Ik heb ook net een reset phases gedaan maar ook hier nog geen sjoege 😊Wesleymaur schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:32:
Zijn er al mensen die wat logische waardes van de CT klemmen op de zonnepanelen zien? Ik heb net tijdens een periode met wat fellere zon de CT klemmen laten kalibreren, maar nog steeds geen sjoege hoor.
Ik denk nu dat het gewoon een foutje is in de visualisering onder het mooie 'Battery' scherm @Gies123 . Als je namelijk op het zonnepaneeltjes drukt zie je onder Clamp data node_id: # namelijk wel dat de vermogens genoteerd worden. Nu zie ik daar waardes die ongeveer overeenkomen met de waardes die op mijn omvormers zie.
Voor Homey gebruikers is de Homevolt App zojuist beschikbaar gekomen.
https://homey.app/nl-nl/a...volt.local/Homevolt/test/
Mijn clamps gaven al weken incorrecte of hangende waardes aan.
Dit was in 1 klap opgelost door in de console het commando reset_hard te geven.
[ Voor 35% gewijzigd door m-ruiter227 op 08-01-2025 14:26 ]
oh yes!m-ruiter227 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:24:

[ Voor 21% gewijzigd door Gies123 op 08-01-2025 14:31 ]
Hard reset gedaan, maar ik blijf verschil houden tussen 'Battery' pagina en detail pagina waarde negatieve waardes wel genoteerd worden.
Misschien nu nog even een kalibratie doen na de reset als er meer dan 4a doorheen gaat ?Wesleymaur schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:34:
[...]
Hard reset gedaan, maar ik blijf verschil houden tussen 'Battery' pagina en detail pagina waarde negatieve waardes wel genoteerd worden.
Ivo had op afstand ook al een paar kalis gedaan voordat de reset was uitgevoerd en gaf geen oplossing.
Na mijn hard reset en daarna een kali was het pas goed
Gisteren voor het eerst meer gridrewards € 3,82 ontvangen dan degene met een batterij (heb 2 grote). Ook vandaag lijkt ie harder op te lopen dan het voorgaande patroon. Wellicht toch een aanpassing.
Helaas. Dit zijn screenshots van hetzelfde tijdstip.m-ruiter227 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:43:
[...]
Misschien nu nog even een kalibratie doen na de reset als er meer dan 4a doorheen gaat ?
Ivo had op afstand ook al een paar kalis gedaan voordat de reset was uitgevoerd en gaf geen oplossing.
Na mijn hard reset en daarna een kali was het pas goed
![]() | ![]() |
ik heb hier precies het zelfdeWesleymaur schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:00:
[...]
Helaas. Dit zijn screenshots van hetzelfde tijdstip.
[Afbeelding] [Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/ahtuoi5wyQDDIwsKpqPgySYB.png?f=user_large)
[ Voor 5% gewijzigd door roeldie op 08-01-2025 15:32 ]
Sinds vandaag hier ook "stuk" maar dan aan de grid kant ipv de solar.
Hard rebootje helpt hier ook niet meer.
:strip_exif()/f/image/ogd79rtC1XS6gU5U1YmN7vsC.jpg?f=fotoalbum_large)
Homevolty is daarbij dus niet meer te gebruiken omdat de loadbalancer niet toestaat met 0 of de fases te laden. Ook zie ik in mn log op het FS wat gerommel vanmorgen maar it wasn't me
@Backpacker Loopt er soms een update deze week die de boel om zeep helpt ?
Het exacte tijdstip dat ze zijn uitgevallen is vanmorgen 09-01-2025 om 08:00 rond . Dat is ook frappant
Hard rebootje helpt hier ook niet meer.
:strip_exif()/f/image/ogd79rtC1XS6gU5U1YmN7vsC.jpg?f=fotoalbum_large)
Homevolty is daarbij dus niet meer te gebruiken omdat de loadbalancer niet toestaat met 0 of de fases te laden. Ook zie ik in mn log op het FS wat gerommel vanmorgen maar it wasn't me
@Backpacker Loopt er soms een update deze week die de boel om zeep helpt ?
Het exacte tijdstip dat ze zijn uitgevallen is vanmorgen 09-01-2025 om 08:00 rond . Dat is ook frappant
[ Voor 27% gewijzigd door m-ruiter227 op 09-01-2025 15:05 ]
Click even op het icoontje van het grid. Dan zie je de clamp data te zien. Daar zie je dan ook achter “pwr” de waarde die gemeten wordt.
Ik denk dat de visualisering onder het battery scherm gewoon niet meer goed werkt.
Ik denk dat de visualisering onder het battery scherm gewoon niet meer goed werkt.
Kan een van jullie bevestigen dat zodra je in de details van de CT klemmen voor de GRID klemmen kijkt je een positieve "pwr" waardes krijg en bij de SOLAR klemmen juist negatieve waardes bij "pwr"?
Ik zal even alles gaan nalopen om te kijken of ik iets kan vinden
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Kalibreren van de CT klemmen kan je overigens het beste doen als er over iedere fase minimaal 4A loopt.
PF waardes bij exporteren moeten negatief zijn, bij importeren positief
PF waardes bij exporteren moeten negatief zijn, bij importeren positief
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
In het (ont)laad programma is geen actie opgenomen om mijn accu op te laden gedurende de afgelopen uren. Toch zie ik mijn SoC toch oplopen van ~11% naar 40%. Hoe kan dat? Hij doet dat dan dus niet op het goedkoopste moment.
/f/image/balhauPxfl5HSuvoHFIY9HP3.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Wesleymaur op 10-01-2025 12:46 . Reden: typos ]
De homevolt laadt continue met zo'n 200W, al sinds dat deze hier hangt.
Overigens heeft de homevolt vannacht een software update gehad van 2594 naar 2641.
Overigens heeft de homevolt vannacht een software update gehad van 2594 naar 2641.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
@JackBol toen mijn ct klemmen het op de grid kant niet deden zag ik hetzelfde gister . Constant laden met 200 watt en je ziet de accu’s niet vullen .
Doen je CT klemmen het correct op de grid kant ? Mijn Homevolt stond toen ook in modus service , mogelijk dat dat het ook kan zijn. Service mode kan je zien met een commando in de console via het web interface of aan de kleur van de led balk . Ik geloof blauw met in het midden groen of andersom
Doen je CT klemmen het correct op de grid kant ? Mijn Homevolt stond toen ook in modus service , mogelijk dat dat het ook kan zijn. Service mode kan je zien met een commando in de console via het web interface of aan de kleur van de led balk . Ik geloof blauw met in het midden groen of andersom
De stats van de Homevolt laten deze 200w niet zien, die zie ik alleen op mijn externe kWh meter.m-ruiter227 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:51:
@JackBol toen mijn ct klemmen het op de grid kant niet deden zag ik hetzelfde gister . Constant laden met 200 watt en je ziet de accu’s niet vullen .
/f/image/ODhfn9n6rBCKxzi77QgIJvik.png?f=fotoalbum_large)
Groene lijn is de import data die ik van de Homevolt uitlees, gele lijn is de import data die ik van de kWh meter uitlees. Daar zit momenteel 38kWh verschil in. Mijn batterij is momenteel vol, dus je moet er 12 kWh vanaf tellen, dus dat betekent dat in de afgelopen ~20 dagen er ongeveer 26 kWh is "weggelekt". Ik reken dit verlies overigens wel mee in mijn ROI, aangezien ik mijn externe kWh meter gebruik om vast te stellen hoeveel er geladen en ontladen is. Ook trek ik de energiebelasting van dit verschil af van de totale ROI, aangezien ik dat geld kwijt ben.
Hij tapt hier lekker door. Ik zit nu al op 48%. Op deze manier is hij morgen vol nog voordat hii conform schema zou moeten gaan laden.
De prijs is nu het hoogst van de dag. Mijn HV heeft deze ochtend om 3u geladen, ik ben een beetje verbaasd dat de hv nu op de piek niet ontlaadtWesleymaur schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:59:
Hij tapt hier lekker door. Ik zit nu al op 48%. Op deze manier is hij morgen vol nog voordat hii conform schema zou moeten gaan laden.
In de logs zie ik ook dat er iedere seconde de max voor laden en ontladen wordt vastgelegd op O (nul).Wesleymaur schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:59:
/f/image/ybCsmZQcFKpMinRedXeNvJAY.png?f=fotoalbum_large)
Zou het kunnen dat hij pas om zes uur gaat ontladen om dan tussen zes en zeven met de max te ontladen en tussen zeven en acht als de batterij leger raakt met minder kWh.
Volgens mij kan hij niet met max 6kwh ontladen als de batterij bijna leeg is. Dan zou vanaf zes uur ontladen financiëel misschien gunstiger zijn. Het prijsverschil tussen vijf en zes en tussen zeven en acht is immers maar 0,2 cent.
Volgens mij kan hij niet met max 6kwh ontladen als de batterij bijna leeg is. Dan zou vanaf zes uur ontladen financiëel misschien gunstiger zijn. Het prijsverschil tussen vijf en zes en tussen zeven en acht is immers maar 0,2 cent.
[ Voor 12% gewijzigd door MartinLI op 10-01-2025 17:47 ]
Dat is een bug die wordt onderzocht door de fabrikant. Er loopt inmiddels al een testfase met een nieuwe firmware die dit zal oplossen.Wesleymaur schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:31:
In het (ont)laad programma is geen actie opgenomen om mijn accu op te laden gedurende de afgelopen uren. Toch zie ik mijn SoC toch oplopen van ~11% naar 40%. Hoe kan dat? Hij doet dat dan dus niet op het goedkoopste moment.
[Afbeelding]
Om 18.00 is echt de hoogste prijs van vandaag et 32,2 cent per kWh.JackBol schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:24:
[...]
De prijs is nu het hoogst van de dag. Mijn HV heeft deze ochtend om 3u geladen, ik ben een beetje verbaasd dat de hv nu op de piek niet ontlaadt
Energiebelasting ben je nu nog niet kwijt in Nederland. Dat gaat gewoon nog mee in de salderingsregelingJackBol schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:20:
[...]
De stats van de Homevolt laten deze 200w niet zien, die zie ik alleen op mijn externe kWh meter.
[Afbeelding]
Groene lijn is de import data die ik van de Homevolt uitlees, gele lijn is de import data die ik van de kWh meter uitlees. Daar zit momenteel 38kWh verschil in. Mijn batterij is momenteel vol, dus je moet er 12 kWh vanaf tellen, dus dat betekent dat in de afgelopen ~20 dagen er ongeveer 26 kWh is "weggelekt". Ik reken dit verlies overigens wel mee in mijn ROI, aangezien ik mijn externe kWh meter gebruik om vast te stellen hoeveel er geladen en ontladen is. Ook trek ik de energiebelasting van dit verschil af van de totale ROI, aangezien ik dat geld kwijt ben.
Maar hij ontlaadt niet met de max als de instelling op inkomsten staat, bij mij ontlaadt hij met 5,4kwh Als ik hem op handmatig zet dan kan hij met 6kwh ontladen.
Het handmatig laden en ontladen heeft trouwens geen invloed op je grid rewards.
[ Voor 20% gewijzigd door MartinLI op 10-01-2025 18:23 ]
Maar om 18u heeft hij ook niet ontladen? Overigens was 17:00 tot 19:00 het beste ontlaadmoment want die batterij kan niet in 1h leeg.Backpacker schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:07:
[...]
Om 18.00 is echt de hoogste prijs van vandaag et 32,2 cent per kWh.
[ Voor 16% gewijzigd door JackBol op 10-01-2025 21:11 ]
De batterij heeft in de afgelopen 24 dagen 245,99 kWh geladen en 191,36 ontladen. Er zit nog 11,98 kWh in de batterij, dat is een verlies van 42,65 kWh, waarvan ik de energiebelasting (a la 12ct de kWh) nooit meer terug ga zien. Dat moet je echt wel bij de ROI optellen.Backpacker schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:09:
[...]
Energiebelasting ben je nu nog niet kwijt in Nederland. Dat gaat gewoon nog mee in de salderingsregeling
De eb is toch 16ct ? Of tel je dat ex btw ?JackBol schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:10:
[...]
De batterij heeft in de afgelopen 24 dagen 245,99 kWh geladen en 191,36 ontladen. Er zit nog 11,98 kWh in de batterij, dat is een verlies van 42,65 kWh, waarvan ik de energiebelasting (a la 12ct de kWh) nooit meer terug ga zien. Dat moet je echt wel bij de ROI optellen.
Bij mij ontlaadt hij zeker wel met 6 kW bij die instelling. Ze varieren soms met max vermogen. Je zou dat in de instelling van het schema kunnen zien (op de webinterface).MartinLI schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:22:
Maar hij ontlaadt niet met de max als de instelling op inkomsten staat, bij mij ontlaadt hij met 5,4kwh Als ik hem op handmatig zet dan kan hij met 6kwh ontladen.
De EB is 12.2863 cent incl. btw in 2025.boyette schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:18:
[...]
De eb is toch 16ct ? Of tel je dat ex btw ?
Zie ook hier 2025 is € 0,10154 ex btw.
[ Voor 37% gewijzigd door JackBol op 10-01-2025 21:25 ]
Ah ja die is wat gedaald maar volgens mij moet je wel met 16 rekenen als je alle kosten meeneemt
Tenminste in 2024 wel
Wanneer het tarief 0 is heb je nog 16ct kosten per kw toch
[ Voor 9% gewijzigd door boyette op 10-01-2025 21:25 ]
Je hebt gelijk, ik betaal natuurlijk ook de Tibber leveringskosten a la €0,0248 over die verloren kWhs.boyette schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:25:
[...]
Ah ja die is wat gedaald maar volgens mij moet je wel met 16 rekenen als je alle kosten meeneemt
Tenminste in 2024 wel
Wanneer het tarief 0 is heb je nog 16ct kosten per kw toch
Dus totaal is het 0,1228 + 0,0248 = 0,148 per kWh aan netto verlies.
Even mijn model aanpassen. Brb!
Ik zit naar je model te kijken... Gelukkig doen we dit allemaal ook omdat we het leuk vinden. En niet persé voor de business caseJackBol schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:28:
[...]
Je hebt gelijk, ik betaal natuurlijk ook de Tibber leveringskosten a la €0,0248 over die verloren kWhs.
Dus totaal is het 0,1228 + 0,0248 = 0,148 per kWh aan netto verlies.
Even mijn model aanpassen. Brb!
Dat zeg ik ook tegen mezelf 🤣 Ik hoop dat er nog een kentering komt, maar tot nu toe is dit geen goede investering, maar meer een hobby inderdaad. Maar ja, een goede hobby mag geld kosten 😅Wesleymaur schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:45:
[...]
Ik zit naar je model te kijken... Gelukkig doen we dit allemaal ook omdat we het leuk vinden. En niet persé voor de business case
Het is ook leuk als je modellen dan wel kloppen.. voor je hobbieWesleymaur schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:45:
[...]
Ik zit naar je model te kijken... Gelukkig doen we dit allemaal ook omdat we het leuk vinden. En niet persé voor de business case
Exact... de ander koopt een motor om op te knappen of een Mazda MX5. Niemand die het daar over een terugverdientijd heeftJackBol schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:46:
[...]
Dat zeg ik ook tegen mezelf 🤣 Ik hoop dat er nog een kentering komt, maar tot nu toe is dit geen goede investering, maar meer een hobby inderdaad. Maar ja, een goede hobby mag geld kosten 😅
Ik vind het verlies hoog, kan dat niet efficiënter? Je verbruik met 15% verhogen lijkt me ook niet groen?JackBol schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:10:
[...]
De batterij heeft in de afgelopen 24 dagen 245,99 kWh geladen en 191,36 ontladen. Er zit nog 11,98 kWh in de batterij, dat is een verlies van 42,65 kWh, waarvan ik de energiebelasting (a la 12ct de kWh) nooit meer terug ga zien. Dat moet je echt wel bij de ROI optellen.
Haha, nou. Ik ben best wel nerdy, maar ik voel me wel een beetje gefopt hoor. Ik ken leukere hobby's voor dat geld. Ben wel blij dat ik teruggegaan ben van twee batterijen naar een. Want twee verdien je volgens mij helemaal never terug, aangezien de awards daarvan (nagenoeg) hetzelfde zijn.Wesleymaur schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:54:
[...]
Exact... de ander koopt een motor om op te knappen of een Mazda MX5. Niemand die het daar over een terugverdientijd heeft
Ik denk dat dat te maken heeft met die 200w bug die weglekt. Ik hoop dat het beter is met de nieuwe firmware waar @Backpacker het over heeft.GuiltyNL schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:56:
[...]
Ik vind het verlies hoog, kan dat niet efficiënter? Je verbruik met 15% verhogen lijkt me ook niet groen?
Ja... alhoewel ik begreep dat dat inmiddels ook wel wat aangepast is. Nog even twee jaar genieten van salderen en daarna hopen op meer spread over de dag en onbalans vanwege de vele windmolen parken.GuiltyNL schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:59:
[...]
Haha, nou. Ik ben best wel nerdy, maar ik voel me wel een beetje gefopt hoor. Ik ken leukere hobby's voor dat geld. Ben wel blij dat ik teruggegaan ben van twee batterijen naar een. Want twee verdien je volgens mij helemaal never terug, aangezien de awards daarvan (nagenoeg) hetzelfde zijn.
Trouwens, mochten jullie wat willen lezen over hoe onze Zweedse mede Homevolt eigenaren praten over de HV, dan kan je dat hier vinden: https://www.byggahus.se/f...sta-i-drift.523441/page-9
Ik ben het wel met je eens hoor, toen ik die Homevolt kocht, was de geschatte ROI nog 5 jaar. Je ziet dat deze nu ruim 8 jaar is. Als je uitgaat van een looptijd van 10 jaar (zolang is de garantie als dat ding 1 dag nadat hij 10 jaar is kapot gaat heb je niets meer) dan heb je een rendement van 2,5%. Dat haal je zelfs op een spaarrekening.GuiltyNL schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:59:
[...]
Haha, nou. Ik ben best wel nerdy, maar ik voel me wel een beetje gefopt hoor. Ik ken leukere hobby's voor dat geld. Ben wel blij dat ik teruggegaan ben van twee batterijen naar een. Want twee verdien je volgens mij helemaal never terug, aangezien de awards daarvan (nagenoeg) hetzelfde zijn.
De NCW voor deze batterij over 10 jaar is dan waarschijnlijk ook wel negatief.
Zie hier het standby (always on) vermogen/verbruik bij mij thuis. De accu is woensdag geïnstalleerd in de betreffende week. van gemiddeld 4 kwh per dag naar 10+ kwh per dag. Ik heb overigens wel het idee dat het wel in de accu gaat zitten, maar het wordt door de dag heen in de accu gepompt. Wat niet slim is als de kwh prijs op dat moment hoog is.JackBol schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 22:01:
[...]
Ik denk dat dat te maken heeft met die 200w bug die weglekt. Ik hoop dat het beter is met de nieuwe firmware waar @Backpacker het over heeft.
/f/image/0N2YjGmd5qisvzuiIC2kJPzb.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door Wesleymaur op 10-01-2025 22:08 . Reden: Toevoegingen ]
Ik zie hetzelfde, als ik de laadmomenten eruit filter zie ik een sluipverbruik van zo'n 200W.Wesleymaur schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 22:05:
[...]
Zie hier het standby (always on) vermogen/verbruik bij mij thuis. De accu is woensdag geïnstalleerd in de betreffende week. van gemiddeld 4 kwh per dag naar 10+ kwh per dag. Ik heb overigens wel het idee dat het wel in de accu gaat zitten, maar het wordt door de dag heen in de accu gepompt. Wat niet slim is als de kwh prijs op dat moment hoog is.
[Afbeelding]
/f/image/taD5RVnlGCuWilPojtqFctKj.png?f=fotoalbum_large)
200 watt. Mijn LED lampen verbruiken thuis 5-8 watt. Dat zijn ongeveer 30 lampen die constant aanstaan...JackBol schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 22:15:
[...]
Ik zie hetzelfde, als ik de laadmomenten eruit filter zie ik een sluipverbruik van zo'n 200W.
[Afbeelding]
Ja ik kan niet wachten op die firmware update.Wesleymaur schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 22:19:
[...]
200 watt. Mijn LED lampen verbruiken thuis 5-8 watt. Dat zijn ongeveer 30 lampen die constant aanstaan...
Ah ja dat is waar, ik dacht dat je het over alle energiebelasting had.JackBol schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:10:
[...]
Tenzij dit nodig is om de accu warm te houden. Die van mij hangt wel buiten in de kou. Is dat bij jou ook zo?JackBol schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 22:20:
[...]
Ja ik kan niet wachten op die firmware update.
Nogmaals er gaat niets verloren denk ik... inmiddels is mijn accu zonder enig laadplan in 1,5 dag van 10% naar 53% gegaan.
Er zijn mensen in dit topic die de batterij binnen hebben hangen en een zelfde soort verlies zien. Dus het heeft niet met binnen/buiten te maken.Wesleymaur schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 22:24:
[...]
Tenzij dit nodig is om de accu warm te houden. Die van mij hangt wel buiten in de kou. Is dat bij jou ook zo?
Nogmaals er gaat niets verloren denk ik... inmiddels is mijn accu zonder enig laadplan in 1,5 dag van 10% naar 53% gegaan.
Zolang de batterij niet vol zit, laadt deze langzaam op, maar het stopt niet wanneer de batterij vol is. Dus ik weet ook niet precies waar deze energie naar toe gaat.
Volgens mij is de sluipverbruik meting van Homewizard nog niet heel goed werkt al er tussen 0.00 en 6.00 veel verbruik is die er overdag niet veel is (auto laden, thuisbatterij laden ;-) )Wesleymaur schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 22:05:
[...]
Zie hier het standby (always on) vermogen/verbruik bij mij thuis. De accu is woensdag geïnstalleerd in de betreffende week. van gemiddeld 4 kwh per dag naar 10+ kwh per dag. Ik heb overigens wel het idee dat het wel in de accu gaat zitten, maar het wordt door de dag heen in de accu gepompt. Wat niet slim is als de kwh prijs op dat moment hoog is.
[Afbeelding]
/f/image/DYv3JwafnpIdvJGf7iyBF21z.png?f=fotoalbum_large)
Maar ik zal zeker eens informeren of die 200W klopt en of daar aan gewerkt wordt
FYI, achter mijn homewizard hangt alleen de batterij, verder niets en ik zie dit sluipverbruik ook.Backpacker schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 22:37:
[...]
Volgens mij is de sluipverbruik meting van Homewizard nog niet heel goed werkt al er tussen 0.00 en 6.00 veel verbruik is die er overdag niet veel is (auto laden, thuisbatterij laden ;-) )
[Afbeelding]
Maar ik zal zeker eens informeren of die 200W klopt en of daar aan gewerkt wordt
Ja, jij hebt de aparte kWh meter toch? Ik zeg ook zeker niet dat ik die 200W niet geloof, alleen de sluitpverbruik meting via de Homewizard P1 meter is niet echt een handig graadmeter (ik heb hem zelf ook en die klopt vaker niet dan wel)JackBol schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 22:45:
[...]
FYI, achter mijn homewizard hangt alleen de batterij, verder niets en ik zie dit sluipverbruik ook.
Ja klopt, ik heb de Homewizard SDM630. MID gekeurd, zodat deze een verschil van 200W er wel zou moeten kunnen uitvissenBackpacker schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 23:06:
[...]
Ja, jij hebt de aparte kWh meter toch? Ik zeg ook zeker niet dat ik die 200W niet geloof, alleen de sluitpverbruik meting via de Homewizard P1 meter niet niet echt een handig graatmeter (ik heb hem zelf ook en die klopt vaker niet dan wel)
Weet jij zo welke patch versie ze nu aan het testen zijn? En naar welk versie nummer ik zou moeten kijken? Mijn HV draait nu de ecu-hub-esp32-2641-e6e31e88-16258.bin binary.
Hier zal je meer gebruikers vinden (niet allen Tibber klanten omdat Svea Solar de Homevolt ook verkoopt in Zweden)Wesleymaur schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 22:02:
[...]
Ja... alhoewel ik begreep dat dat inmiddels ook wel wat aangepast is. Nog even twee jaar genieten van salderen en daarna hopen op meer spread over de dag en onbalans vanwege de vele windmolen parken.
Trouwens, mochten jullie wat willen lezen over hoe onze Zweedse mede Homevolt eigenaren praten over de HV, dan kan je dat hier vinden: https://www.byggahus.se/f...sta-i-drift.523441/page-9
https://www.facebook.com/groups/3915941315307511
(Alleen jammer dat de Facebook vertalingen vaak bagger zijn)
Dat is een firmware voor de ECU die door Homevolt gemaakt wordt. De firmware van de EMS en omvormer wordt door de fabrikant Polarium gemaakt. De huidige versies daarvan zijn EMS V28 en omvormer V1.09-97.0JackBol schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 23:15:
[...]
Ja klopt, ik heb de Homewizard SDM630. MID gekeurd, zodat deze een verschil van 200W er wel zou moeten kunnen uitvissen
Weet jij zo welke patch versie ze nu aan het testen zijn? En naar welk versie nummer ik zou moeten kijken? Mijn HV draait nu de ecu-hub-esp32-2641-e6e31e88-16258.bin binary.
Klopt, ik heb hem binnen in de trapkast hangen en de trap is nu 24x7 lekker warmJackBol schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 22:27:
[...]
Er zijn mensen in dit topic die de batterij binnen hebben hangen en een zelfde soort verlies zien. Dus het heeft niet met binnen/buiten te maken.
Zolang de batterij niet vol zit, laadt deze langzaam op, maar het stopt niet wanneer de batterij vol is. Dus ik weet ook niet precies waar deze energie naar toe gaat.
/f/image/CnxFuBAzxV0Gv8QJboD9UqrE.png?f=fotoalbum_large)
Dus we zijn zo'n klein maandje nu onderweg met de Homevolt en naar mijn idee nog onderstaande issue's. Als ik nog een paar mis mag deze wel aangevuld worden.
/f/image/DT5qxW0jUnVvQhYQNgRJpIWQ.png?f=fotoalbum_large)
Ik zat trouwens nog te kijken naar het idle verbruik maar die vind ik ook nog wel stevig. Ik lees het % uit van de homevolt webserver
/f/image/h0SNqdn2I4yxG6TiO7L2aXJv.png?f=fotoalbum_large)
In 12 uur van (06:00 tot 18:00) iets van 10% van zijn lading kwijt. En van 19:00 tot 07:00 van 47.4% naar 44.5%.
- Capaciteit maar 12,2 kWh i.p.v. 13,3 kWh
- Gridrewards niet variabel maar statisch?
- (Vermoedelijk) sluipverbruik van 200w
- Geadverteerde terugverdientijd niet realistisch
- CT klemmen lijken niet altijd goed geconfigureerd te worden bij installatie
- Rare laadschema's zijn nog steeds van toepassing te zijn
/f/image/DT5qxW0jUnVvQhYQNgRJpIWQ.png?f=fotoalbum_large)
Ik zat trouwens nog te kijken naar het idle verbruik maar die vind ik ook nog wel stevig. Ik lees het % uit van de homevolt webserver
/f/image/h0SNqdn2I4yxG6TiO7L2aXJv.png?f=fotoalbum_large)
In 12 uur van (06:00 tot 18:00) iets van 10% van zijn lading kwijt. En van 19:00 tot 07:00 van 47.4% naar 44.5%.
[ Voor 23% gewijzigd door Senaxx op 11-01-2025 08:58 ]
Capaciteit heeft waarschijnlijk te maken met een firmware update waarin alleen nog maar bruikbare capaciteit getoond wordt ipv. eerder de hardwarematige capaciteit.
Ik heb de eerste drie weken daadwerkelijk 13.304 kWh zien staan in de webinterface. Van de een op de andere dag is dat aangepast naar 12.xxx kWh. Het gekke is dat het nu enigszins per dag varieert tussen 12.214 - 12.707 kWh.
Na oplevering:
/f/image/CRbMNUjDy2fMDP4LooBSmC2s.png?f=fotoalbum_large)
Vandaag:
:strip_exif()/f/image/27ezoFnoHWpZnd91kjvg0MLr.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kan me er ook iets bij voorstellen dat er hardwarematig 13,3kWh aan accucapaciteit inzit en dat je daar 12,x van beschikbaar hebt om daadwerkelijk te gebruiken. Dat zie je ook bij EV’s… hoewel daar vaak wel de bruikbare capaciteit geadverteerd wordt.
Iets anders, ik keek vanmorgen naar mijn firmware versies ivm. de post van backpacker over de laatste patchlevels. Daarbij viel me weer op dat er bij OTA een update check uitgeschakeld is. Ondertussen is daar wel een update beschikbaar maar wordt die niet geïnstalleerd. Is dat bij jullie ook zo? En @Backpacker hoort dat ook zo?
Ik heb de eerste drie weken daadwerkelijk 13.304 kWh zien staan in de webinterface. Van de een op de andere dag is dat aangepast naar 12.xxx kWh. Het gekke is dat het nu enigszins per dag varieert tussen 12.214 - 12.707 kWh.
Na oplevering:
/f/image/CRbMNUjDy2fMDP4LooBSmC2s.png?f=fotoalbum_large)
Vandaag:
:strip_exif()/f/image/27ezoFnoHWpZnd91kjvg0MLr.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kan me er ook iets bij voorstellen dat er hardwarematig 13,3kWh aan accucapaciteit inzit en dat je daar 12,x van beschikbaar hebt om daadwerkelijk te gebruiken. Dat zie je ook bij EV’s… hoewel daar vaak wel de bruikbare capaciteit geadverteerd wordt.
Iets anders, ik keek vanmorgen naar mijn firmware versies ivm. de post van backpacker over de laatste patchlevels. Daarbij viel me weer op dat er bij OTA een update check uitgeschakeld is. Ondertussen is daar wel een update beschikbaar maar wordt die niet geïnstalleerd. Is dat bij jullie ook zo? En @Backpacker hoort dat ook zo?
:strip_exif()/f/image/xZl3Lxx3MIEMfiSu2DtCxiZE.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij zou nu bij moeten ontladen conform z'n eigen schema maar hij doet niets.
En ja, ik heb ook de update klaar staan, maar niet de laatste versie geïnstalleerd. Beeld ziet er net zo uit als bij jou @Al3xand3R360
En ja, ik heb ook de update klaar staan, maar niet de laatste versie geïnstalleerd. Beeld ziet er net zo uit als bij jou @Al3xand3R360
/f/image/GyzFFZ3t4fHYBJ2toKPcKJVi.png?f=fotoalbum_large)
Dit is bijzonder... Dit staat in de Tibber app:
Ik hard_reset hem ff.
Reset gedaan. Zelfde beeld. Hij doet niets terwijl ik verder geen grote vermogens over de hoofdzekering heb lopen.
Ik hard_reset hem ff.
Reset gedaan. Zelfde beeld. Hij doet niets terwijl ik verder geen grote vermogens over de hoofdzekering heb lopen.
/f/image/w8OzPmjYa4tU5PNAQ2VKiO7w.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 45% gewijzigd door Wesleymaur op 11-01-2025 09:49 ]
Volgens mij gaat het breder mis. In bovenstaande plaatje van @Al3xand3R360 zie ik dat er niets gebeurd vandaag terwijl er wel prijsverschillen zijn die het mogelijk aantrekkelijk maken.
En ik zie nu ook in de log dat mijn ECU het max vermogen iedere seconde op 0 watt zet... Daardoor doet hij hier niets. Hij krijgt waarschijnlijk een soort van onterechte loadbalance waarschuwing ofzo...
Logbericht: ecu_contro lLoadbalance charge power capped to from 6028 to maximum possible 0
Logbericht: ecu_contro lLoadbalance charge power capped to from 6028 to maximum possible 0
Ik zie diezelfde meldingen ook terug in mijn logs inderdaad. Niet iedere seconde overigens..Wesleymaur schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:58:
En ik zie nu ook in de log dat mijn ECU het max vermogen iedere seconde op 0 watt zet... Daardoor doet hij hier niets. Hij krijgt waarschijnlijk een soort van onterechte loadbalance waarschuwing ofzo...
Opgericht: ecu_contro lLoadbalance charge power capped to from 6028 to maximum possible 0
[ Voor 3% gewijzigd door Al3xand3R360 op 11-01-2025 10:05 ]
Mijn batterij heeft sinds gisteren 6:10 ook niets meer gedaan.Wesleymaur schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:45:
Volgens mij gaat het breder mis. In bovenstaande plaatje van @Al3xand3R360 zie ik dat er niets gebeurd vandaag terwijl er wel prijsverschillen zijn die het mogelijk aantrekkelijk maken.
/f/image/1fvMVdie71BQOMFXyQBdmj6x.png?f=fotoalbum_large)
De batterij heeft wel een paar keer proberen te ontladen, maar de SoC gaat niet omlaag.
Sinds de nieuwe firmware heeft de homevolt niet meer ontladen, waarschijnlijk zit er een bug in deze versie @Backpacker .
Sinds de nieuwe firmware heeft de homevolt niet meer ontladen, waarschijnlijk zit er een bug in deze versie @Backpacker .
/f/image/wVoxNPeJY8XIV5AQYQtfswvK.png?f=fotoalbum_large)
Zouden we die nieuwe ECU software niet zelf kunnen pushen? Ik die het niet, maar zou hij daar op blijven hangen?
Ik kan in de tweede helft van de middag even kijken of ik wat kan zien (ben nu niet thuis). Die loadbalancing melding doet me vermoeden dat de Grid Pulse niet goed meer is geconfigureerd.
Ik sta in contact met de (Zweedse) oud collega die deze integratie aan het maken is. Als je opmerkingen hebt geef maar door 🙂m-ruiter227 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:24:
Heb je toevallig ook contact met de collega’s die over de home assistant integratie gaan ? 😊Backpacker schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:17:
[...]
Ik sta in contact met de (Zweedse) oud collega die deze integratie aan het maken is. Als je opmerkingen hebt geef maar door 🙂
Dag mede homevolt gebruikers,
Ik heb sinds gisteren mijn homevolt actief, een rode 13.3kwh variant, deze hangt in een behaaglijke garage waar het constant 21 graden is.
Ik ben fanatiek de homevolt in de gaten aan het houden, tot op heden gebeurt er weinig, eerst zou deze starten met laden om 1300 uur, maar dat gebeurde niet, nu staat er een laad moment gepland op 0400 uur vannacht, wel hark ik wat grid rewards binnen.
Ik heb dit topic met aandacht gelezen, wat ik lees stelt me niet helemaal gerust, toch wel veel issues als ik het zo lees. Wel fijn dat er mensen in het topic actief zijn die dicht tegen de homevolt/tibber ontwikkeling aanzitten.
Graag zou ik wat meer inzicht willen in mijn homevolt, ik heb nu enkel app toegang via tibber en de homevolt app. Ik zie dat er ook een web interface is, hoe kom ik daar bij? Als ik naar het lokale ip van de homevolt ga dan kom ik nergens uit, of moet ik een bepaalde poort gebruiken?
edit: ik zie dat dit aangezet moet worden, ik zal even een privé berichtje sturen naar @Backpacker
Ik heb sinds gisteren mijn homevolt actief, een rode 13.3kwh variant, deze hangt in een behaaglijke garage waar het constant 21 graden is.
Ik ben fanatiek de homevolt in de gaten aan het houden, tot op heden gebeurt er weinig, eerst zou deze starten met laden om 1300 uur, maar dat gebeurde niet, nu staat er een laad moment gepland op 0400 uur vannacht, wel hark ik wat grid rewards binnen.
Ik heb dit topic met aandacht gelezen, wat ik lees stelt me niet helemaal gerust, toch wel veel issues als ik het zo lees. Wel fijn dat er mensen in het topic actief zijn die dicht tegen de homevolt/tibber ontwikkeling aanzitten.
Graag zou ik wat meer inzicht willen in mijn homevolt, ik heb nu enkel app toegang via tibber en de homevolt app. Ik zie dat er ook een web interface is, hoe kom ik daar bij? Als ik naar het lokale ip van de homevolt ga dan kom ik nergens uit, of moet ik een bepaalde poort gebruiken?
edit: ik zie dat dit aangezet moet worden, ik zal even een privé berichtje sturen naar @Backpacker
[ Voor 5% gewijzigd door eelke.burgers op 11-01-2025 14:09 ]
Op Tweakers vindt je vooral kritische meedenkers 😀. Het is duidelijk dat de HomeVolt nog wat stappen kan maken maar dat dat vooral software matig is. En dat valt te tweaken. Dus denk lekker mee, klaag over en prijs de HomeVolt in deze groep, het blijft een hobby. Wees welkom!eelke.burgers schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 14:05:
Dag mede homevolt gebruikers,
In de logs zie ik wel dat er iets geprobeerd wordt om OTA update door te duwen voor de LTE module denk ik, dat lijkt vast te lopen (zie afbeelding, daar zie je ook wederom dat iedere seconde mijn charge en discharge op 0 wordt gesteld)Backpacker schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:13:
Ik kan in de tweede helft van de middag even kijken of ik wat kan zien (ben nu niet thuis). Die loadbalancing melding doet me vermoeden dat de Grid Pulse niet goed meer is geconfigureerd.
/f/image/cDxEITiWnd3vNZkNCyAnwv7Y.png?f=fotoalbum_large)
Same here, ik kom waarschijnlijk erg kritisch over in mijn communicatie, maar dat komt vooral omdat ik geloof in het concept en de ability to execute van Tibber.Wesleymaur schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 14:40:
[...]
Op Tweakers vindt je vooral kritische meedenkers 😀.
Ik ben even door de reacties op de Zweedse Facebook aan het gaan, en ik lees daar exact dezelfde perikelen. Mijn persoonlijke Homevolt issues zie ik daar ook terug.
Deze OTA staat bij mij al op disabled sinds de installatie in november bij mij. Die laat ik ook lekker op disabledWesleymaur schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 14:50:
[...]
In de logs zie ik wel dat er iets geprobeerd wordt om OTA update door te duwen voor de LTE module denk ik, dat lijkt vast te lopen (zie afbeelding, daar zie je ook wederom dat iedere seconde mijn charge en discharge op 0 wordt gesteld)[Afbeelding]
Ik wilde mij daar wel eens aan wagen, maar ik heb nog nooit geen integratie gemaakt. En dat zou alleen integreren met de lokale webserver. Ergens Q1 2025 komt er een officiele API beschikbaar waarmee de Homevolt moet aansturen.roeldie schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:45:
[...]
Heb je toevallig ook contact met de collega’s die over de home assistant integratie gaan ? 😊
Denk dat het beter te wachten is en de integratie daar op te bouwen. Dan heb je (gok ik) ook de mogelijkheid om hem opdrachten te geven om te ontladen. Tenminste dat hoop ik en niet alleen een statistieken API
Sinds gisteren ook eigenaar van een 13,3kWh Homevolt. Behalve wat grid rewards nog niet veel actie gezien. Was vandaag de hele dag zonnig en mijn panelen hebben enkele kWh's aan het net teruggeleverd. Ik had eigenlijk verwacht dat een deel daarvan wel in de batterij opgeslagen zou worden.
Nee daar wordt voor zover ik weet ook niet aan gewerkt door een (oud)collega. Sowieso is de originele Tibber integraties voor Home Assistant ook niet officieel door Tibber gebouwd (maar wel door enthousiaste (oud)medewerkers). Ik denk dat het vanuit de community moet gaan komen.roeldie schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:45:
[...]
Heb je toevallig ook contact met de collega’s die over de home assistant integratie gaan ? 😊
In de modus "Inkomsten" wordt daar niet naar gekeken, dan wordt er gehandeld op de energiemarkten.Leaky schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 16:37:
Sinds gisteren ook eigenaar van een 13,3kWh Homevolt. Behalve wat grid rewards nog niet veel actie gezien. Was vandaag de hele dag zonnig en mijn panelen hebben enkele kWh's aan het net teruggeleverd. Ik had eigenlijk verwacht dat een deel daarvan wel in de batterij opgeslagen zou worden.
In de modus "Zelfvoorziening" wordt er wel naar eigen opwek gekeken.
Overigens is het vanwege de salderingsregeling (en momenteel ook de wintermaanden) "Inkomsten" de modus die het meeste zal opleveren.
Bij mij kloppen de cycles ook niet meer op de battery page. Voor de linkerbatterij staat er nu 0 en bij de rechter het (correcte) aantal van 15.:strip_exif()/f/image/KVNpuoYJBAkXTp8tgjZS1iFx.jpg?f=fotoalbum_large)
Overigens is de Homevolt nu dus in 2 dagen volledig zonder laadschema actie volgelopen van 10% tot 75%. Ik denk dat het laadprogramma van vannacht niet eens meer nodig zal zijn.
:strip_exif()/f/image/KVNpuoYJBAkXTp8tgjZS1iFx.jpg?f=fotoalbum_large)
Overigens is de Homevolt nu dus in 2 dagen volledig zonder laadschema actie volgelopen van 10% tot 75%. Ik denk dat het laadprogramma van vannacht niet eens meer nodig zal zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door Wesleymaur op 11-01-2025 18:37 ]
Er is iets goed mis met de aansturing van mijn Homevolt. Deze heeft al 3 dagen niet ontladen, ondanks dat we flinke prijs schommelingen hebben gehad.
@Backpacker is er een bekend probleem mbt ontladen op de nieuwe firmware?
Hier hetzelfde. De HomeVolt is in een soort van vegetatieve status waarin hij ~200 watt verbruikt en langzaam volloopt, maar hij houdt zich niet aan het laadprogramma.JackBol schreef op zondag 12 januari 2025 @ 08:46:
Er is iets goed mis met de aansturing van mijn Homevolt. Deze heeft al 3 dagen niet inladen, ondanks dat we flinke prijs schommelingen hebben gehad.
Er is idd iets goed mis.
Vannacht heeft de homevolt volgens het schema opgeladen naar 100%. Er staat nu een discharge gepland voor vanavond 1800 uur. Wat in lijn is met hoogste tarief van de dag. Wat ik me afvraag, is dit dan een discharge naar het net, of gaat het huis ook gebruik maken de stroom die de homevolt op dat moment teruggeeft?
Dat maakt netto niet uit, de batterij, je huis en het net zijn communicerende vaten.eelke.burgers schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:08:
Vannacht heeft de homevolt volgens het schema opgeladen naar 100%. Er staat nu een discharge gepland voor vanavond 1800 uur. Wat in lijn is met hoogste tarief van de dag. Wat ik me afvraag, is dit dan een discharge naar het net, of gaat het huis ook gebruik maken de stroom die de homevolt op dat moment teruggeeft?
JackBol schreef op zondag 12 januari 2025 @ 08:46:
Er is iets goed mis met de aansturing van mijn Homevolt. Deze heeft al 3 dagen niet ontladen, ondanks dat we flinke prijs schommelingen hebben gehad.
Jack zou jij eens in je log willen kijken of jij ook deze meldingen hebt:JackBol schreef op zondag 12 januari 2025 @ 08:46:
ecu_control Loadbalance charge power capped to from 6028 to maximum possible 0
ecu_control Loadbalance discharge power capped from 6028 to maximum possible 0
Nee die heb ik niet.Wesleymaur schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:48:
[...]
[...]
Jack zou jij eens in je log willen kijken of jij ook deze meldingen hebt:
Mijn batterij werkt nog steeds zoals eerder. Laden en ontladen volgens planning. Laadt nooit tot 100%, maar altijd tussen de 96 en 98%. Laad- en ontlaadverlies van zo'n 15%. Geen last van lekkage naar de batterij.
Volgens mij is de Grid Pulse nu weer goed gekoppeld zodat er zal worden geladen en ontladen en het niet wordt tegengehouden door load balancing. De precieze oorzaak zal nog moeten worden achterhaald door de ontwikkelaars.JackBol schreef op zondag 12 januari 2025 @ 08:46:
Bij wie is de batterij nog meer niet actief geweest in de laatste drie dagen? (Ga nu naar die van jouw kijken @Wesleymaur )
[ Voor 3% gewijzigd door Backpacker op 12-01-2025 11:45 ]
@Wesleymaur zou je mij even een berichtje kunnen sturen via Tweakers met het e-mailadres van je Tibber account
Done!Backpacker schreef op zondag 12 januari 2025 @ 13:22:
@Wesleymaur zou je mij even een berichtje kunnen sturen via Tweakers met het e-mailadres van je Tibber account
Ik zie dat de homevolt ~30min ontladen had, maar ik zag geen nieuw schema. Ik heb net even en de GUI gekeken en zag dat de homevolt local mode ON stond. Ik heb deze weer terug OFF gezet nu.Backpacker schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:44:
[...]
Volgens mij is de Grid Pulse nu weer goed gekoppeld zodat er zal worden geladen en ontladen en het niet wordt tegengehouden door load balancing. De precieze oorzaak zal nog moeten worden achterhaald door de ontwikkelaars.
Bij wie is de batterij nog meer niet actief geweest in de laatste drie dagen? (Ga nu naar die van jouw kijken @Wesleymaur )
Dat had ik niet bewust gedaan maar ik denk dat de kalibratietool dat heeft gedaan. Ik zal eens navregen of die na de kalibratie niet automatisch op OFF gezet had moeten worden. Bedankt voor deze terugkoppeling!JackBol schreef op zondag 12 januari 2025 @ 15:19:
[...]
Ik zie dat de homevolt ~30min ontladen had, maar ik zag geen nieuw schema. Ik heb net even en de GUI gekeken en zag dat de homevolt local mode ON stond. Ik heb deze weer terug OFF gezet nu.
Top! Vanaf 4u vandaag heeft de HV ook weer een schema ontvangen en staat nu klaar om morgen tegen piek vraag om 7u te ontladen.Backpacker schreef op zondag 12 januari 2025 @ 17:03:
[...]
Dat had ik niet bewust gedaan maar ik denk dat de kalibratietool dat heeft gedaan. Ik zal eens navregen of die na de kalibratie niet automatisch op OFF gezet had moeten worden. Bedankt voor deze terugkoppeling!
Even in de herhaling: mochten er meer mensen zijn waarbij in de laatste drie dagen de Homevolt geen activiteit heeft gehad, dan hoor ik dat graag zodat ik die mee kan laten nemen in het onderzoek (en er uiteraard voor kan zorgen dat die weer gaat reageren)
Het ziet er hier ook allemaal weer goed uit dankzij het harde werk van @Backpacker. En dat op z'n vrije zondag. Erg gewaardeerd.
Graag gedaan. Wil de problemen graag ook zelf doorgronden zodat ik ook weer betere informatie aan de ontwikkelaars kan geven.Wesleymaur schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:36:
Het ziet er hier ook allemaal weer goed uit dankzij het harde werk van @Backpacker. En dat op z'n vrije zondag. Erg gewaardeerd.
I have exactly this in my logs. My battery doesn't discharge but just stays at 100% regardless of the schedule.Wesleymaur schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:48:
[...]
[...]
Jack zou jij eens in je log willen kijken of jij ook deze meldingen hebt: