Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Ik vind de 13 gewoon te duurThe Chosen One schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:25:
Bijna wat ik zoek, alleen dan zonder dat domme flapje. ;p
@WouterL Waarom heb je nu de 11" (wel) besteld? Eerder wel grotere gehad? Nu de gedachte van een kleinere gehad?
13" is wel machtige mooi scherm. Morgen verder testen. ;p
Hier was je het ook wennen, kom van een mini 6. Maar na een paar uurtjes er helemaal aan gewend.MartijnMartijn schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:19:
[...]
Moest ook even wennen aan het formaat, kreeg al een beetje spijt zelfs. Maar nu na twee uurtjes begint het formaat te wennen en ben ik er wel van overtuigd dat de 11 inch een goede keuze is.
Ah, dat is een mooieRyatzu schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:31:
[...]
Hier was je het ook wennen, kom van een mini 6. Maar na een paar uurtjes er helemaal aan gewend.
Het viel mij een beetje tegen dat ie ondanks zo plat is geworden, toch best nog zwaar lijkt met 450 gram tov 300 gram van de Mini. Maar bij de iPhone 15pro geleerd dat de gewichtsverdeling eigenlijk nóg belangrijker is dan het getalletje zelf. Hoe is die verdeling op de nieuwe Pro? Ik lees er eigenlijk alleen in bad boeken, de krant of magazines mee... Is hij een uurtje omhoog te houden om alleen te lezen of gaat dat snel irriteren tov de Mini?
Het gewicht is naar mijn idee goed verdeeld. Ik heb hem gisteren meer dan een uur vast gehouden met 1 hand. Maar dit is wel heel persoonlijk. Ik merkte zelf niet heel veel verschil qua gewicht tegenover de mini 6.Dennisdn schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:29:
[...]
Ah, dat is een mooieIk zit ook op een Mini6 en ik twijfel heel hard over de 11inch. Niet omdat de Mini aan vervanging toe is maar simpelweg de "ik wil gewoon iets nieuws", of nog erger: "ik wil gewoon weer iets uitpakken"
![]()
Het viel mij een beetje tegen dat ie ondanks zo plat is geworden, toch best nog zwaar lijkt met 450 gram tov 300 gram van de Mini. Maar bij de iPhone 15pro geleerd dat de gewichtsverdeling eigenlijk nóg belangrijker is dan het getalletje zelf. Hoe is die verdeling op de nieuwe Pro? Ik lees er eigenlijk alleen in bad boeken, de krant of magazines mee... Is hij een uurtje omhoog te houden om alleen te lezen of gaat dat snel irriteren tov de Mini?
Waarom moeten ze zo'n iPad zo dun maken? Ik vind het echt gevaarlijk, stel je laat zo'n apparaat op de bank en iemand gaat er per ongeluk op zitten?
Dus neem je altijd al WiFi only dan is het leuk om te melden, maar niet waar ik op zoek naar ben
I don't have dreams, I have goals!!
Moet nog de eerste persoon tegenkomen die zei dat de ipad dunner moest... Hadden ze dezelfde dikte aangehouden konden ze er een beest van een batterij indoen, maar ja qua marketing is "the thinnest apple product ever" natuurlijk leuker.
Niemand zal een ipad bewust buigen, maar ik kan me idd een scenario voorstellen waar iemand er per ongeluk in de zetel op gaat zitten als hij half onder een kussen of deken ligt. En dan sta je daar.... Ik zou altijd bang zijn om de ipad in de zetel te laten liggen, zeker met mijn jongen kinderen.
[ Voor 9% gewijzigd door Pufster op 16-05-2024 09:13 ]
De iPad Pro 13" is al behoorlijk zwaar. Een nog grotere batterij had van mij niet gehoeven. Gewoon hetzelfde houden, dan gaat de batterijduur al richting x2.Pufster schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:12:
Komt niet als een verrassing.
Moet nog de eerste persoon tegenkomen die zei dat de ipad dunner moest... Hadden ze dezelfde dikte aangehouden konden ze er een beest van een batterij indoen, maar ja qua marketing is "the thinnest apple product ever" natuurlijk leuker.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Maar als dat ding zelfde accuduur haalt dan is zo'n ontwikkeling wmb prima. Dunner en lichter is ook the way to go om ontwikkelingen technisch mogelijk te maken. Dit is heel belangrijk voor toekomstige ontwikkelingen.Pufster schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:12:
Niemand zal een ipad bewust buigen, maar ik kan me idd een scenario voorstellen waar iemand er per ongeluk in de zetel op gaat zitten als hij half onder een kussen of deken ligt. En dan sta je daar....
Waar ik wel moeite mee heb is dat ze elementen eruit gaan slopen om het dunner te maken maw minder mogelijkheden om hem dunner te maken, zoals het eruit halen van de ultragroothoeklens en de simtray-slot. Die laatste is overigens ook wel iets bijzonders, want ik vind het echt ongelooflijk dat sommige providers met bepaalde datakaartjes geen e-sim aanbieden. Maarja, netwerken en providers liggen zo nu en dan gigantisch achter (samen met banken).
Ik las afgelopen dagen ergens een artikeltje dat Apple pas inzet op Fold als de devices ingeklapt niet dikker zijn dan de huidige devices. Dit zou een aanzet kunnen zijn.....turkeyhakan schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:46:
Waarom moeten ze zo'n iPad zo dun maken?
Wat bedoel je met Fold? Inklapbaar?Dennisdn schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:23:
[...]
Ik las afgelopen dagen ergens een artikeltje dat Apple pas inzet op Fold als de devices ingeklapt niet dikker zijn dan de huidige devices. Dit zou een aanzet kunnen zijn.....
Ik was al even op zoek gegaan en heb het artikel teruggevonden.
Gaat over de iPhone, maar eerdere geruchten waren dat de iPad als eerste vouwbaar zou gaan worden, dus misschien is het de strategie achter dunner proberen te worden.The main technical barrier appears to be with the device’s size. Specifically, Apple is reportedly trying to build a phone that is half as thin as current iPhone models, so that it isn’t too thick when folded.
Ik heb ook een webcam en conferencing speaker aangesloten op diezelfde monitor. iPad is vrolijk op aan het laden en ik gebruik dezelfde randapparatuur waar mijn laptop ook gebruik van maakt. Mega vet. Ook cool om een externe monitor aan de iPad te hebben. Had eigenlijk nooit verwacht dat dit best wel goed zou werken. Ook veel apps die hier op ingericht zijn. Zoals Edge en Outlook.
Wel een nadeel. Ik had de iPad in de Magic Keyboard zitten. Maar die USB-C poort doet blijkbaar echt alleen opladen. An sich snap ik dat ook wel ergens. Is een kwestie van het kabeltje in de iPad zelf proppen. Nu dus maar even mijn Logitech keyboard en muis verbonden. Wat ook prima werkt en misschien nog wel ergonomischer is voor langere termijn.
Ben benieuwd wat iPadOS 18 ons gaat brengen op dit vlak. Vooral omdat zoveel reviewers riepen: de iPad MOET MacOS krijgen. Maar ik zie daar nog wel een tussenweg.
Ik heb het idee dat de M4 daar een voorproefje van is. Kan bijna niet anders dan dat ze tijdens WWDC aankondigen dat iPadOS groots wordt veranderd.Alpha89 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:13:
Nu toch ook eens met Stage Manager aan de slag. iPad aangesloten op een Dell U2421HE. Deze monitor heeft een ingebouwde Ethernet-Poort. Blijkbaar werken Ethernet poorten via DisplayPort ook!
Ik heb ook een webcam en conferencing speaker aangesloten op diezelfde monitor. iPad is vrolijk op aan het laden en ik gebruik dezelfde randapparatuur waar mijn laptop ook gebruik van maakt. Mega vet. Ook cool om een externe monitor aan de iPad te hebben. Had eigenlijk nooit verwacht dat dit best wel goed zou werken. Ook veel apps die hier op ingericht zijn. Zoals Edge en Outlook.
Wel een nadeel. Ik had de iPad in de Magic Keyboard zitten. Maar die USB-C poort doet blijkbaar echt alleen opladen. An sich snap ik dat ook wel ergens. Is een kwestie van het kabeltje in de iPad zelf proppen. Nu dus maar even mijn Logitech keyboard en muis verbonden. Wat ook prima werkt en misschien nog wel ergonomischer is voor langere termijn.
Ben benieuwd wat iPadOS 18 ons gaat brengen op dit vlak. Vooral omdat zoveel reviewers riepen: de iPad MOET MacOS krijgen. Maar ik zie daar nog wel een tussenweg.
Ok dan heb je hier de eerste. Ik wil graag zo dun mogelijk en ook zo min mogelijk gewicht. Ik gebruik de iPad zakelijk en reis veel. Heerlijk dat lage gewicht en dunne form factor.Pufster schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:12:
Niemand zal een ipad bewust buigen, maar ik kan me idd een scenario voorstellen waar iemand er per ongeluk in de zetel op gaat zitten als hij half onder een kussen of deken ligt. En dan sta je daar.... Ik zou altijd bang zijn om de ipad in de zetel te laten liggen, zeker met mijn jongen kinderen.
Dit wordt al gezegd sinds de M1 IPad. Overigens vraag ik me soms af wat mensen dan heel concreet missen. De ondersteuning van Office 365 is eigenlijk best wel heel erg goed. Overgrote deel van de grote bedrijven zijn daar op over aan het stappen, dus voor werk is de IPad voor een deel eigenlijk al een prima vervanging.mprkooij schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:30:
[...]
Ik heb het idee dat de M4 daar een voorproefje van is. Kan bijna niet anders dan dat ze tijdens WWDC aankondigen dat iPadOS groots wordt veranderd.
Mensen zetten het af tegen een desktop-omgeving en ja, er gaat niks boven een desktop-omgeving. Lekker groot scherm (of meerdere) en veel overzicht. Maar voor onderweg is de iPad een prima apparaat óf als je thuis en op kantoor even snel wat wilt raadplegen/bijwerken. Voor creatieve mensen kan het zelfs een hoofd-machine gaan worden/zijn.giantgiantus schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:39:
[...]
Dit wordt al gezegd sinds de M1 IPad. Overigens vraag ik me soms af wat mensen dan heel concreet missen. De ondersteuning van Office 365 is eigenlijk best wel heel erg goed. Overgrote deel van de grote bedrijven zijn daar op over aan het stappen, dus voor werk is de IPad voor een deel eigenlijk al een prima vervanging.
Ik zie de iPad vooral als mooie bij-machine. Met de iPad kan ik lang niet alles doen en dat wil ik ook helemaal niet, maar zonder de iPad zou ik eigenlijk ook niet meer kunnen. Ik heb nu een M1 Macbook Pro en die ligt stof te happen. Wie dat ding koopt ooit van me die zal zeggen dat ie een nieuwe heeft gekocht. Die kan zo terug de doos in haha.
Bij mij zit er echter wel een dode pixel in. Meer mensen last van?
Ik denk dat je daar wel meer berichten over had gezien als dat het geval waskevinwalter schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:29:
Ik heb de nieuwe M4 iPad Pro ook al binnen.
Maar balen voor je zeg! Ga je m terugsturen of kun je m zelf omruilen ergens?
[ Voor 51% gewijzigd door mister9 op 16-05-2024 13:40 ]
Da's balen. De mijne lijkt OK tot nu toe.kevinwalter schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:29:
De inruil kit kwam vandaag met UPS. De oude M1 Pro is al weer op weg naar Apple.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Wat zijn je indrukken van de Pencil Pro ? De mijne komt morgen pas omdat Coolblue het te druk had in het magazijn.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Vooral veel lijkend op de Pencil pro 2. Dat knijpen moet je ff aan wennen en lang niet alle apps hebben daar al een menu voor gemaakt. En dat roteren is grappig maar moet je net een usecase voor hebben. Ik gebruik de Pencil voor voor notities / schrijven.loekf2 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:43:
[...]
Wat zijn je indrukken van de Pencil Pro ? De mijne komt morgen pas omdat Coolblue het te druk had in het magazijn.
Wat vervelend! Ik zou hem terugbrengen/retoursturen en in de tussentijd een nieuwe bestellen.kevinwalter schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:29:
Dat denken mensen echt letterlijk elk jaar, maar het gebeurd nooit. Ik zou er niet te veel van verwachten.mprkooij schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:30:
[...]
Ik heb het idee dat de M4 daar een voorproefje van is. Kan bijna niet anders dan dat ze tijdens WWDC aankondigen dat iPadOS groots wordt veranderd.
Overigens zie ik niet echt in hoe iPadOS in de huidige staat zoveel anders is dan de Macbook. Als je een Macbook en een iPad naast elkaar zet en je zet op beide Stage Manager aan, dan functioneren ze eigenlijk gewoon precies hetzelfde.
De enige grote verschillen zijn dan dat de Macbook nog een desktop heeft, een betere files app, en dat desktop apps (soms) beter zijn. De files app kan wel wat verbetering gebruiken op de iPad, maar als dat gebeurd is, dan zie ik niet in hoe iPad en MacOS nog zoveel van elkaar verschillen.
Dat iPad apps zelfs krachtiger moeten worden dat moeten developers doen, daar kan Apple hoogstens in motiveren. Maar op de Word versie van de iPad mis ik eigenlijk geen features die ik nodig heb. Ik kan daar gewoon een scriptie op schrijven.
Ik zie dus eigenlijk niet zo in wat iPadOS nu nog nodig heeft behalve een betere files app.
DMA
De DMA wordt binnenkort van toepassing op iPad OS. Apple zal dus in ieder geval verplicht worden om dit open te zetten net zoals op de iPhone. Dat zou mogelijk de iPad nog meer als een laptop maken. Omdat je dan dus ook bijvoorbeeld gewoon apps van devs rechtstreeks uit de browser kan gaan installeren.
Ja, ik denk ook niet dat het zoveel speciaals gaat worden en de iPad nu echt volledig zijn potentie gaat laten benutten. Ik denk ook dat ze anders wel eea hadden laten weten of de volgorde van uitbrengen hadden aangepast.BurrowedLurker schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:07:
[...]
Dat denken mensen echt letterlijk elk jaar, maar het gebeurd nooit. Ik zou er niet te veel van verwachten.
Overigens zie ik niet echt in hoe iPadOS in de huidige staat zoveel anders is dan de Macbook. Als je een Macbook en een iPad naast elkaar zet en je zet op beide Stage Manager aan, dan functioneren ze eigenlijk gewoon precies hetzelfde.
De enige grote verschillen zijn dan dat de Macbook nog een desktop heeft, een betere files app, en dat desktop apps (soms) beter zijn. De files app kan wel wat verbetering gebruiken op de iPad, maar als dat gebeurd is, dan zie ik niet in hoe iPad en MacOS nog zoveel van elkaar verschillen.
Dat iPad apps zelfs krachtiger moeten worden dat moeten developers doen, daar kan Apple hoogstens in motiveren. Maar op de Word versie van de iPad mis ik eigenlijk geen features die ik nodig heb. Ik kan daar gewoon een scriptie op schrijven.
Ik zie dus eigenlijk niet zo in wat iPadOS nu nog nodig heeft behalve een betere files app.
DMA
De DMA wordt binnenkort van toepassing op iPad OS. Apple zal dus in ieder geval verplicht worden om dit open te zetten net zoals op de iPhone. Dat zou mogelijk de iPad nog meer als een laptop maken. Omdat je dan dus ook bijvoorbeeld gewoon apps van devs rechtstreeks uit de browser kan gaan installeren.
Ze moesten gewoon nieuw model uitbrengen en dan breng je die uit met de nieuwste chips, ook om het OLED scherm aan te sturen en om de prijs te rechtvaardigen haha.
Denk dat ik maar naar een oude Pro ga kijken.
Krijg je van Apple niet echt 350,- minder dan je krijgt als je hem via Tweakers verkoopt?loekf2 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:41:
[...]
Da's balen. De mijne lijkt OK tot nu toe.
De inruil kit kwam vandaag met UPS. De oude M1 Pro is al weer op weg naar Apple.
Niemand? Kom op mensen, ik ben aan het zoeken naar een excuus om er toch één te kopen.Redondo1982 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:11:
Waar ik ook benieuwd naar ben is of er mensen nu voor een WiFi only hebben gekozen ipv de cellular variant, waar ze normaliter voor kiezen.
Dus neem je altijd al WiFi only dan is het leuk om te melden, maar niet waar ik op zoek naar ben
klopping schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:01:
[Afbeelding]
De magneet screen protector wat gemoderniseerd 😃. Ik gebruik het alleen voor als ik aantekeningen maak.
Ziet er toch niet uit manklopping schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:01:
[Afbeelding]
De magneet screen protector wat gemoderniseerd 😃. Ik gebruik het alleen voor als ik aantekeningen maak.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
iPad 10th gen voor €422 is een goede prijs toch voor filmpjes kijken?turkeyhakan schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:24:
Ik had dit jaar graag een iPad willen kopen, maar de Pro is te duur voor alleen filmpjes kijken en tekenen. Het prijsverschil tussen de Air en de Pro is te klein. Dan blijft de 10th gen over, die heeft oude specs, prima, de Mini dan maar... weer te duur in vergelijking met de Air en oude hardware...
Denk dat ik maar naar een oude Pro ga kijken.
Volgens JerryRig is de nieuwe M4 iPad Pro overigens een stevige Netflix machine 😉
Ik kreeg 465 euro. Was lui, geen zin in V&A deze keer. Ik gok dat ik ~100-150 euro misloop.mprkooij schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:28:
[...]
Krijg je van Apple niet echt 350,- minder dan je krijgt als je hem via Tweakers verkoopt?
(M1 uit 2021, 11", 256 GB, WIFI + cellular)
Nu de boel aan het overzetten.
Eerste indruk: blijft irritant dat ze die rechtopstaande randen hebben gemaakt.
iPad Pro 10.5" die ik tot nu toe had, met afgeronden zijnkanten voelt fijner (en lvoelt dunner) aan, vind ik.
Ook suf dat die bezels breder zijn (aan de zijkant).
Haters everywhere but I don’t really care
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ieder zijn mening natuurlijk.matthijst schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:31:
11"Pro ook binnen.
Nu de boel aan het overzetten.
Eerste indruk: blijft irritant dat ze die rechtopstaande randen hebben gemaakt.
iPad Pro 10.5" die ik tot nu toe had, met afgeronden zijnkanten voelt fijner (en lvoelt dunner) aan, vind ik.
Ook suf dat die bezels breder zijn (aan de zijkant).
Maar persoonlijk vind ik dit veel mooier als bij de wat oudere modellen.
Ik gok wel wat meerloekf2 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:29:
[...]
Ik kreeg 465 euro. Was lui, geen zin in V&A deze keer. Ik gok dat ik ~100-150 euro misloop.
(M1 uit 2021, 11", 256 GB, WIFI + cellular)
Zonder hoesje of iets. Gewoon puur de iPad en doordat hij een stuk minder zwaar is en zo dun is dat dus echt heel erg Nice.
Edit: Ooh alleen zijn de volume knoppen in landscape ineens omgedraaid? Ik druk ineens continu verkeerd maar kan mij dat niet herinneren van de vorige.
[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 16-05-2024 19:45 ]
Heel heel heel nice. Ik ben zwaar aan het twijfelen om mijn MacBook Pro M3 Pro (ligt er natuurlijk aan wat ik ervoor krijg) weg te doen en voor de 13 inch iPad Pro M4 te gaan. Ik moet hem nog even bekijken, ben ook al erg tevreden met de M1 iPad, maar hij mag wel wat lichterDonstil schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 19:45:
Zo maar mag ik nog even zeggen hoe fijn de iPad nu ook is zonder Magic Keyboard. Mijn vorige iPads in hetzelfde design had ik continu in het MK maar nu gebruik ik hem ook ineens best wel veel los.
Zonder hoesje of iets. Gewoon puur de iPad en doordat hij een stuk minder zwaar is en zo dun is dat dus echt heel erg Nice.
Edit: Ooh alleen zijn de volume knoppen in landscape ineens omgedraaid? Ik druk ineens continu verkeerd maar kan mij dat niet herinneren van de vorige.
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 16-05-2024 19:49 ]
Ik heb er gewoon Nederlandse AppleCare op genomen dit keer. De iPad heeft ook in Amerika eigenrisico en dan scheelt het eigenlijk niets meer.mprkooij schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 19:47:
[...]
