Naja de mijne komt echt niet boven de 12kwh
96% is momenteel de max en is 5.78kWh (maar alles is perfect zeggen de habbie babbie support medewerkers van Homevolt en Tibber die 5 lange sessie nodig hadden om er leven in te krijgen )
Maar kijk jij naar de echte ladingswaarde van de twee accu’s zelf of naar wat Tibber aangeeft als geladen vermogen incl verliezen van de omvormer.
Ik gok naar het geladen vermogen want met de 10% gereserveerd zou het onmogelijk zijn ver boven de 12kwh uit te komen . Vrees dat je de waarde met meer dan 10% inverter verlies bekijkt .
@
JackBol Je genoemde 12.84 zou godsonmogelijk zijn met de HomeFault en de vaste 10% harde software matige limitering 13,3x0,9=11,97kwh . Met een beetje schommeling door temp die wisselt na het laden zou je de 12 kunnen aantikken
Als ik alles met 4 verschillende merken andere accu packs vergelijk die ik heb blijft het allemaal van geen kant kloppen bij de HomeFault . Specs niet , gepromote features de communicatie en de totale non progressie .
Misschien is het een idee om de maximale ladingen van verschillende bij te gaan houden . In dit klimaat van zon en lage prijzen is het van groot belang dat iedere watt gebruikt wordt om de terugverdiend te behalen . Want voor net ondersteuning waar ik het eigenlijk voor gedaan heb is voorlopig nog geen spraken , in de verste verte niet
[
Voor 156% gewijzigd door
m-ruiter227 op 14-05-2025 19:38
]