Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal-Ell
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 14-09 12:53
W1ck1e schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 22:43:
[...]

De uitnodiging is een berichtje binnen de app. Het is volgens mij geen update van de app. Als de app nu de recentste versie van de playstore heeft zat het wel los lopen, verwacht ik. Ik heb wel de uitleg maar nog geen uitnodiging. Ik ben klant sinds begin januari 2023, mocht dat relevant zijn voor de volgorde van de uitnodigingen.
Ik ben ook klant vanaf 2023, dus ik denk dat ik even geduld moet hebben. Bedankt voor je antwoord

[ Voor 6% gewijzigd door Kal-Ell op 22-07-2025 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:16
hier op de site van TR staat dit in de faq:
We brengen geen kosten in rekening voor geldautomaatopnames van meer dan € 100, voor geldautomaatopnames van minder dan € 100 brengen we € 1 in rekening.
Mijn vraag : precies 100 euro opnemen, is dat gratis of kost dat 1 euro ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 44aardbeien
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 00:40
W1ck1e schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:20:
hier op de site van TR staat dit in de faq:

[...]

Mijn vraag : precies 100 euro opnemen, is dat gratis of kost dat 1 euro ?
Gratis. Eigen ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:50

amphora

Websites & Fotografie

Ik kreeg zojuist een mail van TR dat ik m'n NL iban kon activeren!
Zag geen melding in de app, alleen een knop in de e-mail.
Gelijk gedaan uiteraard, zou 's nachts verwerkt gaan worden las ik gedurende het proces.

[ Voor 15% gewijzigd door amphora op 23-07-2025 15:49 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
Hier kwam de email voor het activeren van mijn NL IBAN ook net binnen, tegelijk met een melding van de app. Activatieproces is simpel en binnen een minuut te doorlopen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P1aFQ4JWQjG6351-usdP9mfKqx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/51kyhk2wXJOGFHSTS3D7tQNj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KPfg4sHfjhx3f-N5ICo_UbmOgrk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HsE42MUJq5WyhyVqlTpv22Qd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door JdJtA op 23-07-2025 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:54
Ik neem aan dat ondanks een Duits of Nederlands IBAN we toch onder het ierse DGS vallen?
Wat is ook alweer het voordeel van een NLse IBAN? Dat NLSe instanties die geld willen storten alleen NLse bankrekeningen accepteren of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19:13
Besef wel dat je spaargeld ook in geldmarktfondsen geïnvesteerd kan worden dat niet wordt gedekt door een DGS: "Je ontvangt rente van partnerbanken en dividenden van liquiditeitsfondsen na activering. Trade Republic stuurt je het exacte percentage door dat in de app wordt getoond, ongeacht het bedrag dat je van de partnerbanken of liquiditeitsfondsen ontvangt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disconnection
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-09 20:47
The Third Man schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 11:37:
Ik ben ook benieuwd of het wel een 100% spaarrekening betreft en niet een deels spaar, deels geldmarktfonds zoals bij de Duitse 'eigen' IBANs is gebeurd. Dan ben je namelijk zowel qua de VRH slechter af als qua DGS.
Is hier al meer over bekend? Volgens mij heeft iedereen nu de melding om over te stappen maar ik wacht bovenstaande nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
Is overstappen verplicht om 2% rente te blijven ontvangen? Ze brengen het zo dat dat zo lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:07
TanteBeth schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 16:04:
Wat is ook alweer het voordeel van een NLse IBAN? Dat NLSe instanties die geld willen storten alleen NLse bankrekeningen accepteren of zo?
Ja, wanneer je producten bij financiële instellingen afneemt wordt meestal een NL IBAN als tegenrekening en/of incasseerbare rekening geeist. Dit is voor zover mij bekend ook de enige uitzondering op de regel dat bedrijven buitenlandse (EU) IBANs moeten accepteren voor betalingen via automatische incasso of het storten van salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23:26
Gister kreeg ik de melding om over te stappen, akkoord gegeven. Vanmorgen had ik inderdaad de NL IBAN. Test betaling heen-en-terug gedaan, werkt prima

Enige wat mis gaat, is dat OpenBank voor een overboeking naar de TR-rekening met NL IBAN €24 aan kosten in rekening heeft gebracht (zonder melding in de OpenBank app vooraf). Ik denk dat dit niet aan TR ligt, maar aan OB. De klantenservice van OB is dit nu aan het uitzoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TanteBeth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
TanteBeth schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 16:11:
Is overstappen verplicht om 2% rente te blijven ontvangen? Ze brengen het zo dat dat zo lijkt.
Exact deze vraag.
Als je gewoon de renteregeling wil behouden zoals hij is, zo dynamisch gekoppeld aan de ECB-rente, is het dan toch een voorwaarde om over te stappen naar de nieuwe NL IBAN of mag je blijven zitten in de huidige constructie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:39
Hier nog niks te zien. Heb nu een CITI IBAN. Zal wel in batches gaan.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:00
Hier melding via de app gehad om NL IBAN te activeren. Morgen zal hij actief zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 20:53
Ben wel benieuwd of nieuwe betaalpassen dan ook een NL BIN krijgen. Momenteel word mijn VISA kaart in het OV herkend als Duits..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
@Youtl Mijn fysieke kaartje begint met 439718

https://bincheck.io/details/439718 :
This number: 439718 is a valid BIN number VISA issued by TRADE REPUBLIC BANK GMBH in NETHERLANDS

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
Youtl schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 16:43:
Ben wel benieuwd of nieuwe betaalpassen dan ook een NL BIN krijgen. Momenteel word mijn VISA kaart in het OV herkend als Duits..
Ik wilde al zeggen, zeker weer 5 euro aftikken, maar ik kijk en er staat helemaal geen nummer op de kaart, alleen mijn naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
@TanteBeth Dat nummer vind je in de app.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
@Napsju Nee, ik bedoel dat het zo kan zijn dat bij de transactie-afhandeling het nummer bijgezocht wordt en variabel kan zijn, zodat je geen nieuwe kaart nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:30
Bigf00t schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 20:50:
[...]

Volgens de reacties van Erik Mauritz van Trade Republic, onder deze YouTube video van De Aandeelhouder, is iDeal uiteindelijk wel de bedoeling. Hij noemt het ook aan het eind van de video; 'we werken er hard aan om ook zo snel mogelijk iDEAL en Tikkie te hebben'.
Wero is logischer, ideal is dood.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 11:10
Ben benieuwd of je bij de NL IBAN ook saveback krijgt bij automatische incasso's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Napsju schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 16:47:
@Youtl Mijn fysieke kaartje begint met 439718

https://bincheck.io/details/439718 :
This number: 439718 is a valid BIN number VISA issued by TRADE REPUBLIC BANK GMBH in NETHERLANDS
Mijne ook maar gek genoeg geeft deze Duitse tekst bij het inchecken bij GVB en soms HTM/RET (2x gezien).

Als het niet aan de BIN ligt kan het een standaard instelling zijn van Trade Republic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bschnitz schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 16:54:
[...]

Wero is logischer, ideal is dood.
Eerst zien dan geloven, Wero is al tijden aangekondigd, maar lijkt nog niet binnenkort als merk neergezet te worden ipv iDeal?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:59
Ik kreeg wel de vraag om te updaten de app zelf, maar kan nergens een melding vinden voor een nederlandse iban. Komen langzaam mensen in aanmerking? De tekst van de mail is dan namelijk wel vreemd:
Update je app en activeer je nieuwe Nederlandse IBAN en:

Blijf 2 % rente verdienen op je geld. Er geldt geen bovengrens.

Maak geld over naar iedereen, betaal rekeningen en ontvang je salaris.

Bespaar tijd doordat je belastingaangifte al is ingevuld.

Activatie is alleen mogelijk in de Trade Republic app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal-Ell
crryp schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 17:27:
Ik kreeg wel de vraag om te updaten de app zelf, maar kan nergens een melding vinden voor een nederlandse iban. Komen langzaam mensen in aanmerking? De tekst van de mail is dan namelijk wel vreemd:

[...]
Ik heb nog helemaal geen melding van TR, niet om up te daten en niet voor een Nederlandse Iban

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
Kal-Ell schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 17:30:
[...]

Ik heb nog helemaal geen melding van TR, niet om up te daten en niet voor een Nederlandse Iban
Gewoon raar dubbel op te vatten tekst dus duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal-Ell
crryp schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 17:37:
[...]

Gewoon raar dubbel op te vatten tekst dus duidelijk.
Hoe bedoel je?
Ik zeg alleen dat ik nog geen enkel bericht van TR heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Laatst online: 14-09 15:54
Ik neem aan dat ondanks een Duits of Nederlands IBAN we toch onder het ierse DGS vallen?
Je belastingaangifte wordt nu dan ook automatisch aangevuld met de gegevens die zij doorgeven.
Maar als je de rekening ook wilt gebruiken als betaalrekening, dan is een NL IBAN ook wel handig aangezien er nog steeds IBAN discriminatie is.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DubbelDjoez
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-09 18:01
Nu ik op Reddit zag dat het Duitse bank/ Ierse bank / Blackrock is, ben ik iets minder enthousiast en vraag me af of er klanten bij de Nederlandse banken worden weggelokt.. Klinkt nu nog leuk, maar als er geen Nederlandse bank meer is om naar terug te vluchten, is deze rekening dan nog zo gratis en aantrekkelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
DubbelDjoez schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 18:17:
Nu ik op Reddit zag dat het Duitse bank/ Ierse bank / Blackrock is, ben ik iets minder enthousiast en vraag me af of er klanten bij de Nederlandse banken worden weggelokt.. Klinkt nu nog leuk, maar als er geen Nederlandse bank meer is om naar terug te vluchten, is deze rekening dan nog zo gratis en aantrekkelijk?
90% van het Nederlandse spaargeld / van de spaarders staat / zit bij de Nederlandse grootbanken. Zo'n vaart zal het niet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:04
https://www.financieelona...ic-betaalrekening-review/

MrFob weet te melden dat het onder het DGS valt. Helaas geen bronvermelding. Het lijkt me ook redelijk onhandig als 't niet zo was, maar ik wacht 't nog effe een paar dagen af. Er zal vast nog een tweet of zo volgen nav veel vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiphost
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13-09 21:27
Wel een email ontvangen dat ik nu een Nederlandse IBAN krijg, maar zie in de app nog niets hierover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• francey
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 29-08 07:40
Erg vage communicatie; krijg je er een NL IBAN bij of komt de DE gelijk te vervallen? Ik moet daar nog wat betalingen op binnenkrijgen… en blijft idd de (nu) 2% rente ook op de oorspronkelijke rekening bestaan?
Ondersteunt TR nu wel iDeal en gaat overschrijven nu wel direct of kan het nog steeds tot vier dagen uren voor geld op de rekening wordt bijgeschreven?

Het blijft qua (gebrek aan heldere) communicatie een bijzondere partij…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 44aardbeien
francey schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 19:05:
Erg vage communicatie; krijg je er een NL IBAN bij of komt de DE gelijk te vervallen? Ik moet daar nog wat betalingen op binnenkrijgen… en blijft idd de (nu) 2% rente ook op de oorspronkelijke rekening bestaan?
Ondersteunt TR nu wel iDeal en gaat overschrijven nu wel direct of kan het nog steeds tot vier dagen uren voor geld op de rekening wordt bijgeschreven?

Het blijft qua (gebrek aan heldere) communicatie een bijzondere partij…
IBAN wordt NL, heeft iemand hier al eerder bevestigd, maar staat ook in de mail. Wat bedoel je met betalingen binnenkrijgen? Stortingen vanaf je tegenrekening of op je kaart? Op je kaart zal via kaartnummer blijven gaan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
En een andere vraag: nu TR een Nederlandse bank gaat spelen, kan je dan straks ook bij een Geldmaat contant geld opnemen met je pas?

EDIT: ik zie nu dat dit deel vergelijkbaar wordt met het bestaande (oude) pakket. (Vanaf 100,- zonder extra kosten). Dit gaat dus mee.

[ Voor 34% gewijzigd door RoRoNL op 23-07-2025 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Youtl schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 17:25:
[...]

Mijne ook maar gek genoeg geeft deze Duitse tekst bij het inchecken bij GVB en soms HTM/RET (2x gezien).

Als het niet aan de BIN ligt kan het een standaard instelling zijn van Trade Republic.
Heeft niets met de BIN te maken, gaat via een instelling voor taalvoorkeur op de (digitale) kaart. Die is door TR ingesteld op Duits bij het aanmaken van de betaalkaart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Morwen schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 18:51
MrFob weet te melden dat het onder het DGS valt. Helaas geen bronvermelding.
Bron:
https://support.traderepu...How-is-my-money-protected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
Ik mis toch wel een overzichtelijke vergelijking, zeg in twee columns, wat de verschillen en vergelijkingen zijn met het oude spaar/beleggingsproduct en de nieuwe IBAN-rekening met de inrichting daarvan.

Iemand die dit weet te vinden of te maken? ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 44aardbeien
RoRoNL schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 19:38:
En een andere vraag: nu TR een Nederlandse bank gaat spelen, kan je dan straks ook bij een Geldmaat contant geld opnemen met je pas?

EDIT: ik zie nu dat dit deel vergelijkbaar wordt met het bestaande (oude) pakket. (Vanaf 100,- zonder extra kosten). Dit gaat dus mee.
Kan zelfs zonder fysieke pas, via Apple Pay + NFC. Eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
YakuzA schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 17:26:
[...]

Eerst zien dan geloven, Wero is al tijden aangekondigd, maar lijkt nog niet binnenkort als merk neergezet te worden ipv iDeal?
Vanaf volgend jaar in NL, is idd basis van iDeal dus die moet het veld ruimen.

In Duitsland etc. werkt het al. Wij zijn als volgende en dan is ideal byby.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 22:21

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb inderdaad ook net de mail gehad om de Nederlandse IBAN aan te vragen, vervolgens wordt je naar de app geleid waar je met 3 vragen over je persoonlijke omstandigheden de boel gefikst hebt. Volgens de app wordt het dan in de nacht naar de eerstvolgende werkdag geactiveerd, dus zo te zien morgen een update dat het geregeld is. Wel handig, binnenkort dus ook Tikkie met Trade Republic (is bevestigd dat het eraan komt)!

[ Voor 10% gewijzigd door DeNachtwacht op 23-07-2025 20:31 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crryp
Kal-Ell schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 17:41:
[...]

Hoe bedoel je?
Ik zeg alleen dat ik nog geen enkel bericht van TR heb ontvangen.
Snap ik ik bedoel mijn mail vanuit TR dat dit raar verwoord is. Als je enkel app kan updaten maar nog niet de iban.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52
Er is op dit moment weinig verschil tussen Duits of NL IBAN.

Het praktische verschil is: nu werkt het wel met instant payments en in- en uitboeken gaat nu allebei van je eigen NL IBAN en werkt instant.
Hiernaast wordt deze rekening direct meegenomen door de Belastingdienst voor je aangifte.

Incasso, iDeal en Tikkie werken (nog / nog steeds) niet. De bedoeling is wel dat dit mogelijk gemaakt wordt in de toekomst.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De Rabobank waarschuwt dat de Nederlandse IBAN niet geldig is maar overboeken werkt wel gewoon. TRBK zal vast nog toegevoegd moeten worden aan hun IBAN lijst.

Instant payments werkt nu beide kanten op, dat is al een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 14:46
Gisteren melding in app, letterlijk even drie stappen doorlopen en presto.
Alleen even mijn automaatje naar TR vanaf de ING aangepast (met daarbij de melding dat naam en rekeningnummer niet gecontroleerd konden worden)

Instant payment nog niet geprobeerd, zal ik zo eens doen.....

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:52
Hier ook ‘s nachts een nieuwe NL IBAN gekregen. Overmaken vanaf ING werkt nu instant dus dat is heel mooi (kreeg wel dezelfde opmerking over niet kunnen controleren van de naam bij de IBAN)

App zelf wil nog niet de transactiegeschiedenis laden dus dat is nog wel wonky.
/edit
Dit is nu gefixt.

[ Voor 4% gewijzigd door Radiodurans op 24-07-2025 09:57 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:36
user109731 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 06:42:
De Rabobank waarschuwt dat de Nederlandse IBAN niet geldig is maar overboeken werkt wel gewoon. Dit zal vast nog toegevoegd moeten worden aan hun IBAN lijst.

Goed om te horen! Dat het soms een half uur duurde voordat het op TR stond vond ik niet heel erg, maar andersom kon het soms 2-3 werkdagen duren. Om die reden heb ik bij Ayvens een kleiner bedrag staan die ik direct kan overmaken.

Maar goed dat het (straks) ook bij TR het geval is. Nu nog even wachten op de mail en de knop in de app.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobinNL schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:14:

Goed om te horen! Dat het soms een half uur duurde voordat het op TR stond vond ik niet heel erg, maar andersom kon het soms 2-3 werkdagen duren. Om die reden heb ik bij Ayvens een kleiner bedrag staan die ik direct kan overmaken.

Maar goed dat het (straks) ook bij TR het geval is. Nu nog even wachten op de mail en de knop in de app.
Opnames bij TR hebben bij mij nooit 2 a 3 werkdagen gekost, maar tegenwoordig (sinds oktober 2024) voer ik een opname uit in de vroege ochtend van een werkdag (rond een uur of 7) en dan heb ik het diezelfde dag al op mijn ING of ASN rekening.

Ik heb nog geen mail met de uitnodiging of een melding in de app mogen ontvangen. Wel lijkt het dat ik een aantal zaken in pihole moet whitelisten om foutmeldingen in de app te omzeilen. Ik heb geen haast want mijn geld staat op andere rekeningen met gelijke rente.

[ Voor 22% gewijzigd door W1ck1e op 24-07-2025 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 19:02
Je kunt je Nederlandse IBAN ook activeren als je nog geen bericht in de app hebt gekregen via: Help → Profiel → Nederlandse IBAN activeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Ryan_ schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:29:
Je kunt je Nederlandse IBAN ook activeren als je nog geen bericht in de app hebt gekregen via: Help → Profiel → Nederlandse IBAN activeren
Bij mij staat daar alleen maar
Activeer je Nederlandse IBAN
Zodra deze functie voor jou beschikbaar is, ontvang je een melding in de app.
...
Dus, neen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
W1ck1e schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:20:
[...]

Opnames bij TR hebben bij mij nooit 2 a 3 werkdagen gekost, maar tegenwoordig (sinds oktober 2024) voer ik een opname uit in de vroege ochtend van een werkdag (rond een uur of 7) en dan heb ik het diezelfde dag al op mijn ING of ASN rekening.

Ik heb nog geen mail met de uitnodiging of een melding in de app mogen ontvangen. Wel lijkt het dat ik een aantal zaken in pihole moet whitelisten om foutmeldingen in de app te omzeilen. Ik heb geen haast want mijn geld staat op andere rekeningen met gelijke rente.
Ik had dat ook eens gedaan, maar toch moest ik toen zo'n 2 dagen wachten tot het op m'n Rabo stond.

Maar goed dat het binnenkort verleden tijd is.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youtl
Ryan_ schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:29:
Je moet eerst een notificatie krijgen voor je de aanvraag kan starten voor het omzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Fijn. Net even een eurootje overgeboekt als test en met de Nederlandse IBAN is een overboeking er zo goed als instant in plaats van minimaal een werkdag :)

Ben benieuwd of een overboeking in het weekend ook werkt of dat je nog steeds tot maandag moet wachten.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vanuit Rabobank nog wel de melding dat IBAN ongeldig is, maar overboeken werkt echt instant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

DeadKennedy schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 06:14:
Er is op dit moment weinig verschil tussen Duits of NL IBAN.

Het praktische verschil is: nu werkt het wel met instant payments en in- en uitboeken gaat nu allebei van je eigen NL IBAN en werkt instant.
Dat is een wereld van verschil juist, in mijn ogen. Niet meer twee dagen op je geld wachten en overmaken van/naar iedere andere rekening die je wil is natuurlijk een hele grote meerwaarde. iDEAL komt later als het goed is en natuurlijk ook weer een mooie update.

Dat er geen IBAN naam controle in zit vind ik wel wat zorgwekkend maar is hopelijk ook een kwestie van tijd.

[ Voor 8% gewijzigd door amphora op 24-07-2025 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 22:21

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ja, want de bescherming dat je nu alleen zelf naar de tekening kon overmaken lijkt nu die ook losgelaten te zijn?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
Dus, na het installeren van de nieuwste app-versie, handmatig als dat niet op automatisch is ingesteld, zal 's nachts de nieuwe lay-out worden geactiveerd. Daarin, na enig zoeken de knop Activeren nieuw rekeningnummer gevonden onder Saldo->Rente. Rente staat nu trouwens op een andere plek als in de vorige versie.
Dan worden wat voordelen opgesomd en wat vragen gesteld.
Ik denk dat je dan weer 1 dag moet wachten om het NL rekeningnummer te zien.

Overigens hadden de kleine lettertjes best wat kleiner gekund en de kleur had ook minder lichtgrijs kunnen zijn.
Nu kan ik als 66-jarige het nog net lezen als ik een vergrootglas gebruik. Dat moet voortaan onmogelijk worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Iemand al ontdekt hoe je contacten kan toevoegen voor overboekingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-09 11:51
Olifant123 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 16:18:
Gister kreeg ik de melding om over te stappen, akkoord gegeven. Vanmorgen had ik inderdaad de NL IBAN. Test betaling heen-en-terug gedaan, werkt prima

Enige wat mis gaat, is dat OpenBank voor een overboeking naar de TR-rekening met NL IBAN €24 aan kosten in rekening heeft gebracht (zonder melding in de OpenBank app vooraf). Ik denk dat dit niet aan TR ligt, maar aan OB. De klantenservice van OB is dit nu aan het uitzoeken.
Ik ben benieuwd hoe dit afgelopen is.
Is er misschien toch iets afwijkends aan de NL IBAN zodat OpenBank dit ziet als een niet-Euro of een niet-EU rekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
TanteBeth schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 09:41:
Dus, na het installeren van de nieuwste app-versie, handmatig als dat niet op automatisch is ingesteld, zal 's nachts de nieuwe lay-out worden geactiveerd. Na enig zoeken de knop Activeren nieuw rekeningnummer gevonden onder Saldo->Rente. Rente staat nu trouwens op een andere plek als in de vorige versie.
Dan worden wat voordelen opgesomd en wat vragen gesteld.
Ik denk dat je dan weer 1 dag moet wachten om het NL rekeningnummer te zien.

...
In eerste instantie dacht ik "he, een berichtje met wat meer informatie, eens kijken of ik dit ook heb in mijn app". Maar helaas, terwijl ik vandaag nog de nieuwste versie van de app geinstalleerd heb (ik controleer vaker dan dagelijks), komt ook jouw uw beschrijving niet overeen met die van mij. Niet dat ik jou u NIET geloof.
Ik heb een android telefoon. Misschien dat dat verschil maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

DeNachtwacht schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 09:41:
Ja, want de bescherming dat je nu alleen zelf naar de tekening kon overmaken lijkt nu die ook losgelaten te zijn?
Yep. Een normale bankrekening dus. Blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
amphora schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 09:54:
Iemand al ontdekt hoe je contacten kan toevoegen voor overboekingen?
Een overboeking beginnen en de naam + rekeningnummer invullen. Dan bij de volgende stap (het bedrag) kun je afbreken want deze is dan al toegevoegd aan de contacten.

Weet iemand of er een daglimiet is voor overboekingen vanaf deze nieuwe betaalrekening? Ik heb niet veel geld staan bij TR maar anders is het iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 09:41:
Zojuist even een test gedaan van een overboeking van mijn en/of rekening, maar dat is een kwartier later nog niet binnen. Overboeken van mijn bekende tegenrekening was direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 44aardbeien
Exocet schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 09:12:
Vanuit Rabobank nog wel de melding dat IBAN ongeldig is, maar overboeken werkt echt instant.
Hier ook. Vanaf ING krijg ik echter "bank begunstigde niet bereikbaar". Overboeking mislukt. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
44aardbeien schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 11:20:
[...]

Hier ook. Vanaf ING krijg ik echter "bank begunstigde niet bereikbaar". Overboeking mislukt. }:O
Zelfde hier met de Rabo, knap dat hem hem wel gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Bschnitz schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 11:39:
[...]

Als ik via ING app over wil maken naar TR krijg ik deze melding:
A Sorry, er gaat iets mis. Er kan nu niet worden gecheckt of naam en rekeningnummer bij elkaar horen.
Maar overboeking komt wel gewoon binnen.

Edit: Zojuist nog een keer geprobeerd en nu werkt het niet meer inderdaad, gek, vanmorgen nog wel.
Zouden ze een storing hebben? Opstartproblemen? Zou niet mogen bij een bank toch?

[ Voor 18% gewijzigd door amphora op 24-07-2025 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

user109731 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 10:50:
[...]

Een overboeking beginnen en de naam + rekeningnummer invullen. Dan bij de volgende stap (het bedrag) kun je afbreken want deze is dan al toegevoegd aan de contacten.
Gelukkig helemaal niet omslachtig ;)
Komt vast goed in een volgende update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 44aardbeien
Bschnitz schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 11:39:
[...]

Ja uitboeken naar rabo lukt nu ook niet meer. Om 10 uur nog wel. }:O }:O }:O }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
Als ik nu vanaf de ING een overboeking wil doen naar TR krijg ik deze keihard weer terug met de foutmelding "Bank begunstigde niet bereikbaar"

Hoop dat dat morgen wel goed gaat, want dan staat mijn maandelijkse automaat naar TR op de planning....

En ook overmaken van TR naar ING gaat niet.
Foutmelding in TR app FOUT; er is iets mis gegaan

[ Voor 16% gewijzigd door Eric H op 24-07-2025 11:54 ]

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
44aardbeien schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 11:52:
[...]

Ja uitboeken naar rabo lukt nu ook niet meer. Om 10 uur nog wel. }:O }:O }:O }:O
Rabobank zegt zoek het uit met TR, de mazzel.

XD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
Ik denk dat TR even wat servercapaciteit en bandbreedte moet bijschakelen :-)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
W1ck1e schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 10:03:
[...]

In eerste instantie dacht ik "he, een berichtje met wat meer informatie, eens kijken of ik dit ook heb in mijn app". Maar helaas, terwijl ik vandaag nog de nieuwste versie van de app geinstalleerd heb (ik controleer vaker dan dagelijks), komt ook jouw uw beschrijving niet overeen met die van mij. Niet dat ik jou u geloof.
Ik heb een android telefoon. Misschien dat dat verschil maakt.
Je hebt vandaag de nieuwste versie geïnstalleerd? Dan zoals mijn ervaring was, wachten tot morgen voor je iets ziet dat veranderd is. En heb je de uitnodiging al ontvangen? En ja ik heb ook een Android.
Verder hoop ik dat je bedoelt "Niet dat ik jou/u niet geloof..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
TanteBeth schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 12:35:
[...]

Je hebt vandaag de nieuwste versie geïnstalleerd? Dan zoals mijn ervaring was, wachten tot morgen voor je iets ziet dat veranderd is. En heb je de uitnodiging al ontvangen? En ja ik heb ook een Android.
Verder hoop ik dat je bedoelt "Niet dat ik jou/u niet geloof..."
Uiteraard, dat bedoelde ik.
Inderdaad vandaag de nieuwste versie geïnstalleerd. Maar dat was volgens niet de enige update van de app deze week. En nog geen uitnodiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
user109731 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 06:42:
Daar ben ik ook heel blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:20
Ik heb inmiddels ook de Nederlandse IBAN. Van SNS/ASN naar TR duurde een uurtje. Zojuist weer teruggeboekt en dat was instant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 21:22
Bij mij van en naar Revolut ook instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Eric H schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 11:52:
Als ik nu vanaf de ING een overboeking wil doen naar TR krijg ik deze keihard weer terug met de foutmelding "Bank begunstigde niet bereikbaar"

Hoop dat dat morgen wel goed gaat, want dan staat mijn maandelijkse automaat naar TR op de planning....

En ook overmaken van TR naar ING gaat niet.
Foutmelding in TR app FOUT; er is iets mis gegaan
Net weer getest, nu werkt het wel.
Instant van ING naar TR en vice versa

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 44aardbeien
Tip van Flip. :henk
Als je een rekeningoverzicht genereert (PDF) dan staat onderaan je escrow bank(en) vermeld. Met NL iban nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat gaat best vlot met omzetten van NL IBAN's. Wanneer zijn jullie zo'n beetje klant geworden?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Nou 3 uur later eindelijk aangekomen. Nog steeds beter dan vroeger zelfs met storing xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
THE_BASE schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:09:
Dat gaat best vlot met omzetten van NL IBAN's. Wanneer zijn jullie zo'n beetje klant geworden?
Jaar en 2 maanden ofzo, ze werken er echt keihard om alles te vernieuwen enzo.

Er zijn zoveel dingen die beter zijn geworden.

We hebben zelfs ons hotel kunnen boeken via TR, we hadden namelijk geen CC maar de TR DC acceptatie was no issue.

Ook als er storing is bij de Rabo gebruiken wij de TR kaart als reserve om boodschappen te doen of andere aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
THE_BASE schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:09:
Precies een jaar geleden. Ik wacht de mail nog rustig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
RobinNL schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 15:29:
[...]

Ik sinds januari dit jaar en kon zojuist bij saldo -> rente hem omzetten naar NL iban (gebeurt dan dus vannacht) heb verder geen melding ofzo gehad maar kon het wel omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nou, m’n wederhelft heeft de melding gekregen. Nu ik nog. :)

Edit: met de tip hierboven werkt het.

[ Voor 24% gewijzigd door THE_BASE op 24-07-2025 17:51 ]

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:16
Kun je ook een fysieke kaart krijgen
Er is een update knop en daad staat physical card bij maar dat leidt nergens toe ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:12
Onder welke bankgarantie valt de Nederlandse Iban?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Nog geen mail maar ik kreeg de melding nu ook, activatie is nu gepland. Mooi vandaag nog voor komende nacht, in plaats van morgen en dan voor het weekend.
Klant sinds begin 2023.

edit: een paar uur later heb ik alsnog de mail.

[ Voor 36% gewijzigd door W1ck1e op 24-07-2025 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
dutchnltweaker schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 17:49:
Onder welke bankgarantie valt de Nederlandse Iban?
Het Nederlandse DGS waarschijnlijk als je daar op doelt.
Maar net zoals met de Duitse IBAN, is je Nederlandse IBAN enkel een doorgeefluik waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
RobinNL schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 15:29:
[...]

Nog geen mail ontvangen, maar in de app stond het er zojuist. Melding kan je niet missen wanneer je de app opent. Je joeft niet naar de tab Saldo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Volgens mij nog niet langs gekomen hier:

Belangrijkste rente van 2% in de eurozone blijft ongewijzigd na acht verlagingen
https://www.nu.nl/economi...-na-acht-verlagingen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
In de app staat nu als ik klik op Saldo>Rente> upgrade om 2% rente te blijven ontvangen. En de mogelijkheid om over te stappen naar de Nederlandse IBAN.

Maar wat betekent dit nu voor het huidige pakket als je niet overstapt? Stopt de 2% vergoeding dan binnenkort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
upgrade om 2% rente te blijven ontvangen.
Dat kan ik maar op 1 manier lezen. Of dat de waarheid is weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
JohanNL schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 18:12:
[...]

Het Nederlandse DGS waarschijnlijk als je daar op doelt.
Maar net zoals met de Duitse IBAN, is je Nederlandse IBAN enkel een doorgeefluik waarschijnlijk.
Ik denk dat je bedoelt: Het Nederlandse DGS waarschijnlijk niet.

Trade Republic is wel bekend bij DNB maar meer als kennisgeving. Statutaire zetel Berlijn. Duitsland.
Verder staat het geld waarschijnlijk bij partnerbank Citibank Ierland, en zal het Ierse DGS van toepassing zijn.
Maar ik ben nog niet omgezet dus kan niet 100% bevestigen of daar nog steeds Citibank staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 17:48
Hebben mensen al van Rabo geld overgemaakt naar trade? Rabo zegt dat ze het IBAN niet herkennen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Fredericm schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 19:15:
Hebben mensen al van Rabo geld overgemaakt naar trade? Rabo zegt dat ze het IBAN niet herkennen
Ja is al een paar keer genoemd hierboven :) Ze geven die melding maar overboeken werkt prima. De TRBK IBAN zal vast nog ergens toegevoegd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
TanteBeth schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 19:13:
[...]

Ik denk dat je bedoelt: Het Nederlandse DGS waarschijnlijk niet.

Trade Republic is wel bekend bij DNB maar meer als kennisgeving. Statutaire zetel Berlijn. Duitsland.
Verder staat het geld waarschijnlijk bij partnerbank Citibank Ierland, en zal het Ierse DGS van toepassing zijn.
Maar ik ben nog niet omgezet dus kan niet 100% bevestigen of daar nog steeds Citibank staat.
Nee ik dacht dat een Nederlandse IBAN / BIC zou betekenen dat ze nu dan ook daadwerkelijk in Nederland zijn gevestigd, en ook onder Nederlands recht en toezicht vallen.
Alleen gaat je spaargeld nog steeds naar de partnerbank, tenminste bij mijn rekening die inmiddels is overgezet is dat het geval volgens de informatie in de app.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wally2002
Alhoewel de ontwikkeling naar NL IBAN zeer positief is, valt het gebrek aan duidelijke informatie wel op. Getuige ook de vele vragen hier in het topic. Een FAQ specifiek voor deze overstap zou niet verkeerd zijn geweest.

In ieder geval komt TR niet voor in het Nederlandse register van Depositogaranties bij de Nederlandsche Bank.
In NL is sprake van een bijkantoor. De bank zelf zit in Berlijn.

Volgens de documenten onder 'Legal' vallen tegoeden bij de partnerbanken onder het depositogarantie van betreffende banken. Voor TR zelf is dat in Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kal-Ell
Ik heb ook een mail van TR om mijn Iban om te zetten naar een Nederlandse iban

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
boyette schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 17:33:
Kun je ook een fysieke kaart krijgen
Er is een update knop en daad staat physical card bij maar dat leidt nergens toe ..
Ja, ik heb er een. Van 5 euro.
Welke kaarten bieden jullie aan?

De Trade Republic kaart is een Visa debitkaart. Je hebt de keuze tussen een virtuele kaart (gratis), een Classic kaart (5 € eenmalige betaling) en een Mirror kaart (50 € eenmalige betaling). De eenmalige betaling voor de Classic kaart en de Mirror kaart wordt afgetrokken van je beschikbare saldo wanneer je je kaart bestelt. Het is mogelijk dat je opnieuw moet betalen bij een verlenging of vervanging van je kaart. Er zijn geen maandelijkse abonnementskosten
https://traderepublic.com/nl-nl/kaart#faq
Pagina: 1 ... 22 ... 28 Laatste