Jij hebt blijkbaar veel meer tijd om het te spelen dan mij, en dat is heel fijn voor je, maar voor mij voelt het inderdaad als FOMO. Die 2 uur per dag heb ik simpelweg niet, dus dan mis ik misschien wel de helft van de content die ook weer bijdraagt aan progressie en op een gegeven moment loop je gewoon te ver achter, en dat vind ik zelf vervelend.Ambition88 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:19:
[...]
De FOMO oftewel fear of missing out is hoog?
Je zegt in je post letterlijk zelf dat alles timegated is en overal caps op zitten, oftewel als jij 4 dagen niet speelt en je logt weer in kan je evenveel dungeons doen als de mensen die wel 4 dagen lang elke dag hebben zitten spelen. Hetzelfde geldt voor contracts, oftewel dit spel is alles behalve FOMO en juist heel erg casual ingericht, tot frustratie van sommige mensen die wel non stop kunnen/willen spelen, maar op een gegeven moment ''niks'' meer te doen hebben.
Ik heb maar een alt account gemaakt, omdat je je contracts en dungeons in minder dan 2 uur gedaan kan hebben.
Prima als je het spel niks vind of de progressie te traag vindt, maar dit is objectief gezien gewoon niet waar.
Dat het spel grindy is, is inherent aan het genre en daar moet je van houden.
Ik vermaak me gelukkig nog uitstekend. Eindelijk weer eens een echte MMO waar niet alles op een presenteerblaadje wordt geserveerd. Lekker op mn gemak dag bij dag mn character sterker maken en van de content genieten. Haast heb ik niet, tegen de tijd dat je maxed out bent, komt de volgende tier gear en content weer uit. Kijk er naar uit!
Ik zeg toch verder ook helemaal niet dat ik het spel niet leuk vindt? En dat voor jou de progressie snel genoeg is, zegt niet dat het bij mij zo is toch? Dat wordt mede bepaald door het geluk dat je in dit spel nodig hebt. En nogmaals, dat betekend niet dat ik het spel niet leuk vind? Geen idee waar je mij dat hebt zien schrijven...
En het is zeker grindy en misschien is dat ook gewoon niet meer het soort spel voor mij dan, maar dat is alleen dat aspect.
Ik vind het echt wel een leuk spel hoor. Iedereen die MMO's leuk vindt moet het ook zeker proberen, zeker gezien je alles gratis kan krijgen. Eigenlijk van de zotte dat je zo'n compleet spel gratis kan spelen wat mij betreft. Meeste AAA games kunnen hier nog wat van leren..
/f/image/myxkABuxOPulmZDca5xDQ4os.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/dwVa2BcwJLLieb2nemDMhueR.png?f=fotoalbum_large)

/f/image/ZWywIqWzk2KywwM3RsavmyAN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QFFLAS5JCfwKNu3gpiDkoeM5.png?f=fotoalbum_large)