Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

En dat op de eerste maandag vd week 😁
ff updates weer doen, dank voor het melden!

Op naar 18.3 / 18.2.x / 18.2.x
>:)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:50
Teams staat sinds vandaag ineens in een nieuwe categorie: productivity and finance

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8YDDZkoJEqdp22-iIASe-5v5eA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OahBdZoq8EBHJpJ5l0d4tvRo.jpg?f=user_large

Hebben anderen dit ook? Is dit aan te passen? Ik heb geprobeerd met het icoontje verslepen zoals op de homescreen maar dat werkt helaas niet.

Ik vind het vervelend omdat het ‘standaard’ overzicht van alle apps nu weer anders is door de nieuwe group voor teams. Gaat niet goed met mijn ocd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 23:08:

Hebben anderen dit ook? Is dit aan te passen? Ik heb geprobeerd met het icoontje verslepen zoals op de homescreen maar dat werkt helaas niet.
Nee, teams valt bij mij in “productiviteit” (al heb ik daar met sommige meetings wel mijn vraagtekens bij :+ ) en nee 8)7. Zelf verplaatsen kan ook niet, het os deelt dit zelf in en doet dat aan de hand van de app omschrijving dacht ik.

Edit: ik heb de versie van gisteren erop zie ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 07-01-2025 23:22 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 15-09 09:35

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Teams staat sinds vandaag ineens in een nieuwe categorie: productivity and finance

[Afbeelding]

Ik vind het vervelend omdat het ‘standaard’ overzicht van alle apps nu weer anders is door de nieuwe group voor teams. Gaat niet goed met mijn ocd. 8)7
edit:ooh sorry verkeerde link

[ Voor 5% gewijzigd door t.w.e.a.k.e.r op 09-01-2025 17:14 ]

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Donstil schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 23:20:
[...]

Nee, teams valt bij mij in “productiviteit” (al heb ik daar met sommige meetings wel mijn vraagtekens bij :+ ) en nee 8)7. Zelf verplaatsen kan ook niet, het os deelt dit zelf in en doet dat aan de hand van de app omschrijving dacht ik.

Edit: ik heb de versie van gisteren erop zie ik.
Het wordt nog gekker (kom er ook net achter dat ik dus geen printscreens meer kan maken van teams...):
6.22.3
2024.44.01.5

En in de store staat als category 'productivity'
:?

Hij zegt dus dat dit de versie van Nov is. En ik kan inderdaad op 'update' klikken voor de 6.23.1 van gisteren...

Eens kijken wat er gebeurd bij updaten.

ok na update:
6.23.1
2024.44.01.12
2024DEC-T1
en hij staat nog by productivity and finance |:( in z'n eentje 8)7
@Donstil komen bovenstaande 3 versie nummers overeen?

Nu maar eens rebooten...
na reboot nog steeds by productivity and finance :F :F

ps. ik gooi teams en outlook er regelmatig af om ze er opnieuw op te zetten ivm de opslag ruimte die ze gebruiken. niet normaal wat met name teams verzameld en wat niet weg te gooien is. Zal morgen dan nog maar eens proberen met verwijderen en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:31
Teams gebruikt bij mij maar 400MB, en Outlook 618MB maar ?.
Daarbij screenshots maken kan een bedrijven beleid zijn, ik mag dit ook niet met deze apps van mijn werk.

Maar hoeveel opslag dit inneemt, loop je nog met een telefoon met 16gb opslag ofzo ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:23

_AN

Carlos0_0 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 07:25:
Daarbij screenshots maken kan een bedrijven beleid zijn, ik mag dit ook niet met deze apps van mijn werk.

Maar hoeveel opslag dit inneemt, loop je nog met een telefoon met 16gb opslag ofzo ?.
Geen screenshots maken klinkt inderdaad als een (Intune) App Protection beleid. Mogelijk is dat ook de veroorzaker van het feit dat de app nu anders onderverdeeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
_AN schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 07:37:
[...]

Geen screenshots maken klinkt inderdaad als een (Intune) App Protection beleid. Mogelijk is dat ook de veroorzaker van het feit dat de app nu anders onderverdeeld is.
Dat zou nog kunnen, ik kan bij mij in de Intune admin center.
Screenshots zou een Intune setting kunnen zijn, waar welke app geplaatst wordt geen idee eigenlijk(Wel dat je bepaalde apps verplicht krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-09 12:15
Carlos0_0 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:05:
[...]

Dat zou nog kunnen, ik kan bij mij in de Intune admin center.
Screenshots zou een Intune setting kunnen zijn, waar welke app geplaatst wordt geen idee eigenlijk(Wel dat je bepaalde apps verplicht krijgt).
Als je app protection policies actief hebt binnen de Intune omgeving voor IOS, dan zal het inderdaad kunnen kloppen dat het nu lastiger is om screenshots te maken. Wij vonden het bij ons in de omgeving niet heel erg, maar het is wel opeens als verandering gekomen bij ons. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:48
Sinds de update naar 18.2.1 issues met netwerk, geen verbinding..
Phone toont 5g of 4g als ik dat selecteer maar paginas en/of apps laden niet..
15pm en kpn.
Iemand anders zelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Carlos0_0 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 07:25:

Nu 590mb na 1 dag gebruik. Geen bestanden gedeeld oid. Allen chat en meetings.

Screenshot zal idd wel policy zijn maaaar, dit is geen enrolled device. Intune staat ook niet geïnstalleerd.

Helaas maar 128gb bij ons. 14gb iOS install. 15gb systeem logs/cache waar je niets mee kan en dan wat apps en foto video en hij zit zo vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
BigF25 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 21:37:
15pm en kpn.
Ik heb zelden 5g, Vodafone. Duurt ook ontiegelijk lang om netwerk te switchen als je bv grens over rijd. Vodafone voorkeurs netwerken in het buitenland zijn ook matig. Regelmatig nodig om met de hand er zelf een te kiezen met betere ontvangst. Ik heb heel soms geen verbinding terwijl bovenin wel gewoon verbinding met het netwerk staat. Ik vermoed dat het is omdat hij dan net twijfelt tussen mobiel en wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:21
Ik heb zojuist een originele nieuwe batterij laten plaatsen in mijn 13 mini. Allemaal prima gegaan echter wilt de telefoon de batterij niet verifiëren omdat ik op een beta versie draai.

Weet iemand of ik nu terug moet naar een non-beta om de batterij te verifiëren of ligt het aan 18.3 en kan het wellicht later wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
15pm en kpn.
Ik heb hetzelfde maar dan op mijn Apple Watch Ultra I, ook met KPN 4G. Goede verbinding maar niks komt binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
OkeOkeOke schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:33:
[...]

Ik heb hetzelfde maar dan op mijn Apple Watch Ultra I, ook met KPN 4G. Goede verbinding maar niks komt binnen.
Update

In Eindhoven had ik vanochtend geen verbinding, nu omgeving Nijmegen en niets aan het handje, 5g en verbinding.

Wellicht locatie afhankelijk.. :? kan er weinig soeps van maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 14:10
15pm en kpn.
Ik had hier gisteren ook last van... Ik kon met geen mogelijkheid verbinding maken met 4G of 5G. Een verbinding via WIFI werkte wel.

Ook in de auto onderweg naar huis had ik nergens bereik. Force restart, simkaart eruit halen, vliegtuigmodus aan uit, niks hielp. Nu hopen dat ik geen boete heb gereden op de terugweg :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:15
Incognitum schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:26:
Ik heb zojuist een originele nieuwe batterij laten plaatsen in mijn 13 mini. Allemaal prima gegaan echter wilt de telefoon de batterij niet verifiëren omdat ik op een beta versie draai.

Weet iemand of ik nu terug moet naar een non-beta om de batterij te verifiëren of ligt het aan 18.3 en kan het wellicht later wel?
Weet je zeker dat het een orginele batterij is en dat het echt door de beta komt? Een geautoriseerde reparateur zal je niet met een telefoon weg sturen terwijl het proces nog niet klaar is en een beta staat normaal niet in de weg voor zoiets…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
Dennisdn schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:14:
[...]

Weet je zeker dat het een orginele batterij is en dat het echt door de beta komt? Een geautoriseerde reparateur zal je niet met een telefoon weg sturen terwijl het proces nog niet klaar is en een beta staat normaal niet in de weg voor zoiets…
Ja het is een originele batterij en hij gaf het al aan dat een beta problemen kon geven (18.2 had dit ook). Schijnbaar staan bèta’s wel in de weg. Echter vraag ik me af als de nieuwe beta komt of de oude dan wel werkt met verifiëren. Anders ga ik wel tijdelijk terug naar de non-beta en daarna weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Incognitum schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:00:
[...]

Ja het is een originele batterij en hij gaf het al aan dat een beta problemen kon geven (18.2 had dit ook). Schijnbaar staan bèta’s wel in de weg. Echter vraag ik me af als de nieuwe beta komt of de oude dan wel werkt met verifiëren. Anders ga ik wel tijdelijk terug naar de non-beta en daarna weer terug.
Waar heb je de batterij laten vervangen? Heel internet staat er vol mee dat Apple niet begint aan reparaties als er een iOS beta op staat.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:21:
[...]

Waar heb je de batterij laten vervangen? Heel internet staat er vol mee dat Apple niet begint aan reparaties als er een iOS beta op staat.
Bij de reparateur van ons bedrijf (https://www.06fix.nl/ ) Heeft originele onderdelen van Apple. Ik snap dat Apple het zelf niet zou doen, maar dat is nu niet relevant lijkt me (en dat is een hele andere discussie).

De vraag is en blijft, is er een mogelijkheid dat ik onder een beta toch de originele batterij geverifieerd krijg of moet ik terug naar een non-beta? Want dat betekent dat ik de iPhone moet wissen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Incognitum schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:12:
[...]

Bij de reparateur van ons bedrijf (https://www.06fix.nl/ ) Heeft originele onderdelen van Apple. Ik snap dat Apple het zelf niet zou doen, maar dat is nu niet relevant lijkt me (en dat is een hele andere discussie).

De vraag is en blijft, is er een mogelijkheid dat ik onder een beta toch de originele batterij geverifieerd krijg of moet ik terug naar een non-beta? Want dat betekent dat ik de iPhone moet wissen namelijk.
Je kan eigenlijk niet eens terug, je moet dan een backup ook nog hebben van voor 18.3.
Je kan een iCloud backup niet terug zetten namelijk, daarvoor moet je op de zelfde versie zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Incognitum schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:12:
[...]

Nou, ik vind hem wel relevant, want als Apple de iPhones niet repareert met een iOS Beta-versie, doen aangesloten Apple Authorized Service Providers dat ook niet. Je mag dan best vaststellen dat er iets in iOS Beta zit waardoor jouw originele batterij niet wordt herkend en dat daar waarschijnlijk ook geen fix voor zal zijn binnen je huidige Beta-versie.

Dit slechts ter verduidelijking en ter ondersteuning van de aanname die je zelf al had gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 09-01-2025 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Carlos0_0 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:13:
[...]

Je kan eigenlijk niet eens terug, je moet dan een backup ook nog hebben van voor 18.3.
Je kan een iCloud backup niet terug zetten namelijk, daarvoor moet je op de zelfde versie zitten.
Dat maakt niet veel uit, begin wel met een ‘schone lei’. Straks maar even resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:22:
[...]

Nou, ik vind hem wel relevant, want als Apple de iPhones niet repareert met een iOS Beta-versie, doen aangesloten Apple Authorized Service Providers dat ook niet. Je mag dan best vaststellen dat er iets in iOS Beta zit waardoor jouw originele batterij niet wordt herkend en dat daar waarschijnlijk ook geen fix voor zal zijn binnen je huidige Beta-versie.

Dit slechts ter verduidelijking en ter ondersteuning van de aanname die je zelf al had gedaan.
Ik heb nergens gezegd dat de reparateur Apple Authorized is, alleen dat hij originele onderdelen gebruikt. En dat Apple batterijen niet verifieerd in beta’s, daar vind ik wat van, maar niet relevant in deze.

Ik heb mijn antwoord; Ik kom de iPhone aan het resetten om de batterij te verifiëren. Daarna zie ik wel weer of ik terug naar beta ga.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Je kan toch geen originele onderdelen hebben als je niet apple authorised bent. Of denk ik verkeerd

Shit happens yk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Carlos0_0 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:13:
[...]

Het is Inderdaad gedoe en gaat een uurtje van je leven kosten. Maar je kunt het denk ik doen als een nieuwe phone in gebruik nemen terwijl je op een beta zit: wipen, installeren als een kale nieuwe, terugvallen naar non-beta, batterij verifiëren, beta weer installeren en dán de backup terug zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 09-01-2025 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Incognitum schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:50:
[...]

Ik heb nergens gezegd dat de reparateur Apple Authorized is, alleen dat hij originele onderdelen gebruikt. En dat Apple batterijen niet verifieerd in beta’s, daar vind ik wat van, maar niet relevant in deze.

Ik heb mijn antwoord; Ik kom de iPhone aan het resetten om de batterij te verifiëren. Daarna zie ik wel weer of ik terug naar beta ga.
Ja dat snap ik toch ook wel, maar dat was mijn punt ook helemaal niet. Succes, hoop dat het lukt met een niet-Beta. (y)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Incognitum
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:30:
[...]

Ja dat snap ik toch ook wel, maar dat was mijn punt ook helemaal niet. Succes, hoop dat het lukt met een niet-Beta. (y)
Even een terugkoppeling:
De batterij is geverifieerd nadat ik terug was naar een non-beta. Nu weer terug naar de bèta. Wel alles opnieuw moeten instellen, maar dat is soms wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nine2905
  • Laatst online: 10-01 12:56
Hoi

Ik heb een iPhone 12 pro. Sinds de nieuwste update is mijn camera onscherp met foto’s en video’s. Hij probeert continu het beeld scherp te stellen. Ik heb alles geprobeerd. Is dit bekend of moet ik een nieuwe camera erop zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 18:47
15pm en kpn.
Ik had hetzelfde probleem en moest opnieuw instellen:

Voor iOS: Instellingen > Mobiel Netwerk > (juiste simkaart bij Dualsim) > Mobieldatanetwerk:
APN: internet
Gebruikersnaam: leeg (of bij Simyo: KPN)
Wachtwoord: leeg (of bij Simyo: gprs)

Kan zijn dat je telefoon hierna opnieuw moet opstarten.

Bron:
KPN of Simyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
don spike schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:02:
[...]

Ik had hetzelfde probleem en moest opnieuw instellen:

Voor iOS: Instellingen > Mobiel Netwerk > (juiste simkaart bij Dualsim) > Mobieldatanetwerk:
APN: internet
Gebruikersnaam: leeg (of bij Simyo: KPN)
Wachtwoord: leeg (of bij Simyo: gprs)

Kan zijn dat je telefoon hierna opnieuw moet opstarten.

Bron:
KPN of Simyo
Thanks.
Na een dag van zn eigen opgelost bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Is er een manier om de op tijd geplande focus modes visueel te zien?

Ik heb 5 focus modes, soms moet ik die tijdelijk aanpassen. Per mode zie ik tot wanneer die duurt maar je ziet niet wat de volgende wordt en of die qua tijd aansluit. Doet me nu denken aan een oude thermostaat die ik had, alle info zit er wel in maar ik mis het overzicht van welke mode wanneer aan gaat (op tijd). Niet echt iets voor Apple, zijn er apps of settings ergens om dit simpel te zien ipv 1 voor 1 aankliken en de tijden overschrijven?

Heb 5 focus modes en verschillende ritmes voor door de weeks en weekeinde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Nine2905 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:50:
Hoi

Ik heb een iPhone 12 pro. Sinds de nieuwste update is mijn camera onscherp met foto’s en video’s. Hij probeert continu het beeld scherp te stellen. Ik heb alles geprobeerd. Is dit bekend of moet ik een nieuwe camera erop zetten?
Als het sinds de laatste update is zal het wel een software issue zijn. Rapporteer het bij Apple zodat ze het kunnen fixen. Als ik het goed voorheb zijn er nog problemen geweest met de iphone 12 pro(max) modellen dit is dan ook opgelost met een fix. Dus geen stress komt in orde ;) .

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:49
Misschien bekend bij anderen, maar ik had vanochtend echt een WTF momentje.....

Normaal gesproken staat mijn telefoon ingesteld op Engels (vraag me niet waarom, vind dit op de een of andere manier prettiger)
In sommige gevallen (commando's aan SIRI) is dit wel even iets om rekening mee te houden, want Nederlands gesproken opdrachten worden (logischerwijs) vaak verkeerd uitgevoerd.

Gisteren dacht ik, goh, laat ik hem eens een tijdje in het Nederlands proberen. Dus ik in instellingen de taal omgezet naar Nederlands.

Kijk ik vanochtend in mijn mailbx, is daar opeens de "Categerie" layout verdwenen en ook niet te selecteren/in te stellen.....

Kortom; WTF Apple......Why??

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Nou simpel dit is alleen verwerkt in de Engels talige IOS versie, dit was al lang en breed bekend bij de release van deze optie :).
Net als dat alle AI niet werkt in het Nederlands, werkt die ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:42
Eric H schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:32:

Normaal gesproken staat mijn telefoon ingesteld op Engels (vraag me niet waarom, vind dit op de een of andere manier prettiger)
In sommige gevallen (commando's aan SIRI) is dit wel even iets om rekening mee te houden, want Nederlands gesproken opdrachten worden (logischerwijs) vaak verkeerd uitgevoerd.

Gisteren dacht ik, goh, laat ik hem eens een tijdje in het Nederlands proberen. Dus ik in instellingen de taal omgezet naar Nederlands.

Kijk ik vanochtend in mijn mailbx, is daar opeens de "Categerie" layout verdwenen en ook niet te selecteren/in te stellen.....

Interesting to hear. Maybe switching back to English will resolve the problem. 8)7

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:51

iPhone taal Engels en Siri Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Zapato schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:56:
[...]

iPhone taal Engels en Siri Nederlands?
TopTip....

Stom dat ik daar nooit aan gedacht heb.
Nu iPhone taal weer op Engels gezet en.....voila......mail is weer in te delen in Categories.
En Siri ingesteld op Nederlands !

Maar dan nog blijft mijn WTF staan.
Waarom kan mail categories wel in het Engels maar niet in het Nederlands..... |:( 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Eric H op 13-01-2025 10:03 ]

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
Carlos0_0 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:53:
Nou simpel dit is alleen verwerkt in de Engels talige IOS versie, dit was al lang en breed bekend bij de release van deze optie :).
Net als dat alle AI niet werkt in het Nederlands, werkt die ook nog niet.
Ah, die heb ik even gemist....Mea Culpa.
Al vraag ik me nog steeds af wat hier dan zo moeilijk aan is, lijkt mij puur een "Google Translate" klusje.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online

Je kunt de taal op iPhone in Engels instellen en Siri op Nederlands. In de Instellingen-app zoek je even naar ‘Apple Intelligence & Siri’ en dan vind je daar de optie om Nederlands in te stellen. Daar hoeft de gehele weergavetaal voor iPhone niet voor aangepast te worden. (y)

Edit: Oeps, heb de reacties onder jouw post gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:31

amphora

Websites & Fotografie

Eric H schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:07:
[...]

Ah, die heb ik even gemist....Mea Culpa.
Al vraag ik me nog steeds af wat hier dan zo moeilijk aan is, lijkt mij puur een "Google Translate" klusje.
Helaas iets meer dan Google Translate want er zit A.I. achter.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
amphora schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:44:
[...]

Toch weer andere “AI” want het werkt ook op toestellen < 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
amphora schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:44:
[...]

Als Apple het nu nog eens verprutst met Siri… oei, ik wil niet eens bedenken hoe het internet daar op los zal gaan. Wat mij betreft prima dat ze Apple Intelligence gefaseerd invoeren. Liever goed en consistent dan weer halfbakken implementatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Iemand op de hoogte van deze “storing”?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2psSrBj4P-Ir656_qt74SF9H_uo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OdqW5jnDNGMC9iG7e3yqWySq.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.gelderlander....xcuus-gebruiken~af93b8e7/

[ Voor 53% gewijzigd door Dennisdn op 14-01-2025 06:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Mensen die last hebben van deze storing reageren pas om 09.00. ;)

Maar nee, ging hier prima vanochtend. Goedemorgen! (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 06:40:
[...]

Mensen die last hebben van deze storing reageren pas om 09.00. ;)

Maar nee, ging hier prima vanochtend. Goedemorgen! (y)
Nou, omdat ze spreken over “de afgelopen tijd” lijkt het mij dat we dat dan hier in de topics al wel voorbij hadden moeten zien komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Dennisdn schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 06:42:
[...]

Nou, omdat ze spreken over “de afgelopen tijd” lijkt het mij dat we dat dan hier in de topics al wel voorbij hadden moeten zien komen :)
Nee mijn wekker is gewoon af gegaan, vorige week ook,.
Daarvoor was ik 2,5 week, dus toen had ik hem niet nodig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Ziet er nogal fake uit. Geen last van. Overigens blijft het je eigen schuld in zo'n situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-09 12:15
Geen last van gehad vanmorgen en het was een vroege morgen (5:00)! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Voor onze pasgeborene staat de afgelopen maand elke drie uur een wekker om te voeden. Dat werkte hier feilloos.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:02
Geen last van. Wordt al jaren prettig gewekt door m'n Apple Watch. Voor belangrijke meetings of dagen heb ik wel een 'echte' wekker als backup.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Een jaar of 10 geleden ofzo is het wél een keer gebeurd dat wereldwijd alle iPhones stil bleven op een ochtend…. Maar nu lijkt het dus wat spanningzoekerij van de journalist :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
Dennisdn schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:26:
Een jaar of 10 geleden ofzo is het wél een keer gebeurd dat wereldwijd alle iPhones stil bleven op een ochtend…. Maar nu lijkt het dus wat spanningzoekerij van de journalist :)
Of die journalist wordt nu pas wakker :+

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000

Yucko

One clown to rule them all !

meh, mijn vrouw heeft het onlangs ook nog een paar keer gehad dus lijkt me weldegelijk een actueel probleem.
Online zie ik ook berichten dat de alarm-bug nog steeds niet opgelost is

The Verge
iPhone in Canada

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

dpg media.. en dan de ‘techredactie’
:?
|:(
8)7

Ik ben op 7 januari ook dik door de wekker heen geslapen, maar dit lag toch echt aan mijzelf, mijn baas belde mij om 9:58 wakker :O

NRG

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 07:05:
[...]

Nee mijn wekker is gewoon af gegaan, vorige week ook,.
Daarvoor was ik 2,5 week, dus toen had ik hem niet nodig :).
Ja vertel wat was je 2,5 week, hou ons niet in spanning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

verwijderd

[ Voor 91% gewijzigd door t.w.e.a.k.e.r op 14-01-2025 17:57 ]

Shit happens yk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
Donstil schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:44:
[...]

Ja vertel wat was je 2,5 week, hou ons niet in spanning!
Oh vrij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Ik heb op het forum weinig kunnen vinden dan wat hele oude topics zonder echt gebruikers dus ik vraag het hier maar even; heeft iemand de Apple Card? (Ja ik weet dat die niet in NL beschikbaar is, maar hier zwerven nog wel eens mensen rond die in het buitenland wonen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 23:55:
Ik heb op het forum weinig kunnen vinden dan wat hele oude topics zonder echt gebruikers dus ik vraag het hier maar even; heeft iemand de Apple Card? (Ja ik weet dat die niet in NL beschikbaar is, maar hier zwerven nog wel eens mensen rond die in het buitenland wonen)
Ik denk dat er binnen dit topic vast iemand is die het gebruikt :)

Ervaringen met creditcards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

Goedemiddag,

Ik weet niet of het een bug/nieuwe feature in whatsapp is of dat het ligt aan iOS 18(.3).
Per wanneer het is weet ik niet precies, maar ik merk dat voorheen als ik een bericht uit een chat verwijderde dat die chat dan ook weer zakte naar de datum waar het nu laatste bericht uit komt.

