Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 13:05

Dani86

AeroGeek

JackBol schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:16:
[...]

Ik heb die service voor €100 erbij gekocht. Dit gaat een gebed zonder einde zijn.
Voor mijn zonnepanelen de BTW teruggaaf gedaan. Met een youtube guide erbij was het invullen zo gedaan en het geld na een week of 5 teruggehad.

Niet zeker of ik het voor een thuisbatterij nu niet meer kan doen overigens.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piwakawaka
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05 12:13
Dani86 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:33:
[...]

Voor mijn zonnepanelen de BTW teruggaaf gedaan. Met een youtube guide erbij was het invullen zo gedaan en het geld na een week of 5 teruggehad.
Welke YT-guide (link)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 13:05

Dani86

AeroGeek

Ik ga ns zoeken want het is ruim 5 jaar geleden.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaikoW
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:32

HaikoW

International man of mystery

@GuiltyNL @Gies123 hebben jullie al een aanbieding gekregen voor de installatie? Zelf heb ik na de schouw een maand geleden niets meer gehoord van solarconcepts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:58
Helemaal niets, noppes, nada, @HaikoW

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-06 13:10
Ik heb een online Offerte ontvangen en digitaal moeten ondertekenen.
Nu was mijn schouw ook appeltje eitje. De muurt waar de Homevolt komt te hangen is de muur waar aan de andere kant de meterkast hangt en dus aan de muur plakken , door de muur boren en aansluiten is.

De offerte was ook een dag of 3 na de schouw en bevat alleen de standaard prijs van de Homevolt omdat er geen meerwerk was.

Dat was op 14 oktober jl.

Begreep ook dat het nog spannend was of de grotere zending voor de eerste installaties wel op tijd zou aankomen voor de start in november.

[ Voor 14% gewijzigd door m-ruiter227 op 17-10-2024 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 21:46
@HaikoW Ik kreeg een paar weken na de schouw een offerte, maar die was onjuist (1 batterij ipv de bestelde 2), een weekje later kreeg ik de gecorrigeerde offerte en daarop heb ik akkoord gegeven.

Het blijkt dat ze nu niets kunnen installeren, omdat de zending van batterijen vertraagd is. Dan vraag ik me af waar die vandaan moet komen, omdat ze volgens mij claimen dat deze batterij geheel 'Europees' is.

De verwachting is dat de installaties vanaf de eerste week van november worden hervat. Maar concreet is er niets duidelijk.

Voor mij niet heel handig, omdat er gegraven moet worden en dat moet ik zelf regelen. Zoiets kan ik niet last minute vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaikoW

HaikoW

Ik heb ze gebeld (wel optie 4 kiezen, de andere 3 opties werken niet) en een dame nam mijn vraag aan en zou het onder de aandacht van de afdeling brengen. We gaan het zien.

Ben het eens met het algemene sentiment dat het laten plaatsen van een Homevolt niet echt een goede customer experience is. Jammer want ik vind mijn ervaring met Tibber de afgelopen jaren prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
Ik krijg zojuist van een totaal vreemd niet tibber adres een factuur voor 30% aanbetaling met een betaal link
2900 euro met een naam erbij die zo van linkedin te halen is.

In deze tijd van betaal fraude is dit wel heel knullig.

Er staat geen enkele referentie naar bijvoorbeeld mijn order nummer.

Heb in de chat van tibber maar gevraagd of ze dit menen en legitiem is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ik heb deze ook ontvangen. Mijn factuurnummer is 95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:15
m-ruiter227 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:54:
Ik krijg zojuist van een totaal vreemd niet tibber adres een factuur voor 30% aanbetaling met een betaal link
2900 euro met een naam erbij die zo van linkedin te halen is.

In deze tijd van betaal fraude is dit wel heel knullig.

Er staat geen enkele referentie naar bijvoorbeeld mijn order nummer.

Heb in de chat van tibber maar gevraagd of ze dit menen en legitiem is ?
.
Het is toch gewoon legitiem en correct
Wat is het probleem dan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-ruiter227
Geen correct mail adres dat iets refereert naar Tibber . Geen correcte referentie naar een order nummer . Een betaal link die niet naar een pagina gaat met overzicht informatie .
Geen Nederlands rekening nummer

Geen begeleidende teksten anders dan betalen voor datum vandaag .
Er moet zelfs navraag binnen Tibber zelf gedaan worden om te bevestigen dat het echt 100% klopt.

De info van mij adres en mail adres heeft iedere bassie hier op het forum zo kunnen vinden . Net als dat ze kunnen weten dat ik met smart op de homevolt wacht en de schouw al heb gehad .

