3x. Maandag, donderdag en nu.Diigii schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:37:
Yikes, alweer gedurende de dag? Haha, het zit niet mee deze week. Tot 2 keer toe dat we gedurende de dag een maintenance hebben.
Haha normaal duik ik meteen bovenop nieuwe MMO's, zoals New World paar jaar geleden. Nu wacht ik nog even met Throne and Liberty. Hoe zijn de eerste paar dagen verlopen?
Voor een nieuwe MMO launch zijn ze erg goed verlopen.
Moet zeggen dat ik nog steeds blij ben met de game, loopt goed, servers zijn stabiel, kon naast de maintenance eigenlijk altijd spelen. Ook de gebieden en de zone effects zijn erg goed. De combat is ook beter dan verwacht. Ik merkte al gelijk een verschil met de beta.Westland1940 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:53:
Haha normaal duik ik meteen bovenop nieuwe MMO's, zoals New World paar jaar geleden. Nu wacht ik nog even met Throne and Liberty. Hoe zijn de eerste paar dagen verlopen?
Het gaafste vindt ik aan mijn class (Sword/Shield + Greatsword) dat je echt een verschil (moet) maken. Als ik mijn interrupts niet goed doe, vooral in de level 50 dungeons, dan wiped de groep. Erg leuk! Dat betekent ook dat ik merk dat de skill cap + gear cap een groot verschil maakt op max. level. Namelijk veel verschillende mensen die je tegen komt in de party finder (bijv. een level 6 groen wapen terwijl ik dan zelf al 2x level 9 blue wapen heb). Daarom probeer ik ook af en toe het party zoeken overzicht te gebruiken.
Maar tot nu toe super blij met de game!
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
doelde op dezeRicmaniac schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:13:
[...]
Maar lees dan een beetje verder in dit topic ipv alleen maar zelf postener is hier al vaker gezegt in de laatste 2 pagina's over de guild die er is op Zenith.
De guild heet Resurrection maar zit momenteel vol. Het is geen GoT guild maar wel een guild met veel GoT'ers. (don't shoot the messenger though ik ben niet de guild leider) dus een 2e guild is misschien een optie ja. Meestal stoppen de meeste tweakers spelers relatief snel in zo'n spel though.
maargoed kan al niet meer terug dus mocht er weer plek of een alternatief zijn lees ik het wel
[Afbeelding]
Ik ben nu een char op NA aan het levelen.
Economie is daar heel anders door het grote aantal whales.
Verschillende guildies hebben daar al tussen de 20-50k lucent gefarmed. Lucent is account wide.
Goede tip voor de Tweakers die ook een alt willen spelen.
Verschillende guildies hebben daar al tussen de 20-50k lucent gefarmed. Lucent is account wide.
[ Voor 3% gewijzigd door Valandin op 05-10-2024 17:23 ]
Je kunt max 1 altValandin schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:23:
Of moet je die anderen kopen?
Tijdens EA kon je 2 karakters per regio maken.
Volgens mij was dat een oepsie en hebben ze dat sinds launch dichtgezet.
Hmm is dat de reden dat ik mijn 2e niet geactiveerd krijgTheBrut3 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:32:
Tijdens EA kon je 2 karakters per regio maken.
Amazon is er mee bezig nu
Zo dat zijn even hele andere cijfers dan hier op Zenith. Heb nu in totaal 1070 lucent verdient met 3 extracts sellen en daar was ik al blij mee haha.Valandin schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:23:
PSN: Res_Binshou
Gaat bij mij op EU ook wel lekkerBinshou schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 11:30:
[...]
Zo dat zijn even hele andere cijfers dan hier op Zenith. Heb nu in totaal 1070 lucent verdient met 3 extracts sellen en daar was ik al blij mee haha.

Ga vandaag verder m'n NA char levelen.
[ Voor 5% gewijzigd door Valandin op 06-10-2024 12:59 ]
Weet iemand op welke servers veel Nederlanders zitten? Of een NL talige guild?
Gisteren begonnen en heb het verbazingwekkend goed naar mijn zin. Lang geleden dat ik een MMO zo leuk vond.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Zoo dat is flinke lucentValandin schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:45:
[...]
Gaat bij mij op EU ook wel lekker
[Afbeelding]
Ga vandaag verder m'n NA char levelen.

Als je 8k zou willen kopen kost het je gewoon 160 euro ofzo.. niet verkeerd.
Log net in
Alle quests zijn weg ook de mainquest
Iemand enig idee hoe je dat kan herstellen ?
Menutje aan de rechterkant weer uitklappen?boyette schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 16:54:
Log net in
Vanavond beginnen. Kan je na het kiezen van een server nog switchen of moet je het daarna blijven doen in deze server? Nog voorkeuren voor bepaalde servers?
Niet zomaar zijn fixed dus kost wat om te switchenWestland1940 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 17:39:
Vanavond beginnen. Kan je na het kiezen van een server nog switchen of moet je het daarna blijven doen in deze server? Nog voorkeuren voor bepaalde servers?
Welk platform speel je ?
Servers zijn ook per platform volgens mij
[ Voor 10% gewijzigd door boyette op 06-10-2024 17:45 ]
Dat menu is er wel maar is leegValandin schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 17:00:
[...]
Menutje aan de rechterkant weer uitklappen?
Alleen gilde dingen worden nog weergegeven
Op je map zie je zone namen. Als er paars bij staat is het main story.boyette schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 17:50:
[...]
Dat menu is er wel maar is leeg
Alleen gilde dingen worden nog weergegeven
Je kan dan op de zone klikken, rechts komt een nieuw menu.
Daar kan je op de ster klikken, die wordt paars. Dan komt hij in je menu.

Ik speel lekker op PC! Ik zag inderdaad dat je niet kunt switchen. Heb nog geen keuze gemaakt haha.boyette schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 17:44:
[...]
Niet zomaar zijn fixed dus kost wat om te switchen
Welk platform speel je ?
Servers zijn ook per platform volgens mij
Je kunt wel switchen maar dat kost watWestland1940 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 19:06:
[...]
Ik speel lekker op PC! Ik zag inderdaad dat je niet kunt switchen. Heb nog geen keuze gemaakt haha.
Ok deze heb ik wel in de mapValandin schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 17:57:
[...]
Op je map zie je zone namen. Als er paars bij staat is het main story.
Je kan dan op de zone klikken, rechts komt een nieuw menu.
Daar kan je op de ster klikken, die wordt paars. Dan komt hij in je menu.
[Afbeelding]
Ah ja gefixt met de ster
Wat raar dat het opeens weg was
Maar er waren meer dingen weg
Moest ook de taal opeens weer kiezen en zo hij het starten
[ Voor 17% gewijzigd door boyette op 06-10-2024 20:51 ]
Zo, vandaag mijn eerste wapen naar+9 en volledig getrait. Kost 1600-1800 lucent ofzo, maar dan heb je ook wat.
Je kan nog een week gratis switchen en daarna gaat het kosten. Je kan het beste op een launch server beginnen. Want je kan volgens mij vanuit daar wel naar een early access server, maar eenmaal op early access niet meer terug.Westland1940 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 17:39:
Op Wraith zit Dutch Phoenix (1 & 2)Pixeljunk_NL schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 13:41:
Weet iemand op welke servers veel Nederlanders zitten? Of een NL talige guild?
Dit klopt inderdaad.TheBrut3 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 00:58:
Want je kan volgens mij vanuit daar wel naar een early access server, maar eenmaal op early access niet meer terug.
Je kan als je nog niet weet wat je gaat doen het beste beginnen op een niet Early Access server.
Tenzij je natuurlijk weet dat je daar gewoon blijft.
Ik moet zelf zeggen dat het echt totaal niet boeit dat die servers apart waren
Ik heb het spel nu inmiddels paar uur gespeeld.
ben lvl 17 en ik ben best enthousiast,
Spel ziet er prachtig uit, dat vind ik sowieso fijn spelen ( ik hou van mooie graphics).
Ik vraag me alleen af of je ergens kan zien wanneer een event triggered ?
Voorbeeld: eerste event met die wolven killen, waar kan je ergens zien wanneer het event start ?
Verder ben ik bezig om elke keer naar Wraith of Zenith te komen maar dat is moeizaam.
Spel ziet er prachtig uit, dat vind ik sowieso fijn spelen ( ik hou van mooie graphics).
Voorbeeld: eerste event met die wolven killen, waar kan je ergens zien wanneer het event start ?
Verder ben ik bezig om elke keer naar Wraith of Zenith te komen maar dat is moeizaam.
Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....
Normaal op de quest zelf heb je zo'n scroll icoontje. Dan krijg je de details van de quest te zien.Jeroenzer schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:01:
Als je dan op de wolven event klikt, krijg je een scherm te zien met de uren en wanneer welke event start.
(Meestal zijn de wolven en start dust op hetzelfde moment bezig)
Ik ben zelf lvl 23. Maar ik mis toch een beetje dynamiek tijdens het vechten. (Als ik het vergelijk met GW2)
Ofwel zijn de wapens die ik nu heb minder leuk... geen idee. Meestal is het gevecht de skills gebruiken en dan wachten tot de cooldown klaar is. Maar ondertussen sta je daar...
Jeroenzer schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:01:
:fill(white):strip_exif()/f/image/8sFzUsx4Di3DfQA32H540sNC.png?f=user_large)
Rechtsboven in kan je klikken op dat bovenste icoontje naast je map dan zie je de hele event schedule met times. al die public events zoals die wolven beginnen allemaal tegelijk dus kan je kiezen welke je gaat doen.
Je kan zelfs aan 2 events bijv mee doen en komen de rewards van een event in je mail.
Iemand enig idee hoe een vriend toe te voegen? Het lukt ons niet via relationship en ook niet via de party.
Op die manier, maar in de avond zit er veel vertraging op dat soort dingen.Ngangatar schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 20:03:
Iemand enig idee hoe een vriend toe te voegen? Het lukt ons niet via relationship en ook niet via de party.
Thanks, morgen nog maar eens proberen dan.
weet niet of het elke server zo is maar bij ons is het mega bugged. vertraging is immens to the point dat het gewoon niet lukt. En als het wel lukt dan is het de volgende ochtend weer verdwenenNgangatar schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:01:
Thanks, morgen nog maar eens proberen dan.
Post op de Discord van TL:
Sandovall — vandaag om 10:34
If your in-game Friend list is not working properly, please add your details to this thread so we can further investigate the root cause of the issue. Our teams are working to find asolution for those experiencing this issue.
Friend list has disappeared
Begin er ook wel lekker in te komen, level 19 crossbow user nu. Ik heb paar vraagjes:
Heeft het zin om nu al je gear te upgraden? Of beter scrolls bewaren voor higher level gear?
Vanaf welk level zijn er dungeons? Zijn die het waard om te repeaten?
Heeft het zin om nu al je gear te upgraden? Of beter scrolls bewaren voor higher level gear?
PSN: Kidjuh
Heeft er iemand tips kwa wat voor groen armor je het beste kan craften of maakt het nog helemaal niet uit wat je kiest tot je aan purple toe bent?
Spel ziet er erg mooi uit en speelt lekker weg maar er zitten zoveel menu's etc. in dat ik door de bomen soms het bos niet meer zie...
Spel ziet er erg mooi uit en speelt lekker weg maar er zitten zoveel menu's etc. in dat ik door de bomen soms het bos niet meer zie...
Gear progressie zo ver.
Volledig f2p tot dusver.

Zo is ook beter om éérst je blue gear volledig te traiten, daarna transferren naar je purple.
Je purple krijgt dan blessing. Met gebruik van blessing kun je 2x een blue trait gebruiken om je purple up te graden. Scheelt je snel 1000 lucent per item.
Die vertellen je precies wat je wel/niet moet craften.
Volledig f2p tot dusver.

Je kunt je gear gewoon upgraden. De gear die je hebt kun je daarna transferren naar je betere gear.Kidjuh schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:47:
Begin er ook wel lekker in te komen, level 19 crossbow user nu. Ik heb paar vraagjes:
Zo is ook beter om éérst je blue gear volledig te traiten, daarna transferren naar je purple.
Je purple krijgt dan blessing. Met gebruik van blessing kun je 2x een blue trait gebruiken om je purple up te graden. Scheelt je snel 1000 lucent per item.
Maakt op zich wel uit. Ik zou gewoon een maxroll.gg leveling guide gebruiken.Cowamundo schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:24:
Heeft er iemand tips kwa wat voor groen armor je het beste kan craften of maakt het nog helemaal niet uit wat je kiest tot je aan purple toe bent?![]()
Die vertellen je precies wat je wel/niet moet craften.
[ Voor 97% gewijzigd door Valandin op 08-10-2024 00:35 ]
Niet als je op de launch servers speelt. Dan is het inmiddels goedkoper om de traits te kopen. Heavy attack gaat op momenten voor minder dan 200 lucent.Valandin schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 00:20:
Ze willen EA en launch uit elkaar houden omdat EA voor loopt. Ik weet echter zeker dat de meer ervaren launch spelers de EA spelers snel inhalen. Dan heb ik het niet over de top .1% die alles gefeed krijgt, maar de top 5%. Puur omdat op de launch auction house alles zoveel goedkoper is.
Er is in principe geen gear level. ze hebben geen level requirement.Kidjuh schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:47:
Hoe ik het ervaar en wat ik geen waste vind is door al je groene gear dat je draagt gewoon te upgraden naar +6. wanneer je blauwe gear gaat dragen transfer je de +6 groene gear in je blauwe gear.
Met die xp transfer functie verlies je geen xp. Het is zelfs aan te raden om eerst je groene gear +6 te maken alvorens je je blauwe gear gaat dragen.
Van blauw naar paars doe je in principe hetzelfde en pas vanaf paars is het imo belangrijk om niet lukraak te upgraden wat je wilt omdat die mats schaarser zijn ja.
Het upgraden van groen maakt dus ook echt niet uit wat het in principe is omdat je alles in elkaar kan fuseren.. je hoeft niet een leather helm in een leather helm te doen bijv.
Wat ik dus nu aan het doen ben ... wat miss niet optimaal is maar ik wel belangrijk vind om nu te testen is met de blauwe wapens die ik heb testen welke build ik nou echt wil gaan voor ik de transitie naar paars maak.
Ik kan dus mijn +5 blauwe boog bijv infusen in een blauwe crossbow en dan is die crossbow +5 zonder verlies van xp. Het enige nadeel daarmee is dat ik die originele boog dan kwijt ben maar zo moeilijk is het niet om vervolgens weer een blauw weapon te craften of te vinden. Dit is voor mij een ideale manier om verschillende speelstijlen te testen voordat ik mij daadwerkelijk invest in paars.
Als je zeker bent van je build dan is je gear progressie gewoon upgraden.
- Groen upgraden naar +6
- Transfern in je blauwe gearpieces
- Blauw upgraden naar +9
- Transferen in de paarse gear.
FTFY.Ricmaniac schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:33:
Als je zeker bent van je build dan is je gear progressie gewoon upgraden.
- Groen upgraden naar + 6
- Transfern in je blauwe gearpieces
- Blauw upgraden naar +9
- Transferen in de paarse gear.
Maar je kunt toch ook gewoon beginnen op een EA server ?TheBrut3 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:22:
[...]
Niet als je op de launch servers speelt. Dan is het inmiddels goedkoper om de traits te kopen. Heavy attack gaat op momenten voor minder dan 200 lucent.
Ze willen EA en launch uit elkaar houden omdat EA voor loopt. Ik weet echter zeker dat de meer ervaren launch spelers de EA spelers snel inhalen. Dan heb ik het niet over de top .1% die alles gefeed krijgt, maar de top 5%. Puur omdat op de launch auction house alles zoveel goedkoper is.
Klopt zelf ook gedaan en met mij heel veel meer zo te zien. Denk dat er meer F2P op die early access servers zijn gekomen door die server transfers enzo dan niet. Dat bijvoorbeeld een vriend er al zat met EA en meerdere gewoon zijn gejoinedboyette schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:17:
[...]
Maar je kunt toch ook gewoon beginnen op een EA server ?
Is er een manier om gear goedkoop naar nieuwe spelers te krijgen of is dat allemaal beperkt ?Ricmaniac schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:25:
[...]
Klopt zelf ook gedaan en met mij heel veel meer zo te zien. Denk dat er meer F2P op die early access servers zijn gekomen door die server transfers enzo dan niet. Dat bijvoorbeeld een vriend er al zat met EA en meerdere gewoon zijn gejoinedZo is het bij ons gegaan in elk geval en zie ontzettend veel lage level spelers elke dag zonder outiftjes etc.
Dan kan je er namelijk wel voordeel aan hebben
Het is heel erg lang geleden dat ik smorgens "drang" voelde om even in te loggen om iets als een expedition aan te zetten. Oh oh, als dit maar goed gaat
.
In ieder geval heerlijk om weer eens een game te ontdekken, de mechanics door te krijgen en tot nu toe zit het allemaal logisch in elkaar. Ben inmiddels na 3 daagjes level 31 en dat zonder enige vorm van powerlevelling. Just enjoying.
Moet nog wel steeds de lvl 20 instance in, maar wil eigenlijk wachten op mijn maatjes die gisteren een account hebben aangemaakt. Lees teveel toxic gedoe over party's helaas.
In ieder geval heerlijk om weer eens een game te ontdekken, de mechanics door te krijgen en tot nu toe zit het allemaal logisch in elkaar. Ben inmiddels na 3 daagjes level 31 en dat zonder enige vorm van powerlevelling. Just enjoying.
Moet nog wel steeds de lvl 20 instance in, maar wil eigenlijk wachten op mijn maatjes die gisteren een account hebben aangemaakt. Lees teveel toxic gedoe over party's helaas.
Nee denk het niet. Je hebt in ieder geval geen trading.boyette schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:45:
[...]
Is er een manier om gear goedkoop naar nieuwe spelers te krijgen of is dat allemaal beperkt ?
Dan kan je er namelijk wel voordeel aan hebben
Mogelijk kan je iets heel goedkoop op de auction house zetten wat hij dan kan opkopen maar is natuurlijk een risico dat iemand anders het eerder op koopt. Zelf nog niet echt met auction house bezig geweest though.
Haha dit heb ik ook idd. dat gedeelte moeten ze via mobile mogelijk maken imoNgangatar schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:12:
Het is heel erg lang geleden dat ik smorgens "drang" voelde om even in te loggen om iets als een expedition aan te zetten. Oh oh, als dit maar goed gaat.
Leuk om te horen! Hetzelfde hier, ik geniet enorm van de game!Ngangatar schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:12:
Het is heel erg lang geleden dat ik smorgens "drang" voelde om even in te loggen om iets als een expedition aan te zetten. Oh oh, als dit maar goed gaat.
Nu inmiddels een aantal Epic pieces weten te krijgen (ga richting de 2400 gear score zonder extreem veel inspanningen), dus prima zo. Kan al wel hoger gaan door bijv. wat contract coins te spenden aan een wapen, maar probeer nog steeds de Karnix sword/shield te krjgen uit de level 50 dungeon (helaas nog niet gelukt). Ik zie dat je hem ook kan craften, dus wellicht is dat iets wat ik ga proberen.
Maar tot nu toe leuk, ook af en toe de events doen is geweldig.
Heb iets van 5-6 weekly quests gecomplete, dus hopelijk kan ik morgen wat leuks kiezen
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
Door gebrek aan tijd (lees: andere prioriteiten) speel ik ook maar af en toe maar vind het best leuk spelen. Ben ook een beetje overweldigd door alle opties en knopjes e.d. maar da's een kwestie van leren. Zit nog erg in het begin (gebied met de wolven) en zag ineens vanochtend een loot goblin tussen de wolven staan. huh?? 
Dat kreng had veel HP en ging tussen de wolven door rennen dus heb 5 minuten de wolven lopen kiten terwijl ik de goblin neer kietelde. Naja uiteindelijk wel neer en volgens mij niet echt spannende loot maar goed... wel grappig dat die goblins hier ook rond lopen!
Dat kreng had veel HP en ging tussen de wolven door rennen dus heb 5 minuten de wolven lopen kiten terwijl ik de goblin neer kietelde. Naja uiteindelijk wel neer en volgens mij niet echt spannende loot maar goed... wel grappig dat die goblins hier ook rond lopen!
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Guild aangemaakt zodat wanneer maatjes joinen, we gelijk een guild hebben. Moest ff flink grinden voordat het lvl 2 was (zullen best contracts voor zijn maar deze ouwe deed het via kills, 1 - 2 xp per stuk
), zodat je ook daadwerkelijk een guildhome hebt. Ook dit zit prima doordacht in elkaar lijkt het.
[ Voor 17% gewijzigd door Ngangatar op 08-10-2024 12:58 ]
ah okRicmaniac schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:12:
[...]
Nee denk het niet. Je hebt in ieder geval geen trading.
Mogelijk kan je iets heel goedkoop op de auction house zetten wat hij dan kan opkopen maar is natuurlijk een risico dat iemand anders het eerder op koopt. Zelf nog niet echt met auction house bezig geweest though.
maar een auction heeft altijd een tijdsbestek denk ik?
dus dan kan je dat nooit echt beinvloeden
zoals snachts om 0100 iets snel verhandelen
welke server?Ngangatar schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:56:
Guild aangemaakt zodat wanneer maatjes joinen, we gelijk een guild hebben. Moest ff flink grinden voordat het lvl 2 was (zullen best contracts voor zijn maar deze ouwe deed het via kills, 1 - 2 xp per stuk), zodat je ook daadwerkelijk een guildhome hebt. Ook dit zit prima doordacht in elkaar lijkt het.
Windwhisper
is het wat daaro?
kan wel switchen..
het nadeel is dat je niet kan blijven switchen ws en dat je nu nog niet weet welke servers leuk gaan zijn voor ons
Vanavond eens even 50 proberen te worden
ben nu 40
ben nu 40
dat moet makkelijk lukken in een avondjeRicmaniac schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:52:
Vanavond eens even 50 proberen te worden
ben nu 40
Eerlijk gezegd heb ik geen idee nog. Ik zie redelijk wat mensen lopen en de chat is afwisselend hulpvaardig en of toxic. Maar dat is in meerdere games zo helaas. Het is niet overal ff14 qua sfeer.boyette schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:17:
[...]
is het wat daaro?
kan wel switchen..
het nadeel is dat je niet kan blijven switchen ws en dat je nu nog niet weet welke servers leuk gaan zijn voor ons
Ik speel te kort om je een advies te durven geven.
Ja is lastig je krijgt in dit spel gegarandeerd toxische servers er tussenNgangatar schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:22:
[...]
Eerlijk gezegd heb ik geen idee nog. Ik zie redelijk wat mensen lopen en de chat is afwisselend hulpvaardig en of toxic. Maar dat is in meerdere games zo helaas. Het is niet overal ff14 qua sfeer.
Ik speel te kort om je een advies te durven geven.
Of alleen Frans of duits of zo
Idd gelukt
ben 50
Was nog wel wat irritant met die tussenlevels dat je via andere content moet levelen voordat je de MSQ verder kan doen
Was nog wel wat irritant met die tussenlevels dat je via andere content moet levelen voordat je de MSQ verder kan doen
Hebben jullie een leuke (nederlandse) guild en zo ja op welke server spelen jullie?
Die whale was op onze server gisteren de hele dag down op 1 of andere manier. hij kwam maar niet ondanks dat de timer aan gaf dat hij zou komen. Nu is de eerste weer die het wel doet. ik heb nog nooit zo'n drukke whale gezien. oprecht zonder dolle honderden mensen hier op 1 plekje.. zo bizar dat dat zo goed als lagloos is.
kijk en dan is het wel jammer dat je niet snel ff op een andere server kan checkenRicmaniac schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:17:
Die whale was op onze server gisteren de hele dag down op 1 of andere manier. hij kwam maar niet ondanks dat de timer aan gaf dat hij zou komen. Nu is de eerste weer die het wel doet. ik heb nog nooit zo'n drukke whale gezien. oprecht zonder dolle honderden mensen hier op 1 plekje.. zo bizar dat dat zo goed als lagloos is.
Welke servers zijn toxic? Nadeel van F2P, elke malloot kan hier terecht komen.
nou.. vooralsnog nog geen maar die zullen ver vast komen..Westland1940 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:44:
Welke servers zijn toxic? Nadeel van F2P, elke malloot kan hier terecht komen.
de malloten verdwijnen wel vaak snel weer in zon games
en er komt vast een malloten server later omdat de andere servers vol gaan en richting end game
Ik ben echt te lang bezig met de Character creator. Maakt de keuze van een outfit nog uit?
Kan je later nog gratis je appearance veranderen?
[ Voor 22% gewijzigd door Westland1940 op 09-10-2024 19:39 ]
neeWestland1940 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:38:
Ik ben echt te lang bezig met de Character creator. Maakt de keuze van een outfit nog uit?
je kan ook een quickfix doen he..
Ik ruik compensatie.We will have an update at 12:30AM PT (7:30AM UTC) on October 10. Downtime will last approximately 5 hours and address mobs occasionally not spawning in some locations. We appreciate your patience while we complete this work.
Thanks, ik begreep deze al niet
:fill(white):strip_exif()/f/image/YYMepCptxKah71oIwZMFZ7s8.png?f=user_large)
Gisteren ook begonnen met spelen. Gekozen voor staff en wand omdat ik wel wil gaan healen / supporten. Eens kijken of ik ook zover als level 50 kom.
Vind het verder wel een ingewikkeld spel met veel systemen waarvan je ze toch wel moet begrijpen. Nu snap ik het upgraden etc van de wapens natuurlijk maar waar ik wat op vast loop is de skills. Welke skills moet ik nou kiezen om te upgraden? En worden ze dan op level 2 een hogere tier (blauw dus)
Iemand een goede guide gevonden? En maakt het nog uit welk wapen je primair gebruikt? Ben nu level 13 volgens mij maar heb nog geen enkel skillboek gebruikt :-)
Vind het verder wel een ingewikkeld spel met veel systemen waarvan je ze toch wel moet begrijpen. Nu snap ik het upgraden etc van de wapens natuurlijk maar waar ik wat op vast loop is de skills. Welke skills moet ik nou kiezen om te upgraden? En worden ze dan op level 2 een hogere tier (blauw dus)
Iemand een goede guide gevonden? En maakt het nog uit welk wapen je primair gebruikt? Ben nu level 13 volgens mij maar heb nog geen enkel skillboek gebruikt :-)
Ik kwam deze tegen en er staan goede tips in. Weet niet of ik de skill rotation zo leuk vind, maar in de basis voor early game geeft het goede info.Tribunus schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:00:
Zelf ook met een Staff/wand char bezig en ben erg casual, dus ben maar een beetje aan het aanprutsen. Wel een mooi spel en gelukkig is alle dialoog zowat te skippen!
Alleen jammer dat je in een beest veranderd om te rennen/vliegen. Ook dat vrolijke helpertje vind ik wat minder, gelukkig kun je die in de settings uitzetten.
Je hebt geen guide nodig tot level 50. Volg de main quest en doe af en toe een event en je bent er binnen 20 uur. Voor gear hoef je je eigenlijk nergens druk over te maken tot paars. Met blauw gear is het handig om de essentie te snappen van de build die je wil gebruiken. Ik heb de onderstaande gebruikt. Die geeft ook een prioriteit aan je skill upgrades aan. Het maakt niet echt uit welke je primaire wapen is. Je switched automatisch wanneer je een skil gebruikt van de een naar de ander.Tribunus schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:00:
Gisteren ook begonnen met spelen. Gekozen voor staff en wand omdat ik wel wil gaan healen / supporten. Eens kijken of ik ook zover als level 50 kom.
https://maxroll.gg/throne...and-staff-pve-build-guide
[ Voor 5% gewijzigd door Lukin op 10-10-2024 11:00 ]
Hmm, die prioriteit voelt wel wat raar aangezien ik eerst wil levelen natuurlijk en dan waarschijnlijk niet zo veel hoef te healen. Maar ben nog maar low level dus geen idee. Gaan skills van groen naar blauw als je ze ver genoeg geleveld hebt? Of moet je dan ergens een "nieuwe" versie van die skill leren?Lukin schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:53:
[...]
Je hebt geen guide nodig tot level 50. Volg de main quest en doe af en toe een event en je bent er binnen 20 uur. Voor gear hoef je je eigenlijk nergens druk over te maken tot paars. Met blauw gear is het handig om de essentie te snappen van de build die je wil gebruiken. Ik heb de onderstaande gebruikt. Die geeft ook een prioriteit aan je skill upgrades aan. Het maakt niet echt uit welke je primaire wapen is. Je switched automatisch wanneer je een skil gebruikt van de een naar de ander.
https://maxroll.gg/throne...and-staff-pve-build-guide
Ik had geen enkele moeite om te levelen via die progressie. De essentie achter die skill upgrade prioriteit is dat je maar beperkte resources hebt die je kan gebruiken om up te graden. Het is het beste om die te investeren in de skills die je ook later nog constant gaat gebruiken. Zo heb je het meeste rendement van je resources.Tribunus schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:58:
[...]
Hmm, die prioriteit voelt wel wat raar aangezien ik eerst wil levelen natuurlijk en dan waarschijnlijk niet zo veel hoef te healen. Maar ben nog maar low level dus geen idee. Gaan skills van groen naar blauw als je ze ver genoeg geleveld hebt? Of moet je dan ergens een "nieuwe" versie van die skill leren?
Skills gaan inderdaad van groen (level 1 t/m 5) en dan blauw (1 t/m 5) en dan paars (1 t/m 5). Dat doe je via de skill books met de relevante kleur. Er is wel een onderscheid tussen actieve en passieve skill books. Ik heb eerst al die skills naar blauw level 1 getild voordat ik level 50 was. Daarna pas gaan kijken wat ik naar paars wilde tillen maar het kwam vrijwel overeen met wat daar staat. Dat doe je via je skill menu (via het hoofd menu) dan zie je een klein pijltje bij de skills waar je de resources voor hebt om up te graden. Als je daar op klikt dan kom je in het menu waar je kan upgraden.
Je hebt een minimum aantal skill books nodig om een upgrade te kunnen starten. Dat betekent niet dat hij altijd dat aantal gaat gebruiken in die upgrade. Een upgrade betekent ook niet gelijk een level up. Soms heb je meerdere nodig. Per keer dat je dit doet gebruikt hij ook niet altijd alle boeken voor die poging. Er zit namelijk wat RNG ingebakken waarbij je verschillende hoeveelheden exp per book kan krijgen. Je kan ook aanvinken dat hij gewoon door moet gaan met experience er tegen aan gooien totdat er een hoger level bereikt is. Dat is een klein vinkje in het upgrade menu.
[ Voor 30% gewijzigd door Lukin op 10-10-2024 12:08 ]
Ik moet juist wel lachen om dat helpertje, maar het is een heel verschil welke je kiest. Sommige zijn cheesy, andere weer wat scherper. Daarnaast vind ik deze vorm van autoloot superfijn, zeker wanneer je lekker in grind/kill modus gaat met auto next target. Dan is het echt een killing spree en is die smurf/amitoi een zeer dankbare lootcollector die netjes aangeeft wanneer er special items droppen en kan ik de chat lekker ongelezen laten.Welja schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:16:
[...]
Ik kwam deze tegen en er staan goede tips in. Weet niet of ik de skill rotation zo leuk vind, maar in de basis voor early game geeft het goede info.
Zelf ook met een Staff/wand char bezig en ben erg casual, dus ben maar een beetje aan het aanprutsen. Wel een mooi spel en gelukkig is alle dialoog zowat te skippen!
Alleen jammer dat je in een beest veranderd om te rennen/vliegen. Ook dat vrolijke helpertje vind ik wat minder, gelukkig kun je die in de settings uitzetten.
Kan ook zijn dat ze mij pas na 2 weken gaan irriteren waar dat bij jou al na een paar dagen is. Ik ben nu eenmaal wat langzamer
Er zijn op MaxRoll vaak zowel "levelling builds" als "vanaf level 50 builds" te vinden voor diverse games. Ik vermoed dat het zwaartepunt voor een levelling of na 50 build compleet anders zal zijn in de guides.Tribunus schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:58:
[...]
Hmm, die prioriteit voelt wel wat raar aangezien ik eerst wil levelen natuurlijk en dan waarschijnlijk niet zo veel hoef te healen. Maar ben nog maar low level dus geen idee. Gaan skills van groen naar blauw als je ze ver genoeg geleveld hebt? Of moet je dan ergens een "nieuwe" versie van die skill leren?
*edit, ff opgezocht en screenie gemaakt.
/f/image/7K3vHI9a1QhW0m95cr1nA0kH.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Ngangatar op 10-10-2024 12:51 ]
Groene skills kan je levellen tot level 6, daarna gaan ze vanzelf over naar blauw level 1.Tribunus schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:58:
[...]
Groene gear kan je ook levellen tot level 6, daarna kan je deze "dumpen" in een blauw level 0wapen/armor/accessoire van dezelfde soort, om daarmee dus je groene level 6, te dumpen in je blauwe level 0, en daardoor een blauwe level 3 te maken.
Ik hoop dat dit logisch klinkt..... Samenvattend:
- Green item levellen tot lvl 6
- Blauw soortgelijk item van level 0 kiezen
- Eerdergenoemd green item in blauw level 0 dumpen
- = blauw item lvl 3
[ Voor 6% gewijzigd door Ngangatar op 10-10-2024 12:58 ]
Is er nog plek in een guild op Zenith? Krijg af en toe random invites maar join liever een guild met mensen hier.
Ben pas lvl20 maar wil/kan de komende tijd er wat meer tijd in steken.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Is er een overzicht met system settings die ik in moet stellen zoals auto next target wat @Ngangatar zei.
PSN: Kidjuh
Ik haalde ze uit dit filmpje.Kidjuh schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:47:
Is er een overzicht met system settings die ik in moet stellen zoals auto next target wat @Ngangatar zei.
Als je een blauw item +1 hebt, en je upgrade het met een groen +6. Maakt het dan +4?
Of werkt het alleen met een blauw 0 item?
Of werkt het alleen met een blauw 0 item?
Ja ik ben eigenlijk pas gaan skill levelen toen ik al 50 wasTribunus schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:00:
maar heb nog geen enkel skillboek gebruikt :-)
Toen kon ik alle skills die ik gebruikte vanaf level 50 gelijk allemaal naar blauw upgraden. Moet ze nu nog naar paars doen though maar wilde eerst even "zeker" weten wat ik wilde gebruiken.
Denk wel als je wilt focussen op healen dat je je healing skills een beetje wil focussen (heb de healguides niet gelezen) maar verwacht dat de healing anders een beetje laag is op een gegeven moment wanneer iedereen's HP hoger wordt.
[ Voor 21% gewijzigd door Ricmaniac op 10-10-2024 15:47 ]
Iemand online die mij kan inviten in de guild Resurrection op Zenith? Deze zit op dit moment vol dus kan zelf geen aanvraag doen
Zie dat een aantal in dit topic op Zenith spelen. Die staat helaas niet eens meer in de lijst voor server transfers
. Ik zit op de server Adriana, maar veel spelers daar zijn wat meer oost Europeaans/Russisch/Turks. Daar versta ik dus helemaal niks van
.
Ben wel benieuwd welke servers voornamelijk Engels talig zijn, dan kan ik mijn transfer er deze week nog door drukken!
Ben wel benieuwd welke servers voornamelijk Engels talig zijn, dan kan ik mijn transfer er deze week nog door drukken!
je kan elke dag 2 transfers kopen though dus je zou meerdere servers af kunnen gaan.SirStranger schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 20:41:
Zie dat een aantal in dit topic op Zenith spelen. Die staat helaas niet eens meer in de lijst voor server transfers. Ik zit op de server Adriana, maar veel spelers daar zijn wat meer oost Europeaans/Russisch/Turks. Daar versta ik dus helemaal niks van
.
Let wel op als je naar een Early Access server gaat je niet meer naar een Full launch server kan transferen
Ik ga vandaag wat mensen kicken die inactive zijn dus er komt weer plek. Ben zelf alleen komende 3 dagen druk met werk en minder tijd om te spelen. Stuur anders even je in game naam door dan weet ik welke wij kunnen accepteren.Tribunus schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 19:58:
Iemand online die mij kan inviten in de guild Resurrection op Zenith? Deze zit op dit moment vol dus kan zelf geen aanvraag doen
Ik ga wat ruimte maken in de guild. Als je even in game naam doorstuurt zorg ik dat je geaccepteerd word als je applied. Vanmiddag maak ik wat ruimte in de guild en dan kan je als het goed is een request om te joinen doenJohnnyV76 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:39:
Is er nog plek in een guild op Zenith? Krijg af en toe random invites maar join liever een guild met mensen hier.
Het is trouwens wel lastig om inactivity te spotten vind ik.
Je kan sorteren op last online maar dan heb je dat je maar tot 1 dag ziet. Daarna veranderd de status naar unkown. en weet je dus niet of het 5 dagen is of gewoon iemand die een dagje weg is =p
Je kan dat dan nog doen met activity punten maar vind dat niet geheel representatief
Je kan sorteren op last online maar dan heb je dat je maar tot 1 dag ziet. Daarna veranderd de status naar unkown. en weet je dus niet of het 5 dagen is of gewoon iemand die een dagje weg is =p
Je kan dat dan nog doen met activity punten maar vind dat niet geheel representatief
[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 11-10-2024 07:45 ]
Zijn wapens en armor ook level capped, nee toch? ik vraag me af of ik bijvoorbeeld die pouch die je kan kopen waar eventueel epics in zitten ook nu al kan openen of niet.
[ Voor 55% gewijzigd door Tribunus op 11-10-2024 14:28 ]
Oh je bedoelt of je een bepaald level nodig hebt voor een bepaalde gearTribunus schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:27:
Zijn wapens en armor ook level capped, nee toch? ik vraag me af of ik bijvoorbeeld die pouch die je kan kopen waar eventueel epics in zitten ook nu al kan openen of niet.
Dat maakt toch niet uit..
Als het zo is zet je het in de storage zo lang
Welke server zitten de mensen hier? Maakt het nog uit welke je pakt qua land van afkomst enzo? Ik wil geen server met alleen Duitsers en Fransen
nope maakt niet uit. je kan gelijk op low level die epic er uit krijgenTribunus schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:27:

Inmiddels de meeste rek uit m'n gear
Er zijn nog drie uprades die ik nodig heb;
Excavator's Mysterious Scepter - Ik heb alles al klaar om deze te max-traiten. Maar m'n guild heeft hier geen prio voor en als hij dropped wordt het rollen.
Shock Commander Visor - Dit gaat lastig worden. We hebben er al 4 gehad, maar onze tanks krijgen prio over healers en ik heb deze écht nodig voor mijn build. Maar vrees dat dat nog wel wat maanden kan duren.
Collar of Decimation - Echt om moedeloos van te worden. Ik farm al een week Butcher's Canyon maar de blue drop krijg ik maar niet.

Dit is uiteindelijk mijn full build: https://questlog.gg/thron...HeartBind?build-id=255170
Heb verder ook redelijk goede opbrengst uit de auction gehaald:

Vermaak me verder prima. Ben vooral aan het uitkijken naar het arena seizoen en de november update.
Dan komen er nieuwe dungeons waar we waarschijnlijk betere accessories kunnen gaan loten.
[ Voor 5% gewijzigd door Valandin op 12-10-2024 01:38 ]
Heel nice! ik heb nog een lange weg te gaanValandin schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 01:38:
[Afbeelding]
Inmiddels de meeste rek uit m'n gear
Er zijn nog drie uprades die ik nodig heb;
Excavator's Mysterious Scepter - Ik heb alles al klaar om deze te max-traiten. Maar m'n guild heeft hier geen prio voor en als hij dropped wordt het rollen.
Shock Commander Visor - Dit gaat lastig worden. We hebben er al 4 gehad, maar onze tanks krijgen prio over healers en ik heb deze écht nodig voor mijn build. Maar vrees dat dat nog wel wat maanden kan duren.
Collar of Decimation - Echt om moedeloos van te worden. Ik farm al een week Butcher's Canyon maar de blue drop krijg ik maar niet.
[Afbeelding]
Dit is uiteindelijk mijn full build: https://questlog.gg/thron...HeartBind?build-id=255170
Heb verder ook redelijk goede opbrengst uit de auction gehaald:
[Afbeelding]
Vermaak me verder prima. Ben vooral aan het uitkijken naar het arena seizoen en de november update.
Dan komen er nieuwe dungeons waar we waarschijnlijk betere accessories kunnen gaan loten.
Heb ook nog bijna niks gedaan op 50 though. maar 1 dungeon waar ik niks van kreeg. "helaas" mijn tokens laten cappen al 2 dagen
Met die lucent is het wel nice dat jij zo vroeg al zo veel bezig was denk ik. Sommige items zijn nu al (logisch) een stuk minder waard. Toch is het mij ook al gelukt om 320 lucent te verdienen met amper wat gedaan te hebben.
Gezien jou ervaring. Heb jij toevallig de guides op maxroll gezien? is dat een beetje evenarend als de builds op questlog.gg die jij linkt of kan je beter daar builds zoeken?
De eerste uurtjes gehad op de server Basilisk. Het is echt voor het eerst dat een MMORPG grafisch zo mooi is, en goede performance heeft. Hoewel de Witcher 3 alweer uit 2015 komt, is dit grafisch wel gelijkwaardig.
Ik hoop dat dit mij uren zoet houdt, echt een toffe wereld.
Ik hoop dat dit mij uren zoet houdt, echt een toffe wereld.
Ik ken de meeste mensen die de guides schrijven op Maxroll wel. Zijn allemaal goede startpunten.Ricmaniac schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 09:12:
[...]
Heel nice! ik heb nog een lange weg te gaanben pas 1700 powerlvl.
Heb ook nog bijna niks gedaan op 50 though. maar 1 dungeon waar ik niks van kreeg. "helaas" mijn tokens laten cappen al 2 dagenook die abyssal contracts zijn nu gecapped op 20k. Doel is om dit weekend iig beide een stuk weg te werken en wat meer gear te fixen.
Met die lucent is het wel nice dat jij zo vroeg al zo veel bezig was denk ik. Sommige items zijn nu al (logisch) een stuk minder waard. Toch is het mij ook al gelukt om 320 lucent te verdienen met amper wat gedaan te hebben.
Gezien jou ervaring. Heb jij toevallig de guides op maxroll gezien? is dat een beetje evenarend als de builds op questlog.gg die jij linkt of kan je beter daar builds zoeken?
Het ding in dit spel is wel dat er héél erg veel meta kan zijn. Ik ervaar het spel best als balanced.
Heel veel keuzes die je in dit spel maakt zijn echt gebaseerd op omstandigheden en welke server je speelt.
In mijn geval zijn crossbow spinners erg aanwezig.. Daarmee is de "meta" staff/wand melee evasion / ranged evasion waardeloos. In mijn geval is het als healer dus beter om melee evasion / ranged endurance te bouwen.
Als je dat wilt berekenen;
Ranged Evasion vs Ranged Endurance
Evasion. Als staff/wand met goede gear heb je ongeveer;
1100 unbuffed ranged evasion
1500 buffed ranged evasion
Crossbow spelers hebben vaak zo'n 1150 hit rate.
1100 = ((1100-1150)/(1100-1150+1000))x100 = -5% chance to dodge
1500 = =((1500-1150)/(1500-1150+1000))x100 = 26% chance to dodge
Endurance
800 ranged endurance heb je nu (ik heb overigens inmiddels 920 ranged endurance)
1000 ranged endurance kan je halen in november als er nieuwe loot in de dungeons komt.
1045 crit van de vijand;
800 endurance: =((1045-800)/(1045-800+1000))x100 = 19,7% crit rate.
1000 endurance: =((1045-1000)/(1045-1000+1000))x100 = 4% crit rate.
Goed om te weten; een crit in dit spel is dat je je max damage rolled. Als je full evasion bouwt kan de crossbower je dus eigenlijk perma critten. Een crossbow haalt de meeste damage uit zijn multiple hits die critten. Met evasion heb je alleen je buff-window om überhaupt te dodgen, en de hits die je dan wel raken zullen je al snel one shotten.
Met ranged endurance raken ze alle hits, maar rollen ze niet max damage. Hierdoor kan ik 2-3 spinners die op me springen nog outhealen. Ranged endurance is ook weer niet per definitie beter, voor sommige wapens is evasion weer beter. En dan hangt het dus ook nog af van wat er allemaal op je server speelt. Gearen is dus behoorlijk dynamisch.
Idem dito voor je skill builds. Alles wat je op maxroll leest is een goed startpunt, maar kan nog behoorlijk wat getweakt worden naar eigen wens en inzicht.
Het antwoord op je vraag is dus; Ja de maxroll guides zijn goed
Leuke discussies hierboven
.
Ik ben gisterenavond na een casual weekje lvl 50 geworden, maar moet nog beginnnen met de eerste instances. Ben terughoudend vanwege de vele gesprekken in chat, waar mensen in de laatste paar seconden van de instance een kick krijgen. Ik ben sowieso al geen grote fan van pugging, en mijn maten sluiten nog niet echt aan, dus ik zal er dit weekend toch aan moeten geloven
.
Ik ben gisterenavond na een casual weekje lvl 50 geworden, maar moet nog beginnnen met de eerste instances. Ben terughoudend vanwege de vele gesprekken in chat, waar mensen in de laatste paar seconden van de instance een kick krijgen. Ik ben sowieso al geen grote fan van pugging, en mijn maten sluiten nog niet echt aan, dus ik zal er dit weekend toch aan moeten geloven
Tot mijn verbazing kom ik deze game in de PS5 store tegen. Mensen die deze game op console spelen en kunnen toelichten hoe dit speelt en draait?
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
heel goed.Frez schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:34:
Tot mijn verbazing kom ik deze game in de PS5 store tegen. Mensen die deze game op console spelen en kunnen toelichten hoe dit speelt en draait?
Met controller speelt ook verassend goed. speel op pc maar heb ook controller daar geprobeerd en best goed over de controlls nagedacht
Schijnt alleen dat je moeilijk kan chatten en dat sommige UI elementen moeilijk te gebruiken zijn. Buiten dat hoor ik niets negatiefs. Het spel is gratis dus niets houdt je tegen om het gewoon te proberen.Frez schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:34:
[ Voor 8% gewijzigd door Lukin op 12-10-2024 19:25 ]