• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Matched: vroeg
W1ck1e schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:06:
[...]
In principe wordt het rente bedrag bijgeschreven op je TR rekening. Ik verwacht dat je het vandaag of morgen op de rekening kunt zien. Anders morgen even contact opnemen met TR. Ik heb het idee dat nieuwe TR rekeningen altijd even moet uit trillen.

Ik ben zelf tevreden TR spaarder.

De rente is 4% maar dat is nominaal, waarbij wordt gerekend met 360 dagen per jaar.
Aah, dat ze met 360 dagen rekenen is nieuw voor me. Ik vroeg me al af waarom de dagelijkse rente die ik kreeg altijd een paar cent meer was dan ik zelf had berekend. Maar ik rekende met 365 dagen per jaar :P
Dit schrikkeljaar krijg je dus 6 dagen extra rente. Als je hele saldo steeds rentedragend blijft (dus beneden de 50k) dan heb je effectief per jaar ongeveer 4,14%.
Dit lijkt me alleen niet helemaal te kloppen. Als je 4% door 360 deelt, en vervolgens keer 366 doet, dan kom ik op 4,067% uit, niet 4,14% ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Hahn op 02-05-2024 17:09 ]

The devil is in the details.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:05
@Z___Z Op de dag van de rente uitkering ziet een en ander een beetje raar uit.
De opgebouwde rente van de vorige maand is niet meer zichtbaar en misschien nog niet bijgeschreven.
Later vandaag, morgen of nog later bij nieuwe klanten blijkt waarschijnlijk alles te kloppen.

Op het rente scherm met "gemiddeld saldo" staat daar vandaag nog 0 euro omdat het de eerste van de maand is. Als je later deze maand naar dit scherm kijkt klopt het "gemiddelde saldo" wel. Dat bedrag blijft dan constant als je niet stort of opneemt.

@Verwijderd Er is maar een klant de eerste, de rest komt in er onbekende volgorde achteraan. Dat duurt even.

Vandaag blijkbaar tot 18:00 uur. Dus dat varieert bij mij, het is ook al vroeg in de ochtend geweest.

[ Voor 17% gewijzigd door W1ck1e op 01-06-2024 18:25 ]

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 21:19
Road-runner83 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 18:56:
Bij mij is er iets geks aan de hand. 2dgn geleden een TR account aangemaakt. Ging allemaal vrij snel en soepel. Geld overgemaakt via Google Pay. Gaat ook goed.

Daarna geld over gemaakt naar de gekoppelde IBAN. Staat er 2dgn later nog niet op, dat kan heb ik gelezen maar ik checkte net nog even de IBAN en ik zie nu een andere staan tot mijn verbazing 😐

Als deze niet bestaat krijg ik het geld terug maar anders moet ik ING contacten. Had ipv 1 euro gelijk 400 overgemaakt 😅.

Had de IBAN uiteraard gewoon gekopieerd. Heel vaag dit.

Iemand iets soortgelijks meegemaakt?
Bovenstaande was gelukkig iets anders aan de hand. Meer een fout in de ING app als je het mij vraagt. Ik had de IBAN van TR gekopieerd en in de ING app vroeg hij xxx rekening gebruiken? Ik dacht dat het de gekopieerde was (had achteraf even dubbel moeten checken) maar het was mijn Raisin DE account die in mijn adresboek stond.

Wat mij betreft een bug want ik had een ander DE IBAN gekopieerd dus waarom hij dan de DE Raisin IBAN voorstelt....

Wellicht heeft iemand er nog wat aan hier :).

Ondertussen ben ik mooi geld naar TR aan het overmaken, duurde wel 2dgn de eerste keer en tweede keer maar 2u.

• THE_BASE
  • Niet online
Rente voor het eerst in de vroege ochtend bijgeschreven. Gelijk naar ING overgeboekt om 10:00 uur en een uur later al bij ING. Het kan dus toch!

🇳🇱  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini (A17 Pro)  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:08

amphora

Websites & Fotografie

RetroMan schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:09:
[...]

Ho ho ho, zo gemakkelijk gaat dat niet. Jij bent IN PANIEK omdat je tegoed en/of de rente er over niet binnen de door jou verwachte termijn op je rekening staat, en je zit de HELE DAG te F5'en; geef toe. En dat terwijl we jou hier al verteld hebben dat dat heel gewoon is!
Haha. Gelukkig niet. Vroeg me soms wel af waar me geld was gebleven. Maar paniek? Nah. Kwam vanzelf goed.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• Rick Astley
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Rick Astley

Never gonna give you up

Ben sinds een week nu ook lid van Trade Republic, maar ben tot nu toe nog niet echt onder de indruk.

Tijdens mijn KYC is door (een medewerker van) Trade Republic een van mijn voornamen aangepast naar iets anders dan op mijn ID stond. Ik heb daarna contact proberen op te nemen met Trade Republic maar hing vast in een chatbot loop. Chatbot vroeg wat mijn vraag was, ik gaf aan 'naam onjuist' en dan krijg je een formulier om je naam te laten wijzigen n.a.v. huwelijk/scheiding/legal reasons. Geen andere opties waren mogelijk.
Uiteindelijk dat maar ingevuld, legal reasons aangevinkt en foto gemaakt van m'n paspoort. Je kunt er niks bijzetten.
Je voelt m al aankomen; afgekeurd. Reageren onmogelijk (no-reply adres) en chatbot geeft je geen optie om met een mens te praten. Uiteindelijk 3x dat formulier ingevuld voordat ze het doorhadden dat een van m'n voornamen onjuist was.

Daarna geprobeerd om de classic kaart te bestellen. Geld proberen te storten met credit card; gaat niet. App hangt dan vast op een wit scherm. Paar keer geprobeerd, nope, dan maar storten naar het IBAN nummer. Daar gaat 1 werkdag overheen, dus al nagenoeg onbruikbaar als prepaid kaart die ik alleen oplaad met hetgeen ik nodig heb om te betalen/iets te bestellen aangezien Curve geen optie is...

Overigens staan er ook hier en daar spelfouten in de app, weinig bemoedigend.

Never gonna let you down

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-05 18:34

Veritas

concedo nulli

Veritas schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:52:
[...]

Niets afwijkends vreemd genoeg, zelfde bedrag als regelmatig, zelfde rekeningnummer, zelfde tijd.

[...]

Dank voor delen, bijzonder dit...

Morgen (na 48 uur) maar eens even met klantenservice contact opnemen.
Ter info, vanochtend contact gezocht met de klantenservice. Ticket aanmaken via de app. Ze gaven binnen het uur antwoord, dat is positief. Ze vroegen om aanvullende informatie (.pdf van overschrijving), die had ik er niet direct bijgestopt.

Toen ik deze pdf wilde opsturen keek ik nog een keer op mijn account, en zag dat de storting na 50 uur eindelijk was aangekomen. Op de vraag waarom dit langer duurde dan normaal heb ik geen antwoord meer gekregen van klantenservice (wel gesteld), maar gelukkig staat het er gewoon weer op.

• THE_BASE
  • Niet online
Iemand een idee: wederhelft heeft Trade Republic maanden kunnen gebruiken. Nu ineens is de tegenrekening bij Rabobank verdwenen. Heeft al drie overboekingen gedaan naar Rabobank (zoals de app voorschrijft), maar er wordt niets geverifieerd.

We gaan morgen contact met ze opnemen, maar vroeg me af of dit vaker voorkomt. Geeft geen prettig gevoel als je niet bij je eigen geld kan namelijk.

🇳🇱  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini (A17 Pro)  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR

• W1ck1e
Hahn schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:20:

Als je het gisteren rond 14:00 overgemaakt hebt, dan is het bij lange na niet 'na 2 volle dagen'. Het is letterlijk iets meer dan 1 volle dag geleden.

Maar dikke kans dat het er morgen op staat.
Totdat ik leerde dat opnames vroeg in de ochtend (voor 07:30) dezelfde dag aankwamen (bij ING & ASN) duurden de opnames bij mij rond / iets meer dan 24 uur. In elk geval uiterlijk de volgende werkdag.

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 08-10-2024 22:30 ]

• W1ck1e
W1ck1e schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:48:
[...]

Ik had de verlaging bij de ecb al gezien. Kan ik mooi volgende week wat geld bij TR opnemen en elders plaatsen. Niet dat ik dan veel rente meer krijg, maar ik weet nu hoe ik geen dag rente verlies bij een opname bij TR. Dus het loont meteen.
Werkt nog steeds: vroeg in de ochtend geld opgenomen, al aangekomen op de tegenrekening.
Een dag later nog een dubbele test: weer binnen een paar uur, ING is sneller dan ASN.

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 22-10-2024 11:49 ]

• gloopie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 19-05 22:49
dutchnltweaker schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:03:
[...]

Ik had wel wat gelezen, maar zag verschillende berichten.
Het is ook wisselend. Meestal dezelfde dag. Behalve vrijdag, dan komt het pas op maandag. Ik had laatst op vrijdagmorgen vroeg overgemaakt, maar dat kwam ook pas op maandag.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:34
gloopie schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:17:
[...]

Het is ook wisselend. Meestal dezelfde dag. Behalve vrijdag, dan komt het pas op maandag. Ik had laatst op vrijdagmorgen vroeg overgemaakt, maar dat kwam ook pas op maandag.
Was dat met ING of is dat met elke bank wel zo?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
W1ck1e schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 18:34:
@Hahn Ik vermoed het wel maar ik weet het nog niet.
Maar dat snap ik dus niet. Hoe kan je nou denken dat een feature die mist en vervangen is door een knipperend blokje mogelijk permanent zal zijn..? Met een beetje gezond verstand kan je toch wel bedenken dat dat een bug is, die vroeg of laat gefixt zal worden. En TR kennende zal dat eerder vroeg zijn.

edit:
We zijn een uurtje verder, en het werkt weer. Het was dus heel tijdelijk, zoals al verwacht ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 21-10-2024 19:28 ]

The devil is in the details.

• W1ck1e
Wally2002 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:14:
Momenteel mogelijk ook problemen/vertraging in bijschrijvingen?
Overboeking vanaf revolut van gisteravond is nog niet bijgeschreven.
afgelopen maandag heb ik geld opgenomen in de vroege uurtjes, dat kwam dezelfde dag voor 9 uur in de ochtend aan bij ING. morgen ga ik weer wat storten, van ASN (dat gaat in die richting sneller dan van ING). Ik verwacht het binnen een paar uur.

• W1ck1e
Wally2002 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 19:36:
@W1ck1e @dutchnltweaker @Ryan_

Inmiddels zie ik het saldo wel aangepast met bedragen van twee stortingen, maar deze stortingen verschijnen niet in de lijst met transacties.
Betalingen met de kaart in winkels verschijnen wel instant.

Ik wacht nog even af en ga dan wel contact opnemen.
Bij mij is dat ook wel eens, of andersom. Wel de transacties, niet het saldo. Later klopt het dan wel. Inderdaad niet te vroeg contact opnemen.

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:20
Ik heb gevraagd om de Avantis factor ETFs beschikbaar te maken in TR. Ze vroegen om de ISINs door te geven dus dat heb ik gedaan voor AVWS, AVEM en AVWC. Daarna zeiden ze het te zullen toevoegen :*)

Iemand ervaring met hoe lang dat ongeveer duurt?

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS

• W1ck1e
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 07:36:
Ik heb gisteravond 10k ontrokken van TR naar m'n tegenrekening. Het staat niet bij de transacties. Ben ik nu fucked of komt het gewoon goed?
Ik weet niet wat je met ontrokken bedoelt, maar wanneer ik geld opneem doe ik dat op een werkdag met de app van TR via "overboeken" & "verzenden" en dan de tegenrekening kiezen.

Als ik dat vroeg in de ochtend doe dan komt het bedrag binnen een aantal uren binnen, wel nog op de dezelfde dag. Als ik het opneem tijdens kantooruren dan duurt het tot de volgende dag voordat het op de tegenrekening staat. Met een dag rente rente verlies. Dit is allemaal met mijn beide tegenrekening bij ING & ASN.

Ik verwacht dat jij vandaag (1 dag later) het bedrag ziet verschijnen op jouw tegenrekening.

Ik kan mij niet herinneren dat ik geld kwijt ben geraakt bij TR. En ook grotere opnames en stortingen zijn allemaal goed gegaan.

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:59
W1ck1e schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:06:
[...]

Ik weet niet wat je met ontrokken bedoelt, maar wanneer ik geld opneem doe ik dat op een werkdag met de app van TR via "overboeken" & "verzenden" en dan de tegenrekening kiezen.

Als ik dat vroeg in de ochtend doe dan komt het bedrag binnen een aantal uren binnen, wel nog op de dezelfde dag. Als ik het opneem tijdens kantooruren dan duurt het tot de volgende dag voordat het op de tegenrekening staat. Met een dag rente rente verlies. Dit is allemaal met mijn beide tegenrekening bij ING & ASN.

Ik verwacht dat jij vandaag (1 dag later) het bedrag ziet verschijnen op jouw tegenrekening.

Ik kan mij niet herinneren dat ik geld kwijt ben geraakt bij TR. En ook grotere opnames en stortingen zijn allemaal goed gegaan.
Ik zit nu ook een beetje in hetzelfde schuitje. Een groot deel van mijn spaargeld staat op mijn TR rekening. Ik zou op maandag bij een andere bank nog een deposito willen openen, want ik verwacht dat de rente de komende periode nog wel een aantal keer gaat zakken.

Maandag is echter de laatste dag dat je zo'n deposito kan openen tegen een bepaalde rente. Dus als ik het goed begrijp moet je het dan maandagochtend vroeg (lees rond 07:00u in mijn geval) overmaken als je het bedrag die dag nog op je tegenrekening wil hebben?

Stel het is een groter bedrag (niet meer dan 10k), kan je het dan beter 2x 50% doen of alles in 1x?

Ik heb zitten zoeken hoe het bij de vorige transactie ging, maar ik heb hier niet echt informatie over gevonden in de app.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• W1ck1e
RobinNL schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 19:45:
[...]

Ik zit nu ook een beetje in hetzelfde schuitje. Een groot deel van mijn spaargeld staat op mijn TR rekening. Ik zou op maandag bij een andere bank nog een deposito willen openen, want ik verwacht dat de rente de komende periode nog wel een aantal keer gaat zakken.

Maandag is echter de laatste dag dat je zo'n deposito kan openen tegen een bepaalde rente. Dus als ik het goed begrijp moet je het dan maandagochtend vroeg (lees rond 07:00u in mijn geval) overmaken als je het bedrag die dag nog op je tegenrekening wil hebben?

Stel het is een groter bedrag (niet meer dan 10k), kan je het dan beter 2x 50% doen of alles in 1x?

Ik heb zitten zoeken hoe het bij de vorige transactie ging, maar ik heb hier niet echt informatie over gevonden in de app.
Mijn ervaring (ik geef geen garantie) is inderdaad dat mijn opnames bijvoorbeeld 7 uur in de ochtend dezelfde dag nog aankomen op mijn tegenrekening. ING is dan wat sneller dan ASN. Maar het kan wel tot in de middag duren. Maar als je toevallig toch nog wakker bent kan je het ook net na middernacht doen, maar ook dan kan het tot in de middag duren.

tip 1: maak het over naar een rekening waar je al eerder geld naar hebt overgemaakt
tip 2: 10k (of grotere bedragen) is geen probleem om in een keer op te nemen. In 2 keer voegt naar mijn mening niets toe.
tip 3:zorg dat je overschrijflimiet bij de tegenrekening hoog genoeg is.

• THE_BASE
  • Niet online
Floxs schreef op maandag 14 april 2025 @ 22:33:
Bij mij is vanavond (bij openen app) ook gevraagd om aanvullende informatie voor aanvullende verificatie (iets van “department nummer”). Ik klikte eigenlijk direct op de melding dus niet goed genoeg gelezen wat voor info het exact betrof. Vervolgens na klikken naar de chat geleid, welke aangaf momenteel niet beschikbaar te zijn. De melding ben ik echter kwijt.

Beetje vreemd, want er staat verder niets meer in de app erover en ook geen mail over gehad. Alle velden onder persoonlijke gegevens zijn voorzien van de juiste informatie en ben al een tijdje klant…
Klopt, same here. Ik heb de melding niet meer gezien, maar ze vroegen dus de geboorteplaats. Chat bleek gesloten. Geen idee hoe aan te leveren, bovendien hebben ze toch mijn ID destijds gezien...

• W1ck1e
Youtl schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:10:
Proef op de som gedaan, vanochtend vanaf ING naar TR geld overgemaakt en dat stond er na een paar uur op (net als op werkdagen).

Gisteravond een bedrag opgenomen maar die is nog niet binnen, in de praktijk duurt dit altijd 1werkdag voor het op mijn rekening binnen is. Zowel bij ING, SNS en sinds kort ook NN.

Tweede Pinksterdag is dan ook geen bank holiday (de banken zijn misschien dicht maar de geldstromen lopen wel).
Opnames vroeg in de ochtend komen bij mij dezelfde werkdag nog binnen. Asn & ing. Denk aan voor 7 of 8 uur.

• W1ck1e
ElMayo schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 09:53:
Hi allemaal. Ik probeer geld van TR af te halen alleen bounced het terug me saldo op. Normaal lukte het prima allemaal. Het is van TR naar ING..

Iemand anders hier last van?
Ik heb vanmorgen vroeg geld opgenomen naar ASN (omdat ik dan een melding in de asn app krijg en ik bij ING geen app gebruik). Het is inmiddels aangekomen.

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:47
W1ck1e schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 10:39:
[...]

Ik heb vanmorgen vroeg geld opgenomen naar ASN (omdat ik dan een melding in de asn app krijg en ik bij ING geen app gebruik). Het is inmiddels aangekomen.
Inmiddels lukt het weer allemaal en komt alles direct binnen. Nooit eerder een bounce meegemaakt bij een bank. Kreeg dus ook als melding afgewezen door ontvangende bank… heel vreemd. Maar goed het werkt weer!

• W1ck1e
RobinNL schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:14:

Goed om te horen! Dat het soms een half uur duurde voordat het op TR stond vond ik niet heel erg, maar andersom kon het soms 2-3 werkdagen duren. Om die reden heb ik bij Ayvens een kleiner bedrag staan die ik direct kan overmaken.

Maar goed dat het (straks) ook bij TR het geval is. Nu nog even wachten op de mail en de knop in de app.
Opnames bij TR hebben bij mij nooit 2 a 3 werkdagen gekost, maar tegenwoordig (sinds oktober 2024) voer ik een opname uit in de vroege ochtend van een werkdag (rond een uur of 7) en dan heb ik het diezelfde dag al op mijn ING of ASN rekening.

Ik heb nog geen mail met de uitnodiging of een melding in de app mogen ontvangen. Wel lijkt het dat ik een aantal zaken in pihole moet whitelisten om foutmeldingen in de app te omzeilen. Ik heb geen haast want mijn geld staat op andere rekeningen met gelijke rente.

[ Voor 22% gewijzigd door W1ck1e op 24-07-2025 08:30 ]

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:59
W1ck1e schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:20:
[...]

Opnames bij TR hebben bij mij nooit 2 a 3 werkdagen gekost, maar tegenwoordig (sinds oktober 2024) voer ik een opname uit in de vroege ochtend van een werkdag (rond een uur of 7) en dan heb ik het diezelfde dag al op mijn ING of ASN rekening.

Ik heb nog geen mail met de uitnodiging of een melding in de app mogen ontvangen. Wel lijkt het dat ik een aantal zaken in pihole moet whitelisten om foutmeldingen in de app te omzeilen. Ik heb geen haast want mijn geld staat op andere rekeningen met gelijke rente.
Ik had dat ook eens gedaan, maar toch moest ik toen zo'n 2 dagen wachten tot het op m'n Rabo stond.

Maar goed dat het binnenkort verleden tijd is.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:49
Aantal vragen gesteld aan TR via de chat o.a. over de MMF situatie en DGS. Hier nog geen antwoord op gekregen maar op 1 vraag wel. Ik vroeg of het mogelijk is de Duitse account aan te houden en wat daar de gevolgen van zouden zijn.
Once you are notified that you can activate your Dutch account, you will have 60 days to activate it. If you do not upgrade within this period, you will stop receiving interest and will not have access to new features, such as uncapped interest, and the Dutch current account.
De verwoording in de app (Keep earning 2 % interest) klopt dus.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:49
spacewagon schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 20:06:
Het staat best duidelijk op de site van Trade Republic, toch?

https://support.traderepu...How-is-my-money-protected

https://assets.traderepub...ECTION_20220816121214.pdf

Hier staat verder dat het om “ savings and interest” gaat. (En dus als spaargeld in box 3 gezien wordt: https://traderepublic.com/en-nl/interest)

Daar staat ook nog een keer het DSG als garantie genoemd.

Gek dat deze discussie steeds weer terug komt hier. Het staat zelfs netjes in de OP.
Ja in principe heb je gelijk en alles wijst er sterk op dat het tot 100K onder DGS valt en dat het dus per definitie spaargeld is. Zo dacht ik er eerst ook over. Maar, er vanuit gaande dat TR zeer nauwkeurig formuleert, zijn er toch wel wat verwoordingen die mij hebben doen twijfelen. Toen ik hierover opheldering probeerde te krijgen via de chat en ze zeer gerichte Ja/Nee vragen heb gesteld bleven er ontwijkende antwoorden komen. Op basis van de ontwijkende antwoorden denk ik dat de realiteit toch iets anders is dan wordt gesuggereerd met de teksten op de website.
Polster in "Discussie over & Ervaringen met Trade Republic"
Polster in "Discussie over & Ervaringen met Trade Republic"
How is my money protected?
Cash balances at Trade Republic’s trusted partner banks accounts are protected by the deposit protection guarantee up to €100,000. For Trade Republic IBAN customers in Germany, France and Italy, funds diversified into liquidity funds are segregation protected by safeguarding them within separate custody accounts.

Deposit protection: Funds held at our partner banks Crédit Agricole, Deutsche Bank AG, HSBC Continental Europe S.A. and J.P. Morgan SE are protected up to €100,000 per account and customer.
Separate custody account: The funds held in liquidity funds are held directly in a separate custody account. These assets are strictly safeguarded and segregated from Trade Republic’s own assets. They are protected without limit.
Cash balances zijn beschermd onder DGS. Maar ze zeggen niet hoeveel van je spaargeld tot 100k als savings wordt aangehouden en hoeveel in een liquidity fund (wat feitelijk een belegging is) wordt gestopt. Hier lijk je geen eigen keuze in te hebben. De chat wilde mij hier iig geen duidelijkheid over geven.
How is my money protected?

All funds in the cash account are legally protected up to €100,000 per investor. They are held in an omnibus trust account at one of our partner banks. These currently are Deutsche Bank, J.P. Morgan SE and Citibank Europe plc.

Deutsche Bank and J.P. Morgan SE are subject to supervision by the Deutsche Bundesbank and the BaFin (Federal Financial Supervisory Authority Germany). Citibank Europe plc is supervised by the Central Bank of Ireland.

