Dat is een interessante. Gaat Essent als energieleverancier nu de batterijen installeren van Tibber de energieleverancier? Lijkt me niet...Gies123 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:51:
Dat adres verbaast me ook een beetje, maar inmiddels is Solar Concept overgenomen door Essent, dus dat geeft iets meer vertrouwen.
https://solarmagazine.nl/...onnepanelen-solar-concept
Vandaag terugkoppeling gekregen op de meterkast foto's en die voldoet aan den NEN1010 norm. Daarna nog een keer akkoord gegeven op de bestelling en plaatsing van de accu en nu is het wachten op een afspraak voor een schouw op locatie. Stapje voor stapje, maar we we gaan vooruit!
Same hereGies123 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 16:10:
Vandaag terugkoppeling gekregen op de meterkast foto's en die voldoet aan den NEN1010 norm. Daarna nog een keer akkoord gegeven op de bestelling en plaatsing van de accu en nu is het wachten op een afspraak voor een schouw op locatie. Stapje voor stapje, maar we we gaan vooruit!
@GuiltyNL Heb jij ook bericht gehad?
[ Voor 4% gewijzigd door HaikoW op 06-09-2024 17:52 ]
Ik heb ook reactie gehad dat ze het erg druk hebben. Ik krijg volgende week een reactie 🤞
Ik heb bericht gehad dat ik binnen een week antwoord krijg.HaikoW schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 17:49:
[...]
Same here
@GuiltyNL Heb jij ook bericht gehad?
Ik ben aan het kijken naar een thuisbatterij.
Ik twijfel tussen de zonneplan Nexus en de Tibber Homevolt.
De Zonneplan batterij heeft wat mij betreft iets betere papieren: grotere capaciteit, 1300€ goedkoper en is LFP (dat vind ik een voordeel)
Echter heb ik het gevoel dat qua aansturing/integratie Tibber echt voorop loopt. Is die aanname correct?
Ik twijfel tussen de zonneplan Nexus en de Tibber Homevolt.
De Zonneplan batterij heeft wat mij betreft iets betere papieren: grotere capaciteit, 1300€ goedkoper en is LFP (dat vind ik een voordeel)
Echter heb ik het gevoel dat qua aansturing/integratie Tibber echt voorop loopt. Is die aanname correct?
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Ik denk dat de bouwkwaliteit en het ontwerp van Homevolt beter is. Is ook meer Europees dan de Nexus, die is meer Chinees kon ik mij herinneren.
Het voordeel van de Homevolt, voor mij, is dat hij ook in de garage of buiten gemonteerd kan worden. De Nexus moet binnen worden gemonteerd.
Homevolt is straks ook door andere systemen aan te sturen, Nexus niet.
Hoe Tibber het doet weet ik niet, maar hun NMC batterij moet ook 6000 laadcycli meegaan. Maar is minder stabiel bij oververhitting.
Het voordeel van de Homevolt, voor mij, is dat hij ook in de garage of buiten gemonteerd kan worden. De Nexus moet binnen worden gemonteerd.
Homevolt is straks ook door andere systemen aan te sturen, Nexus niet.
Hoe Tibber het doet weet ik niet, maar hun NMC batterij moet ook 6000 laadcycli meegaan. Maar is minder stabiel bij oververhitting.
Afgelopen week heb ik een mailtje ontvangen dat ik de winnaar ben van de Tibber Homevoltreskobon schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:23:
Maar wie heeft nou die batterij gewonnen? Ben wel benieuwd
Inmiddels heb ik de overeenkomst getekend en zijn mijn gegevens zijn doorgegeven aan Tibber. Die kunnen vanaf aankomende maandag contact met mij opnemen voor de installatie.
Er zal i.s.m. Tweakers.net een aantal artikelen gepubliceerd worden over o.a. de installatie en het gebruik. Deze artikelen worden niet door mij zelf geschreven maar d.m.v een interview format met een redacteur.
Mochten jullie dingen getest willen hebben of willen weten wil ik dat uiteraard delen zodra deze geïnstalleerd is.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd als ie van de muur af dondert of ie dan ook in de fik vliegt.Senaxx schreef op zondag 8 september 2024 @ 00:21:
[...]
Mochten jullie dingen getest willen hebben of willen weten wil ik dat uiteraard delen zodra deze geïnstalleerd is.
Aangezien het idee is dat deze in de garage komt te hangen ga ik dat maar niet testenCopyCatz schreef op zondag 8 september 2024 @ 00:26:
[...]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd als ie van de muur af dondert of ie dan ook in de fik vliegt.

Gefeliciteerd!Senaxx schreef op zondag 8 september 2024 @ 00:21:
[...]
Afgelopen week heb ik een mailtje ontvangen dat ik de winnaar ben van de Tibber Homevolt![]()
![]()
[…]
Ik vraag me af wat er nog overblijft van het voordeel van een thuisbatterij als de salderingsregeling vervalt.
Je moet dan wel energiebelasting betalen als je stroom afneemt maar krijgt deze niet terug als je deze weer verkoopt. Daarmee raak je echt een flink stuk van je marge kwijt!
Wel goed voor de staatskas…
Het is de bedoeling om zoveel mogelijk eigen opgewekte energie te gebruiken, met name na het afschaffen van de salderingsregeling. Dus je gaat zo weinig mogelijk energie terug te leveren en daar helpt de batterij gemiddeld zo'n 30% bij. Met een dynamisch energie contract blijft ook na het afschaffen van de salderingsregeling in de winter de moeite waard om bij laag tarief je batterij op te laden en dan gedurende het hoge tarief die te gebruiken.Erdebee schreef op zondag 8 september 2024 @ 08:28:
[...]
Gefeliciteerd!
Ik vraag me af wat er nog overblijft van het voordeel van een thuisbatterij als de salderingsregeling vervalt.
Je moet dan wel energiebelasting betalen als je stroom afneemt maar krijgt deze niet terug als je deze weer verkoopt. Daarmee raak je echt een flink stuk van je marge kwijt!
Mijns inziens wordt een thuisaccu alleen maar meer waard na het afschaffen van de salderingsregeling.
bold-1: dat is sterk afhankelijk van de batterij omvang (lees duur...lees lange tvt)MajaMestreech schreef op zondag 8 september 2024 @ 16:50:
[...]
Het is de bedoeling om zoveel mogelijk eigen opgewekte energie te gebruiken, met name na het afschaffen van de salderingsregeling. Dus je gaat zo weinig mogelijk energie terug te leveren en daar helpt de batterij gemiddeld zo'n 30% bij. Met een dynamisch energie contract blijft ook na het afschaffen van de salderingsregeling in de winter de moeite waard om bij laag tarief je batterij op te laden en dan gedurende het hoge tarief die te gebruiken.
Mijns inziens wordt een thuisaccu alleen maar meer waard na het afschaffen van de salderingsregeling.
bold-2: tig voorbeelden dat het kosten/baten plaatje lastig rond te krijgen is (behave DIY systemen)
en al zóu het rond komen, smeer het eens uit over de investerings jaren en zie dan het lage jaar-rendement
bold-3: dat klopt, maar nog steeds een wankel verhaal.
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Houdt de slimme meter dat niet bij? Het is opslaan van energie en geen verbruik?Erdebee schreef op zondag 8 september 2024 @ 08:28:
[...]
Gefeliciteerd!
Ik heb geen idee, dus is echt een vraag
Over bold-2: Helemaal gelijk dat de investering zich niet zo snel terug verdiend als bv zonnepanelen. Echter, je verlaagt altijd je stroom rekening. Als de prijzen de komende jaren omlaag gaan van de thuisaccu's en de stroomtarieven omhoog gaan, zal de terugverdientijd flink afnemen. Hopelijk gaat dit ook gebeuren en anders maar weer meedoen met een gratis verstrekte thuisaccu kwis .Hansieo schreef op zondag 8 september 2024 @ 17:18:
[...]
bold-1: dat is sterk afhankelijk van de batterij omvang (lees duur...lees lange tvt)
bold-2: tig voorbeelden dat het kosten/baten plaatje lastig rond te krijgen is (behave DIY systemen)
en al zóu het rond komen, smeer het eens uit over de investerings jaren en zie dan het lage jaar-rendement
bold-3: dat klopt, maar nog steeds een wankel verhaal.
Maar nu weer on topic: Ben zeer benieuwd naar de ervaringen van de Homevolt.
Succes @Senaxx . Ik ben vooral nieuwsgierig of de Grid Rewards beter werken bij de Homevolt dan te lezen is over het laden van de EV.
[ Voor 6% gewijzigd door MajaMestreech op 08-09-2024 21:15 ]
@Senaxx Gefeliciteerd!Dani86 schreef op zondag 8 september 2024 @ 21:04:
[...]
Houdt de slimme meter dat niet bij? Het is opslaan van energie en geen verbruik?
Ik heb geen idee, dus is echt een vraag
Is dit iets wat Tibber voor ons kan beantwoorden?
Is voor het oppslaan van stroom, uit het net, zonder het te verbruiken wel of geen Energiebelasting van toepassing?
Dus, stel je koopt stroom in om 13:00 uur bij een lage prijs en levert die weer terug om 19:00 terwijl de prijs hoog ligt. "Saldeer" je dan de Energiebelasting? Immers gaat iemand anders "de stroom gebruiken"? (Theorie v/s praktijk uiteraard, het is geen water)
Ja, dan saldeer je belasting en BTW en heb je dus centjes verdiend over het verschil in tarief tussen 13 en 19 uur. Voor de winter als de zonnepanelen niks opleveren is dit de manier om voordelen te halen. Winter = instellen op dynamisch tarief. Zomer = Nul op de meter.Dani86 schreef op zondag 8 september 2024 @ 21:15:
[...]
@Senaxx Gefeliciteerd!
Is dit iets wat Tibber voor ons kan beantwoorden?
Is voor het oppslaan van stroom, uit het net, zonder het te verbruiken wel of geen Energiebelasting van toepassing?
Dus, stel je koopt stroom in om 13:00 uur bij een lage prijs en levert die weer terug om 19:00 terwijl de prijs hoog ligt. "Saldeer" je dan de Energiebelasting? Immers gaat iemand anders "de stroom gebruiken"? (Theorie v/s praktijk uiteraard, het is geen water)
Daarom denk ik ook een wat grotere accu nodig te hebben voor de winter. We hebben een warmtepomp, dus zou 's nachts tijdens de goedkope tarieven de batterij willen opladen en overdag via de batterij de warmtepomp en huis gebruiken. Hiervoor is toch zo'n 20-25 kWh nodig.
Thanks, maar ben benieuwd of je de BTW en Belasting kan blijven "salderen" nadat de salderingsregeling is afgeschaft wanneer je de stroom alleen opslaat en weer teruglevert.MajaMestreech schreef op zondag 8 september 2024 @ 21:33:
[...]
Ja, dan saldeer je belasting en BTW en heb je dus centjes verdiend over het verschil in tarief tussen 13 en 19 uur. Voor de winter als de zonnepanelen niks opleveren is dit de manier om voordelen te halen. Winter = instellen op dynamisch tarief. Zomer = Nul op de meter.
Daarom denk ik ook een wat grotere accu nodig te hebben voor de winter. We hebben een warmtepomp, dus zou 's nachts tijdens de goedkope tarieven de batterij willen opladen en overdag via de batterij de warmtepomp en huis gebruiken. Hiervoor is toch zo'n 20-25 kWh nodig.
Ik heb er ook een besteld zojuist. Benieuwd wanneer hij geinstalleerd wordt.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Momenteel hebben wij een EV laadpunt (MyEnergi Zappi) die niet compatible is met Grid Rewards dus tot op heden kan ik helemaal nog geen gebruik maken van Grid Rewards.MajaMestreech schreef op zondag 8 september 2024 @ 21:09:
[...]
Over bold-2: Helemaal gelijk dat de investering zich niet zo snel terug verdiend als bv zonnepanelen. Echter, je verlaagt altijd je stroom rekening. Als de prijzen de komende jaren omlaag gaan van de thuisaccu's en de stroomtarieven omhoog gaan, zal de terugverdientijd flink afnemen. Hopelijk gaat dit ook gebeuren en anders maar weer meedoen met een gratis verstrekte thuisaccu kwis .
Maar nu weer on topic: Ben zeer benieuwd naar de ervaringen van de Homevolt.
Succes @Senaxx . Ik ben vooral nieuwsgierig of de Grid Rewards beter werken bij de Homevolt dan te lezen is over het laden van de EV.
Ik gebruik dan zelf ook Home Assistant om de Zappi in de juiste modus te zetten. Deze staat overdag in "Solar Mode" zodat de auto puur op Solar oplaadt. En in de nacht op "Fast" zodat deze van het net kan opladen. Ik gebruik dan wel weer het "Slim Laden" van Tibber, en tot op heden is de auto netjes altijd vol. Deze heb ik dan wel staan op "Optimaliseren voor eigen verbruik".
Toevallig kreeg ik van Tibber vandaag een mailtje over de Homevolt met een Instagram reel erbij: https://www.instagram.com...igsh=MWNnMXV6dThqdXZkOA==
Ondersteuning van Tibber komt later dit jaar voor de ZappiSenaxx schreef op zondag 8 september 2024 @ 23:25:
[...]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Momenteel hebben wij een EV laadpunt (MyEnergi Zappi) die niet compatible is met Grid Rewards dus tot op heden kan ik helemaal nog geen gebruik maken van Grid Rewards.
Ik gebruik dan zelf ook Home Assistant om de Zappi in de juiste modus te zetten. Deze staat overdag in "Solar Mode" zodat de auto puur op Solar oplaadt. En in de nacht op "Fast" zodat deze van het net kan opladen. Ik gebruik dan wel weer het "Slim Laden" van Tibber, en tot op heden is de auto netjes altijd vol. Deze heb ik dan wel staan op "Optimaliseren voor eigen verbruik".
Toevallig kreeg ik van Tibber vandaag een mailtje over de Homevolt met een Instagram reel erbij: https://www.instagram.com...igsh=MWNnMXV6dThqdXZkOA==
Gaat een beetje op en neer hier, maar gisteren verdiende ik 8 euro met zo'n 20kWh laden.MajaMestreech schreef op zondag 8 september 2024 @ 21:09:
[...]
Ik ben vooral nieuwsgierig of de Grid Rewards beter werken bij de Homevolt dan te lezen is over het laden van de EV.
Leeg
Ik overweeg tzt ook de Homevolt en was even benieuwd naar twee zaken. Iemand enig idee hoeveel het apparaat 'uitsteekt' zodra hij bevestigd is aan de muur? Wil hem graag naast mijn laadpaal, maar benieuwd hoeveel hij nou daadwerkelijk uitsteekt in cm.
Tweede is de kabels tot de meterkast. Dat is bij mijn laadpaal een meter of 20. Zou dat bij de Homevolt ook kunnen, of is dat te lang?
Tweede is de kabels tot de meterkast. Dat is bij mijn laadpaal een meter of 20. Zou dat bij de Homevolt ook kunnen, of is dat te lang?
De salderingsregeling wordt geheel afgeschaft dus dat betekent geen kWh, belasting en BTW meer salderen.Dani86 schreef op zondag 8 september 2024 @ 21:39:
[...]
Thanks, maar ben benieuwd of je de BTW en Belasting kan blijven "salderen" nadat de salderingsregeling is afgeschaft wanneer je de stroom alleen opslaat en weer teruglevert.
Bij een vast en variabel contract dient de leverancier een terugleververgoeding van 80% (??) van je kale stroomtarief (dus zonder belasting en BTW) te betalen voor jouw teruggeleverde stroom. Bij een dynamisch tarief is de terugleververgoeding gelijk aan het afgenomen tarief.
De afmetingen van de Homevolt zijn als volgt: 1.743 mm hoog, 525 mm breed, en 275 mm diep.DaannO schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:09:
Ik overweeg tzt ook de Homevolt en was even benieuwd naar twee zaken. Iemand enig idee hoeveel het apparaat 'uitsteekt' zodra hij bevestigd is aan de muur? Wil hem graag naast mijn laadpaal, maar benieuwd hoeveel hij nou daadwerkelijk uitsteekt in cm.
Lengte van de kabel kan prima 20 meter zijn, zelfs langer. Alleen zul je dikkere kabels moeten gebruiken. Hiervoor zijn formules voor, maar gezien de volgens mij 6kw omvormer in de homevolt zit je met een 4mm2 kabel goed.
Zojuist de bevestiging gekregen dat mijn groepenkast goedgekeurd is. Ik ben benieuwd hoeveel tijd ze nodig hebben om terplaatse te kijken naar de installatiemogelijkheden.
Super, dankjewel!rbnw schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:49:
[...]
De afmetingen van de Homevolt zijn als volgt: 1.743 mm hoog, 525 mm breed, en 275 mm diep.
Lengte van de kabel kan prima 20 meter zijn, zelfs langer. Alleen zul je dikkere kabels moeten gebruiken. Hiervoor zijn formules voor, maar gezien de volgens mij 6kw omvormer in de homevolt zit je met een 4mm2 kabel goed.
Iemand ergens een berekening gevonden hoe snel de batterij zich terug verdiend als je zonnepanelen hebt en een elektrische auto?
Ik zou heel graag die berekening willen maken, maar er zijn veel variabelen en zou niet weten hoe je die precies zou moeten uitrekenen. Ik denk onder andere aan de elektra prijs, hoeveel je laadt, hoeveel je opwekt.DaannO schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:35:
[...]
Super, dankjewel!
Iemand ergens een berekening gevonden hoe snel de batterij zich terug verdiend als je zonnepanelen hebt en een elektrische auto?
Solar Concept komt bij mij de 19e op locatie kijken. Dat verloopt dan toch wel vlot en zoals gehoopt!
Waarschijnlijk lag je na het beoordelen weer bovenop de stapelGuiltyNL schreef op donderdag 12 september 2024 @ 17:46:
Solar Concept komt bij mij de 19e op locatie kijken. Dat verloopt dan toch wel vlot en zoals gehoopt!
Net even gekeken en hier nog geen e-mail van Solar Concept.
zon berekening bestaat nietDaannO schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:35:
[...]
Super, dankjewel!
als je een elektrische auto hebt..
als je zonnepanelen hebt
als de tarieven ieder uur wisselen
als regel en wetgeving veranderen ieder jaar
als wilders aan de macht is
begrijp zelf wat je zegt?
als de zon maar schijnt en je de fiets pakt..
[ Voor 12% gewijzigd door boyette op 13-09-2024 00:07 ]
Zoals ik het begrijp staat het los van elkaar. Terugverdientijd is onafhankelijk van het hebben van panelen of EV of niet, tenzij je kiest voor de modus "Zelfvoorziening" ipv "Inkomsten". Meeste winst zit op de onbalans markt. Wacht, ik pak mijn glazen bol even. Ik ben over 5 jaar terugDaannO schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:35:
[...]
Super, dankjewel!
Waar heb je de 1743mm vandaan? Volgens de Tibber Site is hij 1350mm. 135 CM zou bij mij passen namelijk, 174CM niet...rbnw schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:49:
[...]
De afmetingen van de Homevolt zijn als volgt: 1.743 mm hoog, 525 mm breed, en 275 mm diep.
Ik heb vandaag ook met Solar Concepts contact gehad en die komen 24 september voor de schouw.
Hierbij het antwoordbalk schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:50:
[...]
Zoals ik het begrijp staat het los van elkaar. Terugverdientijd is onafhankelijk van het hebben van panelen of EV of niet, tenzij je kiest voor de modus "Zelfvoorziening" ipv "Inkomsten". Meeste winst zit op de onbalans markt. Wacht, ik pak mijn glazen bol even. Ik ben over 5 jaar terug
Ik neem de gok wel. Heb 5 jaar de tijd en ik hoop dat het dan nog te doen is allemaal.
Los van dat alles, vind ik het ook gewoon leuk. Hier alleen in afwachting van evt verbouwingsplannen en praktische locatie.
Leeg
Het is ook nooit goed hé. Zonnepanelen wel of niet, batterij wel of niet, warmtepomp wel of niet. Alles lijkt wel niet goed te zijn wat de consument doet.DaannO schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 21:20:
[...]
Hierbij het antwoordhttps://nos.nl/l/2537135
Als het aan de netbeheerders ligt moeten we vooral lekker niets doen lijkt het wel.
HeheDaannO schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 21:20:
[...]
Hierbij het antwoordhttps://nos.nl/l/2537135
Ik begrijp ook niet helemaal wat er met de business case gebeurt wanneer saldering er uit gaat, in het geval van handelen op de onbalans markt.
En zou je straks een deel van je batterij mogen gebruiken om je eigen zonnestroom op te slaan?
Ik twijfel nog. Ook omdat ik een kabel moet trekken naar mijn schuur, onder een openbare stoep door. Daar mag je zelf niet zomaar iets aanleggen natuurlijk.
Daar zou ik het juist voor gebruiken. Bijvoorbeeld als onze EV niet thuis is zou ik toch die stroom graag willen opslaan i.p.v. terugleveren. Dan kan ik die 13,3 kW bijvoorbeeld daarvoor inzetten i.p.v. dat ik deze in de avond duur moet inkopen zodat ik de volgende dag weer een volle auto heb.balk schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:49:
[...]
Heheik had het ook gezien ja. Deels wel waar vrees ik. Elke batterij die er bij komt maakt alle andere batterijen een klein beetje minder rendabel omdat de capaciteit om onbalans op te heffen steeds groter wordt.
Ik begrijp ook niet helemaal wat er met de business case gebeurt wanneer saldering er uit gaat, in het geval van handelen op de onbalans markt.
En zou je straks een deel van je batterij mogen gebruiken om je eigen zonnestroom op te slaan?
Ik twijfel nog. Ook omdat ik een kabel moet trekken naar mijn schuur, onder een openbare stoep door. Daar mag je zelf niet zomaar iets aanleggen natuurlijk.
Wanneer heb jij besteld? Ben even benieuwd hoe lang ik evt. nog moet wachten. correctie: Ik zie net dat jij de winnaar bent van de gratis homevolt.Senaxx schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 23:05:
Ik heb vandaag ook met Solar Concepts contact gehad en die komen 24 september voor de schouw.
[ Voor 11% gewijzigd door Wesleymaur op 16-09-2024 09:09 ]
Wanneer heb jij besteld?GuiltyNL schreef op donderdag 12 september 2024 @ 17:46:
@Wesleymaur Ik heb 12 augustus besteld.
Vandaag bericht gehad, ze komen de 19e ook bij ons kijkenGuiltyNL schreef op donderdag 12 september 2024 @ 17:46:
Zojuist de schouw gehad, was binnen 10 minuten gepiept. Plek in de garage bekeken en nagemeten, meterkast nog een keer gecontroleerd en dat was het.
Ik moet wel zelf zorgen voor het graafwerk in de tuin van de schuur naar de meterkast. Ik hoor als het goed is in de komende week de offerte en de installatieplanning. Installatie zal eind oktober zijn naar waarschijnlijkheid.
Ik moet wel zelf zorgen voor het graafwerk in de tuin van de schuur naar de meterkast. Ik hoor als het goed is in de komende week de offerte en de installatieplanning. Installatie zal eind oktober zijn naar waarschijnlijkheid.
Offerte is dan de standaard prijs op de website neem ik aan? Of hebben ze bij jou al zaken gevonden die afwijken van een standaard installatie?GuiltyNL schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:43:
Zojuist de schouw gehad, was binnen 10 minuten gepiept. Plek in de garage bekeken en nagemeten, meterkast nog een keer gecontroleerd en dat was het.
Hier ook iemand langs geweest. Inderdaad de meterkast bekeken en locatie van de accu bekeken (onder de trap) en was prima. Geen graafwerk in mijn geval want de meterkast zit tegenover de trap dus alleen 2 gaatjes boren in de vloer.
Op naar de volgende stap..!
Geen meerkosten inderdaad!CopyCatz schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:03:
[...]
Offerte is dan de standaard prijs op de website neem ik aan? Of hebben ze bij jou al zaken gevonden die afwijken van een standaard installatie?
Ik hoorde van een Tibber medewerker dat er 5m kabel inbegrepen is. Heeft iemand al meer moeten betalen?
Hebben jullie een mail gekregen alvorens de afspraak werd gemaakt voor de schouw?
Yup, en daar staat een link in om de afspraak te bevestigenWesleymaur schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:40:
Hebben jullie een mail gekregen alvorens de afspraak werd gemaakt voor de schouw?
Vanmorgen ook de schouw gehad. Wij gaan de accu buiten tegen de garagemuur plaatsen. Kabel gaat via een loze leiding naar de garage en van daar naar buiten. Is meer dan 5 meter maar geen graafwerkzaamheden. We gaan de aanbieding afwachten.Gies123 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:09:
Hier ook iemand langs geweest. Inderdaad de meterkast bekeken en locatie van de accu bekeken (onder de trap) en was prima. Geen graafwerk in mijn geval want de meterkast zit tegenover de trap dus alleen 2 gaatjes boren in de vloer.
Er werd verteld dat er nu 7 homevolts door hun geïnstalleerd zijn en dat er een nieuwe zending besteld is. Hij kon geen uitspraken doen over een exacte leverdatum.
Hmm, ik moet de prijs nog krijgen, maar mijn kabel gaat eerder 20 meter zijn: van de garage naar de voorkant van het huis.
Wat ik trouwens gek vind, waarom ondersteunt dat ding geen 'Island-mode'? Hoe moeilijk is het om dat te maken? Apparaat is 3 fasen, dus lijkt me makkelijk en vanzelfsprekend om ervoor te zorgen dat je huis door blijft draaien als de stroom uitvalt.
En ja, dat is misschien zeldzaam, maar het geeft je wel veel meer het gevoel van onafhankelijkheid. Zelfs als er echt iets geks gebeurt in de wereld, vind ik het een aardig idee dat ik met mijn batterij + zonnepanelen nog iets van stroom heb.
Wat ik trouwens gek vind, waarom ondersteunt dat ding geen 'Island-mode'? Hoe moeilijk is het om dat te maken? Apparaat is 3 fasen, dus lijkt me makkelijk en vanzelfsprekend om ervoor te zorgen dat je huis door blijft draaien als de stroom uitvalt.
En ja, dat is misschien zeldzaam, maar het geeft je wel veel meer het gevoel van onafhankelijkheid. Zelfs als er echt iets geks gebeurt in de wereld, vind ik het een aardig idee dat ik met mijn batterij + zonnepanelen nog iets van stroom heb.
Heb ooit ergens meegekregen datdat niet toegestaan is. Ga het eens opzoekenGuiltyNL schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:39:
Hmm, ik moet de prijs nog krijgen, maar mijn kabel gaat eerder 20 meter zijn: van de garage naar de voorkant van het huis.
Aha, ChatGPT zegt het volgende erover:
Klopt, het gebruik van "Island Mode" voor thuisbatterijen is in Nederland en veel delen van Europa niet zondermeer toegestaan vanwege verschillende regelgevingen en veiligheidsrichtlijnen. Island Mode houdt in dat een thuisbatterij zelfstandig het elektriciteitsnet van een huishouden kan voeden, losgekoppeld van het openbare stroomnet, bijvoorbeeld tijdens een stroomstoring.
De belangrijkste reden waarom Island Mode beperkt is, heeft te maken met de netbeheerder en de veiligheid van het elektriciteitsnet. Wanneer een woning in Island Mode werkt en onverwachts weer verbinding maakt met het net (bijvoorbeeld als de stroom terugkomt), kan dit gevaarlijke situaties veroorzaken, zoals het voeden van het net terwijl monteurs aan het werk zijn om storingen te verhelpen.
Bovendien zijn er in veel Europese landen, waaronder Nederland, strikte regels met betrekking tot teruglevering van stroom en de integratie van energieopslag met het net. Deze regels zijn ontworpen om ervoor te zorgen dat systemen op een veilige en gecoördineerde manier werken.
Sommige landen vereisen daarom dat thuisbatterijen en zonnepanelen met bepaalde beveiligings- en synchronisatiemechanismen worden uitgerust om Island Mode te voorkomen of om het op een gecontroleerde manier te gebruiken. Voor Island Mode moet de installatie vaak voldoen aan extra normen en kunnen er specifieke vergunningen of goedkeuringen van de netbeheerder nodig zijn.
Klopt, het gebruik van "Island Mode" voor thuisbatterijen is in Nederland en veel delen van Europa niet zondermeer toegestaan vanwege verschillende regelgevingen en veiligheidsrichtlijnen. Island Mode houdt in dat een thuisbatterij zelfstandig het elektriciteitsnet van een huishouden kan voeden, losgekoppeld van het openbare stroomnet, bijvoorbeeld tijdens een stroomstoring.
De belangrijkste reden waarom Island Mode beperkt is, heeft te maken met de netbeheerder en de veiligheid van het elektriciteitsnet. Wanneer een woning in Island Mode werkt en onverwachts weer verbinding maakt met het net (bijvoorbeeld als de stroom terugkomt), kan dit gevaarlijke situaties veroorzaken, zoals het voeden van het net terwijl monteurs aan het werk zijn om storingen te verhelpen.
Bovendien zijn er in veel Europese landen, waaronder Nederland, strikte regels met betrekking tot teruglevering van stroom en de integratie van energieopslag met het net. Deze regels zijn ontworpen om ervoor te zorgen dat systemen op een veilige en gecoördineerde manier werken.
Sommige landen vereisen daarom dat thuisbatterijen en zonnepanelen met bepaalde beveiligings- en synchronisatiemechanismen worden uitgerust om Island Mode te voorkomen of om het op een gecontroleerde manier te gebruiken. Voor Island Mode moet de installatie vaak voldoen aan extra normen en kunnen er specifieke vergunningen of goedkeuringen van de netbeheerder nodig zijn.
Ik had een mail gekregen om 3 foto's naar Solar Concept toe te sturen, 1 van de gehele meterkast, 1 van de groepen en 1 van de meter.Wesleymaur schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:40:
Maar vanmorgen de schouw gehad en alles was in orde. Hij gaf aan dat het inmiddels iets rustiger was en dat de verwachte installatie tussen de 4 tot 8 weken kan plaatsvinden.
Tnx. Lijkt er dan inderdaad op dat nieuwe bestellingen per december worden geinstalleerd. Wat ik zelf wel verrassend / vreemd vind is dat er vanuit TIbber eigenlijk geen communicatie komt, anders dan alleen de 'bestelling'. Ik zou een mail verwachten waarin het proces met tijdlijnen wordt gedeeld. Je gaat toch een relatief grote verplichting aan.Senaxx schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:55:
[...]
Ik had een mail gekregen om 3 foto's naar Solar Concept toe te sturen, 1 van de gehele meterkast, 1 van de groepen en 1 van de meter.
Maar vanmorgen de schouw gehad en alles was in orde. Hij gaf aan dat het inmiddels iets rustiger was en dat de verwachte installatie tussen de 4 tot 8 weken kan plaatsvinden.
Mee eens! Wel hoor ik regelmatig reclame voor de Homevolt op BNR, maar vanuit Tibber/SolarConcept komt niets. Ik denk dat ze nog heel druk zijn nog met de implementatie van de software en op zich begrijp ik dat wel. Als de software niet goed werkt, krijgen ze heel veel klachten en dat is niet bevorderlijk voor het succes (lees: de sales). Anderzijds zou ik zeggen: installeer die batterijen en breng ze pas online wanneer je er klaar voor bent (desnoods in december). Dan kan de rollout van de hardware nu al beginnen en kan je ook stapsgewijs opschalen met het aanzetten van de thuisaccu's.Wesleymaur schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:44:
[...]
Tnx. Lijkt er dan inderdaad op dat nieuwe bestellingen per december worden geinstalleerd. Wat ik zelf wel verrassend / vreemd vind is dat er vanuit TIbber eigenlijk geen communicatie komt, anders dan alleen de 'bestelling'. Ik zou een mail verwachten waarin het proces met tijdlijnen wordt gedeeld. Je gaat toch een relatief grote verplichting aan.
Óf er is een leveringsprobleem met de accu's, kan ook nog. We gaan het zien, maar ik heb er wel vertrouwen in dat het nu niet meer lang duurt
Vanaf 46:26 over gebruik Homevolt door een van de eerste gebruikers van een (gesponsorde?) homevolt YouTube: Mijn eerste indruk van de HOME...
[ Voor 13% gewijzigd door HaikoW op 26-09-2024 13:06 ]
Hier ook mail gehad van Tibber.
Vandaag ook de schouw gehad, er werd mij zelfs door de meneer van Solar Concept verteld dat ze nog geen enkele homevolt binnen hadden vanwege leveringsproblemen.
Vandaag ook de schouw gehad, er werd mij zelfs door de meneer van Solar Concept verteld dat ze nog geen enkele homevolt binnen hadden vanwege leveringsproblemen.
Ik had al zo mijn twijfels bij dat rogier filmpje uit de tibber mail. Ik wil video's van tweakers waar ie thuis hangt, niet een of andere yup met een mooi verhaal maar nul bewijs dat ie uberhaupt bij hem thuis hangt.
Volgens mij zijn die mannen van Solar Concept gewoon ingehuurde ZZP'ers. Als ik de reacties hier zo lees dan vertellen ze allemaal een ander verhaal.
Grote verzending van Homevolts vanuit Zweden zou toch geen issue moeten zijn? Binnen de Europese Unie, Scandinavische partij, niet vanuit China...
Grote verzending van Homevolts vanuit Zweden zou toch geen issue moeten zijn? Binnen de Europese Unie, Scandinavische partij, niet vanuit China...
Van wat ik begreep uit de comments heeft hij ook een deal met Tibber. Installatie en Homevolt in ruil voor publiciteit. Beetje ook zoals Tweakers samen met Tibber heeft.CopyCatz schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 21:05:
Ik had al zo mijn twijfels bij dat rogier filmpje uit de tibber mail. Ik wil video's van tweakers waar ie thuis hangt, niet een of andere yup met een mooi verhaal maar nul bewijs dat ie uberhaupt bij hem thuis hangt.
Maar ik zal (i.c.m jullie vragen) wel eerlijk mijn mening geven en uiteraard ook delen van wat ik kan.
Ben jij al wel gebeld?Gies123 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 19:22:
Ik heb hetzelfde bericht gehad![]()
We staan beiden vooraan in de wachtrij
Ik heb de mail ook gehad, maar ik heb ruim een week geleden de schouw al gehad. Volgende week ontvang ik de definitieve offerte. Dus tussen de schouw en de offerte zit nog 1,5 a 2 weken.
Nee ik ben nog niet gebeld. Wel de schouw gehad op 19 september. In afwachting van een offerte. Hopelijk volgende week.
Niet gebeld, wel de schouw gehad? Zijn ze gewoon op de bonnefooi naar je toegekomen? Ik zou verwachten dat ze eerst bellen voordat ze langskomen?Gies123 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 19:37:
[...]
Nee ik ben nog niet gebeld. Wel de schouw gehad op 19 september. In afwachting van een offerte. Hopelijk volgende week.
@Wesleymaur Nee, je krijgt een voorstel voor een datum per mail. Daar kan je mee akkoord gaan door op de link te klikken. Ook kun je het afwijzen om zo een andere datum te krijgen.
Dat idee had ik ook. Kerel kwam bij mij langs in een donkergrijs busje zonder reclame erop. Hij had ook geen bedrijfskleding aan. Zou je anders wel verwachten.Wesleymaur schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 21:23:
Volgens mij zijn die mannen van Solar Concept gewoon ingehuurde ZZP'ers. Als ik de reacties hier zo lees dan vertellen ze allemaal een ander verhaal.
Solarconcepts heeft ook de panelen in ons nieuwbouwproject geleverd. De man die bij ons de schouw kwam doen vertelde dat hij al eens eerder bij ons binnen was geweestGuiltyNL schreef op zondag 29 september 2024 @ 09:21:
[...]
Dat idee had ik ook. Kerel kwam bij mij langs in een donkergrijs busje zonder reclame erop. Hij had ook geen bedrijfskleding aan. Zou je anders wel verwachten.
Bij mij kwam een super aardige gast met bedrijfskleding waar SolarConcept op stond. Helemaal prima. Busje heb ik niet op gelet.GuiltyNL schreef op zondag 29 september 2024 @ 09:21:
[...]
Dat idee had ik ook. Kerel kwam bij mij langs in een donkergrijs busje zonder reclame erop. Hij had ook geen bedrijfskleding aan. Zou je anders wel verwachten.
Ik heb gister de mail gekregen waarin gevraagd is foto’s van m’n meterkast te delen.
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Die Groene Nerds worden door Tibber gesponsert, voor mij een te hoog WC-eend gehalte.Apoca schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 09:12:
YouTube: Alles over de TIBBER HOMEVOLT thuisbatterij ⚡🔋
De Groene Nerds Podcast over de Homevolt
Klopt, maar goed er nog niet echt veel informatie te verkrijgen dus dan moeten we maar even door de fluffy marketing heen prikkenPrisma16 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:54:
[...]
Die Groene Nerds worden door Tibber gesponsert, voor mij een te hoog WC-eend gehalte.
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Dat is waar, maar ze hebben ook al de batterij van Zonneplan en Sessy in gebruik (gehad) en heb het net gekeken en vind het WC eend gehalte ook wel meevallen.Prisma16 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:54:
[...]
Die Groene Nerds worden door Tibber gesponsert, voor mij een te hoog WC-eend gehalte.
Er ontbreekt wat diepte in het verhaal. Hopelijk is er in de volgende podcasts wat meer info over wat er mee kan. In de volgende komt iemand van HomeVolt langs.
Overigens: ik heb volgende week vrijdag de technische schouw voor de plaatsing.
Overigens: ik heb volgende week vrijdag de technische schouw voor de plaatsing.
[ Voor 12% gewijzigd door Wesleymaur op 05-10-2024 08:25 ]
Ik heb gisteren met Tibber gesproken (i.v.m. de Tweakers actie) en als alles goed gaat is het de bedoeling dat de Homevolt eerste week van november geinstalleerd gaat worden. Dit natuurlijk onder voorbehoud van beschikbaarheid.
24 september heb ik de schouw gehad en alles was in orde.
24 september heb ik de schouw gehad en alles was in orde.
Al wachtende op de eerste reviews van de Homevolt: Waarom levert een energieleverancier als Tibber een eigen thuisbatterij? Waarin zitten hiermee hun verdiensten, behalve wat winst op het apparaat? Immers, een energieleverancier maakt winst door stroom te verkopen. Door een thuisbatterij kunnen klanten met zonnepanelen hun eigen opgewerkte stroom meer verbruiken, dus minder stroom kopen. De dynamische prijzen helpen bij de onbalans al en wellicht dat de thuisaccu daar nog wat aan kan toevoegen, maar zoveel om daar een thuisaccu voor op de markt te brengen?
Enig idee?
Enig idee?
sowieso is het verdienmodel van tibber niet op de verkoop van stroom gebaseerd en tibbers beleid is er op gericht om gasverbruik zoveel mogelijk te beperken in die strategie past ook een thuisaccu.MajaMestreech schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 23:39:
Al wachtende op de eerste reviews van de Homevolt: Waarom levert een energieleverancier als Tibber een eigen thuisbatterij? Waarin zitten hiermee hun verdiensten, behalve wat winst op het apparaat? Immers, een energieleverancier maakt winst door stroom te verkopen. Door een thuisbatterij kunnen klanten met zonnepanelen hun eigen opgewerkte stroom meer verbruiken, dus minder stroom kopen. De dynamische prijzen helpen bij de onbalans al en wellicht dat de thuisaccu daar nog wat aan kan toevoegen, maar zoveel om daar een thuisaccu voor op de markt te brengen?
Enig idee?
Tibber verkoop ook elektrische kachels bijvoorbeeld die via hun eigen app te bedienen zijn.
Zo te zien zit er aardig wat marge op zo'n thuisbatterij, dus op de kleine schaal waarop tibber opereert icm het streven van deze club is dat waarschijnlijk nog interessant. Ik ben meer benieuwd of ze dit nog gaan doorzetten gezien de marktsituatie. Ik ben nog best wel geïnteresseerd in een thuisbatterij maar dan wel bij een partij die er ook voor gaat.MajaMestreech schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 23:39:
Enig idee?
Het hele traject verloopt nogal stroef. Op 12 augustus heb ik de bestelling geplaatst, weken later kreeg ik pas de mail voor de foto’s en op 19 september vond de schouw plaats. Dat is verre van een snelle doorlooptijd, zeker als je bedenkt dat de schouw in minder dan 10 minuten klaar was.
Ruim twee weken later ontving ik eindelijk de 'aanbieding', maar dit was simpelweg de prijs die al op de site van Tibber stond. Bovendien had ik twee batterijen besteld, terwijl er in de aanbieding maar één batterij stond vermeld. Ik heb de aanbieding daarom afgewezen en direct afgelopen vrijdag een mail gestuurd. Nu is het weer afwachten op een reactie.
Ik denk niet dat Tibber hier veel mee te maken heeft, maar Solar Concepts werkt gewoon erg traag. De monteur die bij de schouw kwam, wist niet eens dat het om twee batterijen ging. Ik heb dat toen nog eens benadrukt. Hij sprak echter over één grondkabel en één groep, terwijl Tibber later aangaf dat elke batterij een eigen kabel en groep nodig heeft.
Ben benieuwd wanneer de batterijen uiteindelijk geïnstalleerd worden!
Ruim twee weken later ontving ik eindelijk de 'aanbieding', maar dit was simpelweg de prijs die al op de site van Tibber stond. Bovendien had ik twee batterijen besteld, terwijl er in de aanbieding maar één batterij stond vermeld. Ik heb de aanbieding daarom afgewezen en direct afgelopen vrijdag een mail gestuurd. Nu is het weer afwachten op een reactie.
Ik denk niet dat Tibber hier veel mee te maken heeft, maar Solar Concepts werkt gewoon erg traag. De monteur die bij de schouw kwam, wist niet eens dat het om twee batterijen ging. Ik heb dat toen nog eens benadrukt. Hij sprak echter over één grondkabel en één groep, terwijl Tibber later aangaf dat elke batterij een eigen kabel en groep nodig heeft.
Ben benieuwd wanneer de batterijen uiteindelijk geïnstalleerd worden!
Toen de ene presentator er eentje nodig had waren ze Zonneplan in een serie aan het pluggen rondom de Nexus. Nu heeft de ander er eentje en zijn ze Tibber aan het promoten (hoewel hij eerst ook al Sessy had) wat je mist is beetje cohesie en kritisch vergelijken van batterijen daar.Prisma16 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:54:
[...]
Juist voor iemand die een Sessy had/heeft hangen (of zelfs 3) zou je verwachten dat er een fatsoenlijk vergelijk tussen 2 producten zou komen en dan ook met zijn co-host tegen de Zonneplan Nexus. Dat dat ontbreekt maakt het voor mij een verkapte advertorial.
Hoewel het een geinige podcast is voor op de achtergrond merk je dat de mannen niet altijd even goed zijn voorbereid, vond deze aflevering ook wel erg veel ge-'euhhhh' van diegene met de Tibber Homevolt thuis.
Ik vermoed dat ze hiermee hun eigen onbalans kosten willen minimaliseren. Ze kunnen, door hun eigen netwerk te sturen, hun eigen onbalans wegwerken met deze accus. Daardoor hebben ze een meer voorspelbare marge en zouden ze dus de vergoeding die wij betalen kunnen verlagen, en dus meer klanten trekken.MajaMestreech schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 23:39:
Enig idee?
Dat is inderdaad het leuke aan deze podcast, niets voorbereiden, microfoons open en gaan lullen.Sander schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:36:
[...]
Hoewel het een geinige podcast is voor op de achtergrond merk je dat de mannen niet altijd even goed zijn voorbereid........
Das leuk, als je de kennis hebt, maar daar merk je dat ze technisch niet al te sterk onderlegd zijn en het daar moeten hebben van voorbereiding.Prisma16 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:59:
[...]
Dat is inderdaad het leuke aan deze podcast, niets voorbereiden, microfoons open en gaan lullen.
Weet iemand die al besteld heeft toevallig hoeveel ruimte je moet aanhouden rondom de batterij? Of is dat bij de HomeVolt geen ding? Ik heb eerder gekeken naar de batterijen van SolarEdge, dat was een mooie optie maar naast de kast zelf moest je officieel nog best veel ruimte rondom de kast reserveren zodat het systeem zijn warmte kwijt kan. Dat bepaalt in mijn situatie waar ik hem wel of niet kan ophangen.
Tijdens de schouw leek daar niet heel kristisch naar gekeken te worden in mijn geval.
Ik heb nu de juiste aanbieding ontvangen. Over ongeveer twee weken hoor ik wat de installatieplanning gaat zijn. Ze plannen vanaf 1 november, omdat de levering van batterijen vertraagd is.
Ik heb nu de juiste aanbieding ontvangen. Over ongeveer twee weken hoor ik wat de installatieplanning gaat zijn. Ze plannen vanaf 1 november, omdat de levering van batterijen vertraagd is.
Bij mij heeft de schouw plaatsgevonden. Ging heel snel. Het door mij voorgestelde kabeltraject werd wat gelaten ontvangen en er werd gewezen op de risico's van deze oplossing. Ik ben benieuwd waar ze mee gaan komen. Verwacht er eerlijk gezegd niet echt creatieve oplossingen van.
Ik vergelijk dit ook met de installatie van mijn laadpaal. Hier was ook wat creativiteit voor nodig, maar die installateur dacht heel goed mee en gaf duidelijk te kennen nergens voor terug te deinzen en een hoop slimme maniertjes te hebben om het voor elkaar te krijgen. De schouw voor de HomeVolt gaf mij dit gevoel niet.
Mogelijk ga ik zelf wat voorbereidend werk uitvoeren zodat de installatie wel op mijn manier kan worden gedaan.
Ik vergelijk dit ook met de installatie van mijn laadpaal. Hier was ook wat creativiteit voor nodig, maar die installateur dacht heel goed mee en gaf duidelijk te kennen nergens voor terug te deinzen en een hoop slimme maniertjes te hebben om het voor elkaar te krijgen. De schouw voor de HomeVolt gaf mij dit gevoel niet.
Mogelijk ga ik zelf wat voorbereidend werk uitvoeren zodat de installatie wel op mijn manier kan worden gedaan.
Ik heb net dit topic pas gevonden. 3 weken geleden is er geschouwd, nu is het afwachten op de plaatsing van de 13.3kWh batterij.
Ik heb een paar vragen:
1) om gridrewards te verdienen met de homevolt, heb je daar de Pulse P1 voor nodig? Of communiceert de homevolt rechtstreeks met Tibber?
2) wat is de beste manier om ROI te na te rekenen?
Ik heb een paar vragen:
1) om gridrewards te verdienen met de homevolt, heb je daar de Pulse P1 voor nodig? Of communiceert de homevolt rechtstreeks met Tibber?
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
1. Die krijg je er bij als het goed isJackBol schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:02:
Ik heb net dit topic pas gevonden. 3 weken geleden is er geschouwd, nu is het afwachten op de plaatsing van de 13.3kWh batterij.
Ik heb een paar vragen:
2. Vrij lastig. Voor meer info, zie deze thread: Het Zonneplan Nexus Thuisbatterij topic - deel 2
Iemand nog recente ervaring met tijden tussen schouw en daadwerkelijke installatie? Op de site van Tibber stond januari, maar is nu weer aangepast naar december zag ik.
Ff informeren naar de actuele tijdsvenblom schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:21:
Iemand nog recente ervaring met tijden tussen schouw en daadwerkelijke installatie? Op de site van Tibber stond januari, maar is nu weer aangepast naar december zag ik.
Maar je hebt de aanvraag nog niet gedaan dan? Er wordt vrij snel contact opgenomen
Nu ben ik klant bij Tibber, en zit aan de homevolt te denken. Hoe hebben jullie de btw teruggave geregeld en de eventuele btw aangifte ed
Ik heb die service voor €100 erbij gekocht. Dit gaat een gebed zonder einde zijn.berry76 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:14:
Nu ben ik klant bij Tibber, en zit aan de homevolt te denken. Hoe hebben jullie de btw teruggave geregeld en de eventuele btw aangifte ed
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
JackBol schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:16:
[...]
Ik heb die service voor €100 erbij gekocht.
[...]
Ik heb die service voor €100 erbij gekocht.
Waarom denk je dat?Dit gaat een gebed zonder einde zijn.
Jawel, woensdag schouw. Maar ben benieuwd hoe lang ik dan nog ongeveer moet wachten tot daadwerkelijke installatie.
boyette schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:29:
[...]
Ff informeren naar de actuele tijd
Maar je hebt de aanvraag nog niet gedaan dan? Er wordt vrij snel contact opgenomen