Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:16
m-ruiter227 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:47:
Alles zit goed. Is ook weinig wat met de klemmen zomaar los kan schieten.

Tibber reacties duren eeuwen , sluiten de chats met het is opgelost.
De rugzak houdt zich wijselijk ook stil hier de laatste tijd , gok dat het Homevolt project een intern fiasco aan het worden is met de problemen op ieder vlak.

Naja we hoeven ons geen zorgen te maken bij een brievenbus bedrijf op een fictief Herengracht adres >:)
Kan best wel eens meevallen..

Die paar problemen die hier gemeld worden op duizenden apparaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 10:17
Duizenden ... Dat zal een flinke natte droom voor ze zijn denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:26
Weet niet of deze al eens gedeeld had maar misschien kan je hem eens door de setup heen drukken? In service mode zetten en

https://install.homevolt....e&step=SCAN_QR_CODE_INTRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liudger
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-08 12:17
Die van mij heeft ook weer dezelfde storing. @Backpacker komt de firmware versie die dit zou verhelpen snel uit? Gisteren met negatief tarief deed de batterij het gelukkig nog wel.

Ik hoop inderdaad dat ze met roadmap komen voor de problemen die er zijn en wanneer deze opgelost worden.
m-ruiter227 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:36:
Weer even een status update. Gisteren weer een
niets uitlegende mail van Tibber ontvangen dat het probleem weer is opgelost.

Nog geen 24 uur later .......

Weer in storing .............

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
Lijkt er ook op dat ze een restore op filesystem niveau moeten doen.

Ik heb ter controle een aantal files geplaatst. Deze zijn verdwenen en een aantal oude files die gewist waren zijn spontaan terug.

Het lijkt dus op een houtje touwtje oplossing met een soort filesystem recovery of ze hebben weer een backup die ze bij een eerdere storing hebben getrokken terug gezet.

Hij laad weer even , geen terugkoppeling van Tiber of de officiële in gebreke stelling. Maar daar hebben ze 24 uur voor en de leesbevestiging is ontvangen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LukeVrd
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 26-08 15:02
m-ruiter227 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:47:
Alles zit goed. Is ook weinig wat met de klemmen zomaar los kan schieten.

Tibber reacties duren eeuwen , sluiten de chats met het is opgelost.
De rugzak houdt zich wijselijk ook stil hier de laatste tijd , gok dat het Homevolt project een intern fiasco aan het worden is met de problemen op ieder vlak.

Naja we hoeven ons geen zorgen te maken bij een brievenbus bedrijf op een fictief Herengracht adres >:)
Heel vervelend dat je zoveel last ondervindt, maar je behoort volgens mij echt wel tot een select gezelschap. Ik zou ze gewoon een formele ingebrekestelling sturen en dan kijken wat er gebeurt. Google maar eens op non-conformiteit, dan kom je wel wat helpende sites tegen. Gewoon even met het gestrekte been erin en kijken wat er dan gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 14:33
m-ruiter227 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:28:
Lijkt er ook op dat ze een restore op filesystem niveau moeten doen.

Ik heb ter controle een aantal files geplaatst. Deze zijn verdwenen en een aantal oude files die gewist waren zijn spontaan terug.

Het lijkt dus op een houtje touwtje oplossing met een soort filesystem recovery of ze hebben weer een backup die ze bij een eerdere storing hebben getrokken terug gezet.

Hij laad weer even , geen terugkoppeling van Tiber of de officiële in gebreke stelling. Maar daar hebben ze 24 uur voor en de leesbevestiging is ontvangen :)
Geen idee of je rechtsbijstand hebt, maar zo ja, misschien is tijd om dit bij ze aan te melden :). Ik heb destijds een jaar lopen hannesen met een aannemer, met de rechtsbijstand was het binnen een maand opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
Selecte groepje valt denk ik wel tegen . Heb van 6 gebruikers hier op tweakers al pbs met zelfde probleem dat ook telkens terugkomt de afgelopen weken. Dan hebben we het nog niet eens over de mensen die geen techneuten zijn en het nog niet eens door hebben en de overige die niet op tweakers zitten.

Maar de kennisgeving van in gebreken hebben ze al ontvangen . En rechtsbijstand heb ik niet nodig met een legal team in eigen ruif 😉

[ Voor 5% gewijzigd door m-ruiter227 op 29-04-2025 21:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
@m-ruiter227
Vooropgesteld is het natuurlijk heel erg vervelend dat dezelfde bug telkens bij je terugkwam en dat het technisch een lastige bug is (en hopelijk was) om op te lossen. Dit komt temeer omdat die juist bij maar heel weinig gebruikers voorkomt, namelijk ruim minder dan 1%. Ik mag helaas geen bedrijfsgevoelige info delen maar er zijn al vele duizenden HV’s geïnstalleerd (in Zweden wordt de HV ook al door een andere partij verkocht). Dat die bug zo weinig voorkomt maakt het gelijk ook weer lastiger om de oorzaak te achterhalen.

Het is een technisch complex product waarbij de firmware van de omvormer, EMS/BMS en ECU allemaal naadloos met elkaar moet samenwerken. Ik lees dat je denkt dat je Chinese batterij dezelfde techniek heeft en meer opbrengt maar dat durf ik te betwijfelen.
Vooral qua opbrengt vermoed ik dat je de opbrengsten van het handelen op de day-aheqd-markt niet meeneemt en geen rekening houdt met een eventueel verschil in C-factor

Zoals je weet is er vandaag een firmware update geïnstalleerd door de fabrikant die constant zal worden gemonitord in de komende dagen. En er is je ook al een tegemoetkoming toegezegd zodra duidelijk is dat het probleem is verholpen.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
liudger schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:54:
Die van mij heeft ook weer dezelfde storing. @Backpacker komt de firmware versie die dit zou verhelpen snel uit? Gisteren met negatief tarief deed de batterij het gelukkig nog wel.

Ik hoop inderdaad dat ze met roadmap komen voor de problemen die er zijn en wanneer deze opgelost worden.

[...]
Stuur vooral even een bericht naar support.
Zodra duidelijk is dat de firmware update het probleem definitief verholpen heeft zal die bij iedereen die het probleem had uitgerold worden en met voorrang eerst naar iedereen die dezelfde bug te maken heeft gehad. (Geen idee of jouw probleem precies hetzelfde is als die van @m-ruiter227 )

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Backpacker schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 23:46:
[...]

Stuur vooral even een bericht naar support.
Goede callout inderdaad. Dit topic is niet het support kanaal van Tibber.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:33
Balen dat het zo loopt, @m-ruiter227! Maar ik weet zeker dat ze het probleem bij Tibber gaan tackelen en -zoals ik lees- je compenseren voor de misgelopen rewards/verdiensten. Als positieve side-note zie ik dat de doorloopefficiëntie inmiddels meer dan 87% is, dus zoals verwacht helpt het mooie weer (en daarmee de onbalans in het net) mee om de HV efficiënter te maken.

Ik kijk er naar uit dat de Gridrewards 'echt' worden en dat de API beschikbaar komt zodat we hem via HA/Homey zelf aan kunnen sturen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0kIc84bH2Mihh2Lq9c9W-DmI03Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TdwU4OfgncUYchGPGRAFBmRk.png?f=fotoalbum_large

Homevolt dashboard

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Senaxx
.plan: Hoe bevalt de Homevolt-thuisbatterij van Tibber na vijf maanden?

Ik zag net ineens dat mijn vervolg artikel ook geplaatst is. Dit interview had ik halverwege maart alleen al gegeven dus heeft een tijdje op de plank gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeVrd
Het viel me vandaag op dat bij de status van de omvormer momenteel 'throttled' staat. Dit staat tijdens de hele oplaadcyclus hetzelfde. Weet iemand wat die status betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
Backpacker schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 23:42:
@m-ruiter227
Ik lees dat je denkt dat je Chinese batterij dezelfde techniek heeft en meer opbrengt maar dat durf ik te betwijfelen.
Vooral qua opbrengt vermoed ik dat je de opbrengsten van het handelen op de day-aheqd-markt niet meeneemt en geen rekening houdt met een eventueel verschil in C-factor
ik heb daar 2 x 15kwh lfp accus , 2000 euro per 15kw compartiment (inclusief btw dus je kan terugvorderen hoewel bij zelfbouw de bewijslast van dynamisch handelen een klusje is als je ter controle ertussenuit gepikt wordt ) brandvast en geïntegreerd blus systeem en dubbel uitgerust bms . day ahead is online vaak eerder bekend dan via tibber. omvormer geeft al 3 maanden een rendament van 90% en die complexe berekeningen van de laad en ontlaad momenten en de capaciteit is niet zo complex met een serie advanced flows en betterlogic logic op een homey , maar met een beetje esp prog kennis ook zo daarin te hatseflatsen >:)

c-factor (geen eens een idee wat het mag toevoegen) …… dat interesseert me niet zo veel denk ik gezien de 4500 euro ( komt nog een hybride omvormer van 500 euro van marktplaats bij) , de homeys die ik al heb en de tijd van flows maken snel zijn terugverdient .

maar de s-factor … daar kan ik niet aan tippen. Ook al doet hij het de afgelopen maand niet hangt hij sexyer aan de muur dan de 30kwh die onder de vloer zit.

vandaag heeft homevolt het volgehouden , wie weet lost de firmware van de accus het op. we gaan het zien. zolang homevolt geen api heeft en niet meer kan dan handelen op de prijzen is het niks complex aan het doen.

En die “duizenden” homevolts in de andere landen, die tel ik niet mee. Lijkt me een andere prospect en markt . Of is er daar ook zo weinig progressie gemaakt in de fw en de ondersteuning in de markten waar op gehandeld kan worden ?

Daarnaast vindt ik het nog steeds een schande dat er 13,x vermeld staat .
Kan best maar vermeld dan zoals vele andere 13.x kwh accu waarvan x% laad capaciteit . Daar ben ik dan weer niet de enige in lees ik overal die dat van mening is.

En de firmware die het probleem mogelijk oplost op de accu heeft wel het effect dat de ene accu nu langzamer dan de andere laad en ontlaad.. Raaaaaar

[ Voor 23% gewijzigd door m-ruiter227 op 30-04-2025 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green frog
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 22:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rx4NCKkh218r9Aipw7U7Kfbkvlc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IvFe9LrzsSqu0qDjnBw9PSnW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green frog
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 22:43
bij mij regelmatig bijna 13,3 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
Waarschijnlijk door je verliezen . Daar staat wat er verbruikt is om te laden .
Wat je accu’s bezitten moet je via de webpagina van Homevolt bekijken onder battery . Gok dat je daar op 2 x 6kwh uitkomt 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleymaur
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:40
m-ruiter227 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 20:34:
[...]

En de firmware die het probleem mogelijk oplost op de accu heeft wel het effect dat de ene accu nu langzamer dan de andere laad en ontlaad.. Raaaaaar
Oh jee. Dat heb ik ook. De trage accu wordt bij mij vervangen mid mei.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:02
Dit topic in 2 dagen van begin tot eind helemaal doorgelezen.

Erg interessant om te zien hoe de gemiddelde perceptie van het product verschillende fases doorloopt. Van enthousiast en positief naar negatief en wantrouwend naar de producent toe.

Iets wat trouwens grotendeels had kunnen voorkomen worden door transparantere en meer pro actieve communicatie. Dat zal tibber zelf ook wel snappen waardoor de cynist in mij denkt dat het product er in de realiteit qua software ontwikkeling er slechter voor staat dan het lijkt.

Dat gezegd hebbende denk ik dat deze accu nog steeds wel enig bestaansrecht heeft. De (werkend of niet) features zijn interessant genoeg voor mij er toch naar blijven te kijken.

Wat me nu vooral tegen houdt is de prijs. Er zijn andere oplossingen die ook op variabele tarieven icm met eigen verbruik (zonnestroom) in kunnen spelen waarbij de prijs een stuk lager ligt dan €730/kwh. En afgaande op de tot nu toe behaalde resultaten van de tibber accu doen die oplossingen het ook een stuk beter.

Maar die oplossingen zijn imo net wat te hands on qua installatie en setup. Ik heb geen uitgebreide home assistant instance draaien bijvoorbeeld en heb ook niet veel trek dat op te tuigen en uit te zoeken. De relatief simpele setup van de HV en integratie in de tibber app is een aantrekkelijk idee zelfs voor een (al erg drukke) tweaker als ik.

En dan mag het product wel een klein beetje duurder zijn dan de concurrentie. Echter moeten de beloofde features wel werken. En nog belangrijker, het product moet zijn basis functionaliteit eigenlijk zo goed als foutloos doen.

@Gies123 en @JackBol super tof dat jullie je dashboards delen. Eigenlijk mis ik nog een percentage uptime. Of kijk ik daar overheen?

@Backpacker ik weet dat je 'slechts' een SD medewerker bent (unsung hero wat mij betreft trouwens) maar zou je de zorgen over de communicatie kunnen doorgeven? Tweakers zijn meestal ambassadeurs binnen hun kring met zulke relatief nieuwe technieken dus hun mening en perceptie van een product zijn van zwaarwegend belang. Iets wat Tibber zich vast wel beseft.

Blijft nog 1 vraag over aan de rest van de HV gebruikers die hier nog meelezen: zouden jullie de aanschaf opnieuw doen als de prijs rond de €600/kwh zou zitten? Wetende wat je nu weet met het vertrouwen dat Tibber tot nu toe heeft opgebouwd of weg gespeeld?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

AtlAntA schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 06:54:
@Gies123 en @JackBol super tof dat jullie je dashboards delen. Eigenlijk mis ik nog een percentage uptime. Of kijk ik daar overheen?
Die data heb ik wel in de backend maar niet gevisualiseerd. Ik kan dat wel een keer in het dashboard klussen als het weer regent :)

Edit: even snel uit Influx getrokken, de afgelopen 100 dagen was de uptime 98,6%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qw--bva1lBV61jzk2NMA-tQuNBk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9oZJrATMsOlUMfFjsf9SXpKW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door JackBol op 01-05-2025 08:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wesleymaur
Mooie beschouwing @AtlAntA

In retrospect vind ik de prijs kwaliteit verhouding op dit moment nog tegenvallen. Maar je zegt terecht dat de problemen veelal software gerelateerd zijn alsmede de customer experience matig is.