Echter heb ik nu dat als ik een bericht verwijder, de chat nog steeds boven aan blijft staan. Geen groot probleem natuurlijk, maar mijn OCD gaat daar toch niet helemaal lekker op.

Ik gebruik een iPhone 15 pro met de laatste beta van iOS 18.3

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Fjeze schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:03:
Goedemiddag,

Ik weet niet of het een bug/nieuwe feature in whatsapp is of dat het ligt aan iOS 18(.3).
Per wanneer het is weet ik niet precies, maar ik merk dat voorheen als ik een bericht uit een chat verwijderde dat die chat dan ook weer zakte naar de datum waar het nu laatste bericht uit komt.

Echter heb ik nu dat als ik een bericht verwijder, de chat nog steeds boven aan blijft staan. Geen groot probleem natuurlijk, maar mijn OCD gaat daar toch niet helemaal lekker op.

...wellicht ook hier vragen:
[WhatsApp voor iOS] Ervaringen & Discussie
...want je vraag is meer WhatsApp gerelateerd dan iOS18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Fjeze schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:03:
Goedemiddag,

Ik heb het even geprobeerd op mijn 16 pro max, ik draai geen beta's.
Niet dat het mij boeit mijn telefoon iets verkeerds zal gaan of vastlopen weet ik het, dat zal mij echt een worst wezen. kan mij niet schelen :P (Dan maar geven telefoon even :*) ).
Ik heb uit 1 groepchat wat berichten verwijderd, hij staat gewoon nog op de zelfde plek.

Maar wat maakt het verder uit, als er iets nieuws is van iets anders. gaat die van zelf wel naar beneden.
De gene met nieuwe informatie komen naar boven, staan ook dik gedrukt of iets aangegeven bovenaan. Dus dat die 1ne nou heel even kort op die plek staat niet druk over maken ;).
Het zakt van zelf naar beneden, aangezien er nieuwe chats zijn die naar boven komen waar nieuwe info in staat :).

[ Voor 11% gewijzigd door Carlos0_0 op 16-01-2025 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apple Seeds Third Betas of iOS 18.3 and iPadOS 18.3

[ Voor 43% gewijzigd door Donstil op 16-01-2025 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Laatst online: 19:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMSR_SfLtSzLsE8z-PAhDmz4Tm0=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/vMbS6BwNK4jWZwxp9OF0ZnHA.png?f=fotoalbum_medium

Wtf, heeft Apple een lek of is DDG verantwoordelijk voor het bovenste resultaat?
In plaats van Wikipedia een schimmige website helemaal volgeplakt met nog schimmigere reclames… :X

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:33
Ample Energy schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:56:
[Afbeelding]

Wtf, heeft Apple een lek of is DDG verantwoordelijk voor het bovenste resultaat?
In plaats van Wikipedia een schimmige website helemaal volgeplakt met nog schimmigere reclames… :X
Iets meer kader graag, ik heb geen idee wat je zegt of welk punt je probeert te maken :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Kassad schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:41:
[...]

Iets meer kader graag, ik heb geen idee wat je zegt of welk punt je probeert te maken :)
Wat is er precies niet duidelijk? Er is eventueel een afbeelding die het kan verhelderen. Als je er op klikt zie je de volledige afbeelding.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Ample Energy schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:43:
[...]

Wat is er precies niet duidelijk? Er is eventueel een afbeelding die het kan verhelderen. Als je er op klikt zie je de volledige afbeelding.
Wat is het probleem?

[ Voor 14% gewijzigd door Zapato op 17-01-2025 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Blijkbaar is het echte probleem dat ik geen boodschappen kan overbrengen aan iOS-experts :+
Ik gooi de vraag wel even in Reddit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
Ample Energy schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:53:
[...]

Blijkbaar is het echte probleem dat ik geen boodschappen kan overbrengen aan iOS-experts :+
Sorry hoor, maar je hangt een beetje de knakworst uit. Een plaatje posten en dan iets mededelen, daar kunnen extreem weinig tweakers hier wat mee. Inhoudelijk reageren is heel moeilijk indien het probleem niet kenbaar gemaakt wordt. Oftewel er geen vraag gesteld wordt.

My 2 cents.

[ Voor 3% gewijzigd door TheKerremenke op 17-01-2025 17:43 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Ample Energy schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:53:
[...]

Welke vraag? Wat is exact het probleem hier?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:13
Ample Energy schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:56:
[Afbeelding]

Heb je Javijf al geprobeerd? Die lost het bij mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:37
Kassad schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:41:
[...]

Ik denk dat hij de url van de website bedoeld

Overigens krijg ik niet deze resultaten bij dezelfde zoekopdracht

[ Voor 11% gewijzigd door J.A.477 op 17-01-2025 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 19:50
iemand een idee waar het fout gaat?
Ik heb op mijn lockscreen een shortcut van de agenda, de tekst is daar: vandaag geen act. vandaag niks gepland.

Als ik daar dan op druk zie ik dat er vandaag wel dingen in de agenda staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Dirk0s schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:32:
iemand een idee waar het fout gaat?
Ik heb op mijn lockscreen een shortcut van de agenda, de tekst is daar: vandaag geen act. vandaag niks gepland.

Als ik daar dan op druk zie ik dat er vandaag wel dingen in de agenda staan.
Zijn die afspraken soms al geweest? Mijn Watch laat in de complicatie nul alleen zien wat er nog komt, wellicht werkt dit hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Ik heb zelf een raar probleem. Mijn zus staat niet meer in de contacten in mijn iPhone. Ze staat wel in de contacten in iCloud op mijn Mac. Ik ben op mijn iPhone ingelogd in mijn iCloud account, dat is dezelfde account als op mijn Mac, alles is verder hetzelfde behalve de contacten-entry van mijn zus.

Ik heb al even snel gezocht maar er wordt alleen verwezen naar een niet werkende log-in, dit gaat over 1 enkel contact, verder synct alles. Heeft iemand dit al eerder meegemaakt?

edit: het is waarlijk onverstelbaar, mijn zus is al een paar weken weg uit mijn iPhone (merkte een paar weken geleden dat er een los nummer in de favorietenlijst stond, dat bleek mijn zus, verder niets meer aan gedaan want druk), ik typ nu deze reactie op GoT en de ze is weer terug op mijn iPhone. Ik weet niet hoe jullie dat doen maar dank. Of Siri leest hier mee oid..

[ Voor 27% gewijzigd door Kassad op 21-01-2025 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 19:50
Kassad schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:34:
[...]

Zijn die afspraken soms al geweest? Mijn Watch laat in de complicatie nul alleen zien wat er nog komt, wellicht werkt dit hetzelfde?
Even getest, als ik een nieuwe afspraak erin zet voor vanavond 20:00 dan zie ik hem. De activiteiten die ik erin had staan stonden erin als hele dag, die zie je dus niet in het lockscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac

[Afbeelding]

Hij staat sinds vandaag weer op z’n trouwe plekje hoor d:)b

Trouwens geen recente update van de teams app gehad, maar goed, ze kunnen natuurlijk pushen wat ze willen. Dec T1 release

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lVRdJ4iF7o6noP8bRpjZPqKSpQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/k4Sa9VeBjN1W8E9IhRNfO6hm.png?f=fotoalbum_large

Looks like de RC van 18.3 is uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ample Energy
Ik ind het echt belachelijk hoe slecht de autocorrect van iPhone is de lastste weken. Elk serieus bericht moet je tikken opneennWindies laptop. Compleet normale woorden dismal mijn hele levering het znederlsnds worden gebruikt zijn ook uit het woordenboek gehaald. Het is nu volledig gericht op Instagrammers met spatieproblemen / de kwaliteit van Amerikaanse scholen en niet meer als hulpmiddemkm om normale neeen beter foutvrij te kunnen laten typend.

En dan gaven nar deninstellintennen ene blijkt iOS 18.2.1 al lang klaar te sikhs.

Waarom geven ze dat niet direct aan? Via de chat krijg jenalrijs antwoorden als “er moetennwkeen-‘aaneen tussen zitten,!2/!5! Apple heeft niet genoeg bandbreedte om iedereen direct te laten updaten, iets dat bedrijven met minder wint als Google en de Chinese bedrijvenbeleid almjaren opnoemde hebbend.

Wie heeft nou echt iets aan bovenstaande bericht? Dit is toch compleet ondermaats..? En dit is allemaal begonnen nadat ze maanden terug hadden besloten allerlei talen in 1 toetsenbord te combineren in plaats van dat je gewoon zelf moest drukken op welke taal je op dat moment wilt spreken.

Weer maanden waarin totale basisfunctionaliteiten niet aanwezig zijn in het OS. Maar laat die bavianen maar lekker Apple Intelligence pushen, want dat is toch wel echt veel belangrijker… 8)7

Heb jij geen problemen met autocorrect? Hoeveel toetsenborden heb jij geïnstalleerd en hoe vaak switch je per uur of dag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
Ample Energy schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 21:31:
Ik ind het echt belachelijk hoe slecht de autocorrect van iPhone is de lastste weken. Elk serieus bericht moet je tikken opneennWindies laptop. Compleet normale woorden dismal mijn hele levering het znederlsnds worden gebruikt zijn ook uit het woordenboek gehaald. Het is nu volledig gericht op Instagrammers met spatieproblemen / de kwaliteit van Amerikaanse scholen en niet meer als hulpmiddemkm om normale neeen beter foutvrij te kunnen laten typend.

En dan gaven nar deninstellintennen ene blijkt iOS 18.2.1 al lang klaar te sikhs.

Waarom geven ze dat niet direct aan? Via de chat krijg jenalrijs antwoorden als “er moetennwkeen-‘aaneen tussen zitten,!2/!5! Apple heeft niet genoeg bandbreedte om iedereen direct te laten updaten, iets dat bedrijven met minder wint als Google en de Chinese bedrijvenbeleid almjaren opnoemde hebbend.

Wie heeft nou echt iets aan bovenstaande bericht? Dit is toch compleet ondermaats..? En dit is allemaal begonnen nadat ze maanden terug hadden besloten allerlei talen in 1 toetsenbord te combineren in plaats van dat je gewoon zelf moest drukken op welke taal je op dat moment wilt spreken.

Weer maanden waarin totale basisfunctionaliteiten niet aanwezig zijn in het OS. Maar laat die bavianen maar lekker Apple Intelligence pushen, want dat is toch wel echt veel belangrijker… 8)7

Heb jij geen problemen met autocorrect? Hoeveel toetsenborden heb jij geïnstalleerd en hoe vaak switch je per uur of dag?
Helemaal eens!

Vooral die overbodige (foute) spaties die Apple meent te moeten plaatsen in mijn zinnen, erger ik me groen en geel aan!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad

Geen enkel probleem hier. Ik merkte niet eens dat de toetsenborden gecombineerd waren, het werkt perfect hier. En ik maak ook best wat typfouten maar die worden uitstekend opgepakt. Enige wat bij mij misgaat is dat ik ipv een spatie een n of een b typ maar dat ligt echt aan mijzelf :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 18:47
Ik ervaar diverse ergernissen.

