Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 44aardbeien
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 00:40
The Third Man schreef op maandag 28 juli 2025 @ 09:19:
Ik zit ondertussen te overwegen om naar Klarna Flex over te stappen of iets soortgelijks.
Die blinken nou ook niet echt uit in het bieden van goede klantenservice bij problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-09 23:11
44aardbeien schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:15:
[...]

Die blinken nou ook niet echt uit in het bieden van goede klantenservice bij problemen.
En de rente daalt daar vandaag naar 1,9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:54
Olifant123 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 16:18:
Gister kreeg ik de melding om over te stappen, akkoord gegeven. Vanmorgen had ik inderdaad de NL IBAN. Test betaling heen-en-terug gedaan, werkt prima

Enige wat mis gaat, is dat OpenBank voor een overboeking naar de TR-rekening met NL IBAN €24 aan kosten in rekening heeft gebracht (zonder melding in de OpenBank app vooraf). Ik denk dat dit niet aan TR ligt, maar aan OB. De klantenservice van OB is dit nu aan het uitzoeken.
En heb je je geld al terug? Dit probleem is ook vandaag nog niet opgelost, dus mensen wees gewaarschuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensai
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 17:37
Ik probeer net geld over te boeken naar mijn nieuwe TR IBAN

En ik krijg dit van de Rabobank: Het opgegeven IBAN is niet geldig

5DM3 16-35/2.8 28-70/2.8 70-200/2.8 300/2.8 600/4.0 600EX-RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensai
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 17:37
Nougat schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:17:
En de rente daalt daar vandaag naar 1,9
Kan ik niks van vinden , hoe weet je dat?

5DM3 16-35/2.8 28-70/2.8 70-200/2.8 300/2.8 600/4.0 600EX-RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
Sensai schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:56:
[...]

Kan ik niks van vinden , hoe weet je dat?
Mail over gekregen een week of 2 geleden
Ook op hun website nu: https://www.klarna.com/nl/flex-rekening/

[ Voor 13% gewijzigd door Nougat op 28-07-2025 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TiCK
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-08 19:08
Ik ben het eens met diegenen die zich zorgen maken over de veiligheid en het ontbreken van een limiet op over te maken bedragen.
Als de bankervaring uitgebreid wordt met zaken als Ideal/Tikkie/incasso e.d. zou ik evt de TR rekening wel kunnen gebruiken als vervanging voor de ING, waar op dit moment ook al zo weinig mogelijk op staat. De rekening gaat dan sowieso een flink lager bedrag bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:16
W1ck1e schreef op maandag 28 juli 2025 @ 12:40:
[...]

En ik kan je zeggen dat het niet klopt. Het rentegevend saldo is niet gelimiteerd tot 50k.
er heeft toch ook geen mens zoveel spaargeld bij TR staan..
je maakt zwaar verlies
alleen de inflatie is al hoger

waarom zou je dat doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
boyette schreef op maandag 28 juli 2025 @ 14:28:
[...]

je maakt zwaar verlies
alleen de inflatie is al hoger

waarom zou je dat doen?
Hoeveel spaargeld heeft men dan wel bij TR onder gebracht?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
boyette schreef op maandag 28 juli 2025 @ 14:28:
[...]

@THE_BASE was mij al voor :-)

[ Voor 8% gewijzigd door Nougat op 28-07-2025 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:52
Spaargeld hebben is sowieso zinloos met deze lage rentes gezien de inflatie (en ook bij hogere rentes overigens). Geld moet wat doen anders dan ben je het kwijt.

Maar goed, voor velen is sparen het enige wat ze durven met geld.

[ Voor 12% gewijzigd door Radiodurans op 28-07-2025 15:01 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:16
Radiodurans schreef op maandag 28 juli 2025 @ 14:58:
[...]

Spaargeld hebben is sowieso zinloos met deze lage rentes gezien de inflatie (en ook bij hogere rentes overigens). Geld moet wat doen anders dan ben je het kwijt.

Maar goed, voor velen is sparen het enige wat ze durven met geld.
juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:36
RobinNL schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 19:24:
[...]

Ik had gisteren contact gehad met de Rabo hierover. Een medewerker zei dat het het zouden gaan uitzoeken. Verder nog geen reactie gehad.

Maar zoals anderen al hebben gepost, je kan gewoon geld overmaken. Eerst natuurlijk testen met een klein bedrag.
De Rabo gaat het nog verder checken:

Hi Robin, bedankt voor jouw DM! Wij gaan weer verder navraag doen bij degene die de database beheert en met dit IBAN komen we hopelijk weer een stapje verder in de goede richting. Zodra we weer nieuws hebben, hoor je van ons via dit gesprek

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23:26
TanteBeth schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:53:
[...]

En heb je je geld al terug? Dit probleem is ook vandaag nog niet opgelost, dus mensen wees gewaarschuwd...
Ja, heb de €24 kosten weer teruggekregen van OpenBank, vandaag teruggestort. Afgelopen vrijdag werd ik gebeld met excuus. Alleen jammer dat ze het in het systeem dan nog niet opgelost hebben, als je er vandaag nog last van had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:16
Nougat schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:37:
Ik krijg nu toch ook wel mijn twijfels over de veiligheid. Als TR hier de komende tijd niets aan doet vertrekken wij met onze rekeningen, want veilig is dit totaal niet!

Ik ga ze ook nog een bericht sturen over de veiligheid... wellicht dat andere dit ook kunnen doen en dat ze bij TR wakker worden...
Ik heb zojuist een mail met deze vraag vestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nougat
Kreeg net een reactie op mijn mail:

We have reviewed your message, and while we appreciate you getting in touch, we are unable to process this request via email. For all general inquiries and account-related requests, we kindly ask that you submit your request directly via the Trade Republic app. This ensures a faster response time and helps us keep your information secure.

Tja, leuk en aardig...maar ik kan nergens in de app een chat o.i.d. starten 😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Youtl schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:49:
Zijn er al Tweakers die met de NL IBAN overwegen om een (volledige) overstap te maken naar Trade Republic?
Ja, wanneer Ideal werkt zet ik alles over en sluit mijn andere rekening.
P. S. Ik houd nog wel een gezamenlijke rekening bij een traditionele bank. Dus alleen mijn andere persoonlijke rekening zeg ik dan op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Nougat schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:58:
Kreeg net een reactie op mijn mail:

We have reviewed your message, and while we appreciate you getting in touch, we are unable to process this request via email. For all general inquiries and account-related requests, we kindly ask that you submit your request directly via the Trade Republic app. This ensures a faster response time and helps us keep your information secure.

Tja, leuk en aardig...maar ik kan nergens in de app een chat o.i.d. starten 😡
Ik heb ook al een reactie in de mail ontvangen, met dezelfde strekking. Volgens mij werkt de chat alleen tijdens kantooruren. Ik hoop dat ik dat met de pc kan doen, en niet hoef te pielen met de telefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-09 18:49
@Nougat @W1ck1e dit is ook mijn frustratie sinds vanmorgen, maar blijkbaar mag je geen klantenservice verwachten volgens sommigen hier, omdat het een gratis dienst is. Ik ben aan het heroverwegen al het spaargeld dat ik heb staan terug te boeken naar de Rabobank en te zoeken naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Hugo! schreef op maandag 28 juli 2025 @ 17:29:
@Nougat @W1ck1e dit is ook mijn frustratie sinds vanmorgen, maar blijkbaar mag je geen klantenservice verwachten volgens sommigen hier, omdat het een gratis dienst is. Ik ben aan het heroverwegen al het spaargeld dat ik heb staan terug te boeken naar de Rabobank en te zoeken naar een alternatief.
Ik heb geen frustratie richting TR of hun klantenservice. Ik probeer het morgen via de chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09 16:50
Ik ben blij met de ontwikkelingen bij TR. Volgens mij heb ik er al sinds 2021 een rekening en nooit eerder iets mee gedaan. Maar het lijkt steeds meer een aantrekkelijke aanvulling te zijn op mijn andere gratis rekeningen bij Openbank, Revolut, N26 , bunq, ActivoBank en Schwab. Jammer dat TR niet aparte betaalrekeningen aanbiedt met bijbehorende veiligheidsmaatregelen. Dat geldt voor de Schwab One International Account ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
Op de TR website staat
You do not receive Saveback on:
P2P payments, account top ups (Curve, PayPal, MangoPay etc.)
bron: TR
Betekent dit, dat bij gebruik van Curve voor reguliere (online) kaartbetalingen met TR VISA geselecteerd, TR wel 1% Saveback geeft?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik had vorige week de Nederlandse TR IBAN ingevuld voor een automatische incasso van een klein bedrag om te zien of dat nu werkt. Ik verwachtte er weinig van.

Ik krijg nu een notificatie van de TR app:
Aankomende automatische incasso
Er wordt x,xx € van je rekening afgeschreven om morgen <bedrijf> te betalen.
De automatische incasso staat nu onder Transacties met datum 'Morgen'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:07
@Nougat De chat is voor zover ik heb kunnen ontdekken alleen via de app te bereiken. Bovendien zie je de chat-knop alleen als je in het juiste helpcenter artikel zit. Ze zijn zo overtuigd dat je het antwoord in de helpcenter artikelen kunt vinden dat de chat-knop bijna nergens getoond wordt maar via de volgende weg heb ik hem gevonden:
Help > Profile > Scroll helemaal naar beneden naar het artikel "Activeren van Nederlandse IBAN niet mogelijk". Als je dit artikel opent zie je de chat-knop rechtsonder.

Ze lijken ook buiten reguliere business hours te reageren maar de kwaliteit van de antwoorden is tot nu toe belabberd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Polster schreef op maandag 28 juli 2025 @ 18:44:
@Nougat De chat is voor zover ik heb kunnen ontdekken alleen via de app te bereiken. Bovendien zie je de chat-knop alleen als je in het juiste helpcenter artikel zit. Ze zijn zo overtuigd dat je het antwoord in de helpcenter artikelen kunt vinden dat de chat-knop bijna nergens getoond wordt maar via de volgende weg heb ik hem gevonden:
Help > Profile > Scroll helemaal naar beneden naar het artikel "Activeren van Nederlandse IBAN niet mogelijk". Als je dit artikel opent zie je de chat-knop rechtsonder.

Ze lijken ook buiten reguliere business hours te reageren maar de kwaliteit van de antwoorden is tot nu toe belabberd.
Thanks, op die manier is de chat inderdaad te vinden. Ik heb een verzoek ingediend!

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:40

Veritas

concedo nulli

Hugo! schreef op maandag 28 juli 2025 @ 17:29:
Maak vooral je eigen afweging in wat goed voor jou voelt en wat niet. En als je niet meer blij bent bij TR, wat weerhoudt je om het weg te halen. Daar wordt de klantenservice niet beter of slechter van, niemand bij TR zal er wakker van liggen.
Maar je eigen gemoedsrust is toch het belangrijkst.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jawaligt
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk dat het gaat helpen als meerdere mensen via de chat op het ontbreken van een overboekingslimiet wijzen :-).

Omdat ik niet zulke goede ervaringen heb met de support (vooral w.b. de kwaliteit van de antwoorden en de follow up) heb ik even gebeld met DNB vanochtend. Daar gaven ze aan dat TR niet echt bij hen onder toezicht staat (behalve v.w.b. verdachte transacties/witwassen) maar bij de BaFin (Duitse financiele toezichthouder). Dus ik heb in mijn beste Duits gebeld met de BaFin.

De beste mevrouw kon het nauwelijks geloven en was het met mij eens dat dit onveilig klinkt, al kon ze niet direct aangeven of het wettelijk wel of niet mag om deze beveiligingsmaatregel achterwege te laten. Op haar advies heb ik toch maar even een online melding gemaakt bij de BaFin. Mocht TR niet zelf in actie komen dan komt er dus hopelijk ook nog wat druk van die kant.

Enigszins off topic, maar.. ik vind er wel wat van dat financiele partijen binnen de EU in andere landen actief mogen zijn terwijl ze eigenlijk alleen door hun lokale toezichthouder gecontroleerd worden. Tenslotte is het ook wel prettig als je binnen je eigen taal en rechtssysteem terecht kunt mocht een keer het mis gaan bij zo'n instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06:33
ditto4076 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 18:16:
Op de TR website staat

[...]

Betekent dit, dat bij gebruik van Curve voor reguliere (online) kaartbetalingen met TR VISA geselecteerd, TR wel 1% Saveback geeft?
Als ik met curve betaal in een normale winkel, dan krijg ik geen cashback van TR. Betaal ik direct met de TR card in dezelfde winkel dan krijg ik wel cashback. Ik denk dus dat alle betalingen via curve zijn uitgesloten van cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
xxaixx schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:04:
[...]

Als ik met curve betaal in een normale winkel, dan krijg ik geen cashback van TR. Betaal ik direct met de TR card in dezelfde winkel dan krijg ik wel cashback. Ik denk dus dat alle betalingen via curve zijn uitgesloten van cashback.
Ok, dan hoef ik dit zelf niet meer te testen. De tekst op hun website deed iets anders vermoeden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
Hier nu ook via chat een bericht verstuurd over de veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
ditto4076 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 18:16:
Op de TR website staat

[...]

Voor zover mij bekend geeft Curve de merchant category code (MCC) 1 op 1 door naar de onderliggende kaart.

Edit; gezien het bericht van @xxaixx is dat blijkbaar niet relevant.

[ Voor 8% gewijzigd door Wally2002 op 28-07-2025 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:20
ditto4076 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:09:
[...]

Ok, dan hoef ik dit zelf niet meer te testen. De tekst op hun website deed iets anders vermoeden...
'You do not receive Saveback on: P2P payments, account top ups (Curve, PayPal, MangoPay etc.)'.
Bron: https://support.traderepublic.com/en-nl/1637

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 44aardbeien
jawaligt schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:00:
Enigszins off topic, maar.. ik vind er wel wat van dat financiele partijen binnen de EU in andere landen actief mogen zijn terwijl ze eigenlijk alleen door hun lokale toezichthouder gecontroleerd worden. Tenslotte is het ook wel prettig als je binnen je eigen taal en rechtssysteem terecht kunt mocht een keer het mis gaan bij zo'n instelling.
Ik weet niet precies hoe of wat, maar TR is ook (beperkt) gebonden aan Nederlandse bepalingen.
This Framework Agreement and the entire business relationship between the Customer and Trade Republic shall
be governed by German law. Under Article 6 (2) of Regulation (EC) No. 593/2008 of the European Parliament
and of the Council of 17 June 2008 the Customer may also enjoy the protection of the mandatory provisions
under Dutch law.
P. 13 klantovereenkomst
If you are unable to resolve the situation with us, you can submit your complaint to the Dutch Financial Services
Complaints Board (Kifid):
Telephone: +31 70 333 8999
Website: www.kifid.nl
P. 75 klantovereenkomst

Maar elders wordt weer alleen over Bundesbank en BaFin gesproken.
. Complaints and out-of-court dispute resolution
P. 16 kantovereenkomst

[ Voor 3% gewijzigd door 44aardbeien op 29-07-2025 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
Bigf00t schreef op maandag 28 juli 2025 @ 21:43:
[...]

'You do not receive Saveback on: P2P payments, account top ups (Curve, PayPal, MangoPay etc.)'.
Bron: https://support.traderepublic.com/en-nl/1637
Wat voeg je hiermee toe aan mijn oorspronkelijke vraag? Dezelfde tekst had ik al geciteerd in mijn oorspronkelijke post.

Kan je, zoals xxaixx, uit eigen ervaring bevestigen dat reguliere kaartbetalingen (niet top-ups) via Curve met TR als geselecteerde betaalpas wel degelijk bij TR Saveback opleveren?

EDIT: ik heb inmiddels de app op de help pagina over Saveback de uitsluitende regel gevonden, die niet op de website staat, waardoor alle transacties via Curve niet in aanmerking komen voor Saveback:
Transactions using a staged card or digital wallet such as Curve or PayPal
Bron: Avatar -> Help -> Cash & Card -> Saveback -> Eligibility & limits

[ Voor 24% gewijzigd door ditto4076 op 29-07-2025 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
ditto4076 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 06:04:
[...]

Wat voeg je hiermee toe aan mijn oorspronkelijke vraag? Dezelfde tekst had ik al geciteerd in mijn oorspronkelijke post.

Kan je, zoals xxaixx, uit eigen ervaring bevestigen dat reguliere kaartbetalingen (niet top-ups) via Curve met TR als geselecteerde betaalpas wel degelijk bij TR Saveback opleveren?

EDIT: ik heb inmiddels de app op de help pagina over Saveback de uitsluitende regel gevonden, die niet op de website staat, waardoor alle transacties via Curve niet in aanmerking komen voor Saveback:

[...]

Bron: Avatar -> Help -> Cash & Card -> Saveback -> Eligibility & limits
Ik heb niet gezien wat je oorspronkelijke vraag was, maar ik las:
ditto4076 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:09:
[...]

De tekst op hun website deed iets anders vermoeden...
Maar als je die pagina ook al zelf gevonden had, dan is de tekst vrij duidelijk toch? Ik kan inderdaad vanuit praktijkervaring bevestigen dat deze tekst over Curve er niet zonder reden staat :) Alle Curve betalingen krijgen de toevoeging CRV* dus dit kunnen ze heel makkelijk filteren.

Ook werkt het tankstation Saveback trucje sinds ongeveer een week helaas niet meer. Maar dat was ook wel te verwachten dat ze dit een keer gingen fixen. Was leuk voor zolang het goed ging. Het zal voor veel mensen nu wel lastiger worden om de volledige 15 euro per maand aan Saveback te behalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
@Nougat De chat is voor zover ik heb kunnen ontdekken alleen via de app te bereiken. Bovendien zie je de chat-knop alleen als je in het juiste helpcenter artikel zit.
..
:
...
Dank je wel voor de tip. Ik heb daar maar de vraag gesteld. Of ze een beperking van opnames gaan invoeren.
Op de pc vond ik niks richting een vrije chat, dus het moest op de telefoon. Maar eens wachten op een antwoord.

[ Voor 18% gewijzigd door W1ck1e op 29-07-2025 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawaligt
  • Niet online
44aardbeien schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 01:40:
[...]

Ik weet niet precies hoe of wat, maar TR is ook (beperkt) gebonden aan Nederlandse bepalingen.

[...]

P. 13 klantovereenkomst

[...]

P. 75 klantovereenkomst

Maar elders wordt weer alleen over Bundesbank en BaFin gesproken.

[...]

P. 16 kantovereenkomst
Mooi uitzoekwerk, dankjewel. Fijn dat we wel bij de Kifid terecht kunnen als er geschillen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

RoRoNL schreef op maandag 28 juli 2025 @ 12:34:
Er is dus gelukkig een beginnetje gemaakt met een FAQ op de site:

https://support.traderepu...1d-480d-9ecd-1a55b7177bb3

What do I need to know about the Trade Republic IBAN?
[...]
- Interest: Keep earning interest on your uninvested cash up to 50,000€.
Dit belangrijke punt is al niet in lijn met wat ze in de app beloven:
Activate your Dutch IBAN

* Keep earning 2% interest
Now on unlimited cash amounts.
[...]
Ik wacht nog wel even tot ze het zelf helder hebben :P

Als ze inderdaad, zoals ze in hun app zeggen, 2% gaan bieden op bedragen boven de 50k, én ze behouden dat rente maandelijks wordt uitbetaald, dan wordt het voor mij wel interessant om dit account verder aan te vullen.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 15:54
Booster schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:10:

[...]

Ik wacht nog wel even tot ze het zelf helder hebben :P

Als ze inderdaad, zoals ze in hun app zeggen, 2% gaan bieden op bedragen boven de 50k, én ze behouden dat rente maandelijks wordt uitbetaald, dan wordt het voor mij wel interessant om dit account verder aan te vullen.
Behalve als ze het in fondsen stoppen en je het hogere VRH tarief mag aftikken bij de BD.
Of ze dat gaan doen kun je pas zien in je account nádat je geld hebt gestort, we zijn benieuwd naar je ervaring tzt :)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Booster schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:10:
[...]

Dat doen ze al, ik heb het bedrag aangevuld tot ver boven 50.000 euro en heb nu al meer rente dan eind vorige maand met dezelfde rentestand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jawaligt
  • Niet online
JohanNL schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:18:
[...]

Behalve als ze het in fondsen stoppen en je het hogere VRH tarief mag aftikken bij de BD.
Of ze dat gaan doen kun je pas zien in je account nádat je geld hebt gestort, we zijn benieuwd naar je ervaring tzt :)
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat ze het pas vanaf 100k in geldmarktfondsen gaan stoppen.

Where is my money stored
Your available cash balance is distributed among partner banks such as Citibank Europe plc, Crédit Agricole, Deutsche Bank AG, HSBC Continental Europe S.A. or J.P. Morgan and diversified into the money market for higher amounts (only if you have already activated your Trade Republic IBAN). Your deposits in each fiduciary account are protected up to €100,000 per account and customer.

The funds diversified on the money market are held directly in a separate custody account. The same strict regulations apply to the safekeeping of money market funds as for shares and ETFs. This means that your assets are held separately from the bank's assets. Deposit protection is therefore no longer relevant for money market funds.

https://support.traderepublic.com/en-lv/2201-Where-is-my-money-stored

Het staat er een beetje cryptisch, maar ik lees dit als: tot 100k wordt je beschermd door het DGS, boven de 100k stoppen we het in geldmarktfondsen en stoppen we het in een apart bewaarbedrijf (maar loop je dus wel marktrisico).

Ik kan me namelijk ook niet voorstellen dat het DGS uitkeert als de tegoeden waar het om gaat in een geldmarktfonds zaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
[...]

Dat kan je zien de (werk-) dag nadat het is bijgeschreven. Indien het dan in fondsen staat, houd niets je tegen om het geld weer op te nemen.

Mijn saldo (iets boven de 50k) staat bij HSBC, dus dat lijkt mij in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deusesque
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-09 15:07
W1ck1e schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:09:
[...]

Dat kan je zien de (werk-) dag nadat het is bijgeschreven. Indien het dan in fondsen staat, houd niets je tegen om het geld weer op te nemen.

Mijn saldo (iets boven de 50k) staat bij HSBC, dus dat lijkt mij in orde.
Wat volgensmij in Duitsland het probleem was, was dat TR de cash/MMF split voor elk account op elk moment kon wijzigen. In jouw voorbeeld zou je dan volgende week ineens 20k MMF en 30K cash kunnen zien staan. Daarom ben ik pas zeker van de situatie als TR officieel schrijft wat het beleid is qua wanneer iets in de MMF gezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Deusesque schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:15:
[...]

Wat volgensmij in Duitsland het probleem was, was dat TR de cash/MMF split voor elk account op elk moment kon wijzigen. In jouw voorbeeld zou je dan volgende week ineens 20k MMF en 30K cash kunnen zien staan. Daarom ben ik pas zeker van de situatie als TR officieel schrijft wat het beleid is qua wanneer iets in de MMF gezet wordt.
Ik kan natuurlijk elke dag of 5 keer in de week de app openen en even kijken. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19:13
In de link van The Third Man wordt je spaargeld al bij lagere bedragen in geldmarktfondsen gestopt. Het betreft daar wel Duitsland maar wie zegt dat dat ook niet in Nederland gaat gebeuren: https://www.reddit.com/r/.../1eqgaps/comment/lj0o19e/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
rechtsherstel schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:18:
In de link van The Third Man wordt je spaargeld al bij lagere bedragen in geldmarktfondsen gestopt. Het betreft daar wel Duitsland maar wie zegt dat dat ook niet in Nederland gaat gebeuren: https://www.reddit.com/r/.../1eqgaps/comment/lj0o19e/
Misschien hebben ze wel iets afgesproken met DNB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

[...]

Case in point: de informatievoorziening is niet zo best en ik wijzig liever pas als ik weet waar ik aan toe ben.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
THE_BASE schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:35:
[...]

Dat doen ze al, ik heb het bedrag aangevuld tot ver boven 50.000 euro en heb nu al meer rente dan eind vorige maand met dezelfde rentestand.
Kan ik ook bevestigen. Alles staat tot nu toe bij J.P. Morgan (afhankelijk aan welke partner bank je gekoppeld bent).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SDT2nhc.jpeg

Als je hier doorklikt naar 'deposit security' dan hebben ze het over liquidity funds voor Trade Republic IBAN klanten in Duitsland, Frankrijk en Italië. Maar dit kan natuurlijk ook zomaar een verouderde tekst zijn ivm de recente Nederlandse IBAN uitrol. Het zou handig zijn als ze de landen waar dit eventueel afwijkt, apart benoemen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6MaD9AQ.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Bigf00t schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 18:47:
[...]

Kan ik ook bevestigen. Alles staat tot nu toe bij J.P. Morgan (afhankelijk aan welke partner bank je gekoppeld bent).

[Afbeelding]

Als je hier doorklikt naar 'deposit security' dan hebben ze het over liquidity funds voor Trade Republic IBAN klanten in Duitsland, Frankrijk en Italië. Maar dit kan natuurlijk ook zomaar een verouderde tekst zijn ivm de recente Nederlandse IBAN uitrol. Het zou handig zijn als ze de landen waar dit eventueel afwijkt, apart benoemen.

[Afbeelding]
Ja ik neem aan dat ze het daar wel zullen melden als er geld in MMF's is gegaan, dus zolang je daar enkel die regel van J.P. Morgan er hebt staan is het goed.
Op 1 januari nog een printscreen maken met datum en tijd erop zodat je ook bewijs hebt.
Want nu dat TR ook alles zal doorgeven aan de BD is het ook maar weer de vraag hoe ze dat doen, we zitten namelijk nog steeds met die constructie waarbij we in principe geld uitlenen aan TR die het dan voor ons bij de partnerbank neerzet. Ondanks dat de BD ons heeft bevestigd dat het spaargeld bij TR ook echt als spaargeld wordt gezien, kan dit alsnog niet zodanig worden doorgegeven.
Over kleine correcties doen ze niet zo moeilijk, maar als je €54K moet corrigeren zodat het in het spaar/lage VRH tarief valt ipv de hogere, dan willen ze daar vast wel meer van weten...

[ Voor 5% gewijzigd door JohanNL op 29-07-2025 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
JohanNL schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 19:00:
...
Op 1 januari nog een printscreen maken met datum en tijd erop zodat je ook bewijs hebt.
...
Ik zou niet alleen 1 januari printjes maken maar ook de dagen ervoor (en misschien erna), om eventueel aan te tonen dat het echt niet aan jou ligt wanneer het in de laatste week van het jaar wisselt van "plek"

[ Voor 47% gewijzigd door W1ck1e op 29-07-2025 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 17:48
Nougat schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:12:
Hier nu ook via chat een bericht verstuurd over de veiligheid.
Hoe kun je een vraag stellen in de chat? Nog niet gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@Fredericm

Daar ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
In een eerste reactie vraagt een medewerker (met avatar dus volgens mij van vlees en bloed) om extra informatie (geen idee wat er bedoeld wordt). dus ik heb mijn vraag wat uitgebreider met context en voorbeeld van een oplossing opnieuw gesteld

binnen 12 uur een reactie vind ik best okee

edit: al weer een 2de reactie gekregen. er wordt gesuggereerd dat overschrijvingen van en naar andere rekeningen en betalingen het gevolg zijn van het accepteren van de nl iban. niet echt een vrije keuze als je rente wil blijven ontvangen.

het is wat het is. als het mij niet bevalt verplaats ik het geld wel.

edit 2: op mijn laatste vraag reageren ze met iets als "bekijk de algemene voorwaarden"

goede is dat ze wel actief zijn in de chat, inhoudelijk kan het wel beter.

misschien dat anderen hiet betere antwoorden krijgen.

[ Voor 69% gewijzigd door W1ck1e op 30-07-2025 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:04
Niemand wordt geacht de wet niet te kennen. Je stemt met de TR voorwaardes in. Als die niet duidelijk zijn, gaat de Belastingdienst je echt niet matsen omdat je zo dom/gierig was om toch maar op ja te klikken.

Daar hebben ze in Duitsland een mooi spreekwoord voor: Torheit schützt vor Strafe nicht. TR gaat je achteraf daar dus zeker ook niet in helpen.
W1ck1e schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 19:05:
[...]

Ik zou niet alleen 1 januari printjes maken maar ook de dagen ervoor (en misschien erna), om eventueel aan te tonen dat het echt niet aan jou ligt wanneer het in de laatste week van het jaar wisselt van "plek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Morwen schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:10:
Niemand wordt geacht de wet niet te kennen. Je stemt met de TR voorwaardes in. Als die niet duidelijk zijn, gaat de Belastingdienst je echt niet matsen omdat je zo dom/gierig was om toch maar op ja te klikken.

Daar hebben ze in Duitsland een mooi spreekwoord voor: Torheit schützt vor Strafe nicht. TR gaat je achteraf daar dus zeker ook niet in helpen.

[...]
Ik garandeer niet dat het voldoende is en werkt. Maar geen plaatjes maken helpt zeker niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06

Oekol

waka waka hey hey

Bigf00t schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 18:47:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jep, bij mij ff doorgeklikt (in de app kleine lettertjes onderaan bij je saldo) staat 't bij HSBC en wel tot 100k nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1UGiSl_SPTaquuUxaub7iNvx6Dk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S55cdtPHA98jDFXvwqo0qHmm.jpg?f=fotoalbum_large

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
RobinNL schreef op maandag 28 juli 2025 @ 15:12:
[...]

De Rabo gaat het nog verder checken:

Hi Robin, bedankt voor jouw DM! Wij gaan weer verder navraag doen bij degene die de database beheert en met dit IBAN komen we hopelijk weer een stapje verder in de goede richting. Zodra we weer nieuws hebben, hoor je van ons via dit gesprek
Reactie van de Rabobank:

Ik heb contact gehad met Surepay die de database beheerd en ontving dit antwoord (is zeker vertaald uit het Engels):

'We kunnen TradeRepublic momenteel niet valideren, omdat ze geen deel uitmaken van ons schema. Daarom kreeg je de melding “Kon niet matchen” in combinatie met een “Niet gevonden” resultaat.
Aangezien ze verplicht zijn voor VoP, kan dit in de toekomst veranderen'

Dus hopelijk duurt het niet te lang voordat de melding met overboeken verdwijnt voor je 🤞

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
RobinNL schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:53:
[...]

Reactie van de Rabobank:

Ik heb contact gehad met Surepay die de database beheerd en ontving dit antwoord (is zeker vertaald uit het Engels):

'We kunnen TradeRepublic momenteel niet valideren, omdat ze geen deel uitmaken van ons schema. Daarom kreeg je de melding “Kon niet matchen” in combinatie met een “Niet gevonden” resultaat.
Aangezien ze verplicht zijn voor VoP, kan dit in de toekomst veranderen'

Dus hopelijk duurt het niet te lang voordat de melding met overboeken verdwijnt voor je 🤞
Hoeft niet perse vertaald te zijn uit het Engels, lijkt mij gewoon een directe copy paste te zijn van de interne/achter de schermen reactie waar de meer vakinhoudelijke termen in staan en niet in een klantvriendelijke versie in leken termen.
Dus wellicht ook gemakzucht van de klantenservice medewerker die het misschien ook niet helemaal snapt.

[ Voor 5% gewijzigd door Wally2002 op 30-07-2025 02:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik zie dat TR deze maand de 'tank-bug' heeft gefixed. Wel logisch dat dat een keer zou gebeuren. Uiteraard niet de bedoeling dat je met goedkope tankbeurten de hele saveback van de maand kan vullen.

[ Voor 107% gewijzigd door aicaramba op 30-07-2025 08:50 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
Wally2002 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 02:22:
[...]

Hoeft niet perse vertaald te zijn uit het Engels, lijkt mij gewoon een directe copy paste te zijn van de interne/achter de schermen reactie waar de meer vakinhoudelijke termen in staan en niet in een klantvriendelijke versie in leken termen.
Dus wellicht ook gemakzucht van de klantenservice medewerker die het misschien ook niet helemaal snapt.
Ik had de reactie 1 op 1 overgenomen, verder niks mee gedaan. Ik heb er zelf verder ook niet echt verstand van wat ze ermee bedoelen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
Oekol schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:17:
bij HSBC en wel tot 100k nu.
bij Citibank Europe plc ook...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aFTHuy7zlzL8kYiMY-3fFxbbUp0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Fr8qYKxRA8w4cYmMp0cnZG4j.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTMXP3SWmHbrA7Xn60ZUdeH1Ve8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bVJl6SAbPqHgl08U0J8J6eAm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 15:22
RobinNL schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 08:51:
[...]

Ik had de reactie 1 op 1 overgenomen, verder niks mee gedaan. Ik heb er zelf verder ook niet echt verstand van wat ze ermee bedoelen 😅
Ik denk dat VoP staat voor verification of payee of IBAN naamcheck.

[ Voor 6% gewijzigd door rindertb op 30-07-2025 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
RobinNL schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 08:51:
[...]

VoP betreft Verification of Payee oftewel de IBAN-naamcontrole.
Vanaf 9 oktober 2025 is het verplicht volgens de Instant Payments Regulation een naamcontrole (Confirmation of Payee (CoP) of ook wel Verification Of Payee) te doen voor instant payments binnen EU.

TR is blijkbaar dus nog niet aangesloten waardoor de controle niet kan plaatsvinden.
Ze zullen binnenkort dus wel moeten, gezien de wetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinusvano
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:04
Toen Revolut overging op NL IBAN duurde het ook enige weken voordat de IBAN-naamcontrole werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ook een reactie op mijn chat of het veiliger kan:

Hallo,

Bedankt voor je bericht en mijn excuses voor de late reactie.

We garanderen dat onze transacties en overboekingen veilig en beveiligd zijn. We zijn continu bezig om onze diensten uit te breiden en kijken ernaar uit om binnenkort meer functies aan te bieden. Ik heb geen inzicht of wanneer we deze functie zullen aanbieden. Ik wil je bedanken voor je begrip en ik hoop dat je een fijne dag hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 01:10
THE_BASE schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:37:
Ook een reactie op mijn chat of het veiliger kan:

Hallo,

Bedankt voor je bericht en mijn excuses voor de late reactie.

We garanderen dat onze transacties en overboekingen veilig en beveiligd zijn. We zijn continu bezig om onze diensten uit te breiden en kijken ernaar uit om binnenkort meer functies aan te bieden. Ik heb geen inzicht of wanneer we deze functie zullen aanbieden. Ik wil je bedanken voor je begrip en ik hoop dat je een fijne dag hebt!
Dat kan korter:

Bedankt voor je bericht, wij van TR zeggen dat het allemaal veilig is, er komen nieuwe features aan, maar ik weet nog niet wat.

Hier heb je precies niets aan. :|

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06:33
Interessant artikel over Trade Republic op IEX https://www.iex.nl/Artike...pzichte-van-beleggen.aspx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Ons businessmodel is fundamenteel anders dan dat van een klassieke bank: we zijn een techbedrijf. 70% van onze mensen is engineer. We hebben onze eigen infrastructuur gebouwd, zelfs onze bewaarbank. We maken geen gebruik van tussenpersonen. Daardoor zijn we winstgevend – al 2,5 jaar. We verdienen het geld aan de beleggingskant. Dat stelt ons in staat om geen kosten voor bankpassen of rentemarges te rekenen.
Dit vind ik wel heel knap, dat had ik niet verwacht.
Op de handel in beleggingen kunnen ze dan natuurlijk wel wat pakken op de spread van de bied/laat prijzen, maar dit is in mijn eigen ervaring meestal niet meer dan zo'n 0,3%
Stel iemand gaat wel serieus bij ze beleggen en koopt voor €100K aan, dan hebben ze in theorie maximaal €300 aan inkomsten.
Klinkt leuk, maar diegene gebruikt waarschijnlijk ook de betaalpas wat TR elke maand €15 zou moeten kosten en aan de rente op het spaargeld verdienen ze ook al niets.
Zelfs aan een passieve belegger gaan ze doorgaans geld verliezen denk ik, laat staan degenen die er enkel bijzitten voor de rente en de cashback.

Dus blijkbaar toch (stiekem) veel actieve beleggers bij TR? Maar die zijn niet actief in dit topic of ik heb iets gemist :)
Het viel mij wel op laatst dat ze inmiddels ook turbo's en dat soort derivaten aanbieden, dat zijn wel echte cashcows als je maar genoeg klanten daarheen kunt lokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52
JohanNL schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 23:09:
[...]

[...]

Dit vind ik wel heel knap, dat had ik niet verwacht.
Op de handel in beleggingen kunnen ze dan natuurlijk wel wat pakken op de spread van de bied/laat prijzen, maar dit is in mijn eigen ervaring meestal niet meer dan zo'n 0,3%
Stel iemand gaat wel serieus bij ze beleggen en koopt voor €100K aan, dan hebben ze in theorie maximaal €300 aan inkomsten.
Klinkt leuk, maar diegene gebruikt waarschijnlijk ook de betaalpas wat TR elke maand €15 zou moeten kosten en aan de rente op het spaargeld verdienen ze ook al niets.
Zelfs aan een passieve belegger gaan ze doorgaans geld verliezen denk ik, laat staan degenen die er enkel bijzitten voor de rente en de cashback.

Dus blijkbaar toch (stiekem) veel actieve beleggers bij TR? Maar die zijn niet actief in dit topic of ik heb iets gemist :)
Het viel mij wel op laatst dat ze inmiddels ook turbo's en dat soort derivaten aanbieden, dat zijn wel echte cashcows als je maar genoeg klanten daarheen kunt lokken.
Ze worden betaald door de beurs waarop je handelt bij TR (zgn Payment For Order Flow). Dit is binnenkort verboden in de EU. Ik ben benieuwd of ze dan nog winstgevend zijn of waar ze dan mee komen / wat er dan verandert...

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
DeadKennedy schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 04:54:
[...]

Ze worden betaald door de beurs waarop je handelt bij TR (zgn Payment For Order Flow). Dit is binnenkort verboden in de EU. Ik ben benieuwd of ze dan nog winstgevend zijn of waar ze dan mee komen / wat er dan verandert...
Ja, maar zonder actieve handels transacties krijgen ze niets van die beurs lijkt mij.
Denk zelf dat ze op termijn wel extra kosten in rekening moeten brengen, maar wachten hiermee totdat ze een heleboel klanten erbij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
JohanNL schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:49:

...
Denk zelf dat ze op termijn wel extra kosten in rekening moeten brengen, maar wachten hiermee totdat ze een heleboel klanten erbij hebben.
Dat kan inderdaad, ik verwacht het echter niet zo snel, ik benader het positief. Mochten ze wel kosten voor de spaarrekening in gaan voeren dan is het een kwestie of de extra renteopbrengsten opwegen tegen de kosten. Zodra dat niet meer het geval is: saldo opnemen en rekening opheffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
W1ck1e schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:56:
[...]

Dat kan inderdaad, ik verwacht het echter niet zo snel, ik benader het positief. Mochten ze wel kosten voor de spaarrekening in gaan voeren dan is het een kwestie of de extra renteopbrengsten opwegen tegen de kosten. Zodra dat niet meer het geval is: saldo opnemen en rekening opheffen
Ik dacht zelf meer aan dat ze je verplichten om elke maand minimaal een X hoeveelheid te gaan investeren op hun platform.
Dus bijvoorbeeld minimaal €1000 aan transacties uitvoeren of €250 periodiek, en anders minder of zelfs helemaal geen rente meer.
Zelf verwacht ik ook niet dat ze binnenkort zoiets zullen invoeren, maar op termijn wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
JohanNL schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 12:21:
[...]

Ik dacht zelf meer aan dat ze je verplichten om elke maand minimaal een X hoeveelheid te gaan investeren op hun platform.
Dus bijvoorbeeld minimaal €1000 aan transacties uitvoeren of €250 periodiek, en anders minder of zelfs helemaal geen rente meer.
Zelf verwacht ik ook niet dat ze binnenkort zoiets zullen invoeren, maar op termijn wel iets om rekening mee te houden.
Ik heb er geen harde kennis van, maar:
Ze schrijven nog steeds dat ze de ecb rente gunnen. Ik weet niet of zij tegen die rente ons geld kunnen wegzetten "bij de ecb". In dat geval hebben ze niet zo veel kosten aan ons spaargeld. Maar het staat wel lekker in de jaarverslagen. En zijn al die spaarders potentieel geneigd te gaan beleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[...]

Ik hoor anders veel mensen over de saveback.
En daarvoor moet je actief beleggen.
Om Saveback te verdienen, moet je elke maand in totaal minstens € 50 beleggen in al je wekelijkse, tweewekelijkse of maandelijkse periodieke beleggingen.
Ik ben persoonlijk ook bij trade republic gestart om de spaarrente. En toen ik wilde gaan beleggen en een platform zocht ook maar voor trade republic gegaan, want ik zat er toch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 44aardbeien
[...]

[...]

"Verliezen" want in het artikel lees je dat ze uiteindelijk naar de beurs willen en verlieslatende klanten zijn ook geld waard bij een IPO.

[ Voor 4% gewijzigd door 44aardbeien op 31-07-2025 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
ik heb een poging gedaan om met trade republic eens te gaan beleggen.. maar vooralsnog niet heel gecharmeerd van de werking van de app. Kreeg diverse meldingen dat rekeningnr niet valid was bij een bankoverschrijving etc..

via de help functie kom je hooguit bij het betreffende scherm om geld te storten maar kun je geen vraag stellen. Voor nu besloten om alles maar weer te annuleren en verwijderen... ervaringen van anderen zullen vast positief zijn maar voor mijn gevoel ben ik geen stap verder gekomen.. behalve het aanmaken van een account.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001

The Third Man

The Third Jellyfish

@koentjuh1987 ik zou aanraden om goed te overwegen of je wel bij TR wil beleggen, zie o.a. amphora in "Discussie over & Ervaringen met Trade Republic"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
ik heb gisteren alles al weer geannuleerd en verwijderd. Zoek wel een andere oplossing.

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jawaligt
  • Niet online
jawaligt schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:00:
Ik denk dat het gaat helpen als meerdere mensen via de chat op het ontbreken van een overboekingslimiet wijzen :-).

Omdat ik niet zulke goede ervaringen heb met de support (vooral w.b. de kwaliteit van de antwoorden en de follow up) heb ik even gebeld met DNB vanochtend. Daar gaven ze aan dat TR niet echt bij hen onder toezicht staat (behalve v.w.b. verdachte transacties/witwassen) maar bij de BaFin (Duitse financiele toezichthouder). Dus ik heb in mijn beste Duits gebeld met de BaFin.

De beste mevrouw kon het nauwelijks geloven en was het met mij eens dat dit onveilig klinkt, al kon ze niet direct aangeven of het wettelijk wel of niet mag om deze beveiligingsmaatregel achterwege te laten. Op haar advies heb ik toch maar even een online melding gemaakt bij de BaFin. Mocht TR niet zelf in actie komen dan komt er dus hopelijk ook nog wat druk van die kant.

Ik heb inmiddels een reactie van BaFin. Het komt er op neer dat ze me niet willen helpen, omdat ze dit als een individueel geschil zien met TR en niet als een overtreding van consumentenbeschermingswetgeving of systematisch wangedrag ten nadele van een groot aantal klanten. Bummer.

Wel zeggen ze dat ze het interessante informatie vinden omdat ze wel met dit soort informatie rekening houden bij hun toezichthoudende taken. Dus ik zie hier nog wel een opening: ik kan me voorstellen dat als meer mensen een klacht of bericht hierover sturen aan de BaFin ze hier wel een keer het gesprek met TR over zullen openen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002

Ze zijn actief in 17 landen in Europa met 8 miljoen klanten en meer dan 100 miljard euro aan activa. Die zitten niet allemaal in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Wally2002 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 13:47:
[...]

Ze zijn actief in 17 landen in Europa met 8 miljoen klanten en meer dan 100 miljard euro aan activa. Die zitten niet allemaal in dit topic ;)
En vast ook de 200 duizend klanten in Nederland niet. Hoeveel tweakers zijn er eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-08 11:04
Ik heb een periodieke order ingevoerd. Deze om wekelijks voor 25 euro een aandeel te kopen. Ik wil gewoon ieder week een DCA doen. Hiervoor heb ik mijn rekening die bekend was geselecteerd. De rekening waar ik eenmalig ff als test 10 euro van had gestort. Hierna heb ik deze periodieke aankoop op de TR app bevestigd. Klopt het dat ik dan bij mijn bank zelf niks meer hoef te regelen? Vind het zo gek dat ik ze niet een machtiging hiervoor moet geven. Klopt dit wel?

Daarnaast staat er nu bij dat de eerst pas de 18e aug voor het eerst wordt doorgevoerd. Zit er altijd een tijd tussen voordat de periodieke aankopen pas in gaan?

[ Voor 22% gewijzigd door KookSpook op 31-07-2025 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrpmm
  • Laatst online: 22:22
KookSpook schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:08:
Ik heb een periodieke order ingevoerd. Deze om wekelijks voor 25 euro een aandeel te kopen. Ik wil gewoon ieder week een DCA doen. Hiervoor heb ik mijn rekening die bekend was geselecteerd. De rekening waar ik eenmalig ff als test 10 euro van had gestort. Hierna heb ik deze periodieke aankoop op de TR app bevestigd. Klopt het dat ik dan bij mijn bank zelf niks meer hoef te regelen? Vind het zo gek dat ik ze niet een machtiging hiervoor moet geven. Klopt dit wel?

Daarnaast staat er nu bij dat de eerst pas de 18e aug voor het eerst wordt doorgevoerd. Zit er altijd een tijd tussen voordat de periodieke aankopen pas in gaan?
Ik ben benieuwd of dit zo gaat lukken. Je zou die doorlopende opdracht weldra moeten zien staan in de app van je bank van de bronrekening. Het zal wel enkele dagen duren eer ze dat geregeld krijgen dus die 18e aug lijkt me niet zo vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
Op in ieder geval de duitse reddit wordt er wel vaker over actieve handel via TR gesproken. Die zitten vaak ook echt in aandelen, meer dan ETF lijkt 't.

Misschien zijn we ook binnen NL wel weer een bubbel, kan me best voorstellen dat er genoeg mensen een beetje mee experimenteren en TR daar nog leuk aan kan verdienen. Ken ook iemand uit NL die erg positief over de round-up functie is.

Ik beleg alleen mijn 'verplichte' 50 euro in WEBN en that's it. Voornemen is dat 1x per jaar naar degiro of IBKR over te hevelen zodat ik het wel hoofdzakelijk bij 2 brokers houd en het risico van én beleggingen én spaargeld bij TR wat verklein. Of ze daar veel aan verdienen betwijfel ik, maar tegelijk denk ik ook dat wij allemaal erg weinig geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

@Morwen ik snap de insteek niet zo goed, het is niet aan te raden om een platform als TR voor beleggingen te gebruiken, je handelt er niet mee op een normale beurs. Wat is dan precies het nut om de aandacht ervoor op social media te peilen? Je hebt daarbij ook nog best kans dat daar een gefinfluence bij zit, net als dat je ook met de DeGiro doodgegooid wordt op forums en blogs.

[ Voor 22% gewijzigd door The Third Man op 31-07-2025 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morwen
Eens, ik reageer ermee op de opmerkingen waar de omzet van TR vandaan komt, en dat is dus inderdaad van die miljoenen gebruikers en misschien niet zo zeer van de tweakersbubble hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:50

amphora

Websites & Fotografie

Toch beleg ik wel via TR. Geen idee waarom dat dom zou zijn al snap ik dat hele schaduw beurs systeem ook niet echt.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
Ik ben nog niet overgestapt en heb vanochtend netjes de rente ontvangen. Als ik nu op de upgrade sticker doorklik zegt de app dat ik over 7 weken 'beperkte toegang' zal krijgen. Activeer voor 20 september om rente te blijven ontvangen. Nou helemaal prima. Tijd zat om wat verdere info af te wachten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
amphora schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:31:
Toch beleg ik wel via TR. Geen idee waarom dat dom zou zijn al snap ik dat hele schaduw beurs systeem ook niet echt.
Dat is gewoon jouw keuze. En als die afwijkt van die van een ander is dat nog niet dom. Sommigen hier lijken wel zo te redeneren. Dat is pas dom.
En iets gebruiken dat je niet helemaal begrijpt is ook niet dom. Ik weet ook niet hoe alles dat ik gebruik werkt.

toevoeging over een opname:

vanmorgen rond 8:45 een kleine overschrijving gedaan richting mijn ING rekening
als ik mij niet vergis stond er dat het meteen zou aankomen, dat is echter nog niet gebeurd.
Nu staat in de app "overboeking aangemaakt" en iets later bij "overboeking bevestigd" dat het 4 augustus zou moeten aankomen (of eerder)

het is op dit moment dus niet meer instant

edit: 90 minuten later: "overschrijving gedaan naar de ontvangende bank", maar nog niet daar te zien 2 uur na mjin handeling.. maar nog een kwartierte later wel (met de kreet "reservering", maar dat zie ik wel vaker en heeft geen gevolgen tot nu toe)

opname heeft dus ongeveer 3 uur geduurd

[ Voor 53% gewijzigd door W1ck1e op 01-08-2025 12:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

W1ck1e schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:58:
[...]

Dat is gewoon jouw keuze. En als die afwijkt van die van een ander is dat nog niet dom. Sommigen hier lijken wel zo te redeneren. Dat is pas dom.
En iets gebruiken dat je niet helemaal begrijpt is ook niet dom. Ik weet ook niet hoe alles dat ik gebruik werkt.
Wijze raad wegwuiven want “het lijkt alsof je de ander dan dom noemt” is ook niet het slimst.

Als we zouden aanraden om niet via schimmige ticketbureau’s vliegtickets te kopen, en iemand doet dat toch ondanks dat ze dat niet goed begrijpen waarom dat een slecht idee is. Zou je dan ook zeggen wat je hierboven zegt? Gewoon iemands keuze? Dat de ander dat afraadt is dom?

Misschien is het ook een vorm van elkaar niet begrijpen cq aanvoelen, dat kan natuurlijk. Maar hoe kunnen we dan duidelijk maken dat iets afraden niet betekent dat je de ander dom noemt maar dat je probeert de ander voor narigheid te beschermen?

Het voelt een beetje als stank voor dank, mensen doen hier gratis hun best om ook voor de ander met advies te komen en dat wordt dan vertaalt als neerbuigend doen. Tja.

[ Voor 9% gewijzigd door The Third Man op 01-08-2025 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik beleg ook bij TR, maar dat is vooral omdat het me twee voor mij noodzakelijke voordelen biedt die ik niet elders heb gevonden (maar misschien niet genoeg gezocht):
Fractioneel beleggen en kosteloos beleggen

Ik beleg maar 50 per maand en bij Degiro heeft geen fractioneel beleggen (wel kosteloos uit kernselectie meen ik), dus dat is super onhandig. Bij TR gaat het wel prima.

(Ik sta overigens open voor suggesties!)

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 01-08-2025 09:35 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

W1ck1e schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:58:
[...]
vanmorgen rond 8:45 een kleine overschrijving gedaan richting mijn ING rekening
als ik mij niet vergis stond er dat het meteen zou aankomen, dat is echter nog niet gebeurd.
Nu staat in de app "overboeking aangemaakt" en iets later bij "overboeking bevestigd" dat het 4 augustus zou moeten aankomen (of eerder)

het is op dit moment dus niet meer instant
Vanmorgen nog 500 overgemaakt naar onze e/o ING rekening (die overigens al eerder gevalideerd was voor IBAN overstap) en was instant. Zou de TR bank waar je geld staat hier van invloed op zijn? Mijn geld staat bij Citibank

[ Voor 6% gewijzigd door amphora op 01-08-2025 09:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

@anandus TR is niet ‘kostenloos’, dat zit alleen verkapt in je slippage omdat je onderhands bij iemand op L&S inkoopt en niet op de openbare beurs. Met andere woorden je betaalt een andere prijs omdat je niet bij de supermarkt zelf iets koopt maar bij een platform waar je bekende supermarktproducten van anderen kan overkopen. Dat het allemaal niks lijkt te kosten is juist de bekende truuk van neobanken en -brokers om zich aanlokkelijk te maken, zie ook de reclames van Revolut die 0 euro servicekosten naast die van de normale banken zetten. Je daadwerkelijke kosten zitten óók in die facetten niet als een los bedrag worden aangeslagen.

Wat andere suggesties: bij brokers als IBKR kan je wel fractioneel aankopen, dan is de fractie ook onderhands binnen het platform maar wel voor de beurstransactieprijs en het is dan alleen die fractie. Of je kan overwegen om in klassieke beleggingsfondsen zoals NT of Cardano te investeren, omdat die by design fractioneel functioneren.

[ Voor 19% gewijzigd door The Third Man op 01-08-2025 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
The Third Man schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:18:

...
Als we zouden aanraden om niet via schimmige ticketbureau’s vliegtickets te kopen, en iemand doet dat toch ondanks dat ze dat niet goed begrijpen waarom dat een slecht idee is. Zou je dan ook zeggen wat je hierboven zegt? Gewoon iemands keuze? Dat de ander dat afraadt is dom?
...
Neen, dat is wel dom.

Ik bedoel de berichtjes zoals die waar sparen categorisch dom wordt genoemd en beleggen slim, vanwege inflatie en belasting. Ik heb mijn omstandigheden waarin ik de voorkeur geef aan sparen, en minder in beleggen zit.

@amphora Mijn geld staat nog steeds bij HSBC

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 01-08-2025 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

@W1ck1e aha dan begreep ik die insteek even verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

The Third Man schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:44:
@anandus TR is niet ‘kostenloos’, dat zit alleen verkapt in je slippage omdat je onderhands bij iemand op L&S inkoopt en niet op de openbare beurs. Met andere woorden je betaalt een andere prijs omdat je niet bij de supermarkt zelf iets koopt maar bij een platform waar je bekende supermarktproducten van anderen kan overkopen. Dat het allemaal niks lijkt te kosten is juist de bekende truuk van neobanken en -brokers om zich aanlokkelijk te maken, zie ook de reclames van Revolut die 0 euro servicekosten naast die van de normale banken zetten. Je daadwerkelijke kosten zitten óók in die facetten niet als een los bedrag worden aangeslagen.
Maar aandeel koersen zijn toch bij iedere broker gelijk zou je denken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
anandus schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:27:
Ik beleg ook bij TR, maar dat is vooral omdat het me twee voor mij noodzakelijke voordelen biedt die ik niet elders heb gevonden (maar misschien niet genoeg gezocht):
Fractioneel beleggen en kosteloos beleggen

Ik beleg maar 50 per maand en bij Degiro heeft geen fractioneel beleggen (wel kosteloos uit kernselectie meen ik), dus dat is super onhandig. Bij TR gaat het wel prima.

(Ik sta overigens open voor suggesties!)
TR is niet kostenloos en je hebt sowieso €1 transactiekosten voor een reguliere aankoop en verkoop.
Aangezien je niet periodiek kunt verkopen heb je daar uiteindelijk wel een keer mee te maken.
Maar die ' tussenbeurs ' die ze gebruiken heeft voor jou als gebruiker van het platform niet altijd de beste prijs, gemiddeld genomen zou ik zeggen dat je 0,3% slechter af bent en dit dus uiteindelijk je kosten zijn.
Als je toch maar €50 per maand investeert, dan hebben we het over 15 cent, dat is dus alsnog niet veel.
In jouw geval lijkt het me dus een prima optie om via TR te gaan beleggen.

Ga je echter meer significante bedragen beleggen, laten we zeggen €100K, dan zijn er inderdaad wel betere opties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

amphora schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:25:
[...]

Maar aandeel koersen zijn toch bij iedere broker gelijk zou je denken?
Een koers is niet brokergebonden maar beursgebonden. Bij een beurs is een orderboek aanwezig orders als

Bied (koop)
- 10 stuks Petertje 4,20
- 20 stuks Kareltje 4,25

Laat (verkoop)
- 10 stuks Pietje 4,50
- 20 stuks Jantje 5,00

De 'koers' is enkel de laatst uitgevoerde order. Dat zal ergens in de buurt van deze getallen liggen, maar is niet de huidige aanbiedingsprijs.

Als jij nu een kooporder inschiet voor 10 stuks a 4,50 dan wordt dat gematched met Pietjes order en koop je van hem de 10 stukken en betaal je dus 4,50. Terwijl als ik een verkooporder inschiet voor 30 stuks a 4,10 dan verkoop ik er 20 aan Kareltje voor 4,25 en 10 aan Petertje voor 4,20 en betaal ik gemiddeld iets er tussenin. Afhankelijk van welke van onze orders als laatste wordt uitgevoerd is dat de nieuwe 'koers'.

Als je niet op dezelfde beurst handelt dan is de kans groot dat je niet hetzelfde orderboek hebt en dus je praktische prijs anders is, zowel ver- als aankoop. Tussen publieke beurzen is dat verschil nooit groot, want door middel van arbitragebots en high frequency trading wordt dat behoorlijk gelijk gehouden. Maar, als men echter volledige controle heeft over dat (eigen) marktje, wat bij L&S gebeurt, dan zal er gemiddeld meer berekend worden zonder dat er arbitrage plaatsvindt en daar zit hun marge. TR is een wholesaler van dat concept.

Je kan het een beetje vergelijken met de dure winkels op het vliegveld achter de security, daar betaal je weliswaar 'BTW-vrij' maar meestal ben je er duurder mee uit. Omdat ze en geen concurrentie hebben (geen open speelveld), ze weten dat reizigers niet goed prijsvergelijken en doordat ze onder het mom van 'BTW-vrij' de indruk wekken dat ze juist goedkoper zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:42
Als je maar 50 euro per maand belegd is het echt dikke prima dit bij TR te doen, vooral als je ook nog wat 1% cashbacks erop kan stapelen toch?
Pagina: 1 ... 25 ... 28 Laatste