Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:55
Ik zag het niet voorbij komen hier, maar vanaf nu ook rente boven 50k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Zou met de NL IBAN overboekingen op feestdagen en in het weekend nu ook instant zijn?

@JohanNL misschien tijd voor een update van de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:16
hmm ok
en nu ook NL ibans.. wordt goed doorontwikkeld daaro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat zou het voordeel van een fysieke kaart zijn?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyette
THE_BASE schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 21:12:
[...]

je kunt er in knijpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01:36
THE_BASE schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 21:12:
[...]

• Werkt onafhankelijk van de telefoon
  • Niet afhankelijk van Google/Apple pay (stukje privacy)
  • Werkt op betaallocaties waar mobiele transacties niet ondersteund worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
skimine schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 21:20:
[...]
  • Werkt onafhankelijk van de telefoon
  • Niet afhankelijk van Google/Apple pay (stukje privacy)
  • Werkt op betaallocaties waar mobiele transacties niet ondersteund worden
Die laatste had ik al bedacht inderdaad. Als creditcard handig, als betaalpas nooit problemen met Apple Pay.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:07
THE_BASE schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 21:39:
[...]

Die laatste had ik al bedacht inderdaad. Als creditcard handig, als betaalpas nooit problemen met Apple Pay.
Trade Republic geeft geen creditcards uit. Het is een debet card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:50

amphora

Websites & Fotografie

THE_BASE schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 21:39:
[...]

Er zijn helaas plekken waar Apple Pay nog steeds niet werkt. Veel onbemande tankstations bijvoorbeeld en afgelopen vakantie ook paar betaalautomaten in het buitenland.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Laatst online: 21:52
Het flashen van je verzwaarde spiegelende TR card? 8)

En verder dus pinnen in het buitenland als je gebruik wil maken van het ‘gratis’ pinnen van 100€ of meer. Als je dat wil moet je trouwens niet de verzwaarde variant kiezen, die heeft een hogere kans om vast te komen zitten in crappy ATMs.

[ Voor 73% gewijzigd door Radiodurans op 24-07-2025 22:46 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Zolang ik nog gewoon ING heb blijft TR mijn spaarbank met wat voordelen. Maar voor de lange termijn kan een fysieke pas handig zijn als ING de deur uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
THE_BASE schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:43:
Zolang ik nog gewoon ING heb blijft TR mijn spaarbank met wat voordelen. Maar voor de lange termijn kan een fysieke pas handig zijn als ING de deur uit kan.
die kan je dus zo bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Laatst online: 23:50

amphora

Websites & Fotografie

THE_BASE schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:43:
Ik die bijna alleen nog maar betalen met TR Apple Pay, puur voor de saveback. ‘Gratis’ geld :)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:59
Ideal ondersteuning zou ideaal zijn cashback is zo verdient met de kinderopvang die hier via mollie loopt hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:16
Goedemorgen allemaal, ik heb vannacht de melding gekregen. Ik heb teruggelezen, maar zag het zo 1-2-3 op mobiel: is de omzetting naar een NL IBAN instant, duurt het even of duurt het bijv een dag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:59
WiseDise schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 08:14:
Goedemorgen allemaal, ik heb vannacht de melding gekregen. Ik heb teruggelezen, maar zag het zo 1-2-3 op mobiel: is de omzetting naar een NL IBAN instant, duurt het even of duurt het bijv een dag?
Duurt een nacht, ik werd toevallig 3 uur snachts wakker. Toen was het half geregeld want ik zag al wel een NL iban maar m'n transacties konden niet laden

Inmiddels nu vannochtend NL iban en werkt als een zonnetje in en uitboeken van geld was instant!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:16
WiseDise schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 08:14:
Ik ben vannacht ook overgezet. Boeken van en naar ING & ASN is instant. ASN beweert echter dat het rekeningnummer niet bestaat, maar het het werkt dus wel.

Aangelogd op de website krijg ik de melding dat ik via de app een reference account moet maken/definieren om geld op te kunnen nemen (dat stond er voorafgaand aan de NL iban ook al), maar TR kent al mijn reference accounts (ASN & ING). Met de app kan ik wel geld opnemen, en ik kan kiezen waar naar toe. Herkent iemand dit ?

Volgens mij: naast spreiden vanwege redundantie is er nu geen reden meer om veel geld een buffer aan te houden op een rekening met minder rente dan (de 2%) bij TR. Als de gemiddelde spaarder dit beseft en over zijn/haar bezwaren jegens TR heen kan stappen gaat er nog wel geld schuiven in de Nederlandse spaarmarkt.

[ Voor 15% gewijzigd door W1ck1e op 25-07-2025 08:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-08 14:54
Weer iemand toevallig of de kwestie bij de Duitse uitrol vorig jaar nog speelt? Bij de omzetting daar was het ook mogelijk dat bij hogere bedragen een deel in een geldmarktfonds geplaatst werd. Nu, met de omzetting hier naar NL IBAN en rente boven €50k, zou dat voor ons ook gaan gelden? Dat is nogal belangrijk om te weten i.v.m. de VRH voor de Belastingdienst.
Schweino schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:38:
[...]

