Het is winter.. het is gewoon het sentiment van de winter.. noem het een winterdepressie.Wesleymaur schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 17:10:
Het wordt steeds dramatischer.
Zoiets als regen.. maar na regen komt weer zonneschijn..
Wacht maar eens tot het lente is.. dan komt het allemaal weer goed
Behoorlijk wat batterijslijtage dus.Gies123 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 16:44:
[Afbeelding]
Ik zit even in mijn getallen te neuzen en zie dat we de maand november aardig wat geladen en ontladen hebben maar het resultaat is per saldo 0 euro verdiensten op de handel. Alleen grid rewards.
De zelfvoorzienend modus is ook nog niet zo slim om mijn verbruik te voorspellen (wel beloofd) en bij lage zon opbrengst (ook te voorspellen) op goedkope momenten te laden. Eigenlijk kiezen tussen twee kwade - batterij inefficiënt inzetten in verdiensten modus of aardig nutteloos aan de muur hangen in de zelfvoorzienende modus.
Ik overweeg - voor mijn EV - helemaal van Tibber af te stappen en EVCC in te richten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Geen ervaring mee, maar gaaf idee! Ik ga ook eens kijken.Timothi schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 19:50:
[...]
Ik overweeg - voor mijn EV - helemaal van Tibber af twee stappen en EVCC in te richten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Er kan ook niet altijd resultaat worden bereikt.Timothi schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 19:50:
[...]
Behoorlijk wat batterijslijtage dus.
De zelfvoorzienend modus is ook nog niet zo slim om mijn verbruik te voorspellen (wel beloofd) en bij lage zon opbrengst (ook te voorspellen) op goedkope momenten te laden. Eigenlijk kiezen tussen twee kwade - batterij inefficiënt inzetten in verdiensten modus of aardig nutteloos aan de muur hangen in de zelfvoorzienende modus.
Ik overweeg - voor mijn EV - helemaal van Tibber af te stappen en EVCC in te richten. Heeft iemand hier ervaring mee?
0 kan ook positief zijn als je anders -1000 had zonder batterij
Ik had deze repo gevonden. HACS homeassistant. Dit is voor local uitlezen en aansturen werkt ook al gedeeltelijk. De ontwikkeling gaat redelijk rap.
Feedback is welkom. Werk ondertussen ook aan dit project. @Senaxx welke integratie heb jij? Staat het op github?
De integratie die ik heb gemaakt, heb ik nog niet op github staan. Daarvan heb ik nu een eerste versie gemaakt waarmee je hem vanuit home-assistant kan aansturen. Alleen je moet je Homevolt dan wel in local mode zetten en daarmee verlies je de GR, juist het enige waar je momenteel nog een beetje geld mee verdient.liudger schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:11:
https://github.com/JohNan/homeassistant-homevolt-local
Ik had deze repo gevonden. HACS homeassistant. Dit is voor local uitlezen en aansturen werkt ook al gedeeltelijk. De ontwikkeling gaat redelijk rap.
Feedback is welkom. Werk ondertussen ook aan dit project. @Senaxx welke integratie heb jij? Staat het op github?
Maar ik kan hem met een paar kleine aanpassingen wel op GitHub zetten; dan kan iedereen ermee experimenteren. Maar inmiddels zijn er best al wel veel Homevolt HA-oplossingen, maar geen enkele is zeg maar compleet.
1. https://github.com/JohNan/homeassistant-homevolt-local
2. https://github.com/steynovich/tibber-unofficial (fork van mijn repo met verbeteringen)
3. https://github.com/steynovich/ha-tibber-data
En de onofficiële API lijkt nog steeds het meest compleet, dus daar ben ik nu weer mee aan het experimenteren, aangezien daar gewoon wel alle data in staat. Ik heb de officiële Tibber APK weer gedecompiled en er zijn nieuwe endpoints bij gekomen om informatie van te krijgen.
Mijn Homevolt hangt nu precies een jaar en heeft 297 cycles gehad obv. de standaard 5ct. Dat zou in theorie 20 jaar zijn bij de 6000 die de accu’s aan zouden moeten kunnen. Ik snap dat het theorie is en dat ze naar verloop van tijd ook capaciteit verliezen, maar tegelijkertijd zijn het voor een jaar toch geen hele rare aantallen ondanks de 5 ct laad/ontlaad marge?
Ik heb overigens 892 euro Grid Rewards “gekregen” afgelopen jaar. En als ik heel basaal facturen optel van het jaar voordat de Homevolt aan de muur hing en van afgelopen jaar met Homevolt heb ik 900 euro minder betaald. En nee ik heb geen volledige analyse van kWh’s verbruik gedaan. Maar mijn huishouden heeft redelijk constant gedraaid.. gezin met kinderen waarvoor we wassen, koken en vaatwassen, elektrische auto etc.
Al met al wat mij betreft redelijk prima dus. Los van het feit dat ik het ook gewoon leuk vind om de stroom die ik opwek zelf te gebruiken en dus voor mijn eigen energieverbruik duurzaam bezig ben.
Heb je een DSRM 4 of 5 meter? De 4 (die ik ook heb) stuurt maar 1x per 10 seconden waarden naar de P1 meter. Daarna registreert de loadbalancer in de Pulse een te hoge waarde en schakelt de Pulse mijn laadpaal terug naar een lager vermogen. Pieken zijn dus maximaal 5-10 seconden. Zijn de pieken bij jouw langduriger? Dan zou ik me zorgen gaan maken, de kortstondige piekbelastingen kan je meterkast wel aan.LordOfThePings schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:20:
Kan iemand mij uitleggen... Ik heb slimme aansturing aangezet voor auto en voor Homevolt. Afgelopen nacht hebben beiden tegelijk geladen. Daarbij werd voortdurend de maximale 3x25A overschreden. Het tikte zelfs de 29A aan. Ik meende dat laadtempo Homevolt wordt aangepast zodat de maximale belasting niet wordt overschreden. En houdt de slimme aansturing door Tibber geen rekening met overbelasting? Of moet ik dit zelf in de gaten houden?
Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)
Dank je. Ik heb een domme laadpaal: aan of uit. Ik heb een DSRM 4 meter, die inderdaad maar eens per 10 seconden de waarden uitleest. Maar wordt de P1 door Homevolt gebruikt?Heb je een DSRM 4 of 5 meter? De 4 (die ik ook heb) stuurt maar 1x per 10 seconden waarden naar de P1 meter. Daarna registreert de loadbalancer in de Pulse een te hoge waarde en schakelt de Pulse mijn laadpaal terug naar een lager vermogen. Pieken zijn dus maximaal 5-10 seconden.
Bij de installatie van Homevolt zijn ook ct-clamps om de mains-aderen gelegd en die leest de Homevolt ook keurig uit (ca. 1-2x per seconde; zichtbaar in de dashboard http://homevolt-xxxx.local/radio/4/ct). Ik meende dat deze bedoeld waren om real-time de netbelasting te kunnen meten? Dus ik vraag mij af of de P1 gebruikt wordt.
Edit: ik zie dat de overbelasting steeds maar 10s duurt. Dat komt overeen met jouw vermoeden. Toch begrijp ik nog niet waarom de trage P1 wordt gebruikt en niet de ct-clamps.
[ Voor 12% gewijzigd door LordOfThePings op 18-12-2025 11:53 ]
Homevolt gebruikt de Pulse niet, enkel de clamps.LordOfThePings schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:44:
[...]
Dank je. Ik heb een domme laadpaal: aan of uit. Ik heb een DSRM 4 meter, die inderdaad maar eens per 10 seconden de waarden uitleest. Maar wordt de P1 door Homevolt gebruikt?
Bij de installatie van Homevolt zijn ook ct-clamps om de mains-aderen gelegd en die leest de Homevolt ook keurig uit (ca. 1-2x per seconde; zichtbaar in de dashboard http://homevolt-xxxx.local/radio/4/ct). Ik meende dat deze bedoeld waren om real-time de netbelasting te kunnen meten? Dus ik vraag mij af of de P1 gebruikt wordt.
Edit: ik zie dat de overbelasting steeds maar 10s duurt. Dat komt overeen met jouw vermoeden. Toch begrijp ik nog niet waarom de trage P1 wordt gebruikt en niet de ct-clamps.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ik zou €7,95 bespaard hebben, maar mijn meting laat (kwa laden/ontladen) echt iets anders zien (~ -€10 in december).Wesleymaur schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:54:
Vandaag weer een update in de iOS app waarmee duidelijk wordt gemaakt wat er verdiend/bespaard wordt.
@Gies123 @JackBol jullie meten ook de activiteit van de Homevolt. Waar komen jullie op uit in December?
:strip_exif()/f/image/i9QLsZ0ZhpAHUUZvlZxJstnf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3t5hi516NJhoQ9VykXpOrI5Y.jpg?f=fotoalbum_large)
Even de maand juli erbij gepakt. Aldus Tibber zou ik €56,46 bespaard hebben, terwijl ik zelf rond de €33,91 uitkwam (op basis van laden/ontladen).
:strip_exif()/f/image/5S9z3k6IQd6zGVoV5EBZuw8G.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Timothi op 21-12-2025 09:28 ]
Ik kom alleen in de buurt als bij batterijbesparingen de laadkosten en verlies aan het net niet meegeteld worden. Die app gaat er vanuit dat het laden en energieverlies gratis is of zo?Timothi schreef op zondag 21 december 2025 @ 09:16:
[...]
Ik zou €7,95 bespaard hebben, maar mijn meting laat (kwa laden/ontladen) echt iets anders zien (~ -€10 in december).
@Gies123 @JackBol jullie meten ook de activiteit van de Homevolt. Waar komen jullie op uit in December?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Even de maand juli erbij gepakt. Aldus Tibber zou ik €56,46 bespaard hebben, terwijl ik zelf rond de €33,91 uitkwam (op basis van laden/ontladen).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Tot en met 24 december: in totaal 31,50 euro waarvan 4,33 aan stroomhandel en de rest zijn Grid Rewards...Timothi schreef op zondag 21 december 2025 @ 09:16:
[...]
Ik zou €7,95 bespaard hebben, maar mijn meting laat (kwa laden/ontladen) echt iets anders zien (~ -€10 in december).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De spread deze maand is ook wel erg laag natuurlijk. Ik ga ervan uit dat dat nogal invloed heeft op de winst met handel die je kan maken? Is ook iets wat wel meer voor zal komen denk ik dan. Immers steeds meer mensen en bedrijven hebben accu's waardoor de pieken en dalen steeds beter worden afgevangen en de prijs dus stabieler is.Gies123 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 17:41:
[...]
Tot en met 24 december: in totaal 31,50 euro waarvan 4,33 aan stroomhandel en de rest zijn Grid Rewards...
Wie goed doet, die goed ontmoet.
We wachten het voorjaar weer af ;-)
Tickets bij Tibber lopen als vanaf september, eigenlijk alleen maar problemen en geen oplossing.
Overigens doet tibber ook niks qua monitoring van de batterijen, een pushmelding zou toch wel het minste mogen zijn als de batterij weer eens in error staat. Ik geef het nog tot vrijdag en dan ga ik verdere stappen tegen Tibber ondernemen.
Wesleymaur schreef op zondag 18 januari 2026 @ 21:19:
Ik lees de laatste tijd weinig klachten over uitvallende accu's. Hebben ze het bij Polarium onder controle?
De tibber app pusht niets ?henriu schreef op maandag 19 januari 2026 @ 16:43:
Zeker niet, die van mij heeft er net weer een week uitgelegen. Vanmorgen antwoord gehad van Tibber dat ze vanuit Polarium nog geen reactie hebben gehad. Dit ticket loopt bij Polarium al sinds 9!! december.
Tickets bij Tibber lopen als vanaf september, eigenlijk alleen maar problemen en geen oplossing.
Overigens doet tibber ook niks qua monitoring van de batterijen, een pushmelding zou toch wel het minste mogen zijn als de batterij weer eens in error staat. Ik geef het nog tot vrijdag en dan ga ik verdere stappen tegen Tibber ondernemen.
[...]
Je hebt ook de pulse ?
Klopt, je krijgt geen melding als je HomeVolt weer eens in "fault" modus staat (en dus niets doet). Eigenlijk moet je dus elke dag inloggen op de webinterface en kijken wat de status van de batterijen is (onacceptabel natuurlijk). Overigens krijg je je gridrewards (88 cent of 1,44 per dag) wel, ook al is je batterij offline.boyette schreef op maandag 19 januari 2026 @ 16:57:
[...]
De tibber app pusht niets ?
Je hebt ook de pulse ?
Tibber: "Het issue is intern geëscaleerd en we blijven druk uitoefenen"
Let op: Hij is geplaatst in september en de eerste tickets lopen ook al vanaf september. Ik had gehoopt door iets meer te betalen (De Homevolt is namelijk stukken duurder) een stukje kwaliteit met goede support te krijgen.
Het is drama.
Update 10:08: De ingebrekestelling is zojuist de deur uit gegaan.
[ Voor 7% gewijzigd door henriu op 22-01-2026 10:09 ]
wie stel je in gebreke dan?henriu schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 09:49:
Weer even een update, de batterijen (beide) staan wederom in "fault" modus en doen dus weer niks.
Tibber: "Het issue is intern geëscaleerd en we blijven druk uitoefenen"
Let op: Hij is geplaatst in september en de eerste tickets lopen ook al vanaf september. Ik had gehoopt door iets meer te betalen (De Homevolt is namelijk stukken duurder) een stukje kwaliteit met goede support te krijgen.
Het is drama.
Update 10:08: De ingebrekestelling is zojuist de deur uit gegaan.
en hoe zit dat precies
tibber kan toch niet voor een fault mode zorgen?
Tibber is de leverancier van het product, daar doe je de betaling aan. Die moeten ook zorgen dat een probleem in een redelijke termijn wordt opgelost. Tibber kan zich sinds september niet verschuilen achter dat ze "er mee bezig zijn", of dat ze het uitbesteed hebben. Ze hadden ook vervanging kunnen bieden van het product.boyette schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 14:57:
[...]
wie stel je in gebreke dan?
en hoe zit dat precies
ah op die manierSenaxx schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 15:42:
[...]
Tibber is de leverancier van het product, daar doe je de betaling aan. Die moeten ook zorgen dat een probleem in een redelijke termijn wordt opgelost. Tibber kan zich sinds september niet verschuilen achter dat ze "er mee bezig zijn", of dat ze het uitbesteed hebben. Ze hadden ook vervanging kunnen bieden van het product.
maar het probleem is gewoon de accu zelf
er moet gewoon iemand ter plaatse komen om dat probleem op te lossen of te vervangen
dit is toch geen generiek probleem
[ Voor 11% gewijzigd door boyette op 22-01-2026 15:44 ]
Nou, de kapotte accu's komen wel meer voor, in dit topic en op de Tibber Facebook groep ook wel. Maar wat jij zegt "er moet iemand ter plaatse komen en vervangen" dat is waarschijnlijk niet gebeurd. En na 4 maand geen oplossing is ingebreke stelling het enige wat je kan doen.boyette schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 15:43:
[...]
ah op die manier
maar het probleem is gewoon de accu zelf
er moet gewoon iemand ter plaatse komen om dat probleem op te lossen of te vervangen
dit is toch geen generiek probleem
idd ik probeer te begrijpen wat er aan de hand isSenaxx schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 16:09:
[...]
Nou, de kapotte accu's komen wel meer voor, in dit topic en op de Tibber Facebook groep ook wel. Maar wat jij zegt "er moet iemand ter plaatse komen en vervangen" dat is waarschijnlijk niet gebeurd. En na 4 maand geen oplossing is ingebreke stelling het enige wat je kan doen.
begrijp ook niet waarom men dit niet zou doen
tenzij het een generiek issue is wat niet op te lossen is on site maar dan zou dit probleem veel groter moeten zijn en bekend
Het toont mij meer aan dat Tibber niet capabel is om een deugdelijk product te leveren en niet capabel zijn om überhaupt iets op te lossen. Dan kan ik ook wel 10 jaar garantie geven :’).boyette schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 16:20:
[...]
idd ik probeer te begrijpen wat er aan de hand is
begrijp ook niet waarom men dit niet zou doen
tenzij het een generiek issue is wat niet op te lossen is on site maar dan zou dit probleem veel groter moeten zijn en bekend
Wat een bende daar bij die club, man man man.
Tibber is een virtuele energieleverancier. Heel plat gezegd: software die vraag en aanbod aan elkaar knoopt, volledig geautomatiseerd. Levering en installatie van hardware is niet hun ding, daar is geen organisatie voor. Dit zal geheel uitbesteed zijn. Of omgekeerd: een batterijleverancier gebruikt de marketing, klantenbestand en merknaam van Tibber voor hun product. Neemt niet weg dat we een contract met Tibber zijn aangegaan en zij tot nakoming verplicht zijn.Timothi schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 23:33:
[...]
Het toont mij meer aan dat Tibber niet capabel is om een deugdelijk product te leveren en niet capabel zijn om überhaupt iets op te lossen. Dan kan ik ook wel 10 jaar garantie geven :’).
Wat een bende daar bij die club, man man man.
Als het geheel is uitbesteed dan hoeft men alleen maar de melding door te zetten naar die partij.. maar zo simpel lijkt het niet te verlopen..LordOfThePings schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:31:
[...]
Tibber is een virtuele energieleverancier. Heel plat gezegd: software die vraag en aanbod aan elkaar knoopt, volledig geautomatiseerd. Levering en installatie van hardware is niet hun ding, daar is geen organisatie voor. Dit zal geheel uitbesteed zijn. Of omgekeerd: een batterijleverancier gebruikt de marketing, klantenbestand en merknaam van Tibber voor hun product. Neemt niet weg dat we een contract met Tibber zijn aangegaan en zij tot nakoming verplicht zijn.
Er speelt iets meer hier
:strip_exif()/f/image/oJClqiAb6U1mLKzvU7xst7dm.png?f=user_large)
Problemen moeten binnen een redelijke termijn worden opgelost worden dus dus een ingebrekestelling is hier m.i. terecht. Laat onverlet dat er ook mensen zijn waar de Homevolt technisch wel werkt en inmiddels 400 dagen online is.
Overigens zijn de opbrengsten op de energiemarkt op dit moment nihil, dus wanneer de HV het nu niet doet, maar je tóch gridrewards krijgt, valt de schade denk ik mee. Sterker nog: de batterij slijt niet echt van weinig/niets doen.
Doorredenerend: We zouden kunnen overwegen om de HV in de slechte maanden uit te zetten en wel gridrewards te krijgen maar geen degradatie van de accu en dan in de goede maanden weer aanzetten
'Uitzetten' zou je kunnen doen door in de settings de Afschrijvingskosten op bijvoorbeeld 20 cent te zetten. Ik ga hier toch eens naar kijken zodat de HV alleen laad/ontlaad bij hogere opbrengst. Deze wintermaanden is de opbrengst energiehandel gemiddeld een paar dubbeltjes per dag (30 cent ofzo). In de zomermaanden lag het rond de 1,50 - 1,70 euro per dag (ex gridrewards dus) dus dat zijn de maanden waarop je online wilt zijn.
Graag zou ik 'island mode' aan de installatie willen toevoegen maar ik denk dat dit niet kan. Heeft iemand dit al eens uitgezocht?
Ik heb een koopovereenkomst met Tibber, de producent van de batterij is Polarium. Dat de batterij niet goed is kan gebeuren (wel erg vaak als je diverse topics her en der bekijkt). Het probleem bij mij is dat hij sinds plaatsing in september al niet goed is. Dit heb ik direct aangegeven in meerdere tickets, helaas komt Tibber niet met een oplossing en verschuilen ze zich achter "Polarium doet onderzoek".boyette schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 14:57:
[...]
wie stel je in gebreke dan?
en hoe zit dat precies
Zo werkt dat helaas niet voor Tibber. Tibber is verplicht een deugdelijk product te leveren; wanneer dit product niet functioneert, moeten zij voor een oplossing zorgen.
Dat begrijp ik allemaal wel..henriu schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 10:36:
[...]
Ik heb een koopovereenkomst met Tibber, de producent van de batterij is Polarium. Dat de batterij niet goed is kan gebeuren (wel erg vaak als je diverse topics her en der bekijkt). Het probleem bij mij is dat hij sinds plaatsing in september al niet goed is. Dit heb ik direct aangegeven in meerdere tickets, helaas komt Tibber niet met een oplossing en verschuilen ze zich achter "Polarium doet onderzoek".
Zo werkt dat helaas niet voor Tibber. Tibber is verplicht een deugdelijk product te leveren; wanneer dit product niet functioneert, moeten zij voor een oplossing zorgen.
Maar je gaat toch niet vertellen dat je vanaf september al een totaal niet functionerend product hebt waar je bijna 10.000 euro voor hebt betaald en dat zich daar vervolgens niemand iets van aantrekt of om bekommert..
En dat je het dan zelf ook op zijn beloop laat tot eind januari?
Tibber is af en toe wel wazig maar niet zo wazig..
En dat laat je zelf toch ook niet zo lang lopen dan?
Er ontbreekt informatie of context in dit verhaal....zou ik toch denken
Er ontbreekt absoluut geen content of informatie in dit verhaal. Ik heb blijkbaar gewoon veel geduld, in mijn geval is hij ook niet helemaal stuk, hij springt elke week in "fault" modus. Elke keer maak ik uiteraard een ticket aan of update ik het bestaande ticket. Tibber schuift het weg naar Polarium en daar is het volgens hun het wachten op.boyette schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 10:46:
[...]
Dat begrijp ik allemaal wel..
Maar je gaat toch niet vertellen dat je vanaf september al een totaal niet functionerend product hebt waar je bijna 10.000 euro voor hebt betaald en dat zich daar vervolgens niemand iets van aantrekt of om bekommert..
En dat je het dan zelf ook op zijn beloop laat tot eind januari?
Tibber is af en toe wel wazig maar niet zo wazig..
En dat laat je zelf toch ook niet zo lang lopen dan?
Er ontbreekt informatie of context in dit verhaal....zou ik toch denken
"Tibber is af en toe wel wazig maar niet zo wazig.." Dit is dus een verkeerde aanname van je, jammer. Je bent welkom hoor om de alle conversaties door te lezen als je twijfelt aan mijn verhaal (en overigens vele anderen).
Nou..henriu schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 11:19:
[...]
Er ontbreekt absoluut geen content of informatie in dit verhaal. Ik heb blijkbaar gewoon veel geduld, in mijn geval is hij ook niet helemaal stuk, hij springt elke week in "fault" modus. Elke keer maak ik uiteraard een ticket aan of update ik het bestaande ticket. Tibber schuift het weg naar Polarium en daar is het volgens hun het wachten op.
"Tibber is af en toe wel wazig maar niet zo wazig.." Dit is dus een verkeerde aanname van je, jammer. Je bent welkom hoor om de alle conversaties door te lezen als je twijfelt aan mijn verhaal (en overigens vele anderen).
[Afbeelding]
Springt elke week in fault modus en dan reset je hem.en functioneert het weer?
Dat maakt het wel wezenlijk anders als een batterij die sinds september in fault modus staat..
Dat is dus je volgende aanname, ik zeg ook niet dat hij sinds september in fault modus staat. Misschien is het goed dat je al mijn meldingen hier op Tweakers, notabene in dit topic eens bekijkt voordat je deze aannames doet. Dan zie je namelijk het tegenovergestelde:boyette schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 11:22:
[...]
Nou..
Springt elke week in fault modus en dan reset je hem.en functioneert het weer?
Dat maakt het wel wezenlijk anders als een batterij die sinds september in fault modus staat..
henriu in "Homevolt thuisbatterij + Tibber"
Fijne dag verder.
Zaak blijft dat Tibber de verkopende partij is en een degelijk werkend product moet opleveren. Dit duurt te lang. Ik zou verwachten dat ze tot een conclusie komen: dat ding vervangen of helemaal terugnemen en jou je geld teruggeven.
Laatste reactie van Backpacker in dit topic was 31 Maart 2025 ondanks meerdere mentions. Denk niet dat die nog veel in dit topic komt, hij is wel actief onder zijn eigen naam op Facebook in de Tibber groep. Ik geef @henriu meer dan gelijk. Soms is het nodig om je leverancier van je product eens flink wakker te schudden om wat actie te ondernemen.Wesleymaur schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 11:59:
@henriu heb je al contact gehad met @Backpacker ? Een kort gesprekje met hem heeft bij mij in het verleden een hoop duidelijkheid gebracht. MOgelijk is hij op de achtergrond ook al aan het meekijken.
Zaak blijft dat Tibber de verkopende partij is en een degelijk werkend product moet opleveren. Dit duurt te lang. Ik zou verwachten dat ze tot een conclusie komen: dat ding vervangen of helemaal terugnemen en jou je geld teruggeven.
Geen idee of je rechtsbijstand hebt, maar vaak alleen een brief van zo’n club is al vaak voldoende. Dit wordt wél geëscaleerd naar boven ipv support ticketshenriu schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 11:31:
[...]
Dat is dus je volgende aanname, ik zeg ook niet dat hij sinds september in fault modus staat. Misschien is het goed dat je al mijn meldingen hier op Tweakers, notabene in dit topic eens bekijkt voordat je deze aannames doet. Dan zie je namelijk het tegenovergestelde:
Fijne dag verder.
Ja, dat is de volgende stapTimothi schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 13:49:
[...]
Geen idee of je rechtsbijstand hebt, maar vaak alleen een brief van zo’n club is al vaak voldoende. Dit wordt wél geëscaleerd naar boven ipv support tickets
Of ben je de aankomende 10 jaar nog klant bij hun door de accu?
Het zou mooi zijn als het ook kan worden aangesloten bij andere energie aanbieders.
Weet iemand hier iets meer van?
Gr Marijn
Ik heb het bekeken heb direct mijn overeenkomst met tibber opgezegd.henriu schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 11:31:
[...]
Dat is dus je volgende aanname, ik zeg ook niet dat hij sinds september in fault modus staat. Misschien is het goed dat je al mijn meldingen hier op Tweakers, notabene in dit topic eens bekijkt voordat je deze aannames doet. Dan zie je namelijk het tegenovergestelde:
Fijne dag verder.
Van zon bedrijf wil ik geen klant meer zijn.
Ik ben solidair.
Iemand die programmeer ervaring heeft zou wel moeten kunnen automatiseren, want er is momenteel geen open API beschikbaar. Je kan via de webserver wel POST commando's geven om hem in handmatige modus te zetten en laadschema's aan te maken.Marijnsmit schreef op zondag 25 januari 2026 @ 11:21:
Zijn er al mogelijkheden om de Homevolt ook zonder Tibber te gebruiken?
Het zou mooi zijn als het ook kan worden aangesloten bij andere energie aanbieders.
Gr Marijn
Ik heb dit nu in HomeAssistant werkend, ik krijg het alleen nog niet geautomatiseerd dat ik bijvoorbeeld door een andere plugin de meest ideale laadtijd laat bepalen en dat hij die schema's op de Homevolt gaat aanmaken.
Maar integratie bij Zonneplan / Frank Energie kan je helaas wel vergeten. Ondanks dat de community manager meer dan een jaar geleden heeft aangegeven dat andere leveranciers er druk mee bezig zijn zal dit waarschijnlijk niet gebeuren. Daarvoor zal eerst een API o.i.d. voor moeten zijn.
Ik heb mijn Tweakers review ook aangepast van 4 naar 2 sterren; ik kan met de huidige ontwikkelingen (geen) de Homevolt niet meer blijven aanbevelen.
[ Voor 8% gewijzigd door Senaxx op 25-01-2026 14:19 ]
Yep, it’s a trap! Laatst nog aan Frank Energie gevraagd of ze de homevolt ondersteunen - antwoord was nee.Marijnsmit schreef op zondag 25 januari 2026 @ 11:21:
Zijn er al mogelijkheden om de Homevolt ook zonder Tibber te gebruiken?
Gr Marijn
Dat kan ook niet zomaar denk ik, dan zal Tibber daar aan mee moeten werken,Timothi schreef op maandag 26 januari 2026 @ 08:55:
[...]
Yep, it’s a trap! Laatst nog aan Frank Energie gevraagd of ze de homevolt ondersteunen - antwoord was nee.
Tibber heeft overigens wel een soort universele bridge voor andere batterijen
https://tibber.com/nl/store/product/bridge
Dit is echt al heeeeel lang geleden beloofd door Tibber, en had mij destijds over de streep getrokken (geen vendor lock-in, want open API. Ik had graag in Home Assistant geïntegreerd. Ik ben teleurgesteld dat dit er nog steeds niet is en ben niet overtuigd dat het nog gaat komen.want er is momenteel geen open API beschikbaar.
bedoelde men niet de local api?LordOfThePings schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:23:
[...]
Dit is echt al heeeeel lang geleden beloofd door Tibber, en had mij destijds over de streep getrokken (geen vendor lock-in, want open API. Ik had graag in Home Assistant geïntegreerd. Ik ben teleurgesteld dat dit er nog steeds niet is en ben niet overtuigd dat het nog gaat komen.
https://github.com/tibber/homevolt-local-api-doc
Nieuwe markt, nieuwe Grid Rewards
Homevolt is nu actief op de onbalansmarkt. Dat betekent dat we je batterij op specifieke momenten kort laten pauzeren, laden of ontladen wanneer het stroomnet ondersteuning nodig heeft. Op die momenten verdien je nu Grid Rewards. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen, is Slimme aansturing aanzetten in de app.
Edit: je was me net voor
[ Voor 24% gewijzigd door Gies123 op 26-01-2026 16:05 ]
Nou ja zeg! Moet ik mezelf binnen 30 minuten corrigeren! Ik krijg de mail nu ook binnen. I stand corrected...boyette schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:35:
[...]
bedoelde men niet de local api?
https://github.com/tibber/homevolt-local-api-doc
Het product zal daarmee wel harder slijten en eerder aan vervanging toe zijn.GuiltyNL schreef op maandag 26 januari 2026 @ 16:12:
Ik denk dat het effectief betekent dat onze batterij meer gaat laden en ontladen, maar dat het rendement niet verbetert. Maar ik hoop dat ik erg ongelijk heb!
Als het vergelijkbaar is met grid rewards voor de elektrische auto kan het tegen vallen. Die gaat soms laden met grid rewards, dan betaal je 21 cent en krijg je 4 cent korting, terwijl het later op de dag 17 cent is. Maar dan draag je wel een beetje bij aan een betere wereldGuiltyNL schreef op maandag 26 januari 2026 @ 16:07:
Nu is het de vraag: gaan we meer of minder verdienen met deze awards. Ik denk stiekem minder. Of ben ik dan (te) negatief?
Je vergeet dat je naast de rewards ook nog wordt gecompenseerd voor het laden op een duurder moment dan noodzakelijk 🙂Timothi schreef op maandag 26 januari 2026 @ 19:25:
[...]
Als het vergelijkbaar is met grid rewards voor de elektrische auto kan het tegen vallen. Die gaat soms laden met grid rewards, dan betaal je 21 cent en krijg je 4 cent korting, terwijl het later op de dag 17 cent is. Maar dan draag je wel een beetje bij aan een betere wereld
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Voor leveranciers is er allang een Partner API beschikbaar bij fabrikant Polarium om een integratie voor Homevolt te maken.LordOfThePings schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:23:
[...]
Dit is echt al heeeeel lang geleden beloofd door Tibber, en had mij destijds over de streep getrokken (geen vendor lock-in, want open API. Ik had graag in Home Assistant geïntegreerd. Ik ben teleurgesteld dat dit er nog steeds niet is en ben niet overtuigd dat het nog gaat komen.
Voor eigen integraties (lees via een platform als Homey of Home Assistant) wil je, mijns inziens, helemaal niet met een cloud omgeving te maken hebben en direct lokaal met het apparaat communiceren.
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Wat een toeval... oh nee toeval bestaat niet... krijgen we vandaag ineens:Senaxx schreef op zondag 25 januari 2026 @ 13:58:
[...]
Iemand die programmeer ervaring heeft zou wel moeten kunnen automatiseren, want er is momenteel geen open API beschikbaar. Je kan via de webserver wel POST commando's geven om hem in handmatige modus te zetten en laadschema's aan te maken.
Ik heb dit nu in HomeAssistant werkend, ik krijg het alleen nog niet geautomatiseerd dat ik bijvoorbeeld door een andere plugin de meest ideale laadtijd laat bepalen en dat hij die schema's op de Homevolt gaat aanmaken.
Maar integratie bij Zonneplan / Frank Energie kan je helaas wel vergeten. Ondanks dat de community manager meer dan een jaar geleden heeft aangegeven dat andere leveranciers er druk mee bezig zijn zal dit waarschijnlijk niet gebeuren. Daarvoor zal eerst een API o.i.d. voor moeten zijn.
Ik heb mijn Tweakers review ook aangepast van 4 naar 2 sterren; ik kan met de huidige ontwikkelingen (geen) de Homevolt niet meer blijven aanbevelen.
1. communicatie
2. handelen op meerdere markten
3. API update
Als die API al zo lang beschikbaar is, waarom is er dan 0 integratie met andere partijen. Want op dit moment zit je nog steeds vast aan Tibber.Backpacker schreef op maandag 26 januari 2026 @ 20:30:
[...]
Voor leveranciers is er allang een Partner API beschikbaar bij fabrikant Polarium om een integratie voor Homevolt te maken.
Voor eigen integraties (lees via een platform als Homey of Home Assistant) wil je, mijns inziens, helemaal niet met een cloud omgeving te maken hebben en direct lokaal met het apparaat communiceren.
De API die nu vrijgegeven is de functionaliteit die wij al hadden toch? Deze functionaliteit had ik destijds al eens gereversed maar het is wel fijn dat er nu ook documentatie voor beschikbaar is.
Nu alleen nog een batterij scheduling module zien te vinden die hier op aansluit zodat we hem lokaal kunnen aansturen.
[ Voor 46% gewijzigd door Senaxx op 26-01-2026 21:43 ]
Ik zie dat ie vorig kwartier is gaan laden voor €0,30 terwijl het nu toch echt goedkoper is
update 22:06
toch wel merkwaardig. Want in het goedkopere kwartier heeft ie niets gedaan en nu is weer voor €0,30 aan het laden.
[ Voor 39% gewijzigd door commentator op 26-01-2026 22:07 ]
Dat is een vraag die ik natuurlijk niet kan beantwoorden. Het is voor andere partijen om te beslissen om een integratie te maken of niet.Senaxx schreef op maandag 26 januari 2026 @ 21:29:
[...]
Als die API al zo lang beschikbaar is, waarom is er dan 0 integratie met andere partijen. Want op dit moment zit je nog steeds vast aan Tibber.
Euh jawel toeval. Deze nieuwsbrief en de Grid Rewards zijn al weken in voorbereiding.Senaxx schreef op maandag 26 januari 2026 @ 21:21:
[...]
Wat een toeval... oh nee toeval bestaat niet... krijgen we vandaag ineens:
1. communicatie
2. handelen op meerdere markten
3. API update
En ik ben geen communitymanager, “slechts” een support medewerker die toevallig ook Tweaker is.
Ik heb NOOIT aangegeven dat andere (Nederlandse) partijen met een integratie bezig waren. Dus ik ben benieuwd wat ik precies heb gezegd dat dit jou laat denken.Senaxx schreef op zondag 25 januari 2026 @ 13:58:
[...]
Hooguit dat ik heb gezegd dat er in Zweden ook al een andere partij is, Svea Solar, (inmiddels meerdere) die Homevolts verkoopt en ook communiceert met de Homevolt/Polarium cloud via de Partner API
Het was meer een gezegde dan een verwijzing naar de huidige status. Ben al lang blij dat er zo'n lange tijd een update is. En misschien heb ik je rol misschien verkeerd begrepen, maar door het vele publieke support die levert onder andere op de facebook groep met een moderator rol heb ik dat als communitymanager geinterpreteerd, misschien ten onrechte.Backpacker schreef op maandag 26 januari 2026 @ 22:05:
[...]
Euh jawel toeval. Deze nieuwsbrief en de Grid Rewards zijn al weken in voorbereiding.
En ik ben geen communitymanager, “slechts” een support medewerker die toevallig ook Tweaker is.
Backpacker schreef op maandag 26 januari 2026 @ 22:02:
[...]
Dat is een vraag die ik natuurlijk niet kan beantwoorden. Het is voor andere partijen om te beslissen om een integratie te maken of niet.
Ik heb dat gebaseerd op deze comment. "Maar bij Tibber is er in ieder geval geen zake van een vendor lock. Wij koppelen met hardware van derden partijen waar ook andere leveranciers integraties voor kunnen ontwikkelen (hetgeen ook gebeurd)."Backpacker schreef op maandag 26 januari 2026 @ 22:09:
[...]
Ik heb NOOIT aangegeven dat andere (Nederlandse) partijen met een integratie bezig waren. Dus ik ben benieuwd wat ik precies heb gezegd dat dit jou laat denken.
Hooguit dat ik heb gezegd dat er in Zweden ook al een andere partij is, Svea Solar, (inmiddels meerdere) die Homevolts verkoopt en ook communiceert met de Homevolt/Polarium cloud via de Partner API
Ik heb dit zo gelezen in de context van het gesprek over de Homevolt i.c.m. Tibber dat het een vendor lock is, aangezien de Homevolt niet zelf aan te sturen is/was en geen andere partij de Homevolt ondersteunt. Maar je kan hier ook aan referreren dat jullie andere batterijen ondersteunen. Maar het stuk (hetgeen wat ook gebeurd) had ik geinterpreteerd dat andere providers ook bezig zijn met HV integratie.
Positieve noot:
De Grid Reward voor de HV met 1,66 voor vandaag waren het hoogste van de maand.
Misschien ook leuk om eens te bekijken, de resultaten van de Zonneplan Nexus: https://x.com/j3rro3n/status/2013910426761748608
Trend van de HomeVolt zal hetzelde zijn.
Misschien is het probleem dat het niet duidelijk is. Ik zie alleen dat ik goedkoper laadt maar niet dat dat bovenop de grid rewards komt. Misschien puntje van aandacht in hoe dit weergeven wordt in de app. Nu moet je zelf alles bij elkaar puzzelen.Backpacker schreef op maandag 26 januari 2026 @ 20:27:
[...]
Je vergeet dat je naast de rewards ook nog wordt gecompenseerd voor het laden op een duurder moment dan noodzakelijk 🙂
In ieder geval top dat je weer reageert in het topic er is een hoop TLC nodig denk ik vanuit Tibber
Ondersteunt het lokaal uitlezen van batterij en systeem. Ook zitten er acties in om de batterij aan te kunnen sturen, denk aan starten en stoppen van (ont)laden. Via buttons of via actions (voorheen services). Lees vooral de README ook even
Ik heb niet alle variaties kunnen testen. Ik heb zelf twee Homevolt's draaien, maar ik kan me voorstellen dat de API met andere antwoorden komt als je maar één of juist meer dan twee nodes hebt. Feedback hoor ik graag, beste als issue op GitHub.
Jij bent een beter programmeur dan ik ben, misschien kunnen we jou versie ook uitbreiden met de functionaliteit om schema's aan te maken en zo hopen dat we met een "optimale laadschema plan tool" deze schema's kunnen aanmaken? Dan is het mogelijk om in ieder geval de batterij aan te sturen als niet meer bij tibber zit.Steyn schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 23:48:
Eerste versie van mijn Homevolt integratie voor Home Assistant op GitHub gezet. Gemaakt op basis van de door Tibber gepubliceerde API documentatie (die niet helemaal compleet is ).
Ondersteunt het lokaal uitlezen van batterij en systeem. Ook zitten er acties in om de batterij aan te kunnen sturen, denk aan starten en stoppen van (ont)laden. Via buttons of via actions (voorheen services). Lees vooral de README ook even
Ik heb niet alle variaties kunnen testen. Ik heb zelf twee Homevolt's draaien, maar ik kan me voorstellen dat de API met andere antwoorden komt als je maar één of juist meer dan twee nodes hebt. Feedback hoor ik graag, beste als issue op GitHub.
[Afbeelding]
Top! Deze gaat op mijn planning. Moet ik hiervoor de local mode aanzetten of werken de knoppen ook als de aansturing via Tibber gaat?Steyn schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 23:48:
Eerste versie van mijn Homevolt integratie voor Home Assistant op GitHub gezet. Gemaakt op basis van de door Tibber gepubliceerde API documentatie (die niet helemaal compleet is ).
[Afbeelding]
Als Tibber de aansturing doet zullen zij telkens je schedule overrulen, dus dan heeft op de knop duwen ook weinig zin. Ik heb dat in de integratie ook uitgezet. Maar er is ook een switch om de local mode snel aan of uit te zetten, dus je kunt dit ook prima automatiseren (loop je wellicht wel GR mis in die periode...).Timothi schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 09:29:
[...]
Top! Deze gaat op mijn planning. Moet ik hiervoor de local mode aanzetten of werken de knoppen ook als de aansturing via Tibber gaat?
Ik zat te denken om iets van een koppeling met Day Ahead Optimizer te maken. Als we op een of andere manier het schedule uit DAO kunnen pushen richting de Homevolt's, dan heb je volgens mij precies wat je wil. Inclusief alle complexiteit met plannen icm PV, warmtepompen enz. Zie ook hier op GoTSenaxx schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 08:53:
[...]
Jij bent een beter programmeur dan ik ben, misschien kunnen we jou versie ook uitbreiden met de functionaliteit om schema's aan te maken en zo hopen dat we met een "optimale laadschema plan tool" deze schema's kunnen aanmaken? Dan is het mogelijk om in ieder geval de batterij aan te sturen als niet meer bij tibber zit.
Ja het idee is eigenlijk dat je switcht naar local mode. Vanaf dat moment stuurt Tibber je geen planningen meer en kan je met een andere Home Assistant tool de optimale laadschema's laten bepalen en die schema's naar je HV sturen.Steyn schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 09:37:
[...]
Als Tibber de aansturing doet zullen zij telkens je schedule overrulen, dus dan heeft op de knop duwen ook weinig zin. Ik heb dat in de integratie ook uitgezet. Maar er is ook een switch om de local mode snel aan of uit te zetten, dus je kunt dit ook prima automatiseren (loop je wellicht wel GR mis in die periode...).
Je krijgt dan inderdaad geen GR meer, maar wel interessant voor mensen die de HV bij een andere aanbieder willen gebruiken.
Ja ik heb naar deze wel eens gekeken maar ik vond hem nog wel vrij complex om op te zetten. Maar dit is al weer een tijdje geleden toen mijn HA kennis ook een stuk minder was. Met deze tackel je wel meteen alles.Steyn schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 09:40:
[...]
Ik zat te denken om iets van een koppeling met Day Ahead Optimizer te maken. Als we op een of andere manier het schedule uit DAO kunnen pushen richting de Homevolt's, dan heb je volgens mij precies wat je wil. Inclusief alle complexiteit met plannen icm PV, warmtepompen enz. Zie ook hier op GoT
Tibber brengt nu ook een eigen ander batterij systeem uit. Dus geen nieuwe homevolts meer, maar een systeem van Solis en pylontech.
Niet verkeerd, denk ik. Zie dat die Solis S6 onder andere ondersteuning heeft voor island mode en directe input van PV (efficiënter).Senaxx schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 19:24:
https://tibber.com/nl/store/product/tibber-smart-battery-system
Tibber brengt nu ook een eigen ander batterij systeem uit. Dus geen nieuwe homevolts meer, maar een systeem van Solis en pylontech.
Maar, die Homevolt's zien er toch wel een klap fraaier uit
Dan krijg je zoiets in je automation:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| action: homevolt_local.set_schedule
data:
device_id: <device_id>
schedule:
- type: 3
from_time: "2028-01-15T02:00:00"
to_time: "2028-01-15T06:00:00"
setpoint: 5000
max_charge: 5000
max_soc: 90
- type: 4
from_time: "2028-01-15T17:00:00"
to_time: "2028-01-15T20:00:00"
setpoint: -3000
max_discharge: 3000
min_soc: 20 |
Hoezo geen nieuwe Homevolts meer, ze zijn nog steeds bij Tibber te koop? Ja, wel prijstechnisch een stuk minder aantrekkelijk.Senaxx schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 19:24:
https://tibber.com/nl/store/product/homevolt
De batterij reageert op dit lage voltage door een foutmelding te geven, omdat er iets mis lijkt. Polarium is dus een oorzaak op het spoor maar zal meer tijd nodig hebben om een permanente oplossing te vinden.
Positief: Tibber gaat de gemiste inkomsten vergoeden en kijken naar een extra teken van goede wil.
Het lijkt dus toch goed te komen, ik vermoed dat Polarium straks met een software update komt. Jammer dat het lang heeft moeten duren, de eerste meldingen zijn denk ik niet goed opgepakt en niet bij de juiste mensen terecht gekomen.
Ik hou jullie op de hoogte
Dus ik heb mijn contract nu beëindigd omdat jij een instabiele aansluiting op het stroomnet hebt.. dat heb je er niet bij verteld..henriu schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:04:
Ik heb eindelijk een reactie vanuit Tibber. Ze geven aan dat het onderzoek langer duurt dan normaal omdat dit een nieuwe situatie is die Polarium voor het eerst ziet. Wat Polarium verklaart is dat de hardware van de batterij helemaal in orde is. Het gedrag van de batterij lijkt te worden veroorzaakt door een externe factor, namelijk de spanning van het stroomnet op de plek waar ik woon. Polarium ziet dat het voltage van het net erg laag lijkt te zijn, dit is een unieke situatie, en komt doordat ik op de "rand" van het stroomnet zit.
De batterij reageert op dit lage voltage door een foutmelding te geven, omdat er iets mis lijkt. Polarium is dus een oorzaak op het spoor maar zal meer tijd nodig hebben om een permanente oplossing te vinden.
Positief: Tibber gaat de gemiste inkomsten vergoeden en kijken naar een extra teken van goede wil.
Het lijkt dus toch goed te komen, ik vermoed dat Polarium straks met een software update komt. Jammer dat het lang heeft moeten duren, de eerste meldingen zijn denk ik niet goed opgepakt en niet bij de juiste mensen terecht gekomen.
Ik hou jullie op de hoogte
Ik zou nog eens al mijn berichten lezen. Misschien zie je dan hoe lang ik met een probleem zit. Je reactie richting mij slaat werkelijk waar helemaal nergens op.boyette schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:22:
[...]
Dus ik heb mijn contract nu beëindigd omdat jij een instabiele aansluiting op het stroomnet hebt.. dat heb je er niet bij verteld..
Richting Tibber zul je bedoelen..henriu schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:49:
[...]
Ik zou nog eens al mijn berichten lezen. Misschien zie je dan hoe lang ik met een probleem zit. Je reactie richting mij slaat werkelijk waar helemaal nergens op.
Ik heb sinds september een probleem, er is geen gedegen onderzoek gedaan. De HomeVolt zou bij een te laag voltage op het net niet in error status moeten springen (of wel maar dan een reboot uitvoeren). Pas na mijn ingebrekestelling is er echt goed naar gekeken en komt er binnenkort een fix vanuit Polarium.
Het is vervelend dat je mij in deze ook maar iets verwijt, niet nodig en ook absoluut niet rechtvaardig. Daar zullen alle andere tweakers het mee eens zijn.
Te laag voltagehenriu schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:34:
[...]
Ik heb sinds september een probleem, er is geen gedegen onderzoek gedaan. De HomeVolt zou bij een te laag voltage op het net niet in error status moeten springen (of wel maar dan een reboot uitvoeren). Pas na mijn ingebrekestelling is er echt goed naar gekeken en komt er binnenkort een fix vanuit Polarium.
Het is vervelend dat je mij in deze ook maar iets verwijt, niet nodig en ook absoluut niet rechtvaardig. Daar zullen alle andere tweakers het mee eens zijn.
Hoe laag is dat dan?
Fluctueert het niet?
Waarom is je dit zelf nooit opgevallen?
Dat is wel opgevallen, dat heb ik Tibber zelfs gemeld in een ticket. Deze "warning" kon ik negeren.boyette schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:35:
[...]
Te laag voltage
Hoe laag is dat dan?
Fluctueert het niet?
Waarom is je dit zelf nooit opgevallen?
Hou is op met trollen, Troletteboyette schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:22:
[...]
Dus ik heb mijn contract nu beëindigd omdat jij een instabiele aansluiting op het stroomnet hebt.. dat heb je er niet bij verteld..
Er is nu wel aandacht voor je zaak gekomen..henriu schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:53:
[...]
Had al zo'n vermoeden, zal er geen energie meer in steken
Dit lijkt wel gewoon de Zonneplan accu?Senaxx schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 19:24:
Bijna. Volgens mij heeft die geen PV en een iets andere accu. Maar inderdaad verder hetzelfde concept en merk.Wesleymaur schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 13:14:
[...]
Dit lijkt wel gewoon de Zonneplan accu?
Geen idee of die accu/omvormer goed lokaal is te gebruiken zonder tussenkomst van de cloud. Eerste indruk is van niet.
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
/f/image/YUKiuRJEHgDvPWX8NqHsQdM5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/sNenKKnJEjfHVT14sT4FVwd0.png?f=fotoalbum_large)