Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:20

Fjeze

AllesPerfect!

Iemand met 18.4 Beta 2 op een iPhone 15 Pro hier?

Ik kan via de action button Visual Intelligence wel aanzetten, maar zie helemaal geen Siri&Apple intelligence in het control center.
Taal staat op Engels (VS) en de rest van Apple Intelligence zie ik wel.

Zien jullie het wel bij het control center terug? Zou graag via het control center namelijk Visual Intelligence willen oproepen ipv via de action button.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:47
Fjeze schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:52:
Iemand met 18.4 Beta 2 op een iPhone 15 Pro hier?

Ik kan via de action button Visual Intelligence wel aanzetten, maar zie helemaal geen Siri&Apple intelligence in het control center.
Taal staat op Engels (VS) en de rest van Apple Intelligence zie ik wel.

Zien jullie het wel bij het control center terug? Zou graag via het control center namelijk Visual Intelligence willen oproepen ipv via de action button.
Ik kan hem gewoon toevoegen aan het control center. Is een aparte categorie met 3 knoppen, waarvan 1 Visual Intelligence is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

loeberce schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:01:
[...]

Ik kan hem gewoon toevoegen aan het control center. Is een aparte categorie met 3 knoppen, waarvan 1 Visual Intelligence is.
Ja dat had ik online ook gevonden, maar zie ik er niet tussen staan. Ook niet na een restart van mijn iPhone.

Heb jij gewoon je EU Apple account of een Amerikaanse Apple Account?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:47
Fjeze schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:12:
[...]

Ja dat had ik online ook gevonden, maar zie ik er niet tussen staan. Ook niet na een restart van mijn iPhone.

Heb jij gewoon je EU Apple account of een Amerikaanse Apple Account?
EU Apple account, met taal op EN-US,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

loeberce schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:15:
[...]

EU Apple account, met taal op EN-US,
Vreemd dat heb ik ook.

Edit: Het werkt nu wel! Zelfs als ik hem terug zet naar Nederlandse taal werkt Visual Intelligence nu.

[ Voor 22% gewijzigd door Fjeze op 07-03-2025 12:19 ]

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxhtA-cJS8DNkLMzl4wcpuxFi-c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RniQh4umGJ0rnMobNoWcFu9R.jpg?f=fotoalbum_large

Werkt goed zeg dat Visual Intelligence 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!
La1974 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 10:45:
[Afbeelding]

Werkt goed zeg dat Visual Intelligence 8)7
ChatGPT zit er wel naast idd, maar maak vooral dat scherm eens schoon joh :+

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Donstil schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 11:00:
[...]

Haha nou dat gaat bij een MacBook toch altijd wel snel, vind ik, je blijft die dingen schoonmaken :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@Carlos0_0 Ik raak het scherm van mijn MacBook eigenlijk nooit aan, het is ten slotte geen touchscreen (gelukkig). Soms gebeurt het per ongeluk en ik ben allergisch voor vette vingers op het scherm van mijn MacBook. Wel trekt het veel stof aan.

[ Voor 6% gewijzigd door syltheboy op 08-03-2025 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Donstil schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 11:00:
[...]

Laptop wordt voornamelijk door andere gezinsleden gebruikt. Ik heb het opgegeven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
https://www.nu.nl/economi...technische-problemen.html

wat een totale aanfluiting.
Tijdens je Keynote enorm hoog van de toren blazen wat betreft AI, je kan het dus gewoonweg niet leveren wat je presenteerd.
Maar goed, Apple weer al te goed dat de trouwe klant dit als zoete koek slikt.
Wellicht zijn er te hoge verwachtingen van dit kleine startup Indy bedrijfje

''it just works''

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 08-03-2025 12:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:17
_Bailey_ schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 12:50:
https://www.nu.nl/economi...technische-problemen.html

wat een totale aanfluiting.
Tijdens je Keynote enorm hoog van de toren blazen wat betreft AI, je kan het dus gewoonweg niet leveren wat je presenteerd.
Maar goed, Apple weer al te goed dat de trouwe klant dit als zoete koek slikt.
Wellicht zijn er te hoge verwachtingen van dit kleine startup Indy bedrijfje

''it just works''
Je laatste drie woorden, die quote. Is precies de reden waarom het uitgesteld wordt. Zolang het niet just works wordt het niet uitgebracht. De reden waarom de meeste klanten juist tevreden zijn met Apple.

Ligt misschien niet in je straatje maar ik ben er juist blij om. Liever een goede functie uitbrengen dan halve functionaliteit. Dat is de dna van Apple.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
TheKerremenke schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:20:
[...]

Je laatste drie woorden, die quote. Is precies de reden waarom het uitgesteld wordt. Zolang het niet just works wordt het niet uitgebracht. De reden waarom de meeste klanten juist tevreden zijn met Apple.

Ligt misschien niet in je straatje maar ik ben er juist blij om. Liever een goede functie uitbrengen dan halve functionaliteit. Dat is de dna van Apple.
Fair enough.

"Zolang het niet just works wordt het niet uitgebracht?"

Juist wél dus;
de iPhone 16 series was helemaal gebouwd voor A.I.
Althans, dat werd beloofd tijdens de Keynote afgelopen September.
Grootste gedeelte van de Keynote ging hierover.

Dus ja, een nieuw product wordt gewoon released, ondanks beloftes.
En wie zegt dat 't volgend jaar wel komt?
Waarom zou ik dat nu wel geloven en niet wat afgelopen September is verteld?

En dan heb ik het nog niet eens over Siri...

[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 08-03-2025 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

_Bailey_ schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:29:
[...]
Juist wél dus;

Ik ben het helemaal met je eens. De 16 (Pro) was qua hardware een subtiele upgrade van de 15 (Pro). Apple Intelligence was de grote feature. Niet dus. Tegen de tijd dat je echt kunt "genieten" van Apple Intelligence is de iPhone 17 geruime tijd uit.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:05
Als daad van verzet (“do ist der Bahnhof”) heb ik mijn telefoon op UK Engels gezet, en wat een verschil. Ik heb Siri stem 1 UK English en de antwoorden zijn veel luchtiger. Bovendien klinkt het beter (mijn mening).

Siri how are you? … Everything is Hunky Dory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Mog schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:33:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens. De 16 (Pro) was qua hardware een subtiele upgrade van de 15 (Pro). Apple Intelligence was de grote feature. Niet dus. Tegen de tijd dat je echt kunt "genieten" van Apple Intelligence is de iPhone 17 geruime tijd uit.
April in Europa, is dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Zapato schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:35:
Als daad van verzet (“do ist der Bahnhof”) heb ik mijn telefoon op UK Engels gezet, en wat een verschil. Ik heb Siri stem 1 UK English en de antwoorden zijn veel luchtiger. Bovendien klinkt het beter (mijn mening).

Siri how are you? … Everything is Hunky Dory!
En je hebt al een vorm van AI. (Indien je bèta draait) De NL’se ondersteuning hiervoor komt toch pas op zijn vroegst in 2026. Vanaf het begin al bekend. Dus iedereen had gewoon kunnen wachten op de iPhone 17..

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
TheKerremenke schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:36:
[...]

En je hebt al een vorm van AI. (Indien je bèta draait) De NL’se ondersteuning hiervoor komt toch pas op zijn vroegst in 2026. Vanaf het begin al bekend. Dus iedereen had gewoon kunnen wachten op de iPhone 17..
De 'daad van verzet' was tegen de VS/Trump, niet tegen Apple ontbreken Apple Intelligence ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Zapato schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:36:
[...]

April in Europa, is dichtbij.
In april krijgt Europa geen Apple Intelligence, het krijgt een soort baby versie van AI. Het enige wat we (iOS 18 gebruikers in Amerika) tot nu toe hebben gehad zijn schrijfhulpmiddelen (enigszins behulpzaam), samenvatting van notificaties (flawed), foto's opschonen (flawed), image playground (baby versie beeldgenerator), visual intelligence (de beste feature volgens mij), ChatGPT integratie (pijnlijk dat dit nodig is).

In 18.5 kan Siri wel samenwerken met een LLM, maar zijn het nog steeds twee losse technologieën. Een echte LLM versie van Siri is volgens Mark Gurman uitgesteld tot iOS 20 (2027).

Met andere woorden: Apple loopt jaren achter op bedrijven als OpenAI, Anthropic, Google, Meta etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Het moge duidelijk zijn dat je Apple gewoonweg niet meer kan vertrouwen op de beloftes die het stellig maakt bij nieuwe producten.

En de 1 vind dat prima en haalt z'n schouders op en de ander vind het simpelweg misleiding.
De énige partij die van dit alles profiteert is de aandeelhouder.

Op hardware gebied is Apple nog ijzersterk.
Software lopen zich echt mijlen verachter op concurrentie, my 2 cts

[ Voor 28% gewijzigd door _Bailey_ op 08-03-2025 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
syltheboy schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 11:37:
@Carlos0_0 Ik raak het scherm van mijn MacBook eigenlijk nooit aan, het is ten slotte geen touchscreen (gelukkig). Soms gebeurt het per ongeluk en ik ben allergisch voor vette vingers op het scherm van mijn MacBook. Wel trekt het veel stof aan.
Ik raak mijn MacBook scherm ook nooit aan, maar toch vind ik dat die wel snel vies wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind dat er rond de webcam een soort designfail zit. Zodra je de klep open doet, hoe voorzichtig ook, zit daar meteen een vinger/vet vlek…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Bailey_ schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:29:
[...]

Fair enough.

"Zolang het niet just works wordt het niet uitgebracht?"

Juist wél dus;

Het is “in het komende jaar”, niet “volgend jaar”. Dat kan zomaar een verschil zijn van 9 maanden.

Verder vind ik het ook jammer, Siri met onscreen awareness vond ik de interessantste van allemaal en daar moeten we nu langer op wachten.

Dat betekend echter niet dat Apple Intelligence niet uit is gekomen, alle andere aangekondigde functies zijn inmiddels gewoon beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:55:
[...]
Een echte LLM versie van Siri is volgens Mark Gurman uitgesteld tot iOS 20 (2027).
Dat is overigens een feature die juist niet is aangekondigd tijdens de WWDC, dat staat los van de Siri verbeteringen die met 18.4 uit zouden komen en nu uitgesteld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Dennisdn schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:39:
Ik vind dat er rond de webcam een soort designfail zit. Zodra je de klep open doet, hoe voorzichtig ook, zit daar meteen een vinger/vet vlek…
Ja, dat probleem heb ik ook en dat probleem kent denk ik iedere MacBook-eigenaar wel, of je moet hem nooit openklappen.

[ Voor 5% gewijzigd door syltheboy op 08-03-2025 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09:05

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Sorry ik heb geen verdere research gedaan :)

[ Voor 5% gewijzigd door t.w.e.a.k.e.r op 10-03-2025 20:42 ]

Shit happens yk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

iOS 19 krijgt een compleet nieuwe UI. De grootste verandering sinds iOS 7.
The revamp — due later this year — will fundamentally change the look of the operating systems and make Apple's various software platforms more consistent, according to people familiar with the effort. That includes updating the style of icons, menus, apps, windows and system buttons.

As part of the push, the company is working to simplify the way users navigate and control their devices, said the people, who asked not to be identified because the project hasn't been announced. The design is loosely based on the Vision Pro's software, they said.
Bron: Mark Gurman, via MacRumors

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheKerremenke
Hier een website met toelichting over hoe de design change eruit kan zien. En waarop de geruchten zich baseren. (VisionOS en recente iOS apps zoals invites en sports).

https://iosvisionos.framer.website/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:57
Ik gebruik de agenda app en ben blij dat ik nu herinneringen ook kan zien in de agenda overview, echter heb ik dat hij herhalende herinneren 3 dubbel laat zien. Iemand een idee hoe dit te fixen? Ziet er als volgt uit: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3vRugMPPR1EhQJEvYA6qmkbKwYI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EP9CNa92bJtinmJGD8a3x4Ma.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb al gekeken of de herinnering er daadwerkelijk dubbel in staan maar dat is niet zo, ze staan er 1x in met een herhaal patroon. Vinkje onder toon herinnering al aan/uit gezet. Ook geprobeerd de dubbele te verwijderen vanuit de agenda app maar dat doet niets. Ik ben even clue-less

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

TheKerremenke schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 06:08:
Hier een website met toelichting over hoe de design change eruit kan zien. En waarop de geruchten zich baseren. (VisionOS en recente iOS apps zoals invites en sports).

https://iosvisionos.framer.website/
Dit doet me denken aan wat MacRumors deed ten tijde van iOS 7 geruchten en leaks.

iOS 7 mockup van MacRumors:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vUnDVlLUS8QsQ_pxMb6WNrDuSxw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQxzTNO18wlzPGWJ2OWhFBqJ.jpg?f=fotoalbum_large

Daadwerkelijke release van iOS 7:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-0lqjxBNu2-jxRXHMbX7iymNrpQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/bBaulI5UujH6GNz7P4jXBDGb.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-06 23:14
iOS 18.3.2 is uit met de gebruikelijke bug / security fixes :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kMR6kg1t8MfYMfXrisp-0nQNCWY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7R1JY1E6U7PRZimGIP3nriwI.jpg?f=user_large

[ Voor 62% gewijzigd door Erulezz op 11-03-2025 19:45 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

iOS 18.3.2 zet Apple Intelligence weer aan als je deze handmatig had uitgezet. Bron: MacRumors.

Ik mag hopen dat dit een foutje of bug is :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mog schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 21:04:
iOS 18.3.2 zet Apple Intelligence weer aan als je deze handmatig had uitgezet. Bron: MacRumors.

Haha speciaal voor @Carlos0_0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Mijn telefoon staat altijd gek genoeg in het Nederlands(pc niet), dus ik ben nog even veilig voor deze instelling :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j8ipaP5GxvY8C7YPQrW4oaqvE_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZeImr3SwZ8pMOeQu58fdmBFP.jpg?f=fotoalbum_large

Verschijnen toch wel fraaie mockups op internet na het nieuws over iOS 19.

VisionOS design + Mat glas + Grote foto’s. Ik wil het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:30
Die ronde icons doen me ook denken aan de icons die Google al tijdje gebruikt voor hun Pixels.

Verder dat mat glas idee is wel mooi

[ Voor 18% gewijzigd door SuperVeloce op 11-03-2025 23:10 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:21

_AN

Donstil schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 23:08:
[Afbeelding]

Vind dit wel strak hoor. Het is wel weer tijd voor een nieuw jasje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik ben ook toe aan een nieuw jasje. Maar tegelijkertijd is dat het laatste wat iOS nodig heeft. Ik heb een week Android 15 gebruikt (OMG), maar daar zitten zoveel kleine slimmigheden in. Ik heb liever dat Apple eerst op gelijke hoogte komt voordat we een visuele overhaul (gepaard met bugs en weinig nieuwe features) krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
[Afbeelding]

Ik vind dit een rommeltje. Weather widget lijnt niet uit met dock, mix van cirkels en squircles. De huidige ui mag best gefinetuned worden, maar een complete overhaul is voor mij echt niet nodig, ik vind het nu wel mooi/fijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:14
Mog schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 07:14:
Ik ben ook toe aan een nieuw jasje. Maar tegelijkertijd is dat het laatste wat iOS nodig heeft. Ik heb een week Android 15 gebruikt (OMG), maar daar zitten zoveel kleine slimmigheden in. Ik heb liever dat Apple eerst op gelijke hoogte komt voordat we een visuele overhaul (gepaard met bugs en weinig nieuwe features) krijgen.
Eens, en ook de vele (soms verborgen) instellingen op meerdere plekken begint ook vervelend te worden. De layout van iOS en waar dingen zitten kon je altijd dromen, tegenwoordig ben ik ook aan het zoeken naar van alles en nog wat.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Zapato schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 07:40:
[...]

Ik vind dit een rommeltje. Weather widget lijnt niet uit met dock, mix van cirkels en squircles. De huidige ui mag best gefinetuned worden, maar een complete overhaul is voor mij echt niet nodig, ik vind het nu wel mooi/fijn.
Dat doet het nu ook niet :P Ronde iconen ben ik ook geen fan van. Geeft het meteen een Android look (en dat is het laatste wat ze moeten kopiëren). Tenzij ze net als bij de Vision Pro en Apple Watch het op zo’n even/oneven grid zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_AN schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 23:32:
Vind dit wel strak hoor. Het is wel weer tijd voor een nieuw jasje.
Ja eens, ik ben ook wel voor een "nieuw jasje" of zelfs "complete overhaul", hoe ze dat laatste zouden moeten doen weet ik alleen niet echt maar daar betaal ik Apple dan ook voor :P

Edit: Dat weet ik eigenlijk wel, namelijk "zoveel mogelijk" kopiëren van die Uitnodigingen app, dat vind ik echt een fraai ding, al gebruik ik hem verder niet.
Zapato schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 07:40:
[...]

Ja dit is vooral gewoon een mockup natuurlijk, bij Apple zullen ze daar vast langer over nadenken dan deze liefhebber.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 12-03-2025 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Als dit het gaat worden geloof ik niet dat ik heel enthousiast ben, vind dat ronde helemaal niet zo mooi. Voelt niet als een vooruitgang maar als veranderen om het veranderen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:22:
[...]

Also dit het gaat worden geloof ik niet dat ik heel enthousiast ben, vind dat ronde helemaal niet zo mooi. Voelt niet als een vooruitgang maar als veranderen om het veranderen…
Lijkt meer alsof het gericht is op kleuters zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Mog schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 07:43:
[...]

Dat doet het nu ook niet :P
Je hebt gelijk. Omdat mijn wallpaper onder donker is en boven licht valt dat niet op. Met deze nieuwe wetenschap nu dus wel :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:09

Blijkbaar geen bug.

https://gsmarena.com/appl...turned_off-news-66905.php
But when you do, be ready for Apple Intelligence to be turned on again even if you have previously turned it off. This is now the default behavior with every Apple update - you install an update, Apple Intelligence springs back into life regardless of whether you want it to or not. So if you don't want to use it, you'll need to manually turn it off after every single update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vooral speculatie natuurlijk, niets in je link bewijst dat dit geen bug zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:22:
[...]

Als dit het gaat worden geloof ik niet dat ik heel enthousiast ben, vind dat ronde helemaal niet zo mooi. Voelt niet als een vooruitgang maar als veranderen om het veranderen…
Ooh niet, ik vind het wel fraai, mooi in lijn met VisionOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:32:
[...]
mooi in lijn met VisionOS.
Apple Vision.... zooooo 2024 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisdn schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:55:
[...]

Apple Vision.... zooooo 2024 :P
Haha dat lijkt soms zo he, het is een beetje stil geworden.
Terwijl Vision OS 2.4 juist een van de grootste updates sinds de release is en er continu toffe immersive experiences bij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:55
Nieuw uiterlijk is altijd welkom, keer iets verfrissends. Maar ik geef er persoonlijk niet zoveel om. Als ik allemaal customization wou hebben had ik wel een Android gekocht (die heb ik niet).

Ieder jaar een nieuw toestel met wat betere hardware en software wat gewoon werkt na het overzetten is me meer waard dan wat uiterlijke poespas haha
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 07:43:
[...]

Eens, en ook de vele (soms verborgen) instellingen op meerdere plekken begint ook vervelend te worden. De layout van iOS en waar dingen zitten kon je altijd dromen, tegenwoordig ben ik ook aan het zoeken naar van alles en nog wat.
Het enige waar ik soms tegenaan loop is de instellingen van de mail app. Office365 zeikt soms dat ik mijn wachtwoord opnieuw in moet geven, en met de pop-up ben je gelijk in instellingen, maar als ik een Out-Of-Office aan wilt zetten moet ik een paar instellingen diep. Buiten dat raak ik het instellingen menu (op de update knop na) niet aan.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:43

Hier net naar 18.3.2 gegaan. Alles van Apple Intelligence staat nog steeds uit.

Verder ben ik ook wel toe aan eens iets nieuws mbt het uiterlijk/interface. Maar liever eerst eens iOS op de rit krijgen. Sinds 18 voelt het zo buggy aan en reageert vreemd op mijn input. Nee… dit is niet de meest verfijnde versie als je het mij vraagt. (15pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CarJunkyXL schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:42:
[...]

Omdat het hier nog niet uit is verwacht ik, nieuws over de feature/bug gaat vooral over AI landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 12:28
Vandaag mijn iPad A16 (11th gen, model 2025 of hoe je hem ook wilt noemen) binnen gehad.

Gelijk even de update naar 18.3.2 gedaan.
Wat mij opviel in de settings is dat hij al op 2 laad cycli staat terwijl ik hem kreeg met 83% batterij en even naar 100% heb geladen, meer niet.

Ook staat er geproduceerd november 2024.
In gebruik name maart 2025.

Dat geproduceerd, gaat dat over de batterij of over de iPad zelf? Als dat het laatste is dan is dat wel erg vreemd…

iPad is overigens bij Apple (online) gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CarJunkyXL schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:42:
[...]

Je moet ook 18.4 hebben om de AI (zonder hoepels) te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik gebruik de YouTube-app op mijn iPhone en een tijdje terug kon ik het helemaal in landscape-oriëntatie gebruiken. Nu kan dat niet meer, terwijl het op een Samsung wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-06 13:18

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

syltheboy schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 22:23:
Ik gebruik de YouTube-app op mijn iPhone en een tijdje terug kon ik het helemaal in landscape-oriëntatie gebruiken. Nu kan dat niet meer, terwijl het op een Samsung wel werkt.
@syltheboy Heb je de oriëntatie-lock aan staan? Oftewel: kunnen andere dingen zoals foto’s ook niet in landscape weergegeven worden?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Hippe Lip schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 23:08:
[...]

@syltheboy Heb je de oriëntatie-lock aan staan? Oftewel: kunnen andere dingen zoals foto’s ook niet in landscape weergegeven worden?
Ja, de rest is geen probleem. Ook Safari kan in landscape. YouTube ook opnieuw geïnstalleerd, maar dat heeft het probleem helaas niet opgelost.

[ Voor 11% gewijzigd door syltheboy op 12-03-2025 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

syltheboy schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 23:16:
[...]

Ja, de rest is geen probleem. Ook Safari kan in landscape. YouTube ook opnieuw geïnstalleerd, maar dat heeft het probleem helaas niet opgelost.
Ik denk dat je in een A/B test zat. Ik heb dat nog nooit gekund op iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-06 10:54
Sinds ik de nieuwste iOs heb doet mijn batterij percentage vervelend. Afgelopen nacht helemaal opgeladen, vanochtend van de oplader gehaald met 100% nauwelijks gebruikt en hij staat ineens op 26 %, ik knipper en hij gaat naar 14 % wtf.........

Hopelijk lost harde reset + kalibreren batterij het op
https://www.iculture.nl/t...j-kalibreren-iphone-ipad/

Iemand nog andere tips?

Gaat om een iphone 13 mini, batterij conditie staat op 89%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
MetalSonic schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:39:
Sinds ik de nieuwste iOs heb doet mijn batterij percentage vervelend. Afgelopen nacht helemaal opgeladen, vanochtend van de oplader gehaald met 100% nauwelijks gebruikt en hij staat ineens op 26 %, ik knipper en hij gaat naar 14 % wtf.........

Hopelijk lost harde reset + kalibreren batterij het op
https://www.iculture.nl/t...j-kalibreren-iphone-ipad/

Iemand nog andere tips?

Gaat om een iphone 13 mini, batterij conditie staat op 89%
Batterij percentage uit zetten. :+ _O-

Nee serieus, afgezien van de stappen die je al ondernomen hebt, heb ik geen advies. Misschien een clean installatie proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Mog schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 07:19:
[...]

Ik denk dat je in een A/B test zat. Ik heb dat nog nooit gekund op iOS.
Wel apart, want ik heb dat nooit ingeschakeld. Ik vond het wel prettig dat de YouTube-app helemaal in landscape werkte, net zoals bij Android.

[ Voor 3% gewijzigd door syltheboy op 13-03-2025 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand al een beetje een patroon kunnen ontdekken in de (AI) Priority Notofications?

Het lijkt hier een soort van willekeur. Whatsappberichten en gemiste gesprekken bijvoorbeeld herkend ie soms wel en gaan dan voor op nieuws-pushberichten. Maar de ene keer doet ie het wel, dan weer heel vaak niet. Soms krijgt mijn vriendin priority, soms mijn moeder, maar beide zeldzaam en niet continu. Vorig weekend deed ie het best aardig, en vanochtend pas het eerste priority-berichtje sinds maandag.

M.a.w: ik snap niks van het algoritme….

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 13-03-2025 14:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:23
syltheboy schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:01:
[...]

Wel apart, want ik heb dat nooit ingeschakeld. Ik vond het wel prettig dat de YouTube-app helemaal in landscape werkte, net zoals bij Android.
Als het een A/B test betreft kan jij ook niets instellen, je gebruikt dan een app variant waarbij landscape wel werkt. Als dat zo was dan zou die functionaliteit aanstaande kunnen zijn (want dan zou Google dat testen) dus misschien krijg je het weer terug :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Dennisdn schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:11:
Iemand al een beetje een patroon kunnen ontdekken in de (AI) Priority Notofications?

Het lijkt hier een soort van willekeur. Whatsappberichten en gemiste gesprekken bijvoorbeeld herkend ie soms wel en gaan dan voor op nieuws-pushberichten. Maar de ene keer doet ie het wel, dan weer heel vaak niet. Soms krijgt mijn vriendin priority, soms mijn moeder, maar beide zeldzaam en niet continu. Vorig weekend deed ie het best aardig, en vanochtend pas het eerste priority-berichtje sinds maandag.

Ik heb het aanstaan, voor lang niet alle apps maar ik snap niet echt wat er gebeurt. Soms komen Whatsapp gesprekken als 'prioriteit' soms dezelfde gesprekken weer niet. Het lijkt nog niet echt goed te werken in het NL.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:11:

Ik heb van 80% van de apps push berichten uit dus ben niet de beste kandidaat voor dat vraagstuk maar het lijkt er bij mij op dat het een combinatie is van de App categorie en bijvoorbeeld de status van een Contact persoon.

De app van ons alarm systeem komt bijvoorbeeld altijd als prioriteit binnen en de iMessage berichten van mijn vrouw ook (opgevoerd als favoriet contact), andere iMessage berichten weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:10:
[...]
opgevoerd als favoriet contact
Dat lijkt het bij mij niet te zijn, soms krijgt een favoriet contact priority, meestal niet.

Ik weet ook niet of hij ook echt de berichten probeert te lezen en dan af haakt omdat ie Nederlands niet snapt. Zal bij volgende priority berichten eens kijken of daar toevallig Engelse woorden in staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onecht
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:59
Ik krijg bij de standaard apps de navigatie-app niet gewijzigd. Hier staat alleen de app Kaarten van Apple bij. Geen Google Maps als keuze. Meer mensen die dit niet kunnen wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:17
onecht schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 00:06:
Ik krijg bij de standaard apps de navigatie-app niet gewijzigd. Hier staat alleen de app Kaarten van Apple bij. Geen Google Maps als keuze. Meer mensen die dit niet kunnen wijzigen?
Hier ook niet.
Ik zag ook het bericht over "deze geweldige nieuwe feature waar de hele wereld op zat te wachten", maar helaas; het werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Misschien een domme vraag maar je hebt wel Google maps gedownload? Neem aan dat dat de eerste stap moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit je wel op 18.4 beta? Dat is benodigd: https://www.macrumors.com/2025/03/12/ios-18-4-new-setting/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
TheKerremenke schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 06:54:
[...]

Misschien een domme vraag maar je hebt wel Google maps gedownload? Neem aan dat dat de eerste stap moet zijn.
Heb het even getest. Speciaal Google maps gedownload, draai bèta 18.4. Maar krijg inderdaad ook niet de mogelijkheid om Google maps te kiezen. Komt niet in de lijst voor in de instellingen.
Dus Google maps er weer af gegooid. >:) want I don’t want to be evil. 😈 _O-

Misschien moeten apps fabrikanten (Google, etc) dit van hun kant uit ook activeren?

[ Voor 7% gewijzigd door TheKerremenke op 14-03-2025 07:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-06 10:54
TheKerremenke schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:59:
[...]

Batterij percentage uit zetten. :+ _O-

Nee serieus, afgezien van de stappen die je al ondernomen hebt, heb ik geen advies. Misschien een clean installatie proberen?
Lijkt er op dat de kalibratie het heeft opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xpi1UrEM0oNE4OS-nfUQ-dYSlEg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/44HrCxBDQzI2B1aX2kBdN5XN.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is ook een irritant bugje 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik gebruik Display always On in Focus mode Work maar bij het uitzettten van de focus mode blijft zeker in de helft van de gevallen Always On gewoon aan staan.

Zie ik iets over het hoofd of is dit gewoon een bug?

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig: Apple gaat je belonen als je met de camera ingeschakeld op het dashboard bepaalde routes gaat rijden om Maps te verbeteren:
https://9to5mac.com/2025/03/14/apple-maps-new-app/

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 15-03-2025 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Dennisdn schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 08:51:
Grappig: Apple gaat je belonen als je met de camera ingeschakeld op het dashboard bepaalde routes gaat rijden om Maps te verbeteren:
https://9to5mac.com/2025/03/14/apple-maps-new-app/
Voorlopig enkel voor US-gebied, maar een interessant experiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onecht
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:59
Ook bij 18.4 niet te zien. Dit staat wel bij de nieuwe features inderdaad. Helaas, dan gaan we nog een update afwachten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:00
Update 4 is uit.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Bedoel je beta?

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanHybrix
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 13:40
Gisteren heb ik de nieuwe update van Whatsapp geinstalleerd en sindsdien heb ik een vreemd wit icoon bij Whatsapp. Als ik Whatsapp open, krijg je wel een korte tijd de originele groene icoon en hij opent de app gewoon. Wat zou dat kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Als ik in whatsapp een foto wil sturen met de camera opent hij eerst de galerij en dan pas kan ik op de camera klikken, heel irritant. Hoe kan ik dit terugzetten naar normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftSDlbaZ9KbkFdf4Auzc5RkTlZM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sQARLc6kPouux33qx445eDiP.png?f=fotoalbum_large
Is er een manier om het icoontje van de Marktplaats-app ook donker te krijgen? Misschien ben ik een zeurpiet, maar hij valt wel een beetje uit de toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
syltheboy schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:21:
[Afbeelding]
Is er een manier om het icoontje van de Marktplaats-app ook donker te krijgen? Misschien ben ik een zeurpiet, maar hij valt wel een beetje uit de toon.
Behalve een verzoek bij marktplaats zelf indienen is er volgens mij weinig aan te doen. Of er moet iets mogelijk zijn via opdrachten/shortcuts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[Afbeelding]
De workaround die ik toepas is simpelweg een shortcut maken naar de app. Dan kan je zelf symbool en kleur kiezen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
[Afbeelding]
En Wordfeud en Wordon dan? >:)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rc van 18.4 is uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het was altijd redelijk voorspelbaar, maar tegenwoordig gooien ze hem echt op elk moment van de dag, waar dan ook in de week over de schutting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Bijna 19GB ruimte nodig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisdn schreef op maandag 24 maart 2025 @ 18:25:
[...]

Het was altijd redelijk voorspelbaar, maar tegenwoordig gooien ze hem echt op elk moment van de dag, waar dan ook in de week over de schutting :)
Ja houd er een beetje spanning in :P
Maar de zomertijd zal daar al wel ingegaan zijn, zag ook wat YouTube video’s die een uur eerder dan “normaal” online kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:57:
[...]

En Wordfeud en Wordon dan? >:)
Nu je het zegt, die eigenlijk ook wel. Op zich vind ik het niet storend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
syltheboy schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:10:
[...]

Nu je het zegt, die eigenlijk ook wel. Op zich vind ik het niet storend.
Wat @Dennisdn zegt. Je maakt een shortcut naar de app en stelt dan een png in als icoon.

Heeft verder geen nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 23:04

Quakie

quakelen

Mag ik hier wat dubbel checken..

Hoe pakken jullie het hernoemen van grote bulk files aan?

Ik houd van structuur en maak mappen aan in Photos. Deze foto’s en video’s doe ik erna exporteren omdat ik niet volledig wil vertrouwen op icloud. Automatisch backup naar mijn Synology vind ik een zooitje omdat er geen mappen zijn.

Via een gevonden shortcut doe ik geselecteerde bestanden hernoemen maar het is nogal omslachtig omdat er eerst een kopie van gemaakt wordt en vaak gaat nummering ook niet goed..

Kan dit niet makkelijker?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Ik kan het wel waarderen wat hij laat zien daar. Weer een lekkere frisse blik, strak, speels en vloeiend.

Zucht...

Pagina: 1 ... 28 ... 31 Laatste

Let op:
Bèta's zijn officieel beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program, of Apple Beta Software Program. Hoe je aan een bèta kunt komen via onofficiële wegen mag je zelf uitzoeken, en gaan we hier niet bespreken. Zie ook de huisregels.