Dat zou in theorie kunnen kloppen als ze dat compenseren met Grid Awards. Bij de gedetailleerde grafiek is nu ook Grid Awards toegevoegd, dus er lijkt wel degelijk wat te gebeuren op dat gebied.commentator schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:52:
toch wel bijzonder want nu zijn de prijzen hoog en doet t ding niets
dat zou dan ook voor t eerst sinds lang zijnsvenxyz schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:53:
[...]
Dat zou in theorie kunnen kloppen als ze dat compenseren met Grid Awards. Bij de gedetailleerde grafiek is nu ook Grid Awards toegevoegd, dus er lijkt wel degelijk wat te gebeuren op dat gebied.
maar ja "ontladen om gridrewards te verdienen" en dan met 97w ontladen
Het loopt nog steeds hier. Volgens mij is er iets mis.
of zou dit worden gedaan vanuit Tibber’s rol als CSP. Ik woon in Utrecht en die provincie heeft per vandaag een aansluit stop.
of zou dit worden gedaan vanuit Tibber’s rol als CSP. Ik woon in Utrecht en die provincie heeft per vandaag een aansluit stop.
[ Voor 55% gewijzigd door Wesleymaur op 01-07-2026 07:25 ]
Tibber mailt zojuist dit:
Hoi,
Goed nieuws over je Homevolt!
Naast de onbalansmarkt, is je Homevolt vanaf vandaag óók actief op de intraday markt. Dat betekent nóg meer kans op Grid Rewards en om je gemiddelde prijs per kWh te verlagen.
Goed om te weten:
Je verdient Grid Rewards op de momenten dat je batterij het elektriciteitsnet actief ondersteunt, dus niet continu.
De beloningen worden uitbetaald zodra de activatie is afgerond.
Het patroon van de beloningen kan minder constant zijn dan je gewend bent, maar er gebeurt vaak wel een stuk meer.
Groet,
Team Tibber
Hoi,
Naast de onbalansmarkt, is je Homevolt vanaf vandaag óók actief op de intraday markt. Dat betekent nóg meer kans op Grid Rewards en om je gemiddelde prijs per kWh te verlagen.
Goed om te weten:
Je verdient Grid Rewards op de momenten dat je batterij het elektriciteitsnet actief ondersteunt, dus niet continu.
Het patroon van de beloningen kan minder constant zijn dan je gewend bent, maar er gebeurt vaak wel een stuk meer.
Groet,
Team Tibber
Toch positief. En Tibber deed ook zowaar een mailtje de deur uit dat ze nu ook ERE certificaten "ondersteunen". Maar ze zoen dit in samenwerking met Joulo waardoor je 2% extra korting krijgt op de fee.GuiltyNL schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 11:13:
Tibber mailt zojuist dit:
Hoi,
Goed om te weten:
Groet,
Team Tibber
Dit zie ik ook, is dit een bug ofzo? Bijna 15 euro op een dag heb ik nog niet eerder gezien.
Ik gok dat het te maken heeft met die intraday markt?eelke.burgers schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:59:
[...]
Dit zie ik ook, is dit een bug ofzo? Bijna 15 euro op een dag heb ik nog niet eerder gezien.
Ok sorry voor de spuit 11. Ik had de mail nog niet gelezen en zag nog geen screenshot in dit forum :’)
[ Voor 15% gewijzigd door Timothi op 01-07-2026 18:15 ]
Ik vrees van wel. Een tijd geleden hadden we ook zo’n opleving om daarna weer minder te krijgen. Ik heb Vandaag helemaal geen grid rewards ontvangen.
De onbalans handel is alweer stuk , bevestigd gekregen vanuit tibber vanmiddag.
Na 1,7 jaar knutselen en test tijd is de boel direct ingestort blijkbaar.
Je grafiek grid rewards die er sinds de twee dagen was( de paarse ADHD lijnen in de homevolt grafieken) is ook niet meer beschikbaar voor vandaag.
Het gekutsel duurt voort , het is toch wel een enorme afgang dat je zo iets simpels na 1.7 jaar nog niet werkend kan lanceren.
Naja , het lag in lijn der verwachting zullen we maar zeggen.
Gelukkig hangt hij bij mij voornamelijk nog voor de sier en afschrijving aan de buitengevel.
Mn 32kWh pack van 3300 euro heeft zich in een jaar al bijna terugverdient
Je grafiek grid rewards die er sinds de twee dagen was( de paarse ADHD lijnen in de homevolt grafieken) is ook niet meer beschikbaar voor vandaag.
Het gekutsel duurt voort , het is toch wel een enorme afgang dat je zo iets simpels na 1.7 jaar nog niet werkend kan lanceren.
