Dit topic in 2 dagen van begin tot eind helemaal doorgelezen.
Erg interessant om te zien hoe de gemiddelde perceptie van het product verschillende fases doorloopt. Van enthousiast en positief naar negatief en wantrouwend naar de producent toe.
Iets wat trouwens grotendeels had kunnen voorkomen worden door transparantere en meer pro actieve communicatie. Dat zal tibber zelf ook wel snappen waardoor de cynist in mij denkt dat het product er in de realiteit qua software ontwikkeling er slechter voor staat dan het lijkt.
Dat gezegd hebbende denk ik dat deze accu nog steeds wel enig bestaansrecht heeft. De (werkend of niet) features zijn interessant genoeg voor mij er toch naar blijven te kijken.
Wat me nu vooral tegen houdt is de prijs. Er zijn andere oplossingen die ook op variabele tarieven icm met eigen verbruik (zonnestroom) in kunnen spelen waarbij de prijs een stuk lager ligt dan €730/kwh. En afgaande op de tot nu toe behaalde resultaten van de tibber accu doen die oplossingen het ook een stuk beter.
Maar die oplossingen zijn imo net wat te hands on qua installatie en setup. Ik heb geen uitgebreide home assistant instance draaien bijvoorbeeld en heb ook niet veel trek dat op te tuigen en uit te zoeken. De relatief simpele setup van de HV en integratie in de tibber app is een aantrekkelijk idee zelfs voor een (al erg drukke) tweaker als ik.
En dan mag het product wel een klein beetje duurder zijn dan de concurrentie. Echter moeten de beloofde features wel werken. En nog belangrijker, het product moet zijn basis functionaliteit eigenlijk zo goed als foutloos doen.
@
Gies123 en @
JackBol super tof dat jullie je dashboards delen. Eigenlijk mis ik nog een percentage uptime. Of kijk ik daar overheen?
@
Backpacker ik weet dat je 'slechts' een SD medewerker bent (unsung hero wat mij betreft trouwens) maar zou je de zorgen over de communicatie kunnen doorgeven? Tweakers zijn meestal ambassadeurs binnen hun kring met zulke relatief nieuwe technieken dus hun mening en perceptie van een product zijn van zwaarwegend belang. Iets wat Tibber zich vast wel beseft.
Blijft nog 1 vraag over aan de rest van de HV gebruikers die hier nog meelezen: zouden jullie de aanschaf opnieuw doen als de prijs rond de €600/kwh zou zitten? Wetende wat je nu weet met het vertrouwen dat Tibber tot nu toe heeft opgebouwd of weg gespeeld?
Wie goed doet, die goed ontmoet.