Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:47
Afbeeldingslocatie: https://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/2429640/capsule_616x353.jpg
https://www.playthroneandliberty.com/en-us/
https://store.steampowere...29640/THRONE_AND_LIBERTY/

Het begon als de spirituele opvolger van Lineage 2, daarna Project TL werd genoemd en inmiddels bekend is als Throne & Liberty. Het spel van NCsoft (o.a.Guild Wars, Lineage, Blade & Soul) is inmiddels een aantal maanden live in Korea en de globale release door Amazon Games komt er aan.

Global Launch
Op 1 oktober zal de 'Global Launch' zijn in de Amazon gebieden.
Met de Early Access packs kan je 5 dagen eerder spelen.

https://store.steampowered.com/sub/1080736/
https://store.steampowere...arly_Access_Pack__Deluxe/
https://store.steampowere...ly_Access_Pack__Ultimate/

Buiten de Amazon gebieden is het spel al speelbaar via NC.

In Korea draait het spel sinds december en het is een kriem om daar in te komen, maar op YouTube zijn al wat filmpjes te vinden over het spel en ik moet zeggen dat ik voorlopig gecharmeerd ben van het spel. Ik ga de beta zeker spelen en waarschijnlijk het spel zelf ook.

Een eerste indruk van TheLazyPeon, al is deze al 2 maanden oud en heeft het spel zeer regelmatig fixes en (balance) updates.

En nog een indruk van een speler die al een heel aantal uren richting endgame zit;

[ Voor 15% gewijzigd door TheBrut3 op 02-09-2024 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Net een filmpje gekeken van een Castle Siege, dat was voor mij één van de beste punten van Lineage 2. Hier lijkt het ook weer geweldig in elkaar te zitten en ondanks alle spelers vrij soepel te draaien. Ik kom weer helemaal in de vibe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-05 03:27
iemand die weet hoelang maintenance duurt?

kan nergens een schema vinden. Beta maintenance dat is wel het vreemde zou niet zo lang moeten duren lijkt me.

Speel in ieder geval op Europe 2. Tweakers guild gemaakt aangezien die er nog niet was.. is maar tijdelijk maar toch handig om de quest rewards voor in een guild te zitten te hebben.

verder leuke game maar mis wel net als bij black desert de klassieke drops.
dat alles op 1 wapen gefocused is die je dan weer upgrade vind ik jammer.

de charme van l2 bijv was mats verzamelen om te craften, targeted mobs killen voor die material drop chance enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:58
Helaas heb ik geen Closed Beta invite gehad, dus kon niet spelen. Wel erg jammer, aangezien ik bij Amazon ook New World behoorlijk veel gespeeld heb. Nog maar even afwachten op een Open Beta of een release date.

Ik verwacht sowieso niet heel veel andere dingen dan de Koreaanse versie, maar ik hoorde wel dat er in Korea rond juni een grote update gaat komen. De verwachting is dat de Global release rond dezelfde tijd gaat zijn. Bevestigd is al dat de Global release gelijk gaat zijn aan de Koreaanse release, dus dat is wel mooi.

TheLazyPeon filmpje ook gezien toen hij uit was, maar was het nog niet eens met een aantal zaken (negatiever dan ze daadwerkelijk zijn). Ik kijk wel een aantal YouTubers, maar zoals de game eruit ziet, de spells, abilities, etc., die zijn er best gaaf uit. Ook genoeg mobility in de classes zoals ik kan zien in de gameplay.

Ik denk dat de game best wel veel potentie kan hebben, omdat de basis er gewoon heel erg geod uit ziet. Ook hoe de game loopt, met zoveel mensen tijdens een siege, dat ziet er gewoon super gaaf uit. Wat mij ook opvalt is dat ondanks de grote hoeveel mensen, dat het nog duidelijk is wat er gebeurd (met bijv. Action Combat MMO's is dat toch wel veel minder).

Ook als je TL vergelijkt met Ashes of Creation (welke nog in ontwikkeling is), dan is het verschil echt wel groot. Hoe afgewerkt TL is vergeleken met Ashes, dan zie ik dat als heel erg positief.

Ik kijk er eigenlijk wel heel erg naar uit, ga ook zeker weten TL spelen zodra deze uit is :)

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:47
Ik hoop dan wel dat ze zo slim zijn om TL begin juni uit te brengen en niet gaan concurreren met de Elden ring DLC, want die wedstrijd gaan ze niet winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
Ambition88 schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:44:
Ik hoop dan wel dat ze zo slim zijn om TL begin juni uit te brengen en niet gaan concurreren met de Elden ring DLC, want die wedstrijd gaan ze niet winnen.
Volgens mij is het idee Q2 (dat was het destijds), dus ben benieuwd. Probleem is ook dat de nieuwe FFXIV expansion gereleased wordt, dus wordt een pittige maand. Ik vermoed dat de release niet eerder komt, dus dan wellicht eerder juli dan eerder.

De beta is ook wel laat gekomen, want het idee was om dat al in Q1 te doen, dus wie weet wordt het zelfs begin Q3 voor Throne and Liberty. Ik blijf gewoon rustig wachten anders wordt ik veel te hyped :p

Ik wil nog wat meer filmpjes kijken, maar Crossbow + Dagger lijkt nu nog wel m'n favoriet te zijn. Ziet er gewoon leuk uit :)

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eehbiertje
Heb de beta gespeeld.. mag er niet veel over zeggen natuurlijk. maar wat ik merkte was dat als je niet een die hard pvp'er / gamer bent of in een top guild / alliance zit. je de game beter links kan laten liggen.

Pvp is de main focus van de game. en Pve is eigenlijk maar een beetje bijzaak/aanwezig tot 50.
pvp willen ze aanpakken omdat ze vooral veel kritiek hierop krijgen vanuit het westen dat de pve player niets te doen heeft. (geen professions / gathering / niet genoeg quests farming etc)

In juni moet er in korea een 2e castle komen met de area's wat ik begreep.
ze zijn aan het kijken naar het pvp systeem omdat de server nu gewoon locked is met 1 Guild/Alliance die de castle bezit en de rest die er maar om kan vechten.

1 groot zerg fest en de rest die dus eigenlijk beetje uit een gedeelte van de content gelocked is.

het is dat het f2p is maar anders liet ik de game aan mij voorbij gaan denk ik. leuk voor 2 maandjes en dan door.

[ Voor 52% gewijzigd door eehbiertje op 20-04-2024 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
eehbiertje schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 09:50:
Heb de beta gespeeld.. mag er niet veel over zeggen natuurlijk. maar wat ik merkte was dat als je niet een die hard pvp'er / gamer bent of in een top guild / alliance zit. je de game beter links kan laten liggen.

Pvp is de main focus van de game. en Pve is eigenlijk maar een beetje bijzaak/aanwezig tot 50.
pvp willen ze aanpakken omdat ze vooral veel kritiek hierop krijgen vanuit het westen dat de pve player niets te doen heeft. (geen professions / gathering / niet genoeg quests farming etc)

In juni moet er in korea een 2e castle komen met de area's wat ik begreep.
ze zijn aan het kijken naar het pvp systeem omdat de server nu gewoon locked is met 1 Guild/Alliance die de castle bezit en de rest die er maar om kan vechten.

1 groot zerg fest en de rest die dus eigenlijk beetje uit een gedeelte van de content gelocked is.

het is dat het f2p is maar anders liet ik de game aan mij voorbij gaan denk ik. leuk voor 2 maandjes en dan door.
Ik had begrepen dat er ook recent Co-op PvE dungeons waren toegevoegd aan de game (5 dungeons die erbij waren gekomen). 3 in Hard Mode en 2 met compleet nieuwe mechanics. Ik kan natuurlijk niet vragen of deze erin zitten, maar deze zitten als het goed is in de game. Ook hoorde ik dat de drops hiervan zeker relevant zijn (weet niet of dit er inmiddels inzit).

Onderdeel worden van een guild, ik had al zo'n vermoeden. Wat voor mij prima is, daar gaat het bij mij in een MMO om. PvE/PvP fun with friends :)

Uiteindelijk hoorde ik dat er nog wel PvP/PvE uitdagingen waren, vooral met de grote guilds. Maar de developers gaven aan dat ze druk bezig zijn met het veranderen van bepaalde systems.

Ik ben wel hyped voor de game, de combat ziet er gaaf uit (en zeker interessant voor nu en in de toekomst). Natuurlijk nog even afwachten.

Er zijn wel een aantal dingen die ik inderdaad ook miste, professions en andere non PvP/PvE systemen (Housing, Questlines, Exploration Achievements, Puzzles, Minigames etc.). Denk zeker dat een MMO wel een soortgelijk iets moet hebben voor de spelers die af en toe wat casualer iets willen doen, maar dit ga ik ook meemaken zodra de game uit is.

Ik hoop dat ze de komende maanden gaan vertellen wat er in de grote "June" update gaat komen, we shall see :)

Nog een recent filmpje van een YouTuber

[ Voor 3% gewijzigd door Diigii op 23-04-2024 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eehbiertje
@Diigii Laat ik het zo zeggen. in een week beta tijd heb ik denk ik 60% van de content gezien.

Guild battles / Raid bosses / Castle sieges niet dan.

Opzich zit de game goed in elkaar. Voor de echte "end" PVP Gear ben je wel even bezig.
Blue heb je na 1 dag dit een beetje upgraden is ook zo gebeurd.
en als je beetje farmed heb je ook zo purple gear (4/5 dagen)

in groepsverband helemaal. dit is dan de standaard gear... echt super specific builds waarbij je drops moet hebben van bosses etc niet mee geteld.

nouja voor je echt min/maxed gear hebt ben je wel even bezig.
persoonlijk ben ik gewoon bang dat ik er na 2 maand max flauw van ben omwille de huidige content en als je die niet in een die hard guild zit je dus weinig te doen hebt behalve farmen voor gear
En dit dus ook weer gefocused op PVP gear is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Ambition88 schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:44:
Heel ander genre lijkt mij.
eehbiertje schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 09:50:

Dat blijft altijd een probleem met pvp spellen, moeilijk te balanceren. Ze kunnen een maximum zetten op guild en alliance members, maar als meerdere alliances onderling afspraken maken is daar weinig aan te doen.
Diigii schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:24:
Ik kan natuurlijk niet vragen of deze erin zitten, maar deze zitten als het goed is in de game. Ook hoorde ik dat de drops hiervan zeker relevant zijn (weet niet of dit er inmiddels inzit).
Kan wel. Alles in Korea is niet NDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
@eehbiertje Ik hoorde wel dat daarom de Koreanen nog niet helemaal happy zijn met de game, omdat er geen "eindeloze" content is, zoals in Lost Ark of Black Desert. Natuurlijk over te discusseren wat eindeloos is, maar zoals Black Desert duurt het enorm lang om een beetje degelijke end-game gear te hebben. Vooral omdat er veel RNG aan vast zit om gear te upgraden.

Voor mij is er een middenweg, eindeloze grinds is en blijft een lastig ding, vooral voor casual spelers. Dan hoop ik dat ze nog meer content gaan toevoegen zodat wij de komende 4-6 maanden content hebben. Daarom is het ook zo lastig zonder professions of iets, we gaan het meemaken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:34

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ah eindelijk een topic van deze MMO :P

Ik speel een tijdje op en af op de Koreaanse servers.. niet hoog ofzo hoor begin meestal opnieuw omdat ik hem dan weer even links had laten liggen :P Toevallig vandaag weer opgestart en ben level 10.

Weet het gewoon nog niet met deze game. Een nieuwe MMO gaat sowieso altijd leuk zijn in het begin hoor als het weste hem op pakt word straks groots voor 1 a 2 weken denk ik.. Maar daarna, geen idee

Het class systeem is wel nice. Gewoon je wapens equipen en dan ben je dat.
Net als hoe new world dat eigenlijk doet. Attributen maken wel nog wat uit maar je kan dat resetten.

Speelde Dagger Greatsword en nu Dagger Longbow. Longbow lijkt me wel nice.

Grafisch en Aestetisch is de game ook gewoon wel nice. Het is geen mooiste mmo die er is denk ik. Maar ingame is het allemaal mooier en soepeler dan het oogde in de video's.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Ricmaniac schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 01:32:
Ah eindelijk een topic van deze MMO :P

Ik speel een tijdje op en af op de Koreaanse servers.. niet hoog ofzo hoor begin meestal opnieuw omdat ik hem dan weer even links had laten liggen :P Toevallig vandaag weer opgestart en ben level 10.

Weet het gewoon nog niet met deze game. Een nieuwe MMO gaat sowieso altijd leuk zijn in het begin hoor als het weste hem op pakt word straks groots voor 1 a 2 weken denk ik.. Maar daarna, geen idee

Het class systeem is wel nice. Gewoon je wapens equipen en dan ben je dat.
Net als hoe new world dat eigenlijk doet. Attributen maken wel nog wat uit maar je kan dat resetten.

Speelde Dagger Greatsword en nu Dagger Longbow. Longbow lijkt me wel nice.

Grafisch en Aestetisch is de game ook gewoon wel nice. Het is geen mooiste mmo die er is denk ik. Maar ingame is het allemaal mooier en soepeler dan het oogde in de video's.
Wat ik van de Koreanen hoor is dat er uiteindelijk niet extreem veel end-game content is als je je gear hebt, dus niet het "eindeloze" grinden zoals in Lost Ark of Black Desert. In principe vind ik dat prima, maar je moet natuurlijk wel iets te doen hebben :p

Weet je of er al iets bekend is over de grote update die gaat komen? Ben namelijk wel benieuwd.

En de game ziet er op de filmpjes en streams al super nice uit, ben ook wel benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Nee weet niks over de grote update.
Mezelf niet echt mee bezig gehouden laatste tijd.
En de game ziet er op de filmpjes en streams al super nice uit
Dit doet mij echt helemaal niks meer.. gameplay is ALLES bij MMO's voor mij tegenwoordig.
Moet je maar eens de game Nightcrow bekijken. laatst uitgekomen en miss uurtje gespeeld. nog nooit zo'n slechte shit mmo gespeeld haha. Maar visueel heel mooi.

Het is makkelijk om iets moois te maken tegenwoordig met UE5 en AI en technologieën etc :P

Maar Throne en liberty is zeker geen lelijke game nee.
wat ik al eerder aankaarte though. Nieuwe MMO releases zijn altijd leuk in het begin wanneer "iedereen" het speelt. Als ik er 1 maand vol plezier uit haal is het mij al waard :P en in korea was het wel wat langer dan 1 maand. Maar de grootste deel endgame is PvP dus als dat je niet zit is het al jammer

[ Voor 11% gewijzigd door Ricmaniac op 06-05-2024 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Diigii schreef op maandag 6 mei 2024 @ 20:11:
Wat ik van de Koreanen hoor is dat er uiteindelijk niet extreem veel end-game content is als je je gear hebt,
Ik begrijp dat het toch wel even duurt voor je de skills en BIS items op maximum hebt.
Ricmaniac schreef op maandag 6 mei 2024 @ 21:06:
Maar de grootste deel endgame is PvP dus als dat je niet zit is het al jammer
PvP vind ik altijd heel moeilijk. Ik vind het wel leuk, maar het moet weinig tot geen gevolgen hebben. Ik wil niet een week aan XP grinds kwijtraken door PvP. En ik begreep dat Korea er redelijk aan onderdoor gaat omdat massive zergs zijn, dat is ook zonde. Hebben die zergs dan niet door dat ze zelf het spel kapot maken voor de lange termijn?

Ik vond overigens het PvP flag systeem van Lineage II wel goed. Paarse status als je iemand aanvalt, beide paars wanneer je gaat vechten en na een tijdje weer gewoon wit. Echter als je mensen afmaakt zonder dat ze terugvechten wordt je rood en als je dan dood gaat kan je daadwerkelijk items droppen.

Sowieso hoop ik dat ik de L2 tijden wat kan herleven door T&L. In mijn herinnering het beste/leukste spel wat ik ooit heb gespeeld, maar dat kan inmiddels ook geromantiseerd zijn gezien het zo'n kleine 20 jaar geleden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

TheBrut3 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:32:
[...]

Ik begrijp dat het toch wel even duurt voor je de skills en BIS items op maximum hebt.

[...]

PvP vind ik altijd heel moeilijk. Ik vind het wel leuk, maar het moet weinig tot geen gevolgen hebben. Ik wil niet een week aan XP grinds kwijtraken door PvP. En ik begreep dat Korea er redelijk aan onderdoor gaat omdat massive zergs zijn, dat is ook zonde. Hebben die zergs dan niet door dat ze zelf het spel kapot maken voor de lange termijn?
Ja kans is groot though dat ze wel changes daarin maken voor de Western versie. Omdat wij nou eenmaal minder diehard zijn dan in Korea :P

Maar ik heb zo'n idee dat ze best wel hoog inzetten op deze mmo en er genoeg content uitinedelijk toegevoegd word maar misschien niet in het begin.

In het begin heb je altijd even veel te doen en dan vind ik het niet erg tegenwoordig als ik een spel even een paar maanden aan de kant leg om bij nieuwe content weer terug te komen. Houd het fresh.

Aan 1 kant wil je een MMO waar je het gevoel hebt dat het geen waste is om je tijd in te stoppen en er vol voor gaan maar dat is tegenwoordig gewoon niet realistisch meer denk ik :+

Over de jaren komen er gewoon steeds meer games uit waar ik plezier mee heb en afwiseeling tussen de MMO's houd het ook leuker voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ricmaniac schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:07:
Maar ik heb zo'n idee dat ze best wel hoog inzetten op deze mmo en er genoeg content uiteindelijk toegevoegd word maar misschien niet in het begin.

In het begin heb je altijd even veel te doen en dan vind ik het niet erg tegenwoordig als ik een spel even een paar maanden aan de kant leg om bij nieuwe content weer terug te komen. Houd het fresh.

Aan 1 kant wil je een MMO waar je het gevoel hebt dat het geen waste is om je tijd in te stoppen en er vol voor gaan maar dat is tegenwoordig gewoon niet realistisch meer denk ik :+
Maar veel spelers ben je kwijt als ze bijv. 2 tot 3 maanden fanatiek kunnen spelen, daarna is de eerste castle siege en dan is de content dood voor de komende 3 maanden. Jij zal mogelijk terugkomen na een paar maanden, maar de bulk zit weer af te branden op de volgende MMO. Bij New World zag je dat ook heel sterk gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

TheBrut3 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:41:
[...]

Maar veel spelers ben je kwijt als ze bijv. 2 tot 3 maanden fanatiek kunnen spelen, daarna is de eerste castle siege en dan is de content dood voor de komende 3 maanden. Jij zal mogelijk terugkomen na een paar maanden, maar de bulk zit weer af te branden op de volgende MMO. Bij New World zag je dat ook heel sterk gebeuren.
Precies daar ben ik ook bang voor ja.

En een 2e kans krijg je niet gauw meer... Kijk naar new world. Zeker nog steeds veel flaws hoor daar niet van maar een veel betere game dan dat het eerst was maar bijna niemand die het meer echt een 2e kans gaf.

[ Voor 18% gewijzigd door Ricmaniac op 08-05-2024 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Het blijft zomaar stil rondom een global release. Zouden ze hem toch richting het najaar tillen en misschien eerst nog een open beta doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ja vreemd inderdaad. Misschien dat ze toch beseffen dat ze meer endgame content nodig hebben ofzo voor dat ze het uitbringen ? Aan translation zal het niet liggen want Engels als taal is gewoon in de KR client in te stellen en is de hele game zo goed als engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Ik ben ook heel erg benieuwd, het duurde ook al heel erg lang voordat wij iets hoorde van de beta...erg merkwaardig. Ik denk inderdaad dat ze niet dezelfde fout willen maken als met New World, maar alsnog...op zich niet een heel probleem, maar een beetje communicatie zou wel fijn zijn geweest :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Release Date 17 september

Open beta is 18-23 juli

[ Voor 7% gewijzigd door Ricmaniac op 18-06-2024 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garrow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-07 07:21

garrow

PSN: Garrow1978

Das balen had hem wel op de PS5 willen uitproberen, maar ben dan op vakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Heb er wel zin in! Heb al twee builds/wapen combo's die ik in gedachten heb om te gaan doen. Wel gemixte gevoelens van iedereen over de game, maar ach, als het currency systeem een beetje is zoals Lost Ark, wat velen zeggen, dan ben ik tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Van de week nog wat research gedaan naar updates die gaan komen. Ook kijk ik af en toe een Engelsprekende Koreaan die wat informatie heeft geven over wat er gaat komen. Daar is de game nog best wel populair, de meeste mensen spelen het daar zelfs liever dan bijvoorbeeld Black Desert online.

Dit is wat er gaat komen:

- Housing system
- Challenge mode: 30 verschillende moeilijkheidsgraden, twee verschillende dungeons per week. Vermoed een soort van Mythic+ in World of Warcraft.
- Betere Gear upgrades
- Beter progression system voor runes en sockets waarbij je ook random upgrades kan krijgen door dungeons te doen
- Artifacts: je krijgt drops van open-world dungeons om effects aan je skills toe te voegen
- Lifeskills: fishing, cooking en nog meer gerelateerde nieuwigheid.

Korea gaat al een update krijgen, de Talandre update (augustus 2024):

- Increased level cap (naar 55)
- 6 nieuwe zones, 3 nieuwe open-world dungeons
- 4 nieuw world bosses en twee archbosses
- 5 nieuwe instance dungeons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-07 13:19

Plainside

I browse when I'm at work

Oehh, zat laatst nog te zoeken naar een nieuwe MMO, misschien de Beta even meepakken, gezien NCsoft het maakt (ooit blade & soul gespeeld) heb ik wel wat hoge verwachtingen ervan, maar topic doorlezend word dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Plainside schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:10:
Oehh, zat laatst nog te zoeken naar een nieuwe MMO, misschien de Beta even meepakken, gezien NCsoft het maakt (ooit blade & soul gespeeld) heb ik wel wat hoge verwachtingen ervan, maar topic doorlezend word dat geen probleem.
Het is inderdaad even afwachten, maar ik vermoed dat de game het in het begin zeker goed gaat doen. Vooral omdat de game ook erg goed draait. Heb nog geen MMO gezien die er goed uit ziet en waarbij er zoveel spelers tegelijkertijd te zien zijn.

Wij hebben wel geluk dat de game wat later uitkomt in Europa en andere Westerse landen. Veel kinderziektes zijn inmiddels uit de game en ze zijn heel erg goed bezig om veel dingen aan te pakken. Guild vs. Guild battles waren een groot probleem, dat je vaak geganked wordt door de sterkste guild. Ze hebben deze systemen allemaal aangepakt door elke guild kansen te geven (bijv. 1 vs 1 guild gevechten te hebben).

Ook zijn arena's toegevoegd, maar die hebben nog wel wat balancing nodig. Hopelijk pakken wij dat ook nog net mee tijdens de release :)

En aangezien het upgrade system beter is dan bijv. BDO of Lost Ark, waarbij je kans hebt op falen. Maar bij Throne & Liberty heb je dat niet. Je guaranteed altijd het stukje dat je upgrade, dus dat neemt voor mij al heel veel frustraties weg. Het eindeloos farmen voor gear in Lost Ark of het eindeloos hopen dat je item upgrade in Black Desert is en blijft toch wel een ding. Als je in BDO pech hebt vernietig je ook nog eens je wapen, of moet je weer "failstacks" hebben voor meer geluk bij de volgende upgrade.

Probeer niet teveel te hypen, maar het is wel goed om te zien dat ze snel inspelen op wat de community wil. En daarnaast de content die komt klinkt zeker niet verkeerd.

Tip voor de game: In het begin is het aanbevolen om meer te focussen op PvE, omdat daar veel goede gear vandaan komt. Middels PvE wordt je sterker en kan je ook gear verkopen voor Lucent (market house currency). Met Lucent kan je vervolgens weer investeren in PvP builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Diigii schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:40:
[...]

Het is inderdaad even afwachten, maar ik vermoed dat de game het in het begin zeker goed gaat doen. Vooral omdat de game ook erg goed draait. Heb nog geen MMO gezien die er goed uit ziet en waarbij er zoveel spelers tegelijkertijd te zien zijn.

Wij hebben wel geluk dat de game wat later uitkomt in Europa en andere Westerse landen. Veel kinderziektes zijn inmiddels uit de game en ze zijn heel erg goed bezig om veel dingen aan te pakken. Guild vs. Guild battles waren een groot probleem, dat je vaak geganked wordt door de sterkste guild. Ze hebben deze systemen allemaal aangepakt door elke guild kansen te geven (bijv. 1 vs 1 guild gevechten te hebben).

Ook zijn arena's toegevoegd, maar die hebben nog wel wat balancing nodig. Hopelijk pakken wij dat ook nog net mee tijdens de release :)

En aangezien het upgrade system beter is dan bijv. BDO of Lost Ark, waarbij je kans hebt op falen. Maar bij Throne & Liberty heb je dat niet. Je guaranteed altijd het stukje dat je upgrade, dus dat neemt voor mij al heel veel frustraties weg. Het eindeloos farmen voor gear in Lost Ark of het eindeloos hopen dat je item upgrade in Black Desert is en blijft toch wel een ding. Als je in BDO pech hebt vernietig je ook nog eens je wapen, of moet je weer "failstacks" hebben voor meer geluk bij de volgende upgrade.

Probeer niet teveel te hypen, maar het is wel goed om te zien dat ze snel inspelen op wat de community wil. En daarnaast de content die komt klinkt zeker niet verkeerd.

Tip voor de game: In het begin is het aanbevolen om meer te focussen op PvE, omdat daar veel goede gear vandaan komt. Middels PvE wordt je sterker en kan je ook gear verkopen voor Lucent (market house currency). Met Lucent kan je vervolgens weer investeren in PvP builds.
Vond de arena in B&S idd altijd leuk, was niet perse er goed in. BDO nooit gespeeld (zag er toch iets te uit). We zullen zien tijdens de beta... als ik die niet vergeet haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
Plainside schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:25:
[...]

Vond de arena in B&S idd altijd leuk, was niet perse er goed in. BDO nooit gespeeld (zag er toch iets te uit). We zullen zien tijdens de beta... als ik die niet vergeet haha.
Haha, ik zal een berichtje hierin gooien. Open Beta begint 18 juli om 19:00 onze tijd :) Als het goed is kan je hem makkelijk via Steam downloaden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Diigii
Informatie voor aankomende week:

👉 July 16, 10AM PT: Open Beta Test client pre-downloads start
✅ July 18, 10AM PT: Open Beta Test goes live
☠️ July 20, 7PM local server time: First Arch Bosses
⚔️ July 20, 8PM local server time: Daily Conquest Battles begin
🔴 July 23, 10AM PT: Open Beta Test ends

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GSTXXvoW8AAgM4D?format=jpg&name=small

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Nou, de beta is aan het downloaden. Jammer dat ze een heet weekend aangeven en dat het een Formule 1 weekend is :+

@Plainside BDO speel je niet, BDO is fulltime werk. Was leuk tijdens corona thuiswerken, daarna voor mij niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Oehh das waar ook thuis vanavond ff de beta gaan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Downloading :) helemaal nog geen tijd voor eigenlijk hahaha door andere games.
Maar ben wel erg benieuwd naar de EU versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
Er komen ook zoveel games uit. Ben ook helemaal into de Once Human, maar dit kan er nog wel bij tussendoor :p

Ben druk bezig ook met guides kijken (wel in mate) om te zien wat een beetje goed is voor nu en straks. Ga zelf waarschijnlijk beginnen met Xbow + Longbow. Ik hoorde dat dat een goede combinatie is voor PvE. PvE is echt de start van de game, ook om goede gear te krijgen als je verder bent. Met de hogere gear kan je beter door dungeons heen en kan je ook langzamerhand gaan uitwijken naar andere wapens voor PvE.

Ik hoor ook dat het wordt aanbevolen om je in ieder geval te focussen op de twee main wapens en om niet continue te switchen, wat ik kan begrijpen. Maar we gaan zien :)

Menu muziek is al lekker catchy, gisteravond even geprobeerd :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Diigii schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:17:
Er komen ook zoveel games uit. Ben ook helemaal into de Once Human, maar dit kan er nog wel bij tussendoor :p.

Ik hoor ook dat het wordt aanbevolen om je in ieder geval te focussen op de twee main wapens en om niet continue te switchen, wat ik kan begrijpen. Maar we gaan zien :)
oh ook once human ja :D nice!

Maar dat is juist waar ik deze beta wel weer voor ga gebruiken :P gewoon lekker switchen en kijken welke wapens ik denk het fijnst te vinden nu.

Ik twijfel om eens af te stappen van wat ik normaal in MMO’s doe en een keer af stap van een melee dps of tank :p dus ook archer ofzo

Al heb ik op de Koreaanse servers voornamelijk melee gespeeld en dat speelt gewoon lekker

Kans is ook alsnog groot dat ik sword/shield + Greatsword ga. Dan voel je je best tanky en ook nog redelijk goeie damage door je 2h sword.

Maargoed dat is dus iets wat ik vooral deze beta wil uitvogelen. De beta echt gebruiken om te testen om vervolgens in de release niet zo veel time te wasten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Weten we eigenlijk de tijd van open beta ?19:00 onze tijd

[ Voor 20% gewijzigd door Ricmaniac op 18-07-2024 01:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Officiele kleine video over Guilds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Ik zag hem, leuk filmpje!

Sword and Shield + iets erbij is ook wat ik zeker ga doen voor PvP! Hoorde dat het super is! Greatsword is super goed van wat ik hoor, de beste class op dit moment om ook mensen te pinnen (op de grond te knocken en te stunnen). Het grappige met een shield is ook, je kan bepaalde attacks blocken door op het juiste moment je block ability te gebruiken, ook erg benieuwd hoe dat werkt. Klinkt best leuk :)

Mijn keuze gaat waarschijnlijk naar Sword + Shield met een Wand voor PvP. Wand is blijkbaar erg goed om te healen, dus je bent echt een frontrunner tank met healing abilities (bijna een soort Paladin). Denk niet dat ik voldoende tijd ga krijgen om alles te testen tijdens de beta, maar we gaan zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Ik ben nog helemaal niet uptodate maar zag dat de open beta vandaag begon. Kan de game alleen niet vinden in de PS Store. Nog niet in EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Dit vind ik wel alweer een hele slechte zaak zeg.
Early Access Overview
Early Access into Solisium will be available to players who purchase an Early Access Pack. To learn more about the packs and their contents, visit our Early Access Pack Showcase on July 18.

Early Access Packs can be purchased until the game launch date, at which point they will no longer be available for purchase. Purchasing any version of the packs will give players up to 5 days early access to THRONE AND LIBERTY. We understand the concern that early access may bring to some players. Because of this, we’re taking the following steps:

We will have both Early Access and Launch Servers. Players who do not purchase Early Access Packs will still be able to select fresh servers at launch when all players are beginning their adventures together.
Players who start at launch will still have the option to create characters on Early Access Servers if that is their preference.
For a set period of time, players from Early Access Servers will not be able to transfer into Launch Servers, and the Auction House clusters will not mix Early Access Servers and Commercial Launch servers. This is designed with fairness in mind to prevent players from Commercial Launch servers from accessing any items sooner than intended from the Early Access Servers, or being overwhelmed by players with a head start.
Transferring from a Launch Server to an Early Access Server will be allowed, subject to availability. Server transfers will be available at launch, and we will further explain this system in future articles as we head toward launch.
1- Early access in MMO is altijd slecht no matter what
2- Split van de playerbase op launch
3- Gescheide servers voor EA en launch . Je kan wel op de andere servers characters maken als je zou willen maar het feit dat het er is is heel slecht imo.

Ik weet 1 ding zeker. De Early access laat ik aan mij voorbij gaan. Ben klaar met onnodig geld uitgeven voor zulke dingen :P helemaal met MMO's is die 5 dagen eigenlijk vrijwel niets waard na een paar weken maar het feit dat je die scheiding gelijk creeërt is slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

crimby schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 13:03:
Ik ben nog helemaal niet uptodate maar zag dat de open beta vandaag begon. Kan de game alleen niet vinden in de PS Store. Nog niet in EU?
Nee playstation spelers nog niet helaas. Die kunnen pas als de servers open zijn.
Sony is wat moeilijker met zulke playtest downloads blijkbaar :P

Pre-download will be available for PC, Xbox, and PlayStation starting on July 16 at 10AM PT. Unfortunately, due to an issue, PlayStation players will not be able to pre-load the THRONE AND LIBERTY Open Beta Test. The game will be able to download on 7/18 at 10 AM PT when the Open Beta Test is live. Thanks for your understanding.

En dat zal dan vanavond 19:00 zijn voor jou
mocht je in NL wonen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
Ricmaniac schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:42:
[...]

Nee playstation spelers nog niet helaas. Die kunnen pas als de servers open zijn.
Sony is wat moeilijker met zulke playtest downloads blijkbaar :P

Pre-download will be available for PC, Xbox, and PlayStation starting on July 16 at 10AM PT. Unfortunately, due to an issue, PlayStation players will not be able to pre-load the THRONE AND LIBERTY Open Beta Test. The game will be able to download on 7/18 at 10 AM PT when the Open Beta Test is live. Thanks for your understanding.

En dat zal dan vanavond 19:00 zijn voor jou
mocht je in NL wonen :P
Oooh maar dat is nog niet zo erg dan! Prima om even de game te proeven. Thanks voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

jullie al server gekozen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UW7XMDDsza8zEA1-hyApXWN7jNc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DAmHlUX6VuSQJlg3ORpOxhsi.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 86% gewijzigd door Ricmaniac op 18-07-2024 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

ik heb met 2 vrenden 40 gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
Zie hm nog niet in de PSStore helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:09
Meh, beetje jammer weer. Beta kwam precies mooi uit. Kindjes overnachten bij opa en oma. Discord is een grote klachtenregeling.

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09:59
Net wat gameplay gekeken. Maar toen ik de eerste gameplay zag dacht ik gelijk aan guild Wars 2. Meer die dat hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Heb ook voor 40 gekozen! Heel even kunnen spelen, maar zojuist gedisconnect. Dus weer proberen in te loggen om te spelen :p

@gupfishy Uhmm, nee, moet niet gelijk aan GW2 denken :p Graphics en Combat zijn toch wel heel anders en verschillend :)

[ Voor 18% gewijzigd door Diigii op 18-07-2024 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:47
Probeer al 2 uur in te loggen om te spelen, krijg gewoon flashbacks naar newworld. Snap niet waarom bedrijven zo gierig zijn en niet gewoon fatsoenlijke servercapaciteit fixen, cap van 60k op steam bij een ''world wide'' open beta.

Zonde want het spel zelf is volgens mij echt super leuk. Vanavond laat maar nog een keer proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ambition88 op 18-07-2024 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik kom er helaas ook niet in, spijtig dit.
Opmerkelijk dat veel 'grote' streamers er wel in zitten... Prio queue?
Ricmaniac schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:31:
Dit vind ik wel alweer een hele slechte zaak zeg.

[...]

1- Early access in MMO is altijd slecht no matter what
2- Split van de playerbase op launch
3- Gescheide servers voor EA en launch . Je kan wel op de andere servers characters maken als je zou willen maar het feit dat het er is is heel slecht imo.

Ik weet 1 ding zeker. De Early access laat ik aan mij voorbij gaan. Ben klaar met onnodig geld uitgeven voor zulke dingen :P helemaal met MMO's is die 5 dagen eigenlijk vrijwel niets waard na een paar weken maar het feit dat je die scheiding gelijk creeërt is slecht.
Het grote voordeel aan EA voor deze game lijkt dat je snel mats kan farmen waar whales veel premium currency voor neer gaan leggen. Dat kan je in dit spel heel veel gaan opleveren wanneer je geduldig bent door bijv. veel premium currency te farmen de eerste 2 weken en een maand of misschien 2 later kan je alles kopen voor 20% van de prijs die je de eerste week hebt kunnen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

TheBrut3 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:22:
Ik kom er helaas ook niet in, spijtig dit.
Opmerkelijk dat veel 'grote' streamers er wel in zitten... Prio queue?

[...]

Het grote voordeel aan EA voor deze game lijkt dat je snel mats kan farmen waar whales veel premium currency voor neer gaan leggen. Dat kan je in dit spel heel veel gaan opleveren wanneer je geduldig bent door bijv. veel premium currency te farmen de eerste 2 weken en een maand of misschien 2 later kan je alles kopen voor 20% van de prijs die je de eerste week hebt kunnen verdienen.
Ja maar dan begin ik als free to play player dus op een launch server en heeft niemand early access. :) Problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:08
Nou, dat is apart. Gisteren starte het spel gewoon op, vandaag eerder ook maar nu nadat de servers online zijn, start het spel helemaal niet meer op.

Ik ga naar mijn Steam library, ik druk op "starten", het knopje op Steam veranderd naar "Stoppen", daarna komt er niks en dan veranderd het knopje weer terug naar "starten".

[ Voor 36% gewijzigd door Toonen1988 op 18-07-2024 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Gewoon andere server nu gekozen en gaat ineens goed nu. Server 42. Server 40 bleef maar problemen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjufke
Discord; We are aware that there are some EU Countries that can't find Throne and Liberty in the PSN store. We are currently investigating this issue. Please hang tight!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Op server 42 echt geen problemen dus ik ben hier maar begonnen. 40 bleef down.

@Diigii jou build even als eerst geprobeerd nu sword shield / wand en voel me echt zwaar een paladin tank :P heel nice voor PvE denk ik.

Te vroeg om iets te zeggen natuurlijk maar dit voelt best tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik moet zeggen dat de English voice acting ook niet eens zo slecht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik heb het spel eindelijk aan de praat gekregen, maar helaas moet ik morgen vroeg op en ben ik best wel moe. Morgen maar weer verder.

En wat een hoop spelers zeg, ondanks dat ik zoveel spelers zie, blijft mijn framerate +60 FPS met alles op het hoogste in 3840x2160 resolutie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sq5pXybVg6x1PKlgvlhLZvg0bIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IprXajLLcqbAhcKKNQxY2tFz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDBYnulajwOGHVoNLJ5srwq6Wbw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EgtdZ700xmnoJGnvw4FkAF5E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Sick idd hoe vloeiend het speelt in de stad met zo veel mensen. in KR had ik wat hogere ping voelde toch anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
sjufke schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:31:
Discord; We are aware that there are some EU Countries that can't find Throne and Liberty in the PSN store. We are currently investigating this issue. Please hang tight!
Hopeloos dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Het is wel een pittige launch dag moet ik zeggen. Heb het nog niet vaak meegemaakt dat er zoveel problemen zijn. Als de servers over vol zijn, dat kan ik begrijpen. Maar continue error messages en helemaal niet kunnen spelen, wel een drama. Hier staan ze zeker 1-0 mee achter. Wat ik nog het slechtste vindt, is de geen communicatie via bijv. X. Had op z'n minst een Tweet verwacht over de problemen.

Maar goed, heb later op de avond wel kunnen spelen zonder problemen. Vandaag hopelijk wat verder spelen.

Edit: ik zie wel dat er een 50 mb update is uitgekomen, zal straks een zoeken wat deze update precies doet.

[ Voor 9% gewijzigd door Diigii op 19-07-2024 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
Heb het opgegeven inderdaad. Ook geen update over de ps-store problemen sinds gisteren. Ze rollen over 15 minuten wel een patch uit voor PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Diigii schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:08:
Het is wel een pittige launch dag moet ik zeggen. Heb het nog niet vaak meegemaakt dat er zoveel problemen zijn. Als de servers over vol zijn, dat kan ik begrijpen. Maar continue error messages en helemaal niet kunnen spelen, wel een drama. Hier staan ze zeker 1-0 mee achter. Wat ik nog het slechtste vindt, is de geen communicatie via bijv. X. Had op z'n minst een Tweet verwacht over de problemen.

Maar goed, heb later op de avond wel kunnen spelen zonder problemen. Vandaag hopelijk wat verder spelen.

Edit: ik zie wel dat er een 50 mb update is uitgekomen, zal straks een zoeken wat deze update precies doet.
al een andere server geprobeerd? ik heb op 42 geen enkel probleem. ben al 2 keer ingelogd deze ochtend. net 1 minuut geleden nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Inmiddels level 10 en een paar opsommingen van mijn eerste ervaring wat mij verraste.

- Speelt erg vloeiend. Combat is wat langzamer maar juist fijn. ik hoef niet elke mmo een drukke bdo combat style te hebben.
- Geen lag terwijl het mega druk is.
- Traversal voelt lekker mede door die soepelheid.
- kan alleen niet vinden of ik die FoV change van travelform kan uitzetten. maakt me beetje misselijk als ik niet helemaal uitgezoomd bent en ik vind het in PvE tof om wat ingezoomd te spelen.
- English Voice acting is echt veeel beter dan ik had verwacht. iig voor deze early game natuurlijk.
- heel nice dat je meerdere loadouts kan opslaan voor zowel je attribute punten als gear. zodat je toch makkelijk van wapens en builds kan wisselen.

Ga proberen dit weekend nog veel te spelen :) bevalt goed.
Toch geinig dat het nu zo anders voelt dan op KR servers.

[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 19-07-2024 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
Ik zag in discord dat er een ps5 patch live is maar geen game in de store dus wordt niks..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
crimby schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:53:
Ik zag in discord dat er een ps5 patch live is maar geen game in de store dus wordt niks..
Dit is wat ik zojuist lees in de Discord (16:51): Still working on resolving the missing PS Store pages issue, but will post an update as soon as it comes!

Servers zijn nog steeds behoorlijk instabiel, hopelijk weten we het gauw te fixen. Wel erg jammer, aangezien de game al bijna een jaar uit is in Korea.

Korte recap:

- Game ziet er geweldig uit en loopt super goed!
- NPCs zijn vrijwel allemaal voice acted (1 of 2 NPC's tegen gekomen die het niet hadden), maar de rest wel
- Animaties zijn behoorlijk goed, van NPC's, characters, classes
- Grappling hook systeem en het veranderen van dier is ook super nice, werkt snel en handig. Tot nu toe geen problemen mee gehad (terwijl TheLazyPeon in zijn eerste video de berg niet kon opkomen :P )
- Kleine dingen zoals het lopen over items om te looten i.p.v. met F te looten, werkt ook super.

Minpunten: Nog niet echt (met uitzondering van natuurlijk de super slechte open beta release). Er zijn wel veel systeempjes aanwezig wat wel overweldigend kan zijn, maar dat typisch voor een Oosterse MMORPG.

De server issues moeten ze echt fixen, duurt erg lang. Ook de slechte communicatie is wel een erg groot minpunt.

Screenshotje voor de liefhebbers (10240 x 5760 resolutie, moest hem uploaden als JPEG, anders was het te groot O-) ):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dt7F4yE.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Diigii schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:10:
[...]

Servers zijn nog steeds behoorlijk instabiel, hopelijk weten we het gauw te fixen. Wel erg jammer, aangezien de game al bijna een jaar uit is in Korea.

De server issues moeten ze echt fixen, duurt erg lang. Ook de slechte communicatie is wel een erg groot minpunt.
Al paar keer gezegd maar het ligt echt aan jou server :P ik heb hele dag gespeeld in totaal 4 keer ingelogd en net weer zonder queue of problemen wat dan ook gewoon direct er in.

Mee eens dat ze de servers met problemen moeten fixen maar 42 is een hartstikke drukke server ook en die heeft geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Ricmaniac schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 20:07:
[...]

Al paar keer gezegd maar het ligt echt aan jou server :P ik heb hele dag gespeeld in totaal 4 keer ingelogd en net weer zonder queue of problemen wat dan ook gewoon direct er in.

Mee eens dat ze de servers met problemen moeten fixen maar 42 is een hartstikke drukke server ook en die heeft geen issues.
Ik ben uiteindelijk ook maar geswitched naar wereld 45. Nog niet helemaal stabiel, wel iets beter. Maar dat ligt denk ik ook aan de vrijdagavond. Ik heb overdag ook wel prima kunnen spelen, maar tegen de avond aan werd het gelijk slechter. Maar zodra ik de mogelijkheid had ben ik geswitched :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fu_Aelbe2nq8bRG9QIRsimpFS00=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rsWfWhUCCiVne9PM30EzJlC8.png?f=fotoalbum_large

Finally

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
Hehe. Vanavond eens proberen aan te zwengelen, nu te warm voor. Hoop wel op twee extra dagen speeltijd, maar zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:17
Een paar uurtjes gespeeld tot nu toe... grafisch echt tof, mooie stijl! Het spel loopt ook erg goed. Combat en dergelijke prima, kan het ook niet 1 2 3 vergelijke met andere MMORPG's aangezien ik het niet fanatiek speel. Voice acting, animaties allemaal erg goed. Of dit en de content nog steeds goed is uren en uren verder moet nog blijken.

Ik hoop dat ze slagen, de setting en grafische stijl is erg verfrissend na telkens de zelfde MMORPG's te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
Net ook even gespeeld op de ps5. Kan niet zeggen dat ik het oh zo soepel vind lopen en de combat vind ik wat krampachtig aanvoelen. Kan ook wennen zijn.

Ben inmiddels level 10 en kan me wel goed vermaken. Kijk dan ook uit naar de full release!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Pff eindelijk klaar vandaag, kinderen naar bed en denk lekker gamen ... maintenance 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
Ricmaniac schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:41:
Pff eindelijk klaar vandaag, kinderen naar bed en denk lekker gamen ... maintenance 8)7
Ik heb wel eens vaker beta’s gespeeld, maar het gaat hier toch wel erg vaak mis vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Werkte alweer. weet niet of het toeval was of een bugje dat het maintenance was maar ik rebooten de game en toen deed die het alweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik moet zeggen dat ik nu voor het eerst het verhaal dus volg en dat het best goed is. Had het veel minder verwacht. Vind het een leuke main campaign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
Ricmaniac schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:57:
Werkte alweer. weet niet of het toeval was of een bugje dat het maintenance was maar ik rebooten de game en toen deed die het alweer.
Ik moest net verschillende keren rebooten, oa tijdens een quest. Progressie weg. Ben weer overgestapt op COD, zie het in september wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:17
Ik heb tot heden 0,0 issues gehad, geen wachttijden, glitches, reboot dingen, niets. Heerlijk spel tot nu toe. Als bijvoorbeeld een Elder Scrolls Online de zelfde animaties en graphics had dan als T&L dan was het perfect. Grote kans dat ik het spel oppak bij release :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

graaahhh waarom was ik deze nou vergeten... nah nu maar ff snel proberen, denk niet at ik ver zal komen gezien alleen vandaag nog tijd heb.

edit1: hoop idd niet op gezeik van wat ik zo juist lees :P

Hmm, game vind tilde toets niet leuk:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hm1YVJJ.png

En crash 1 met unreal engine...

[ Voor 41% gewijzigd door Plainside op 21-07-2024 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
Plainside schreef op zondag 21 juli 2024 @ 11:11:
graaahhh waarom was ik deze nou vergeten... nah nu maar ff snel proberen, denk niet at ik ver zal komen gezien alleen vandaag nog tijd heb.

edit1: hoop idd niet op gezeik van wat ik zo juist lees :P

Hmm, game vind tilde toets niet leuk:
[Afbeelding]

En crash 1 met unreal engine...
Heb je toevallig een i9 13 series of 14 series?

Wellicht kan je proberen om de game files opnieuw te verifiëren via Steam? Dat wil vaak wel helpen!

@Westland1940 Game is nu behoorlijk stabiel! Ik zag dat wereld 46 nog wel wat issues had, maar deze lijken nu opgelost te zijn. Wel even een drama hoor 2 dagen achter elkaar, maar gelukkig hebben ze het verbeterd. Wel even zuur, hopelijk heeft het niet een te grote impact achter gelaten.

Gisteren nog dungeons (solo + co-op) gedaan, leuke ervaring! De 2e solo boss is gelijk al pittig, als je niet alles gebruikt. Zoals een perfect dodge voor een counter attack, zeker een must! Wel een goede manier om de game te leren, een heel goed iets. Woestijn area/stad is ook leuk, goede sfeer en muziek (typisch wat er bij past).

@Ricmaniac Ik vind het verhaal ook prima! 1 of 2 personen die ik ken vinden het toch wel minder, maar ach, de verdere story komt vanzelf. Als ik het vergelijk met andere MMO's, dan is het al een hele plus dat vrijwel alles voice acted is (paar questjes niet, 10% ong.). Dat maakt de ervaring al heel veel beter. Ook heb World of Warcraft niet extreem veel story met de eerste 20 levels, dus soms snap ik de logica niet helemaal van anderen :P

Maar goed, over het algemeen ben ik super tevreden. Ga de game zeker spelen als het uitkomt, dus zeker werk aan de winkel omdat dan ook The War Within Season 1 uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Diigii schreef op zondag 21 juli 2024 @ 13:25:
[...]

Maar goed, over het algemeen ben ik super tevreden. Ga de game zeker spelen als het uitkomt, dus zeker werk aan de winkel omdat dan ook The War Within Season 1 uitkomt.
Ja same. Dat is wel een beetje vervelend van/voor ze maar kan ook zijn dat blizzard het expres heeft gedaan :P maar de launchdate van Throne and Liberty is exact de dag dat de race to world first in de eerste raid van war within begin enzo. Eerste raid van een expansion heeft altijd wel hoge spelers. Ben heel benieuwd hoe veel spelers dat dus weg houd. myself misschien included.

Ben wel overtuigd dat ik het bij de f2p editie hou en niet die early access ga kopen. Is echt overbodig imo en helemaal nu je weet dat de full launch aparte servers krijgt dan early access.

Je kan dan alsnog wel op een EA server spelen maarja dan creëer je wel een disadvantage voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Helaas heb ik niet veel kunnen spelen, ik zit op Europa 45 en telkens klappen de server eruit. Ben ik aan het vechten en vervolgens reageert niks meer en dan klap ik eruit. Gisteren meerdere keren niet kunnen spelen of maar héél eventjes en dan zeker een uur wachten voordat ik weer kon spelen.

Ik denk dat ik de beta aan me voorbij laat gaan, en dan weer ga proberen wanneer het spel uit is.

[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 21-07-2024 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Vandaag toch nog een poging gewaagd, geen problemen meer gehad. Heb ook de photomode geprobeerd, helaas kan ik niet hoger als screenshot resolutie 2x gaan. Dan klapt die eruit met als fout melding "Not enough GPU memory" terwijl ik een RTX 4080 heb.

2x werkt wel, 7680x4320 met alles op het hoogste settings.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/1056240269881778227/1264586712244551722/TLPhotoMode_2024_07_21_161154.png?ex=669e69a7&is=669d1827&hm=01a8ba9267075749a49ec580c3c2045500120292f3f770639d1487e600029046&

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/1056240269881778227/1264599344909127883/TLPhotoMode_2024_07_21_170534.png?ex=669e756a&is=669d23ea&hm=8eb63480b83b26d8ed9f1d7dcae5eadfa7aee66876774f3e331d4981256237ab&

[ Voor 24% gewijzigd door Toonen1988 op 21-07-2024 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik heb ook 0,0 problemen gehad zover. Wel lekker hoe snel je door de levels heen gaat. Ben benieuwd bij release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Toonen1988 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 16:17:
Vandaag toch nog een poging gewaagd, geen problemen meer gehad. Heb ook de photomode geprobeerd, helaas kan ik niet hoger als screenshot resolutie 2x gaan. Dan klapt die eruit met als fout melding "Not enough GPU memory" terwijl ik een RTX 4080 heb.

2x werkt wel, 7680x4320 met alles op het hoogste settings.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice die foto modus. ik kan de screenshots alleen niet in volle glorie zien omdat ik nog op 1080p speel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Nee dat niet, AMD processor, weet niet wat er gebeurde maar liep daarna gewoon soepel.

Denk dat ik wel wacht tot actuele release om weer te spelen. Merkte op dat veel inputs (25-40%) gewoon opgeslokt raakte en niets deden. Soms wou de basic attack geen eens met de muis werken en zat ik E te spamen als een gek.

Verder lijkt het me een leuk spel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik moet zeggen dat ik het liefst mage speel in spellen, maar hier speelt het voor mijn gevoel niet echt lekker. Heb het gevoel dat ik relatief weinig damage doe en weinig survivability heb met staff + wand. Tijdens de normale release misschien toch bow + wand spelen. Dat schijnt de betere versie te zijn op range gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
Ik zie dit spel pas vandaag toevallig hier voorbij komen. Ziet er tof uit.
Helaas de open beta nog maar 1 dag, ga ik niet meer aan beginnen.

Hoe vinden jullie het spel?
Ik heb in het verleden (vroeger!) vooral veel Everquest 1 & 2, en Dark age of Camelot gespeeld. Nooit LIneage waar dit een spirituele opvolger van zou zijn. Ik ga dit zeker wel in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Rupus schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:18:
Ik zie dit spel pas vandaag toevallig hier voorbij komen. Ziet er tof uit.
Helaas de open beta nog maar 1 dag, ga ik niet meer aan beginnen.

Hoe vinden jullie het spel?
Ik heb in het verleden (vroeger!) vooral veel Everquest 1 & 2, en Dark age of Camelot gespeeld. Nooit LIneage waar dit een spirituele opvolger van zou zijn. Ik ga dit zeker wel in de gaten houden!
Ik vind het leuk, mooie graphics, leuk verhaal verder is het niet bijzonder. Kan bijv nooit mijn mmo worden waar ik aan vast blijf hangen. Maar zeker leuk om met de launch aan mee te doen en af en toe een maandje te spelen denk ik .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diigii
@Plainside Wellicht is het ook een combinatie van de game/servers. Gisteravond had ik helaas veel problemen met de servers (de gehele populatie werd meerdere keren na 30 minuten gekicked). Dus de instabiliteit kan daar ook best mee te maken hebben.

@TheBrut3 Dat is wel jammer met de survivability. Met de wand zou je juist wel veel survivability moeten hebben, vanwege de healing. Maar heb het zelf nog niet gebruikt. Weet wel dat veel mensen Sword/Shield + Wand gebruiken. Long range is Crossbow + Longbow ook heel erg goed, zelf even geprobeerd, maar dat werkt leuk :). Zelf gebruik ik Crossbow + Dagger, even wennen door af en toe de dagger te gebruiken, maar heel erg leuk.

De solo boss dungeons hielpen mij enorm om mijn class beter te leren kennen. Mocht je dat nog niet hebben gedaan, zou ik deze zeker aanraden. De 1e boss is behoorlijk makkelijk, boss 2 en 3 worden al lastiger.

@Rupus Morgenavond (23-07-2024) om 19:00 eindigt de beta, dus je hebt 1.5 dag. Ik zou zeker aanraden om het te proberen :) Alleen om even een feeling te krijgen. Ik ben zelf best positief over de game. Allereerst, het voelt als een "next gen MMO" als je kijkt naar de engine met de graphics, animaties, spells, voice acting, systemen (zoals iedereen die helpt om goblins te verslaan) zijn heel erg gaaf. Leuker dan ik in andere games heb gezien. Het is toch veel leuker en beter dan bijv. een public event dan World of Warcraft. Dit heeft er ook mee te maken dat alles begint te laggen als er 50 mensen in een area staan te vechten in World of Wacraft, dat is in Throne and Liberty niet zo. 100+ mensen, en alles loopt nog als een trein.

Is de combat het beste? Nee, dat niet. Is het slecht? Nee, dat ook zeker niet. Het voelt anders omdat het ook gemaakt is voor consoles. Bijv. je character 180 graden draaien zoals in World of Wacraft, doe je hier niet echt. Het lopen van je character is namelijk ook heel anders. Het is even wennen, maar ik vind het heel erg goed werken. De combat (Crossbow + Dagger) is ook impactvol. Ik heb het gevoel dat ik veel damage doe met mijn crossbow (vaak half HP al weg van de mobs), en dan kom ik nog met m'n dagger de mob afmaken (ability van dagger die veel damage doet op mobs met minder dan 50% HP).

Kleine conclusie: het echt gegeared zijn duurt nog even, maar je ziet wel dat end-game PvP wel een groot gedeelte van de content gaat zijn. Maar daarvoor doe je ook heel veel PvE content. Nu ben ik niet gelijk afgeschrikt, want in Korea hebben ze (of bijna) nieuwe non PvP content. Housing, life skilling zoals fishing en cooking, en zijn er veel nieuwe features toegevoegd aan dungeons. Naast nieuwe dungeons is er ook challenge mode, waarbij je dungeons op een hogere difficulty kan doen (max. 30 nieuwe difficulties). Perfect voor de PvE player. Ik denk dat we er daar nog niet mee zijn, maar het is een goed begin. En als ik terug kijk naar bijv. welke content er in New World was bij de release, dan hebben we in deze game veel en veel meer content (in New World deed ik letterlijk alleen chest runs voor gear, elke dag, elke zone, rennen en rennen en chests looten :P ). Story vind ik best vermakelijk. Het is nog even lastig in te schatten waar het naar toe gaat, omdat we nog aan het begin staan. Maar dat komt vanzelf :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rupus
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
Bedankt @Diigii voor je zeer uitgebreide reactie! Ik moet het dus echt ervaren al die dingen die anders dan anders werken.

Fully voice acted NPC's heeft Elder Scrolls Online ook, dacht ik. Of in ieder geval veel van de NPC's.

Ik ben momenteel genoeg andere games aan het spelen om de beta voorbij te laten gaan. Ik probeer het in september wel uit als het live is. Hopelijk zijn dan de server problemen ook wat minder.
Al zijn server problemen wel een beetje traditie bij nieuwe launches dus het heeft ook wel wat haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
Oh zie ook nu pas dat de open beta is gestart. Ben hem nu aan het downloaden op mijn steam deck ben benieuwd hoe die draait. Iemand al op de steam deck geprobeerd?

Dit word een spel voor moonlight 🤣
Op low heb ik 60fps met mijn steamdeck maar het ziet er niet uit.

[ Voor 24% gewijzigd door tumtum100 op 22-07-2024 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Komt gelijk een flinke combat overhaul aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
Beta is verlengd tot en met morgenavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Die housing update ziet er opzich ook wel tof uit. Nog niet zo heel veel van gezien maar ik hou van zulke Horizontale content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
@crimby Ik las het op het forum, super nice! Denk niet dat ik meer ga spelen totdat de release er is, ik ben wel overtuigd :P

@Ricmaniac Yes, same! Ben ik ook een fan van. Mooi dat ze meer content toevoegen. Voor de flow van de game is dat zeker super goed.

Dit is de combat update uit Korea:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
Inmiddels level 30, inderdaad voor nu wel prima. Vandaag zondere enig issue kunnen spelen, dat was prettig en daardoor nu echt overtuigd kunnen raken.

Vanavond of morgen de level 30 dungeon proberen en dan is het klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Dit vind ik ook echt super dik. Dit doe je gewoon voor iedereen he. niet alleen voor jezelf :P
Maargoed het is dan ook niet een kleine prestatie om dat te unlocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Gebruiken jullie action mode of classic mode?
Ik vind classic mode wat lastiger om door te krijgen, omdat ik niet zo heb gespeeld, maar volgens mij is dat uiteindelijk wel de betere.

En ik ben ook wat aan het worstelen met de skill keys. Nu heb ik ` t/m 5 en ctrl + ` t/m 5, maar is toch nog niet helemaal lekker merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

TheBrut3 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:18:
Gebruiken jullie action mode of classic mode?
Ik vind classic mode wat lastiger om door te krijgen, omdat ik niet zo heb gespeeld, maar volgens mij is dat uiteindelijk wel de betere.

En ik ben ook wat aan het worstelen met de skill keys. Nu heb ik ` t/m 5 en ctrl + ` t/m 5, maar is toch nog niet helemaal lekker merk ik.
Ik wissel vaak eigenlijk een beetje af maar voornamelijk toch meer in classic mode. Vind het picken van de juiste target moeilijker in action mode. En ik vind classic mode in MMORPG's ook gewoon fijner.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste