Ik lees de Tibber Data API uit. Ik mis voor 204 kwartieren data, jij 146 kwartieren. Die totalen is een vrij eenvoudige rekensom van alle charged en discharged waardes voor ieder kwartier.
Ik heb wel de vraag bij Tibber uitstaan of die data nog ooit terug komt, maar meer kan ik er ook niet van maken 😅
(Edit: overigens gebruikt mijn
"oude dash" de waardes van mijn externe kWh meter, en die geeft wel aan dat er zo'n 4675 kWh geladen is, dus ergens is de Tibber Date API lek...).
Bij jou staat er ook bijna 60 euro meer aan verdiensten, maar ik had het idee dat elke HV toch zo'n beetje hetzelfde zou moeten doen? Klopt mijn redenering niet of is er toch iets met de data?
Ik ga zoals @
Timothi al aangaf wel een keer een batterij vergelijk pagina maken waar je in de data kan drillen, wellicht geeft dat meer inzicht.
Steyn schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:29:
Nu het lukt om zelf die batterij wat beter aan te sturen, twijfel ik of het niet beter is om zelf iets van een slimme scheduler in elkaar te knutselen. Dan vallen uiteraard wel de Grid Rewards weg, maar ik vermoed dat er een beter rendement uit te halen valt als je zelf aan de slag gaat met schedulen. Wellicht zelfs zo ver dat je die GR terug weet te verdienen. Op een dag als vandaag bijvoorbeeld, waarbij er toch wel wat spread én behoorlijke opbrengst qua PV is. Ik vind het schema van Tibber erg conservatief en weinig rekening houden met de omstandigheden (PV, capaciteit etc). En terugzetten in Tibber managed mode kan op ieder moment...
Iemand ervaringen met het zelf plannen?
De grid rewards tellen momenteel voor +60% mee in de ROI dus ik wens je succes. Hang je batterij in ieder geval in mijn dashboard, dan kunnen we met z'n allen kijken hoe het gaat
[
Voor 4% gewijzigd door
JackBol op 18-02-2026 21:11
]