Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Yonix schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:00:
Meer Tweakers het idee dat ze vaker hun telefoon moeten ontgrendelen met pin om FaceID te kunnen gebruiken? Naar mijn idee speelt dit sinds iOS 18.2 (13 Mini) en treedt het vooral sporadisch op.

Geen groot probleem, maar wel vervelend.
Ik heb dat alleen als ik wat notificaties binnen krijg maar de telefoon net niet in bereik van m’n gezicht is. Dan gaat ie een paar keer fout en moet ik inderdaad de pin code gebruiken, maar dat is sporadisch.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:58
Meer Tweakers het idee dat ze vaker hun telefoon moeten ontgrendelen met pin om FaceID te kunnen gebruiken? Naar mijn idee speelt dit sinds iOS 18.2 (13 Mini) en treedt het vooral sporadisch op.

Ik weet nog niet of het structureel is maar ik heb het idee dat ik idd eens per maand mijn pin moet ingeven waar dit eerder eens per jaar was, althans zo voelt het..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:16
Ah betalen heb ik geen idee, dat doe ik niet met mijn telefoon onhandig(Daar heb ik een watch voor).
Maar ontgrendelen gaat gewoon prima, ook als ik mijn watch niet om heb(Als die op de lader ofzo ligt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

We zijn een half jaartje met iOS 18 bezig. Zijn er mensen die gebruik maken van de dark mode of kleuren icons?

Mijn homescreen setup:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oSy7Cc_T2-eai4loi9WlRf1YT5w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ii2YG3smZ8mfKeHz5e35onuL.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZJC1v_rlPxLpBBM2Ywku5rnd4o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/44Xu9eJhyPqts8BLSbPOkLFv.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ct7VAUA83i2QRorCiGDUWV7oAkw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/PO3IMv5egSWcblSZ4qVDikr9.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zWA4s0bHHxcvlN3a5I8MaykUefI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jI7UICCwlSCIG0MI5yI2fduD.png?f=fotoalbum_tile

Ik vind de dark mode en kleuren en witte icons gewoon echt niet mooi. Komt vooral door headspace en de widget. Dus ik houd de iconen in de light mode. Wel de grote, een stuk cleaner zonder labels.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ik gebruik de hele dag door dark modes, ga geen verschillende setups maken ofzo.
Telefoon staat 24/7 in dark modes, en de iconen ook.

Ik heb ook getint eens geprobeerd, dat vind ik weer helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 22:04:
We zijn een half jaartje met iOS 18 bezig. Zijn er mensen die gebruik maken van de dark mode of kleuren icons?

Mijn homescreen setup:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik vind de dark mode en kleuren en witte icons gewoon echt niet mooi. Komt vooral door headspace en de widget. Dus ik houd de iconen in de light mode. Wel de grote, een stuk cleaner zonder labels.
Ik wissel zo af en toe tussen de gekleurde optie en optie twee waar ik een andere lay-out gebruik i.c.m dag en dacht iconen. De widgets zijn stapels voor verschillende functies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZGXt6sHSRvMorVw8QrLnquiR-E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EjloXsxY9OsOzKoQiJMIL6Xh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dc44ylWZSPz8aUAW0LgRWRyoEM8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s9yI7B3w3n3zpJ1uizjrpkai.jpg?f=fotoalbum_large

Liefst zou ik de namen van de apps ook weghalen maar vind die grote iconen niet fraai.

Edit: ik gebruik dag en nacht voor de apps, op de standaard setting overigens. Vind meestal de light setting fraaier maar is ook wel heel wit in de avond enz.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 22-02-2025 22:44 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:42

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Echt bizar dit. Ik pak mijn telefoon om te zien op welke versie iOS ik zit en om daarna hier te kunnen zeggen dat ik dit totaal niet herken. En wat denk je? Moet ik verdulleme mijn PIN intikken om erin te komen!
Veel vreemder moet het niet worden.

Maar tot nu toe heb ik dit verschijnsel nog niet meegemaakt.
iPhone 15 Pro Max met iOS 18.3.1

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad

Mijn homescreen setup:
[Afbeelding]

Net als jij een zwarte achtergrond en altijd in darkmode, het bevalt me prima eigenlijk. Veel rustiger. De zwarte achtergrond heb ik al jaren, vind een foto te druk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_KiNIEuvBElosznaW-agsL1tmHQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sZcbJaS0ZEGxj8IHubAhbU06.png?f=fotoalbum_large

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ik moest wel heel erg aan die donkere icoontjes wennen, om bepaalde apps terug te vinden haha.
Maar veel apps zien er toch wel mooi uit met donkere icoontjes uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Mijn homescreen setup:
[Afbeelding]

Veel te druk, veel te rommelig. Ik zou liever lichte iconen hebben in dezelfde stijl, dat oogt voor mijn gevoel cleaner.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09:41

mv1

Mijn homescreen is gewoon zo minimalistisch mogelijk.

Als de zon er is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nlGDHJYhD_jX-RJ6jUVmHm-XiQM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Zy71PZtJN8LEgN5XGde00Xr7.png?f=fotoalbum_large

Als de zon er niet is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1GvCwypkBLi4LpI6cIRj0bB16k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/raGobp5BNBoWlJfWruxDtkPO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zondag 23 februari 2025 @ 09:09:
[...]
Ik zou liever lichte iconen hebben in dezelfde stijl, dat oogt voor mijn gevoel cleaner.
Dat is op zich mogelijk met de meest linker optie “getint”.

Maar dat hebben ze nog niet goed uitgewerkt en zijn bijvoorbeeld alle plaatjes in widgets witte vlakken, hopelijk maken ze dat nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ook maar gauw de 1e beta van 18.4 gedownload voor A.I. Want ook al komt Apple vaak later met technologie, als ze er mee komen is het ook echt goed (vaak gehoorde uitspraak) .... :+ O-)

YouTube: Does Apple’s AI Suck? 16 Pro vs S25 Ultra with Galaxy AI BATTLE!

(eigenlijk best wel beschamend dat ze er zo slecht vanaf komen in deze test)

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 23-02-2025 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
_Bailey_ schreef op zondag 23 februari 2025 @ 10:20:
ook maar gauw de 1e beta van 18.4 gedownload voor A.I. Want ook al komt Apple vaak later met technologie, als ze er mee komen is het ook echt goed (vaak gehoorde uitspraak) .... :+ O-)

YouTube: Does Apple’s AI Suck? 16 Pro vs S25 Ultra with Galaxy AI BATTLE!

(eigenlijk best wel beschamend dat ze er zo slecht vanaf komen in deze test)
Ik vind het allemaal niet zo bijzonder. Komt deels doordat alles in het Engels moet waarschijnlijk. Clean Up werkt wel grappig, maar verder zie ik weinig vernieuwends.

Wat zijn AI functies die jullie veel gebruiken?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zondag 23 februari 2025 @ 12:18:
[...]
Wat zijn AI functies die jullie veel gebruiken?
Ik vind die functie die spullen kan herkennen via de camerabutton wel erg goed werken. Van de 10 dingen die ik heb getest had ie ze alle 10 goed. En daarmee zelfs al een ding wat we in huis hebben en nooit een tweede van konden vinden opgezocht en meteen besteld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dennisdn schreef op zondag 23 februari 2025 @ 12:26:
[...]

Ik vind die functie die spullen kan herkennen via de camerabutton wel erg goed werken. Van de 10 dingen die ik heb getest had ie ze alle 10 goed. En daarmee zelfs al een ding wat we in huis hebben en nooit een tweede van konden vinden opgezocht en meteen besteld :)
True, die was zeker handig. Gebruik je gelijk de Camera Button wat vaker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9uQlxjV4SZulRPyRlkLXxAPoPM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GnIDl2kyCML7o1exXcBzrnp8.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga dus ook heel goed op die nieuwe glow animaties, dat was met Siri al natuurlijk maar komt nu op meer plekken terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:42

_AN

Donstil schreef op zondag 23 februari 2025 @ 12:58:
[Afbeelding]

Ik ga dus ook heel goed op die nieuwe glow animaties, dat was met Siri al natuurlijk maar komt nu op meer plekken terug.
Nice. Ziet er inderdaad shiny uit. Hoe werkt dat met die priority notificaties. Is dat iets wat je zelf instelt of bepaalt Apple AI dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_AN schreef op zondag 23 februari 2025 @ 13:16:
[...]

Nice. Ziet er inderdaad shiny uit. Hoe werkt dat met die priority notificaties. Is dat iets wat je zelf instelt of bepaalt Apple AI dat?
AI gaat dat bepalen. Ik heb er nog niet echt een structuur in ontdekt.

Je moet het wel zelf even aanzetten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kn1p6IDIe295g-KX7UP-9y_dw2M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/D4R4DdAs4DnZIP1fHC78idAw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AN

_AN

Ah, thanks. Heb het ook aangezet. Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:17
Heeft het zin om mijn iPhone 13 mini op bèta te zetten? Of gaat ai daar volledig aan voorbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 14:19
THE_BASE schreef op zondag 23 februari 2025 @ 12:30:
[...]

True, die was zeker handig. Gebruik je gelijk de Camera Button wat vaker. :)
Moet je hiervoor de taal op Engels zetten of werkt dit ook als je de telefoon op Nederlands hebt staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
The Jackel schreef op zondag 23 februari 2025 @ 13:42:
[...]

Moet je hiervoor de taal op Engels zetten of werkt dit ook als je de telefoon op Nederlands hebt staan?
Dit werkte bij mij na activatie AI en terug naar Nederlands, net als Clean-Up Tool. Image Playground werkte dan weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zapato schreef op zondag 23 februari 2025 @ 13:40:
Heeft het zin om mijn iPhone 13 mini op bèta te zetten? Of gaat ai daar volledig aan voorbij?
Geen Apple Intelligence inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 14:19
THE_BASE schreef op zondag 23 februari 2025 @ 14:07:
[...]

Dit werkte bij mij na activatie AI en terug naar Nederlands, net als Clean-Up Tool. Image Playground werkte dan weer niet.
Clean-up werkt nog wel maar visual intelligence niet meer als ik de taal terug heb gezet naar Nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN

_AN

Voor het herkennen met je camera is een iPhone 16 nodig of werk dat met de 15 ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:27
Zapato schreef op zondag 23 februari 2025 @ 13:40:
Vanaf de iPhone 15 Pro
Of iPad met M1 chip of beter

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
SuperVeloce schreef op zondag 23 februari 2025 @ 18:50:
[...]

Vanaf de iPhone 15 Pro
Of iPad met M1 chip of beter
Vandaag de 16e besteld. Lijkt me leuke opvolger voor mijn 13 mini.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:21
Zapato schreef op zondag 23 februari 2025 @ 19:17:
[...]

Vandaag de 16e besteld. Lijkt me leuke opvolger voor mijn 13 mini.
Houd er wel rekening mee dat de 13 mini wel
MagSafe heeft en de 16e niet. Mocht je MagSafe laders of accessoires hebben..

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
TheKerremenke schreef op zondag 23 februari 2025 @ 19:29:
[...]

Houd er wel rekening mee dat de 13 mini wel
MagSafe heeft en de 16e niet. Mocht je MagSafe laders of accessoires hebben..
Weet ik, is wel overkomelijk. Mijn zoon is blij met de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

THE_BASE schreef op zondag 23 februari 2025 @ 14:07:
[...]

Hoe werkt die activatie? Taal en Siri op engels zetten?
En dan?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hippe Lip schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:37:
[...]

Hoe werkt die activatie? Taal en Siri op engels zetten?
En dan?
Dan Apple Intelligence aanzetten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6PRmNBCs8KFYvowgll1pfrK2OK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yyC0iinmLqnBwiJoQfLbXvCA.jpg?f=fotoalbum_largeB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@Donstil Gelukt. Thnx! 🙏🏻👍

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:05
Kassad schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:43:
[...]

iPhone Mirroring was toch niet beschikbaar in NL vanuit MacOS? Die melding krijg ik iig (op non-beta).
Ook in de beta van MacOS werkt dit niet

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:39:
[...]

Dan Apple Intelligence aanzetten

[Afbeelding]B
Maar eerst nog 3u downloaden.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SgtElPotato schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:39:
[...]

Maar eerst nog 3u downloaden.
Ooh echt? Hier was het met een paar minuutjes gepiept, misschien nu drukker dan ofz 🤷🏼‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Nu online
Donstil schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:42:
[...]

Ooh echt? Hier was het met een paar minuutjes gepiept, misschien nu drukker dan ofz 🤷🏼‍♂️
Ja helaas, sta denk ik ergens in een wachtrij....

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Donstil schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:42:
[...]

Was hier ook redelijk snel gepiept.

<John O`Mill>

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De public beta is nu ook beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Maakt het nog uit UK of US English?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09:41

mv1

Zapato schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 06:51:
Dit maakt niet uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dat maakt bij mij wel uit. Als ik hem op UK zet komt er dit te staan. Bij USA verdwijnt die tekst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3fi3klsBdbeeee_t9few6HtRyoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PsoQAdTZvJxddkZxft6oj2Vr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 25-02-2025 07:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zapato schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 06:51:
Je kunt elke taal selecteren waar AI uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Nu online
Het enige waar ik nog wel het nut van in kan zien is de Visual Intelligence, werkt echt geniaal en snel.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
SgtElPotato schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:53:
Het enige waar ik nog wel het nut van in kan zien is de Visual Intelligence, werkt echt geniaal en snel.
Toen de mobiele telefoon kwam zagen de meesten daar ook de nut niet van in, kijk eens waar we inmidddels zijn.......................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Ik gebruik een iPhone 16 pro en een iPad Pro 4th gen, en ik maak veel gebruik van focus modussen om te wisselen tussen werk, persoonlijk en niet storen. Heb dit ingesteld om te synchen tussen de apparaten en op een tijdsschema gezet. Niet storen is dagelijks van van 22:00 - 08:30, werk is van 08:30 - 17:30 en persoonlijk is in het weekend en van 17:30 - 22:00. Toch merk ik regelmatig dat of wel de focus modus niet op de juiste tijd start op beide devices, of dat ie op de een start en op de ander niet. Of dat ik opeens de achtergronden kwijt ben van een focusmodus. Is dit een bekende bug of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Nu online
Cardwizard schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:19:
[...]

Toen de mobiele telefoon kwam zagen de meesten daar ook de nut niet van in, kijk eens waar we inmidddels zijn.......................
Ik vind de GenMoji en Playground wel wat anders en meer een gimmick dan iets revolutionairs. Priority Notificaties werken goed en prima, alleen summarize nog niet echt kunnen proberen net zoals de Writing Tools (omdat ik voornamelijk in NL communiceer).

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cardwizard schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:19:
[...]

Veel gehoord destijds: “Ze kunnen mij toch gewoon thuis bellen, wat is er zo belangrijk dat ik buiten bereikbaar moet zijn?” Of mijn moeder die de eerste keren serieus zei bij het opnemen: “Hoe wist je dat ik hier was?”

Oh shit.. ben oud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
SgtElPotato schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:26:
[...]

Ik vind de GenMoji en Playground wel wat anders en meer een gimmick dan iets revolutionairs. Priority Notificaties werken goed en prima, alleen summarize nog niet echt kunnen proberen net zoals de Writing Tools (omdat ik voornamelijk in NL communiceer).
Een mobiele telefoon was ook niet revolutionair, ik denk dat jij al bij de smartphone bent? :+
Maar goed, ik prat niets goed en heel spannend vind ik het ook niet, maar denk over een paar jaar nog eens terug hieraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
schud hand }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het weer echt Apple: het is niets bijzonders, er is niets spannends aan, voor een wow-moment zijn ze veels te laat…. Maar het werkt gewoon, zonder gedoe en altijd correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
robbinonline schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:12:
[...]

Ook in de beta van MacOS werkt dit niet
Dat is wel jammer, iPhone Mirroring zou ik wel graag gebruiken maar de reden dat de EU dat niet heeft is volgens mij de schuld van de EU zelf, volgens mij was de eis dat ook Android zou moeten werken.

[ Voor 35% gewijzigd door Cardwizard op 25-02-2025 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Cardwizard schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:32:
[...]

Een mobiele telefoon was ook niet revolutionair, ik denk dat jij al bij de smartphone bent? :+
Maar goed, ik prat niets goed en heel spannend vind ik het ook niet, maar denk over een paar jaar nog eens terug hieraan
Over een paar jaar zou kunnen, voor nu is het allemaal weinig bijzonders.
Het is meer een gimmick dan echt nuttig, maar wie weet waar we over een paar jaar zijn.

Voor nu als het uit komt zet ik AI direct uit, ik hoef het niet. zie er geen tot weinig nut in voor mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:59
Dennisdn schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:39:
Ik vind het weer echt Apple: het is niets bijzonders, er is niets spannends aan, voor een wow-moment zijn ze veels te laat…. Maar het werkt gewoon, zonder gedoe en altijd correct.
Ik vind het typisch tech industrie. Je bouwt voort op wat een ander doet. Aan elke revolutionaire stap ligt weer iets anders aan de grondslag. AI bestond ook al voor Chat GTP 3.0, de PC revolutie is begonnen op basis van al bestaande hobby producten, Smartphones bestonden al lang voor IOS en Android, En quantum computers bestaan nu al.

Wat Apple vind ik heel goed doet, is iets heel erg goed doorontwikkelen waardoor het vervolgens goed werkt. Wat ze niet doen in tegenstelling met bepaalde andere bedrijven is het snel op de markt brengen als een soort veredelde prototype. Wanneer Apple het uitbrengt, werkt het ook gewoon goed. Het gevolg is dat je er een tijdje op moet wachten of dat de functionaliteit beperkt is. Ze hebben hoge kwaliteitseisen, maar ze laten het niet afhangen van vraag van de markt. Dat betekent dat soms ze iets uitbrengen waarmee ze trendsetters worden, soms dat ze iets op de markt brengen waar de markt al jaren lang mee werkt, soms dat ze iets uitbrengen wat flopt omdat de markt er ook later niet op staat te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
PrimusIP schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:15:
[...]

Ik vind het typisch tech industrie. Je bouwt voort op wat een ander doet. Aan elke revolutionaire stap ligt weer iets anders aan de grondslag. AI bestond ook al voor Chat GTP 3.0, de PC revolutie is begonnen op basis van al bestaande hobby producten, Smartphones bestonden al lang voor IOS en Android, En quantum computers bestaan nu al.

Wat Apple vind ik heel goed doet, is iets heel erg goed doorontwikkelen waardoor het vervolgens goed werkt. Wat ze niet doen in tegenstelling met bepaalde andere bedrijven is het snel op de markt brengen als een soort veredelde prototype. Wanneer Apple het uitbrengt, werkt het ook gewoon goed. Het gevolg is dat je er een tijdje op moet wachten of dat de functionaliteit beperkt is. Ze hebben hoge kwaliteitseisen, maar ze laten het niet afhangen van vraag van de markt. Dat betekent dat soms ze iets uitbrengen waarmee ze trendsetters worden, soms dat ze iets op de markt brengen waar de markt al jaren lang mee werkt, soms dat ze iets uitbrengen wat flopt omdat de markt er ook later niet op staat te wachten.
Klopt dit doen ze nu al jaren, ze zijn niet meer haantje de voorste met van alles(Zoals vroeger).
Er is van beide wat te zeggen, snel nieuwe dingen. Of langer wachten en goed uitgedachte functies in 1 keer krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
Carlos0_0 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:06:
[...]

Over een paar jaar zou kunnen, voor nu is het allemaal weinig bijzonders.
Het is meer een gimmick dan echt nuttig, maar wie weet waar we over een paar jaar zijn.

Voor nu als het uit komt zet ik AI direct uit, ik hoef het niet. zie er geen tot weinig nut in voor mijn telefoon.
Vind ik ook. Overigens niet alleen bij Apple trouwens. Er zijn best wel een aantal nuttige toepassingen. Maar het is nu ook gewoon een grote marketing bubble. En van alle zogenaamde AI toepassingen vind ik "Apple Inteligence" wel de minst instressante.
Ik kan niet uitsluiten dat dit over vijf jaar anders is, maar op dit moment boeit het me niet veel. Ik zie vooral nieuwe versies van Apple producten met een hoge prijs in combinatie met een bescheiden spec bumb. En nieuwe 'versies' van besturingssystemen met in feite maar kleine update-tjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
PrimusIP schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:23:
[...]

Vind ik ook. Overigens niet alleen bij Apple trouwens. Er zijn best wel een aantal nuttige toepassingen. Maar het is nu ook gewoon een grote marketing bubble. En van alle zogenaamde AI toepassingen vind ik "Apple Inteligence" wel de minst instressante.
Ik kan niet uitsluiten dat dit over vijf jaar anders is, maar op dit moment boeit het me niet veel. Ik zie vooral nieuwe versies van Apple producten met een hoge prijs in combinatie met een bescheiden spec bumb. En nieuwe 'versies' van besturingssystemen met in feite maar kleine update-tjes.
Ja precies en verschilt ook heel erg of het nuttig is voor je werk bijv, ik script niet of schrijf geen codes etc.
Dus daarbij kan het al niet helpen, zakelijk heeft het voor mij geen nut. prive al helemaal niet.

Dus ook op mijn windows pc staat Copilot uit, en gebruik chatgpt etc echt nooit(Nog nooit de app of site bezocht).
Ik weet dat het er is maar het boeit mij nu gewoon niet, en houd verder gewoon het nieuws ervan in de gaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
Carlos0_0 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:26:
[...]

Ja precies en verschilt ook heel erg of het nuttig is voor je werk bijv, ik script niet of schrijf geen codes etc.
Dus daarbij kan het al niet helpen, zakelijk heeft het voor mij geen nut. prive al helemaal niet.

Dus ook op mijn windows pc staat Copilot uit, en gebruik chatgpt etc echt nooit(Nog nooit de app of site bezocht).
Ik weet dat het er is maar het boeit mij nu gewoon niet, en houd verder gewoon het nieuws ervan in de gaten.
Voor mijn werk gebruik ik het ook nooit. Privé gebruik ik chat gtp soms wel. Bijvoorbeeld bij het maken van een python of een bash scriptje, of om dingen voor elkaar te krijgen in de Terminal van macOS en Linux. Want ik snap het net genoeg om het te kunnen lezen, maar ik kan niet zo even uit mijn hoofd alles opratelen. En ik merk trouwens dat vervolgens ChatGTP heel veel fouten maakt. Ook bij die dingen kun je er niet blindelings op vertrouwen. Recepten voor cocktails doet het trouwens beter. Vragen over geschiedenis, cultuur, etc. zijn daarentegen weer een ramp.
Maar, voor dat gebruik het ik geen Apple Inteligence of Co-pilot nodig, maar gewoon een webbrowser...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Nu online
Het valt me wel op dat ik nu een 'back tap detected' notificatie krijg als ik 2x of 3x op de achterkant tic op een shortcut te openen... Meer mensen hier last van?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:27:
[...]

Veel gehoord destijds: “Ze kunnen mij toch gewoon thuis bellen, wat is er zo belangrijk dat ik buiten bereikbaar moet zijn?” Of mijn moeder die de eerste keren serieus zei bij het opnemen: “Hoe wist je dat ik hier was?”

Oh shit.. ben oud :P
Haha ja dit idd, zo voelen al die AI "Ik heb het niet nodig" en "Ik heb het nog nooit gebruikt" berichten ook een beetje. Zeker omdat het overgrote gedeelte van die gebruikers indirect absoluut wel AI gebruikt maar denkt dat LLM's AI zijn 8)7

Ik vind AI (in het algemeen, niet perse Apple Intelligence) echt super krachtige tooling en doe er juist heel veel mee. Van het herschrijven van lappen tekst en scripts tot het vragen van simpele dingen. Ik gebruik hier bijvoorbeeld eerst 4o en daarna pas een zoekmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:05:
[...]

Haha ja dit idd, zo voelen al die AI "Ik heb het niet nodig" en "Ik heb het nog nooit gebruikt" berichten ook een beetje. Zeker omdat het overgrote gedeelte van die gebruikers indirect absoluut wel AI gebruikt maar denkt dat LLM's AI zijn 8)7

Ik vind AI (in het algemeen, niet perse Apple Intelligence) echt super krachtige tooling en doe er juist heel veel mee. Van het herschrijven van lappen tekst en scripts tot het vragen van simpele dingen. Ik gebruik hier bijvoorbeeld eerst 4o en daarna pas een zoekmachine.
Ja mee eens, daar zie ik 100% de kracht. Niet in GenMoji of Playground, dat is imo een gimmick. Als ik via Siri rechtstreeks naar ChatGPT kan gaan om iets te vragen of iets op te zoeken scheelt dat de helft (namelijk een browser openen en het handmatig intypen).

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SgtElPotato schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:11:
[...]

Ja mee eens, daar zie ik 100% de kracht. Niet in GenMoji of Playground, dat is imo een gimmick. Als ik via Siri rechtstreeks naar ChatGPT kan gaan om iets te vragen of iets op te zoeken scheelt dat de helft (namelijk een browser openen en het handmatig intypen).
Ja dat zou waanzinnig zijn, als een interactie met Siri wordt als praten met ChatGPT.

En al helemaal als Siri volledige On-Screen Awareness krijgt en je bijvoorbeeld kan zeggen "He siri start een parkeer actie voor mijn huidige locatie", Siri vervolgens op de achtergrond de parkeer app ingaat, je locatie opvraagt, de parkeermethode selecteert. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Donstil schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:19:
[...]

Ja dat zou waanzinnig zijn, als een interactie met Siri wordt als praten met ChatGPT.

En al helemaal als Siri volledige On-Screen Awareness krijgt en je bijvoorbeeld kan zeggen "He siri start een parkeer actie voor mijn huidige locatie", Siri vervolgens op de achtergrond de parkeer app ingaat, je locatie opvraagt, de parkeermethode selecteert. enz.
En ik denk dan altijd, wow, al die techniek, de computing kracht, het stroomverbruik alleen maar voor onbenulligheden :) ik zie AI als een oplossing op zoek naar een probleem. Tot nu toe zie ik vooral de risico’s zoals uitfaseren en opdrogen van de creative capaciteit waardoor we voornamelijk goedkope slappe kopieën krijgen, illegaal verkregen trainingsdata voor de LLM’s. En dat alles om sneller een parkeerautomaat tenkunnen gebruiken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:19:
[...]

Beetje zoals nieuwe BMW's dat ook hebben, die automatisch een parkeeractie start als je geparkeerd bent.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kassad schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:52:
[...]

En ik denk dan altijd, wow, al die techniek, de computing kracht, het stroomverbruik alleen maar voor onbenulligheden :) ik zie AI als een oplossing op zoek naar een probleem. Tot nu toe zie ik vooral de risico’s zoals uitfaseren en opdrogen van de creative capaciteit waardoor we voornamelijk goedkope slappe kopieën krijgen, illegaal verkregen trainingsdata voor de LLM’s. En dat alles om sneller een parkeerautomaat tenkunnen gebruiken…
Ach ja, toen de drukpers kwam, riep ook iedereen dat dit het einde zou zijn, net zoals bij de industriële revolutie, toen de auto’s kwamen en paarden overbodig werden, enzovoort.

Laat jezelf niet te veel meeslepen door het negatieve narratief van die berichtgeving, zou ik zeggen.

De parkeerautomaat was verder slechts een willekeurig voorbeeld uiteraard, daar moet je absoluut geen mening aan ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SgtElPotato schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:54:
[...]

Beetje zoals nieuwe BMW's dat ook hebben, die automatisch een parkeeractie start als je geparkeerd bent.
Gemak dient de mens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SgtElPotato schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:54:
[...]

Helaas, werkt al zeker twee jaar niet meer nadat BMW Parkmobile heeft verkocht aan Easypark. Er kwam wel een nieuwe samenwerking maar die partij heeft vrijwel geen dekking in NL. (De laatste keer dat ik keek alleen een dorpje bij Ede waar het zou moeten werken).

[ Voor 29% gewijzigd door Dennisdn op 25-02-2025 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:05:
[...]
Ik heb het al helemaal in de way of life opgenomen. Gister nog: een klant die een SWOT moet maken voor klimaatverandering in een hele niche branche. Als een schoolmeester zeg ik: Zet GPT eens op het grote scherm en typ in…. En zowaar, een prima SWOT voor klimaatverandering in een hele niche branche….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Dennisdn schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:38:
[...]

Ik heb het al helemaal in de way of life opgenomen. Gister nog: een klant die een SWOT moet maken voor klimaatverandering in een hele niche branche. Als een schoolmeester zeg ik: Zet GPT eens op het grote scherm en typ in…. En zowaar, een prima SWOT voor klimaatverandering in een hele niche branche….
Wist niet eens wat SWOT was zeg, moest dat zelfs opzoeken :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:54:
[...]
Wist niet eens wat SWOT was zeg, moest dat zelfs opzoeken :P .
Hoe tof als je gewoon aan Siri kan vragen: leg eens uit wat Dennisdn nu weer loopt te neuzelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Dennisdn schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:01:
[...]

Hoe tof als je gewoon aan Siri kan vragen: leg eens uit wat Dennisdn nu weer loopt te neuzelen :)
Haha tof is het niet, en het zal niet gaan. want Siri staat uitgeschakeld :) (Gebruik geen Siri/ google assistent / Alexa etc).

[ Voor 5% gewijzigd door Carlos0_0 op 25-02-2025 17:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:32
Carlos0_0 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:02:
[...]

Haha tof is het niet, en het zal niet gaan. want Siri staat uitgeschakeld :) (Gebruik geen Siri/ google assistent / Alexa etc).
N=1. Dit is het ervaringstopic, maar als je iets niet gebruikt dan kan kan je toch ook geen ervaringen delen?

[ Voor 16% gewijzigd door carpebios op 25-02-2025 17:20 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +4 Henk 'm!
[...]

Hahaha, jij haalt er wel echt trots uit om te zeggen wat je vooral niet gebruikt, hè? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

[...]
@Carlos0_0 Mobiele telefoon ook maar meteen weggedaan? :+

<John O`Mill>

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Heb nu wel een leuk voorbeeld van "Pas op met dev beta's op je daily drivers" .... Als iemand belt gaat ie over en hij trilt als gebruikelijk, maar het scherm zelf blijft gewoon op lockscreen staan zonder binnenkomend belletje. Ook swipen naar homescreen doet ie gewoon, maar nergens is het belletje op te nemen. Hij komt wel in de gemiste gesprekken te staan dus ik kan terugbellen....