Heel heel heel nice. Ik ben zwaar aan het twijfelen om mijn MacBook Pro M3 Pro (ligt er natuurlijk aan wat ik ervoor krijg) weg te doen en voor de 13 inch iPad Pro M4 te gaan. Ik moet hem nog even bekijken, ben ook al erg tevreden met de M1 iPad, maar hij mag wel wat lichterDenk ook hem fully naked te gebruiken + evt. Apple Care uit Amerika. Ergens wil ik nog WWDC afwachten.
Ik dacht ik gek aan het worden was ivm die volumeknoppen. Die wisselen inderdaad als je naar landscape gaat. En vervolgens ook weer als je de iPad vanuit landscape naar landscape draait. Dus waar de buitenste volumeknop in de ene landscape harder is, is dat andersom als je m in de andere landscape draait.Donstil schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 19:45:
Zo maar mag ik nog even zeggen hoe fijn de iPad nu ook is zonder Magic Keyboard. Mijn vorige iPads in hetzelfde design had ik continu in het MK maar nu gebruik ik hem ook ineens best wel veel los.
Om knetter van te worden echt.
Ja heel irritant. Kan mij dat niet herinneren van de vorige.mister9 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:17:
[...]
Ik dacht ik gek aan het worden was ivm die volumeknoppen. Die wisselen inderdaad als je naar landscape gaat. En vervolgens ook weer als je de iPad vanuit landscape naar landscape draait. Dus waar de buitenste volumeknop in de ene landscape harder is, is dat andersom als je m in de andere landscape draait.
Om knetter van te worden echt.
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door ZeroY85 op 16-05-2024 21:13 ]
Wij komen van de ipad air 2022 af en ik moet zeggen dat het toch best wel veel scheelt.Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:11:
Ik ben aan het twijfelen of ik de iPad Pro 11” ga kopen. Heb hem stiekem helemaal niet nodig, maar dat OLED-scherm is wel heel nice weer.
Alleen al door het OLED-scherm en de 120 hertz, totaal geen spijt.
Verwijderd
Dat snap ik helemaal. Bij mij kriebelt het wel nu…LordFather schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:28:
[...]
Wij komen van de ipad air 2022 af en ik moet zeggen dat het toch best wel veel scheelt.
Alleen al door het OLED-scherm en de 120 hertz, totaal geen spijt.
Maar wellicht voor de toekomst wel handig?
Zelfs de eerste generatie iPad pro is nog overpowered voor wat je er mee kunt. Future proofing van een iPad aankoop is volgens mij nog nooit een goed idee geweest.TweakerVincent schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:47:
Ik zat net wat yt te kijken met verschil 1tb 16 gb en meer cpu core tov normale. Maar scheelt amper iets
Maar wellicht voor de toekomst wel handig?
Jeetje wie had dat gedacht hè!
“I dropped it”Donstil schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:14:
En dan ermee terug naar Apple met je Apple care 😆
Als ik zie hoe er nog gewaarschuwd wordt bij mijn Asus Oled Game monitor (die veel minder helder is dan de nieuwe ipad pro) voor inbranden ben ik toch wel benieuwd hoe die bij tablets en met name deze ipad pro geregeld is.
Op mijn monitor zitten allemaal van die pixelshift en pixel refresh instellingen en cycles.
De pixelrefreh moet zelfs na elke 6-8 uur van gebruik gedraaid worden en duurt 6 minuten ongeveer.
Ben benieuwd of iemand daar iets over kan vertellen wat ik lees bv wel verhalen over die samsung tablet met oled dat mensen inbranden/ghosting ervaren.
MuziekLiefhebbert
Ik wil hem met name gebruiken voor Lightroom edits, streaming en browsing. Wat zegt jullie gevoel op basis van de eerste ervaringen?
Ik was daar ook benieuwd naar, maar als ik kijk naar mijn iPhones en AW dan heb ik daar ook nul issues met de OLED schermen. Dus ga ik uit van de goede kwaliteit die Apple levert.oldsmelly schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:32:
Als iemand die ook al jaren in het apple eco systeem zit met mac's iphones en ipad zit ik toch even met een vraagje...
Als ik zie hoe er nog gewaarschuwd wordt bij mijn Asus Oled Game monitor (die veel minder helder is dan de nieuwe ipad pro) voor inbranden ben ik toch wel benieuwd hoe die bij tablets en met name deze ipad pro geregeld is.
Op mijn monitor zitten allemaal van die pixelshift en pixel refresh instellingen en cycles.
De pixelrefreh moet zelfs na elke 6-8 uur van gebruik gedraaid worden en duurt 6 minuten ongeveer.
Ben benieuwd of iemand daar iets over kan vertellen wat ik lees bv wel verhalen over die samsung tablet met oled dat mensen inbranden/ghosting ervaren.
100% Pro iig. Aan jou de keus welk formaat.tim.w schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:37:
Poeh, ik twijfel nog heel erg tussen de 11" iPad Pro 256GB of de 13" iPad Air 256GB. Er zit maar 60 euro verschil tussen na onderwijskorting. Ooit heb ik de 13 inch iPad pro gehad en ik was gecharmeerd van het formaat, maar de iPad Pro heeft weer mooiere techniek...
Ik wil hem met name gebruiken voor Lightroom edits, streaming en browsing. Wat zegt jullie gevoel op basis van de eerste ervaringen?
Daar is 1 goed antwoord op: Apple Careoldsmelly schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:32:
Als iemand die ook al jaren in het apple eco systeem zit met mac's iphones en ipad zit ik toch even met een vraagje...
Maar zonder gekheid wat @Redondo1982 al zegt. Er zijn inmiddels genoeg Oled producten van Apple waar dit geen probleem blijkt te zijn, ook bij TV’s schijnt het alleen nog om extreme voorbeelden te gaan. Ik maak mij daar met de iPad Pro dus ook precies geen zorgen over.
Als je echt maar kunt of wilt kiezen tussen deze 2 modellen dan zou ik voor Lightroom voor het 13” iPad Air model gaan.tim.w schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:37:
Poeh, ik twijfel nog heel erg tussen de 11" iPad Pro 256GB of de 13" iPad Air 256GB. Er zit maar 60 euro verschil tussen na onderwijskorting. Ooit heb ik de 13 inch iPad pro gehad en ik was gecharmeerd van het formaat, maar de iPad Pro heeft weer mooiere techniek...
Dat scherm is op het gebied van kleuren meer dan geschikt voor Lightroom en die extra ruimte t.o.v 11” heb je wel echt nodig.
Heeft niets met de ipad pro te maken verder, maar wat is die erwin van bright een vreselijke irritente man in zijn filmpjes. Zijn mannerism, zijn wachten op een soort van applaus als hij een zogenaamd “grappige” opmerking maakt. Nee, absoluut de minst goede reviewer die er bij bright rondlooptRedondo1982 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 00:59:
[...]
Goed filmpje, zoals wel vaker vind ik van Bright. Kijkt leuk weg…
Voor mij ook de bevestiging dat ik vanaf een 2021 12,9” Pro niet de stap moet maken naar de nieuwe. Het kietelt wel helaas haha. Alleen het zou voor mij echt te weinig zijn, sterker nog een achteruitgang door het gemis van een simslot en ultragroothoeklens. Dus we slaan maar een generatie over dit keer en de 2021 aankoop is dus echt een fantastische aankoop gebleken.
Wel vind ik het nieuwe MKB echt een behoorlijke upgrade. Dat ziet er goed uit en ook het haptische muispad vind ik geweldig. Huidige is nog mechanisch en dat geklik is best irritant.
Voor fotografie wil je het mooiste scherm dus Pro met OLED.tim.w schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:37:
Nah normaal ben ik het wel eens met “altijd voor het beste gaan” maar ik schat zo in dat 75% van de ipadOS Lightroom gebruikers foto’s gaat inladen waarmee je dat verschil echt niet gaat merken.Greatsword schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:19:
[...]
Voor fotografie wil je het mooiste scherm dus Pro met OLED.
Lastig! Aan de ene kant zou je voor edits een OLED scherm willen en in het geval van streaming is HDR ondersteuning mooi meegenomen. Aan de andere kant is een groter scherm juist ook heel fijn - juist ook als je gaat bewerken.tim.w schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:37:
Ik zou in dit geval de keuze laten afhangen van de grootte van het scherm. De grote vraag is dus: welk formaat heeft je voorkeur?
13". Dus ik zou dan bij de Air uitkomen.Uniciteit schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:38:
[...]
Lastig! Aan de ene kant zou je voor edits een OLED scherm willen en in het geval van streaming is HDR ondersteuning mooi meegenomen. Aan de andere kant is een groter scherm juist ook heel fijn - juist ook als je gaat bewerken.
Ik zou in dit geval de keuze laten afhangen van de grootte van het scherm. De grote vraag is dus: welk formaat heeft je voorkeur?
Tuurlijk is er ook een 13 inch iPad Pro, maar m'n Macbook Pro 14" blijft m'n main device (ik schat in 65% Macbook gebruik, 35% iPad). Ik kan rationeel de hoge prijs van de 13" iPad Pro daarom niet verantwoorden naar mezelf toe.
De iPad gebruik ik vooral om af en toe foto opdrachten te editen en op reis.
Heb nu nog een 2017 10.5" Pro
Als je het niet kan verantwoorden moet je het ook niet doen.tim.w schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:57:
[...]
13". Dus ik zou dan bij de Air uitkomen.
Tuurlijk is er ook een 13 inch iPad Pro, maar m'n Macbook Pro 14" blijft m'n main device (ik schat in 65% Macbook gebruik, 35% iPad). Ik kan rationeel de hoge prijs van de 13" iPad Pro daarom niet verantwoorden naar mezelf toe.
De iPad gebruik ik vooral om af en toe foto opdrachten te editen en op reis.
Ja, zit wat in…CheopsChefren schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:56:
[...]
Heeft niets met de ipad pro te maken verder, maar wat is die erwin van bright een vreselijke irritente man in zijn filmpjes. Zijn mannerism, zijn wachten op een soort van applaus als hij een zogenaamd “grappige” opmerking maakt. Nee, absoluut de minst goede reviewer die er bij bright rondloopt
Best een bijzonder persoon in z’n filmpjes.
Voor fotografie koop je geen iPad, maar een MacBook Pro met een XDR schermGreatsword schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:19:
[...]
Voor fotografie wil je het mooiste scherm dus Pro met OLED.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Gaat zometeen weer retour.
Voor mij persoonlijk blijft deze iPad toch gewoon een opgepompte iPhone Pro Max Ultra Giga.
Wel erg mooi scherm
Moeilijk foto’s maken hoor met een Macbook Pro in je handMog schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:24:
[...]
Voor fotografie koop je geen iPad, maar een MacBook Pro met een XDR scherm
Haha mooie naam. Als je genoeg hebt aan je iPhone dan kan je beter de iPad retour sturen ja. Ik zou niet meer zonder iPad Pro willen. Dat zou echt een gat achterlaten. Ik gebruik hem voor vanalles, browsen, tv en streamingsdiensten, OneDrive en iCloud, contracten, offertes, typewerk etc. Dus zowel zakelijk en privé. Ik gebruik hem ook veel naast mijn desktop en laptop. Heerlijk veelzijdig apparaat._Bailey_ schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:35:
Gisteren een 13 inch Pro opgehaald hier bij de Apple Store.
Voor mij persoonlijk blijft deze iPad toch gewoon een opgepompte iPhone Pro Max Ultra Giga.
Wel erg mooi scherm
Ja, die nieuwe MKB is echt zoveel beter. Althans, als ik zo kijk. Vooral het trackpad eindelijk geruisloos en de functietoetsen. Ook alu binnenzijde is beter.mprkooij schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:39:
Al iemand die heeft geprobeerd zijn iPad Pro M1/M2 13 inch te koppelen aan de nieuwe Magic Keyboard? Ik zou heel graag mijn iPad gebruiken als "Macbook" vervanger, maar ik vind het oude Magic Keyboard niet fijn. Vandaag de nieuwe geprobeerd in de Apple Store en die is echt top! Vind het jammer dat je eigenlijk geforceerd wordt om een M4 iPad Pro te kopen als je het nieuwe Magic Keyboard wil gebruiken.
Zou mooi zijn als ie op een 2021 past dan hoef ik de iPad niet te upgraden.
EDIT: nee dus zie dit filmpje
https://youtu.be/mJoRBaaEdc8?si=_mmohpNqwyG0f7Y5
[ Voor 6% gewijzigd door Redondo1982 op 17-05-2024 14:47 ]
Zat jij niet in de bouwwereld? Dan kan ik me zeker goed voorstellen dat jij handige toepassingen hebt met een iPad (Pro).Redondo1982 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:41:
[...]
Haha mooie naam. Als je genoeg hebt aan je iPhone dan kan je beter de iPad retour sturen ja. Ik zou niet meer zonder iPad Pro willen. Dat zou echt een gat achterlaten. Ik gebruik hem voor vanalles, browsen, tv en streamingsdiensten, OneDrive en iCloud, contracten, offertes, typewerk etc. Dus zowel zakelijk en privé. Ik gebruik hem ook veel naast mijn desktop en laptop. Heerlijk veelzijdig apparaat.
Ik heb zelf naast een Mac ook nog een iPad Mini via mijn werkgever.
De Mini gebruik ik thuis vooral voor op de bank zo nu en dan
Helaas, dat dit niet werkt. Ik vind de M1 processor nog snel genoeg en het XDR scherm voldoet voor mij.mprkooij schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:39:
Al iemand die heeft geprobeerd zijn iPad Pro M1/M2 13 inch te koppelen aan de nieuwe Magic Keyboard? Ik zou heel graag mijn iPad gebruiken als "Macbook" vervanger, maar ik vind het oude Magic Keyboard niet fijn. Vandaag de nieuwe geprobeerd in de Apple Store en die is echt top! Vind het jammer dat je eigenlijk geforceerd wordt om een M4 iPad Pro te kopen als je het nieuwe Magic Keyboard wil gebruiken.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Wat was je usecase om m in eerste instantie mee te nemen als ik vragen mag?_Bailey_ schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:35:
Gisteren een 13 inch Pro opgehaald hier bij de Apple Store.
Wel erg mooi scherm
Heb je het geprobeerd?Jumpman schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:58:
[...]
Helaas, dat dit niet werkt. Ik vind de M1 processor nog snel genoeg en het XDR scherm voldoet voor mij.
Ja, vnl vastgoed. Maar niet van mezelf of dat we het bouwen hoor. Dan zouden er weinig gebouwen overeind blijven staan_Bailey_ schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:50:
[...]
Zat jij niet in de bouwwereld? Dan kan ik me zeker goed voorstellen dat jij handige toepassingen hebt met een iPad (Pro).
Ik heb zelf naast een Mac ook nog een iPad Mini via mijn werkgever.
De Mini gebruik ik thuis vooral voor op de bank zo nu en dan
Wij doen veel onderhoud en ik loop veel op nieuwbouwterreinen. Goed onthouden!
Klote is dat ze de ultragroothoek eruit hebben gehaald voor de ipp 2024.
Ik hoop net zoals jou nog op een ipp Mini
Enkele apps welke wij op werk gebruiken en privé gewoon wat gros van de iPad gebruikers ook doen, nl: webbrowsing, Mail, YouTube, Netflix, etcmister9 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:58:
[...]
Wat was je usecase om m in eerste instantie mee te nemen als ik vragen mag?
Verder mijn Sonos speakers bedienen (met die verschrikkelijke nieuwe app)
Exact dit vroeg ik me ook af. Eerste wat ik ongeveer zag toen ik de iPad net aandeed voor t eerst. Maar laad gewoon door naar 100%.ZiSE schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:07:
Heeft iemand de 80% limit onder 'Battery Health' geactiveerd? Ik heb dat meteen aangezet maar ik kijk net op de accu charge: 92%. Wat mis ik hier?
ZiSE schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:07:
Heeft iemand de 80% limit onder 'Battery Health' geactiveerd? Ik heb dat meteen aangezet maar ik kijk net op de accu charge: 92%. Wat mis ik hier?
With 80% Limit enabled, your iPhone will occasionally charge to 100 percent to maintain accurate battery state-of-charge estimates.
Redondo1982 in "[iPad Pro (2024)] Ervaringen & discussie"
EDIT: Oh, nvm @Jumpman was me al voor
[ Voor 8% gewijzigd door Redondo1982 op 17-05-2024 15:53 ]
[ Voor 12% gewijzigd door mprkooij op 17-05-2024 16:00 ]
Erg he, sta er precies hetzelfde in. Apple heeft ons weer bij de ballen!mprkooij schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:57:
Zeeeeeeeer jammer. Vind mijn iPad Pro M1 nog dikke prima, maar wil wel heel graag het nieuwe Magic Keyboard.Dan maar proberen te slijten...
Geen adapter erbij doen wegens waste, maar wel dit soort beslissingen nemen zodat je de hele boel moet vervangen. Allemaal bullshit dat waste gebeuren.
Ja, klopt. Veel bedrijven gebruiken alleen de termen 'groen' en 'waste' als het ze zelf goed uitkomt.Redondo1982 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:19:
[...]
Erg he, sta er precies hetzelfde in. Apple heeft ons weer bij de ballen!
Geen adapter erbij doen wegens waste, maar wel dit soort beslissingen nemen zodat je de hele boel moet vervangen. Allemaal bullshit dat waste gebeuren.
In de US zit er wel een adapter bij, maar het verschil is niet terug te zien in de Europese prijs.
Wat zou in dat geval, de beste keuze zijn, een usb-4 hub/dock of een thunderbolt-3 hub/dock?
Ik wil de ipad aan kunnen sluiten via hdmi op een beamer en via rfj45 bedraad kunnen internetten, en eventueel externe opslag, al is dat voor mij de minst belangrijke optie.
greenwashing dus. Zijn grote bedrijven dol op laatste jaren...Jumpman schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:22:
[...]
Ja, klopt. Veel bedrijven gebruiken alleen de termen 'groen' en 'waste' als het ze zelf goed uitkomt.
In de US zit er wel een adapter bij, maar het verschil is niet terug te zien in de Europese prijs.
Je bedoelt EU regelgeving waarschijnlijk?_Bailey_ schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:38:
[...]
greenwashing dus. Zijn grote bedrijven dol op laatste jaren...
Toch scheelt het maar erg weinig, als je de Amerikaanse prijs pakt (ex sales tax dat weten we inmiddels allemaal wel), en de EU prijs zonder belasting. Dan scheelt het met de huidige koers maar iets van €70,- op het instap model.Jumpman schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:22:
Die €70,- kan dan naar Langere garantie. Hogere lonen. Etc.
Ik kan me voorstellen dat er best wel wat iPad gebruikers zijn die door de initiële slechte fase deze functionaliteit niet gebruiken. Maar ik geef Stage Manager nu volop de kans en ik moet zeggen dat het best goed bevalt. Hier en daar nog wel wat verbeterpunten, maar over het algemeen vind ik het echt wel een goede toevoeging voor wat betreft de multitasking capaciteiten van de iPad - en veel beter dan de standaard Split View, Slide Over, etc.
Sterker nog, in de laatste paar dagen is dit heel hard een van de functionaliteiten voor mij geworden die een iPad duidelijk onderscheidt van een iPhone.
Nou, sterker nog. Ik ga het door jou nu maar een keer een kans geven. Ik was deze functie helemaal vergeten.Uniciteit schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:29:
Wat vinden we hier overigens van Stage Manager? Ik heb een aantal jaar geen iPad gebruikt en ik herinner me dat bij de introductie 2 jaar geleden van Stage Manager er best wel wat kritiek was. Maarrr het lijkt best wel goed verbeterd?
Ik kan me voorstellen dat er best wel wat iPad gebruikers zijn die door de initiële slechte fase deze functionaliteit niet gebruiken. Maar ik geef Stage Manager nu volop de kans en ik moet zeggen dat het best goed bevalt. Hier en daar nog wel wat verbeterpunten, maar over het algemeen vind ik het echt wel een goede toevoeging voor wat betreft de multitasking capaciteiten van de iPad - en veel beter dan de standaard Split View, Slide Over, etc.
Sterker nog, in de laatste paar dagen is dit heel hard een van de functionaliteiten voor mij geworden die een iPad duidelijk onderscheidt van een iPhone.
Ik ga even testen in het weekend.