Formele reactie die we eigenlijk al kenden:Gies123 schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:02:
[...]
Helemaal ook mijn gedachtengang, @Senaxx en daarom wilde ik vorige week de knop omzetten maar die zit er dus niet meer in.
Ik heb een call bij Tibber gelogd, maar nog geen reactie. Zodra ik meer weet, laat ik het horen.
"Bedankt voor je bericht. De optie om de batterij in zelfconsumptie modus te zetten bestaat niet meer. Om onze instellingen te versimpelen maken we nu automatisch zo voordelig mogelijk gebruik van je zonnestroom.
De batterij laadt altijd op de voordeligste manier op, sommige dagen zal dit met zonnestroom zijn, en sommige dagen met netstroom.
Na 2027 zullen we automatisch overgaan op een aansturing die gericht is op zelfconsumptie, aangezien dat dan de meest voordelige optie is.
Als je geen gebruik wilt maken van onze aansturing, kun je de slimme aansturing uitzetten. Dan laadt de batterij op met zonnestroom, en ontlaadt deze de zonnestroom wanneer er verbruik in huis is.
Dit is niet de meest voordelige aansturing, en je ontvangt in deze modus geen Grid Rewards.
Met vriendelijke groet,"
Ik baal hier oprecht van. Er hangt hier een extreem dure baksteen aan de muur waar ik eigenaar van ben en kan er niets meer mee (voorheen namelijk wel). Ik ben benieuws welke compensatie hier tegenover staat want dit kan echt niet.