Dat is volgens mij nog niet duidelijk. Wat ik tot nu toe heb gelezen op de TR site, X (https://x.com/traderepublic/status/1795348575406215184) maar ook wat de chatbot aan informatie geeft is:
  • Ze rollen hun eigen Trade Republic IBAN uit de komende periode
  • Je moet zelf actief aangeven of je wil overstappen of niet
  • De voordelen van je huidige (virtuele, niet TR IBAN) vervallen als je niet overstapt (oftewel geen rente meer op dat tegoed)
  • Indien je overstapt blijft je oude IBAN nog 90 dagen in de lucht en worden transacties gedurende die 90 dagen automatisch doorgestuurd naar je nieuwe TR IBAN
  • Op de nieuwe TR IBAN zit geen 50k limiet meer mbt rente en je kan er salaris op ontvangen en rekeningen mee betalen (automatische incasso?)
  • Waar je geld daadwerkelijk gestald staat is niet duidelijk, mogelijk is dat niet alleen een bank/spaar-rekening maar ook geldmarktfondsen. Ik heb TR een mail gestuurd om hier verduidelijking over te vragen, want dit betekent in Nederland uiteraard wat voor de vermogensrendementsheffing aangezien geldmarktfondsen als belegging worden gezien door de belastingdienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandernochill
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-09 18:12
Zojuist een 'test' overschrijving gedaan van 2500€ van ING naar TR. Het was er ongeveer een kwartier later. Goede vooruitgang!

[ Voor 6% gewijzigd door Sandernochill op 25-07-2025 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hier nu ook een NL IBAN en nog een mooie ook, die is wel heel makkelijk te onthouden. :)

Ga er straks nog een pluk opzetten zodat vrijwel alles straks bij TR staat? Toch makkelijker dan ook nog bij Ayvens en Santander.

Hij laadt alleen de transacties nog niet, maar dat zal wel goedkomen.

Edit: geld overgemaakt van ING naar TR en was er binnen één seconde. Super!

[ Voor 12% gewijzigd door THE_BASE op 25-07-2025 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
W1ck1e schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 08:33:
[...]

Volgens mij: naast spreiden vanwege redundantie is er nu geen reden meer om veel geld een buffer aan te houden op een rekening met minder rente dan (de 2%) bij TR. Als de gemiddelde spaarder dit beseft en over zijn/haar bezwaren jegens TR heen kan stappen gaat er nog wel geld schuiven in de Nederlandse spaarmarkt.
Ik vermoed dat het met het schuiven voorlopig nog wel mee valt. Als je ziet hoe gehecht men is aan de vaste (legacy) banken... Overstappen is eng. Uiteraard zijn er mensen zoals hier in dit topic die wel de stap maken naar de fintechs c.q. buitenlandse banken maar die hebben dat al eerder gedaan. Voor jonge mensen is het wellicht een veel lagere drempel, maar daar zit niet de bulk van het spaargeld lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:54
Sanchaz12 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 08:46:
Weer iemand toevallig of de kwestie bij de Duitse uitrol vorig jaar nog speelt? Bij de omzetting daar was het ook mogelijk dat bij hogere bedragen een deel in een geldmarktfonds geplaatst werd. Nu, met de omzetting hier naar NL IBAN en rente boven €50k, zou dat voor ons ook gaan gelden? Dat is nogal belangrijk om te weten i.v.m. de VRH voor de Belastingdienst.

[...]
Kijk eens bij Saldo, Transacties, onderaan, klik op "hier", klik op deposito veiligheid. Hier wordt gesproken over Germany, France and Italy. Er staat dus geen "The Netherlands" bij.

[ Voor 3% gewijzigd door TanteBeth op 25-07-2025 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Wally2002 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:05:

Ik vermoed dat het met het schuiven voorlopig nog wel mee valt. Als je ziet hoe gehecht men is aan de vaste (legacy) banken... Overstappen is eng. Uiteraard zijn er mensen zoals hier in dit topic die wel de stap maken naar de fintechs c.q. buitenlandse banken maar die hebben dat al eerder gedaan. Voor jonge mensen is het wellicht een veel lagere drempel, maar daar zit niet de bulk van het spaargeld lijkt mij.
Had je het woord "als" niet gezien ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
@Sanchaz12 In hun perbericht zeggen ze dat 100k wordt beschermd door het DGS. DGS bescherming is volgens mij niet van toepassing op money market funds dus het lijkt me gewoon een echte spaarrekening. Maar correct me if I'm wrong.
The interest is calculated daily, paid monthly, and applies to both new and existing customers. Trade
Republic does not charge subscription fees for holding an account. Funds can be withdrawn at any time
and are held with partner banks such as Credit Agricole, Deutsche Bank, J.P. Morgan, and HSBC, and are
protected by the European Deposit Guarantee Scheme up to 100,000 euro.
https://assets.traderepub...0637-796877137.1751349154

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:19
Kom ik nog bij mijn saldo informatie van 1 jan 2025 van mijn oude banknummer voor de belastingdienst als het nummer is omgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Sandernochill schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 08:51:
Zojuist een 'test' overschrijving gedaan van 2500€ van ING naar TR. Het was er ongeveer een kwartier later. Goede vooruitgang!
Na de test met ASN heen en weer, een paar honderd euro overgemaakt, kwam meteen aan. Daarna een groter bedrag, dat staat nu in behandeling.

edit: en een uur later is dat ook weer aangekomen !

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 25-07-2025 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19:13

[...]
Bij support staat duidelijk "Wat is jullie huidige renteaanbod?Je ontvangt rente van partnerbanken en dividenden van liquiditeitsfondsen na activering." Dus volgens mij speelt dit nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 44aardbeien
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 00:40
ratzz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:38:
Kom ik nog bij mijn saldo informatie van 1 jan 2025 van mijn oude banknummer voor de belastingdienst als het nummer is omgezet?
Weet niet, maar als ik rekeningoverzicht genereer pakt ie ook de oude periodes maar dan met nieuwe iban ipv oude bij rekening nr., wat voor de gehele periode niet correct is. Maar alle transacties en saldi staan er wel gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:21

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Vanochtend werkte het overmaken van salaris naar de nieuwe rekening i.i.g. ook instant. Fijn, dit weekend nog even testen op zondag of het dan ook werkt. Zo ja, dan kan het mini-spaarrekeningetje dat ik bij ABN nog had voor het geval ik direct geld nodig heb, ook de deur uit (y)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

[...]
Hoop toch niet dat automatisch incasso gaat werken voordat er een goed proces bestaat om die incasso weer terug te draaien. Automaitsch incasso is namelijk een free for all om geld af te schrijven, en wordt alleen gecontroleerd als er bezwaar op gemaakt wordt. Ik heb geen zin om nog een rekening te controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:04
Dit heb ik ook al proberen te vinden, maar dat staat dus weer nergens. Ik zou het interessant vinden als de mensen die zijn overgestapt eens kijken waar hun geld gestald staat. Je hebt dan geen garanties dat ze het straks niet alsnog overzetten, maar het geeft wel een indicatie. In Duitsland was het volgens mij meteen al raak bij het overzetten.

Daarvoor ga je naar Saldo -> beneden de kleine grijze tekst, klik je op het zwarte hier -> popup met 'beschikbaar saldo'.

Ik ben dus nog niet overgestapt en ik zie Citibank.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
rechtsherstel schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:45:
[...]
Bij support staat duidelijk "Wat is jullie huidige renteaanbod?Je ontvangt rente van partnerbanken en dividenden van liquiditeitsfondsen na activering." Dus volgens mij speelt dit nog steeds.
Dan mogelijk alleen bij een saldo boven de €100k. Wat @Polster eerder liet zien is dat het tot €100k beschermd is door het DGS. Geld wat in een geldmarktfonds zit en dus niet bij een bank staat, kan volgensmij per definitie al niet onder het DGS vallen. In dit geval ga ik er dan van uit dat alles tot €100k gewoon als spaargeld gezien en behandeld wordt. En alles daarboven kan mogelijk in een geldmarktfonds geplaatst worden, en wordt dat deel niet als spaargeld maar als investering aangemerkt wanneer in een fonds geplaatst voor de Belastingdienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Morwen schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:22:
Dit heb ik ook al proberen te vinden, maar dat staat dus weer nergens. Ik zou het interessant vinden als de mensen die zijn overgestapt eens kijken waar hun geld gestald staat. Je hebt dan geen garanties dat ze het straks niet alsnog overzetten, maar het geeft wel een indicatie. In Duitsland was het volgens mij meteen al raak bij het overzetten.

Daarvoor ga je naar Saldo -> beneden de kleine grijze tekst, klik je op het zwarte hier -> popup met 'beschikbaar saldo'.

[...]
Ik had ook een Citi bank IBAN. Nu staat er met NL IBAN dat het bij HSBC Mainland Europe staat met Franse DGS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:05
Z___Z schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:25:
[...]

Ik had ook een Citi bank IBAN. Nu staat er met NL IBAN dat het bij HSBC Mainland Europe staat met Franse DGS.
Hier JP Morgan onder het Duitse DGS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
Sanchaz12 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:24:
[...]

Dan mogelijk alleen bij een saldo boven de €100k. Wat @Polster eerder liet zien is dat het tot €100k beschermd is door het DGS. Geld wat in een geldmarktfonds zit en dus niet bij een bank staat, kan volgensmij per definitie al niet onder het DGS vallen. In dit geval ga ik er dan van uit dat alles tot €100k gewoon als spaargeld gezien en behandeld wordt. En alles daarboven kan mogelijk in een geldmarktfonds geplaatst worden, en wordt dat deel niet als spaargeld maar als investering aangemerkt wanneer in een fonds geplaatst voor de Belastingdienst.
Ik lees dat alleen de gelden bij de partnerbanken tot 100k worden gedekt.
"Cash balances at Trade Republic’s trusted partner banks accounts are protected by the deposit protection guarantee up to €100,000. Funds diversified into liquidity funds are segregation protected by safeguarding them within separate custody accounts.

Deposit protection: Funds held at our partner banks Deutsche Bank AG, HSBC Continental Europe S.A., and J.P. Morgan SE are protected up to €100,000 per account and customer.
Separate custody account: The funds diversified on the money market are held directly in a separate custody account. These assets are strictly safeguarded and held segregated from Trade Republic’s own assets. They are protected without limit."

[ Voor 31% gewijzigd door rechtsherstel op 25-07-2025 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronnie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:20
Wally2002 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 19:50:
Alhoewel de ontwikkeling naar NL IBAN zeer positief is, valt het gebrek aan duidelijke informatie wel op. Getuige ook de vele vragen hier in het topic. Een FAQ specifiek voor deze overstap zou niet verkeerd zijn geweest.

In ieder geval komt TR niet voor in het Nederlandse register van Depositogaranties bij de Nederlandsche Bank.
In NL is sprake van een bijkantoor. De bank zelf zit in Berlijn.

Volgens de documenten onder 'Legal' vallen tegoeden bij de partnerbanken onder het depositogarantie van betreffende banken. Voor TR zelf is dat in Duitsland.
Ik mis ook informatie over de belangrijke verschillen. Tot nu toe lijkt alles beter (NL IBAN en ook boven de €50k rente, maar over verdere wijzigingen wordt met geen woord gerept). Zitten er ook nadelen aan het omzetten? Ik ben altijd wat terughoudend met wijzigen als een bedrijf dat graag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
Ik heb de originele voorwaarden en de nieuwe die bij de omzetting horen geprobeerd te vergelijken, maar dat is bijna ondoenlijk.

Hebben alle mensen die al op de omzet-knop gedrukt hebben die nieuwe voorwaarden ook echt gelezen?
Geen addertjes onder het gras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:54:
Ik heb de originele voorwaarden en de nieuwe die bij de omzetting horen geprobeerd te vergelijken, maar dat is bijna ondoenlijk.

Hebben alle mensen die al op de omzet-knop gedrukt hebben die nieuwe voorwaarden ook echt gelezen?
Geen addertjes onder het gras?
Ik moet bekennen dat ik dat niet gelezen heb. Naief ? Dat weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
GroteVoet459 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:54:
Je zou er iets als NotebookLM voor kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
W1ck1e schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:56:
[...]

Ik moet bekennen dat ik dat niet gelezen heb. Naief ? Dat weet ik niet.
In de voorbije dagen hier ook niemand voorbij zien komen met een tegengeluid, dus ik heb ook direct op de knop gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkafca020
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 01-08 09:07
Goedemorgen,

Als je het hebt aangepast krijg je dan een nieuw Nederlands rekeningnummer? Of hoe werkt het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
henkafca020 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:01:
Goedemorgen,

Als je het hebt aangepast krijg je dan een nieuw Nederlands rekeningnummer? Of hoe werkt het precies?
Je krijgt een ander rekeningnummer, ik vermoed dat het helemaal nieuw is ;)
Duurt trouwens 1 nacht. Lees even de laatste pagina's terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:19
Radiodurans schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:56:
[...]

Je zou er iets als NotebookLM voor kunnen gebruiken?
Misschien aan chat gpt voeren?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sanchaz12
rechtsherstel schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:32:
[...]
Ik lees dat alleen de gelden bij de partnerbanken tot 100k worden gedekt.
"Cash balances at Trade Republic’s trusted partner banks accounts are protected by the deposit protection guarantee up to €100,000. Funds diversified into liquidity funds are segregation protected by safeguarding them within separate custody accounts.

Deposit protection: Funds held at our partner banks Deutsche Bank AG, HSBC Continental Europe S.A., and J.P. Morgan SE are protected up to €100,000 per account and customer.
Separate custody account: The funds diversified on the money market are held directly in a separate custody account. These assets are strictly safeguarded and held segregated from Trade Republic’s own assets. They are protected without limit."
En nu net dit tegen gekomen in de app onder support - saldo en kaart - allocatie saldo;

Trade Republic wijst je geldmarktfondsen toe voor een betere risicospreiding. Je geldmarktfondsenfondsen worden standaard aangehouden bij partnerbanken waarmee we samenwerken.

Voor hogere saldi dan het saldo bij de individuele partnerbank worden je saldi gediversifieerd in geldmarktfondsen. Alle fondsen worden beschermd. Je kunt meer informatie vinden onder Depositobescherming. Hier zie je hoe je saldi tussen vertrouwde partnerbanken worden verdeeld.

Als ze nou eens specificeren wat ze bedoelen met 'hogere saldi'... Nu valt er alleen te gokken dat ze op het €100k DGS limiet doelen per bank per individu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Sanchaz12 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:16:

Trade Republic wijst je geldmarktfondsen toe voor een betere risicospreiding. Je geldmarktfondsenfondsen worden standaard aangehouden bij partnerbanken waarmee we samenwerken.

Voor hogere saldi dan het saldo bij de individuele partnerbank worden je saldi gediversifieerd in geldmarktfondsen. Alle fondsen worden beschermd. Je kunt meer informatie vinden onder Depositobescherming. Hier zie je hoe je saldi tussen vertrouwde partnerbanken worden verdeeld.

Als ze nou eens specificeren wat ze bedoelen met 'hogere saldi'... Nu valt er alleen te gokken dat ze op het €100k DGS limiet doelen per bank per individu.
Voor mij is het duidelijk:

Stel ik heb 60k saldo. Daarvan staat bijvoorbeeld 40k bij mijn individuele partnerbank. Dan staat de rest (20k) dus in geldmarktfondsen.

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 25-07-2025 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
W1ck1e schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:22:
[...]

Stel ik heb 60k saldo. Daarvan staat bijvoorbeeld 40k bij mijn individuele partnerbank. Dan staat de rest (20k) dus in geldmarktfondsen.
En wat vindt de Belastingdienst dat de VRH over die €20K moet gaan zijn .. ?
Want één van de pluspunten die TR aan haalt is nu juist een versimpelde aangifte ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
THE_BASE schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:59:
[...]

In de voorbije dagen hier ook niemand voorbij zien komen met een tegengeluid, dus ik heb ook direct op de knop gedrukt.
Niet helemaal waar: rechtsherstel in "Discussie over & Ervaringen met Trade Republic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
W1ck1e schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:10:
[...]

Had je het woord "als" niet gezien ?
Fair enough, maar dat doet m.i. niets af aan mijn aanvulling, dat het 'als' moment m.i. dus nog wel even op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
W1ck1e schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:22:
[...]

Oke, dus eigenlijk komt het er op neer dat de splitsing dan gebeurt waar Trade Republic op dat moment zin in heeft, zonder vooraf te kunnen weten waar de grens ligt zoals het tot nu toe geweest is? (rente tot €50k, beschermd door DGS en bij een bank dus volledig 'spaargeld'.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Wally2002 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:31:

Fair enough, maar dat doet m.i. niets af aan mijn aanvulling, dat het 'als' moment m.i. dus nog wel even op zich laat wachten.
Ik had wellicht beter het woord "indien" kunnen gebruiken. "als" is een beetje dubbelzinnig, het kan ook "zodra" of "wanneer" betekenen. Maar ik ben het met je eens dat het nog wel even zal duren, als het uberhaupt al zover komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 09-09 12:30
Z___Z schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:25:
[...]

Idem hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Z___Z schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:22:
[...]

Hoop toch niet dat automatisch incasso gaat werken voordat er een goed proces bestaat om die incasso weer terug te draaien. Automaitsch incasso is namelijk een free for all om geld af te schrijven, en wordt alleen gecontroleerd als er bezwaar op gemaakt wordt. Ik heb geen zin om nog een rekening te controleren.
nou.. een incasso uitvoeren zonder machtiging is een misdrijf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:04
Precies. Dat wordt een feest bij de volgende aangifte. Iedereen maar mooi klikken want oeh rente oeh nieuw oeh mooi, en straks zijn mensen negatief verrast en is het weer de schuld van TR. En het klopt dat ze dit beter kunnen uitleggen, maar het is ook niet zo alsof er niet lang en breed over is gewaarschuwd bij de Duitse overstap. Reddit stond er ook vol van.

Ik zie ook nog nergens vanaf wanneer de oude situatie geen rente meer vangt. Mijn rentebedrag loopt gewoon verder op. Dus ik wacht 't wel effe af. En als 't niet anders is, gooi ik mijn spaargeld 3 maanden voor de peildatum maar naar een NLse bank. Stel je voor dat ze je spul in december straks eventjes omzetten naar een fonds. :+
Sanchaz12 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:31:
[...]

Oke, dus eigenlijk komt het er op neer dat de splitsing dan gebeurt waar Trade Republic op dat moment zin in heeft, zonder vooraf te kunnen weten waar de grens ligt zoals het tot nu toe geweest is? (rente tot €50k, beschermd door DGS en bij een bank dus volledig 'spaargeld'.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
bij mij is het sinds vandaag NL TRBK

oh dat is natuurlijk gewoon een eigen TRade republic iban

[ Voor 13% gewijzigd door boyette op 25-07-2025 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
boyette schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:50:
[...]

bij mij is het sinds vandaag NL TRBK

oh dat is natuurlijk gewoon een eigen TRade republic iban
Dat is je Trade Republic IBAN, niet de partnerbank waar je geld staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
ratzz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:15:
[...]
Misschien aan chat gpt voeren?
Nee want die gaat hallucineren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:36
Morwen schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:22:

[...]
Zowel gisteren als vandaag (na het krijgen van een NLse IBAN) zie ik Citibank staan.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
boyette schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:49:
[...]

nou.. een incasso uitvoeren zonder machtiging is een misdrijf
Ja en gras is groen…..

Natuurlijk is het een misdrijf, want het is stelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Z___Z schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:22:
[...]

Ik heb de voorwaarden er niet op nageslagen maar het lijkt me aannemelijk dat er wel een verplichting in staat voor de rekeninghouder om met enige regelmaat de rekening te controleren op verdachte zaken. En voor zover die regelmaat niet in een exacte tijdsperiode is gedefinieerd is dat m.i. te interpreteren als vaker dan 'een keer per maand'.

Overigens valt Automatische incasso onder SEPA dus TR heeft zich daar aan te houden. Ik snap dat je 'free for all' schrijft omdat een bedrijf 'in principe' zonder enige controle een incasso kan doen, maar daarom kun je ook de incasso binnen 56 dagen terugdraaien. En er is een procedure voor na die 56 dagen (maar binnen 13 maanden) .
En als een bedrijf teveel gestorneerde incasso's heeft en ook geen machtigingen kunnen overleggen aan de bank hebben ze een groot probleem met de bank. Sowieso moeten ze een incassovereenkomst met de bank hebben om incasso opdrachten aan te leveren.

Ik zou me overigens eerder zorgen maak om misbruik van de kaartgegevens (kaartnummer, vervaldatum, veiligheidscode). Maar ook daar zul je met enige regelmaat de rekening moeten controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:54
Elke keer als er een incasso wordt gestorneerd krijgt de afschrijvende partij een rekening hiervoor.
Gaat het om zo'n MOI procedure die is toegewezen, dan kan het wel om serieuze bedragen gaan zoals enkele tientjes tot wellicht zelfs nog meer per transactie.
Dat leert dus snel af.

Maar vervelender wordt het als iemand jouw rekeningnummer weet en deze voor zijn Spotify of sportschool abonnement gebruikt o.i.d.
In principe moet het mogelijk zijn om een goedkeuringslijst te maken, dan kan niemand afschrijven via automatische incasso behalve als deze op deze lijst staat.
Vraag is of TR deze al heeft, zover ik kan zien (nog) niet.

[ Voor 21% gewijzigd door JohanNL op 25-07-2025 14:47 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 44aardbeien
JohanNL schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:45:
In principe moet het mogelijk zijn om een goedkeuringslijst te maken, dan kan niemand afschrijven via automatische incasso behalve als deze op deze lijst staat.
Vraag is of TR deze al heeft, zover ik kan zien (nog) niet.
Je vragen zijn terecht. Alleen met de kaartuitgaven was het eerst ook zoals nu met incasso's bij TR. Later hebben ze limieten toegevoegd en het werkt nog goed ook. Ik durf wel te stellen dat ze dat met incasso's binnen enkele maanden ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
44aardbeien schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:58:
[...]

Je vragen zijn terecht. Alleen met de kaartuitgaven was het eerst ook zoals nu met incasso's bij TR. Later hebben ze limieten toegevoegd en het werkt nog goed ook. Ik durf wel te stellen dat ze dat met incasso's binnen enkele maanden ook doen.
Ik zie liever geen limieten op een betaalrekening.
Maar ja het is allemaal wat onduidelijk wat TR hiermee wil, kun je het als volwaardige bankrekening gebruiken of blijft het een rekening 'voor erbij'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-09 23:11
Hmmm.. net even geprobeerd geld over te boeken ( €0,01 ) maar de Rabo app geeft aan de het IBAN niet bestaat (exact hetzelfde als in de app van TR). Wellicht nog een nachtje afwachten...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 44aardbeien
JohanNL schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:09:
[...]

Ik zie liever geen limieten op een betaalrekening.
Maar ja het is allemaal wat onduidelijk wat TR hiermee wil, kun je het als volwaardige bankrekening gebruiken of blijft het een rekening 'voor erbij'?
Ze willen uiteindelijk dat het je main bank vervangt. Daarom geven ze ook aan dat je incasso's kan doen en je salaris storten. CEO geeft ook aan in interviews dat gratis te willen bieden. Competitieve rente en cashback op kaartbetalingen is in de US heel normaal en bij partijen als Charles Schwab, Fidelity, Vanguard, recentelijk ook. Inclusief Cash Management Account, wat TR ook soort van is. Dit wordt ook veelvuldig besproken op het Bogleheads forum.
https://www.google.com/se...cma+site%3Abogleheads.org

https://www.google.com/se...cma+site%3Abogleheads.org

CEO TR noemt Charles Schwab ook als rolmodel voor TR.
The focus should continue to be on simple, secure, and affordable asset building. However, Hecker sees Charles Schwab as a role model because the US financial company has a more extensive product offering. As a platform for people to build a large portion of their assets, Trade Republic could thus become a significant financial institution in Europe. The full banking license is essential for this.
https://eulerpool.com/en/...w-chapter-for-the-company

https://advisorservices.s...ing-trust/cash-management

Maar de rente is in eurozone laag en 1% cashback is geen 4% zoals die door sommige main Banks in US gegeven wordt.

https://www.google.com/se...%25+site%3Abogleheads.org

Dus het zal mij benieuwen komende jaren. CEO ING Duitsland ziet TR wel als serieuze concurrent.
https://fd.nl/bedrijfslev...en-digitale-spurt-gemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Nougat schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:21:
Hmmm.. net even geprobeerd geld over te boeken ( €0,01 ) maar de Rabo app geeft aan de het IBAN niet bestaat (exact hetzelfde als in de app van TR). Wellicht nog een nachtje afwachten...
Je kunt alsnog doorgaan met de betaling als het goed is, ondanks de foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 21:22
Ik lees dat vaker alsof het iets byzonders is, maar is salaris storten niet gewoon hetzelfde als een overschrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 21:06
GeEkIe schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:41:
[...]

Ik lees dat vaker alsof het iets byzonders is, maar is salaris storten niet gewoon hetzelfde als een overschrijving?
volgensmij is het een vereiste om een NL rekening te hebben om binnen NL salaris te ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeEkIe
Jero_B schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:45:
[...]

volgensmij is het een vereiste om een NL rekening te hebben om binnen NL salaris te ontvangen.
Was dat niet veranderd met SEPA en EU regels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
[...]

Dat is een eis die sommige banken stellen - geen wetgeving.
Anders zou ik niet terecht kunnen bij banken die alleen spaarekeningen bieden, zoals Garanti, Nexent of DHB.

[ Voor 35% gewijzigd door GroteVoet459 op 25-07-2025 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Schweino schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:11:
[...]

Dat is je Trade Republic IBAN, niet de partnerbank waar je geld staat
Nee nee dat is gewijzigd nu
Dat was eerst die ierse bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Z___Z schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:17:
[...]

Ja en gras is groen…..

Natuurlijk is het een misdrijf, want het is stelen.
Dan zijn het 2 misdrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
[...]

Mocht je bedoelen dat een NL rekening verplicht is om salaris binnen NL te ontvangen, dan heb je wellicht gelijk.

Maar als je bedoelt dat om een rekening te hebben je verplicht bent er je salaris op te laten binnen komen dan heb je het zeker niet
.
Niet iedereen heeft salaris
Niet iedereen heeft inkomen
Velen (in aantal, niet zeker procentueel) hebben verschillende betaalrekeningen en/of een of meer spaarrekeningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
W1ck1e schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:19:
[...]

Mocht je bedoelen dat een NL rekening verplicht is om salaris binnen NL te ontvangen, dan heb je wellicht gelijk.
Sommige werkgevers willen dat misschien zo, maar mijn salaris ging een tijdlang gewoon naar OpenBank met een ES IBAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:23:
[...]

Sommige werkgevers willen dat misschien zo, maar mijn salaris ging een tijdlang gewoon naar OpenBank met een ES IBAN.
Mijn eerste salaris kreeg ik in een klein envelopje (20 gulden 90 voor een werkdag)
Mijn laatste salaris werd bijgeschreven op mijn betaalrekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeEkIe
DNB is duidelijk: géén IBAN discriminatie binnen SEPA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
En aanvullend:
EU-regelgeving (zoals de herziene Cross-Border Payments Regulation - CBPR2, voortbouwend op Verordening (EG) nr. 924/2009 en latere aanpassingen) streeft ernaar dat de kosten voor grensoverschrijdende betalingen in euro niet hoger mogen zijn dan de kosten voor gelijkwaardige nationale betalingen in euro. Dit betekent dat je werkgever geen extra kosten mag berekenen voor het overmaken van je salaris naar een buitenlandse euro-rekening binnen de EU/EER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
GeEkIe schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:30:
DNB is duidelijk: géén IBAN discriminatie binnen SEPA!
Dat klinkt heel leuk - maar ga jij je werkgever voor de rechter halen als hij niet mee wil werken ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
GroteVoet459 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:46:
[...]

Dat klinkt heel leuk - maar ga jij je werkgever voor de rechter halen als hij niet mee wil werken ... ?
Ik zou de werkgever wijzen op de wettelijke verplichtingen die hij heeft en er tegelijkertijd op wijzen dat als hij van zijn werknemers mag verwachten dat zij zich aan de wet houden, dit omgekeerd ook geldt.

En ja, desnoods zou ik mijn werkgever melden bij DNB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
GeEkIe schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:06:
[...]

Ik zou de werkgever wijzen op de wettelijke verplichtingen die hij heeft en er tegelijkertijd op wijzen dat als hij van zijn werknemers mag verwachten dat zij zich aan de wet houden, dit omgekeerd ook geldt.

En ja, desnoods zou ik mijn werkgever melden bij DNB.
Je, dat mag je verwachten. Maar kan je het ook afdwingen zonder dat de relatie in je nadeel verandert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
W1ck1e schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:11:
[...]

Je, dat mag je verwachten. Maar kan je het ook afdwingen zonder dat de relatie in je nadeel verandert ?
Die melding dwingt het af. En ik heb een vergelijkbaar iets zo'n 15 jaar geleden in een global consultancy bedrijf gehad dat mijn werkgever was. Nooit last van gehad overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
GeEkIe schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:14:
[...]

Die melding dwingt het af. En ik heb een vergelijkbaar iets zo'n 15 jaar geleden in een global consultancy bedrijf gehad dat mijn werkgever was. Nooit last van gehad overigens.
In die business kan ik mij ook wel voorstellen dat zo'n melding juist gewaardeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Oké maar bij TR hebben we nu een NL IBAN, verwachten jullie dat er dan nog steeds veel partijen zullen zijn die moeilijk gaan doen?
Aankomen met je 'NLXX TRBK ' IBAN zal vast wel opmerkelijk zijn alsnog, maar geen reden meer om te weigeren lijkt me :)

[ Voor 31% gewijzigd door JohanNL op 25-07-2025 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drag0nizer
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20-08 18:29
Even drie vragen:

1. Bij Trade Republic staat er: ''bespaar tijd doordat je belastingaangifte al is ingevuld''.
Staat het dan wel nog gewoon als spaargeld, of tellen ze het dan wel automatisch als een belegging?

2. En aangezien ze een NL iban hebben is er dus ook een Nederlandse bankgarantie, of is die nog steeds Duits?

3. Zijn er redenen om niet over te stappen naar het nieuwe rekeningnummer? Of zijn er echt alleen maar voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 18:26

Dido

heforshe

Drag0nizer schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:05:
Even drie vragen:

1. Bij Trade Republic staat er: ''bespaar tijd doordat je belastingaangifte al is ingevuld''.
Staat het dan wel nog gewoon als spaargeld, of tellen ze het dan wel automatisch als een belegging?
Beiden, vermoed ik. Je beleggingen zijn beleggingen en je spaargeld (op je rekening, maar niet belegd) is spaargeld.

Eigenlijk verandert er dus niets, behalve dat je het niet zelf hoeft in te vullen, wat je eerder natuurlkijk ook gewoon netjes deed ;)
2. En aangezien ze een NL iban hebben is er dus ook een Nederlandse bankgarantie, of is die nog steeds Duits?
Niet noodzakelijkerwijs. Mijn geld staat nog steeds bijj Citi Ireland, en valt onder het Ierse DGS. Maar goed, blijft EU.
3. Zijn er redenen om niet over te stappen naar het nieuwe rekeningnummer? Of zijn er echt alleen maar voordelen?
Ze hinten ernaar dat je geen (of een lagere) rente gaat krijgen als je niet overstapt.

Je moet wel je rekeningnummer aanpassen op alle plekken waarvandaan er geld binnenkomt (dat was in mijn geval 1 rekening waarvandaan ik wekelijks wat overschrijf). Als dat heel veel werk is, is dat wel een nadeel.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanchaz12
Dido schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:32:
[...]

Je beleggingen zijn beleggingen en je spaargeld (op je rekening, maar niet belegd) is spaargeld.
Alleen wel met een * erachter.
Trade Republic kan het saldo op de (spaar)rekening bij een partnerbank en in een geldmarktfonds aanhouden.
Staat het gestald bij een partnerbank, telt het voor de belastingdienst als spaargeld.
Staat een deel daarvan bij een bank en het andere deel in een geldmarktfonds, ziet de belastingdienst het fonds als een investering met bijbehorend hoger fictief rendement.

Alleen is het nu niet duidelijk wanneer en waar die scheiding gemaakt wordt. Dat zou met percentages kunnen werken onafhankelijk van het saldo, of enkel als je boven een bepaald saldo uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:50
Hoeveel 'reference accounts' kan ik bij Trade Republic aanmaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
ditto4076 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:51:
Hoeveel 'reference accounts' kan ik bij Trade Republic aanmaken?
Ik heb er 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
@W1ck1e Thanks voor je snelle reactie.

Voeg je de 2de toe door een SEPA overboeking te maken, net als de eerste? Ik heb net mijn opgeheven ABN AMRO rekening vervangen. Als ik de 2de op dezelfde manier toevoeg, vervangt ie misschien de nieuwe die ik net aangemeld heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
ditto4076 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:59:
@W1ck1e Thanks voor je snelle reactie.

Voeg je de 2de toe door een SEPA overboeking te maken, net als de eerste? Ik heb net mijn opgeheven ABN AMRO rekening vervangen. Als ik de 2de op dezelfde manier toevoeg, vervangt ie misschien de nieuwe die ik net aangemeld heb.
Gewoon een storting doen vanaf een andere rekening op dezelfde naam. Dan heb je er 1 extra.
In de app kan je dan steeds kiezen waar een opname naar toe moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
@W1ck1e Thanks again!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drag0nizer
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20-08 18:29
Sanchaz12 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:50:
[...]

Alleen wel met een * erachter.
Trade Republic kan het saldo op de (spaar)rekening bij een partnerbank en in een geldmarktfonds aanhouden.
Staat het gestald bij een partnerbank, telt het voor de belastingdienst als spaargeld.
Staat een deel daarvan bij een bank en het andere deel in een geldmarktfonds, ziet de belastingdienst het fonds als een investering met bijbehorend hoger fictief rendement.

Alleen is het nu niet duidelijk wanneer en waar die scheiding gemaakt wordt. Dat zou met percentages kunnen werken onafhankelijk van het saldo, of enkel als je boven een bepaald saldo uit komt.
Dat dus. Nu kan ik gewoon alles bij spaargeld gooien. Maar als het automatisch staat ingevuld en het is ineens een belegging... Dan ben je die 2% rente meteen weer kwijt aan de belasting die je af mag tikken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rensvr
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-09 22:20
Drag0nizer schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:26:
[...]

Dat dus. Nu kan ik gewoon alles bij spaargeld gooien. Maar als het automatisch staat ingevuld en het is ineens een belegging... Dan ben je die 2% rente meteen weer kwijt aan de belasting die je af mag tikken
Realiseer wel dat je dit voor nu d.m.v. het formulier Opgaaf werkelijk rendement terug kan vragen, zou dit je overkomen.

[ Voor 0% gewijzigd door rensvr op 25-07-2025 20:40 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:26

The Third Man

The Third Jellyfish

Drag0nizer schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:26:
[...]

Dat je het zelf bij iets anders kon gooien betekent niet automatisch dat zij er dan niet alsnog achter konden komen. Nu is er alleen veranderd dat men vooraf al opvraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:49
RoRoNL schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 19:00:
In de app staat nu als ik klik op Saldo>Rente> upgrade om 2% rente te blijven ontvangen. En de mogelijkheid om over te stappen naar de Nederlandse IBAN.

Maar wat betekent dit nu voor het huidige pakket als je niet overstapt? Stopt de 2% vergoeding dan binnenkort?
Inderdaad vervelend dat niet uitgelegd staat wat er gebeurd als je de nieuwe voorwaarden (nog) niet accepteert. Ik wacht nog even af i.v.m. DGS en VRH onduidelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
JohanNL schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 17:47:
Oké maar bij TR hebben we nu een NL IBAN, verwachten jullie dat er dan nog steeds veel partijen zullen zijn die moeilijk gaan doen?
Aankomen met je 'NLXX TRBK ' IBAN zal vast wel opmerkelijk zijn alsnog, maar geen reden meer om te weigeren lijkt me :)
Weigeren niet nee, maar er worden wel hindernissen opgeworpen is mijn ervaring.

Ik ben vorig jaar volledig overgestapt van ABN naar Revolut (NL IBAN) voor mijn reguliere bankzaken en stuitte opmerkelijk genoeg bij een aantal partijen op "computer says no" waarbij het omzetten van mijn rekening niet via een website of e-mail/telefonisch kon maar op papier moest worden aangevraagd omdat ze de REVO IBAN niet (h)erkenden. Veelal bij verzekeraars was dit het geval, Bij de belastingdienst liep het in het begin ook niet lekker overigens toen Revolut net naar NL IBAN was overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkafca020
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 01-08 09:07
Goedemorgen, gisterenochtend de aanpassing gedaan, maar het Iban is nog steeds hetzelfde en geen Nederlands Iban. Het zou toch in de nacht worden aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
henkafca020 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 07:38:
Goedemorgen, gisterenochtend de aanpassing gedaan, maar het Iban is nog steeds hetzelfde en geen Nederlands Iban. Het zou toch in de nacht worden aangepast?
Klopt, de verwerking verloopt in de nacht, waarschijnlijk op werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:38
henkafca020 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 07:38:
Ik kreeg gisteren rond 9 uur een melding dat mijn NL Iban gefixt was, dus wees geduldig. Maar het is nu weekend, kan misschien nog een paar dagen duren, maar het komt goed hoor.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Cyclonist schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 22:48:
[...]

Inderdaad vervelend dat niet uitgelegd staat wat er gebeurd als je de nieuwe voorwaarden (nog) niet accepteert. Ik wacht nog even af i.v.m. DGS en VRH onduidelijkheid.
Die DGS is niet veranderd toch? Het geld staat nog altijd bij een partnerbank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Laatst online: 13-09 08:34
Ik vind zelf het feit dat geld overal heen geschreven
kan worden enorm nadeel. Ik blijf dus voorlopig onder de huidige constructie .
Ook het feit dat betalen en sparen dan door elkaar gaat lopen vind ik persoonlijk erg onprettig
Pagina: 1 ... 23 ... 28 Laatste