Gelukkig heb ik de hele wereld al heel lang geïnstrueerd mij niet te bellen maar gewoon te mailen of appen :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:32
Ik ben niet zo van het hypen van ongefundeerde berichten maar we hebben op zaak een iPhone gehad die verdacht veel trekken had van deze melding:
https://nvd.nist.gov/vuln/detail/CVE-2025-24085
https://www.reddit.com/r/...alysis_report_remote_ios/

Er is een zero-day voor iOS waarbij er remote code execution mogelijk is zonder enige interactie van de user. Triggered ook met gelockte telefoon.
Stappen
- stuur slachtoffer speciale HEIF img via iMessage
- background proces genereert thumbnail
- malicious HEIF breek hierbij uit sandbox van background process
- kan delen van de Keychain lezen
- vpn/ proxy wordt geïnstalleerd voor extractie van data
- nemen iCloud account over en verwijderen user contact opties zoals tel, e-mail, etc
- fucked (zowel op die iPhone als op alle apparaten waar datzelfde iCloud account ingelogd is)

Rumor is dat de fix niet voldoende is en exploit nog steeds werkt op 18.3.1.

Ik heb zelf 2 vage iMessage berichten gehad in de afgelopen uren.

Ter info en awareness

[ Voor 4% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 01-03-2025 05:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09:38
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 04:50:
Ik ben niet zo van het hypen van ongefundeerde berichten maar we hebben op zaak een iPhone gehad die verdacht veel trekken had van deze melding:

Er is een zero-day voor iOS waarbij er remote code execution mogelijk is zonder enige interactie van de user. Triggered ook met gelockte telefoon.
Stappen
- nemen iCloud account over en verwijderen user contact opties zoals tel, e-mail, etc
- fucked (zowel op die iPhone als op alle apparaten waar datzelfde iCloud account ingelogd is)

Ter info en awareness
Een heads-up is altijd prettig, dank! Wat bedoel je precies met je laatste opmerking over die twee berichten? Ben je nu gehackt dan?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Gr4mpyC3t schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:48:
[...]

Een heads-up is altijd prettig, dank! Wat bedoel je precies met je laatste opmerking over die twee berichten? Ben je nu gehackt dan?
Ik had iMessage uit gezet en kreeg 2x een hoop gebrabbel binnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yl0XhFTVfKeBG0yxc9i711528Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m3ewxTwH7RA8U16bb3zXxt6w.jpg?f=fotoalbum_large
Nee, ik ben nog niet gehacked :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

sjorsjuhmaniac schreef op zondag 2 maart 2025 @ 00:08:
[...]

Ik had iMessage uit gezet en kreeg 2x een hoop gebrabbel binnen:
[Afbeelding]
Nee, ik ben nog niet gehacked :)
A joh die zat vast met carnaval te balen dat ie Tilburg niet meer in mocht.. 😛😎

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Mijn MacBook (geen beta) ging zojuist zomaar Apple Intelligence activeren. Hopelijk volgt mijn iPhone (ook geen beta) snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Zapato schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:13:
Mijn MacBook (geen beta) ging zojuist zomaar Apple Intelligence activeren. Hopelijk volgt mijn iPhone (ook geen beta) snel.
Hoe weet je dat die Apple AI ging activeren dan, kreeg je een notificatie of iets?.
Maar het zou niet moeten kunnen, of staat jou taal in het Engels misschien en land op Amerika bijv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Carlos0_0 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:18:
[...]

Hoe weet je dat die Apple AI ging activeren dan, kreeg je een notificatie of iets?.
Maar het zou niet moeten kunnen, of staat jou taal in het Engels misschien en land op Amerika bijv?
Het kwam ineens in beeld als notificatie. Ik heb mijn taal op UK Engels staan. Land gewoon Nederlands. Op mijn telefoon nog niets, maar dit is al leuk. Zojuist met Image Playground gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Zapato schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:29:
[...]

Het kwam ineens in beeld als notificatie. Ik heb mijn taal op UK Engels staan. Land gewoon Nederlands. Op mijn telefoon nog niets, maar dit is al leuk. Zojuist met Image Playground gespeeld.
Misschien Apple de touwtjes steeds meer aan het los laten is, eerst moet die in engels staan(En amerikaans account hebben).
Nu met 18.4 het ook in de eu beschikbaar is, kan het wellicht ook met eerdere versies al iets en taal alleen in het Engels.
Bij mij staat mijn telefoon en Macbook in het nederlands(Windows wel altijd in het engels), dus zal wel pas komen bij 18.4 release dan pas(Dan kan ik het mooi gelijk na de update uitzetten :+ )

Maar goed kijken of andere ook toegang krijgen nu dan zonder de beta hier, zullen vast genoeg de zelfde instellingen als jou hebben :).

[ Voor 8% gewijzigd door Carlos0_0 op 02-03-2025 10:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:44
Zapato schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:13:
De restricties voor Apple Intelligence golden altijd alleen voor de iPhone en iPad. Op de Mac (met M-processor) werkt het al vanaf het begin. Apparaat moet wel op Engels staan. Vanaf de meest recente versie volgens mij ook voor meer talen (uiteraard geen Nederlands).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
La1974 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:46:
[...]

De restricties voor Apple Intelligence golden altijd alleen voor de iPhone en iPad. Op de Mac (met M-processor) werkt het al vanaf het begin. Apparaat moet wel op Engels staan. Vanaf de meest recente versie volgens mij ook voor meer talen (uiteraard geen Nederlands).
Volgens mij was aan het begin ook een Amerikaans Apple store account nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:44
Carlos0_0 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:47:
[...]

Volgens mij was aan het begin ook een Amerikaans Apple store account nodig.
Niet voor de Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:43

Quakie

quakelen

Hopelijk weet iemand verlossende truc voor mij.

Ik heb sinds gisteren ‘last’ van het feit dat als ik op wereldbol druk (mag keyboard) systeem sneltoetsen geeft ipv actieve app.
Kort indrukken is emoji selectie.. Lang indrukken geeft sneltoetsen weer.
Enige wat ik gisteren veranderd heb is een extra keyboard toegevoegd. Die heb ik inmiddels ook weer verwijderd.

Ik gebruik het nog wel eens onder safari omdat ik het niet allemaal kan onthouden.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 04:50:

Stappen

Ter info en awareness
@sjorsjuhmaniac Hoe kan ik zien of ik aan de beurt ben geweest?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Hippe Lip schreef op zondag 2 maart 2025 @ 11:59:
[...]

@sjorsjuhmaniac Hoe kan ik zien of ik aan de beurt ben geweest?
Par 3 in de link ?
3. Indicators of Compromise (IOCs)

Suspicious IP Addresses:

172.16.101.176 – Unknown network, spoofed address
172.16.101.254 – Rogue router assignment
Persistent proxy settings enforced via wifid
System Anomalies:

Unusual launchd activity, suggesting persistence mechanisms.
Unauthorized keychain access via CloudKeychainProxy.
Repeated WebKit RCE events, consistent with CVE-2025-24085 exploitation.
Wi-Fi proxy overrides (wifid) enforcing network redirection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@sjorsjuhmaniac Het is voor mij iets té mager, té cryptisch beschreven.
Suspicious IP Addresses:
172.16.101.176 – Unknown network, spoofed address
172.16.101.254 – Rogue router assignment
Wordt hier bedoeld dat als je compromised bent, dat dit je IP-adres is onder Instellingen > WiFi > (i)?
Persistent proxy settings enforced via wifid
En dit ook onder de WiFi settings?

Sorry, ik ben iets minder nerd dan de geheel ingewijden… :?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wellicht ben ik naïef…. Maar ik denk dat als er echt een serieuze zeroday is op iOS, die niet is opgekocht door Pegasus of Cellebrite én grootschalig out in the open is dan is het voorpagina nieuws en begint het 20u journaal ermee….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Wel acht uur journaal lijkt me wat too much. :)

Krijg/gebruik eigenlijk nooit iMessage voorlopig dus maar even uitgezet want heb er toch geen last van.

En alhoewel de kans me erg klein lijkt dat ik geraakt wordt, klinkt het wel als een zeer nare hack :X

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

nou ik zeg gewoon iCab mobile als alternatief voor Firefox op iOS/iPad OS
en Signal als chat app ipv WhatsApp

En aan de carnavalsvierders zeg ik 🤡🤡🤡🙈🙈🙈👀👀👀😎😎😎

@ Evert
De kleinste clown in ons gezelschap

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

NRG

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Beta 2 is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:52
Vooral bugfixes volgens de releasenotes (ja heb ik toegang tot ;) )

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
makooy schreef op maandag 3 maart 2025 @ 22:29:
[...]

Ik ook, maar idd.

Wel aardige update met 1,3GB op de 16 pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Hippe Lip schreef op zondag 2 maart 2025 @ 18:57:
[...]

@sjorsjuhmaniac Het is voor mij iets té mager, té cryptisch beschreven.

[...]

Wordt hier bedoeld dat als je compromised bent, dat dit je IP-adres is onder Instellingen > WiFi > (i)?

[...]

En dit ook onder de WiFi settings?

Sorry, ik ben iets minder nerd dan de geheel ingewijden… :?
Ja onder wifi en/off VPN. Maar Ik vermoed dat als ze zo ver kunnen komen dat zelfs dat daar niet te zien is. Zal dan alleen in traffic monitoring te zien zijn Enzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Nog een nieuwe die ik niet eerder gezien heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16ud32XtN0_FliUbncgALi3qppM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/flLRQucn571wL3BDU6BY3yaU.jpg?f=fotoalbum_large

Toch wel apart dat er zoveel “data” in/om/rondom een shortcut blijft hangen. Rebooten helpt i.i.g. niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:01
makooy schreef op maandag 3 maart 2025 @ 22:29:
[...]

Toch wel iets meer:
https://www.macrumors.com...ios-18-4-beta-2-features/

Nieuwe emoticons, visual intelligence voor iPhone 15 pro,QoL dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- never mind

[ Voor 96% gewijzigd door Dennisdn op 04-03-2025 10:30 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 32 Laatste

Let op:
Bèta's zijn officieel beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program, of Apple Beta Software Program. Hoe je aan een bèta kunt komen via onofficiële wegen mag je zelf uitzoeken, en gaan we hier niet bespreken. Zie ook de huisregels.