Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:39
Denk eerder donderdag op ze vroegst, eerst wordt deze rc2 nog even kort getest natuurlijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-10 17:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

iOS 18.2 launching today with most compelling Apple Intelligence features yet

https://9to5mac.com/2024/...elease-date-new-features/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:09
Splinter Cell schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:02:
iOS 18.2 launching today with most compelling Apple Intelligence features yet

https://9to5mac.com/2024/...elease-date-new-features/
No it isn't. Not for us. But do we care?

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:55
bloody schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:11:
Dat zal wel tijd worden, battery life op 18.1 is echt dramatisch vergeleken met 17.x.
Dacht dat het aan mij lag, maar ook bij mij gaat de batterij veel sneller leeg. Jij ervaart dus ook batterijproblemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Untouchablezz20 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 18:07:
[...]

Dacht dat het aan mij lag, maar ook bij mij gaat de batterij veel sneller leeg. Jij ervaart dus ook batterijproblemen?
Toevallig misschien de zelfde telefoon, want merk er op mijn 15 pro max helemaal geen verschil ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:55
Carlos0_0 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 18:09:
[...]

Toevallig misschien de zelfde telefoon, want merk er op mijn 15 pro max helemaal geen verschil ?.
iPhone 15 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of-Aaargh schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:58:
[...]

No it isn't. Not for us. But do we care?
Ja zonder Amerikaans (of ander AI land) account heb je vrijwel niets aan deze update inderdaad.

Al is het wel handig dat de 18.2 telefoons zonder AI de emojis nu ook gaan snappen :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-10 08:44

bloody

0.000 KB!!

Untouchablezz20 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 18:07:
[...]

Yep, iPhone 14 hier.

Er zijn vele threads op het apple forum te vinden, ik geef er twee:
https://discussions.apple.com/thread/255843853
https://discussions.apple.com/thread/255761370

Hopelijk wordt het snel gefixt :)

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-10 22:20
18.2 rolt juist binnen voor de 16 PM 2,21gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 17:42
Onduidelijkheid hier.

Wij kunnen nog altijd geen gebruik maken van Apple’s Intelligence. Maar wat houdt nu AI in nu Siri met deze update gebruik gaat maken van ChatGPT? Ofwel Siri gaat ophouden met haar domme antwoorden als ‘ik heb het naar je telefoon gezonden’ als antwoord op de meest simpele vragen. Kunnen wij hier nu straks met 18.2 wel gebruik gaan maken? Of is AI nu ChatGPT?

Sorry, ik zou dit natuurlijk aan Siri gevraagd kunnen hebben, maar omdat ik rekening houd met haar domme reactie stel ik mijn vragen maar even hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:27
Zo, iOS 18.2 staat er op. Mijn eerste indruk is dat de animaties ‘trager’ of ‘rustiger’ zijn? Geen idee hoe ik het moet verwoorden. Meer relaxed of zo.

Herkenbaar voor anderen? Of ben ik gek geworden?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:41:
Zo, iOS 18.2 staat er op. Mijn eerste indruk is dat de animaties ‘trager’ of ‘rustiger’ zijn? Geen idee hoe ik het moet verwoorden. Meer relaxed of zo.

Herkenbaar voor anderen? Of ben ik gek geworden?
Past zich aan aan de gebruiker ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RicoK schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:15:
Onduidelijkheid hier.

Wij kunnen nog altijd geen gebruik maken van Apple’s Intelligence. Maar wat houdt nu AI in nu Siri met deze update gebruik gaat maken van ChatGPT? Ofwel Siri gaat ophouden met haar domme antwoorden als ‘ik heb het naar je telefoon gezonden’ als antwoord op de meest simpele vragen. Kunnen wij hier nu straks met 18.2 wel gebruik gaan maken? Of is AI nu ChatGPT?

Sorry, ik zou dit natuurlijk aan Siri gevraagd kunnen hebben, maar omdat ik rekening houd met haar domme reactie stel ik mijn vragen maar even hier.
Je bericht is een tikkie onduidelijk wat mij betreft maar verwacht je dat Siri met ChatGPT overweg kan? Want dat gaat in de EU voorlopig niet zo zijn.

Een selectie van de Apple Intelligentie functies gaat in April 2025 in de EU uitkomen, welke dat zijn is nog niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Carlos0_0 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 20:34:
[...]

Past zich aan aan de gebruiker ? :9
Ja, dat zal het wel zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:17
Mijn cameraregelaar (16 Pro) deed niks meer na de update naar 18.2, stond opeens op 'Geen' en Camera stond niet in de lijst. Daarna willekeurig Instagram / Vergrootglas aangeklikt en opeens verscheen Camera weer. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:32
Pino112 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 21:13:
Mijn cameraregelaar (16 Pro) deed niks meer na de update naar 18.2, stond opeens op 'Geen' en Camera stond niet in de lijst. Daarna willekeurig Instagram / Vergrootglas aangeklikt en opeens verscheen Camera weer. 7(8)7
Onder 18.1 verdween mijn standaard app voor die knop random. Hopelijk blijft hij nu op mijn camera app staan, i.p.v. niets te doen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-10 18:45

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Maakt iemand hier gebruik van de Call Filtering optie? Zo ja, welke app gebruik je om spam calls te detecteren en/of om meer info te krijgen over de identiteit van de beller?

In het Default Apps overzicht zie ik nu namelijk de optie Call Filtering staan.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Voor het eerst na een update van iOS/iPadOS dat bluetooth niet is ingeschakeld. Prima.

In mijn geval, ik heb geen enkel bluetooth apparaat gekoppeld aan zowel mijn iPhone en iPad.

NRG

• Carlos0_0
GerardVanAfoort schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:26:
Voor het eerst na een update van iOS/iPadOS dat bluetooth niet is ingeschakeld. Prima.

In mijn geval, ik heb geen enkel bluetooth apparaat gekoppeld aan zowel mijn iPhone en iPad.
Oh doe eens gek he heb ik niet gemerkt op mijn ipad, normaal zet ik het daar altijd weer uit dus mooi.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:03
Ik las op de FP een hoop commentaar over de nieuwe Photo's app sinds iOS18. Is dat sentiment hier op het forum ook zo slecht? Ik moet zeggen dat ik er zelf vrijwel geen moeite mee heb, ik heb de indeling wat aangepast zodat de dingen die ik nodig heb bovenaan staan, maar verder gewoon prima en net zo beperkt als de originele app qua fotobeheer.

Zucht...

• Carlos0_0
SgtElPotato schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:53:
Ik las op de FP een hoop commentaar over de nieuwe Photo's app sinds iOS18. Is dat sentiment hier op het forum ook zo slecht? Ik moet zeggen dat ik er zelf vrijwel geen moeite mee heb, ik heb de indeling wat aangepast zodat de dingen die ik nodig heb bovenaan staan, maar verder gewoon prima en net zo beperkt als de originele app qua fotobeheer.
Ik vind de app ook een drama zoals die geleverd wordt, als je alles uitvinkt behalve "andere"is het redelijk weer te doen.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-10 08:16

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik vind het zelf best lekker werken. Fijn dat je onderaan direct de albums hebt, die ik nodig kan hebben. Zie het probleem niet heel erg in, om eerlijk te zijn.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-10 13:50
Ik ben er erg blij mee juist, het biedt veel opties om je indeling te personaliseren, ik vind em echt beter dan de vorige.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Normaal als ik mijn geschiedenis en websitedata van Safari weggooi ben ik ook uitgelogd op de websites, dit lijkt sinds 18.2 veranderd te zijn want nu ben ik nog ingelogd. Dit lijkt me toch een bug?

Edit: lijkt inderdaad bug, had nog geen restart gedaan na keuze standaard browser, na herstart telefoon werkte website data verwijderen pas

[ Voor 26% gewijzigd door richards3 op 12-12-2024 09:49 ]

Aah het begin van het beta traject wel even moeten wennen maar inmiddels vind ik het wel prima.
Het is allemaal wat dynamischer door het formaat van de overzichten enz en dat vind ik persoonlijk wel fraai.

Ik heb dus regelmatig een hele irritante vertraging tussen de camera knop (fysiek of onscreen) en het maken van de foto. Dat had ik in de beta's eigenlijk nog niet, is met RC2 gekomen.

Meer mensen dit toevallig?

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 12-12-2024 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:30
Het was even kort wennen maar inmiddels is dat geen issue meer. Het is dat je het hier vraagt maar ik was het eigenlijk al vergeten :D

©2004

• SgtElPotato
Ik heb er zelf ook vrij weinig moeite mee. Het was even wennen toen ie net uit kwam, maar ik vind het ook wel mooier eruit zien. Past meer bij de 'tijd'.

Zucht...

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:34
Same here.

In het begin even wennen, maar weet ondertussen niet beter.
(een beetje net als met mijn tweede vrouw (de huidige ;) )

Eric, Signing off !!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17-10 10:16
Eigenlijk niet. Ik vind hem even goed/slecht als daarvoor. Die AI dingen worden wel steeds beter. Ik heb geen klachten die ik daarvoor niet al had.

Dingen die ik jammer vind waren ook al jaren geleden het geval. Zo vind ik dat de foto's in de app in een andere wereld leven dan als je ze bijvoorbeeld exporteert. Ik zou graag willen dat als je ze exporteert je ook de ordening en (zover mogelijk) de metadata mee kunt nemen. Als je nu exporteert wordt het een grote onoverzichtelijke bende.
En daarbij krijg ik ook een paar foutmeldingen bij enkele foto's als ik alles exporteer. vaak iets rond naamgeving of bestandsformaat.
Dat exporteren vind ik belangrijk omdat ik het fijn vind een back-up van mijn foto's te kunnen maken.

• SgtElPotato
PrimusIP schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:33:
[...]

Eigenlijk niet. Ik vind hem even goed/slecht als daarvoor. Die AI dingen worden wel steeds beter. Ik heb geen klachten die ik daarvoor niet al had.

Dingen die ik jammer vind waren ook al jaren geleden het geval. Zo vind ik dat de foto's in de app in een andere wereld leven dan als je ze bijvoorbeeld exporteert. Ik zou graag willen dat als je ze exporteert je ook de ordening en (zover mogelijk) de metadata mee kunt nemen. Als je nu exporteert wordt het een grote onoverzichtelijke bende.
En daarbij krijg ik ook een paar foutmeldingen bij enkele foto's als ik alles exporteer. vaak iets rond naamgeving of bestandsformaat.
Dat exporteren vind ik belangrijk omdat ik het fijn vind een back-up van mijn foto's te kunnen maken.
Ik mis ook nog steeds wat dingen zoals foto's in albums plaatsen en ze uit de algemene bibliotheek te halen, of de camerarol waar ik alleen foto's zie gemaakt met de camera.

Zucht...

SgtElPotato schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:42:
[...]

Ik mis ook nog steeds wat dingen zoals foto's in albums plaatsen en ze uit de algemene bibliotheek te halen,
Ik hoor wel vaker dat dit verkeerd begrepen wordt door gebruikers overigens.
Je voegt een foto wel aan een map toe maar je haalt die foto daarmee natuurlijk niet uit de bibliotheek, de map is immers ook een onderdeel van diezelfde bibliotheek.

Wil je dat wel dat moet je de map ook buiten de bibliotheek aanmaken en daar de foto heen verplaatsen, in de bestanden app bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Donstil schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:46:
[...]

Ik hoor wel vaker dat dit verkeerd begrepen wordt door gebruikers overigens.
Je voegt een foto wel aan een map toe maar je haalt die foto daarmee natuurlijk niet uit de bibliotheek, de map is immers ook een onderdeel van diezelfde bibliotheek.

Wil je dat wel dat moet je de map ook buiten de bibliotheek aanmaken en daar de foto heen verplaatsen, in de bestanden app bijvoorbeeld.
Ja klopt. De werking is duidelijk, alleen jammer dat het niet op die andere manier werkt. Maar verder echt geen issues mee zoals andere dat hebben 'ToTaAl OnBrUiKbAaR!!11!' etc etc..

Zucht...

PrimusIP schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:33:
Die snap ik niet helemaal, als je foto's uit de app exporteert dan gaat de exifdata gewoon mee, ik doe dat heel veel en gaat prima. Alleen de app waar je heen exporteert (SSD via de bestanden app in mijn geval) moet dat wel ondersteunen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SgtElPotato schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:48:
[...]

Ja klopt. De werking is duidelijk, alleen jammer dat het niet op die andere manier werkt.
Ja het is een andere visie op hetzelfde principe denk ik, gezien vanuit perspectief finder is het onlogisch. Gezien vanuit een foto bibliotheek is het juist weer heel logisch.

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17-10 10:16
Donstil schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:49:
Die snap ik niet helemaal, als je foto's uit de app exporteert dan gaat de exifdata gewoon mee, ik doe dat heel veel en gaat prima. Alleen de app waar je heen exporteert (SSD via de bestanden app in mijn geval) moet dat wel ondersteunen natuurlijk.
Ik zal er nog eens naar kijken en of de manier dat ik het doe dan wel de beste is. Misschien doe ik iets verkeerd.

Ik heb het nodige handwerk in photo.app zitten om geïmporteerde foto's op de juiste chronologische orde te zetten (het wil nog wel eens dat locatie en datum/tijd ontbreekt of onjuist is. Zeker als ze van een camera afkomstig, of omdat het een scan is). Na de export lijkt dat weer verloren te zijn.

Maar ik zou het bijvoorbeeld ook fijn vinden als bijvoorbeeld de bestandstitel ook aangepast wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PrimusIP schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:59:
[...]

Ik zal er nog eens naar kijken en of de manier dat ik het doe dan wel de beste is. Misschien doe ik iets verkeerd.

Ik heb het nodige handwerk in photo.app zitten om geïmporteerde foto's op de juiste chronologische orde te zetten (het wil nog wel eens dat locatie en datum/tijd ontbreekt of onjuist is. Zeker als ze van een camera afkomstig, of omdat het een scan is). Na de export lijkt dat weer verloren te zijn.

Maar ik zou het bijvoorbeeld ook fijn vinden als bijvoorbeeld de bestandstitel ook aangepast wordt.
Heb je het wel over de iOS/iPadOS versie?

Maar los daarvan kan je beter zorgen dat op scans de exifdata goed is met een ExifEditor op de mac dan de volgorde regelen in de photos app. Ik kan mij goed voorstellen (maar gebruik het zelf niet dus gok even) dat een aanpassing in de volgorde in de photosapp geen exifdata aanpassing doet en dan ben je het inderdaad kwijt als je exporteert.

Alle digitale camera's van de laatste 15 jaar doen metadata in een formaat dat de Photosapp snapt, dus dat mag niet echt meer een probleem zijn.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:47

Quakie

quakelen

@PrimusIP Ja dat zou inderdaad fijn zijn.. Dat je zeg maar in Photos batch rename kan doen..

Ik kan 99% doen met mijn iPad maar file management vind ik een drama in files app. Een file werkt prima, maar bijv 400 fotos exporteren van photos naar files. En dan 400 fotos hernoemen gaat niet. Via shortcuts maar crasht zo vaak dat het niet meer leuk is. Dan moet ik toch weer een MacBook erbij pakken….

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
Donstil schreef op woensdag 11 december 2024 @ 20:42:
Je bericht is een tikkie onduidelijk wat mij betreft maar verwacht je dat Siri met ChatGPT overweg kan? Want dat gaat in de EU voorlopig niet zo zijn.

Een selectie van de Apple Intelligentie functies gaat in April 2025 in de EU uitkomen, welke dat zijn is nog niet duidelijk.
Bedankt! Ik kan mij voorstellen dat mijn bericht onduidelijk over kwam, omdat ik het ook onduidelijk vond.

'De wens is de vader van de gedachte' ging hier zeker op, want wat kijk ik uit naar een slimmere variant van Siri.

Maar goed, helder nu, ChatGPT IS Apple Intelligence. Ik had de hoop dat AI nog verder zou gaan dan nu al met de koppeling met ChatGPT en we nu al konden gaan genieten van een slimmere Siri en dus een opmaat naar AI.

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:43
ik vind het dodelijk irritant dat de chronologische volgorde omdraait als je een “album” opent.

Zoekfunctie vind ik wel verbeterd

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:34
RicoK schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:45:
[...]

Bedankt! Ik kan mij voorstellen dat mijn bericht onduidelijk over kwam, omdat ik het ook onduidelijk vond.

'De wens is de vader van de gedachte' ging hier zeker op, want wat kijk ik uit naar een slimmere variant van Siri.

Maar goed, helder nu, ChatGPT IS Apple Intelligence. Ik had de hoop dat AI nog verder zou gaan dan nu al met de koppeling met ChatGPT en we nu al konden gaan genieten van een slimmere Siri en dus een opmaat naar AI.
Op dit moment gebruik ik Siri voor HomeKit en muziek. Dat werkt. Maar voor andere zaken is mijn hoop gevestigd op april 2025.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RicoK schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:45:
Nou de chat GPT integratie kan onderdeel zijn van Apple Intelligence.
Het zijn (voor nu) drie lagen:

1. De on-device zaken, plaatjes genereren, klein taalmodel wat tekst kan herschrijven, etc
2. De Afgesloten Apple Intelligence cloud, wele draait op Apple Hardware voor taken die in stap 1 niet mogelijk waren
3. Integratie met externe LLM's, zoals ChatGPT.

Optie 3 is opt-in, daar moet je altijd akkoord voor geven (of in instellingen volledig opt-in doen).

Nieuwe siri is niet automatisch stap 3, er komt met 18.3 of 18.4 ook een nieuwe on device AI Siri, zoals ze getoond hebben op de WWDC, een Siri die bijvoorbeeld in Apps kan kijken en onscreen awareness heeft. Dit lijkt mij overigens het meest interessant, een siri waar je aan kunt vragen "Loopt mijn parkeersessie nog" > Kijkt in Parkeer app > Geeft antwoord.

Het is alleen niet de verwachting dat dit in April naar de EU komt.

• RicoK
meesje schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:56:
Op dit moment gebruik ik Siri voor HomeKit en muziek. Dat werkt. Maar voor andere zaken is mijn hoop gevestigd op april 2025.
HomeKit heb ik niet, maar Siri gebruik ik wel/ook voor muziek via de HomePods en in de auto met CarPlay. Maar juist dat in de auto zou zo leuk zijn als Siri gewoon antwoord op eenvoudige vragen zou kunnen geven.

Ja, ik kan erg uitkijken naar het moment dat AI beschikbaar komt.

[ Voor 3% gewijzigd door RicoK op 12-12-2024 14:22 ]

• RicoK
Donstil schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:15:
Dit lijkt mij overigens het meest interessant, een siri waar je aan kunt vragen "Loopt mijn parkeersessie nog" > Kijkt in Parkeer app > Geeft antwoord.

Poeh, dat verhaal van die lagen zal ik nog eens meerdere malen moeten gaan lezen..... :?

Het vragen aan Siri of je parkeersessie nog loopt, hoe eenvoudig en mooi kan dit zijn. Alhoewel, als je je iPhone binnen handbereik hebt, is het natuurlijk een kleine moeite even hierop te kijken.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:13
Donstil schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:15:
[...]
Ben onderhand benieuwd wat we wél gaan krijgen in april... Viel mij gister bijvoorbeeld pas op dat ik op MacOS al gewoon de nieuwe retoucheer functie kan gebruiken op de foto's terwijl ik op die Mac Apple Intelligence niet heb ingeschakeld. Misschien halen ze dat soort functies langzaam al onder AI vlag vandaan en komt het standaard in het OS?

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 12-12-2024 14:30 ]

• SgtElPotato
RicoK schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:22:
[...]

Poeh, dat verhaal van die lagen zal ik nog eens meerdere malen moeten gaan lezen..... :?

Het vragen aan Siri of je parkeersessie nog loopt, hoe eenvoudig en mooi kan dit zijn. Alhoewel, als je je iPhone binnen handbereik hebt, is het natuurlijk een kleine moeite even hierop te kijken.
Tegenwoordig met de 'Live Activities' helemaal. Maar dan nog. Een volledige integratie zou het systeem wel echt hard vooruit laten gaan. Wat diepere integratie met andere apps en dat het inderdaad ook beter begrijpt wat en waarom die app er is.

Zucht...

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Weet iemand waarom iOS 18.2 wel een soort categorieën in Mail heeft, maar op iPadOS 18.2 niet? Of is dat een instelling ergens?

It’s the economy, stupid!

• SgtElPotato
dawg schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:28:
Weet iemand waarom iOS 18.2 wel een soort categorieën in Mail heeft, maar op iPadOS 18.2 niet? Of is dat een instelling ergens?
Geen idee of het beschikbaar is voor de iPad? Maar staan ze beide op Engels?

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 17-10 20:31
dawg schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:28:
Is ook een artikel aan toegewijd op MacRumors. De reden is vooralsnog onduidelijk :|
Vind de update overigens wel een goede toevoeging.

MacRumors artikel: https://forums.macrumors....-on-ipad-and-mac.2445210/

[ Voor 14% gewijzigd door Cariernb op 12-12-2024 16:54 ]

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

SgtElPotato schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:41:
[...]

Geen idee of het beschikbaar is voor de iPad? Maar staan ze beide op Engels?
Allebei op Engels. Eigenlijk staan alle overeenkomende instellingen hetzelfde. Wellicht niet beschikbaar inderdaad.

It’s the economy, stupid!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:27

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Drama hier. Ik gebruik de ‘Kaart’-optie binnen de foto’s-app veel. Dat ging altijd geweldig: foto’s zoeken aan de hand van waar ze gemaakt zijn. Nu, sinds 18, zie ik op de kaart een vierkantje met ‘10’ erin, oftewel 10 foto’s daar gemaakt. Dat moet ook wel kloppen. Maar als ik dan op dat vierkantje tik, dan krijg ik een grijs scherm met de tekst: “Geen foto’s of video’s”.
Een andere locatie geeft een vierkantje met 124 erin. Erop tikken en ik krijg 18 foto’s te zien. Dat aantal staat dan onderin beeld en dát klopt dan weer wel…

Hebben meer mensen daar last van?
Ik voel me erg onthand.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
@Hippe Lip bij mij klopt het als een bus als ik het kaartje gebruik.
Misschien eens nakijken of er iets is met een cloud-sync of gedeelde albums wat niet goed gaat.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Hippe Lip

Hippe Lip

SirLenncelot schreef op donderdag 12 december 2024 @ 22:03:
@Hippe Lip bij mij klopt het als een bus als ik het kaartje gebruik.
Misschien eens nakijken of er iets is met een cloud-sync of gedeelde albums wat niet goed gaat.
@SirLenncelot
Het zijn mijn foto’s in mijn rol; de set foto’s die ik heb gemaakt.
Vóór 18 werkte het perfect voor alle foto’s. Zowel de foto’s in mijn fotorol als de foto’s “Van mijn Mac”, die via sync erop gezet zijn. Allemaal kon ik ze op die manier vinden.
Nu de meeste niet meer, soms nog wel een beetje.

En dat is echt misgegaan sinds iOS 18.

<John O`Mill>

Gaat hier ook prima, gelukkig maar want gebruik het heel veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Foto’s op de kaart werkt hier ook normaal, gelukkig.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Donstil schreef op donderdag 12 december 2024 @ 23:15:
Gaat hier ook prima, gelukkig maar want gebruik het heel veel!
Hmm, nou ben ik toch erg nieuwsgierig wat er mis is.
En nog nieuwsgieriger wat ik eraan kan doen.
Iemand suggesties?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Even iets anders.....

Nu met de introductie van "Categories" bij mail (waar ik persoonlijk wel blij mee ben) is het dan ook mogelijk om zelf deze Categories aan te maken?

En zo ja, waar doe ik dat?

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Is het ook mogelijk die dingen allemaal uit te zetten, ik heb mijn telefoon in het Nederlands(Dus heb deze functie niet).
Maar ik vind in outlook de focus inbox al vervelend, en bij gmail ook die nieuwe functies toen uitgezet(Toen ze er mee kwamen tijd geleden al weer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:43:
Is het ook mogelijk die dingen allemaal uit te zetten, ik heb mijn telefoon in het Nederlands(Dus heb deze functie niet).
Maar ik vind in outlook de focus inbox al vervelend, en bij gmail ook die nieuwe functies toen uitgezet(Toen ze er mee kwamen tijd geleden al weer).
Heb je een betaald 365 (“outlook”) account? Want dan zet je focus inbox relatief makkelijk uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
Carlos0_0 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:43:
Op je iPhone is dit makkelijk te doen door in je inbox op de drie puntjes rechtsbovenin te drukken.
Vervolgens opent er een menu waarmee je je mail weer in gewone "list view" kan zetten.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Donstil schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:39:
[...]

Heb je een betaald 365 (“outlook”) account? Want dan zet je focus inbox relatief makkelijk uit.
Ja in Outlook kan het inderdaad uit, dat klopt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Eric H schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:58:
[...]

Op je iPhone is dit makkelijk te doen door in je inbox op de drie puntjes rechtsbovenin te drukken.
Vervolgens opent er een menu waarmee je je mail weer in gewone "list view" kan zetten.
Top het kan dus gewoon uitgezet worden 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 13:32:
[...]

Ja in Outlook kan het inderdaad uit, dat klopt inderdaad.
Ik bedoelde niet in outlook maar op je email box, als het een betaald 365 account is kan je focus inbox daarop uitzetten. Dan is het gewoon uit ongeacht de client waar je het op bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Eric H schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:34:
Even iets anders.....

Nu met de introductie van "Categories" bij mail (waar ik persoonlijk wel blij mee ben) is het dan ook mogelijk om zelf deze Categories aan te maken?

En zo ja, waar doe ik dat?
Ja, goede vraag. In de uitleg over de categorieën vind ik onderaan deze tekst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NL4uZjYCDbuQt68UH2uPm1zyY54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MYTrZf8ZDeNyMGfr20QVZGZ9.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zou impliceren dat je zelf aan kan geven welke mail in welke categorie behoort. Maar, ik kan dit nergens vinden.

Mijn theorie is dat Apple Intelligence geactiveerd moet zijn voordat dit kan. Het zal door jouw selecties wel leren welke mail in welke categorie thuishoort. Maar ja, wij mogen dat (nog) niet activeren. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03:42
Sinds gisteren een 16 Pro (met 18.2). Wat me opvalt (vergeleken met m'n 12 mini op 18.1) is dat Mail niet goed functioneert (icm iCloud mail). De app blijft heel lang hangen op connecting/checking/downloading. Hierdoor zie ik een mail pas na ruim een kwartiertje op m'n telefoon staan, terwijl ik de mail allang heb gezien op m'n mac/iphone mini/ipad.

Heel irritant dit. Uiteraard heb ik m'n toestel al gereboot. :)

Edit: laat maar, na het uitschakelen van "Protect Mail Activity" geen problemen meer. :$

[ Voor 10% gewijzigd door Mawlana op 14-12-2024 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 13:59:
[...]

Ja, goede vraag. In de uitleg over de categorieën vind ik onderaan deze tekst:

[Afbeelding]

Dit zou impliceren dat je zelf aan kan geven welke mail in welke categorie behoort. Maar, ik kan dit nergens vinden.

Mijn theorie is dat Apple Intelligence geactiveerd moet zijn voordat dit kan. Het zal door jouw selecties wel leren welke mail in welke categorie thuishoort. Maar ja, wij mogen dat (nog) niet activeren. :w
Dat klopt idd, met AI aan kan je onder de opties van een e-mail (long press) de andere categorieën kiezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ojL_aAZsGb4PnVsF5MH0HfisyjQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PJUuyhcNMgc49NyXV6NcSRtT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Psql
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 19:03
Donstil schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 22:53:
[...]

Dat klopt idd, met AI aan kan je onder de opties van een e-mail (long press) de andere categorieën kiezen.

[Afbeelding]
Zonder AI kan je de mail naar links swipen en dan de grijze options (3 puntjes) gebruiken. Dan krijg je een langer menu als de long press en dan kan je daar de optie "Categorise sender" gebruiken. Dan krijg je hetzelfde menu om andere categorie te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Psql schreef op zondag 15 december 2024 @ 10:05:
[...]

Zonder AI kan je de mail naar links swipen en dan de grijze options (3 puntjes) gebruiken. Dan krijg je een langer menu als de long press en dan kan je daar de optie "Categorise sender" gebruiken. Dan krijg je hetzelfde menu om andere categorie te kiezen.
Ooh keurig, maar dan heb je dan ook de Automatic functie, of hoort dat bij AI?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psql
Donstil schreef op zondag 15 december 2024 @ 10:21:
[...]

Ooh keurig, maar dan heb je dan ook de Automatic functie, of hoort dat bij AI?
Ja standaard staat ie ook op automatic en je kan dus weer terug zetten als moet. Dat schermpje ziet er exact zelfde uit als bij jou.

Wat ze precies doen zonder AI geen idee. Zal mogelijk wat simpeler algoritme achter zitten ofzo. Vind ook wel dat het (nog) niet super werkt. Veel komt gewoon in Primary terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Psql schreef op zondag 15 december 2024 @ 11:52:
[...]

Wat ze precies doen zonder AI geen idee. Zal mogelijk wat simpeler algoritme achter zitten ofzo. Vind ook wel dat het (nog) niet super werkt. Veel komt gewoon in Primary terecht.
Zou het niet steeds beter moeten werken, wordt het model getraind op je gebruik of begrijp ik AI dan onvoldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Psql schreef op zondag 15 december 2024 @ 11:52:
[...]

Ja standaard staat ie ook op automatic en je kan dus weer terug zetten als moet. Dat schermpje ziet er exact zelfde uit als bij jou.

E-mails met Engelse tekst worden bij mij netjes in een aparte categorie geplaatst, terwijl alles in het Nederlands in ‘Primary’ terechtkomt.

Het lijkt er dus op dat de functionaliteit (vooralsnog) alleen werkt voor e-mails in het Engels. Zelf aangeven in welke categorie een e-mail thuishoort, is helaas niet mogelijk, tenzij Apple Intelligence hiervoor is geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psql
Kassad schreef op zondag 15 december 2024 @ 12:14:
[...]

Zou het niet steeds beter moeten werken, wordt het model getraind op je gebruik of begrijp ik AI dan onvoldoende?
Het zit er ook in als je geen Apple Intelligence hebt aanstaan. Geen idee hoe ze het dan bepalen maar het zal dan geen AI model zijn wat steeds slimmer word neem ik aan.
Gr4mpyC3t schreef op zondag 15 december 2024 @ 13:19:
[...]

Zelf aangeven in welke categorie een e-mail thuishoort, is helaas niet mogelijk, tenzij Apple Intelligence hiervoor is geactiveerd.
Dat klopt niet.

Ik heb geen Apple Intelligence aan staan en kan prima de categorie veranderen en dus aangeven in welke categorie het valt. Alles staat hier gewoon op Nederland ingesteld, dan is Apple Intelligence niet beschikbaar. Menu item om het aan te passen zit alleen ergens anders.

[ Voor 3% gewijzigd door Psql op 15-12-2024 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:59
Ik heb even jullie hulp nodig.

Wat begon als "ik wil voor het eerst muziek zetten op mijn iPhone 13 mini" heeft helaas geresulteerd in een iPhone die vast liep bij de software update via iTunes op mijn computer en die tijdelijk niet meer bruikbaar is.

Op mijn iPhone zie ik het witte Apple logo en daaronder een leeg balkje waarin niks gebeurd.

Al twee tot drie keer geprobeerd om het bij te werken via de iTunes software op de computer maar die crasht helaas na een tijdje. De iPhone kan ik dan geforceerd herstarten via volume omhoog, omlaag en powerknop ingedrukt houden maar ik heb nog steeds een niet werkende iPhone.

Wat zijn voor mij handige stappen om uit te voeren?
Paar vraagen:
1) welke itunes software moet ik waarvan downloaden? Ik heb al de itunes software gedownload van de Microsoft store en volledig geüpdate

Waar gaat het mis?
Ik open de iTunes software, ik laat het updaten en ik kies bijwerken iPhone en dan krijg ik de melding dat iPhone niet kan worden hersteld.

[ Voor 23% gewijzigd door MetalSonic op 15-12-2024 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Psql schreef op zondag 15 december 2024 @ 15:35:
Dat klopt niet.

Ik heb geen Apple Intelligence aan staan en kan prima de categorie veranderen en dus aangeven in welke categorie het valt. Alles staat hier gewoon op Nederland ingesteld, dan is Apple Intelligence niet beschikbaar. Menu item om het aan te passen zit alleen ergens anders.
Waar zit dat dan? Want e-mails ontvangen in het Engels kan ik in een andere categorie stoppen. Nederlandse e-mails niet.

Dus hoor graag waar ik dit kan doen, zoek me rot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij werkt het overigens ook voor Nederlandse e-mails. Wel minder consistent maar het werkt wel.

Her categoriseren van Nederlandse mails werkt ook, links swipe op een e-mail > more > categorize sender. Edit: Bij mij staat alles op auto overigens, dat het werkt heeft daarom voor mijn situatie niets met het handmatig categoriseren te maken.

[ Voor 73% gewijzigd door Donstil op 15-12-2024 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Wat een #$#$% tyfus ellende maar ook veel opluchting want het lijkt nu goed te gaan.

Ik heb een laptop die ik al maanden niet had aangezet maar eens onder het stof vandaan gehaald, daar iTunes op geïnstalleerd, en het eerste wonder was dat de iTunes software niet crashte bij het terugzetten van de Firmware. Helemaal fijn was het toen ik op de iPhone 13 mini weer kon kiezen voor wat ik ermee wilde doen, taal instellen, gegevens terugzetten uit icloud etc etc... Ondertussen een iPhone SE (denk 2020 oid) erbij in de buurt gehouden. Hierom bewaar ik dus mijn oude iPhone :z

Ben je gewoon een paar uur verder op je vrije zondag. Maar het lijkt erop dat ik er niet voor langs de Amac/ apple winkel hoef te gaan.

Ik kan mij goed voorstellen dat mensen hierdoor uiteindelijk maar naar Android gaan. Triestigheid natuurlijk dit.

Maarja nu nog even de concrete vervolg vraag, welke iTunes software hebben jullie op de computer, waarvandaan gedownload? Ik heb btw al op de computer de itunes Software van de Apple website gedownload en geïnstalleerd maar dan krijg ik een library foutmelding.

[ Voor 5% gewijzigd door MetalSonic op 15-12-2024 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
Ik kan je hier helaas niet mee helpen. De laatste keer dat ik uberhaupt iTunes heb gebruikt kan ik me niet eens herinneren.

Neemt niet weg dat ik me je irritatie over ‘verloren’ tijd op een zondag goed kan voorstellen.

Sterkte!

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
MetalSonic schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:15:
Maarja nu nog even de concrete vervolg vraag, welke iTunes software hebben jullie op de computer, waarvandaan gedownload? Ik heb btw al op de computer de itunes Software van de Apple website gedownload en geïnstalleerd maar dan krijg ik een library foutmelding.
iTunes is een tijdje geleden vervangen voor Apple Devices, die kan je uit de Windows Store halen. https://support.apple.com...dows/mchl5ded2763/windows

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Eric H schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:20:
Ik kan je hier helaas niet mee helpen. De laatste keer dat ik uberhaupt iTunes heb gebruikt kan ik me niet eens herinneren.

Neemt niet weg dat ik me je irritatie over ‘verloren’ tijd op een zondag goed kan voorstellen.

Sterkte!
O+

Bedankt voor deze inlevende reactie. Voor mij was de laatste keer dat ik hiervoor iTunes heb gebruikt ik denk met de iPod Nano maar geen idee of dat 10 jaar geleden was nog nog langer.

Ben nu enorm opgelucht dat ik mijn iphone niet gesloopt hebt. Je weet maar nooit tegenwoordig, ik had ook al de "pincet?/ sim sleutel" gepakt dat ijzeren dingetje zodat ik mijn simkaart in mijn vorige iPhone kon doen mocht de 13 echt gesloopt zijn maar zo erg is het gelukkig allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Dennisdn schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:20:
[...]

iTunes is een tijdje geleden vervangen voor Apple Devices, die kan je uit de Windows Store halen. https://support.apple.com...dows/mchl5ded2763/windows
Bedankt voor de tip, ik ga Apple Devices eens testen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Gebruiken jullie Apple devices om muziek van jullie computer over te zetten naar jullie iPhone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich87
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 22:41
MetalSonic schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:24:
[...]

Bedankt voor de tip, ik ga Apple Devices eens testen. d:)b
Oh, weer wat geleerd! Ik had exact hetzelfde als jij: iTunes via de Windows Store, en proberen te updaten naar iOS 18.2. Dat resulteerde in dat iTunes tijdens het updaten crashte, en een forced reset van de iPhone (16 Pro) gaf alleen het recovery-scherm. Maar vervolgens kon iTunes de boel niet herstellen, omdat hij dan weer crashte bij het bijwerken.

Ik had nota bene al een afspraak bij de Apple Store voor reparatie, omdat de technical support chat van Apple aangaf dat het inderdaad niet opgelost zou kunnen worden. Dus ik zat ook aardig te vloeken. Maar uiteindelijk hielp 3rd party iTunes-vervanger iMazing me uit de brand, want die doorliep de installatie wel gewoon. En toen was alles weer als vanouds gelukkig!

Maar nu weet ik dat ik voortaan ook met Apple Devices kan updaten :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
MetalSonic schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:31:
Gebruiken jullie Apple devices om muziek van jullie computer over te zetten naar jullie iPhone?
Om muziek over te zetten moet je naast Apple Devices óók de Apple Music app hebben op Windows. Daarin maak je de bibliotheek en dan met Apple Devices syncen naar de iPhone. Het lijkt zo even omslachtig met 2 losse apps maar het werkt allemaal een stuk fijner dan iTunes ooit deed.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 15-12-2024 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Mich87 schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:51:
[...]

Oh, weer wat geleerd! Ik had exact hetzelfde als jij: iTunes via de Windows Store, en proberen te updaten naar iOS 18.2. Dat resulteerde in dat iTunes tijdens het updaten crashte, en een forced reset van de iPhone (16 Pro) gaf alleen het recovery-scherm. Maar vervolgens kon iTunes de boel niet herstellen, omdat hij dan weer crashte bij het bijwerken.

Ik had nota bene al een afspraak bij de Apple Store voor reparatie, omdat de technical support chat van Apple aangaf dat het inderdaad niet opgelost zou kunnen worden. Dus ik zat ook aardig te vloeken. Maar uiteindelijk hielp 3rd party iTunes-vervanger iMazing me uit de brand, want die doorliep de installatie wel gewoon. En toen was alles weer als vanouds gelukkig!

Maar nu weet ik dat ik voortaan ook met Apple Devices kan updaten :).
Ik ben blij om te lezen dat ik via mijn reactie een andere Tweaker heb kunnen helpen! Geven en nemen want tips krijg ik hier genoeg, top dat ik ook een ander eens kan helpen.

Nu maar veel plezier/ sterkte met het weer instellen van al je apps (bank app, beleggen app, tikkie app etc etc) :+ . Achja luxe probleem als je eenmaal je telefoon weer kan gebruiken zonder dat je ervoor naar een (betaalde) apple afspraak hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Donstil schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:03:
Bij mij werkt het overigens ook voor Nederlandse e-mails. Wel minder consistent maar het werkt wel.

Her categoriseren van Nederlandse mails werkt ook, links swipe op een e-mail > more > categorize sender. Edit: Bij mij staat alles op auto overigens, dat het werkt heeft daarom voor mijn situatie niets met het handmatig categoriseren te maken.
Ik snap er geen pepernoot van. Kan dat toch echt niet vinden op mijn iPhone. Het zal allemaal wel, ik geef het op. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op zondag 15 december 2024 @ 17:55:
[...]

Ik snap er geen pepernoot van. Kan dat toch echt niet vinden op mijn iPhone. Het zal allemaal wel, ik geef het op. 8)7
Kon het eerst ook niet vinden maar om de optie te zien moet je het in de categorie versie hebben staan. In de lijst versie verdwijnt die mogelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

MetalSonic schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:15:
[…]
Ik kan mij goed voorstellen dat mensen hierdoor uiteindelijk maar naar Android gaan. Triestigheid natuurlijk dit.
[…]
Misschien wel, maar zou je dan denken dat Android beter is? Op dat éne punt mss wel, maar dan zitten de verborgen verrassingen weer nét ergens anders?

Van iOS weet ik dat het redelijk stabiel is, maar idd niet perfect (who is? O-) ). Van Android weet ik dat er ook gebruikers zijn die er compleet wanhopig van worden. |:(

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Hippe Lip schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:15:
[...]

Misschien wel, maar zou je dan denken dat Android beter is? Op dat éne punt mss wel, maar dan zitten de verborgen verrassingen weer nét ergens anders?

Van iOS weet ik dat het redelijk stabiel is, maar idd niet perfect (who is? O-) ). Van Android weet ik dat er ook gebruikers zijn die er compleet wanhopig van worden. |:(
Klopt hoor, het is niet voor niks dat ik nog bij ios blijf. Ik heb wel ergere operating systems meegemaakt. Vroeger nog Windows Mobile :X . En ik heb al heel veel verschillende iPhones gehad en dit was de eerste keer ooit dat alles vastliep via een update dus die kan ik ook afkloppen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psql
Gr4mpyC3t schreef op zondag 15 december 2024 @ 17:55:
[...]

Hier werkt het zonder Apple Intelligence ook met NL mails. Zie screenshots waar ik het menu item Categorise sender heb en als ik er op klik categorie kan kiezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-Huj8PK5LUS3e-ugYE82ZaPmWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j04iek2mCmdwWxMB8gkbGsj3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUHNb8PdqzLo9TU2SiW8rBwVmmQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3id5scV9fEDEjAmbOZzJiLh1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Psql schreef op zondag 15 december 2024 @ 23:18:
[...]

Hier werkt het zonder Apple Intelligence ook met NL mails. Zie screenshots waar ik het menu item Categorise sender heb en als ik er op klik categorie kan kiezen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jij bent de held van vandaag en morgen. Gevonden! Jeetje, daar stond het dus... is dit dan het moment waar je officieel ouder bent/wordt en niet alles meer begrijpt? :X :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:43
@MetalSonic dit zou moeten werken:

https://www.xda-developers.com/how-to-revive-your-iphone/

Er was nog een vervolg pagina :+

[ Voor 18% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 16-12-2024 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-10 21:25
Sinds kort kan de dictafoon meerdere lagen opnemen, wat ik als muzikant een geweldige functie vind. Maar nu loop ik tegen het volgende probleem aan:

Als ik een opname maak, dat krijgt deze opname automatisch een naam toegewezen van iemand in de buurt van mijn locatie. Wss heeft die persoon ook een iPhone, of iets op deze locatie ingevoerd.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik zit in het buitenland en heb nu dus onverwacht toegang tot AI.

Tot dusver vind ik het allemaal niet zo heel bijzonder. Overigens ook wel duidelijk dat Apple’s keuze om dit nog niet direct uit te brengen in de EU puur politiek is. Ik zit immers op een Nederlands Apple ID waar gewoon EU wetgeving op van toepassing is.

Ook zaken zoals de koppeling van Siri met ChatGPT… handig dat het is ingebouwd. Maar dat had voor ons Europeanen ook echt wel direct al beschikbaar kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
ok ik heb op Google gezocht en ik heb op Youtube gezocht maar ik loop toch even vast.

Ik heb op aanraden zowel Apple Devices en Apple music op mijn computer gezet.

Nu wil ik liedjes van mijn computer op mijn iPhone zetten.

Ik heb al genoeg liedjes in mijn muziek mapje op de C schijf gezet. zowel in het mapje muziek, daar zie ik nog een mapje staan met de naam "Apple music" en ook daarin heb ik de liedjes geplakt.

Iemand nog een tutorial of iets anders dat ik kan proberen. ik heb het gevoel dat ik er vlakbij ben :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qq7uDoVv4nX41PY1t4Zps5-D8rk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f5uzNrwCXoX68538ey2b6twg.jpg?f=fotoalbum_large
Op het moment dat het lukt om muziek op de iPhone te zetten wil ik nog veel meer erop zetten. Ook films muziek van Hans Zimmer etc. Dit is even een test batch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14cmuu99hk-CDppEwTHPvWKesT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vWvg9ZsRXWjHcWZJcwAgYHmz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4izt-4u4tsnx7vaCJh6K_Q3S98c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6s0U3RWnXLrgDNpbZT0avu4g.jpg?f=fotoalbum_large

Ik klik op synchroniseren (rechtsonderin) , een vinkje bij muziek synchroniseren naar iPhone. En ik zie dan ook een activiteiten balkje actief worden maar verder gebeurt er niks. De liedjes staan nog steeds niet op mijn iPhone. Gedurende de hele tijd is er uiteraard een kabel tussen iPhone en computer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUFq8CYRrAIgaSvfFXuGepIZSuc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R8Gic5F3aWB1ojmRK54Bf9nM.jpg?f=fotoalbum_large
Lukt mij al niet om een apple muziek playlist te maken.

Ik ben ingelogd. Ik hoopte nog dat dat het verschil maakte maar helaas dat was het niet.

Ik heb een mapje gemaakt maar geen idee hoe ik daar liedjes naartoe kan slepen.

(ik heb hiervoor jaren muziek kunnen kopiëren en plakken in een mapje op een goedkoop mp3 spelertje, maar nu met een iPhone loop ik echt hopeloos vast)

Door de juiste instructies van @Dennisdn is het uiteindelijk gelukt. Alleen maar Kudos voor deze Tweaker die als een soort super helpdesk snel nieuwe reacties wilde plaatsen op mijn vragen _/-\o_

[ Voor 80% gewijzigd door MetalSonic op 16-12-2024 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Uniciteit schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:22:
Ik zit in het buitenland en heb nu dus onverwacht toegang tot AI.

Tot dusver vind ik het allemaal niet zo heel bijzonder. Overigens ook wel duidelijk dat Apple’s keuze om dit nog niet direct uit te brengen in de EU puur politiek is. Ik zit immers op een Nederlands Apple ID waar gewoon EU wetgeving op van toepassing is.

Ook zaken zoals de koppeling van Siri met ChatGPT… handig dat het is ingebouwd. Maar dat had voor ons Europeanen ook echt wel direct al beschikbaar kunnen zijn.
Alleen maar goed toch voor ons in de EU. Ze moeten nu goed omgaan met onze data, door de regeltjes van de EU.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

SgtElPotato schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:57:
[...]

Alleen maar goed toch voor ons in de EU. Ze moeten nu goed omgaan met onze data, door de regeltjes van de EU.
Jazeker, maar ik bedoel maar: dat moeten ze ook met Nederlandse/Italiaanse/Duitse/[ander EU land] accounts, zelfs als die zich tijdelijk in het buitenland bevinden.

Ik bevind me nu tijdelijk in een niet-EU land, maar heb wel een EU Apple ID - en daarvoor geldt nog steeds dezelfde regelgeving. Sterker nog, ik heb geen truc toegepast om Apple’s AI werkend te krijgen: het systeem is in de huidige opzet nadrukkelijk zo ontwerpen dat het wél werkt met specifiek EU accounts waarvan de gebruiker zich fysiek niet in de EU bevindt.

Oftewel: alle borgingen die er nodig zijn voor EU gebruikers (omtrent databescherming), die zijn vandaag de dag al aanwezig en in specifieke gevallen kunnen EU gebruikers dus ook al van AI gebruik maken.

Apple’s AI is dus al compliant met EU regelgeving: het wordt al specifiek aangeboden aan EU gebruikers onder bepaalde omstandigheden.

Stel jij gaat als Nederlander een week op vakantie in New York, dan valt jouw Nederlandse iPhone met Nederlandse Apple ID ook nog steeds onder de Nederlandse/Europese wet- en privacy regelgeving.

[ Voor 5% gewijzigd door Uniciteit op 16-12-2024 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Uniciteit schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:08:
[...]

Jazeker, maar ik bedoel maar: dat moeten ze ook met Nederlandse/Italiaanse/Duitse/[ander EU land] accounts, zelfs als die zich tijdelijk in het buitenland bevinden.

Ik bevind me nu tijdelijk in een niet-EU land, maar heb wel een EU Apple ID - en daarvoor geldt nog steeds dezelfde regelgeving. Sterker nog, ik heb geen truc toegepast om Apple’s AI werkend te krijgen: het systeem is in de huidige opzet nadrukkelijk zo ontwerpen dat het wél werkt met specifiek EU accounts waarvan de gebruiker zich fysiek niet in de EU bevindt.

Oftewel: alle borgingen die er nodig zijn voor EU gebruikers (omtrent databescherming), die zijn vandaag de dag al aanwezig en in specifieke gevallen kunnen EU gebruikers dus ook al van AI gebruik maken.

Apple’s AI is dus al compliant met EU regelgeving: het wordt al specifiek aangeboden aan EU gebruikers onder bepaalde omstandigheden.

Stel jij gaat als Nederlander een week op vakantie in New York, dan valt jouw Nederlandse iPhone met Nederlandse Apple ID ook nog steeds onder de Nederlandse/Europese wet- en privacy regelgeving.
Ik weet niet of je dat laatste zo stellig kunt beweren. Heb echter niet genoeg kennis ervan om het te onderbouwen of te weerleggen. Maar het lijkt mij dat location-based voldoende is in dit geval.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-10 22:20
Ik gebruik het gratis programma '3utools' , kan je downloaden van hun site.
Hiermee kan je mapjes op je iphone zetten & playlists maken zoveel je wil.
Makkelijker kan het niet. Met dit programma kan je werelijk heel erg veel.
En volledig gratis.
https://www.3u.com/#/index

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En weer door: iOS 18.3 beta 1 now available

[ Voor 46% gewijzigd door Donstil op 16-12-2024 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:47
MetalSonic schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:36:
ok ik heb op Google gezocht en ik heb op Youtube gezocht maar ik loop toch even vast.

Ik heb op aanraden zowel Apple Devices en Apple music op mijn computer gezet.

Nu wil ik liedjes van mijn computer op mijn iPhone zetten.

Ik heb al genoeg liedjes in mijn muziek mapje op de C schijf gezet. zowel in het mapje muziek, daar zie ik nog een mapje staan met de naam "Apple music" en ook daarin heb ik de liedjes geplakt.

Iemand nog een tutorial of iets anders dat ik kan proberen. ik heb het gevoel dat ik er vlakbij ben :)

[Afbeelding]
Op het moment dat het lukt om muziek op de iPhone te zetten wil ik nog veel meer erop zetten. Ook films muziek van Hans Zimmer etc. Dit is even een test batch.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik klik op synchroniseren (rechtsonderin) , een vinkje bij muziek synchroniseren naar iPhone. En ik zie dan ook een activiteiten balkje actief worden maar verder gebeurt er niks. De liedjes staan nog steeds niet op mijn iPhone. Gedurende de hele tijd is er uiteraard een kabel tussen iPhone en computer.

[Afbeelding]
Lukt mij al niet om een apple muziek playlist te maken.

Ik ben ingelogd. Ik hoopte nog dat dat het verschil maakte maar helaas dat was het niet.

(ik heb hiervoor jaren muziek kunnen kopiëren en plakken in een mapje op een goedkoop mp3 spelertje, maar nu met een iPhone loop ik echt hopeloos vast)

Door de juiste instructies van @Dennisdn is het uiteindelijk gelukt. Alleen maar Kudos voor deze Tweaker die als een soort super helpdesk snel nieuwe reacties wilde plaatsen op mijn vragen _/-\o_
Je moet niet werken via de verkenner (kopiëren/ plakken). Je moet de muziek in Music importeren (wellicht kun je de muziek wel vanuit de verkenner naar Music slepen). Dan komt het in de bibliotheek van Music en dan kun je met de iPhone synchroniseren.
Pagina: 1 ... 23 ... 32 Laatste

Let op:
Bèta's zijn officieel beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program, of Apple Beta Software Program. Hoe je aan een bèta kunt komen via onofficiële wegen mag je zelf uitzoeken, en gaan we hier niet bespreken. Zie ook de huisregels.