Wat zie ik? “Gewoon” een visual?Ricmaniac schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:18:
Dit vind ik ook echt super dik. Dit doe je gewoon voor iedereen he. niet alleen voor jezelf![]()
Maargoed het is dan ook niet een kleine prestatie om dat te unlocken
[YouTube: Summoning an Eclipse in Throne and Liberty - Rank 1 PvP Ultimate Skill]
ja het is gewoon een soort cosmetic ability dat je voor een sun eclipse zorgt voor de server.
Dang, wel super gaafRicmaniac schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:18:
Dit vind ik ook echt super dik. Dit doe je gewoon voor iedereen he. niet alleen voor jezelf![]()
Maargoed het is dan ook niet een kleine prestatie om dat te unlocken
[YouTube: Summoning an Eclipse in Throne and Liberty - Rank 1 PvP Ultimate Skill]
Ben benieuwd of we tussen nu en de release nog wat informatie gaan krijgen.
Ook qua tijd en early access komt het perfect uit, aangezien het Mythic+ Seizoen in World of Warcraft nu een week later begint dan normaal. Dus nu ga ik 100% zeker early access kopen voor Throne and Liberty om vervolgens de 12e te kunnen spelen. En dan 18 september naast Throne and Liberty beginnen met Seizoen 1 van The War Within
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
Nou met 3M sollant en 10k lucent geeindigd, als ik tijdens de normale launch ook zoveel lucent kan krijgen ben ik blij. Wordt momenteel wel mijn plan, om te kijken of ik de eerste dagen zoveel mogelijk lucent kan krijgen door bijv. de rare rubrix en marind te verkopen.
Na een aantal weken zullen die wel drastisch zakken in prijs.
Ik heb echt nog niks met die guild gedaan, waar zit de noodzaak? Behalve pvp en end game?TheBrut3 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 18:04:
En moet nodig opzoek naar een launch guild merk ik, dat is echt wel nodig voor dit spel.
Nou precies dat, dus de content na dag 3crimby schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 19:46:
Behalve pvp en end game?
Ik hoef ook geen hardcore (pvp) guild, maar een actieve zodat elke dag de runs gedaan kunnen worden op verschillende momenten.
Heb je nog tips hoe jij Lucent hebt verdiend? Ik weet dat je wapens/gear kan verkopen op de Auction House voor Lucent, maar wel benieuwd wat een manier is om aan Lucent te komenTheBrut3 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 18:03:
Nou met 3M sollant en 10k lucent geeindigd, als ik tijdens de normale launch ook zoveel lucent kan krijgen ben ik blij. Wordt momenteel wel mijn plan, om te kijken of ik de eerste dagen zoveel mogelijk lucent kan krijgen door bijv. de rare rubrix en marind te verkopen.
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
Op het begin verwacht ik dat marind, rubrix enz relatief veel opbrengen, dat is nodig om gear te upgraden. Zo heb ik het in de beta gedaan. Verder paarse gear, zeker die met de juiste traits. Early misschien ook blauwe gear.Diigii schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 00:04:
[...]
Heb je nog tips hoe jij Lucent hebt verdiend? Ik weet dat je wapens/gear kan verkopen op de Auction House voor Lucent, maar wel benieuwd wat een manier is om aan Lucent te komen
Er zijn op het begin altijd whales die zo snel mogelijk goede gear willen hebben en niet willen farmen. Ik verkoop early liever dingen voor te veel, dan kan ik het later, wanneer de prijzen stabiliseren weer terugkopen als het moet. Dan ben je zelf alleen wat minder sterk dan je zou kunnen zijn.
Want uiteindelijk wordt sterkte in dit spel bepaald door upgraden van gear en spells. Level 50 kan iedereen in no-time zijn. Al had in de beta nog niet iedereen dat door. Er waren mensen hardcore aan het farmen in de outdoor zones en aan het klagen dat het zo lang duurt en dat ze zelfs de kosten voor teleporteren nauwelijks terugverdienen.
Ik ben echt nul paarse gear tegengekomen in mn 33 levels. Klein beetje blauw, maar vooral boots dankzij de dungeons. Waar kom jij dat tegen dan?
Dat vind ik dus echt een groot minpunt van games tegenwoordig: dailies en weeklies.TheBrut3 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 20:04:
[...]
Ik hoef ook geen hardcore (pvp) guild, maar een actieve zodat elke dag de runs gedaan kunnen worden op verschillende momenten.
Daardoor gaat het voelen als werk, en niet meer een game om me te vermaken of ontspannen.
Ik wil dat voor mezelf voorkomen, en wil de game op een rustig tempo gaan spelen.
Een guild ga ik wel zoeken, maar dan eentje om te socializen en wel tips uitwisselen met elkaar, maar ik ben sowieso nooit iemand die in games gaat focussen op raids en pvp.
hoger level of verder upgradencrimby schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:36:
Ik ben echt nul paarse gear tegengekomen in mn 33 levels. Klein beetje blauw, maar vooral boots dankzij de dungeons. Waar kom jij dat tegen dan?
Vanaf level 50 komt dat.crimby schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:36:
Iedereen moet spelen zoals die wil natuurlijk.Rupus schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:54:
Dat vind ik dus echt een groot minpunt van games tegenwoordig: dailies en weeklies.
Daardoor gaat het voelen als werk, en niet meer een game om me te vermaken of ontspannen.
Ik wil dat voor mezelf voorkomen, en wil de game op een rustig tempo gaan spelen.
Een guild ga ik wel zoeken, maar dan eentje om te socializen en wel tips uitwisselen met elkaar, maar ik ben sowieso nooit iemand die in games gaat focussen op raids en pvp.
Mijn visie is dat 'iets' meer tijd en moeite in de eerste weken steken zichzelf ruim terugbetaald daarna. Dat was bij NW ook het geval. Was toch wel lekker dat je als één van de eerste bags en tools kon craften, goed voor het inkomen ook waar je vervolgens maanden op kon teren. Om daarna met het spel te stoppen
De Early Access staat online voor €40. Wil je nog wat bonus, dan kan je ook €70 of €100 uitgeven.
https://store.steampowered.com/sub/1080736/
https://store.steampowere...arly_Access_Pack__Deluxe/
https://store.steampowere...ly_Access_Pack__Ultimate/
€40 voor 5 dagen eerder spelen waarbij waarschijnlijk iedereen daarna op een nieuwe server gaat spelen, dus nul voordeel? Pfoe.TheBrut3 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:18:
De Early Access staat online voor €40. Wil je nog wat bonus, dan kan je ook €70 of €100 uitgeven.
Dat was ook mijn eerste conclusie.
Al zei iemand dat de Lucent account shared is. Als dat zo is zou je de eerste 5 dagen op een EA account kunnen spelen om zoveel mogelijk Lucent te verdienen om daarna voor het echie te beginnen.
Al zei iemand dat de Lucent account shared is. Als dat zo is zou je de eerste 5 dagen op een EA account kunnen spelen om zoveel mogelijk Lucent te verdienen om daarna voor het echie te beginnen.
Je haalt die pack toch ook niet, zodat je voordeel hebt? Ik heb die van 40 eu gehaald, zodat ik de 12e al kan spelen, heb namelijk erg veel zin in de game en in de maand augustus komt er voor mij niks uit qua interessante games. De skins die je erbij krijgt zijn wel okè.crimby schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 16:02:
[...]
€40 voor 5 dagen eerder spelen waarbij waarschijnlijk iedereen daarna op een nieuwe server gaat spelen, dus nul voordeel? Pfoe.
Ik had toevallig nog 150 eu steamtegoed, wat de keuze wel makkelijker maakt, 40 euro blijft veel geld voor wat eerder access.
[ Voor 7% gewijzigd door Ambition88 op 26-07-2024 18:25 ]
Ja dat is nog het bizarst.. ik ben er zelf helemaal klaar mee zulke bonussen dus ik koop die pack ook niet voor dat geld 5 dagen eerder spelen. slechtste wat je kan doen in een MMO imo. maargoed het verkoopt dus snap vanuit business perspectief dat ze het doen. Maar dat ze hierbij het dan zo doen dat je aparte servers krijgt eigenlijk is helemaal dom
Ga dan ook zeker geen pack halen en lekker wachten tot de free servers op global launch.

Ik geef je groot gelijk. Ik ben gewoon ongeduldig en toe aan een goeie MMO (wacht ik erg lang op en voor mij is is dit er 1 die ik mezelf lang zie spelen) daar gokken ze op, good for them.Ricmaniac schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 19:08:
Ja dat is nog het bizarst.. ik ben er zelf helemaal klaar mee zulke bonussen dus ik koop die pack ook niet voor dat geld 5 dagen eerder spelen. slechtste wat je kan doen in een MMO imo. maargoed het verkoopt dus snap vanuit business perspectief dat ze het doen. Maar dat ze hierbij het dan zo doen dat je aparte servers krijgt eigenlijk is helemaal domGa dan ook zeker geen pack halen en lekker wachten tot de free servers op global launch.
Ik weet eigenlijk niet of er nog een vorm van pay2win in zit en wat hun business model is, maar de kans is natuurlijk zeer aanwezig dat je met die early access in een server komt met heel veel spelers die misschien wel meer over gaan hebben voor pay2win.
De rest zal in een verse server starten tussen de gratis plebs zoals wijzelf.
Edit: ik lees al dat er enorm veel pay2win in zit, dus ik blijf liever bij de gratis spelers
Edit: ik lees al dat er enorm veel pay2win in zit, dus ik blijf liever bij de gratis spelers

[ Voor 13% gewijzigd door crimby op 27-07-2024 06:53 ]
EU release zou een stuk meer mee moeten vallen.crimby schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 06:50:
Ik weet eigenlijk niet of er nog een vorm van pay2win in zit en wat hun business model is, maar de kans is natuurlijk zeer aanwezig dat je met die early access in een server komt met heel veel spelers die misschien wel meer over gaan hebben voor pay2win.
Weet niet of je bekend bent met lost ark. Dit zou een stuk minder pay2win moeten zijn dan Lost Ark en daar was ik ook altijd gewoon bij met de menigte als free2play. (althans alleen cosmetics gekocht)
Volgens mij is het meer een pay 4 convenience wat indirect gewoon pay 2 win is natuurlijk maar dat je er 2 weekjes later ook gewoon bent.
Lastigste van deze systemen en de mogelijkheid tot betalen is imo altijd dat er PvP aan gekoppelt zit. als er geen PvP zou zijn en gear is niet van invloed dan maakt het iedereen een stuk minder uit.
Die beelden van de Combat 2.0 zoals de community het noemt in de KR release zien er wel nice uit. Jammer dat die update er nu al is maar de open beta hier in EU gewoon de oude combat dan nog was.. had beter voor ze geweest denk ik als die combat update er al in zat.
Als ik het goed lees kan je met echt geld Lucent kopen en dat is de currency voor de auction house toch?Ricmaniac schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 10:23:
[...]
EU release zou een stuk meer mee moeten vallen.
Weet niet of je bekend bent met lost ark. Dit zou een stuk minder pay2win moeten zijn dan Lost Ark en daar was ik ook altijd gewoon bij met de menigte als free2play. (althans alleen cosmetics gekocht)
Volgens mij is het meer een pay 4 convenience wat indirect gewoon pay 2 win is natuurlijk maar dat je er 2 weekjes later ook gewoon bent.
Lastigste van deze systemen en de mogelijkheid tot betalen is imo altijd dat er PvP aan gekoppelt zit. als er geen PvP zou zijn en gear is niet van invloed dan maakt het iedereen een stuk minder uit.
Die beelden van de Combat 2.0 zoals de community het noemt in de KR release zien er wel nice uit. Jammer dat die update er nu al is maar de open beta hier in EU gewoon de oude combat dan nog was.. had beter voor ze geweest denk ik als die combat update er al in zat.
Overigens gaat het spel me waarschijnlijk toch een stuk meer kosten. Mijn vrouw heeft kort meegekeken tijdens de beta en wil het samenspelen. Maar momenteel hebben we alleen een ps5 en een nintendo switch.
Nu maar eens orienteren op een game laptop of streaming opties. De game heeft wel crossplay toch?
Nu maar eens orienteren op een game laptop of streaming opties. De game heeft wel crossplay toch?
Inderdaad, in mijn ogen is het ook meer Pay-to-Convenience. Als je geen geld uitgeeft kan je net zo sterk worden als iemand die wel geld uitgeeft aan de game. Ook zijn hogere pieces van gear niet te kopen met Lucent van wat ik begrijp, dus dat is natuurlijk wel fijn! Uiteraard zou het mooiste zijn dat je niets kan kopen/ruilen voor echt geld, maar helaas.
World of Warcraft, Lost Ark, Black Desert hebben allemaal een soortgelijk systeem. Je kan met echt geld currency kopen om in-game er beter (maar niet sterker vergeleken met anderen) van te worden (helaas).
Lucent is ook te krijgen door items te verkopen op de Auction House, dus in principe zou je zelf best veel kunnen verdienen door items te verkopen.
Gewoon lekker je eigen ding doen en dan komt het wel goed
@crimby Zeker, de game is crossplay
Dat maakt het denk ook wel interessant voor anderen die al ESO of Neverwinter op consoles spelen.
Een paar vrienden van mij gebruiken GeForce Now, en dat werkt super goed. Games komen steeds sneller en sneller op GeForce Now. Heb er geen aandelen in, maar toevallig zag ik gisteren dat er nu 50% korting is! Dus 6 maanden voor ongeveer 50 euro dacht ik
(en dan heb je een RTX 4080 grafische kaart).
World of Warcraft, Lost Ark, Black Desert hebben allemaal een soortgelijk systeem. Je kan met echt geld currency kopen om in-game er beter (maar niet sterker vergeleken met anderen) van te worden (helaas).
Lucent is ook te krijgen door items te verkopen op de Auction House, dus in principe zou je zelf best veel kunnen verdienen door items te verkopen.
@crimby Zeker, de game is crossplay
Een paar vrienden van mij gebruiken GeForce Now, en dat werkt super goed. Games komen steeds sneller en sneller op GeForce Now. Heb er geen aandelen in, maar toevallig zag ik gisteren dat er nu 50% korting is! Dus 6 maanden voor ongeveer 50 euro dacht ik
[ Voor 13% gewijzigd door Diigii op 27-07-2024 14:23 ]
Ja ik hoop ook dat ik Geforce now kan gebruiken voor deze game. Tzt maar even kijken en binnenkort eens proberen of ik het op mijn werklaptop kan installeren maar dat zal wel niet.Diigii schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:03:
Inderdaad, in mijn ogen is het ook meer Pay-to-Convenience. Als je geen geld uitgeeft kan je net zo sterk worden als iemand die wel geld uitgeeft aan de game. Ook zijn hogere pieces van gear niet te kopen met Lucent van wat ik begrijp, dus dat is natuurlijk wel fijn! Uiteraard zou het mooiste zijn dat je niets kan kopen/ruilen voor echt geld, maar helaas.
@crimby Zeker, de game is crossplayDat maakt het denk ook wel interessant voor anderen die al ESO of Neverwinter op consoles spelen.
Een paar vrienden van mij gebruiken GeForce Now, en dat werkt super goed. Games komen steeds sneller en sneller op GeForce Now. Heb er geen aandelen in, maar toevallig zag ik gisteren dat er nu 50% korting is! Dus 6 maanden voor ongeveer 50 euro dacht ik(en dan heb je een RTX 4080 grafische kaart).
Heb het even gauw voor je opgezocht, hij staat inderdaad in de lijstcrimby schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 15:14:
[...]
Ja ik hoop ook dat ik Geforce now kan gebruiken voor deze game. Tzt maar even kijken en binnenkort eens proberen of ik het op mijn werklaptop kan installeren maar dat zal wel niet.
Als je zoekt op Throne and Liberty dan staat de game er tussen! Had het stiekem ook verwacht, aangezien DLSS ook onderdeel is van de game
Heel erg bedankt!Diigii schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:01:
[...]
Heb het even gauw voor je opgezocht, hij staat inderdaad in de lijsthttps://www.nvidia.com/nl...geforce-experience/games/.
Als je zoekt op Throne and Liberty dan staat de game er tussen! Had het stiekem ook verwacht, aangezien DLSS ook onderdeel is van de game
Ik heb nog even verder gekeken, maar dit is de lijst van games die door nvidia geforce ondersteund worden. Niet de lijst van games beschikbaar via Geforce Now. Daar staat ie niet bij: https://www.nvidia.com/nl-nl/geforce-now/games/Diigii schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:01:
[...]
Heb het even gauw voor je opgezocht, hij staat inderdaad in de lijsthttps://www.nvidia.com/nl...geforce-experience/games/.
Ah, verdorie. Lijken dus verschillende lijsten te zijn. Inderdaad, Geforce Now en Geforce Experience zijn andere dingen. Volgens reddit is er nog geen officiële bevestiging. New World en Lost Ark staan er beiden wel op, dus de kans is aanwezig dat Throne and Liberty ook komt. Maar dat is helaas nog niet bevestigdcrimby schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:36:
[...]
Ik heb nog even verder gekeken, maar dit is de lijst van games die door nvidia geforce ondersteund worden. Niet de lijst van games beschikbaar via Geforce Now. Daar staat ie niet bij: https://www.nvidia.com/nl-nl/geforce-now/games/
Ik las het inderdaad, ik ga het even in de gaten houden. Neig wel naar een 17 inch laptop incl geforce now als het kan!Diigii schreef op zondag 28 juli 2024 @ 09:34:
[...]
Ah, verdorie. Lijken dus verschillende lijsten te zijn. Inderdaad, Geforce Now en Geforce Experience zijn andere dingen. Volgens reddit is er nog geen officiële bevestiging. New World en Lost Ark staan er beiden wel op, dus de kans is aanwezig dat Throne and Liberty ook komt. Maar dat is helaas nog niet bevestigd
Werkt prima idd. Maar als je een goeie gamelaptopoh ik las gamelaptop hebt hoef je niet per se geforce now tochcrimby schreef op zondag 28 juli 2024 @ 09:38:
[...]
Ik las het inderdaad, ik ga het even in de gaten houden. Neig wel naar een 17 inch laptop incl geforce now als het kan!
Zo’n couchmaster er bij en je bent klaar. Ideaal 🥰😂
:strip_exif()/f/image/gYxWDH74ql67iBEHreF4YWlW.jpg?f=fotoalbum_large)
Haha jezus!! Dit gaat er never komen, ik moet in het midden van de bank zitten… recht voor de tv hahahaRicmaniac schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:40:
[...]
Werkt prima idd. Maar als je een goeie gamelaptopoh ik las gamelaptop hebt hoef je niet per se geforce now toch![]()
Zo’n couchmaster er bij en je bent klaar. Ideaal 🥰😂
[Afbeelding]
Game laptop lijkt me misschien wat overkill als je ook gewoon kan streamen.
Nou even op mijn werk laptop geprobeerd en kan Geforce Now installeren en het werkt. Top dus!
Nu even afwachten of en dat ie erop komt.
Vervolgvraag. Enig idee of je deze ook crossgen kan spelen? Dus dat ik zelf met mijn account tussen PC en PS5 wissel?
Nu even afwachten of en dat ie erop komt.
Vervolgvraag. Enig idee of je deze ook crossgen kan spelen? Dus dat ik zelf met mijn account tussen PC en PS5 wissel?
Degene met VPN kunnen inmiddels spelen zonder al te moeilijk te doen. Het spel is inmiddels namelijk in meer regio's uitgebracht dan alleen Korea.
[ Voor 27% gewijzigd door TheBrut3 op 28-07-2024 21:20 ]
Ik hoorde al zoiets! Goede zaak, maar ik wacht nog wel eventjes op de Global releaseTheBrut3 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 21:18:
Degene met VPN kunnen inmiddels spelen zonder al te moeilijk te doen. Het spel is inmiddels namelijk in meer regio's uitgebracht dan alleen Korea.
[YouTube: Throne "Globally" Launched THIS WEEK]
Ook al kan mijn laptop de game wel aan, gaat de fan enorm blazen om de videokaart te koelen.Ricmaniac schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:40:
[...]
Werkt prima idd. Maar als je een goeie gamelaptopoh ik las gamelaptop hebt hoef je niet per se geforce now toch
Ik geef dan toch de voorkeur aan GeForce Now, dan is ie muisstil
Het scheelt ook wat hitte productie in deze toch al warme maanden.
Ah dus het spel is eigenlijk officieel al uit? Waren ze dan niet wat laat met de beta van vorige week? Ik wacht wel braaf tot september, mogen de mensen daar het verder testen 
1e impressie blijft zeer positief! Mooiste MMORPG by far.
Op wikipedoa staat bij releaseWestland1940 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:31:
Ah dus het spel is eigenlijk officieel al uit? Waren ze dan niet wat laat met de beta van vorige week? Ik wacht wel braaf tot september, mogen de mensen daar het verder testen
South Korea: December 7, 2023
Asia/Southeast Asia: July 24, 2024
North America/Europe/Japan: September 17, 2024
Wat betreft waarom er een Beta test is voor een game die in Azië al live is staat het volgende op hun website:
Ik heb ook geen probleem om te wachten tot september, gisteren een andere game gekocht op Steam die in de aanbieding was, die houdt me wel zoet tot de release hoop ik hahaTest Focus
This cross-play test will include English, Spanish (Spain and LATAM), French, German, Brazilian Portuguese, and Japanese onscreen text with options for either English, Japanese, or Korean voice-over.
Ik ben benieuwd hoeveel schade de beta misschien heeft gedaan voor het westen. Het nieuwe combat systeem is echt een stuk beter geworden, maar mogelijk zijn er al spelers afgehaakt op basis van het systeem wat in de beta nog actief was.
Hallo! Ik kijk hier eigenlijk wel naar uit maar weet er nog weinig van af... ik kijk de afgelopen dagen de streams terug van TagBackTV, erg vermakelijk!
Weet iemand hier hoe het zit met de servers? Het is wel leuk als de Tweakers allemaal op dezelfde server zitten straks.
Weet iemand hier hoe het zit met de servers? Het is wel leuk als de Tweakers allemaal op dezelfde server zitten straks.
servers werken (helaas) traditioneel.Causs schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:59:
Hallo! Ik kijk hier eigenlijk wel naar uit maar weet er nog weinig van af... ik kijk de afgelopen dagen de streams terug van TagBackTV, erg vermakelijk!
Lijst met servers > kies er 1 > daar speel je op.. geen cross server dingen enzo.
Dus inderdaad als meerdere tweakers samen willen spelen zouden we dezelfde server moeten kiezen.
We leven in het jaar 2024 en MMO's hebben nog systemen dat stammen uit begin 2000. Ik vind dit eerlijk gezegd niet meer kunnen. Ik mag toch hopen dat betaalde content account bound is en niet character bound. Want dan krijgen ze echt 0 euro van mij.Ricmaniac schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:42:
[...]
servers werken (helaas) traditioneel.
Lijst met servers > kies er 1 > daar speel je op.. geen cross server dingen enzo.
Dus inderdaad als meerdere tweakers samen willen spelen zouden we dezelfde server moeten kiezen.
Zelfs WoW heeft nu cross-play zelfs cross-guilds is mogelijk. Het beste systeem blijft nog altijd The Elder Scrolls Online. Geen verschillende realms, gewoon één grote server. Het werkt op basis van instances, en je kunt gewoon elke instance van vrienden joinen. Iedereen die op de EU server speelt, kan gewoon met elkaar spelen. Het systeem probeert ook zoveel mogelijk vrienden bij elkaar te gooien.
Dat we US, EU en OCE of Asia servers hebben, kan ik begrijpen. Maar verschillende servers/realms/world of hoe je het ook wilt noemen zonder cross-play, cross-save of wat dan ook, vind ik gewoon niet meer kunnen.
Dat weerhoud mij een beetje om tijd en geld te investeren in systemen zoals dit. Dan ga ik liever terug naar WoW of TESO.
[ Voor 19% gewijzigd door Toonen1988 op 13-08-2024 18:05 ]
geld investeren hoeft ook niet. is f2p. Ze krijgen van mij in eerste instantie dan ook geen centToonen1988 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:58:
[...]
We leven in het jaar 2024 en MMO's hebben nog systemen dat stammen uit begin 2000. Ik vind dit eerlijk gezegd niet meer kunnen. Ik mag toch hopen dat betaalde content account bound is en niet character bound. Want dan krijgen ze echt 0 euro van mij.
Zelfs WoW heeft nu cross-play zelfs cross-guilds is mogelijk. Het beste systeem blijft nog altijd The Elder Scrolls Online. Geen verschillende realms, gewoon één grote server. Het werkt op basis van instances, en je kunt gewoon elke instance van vrienden joinen. Iedereen die op de EU server speelt, kan gewoon met elkaar spelen. Het systeem probeert ook zoveel mogelijk vrienden bij elkaar te gooien.
Dat we US, EU en OCE of Asia servers hebben, kan ik begrijpen. Maar verschillende servers/realms/world of hoe je het ook wilt noemen zonder cross-play, cross-save of wat dan ook, vind ik gewoon niet meer kunnen.
Dat weerhoud mij een beetje om tijd en geld te investeren in systemen zoals dit. Dan ga ik liever terug naar WoW of TESO.
Mee eens. Ik vind het ook jammer. Maar omdat het F2P is ga ik het toch proberen; best veel van het spel spreekt mij aan op het eerste gezicht.Toonen1988 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:58:
[...]
We leven in het jaar 2024 en MMO's hebben nog systemen dat stammen uit begin 2000. Ik vind dit eerlijk gezegd niet meer kunnen. Ik mag toch hopen dat betaalde content account bound is en niet character bound. Want dan krijgen ze echt 0 euro van mij.
5 dagen zelfs! Voor maar €40!Ricmaniac schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:37:
[...]
geld investeren hoeft ook niet. is f2p. Ze krijgen van mij in eerste instantie dan ook geen cental is het alleen al om die rare 3 day early access praktijken.
Ik moet zeggen dat ik wel een beetje bang ben dat de hardcore community het spel kapot kan maken, maar dat is even afwachten. Hoop niet dat er op elke server een zerg ontstaat. Begrijp ook dat content timelocked is, zodat de hc spelers niet te snel/ver voorlopen.
Het spel is ook al voorzien van de 1e grote expansion zag ik? Gigantisch stuk map erbij. Waarschijnlijk was dit bedoelt voor de release maar gewoon niet op tijd af
launch delayed To October 1st, headstart to September 26th
https://www.playthroneand...team-update-launch-timing
[ Voor 44% gewijzigd door Ricmaniac op 16-08-2024 19:28 ]
Beetje jammer dit, kwam erg goed uit qua datumRicmaniac schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:28:
launch delayed To October 1st, headstart to September 26th
Ik vraag mij af wat de echte reden is? Ik bedoel, 2 weken uitstel... Dat is de moeite.
Wacht hier al heel lang op. Verheug me meer dan op Lost Ark. Is er een Discord voor Nederlandse spelers, of zijn er al guilds die hier in willen duiken met een discord? Ik join graag. Heb Lineage grijs gespeeld en ook de KR versie van deze gespeeld.
Voor mij komt het wel goed uit, kan ik nog wat meer focussen op het eerste seizoen van The War Within van World of Warcraft
Maar had het ook niet erg gevonden dat de game eerder uitkwam.
@TheBrut3 Dat is een goeie vraag, ik vermoed dat ze wat uitdagingen hebben met de nieuwe grote patch van Korea + de stabiliteit van de servers. Het was al best een drama met de Open Beta. Heb zeker meer dan 50% van de beta problemen gehad met het spelen, zelfs na het switchen naar een andere server.
Denk niet dat ik het zo slecht heb gehad tijdens een Open Beta launch dan met Throne and Liberty. In het begin kon je niet connecten, of werd je na 15 minuten eruit gekicked. Later werd dit ongeveer een uur dat ik kon spelen, maar daarna was het nog steeds niet heel erg veel beter. Op een gegeven moment maar gestopt (wou toch niet teveel spelen, dat komt met de release wel
), maar de official discord bleef maar overspoeld raken met mensen met server problemen. Zelfs nog tot vlak voor het einde van de Open Beta.
Heb er alsnog wel zin in
Vaak met deze games wordt je wel gecompenseerd als het niet helemaal lekker gaat. Maar ga nog wel nadenken om wellicht niet de early access te kopen, aangezien ik nu geen haast heb. Maar we gaan het zien, nog even een maand om over na te denken.
@TheBrut3 Dat is een goeie vraag, ik vermoed dat ze wat uitdagingen hebben met de nieuwe grote patch van Korea + de stabiliteit van de servers. Het was al best een drama met de Open Beta. Heb zeker meer dan 50% van de beta problemen gehad met het spelen, zelfs na het switchen naar een andere server.
Denk niet dat ik het zo slecht heb gehad tijdens een Open Beta launch dan met Throne and Liberty. In het begin kon je niet connecten, of werd je na 15 minuten eruit gekicked. Later werd dit ongeveer een uur dat ik kon spelen, maar daarna was het nog steeds niet heel erg veel beter. Op een gegeven moment maar gestopt (wou toch niet teveel spelen, dat komt met de release wel
Heb er alsnog wel zin in
De echte reden voor de delay lijkt me vrij duidelijk. De open beta van new world is 13-16 september, en daar moet throne voor wijken.
Tsja in hoeverre kunnen en moeten ze rekening houden met hype? Je kan wel extra veel investeren, maar na een week is 30% afgehaakt en na een maand 60%. Zo werkt het tegenwoordig. Als je geen MMO neer kan zetten die gelijk net zo groot als WoW is vindt men het klote en gaan ze gelijk verder.Diigii schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 11:56:
Denk niet dat ik het zo slecht heb gehad tijdens een Open Beta launch dan met Throne and Liberty. In het begin kon je niet connecten, of werd je na 15 minuten eruit gekicked. Later werd dit ongeveer een uur dat ik kon spelen, maar daarna was het nog steeds niet heel erg veel beter. Op een gegeven moment maar gestopt (wou toch niet teveel spelen, dat komt met de release wel), maar de official discord bleef maar overspoeld raken met mensen met server problemen. Zelfs nog tot vlak voor het einde van de Open Beta.
@Ambition88 Ik las het later ook, dat verklaard het misschien ook wel! Moet wel zeggen dat het dan gek is, voor als ontwikkelaar of het bedrijf erachter, dat je als Amazon zomaar zoiets kan doen. Maar goed, ook weer lastig in te schatten wat er achter de schermen gebeurd.
@TheBrut3 Ik had best wel een hype verwacht. Vooral omdat ook veel (grote) streamers (zoals Shroud), al de Koreaanse versie hadden gespeeld middels VPN. En in de Stream gaven ze al aan dat ze de Global version ook wilden proberen.
Maar zeker mee eens, de hype bouwt vaak snel weer af. Dus dat is lastig om tegen te gaan. Ik zou wel verwachten dat een bedrijf zoals Amazon met hun Cloud oplossingen hier wel een makkelijke oplossing voor zouden kunnen bouwen, maar met New World lukte dat in ieder geval niet
Helaas lang op een redelijk lege server moeten spelen voordat deze gemerged werd. En New World had helaas geen server wide group finders etc.
Daarom ben ik wel een stuk positiever over T&L
@TheBrut3 Ik had best wel een hype verwacht. Vooral omdat ook veel (grote) streamers (zoals Shroud), al de Koreaanse versie hadden gespeeld middels VPN. En in de Stream gaven ze al aan dat ze de Global version ook wilden proberen.
Maar zeker mee eens, de hype bouwt vaak snel weer af. Dus dat is lastig om tegen te gaan. Ik zou wel verwachten dat een bedrijf zoals Amazon met hun Cloud oplossingen hier wel een makkelijke oplossing voor zouden kunnen bouwen, maar met New World lukte dat in ieder geval niet
Daarom ben ik wel een stuk positiever over T&L
De uitbreiding is in ieder geval leuk. Level cap naar 55 en een heel stuk map erbij.
Ben benieuwd in welke tempo alle content in het westen vrijgegeven wordt.
Ben benieuwd in welke tempo alle content in het westen vrijgegeven wordt.
Nog een maandje en dan is de officiële release!
Ik ben benieuwd en hoopvol. Vraag mij ook af hoe snel de playerbase gaat afbouwen.
Ik ben benieuwd en hoopvol. Vraag mij ook af hoe snel de playerbase gaat afbouwen.
Yes! Heb er zin in, ben benieuwd hoe het gaat zijn. Hou mij de laatste niet heel veel bezig met de updates, maar ben alsnog wel hyped. Game ziet er goed uit, ook de nieuwe video's over de lifeskilling zien er prima uit
Weet niet of ze al gepost waren, maar bij deze:
Cooking (Animaties zien er leuk uit, me like):
Fishing:
Weet niet of dit het Housing system is wat er is, maar volgens de omschrijving lees ik alleen Amitoi Expedition
Weet niet of ze al gepost waren, maar bij deze:
Cooking (Animaties zien er leuk uit, me like):
Fishing:
Weet niet of dit het Housing system is wat er is, maar volgens de omschrijving lees ik alleen Amitoi Expedition
Het housing system wat er is? Dan heb ik volgens mij wat gemist, want er is zover ik weet geen housing system. Dit is inderdaad alleen om je Amitoi op expeditie sturen.Diigii schreef op zondag 1 september 2024 @ 10:06:
[YouTube: Throne and Liberty - Amitoi Expedition]
24 en 25 september zijn er pre-release events op het Twitch kanaal van Amazon.
Het is een demonstratie van PVP gerelateerde content. 3v3, Rift- en Boonstone battle en Castle siege.
Je kan ook wat gratis dingen verdienen door te kijken.
Het is een demonstratie van PVP gerelateerde content. 3v3, Rift- en Boonstone battle en Castle siege.
Je kan ook wat gratis dingen verdienen door te kijken.
Ik zit te erg in de nieuwe uitbreiding van WoW waardoor Throne and Liberty mij even niet zo veel boeit op dit moment haha
Die lifeskill update ziet er wel nice uit sowieso.
Ben wel benieuwd ook naar de PvP changes ja
Ben wel benieuwd ook naar de PvP changes ja
Ik moet zeggen dat ik sowieso benieuwd ben hoe het allemaal uit gaat pakken met dit spel. WoW heeft dus schijnbaar een uitbreiding, New World krijgt er ook één. Verder zie ik Amazon eigenlijk ook niet echt reclame maken. De Koreaanse servers zijn redelijk dood, zeker als straks het westen op eigen servers mag spelen.
De Koreaanse servers staan inmiddels een kleine 2 maanden open voor het grootste deel van de wereldbevolking, maar toch is het vrij dood. Ik begreep dat enkel Koreanen Lucent kunnen kopen, wat een vreemde keuze is. Amazon heeft dat bij onze release vast allemaal beter ingeregeld.
NC Soft heeft de Koreaanse release ook als flop opgegeven. Bij de laatste kwartaalcijfers wordt TL ook niet genoemd.
Ik werd al doomer genoemd, was voor mij een nieuwe term, maar volgens mij kijk ik er met een redelijk realistische blik naar. De release zal echt wel oké zijn, maar ik ben vooral benieuwd naar de situatie over 2 maanden en over een half jaar.
De Koreaanse servers staan inmiddels een kleine 2 maanden open voor het grootste deel van de wereldbevolking, maar toch is het vrij dood. Ik begreep dat enkel Koreanen Lucent kunnen kopen, wat een vreemde keuze is. Amazon heeft dat bij onze release vast allemaal beter ingeregeld.
NC Soft heeft de Koreaanse release ook als flop opgegeven. Bij de laatste kwartaalcijfers wordt TL ook niet genoemd.
Ik werd al doomer genoemd, was voor mij een nieuwe term, maar volgens mij kijk ik er met een redelijk realistische blik naar. De release zal echt wel oké zijn, maar ik ben vooral benieuwd naar de situatie over 2 maanden en over een half jaar.
Ik ben ook zeker benieuwd. En inderdaad, de releases van de andere MMO's hebben een behoorlijke impact. Ik heb ook een vreemde smaak in m'n mond, vooral omdat het echt lijkt dat T&L plaats heeft moeten maken voor New World. En op de social media's zie ik vooral reclame met Koreaanse tekst. Volgens mij heb ik nog helemaal geen reclame gezien vanuit Amazon over Throne and Liberty.TheBrut3 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:41:
Ik moet zeggen dat ik sowieso benieuwd ben hoe het allemaal uit gaat pakken met dit spel. WoW heeft dus schijnbaar een uitbreiding, New World krijgt er ook één. Verder zie ik Amazon eigenlijk ook niet echt reclame maken. De Koreaanse servers zijn redelijk dood, zeker als straks het westen op eigen servers mag spelen.
Het probleem nu is, dat de nieuwe WoW expansion beter dan ooit is en dat volgende week het "echte" deel begint voor velen. DIt zorgt er in ieder geval voor dat iedereen de komende maand helemaal into de nieuwe content zit.
Ik ga T&L ernaast spelen, maar dat zal wel op een laag pitje zijn. Hoe hard het ook klinkt, als ze T&L een maand zouden uitstellen, zou ik het persoonlijk niet erg vinden. Geeft mij tijd om dit seizoen van The War Within goed te spelen en over een maand hebben we als guild hopelijk de raids gecleared.
Hé doe normaal, heb net een week vrij geregeldDiigii schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:59:
Hoe hard het ook klinkt, als ze T&L een maand zouden uitstellen, zou ik het persoonlijk niet erg vinden.
De servernamen voor Europa zijn gisteren bekendgemaakt.

https://www.playthroneand...ep-servers#ags-MediaPopup

https://www.playthroneand...ep-servers#ags-MediaPopup
[ Voor 19% gewijzigd door TheBrut3 op 14-09-2024 09:54 ]
Zullen we allemaal dezelfde server spelen? Kunnen we misschien elkaar helpen, mocht het nodig zijn.
Dat lijkt mij een strak plan ja. komende dagen even in de gaten houden wat de communities "claimen" als de spanjaarden allemaal op server X gaan vermijd ik die liever omdat ze in global chat enzo altijd spaans praten.
Als je het spel serieus wil gaan spelen dan kan je het beste een actieve guild zoeken, hoeft niet eens hardcore te zijn. Het zal het spel een stuk leuker maken.
Ik heb EA aangeschaft, vooral met de bedoeling om early lucent te farmen. Als de whale verhalen kloppen dan moet het geld er uit te halen zijn.
Ik heb EA aangeschaft, vooral met de bedoeling om early lucent te farmen. Als de whale verhalen kloppen dan moet het geld er uit te halen zijn.
Ja dit is de reden waarom ik het dus niet doeTheBrut3 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 20:43:
Als je het spel serieus wil gaan spelen dan kan je het beste een actieve guild zoeken, hoeft niet eens hardcore te zijn. Het zal het spel een stuk leuker maken.
mensen die de game al door en door kennen halen denk ik het maximale er uit en helpen gelijk een bepaalde economie neer te zetten in game. join dan liever de algemene servers waar die early access spelers niet op kunnen beginnen maar ook opnieuw zouden moeten beginnen als ze op die servers willen.
En inderdaad een guild is altijd de beste optie natuurlijk
Paar vrienden en ik zaten te denken om op Ember te beginnen, dat is de Early Access server. Hopelijk is dat niet de drukste server, maar we gaan het zien
Transferen kan altijd nog later denk ik, maar eerst zien dat mensen blijven spelen.
Volgens mij hadden ze iets gezegd als dat er pas na X maanden getransfered kon worden naar non-earlyaccess realms (tenzij je opnieuw begint natuurlijk)Diigii schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:22:
Paar vrienden en ik zaten te denken om op Ember te beginnen, dat is de Early Access server. Hopelijk is dat niet de drukste server, maar we gaan het zienTransferen kan altijd nog later denk ik, maar eerst zien dat mensen blijven spelen.
Yes, dat klopt! Volgens mij kan je wel switchen tussen early access realms, dus dat is ook prima mochten anderen ergens anders op spelen. Denk dat hier het goede staat:Ricmaniac schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 15:24:
[...]
Volgens mij hadden ze iets gezegd als dat er pas na X maanden getransfered kon worden naar non-earlyaccess realms (tenzij je opnieuw begint natuurlijk)
We know that launches can be a hectic time for MMO communities. Between queues, coordinating with guilds or friends, or finding new communities after launch, it can be hard to find the right server to call home. To help you find the optimal server to call home we are providing players the ability to claim up to two free server transfer tickets per day, beginning with early access and running through October 17. Please note that free transfer tickets will expire 24 hours after claiming to avoid players stockpiling.
During the free transfer period, you can transfer to eligible realms as frequently as you’d like (subject to the number of tickets claimed). Please be mindful when transferring. If you transfer off a server there is no guarantee you will be able to transfer back to that server if it reaches its population cap. During the free-transfer period there is no transfer cool-down. After October 17 server transfers tickets will need to be acquired with Lucent, and server transfers will be set to a 30-day cooldown.
Oh dat is een hele goeie manier zeg om die playerbases een beetje bij elkaar te krigjen die dat willen.
Nadeel vind ik wel de nuance die er staat: "transfer to eligible realms" zal je zien dat 10 vrienden op server y spelen en die te druk is en niet eligible voor transfer wordt gemaakt. (noem maar een voorbeeld)
Nadeel vind ik wel de nuance die er staat: "transfer to eligible realms" zal je zien dat 10 vrienden op server y spelen en die te druk is en niet eligible voor transfer wordt gemaakt. (noem maar een voorbeeld)
Ja, dat is het ook. Ben benieuwd hoe dat gaat werken, vooral als geen early access mensen bij wel early access in de server willen. Gaan mee maken hoe makkelijk en/of moeilijk dat gaat zijnRicmaniac schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:12:
Oh dat is een hele goeie manier zeg om die playerbases een beetje bij elkaar te krigjen die dat willen.
Haha, ik zat toevallig ook over die Koreaanse servers na te denken.TheBrut3 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:41:
Voor mijn gevoel zijn het praktisch nog alleen westerse mensen die daarop spelen.
Als de servers straks hier openen moet het daar wel doodbloeden, lijkt me.
Denk wel dat de game kans heeft op 4-5 jaar runtime hoor.
Het is een wat meer F2P/Casual friendly variant van ArcheAge en die heeft het ook 9 jaar volgehouden.
Is er nog een EU of NL guild die mensen aanneemt en EA gaat spelen? Of begint? Ik ben nog op zoek naar een groep.
Dan kan je waarschijnlijk het best in de Discord kijken van TL, daar zit ook een recruitment deel in.
Hier twijfel ik steeds meer overValandin schreef op zondag 22 september 2024 @ 12:47:
[...]
Denk wel dat de game kans heeft op 4-5 jaar runtime hoor.
Het is een wat meer F2P/Casual friendly
Plezier gaan we sowieso wel hebben natuurlijk voor een korte tijd zoals altijd met MMO's maar ben heel benieuwd hoe het daarna loopt. Hoop iig alleen maar dat ze snel genoeg changes maken als blijkt dat de playerbase er door weg loopt. en niet zoals Lost Ark handelt en het vervolgens te laat is.
Dat geldt vooral als je BiS gear wil hebben en/of als je zonder dat er een nieuwe milestone komt wil wisselen. Als je casual speelt dan maakt dat minder uit, maar dan doe je wel minder damage.
En Amazon is goed in het dood laten gaan van games toch? New World was ook zo'n schoolvoorbeeld.
En Amazon is goed in het dood laten gaan van games toch? New World was ook zo'n schoolvoorbeeld.
Als je op zoek bent naar de grote guilds (google, en je vind ze) die hardcore gaan spelen.IKON schreef op maandag 23 september 2024 @ 23:43:
Is er nog een EU of NL guild die mensen aanneemt en EA gaat spelen? Of begint? Ik ben nog op zoek naar een groep.
Early Access
Quintessence
Nixx
Ki
Pirate Gaming
Launch
Hand of Unity
Als je niet hardcore wilt spelen zou ik gewoon ff ingame kijken en er eentje joinen.
Ik baal een beetje dat mijn guild overfilled is en rotate met members om guild te progressen, ik verlies dus wat progression door gebrek aan guild merchant
@Ricmaniac
Je moet Kanon en andere content creators altijd met een korreltje zout nemen.
Ja het is héél belangrijk dat elke beslissing die je maakt de goede beslissing is, in de zin van alles min-maxen. Ben je hardcore is het dus zeker belangrijk.
Ik heb bijvoorbeeld al hele excel-sheets met optimale day 1 strats, uren leveling speed runs zitten kijken zodat ik alles optimaal kan doen.
Is dat nodig, zeker niet
(Er zijn bijv top 5 spelers in korea die met een triangle spelen, dus 3 wapens en gewoon prima meekomen met de rest zonder echt meer te P2W'en)
In hun ogen is er niks aan gelogen, maar creëert wel wat FOMO en zorgt voor meer engagement op de andere videos, want die ga je dan kijken om te zorgen dat je geen andere fouten maakt. Je moet de game een beetje zien als ArcheAge, maar dan met forgiving progression, forgiving dailies, minder f2p/p2w gap, en meer leuke pvp.
Ik ben zelf vooral bang voor de mid-game.
Early is het leuk omdat iedereen een beetje gelijk is qua power levels.
Midgame is verschrikkelijk omdat er dan echt een grote kloof tussen F2P en P2W is
Endgame is dan weer leuk omdat je P2W dan ook limited bent en je als F2P(Casual P2W) goed dicht er op zit qua power level.
Hoop dat een koreaanse studio wat aanpast voor de westerse wereld heb ik niet.
Ik kan me geen één voorbeeld bedenken waarin dat ooit gebeurd is. Die koreanen zijn altijd zo overtuigd van hun gelijk dat ze er mee ten onder gaan. Die gasten kunnen de aller beste (subjectief) MMORPG's maken maar vervolgens levensvatbaar houden ho maar. BDO, Aion, Tera, Blade and Soul, Lost Ark, ArcheAge, Vindictus, Tree of Savior, Ragnarok Online.. allemaal fantastische games die eindeloos online kunnen/konden blijven onder goed management..
Maar allemaal al een doodsteek hebben gekregen, of inmiddels net gekregen hebben.
Dat gaat uiteindelijk het lot van TNL ook worden.
[ Voor 27% gewijzigd door Valandin op 24-09-2024 22:36 ]
Ik heb in ieder geval de eerste gratis Amitoi binnen. Give me the boosts! 
Edit; De eerste voor het kijken van Twitch. Krijg er ook nog één voor EA en volgens mij ook voor het linken van accounts en beta.
Edit; De eerste voor het kijken van Twitch. Krijg er ook nog één voor EA en volgens mij ook voor het linken van accounts en beta.
offtopic:
BDO is toch nog aardig alive? Helaas zijn de cijfers niet beschikbaar.
[ Voor 29% gewijzigd door TheBrut3 op 25-09-2024 00:30 ]
Haha ja, hier nu ook 4 amitois binnen. Net de twitch gecollect en nu naar bed.TheBrut3 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 00:02:
Ik heb in ieder geval de eerste gratis Amitoi binnen. Give me the boosts!
offtopic:
Welke guild ga jij mee spelen?
(BDO staat as we speak in de brand, dus heeft dr doodsteek gekregen)
[ Voor 5% gewijzigd door Valandin op 25-09-2024 01:12 ]
Rip ik kan hem niet meer halen dan.. is nog maar een ruim uurtje maar je moet anderhalf uur kijken.
Ging naar bed met me pc aangelaten maar helaas die 2e drop niet lang genoeg voor gehad dus zoals gedacht.. kwam waarschijnlijk 10 min te kort.
Vandaag is er weer een drop. dit keer wat eerder voor onze tijd. 19:00
Vandaag is er weer een drop. dit keer wat eerder voor onze tijd. 19:00
:fill(white):strip_exif()/f/image/vpq66B6wkUBvotXqa252FegJ.png?f=user_large)
Een morph boeit mij niet, ik wil de Amitoi boosts. 
Gisteren was trouwens een mega F voor TL/Amazon. Gelijk toen de siege begon crashte de server en de stream en dat is niet meer goed gekomen. Met die weinige PR die ze überhaupt al hadden heeft dit vast een aantal potentiële spelers gekost. Volgens Twitch waren er zo'n 80-90k kijkers TL op de piek.
Gisteren was trouwens een mega F voor TL/Amazon. Gelijk toen de siege begon crashte de server en de stream en dat is niet meer goed gekomen. Met die weinige PR die ze überhaupt al hadden heeft dit vast een aantal potentiële spelers gekost. Volgens Twitch waren er zo'n 80-90k kijkers TL op de piek.
7th Heaven, een hele casual guild. In de loop van de tijd zie ik wel of ik daar blijf of verder kijk. Ik heb sowieso geen zin in die HC guilds die eisen dat je 1 week vrij neemt, die eerste week 12 uur per dag online bent en op dag 1 level 50 bent. Succes met dat laatste. Game komt om 7 uur uit, level 50 duurt 3 tot 4 uur en ik verwacht echt nog wel login en/of serverproblemen.Valandin schreef op woensdag 25 september 2024 @ 01:10:
Welke guild ga jij mee spelen?
Ik kan niet kiezen welke weapon combo ik wil spelen
of ik meer range of melee wil focussen en of ik PVP voornamelijk wil doen of PvE.
Twijfel nu het meest tussen
- SnB/Greatsword
- Crossbow/Dagger
- Bow/Crossbow
- SnB/Greatsword
- Crossbow/Dagger
- Bow/Crossbow
Gelukkig kan je 3 chars aanmaken. Ik start morgen met xbow/dagger op EA en bij launch speel ik SnS/GS om bij de guild te gaan. Als ik tijd over heb wil ik nog een staf/bow aanmaken.
Is er een reden waarom je 3 chars zou aanmaken? En niet 1 char met gewoon alle wapens? Was wel benieuwd 
Ik hoorde dat het event van gisteren halverwege was stopgezet vanwege netwerk issues: https://x.com/playtlgame/status/1838727925522190819
Ik hoop echt dat ze alles weten te fixen...bah, hou niet van die onverwachte dingen zo vlak voor de launch.
@Ricmaniac Ik heb dat probleem ook
, maar ik begin waarschijnlijk ook met xbow/dagger en stap ook over op SnS/Wand of GS. Wand lijkt mij ook wel leuk.
Edit: Ik zie dat het hierboven al was benoemd van de server instability
woopsie!
Ik hoorde dat het event van gisteren halverwege was stopgezet vanwege netwerk issues: https://x.com/playtlgame/status/1838727925522190819
Ik hoop echt dat ze alles weten te fixen...bah, hou niet van die onverwachte dingen zo vlak voor de launch.
@Ricmaniac Ik heb dat probleem ook
Edit: Ik zie dat het hierboven al was benoemd van de server instability
[ Voor 7% gewijzigd door Diigii op 25-09-2024 15:51 ]
De wapencombinaties gaan in onze versie trouwens namen krijgen. SnS/GS wordt schijnbaar Crusader en er komt ook een Invocator (een dev zei dat hij dat speelt, zonder wapens te noemen). Ik verwacht dat SnS/Wand Paladin gaat worden, want zo noemt iedereen het al.
Positief overigens als devs zelf spelen, het liefst fanatiek. Weten ze hoe irritant bots kunnen zijn

Als je alle wapens wil doen kom je ook weer in wat problemen omdat je volgens mij maar 3 presets kan hebben, dus moet je veel handmatig aanpassen. Bij het vrijgeven van tier 2 gear moet je alle wapens vervangen en upgraden en voor KR komt er over een paar maanden al legendary gear (zegt men). Wie weet gaan ze ook skills nog meer levels geven. Purple 5 is nu volgens mij het max voor een skill, terwijl de tier 2 purple gear in KR al op max +12 zit. En ik kan je vertellen, als je 7 wapens en diverse armorsets naar +12 moet brengen op 1 char is dat niet iets om blij van te worden. (op 3 trouwens ook niet
)
Positief overigens als devs zelf spelen, het liefst fanatiek. Weten ze hoe irritant bots kunnen zijn
Dat is minder efficiënt farmen. Plus met 3 chars kan je alle dagelijkse dingen 3x doen en dat geeft, in theorie, meer lucent. Meer lucent is meer progressie.Diigii schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:21:
Is er een reden waarom je 3 chars zou aanmaken? En niet 1 char met gewoon alle wapens? Was wel benieuwd
Als je alle wapens wil doen kom je ook weer in wat problemen omdat je volgens mij maar 3 presets kan hebben, dus moet je veel handmatig aanpassen. Bij het vrijgeven van tier 2 gear moet je alle wapens vervangen en upgraden en voor KR komt er over een paar maanden al legendary gear (zegt men). Wie weet gaan ze ook skills nog meer levels geven. Purple 5 is nu volgens mij het max voor een skill, terwijl de tier 2 purple gear in KR al op max +12 zit. En ik kan je vertellen, als je 7 wapens en diverse armorsets naar +12 moet brengen op 1 char is dat niet iets om blij van te worden. (op 3 trouwens ook niet
[ Voor 15% gewijzigd door TheBrut3 op 25-09-2024 16:23 ]
Ze brengen dus de drops terug voor EA streams. Je kan 'm dus nog krijgenRicmaniac schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:38:
Ik kan niet kiezen welke weapon combo ik wil spelenof ik meer range of melee wil focussen en of ik PVP voornamelijk wil doen of PvE.
- SnB/Greatsword
- Crossbow/Dagger
- Bow/Crossbow
Ik ga denk ik als eerst toch voor longbow/Dagger
Xbow/dagger voelt iets te populair ofzo haha. En longbow vind ik aestetisch ook gewoon toffer
Als 2e setje wil ik eigenlijk SnS/GS maar misschien moet ik inderdaad even kijken hoe snel het levelt en dat je dan beter zoals @TheBrut3 aangeeft een 2e char maak.
Maargoed eerst maar eens kijken welke server ik ga als F2P uit komt
Xbow/dagger voelt iets te populair ofzo haha. En longbow vind ik aestetisch ook gewoon toffer
Als 2e setje wil ik eigenlijk SnS/GS maar misschien moet ik inderdaad even kijken hoe snel het levelt en dat je dan beter zoals @TheBrut3 aangeeft een 2e char maak.
Maargoed eerst maar eens kijken welke server ik ga als F2P uit komt
Ik hoop toch echt ten zeeeerste dat ze dit gaan herzien en het minstens een uurtje later doen of extra toevoegen savonds. Op deze manier kan ik bijna geen enkele content mee doen behalve 1 a 2 dynamic events savonds.
Riftstones en boonstones altijd als ik nog bezig ben met de kids naar bed brengen enzo. alleen de archbosses zaterdag en woensdag zijn oke.
Castle sieges zou ik zo goed als noooit mee kunnen doen omdat het midden op de dag is.
Moet je nagaan als je in de UK zit.. dan is het zelfs alles om 18:00. vind het echt hele rare tijden voor EU. Kan me niet voorstellen dat ze daar goed overna gedacht hebben. Gelukkig veel backlash over online dus hoop dat ze het aanpassen.
Riftstones en boonstones altijd als ik nog bezig ben met de kids naar bed brengen enzo. alleen de archbosses zaterdag en woensdag zijn oke.
Castle sieges zou ik zo goed als noooit mee kunnen doen omdat het midden op de dag is.
Moet je nagaan als je in de UK zit.. dan is het zelfs alles om 18:00. vind het echt hele rare tijden voor EU. Kan me niet voorstellen dat ze daar goed overna gedacht hebben. Gelukkig veel backlash over online dus hoop dat ze het aanpassen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/fOUK0g9UCpCYCJGYGbV66R3R.png?f=user_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 26-09-2024 08:04 ]
De siege in Korea is inderdaad later, volgens mij is die om 7 uur 's avonds lokale tijd. Dus dat is wel jammer.
De unlock gaat trouwens wel snel. Eind oktober hebben we de meeste content al unlocked.
De unlock gaat trouwens wel snel. Eind oktober hebben we de meeste content al unlocked.
Ja ik hoop echt op nieuws binnekort hier over want dit killed echt hype voor de game voor mij. Hoe het schema er nu staat kan ik gewoon echt bijna niks mee doen van die timed content.
Alles 1 uur later en de siege 4 uur later was inderdaad logischer geweest. Nu zijn alleen de tijden voor de +3 GMT spelers best logisch, maar niet voor de CEST en UK spelers.
Ze zullen hier ook vast nog commentaar op krijgen. Kanon had tijdens zijn interview met een Amazon dev ook al de vraag gesteld of het publiek er invloed op heeft. Toen zag je de dev al kijken; Damn, dat hadden we misschien wel even kunnen checken.
Ze zullen hier ook vast nog commentaar op krijgen. Kanon had tijdens zijn interview met een Amazon dev ook al de vraag gesteld of het publiek er invloed op heeft. Toen zag je de dev al kijken; Damn, dat hadden we misschien wel even kunnen checken.
Dankjewel voor de info! Zie je het zitten om de excel te delen? Ik heb in verband met vakantie en langdurige ziekte nog geen research kunnen doen zelf.Valandin schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:28:
[...]
Als je op zoek bent naar de grote guilds (google, en je vind ze) die hardcore gaan spelen.
Early Access
Quintessence
Nixx
Ki
Pirate Gaming
Launch
Hand of Unity
Als je niet hardcore wilt spelen zou ik gewoon ff ingame kijken en er eentje joinen.
Ik baal een beetje dat mijn guild overfilled is en rotate met members om guild te progressen, ik verlies dus wat progression door gebrek aan guild merchanthet is niet anders.
...
Ik heb bijvoorbeeld al hele excel-sheets met optimale day 1 strats, uren leveling speed runs zitten kijken zodat ik alles optimaal kan doen.
Excel is erg toegespitst op mijn persoonlijke build en pad, dus die is lastig te delen.IKON schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:13:
[...]
Dankjewel voor de info! Zie je het zitten om de excel te delen? Ik heb in verband met vakantie en langdurige ziekte nog geen research kunnen doen zelf.
Maar samenvatting is;
Level naar 50 (Volg questline.)
Gebruik een leveling build van maxroll.gg en ga daarna over naar de pvp/pve variant.
Maxroll leveling guide: https://maxroll.gg/throne...ng-started/leveling-guide /
Andere guide: https://docs.google.com/s...d=788457465#gid=788457465 /
Andere guide: https://docs.google.com/d...AP6L3hU/mobilebasic?pli=1 )
Als je level 50 bent, ga naar Watcher's Post of Purelight Tower.
Daar kan je contracts krijgen. Focus op contracten met de hoogste tier.
Je prioriteit is Rare Rubrix Ore -> Rare Stalon ore -> Rare Emeret Ore.
Crafting materials waar nodig.
Na elke contract die je kiest, reset je hem, want je wilt het allerliefst een precious blessing pouch.
Probeer al je contracten in een plek te krijgen zodat alles dichtbij is.
Contracten af, doe je co-op dungeons tot je currency op is.
Prioriteer de co-op dungeons waar je build-guide gear van nodig heeft.
Daarna pak je je weekly contracts in de open world dungeon. Alleen Syleus's Abyss is open at start.
Daarna kan je Taedal's Tower Weekly doen. (Zie guide)
Daarna kan je de timetable in de gaten houden voor events.
Verder; Leveling log / Battle pass als je die koopt.
Verder; Werk aan je lithograph book / exploration codex waar nodig.
Wat je ook kan doen is op een 2e scherm deze speedrun aanzetten.
[ Voor 8% gewijzigd door Valandin op 26-09-2024 14:04 ]
TheBrut3 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:20:
De wapencombinaties gaan in onze versie trouwens namen krijgen.
/f/image/NOK3EQA0haWtdCAmS41fntew.png?f=fotoalbum_large)
Zag dit bij een streamer. Weet niet of het klopt.
Maar meeste kans dus dat ik "infiltrator" ga
Ik ga vanavond Scorpion en dinsdag Crusader.
Scorpion is wel een vreemde naam. Ze doelen waarschijnlijk op de poison van de dagger, maar volgens mij is de thunder build nog meta.
Scorpion is wel een vreemde naam. Ze doelen waarschijnlijk op de poison van de dagger, maar volgens mij is de thunder build nog meta.
Ja maar daarom ben ik beniewd of het klopt. Berserker vind ik ook gekTheBrut3 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:32:
Ik ga vanavond Scorpion en dinsdag Crusader.
Crusader is idd mijn 2e pick.
Maar ga je dan dus vanavond Ea beginnen en dinsdag op een andere server voor de full launch ? Is het niet beetje raar 2 characters op verschillende servers?