Alles correct 🤣 wat dan ?
Je bent een makkelijke slachtoffer voor een handige fraudeur 🤣

Afgelopen maanden diverse beter in elkaar gezetten betaal scans voorbij zien gaan die mensen heel wat geld gekost hebben .

[ Voor 35% gewijzigd door m-ruiter227 op 17-10-2024 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaikoW

HaikoW

boyette schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:08:
[...]
.
Het is toch gewoon legitiem en correct
Wat is het probleem dan ?
Hoezo is het gewoon legitiem en correct? Hoe weet je dat zo zeker?
Het probleem is duidelijk omschreven door @m-ruiter227

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-06 13:29
Hallo, hier ook de mail voor aanbetaling gehad. Ik vond het ook niet echt vertrouwd uitzien. Heb het maar weer terug naar Tibber gestuurd voor opheldering.

Ik heb überhaupt nergens gezien dat er aanbetaald moest worden. Niet bij de pre-order, de order en de bevestiging van solar concepts. Heb ik iets gemist?

Ik ga hier niet voor aanbetalen; prima om te betalen na de installatie maar dit ga ik niet doen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaikoW

HaikoW

Timothi schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:45:
Ik heb überhaupt nergens gezien dat er aanbetaald moest worden. Niet bij de pre-order, de order en de bevestiging van solar concepts. Heb ik iets gemist?
Ik ben bang van wel... In de orderbevestiging staat:

"Zorgeloze installatie en afrekening
Wij regelen de planning, levering en natuurlijk installatie samen met onze partner Solar Concept. Na de vrijblijvende inspectie en goedkeuring van beide partijen, betaal je 30% vooruit. De overige 70% betaal je pas als je Homevolt perfect werkt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Hallo, hier ook de mail voor aanbetaling gehad. Ik vond het ook niet echt vertrouwd uitzien. Heb het maar weer terug naar Tibber gestuurd voor opheldering.

Ik ga hier niet voor aanbetalen; prima om te betalen na de installatie maar dit ga ik niet doen :)

[ Voor 8% gewijzigd door boyette op 18-10-2024 06:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette

die factuur komt toch gewoon van solar concepts?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-ruiter227
Nee er zit een factuur in met logo en gegevens van tibber met een betaal link en een buitenlands rekening nummer . Genoeg afwijkende zaken om aan alles van een nep factuur te voldoen . Zeker omdat er ook geen enkele verdere communicatie of informatie bij zit of vooraf gegaan is dat de aanbetaling factuur eraan zou komen . Niks anders dan factuur datum 16-10-2024 met daaronder betalen voor 16-10-2024 .

Maar het wordt gedubbel checked intern bij Tibber omdat ze ook niet direct 100% zekerheid konden geven .

Zal waarschijnlijk van de buitenlandse vestiging geïnitieerd zijn .

Hoor vandaag meer

[ Voor 6% gewijzigd door m-ruiter227 op 18-10-2024 06:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m-ruiter227
Zojuist vanuit Tibber de bevestiging ontvangen dat het een "echte" factuur vanuit hun is.

De feedback over het vreemde mail adres en overige trigger zaken gaan ze met de financiële afdeling opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
m-ruiter227 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 06:55:
Nee er zit een factuur in met logo en gegevens van tibber met een betaal link en een buitenlands rekening nummer . Genoeg afwijkende zaken om aan alles van een nep factuur te voldoen . Zeker omdat er ook geen enkele verdere communicatie of informatie bij zit of vooraf gegaan is dat de aanbetaling factuur eraan zou komen . Niks anders dan factuur datum 16-10-2024 met daaronder betalen voor 16-10-2024 .

Maar het wordt gedubbel checked intern bij Tibber omdat ze ook niet direct 100% zekerheid konden geven .

Zal waarschijnlijk van de buitenlandse vestiging geïnitieerd zijn .

Hoor vandaag meer
Tibber heeft toch altijd een fins rekening ummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-06 13:29
HaikoW schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:49:
[...]

Ik ben bang van wel... In de orderbevestiging staat:

"Zorgeloze installatie en afrekening
Wij regelen de planning, levering en natuurlijk installatie samen met onze partner Solar Concept. Na de vrijblijvende inspectie en goedkeuring van beide partijen, betaal je 30% vooruit. De overige 70% betaal je pas als je Homevolt perfect werkt."
Ja dat is leuk dat het in de bevestiging staat, maar ik heb daarvoor nooit iets gelezen over 30% aanbetalen (ook niet ten tijde van bevestigen)

Gisteren nog even het bestelproces op de website doorgegaan; maar daar staat echt niks over vermeld. En er staan echt wel een hele hoop andere dingen waar je rekening mee moet houden.

Plus ik heb al een aanbetaling van €100 gedaan & nog eens €100 betaald voor de BTW teruggave.

Afijn, ik betaal sowieso niet zo veel geld aan; en al wel helemaal niet zonder een bevestiging wanneer ze zouden komen installeren (ivm eventuele claim bij de creditcard maatschappij).

Als betalen na installatie geen optie is; dan mogen ze de order lekker annuleren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Timothi schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:44:
[...]

Ja dat is leuk dat het in de bevestiging staat, maar ik heb daarvoor nooit iets gelezen over 30% aanbetalen (ook niet ten tijde van bevestigen)

Gisteren nog even het bestelproces op de website doorgegaan; maar daar staat echt niks over vermeld. En er staan echt wel een hele hoop andere dingen waar je rekening mee moet houden.

Plus ik heb al een aanbetaling van €100 gedaan & nog eens €100 betaald voor de BTW teruggave.

Afijn, ik betaal sowieso niet zo veel geld aan; en al wel helemaal niet zonder een bevestiging wanneer ze zouden komen installeren (ivm eventuele claim bij de creditcard maatschappij).

Als betalen na installatie geen optie is; dan mogen ze de order lekker annuleren :)
daar zullen ze denk ik wel kosten voor berekenen..
daar moet je wel rekening mee houden

maar verder anderen weer blij mee zijn want de wachtrij is best lang

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eelke.burgers
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-06 13:21
Homevolt besteld, de 13.3 kWh (rood), meterkas is ok, schouw is ok, offerte ligt in m'n mailbox. Ben me toen even in dat btw teruggave gaan verdiepen, blijkt, omdat ik eerder al btw het teruggevraagd van zonnepaneel installatie, dat ik dit niet nog een keer kan doen. Oplossing, zowel Tibber contract als Offerte Homevolt op naam van mijn vriendin zetten, en dan op haar naam de btw terugave laten gaan.

Over 18 dagen gaat Tibber contract om naar haar naam, Solar Concepts heeft aangeven de offerte te gaan aanpassen.

Al met al verwacht ik niet dat de batterij nog voor de jaarwisseling wordt geïnstalleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaikoW

HaikoW

Mijn belletje heeft een reactie opgeleverd. Inmiddels heb ik de offerte voor installatie ontvangen en deze ondertekend. Er was ergens iets fout gegaan bij Solarconcept.
Anyway, hoop/verwacht komende week de factuur voor de aanbetaling te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wesleymaur
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06 22:35
HIer inmiddels de offerte ook binnen. Als het goed is word ik komende week gebeld voor het maken van een installatiedatum. Ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• berry76
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 04-06 22:38
Sinds vandaag staat het dynamische contract van Tibber op naam van mijn vrouw(btw ) en gelijk de homevolt besteld. Zojuist een mail ontvangen dat de foto’s goed ontvangen.

Wie weet lukt het om de homevolt voor de kerst te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-06 16:59
berry76 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:54:
Sinds vandaag staat het dynamische contract van Tibber op naam van mijn vrouw(btw ) en gelijk de homevolt besteld. Zojuist een mail ontvangen dat de foto’s goed ontvangen.

Wie weet lukt het om de homevolt voor de kerst te ontvangen.
Volgens de podcast van de Groene Nerds moet je al klant zijn van Tibber en dan pas de homevolt aanschaffen, anders zou je de btw niet terug kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
En waarom zou dat zo zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-06 16:59
Volgens mij had het er mee te maken dat je niet kan handelen op de onbalansmarkt als je nog geen klant bent, maar weet het ook niet precies meer. Maar het is een kleine moeite om eerst Tibber aan te vragen en vervolgens pas de Homevolt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Het kan ook niet andersom lijkt mij? Zonder Tibber heb je niet zoveel aan die Homevolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry76
Net bericht gehad 14-11 is de schouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
berry76 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:20:
Net bericht gehad 14-11 is de schouw.
Vrij redelijke termijn dan heb je hem nog wel voor het einde van het jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenblom
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21:07
Iemand al een concrete installatiedatum ingepland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
boyette schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:24:
[...]

Vrij redelijke termijn dan heb je hem nog wel voor het einde van het jaar
Ik zou daar niet zo zeker van zijn. Veel is afhankelijk van de levering en de planning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
svenblom schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:28:
Iemand al een concrete installatiedatum ingepland?
Ik heb begrepen dat ze wachten op de vertraagde levering en dat ze vanaf dat moment gaan plannen. Zover ik heb begrepen komt die levering eind deze maand of begin volgende maand binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-06 22:27
Werkt Grid Rewards al voor de Homevolt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry76
Weet iemand of de led strip ook uitgeschakeld kan worden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m-ruiter227
berry76 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 23:08:
Weet iemand of de led strip ook uitgeschakeld kan worden
Dit heb ik expliciet nagevraagd. Ze waren niet blijf met mijn hoerenlicht benoeming ervan maar bevestigde dat hij uit te zetten is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
bbrink schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:09:
Zou wel moeten , dat is het hele verkoop praatje van "snelle terugverdientijd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 20:29
bbrink schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:09:
Dit zegt de app er over… nog niet dus 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S13TFM4IN2kRBD1s8suyzevVpQQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3hhNyb2ZciDj8QnbNK0ejVbC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Twee weken geleden kreeg ik vanuit Solar Concepts een mail dat ik binnen twee weken de montagedatum te horen zou krijgen. Ik heb ze daar zojuist aan herinnerd, omdat het sindsdien stil bleef.

Omdat ik de graafwerkzaamheden moet plannen, is een installatiedatum wel handig. 🤐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
easywoods schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:37:
[...]

[Afbeelding]
je hebt sowieso allereerst de pulse nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 20:29
boyette schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:34:
[...]

je hebt sowieso allereerst de pulse nodig
Klopt, die heb ik al maanden 😉👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleymaur
Is er al iemand in deze groep die er een heeft hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekc1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:40
easywoods schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:37:
[...]

[Afbeelding]
Hier stoor ik mij al een tijdje aan. Dat grid rewards voor enkele ev’s ‘binnenkort’ beschikbaat komt duurt nu ook al bijna een half jaar.

Terug naar homevolt, sinds gisteren ben ik ook in afwachting van een instalatie datum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
Wesleymaur schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:43:
Nee, want de leveringen gaan pas per 1 november plaatsvinden. We moeten nog even geduld hebben dus ;)

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleymaur
Ontwikkelingen gaan wel snel, prijzen van andere batterijen dalen hard. Daarnaast wordt onbalansmarkt ook steeds minder interessant. Hoe staan jullie daar in? €10k is best veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Wesleymaur schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 21:02:
Ontwikkelingen gaan wel snel, prijzen van andere batterijen dalen hard. Daarnaast wordt onbalansmarkt ook steeds minder interessant. Hoe staan jullie daar in? €10k is best veel.
Ik had Tibber gemaild of ze de batterij prijs wilde aanpassen, maar dat waren ze nog niet van plan.
Waarom denk je dat de onbalansmarkt minder interessant wordt?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleymaur
JackBol schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 21:30:
[...]

Ik had Tibber gemaild of ze de batterij prijs wilde aanpassen, maar dat waren ze nog niet van plan.
Waarom denk je dat de onbalansmarkt minder interessant wordt?
Regelgeving die op korte termijn wordt aangepast. Onlangs is Tennet gekoppeld met PICASSO dat ervoor gaat zorgen dat onbalans in west Europa gezamenlijk wordt geregeld en voorkomen. Grote instroom en aansluiting van thuisbatterijen en vooral de grotere commerciële batterij systemen die live gaan komen.

Alleen handelen op day ahead geeft wel een erg lange terugverdientijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Wesleymaur schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 08:54:
[...]

Regelgeving die op korte termijn wordt aangepast. Onlangs is Tennet gekoppeld met PICASSO dat ervoor gaat zorgen dat onbalans in west Europa gezamenlijk wordt geregeld en voorkomen. Grote instroom en aansluiting van thuisbatterijen en vooral de grotere commerciële batterij systemen die live gaan komen.

Alleen handelen op day ahead geeft wel een erg lange terugverdientijd.
Alleen op day ahead handelen is zinloos. Zonder de onbalansmarkt en de grid rewards komt er nooit een positieve ROI.

Ik ben bezig een website te bouwen die real time de ROI van de batterij bij houdt, dus wanneer ik eenmaal mijn batterij heb, kan ik vrij snel zien of de voorspelde ROI gehaald gaat worden.

Qua ROI berekening zijn er denk ik 2 componenten:
1) de delta die je op de day ahead hebt, i.e. kWh*stroomprijs - kWh*terugprijs (inkoop)
2) de grid rewards (die de onbalans waarde vertegenwoordigd)

Als ik die beide optel, zou ik de ROI van 5 jaar moeten halen volgens Tibber...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WqA1dNRFV1qccYHJ0_e98mwy5fM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0a4GyywuP19mY0VHm0gXXcl8.png?f=fotoalbum_large

Ze dekken zich wel enigszins in met de "kleine lettertjes": "De opbrengsten van Grid Rewards worden gesimuleerd op basis van de huidige onbalansen op de energiemarkt. Toekomstige opbrengsten kunnen fluctueren afhankelijk van de volatiliteit op de markt. Tibber streeft naar de beste prestaties van Homevolt door een combinatie van het ondersteunen van het stroomnet (Grid Rewards) en het optimaliseren van het normale verbruik en eventuele zelfconsumptie in de woning."

Time will tell.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleymaur
Inderdaad. We gaan het zien.

Interessant om de omzetten te zien van de Nexus: https://onbalansmarkt.com/nexus

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:01
Wesleymaur schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:43:
Voor de homevolt die bij mij geinstalleerd zou worden n.a.v. de tweakers win-actie heb ik ook nog geen installatiedatum. Ik heb met een contactpersoon van tibber gesproken en die gaf ook aan dat de eerste batch met homevolt's in november wordt verwacht, en zoals ik het begreep zou die van mij daar tussen moeten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesleymaur
Vandaag heb ik de wat obscure mail gekregen om een aanbetaling te doen van 30%. Daar is dus nog niets aan veranderd. Bovendien zou ik wat meer support / tips willen ontvangen van Tibber inz. de BTW teruggave. Ik kan het niet volgens de regels, maar ik lees ook weer dat er bepaalde trucjes (contract op zowel mijn naam als die van mijn vrouw) zijn. Ik ga dat nog verder uitzoeken.

Overigens heb ik ordernummer 147.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Al3xand3R360
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:16
Wesleymaur schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:56:
Vandaag heb ik de wat obscure mail gekregen om een aanbetaling te doen van 30%. Daar is dus nog niets aan veranderd. Bovendien zou ik wat meer support / tips willen ontvangen van Tibber inz. de BTW teruggave. Ik kan het niet volgens de regels, maar ik lees ook weer dat er bepaalde trucjes (contract op zowel mijn naam als die van mijn vrouw) zijn. Ik ga dat nog verder uitzoeken.

Overigens heb ik ordernummer 147.
Wanneer je in de afgelopen 3 jaar al BTW hebt terug gevraagd op zonnepanelen kun je geen BTW meer terugvragen op je thuisaccu.

Om BTW terug te vragen moet je namelijk gebruik maken van de Klein Ondernemers Regeling (KOR).

Je schrijft je feitelijk in als ondernemer en krijgt een BTW nummer waarmee je BTW vrijstelling krijgt.
Op dit moment moet je (zolang je minder dan 20.000 euro omzet p/j doet) verplicht 3 jaar ingeschreven blijven als klein ondernemer voordat je je inschrijving op mag zeggen.

Officieel mag je ook niet via een partner binnen die 3 jaar deelnemen aan de KOR. Ergens op de belastingdienst website noemen ze dat ook letterlijk als voorbeeld. Ik weet niet hoe goed het te controleren is voor ze.

Maar er is ook goed nieuws.. de verplichte termijn van 3 jaar KOR gaat er per 1-1-2025 af. Vanaf die datum mag je je KOR registratie op elk moment opzeggen.
Het kan dus de moeite waard zijn om je batterij na 1-Jan-25 te laten installeren. Je definitieve factuur datum ligt dan ook na 1-1 zodat je eerst op kunt zeggen en daarna nieuwe KOR aanvraag kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reul
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 23:05
Al3xand3R360 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 22:01:
[...]

Je definitieve factuur datum ligt dan ook na 1-1 zodat je eerst op kunt zeggen en daarna nieuwe KOR aanvraag kunt doen.
Volgens Tibber wordt de factuur opgesteld direct na het accepteren van de offerte, na de beoordeling van de meterkast en de schouw aan huis. Tibber gaf daarnaast aan wanneer je nu bestelt dat de factuurdatum waarschijnlijk in november zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02:36
Al3xand3R360 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 22:01:
[...]

Wanneer je in de afgelopen 3 jaar al BTW hebt terug gevraagd op zonnepanelen kun je geen BTW meer terugvragen op je thuisaccu.

Om BTW terug te vragen moet je namelijk gebruik maken van de Klein Ondernemers Regeling (KOR).

Je schrijft je feitelijk in als ondernemer en krijgt een BTW nummer waarmee je BTW vrijstelling krijgt.
Op dit moment moet je (zolang je minder dan 20.000 euro omzet p/j doet) verplicht 3 jaar ingeschreven blijven als klein ondernemer voordat je je inschrijving op mag zeggen.

Officieel mag je ook niet via een partner binnen die 3 jaar deelnemen aan de KOR. Ergens op de belastingdienst website noemen ze dat ook letterlijk als voorbeeld. Ik weet niet hoe goed het te controleren is voor ze.

Maar er is ook goed nieuws.. de verplichte termijn van 3 jaar KOR gaat er per 1-1-2025 af. Vanaf die datum mag je je KOR registratie op elk moment opzeggen.
Het kan dus de moeite waard zijn om je batterij na 1-Jan-25 te laten installeren. Je definitieve factuur datum ligt dan ook na 1-1 zodat je eerst op kunt zeggen en daarna nieuwe KOR aanvraag kunt doen.
Maar als je uit de KOR gaat dan ben je daarna belastingplichtig volgens de aardige mevrouw van de belastingtelefoon. Kortom je moet daarna elke kwartaal BTW aangifte doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Ter info: ik heb vandaag ook de uitnodiging tot betaling gekregen voor de eerste 30%.

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaikoW

HaikoW

- 17 augustus besteld
- 19 september schouw
- 1 november factuur aanbetaling d:)b

Nu hoop ik alleen nog dat ze de installatie op volgorde van bestellen gaan doen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
HaikoW schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 23:25:
- 17 augustus besteld
- 19 september schouw
- 1 november factuur aanbetaling d:)b

Nu hoop ik alleen nog dat ze de installatie op volgorde van bestellen gaan doen _/-\o_
Had je de factuur pas veel later ontvangen?
Ik denk dat de datum van de aanbetaling leidend is hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaikoW

HaikoW

boyette schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 02:36:
[...]
Ik denk dat de datum van de aanbetaling leidend is hier
Ik denk het niet.

Quote uit de "Je Homevolt is nu te bestellen!" email van Tibber van 12 augustus.
"De eerste leveringen en installaties van Homevolt worden ingepland vanaf 1 oktober. Bestel jij jouw Homevolt binnen 7 dagen? Dan ben je dankzij je pre-order verzekerd van een plekje bij de allereerste installaties. Na 18 augustus zal voor iedereen gelden: wie het eerst komt, het eerst maalt! Ben jij de eerste met een Homevolt in huis?"

Uitgaande van mijn ervaringen met Tibber tot nu toe denk ik dat ze de uitleveringen gewoon op basis van bovenstaande belofte gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
slowchat whatif....

[ Voor 96% gewijzigd door teacher op 03-11-2024 00:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaikoW

HaikoW

knipknip, je hoeft idd niet te reageren.

[ Voor 84% gewijzigd door teacher op 03-11-2024 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Het nadeel van de homevolt is wel de beperkte 10 jaar garantie.. terwijl je dan pas goed begint te verdienen
en de levensduur van deze batterij is ook gebaseerd op 10 jaar max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekc1
Hoe loopt het bestelproces nu eigenlijk?

Bestelling heb ik geplaatst.
Schouw is geweest
Aanbod heb ik ontvangen en bevestigd. (10 dagen geleden)

En toen bleef het stil. Moet ik wachten op installatieafspraak? Of volgt er factuur voor aanbetaling?

Gewoon nieuwsgierig en ongeduldig……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

beekc1 schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:51:

Schouw is geweest

En toen bleef het stil. Moet ik wachten op installatieafspraak? Of volgt er factuur voor aanbetaling?

Gewoon nieuwsgierig en ongeduldig……
Ik heb mijn offerte begin oktober geaccepteerd en nu is het al een tijdje stil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Het duurde bij mij ook enige tijd voordat ik de aanbetalingsfactuur mocht ontvangen. Zat geloof ik twee weken tussen..

Maar volgens mij zijn de batterijen nog steeds niet geleverd en is het dus allemaal onzeker wanneer er geïnstalleerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaikoW

HaikoW

beekc1 schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:51:

Schouw is geweest
Als ik kijk hoe het bestelproces bij mij ging, dan was het identiek hoe jij het beschrijft.
Net als @GuiltyNL kreeg ik ook de factuur twee weken na ondertekenen aanbod.

Ik was (ben) ook nieuwsgierig en ongeduldig en heb een mailtje naar Tibber gestuurd wanneer de factuur zou komen en kreeg daar na een paar dagen antwoord op. De factuur volgde toen vrijdag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
Zojuist heb ik begrepen dat Tibber de Homevolts nog niet binnengekregen heeft en dat ze daar nog op wachten. Tegelijkertijd werd ook gemeld dat de eerste installaties nog steeds deze maand zullen plaatsvinden. De levering zal dus hopelijk niet lang meer op zich laten wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Senaxx
Ik heb zojuist Solar Concept gesproken en een installatiedatum voor dinsdag 26 november ingepland met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Senaxx schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:04:
Ik heb zojuist Solar Concept gesproken en een installatiedatum voor dinsdag 26 november ingepland met ze.
Heb jij hen gebeld of hebben ze jouw gebeld? Wat was je besteldatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
JackBol schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:21:
[...]

Heb jij hen gebeld of hebben ze jouw gebeld? Wat was je besteldatum?
Solar Concept heeft mij zojuist gebeld voor het inplannen van de afspraak. Ik heb zelf geen bestelling gedaan maar winnaar van de https://tweakers.net/plan/4202/unieke-kans-test-de-nieuwe-homevolt-thuisbatterij-van-tibber.html
GuiltyNL schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:13:
Zojuist heb ik begrepen dat Tibber de Homevolts nog niet binnengekregen heeft en dat ze daar nog op wachten. Tegelijkertijd werd ook gemeld dat de eerste installaties nog steeds deze maand zullen plaatsvinden. De levering zal dus hopelijk niet lang meer op zich laten wachten.
Mijn Tibber contactpersoon gaf ook aan dat de eerste Homevolts in de eerste week van november binnen kwamen. Het feit dat er mij een installatieafspraak is ingepland ga ik er vanuit dat deze dan ook zijn binnen gekomen.

[ Voor 36% gewijzigd door Senaxx op 04-11-2024 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Senaxx schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:29:
[...]

Solar Concept heeft mij zojuist gebeld voor het inplannen van de afspraak. Ik heb zelf geen bestelling gedaan maar winnaar van de https://tweakers.net/plan/4202/unieke-kans-test-de-nieuwe-homevolt-thuisbatterij-van-tibber.html

[...]

Mijn Tibber contactpersoon gaf ook aan dat de eerste Homevolts in de eerste week van november binnen kwamen. Het feit dat er mij een installatieafspraak is ingepland ga ik er vanuit dat deze dan ook zijn binnen gekomen.
Ah zo. Moet je hem na de test weer inleveren? Of heb je dat ding cadeau gekregen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Senaxx
JackBol schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:41:
[...]

Ah zo. Moet je hem na de test weer inleveren? Of heb je dat ding cadeau gekregen?
Hij mag gelukkig blijven hangen na de review periode. :) Dat was wel 1 van de voorwaarden waar ik naar had gekeken. In ruil daarvoor worden er 2 artikelen (installatie & gebruik) gepubliceerd. Dit wordt gedaan d.m.v. een interview format met een freelancer die het artikel schrijft.

Uiteraard wil ik naast deze artikelen hier ook op tweakers.net er over posten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ik kreeg de mail voor de BTW teruggave en ik had dus twee Homevolts besteld, met een BTW-component van ruim € 3.200.

Blijkt dus dit:
Wanneer de BTW € 2.495 of meer bedraagt, dan dient in de 4 jaar na de aanschaf BTW over het rendement dat u met uw batterij maakt afgedragen te worden. Om u goed te kunnen helpen verzoeken wij u om ons te bellen op 085 48 66 900 zodat uw situatie doorgenomen kan worden.
Kortom, je moet dan een administratie bij gaan houden én BTW afdragen over je rendement. Dat wordt geen succes. Ik heb Tibber nu vriendelijk gevraagd om in plaats van 2 Homevolts 1 te gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenblom
Al meer mensen met een concrete installatiedatum? Is alweer verdacht lang stil na mijn aanbetaling. Enige officiële vorm van de voortgang zou wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Dit is standaard. Ik heb een pre order bij HomeWizard lopen. Levering is inmiddels uitgesteld maar ook daar hoorde je tijden niks. Ze reageren af en toe wel op vragen in het topic.

[ Voor 19% gewijzigd door Devke op 12-11-2024 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleymaur
Hier nog niets ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Nee, nog niets, de batterijen lijken nog steeds niet binnen te zijn. Terwijl ze een installatiedatum in november toegezegd hadden. Het vervelende is dat ik ook graafwerkzaamheden in moet plannen en zonder datum is dat vrij lastig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-ruiter227
Zojuist een installatie datum van 28 november in de middag ontvangen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• svenblom
Hier ook toevallig 2 uur na een mailtje. Begin december bij mij.
m-ruiter227 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:10:
Zojuist een installatie datum van 28 november in de middag ontvangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ik werd ook gebeld, voor 4 december. Maar mijn planning wordt weer op hold gezet, omdat ik nog niet van Tibber heb gehoord hoe ze dat BTW-probleem gaan oplossen. Dus nu Tibber weer gecontact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berry76
Net is de schouw geweest, alles akkoord, bij de installateur zijn de homevolts nog niet binnen, ze worden snel verwacht. Tibber zou ze binnen hebben. Nu wachten op de bevestiging- en aanbetalingsmail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
Ter info: Medio december bij ons de installatie

Homevolt dashboard

• LucienP
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 18-11-2024
Bij ons ook installatie gepland 10/12

• beekc1
Hoeveel tijd zit er bij jullie tussen aanbetaling en maken afspraak voor installatie?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

En wanneer hebben jullie de offerte ondertekend? Ik heb de offerte 3 okt getekend en nog altijd niets gehoord. Ook geen aanbetaling gehad.

• Gies123
beekc1 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 12:29:
Hoeveel tijd zit er bij jullie tussen aanbetaling en maken afspraak voor installatie?
1 november aanbetaling gedaan, 12 november afspraak gemaakt voor medio december.

Homevolt dashboard

• Gies123
JackBol schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:28:
En wanneer hebben jullie de offerte ondertekend? Ik heb de offerte 3 okt getekend en nog altijd niets gehoord. Ook geen aanbetaling gehad.
6 september ondertekening offerte
1 november aanbetaling

Het inplannen is op volgorde van ondertekening offerte en aanbetaling heb ik begrepen.

Homevolt dashboard

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
JackBol schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:28:
Stuur even een berichtje naar support als je dat nog niet gedaan hebt :)

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

• HaikoW

HaikoW

Gies123 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:31:
[...]

Het inplannen is op volgorde van ondertekening offerte en aanbetaling heb ik begrepen.
Net via mail van Tibber, het wordt op volgorde ontvangst aanbetaling gedaan.

Bij ons wordt de Homevolt maandag 16 december geinstalleerd.
17 augustus besteld.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Backpacker schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:13:
[...]

Stuur even een berichtje naar support als je dat nog niet gedaan hebt :)
Heb ik gedaan. Solarconcepts verwijst me naar Tibber en daar wacht ik op antwoord. Vanmorgen verstuurd dus ik koop morgen antwoord te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
JackBol schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:53:
[...]

Heb ik gedaan. Solarconcepts verwijst me naar Tibber en daar wacht ik op antwoord. Vanmorgen verstuurd dus ik koop morgen antwoord te krijgen.
Stuur mij even een privéberichtje met je e-mailadres van je Tibber account. Dan kijk ik even wat ik kan vinden en zorg ik dat een collega morgen je vraag beantwoordt :)

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Zojuist reactie van Tibber gehad (Thanks @Backpacker!) ik zal vandaag de factuur ontvangen en na betaling ingepland worden, maar installatiedatum is nog altijd December, dus dat is goed om te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleymaur
Ik ben gisteren gebeld maar kon niet opnemen. Daarna een mail gekregen met als installatie datum 17 december. Helaas kan ik dan niet dus ik heb een tegenvoorstel gedaan. Hopelijk nog dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleymaur
Hier wordt hij op 8 januari geplaatst ipv 17 december. Dus niet meer dit jaar. Besteld op 8 september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditbenik
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14-03 22:53
Even een domme vraag. Mogen plaats wordt er via greenchoice bij ons aan de schuur een laadpaal geplaatst. Doordat er iets fout is gegaan, wordt er geen grondkabel gelegd, maar een mantelbuis met installatiekabel. Eigenlijk ben ik daar wel blij mee, want het geeft mij de gelegenheid om voor een toekomstige thuisbatterij (de Homevolt?) morgen alvast een extra kabel vanuit de meterkast tot in de schuur mee te laten trekken. Weet iemand hoe zwaar zo'n kabel moet zijn en hoeveel aders? Als de installateur dat morgen bij zich heeft kan ik gelijk die dubbele kabel leggem/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ditbenik schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:24:
Even een domme vraag. Mogen plaats wordt er via greenchoice bij ons aan de schuur een laadpaal geplaatst. Doordat er iets fout is gegaan, wordt er geen grondkabel gelegd, maar een mantelbuis met installatiekabel. Eigenlijk ben ik daar wel blij mee, want het geeft mij de gelegenheid om voor een toekomstige thuisbatterij (de Homevolt?) morgen alvast een extra kabel vanuit de meterkast tot in de schuur mee te laten trekken. Weet iemand hoe zwaar zo'n kabel moet zijn en hoeveel aders? Als de installateur dat morgen bij zich heeft kan ik gelijk die dubbele kabel leggem/
5x2,5mm2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Afhankelijk van de lengte zou je ook voor 4mm2 kunnen gaan zodat het verlies minder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berry76
De aanbetalingsmail ontvangen, gaat lekker vlot.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Installatie geplanned voor 18 december. Vraagje, krijg je ook een Tibber Pulse bij die installatie?
En is dat ding via een API uit te lezen?

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste