@
Plainside Wellicht is het ook een combinatie van de game/servers. Gisteravond had ik helaas veel problemen met de servers (de gehele populatie werd meerdere keren na 30 minuten gekicked). Dus de instabiliteit kan daar ook best mee te maken hebben.
@
TheBrut3 Dat is wel jammer met de survivability. Met de wand zou je juist wel veel survivability moeten hebben, vanwege de healing. Maar heb het zelf nog niet gebruikt. Weet wel dat veel mensen Sword/Shield + Wand gebruiken. Long range is Crossbow + Longbow ook heel erg goed, zelf even geprobeerd, maar dat werkt leuk

. Zelf gebruik ik Crossbow + Dagger, even wennen door af en toe de dagger te gebruiken, maar heel erg leuk.
De solo boss dungeons hielpen mij enorm om mijn class beter te leren kennen. Mocht je dat nog niet hebben gedaan, zou ik deze zeker aanraden. De 1e boss is behoorlijk makkelijk, boss 2 en 3 worden al lastiger.
@
Rupus Morgenavond (23-07-2024) om 19:00 eindigt de beta, dus je hebt 1.5 dag. Ik zou zeker aanraden om het te proberen

Alleen om even een feeling te krijgen. Ik ben zelf best positief over de game. Allereerst, het voelt als een "next gen MMO" als je kijkt naar de engine met de graphics, animaties, spells, voice acting, systemen (zoals iedereen die helpt om goblins te verslaan) zijn heel erg gaaf. Leuker dan ik in andere games heb gezien. Het is toch veel leuker en beter dan bijv. een public event dan World of Warcraft. Dit heeft er ook mee te maken dat alles begint te laggen als er 50 mensen in een area staan te vechten in World of Wacraft, dat is in Throne and Liberty niet zo. 100+ mensen, en alles loopt nog als een trein.
Is de combat het beste? Nee, dat niet. Is het slecht? Nee, dat ook zeker niet. Het voelt anders omdat het ook gemaakt is voor consoles. Bijv. je character 180 graden draaien zoals in World of Wacraft, doe je hier niet echt. Het lopen van je character is namelijk ook heel anders. Het is even wennen, maar ik vind het heel erg goed werken. De combat (Crossbow + Dagger) is ook impactvol. Ik heb het gevoel dat ik veel damage doe met mijn crossbow (vaak half HP al weg van de mobs), en dan kom ik nog met m'n dagger de mob afmaken (ability van dagger die veel damage doet op mobs met minder dan 50% HP).
Kleine conclusie: het echt gegeared zijn duurt nog even, maar je ziet wel dat end-game PvP wel een groot gedeelte van de content gaat zijn. Maar daarvoor doe je ook heel veel PvE content. Nu ben ik niet gelijk afgeschrikt, want in Korea hebben ze (of bijna) nieuwe non PvP content. Housing, life skilling zoals fishing en cooking, en zijn er veel nieuwe features toegevoegd aan dungeons. Naast nieuwe dungeons is er ook challenge mode, waarbij je dungeons op een hogere difficulty kan doen (max. 30 nieuwe difficulties). Perfect voor de PvE player. Ik denk dat we er daar nog niet mee zijn, maar het is een goed begin. En als ik terug kijk naar bijv. welke content er in New World was bij de release, dan hebben we in deze game veel en veel meer content (in New World deed ik letterlijk alleen chest runs voor gear, elke dag, elke zone, rennen en rennen en chests looten

). Story vind ik best vermakelijk. Het is nog even lastig in te schatten waar het naar toe gaat, omdat we nog aan het begin staan. Maar dat komt vanzelf