Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 96 97 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Riesje
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 14:09
Even een vraag:
Wanneer je de Digital Key gebruikt, is deze dan gekoppeld aan je eigen profiel?
En geldt dat dan ook voor de instellingen voor de stoelen zodat ze gelijk goed staan wanneer je instapt?

KIA EV3 GT-PlusLine (vanaf Augustus) | Google Pixel 10 Pro XL | Rotterdam

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Riesje schreef op maandag 4 mei 2026 @ 08:22:
Wanneer je de Digital Key gebruikt, is deze dan gekoppeld aan je eigen profiel?
En geldt dat dan ook voor de instellingen voor de stoelen zodat ze gelijk goed staan wanneer je instapt?
Ja

• Riesje
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 14:09
Duidelijk antwoord :) Dank je

KIA EV3 GT-PlusLine (vanaf Augustus) | Google Pixel 10 Pro XL | Rotterdam

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:24

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik wil tijdens de vakantie graag bestemmingen via de Kia app naar de auto sturen. Maar al dagenlang is het weer feest met de app.... Meer mensen last van?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6Yk28_hJVvb6NDiLNtJwD1MwXQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/D3qFW2yRzvSwZSfJSmLEGIDR.png?f=fotoalbum_large

Edit: blijkbaar heeft het ermee te maken dat je geen coördinaten (meer) kunt sturen naar de auto...

[ Voor 9% gewijzigd door Steeffoon op 04-05-2026 10:13 ]

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• noppie63
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:11
Steeffoon schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:11:
Ik wil tijdens de vakantie graag bestemmingen via de Kia app naar de auto sturen. Maar al dagenlang is het weer feest met de app.... Meer mensen last van?
[Afbeelding]

Edit: blijkbaar heeft het ermee te maken dat je geen coördinaten (meer) kunt sturen naar de auto...
Vanaf mijn iPhone kan ik gewoon een opgezochte locatie naar de auto sturen

Quatt Hybrid. Woning: , 2 onder 1 kap, 141 m², HR++ glas, bouwjaar 1977. Volledig geïsoleerd. Bosch HR 30 Combi, LG WH20S Toon 2 thermostaat, KIA EV3 +A Pearl White LR

• in06cd
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:26
Sinds november vorig jaar zeer tevreden met mijn KIA EV3 Plus 81.4kW met bijna 15k op de teller. Het wordt warmer en ik merkte dat mijn airco niet werkte. Is net (opnieuw) afgevuld. Volgens hen is het "vergeten" in de fabriek. Iemand anders hier ervaring mee?

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:22
in06cd schreef op maandag 4 mei 2026 @ 16:55:
Sinds november vorig jaar zeer tevreden met mijn KIA EV3 Plus 81.4kW met bijna 15k op de teller. Het wordt warmer en ik merkte dat mijn airco niet werkte. Is net (opnieuw) afgevuld. Volgens hen is het "vergeten" in de fabriek. Iemand anders hier ervaring mee?
ik dacht het van de week ook maar hij stond gewoon niet aan (er moet een streepje onder staan in airco menu). Zal hem ooit wel eens uitgezet hebben op zo. Daarna werkte hij weer prima.

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

• _EV_
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19:49
_birdie_ schreef op maandag 4 mei 2026 @ 18:33:
[...]

ik dacht het van de week ook maar hij stond gewoon niet aan (er moet een streepje onder staan in airco menu). Zal hem ooit wel eens uitgezet hebben op zo. Daarna werkte hij weer prima.
Foutje, moet kunnen 😁
Zo kwam ik er laatst achter dat je beter niet je voorruit kan sproeien wanneer het dak open staat 😨

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 23:04

ap3nr0ts

hoi

Hoe krijg ik in hemelsnaam een succesvolle update naar mijn auto toe? Ik steek die usb erin en ik rijd nu al een week rond met "preparing to install the infotainment system software". Kan dit niet gewoon gebeuren terwijl hij thuis is en niks doet? Ik zie nergens hoe dat simpel kan

• PSNE
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 15:23
Vraagje: ik hoorde via een andere EV3 rijder dat hij bij de dealer vernomen had dat de EV3 model 2026 niet meer toegerust is om V2G te gaan leveren ! Alleen nog maar V2L !
Wat betekent dit voor ons kopers van de EV3 2025, zo vraag ik mij af..

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:28

Locke_

Iron within, Iron Without!

PSNE schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 18:45:
Vraagje: ik hoorde via een andere EV3 rijder dat hij bij de dealer vernomen had dat de EV3 model 2026 niet meer toegerust is om V2G te gaan leveren ! Alleen nog maar V2L !
Wat betekent dit voor ons kopers van de EV3 2025, zo vraag ik mij af..
Net even gekeken omdat ik mijn ev3 drie weken geleden besteld heb. Idd stond er toen ik bestelde onder techniek in de prijslijst v2x voorziening, die is in de nieuwste prijslijst verdwenen.

Wat me ook opviel is dat in de nieuwste prijslijst een warmtepomp voor alle modellen optioneel is, die optie had ik nog niet hij bestellen.

Zal morgen de dealer eens bellen en vragen welke versie ik ga krijgen. Heb v2g niet echt nodig, maar zou wel leuk zijn aangezien mijn laadpaal het ook ondersteund.

[ Voor 10% gewijzigd door Locke_ op 05-05-2026 19:41 ]

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

• aikink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:01
Al een dikke week terug, maar toch even een korte samenvatting van onze trip met de EV3 naar de Allgäu, Zuid-Duitsland.

Omdat we allemaal wel redelijk fanatieke fietsers zijn hadden we besloten dat die dingen ook mee moesten. Op het dak was voor ons niet echt een optie, teveel verbruik waardoor we vaker zouden moeten stoppen. Nou hebben we dat in het verleden ook wel moeten doen (hoi e208!), maar halverwege de middag vertrekken zou betekenen dat we rond middernacht aan zouden komen. Onder optimale omstandigheden, zonder extra stops, files, noem maar op. Uiteraard: dat wordt 'm niet.

Conclusie: 4 fietsen achterop. Volgens specificatie mag de EV3 tot 100 kg kogeldruk belast worden. Moet kunnen, toch? Nou, niet helemaal dus, de trekhaken die Kia zelf aanbiedt (en die wij dus ook hebben) komen niet verder dan een kogeldruk van 75kg. Alles gewogen en gemeten kwamen we met de 4 fietsen tot 78kg. Een paar procent erboven, en na een fatsoenlijke testrit de extra kilo's geaccepteerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5UVmm0haE8OCvKt1PYiMIJv1Xw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JDLIPat32Yj6J1uOvbyuIBZS.jpg?f=fotoalbum_large

Blijft over dat de auto al z'n hulpsystemen uitzet wanneer die een stekker detecteert. Niet handig, zeker niet als die dan ook nog eens begint te janken dat je teveel slingert over de weg. Ja verdorie, daar zijn die hulpsystemen juist voor bedoeld! Daarom maar eens goed ingelezen en opgezocht wat een relaisblok à la @Marcel25 inhoudt, en geprobeerd dat werkend te krijgen. Letterlijk de ochtend voor vertrek viel het kwartje van dit schema, en kreeg ik de boel draaiend. Resultaat: alle afkortingen (BCA, BVM, HDA, en weet ik het wat nog meer) werken zoals die dat normaal ook doen. Alleen wel even de parkeerassistentie PCA en RCCA uitzetten, dat voorkomt een noodstop bij het achteruit rijden. ;)

Nou, en dan gaan! We hadden een route langs Fastned laders uitgestippeld, voor ons kwamen die op goede momenten. De eerste bij Paderborn-Mönkeloh, aangekomen met 70%. Eigenlijk net te kort voor een fatsoenlijke laadsessie, maar zelf even bijtanken kan daar ook prima; een paar diners waar het net even wat beter vertoeven is dan de bekende fastfoodtoko's.

