iOS 18.x, ik dacht m.i.v. 18.4 van deze week, of misschien wel eerder, zou je een standaard navigatie app moeten kunnen selecteren. Ik zeg ‘zou’, want ik heb meerdere navapps, waaronder Waze, maar ik kan alleen maar een keuze maken tussen Google Maps en Apple Kaarten.

Hebben meer deze beperkte keuzemogelijkheid? Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
RicoK schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 19:38:
Met iOS 18.x, ik dacht m.i.v. 18.4 van deze week, of misschien wel eerder, zou je een standaard navigatie app moeten kunnen selecteren. Ik zeg ‘zou’, want ik heb meerdere navapps, waaronder Waze, maar ik kan alleen maar een keuze maken tussen Google Maps en Apple Kaarten.

Hebben meer deze beperkte keuzemogelijkheid? Doe ik iets verkeerd?
Je moet even goed kijken of de ontwikkelaar dit ook ondersteunt en sowieso updaten na de laatste versie van de app. Nogmaals: de ontwikkelaar moet dit inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 11-06 23:48
@CarJunkyXL bedankt voor je snelle reactie. Ik wist niet dat een app ontwikkelaar dit (ook) mogelijk moe(s)t maken. Ik ging er vanuit dat het gewoon een verwijzing vanuit iOS was. Dan zal Waze dit (nog)niet mogelijk hebben gemaakt dan 😔.

Edit: inmiddels in het Waze-topic hier eens naar gevraagd.

[ Voor 11% gewijzigd door RicoK op 04-04-2025 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:49

Het is geen windows he ;)
Pagina: 1 ... 29 ... 31 Laatste

Let op:
Bèta's zijn officieel beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program, of Apple Beta Software Program. Hoe je aan een bèta kunt komen via onofficiële wegen mag je zelf uitzoeken, en gaan we hier niet bespreken. Zie ook de huisregels.