Gelukkig hangt hij bij mij voornamelijk nog voor de sier en afschrijving aan de buitengevel.
[ Voor 21% gewijzigd door m-ruiter227 op 02-07-2026 22:20 ]
Serieus? Dus een hele mail en pop-up in de app om vervolgens na dag 1 er alweer uit te liggen? En dan ook niet meer de eerdere statische vergoeding voor grid rewards?m-ruiter227 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 22:17:
De onbalans handel is alweer stuk , bevestigd gekregen vanuit tibber vanmiddag.
@Backpacker kan jij of iemand anders van Tibber wat meer achtergrond geven?
Ja die AI is helemaal van het padje en haalt wat variabelen bij elkaar om een reden te verzinnen.
Ik heb ook een ticket aangemaakt bij Ben. Hij is aan de slag.
Ik heb deze reactie gekregen van de Tibber helpdesk. Ik verwacht nog minder grid rewards in de komende periode…
Reactie helpdesk:
Bedankt voor het wachten, Ik heb terugkoppeling gekregen betreffende de Grid Rewards met de Homevolt.
Sinds de recente uitbreiding met een nieuwe energiemarkt kan het voorkomen dat er dagen zijn waarop geen Grid Rewards-activaties plaatsvinden. Daar staat tegenover dat er ook dagen kunnen zijn waarop juist meer activaties dan voorheen plaatsvinden.
Daarnaast wordt er binnenkort nog een extra energiemarkt toegevoegd. Zodra deze beschikbaar is, ontstaan er nog meer mogelijkheden voor Grid Rewards.
Het is dus normaal dat het aantal Grid Rewards-activaties per dag kan verschillen.👍
Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik het graag! Ik wens je vast een fijne middag en een goed weekend!☀️
Met vriendelijke groet,
Reactie helpdesk:
Bedankt voor het wachten, Ik heb terugkoppeling gekregen betreffende de Grid Rewards met de Homevolt.
Sinds de recente uitbreiding met een nieuwe energiemarkt kan het voorkomen dat er dagen zijn waarop geen Grid Rewards-activaties plaatsvinden. Daar staat tegenover dat er ook dagen kunnen zijn waarop juist meer activaties dan voorheen plaatsvinden.
Daarnaast wordt er binnenkort nog een extra energiemarkt toegevoegd. Zodra deze beschikbaar is, ontstaan er nog meer mogelijkheden voor Grid Rewards.
Het is dus normaal dat het aantal Grid Rewards-activaties per dag kan verschillen.👍
Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik het graag! Ik wens je vast een fijne middag en een goed weekend!☀️
Met vriendelijke groet,
Was dit van een helpdeskmedewerker? Of van de AI bot? Want dit is zo'n generiek antwoord. Daar kun je feitelijk niks mee.Wesleymaur schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 15:17:
Ik heb deze reactie gekregen van de Tibber helpdesk. Ik verwacht nog minder grid rewards in de komende periode…
Reactie helpdesk:
Met vriendelijke groet,
Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)
Als de auto’s hier de hele dag klapperen op grid rewards van laden tot juist stoppen is het kul dat er al dagen geen grid rewards van een accu zijn die ze nog nauwkeuriger en directer zouden kunnen aansturen .
oftewel zeg gewoon dat het systeem eruit ligt
daarnaast zie je op de onbalans markt pagina’s gewoon ruim voldoende acties beschikbaar waar niks op gebeurt met de Homevolt
oftewel zeg gewoon dat het systeem eruit ligt
daarnaast zie je op de onbalans markt pagina’s gewoon ruim voldoende acties beschikbaar waar niks op gebeurt met de Homevolt
[ Voor 20% gewijzigd door m-ruiter227 op 03-07-2026 18:02 ]
Ja, al dagen een flatliner!
Misschien een issue met de Solar clamps? Die zie ik hier wel eens vaker voorbijkomen. Je kunt inloggen op de webinterface en bij "Overview -> ongoing issues" of "Battery -> doorklikken op zonnepaneel" kijken of je iets geks ziet?berry76 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 09:00:
Ik zie de laatste tijd dat mijn Homevolt , volgens de app, niet meer mijn energie van de zonnepanelen gebruikt. Het oranje indicator slaat niet uit.
Ik heb de wifi verbinding opnieuw ingesteld, de Homevolt herstart. Maar geen verandering.
War zou de oorzaak kunnen zijn [Afbeelding]
Hier ook, ze hebben iig een soort van gewaarschuwd met minder constant.. Maar definieer "Vaak"LordOfThePings schreef op zondag 5 juli 2026 @ 09:39:
Ja, al dagen een flatliner!
Nou , grid rewards werkt weer sinds 1300.
Hoop dat de storing nu voorlopig verholpen is .
Hoop dat de storing nu voorlopig verholpen is .
Ik denk dat het geen storing was. In plaats van dat ze de boel met die intra-day uitgebreid hebben, hebben ze het voor de intra-day vervangen. Ik vermoed dat we vanaf nu dus dagen zonder awards zullen krijgen.
Dat denk ik ook. Op zich vind ik dat ook wel leuker (mits het gemiddeld hoger uitkomt
). Paar dagen niks en dan opeens veel. Beetje zoals de ups en downs van crypto.
De local site laad erg traag, in de Homevolt app en in de Tibber app staat wel dat de Homevolt met wifi is verbonden.Al3xand3R360 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 12:11:
[...]
Misschien een issue met de Solar clamps? Die zie ik hier wel eens vaker voorbijkomen. Je kunt inloggen op de webinterface en bij "Overview -> ongoing issues" of "Battery -> doorklikken op zonnepaneel" kijken of je iets geks ziet?
Zitten er batterijen in de dongels? De chatbot van Tibber geeft dat als suggestie namelijk
Ja. Of ze worden direct gevoed. Mijn CT klem dongles worden direct gevoed in mijn meterkast.berry76 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 22:18:
[...]
De local site laad erg traag, in de Homevolt app en in de Tibber app staat wel dat de Homevolt met wifi is verbonden.
Zitten er batterijen in de dongels? De chatbot van Tibber geeft dat als suggestie namelijk
Bij mij ook, het is dus even wachten tot iemand van Tibber reageertWesleymaur schreef op maandag 6 juli 2026 @ 23:15:
[...]
Ja. Of ze worden direct gevoed. Mijn CT klem dongles worden direct gevoed in mijn meterkast.
De Homevolt is nu en gisteren wel actief bezig met grid rewards. Levert niet de wereld op, maar er gebeurt wel wat.
Ik word hier wel blij van. Al de tweede keer een flink Grid Rewards.Flink wat activiteit ook
[ Voor 66% gewijzigd door Timothi op 08-07-2026 22:03 ]
Ja ben benieuwd want sinds de 6e lijkt het weer te werken. Vandaag zelfs weer best veel rewards
Er is blijkbaar flink onbalans in de markt. Heb geen HomeVolt, maar vanmiddag de auto ingeplugd. 19kwh voor € 0,83Timothi schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 19:59:
[Afbeelding] Ik word hier wel blij van. Al de tweede keer een flink Grid Rewards.
Flink wat activiteit ook
[Afbeelding]
Flink wat activiteit ook.[Afbeelding]
Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)
ik vind het ook wel leuk om te zien dat er eindelijk iets van variatie in zit. Zo was het bedoeld en is de HomeVolt ons ook voorgesteld.
Ja dit is leuk, al de 3e keer met €10+ Grid Rewards. Hopelijk kunnen we weer richting de GR niveaus van vorig jaar. Heel benieuwd wat Juli ons gaat brengen.Wesleymaur schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 18:23:
Hij gaat nu helemaal los.
@Backpacker is dit het nieuwe normaal of is het verstandiger om rekening houden dat dit tijdelijk is
ik hoop wel dat dit blijft, bij verkoop werd nog aangegeven terugverdientijd van 7 jaar. Ik zit al maanden op tussen 9 en 10 jaar. En nu zakt ie ineens naar net onder 9
We vallen voor het eerst op in de lijst van Mijnbatterij.nl van gisteren. Vandaag staan we zelfs bovenaan. Ben toch benieuwd op welke markt we nu actief zijn die blijkbaar verschilt van de rest.
[ Voor 9% gewijzigd door Wesleymaur op 10-07-2026 10:10 ]
Wat gebeurt er allemaal! En waarom hadden we dit een jaar geleden nog niet?
Sterker nog, toen ik hem kocht adverteerde Tibber met 'Terugverdiend in 5 jaar'.commentator schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 22:54:
ik hoop wel dat dit blijft, bij verkoop werd nog aangegeven terugverdientijd van 7 jaar. Ik zit al maanden op tussen 9 en 10 jaar. En nu zakt ie ineens naar net onder 9
Gisteren €24,13 GR (hoger dan op mijnbatterij.nl). Waren gewoon thuis. Denk dat het ook ligt aan welke netbeheerder je hebt + hoeveel zonnepanelen.Senaxx schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:45:
[Afbeelding]
Gaat best lekker zo, wel veel verschil nog onderling bij de Homevolts. Zou dat te maken hebben dat er 0 gebruik bij ons thuis is omdat we op vakantie zijn?
Mijn batterij staat blijkbaar helemaal bovenaan voor vandaag op mijn batterij.nl
Van de week kreeg ik grid rewards en was de homevolt aan het laden met zonnestroom
Ik zelf ben net vandaag terug gekomen van vakantie gezien ik redelijk boven aan sta denk het welSenaxx schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:45:
[Afbeelding]
Gaat best lekker zo, wel veel verschil nog onderling bij de Homevolts. Zou dat te maken hebben dat er 0 gebruik bij ons thuis is omdat we op vakantie zijn?
Mijn batterij staat blijkbaar helemaal bovenaan voor vandaag op mijnbatterij.nl
Hier wordt volop stroom gebruikt dus dat moet het verschil wel zijn idd.Senaxx schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:45:
[Afbeelding]
Mijn batterij staat blijkbaar helemaal bovenaan voor vandaag op mijnbatterij.nl
Ik dacht het zal met 1 of 2 dagen wel afgelopen zijn maar hij blijft maar doorgaan. En gisteren was zelfs de dag met meest verdiende GR ooit, en hij is vandaag ook al weer lekker bezig.
/f/image/cUdY9loGUc2k1Jrr7JcGo97U.png?f=fotoalbum_large)
Iets wat mij wel opviel als je bij de batterij activiteiten kijkt staat daar een ander bedrag voor de grid rewards. Daar staat 1,99 ipv de 22,36. Al klopt het voor 8 en 9 juli weer wel.
/f/image/4i9AKLJk1gmuwpOvFDCIvGy5.png?f=fotoalbum_large)
En nog iets wat ik niet snap, voor vandaag staat in het grafiekje nog geen activiteit, maar ik heb al wel voor 7 euro aan grid rewards?
/f/image/cUdY9loGUc2k1Jrr7JcGo97U.png?f=fotoalbum_large)
Iets wat mij wel opviel als je bij de batterij activiteiten kijkt staat daar een ander bedrag voor de grid rewards. Daar staat 1,99 ipv de 22,36. Al klopt het voor 8 en 9 juli weer wel.
/f/image/4i9AKLJk1gmuwpOvFDCIvGy5.png?f=fotoalbum_large)
En nog iets wat ik niet snap, voor vandaag staat in het grafiekje nog geen activiteit, maar ik heb al wel voor 7 euro aan grid rewards?
[ Voor 20% gewijzigd door Senaxx op 12-07-2026 06:27 ]
Ja GR actie lijkt ook vandaag gewoon door te gaan. Na slechts 12 dagen in juli al bijna maandrecord te pakken. De pop-up dat GR in actie zijn begint al bijna irritant te zijn ;-)
Bij mij wijken cijfers GR gepresenteerd in Homevolt menu ook af van wat er in GR menu gepresenteerd wordt. Dubbeltjes werk, maar zou toch identiek moeten zijn.
Bij mij wijken cijfers GR gepresenteerd in Homevolt menu ook af van wat er in GR menu gepresenteerd wordt. Dubbeltjes werk, maar zou toch identiek moeten zijn.
Wat ik mij nog wel afvroeg… Hoe gaat dit er na 1 jan 2027 uitzien? Nu kunnen we “ongestraft” terugleveren en het net ondersteunen wanneer nodig. Na 1 jan 2027 kan dit op sommige momenten meer en minder rendabel zijn? Houdt Tibber daar dan rekening mee en wordt dit gecompenseerd?
Bijvoorbeeld als de zonnepanelen de batterij overdag hebben opgeladen om tijdens het piekuur in de avond het huis te ondersteunen. Het zou jammer zijn als je de batterij dan bijvoorbeeld tijdens de lage prijzen heeft ontladen vanwege GR en ik tijdens de piekuren dure stroom moet inkopen. Wordt dit gecompenseerd?
Hoe gaat dit verlopen?
Bijvoorbeeld als de zonnepanelen de batterij overdag hebben opgeladen om tijdens het piekuur in de avond het huis te ondersteunen. Het zou jammer zijn als je de batterij dan bijvoorbeeld tijdens de lage prijzen heeft ontladen vanwege GR en ik tijdens de piekuren dure stroom moet inkopen. Wordt dit gecompenseerd?
Hoe gaat dit verlopen?
[ Voor 4% gewijzigd door kerath op 12-07-2026 11:04 ]
Dit wordt inderdaad de vraag. Met de huidige stand van zaken gaat dit soort handel dus niet werken. Je betaalt dan als batterij eigenaar teveel belasting. Tenzij geaccepteerd wordt dat door de energieleverancier zuiver vastgesteld kan worden wat er wordt bijgedragen door de consument en de belastingdienst dat gaat accepteren. Ik vraag het me af.kerath schreef op zondag 12 juli 2026 @ 11:03:
Wat ik mij nog wel afvroeg… Hoe gaat dit er na 1 jan 2027 uitzien? Nu kunnen we “ongestraft” terugleveren en het net ondersteunen wanneer nodig. Na 1 jan 2027 kan dit op sommige momenten meer en minder rendabel zijn? Houdt Tibber daar dan rekening mee en wordt dit gecompenseerd?
Hoe gaat dit verlopen?
Groot nadeel voor de netbeheerders is dat dan een groot gedeelte van de tijd veel batterij eigenaren niet gaan reageren op onbalans en de netbeheerders dus een groot gedeelte van de beschikbare batterij capaciteit niet nuttig kunnen gebruiken.
er moet dus een oplossing komen. Zie ook:
https://solarmagazine.nl/nieuws-zonne-energie/i44229/tweede-kamer-wil-nieuw-onderzoek-naar-dubbele-energiebelasting-thuisbatterij
Ik moet elke dag in mijn arm knijpen om te zien of ik wakker ben. Als we dit vanaf de installatie in 2024 hadden gehad, had de HV zich al lang terugverdiend 😅.Edit 15:45h: Hmmm vandaag blijkt toch een brakke dag
[ Voor 5% gewijzigd door Gies123 op 14-07-2026 15:53 ]
Haha, leuk om te lezen dat we 5 euro GR nu als brakke dag zienGies123 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:38:
[Afbeelding] Ik moet elke dag in mijn arm knijpen om te zien of ik wakker ben. Als we dit vanaf de installatie in 2024 hadden gehad, had de HV zich al lang terugverdiend 😅.
Edit 15:45h: Hmmm vandaag blijkt toch een brakke dag
Mijn auto is nu aan het opladen (Gridrewards) en de HomeVolt is aan het terug leveren...
Dat is hier ook, wel bijzonder..henriu schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:05:
Mijn auto is nu aan het opladen (Gridrewards) en de HomeVolt is aan het terug leveren...
Ja dat valt me al dagen op. Net als ineens lagen dagen terwijl er net zoveel onbalans was als de dagen ervoor :henriu schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:05:
Het ziet er weer uit dat er een dubieuze tussen oplossing of goedmaker is aangezwengeld die de eerste dagen weer extra genereerde . Het verschil van start naar nu is “te extreem” om te kunnen kloppen.
Maar de vergoedingen zijn iig hoger dat voorheen
[ Voor 11% gewijzigd door m-ruiter227 op 16-07-2026 06:20 ]
Afgelopen 9 agen gemiddelde van iets meer dan 12 euro grid rewards per dag.
Ik klaag voorlopig nog niet……
Ik klaag voorlopig nog niet……
Maar dan is het toch heel raar dat de autos hier allemaal als een gek staan te klapperen op die markten net als 1 van mijn huizen die bij frank op de onbalans markt handelt en de homevolt niks doet op die marken.......GuiltyNL schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:19:
Ik denk dat het geen storing was. In plaats van dat ze de boel met die intra-day uitgebreid hebben, hebben ze het voor de intra-day vervangen. Ik vermoed dat we vanaf nu dus dagen zonder awards zullen krijgen.
Ook geeft tibber geen enkele detais over welke markt er dan specifiek "gehandeld" zou worden momenteel . Maar gezien ze grid rewards op de autos als jaren werkend hebben lijkt me dit de eerste markt om te pakken te nemen om werkend te krijgen na 1,8 jaar "ontwikkeling
Daarnaast op de dagen dat homevolt niks tot bijna niks deed was er voldoende te handelen op de diverse onbalans markten .
Transparantie en controleerbaarheid t.a.v. Grid Rewards zou idd een heel stuk beter kunnen en moeten.m-ruiter227 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 12:15:
[...]
Maar dan is het toch heel raar dat de autos hier allemaal als een gek staan te klapperen op die markten net als 1 van mijn huizen die bij frank op de onbalans markt handelt en de homevolt niks doet op die marken.......
Ook geeft tibber geen enkele detais over welke markt er dan specifiek "gehandeld" zou worden momenteel . Maar gezien ze grid rewards op de autos als jaren werkend hebben lijkt me dit de eerste markt om te pakken te nemen om werkend te krijgen na 1,8 jaar "ontwikkeling![]()
Daarnaast op de dagen dat homevolt niks tot bijna niks deed was er voldoende te handelen op de diverse onbalans markten .
Iemand enig idee waarom auto (ingesteld op slim laden) niet laadt terwijl Homevolt volle bak staat te laden voor gridrewards…..?
Ze zou toch denken dat ze allebei gaan leden dan.
Heb je een Tesla? Ik heb mij ooit eens aangemeld bij Tibber voor de combi tesla + homevolt. Sindsdien doet de Tesla helemaal niks meer met GR (€1,25 op 475 kWh deze maand).beekc1 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 15:37:
Iemand enig idee waarom auto (ingesteld op slim laden) niet laadt terwijl Homevolt volle bak staat te laden voor gridrewards…..?
edit:
Dit was niet specifiek tesla maar EV + Homevolt, zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83439710
Bij mijn mijn buurman (wel auto geen batterij) is er wel GR activiteit. Hij heeft maar 1 vast moment gepland en altijd wel wat activiteit.
Dit was niet specifiek tesla maar EV + Homevolt, zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83439710
[ Voor 14% gewijzigd door Timothi op 24-07-2026 18:56 ]
Nee, ik heb een Enyaq zie oplaad via een Zaptec go 2. Beiden zijn gekoppeld aan Tibber, net als de Homevolt uiteraard. GR voor laden auto zijn dit jaar dubbeltjes.Timothi schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 18:49:
[...]
Heb je een Tesla? Ik heb mij ooit eens aangemeld bij Tibber voor de combi tesla + homevolt. Sindsdien doet de Tesla helemaal niks meer met GR (€1,25 op 475 kWh deze maand).edit:Bij mijn mijn buurman (wel auto geen batterij) is er wel GR activiteit. Hij heeft maar 1 vast moment gepland en altijd wel wat activiteit.
Omdat ze een vermoedelijk beiden een andere markt gebruiken. Ik heb dit vaker gezien, beide kanten op. Wel GR met de 1, niet met de ander.beekc1 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 15:37:
Dat komt omdat er nog geen GR die dag zijn geweest met de HV. Zodra deze er wel zijn, komen de GR er als tab bij in de laadgrafiek tijdslijn.beekc1 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 06:30:
Is bij meer mensen de GR grafiek verdwenen in het homevolt scherm van Tibber?
[Afbeelding]
Grappig feitje. Deze maand net zo veel GR bij elkaar (€200+) als in alle andere maanden van dit jaar bij elkaar.
In dit tempo gaat de totale ROI 5y4m zijn. Als je de batterij vandaag zou aanschaffen voor de originele prijs 4y5m. Ik ben heel kritisch geweest, maar kudo's voor Tibber dat ze de zaak op de rit hebben nu en deze returns laten zien met Dayahead+onbalans+CSP. Als ze straks ook aFRR gaan handelen en er nog 10~15% return bij kunnen realiseren hebben ze het echt goed voor elkaar.
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Maar de laatste dagen is het toch alweer een stuk minder?JackBol schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 07:54:
In dit tempo gaat de totale ROI 5y4m zijn. Als je de batterij vandaag zou aanschaffen voor de originele prijs 4y5m. Ik ben heel kritisch geweest, maar kudo's voor Tibber dat ze de zaak op de rit hebben nu en deze returns laten zien met Dayahead+onbalans+CSP. Als ze straks ook aFRR gaan handelen en er nog 10~15% return bij kunnen realiseren hebben ze het echt goed voor elkaar.
Ook de GR van de auto, ik heb (bijna) altijd een auto er aan hangen (welke kan laden) de eerste 5 dagen 0 GR
Mail van Tibber
en dan dus een link maar die is persoonlijk dus die ontbreektNetcongestie, je hebt er vast al over gehoord. Op steeds meer plekken in ons land wordt het drukker op het stroomnet. Daarom loopt er nu een initiatief in jouw regio om die piekdrukte te verlichten – en binnenkort kan jouw thuisbatterij meedoen.
Daar staat een vergoeding tegenover. En we kunnen al verklappen: dat is geen misselijke. De exacte bedragen en voorwaarden delen we zodra ze vaststaan.
Goed om te weten:
- Het gaat om honderden euro's extra per jaar
- Je hoeft niets te doen – je batterij regelt het automatisch
Registreer je interesse, dan hoor jij het als eerste zodra je mee kunt doen. Je zit nergens aan vast – bij de definitieve aanmelding vragen we je akkoord op de voorwaarden.
- Je maakt ruimte op het net en helpt daarmee je buurt
- Er is beperkte ruimte per gebied, wees er dus op tijd bij
[ Voor 4% gewijzigd door commentator op 06-08-2026 16:55 ]
Welke regio/provincie? Gelderland Utrecht Flevoland?commentator schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:54:
Mail van Tibber
[...]
en dan dus een link maar die is persoonlijk dus die ontbreekt
Hier Flevoland; maar niks ontvangenPr088 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 17:26:
[...]
Welke regio/provincie? Gelderland Utrecht Flevoland?
Utrecht hier.
en de link werkt toch wel merk ik.
en de link werkt toch wel merk ik.
[ Voor 60% gewijzigd door Wesleymaur op 06-08-2026 21:22 ]
link werkt, zolang ik niet via pihole dns werkWesleymaur schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 17:23:
Idd. Bij mij werkt de link ook niet.
Noord-BrabantPr088 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 17:26:
[...]
Welke regio/provincie? Gelderland Utrecht Flevoland?
Inderdaad. Bij mij werkt de link ook gewoon.commentator schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 23:40:
[...]
link werkt, zolang ik niet via pihole dns werk
[...]
Noord-Brabant
Waar brengt de link je? Ik heb hem ook niet ontvangen.commentator schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:54:
Mail van Tibber
[...]
en dan dus een link maar die is persoonlijk dus die ontbreekt
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
alleen op een pagina, bedankt voor je interesse. Meer niet. Dus ben benieuwd wat volgtJackBol schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:10:
[...]
Waar brengt de link je? Ik heb hem ook niet ontvangen.
Grote update van de Homevolt-RoI pagina!
- Arbitragemodel bijgewerkt zodat deze nu alle energiestromen goed verrekent. (zichtbaar op het dashboard --> Arbitrage details) Grid → batterij en zon → batterij als kosten en batterij → huis en batterij → net als opbrengsten.
- RoI-projectie die laat zien hoe je terugverdien-schatting zich sinds installatie heeft ontwikkeld
- API - Onder instellingen kun je API-toegang aanzetten en een sleutel genereren. Daarmee lees en wijzig je je eigen instellingen en batterijgegevens programmatisch.
- Een 🏆 Ranglijst
Misschien moet ik toch ook maar even een betere investeringscijfer invullen, is wat beter voor de RoI berekeningJackBol schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:19:
- Arbitragemodel bijgewerkt zodat deze nu alle energiestromen goed verrekent. (zichtbaar op het dashboard --> Arbitrage details) Grid → batterij en zon → batterij als kosten en batterij → huis en batterij → net als opbrengsten.
- RoI-projectie die laat zien hoe je terugverdien-schatting zich sinds installatie heeft ontwikkeld
- API - Onder instellingen kun je API-toegang aanzetten en een sleutel genereren. Daarmee lees en wijzig je je eigen instellingen en batterijgegevens programmatisch.
- Een 🏆 Ranglijst
Is er een lijstje te vinden welke gebieden of netbeheerders meedoen?Senaxx schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:57:
[...]
Friesland / Liander doet helaas ook niet mee
Lekker bezig! Heb je al een manier gevonden hoe je makkelijk stroom terug kan traceren?JackBol schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:19:
- Een 🏆 Ranglijst
ik ben opzoek naar stroom van grid / solar in de batterij en stroom uit de batterij naar grid / huis.
Dan kunnen we exacter de opbrengsten meten in 2027.
die worden als losse waarde in de Tibber Data API gegeven.Timothi schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 09:32:
[...]
Lekker bezig! Heb je al een manier gevonden hoe je makkelijk stroom terug kan traceren?
ik ben opzoek naar stroom van grid / solar in de batterij en stroom uit de batterij naar grid / huis.
Dan kunnen we exacter de opbrengsten meten in 2027.
Top!! Even kijken of deze api ook in home assistant beschikbaar is. Ik stuur je trouwens een privé bericht ik krijg mijn oauth niet gekoppeld on my.homevolt.onlineJackBol schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 09:55:
[...]
die worden als losse waarde in de Tibber Data API gegeven.
Hoe was jullie factuur van afgelopen maand. Bij mij klopte er niks van. In de app was het gebruik een negatief bedrag deze maand. Dus ik zou dat bedrag terug krijgen minus alle kosten etc op verbruik + geproduceerd + grid rewards. Dus een flink bedrag.
Op de factuur van Tibber is het verbruik echter een positief bedrag en moet ik dat dus betalen + kosten etc.
Ik snap dat de app een indicatie is maar dit voelt bijna oplichterij. Ze willen het niet uitleggen waarom het gebruik bedrag dus in plaats negatie positief is. (120,-) verschil.
Heeft iemand anders hetzelfde probleem? Samen staan we sterker.
Edit was het bedrag aanpassen met kosten erbij was het 200,-, maar verschil in gebruik is 120.-
Op de factuur van Tibber is het verbruik echter een positief bedrag en moet ik dat dus betalen + kosten etc.
Ik snap dat de app een indicatie is maar dit voelt bijna oplichterij. Ze willen het niet uitleggen waarom het gebruik bedrag dus in plaats negatie positief is. (120,-) verschil.
Heeft iemand anders hetzelfde probleem? Samen staan we sterker.
Edit was het bedrag aanpassen met kosten erbij was het 200,-, maar verschil in gebruik is 120.-
[ Voor 8% gewijzigd door liudger op 10-08-2026 21:38 ]
wellicht kun je net wat meer info geven?
Want dit herken ik niet
Want dit herken ik niet
de app toont toch al je levering er af? Van je factuur moet de levering nog af he
Ja als het goed is moet dat die 131,95 - 103,18 zijn. Dit is wat je werkelijk verbruikt hebt. Nu mag je dit nog tegen elkaar wegstrepen.liudger schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 21:29:
Hier de app
~[Afbeelding]
En hier de factuur:
~[Afbeelding]
Maar ik moet zeggen dat ik hier mij ook wel eens op verkeken heb. Bij verbruik staat -123,72 waardoor ik ook wel eens gedacht heb van "hey ik heb meer terug geleverd dan verbruikt, en krijg dus geld terug". De Grid Rewards geven ze bijvoorbeeld ook weer + btw in de app, en op de factuur staat deze zonder btw.
Ik ben wel met je eens dat het vreemd is dat dit zo wordt weergegeven en verwarrend kan zijn.
Ik zou willen dat ze tegel zouden toevoegen die gewoon een volledig overzicht zouden weergeven met je totale huidige kosten en opbrengsten tot nu toe in de maand.
Verbruik
Teruglevering
GridRewards
Inkoopvergoeding
Energiebelasting
BTW
Ehm jullie lezen niet goed. Het gaat me niet om eind bedrag maar om het verbruik van 602,95 kWh (855 - 30%). Daar krijg ik volgens de app 103,18 euro voor uitbetaald. In de factuur staat dat ik daar rood omcirkeld 27,38 voor moet betalen. Dit is nog voor belastingen, grid rewards etc. dat is dus een verschil van meer dan 120,-
Ik snap nu wel wat je bedoeld, voor juli staat er bij mij ook een verbruik van -123,72 in de app, maar op de factuur staat: stroomverbruik +70,24 + inkoop 13,84 + EB 61,81 = +145,89.liudger schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 07:28:
Ehm jullie lezen niet goed. Het gaat me niet om eind bedrag maar om het verbruik van 602,95 kWh (855 - 30%). Daar krijg ik volgens de app 103,18 euro voor uitbetaald. In de factuur staat dat ik daar rood omcirkeld 27,38 voor moet betalen. Dit is nog voor belastingen, grid rewards etc. dat is dus een verschil van meer dan 120,-
Dus die match kan ik ook niet maken, maar andere vraag hoe kan verbruik nu überhaupt - (min) zijn in de app? Alles wat je terug levert komt onder geproduceerd te staan, of zie ik iets over het hoofd?
als je meer terug levert dan verbruikt heb je toch negatiefSenaxx schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 09:31:
[...]
Dus die match kan ik ook niet maken, maar andere vraag hoe kan verbruik nu überhaupt - (min) zijn in de app? Alles wat je terug levert komt onder geproduceerd te staan, of zie ik iets over het hoofd?
/f/image/g0jwPyCsosXieNuCxLNY4t8I.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/9vLmeFchA6M6fXJww5m7s7pZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rXjObwDAIbLt8y2Pdzbd3RXd.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/TUGGZiX0kVldE0btJCfeHpxt.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/6o9glkvn5EBepWu3IPXkf1KI.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wC1RMl7qeLA8weoNM7UuSLgd.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/yn6dc7nNnfsI0lG8dLBPIBqG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZDFOWt1cfWAzNq741foya7AI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZjZ7x6r8sUwh89yCHFqSxQXv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mVs4nUbkKERmJMW0DHfqRqeT.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DNjz8j1Hl00OTRC549MjHZUN.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/2PrKH6kYPlcydb3sFhvuwqC9.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HnvhTGrVD6DN1sF0PyGShnqk.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/kX8S7oqzQNlVNHNj4UH2enBP.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JQbkH1RubFFTMEfpvieGoVJS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oea5gCZh3fvhk2EkOBTKQagL.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/bcu3nFZRGRl5shh5HEyX4m5m.png?f=fotoalbum_large)