Na een klein uur vertrokken met 99% op het scherm voor de langste stint, ruim 300 km naar Uffenheim. Daar strak om 10 uur in de avond aangekomen met 17% en de kar tot 80% geladen. Een laadcurve uit het boekje!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4aTQ4vO5kvEQcSHnkB-YJWc9Pk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t9bhUHMQQdhR7mnRCq29paea.jpg?f=fotoalbum_large

31 minuten later weer op pad voor de laatste 200+km, en op het eindpunt kwam dit (voor mij) nieuwe overzicht op het scherm. Als startpunt heeft ie de eerste stop in Paderborn aangehouden, waarschijnlijk omdat de auto daar een paar minuten uit stond nadat die vol was.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SR11rcEm2LK9X4coZGI_izZT5cA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IWF33xQ0cb7pEUGAUYI4hf9V.jpg?f=fotoalbum_large

Tijdens het verblijf nog twee keer de snellader in Leutkirch bezocht. Op korte afstand van het park, en als de ene helft een paar boodschappen haalt kan de andere helft de accu optoppen en tegelijkertijd een redelijk bakkie caffè crema wegtikken.

Dan de terugweg. Ik had geen zin om voor de tijd extra bij te laden, dus vertrokken we klokslag 10 uur met 47% in de batterij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7D49Y4iFftphIV6GMSCsXoUDncs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/b0QMLME59kSByb1Y4Y81ZDVg.png?f=fotoalbum_large
Eerste stop: Giengen an der Brenz, 108km verder. In iets meer dan 20 minuten (genoeg voor een koffie) opgetopt naar 70%.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_E7DsI6H7qJECMGJgSBCkXL-KoM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ibelEU0pDkeG90QYQhOFEu5J.jpg?f=fotoalbum_large
Tweede stop: Euerbach (Schweinfurt-West). Een klein stukje omrijden; 7 > 70 > 71 >⚡> 303 > 7, en door. Derde stop: ongepland een half uur stilstaan vanwege een ongeval op de 44 bij Warburg, uiteraard net na een raststätte.
Vierde en laatste stop: good old Paderborn. Nu het andere restaurant getest, goed om dat ook te kunnen vergelijken. :)

En dan ben je na 9,5 uur weer thuis, en staan de volgende getallen op het scherm. Met een volle achterbank, kofferbak en fietsendrager valt het mij alleszins mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fqll8sSNCDhBa0bmWPceidb5M1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eaLLLizTM7EVCTDfvtF8rBlv.jpg?f=fotoalbum_large

• noppie63
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:11
Mooi verslag! Heb jij wellicht een afbeelding van de printplaat die je hebt gemaakt of een beschrijving wat je precies nodig hebt?

Quatt Hybrid. Woning: , 2 onder 1 kap, 141 m², HR++ glas, bouwjaar 1977. Volledig geïsoleerd. Bosch HR 30 Combi, LG WH20S Toon 2 thermostaat, KIA EV3 +A Pearl White LR

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:08
THE_BASE schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:10:
[...]

Die komen doorgaans jaarlijks.
jaarlijks is een heel verschil met real time kaartupdates

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
bartmaniac schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 17:07:
[...]

jaarlijks is een heel verschil met real time kaartupdates
Onder die noemer versta ik zelf updates zoals file en drukte. Maar je kunt het ook anders interpreteren.

🇳🇱  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:34
THE_BASE schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 17:15:
[...]

Onder die noemer versta ik zelf updates zoals file en drukte. Maar je kunt het ook anders interpreteren.
Je kunt het ook aan klantenservice vragen. :P

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
onzenuub schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 18:21:
[...]

Je kunt het ook aan klantenservice vragen. :P
Grapjas. :)

🇳🇱  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR

Pagina: 1 ... 96 97 Laatste