Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Helemaal niet. Je kan met deze software alsook bepaalde ios versies Jailbreaken , backups maken , fotos en muziek importeren & exporteren ,ios firmware flashen , als je een 2de hands phone koopt kan je zien wat er vervangen is en op welke datum, hoeveel x de batterij is opgeladen....ectHippe Lip schreef op maandag 16 december 2024 @ 23:04:
[...]
@Azmodann
Is hiervoor een jailbreak nodig? Ik kom dat op die site veelvuldig tegen…
Gewoon downloaden en installeren, dan vraagt hij om de driver te installeren als je geen itunes op je pc hebt staan. Sluit je iphone aan, geef toegang & beveiligingscode, en je kan beginnen muziek over te zetten.
Als ik een route plan van A naar B krijg je de route opties te zien. Route A gaat bv over de autosnelweg, route B gaat via de provinciale weg. Er staat bij elke route een aankomst tijd bij genaamd Aank.
Bij mij is die tijd in Amerikaanse notatie, namelijk 2:38PM. Ik heb daar een gruwelijke hekel aan en wil gewoon een 24uurs klok.
Taal van mijn iPhone is gewoon op NL met normale 24u klok in alle andere apps zoals Outlook.
Is dit bij anderen ook zo en betreft het hier een bug in de tijdnotatie ? Bij de app instellingen van Kaarten al gekeken of daar iets staat, maar daar staat niks mbt aankomst tijden en de notatie daarvan.
XBL: MRE Inc
Iemand die dit toevallig getest heeft?
[ Voor 6% gewijzigd door hk12nl op 17-12-2024 14:05 ]
©2004
Als ik mail open,staat er nu bijna altijd xx berichten downloaden (afhankelijk van de aantal emails die ik nog niet gelezen heb).
Ik gebruik IMAP via ZOHO en dat gaat nu erg langzaam. In mijn netwerk is niks veranderd....
zijn er meer mensen die hier last van hebben
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
Ik heb daar eerlijk gezegd nooit op gelet, omdat ik altijd gebruik maak van CarPlay. Je ziet dan alleen de duur van de route. Op mijn iPhone (14 Pro Max) zie ik ook de AM/PM notatie bij de aankomsttijd. Ik vermoed dat je dit niet kunt aanpassen.MRE-Inc schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:56:
Apple Kaarten probleem op iOS18.2 op een iPhone 14 Pro.
Als ik een route plan van A naar B krijg je de route opties te zien. Route A gaat bv over de autosnelweg, route B gaat via de provinciale weg. Er staat bij elke route een aankomst tijd bij genaamd Aank.
Bij mij is die tijd in Amerikaanse notatie, namelijk 2:38PM. Ik heb daar een gruwelijke hekel aan en wil gewoon een 24uurs klok.
Taal van mijn iPhone is gewoon op NL met normale 24u klok in alle andere apps zoals Outlook.
Is dit bij anderen ook zo en betreft het hier een bug in de tijdnotatie ? Bij de app instellingen van Kaarten al gekeken of daar iets staat, maar daar staat niks mbt aankomst tijden en de notatie daarvan.
Echt als ik ergens allergisch voor ben, is het AM/PM tijdnotatie. Aangezien ik veel in de Kaarten app zit, weet ik haast zeker dat het voor 18.2 wel in 24u tijd stond.meesje schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:36:
[...]
Ik heb daar eerlijk gezegd nooit op gelet, omdat ik altijd gebruik maak van CarPlay. Je ziet dan alleen de duur van de route. Op mijn iPhone (14 Pro Max) zie ik ook de AM/PM notatie bij de aankomsttijd. Ik vermoed dat je dit niet kunt aanpassen.
Lekker tegendraads: ik heb region US, lang EN-US en hij geeft de tijd in 24h formatMRE-Inc schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:43:
[...]
Echt als ik ergens allergisch voor ben, is het AM/PM tijdnotatie. Aangezien ik veel in de Kaarten app zit, weet ik haast zeker dat het voor 18.2 wel in 24u tijd stond.
General - date time - 24h format staat bij mij aan.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ja die Algemeen - Datum en Tijd heb ik ook nagekeken:sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:38:
[...]
Lekker tegendraads: ik heb region US, lang EN-US en hij geeft de tijd in 24h format
General - date time - 24h format staat bij mij aan.
24 uursklok staat aan
Stel automatisch in staat aan
TIjdzone: Amsterdam
Zal die 24u klok eens uitzetten en wellicht de overige instellingen eens op en-US zetten en dan rebooten en weer terug naar nl-NL en rebooten. Kijken of dat het probleem oplost.
EDIT: talen aangepast, herstart gedaan, maar dat maakt niks uit. Zelfs als de iPhone als taal English US heeft, staat er ondanks het 24h vinkje de tijd in AM/PM notatie. Verwijderen van de Kaarten app, rebooten en herinstalleren heeft ook niet gewerkt.
[ Voor 17% gewijzigd door MRE-Inc op 18-12-2024 09:35 ]
Verrek, heb die bug hier ook.MRE-Inc schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:17:
[...]
Ja die Algemeen - Datum en Tijd heb ik ook nagekeken:
24 uursklok staat aan
Stel automatisch in staat aan
TIjdzone: Amsterdam
Zal die 24u klok eens uitzetten en wellicht de overige instellingen eens op en-US zetten en dan rebooten en weer terug naar nl-NL en rebooten. Kijken of dat het probleem oplost.
EDIT: talen aangepast, herstart gedaan, maar dat maakt niks uit. Zelfs als de iPhone als taal English US heeft, staat er ondanks het 24h vinkje de tijd in AM/PM notatie. Verwijderen van de Kaarten app, rebooten en herinstalleren heeft ook niet gewerkt.
Als ik nu naar mijn werk vertrek dan kom ik om 12:48PM aan met de auto en om 1:44PM met de fiets.
12 mini met 18.2 en alles volle bak op NL en 24u staan.
Dat bevestigt iig dat het niet een probleem is van mijn iPhone en het ook op andere toestellen (anders dan dde 14 serie) voorkomt. Dank voor het melden.St00mwals schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:15:
[...]
Verrek, heb die bug hier ook.
Als ik nu naar mijn werk vertrek dan kom ik om 12:48PM aan met de auto en om 1:44PM met de fiets.
12 mini met 18.2 en alles volle bak op NL en 24u staan.
Dit gebeurt heel sporadisch, maar is wel storend.
Bekend probleem?
grun93 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 03:57:
In IOS 18.x zou een optie zitten om gesprekken op te nemen en op YT staan filmpjes over de settings. Maar op mijn SE lijken die te ontbreken?
Note: Call recording is not currently available in Azerbaijan, Bahrain, Egypt, the European Union, Iran, Iraq, Jordan, Kuwait, Morocco, Nigeria, Oman, Pakistan, Qatar, Russia, Saudi Arabia, South Africa, Turkey, United Arab Emirates, and Yemen.
Heeft een vriend van mij ook. Het zal wel een bug zijn dan.Yonix schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 23:19:
Ik heb hier sinds een aantal weken last van het probleem dat sommige nieuwe foto’s niet in ‘Alle foto’s’ verschijnen, naar wel in het mapje ‘Recente dagen’.
Dit gebeurt heel sporadisch, maar is wel storend.
Bekend probleem?
Ik teken nergens meer voor
In NL is opnemen van een gesprek gewoon toegestaan, mits je zelf deelnemer bent aan het gesprek. Wat niet mag is opnemen van gesprekken tussen derden. En natuurlijk ook niet het verspreiden van gesprekken.sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 08:55:
@grun93 ps mijn tel region is US en taal en-US en ik heb het ook niet. Dus ze kijken waarschijnlijk naar de gps en/of operator
Ze kijken niet naar GPS en/of Operator.sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 08:55:
@grun93 ps mijn tel region is US en taal en-US en ik heb het ook niet. Dus ze kijken waarschijnlijk naar de gps en/of operator
Je moet je toestel op Engels hebben, regio op een regio waar het beschikbaar is en Appstore ingelogd met een account waar het beschikbaar is.
Ik heb het namelijk wel.
Edit: de Siri stem die je ingesteld hebt geeft overigens door dat het gesprek opgenomen wordt, de andere kant hoort dit ook.
[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 21-12-2024 11:47 ]
Ps: Ikheb dark mode op mijn telefoon aanstaan en tweakers ook.
Net even een test gedaan (ik maak normaliter geen gebruik van bladwijzers). Bij mij hetzelfde resultaat. Dit lijkt me een bug in iOS. Wat overigens fraaier zal zijn als ze het bovenste stuk ook rood laten kleuren. Bij bv websites als bol of coolblue is het bovenste deel van het scherm wel gekleurd. Volgens mij moet de website ontwikkelaar van tweakers aan de slag.Zapato schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 16:54:
Als ik tweakers.net als webapp op het beginscherm zet dan blijft de bovenste balk van Safari licht. Als ik hetzelfde doe met Reddit.com dan is die wel donker. Hoe kan ik tweakers.net ook donker krijgen?
Ps: Ikheb dark mode op mijn telefoon aanstaan en tweakers ook.
-Neem een iPad, zet je iPhone ernaast op Speaker,Donstil schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 11:46:
[...]
Ze kijken niet naar GPS en/of Operator.
Je moet je toestel op Engels hebben, regio op een regio waar het beschikbaar is en Appstore ingelogd met een account waar het beschikbaar is.
Ik heb het namelijk wel.
Edit: de Siri stem die je ingesteld hebt geeft overigens door dat het gesprek opgenomen wordt, de andere kant hoort dit ook.
-Start 'Dictafoon' op iPad en begin je audio-recording van je gesprek, toch?
En vergeet niet om die iPad tijdens dat gesprek op flight mode te zetten zodat de opname niet onderbroken wordt door binnenkomende berichten of ander onheil.RoRoNL schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 17:43:
[...]
-Neem een iPad, zet je iPhone ernaast op Speaker,
Zeker als je met een iPhone opnames maakt is dat een handige tip.
<John O`Mill>
Ja je kunt ook een bandrecorder mee laten lopen, maar dat was het punt dan ook niet echtRoRoNL schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 17:43:
[...]
-Neem een iPad, zet je iPhone ernaast op Speaker,
Tweakers heeft geen webapp toch?Zapato schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 16:54:
Als ik tweakers.net als webapp op het beginscherm zet
Je kan Tweakers toevoegen aan het beginscherm en dan wordt het een PWA-achtig ding met push notificaties en zo. Implementatie vanuit Apple was niet best en is niet best.
Have you tried turning it off and on again?
Ah ik dacht dat het gewoon een bookmark naar Safari was. Notificaties zou nog best handig zijnGr4mpyC3t schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 22:22:
[...]
Je kan Tweakers toevoegen aan het beginscherm en dan wordt het een PWA-achtig ding met push notificaties en zo. Implementatie vanuit Apple was niet best en is niet best.
De store , dat was hem. Die heb ik net omgezet en nu heb ik hem ook idd!Donstil schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 11:46:
[...]
Ze kijken niet naar GPS en/of Operator.
Ik heb het namelijk wel.
Bij Safari op macOS is de balk bovenin volgens mij wel rood, maar bij iOS niet. Dus denk inderdaad dat ze nog een vinkje moeten aanzetten.meesje schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 17:20:
[...]
Net even een test gedaan (ik maak normaliter geen gebruik van bladwijzers). Bij mij hetzelfde resultaat. Dit lijkt me een bug in iOS. Wat overigens fraaier zal zijn als ze het bovenste stuk ook rood laten kleuren. Bij bv websites als bol of coolblue is het bovenste deel van het scherm wel gekleurd. Volgens mij moet de website ontwikkelaar van tweakers aan de slag.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Voelt mij meer als een CSS dingetje dan echt een bug.THE_BASE schreef op zondag 22 december 2024 @ 09:11:
[...]
Bij Safari op macOS is de balk bovenin volgens mij wel rood, maar bij iOS niet. Dus denk inderdaad dat ze nog een vinkje moeten aanzetten.
Het gaat hier op mijn tel mis met de balk waar het camera eiland in zit.Donstil schreef op zondag 22 december 2024 @ 09:41:
[...]
Voelt mij meer als een CSS dingetje dan echt een bug.
Lijkt me vreemd dat je als user dark mode van je OS vraagt en dan moet hopen dat een website z’n css op orde heeft om je OS de juiste kleur selectie te laten doen.

Ps. Het gaat wel goed als je naar een andere Tweakers url navigeert in die web app. Bv als ik naar het forum ga in dezelfde webapp terwijl de webapp op de frontpage url ‘aangemaakt’ is.
PS2. Bij mij loopt nog steeds het toetsenbord hopeloos vast bij het gebruik in webapps
duidelijk een bug, website hoort hier geen invloed op te hebben als de user dark mode kiest.
[ Voor 21% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 22-12-2024 10:24 ]
Ja je kan het vreemd vinden maar toch werkt het zo,sjorsjuhmaniac schreef op zondag 22 december 2024 @ 10:21:
[...]
Het gaat hier op mijn tel mis met de balk waar het camera eiland in zit.
Lijkt me vreemd dat je als user dark mode van je OS vraagt en dan moet hopen dat een website z’n css op orde heeft om je OS de juiste kleur selectie te laten doen.
dit heeft dan ook niet met darkmode te maken, die balk kleurt mee met de CSS van de website. Je kunt daarin ook inbouwen dat de website snapt dat het device op darkmode staat en dan de site aanpast maar dat is weer heel wat anders.
Pak bijvoorbeeld maar eens macrumors, dan is die balk blauw, blauw wat het toestel uitleest uit de CSS dus
Edit: ook in Safari zonder bookmark op het begin scherm overigens, dat heeft er niet mee te maken. Tweakers is ook gewoon wit binnen Safari terwijl er ontelbaar websites zijn waar die balk mee kleurt met “de site”
:strip_exif()/f/image/KXbcNLFeiPVb4twENcYFqoFu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/db3pbix80Kg1XtLhuANV9fwd.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 44% gewijzigd door Donstil op 22-12-2024 10:34 ]
Aah ja ik zie het. Bij mij is https://www.macrumors.com/ donker blauw maar ik zie het veranderen. Dan heb ik geluk gehad dat al de andere sites(DuckDuckGo en grafana) die ik gecontroleerd heb het wel voor elkaar hebben. Mea culpaDonstil schreef op zondag 22 december 2024 @ 10:27:
[...]
Dit heeft niet met darkmode te maken, die balk kleurt mee met de CSS van de website. Je kunt daarin ook inbouwen dat de website snapt dat het device op darkmode staat en dan de site aanpast maar dat is wat anders.
Pak bijvoorbeeld maar eens macrumors, dan is die balk blauw, blauw wat het toestel uitleest uit de CSS dus
Edit: ook in Safari zonder bookmark op het begin scherm overigens. Tweakers is daarin ook gewoon wit terwijl er ontelbaar websites zijn waar die balk mee kleurt met “de site”
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ps. Blijf het van de zotte vinden, als ik zeg dark, dan moet het dark blijven imho
Ja dat moet de webdeveloper dan implementeren. Je kunt als Os wel meegeven “hallo ik sta op darkmode dus serveer mij een donkere website” maar als er geen donkere website is dan kan het toestel dat ding ook niet tonen natuurlijk.sjorsjuhmaniac schreef op zondag 22 december 2024 @ 10:37:
[...]
Aah ja ik zie het. Bij mij is https://www.macrumors.com/ donker blauw maar ik zie het veranderen. Dan heb ik geluk gehad dat al de andere sites(DuckDuckGo en grafana) die ik gecontroleerd heb het wel voor elkaar hebben. Mea culpa![]()
Ps. Blijf het van de zotte vinden, als ik zeg dark, dan moet het dark blijven imho
Neem 9to5mac als voorbeeld. Die hebben dat wel netjes (inclusief de balk bovenin)
/f/image/fzqJZd0RLvgllZKbgZHN8OwW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RQM4brB6s8TUbxDl8MWI7koq.png?f=fotoalbum_large)
Edit: Macrumors kiest daar voor donkergrijs ipv zwart. Ik vind dat persoonlijk wel de betere keuze, je kunt het als website beter matchen met de huis style en het is naar mijn mening wat fijner voor mijn ogen.
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 22-12-2024 10:50 ]
Totaal offtopic, het icoontje naast je wifi, is dat hoe het bereik wordt weergegeven bij dual sim?
39
Ja.Fietsbel schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:16:
[...]
Totaal offtopic, het icoontje naast je wifi, is dat hoe het bereik wordt weergegeven bij dual sim?
nieuws: Gerucht: alle iPhones met iOS 18-ondersteuning kunnen upgraden naar i...
Vanaf de iPhone XR/XS dus en de iPad mini van 2019 of later, iPad van 2020 of later, iPad Air van 2019 of later en iPad Pro uit 2018 of later.
[ Voor 15% gewijzigd door GerardVanAfoort op 22-12-2024 13:15 ]
NRG
iPhone op iOS 18.2:
Mail app met de mogelijkheid om gebruik te maken van “Categories”
Hier maak ik dan ook dankbaar gebruik van.
Gisterenavond de iPad Pro geupdate naar iOS 18.2
En hier heeft mail die mogelijkheid niet !!!
Aaarggghhhh
What were they thinking !!
Eric, Signing off !!
Welke iPhone en iPad heb je? Ik heb het blijkbaar sowieso niet op mijn iPhone 13 en iPad 2022, maar ik weet niet of dit aan nieuwere modellen is voorbehouden..?Eric H schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:34:
Irritatiefactortje…….
iPhone op iOS 18.2:
Aaarggghhhh
NRG
De nieuwe categorieën heb je alleen als je device in het Engels staat, kan dit het niet zijn toevallig ?.Eric H schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:34:
Irritatiefactortje…….
iPhone op iOS 18.2:
Aaarggghhhh
De categorieën mail app is nog niet uit voor iPadOS.Carlos0_0 schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:51:
[...]
De nieuwe categorieën heb je alleen als je device in het Engels staat, kan dit het niet zijn toevallig ?.
Ja……dit dus……..Donstil schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:59:
[...]
De categorieën mail app is nog niet uit voor iPadOS.
Maar hoe dan?
Vind dit echt wel een flinke misser hoor.
Ik snap dat iPad OS gezien moet worden als een op zichzelf staand OS, maar dan nog.
Nu heb ik op mijn iPhone de mail netjes gecategoriseerd, dus mijn mail app laat de goede item-count zien aan ongelezen mail. Pak ik mijn iPad erbij, staat de ongelezen mail count opeens een factor 10 hoger.
Hoop echt dat ze dat snel rechttrekken, want dit is voor mij reden om het op mijn iPhone weer uit te zetten. Maar de kans dat ik eraan denk om het weer aan te zetten als het op de iPad ook beschikbaar is, wordt dan wel klein.
Eric, Signing off !!
Ja Apple en mail blijft een vreselijke combinatie helaas.Eric H schreef op zondag 22 december 2024 @ 15:36:
[...]
Ja……dit dus……..
Maar hoe dan?
Vind dit echt wel een flinke misser hoor.
Ik snap dat iPad OS gezien moet worden als een op zichzelf staand OS, maar dan nog.
Nu heb ik op mijn iPhone de mail netjes gecategoriseerd, dus mijn mail app laat de goede item-count zien aan ongelezen mail. Pak ik mijn iPad erbij, staat de ongelezen mail count opeens een factor 10 hoger.
Hoop echt dat ze dat snel rechttrekken, want dit is voor mij reden om het op mijn iPhone weer uit te zetten. Maar de kans dat ik eraan denk om het weer aan te zetten als het op de iPad ook beschikbaar is, wordt dan wel klein.
gebruik je wellicht iets van een adblocker zoals Pi-Hole of Adguard?MAdD schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:22:
merk dat ik sinds 18.2 op zowel mij iphone (13) als mijn ipad (Pro 4th gen) problemen heeft met het ophalen van emails.
Als ik mail open,staat er nu bijna altijd xx berichten downloaden (afhankelijk van de aantal emails die ik nog niet gelezen heb).
Ik gebruik IMAP via ZOHO en dat gaat nu erg langzaam. In mijn netwerk is niks veranderd....
zijn er meer mensen die hier last van hebben
want ondanks het uitzetten van Private-Relay in mijn iCloud+ instellingen lijken de hostnames die daarmee geassocieerd zijn (mask.icloud.com en mask-h2.icloud.com) benadert te worden en die staan bij mij geblokkeerd.
Hef ik de blokkade op Private-Relay in Pi-Hole en Adguard op dan worden die 2 hosts niet geblokkeerd en lijken mails weer, zoals voorheen, zonder problemen binnen te komen/te laden.
Super irritant
[ Voor 5% gewijzigd door Yucko op 23-12-2024 16:34 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Na 1x gebruik: Goede functie met toegevoegde waarde wat mij betreft.
[ Voor 6% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 24-12-2024 10:53 ]
Blijkt dat het probleem zit in de optie ‘Beperk op-adrestracking” op je wifi netwerk (instellingen ==> wifi ==> I icoontje)Yucko schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:33:
[...]
gebruik je wellicht iets van een adblocker zoals Pi-Hole of Adguard?
want ondanks het uitzetten van Private-Relay in mijn iCloud+ instellingen lijken de hostnames die daarmee geassocieerd zijn (mask.icloud.com en mask-h2.icloud.com) benadert te worden en die staan bij mij geblokkeerd.
Hef ik de blokkade op Private-Relay in Pi-Hole en Adguard op dan worden die 2 hosts niet geblokkeerd en lijken mails weer, zoals voorheen, zonder problemen binnen te komen/te laden.
Super irritanten hoop dan ook dat dit een fout is en met een toekomstige update opgelost wordt.
Als je deze uitzet werkt het weer vanouds….
Aangezien ik pi-hole gebruik is deze extra optie niet nodig….
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
Ik snap de link tussen de twee niet. Het ‘beperk op adres tracking’ heeft betrekking op het Mac addres van je wifi eth adapter. Door het aan te zetten gebruikt je tel een random Mac. Door het uit te zetten gebruikt je tel het originele Mac address. Waarom zou pihole je tegen het tracken op Mac addres niveau helpen?MAdD schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:47:
[...]
Blijkt dat het probleem zit in de optie ‘Beperk op-adrestracking” op je wifi netwerk (instellingen ==> wifi ==> I icoontje)
Als je deze uitzet werkt het weer vanouds….
Aangezien ik pi-hole gebruik is deze extra optie niet nodig….
Ik heb je verhaal een beetje terug gelezen en het lijkt me dat je nu een andere ip adres en mogelijk zelfs een andere dns server voorgeschoteld krijgt doordat je Mac adres gewisseld is. Ik vermoed dat er nu dus wel geresolved kan worden en dat het daarom werkt. Heb je gecontroleerd dat je requests nog daadwerkelijk naar je pihole gaan?
Op mijn scherm is je achtergrond niet egaal zwart maar meen ik je wallpaper te herkennen, tenminste het wolken patroon. Helpt je geen drol natuurlijk maar wouw het ff kwijt 😂Donstil schreef op donderdag 26 december 2024 @ 22:54:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn achtergrond is stuk en blijft zwart, geen focus mode aan, toestel herstart etc.
Iemand een idee? Lijkt op een functie die ik aan heb staan maar zou niet weten welke.
Ik heb op een niet beta 18.1 een keer een probleem gehad dat de wallpaper niet meer wilde wisselen, maar bij hielp een reboot gelijk.
Ja klopt, als je goed kijkt zie je de wallwaper erachter idd.sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 26 december 2024 @ 23:59:
[...]
Op mijn scherm is je achtergrond niet egaal zwart maar meen ik je wallpaper te herkennen, tenminste het wolken patroon. Helpt je geen drol natuurlijk maar wouw het ff kwijt 😂
Ik heb op een niet beta 18.1 een keer een probleem gehad dat de wallpaper niet meer wilde wisselen, maar bij hielp een reboot gelijk.
Voor de aller zekerheid: Heb je bij de instellingen van het aanpassen van het homescreen niet per ongeluk op het zonnetje gedrukt? Dat las ik regelmatig op Reddit na de release van 18.... https://www.reddit.com/r/...paper_dimming_ios_18_bug/Donstil schreef op donderdag 26 december 2024 @ 22:54:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn achtergrond is stuk en blijft zwart, geen focus mode aan, toestel herstart etc.
Iemand een idee? Lijkt op een functie die ik aan heb staan maar zou niet weten welke.
Mm dat lijkt alleen voor de wallpaper op het beginscherm te zijn, stond niet aan ook verder. Maaaar ik heb het aangezet > geen resultaat > uitgezet > opgelost.Dennisdn schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 08:03:
[...]
Voor de aller zekerheid: Heb je bij de instellingen van het aanpassen van het homescreen niet per ongeluk op het zonnetje gedrukt? Dat las ik regelmatig op Reddit na de release van 18.... https://www.reddit.com/r/...paper_dimming_ios_18_bug/
Dus thanks 🙏🏼
Is dit geen optie in "Always On"? (Altijd aan). Daar kan je er voor kiezen om geen achtergrond te tonen. Bij Pas aan is een toggle voor Toon achtergrond.Donstil schreef op donderdag 26 december 2024 @ 22:54:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Edit: Zie dat het al opgelost is.
[ Voor 5% gewijzigd door CarJunkyXL op 28-12-2024 13:00 ]
Hebben anderen dit ook?
Niet met Google maps, waze, myroute app, organic maps en maps.me.
Wat is hier aan de hand?
Eerst dit.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WRP8AA0RktV9JjafmoTZAjaS.jpg?f=user_large)
Een paar minuten later dit:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fXC1YiUwt7FPF4Jz9ryiKFpw.jpg?f=user_large)
<John O`Mill>
Nooit eerder gezien. Ben ook wel nieuwsgierig.Hippe Lip schreef op maandag 30 december 2024 @ 22:51:
Ik krijg opeens een rare melding en het laden van mijn iPad Pro (11 inch) (3e generatie) stopt dan. Dit lijkt op wat ik vele jaren geleden kreeg als ik met een niet-Apple-kabeltje ging laden, maar daar mag Apple toch niet meer op selecteren? Dat is toch waarom USB-C verplicht is?
Wat is hier aan de hand?
Eerst dit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier eerste hit bij zoeken:
https://www.machulp.nu/opladen-uit-ipad/
@don spike Dank. Maar helaas blijkt dit niet aan de hand.don spike schreef op maandag 30 december 2024 @ 23:11:
[...]
Nooit eerder gezien. Ben ook wel nieuwsgierig.
Hier eerste hit bij zoeken:
https://www.machulp.nu/opladen-uit-ipad/
Ten eerste werd er met deze iPad geen lader meegeleverd en is er dus geen ‘meegeleverde lader’, zoals in het begin van het bericht genoemd. Er is dus ook geen ‘originele kader’, zoals in punt 3 genoemd. Dat is allemaal oud. Apple kevert tegenwoordig (sinds USB-C) geen laders meer mee.
Verder is de aansluiting én de stekker aan de kabel schoon.
De kader gebruik ik al sinds ik de iPad heb (neer dan een jaar) en nooit problemen gehad. Die is prima.
Het opvallendste is dat het eerst een paar minuten (5-10?) goed gaat, en dan opeens stopt…

<John O`Mill>
Het nadeel van USB-C is dat er heel veel verschillende USB-C’s zijn. Van een hele bult merkloze USB-C’s die ik heb liggen doen er maar een paar het met de iPhone bijvoorbeeld.Hippe Lip schreef op maandag 30 december 2024 @ 22:51:
Dat is toch waarom USB-C verplicht is?
Dat die stopt is toch wel vreemd, laden andere aparaten er wel mee op ?Hippe Lip schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 00:07:
[...]
@don spike Dank. Maar helaas blijkt dit niet aan de hand.
Ten eerste werd er met deze iPad geen lader meegeleverd en is er dus geen ‘meegeleverde lader’, zoals in het begin van het bericht genoemd. Er is dus ook geen ‘originele kader’, zoals in punt 3 genoemd. Dat is allemaal oud. Apple kevert tegenwoordig (sinds USB-C) geen laders meer mee.
De kader gebruik ik al sinds ik de iPad heb (neer dan een jaar) en nooit problemen gehad. Die is prima.
Het opvallendste is dat het eerst een paar minuten (5-10?) goed gaat, en dan opeens stopt…
Geen focus mode? Dat weet je zeker, op je screenshot wel zeker. Maar ik had dit al euvel ook al gezien bij een achtergrond van de collections(meen die met de vissen erop dat die ook zwart blijft)Donstil schreef op donderdag 26 december 2024 @ 22:54:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Ja zeker, ook met focus mode uit bleef het.Nicj56 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:16:
[...]
Geen focus mode? Dat weet je zeker, op je screenshot wel zeker. Maar ik had dit al euvel ook al gezien bij een achtergrond van de collections(meen die met de vissen erop dat die ook zwart blijft)
Waren ook geen aanpassingen geweest aan de focus modes.
Het lijkt uiteindelijk de lader te zijn die uitvalt na een paar minuten gebruik.Hippe Lip schreef op maandag 30 december 2024 @ 22:51:
Ik krijg opeens een rare melding en het laden van mijn iPad Pro (11 inch) (3e generatie) stopt dan. Dit lijkt op wat ik vele jaren geleden kreeg als ik met een niet-Apple-kabeltje ging laden, maar daar mag Apple toch niet meer op selecteren? Dat is toch waarom USB-C verplicht is?
Wat is hier aan de hand?
Eerst dit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Typisch geval van jammer, maar helaas.
<John O`Mill>
Dat had ik ook gezien en weet dat Apple al enige tijd geen laders standaard meelevert.Hippe Lip schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 00:07:
[...]
@don spike Dank. Maar helaas blijkt dit niet aan de hand.
Uit eigen ervaring weet ik dat niet alle USB-C laders hetzelfde zijn... veel soorten ondersteunende spanningen/stromen etc. Gebruik zelf alleen origineel Apple laders (die je los erbij kunt lopen) en Anker laders / powerbanks.
Ook is met USB-C is er een communicatie tussen apparaat en lader, daar kan ook een issue in zitten...
Kan mij dus voorstellen dat elke willekeurige niet Apple USB-C lader problemen kan geven, dus stellig zijn omdat Apple geen laders meelevert de informatie per definitie onjuist of achterhaald is is mijn inziens wel erg kort door de bocht. Er zijn zoveel USB-C smaken en kwaliteit verschillen. Zal toch eerst in lader/kabel zoeken.
Succes verder.
Hier komt de mail vrijwel niet binnen zonder een refresh te forceren en zelfs dan duurt het lang. Op Reddit staan ook een aantal topics over dit gedrag.sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 01:28:
Ik heb een "trage" mail app. Als ik de mail app open zie ik mijn laast gebruikte scherm, bv mijn mailbox, maar de app reageert niet op inputs voor ong 5 sec. Hebben anderen daar ook last van?
Heb dit ook. Maar notification laat dan wel zien dat er bijvoorbeeld twee nieuwe berichten zijn, maar staan dan nog niet in de lijst. Verversen duurt dan een eeuwigheid.crypt0rr schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 09:07:
[...]
Hier komt de mail vrijwel niet binnen zonder een refresh te forceren en zelfs dan duurt het lang. Op Reddit staan ook een aantal topics over dit gedrag.
Maar… als ik dan overschakel van wifi naar mobiele data, kan ik ze wel snel binnenkrijgen.
Weet hier dus nog niet of het aan iOS ligt, of aan router/firewall settings (iets waar ik sinds kort flink mee aan het hobbyen ben).
Ik had dit probleem ook langere tijd. Daarnaast kwamen e-mails vaak helemaal niet of met flinke vertraging (automatisch zonder te refreshen) binnen, ondanks dat ik de correcte instellingen had. Uiteindelijk ben ik daarom overgestapt naar een andere mail-app. Ik had gehoopt dat de mail-app in deze iOS-versie verbeterd zou zijn, maar helaassjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 01:28:
Ik heb een "trage" mail app. Als ik de mail app open zie ik mijn laast gebruikte scherm, bv mijn mailbox, maar de app reageert niet op inputs voor ong 5 sec. Hebben anderen daar ook last van?

Ik heb dit trage ververs probleem niet met de standaard ios mailapp. Na openen ververst hij binnen no-time (wifi). Wat ik wel mis is een automatische notificatie van nieuwe mails zonder dat de app geopend is. Dat doet hij bij Whatsapp wel, waarom kan dat niet bij mail? Ik meen gelezen te hebben dat apple die notificatie op de achtergrond uitgeschakeld heeft, waarom dan?Cariernb schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 10:51:
Ik had dit probleem ook langere tijd. Daarnaast kwamen e-mails vaak helemaal niet of met flinke vertraging (automatisch zonder te refreshen) binnen, ondanks dat ik de correcte instellingen had. Uiteindelijk ben ik daarom overgestapt naar een andere mail-app. Ik had gehoopt dat de mail-app in deze iOS-versie verbeterd zou zijn, maar helaas
Als er een mailapp bestaat die dat wel kan hoor ik dat graag.
Ik gebruik al geruime tijd de app Spark op al mijn Apple-toestellen. Hier heb ik al mijn e-mailadressen in gekoppeld en ontvang ik meldingen wel direct. Tot de tijd dat Apple de mail app heeft aangepast, houd ik het hierop. Er zullen waarschijnlijk nog genoeg andere aanbieders zijn met een soortgelijke app.grun93 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 11:29:
[...]
Dat werkt hier wel gewoon hoor, ik krijg netjes notificaties van e-mail.grun93 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 11:29:
[...]
Ik heb dit trage ververs probleem niet met de standaard ios mailapp. Na openen ververst hij binnen no-time (wifi). Wat ik wel mis is een automatische notificatie van nieuwe mails zonder dat de app geopend is. Dat doet hij bij Whatsapp wel, waarom kan dat niet bij mail? Ik meen gelezen te hebben dat apple die notificatie op de achtergrond uitgeschakeld heeft, waarom dan?
Je moet er alleen even op letten (althans dat moest ik) dat je op 2 plekken notificaties kunt regelen voor de mail app.
Instellingen > meldingen > mail
Daar zet je de notificaties in zijn geheel aan/uit.
Instellingen > meldingen > mail > pas meldingen aan > iCloud
Daar stonden de notificaties uit voor mijn iCloud mailbox. Aangezet en nu werkt het al een paar mandjes.
Ik ga dat Sparks eens proberen en ook jouw tip bestuderen. Als fervent Android user en nu aan de slag met Apple is het soms best lastig. Zo heeft het me uren gekost om het geluid van de notificaties aan te passen, kan ook aan mij liggen.Donstil schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 11:50:
Dat werkt hier wel gewoon hoor, ik krijg netjes notificaties van e-mail.
Waarom dan toch een Apple? Vooral vanwege het kleine formaat. Ik heb nu een SE (2022) die maar 4,7" is, betaalbaar was en toch updates krijgt tot eind 2028. Samsung en anderen hebben eindelijk het licht gezien en bieden ook lange tijd updates aan maar het blijven bakstenen. Ik wil een kleine telefoon en ik ben vast niet alleen. En geen foldable, die is wel klein maar veel te duur.
Zoek wel goed uit of je Spark wilt gebruiken. Spark cached een gedeelte van je mails (header dacht ik) op zijn eigen servers.grun93 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 12:14:
[...]
Ik ga dat Sparks eens proberen en ook jouw tip bestuderen. Als fervent Android user en nu aan de slag met Apple is het soms best lastig. Zo heeft het me uren gekost om het geluid van de notificaties aan te passen, kan ook aan mij liggen.
Waarom dan toch een Apple? Vooral vanwege het kleine formaat. Ik heb nu een SE (2022) die maar 4,7" is, betaalbaar was en toch updates krijgt tot eind 2028. Samsung en anderen hebben eindelijk het licht gezien en bieden ook lange tijd updates aan maar het blijven bakstenen. Ik wil een kleine telefoon en ik ben vast niet alleen. En geen foldable, die is wel klein maar veel te duur.
Instellingen --> Horen & Voelen simpeler kan gewoon niet(Er staat zelfs een geluids icoontje voor), en sommige apps kunnen eigen geluidjes gebruiken.grun93 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 12:14:
[...]
Ik ga dat Sparks eens proberen en ook jouw tip bestuderen. Als fervent Android user en nu aan de slag met Apple is het soms best lastig. Zo heeft het me uren gekost om het geluid van de notificaties aan te passen, kan ook aan mij liggen.
Dit regel je dan in de app zelf, anders wordt het standaard geluidje gebruikt van Settings.
[ Voor 4% gewijzigd door Carlos0_0 op 04-01-2025 12:34 ]
OK, maar ik ben hoogbejaard, daarom schreef ik al 'het kan ook aan mij liggen'.Carlos0_0 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 12:33:
Instellingen --> Horen & Voelen simpeler kan gewoon niet(Er staat zelfs een geluids icoontje voor), en sommige apps kunnen eigen geluidjes gebruiken.
Dit regel je dan in de app zelf, anders wordt het standaard geluidje gebruikt van Settings.
Goed dat je dit toevoegt @Donstil! Dit was inderdaad zo in het verleden, zie ook: https://www.iculture.nl/n...rivacy-mail-platte-tekst/Donstil schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 12:22:
[...]
Zoek wel goed uit of je Spark wilt gebruiken. Spark cached een gedeelte van je mails (header dacht ik) op zijn eigen servers.
Hedendaags, verzamelen en gebruiken ze (naar eigen zeggen) gegevens uitsluitend om e-mails te lezen en verzenden, meldingen te ontvangen en geavanceerde e-mailfuncties te gebruiken. Heb het risico maar gewoon geaccepteerd, maar inderdaad iets om rekening mee te houden.
Je zou als je dit gewend ben misschien als Android gebruiker, de gmail app kunnen downloaden.grun93 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 12:36:
[...]
OK, maar ik ben hoogbejaard, daarom schreef ik al 'het kan ook aan mij liggen'.
Ook bestaat de outlook app op IOS, andere email apps op ios niet bekend mee.
Dat probleem heb ik niet. mails komen binnen en zijn zichtbaar. De app 'freezed' alleen 5sec and reageert helemaal niet op input (swipen).crypt0rr schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 09:07:
[...]
Hier komt de mail vrijwel niet binnen zonder een refresh te forceren en zelfs dan duurt het lang. Op Reddit staan ook een aantal topics over dit gedrag.
Ik ervaar geen problemen met daadwerkelijk emails ontvangen. Ook notificaties doen het prima. Op iOS 18 had ik een probleem met imap. All mijn mail staat in een imap-submap. Die kan je ook netjes configureren in je account, maar de mailapp deed er niets mee. Ik kreeg dus mijn volledige user-home-dir in de mail app te zien. Dat probleem is nu weg.Cariernb schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 10:51:
[...]
Ik had dit probleem ook langere tijd. Daarnaast kwamen e-mails vaak helemaal niet of met flinke vertraging (automatisch zonder te refreshen) binnen, ondanks dat ik de correcte instellingen had. Uiteindelijk ben ik daarom overgestapt naar een andere mail-app. Ik had gehoopt dat de mail-app in deze iOS-versie verbeterd zou zijn, maar helaas
Op iOS 17 geen enkel probleem whatsoever gehad.
notificaties doen het bij mij ook. Ik gebruik de standaard icloud, hotmail/office365 en een prive mail server. Alle notificaties doen het normaal bij mij. Prive mail server staat op Fetch, daar zijn de notificaties dus van 'vertraagd' maar komen wel op de telefoon zonder dat ik de mail app moet openen.grun93 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 11:29:
[...]
Ik heb dit trage ververs probleem niet met de standaard ios mailapp. Na openen ververst hij binnen no-time (wifi). Wat ik wel mis is een automatische notificatie van nieuwe mails zonder dat de app geopend is. Dat doet hij bij Whatsapp wel, waarom kan dat niet bij mail? Ik meen gelezen te hebben dat apple die notificatie op de achtergrond uitgeschakeld heeft, waarom dan?
Weet je zeker dat je je mail ge-pushed krijgt? Of ben je bekend met het Fetch interval?
Nee, fetch gaat geen bel doen rinkelen. Ik doe niet aan icloud maar wel aan een prive mail server. Die pushed pas als ik de mail open, niet daarvoor terwijl ik dat wel wil. Ga me eens verdiepen in fetched, tnx.sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 13:33:
notificaties doen het bij mij ook. Ik gebruik de standaard icloud, hotmail/office365 en een prive mail server. Alle notificaties doen het normaal bij mij. Prive mail server staat op Fetch, daar zijn de notificaties dus van 'vertraagd' maar komen wel op de telefoon zonder dat ik de mail app moet openen. Weet je zeker dat je je mail ge-pushed krijgt? Of ben je bekend met het Fetch interval?
Ik vermoed dat je privé mail dus niet pushed maar alleen gefetched wordt. En dat gebeurd zoiezo iedere keer als je de app opent en daarnaast dus op een vast tijdsinterval. Instellingen - mail - accounts - fetch new data - en daar je instellingen per account bekijken.grun93 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 13:48:
[...]
Nee, fetch gaat geen bel doen rinkelen. Ik doe niet aan icloud maar wel aan een prive mail server. Die pushed pas als ik de mail open, niet daarvoor terwijl ik dat wel wil. Ga me eens verdiepen in fetched, tnx.
Wellicht speelt de terminologie me parten. Fetched is ophalen toch, en pushed meteen versturen? Mijn mailhoster is runway in Noorwegen en ik wil graag dat die de mail meteen doorstuurt en ik daar dan een notificatie van krijg op het openingscherm van de SE, ook als de mail app niet open staat. Net zoals Whatsapp dat doet.sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 15:10:
Ik vermoed dat je privé mail dus niet pushed maar alleen gefetched wordt. En dat gebeurd zoiezo iedere keer als je de app opent en daarnaast dus op een vast tijdsinterval. Instellingen - mail - accounts - fetch new data - en daar je instellingen per account bekijken.
Standaard mail app op ios doet voor zover ik weet niet aan IMAP IDLE, de techniek die veel imap providers gebruiken voor push imap... Als de imap provider zich niet wil conformeren aan de mail iOS-standaarden, dan zal je of een andere app of andere provider moeten gebruiken. Of genoegen nemen met periodiek controleren op nieuwe mails (Fetch interval).grun93 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 16:33:
[...]
Wellicht speelt de terminologie me parten. Fetched is ophalen toch, en pushed meteen versturen? Mijn mailhoster is runway in Noorwegen en ik wil graag dat die de mail meteen doorstuurt en ik daar dan een notificatie van krijg op het openingscherm van de SE, ook als de mail app niet open staat. Net zoals Whatsapp dat doet.
[ Voor 15% gewijzigd door Mawlana op 04-01-2025 17:36 ]
fetch en push hebben hier alleen maar betrekking op het verkrijgen van de mails van de mailserver.grun93 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 16:33:
[...]
Wellicht speelt de terminologie me parten. Fetched is ophalen toch, en pushed meteen versturen? Mijn mailhoster is runway in Noorwegen en ik wil graag dat die de mail meteen doorstuurt en ik daar dan een notificatie van krijg op het openingscherm van de SE, ook als de mail app niet open staat. Net zoals Whatsapp dat doet.
Fetch == telefoon klopt aan bij mail server en vraagt "heb je nog mail?!", herhaal dit met het ingestelde interval
Push == telefoon meld zich bij mail server: "ik ben kees hier is mijn lijntje " en geeft zo'n leeg conserve blik met een touwtje eraan. Roep aub keihard op dat lijntje als je een nieuwe mail binnenkrijgt!
Ik heb een prive mailserver die geen push ondersteund. Daar haal ik ieder uur mail op, fetch interval is ingesteld op 1x p uur. Als de telefoon mail ophaalt en nieuwe mail vind, wordt er een notificatie gegenereerd op het lockscreen of homescreen. Dit gebeurd dus max 1x per uur. Heb ik sinds de laatse check 10 mails, krijg ik in 1 klap 10 notificaties, ook al zijn de mailtjes verspreid door het uur ontvangen.
Als je de mail app opent worden alle mailaccounts (servers) nog eens gevraagd of er nieuwe mail is. Nieuwe mail die dan wordt gevonden, wordt geen notificatie voor gegeneerd.
Snap niet wat er aan de hand is.
Onder haptics op mijn Watch is alles goed ingesteld.
Notifications van WhatsApp staan ingeschakeld
Horloge staat in focus mode, maar alle meldingen mogen doorkomen, ook van WhatsApp
Heb al wat zitten spelen met instellingen zowel op mijn iPhone 14Pro als op mijn Apple Watch, maar tot nog toe zonder resultaat.
Heb beide toestellen ook al opnieuw opgestart en op de iPhone alle apps geupdate.
Ander apps (oa Mail en Calender) geven wel haptic feedback op de Watch
I’m lost……
Eric, Signing off !!
Zet focus modus eens uit. Misschien dat het daar aan ligt.Eric H schreef op zondag 5 januari 2025 @ 15:48:
Weet niet of ik hier goed zit, maar ik heb sinds kort het probleem dat bij binnenkomende WhatsAppjes mijn Apple Watch Ultra 2 geen haptics meer geeft.
Horloge staat in focus mode, maar alle meldingen mogen doorkomen, ook van WhatsApp
Heb al wat zitten spelen met instellingen zowel op mijn iPhone 14Pro als op mijn Apple Watch, maar tot nog toe zonder resultaat.
Heb beide toestellen ook al opnieuw opgestart en op de iPhone alle apps geupdate.
I’m lost……
Kan zijn dat whatsapp bij eender welke focus modus haptische feedback negeert.
[ Voor 4% gewijzigd door TheKerremenke op 05-01-2025 16:08 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Geen verschil…TheKerremenke schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:07:
[...]
Zet focus modus eens uit. Misschien dat het daar aan ligt.
Kan zijn dat whatsapp bij eender welke focus modus haptische feedback negeert.
Heb het ook pas sinds ik de Apple Watch Ultra heb,
Andere (oude) Apple Watch kreeg ik wel de haptics als ik een appje kreeg….
Het zal (kan niet anders) dan dat het een instelling is op de Watch, maar ik heb geen flauw idee waar ik het zoeken moet……
Eric, Signing off !!
Je bent in ieder geval niet alleen: Geen whatsapp meldingen op Apple Watch meerEric H schreef op zondag 5 januari 2025 @ 15:48:
Weet niet of ik hier goed zit, maar ik heb sinds kort het probleem dat bij binnenkomende WhatsAppjes mijn Apple Watch Ultra 2 geen haptics meer geeft.
I’m lost……
Had ook al een Google-rondje gedaan en kwam ook wel meldingen tegen, maar die kwamen of zonder oplossing of waren al van langer geleden of waren doodlopende topics…
Ben heel benieuwd, al lang blij dat ik niet de enige ben (al is twee ook wel wat weinig om van een patroon te spreken ;-) )
Eric, Signing off !!
Waarom verschijnen emojis sinds de laatste update zo langzaam wanneer je ze tevoorschijn wilt halen bijv via whatsapp?
15 pm op ios18.2 hier.
Werkt dit ook niet?Eric H schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:33:
Had ook al een Google-rondje gedaan en kwam ook wel meldingen tegen, maar die kwamen of zonder oplossing of waren al van langer geleden of waren doodlopende topics…
[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 05-01-2025 17:01 ]
Heeft zich zelf opgelost door het ineens wel te doenjefjef schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:52:
Crosspost uit tesla forum hoop hier hulp te krijgen: Ik krijg dus mijn Apple Watch Ultra 2 niet werkende met de tesla app op de Watch. Elke keer geeft deze aan kom dichter met uw iPhone. Ik leg de horloge zelfs er boven op , tegenaan enz.. niets dan alleen deze boodschap. Iemand een hint?
Bij mij werkte dit:Tom schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:10:
Ik heb ook problemen met notificaties sinds iOS 18. Met name mail geeft regelmatig geen notificatie. Zowel de instellingen onder notifications' als onder 'app' en vervolgens 'mail' staan goed, ook per mailbox. Focus staat uit.
Donstil schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 11:50:
[...]
Dat werkt hier wel gewoon hoor, ik krijg netjes notificaties van e-mail.
Je moet er alleen even op letten (althans dat moest ik) dat je op 2 plekken notificaties kunt regelen voor de mail app.
Instellingen > meldingen > mail
Daar zet je de notificaties in zijn geheel aan/uit.
Instellingen > meldingen > mail > pas meldingen aan > iCloud
Daar stonden de notificaties uit voor mijn iCloud mailbox. Aangezet en nu werkt het al een paar mandjes.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Net voor de grap mijn oude AppleWatch 4 omgedaan en lord behold……hier krijg ik dus wél haptics als ik een WhatsApp binnenkrijg.Eric H schreef op zondag 5 januari 2025 @ 15:48:
I’m lost……
Mijn voorzichtige conclusie is dus dat het gezicht moet worden in een instelling op mijn AppleWatch Ultra Gen2
Eric, Signing off !!
[ Voor 68% gewijzigd door Donstil op 06-01-2025 19:22 ]
Bèta's zijn officieel beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program, of Apple Beta Software Program. Hoe je aan een bèta kunt komen via onofficiële wegen mag je zelf uitzoeken, en gaan we hier niet bespreken. Zie ook de huisregels.