The securities in your custody account are not covered by the deposit guarantee scheme, they are your property instead. They are held by Trade Republic Bank GmbH in the respective domestic and international depositories. Therefore, the securities are always yours.
Waarom staat hier "legally protected up to €100,000". Wat betekent in deze context legally protected? Waarom staat er niet gewoon: 100K of cash is covered under the DGS? Ze mixen cash and liquidity funds door elkaar en geven nergens aan wanneer en hoeveel van je cash in een liquidity fund wordt gestopt.

Verder nog wat puntjes die mijn achterdocht triggerde en waarom ik de customer service om opheldering vroeg:
- Voorheen was alles tot €50.000 echt spaargeld. Saldo daarboven werd in een MMF gestopt. Nu is de 50K cap. er afgehaald maar de voorheen duidelijke scheidslijn wordt nergens meer besproken. Is die er nog steeds? Is die ook opgehoogd? Vreemd om niet te benoemen toch?
- In Duitsland hadden de klanten dezelfde regeling als wij voorheen. Toen zij omgezet werden naar een eigen IBAN kwamen er berichten dat ook bedragen onder de 50K in een MMF werden gestopt:
https://www.reddit.com/r/...h_in_blackrock_under_50k/
En zij zien dezelfde tekst over de bescherming van hun cash geld tot 100K:
https://support.traderepublic.com/de-de/743
- De neo-banks die erg lijken op Trade Republic zoals Trading 212, Scalable Capital en Wise geven vergelijkbare rente maar melden daarbij wel duidelijk dat delen van het cash-saldo in een MMF kan worden gestopt Polster in "Discussie over & Ervaringen met Trade Republic". TR kan het natuurlijk anders doen maar het is opvallend.

Ik denk overigens niet dat geld van Nederlandse klanten op dit moment in MMF's wordt gestopt, maar de opening lijkt er, in mijn ogen, wel te zijn. Het feit dat deze vraag telkens terug blijft komen geeft ook wel aan dat er toch vaag gecommuniceerd wordt. Als een financiële institutie vaag gaat communiceren let ik extra op ;)

Overigens ben ik geen financieel expert, wellicht interpreteer ik het helemaal verkeerd. Dus als je het anders ziet of misschien wel andere antwoorden van de klantenservice hebt gekregen dan hoort iedereen dat denk ik graag.

• W1ck1e
TweakerMarco schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 23:03:

... Ook het versturen vanaf TR gaat niet instant momenteel.
Vanmorgen gemerkt: kleine opname wel instant, grote niet. In het vervolg dan maar weer de grotere opnames vroeg in de ochtend doen om de kans dat het dezelfde dag nog aankomt te vergroten.

edit: binnen ongeveer 3 uur aangekomen op tegenrekening, vind ik snel genoeg

[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 09-09-2025 13:08 ]

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-05 15:57
W1ck1e schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:05:
[...]

Vanmorgen gemerkt: kleine opname wel instant, grote niet. In het vervolg dan maar weer de grotere opnames vroeg in de ochtend doen om de kans dat het dezelfde dag nog aankomt te vergroten.

edit: binnen ongeveer 3 uur aangekomen op tegenrekening, vind ik snel genoeg
Had vandaag ook zo'n ervaring bij een andere bank. Eerst een klein bedrag instant daarna een groter bedrag en die werd zelfs niet afgeschreven. Navraag leerde dat er een extra controle op gedaan wordt. Zou inderdaad maximaal 3 uur duren. Blijkbaar worden grotere bedragen handmatig gecontroleerd.

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:27
Update re: CSV export.
Ik heb de eigenaar gemaild met fout en hij vroeg mij de Engelse headers, blijkbaar veranderd TR die nogal vaak. Die gemaild en hij gaat het updaten.

• Sandernochill
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-05 19:29
Locolau schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:03:
Update re: CSV export.
Ik heb de eigenaar gemaild met fout en hij vroeg mij de Engelse headers, blijkbaar veranderd TR die nogal vaak. Die gemaild en hij gaat het updaten.
Bedankt voor je moeite!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-05 17:33
chrpmm schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 09:40:
[...]

Ik heb het ondervonden bij BTC en daar is de meerkost weldegelijk tussen de 2 en 2,5% (en vreemd genoeg is de marge niet constant). Bij verkoop leek het me correcter te zijn, maar het was ook niet de pure biedprijs plus 1 eur zoals ze adverteren.
Ik heb enkel getest met kleine bedragen en misschien heeft dat ook invloed gehad?
Ja het was bij mij ook met 250 euro, want TR, eerst even testen haha. Ik had wel verkeerd gerekend want het verschil is 2% (of meer?) maar 0.8% daarvan is spread, en dus transparant, maar een gat tussen uitvoeringskoers en laatkoers mag toch niet? En je kan geen limietkoers opgeven dus dan wordt het een soort Toto Republic ipv Trade Republic.

@Bschnitz Ethereum stond in mn post. Maar het is nog vroeg, maakte zelf ook rekenfoutje.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:25

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik heb het ook niet aan jou gericht… Ik vroeg me in het algemeen af of er al een melding was geweest van iemand die 100k had en een TR IBAN als weergave van een eigen waarneming (n=1 dus) wat TR er toen mee deed.

Als je vind dat dat de rest niks aangaat is dat helemaal prima maar normaal gesproken reageert men dan gewoon niet. Nu zeg je eigenlijk niks met je bericht waar iemand wat aan heeft.

[ Voor 30% gewijzigd door The Third Man op 12-12-2025 21:00 ]

• W1ck1e
The Third Man schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 20:59:
Ik heb het ook niet aan jou gericht… Ik vroeg me in het algemeen af of er al een melding was geweest van iemand die 100k had en een TR IBAN als weergave van een eigen waarneming (n=1 dus) wat TR er toen mee deed.

Als je vind dat dat de rest niks aangaat is dat helemaal prima maar normaal gesproken reageert men dan gewoon niet. Nu zeg je eigenlijk niks met je bericht waar iemand wat aan heeft.
Jouw eerdere bericht was slechts een trigger voor mijn bericht. Dat was niet specifiek aan jou gericht.

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:27
Jaaroverzichten kwamen toch pas in april vorig jaar? Als ik terug kijk.
Voor ieder die ook al wilt, want ik doe graag m'n aangifte vroeg.
Via app > Profiel (je voorletter) > Afschriften > Rekeningoverzicht > Jan 2025 - Dec 2025 > PDF met opening/in&out/closing en alle transacties. Denk dat dit wel voldoet.

*Ik gebruik alleen maar de spaarcomponent, dus wellicht dat wanneer je belegt het wel handig is te wachten.

[ Voor 15% gewijzigd door Locolau op 28-02-2026 11:29 ]

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:24
Locolau schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 11:29:
Jaaroverzichten kwamen toch pas in april vorig jaar? Als ik terug kijk.
Voor ieder die ook al wilt, want ik doe graag m'n aangifte vroeg.
Via app > Profiel (je voorletter) > Afschriften > Rekeningoverzicht > Jan 2025 - Dec 2025 > PDF met opening/in&out/closing en alle transacties. Denk dat dit wel voldoet.

*Ik gebruik alleen maar de spaarcomponent, dus wellicht dat wanneer je belegt het wel handig is te wachten.
Ik ga er toch vanuit - nu dat TR een Nederlandse bankvergunning heeft - de gegevens al vooraf zijn ingevuld.
Maar geen jaaroverzicht om dit nog te controleren, of je moet dit handmatig willen doen.

In vino veritas, in aqua sanitas

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:32
Aannemelijk wordt die 2FA op dit moment nog uitgerold en nu alleen nog op iOS? Er is ook nog geen officiële berichtgeving over geweest.

Overigens is deze functionaliteit wel een goede oplossing op de vele bezwaren hier eerder in het topic tegen het feit dat je zonder al te veel moeite een overboeking naar een ander (vreemde) IBAN kon doen als je eenmaal toegang tot de app had. Er is wel een soort van controle door TR zelf maar die leek op basis van een algoritme en niet duidelijk wanneer die wel of niet om een selfie vroeg.
Pagina: 1