Ik heb nu drie toetsenborden;
- Nederlands en Engels
- Nederlands en Engels (ja deze staat er dubbel in)
- Englisch & Deutsch

In had altijd drie talen waar ik regelmatig tussen switch, en sinds iOS 18 heb ik nog steeds drie keuzes, maar kan de taal niet meer individueel kiezen :? 8)7

Edit tussendoor: ik erger me ook heel erg aan dat tussen Nederlands en Engels het woord ‘en’ gebruikt wordt en tussen English & Deutsch het ‘&’ teken. Kan mijn hersenpan niet tegen :N

Kan even niet opkomen maar bij welke woorden dit nu altijd is, maar ik heb vaker dat ik iets drie keer moet typen en de derde keer actief moet klikken op woord suggestie tussen haakjes (zonder auto correctie), voor een normaal woord in het Nederlands (wat gecorrigeerd wordt naar een Engels woord wat totaal niet past in de Nederlandse zin).
Ik type dan een woord, na een aantal characters type ik bijvoorbeeld op letter ‘e’ maar pakt hij de letter ‘r’. Eerst denk je nog ik type er naast. Als ik dan heel rustig op de ‘e’ klik en die die highlighten als ik erop klik, krijg ik toch weer die ‘r’. Echt super irritant.

Ook worden veel typefouten die ik vaker maak niet meer gecorrigeerd.

Algeheel merk ik een grote achteruitgang. Want ja, ik type er weleens ook echt naast, maar wanneer dat echt onbedoeld was wordt dit vaak niet meer gecorrigeerd. Terwijl ik mij dooderger aan bovenstaand voorbeeld (al ik kan even niet opkomen bij welke woorden die zijn).

[ Voor 6% gewijzigd door don spike op 22-01-2025 07:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
don spike schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 07:27:
[...]

- Nederlands en Engels
- Englisch & Deutsch

Algeheel merk ik een grote achteruitgang. Want ja, ik type er weleens ook echt naast, maar wanneer dat echt onbedoeld was wordt dit vaak niet meer gecorrigeerd. Terwijl ik mij dooderger aan bovenstaand voorbeeld (al ik kan even niet opkomen bij welke woorden die zijn).
Persoonlijk vind ik het juist ideaal. Zo heb ik eveneens drie toetsenborden:
- Nederlands en Engels
- Duits
- Zweeds en Nederlands

Scheelt veel gedoe aangezien ik vaak in het NL, Engels of Zweeds typ. Vooral in het Zweeds heb ik vaak een å, ö of ä nodig. Die vind je niet snel in het NL/Engels toetsenbord. Enkel als je de betreffende a of o vasthoudt. Het maakt het typen naar de juiste woorden zoveel gemakkelijker.

Enkel het veranderen van lay-out is een dingetje. Bij het Zweedse toetsenbord worden de letters kleiner want er komen er drie bij. Het liefst had ik gewoon een toetsenbord die drie talen ondersteund maar die mogelijkheid zit er nog niet in..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:02

Wellicht kun je je toetsenbord / autocorrect instellingen ergens resetten in iOS? Ik gebruik zelf veel NL/EN en NL/DE zonder problemen. Ik alleen de 'maarja' die hij altijd autocorrect naar 'Maarja' (met hoofdletter dus).

Zucht...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik heb een moeder die al mijn schijffouten benoemd en verbeterd in app-verkeer… dát is pas vervelend :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheKerremenke
Dennisdn schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 08:54:
Ik heb een moeder die al mijn schijffouten benoemd en verbeterd in app-verkeer… dát is pas vervelend :)
Schrijf fouten… :+

Niet alleen je moeder. _O- oOo :+ :(:)
Geintje mag toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
TheKerremenke schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 08:59:
[...]

Schrijf fouten… :+

Niet alleen je moeder. _O- oOo :+ :(:)
Geintje mag toch?
Dit bedoel ik nu. Het is schrijffouten en niet schrijf fouten 8)7

Het is wel benoemt en verbetert (stam + t) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
La1974 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:37:
[...]
Het is wel benoemt en verbetert (stam + t) :+
Ik was daar al bang voor. De D's en T's heb ik al opgegeven toen ik 14 was. Maar dat kan iOS ondanks alle technische vooruitgang van afgelopen decennia dus ook nog niet zo goed :P

[ Voor 17% gewijzigd door Dennisdn op 22-01-2025 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17:20

mv1

[...]

In had altijd drie talen waar ik regelmatig tussen switch, en sinds iOS 18 heb ik nog steeds drie keuzes, maar kan de taal niet meer individueel kiezen :? 8)7
Je kan de talen nog steeds los van elkaar gebruiken. Voeg de taal opnieuw toe. Als je de 2e taal toevoegt, krijg je de vraag of je toetsenborden wilt samenvoegen of dat je ze los van elkaar wilt gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
Dennisdn schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:13:
[...]

Ik was daar al bang voor. De D's en T's heb ik al opgegeven toen ik 14 was. Maar dat kan iOS ondanks alle technische vooruitgang van afgelopen decennia dus ook nog niet zo goed :P
Eselsbruggetje:

Gewoon het woord vervangen door bijvoorbeeld het woord ‘lopen’. Dan hoor je vanzelf waar de t moet komen. Als het ‘gelopen’ wordt in je zin gebruik je het voltooid deelwoord (‘t Kofschip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
La1974 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:01:
Als het ‘gelopen’ wordt in je zin gebruik je het voltooid deelwoord (‘t Kofschip).
"'t Kofschip" doen we al een tijdje niet meer. Tegenwoordig gebruik je "'t sexy fokschaap" :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
La1974 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 22:25:
[...]

Helemaal eens!

Vooral die overbodige (foute) spaties die Apple meent te moeten plaatsen in mijn zinnen, erger ik me groen en geel aan!!!
Ja, voorheen noemde ik onjuist spatiegebruik de Amerikaanse ziekte, haha. Maar je kunt met de autocorrect zien dat het nu gewoon buggy is. Neem “deelwoord” (geen echt voorbeeld), dan zie je na “deel” zie je dat hij al klaar is met het woord terwijl hij de beslissing pas moet maken nadat je op spatie hebt gedrukt. Maar sinds de update maakt hij de beslissing al voordat je op spatie hebt gedrukt, dus als je met een Germaanse taal gewoon door blijft typen, dan splitst hij ze direct op… 8)7

Ik denk dat dit ook ligt aan het nieuwe toetsenbord. Als je hem voorheen op NL bijvoorbeeld zette, dan kon hij NL woorden aan elkaar koppelen, maar nu gaat hij direct na elk woord weer opnieuw raden of iets NL of EN is en voor de zekerheid past hij maar direct EN grammaticaregels toe.

https://www.spatiegebruik.nl/weg-om-legging/
Mocht je er ooit op een luchtigere manier mee bezig willen zijn :P
[...]

- Nederlands en Engels
- Englisch & Deutsch

Edit tussendoor: ik erger me ook heel erg aan dat tussen Nederlands en Engels het woord ‘en’ gebruikt wordt en tussen English & Deutsch het ‘&’ teken. Kan mijn hersenpan niet tegen :N

Kan even niet opkomen maar bij welke woorden dit nu altijd is, maar ik heb vaker dat ik iets drie keer moet typen en de derde keer actief moet klikken op woord suggestie tussen haakjes (zonder auto correctie), voor een normaal woord in het Nederlands (wat gecorrigeerd wordt naar een Engels woord wat totaal niet past in de Nederlandse zin).
Ik type dan een woord, na een aantal characters type ik bijvoorbeeld op letter ‘e’ maar pakt hij de letter ‘r’. Eerst denk je nog ik type er naast. Als ik dan heel rustig op de ‘e’ klik en die die highlighten als ik erop klik, krijg ik toch weer die ‘r’. Echt super irritant.

Bedankt voor je reactie. Ja, heb nu natuurlijk ook geen voorbeeld :P
Maar heel herkenbaar, vooral die wil Engelse woorden in te voegen.
TheKerremenke schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 07:42:
[...]

Persoonlijk vind ik het juist ideaal. Zo heb ik eveneens drie toetsenborden:
- Nederlands en Engels
- Duits
- Zweeds en Nederlands

Scheelt veel gedoe aangezien ik vaak in het NL, Engels of Zweeds typ. Vooral in het Zweeds heb ik vaak een å, ö of ä nodig. Die vind je niet snel in het NL/Engels toetsenbord. Enkel als je de betreffende a of o vasthoudt. Het maakt het typen naar de juiste woorden zoveel gemakkelijker.

Enkel het veranderen van lay-out is een dingetje. Bij het Zweedse toetsenbord worden de letters kleiner want er komen er drie bij. Het liefst had ik gewoon een toetsenbord die drie talen ondersteund maar die mogelijkheid zit er nog niet in..
Jå, wøøn zelf in Nøørwægen, dus meestal heb ik ook de extra letters toegevoegd. Het veranderen van de lay-out kan altijd erger trouwens :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BnNA9u7Pp0Sx6PsKf9LmgMLtSAM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V2z8CkO0umtKoXQjMYr70LVQ.jpg?f=fotoalbum_medium
SgtElPotato schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 08:42:
[...]

Wellicht kun je je toetsenbord / autocorrect instellingen ergens resetten in iOS? Ik gebruik zelf veel NL/EN en NL/DE zonder problemen. Ik alleen de 'maarja' die hij altijd autocorrect naar 'Maarja' (met hoofdletter dus).
Ik zal het opzoeken, goede!
Oh ja, onbedoelde hoofdletters, dat is zo slim en Nice. I bought some China. I put an Apple in there. Did you get the Turkey out from the freezer?

Maar ja (<- 2 woorden, dus spatie :+ ), Apple-prioriteiten, want dit horen ze ook al maanden van over de hele wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
vanaalten schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 12:46:
[...]

"'t Kofschip" doen we al een tijdje niet meer. Tegenwoordig gebruik je "'t sexy fokschaap" :)
Dat klinkt niet heel vegan :N
* Ample Energy rent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:58
Echt, ik word he-le-maal gek van de Foto-app. :S Waarom worden niet alle genomen foto’s getoond in de ‘fotorol’, maar worden sommige foto’s verplaatst naar een mapje, zoals ‘Vandaag’? :X

Wat voor een gaar algoritme ziet hier achter en wie verzint zoiets? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Yonix schreef op zondag 26 januari 2025 @ 17:01:
Echt, ik word he-le-maal gek van de Foto-app. :S Waarom worden niet alle genomen foto’s getoond in de ‘fotorol’, maar worden sommige foto’s verplaatst naar een mapje, zoals ‘Vandaag’? :X

Wat voor een gaar algoritme ziet hier achter en wie verzint zoiets? |:(
Bijzonder, mijn foto’s staan gewoon in de fotorol. Is het geen instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Hier ook gewoon alles in de foto rol, daaronder beginnen de mapjes pas….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:58
Kassad schreef op zondag 26 januari 2025 @ 17:11:
[...]

Ik zou niet weten welke instelling dat zou moeten zijn. :S De foto’s worden met de standaard Camera-app gemaakt.

Ben blijkbaar niet de enige: klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Yonix schreef op zondag 26 januari 2025 @ 18:02:
[...]

Ik zou niet weten welke instelling dat zou moeten zijn. :S De foto’s worden met de standaard Camera-app gemaakt.

Ben blijkbaar niet de enige: klik.
Misschien is het een Apple Intelligence ding? ik heb een iPhone 12 die niet meedoet aan AI, ik heb ook geen map Vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:42

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Kassad schreef op zondag 26 januari 2025 @ 17:11:
[...]

@Kassad
Mapje ‘Vandaag’ weggooien?

Ik heb met mijn 15PM ook nergens last van…

[ Voor 9% gewijzigd door Hippe Lip op 26-01-2025 22:11 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Pagina: 1 ... 25 ... 32 Laatste

Let op:
Bèta's zijn officieel beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program, of Apple Beta Software Program. Hoe je aan een bèta kunt komen via onofficiële wegen mag je zelf uitzoeken, en gaan we hier niet bespreken. Zie ook de huisregels.