Misschien kunnen jullie even met me meekijken want ik snap niet veel van de app van Frank.
A: Hier zie ik een overzicht van het nettoverbruik en -opwek, met dynamische prijzen die een mark-up van 14 cent per kWh hebben, plus 21% BTW. Deze prijzen leken altijd redelijk op die in de Zonneplan-app. Ik heb bijna €14 opgewekt, maar mijn nettoverbruik komt uit op -€7 (29,2 kWh).
B: Hier zie ik verbruikscijfers die overeenkomen met mijn eigen metingen (13,9 verbruik en 43 teruglevering). Maar de bijbehorende bedragen lijken te laag.
C: Bij 'kale marktprijzen inclusief inkoopvergoeding en BTW' is er geen optie om de energiebelasting mee te nemen in het bedrag.
Uiteindelijk bij D zie ik dat gisteren €1,41 heeft gekost (!) en dat de accu's (3 Sessy's) ook geld hebben gekost door te handelen. Ik begrijp dat ze voornamelijk hebben geladen, maar de kWh die ze hebben geladen is al verwerkt in het generieke verbruik, wat mijn teruglevering heeft verlaagd en dus mijn terugleververgoeding heeft verminderd.
Ik kan niet goed zien of ik er onderaan de streep beter van word, of dat ik beter terug kan gaan naar Zonneplan en terug kan vallen op EPEX-handel. Als ik dat gisteren had gedaan, zou ik winst hebben gemaakt met de Sessy's van 15 maal 9 cent ipv verlies..
[
Voor 27% gewijzigd door
procyon op 08-05-2024 12:21
]