Klopt dan was ik een week eerder al gestopt denk ikHowsMyApple schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:23:
[...]
Je zou het eigenlijk ook andersom kunnen bekijken. Als die caps op de coop en open world dungeon tokens er niet was, dan zouden mensen met veeeeeel meer tijd dan jij dungeons continue kunnen farmen, en daarmee veel verder uitlopen op jou.
Enig idee hoe het kan dat bij gebruik van party board ik in +- 1 op de 30 party's kom die ik wil joinen?HowsMyApple schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:23:
[...]
Je zou het eigenlijk ook andersom kunnen bekijken. Als die caps op de coop en open world dungeon tokens er niet was, dan zouden mensen met veeeeeel meer tijd dan jij dungeons continue kunnen farmen, en daarmee veel verder uitlopen op jou.
Nu kan men maximaal 3 pogingen op een drop uit een co-op dungeon per dag op je uitlopen. (Ja mijn woordkeuze "pogingen" is bewust. Ik ben echt gigantisch unlucky als het gaat om drops krijgen voor m'n build. 37 runs en nog niet 1 bruikbare epic)
PSN: Kidjuh
Hmm oké oké. Dat fomo gevoel heb ik totaal niet haha, maar ben dan ook absoluut een casual MMO speler die gewoon lekker aan het genieten is en alles rustig aan doet.Ricmaniac schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:13:
[...]
voor mij persoonlijk dus niet. Het is een beetje zoals @Tribunus eerder denk ik beschreef met fomo. Misschien is fomo niet exact de juiste term maar ik heb heel erg het gevoel bij deze game dat als ik X en Y niet doe ik te veel mis in resources, loot ,whatever en daardoor achter loop op andere.
Het is ook iets persoonlijks denk ik want het MOET natuurlijk allemaal niet en is een keus maar bij T&L heb ik dit gevoel heel erg en bij bijv New World wat je als voorbeeld gebruik niet. Daar kan ik een half jaar later terug komen beetje content doen en "bij raken" bij de rest. Maar bij T&L heb ik het gevoel dat er geen shortcut is als je even stopt en voelt het dus als een high maintenance game omdat je anders gewoon te veel weekly en dagelijkse resources/loot mist etc.
Nou helpt het denk ik ook niet mee dat ik dit zelfde moment veel plezier heb met andere games en heb dus niet de drang om T&L te spelen ten opzichte van die andere games en als je dan daarbij die verplichting voelt dat je grind X moet doen om niet de tokens te wasten of whatever dan zie ik er geen plezier meer in.
Op geen enkele manier kraak ik de game hiermee af hoor en het is niet per se een flaw van de game maar wel voor mij op dit moment nu.
As ik nu niks anders zou willen spelen en nam de tijd er gewoon voor was ik nu keihard aan het grinden!![]()
Het is niet dat ik er geen plezier mee heb gehad maarja dat plezier is ineens weg nu dus dan is het handiger om de keus te maken om niet door te gaandan is het misschien leuker om later eens terug te komen IPV dat ik er zo burnedout van raak dat ik het nooit meer wil doen (uhum lost ark)
Je Combat Power is niet hoog genoeg, je bent te laat, je wapens zijn niet goed genoeg, je kent de mechanics niet goed genoeg... Zijn genoeg redenen te bedenken.Kidjuh schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:47:
Enig idee hoe het kan dat bij gebruik van party board ik in +- 1 op de 30 party's kom die ik wil joinen?
Wat mij opvalt is dat bijna iedereen zich in probeert te schrijven bij parties die al op 5/6 staan. Dan ben je 9 van de 10 keer te laat. Als je naar een party kijkt die op 3/6 of 4/6 staat heb je meer kan en zit die alsnog vrij snel vol.
Je kan beter de autocue pakkenTheBrut3 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:49:
[...]
Je Combat Power is niet hoog genoeg, je bent te laat, je wapens zijn niet goed genoeg, je kent de mechanics niet goed genoeg... Zijn genoeg redenen te bedenken.
Wat mij opvalt is dat bijna iedereen zich in probeert te schrijven bij parties die al op 5/6 staan. Dan ben je 9 van de 10 keer te laat. Als je naar een party kijkt die op 3/6 of 4/6 staat heb je meer kan en zit die alsnog vrij snel vol.
Hoe krijg jij toch al die drops? Volgens mij heb ik echt pech bij die fieldbosses, terwijl mijn damage best oké is.
Van de andere kant, zo'n boss is tegenwoordig in 20 seconden dood.
Al die drops?TheBrut3 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:43:
Hoe krijg jij toch al die drops? Volgens mij heb ik echt pech bij die fieldbosses, terwijl mijn damage best oké is.
Nou dat is toch al meer dan niets.Ricmaniac schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:58:
Al die drops?1x een helm en 1x boots die voor 1000 verkochte
buiten dat niks haha. heb zelf nog amper gear.
Buiten dat, van die 2 verkopen kan je toch aardig gear inkopen lijkt mij.
Soms kom je best leuke usernames tegen in een random party.

Jammer! Ik heb zelf een heel ander gevoel juist!Ricmaniac schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:58:
Na ons gesprek hier gisteren ‘s avonds toen ik weer inlogde eigenlijk tot de conclusie gekomen dat Throne&Liberty hier voor mij eindigt. Mooie game, leuke game, maar voor mij persoonlijk te veel het gevoel dat dingen continue mandatory zijn en je minder gewoon maar kan doen wat je wil zoals de andere grote mmo’s. Heel gebruikelijk bij Koreaanse mmo’s natuurlijk maar heb daar persoonlijk geen zin in op dit moment. Misschien keer ik later weer eens terug wie weet.
Ga wel nog even die battlepass weekly afmaken volgende week voor dat laatste zenus star wapenvoelt stom om hem niet af te maken als ik ze al bijna allemaal heb haha
Ik voel nooit de druk om X/Y te doen, als ik er ff geen zin in heb, dan 2-3 dagen niet.
Waar ik nu zelf wel enorm van baal is wintertijd.
De boon/riftstones zijn nu om 19:00
De world bosses die we doen zijn nu om 20:00 en 22:00
Dat is straks dus respectievelijk 18:00, 19:00 en 21:00.
Wanneer moet ik avondeten dan?
die draait mee als de klok verzet wordtValandin schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 12:50:
[...]
Jammer! Ik heb zelf een heel ander gevoel juist!
Ik voel nooit de druk om X/Y te doen, als ik er ff geen zin in heb, dan 2-3 dagen niet.
Waar ik nu zelf wel enorm van baal is wintertijd.
De boon/riftstones zijn nu om 19:00
De world bosses die we doen zijn nu om 20:00 en 22:00
Dat is straks dus respectievelijk 18:00, 19:00 en 21:00.
Wanneer moet ik avondeten dan?
De server time is UTC+2 en blijft als het goed is UTC+2.
Wij verplaatsen van UTC+2 naar UTC+1.
Ik heb nergens gelezen dat de servertijden meeschuiven, dus ga ik ook niet van uit.
[ Voor 4% gewijzigd door Valandin op 24-10-2024 13:03 ]
dan moet je gewoon ff een uurtje eerder of later eten dat kan ookValandin schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:02:
[...]
De server time is UTC+2 en blijft als het goed is UTC+2.
Wij verplaatsen van UTC+2 naar UTC+1.
Ik heb nergens gelezen dat de servertijden meeschuiven, dus ga ik ook niet van uit.
De PvP window is dan van 17:45 tot 21:45. Een uurtje eerder of later eten is natuurlijk geen mogelijkheid voor een ieder die sport, een vriendin/vrouw heeft, kinderen heeft of een baan heeft waar die ook eens op kantoor moet zijn. Zelfs in mijn hardcore guild is dit een behoorlijk probleem omdat dit wel behoorlijk impact heeft.boyette schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:07:
[...]
dan moet je gewoon ff een uurtje eerder of later eten dat kan ook
Voor 80% van de playerbase is dit geen houdbare timetable vanaf nu.
dan zul je met je mond vol de runs moeten doenValandin schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:11:
[...]
De PvP window is dan van 17:45 tot 21:45. Een uurtje eerder of later eten is natuurlijk geen mogelijkheid voor een ieder die sport, een vriendin/vrouw heeft, kinderen heeft of een baan heeft waar die ook eens op kantoor moet zijn. Zelfs in mijn hardcore guild is dit een behoorlijk probleem omdat dit wel behoorlijk impact heeft.
dat kan ook
Ach ben blij dat je niet bij een hardcore guild zit. Die nemen geen mensen aan met een baan, studie, relatie en/of kinderen, want dat kan afleiden van de game. 90% beschikbaarheid voor alle PVP momenten (boss, event, night, boon/rift) tussen 13:00 en 01:00.Valandin schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:11:
De PvP window is dan van 17:45 tot 21:45. Een uurtje eerder of later eten is natuurlijk geen mogelijkheid voor een ieder die sport, een vriendin/vrouw heeft, kinderen heeft of een baan heeft waar die ook eens op kantoor moet zijn. Zelfs in mijn hardcore guild is dit een behoorlijk probleem omdat dit wel behoorlijk impact heeft.

Ik zit wel in een hardcore guild hoorTheBrut3 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:21:
[...]
Ach ben blij dat je niet bij een hardcore guild zit. Die nemen geen mensen aan met een baan, studie, relatie en/of kinderen, want dat kan afleiden van de game. 90% beschikbaarheid voor alle PVP momenten (boss, event, night, boon/rift) tussen 13:00 en 01:00.
Mijn static is ook de #1, #3, #7 en #14 van de kill-charts op onze server.
(En dan ik als de healer en nog een tank)
Maar inderdaad, er zijn verschillende gradaties van hoe 'hardcore' zo'n guild is.
Bijkomende complexiteit voor ons nu is dat de vijandelijke guilds assassin squads hebben gevormd die ons gefeud hebben en als focus hebben om ons dood te maken, dus kan nergens meer fijne positioning opzoeken
[ Voor 17% gewijzigd door Valandin op 24-10-2024 14:36 ]
De halloween stuff zit in de store en ingame. Ziet er best cool uit de aankleding in Stoneguard enzo
Gisteren even gespeeld maar al die menu´s. Zo overweldigende.
Vergeleken met MMO''s als Black Desert of Elder Scrolls Online vindt ik dit toch een stuk overzichtelijker. Gewoon wat vaker spelen en het komt vanzelf.Bieren89 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:07:
Gisteren even gespeeld maar al die menu´s. Zo overweldigende.
@Westland1940 Same! Lost Ark was ook een game vol met menutjes
Gelukkig wordt je in Throne and Liberty nog door het tutorial menu heen geleid. Klein iets, maar toch wel een pluspunt.
@Bieren89 Ik zit op Ember. Speel zelf Sword and Shield/Greatsword. Hele leuke combinatie! Ben blij dat ik deze build heb gekozen. Sta in PvP altijd vooraan om te zorgen dat mensen mij focussen, lekker tanky, dus ga met wat healers achter mij moeilijk dood
@Ricmaniac Ja! Leuke vibe, leuke dungeon en leuke items! Gisteren was het ook ietsjes mistig in de stad (Steam kwaliteit is beetje slecht
):
@Bieren89 Ik zit op Ember. Speel zelf Sword and Shield/Greatsword. Hele leuke combinatie! Ben blij dat ik deze build heb gekozen. Sta in PvP altijd vooraan om te zorgen dat mensen mij focussen, lekker tanky, dus ga met wat healers achter mij moeilijk dood
@Ricmaniac Ja! Leuke vibe, leuke dungeon en leuke items! Gisteren was het ook ietsjes mistig in de stad (Steam kwaliteit is beetje slecht
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
Ok zal men char daar maken ga dan toch voor healer wand/staf.Diigii schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 19:47:
@Westland1940 Same! Lost Ark was ook een game vol met menutjesGelukkig wordt je in Throne and Liberty nog door het tutorial menu heen geleid. Klein iets, maar toch wel een pluspunt.
@Ricmaniac Ja! Leuke vibe, leuke dungeon en leuke items! Gisteren was het ook ietsjes mistig in de stad (Steam kwaliteit is beetje slecht):
[Afbeelding]
Al die systemen om te upgraden is toch gek.
Ik begrijp van heel veel mensen dan healen met een controller op een console wel erg lastig is. Waarom weet ik niet, speel PC, maar ik zou het wel meenemen in je overweging 😉Bieren89 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 21:04:
[...]
Ok zal men char daar maken ga dan toch voor healer wand/staf.Speel wel op ps5.
Al die systemen om te upgraden is toch gek.
Aantal van ons speelt op Zenith.
[ Voor 3% gewijzigd door Tribunus op 27-10-2024 06:11 ]
Gisteren toch een paar uur gespeeld maar de click met wand en staf had ik niet toch is proberen voor sword and shield.Tribunus schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 06:11:
[...]
Ik begrijp van heel veel mensen dan healen met een controller op een console wel erg lastig is. Waarom weet ik niet, speel PC, maar ik zou het wel meenemen in je overweging 😉
Aantal van ons speelt op Zenith.
De pvp events rond welke uren zijn die eigenlijk?
[ Voor 5% gewijzigd door Bieren89 op 27-10-2024 06:57 ]
Rechtsboven bij de minimap heb je een agenda teken waar je op kan klikken. Daar staat dan alles qua events inBieren89 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 06:48:
[...]
Gisteren toch een paar uur gespeeld maar de click met wand en staf had ik niet toch is proberen voor sword and shield.
De pvp events rond welke uren zijn die eigenlijk?
Wat een vid! Ik heb even een samenvatting gemaakt met wat ze gaan doen voor de mensen die geen tijd/zin hebben om de video te bekijken:
Amazon Games werkt hard aan nieuwe updates en verbeteringen voor Throne and Liberty samen met NCsoft en ze zijn continue in gesprek. Na het Halloween-evenement komen er belangrijke aanpassingen aan de bestrijding van bots, met verbeterde detectiealgoritmes en maatregelen voor de veiling om de invloed van bots te beperken. Ook worden spelers die betrokken zijn bij Real Money Trading (RMT) strenger bestraft.
Er zijn veranderingen in de wereldbazen om betere beloningen te garanderen, waaronder meer portals en een speciale chest met een keuze uit epic loot (die volgens mij non-tradable zijn). Vanaf half november wordt er een extra portal toegevoegd om spelers veilig toegang te geven tot bazen in de Abyss-dungeons (PVP-free). Er komt ook een update voor een duidelijke UI om bijdragepercentages in gevechten beter zichtbaar te maken.
Voor coöp-dungeons zijn de matchmaking-opties verbeterd en is er een bonusbeloning voor willekeurige dungeons. Twee systemen die in de Koreaanse versie al bestaan, het Rune- en Substance-transformatiesysteem, worden aangepast om beter te passen bij internationale (lees EU/NA) spelers. Eind november komt er een PvP-functie voor gestructureerde gevechten in arena’s, met flexibele teams en opties voor privé- en publieke gevechten.
Tot slot start op 31 oktober een spelersenquête om feedback te verzamelen voor toekomstige updates. Amazon Games blijft luisteren naar spelers en wil het spel blijven verbeteren.
Ik vind het bovenstaande echt mega goed nieuws. Ik heb het idee dat ze goed naar de community luisteren.
Net bekeken en klinkt goed, misschien het spel nog is een kans geven als tank en het upgrade systeem is goed bekijken hor dat werkt.mprkooij schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:31:
[YouTube: THRONE AND LIBERTY: Tico Talks (October 2024)]
Wat een vid! Ik heb even een samenvatting gemaakt met wat ze gaan doen voor de mensen die geen tijd/zin hebben om de video te bekijken:
Amazon Games werkt hard aan nieuwe updates en verbeteringen voor Throne and Liberty samen met NCsoft en ze zijn continue in gesprek. Na het Halloween-evenement komen er belangrijke aanpassingen aan de bestrijding van bots, met verbeterde detectiealgoritmes en maatregelen voor de veiling om de invloed van bots te beperken. Ook worden spelers die betrokken zijn bij Real Money Trading (RMT) strenger bestraft.
Er zijn veranderingen in de wereldbazen om betere beloningen te garanderen, waaronder meer portals en een speciale chest met een keuze uit epic loot (die volgens mij non-tradable zijn). Vanaf half november wordt er een extra portal toegevoegd om spelers veilig toegang te geven tot bazen in de Abyss-dungeons (PVP-free). Er komt ook een update voor een duidelijke UI om bijdragepercentages in gevechten beter zichtbaar te maken.
Voor coöp-dungeons zijn de matchmaking-opties verbeterd en is er een bonusbeloning voor willekeurige dungeons. Twee systemen die in de Koreaanse versie al bestaan, het Rune- en Substance-transformatiesysteem, worden aangepast om beter te passen bij internationale (lees EU/NA) spelers. Eind november komt er een PvP-functie voor gestructureerde gevechten in arena’s, met flexibele teams en opties voor privé- en publieke gevechten.
Tot slot start op 31 oktober een spelersenquête om feedback te verzamelen voor toekomstige updates. Amazon Games blijft luisteren naar spelers en wil het spel blijven verbeteren.
Ik vind het bovenstaande echt mega goed nieuws. Ik heb het idee dat ze goed naar de community luisteren.
Tank vind ik juist één van de leukere klasses op te spelen, maar dat zegt iemand die tank speelt waarschijnlijk al snel 
Had dat filmpje gisteren ook gezien en het ziet er echt wel goed uit. Alleen alles maar uit blijven delen omdat mensen het te duur vinden of te moeilijk om te krijgen... Ik weet niet of ik daar een hele grote fan van ben. Straks een gratis Archboss voor iedereen?
Had dat filmpje gisteren ook gezien en het ziet er echt wel goed uit. Alleen alles maar uit blijven delen omdat mensen het te duur vinden of te moeilijk om te krijgen... Ik weet niet of ik daar een hele grote fan van ben. Straks een gratis Archboss voor iedereen?
Hoe zit het met toekomstige expansions? Zoals de helft van de map is nu nog niet beschikbaar, wanneer komt deze update?mprkooij schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:31:
[YouTube: THRONE AND LIBERTY: Tico Talks (October 2024)]
Ik ben afgelopen weekend met dit spel begonnen. Heb altijd interesse gehad in MMO's games. Vooral nu het steeds meer ook op de xbox uit komt (ja mmo is vaak beter op pc, maar ben tegenwoordig console gamer) ben ik op zoek naar leuke MMO's. Ben positief verrast met hoe het er uit ziet en hoe smooth alles speelt en dan met name het vechten. Heb nu act 1 en 2 afgerond en beetje bij beetje worden dingen duidelijk.
Iemand nog tips of advies voor een beginner? Speel nu met 2hander en longbow. Tank/meleedps vind ik vaak het leukst. En is het nou erg pay to win endgame?
Iemand nog tips of advies voor een beginner? Speel nu met 2hander en longbow. Tank/meleedps vind ik vaak het leukst. En is het nou erg pay to win endgame?
Heeft nog iemand hier problemen met Russische guilds die extreem samenwerken? Bij ons zijn letterlijk alle PvP-dungeons en open-world-bazen bijna onmogelijk om te doen, omdat de top 10-guilds op onze server voornamelijk bestaan uit Russische guilds zoals Chaos, die de hele server domineren.
Op de server Penance hebben wij hier enorm veel last van. Ervaren jullie dit ook op andere servers? Daarnaast hebben we hier ook veel hinder van bots, is dat bij jullie ook zo?
Op de server Penance hebben wij hier enorm veel last van. Ervaren jullie dit ook op andere servers? Daarnaast hebben we hier ook veel hinder van bots, is dat bij jullie ook zo?
/f/image/dwVa2BcwJLLieb2nemDMhueR.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 56% gewijzigd door mprkooij op 30-10-2024 21:14 ]
Nee, nergens last van. Penance staat er om bekend. Daar was een andere alliance dominant en toen kwamen er ineens duizenden Russen. Die alliance is toen vertrokken en nu schijnt het een klote server te zijn.
Dan moet je beter je best doenmprkooij schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:09:
Heeft nog iemand hier problemen met Russische guilds die extreem samenwerken? Bij ons zijn letterlijk alle PvP-dungeons en open-world-bazen bijna onmogelijk om te doen, omdat de top 10-guilds op onze server voornamelijk bestaan uit Russische guilds zoals Chaos, die de hele server domineren.
[Afbeelding]
Dat is geen probleem
Dat is een uitdaging
Laat je toch niet wegspelen door een paar dronken russen
Volgens mij snap je mijn punt niet zo. Dit is niet even een geval van beter je best doen, maar goed. Je geeft ook niet echt een antwoord op mijn vraag. Zeg dan nietsboyette schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 22:38:
[...]
Dan moet je beter je best doen
Dat is geen probleem
Dat is een uitdaging
Laat je toch niet wegspelen door een paar dronken russen
[ Voor 11% gewijzigd door mprkooij op 30-10-2024 22:54 ]
Imo moeten ze systemen weghalen die dit mogelijk maken. Terug naar 2 guild alliance en geen systeem om enemy guilds te markeren. Dat systeem wordt namelijk gebruikt om friendly guilds te markeren, maar dan omgedraaid. Iedereen die rood is is friendly.
Dat dus, en dat is wat de Chaos guild in ieder geval op onze server: Penance doet. Zodra er een open world boss (in een pvp zone) is, maken ze een schild van alle chaos guilds zodat de rest er niet bij kan en de loot 100% naar chaos members gaat.
Nou het antwoord is ik heb er geen problemen mee maar het is natuurlijk ook server afhankelijkmprkooij schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 22:53:
[...]
Volgens mij snap je mijn punt niet zo. Dit is niet even een geval van beter je best doen, maar goed. Je geeft ook niet echt een antwoord op mijn vraag. Zeg dan niets
Welke server speel je ?
Weer even een periodieke check-in van mijn kant.
Afgelopen tijd Shock Commander Helm en Excavator Wand binnen gehaald.
Er zijn nog twee upgrades over; Field General Gloves en Alabaster Band.
Alabaster Band heb ik al klaar, maar kan ik pas equippen als ik de gloves ook heb.
Daarna klaar t/m T2.
Als ik de gloves loot kom ik uit op:
HP: 17.060
Melee evasion: 1770 base. 2230 victorious energy.
Ranged endurance: 850
Pics:

Ik vermaak me nog steeds goed. Leuke groep mensen om mee te spelen.
Wij hebben sinds afgelopen maintenance allemaal wel dat wij ongeacht settings niet verder dan 10 meter om ons heen spelers kunnen zien. Na veelvoudig resetten werkt het bij een paar guildies wel weer, maar bij de andere 100'en nog niet. Lijkt dus alsof amazon ergens iets kapot gemaakt heeft.
Alabaster Band heb ik al klaar, maar kan ik pas equippen als ik de gloves ook heb.
Daarna klaar t/m T2.
Pics:

Wij hebben sinds afgelopen maintenance allemaal wel dat wij ongeacht settings niet verder dan 10 meter om ons heen spelers kunnen zien. Na veelvoudig resetten werkt het bij een paar guildies wel weer, maar bij de andere 100'en nog niet. Lijkt dus alsof amazon ergens iets kapot gemaakt heeft.
Freaking heck, 3500+ CP al weer! Heel erg nice. Ik heb nu net de 3100 aangetikt (niet heel erg actief geweest, of minder dan ik zou willen). Maar nice om te horen dat je een leuke groep hebt!Valandin schreef op zondag 3 november 2024 @ 00:01:
Daarna klaar t/m T2.
Pics:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier hetzelfde, het joinen van een guild maakt de game echt super leuk. We zijn elke dag aan het PvPen en zondag hebben we nog een extra Guild Boss event. Soms hebben we grote PvP events, soms wat kleinere waarbij we een boon moeten verdedigen. Echt super nice
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
Ik zit nu al een week boven 3600 en het gaat maar langzaam omhoog nu. Alle gear gedaan en dan ga je alleen nog maar omhoog door spells en weapon mastery, voor beide moet je daadwerkelijk farmen.
En van harte gefeliciteerd!Valandin schreef op zondag 3 november 2024 @ 00:01:
Daarna klaar t/m T2.
Pics:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ja ik ben bijvoorbeeld cucked door geen goede belt/cloak options.TheBrut3 schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:27:
Ik zit nu al een week boven 3600 en het gaat maar langzaam omhoog nu. Alle gear gedaan en dan ga je alleen nog maar omhoog door spells en weapon mastery, voor beide moet je daadwerkelijk farmen.
Ik zit vrijwel op m'n CP limiet voor nu, kan inderdaad alleen maar spells levelen.
Deze maand hopelijk nieuwe in de dungeons en dan kan ik ook +-3750 hitten.
Leek me ook leuk om wat op te nemen aan TNL Content, dus:
Staff/Wand Skill builds
Staff/Wand Gear builds
Hoe dan? Zover ik weet gaat het weinig impact hebben op combat power. Misschien dat mastery iets sneller gaat, maar dat is het ook wel.Valandin schreef op zondag 3 november 2024 @ 14:20:
Deze maand hopelijk nieuwe in de dungeons en dan kan ik ook +-3750 hitten.
Mijn huidige build (Melee evasion / ranged endurance) heeft nog geen purple cloak en purple belt.TheBrut3 schreef op zondag 3 november 2024 @ 14:43:
[...]
Hoe dan? Zover ik weet gaat het weinig impact hebben op combat power. Misschien dat mastery iets sneller gaat, maar dat is het ook wel.
Deze maand komt waarschijnlijk Immortal Reckoning (Purple Cape: Melee evasion) en Forbidden Sacred Chain (Purple Belt: Melee evasion & ranged endurance). Als ik die equip kom ik op 3790 CP. (Mits ik nog wat skills upgrade)
Als ik Field General Gloves heb en ik zo m'n ring kan swappen voor degene die ik al in inventory heb kom ik rond de 3620 uit.
Dankje @Ricmaniac!
Heb je wellicht nog tips om Lucent te verdienen buiten de groepsactiviteiten om? Wat ik nu probeer te doen is om contract te doen (heb er nog steeds een boel, dus moet er zeker nog wat opmaken). Daarnaast probeer ik ook de random dungeon finder veel te gebruiken om items te krijgen en om de trait te verkopen (of te gebruiken).Valandin schreef op zondag 3 november 2024 @ 22:28:
[...]
Mijn huidige build (Melee evasion / ranged endurance) heeft nog geen purple cloak en purple belt.
Deze maand komt waarschijnlijk Immortal Reckoning (Purple Cape: Melee evasion) en Forbidden Sacred Chain (Purple Belt: Melee evasion & ranged endurance). Als ik die equip kom ik op 3790 CP. (Mits ik nog wat skills upgrade)
Als ik Field General Gloves heb en ik zo m'n ring kan swappen voor degene die ik al in inventory heb kom ik rond de 3620 uit.
Dankje @Ricmaniac!
Het makkelijkste antwoord is "Pak de creditcard"Diigii schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:45:
[...]
Heb je wellicht nog tips om Lucent te verdienen buiten de groepsactiviteiten om? Wat ik nu probeer te doen is om contract te doen (heb er nog steeds een boel, dus moet er zeker nog wat opmaken). Daarnaast probeer ik ook de random dungeon finder veel te gebruiken om items te krijgen en om de trait te verkopen (of te gebruiken).
De prijzen waren eerst zo hoog dat je gek moest zijn om ervoor te betalen, nu begint het wel in de range te komen dat af-en-toe wat swipen zo gek nog niet is.
Buiten dat:
-World bosses doen voor de chests; daar kan je nu een item mee krijgen
-Random dungeon doen voor de items
-Open world dungeons & contracts doen voor de items
-Zoveel mogelijk weekly missions uitspelen voor kans op universal power band of bloodlust belt
-Random queue hopen op een salvation procc
De items die je hebt:
-Eerst kijken wat de trait waard is. Ik heb bijvoorbeeld een Divine Justiciar Shoes in mijn inventory zitten.
Ik zie dat ik de Magic Endurance trait kan verkopen voor 174 lucent. Maar de Lithograph voor 1000 lucent.
Ik ga hem zelf gebruiken voor unlockstones. Maar stel ik wou deze item verkopen, kan ik dus beter een 'Precious Blank Lithograph: Armor' craften en een lithogrpah maken, want dan verdien ik er een stuk meer aan.
Verder nog:
Je kan ook werken aan je lithograph book. Als je blues vind in dungeons met slechte traits kan je ze daaraan voeden om bijvoorbeeld paarse drops te krijgen.
Stel die krijgen een goede trait, kan je ze weer verkopen.
Ik heb mazzel dat ik een EA speler was, dus ik heb zo'n 90k lucent kunnen halen uit de AH.
Maar nu zit ik wel echt max op 3-4k per week aan lucent dat ik er nog bij krijg.
Goede tips! Vooral die ene over het maken van de Lithograph. Had er eigenlijk niet meer aan gedacht, maar wellicht een goed idee om toch wel te doen. Ik verkoop meestal alleen de Trait zonder te kijken naar hoe duur een Lithograph is.Valandin schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:59:
[...]
Het makkelijkste antwoord is "Pak de creditcard"
De prijzen waren eerst zo hoog dat je gek moest zijn om ervoor te betalen, nu begint het wel in de range te komen dat af-en-toe wat swipen zo gek nog niet is.
Buiten dat:
-World bosses doen voor de chests; daar kan je nu een item mee krijgen
-Random dungeon doen voor de items
-Open world dungeons & contracts doen voor de items
-Zoveel mogelijk weekly missions uitspelen voor kans op universal power band of bloodlust belt
-Random queue hopen op een salvation procc
De items die je hebt:
-Eerst kijken wat de trait waard is. Ik heb bijvoorbeeld een Divine Justiciar Shoes in mijn inventory zitten.
Ik zie dat ik de Magic Endurance trait kan verkopen voor 174 lucent. Maar de Lithograph voor 1000 lucent.
Ik ga hem zelf gebruiken voor unlockstones. Maar stel ik wou deze item verkopen, kan ik dus beter een 'Precious Blank Lithograph: Armor' craften en een lithogrpah maken, want dan verdien ik er een stuk meer aan.
Verder nog:
Je kan ook werken aan je lithograph book. Als je blues vind in dungeons met slechte traits kan je ze daaraan voeden om bijvoorbeeld paarse drops te krijgen.
Stel die krijgen een goede trait, kan je ze weer verkopen.
Ik heb mazzel dat ik een EA speler was, dus ik heb zo'n 90k lucent kunnen halen uit de AH.
Maar nu zit ik wel echt max op 3-4k per week aan lucent dat ik er nog bij krijg.
World Bosses helpt ook zeker, wil er eigenlijk wat meer doen voor die speciale paarse currency die je krijgt. Maar genoeg te doen, thanks!
Dat pitty system van de world bosses is over het algemeen waardeloos. Dat was eigenlijk vanaf het begin al achterhaald. Die worldbosses zijn vooral vanwege het pitty kistje wat je nu kan krijgen.
Overigens lezen veel mensen ook oude guides, bijvoorbeeld waar in staat dat je eerst volledig blauwe gear met traits wil hebben voor je ze in de paarse gooit. Dat is voor veel items achterhaald omdat traits super goedkoop zijn. Verder lees je van sommige 'experts' dat je een paarse eerst naar +7.4 moet doen voor je de blauwe er in gooit, klopt ook niet. Iets met klok en klepel, want dat is pas vanaf lvl 2 paars.
Overigens lezen veel mensen ook oude guides, bijvoorbeeld waar in staat dat je eerst volledig blauwe gear met traits wil hebben voor je ze in de paarse gooit. Dat is voor veel items achterhaald omdat traits super goedkoop zijn. Verder lees je van sommige 'experts' dat je een paarse eerst naar +7.4 moet doen voor je de blauwe er in gooit, klopt ook niet. Iets met klok en klepel, want dat is pas vanaf lvl 2 paars.
Ligt er wel aan wat voor gear. Voor ringen, belts, bracelets e.d. scheelt dat nog steeds érg veel lucent.TheBrut3 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:40:
Dat pitty system van de world bosses is over het algemeen waardeloos. Dat was eigenlijk vanaf het begin al achterhaald. Die worldbosses zijn vooral vanwege het pitty kistje wat je nu kan krijgen.
Maar je moet inderdaad per item/trait kijken of blessing de moeite waard is of niet.
Hmm bij mij begint helaas de burn-out fase. Als een PVE speler valt er ook niet heel veel te doen heb ik het idee, helaas.
Welke content mis je op dit moment in de game? Ik vind dat er best veel content te doen is in de game. Dit is waar ik mij dagelijks/wekelijks mee bezig hou:Westland1940 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:13:
Hmm bij mij begint helaas de burn-out fase. Als een PVE speler valt er ook niet heel veel te doen heb ik het idee, helaas.
- Peace Event bosses killen
- Events doen
- Abyssal contracts doen op de verschillende plekken
- Reguliere contracts
- Cooking
- Fishing
- Met de guild wekelijks Raid bosses killen
- Alle level 50 dungeons doen (het liefste met de random dungeon finder voor extra loot)
- Halloween event doen
- Guild reputation omhoog halen door mee te werken aan events, doneren van grondstoffen, etc.
En nog veel meer
Vergeet Weekly Rewards niet! Daar krijg je de beste drops uit.Diigii schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 19:51:
[...]
Welke content mis je op dit moment in de game? Ik vind dat er best veel content te doen is in de game. Dit is waar ik mij dagelijks/wekelijks mee bezig hou:
- Peace Event bosses killen
- Events doen
- Abyssal contracts doen op de verschillende plekken
- Reguliere contracts
- Cooking
- Fishing
- Met de guild wekelijks Raid bosses killen
- Alle level 50 dungeons doen (het liefste met de random dungeon finder voor extra loot)
- Halloween event doen
- Guild reputation omhoog halen door mee te werken aan events, doneren van grondstoffen, etc.
En nog veel meer
PSN: Kidjuh
Je bent de /s vergeten.Kidjuh schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:34:
Daar krijg je de beste drops uit.
We krijgen vanaf morgen weer de 'oude' tijden terug.
Eindelijk niet meer vanuit werk naar huis racen om op tijd te zijn voor alle events..
Zondag siege, aftellen maar
Ook arena season start morgen, misschien nog een klein beetje swipen.
Ik mis nog één item voor m'n full build. Ook alle belangrijke actives en passives inmiddels level 5.
Ondertussen begonnen aan een healer basic series om wat alt-guildies op weg te helpen.
Eindelijk niet meer vanuit werk naar huis racen om op tijd te zijn voor alle events..
Zondag siege, aftellen maar
Ook arena season start morgen, misschien nog een klein beetje swipen.
Ik mis nog één item voor m'n full build. Ook alle belangrijke actives en passives inmiddels level 5.
Ondertussen begonnen aan een healer basic series om wat alt-guildies op weg te helpen.
[ Voor 21% gewijzigd door Valandin op 13-11-2024 23:52 ]
@TheBrut3 heb je nog siege meegespeeld? Hoe vond je 't?
Nee niet meegedaan, maar ik verwacht niet dat het heel anders is dan dat het in Korea was.
Ik begreep wel dat een 8 guild alliance het kasteel had overgenomen, daar valt natuurlijk niets tegen in te brengen. Jammer dat dit soort dingen mogelijk zijn. Had ook nog even de stream van Kanon gekeken, maar daar zag je hetzelfde. Een paar rode leaders werden het kasteel in gelaten om pillage points te cappen en in ruil daarvoor verdedigen ze mee.
Hopelijk krijgen we snel een 3e karakter mogelijkheid. Want als je niet ranged bent is het spel rete saai. Mensen lopen te janken over GS, en volgens mij gaat Amazon daar naar luisteren, terwijl 14 van de top 20 spelers bow hebben. Het enige wat je ziet zijn Flash Waves, 0,0 skill nodig.
Anyway, net als in (bijna) elk pvp spel willen mensen het spel kapot domineren. Dus net als vele anderen overweeg ik ook af te bouwen of te stoppen.
Ik begreep wel dat een 8 guild alliance het kasteel had overgenomen, daar valt natuurlijk niets tegen in te brengen. Jammer dat dit soort dingen mogelijk zijn. Had ook nog even de stream van Kanon gekeken, maar daar zag je hetzelfde. Een paar rode leaders werden het kasteel in gelaten om pillage points te cappen en in ruil daarvoor verdedigen ze mee.
Hopelijk krijgen we snel een 3e karakter mogelijkheid. Want als je niet ranged bent is het spel rete saai. Mensen lopen te janken over GS, en volgens mij gaat Amazon daar naar luisteren, terwijl 14 van de top 20 spelers bow hebben. Het enige wat je ziet zijn Flash Waves, 0,0 skill nodig.
Anyway, net als in (bijna) elk pvp spel willen mensen het spel kapot domineren. Dus net als vele anderen overweeg ik ook af te bouwen of te stoppen.
Ah zonde! Wij hebben wel een competitive siege gehad. Hadden bijna gewonnen, maar nadat we de throne room hadden gecapped zijn we naar buiten gegaan om de respawn points terug te pakken.TheBrut3 schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:50:
Nee niet meegedaan, maar ik verwacht niet dat het heel anders is dan dat het in Korea was.
Blijkbaar was er een 'tech' dat als je throne room had, dood ging, respawnde, je dan met 'B' gewoon terug te throne room in kon gaan.
Daarna zaten we vast in de choke en probeerde we de andere guild langzaam weg te chippen, niet wetende dat die ondertussen gewoon aan het respawnen waren en aan het recallen waren naar de throne room. Als we dat wisten hadden we wel gewonnen, haha.
POV van mijn static DPS:
De leegloop is voor mijn gevoel inderdaad ook begonnen. Hoop dat Amazon wat dingen gaat balancen anders gaat 't spel de zomer van volgend jaar niet halen haha.
[ Voor 4% gewijzigd door Valandin op 18-11-2024 11:55 ]
Wat een super super gaaf event, holy moly. Ik heb 1-2 uur zitten genieten (inclusief de voorbereiding). Op de server Ember kunnen meespelen met mijn guild (ben zelf SnS/GS), maar het is nog stukken beter dan ik had verwacht. Onze Alliance moest aanvallen en we hebben ook de Throne weten te bemachtigen. We zaten in de Alliance discord met ongeveer 200+ mensen en hebben een Alliance gesloten (tijdelijk) met een grote enemy guild.
In het begin zorgden we ervoor dat we een aantal Golems + respawn punten innamen, muur kapot gemaakt, naar binnen gegaan om daar een respawn point over te nemen en te behouden. Uiteindelijk verder gepushed, voor de troonzaal nog een respawn punt ingenomen en uiteindelijk de troonzaal ingenomen. Op het laatste moment was het nog echt kiele kiele, maar we hebben nog net op tijd alles kunnen innemen.
De totale opbrengst voor onze Alliance was 1.3m Lucent en meer dan 8 miljar Sollant. Ik ben zelf met 50m sollant en 2k Lucent naar huis gegaan
In het begin zorgden we ervoor dat we een aantal Golems + respawn punten innamen, muur kapot gemaakt, naar binnen gegaan om daar een respawn point over te nemen en te behouden. Uiteindelijk verder gepushed, voor de troonzaal nog een respawn punt ingenomen en uiteindelijk de troonzaal ingenomen. Op het laatste moment was het nog echt kiele kiele, maar we hebben nog net op tijd alles kunnen innemen.
De totale opbrengst voor onze Alliance was 1.3m Lucent en meer dan 8 miljar Sollant. Ik ben zelf met 50m sollant en 2k Lucent naar huis gegaan
In welke guild zit jij dan? Ik speel ook op Ember en die server wordt compleet gedomineerd door spanjaarden.Diigii schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:19:
Wat een super super gaaf event, holy moly. Ik heb 1-2 uur zitten genieten (inclusief de voorbereiding). Op de server Ember kunnen meespelen met mijn guild (ben zelf SnS/GS), maar het is nog stukken beter dan ik had verwacht. Onze Alliance moest aanvallen en we hebben ook de Throne weten te bemachtigen. We zaten in de Alliance discord met ongeveer 200+ mensen en hebben een Alliance gesloten (tijdelijk) met een grote enemy guild.
Ik zit op dit moment in de guild Nordic Legends en samen met o.a. onze Alliance Demitori hebben wij de Throne weten te veroveren (wij hebben hun de Throne laten veroveren)!Ambition88 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 00:00:
[...]
In welke guild zit jij dan? Ik speel ook op Ember en die server wordt compleet gedomineerd door spanjaarden.
Wij gaan wel veranderingen aanbrengen en de kans is er dat wij gaan samenvoegen. Op Ember is een hele grote Alliance aanwezig namelijk Orca, welke behoorlijk dominant zijn. Er zijn geruchten dat binnenkort een aantal grote guilds van een andere server naar Ember gaan komen om tegen Orca in te gaan (dus dat wordt nog wat). Daarom gaan wij ook als Alliance kijken hoe wij hier mee om kunnen gaan (er liggen al plannen maar die hou ik nog voor mezelf
Ah grappig. Orca hebben wij tegen gespeeld op Kazar.Diigii schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:34:
[...]
Ik zit op dit moment in de guild Nordic Legends en samen met o.a. onze Alliance Demitori hebben wij de Throne weten te veroveren (wij hebben hun de Throne laten veroveren)!
Wij gaan wel veranderingen aanbrengen en de kans is er dat wij gaan samenvoegen. Op Ember is een hele grote Alliance aanwezig namelijk Orca, welke behoorlijk dominant zijn. Er zijn geruchten dat binnenkort een aantal grote guilds van een andere server naar Ember gaan komen om tegen Orca in te gaan (dus dat wordt nog wat). Daarom gaan wij ook als Alliance kijken hoe wij hier mee om kunnen gaan (er liggen al plannen maar die hou ik nog voor mezelf).
Daar speelden we Pirate Gaming en Nixx tegen Orca en Syn.
Wij (Pirate Gaming & Nixx) zijn uiteindelijk naar andere servers gemoved omdat er geen leuke PvP meer mogelijk was. Orca waren leuke gasten om tegen te spelen, maar i.c.m. Syn was het gewoon mechanics abusen en als ratten spelen.
Dit is hoe een gemiddelde WB er uit zag:
2 Syn guilds op boss.
Orca + 1 Syn guild in safezone, scouts rond de inkomende teleport punten.
Zodra wij naar de arena moven kwamen er 140 man aan assassin squads / sleeper squads / spinner squads op ons staan, lopen mee de arena in en zodra de grace timer op was was het sleeps spammen en er op spinnen.
Dan zijn er twee uitkomsten:
A.) De 2 syn guilds op boss moven op ons om ons te sandwichen en spammen tornado/flash wave. Repeat.
B.) Wij winnen de initiele engage; de overige Syn guilds blasten cooldowns, lopen de arena uit. Wachten tot cooldowns terug zijn. Lopen arena in, blasten cooldowns, disengagen. Repeat.
Het valt binnen de regels natuurlijk. Maar het is wel een hele sneue, saaie manier van PvP. Totaal geen skills, geen lol en alleen maar frustraties. Nadat wij vertrokken zijn, zijn uiteindelijk Orca en Syn ook naar verschillende servers gegaan
Wij en Nixx zijn ook van elkaar gesplit. Wij naar Wraith, Nixx naar Talus.
Ik heb ook de geruchten gehoord dat Nixx naar Ember wilt gaan verhuizen. Ik weet niet in hoeverre dit betrouwbaar is. Wel weet ik dat als Nixx naar Ember komt, dat Orca dan niks meer waard is.
Etsu (leader van Nixx) is een fantastische (Nederlandse) speler & shotcaller. Erg leuk om mee te spelen.
[ Voor 8% gewijzigd door Valandin op 19-11-2024 13:13 ]
Is de wereld dan echt zo klein dat ik (HenkDeVries) gisteren in een random dungeon party gestopt werd met jou? Was in ieder geval iemand van je guild, en de naam begon ook met een D.Diigii schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:34:
[...]
Ik zit op dit moment in de guild Nordic Legends en samen met o.a. onze Alliance Demitori hebben wij de Throne weten te veroveren (wij hebben hun de Throne laten veroveren)!
Jij speelt ook op Wraith; of niet?HowsMyApple schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:43:
[...]
Is de wereld dan echt zo klein dat ik (HenkDeVries) gisteren in een random dungeon party gestopt werd met jou? Was in ieder geval iemand van je guild, en de naam begon ook met een D.
Die naam wel eens zien rondlopen.
Dat was ik! Ik zei nog iets over je naamHowsMyApple schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:43:
[...]
Is de wereld dan echt zo klein dat ik (HenkDeVries) gisteren in een random dungeon party gestopt werd met jou? Was in ieder geval iemand van je guild, en de naam begon ook met een D.
Maar hoi
@Valandin Ah ja, dat is dan wel minder als je soms gesanwiched wordt. Ik weet dat het in Korea ook wel een ding was/is dat sommige guilds de overhand hebben in bepaalde situaties (of Alliances). Maar ik weet dat ze ook druk bezig zijn om continue dingen beter te balancen.
En over Orca, wellicht is dat wel de guild die naar Ember komt. Vandaar dat wij ook ons voorbereiden op het e.e.a.. Op dit moment zijn wij te klein (40-50 actieve spelers tijdens PvP fights), maar dat is niet voldoende. Dus we gaan kijken wat we hier aan kunnen doen.
Gaaf om te zien dat dan toch zo'n NLer goed is in het shotcallen, super!
Kleine edit: Heb m'n fight op YouTube gezet, voor de geïnteresseerden (wel edited):
[ Voor 9% gewijzigd door Diigii op 21-11-2024 10:18 ]
/f/image/ZWywIqWzk2KywwM3RsavmyAN.png?f=fotoalbum_large)
Zo dit is even leuk om te krijgen!
Er is wel iets raars aan de hand in mijn game. Ik heb overal watermerken staan in mijn scherm. O.a. met:
/f/image/QFFLAS5JCfwKNu3gpiDkoeM5.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 37% gewijzigd door mprkooij op 21-11-2024 18:11 ]
Inmiddels een hotfix voor geweest, maar er is wel meer kapot. Ik kan niet naar char select, moet de game afsluiten en opnieuw starten als ik wil wisselen.
Ik had hetzelfde probleem! Vandaag nog niet gecheckt. Ik dacht eerst dat ik de update te snel had gedownload, maar ik zag al gauw dat anderen het ook hadden.
Gisteren een aantal 2-star dungeons gedaan, zijn weer leuk. Leuke mechanics (gelijk chaos bij iedereen XD), maar snel te leren.
Verder besloten om mijn huidige guild te verlaten. Vanwege wat misschien gaat komen (nieuwe guilds die naar Ember verhuizen) zijn ze gemerged met een andere guild (huidige guildnaam is veranderd van Nordic Legends naar Demitori 2). Maar het grote ding wat ik nu heb is dat ze eigenlijk verwachten dat je 7 dagen (avonden) in de week actief bent. Elke avond boonstone fight, boss conflict fight en andere dingen. Dat wordt mij persoonlijk iets te gek.
Ik hou veel van gamen, maar 7 dagen committen is wel erg veel (legitieme afwezigheden zijn toegestaan, maar "tijd voor jezelf" zit er niet in).
Dus ik ga oriënteren en bekijken wat m'n volgende stap is. Ik weet niet hoe goed semi-hardcore guilds mee kunnen komen, dus dat is even afwachten.
Gisteren een aantal 2-star dungeons gedaan, zijn weer leuk. Leuke mechanics (gelijk chaos bij iedereen XD), maar snel te leren.
Verder besloten om mijn huidige guild te verlaten. Vanwege wat misschien gaat komen (nieuwe guilds die naar Ember verhuizen) zijn ze gemerged met een andere guild (huidige guildnaam is veranderd van Nordic Legends naar Demitori 2). Maar het grote ding wat ik nu heb is dat ze eigenlijk verwachten dat je 7 dagen (avonden) in de week actief bent. Elke avond boonstone fight, boss conflict fight en andere dingen. Dat wordt mij persoonlijk iets te gek.
Ik hou veel van gamen, maar 7 dagen committen is wel erg veel (legitieme afwezigheden zijn toegestaan, maar "tijd voor jezelf" zit er niet in).
Dus ik ga oriënteren en bekijken wat m'n volgende stap is. Ik weet niet hoe goed semi-hardcore guilds mee kunnen komen, dus dat is even afwachten.
Sommige guilds slaan inderdaad door, die willen echt alleen de no-lifers. Ik ken voorbeelden waar je bij release een week vrij moest nemen, waar je niet bij mag als je een relatie hebt of kinderen en dat soort fratsen.Diigii schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:18:
Maar het grote ding wat ik nu heb is dat ze eigenlijk verwachten dat je 7 dagen (avonden) in de week actief bent. Elke avond boonstone fight, boss conflict fight en andere dingen. Dat wordt mij persoonlijk iets te gek.
Semi guilds kunnen net zo goed zijn, zolang er maar voldoende mensen online zijn. Qua gear zit iedereen rond hetzelfde niveau inmiddels. Merges zie je nu steeds meer komen omdat er steeds meer afhakers zijn. Mijn guild is ook gemerged met een guild en nu zijn er weer 50+ mensen bij events. De vraag is alleen voor hoelang? Want ik zie meer en meer signalen van mensen die (veel) minder spelen. End game content is dood, alleen wat nutteloos pvp'en waar je niet rijker van wordt. Castle siege is bij veel mensen ook tegengevallen, omdat Amazon dat gewoon verkeerd heeft gepresenteerd.
Ik las net trouwens ook een stuk over 1.8.0 changes die helemaal niet in de patchnotes stonden. Andere loottables in open world bijv. en ook het limiet van 10 naar 30 eieren per dag. Echt slordig dat dit niet allemaal wordt opgenomen in het nieuwsbericht.
https://www.playthroneand...ews/articles/update-1-8-0
https://www.playthroneand...ews/articles/update-1-8-0
[ Voor 28% gewijzigd door TheBrut3 op 22-11-2024 11:12 ]
De release date voor het nieuwe wapen is ook bekend, 5 december komt de spear naar Throne and Liberty! https://www.playthroneand.../articles/spear-deep-dive
Gisteren nog weer eventjes meegedaan met de Siege. De guild is erg klein geworden (vanwege merges, mensen die zijn weggegaan), dus we hadden ongeveer 50 mensen met onze Alliance erbij. Wel grappig, aantal keren een Golem kunnen veroveren, maar in principe zie je wel dat je machteloos bent tijdens zo'n grote Siege.
Al hoewel dat mij nog niet heel erg uitmaakt, is het wel jammer dat je geen rewards krijgt voor de inspanningen die je levert. Je bent ongeveer een uur bezig maar je krijgt er helaas niets voor terug. Niet het grootste ding, maar toch wel jammer
. Ik zou het wel tof vinden dat als je ook aanvalt en de aanvallers winnen, dat je toch een soort van reward krijgt voor de dingen die je doet.
Ben benieuwd waar het de komende tijd naar toe gaat. Nieuwe socket/gem systeem ziet er ook interessant uit, maar ik hoorde wel dat de Koreanen vonden dat de systemen erg complex worden. Ik hoop dat het goed komt.
Zelf nu over de 3600 GS heen (duurde even, speel 2-3 avonden in de week), maar nu wel een score waar ik blij mee ben. Nu proberen om langzamerhand naar de Ardentes Greatsword te gaan en wie weet ooit de Queen Sword/Shield
Edit ---
Roadmap 2025: https://game8.co/games/Throne-and-Liberty/archives/486807
Al hoewel dat mij nog niet heel erg uitmaakt, is het wel jammer dat je geen rewards krijgt voor de inspanningen die je levert. Je bent ongeveer een uur bezig maar je krijgt er helaas niets voor terug. Niet het grootste ding, maar toch wel jammer
Ben benieuwd waar het de komende tijd naar toe gaat. Nieuwe socket/gem systeem ziet er ook interessant uit, maar ik hoorde wel dat de Koreanen vonden dat de systemen erg complex worden. Ik hoop dat het goed komt.
Zelf nu over de 3600 GS heen (duurde even, speel 2-3 avonden in de week), maar nu wel een score waar ik blij mee ben. Nu proberen om langzamerhand naar de Ardentes Greatsword te gaan en wie weet ooit de Queen Sword/Shield
Edit ---
Roadmap 2025: https://game8.co/games/Throne-and-Liberty/archives/486807
[ Voor 3% gewijzigd door Diigii op 02-12-2024 21:49 ]
Je krijgt ook wel lucent/sollant als je aanvalt en niet de troon weet te bemachtigen.. Wij hebben met tax delivery + siege zo'n 20mil sollant en 300 lucent per guild member gekregen. Was weer een leuke siege, zijn veel guilds naar Wraith gemoved.Diigii schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:12:
Gisteren nog weer eventjes meegedaan met de Siege. De guild is erg klein geworden (vanwege merges, mensen die zijn weggegaan), dus we hadden ongeveer 50 mensen met onze Alliance erbij. Wel grappig, aantal keren een Golem kunnen veroveren, maar in principe zie je wel dat je machteloos bent tijdens zo'n grote Siege.
Al hoewel dat mij nog niet heel erg uitmaakt, is het wel jammer dat je geen rewards krijgt voor de inspanningen die je levert. Je bent ongeveer een uur bezig maar je krijgt er helaas niets voor terug. Niet het grootste ding, maar toch wel jammer. Ik zou het wel tof vinden dat als je ook aanvalt en de aanvallers winnen, dat je toch een soort van reward krijgt voor de dingen die je doet.
Onze static is wat omgegooid. We spelen nu met een andere static (12man) samen als flank squad. Van de week samen een GvG geflipped door ons alleen, en met de siege zo'n ~1500 kills alleen met onze static(s). Was wel leuk om een paar keer een 12v100+ te winnen.
Helaas weer niet de troon gepakt, wederom dezelfde reden, lekkere B-tech waardoor we vast blijven zitten in de choke in de throne room. Je wilt daar de vijanden eigenlijk langzaam weg-chippen, maar gezien de gewoon terug naar de throne room kunnen B'en nadat ze respawnen, blijf je eindeloos in de choke vast zitten. We hadden wel weer de meeste frags van alle guilds.
Zit zelf nu op +-3900cp en is wachten tot de nieuwe systemen komen zodat ik weer wat verder kan.
Dang, 3900 CP is echt wel dik! Dan moet dat vooral Mastery zijn en skill points die je gespendeerd hebt? Ik heb nu al m'n piees geupgrade naar purple en fully traited.Valandin schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:53:
[...]
Je krijgt ook wel lucent/sollant als je aanvalt en niet de troon weet te bemachtigen.. Wij hebben met tax delivery + siege zo'n 20mil sollant en 300 lucent per guild member gekregen. Was weer een leuke siege, zijn veel guilds naar Wraith gemoved.
Onze static is wat omgegooid. We spelen nu met een andere static (12man) samen als flank squad. Van de week samen een GvG geflipped door ons alleen, en met de siege zo'n ~1500 kills alleen met onze static(s). Was wel leuk om een paar keer een 12v100+ te winnen.
Helaas weer niet de troon gepakt, wederom dezelfde reden, lekkere B-tech waardoor we vast blijven zitten in de choke in de throne room. Je wilt daar de vijanden eigenlijk langzaam weg-chippen, maar gezien de gewoon terug naar de throne room kunnen B'en nadat ze respawnen, blijf je eindeloos in de choke vast zitten. We hadden wel weer de meeste frags van alle guilds.
Zit zelf nu op +-3900cp en is wachten tot de nieuwe systemen komen zodat ik weer wat verder kan.
Ah cool, die tax delivery 1 keer gedaan. Weet niet of wij toen iets hadden gekregen. Maar ik hoop dat onze guild nog weer snel groeit, dan kunnen we weer wat meer doen. Ik was best verbaasd, er zijn wel meerdere kleinere guilds (ook die gisteren onze boonstone aanvielen), dus heb wel zin om dan wat meer tijd in de game te steken als je met genoeg activity nog wat leuke events kan doen.
Helaas nog geen nieuws over T2 gear. Beter maken ze daar eens wat over bekend.
Nu bedenk je een build en dan komen boss drops naar 2* dungeons. Dan verander je de build met nieuwe items en dan komen runes uit. Ik ga niet weer de build aanpassen om dan de horen dat T2 gear in januari of februari komt.
Eerste indruk van het nieuwe systeem is goed. Wel een keer leuk om een systeem te zien welke niet afhankelijk is van Lucent (of in ieder geval direct). Het is farmen van de Dimensional dungeons voor het krijgen van meer chests met runes.
Puntje van kritiek is dat het wel een complex systeem is dat je moet begrijpen, daar hadden ze wel een iets uitgebreidere tutorial voor mogen maken. Je krijgt wel uitleg van de menutjes, maar zijn vaak toch niets zeggend over hoe het hele systeem werkt. Hoe en waar je allemaal de runes kan krijgen, dat je ook ineens van de weekly nu runes kan krijgen, dat je elke keer upgrades krijgt van dezelfde steen met dezelfde stat, als je een nieuwere krijgt, dat het nu precies betekent als je de runes die je niet nodig hebt destroyed om een nieuwe rune te krijgen, de set bonus van de 3 stenen zijn afhankelijk van de volgorde, etc. Gelukkig hebben we o.a. Kanon die continue videos maakt over de nieuwe dingen. Maar kan wel begrijpen dat het overweldigend gaat zijn voor andere spelers die geen tutorial videos kijken (Of het waar is kan ik niet bevestigen, maar Kanon gaf aan dat in Korea de mensen het eigenlijk te complex vinden).
De nieuwe challenge dungeons zijn ook super en ook echt uitdagend. Een hele goede PvE toevoeging aan de game. Ook omdat je geen tokens nodig hebt om de dungeons te behalen, waardoor je dit kan blijven doen en daarnaast je dimensional tokens kan opmaken. Plus is ook dat het (als je het haalt) veel en veel sneller gaat dan een M+ dungeon in WoW.
Puntje van kritiek is dat het wel een complex systeem is dat je moet begrijpen, daar hadden ze wel een iets uitgebreidere tutorial voor mogen maken. Je krijgt wel uitleg van de menutjes, maar zijn vaak toch niets zeggend over hoe het hele systeem werkt. Hoe en waar je allemaal de runes kan krijgen, dat je ook ineens van de weekly nu runes kan krijgen, dat je elke keer upgrades krijgt van dezelfde steen met dezelfde stat, als je een nieuwere krijgt, dat het nu precies betekent als je de runes die je niet nodig hebt destroyed om een nieuwe rune te krijgen, de set bonus van de 3 stenen zijn afhankelijk van de volgorde, etc. Gelukkig hebben we o.a. Kanon die continue videos maakt over de nieuwe dingen. Maar kan wel begrijpen dat het overweldigend gaat zijn voor andere spelers die geen tutorial videos kijken (Of het waar is kan ik niet bevestigen, maar Kanon gaf aan dat in Korea de mensen het eigenlijk te complex vinden).
De nieuwe challenge dungeons zijn ook super en ook echt uitdagend. Een hele goede PvE toevoeging aan de game. Ook omdat je geen tokens nodig hebt om de dungeons te behalen, waardoor je dit kan blijven doen en daarnaast je dimensional tokens kan opmaken. Plus is ook dat het (als je het haalt) veel en veel sneller gaat dan een M+ dungeon in WoW.
Eens. Ik vind 't wel redelijk recht toe, recht aan, maar je bent wel afhankelijk van externe uitleg. Wat runes gegrind en het gaat hard met de gearscoreDiigii schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:48:
Eerste indruk van het nieuwe systeem is goed. Wel een keer leuk om een systeem te zien welke niet afhankelijk is van Lucent (of in ieder geval direct). Het is farmen van de Dimensional dungeons voor het krijgen van meer chests met runes.

Mensen die hier nog spelen?
Ik heb het al niet meer aangeraakt na die 2 release weken
Zie dat er vandaag een grote patch was van een expansion.
https://www.playthroneand...s/wilds-of-talandre-guide
Ik heb het al niet meer aangeraakt na die 2 release weken
Zie dat er vandaag een grote patch was van een expansion.
https://www.playthroneand...s/wilds-of-talandre-guide
Zeker! Ik speel nog dagelijks. Weer een lekkere bak met nieuwe content uitgebracht vandaag.
Hier niet meer, ze hebben het spel vakkundig dood gemaakt door verkeerde dingen te doen en te weinig actie te ondernemen.Ricmaniac schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 23:49:
Mensen die hier nog spelen?
Ik verwacht ook dat je meedoet voor spek en bonen wanneer iemand nu terugkomt na maanden niet spelen.
Ja dat denk ik ook. zal vast wel iets van catchup in zitten misschien maar je zal een flinke power difference hebben. En de economie is ook gewoon doorgegaan natuurlijk.TheBrut3 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 07:57:
[...]
Ik verwacht ook dat je meedoet voor spek en bonen wanneer iemand nu terugkomt na maanden niet spelen.
Valt reuze mee, iedereen begint bijna weer vanaf 0 en er zijn idd mega veel catchup mechanics. De gameplay loop is wel hetzelfde gebleven dus als de game je eerst niet wist te boeien, zal dat nu ook niet zo zijn.
Afgelopen week maar weer eens teruggekeerd naar T&L. Was "gestopt" nadat het nieuwe gem systeem in de game is gekomen. Niet vanwege een burn-out, maar meer vanwege de chaos binnen de community. Ik moet zeggen dat ik weer positief verrast ben over de veranderingen in de game, gem systeem werkt erg goed, artifact systeem biedt weer een kleine boost, nieuwe gear, etc. Veel systeempjes erbij om extra resources te krijgen voor het upgraden van gear etc. Dit houdt mij de komende tijd wel weer zoet 
Moet ook zeggen dat de story van 50-55 heel erg goed is. Het verhaal op zichzelf, voice acting, cinematics, allemaal heel erg goed en vermakelijk. Persoonlijk beter dan veel andere MMO's het doen.
Kortom; zeker aanrader voor de mensen die nog zin hebben in het vervolg
Moet ook zeggen dat de story van 50-55 heel erg goed is. Het verhaal op zichzelf, voice acting, cinematics, allemaal heel erg goed en vermakelijk. Persoonlijk beter dan veel andere MMO's het doen.
Is er ook een beetje in te komen nu dan als je zo lang gestopt ben? ala catch up gear en mechanics of is het gewoon een kwestie van boot gemist, jammer danDiigii schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:19:
Afgelopen week maar weer eens teruggekeerd naar T&L. Was "gestopt" nadat het nieuwe gem systeem in de game is gekomen. Niet vanwege een burn-out, maar meer vanwege de chaos binnen de community. Ik moet zeggen dat ik weer positief verrast ben over de veranderingen in de game, gem systeem werkt erg goed, artifact systeem biedt weer een kleine boost, nieuwe gear, etc. Veel systeempjes erbij om extra resources te krijgen voor het upgraden van gear etc. Dit houdt mij de komende tijd wel weer zoet
Ik heb het zelf niet nodig gehad, maar ik weet dat een aantal vrienden de officiële discord hebben gejoined, en daar kan je vragen om een T2 gear code. Met deze code kan je een gear set naar keuze krijgen! Dit is een fully traited T2 blue gear set, dus best nice! Dit betekent dat je gelijk met de laatste content bezig kan.Ricmaniac schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 19:05:
[...]
Is er ook een beetje in te komen nu dan als je zo lang gestopt ben? ala catch up gear en mechanics of is het gewoon een kwestie van boot gemist, jammer dan
Mocht al 3k+ GS hadden, dan kom je nog makkelijker mee. En als je nog wat Lucent over hebt, kan je ook nog voor 500 lucent een leveling pack kopen.
Ik vermoed dat je met 2k GS al wel goed door de story heen komt, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. De mobs tijdens het doen van de story waren makkelijk te killen.