Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:08
RJ-NL schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:12:
Ik maak al jaren gebruik van webapps op mijn iPhone, aka een website toevoegen aan het startscherm. Bij het gebruik van webapps is de statusbar bovenaan wit terwijl de darkmode ingeschakeld is. Als ik bijvoorbeeld naar Tweakers ga via Safari zelf dan is de statusbar wel gewoon zwart. Dit geldt ook voor andere websites. Ervaren meer Tweakers dit en is hier een oplossing voor?
Ik gebruik Tweakers ook als webapp. Bij mij is het Safari kader gewoon donker als de telefoon op dark mode staat. Ik heb het getest en de Safari kleur wordt niet beïnvloed door de Tweakers lay-out kleur setting.

Edit: ik zou de app ff een keer weggooien en opnieuw als app op je home screen zetten om te testen.

[ Voor 6% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 05-11-2024 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:22

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

RJ-NL schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:12:
Ik maak al jaren gebruik van webapps op mijn iPhone, aka een website toevoegen aan het startscherm. Bij het gebruik van webapps is de statusbar bovenaan wit terwijl de darkmode ingeschakeld is. Als ik bijvoorbeeld naar Tweakers ga via Safari zelf dan is de statusbar wel gewoon zwart. Dit geldt ook voor andere websites. Ervaren meer Tweakers dit en is hier een oplossing voor?
Mss moet je de webapp maken als de telefoon in dark mode staat?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:11
Mijn Amerikaanse Apple account werd vandaag geblokkeerd door Apple wegens inbreuken op iTunes (na chat conversatie met Apple). Ik heb nu een nieuw aangemaakt, werd zelfs als tip gegeven door de operator van Apple, maar zo te zien is mijn aanvraag voor o.a. Image Creation nog steeds hangende.

Wat deed ik verkeerd want dat konden ze mij niet meegeven tijdens de chat met Apple. Zou het kunnen dat ik mijn apps met mijn Belgisch account update met mijn Amerikaans account, hierdoor een red flag kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talkshowhost
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21:41
Talkshowhost schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 07:05:
Blij dat een kleine maar storende fout is opgelost. De agenda app staat bij mij in een map en toonde daar consequent het cijfer 7 ipv de werkelijke datum. Als ik de map opende werd wel de werkelijke datum getoond. Gelukkig nu opgelost.
Helaas laat de agenda app nu weer niet de juiste datum zien (in de map). Als ik de map open dan laat de agenda app wel de juist datum zien. Het heeft na de update naar 18.1 even gewerkt maar nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Laatst online: 01:24
Herkend iemand dit? Al tijdje last van. Weet niet of het iOS 18 related is..

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RigolleM schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:45:
Wat deed ik verkeerd want dat konden ze mij niet meegeven tijdens de chat met Apple. Zou het kunnen dat ik mijn apps met mijn Belgisch account update met mijn Amerikaans account, hierdoor een red flag kreeg?
Dat is niet zo voor zover ik weet, het ID zit in de app.
Waarmee je in de store bent ingelogd maakt dan niet uit.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:33
SuperVeloce schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:14:

[YouTube: WhatsApp crop issue]
Ja, hier hetzelfde! Heel irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-09 12:15

Vreemd, eerste keer dat ik dit zie!

Toch niet je AWU aan het verkopen!? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac

Niet in WA maar ik heb in de officiele 'Photo's' app wel last van artifacts bij het croppen, meestal als ik meerder foto's na elkaar crop. Lijkt een beetje op een 'memory bug'.

- inzoomen op foto
- tik op crop rechts bovenin
- tik op done rechts bovenin
- app zoomt nu te ver in. Lijkt wel alsof de 'zoom level' van stap 1 opgeslagen wordt en nu dus na het croppen weer wordt toegepast. Zoom level na op done te tikken zo weer naar "0" of "passend op scherm" terug moeten gaan.

als ik bovenstaande crop op een 5-10 foto's uitvoer dan krijg ik na het op done tikken een ini-mini-thumbnail van de nieuwe cropped foto te zien in het midden van het scherm. De grootte is iets van een home-screen-app-icon. de artifact gaat weg als ik in- of uitzoom of een naar een andere foto swipe.
Als ik gecropped heb en de wijzigingen opsla dat gaat de app

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuperVeloce
Vanitas1996 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 22:00:
[...]

Vreemd, eerste keer dat ik dit zie!

Toch niet je AWU aan het verkopen!? :o
Jawel, ga voor de AWU2 mat zwart ;)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJ-NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 15:29
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:22:
[...]

Ik gebruik Tweakers ook als webapp. Bij mij is het Safari kader gewoon donker als de telefoon op dark mode staat. Ik heb het getest en de Safari kleur wordt niet beïnvloed door de Tweakers lay-out kleur setting.

Edit: ik zou de app ff een keer weggooien en opnieuw als app op je home screen zetten om te testen.
Bedankt maar dat lost het probleem helaas niet op.
Hippe Lip schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:53:
[...]

Mss moet je de webapp maken als de telefoon in dark mode staat?
Bedankt maar ook dit maakt helaas geen verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanitas1996
SuperVeloce schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 23:22:
[...]

Jawel, ga voor de AWU2 mat zwart ;)
Goede keuze! Heb hem zelf ook! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-09 14:08
Mijn iPhone telt al dagen geen stappen meer uit de Gezondheidsapp, weet iemand hoe ik dit kan oplossen/ weer aan kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:18
Vanochtend moest ik een voorwaardenupdate van iCloud akkoorderen. Maar sinds dat moment ben ik al mijn notities kwijt in de app. Op iCloud.com vind ik de notities wel gewoon. Meer mensen last van? Wat moet ik doen?

[ Voor 12% gewijzigd door hotymoty op 07-11-2024 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
hotymoty schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:29:
Vanochtend moest ik een voorwaardenupdate van iCloud akkoorderen. Maar sinds dat moment ben ik al mijn notities kwijt in de app. Op iCloud.com vind ik de notities wel gewoon. Meer mensen last van? Wat moet ik doen?
Heb notities eens geopend, had ik schijnbaar nog niet gedaan sinds ios 18.
Zag nog een scherm nieuw bij notities haha, maar daarna was enkele notitie die er al jaren in staat en niks mee doe gewoon aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:54
Hmm, nee, geen hinder van (15 PM, iOS 18.1). Misschien even opnieuw starten/inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Laatst online: 15-09 16:42
18.2 is nu ook beschikbaar als public beta. In de feedback app lees ik dat je regio en taal op Engels moet instellen om aanspraak te maken op AI-functionaliteiten. Er staat niets over een Engels App-store account. Zou dit veranderd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04:44
loeberce schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:05:
18.2 is nu ook beschikbaar als public beta. In de feedback app lees ik dat je regio en taal op Engels moet instellen om aanspraak te maken op AI-functionaliteiten. Er staat niets over een Engels App-store account. Zou dit veranderd zijn?
Als ze dat erbij zouden zetten gaat EU vast klagen dat ze aanzetten tot…. Nu is het een stiekem kunstje die de gebruiker uit moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:40
Je bent niet de enige?

https://www.macrumors.com...phone-notes-disappearing/

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
We gaan weer

Edit: snel updaten. Iedereen moet zich weer opnieuw inschrijven.

[ Voor 122% gewijzigd door Donstil op 11-11-2024 19:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 21:01
Donstil schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:14:
We gaan weer

Krijgen jullie niet genoeg van dat ene nummer om er steeds maar weer naar te verwijzen??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:46
turkeyhakan schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:29:
[...]

Krijgen jullie niet genoeg van dat ene nummer om er steeds maar weer naar te verwijzen??
Welk nummer?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
turkeyhakan schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:29:
[...]

Ik ben bang dat je bent geRickrolled ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05:57
Donstil schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:14:
We gaan weer

Haha :)
Maar serieus wel… zijn jullie al voorbij het opnieuw downloaden van Apple Intelligence? Bij mij staat ie al de hele nacht op opnieuw aan het downloaden.

Edit: fix is regio veranderen en weer terug veranderen naar US.

[ Voor 5% gewijzigd door ChrisM op 12-11-2024 07:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
2de Amerikaans account geblokkeerd... ga ermee stoppen en wachten tot April.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
RigolleM schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:40:
2de Amerikaans account geblokkeerd... ga ermee stoppen en wachten tot April.. :'(
Gewoon wachten zo spannend is het allemaal niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RigolleM schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:40:
Ooh echt, dan ben ik wel benieuwd wat bij jou dan de trigger is. Klaarblijkelijk is er een automatisch proces welke iets detecteert in je gebruik/gedrag en dit activeert.

Ik heb al een Amerikaans Account sinds het oprichten van de AppStore en nooit ergens last van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
Donstil schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:14:
[...]

Ooh echt, dan ben ik wel benieuwd wat bij jou dan de trigger is. Klaarblijkelijk is er een automatisch proces welke iets detecteert in je gebruik/gedrag en dit activeert.

Ik heb al een Amerikaans Account sinds het oprichten van de AppStore en nooit ergens last van gehad.
Het was een spiksplinternieuw account, die ik na het blokkeren van mijn vorig account had aangemaakt.
Blijkbaar is mijn aanvraag goedgekeurd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vhtjkdnpnF-mAjPw5qohckJuUWA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Rqve968zpa8boX4951LSsjHs.png?f=user_large

Vanavond nog eens proberen, toestel met MFA voor dat account ligt thuis 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Carlos0_0 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:27:
[...]

Gewoon wachten zo spannend is het allemaal niet ;)
Ik moet zeggen: ik gebruik die GenMoji wel echt vaak.. vind dat echt grappig. Ja.. ze zijn nog niet echt top, het duurt best lang.. maar ik vind dat wel echt iets grappigs toevoegen.
Image Playground 2x geprobeerd, vond ik mwoi.
Andere AI dingen gebruik ik ook niet (omdat ik nooit mail in het engels :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Nu gaan de discussies op frontpage leuk worden....
nieuws: Europese Commissie: 'Apple overtreedt mogelijk wet door toepassing ge...

Apple mag ons dus niet uitsluiten van AI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:05
Dennisdn schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:58:
nieuws: Europese Commissie: 'Apple overtreedt mogelijk wet door toepassing ge...

En ai zou niet mogen van de EU (volgens Apple). Gevolg: nergens ai.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Haha soms probeer ik daar nog wel eens te reageren maar doorgaans zijn het dezelfde reageerders die uit hun holletje kruipen om bagger te spuien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tja, gewoon zeggen dat het nog niet beschikbaar is buiten een aantal landen, net zoals Apple Fitness, Apple Card en weet ik welke diensten niet nog meer. Maar goed, ze hebben al duidelijk aangegeven dat het aan EU ligt.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t

Zo las ik ‘m in eerste instantie ook. Maar het gaat over de interne markt van de EU. Als EU-burger mag Apple (of de ontwikkelaar) mij kennelijk niet de toegang ontzeggen tot apps die bijvoorbeeld alleen in Frankrijk beschikbaar zijn.

Spijkers op laag water hoor. Een ontwikkelaar kan/mag zelf kiezen in welke landen apps beschikbaar zijn. Vaak heeft dat een reden. Wat zijn ze aan het doen in Europa man…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:18:
[...]

Zo las ik ‘m in eerste instantie ook. Maar het gaat over de interne markt van de EU. Als EU-burger mag Apple (of de ontwikkelaar) mij kennelijk niet de toegang ontzeggen tot apps die bijvoorbeeld alleen in Frankrijk beschikbaar zijn.

Spijkers op laag water hoor. Een ontwikkelaar kan/mag zelf kiezen in welke landen apps beschikbaar zijn. Vaak heeft dat een reden. Wat zijn ze aan het doen in Europa man…
Vrij verkeer van goederen en diensten is wel een van de core-eigenschappen van de EU.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
SirLenncelot schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 16:03:
[...]

Vrij verkeer van goederen en diensten is wel een van de core-eigenschappen van de EU.
Dat snap ik, maar een Heineken of Unilever mag toch ook zelf kiezen waar het ‘t bier of de shampoo verkoopt? Sterker nog, in dit geval is het niet eens de producent, maar de verkoper (een supermarkt bijvoorbeeld).

Misschien een kromme vergelijking hoor, bij gebrek aan een betere.

Ik snap het niet, jij wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 16:10:
[...]

Dat snap ik, maar een Heineken of Unilever mag toch ook zelf kiezen waar het ‘t bier of de shampoo verkoopt? Sterker nog, in dit geval is het niet eens de producent, maar de verkoper (een supermarkt bijvoorbeeld).

Misschien een kromme vergelijking hoor, bij gebrek aan een betere.

Ik snap het niet, jij wel?
Het is niet heel duidelijk. Ik mag als EU burger natuurlijk een krat bier halen in elk eu-land, maar bepaald vuurwerk niet in Polen en terugbrengen naar NL. Vast ook geen goede vergelijking…

Ik wil niet zeggen dat ik het allemaal snap, maar ik snap wel dat de EU zich hiermee bezig houdt aangezien het een van de fundamenten van de unie betreft.

[ Voor 4% gewijzigd door SirLenncelot op 12-11-2024 16:26 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:18:
[...]

Als EU-burger mag Apple (of de ontwikkelaar) mij kennelijk niet de toegang ontzeggen tot apps die bijvoorbeeld alleen in Frankrijk beschikbaar zijn.
Ben wel benieuwd of dat verder gaat dan alleen Apple als dienstverlener. Ik mag in Nederland niet GrandPrix Radio luisteren omdat de NL-rechten zijn afgekocht door een derde partij. Diezelfde derde partij schijnt onderhandeld te hebben dat F1TV volgend jaar niet meer beschikbaar is in Nederland…. Maar dat zal dan weer wél mogen denk ik, net zoals het streamingsaanbod per land kan verschillen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Dennisdn schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 16:37:
[...]

Ben wel benieuwd of dat verder gaat dan alleen Apple als dienstverlener. Ik mag in Nederland niet GrandPrix Radio luisteren omdat de NL-rechten zijn afgekocht door een derde partij. Diezelfde derde partij schijnt onderhandeld te hebben dat F1TV volgend jaar niet meer beschikbaar is in Nederland…. Maar dat zal dan weer wél mogen denk ik, net zoals het streamingsaanbod per land kan verschillen…
Licenties voor media schijnen uitgezonderd te zijn van dit principe. Die vlieger gaat niet op. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 16:46:
[...]

Licenties voor media schijnen uitgezonderd te zijn van dit principe. Die vlieger gaat niet op. :+
Ik las het net in een quote op de frontpage:
"Audiovisual services, including services the principle purpose of which is the provision of access to broadcasts of sports events and which are provided on the basis of exclusive territorial licenses, are excluded from the scope of this Regulation."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
ChrisM schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:56:
[...]

Ik moet zeggen: ik gebruik die GenMoji wel echt vaak.. vind dat echt grappig. Ja.. ze zijn nog niet echt top, het duurt best lang.. maar ik vind dat wel echt iets grappigs toevoegen.
Image Playground 2x geprobeerd, vond ik mwoi.
Andere AI dingen gebruik ik ook niet (omdat ik nooit mail in het engels :P)
En waarin kan je die GenMoji gebruiken dan, zeker alleen Apple diensten?(Dus geen whatsapp ofzo?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 17:39:
[...]

En waarin kan je die GenMoji gebruiken dan, zeker alleen Apple diensten?(Dus geen whatsapp ofzo?).
Genmoji zit op je keyboard, bij de Emoji’s.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nl_WuXM9NUHIUwgg85HIROqOh20=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3QlX9iegloquoZOZGOw9WPUS.jpg?f=fotoalbum_large

Als een app het niet ondersteund dan wordt het als plaatje verstuurd. Zo bijvoorbeeld ook met iMessage van 18.2 naar lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:11
Valt mij nu pas op dat mijn iPhone 13 Mini (iOS 18.1) vannacht niet verder heeft geladen dan 73%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJD7jaYrzINPtdP9m-FAYnIPwp8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/p4IcKbXHU8fEv9A1sANdV8Su.png?f=fotoalbum_large

Waarom? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-09 15:19

CoolHead621

Enjoy every moment

Donstil schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 18:39:
[...]

Genmoji zit op je keyboard, bij de Emoji’s.

[Afbeelding]

Als een app het niet ondersteund dan wordt het als plaatje verstuurd. Zo bijvoorbeeld ook met iMessage van 18.2 naar lager.
Dit heb ik dus niet.. alle andere diensten heb ik van apple intelligence genmoji dus niet.
Ook niet op beta3

Als iemand een idee heeft 😬

Edit: inmiddels gevonden.. had stickers uitstaan omdat ik van die lelijke lege plekken tussen mijn emojis had staan. Deze weer aangezet en nu werkt het.

[ Voor 10% gewijzigd door CoolHead621 op 12-11-2024 23:52 . Reden: Zie reactie ]

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
CoolHead621 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:18:
[...]

Dit heb ik dus niet.. alle andere diensten heb ik van apple intelligence genmoji dus niet.
Ook niet op beta3

Als iemand een idee heeft 😬
Heb je je telefoon op regio US staan? En US apple account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-09 15:19

CoolHead621

Enjoy every moment

ChrisM schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:37:
[...]

Heb je je telefoon op regio US staan? En US apple account?
Uiteraard want alles werkt, image playground, Siri met ChatGPT etc. Behalve genmoji

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:17
CoolHead621 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:46:
[...]

Uiteraard want alles werkt, image playground, Siri met ChatGPT etc. Behalve genmoji
Ik had precies hetzelfde. Je hebt waarschijnlijk Stickers uitstaan in je keyboard settings. Dat was bij mij de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb nu een iPhone 15 Pro max en een iPhone 16 naast elkaar liggen. Waarom tonen de widgets op de kleinere iPhone 16 meer data dan die op de iPhone 15 Pro Max terwijl dat scherm een stuk groter is?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:16
Mog schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:51:
Ik heb nu een iPhone 15 Pro max en een iPhone 16 naast elkaar liggen. Waarom tonen de widgets op de kleinere iPhone 16 meer data dan die op de iPhone 15 Pro Max terwijl dat scherm een stuk groter is?
Screenshots? Sommige widgets hebben verschillende varianten, wellicht staan er andere varianten aan met meer/minder info?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Kassad schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:01:
[...]

Screenshots? Sommige widgets hebben verschillende varianten, wellicht staan er andere varianten aan met meer/minder info?
Nee, ik draai een exacte kopie op beide iPhones.

iPhone 15 Pro Max:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Otcs-rvi1qaA-UnlNE8FZOFIILg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ojV3dYJwVOl3is59YeBTm5lf.jpg?f=fotoalbum_large

iPhone 16:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gomNACYeXyEzKWSDKn9PAp4xZ3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oPihsj0pgKIXr2UsKWg0jhww.jpg?f=fotoalbum_large

Kijk naar de ruimte tussen “overmaken” of “voetbaltraining” en de rand van de widget. Op de grotere iPhone 15 Pro Max is er minder ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Mog schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:34:
[...]

Nee, ik draai een exacte kopie op beide iPhones.

iPhone 15 Pro Max:
[Afbeelding]

iPhone 16:
[Afbeelding]

Kijk naar de ruimte tussen “overmaken” of “voetbaltraining” en de rand van de widget. Op de grotere iPhone 15 Pro Max is er minder ruimte.
Owkee, ik zie geen verschil.. wat je beschrijft zal wel een resolutie ding zijn, verschillende schermen, verschillende resoluties. Of anders iets met schalen. Maar goed, ik zie het niet.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Kassad schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:16:
[...]

Owkee, ik zie geen verschil.. wat je beschrijft zal wel een resolutie ding zijn, verschillende schermen, verschillende resoluties. Of anders iets met schalen. Maar goed, ik zie het niet.
Ik zal ze even direct naast elkaar zetten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/08Lda9gZXkg4JBU_LQqpOyWfmgo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o9HYVVVEUlRvsVtQG3d2ug45.png?f=fotoalbum_large

Exact dezelfde widget (instellingen). Links iPhone 16, rechts iPhone 15 Pro Max. De widget op de Pro Max heeft een 18% groter oppervlakte. Dat de widget groter is op de Pro Max is logisch gezien het grotere scherm, maar opvallend genoeg toont deze juist minder informatie (met andere woorden: de interface-elementen zoals tekst, lijntjes en keuzecirkels zijn verhoudingsgewijs groter). Ter referentie: de twee blauwe elementen (cirkel en rechthoek) zijn op beide toestellen even groot. Dit is met de standaard zoomniveaus op beide iPhones.

[ Voor 16% gewijzigd door Mog op 13-11-2024 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

AAARGH! Ik word gek.

De kleine widgets hebben minder marge links en rechts dan de grote widgets, dit kan nog een optisch trucje zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/irhV8HuUQesWCVF7k0s3DW3d0iI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fnG9jD3MvRgY7OAxd2P2uwON.png?f=fotoalbum_large

Maar de marges zijn links en rechts niet gelijk. Let op de rode, semi transparante balken. Deze zijn even breed. Aan de rechterkant loopt de balk precies gelijk met de rand van de grote widget. Aan de linkerkant overlapt deze de grote widget.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CjLfV0ooGKR8TOdIyJi6NMeWlyQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6fIOLiNmCw7oj1vcRhxxMpZO.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Mog schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:51:
Heeft dit niet als achterliggende oorzaak het verschil in resolutie. Meen me te herinneren dat het scherm van de 16 pro/pro Max is aangepast kwa grootte tov de 15 pro/pro Max. Kan zijn dat daardoor het verschil komt, maar eerlijk gezegd zie ik het ook niet op je screenshots..

Even je iPhones opnieuw opstarten verhelpt het misschien?

[ Voor 4% gewijzigd door TheKerremenke op 13-11-2024 15:23 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Mog schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:02:
[...]

[Afbeelding]

Exact dezelfde widget (instellingen). Links iPhone 16, rechts iPhone 15 Pro Max. De widget op de Pro Max heeft een 18% groter oppervlakte. Dat de widget groter is op de Pro Max is logisch gezien het grotere scherm, maar opvallend genoeg toont deze juist minder informatie (met andere woorden: de interface-elementen zoals tekst, lijntjes en keuzecirkels zijn verhoudingsgewijs groter). Ter referentie: de twee blauwe elementen (cirkel en rechthoek) zijn op beide toestellen even groot. Dit is met de standaard zoomniveaus op beide iPhones.
ok dus op een scherm met een andere resolutie zijn je marges een heel klein beetje anders. Nou en? Ik zie het probleem helemaal niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Kassad schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:59:
[...]

ok dus op een scherm met een andere resolutie zijn je marges een heel klein beetje anders. Nou en? Ik zie het probleem helemaal niet..
Je koopt een iPhone met een groter scherm en je krijgt minder informatie te zien. Je ziet dat niet als een probleem of op zijn minst curieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

TheKerremenke schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:23:
[...]

Heeft dit niet als achterliggende oorzaak het verschil in resolutie. Meen me te herinneren dat het scherm van de 16 pro/pro Max is aangepast kwa grootte tov de 15 pro/pro Max. Kan zijn dat daardoor het verschil komt, maar eerlijk gezegd zie ik het ook niet op je screenshots..

Even je iPhones opnieuw opstarten verhelpt het misschien?
Dit is een 16, niet een Pro ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:58
Mog schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:35:
[...]

Je koopt een iPhone met een groter scherm en je krijgt minder informatie te zien. Je ziet dat niet als een probleem of op zijn minst curieus?
Wie weet is het een software trucje om de superdunne bezels nog dunner te laten lijken door meer informatie te tonen?

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
Mog schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:35:
[...]

Nee want het gaat niet om de grootte van het scherm maar om de resolutie, dat is toch niet zo ingewikkeld?

Edit: ok, gecheckt, helaas de resoluties zijn gelijk :+ dan is het mysterieus. En nog steeds vrij oninteressant.

[ Voor 13% gewijzigd door Kassad op 13-11-2024 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
Mog schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:02:
[...]

[Afbeelding]

Niet toevallig de tekstgrootte van je telefoons anders? Juist omdat er een verschil in grootte van het scherm zit. Misschien heeft je telefoon dit zelf aangepast? Ik lijkt voor mij ook dat je tekst kleiner is namelijk.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Vanitas1996 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 19:13:
[...]

Niet toevallig de tekstgrootte van je telefoons anders? Juist omdat er een verschil in grootte van het scherm zit. Misschien heeft je telefoon dit zelf aangepast? Ik lijkt voor mij ook dat je tekst kleiner is namelijk.
Nee, staat allebei in het midden (de standaard).

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 16:17
Weet iemand of het mogelijk is om meldingen van automatisering uit te schakelen?
Ik heb ingesteld staan dat als ik buiten 100m van mijn huis ben dat wifi wordt uitgeschakeld en weer aangaat als ik daar binnen kom. Maar van elke keer dat dit wordt uitgevoerd krijg ik een melding. Als ik in automatisering kijk kan ik nergens uitvinken dat ik een melding wil ontvangen. Bij losse opdrachten kan je dit wel…

• Zapato
drusloos schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:51:
Weet iemand of het mogelijk is om meldingen van automatisering uit te schakelen?
Ik heb ingesteld staan dat als ik buiten 100m van mijn huis ben dat wifi wordt uitgeschakeld en weer aangaat als ik daar binnen kom. Maar van elke keer dat dit wordt uitgevoerd krijg ik een melding. Als ik in automatisering kijk kan ik nergens uitvinken dat ik een melding wil ontvangen. Bij losse opdrachten kan je dit wel…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0i3anQHLdO6Mz7tnC7XDgn-OBNE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rhf9Q0u0KYE9bnrOCkrbyUgT.jpg?f=fotoalbum_large

schuifje Meld indien uitgevoerd op uit zetten.

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 16:17
Zapato schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:58:
[...]

[Afbeelding]

schuifje Meld indien uitgevoerd op uit zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x4S4JA8cqqMu_K4uVYu5NJqsf3E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2X9e8IaqTuKmypUuRQAkgcka.jpg?f=fotoalbum_large

Die optie heb ik helaas niet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
Ik heb die automatisering van jou nagemaakt en krijg dan ook niet die optie. Nog even zitten spelen en je krijgt die optie wel bij een op tijd gebaseerde automatisering, maar niet bij vertrek/aankomst.

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:22

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Zapato schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:52:
[...]

Ik heb die automatisering van jou nagemaakt en krijg dan ook niet die optie. Nog even zitten spelen en je krijgt die optie wel bij een op tijd gebaseerde automatisering, maar niet bij vertrek/aankomst.
Dan maak je die automatisering tijdgebaseerd van 00:00 tot 23:59 uur?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• sjorsjuhmaniac
Hippe Lip schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:44:
[...]

Dan maak je die automatisering tijdgebaseerd van 00:00 tot 23:59 uur?
Een timerange toevoegen aan de "coming/leaving home" trigger maakt geen verschil. Nog steeds geen optie voor 'notify when run'

Volgens mij stond ooit ergens een keer dat die een privacy dingetje is. Zodat het niet kan 'onwetend' iets triggeren op je locatie.

Wat wel kan, maar waar jij niets hebt, is als je in apple home een automation aanmaakt (niet in de automation app). Als je daar de 'coming/leaving home' trigger gebruikt krijg je geen melding op je scherm. De beperking is daar wel dat er dan alleen een actie met aparaten die in je apple home staan uit kan voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:58
sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 14 november 2024 @ 22:51:
[...]
Volgens mij stond ooit ergens een keer dat die een privacy dingetje is. Zodat het niet kan 'onwetend' iets triggeren op je locatie.
Klopt. Je ziet de toggle ook niet bij een automatisering voor bijvoorbeeld berichten vanwege privacy en locatie gegevens.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
ik heb sinds kort last van een probleem met de iOS mail app. Ik heb een imap account waarbij ik al altijd (16y) het account en subfolders zag en kon gebruiken. In de instellingen van het account heb ik een mail prefix opgegeven omdat dit op de server zo gebruikt wordt, ook al 16y lang.

Sinds kort krijg ik in de mail app ALLE bestanden te zien die in de home folder van de useraccount staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmEe-E3snf_xNPbisY7tBpV_M34=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U7P2Er81ubnIQ3iRvCuNT0HS.jpg?f=fotoalbum_large
wat ik al geprobeerd heb:
- account verwijderen en opnieuw toevoegen
- mail prefix wel of niet invullen
- mail prefix afsluiten met een '/' of zonder '/'
- op de server in de account de .imap folder weg gegooid (wordt door dovecot automatisch aangemaakt bij een client connectie)
- vanaf 0 met een leeg account op de server getest/begonnen
- een ander bestaand account op dezelfde mailserver toevoegen
Niets helpt.

Ook getest op een desktop met Thunderbird, die werkt wel goed/normaal

Bovenstaande lijkt erop te wijzen dat het probleem in mijn tel/mail app zit. Iemand anders ook last van? ik kan het niet specifiek aan de upgrade naar iOS 18 linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 18:33
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:40:
ik heb sinds kort last van een probleem met de iOS mail app. Ik heb een imap account waarbij ik al altijd (16y) het account en subfolders zag en kon gebruiken. In de instellingen van het account heb ik een mail prefix opgegeven omdat dit op de server zo gebruikt wordt, ook al 16y lang.

Sinds kort krijg ik in de mail app ALLE bestanden te zien die in de home folder van de useraccount staan.
[Afbeelding]
wat ik al geprobeerd heb:
- account verwijderen en opnieuw toevoegen
- mail prefix wel of niet invullen
- mail prefix afsluiten met een '/' of zonder '/'
- op de server in de account de .imap folder weg gegooid (wordt door dovecot automatisch aangemaakt bij een client connectie)
- vanaf 0 met een leeg account op de server getest/begonnen
- een ander bestaand account op dezelfde mailserver toevoegen
Niets helpt.

Ook getest op een desktop met Thunderbird, die werkt wel goed/normaal

Bovenstaande lijkt erop te wijzen dat het probleem in mijn tel/mail app zit. Iemand anders ook last van? ik kan het niet specifiek aan de upgrade naar iOS 18 linken.
@sjorsjuhmaniac
Klinkt als een zelfgeconfigureerde linux machine waar je mail op staat.
En dan zou ik echt veel meer naar je server config kijken. Een goed geconfigureerde server zou imho nooit de informatie buiten je mail mogen laten zien, ongeacht wat de client mogelijk fout doet.

Ik kan dan niet verklaren waarom je dit enkel vanaf iOS ziet en niet vanuit Thunderbird, maar toch: je mailserver zou deze file/directory-info sowieso nooit mogen vrijgeven. Daar zit, verwacht ik, de fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
vanaalten schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:27:
[...]

@sjorsjuhmaniac
Klinkt als een zelfgeconfigureerde linux machine waar je mail op staat.
En dan zou ik echt veel meer naar je server config kijken. Een goed geconfigureerde server zou imho nooit de informatie buiten je mail mogen laten zien, ongeacht wat de client mogelijk fout doet.

Ik kan dan niet verklaren waarom je dit enkel vanaf iOS ziet en niet vanuit Thunderbird, maar toch: je mailserver zou deze file/directory-info sowieso nooit mogen vrijgeven. Daar zit, verwacht ik, de fout.
Ja daar ben ik ondertussen ook bang voor... maar omdat Thunderbird wel normaal werkt dachten we aan de tel. ik ga nog eens met de hoster babbelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennisdn
IOS18.1.1 is uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gaan we weer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRHGYBJKLLdvNa1Py4wV37wr9Hg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XQmoIWegZitxPqjDiDS2m96X.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door Donstil op 20-11-2024 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Ik vind de update in maps wel goed dat je bv bij het zoeken naar restaurants gelijk een paar foto’s erbij krijgt.

Ook de nieuwe badjes op het lock screen hebben wel wat. Nuttig. Ben er alleen nog niet achter wat de verschillende kleuren betekenen. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:21:

Ook de nieuwe badjes op het lock screen hebben wel wat. Nuttig. Ben er alleen nog niet achter wat de verschillende kleuren betekenen. Iemand een idee?
Badges zijn transparant en laten de kleur van je lockscreen wallpaper door 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:13
Weet niet zeker of het IOS (18.1) gerelateerd is maar op zowel mijn iPhone als iPad kan ik Gemini (Live) niet gebruiken.
De Live optie ontbreekt gewoon.
Deze zou onderin het scherm moeten staan naast het microfoontje.
Via instellingen valt er ook niets te wijzigen.
Zie ik iets over het hoofd of werkt de Gemini app nog niet volledig op IOS?
Mijn IOS staat gewoon in het Nederlands.

De niet-Live functie werkt verder wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RLRZY_USk_Z_CXjDClVqxlKEUCE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/scoogEX6F5AXj5raELMT4yC3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qzc-zakTIGML8D1xhHn-bzARzLM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pp93xUpJ8xBp1bWhUSF6MyrF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y75MDeSibuy_0O2dzouUroNxGFk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SilSRmmsuxilEBw12X2Yojhb.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
HoppyF schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:35:
Weet niet zeker of het IOS (18.1) gerelateerd is maar op zowel mijn iPhone als iPad kan ik Gemini (Live) niet gebruiken.
De Live optie ontbreekt gewoon.
Deze zou onderin het scherm moeten staan naast het microfoontje.
Via instellingen valt er ook niets te wijzigen.
Zie ik iets over het hoofd of werkt de Gemini app nog niet volledig op IOS?
Mijn IOS staat gewoon in het Nederlands.

De niet-Live functie werkt verder wel.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ze stellen hem uit voor een paar weken. Zie artikel op de frontpage: nieuws: Google stelt release van Nederlandse Gemini Live op iOS met enkele we...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:13
Lekker handig wel! :'(
Bedankt voor de update!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:39
Vanmorgen nieuwste iOS update geinstalleerd (ervoor zat ik nog op 17.x).
Maar die dark mode is best buggy. Eerst had ik rare donkere vlakken en afwijkende iconen, wat dark mode enkel vervelender maakt (afleidend en hoog contrast ipv rustgevend).
Wat lopen spelen met wallpapers en nu heb ik soms wel donkere iconen en soms niet. Als ik de motion bubbels als paar heb, wordt regelmatig m'n achtergrond na x seconden gewoon weer zwart. Heb nu een lading wallpaper sets die ik niet kan verwijderen.
Als ik een enkele, wat grotere widget op de homescreen heb, dan staat die links in plaats van gecentreerd. De weer widget geeft ook niet het juiste weer (zonnig in plaats van bewolkt).
Heb het nu weer zoals het was, wat hopelijk zo blijft.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Zapato
VincentG schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:54:
Vanmorgen nieuwste iOS update geinstalleerd (ervoor zat ik nog op 17.x).
Maar die dark mode is best buggy. Eerst had ik rare donkere vlakken en afwijkende iconen, wat dark mode enkel vervelender maakt (afleidend en hoog contrast ipv rustgevend).
Wat lopen spelen met wallpapers en nu heb ik soms wel donkere iconen en soms niet. Als ik de motion bubbels als paar heb, wordt regelmatig m'n achtergrond na x seconden gewoon weer zwart. Heb nu een lading wallpaper sets die ik niet kan verwijderen.
Als ik een enkele, wat grotere widget op de homescreen heb, dan staat die links in plaats van gecentreerd. De weer widget geeft ook niet het juiste weer (zonnig in plaats van bewolkt).
Heb het nu weer zoals het was, wat hopelijk zo blijft.
Ik moet zeggen dat ik dit niet herken. Ik vind het wel prettig en mooi eruitzien. Niet alle iconen hebben trouwens een dark mode versie, maar dat ligt aan de bouwers van de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9f2TD2SvOiaO8vSOROyHiwWkqo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tOvxdxdVbVyu46J4ZTDW3DbQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Zapato op 28-11-2024 11:15 ]

• VincentG
Ja misschien omdat ik niet zo een grote wijziging had verwacht.
En ik kan me er best in vinden als een icoon een dark mode heeft, maar ik weet niet hoe ik de iconen op dark mode krijg (telefoon staat al op dark mode). Dus als ik de wallpaper set wijzig, pakt ie soms wel en soms niet dark mode iconen (ook als ik switch tussen dezelfde wallpapers).

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:40

Yucko

One clown to rule them all !

VincentG schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:08:
Ja misschien omdat ik niet zo een grote wijziging had verwacht.
En ik kan me er best in vinden als een icoon een dark mode heeft, maar ik weet niet hoe ik de iconen op dark mode krijg (telefoon staat al op dark mode). Dus als ik de wallpaper set wijzig, pakt ie soms wel en soms niet dark mode iconen (ook als ik switch tussen dezelfde wallpapers).
ergens op homescreen vinger vasthouden tot alle icoontjes gaan wiebelen. Dan linksboven op "Wijzig" klikken. Kies daarna "Pas aan".

Onderin je scherm kun je dan kiezen uit Licht, Donker, Automatisch en Getint (accentkleur ipv dark icoon)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• VincentG
Yucko schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:23:
[...]

ergens op homescreen vinger vasthouden tot alle icoontjes gaan wiebelen. Dan linksboven op "Wijzig" klikken. Kies daarna "Pas aan".

Onderin je scherm kun je dan kiezen uit Licht, Donker, Automatisch en Getint (accentkleur ipv dark icoon)
Ah daar kan je dat dus instellen. Thanks!

Mijn homescreen wallpaper heeft nu een donkere tint. Heb deze optie nog niet gezien op de unlock screen, die wat mij betreft ook wat minder fel mag.

[ Voor 15% gewijzigd door VincentG op 28-11-2024 13:00 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-XMzLWKoJN5ZP0xx8GwZvBle5bE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LhrjVmRDmZognsDx8cPj4HMK.png?f=fotoalbum_large

De final/RC is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Cadeautje van de Sint.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Al moet je telefoon/ipad/watch wel op dev/pub beta staan.

Zal zonder morgen of iets later komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SuperVeloce schreef op donderdag 5 december 2024 @ 22:10:
[...]

Al moet je telefoon/ipad/watch wel op dev/pub beta staan.

Zal zonder morgen of iets later komen.
Nog niet voor public beta traject.
Vrijdag lijkt mij niet overigens, eerder volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VAAS77_uwgJOHtLBx3sb7TbdA6g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MTffCG7EBHqHU5aY94E5TRhM.png?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd of dit nog betere resultaten gaat opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:36
Volgens mij is er geen apart i(Pad)OS gaming topic (wel voor Apple Arcade).
We hebben al GRID Autosport. Op 17 december verschijnt GRID Legends: Deluxe edition.
Gaaf om te zien dat af en toe spellen voor consoles ook op iOS verschijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
meesje schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 13:19:
Volgens mij is er geen apart i(Pad)OS gaming topic (wel voor Apple Arcade).
We hebben al GRID Autosport. Op 17 december verschijnt GRID Legends: Deluxe edition.
Gaaf om te zien dat af en toe spellen voor consoles ook op iOS verschijnen.
Dat ziet er goed uit, die houd ik in de gaten, tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Klopt het dat je bij een 6,7 inch scherm (een plus of max iPhone) niet meer tekst ziet dan op een 6,1 inch exemplaar? Kan in iOS hierin wat ingesteld worden?
Zie je in Safari bv meer bookmarks of nieuwsberichten op de tweakers website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

meesje schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:05:
Klopt het dat je bij een 6,7 inch scherm (een plus of max iPhone) niet meer tekst ziet dan op een 6,1 inch exemplaar? Kan in iOS hierin wat ingesteld worden?
Zie je in Safari bv meer bookmarks of nieuwsberichten op de tweakers website?
Zie hier wat ervaringen over verschil in resoluties en weergaven tussen een 16 en 15 Pro Max
[iOS en iPadOS 18] Discussie en ervaringen

NRG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
GerardVanAfoort schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:10:
[...]

Zie hier wat ervaringen over verschil in resoluties en weergaven tussen een 16 en 15 Pro Max
[iOS en iPadOS 18] Discussie en ervaringen
Dus als ik het goed zie, heb je bij een groter scherm (meer resolutie) niet meer informatie op je scherm? Alles is dus groter. Het voelt een beetje als een grotere monitor kopen (met hogere resolutie) maar niet meer info krijgen op je scherm. Bij 4,7 VS 6,1 heb je wel echt veel meer info (en is niet alles gewoon groter), maar bij 6,7 is dat t.o.v. 6,1 niet het geval.
Als iemand dat zou kunnen bevestigen, zou fijn zijn.
Het grotere scherm heeft dan vooral toegevoegde waarde bij foto, video en gaming. Of gewoon handig als je toe bent aan een leesbril. :)

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 09-12-2024 19:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nog een rondje updaten. De tweede RC van 18.2 is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:13
Donstil schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:50:
Nog een rondje updaten. De tweede RC van 18.2 is uit.
Dacht dat final vandaag kwam

Morgen ? Of pas volgende week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

MarioMark1541 schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:21:
[...]

Dacht dat final vandaag kwam

Morgen ? Of pas volgende week
Ik gok op morgen 19:00

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:13
Ik zie nog niks

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hij gokt nu op morgen 19:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Zal wel volgende week maandag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:34

bloody

0.000 KB!!

Dat zal wel tijd worden, battery life op 18.1 is echt dramatisch vergeleken met 17.x.

nope

Pagina: 1 ... 22 ... 32 Laatste

Let op:
Bèta's zijn officieel beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program, of Apple Beta Software Program. Hoe je aan een bèta kunt komen via onofficiële wegen mag je zelf uitzoeken, en gaan we hier niet bespreken. Zie ook de huisregels.