Voor mij was belangrijk dat ik de accu veilig buiten kan hangen en de intelligentie belofte. Eerste kan, tweede blijft vooralsnog wat uit vind ik.

Het aansturen van de accu door Tibber gebeurt volledig aan de kant van Tibber. Dit betekent dat de accu zelf niets slims doet. Hij wacht gewoon op opdrachten van een stukje software. Er zit dus geen intelligentie in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
AtlAntA schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 06:54:

Je kijkt er niet overheen, maar in mijn geval heeft de HV gewoon een uptime van ~100% (behoudens een stroomstoring vorige week, maar daar kan de Homevolt niets aan doen). Alle data wordt gelogd dus zodra uptime een issue wordt, dan zal ik het dashboard hierop uitbreiden. Tot die tijd kan je er vanuit gaan dat het ding gewoon naar behoren draait :).

Voor mij was het buiten mogen hangen van de HV geen argument van aankoop (want hij hangt binnen), maar juist de flexibiliteit (met name de beloofde API) gaf voor mij de doorslag, naast het feit dat de HV in Zweden gemaakt wordt. Zou ik met de kennis van nu de aankoop weer doen? Ja. In principe heb je er 0,0 omkijken naar en werkt het plug & play, alleen moet je dan wel accepteren dat de HV Gridrewards nog fake zijn, je EV grid rewards gedecimeerd en dat de API er nog niet is. Maar ik heb er vertrouwen in dat Tibber deze issues oplost in de komende maanden. Al met al tevreden met de HV al had ik er qua verdiensten wat meer van verwacht (maar ook dat kan zomaar in de komende zomer beter worden). Eigenlijk kan je pas na 1 jaar een eerlijk oordeel geven over de performance.

Wat ik wel mis in de huidige setup (wat Enphase volgens mij wel heeft) is Island mode. Vorige week dus een flinke stroomstoring hier en dan zou het fijn zijn als je even uit de HV kunt putten. Zeker met de huidige ontwikkelingen in de wereld zou ik island mode een mooie optie vinden. Mocht iemand weten óf en hoe je zoiets kunt bereiken dan hoor ik het heel graag ;)

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Gies123 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:49:
Wat ik wel mis in de huidige setup (wat Enphase volgens mij wel heeft) is Island mode. Vorige week dus een flinke stroomstoring hier en dan zou het fijn zijn als je even uit de HV kunt putten. Zeker met de huidige ontwikkelingen in de wereld zou ik island mode een mooie optie vinden. Mocht iemand weten óf en hoe je zoiets kunt bereiken dan hoor ik het heel graag ;)
Sinds die stroomstoring in Spanje ben ik hier ook wel geïnteresseerd in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordOfThePings
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-09 08:50

LordOfThePings

One Ping To Rule Them All...

JackBol schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:30:
[...]

Sinds die stroomstoring in Spanje ben ik hier ook wel geïnteresseerd in.
Ik meen mij te herinneren dat dit een aanpassing in de meterkast vereist. De batterij moet in dat geval namelijk hard afgekoppeld worden van het net. Batterijen en zonnepanelen die schakelen automatisch uit bij een stroomstoring.
Volgens mij is dit uit veiligheidsredenen: als een monteur aan het net moet werken en batterijen en zonnepanelen blijven aangesloten, dan staat er nog steeds spanning op de lijn (alleen komt die dan niet vanuit het net, maar vanuit de woningen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
LordOfThePings schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:16:
[...]

Ik meen mij te herinneren dat dit een aanpassing in de meterkast vereist. De batterij moet in dat geval namelijk hard afgekoppeld worden van het net. Batterijen en zonnepanelen die schakelen automatisch uit bij een stroomstoring.
Volgens mij is dit uit veiligheidsredenen: als een monteur aan het net moet werken en batterijen en zonnepanelen blijven aangesloten, dan staat er nog steeds spanning op de lijn (alleen komt die dan niet vanuit het net, maar vanuit de woningen).
Dat klopt inderdaad maar de vraag is: welke componenten moet ik in de meterkast installeren om dit te voorkomen (en daarmee op mijn eigen island komen te zitten 8) ).

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
@JackBol @Gies123

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb binnen wel ruimte voor een accu maar ben allergisch voor apparaten die geluid maken. Gezoem, gebrom, geklik etcetera hoeft van mij niet dus ik zou hem dan toch buiten willen hebben.

Is er iets zinnigs te zeggen over de geluidsdruk die het apparaat produceert en over de eventuele efficiëntie verschillen tussen het buiten en binnen hangen?

Ik heb wat rte cijfers hier gelezen die wel enig verschil laten zien maar of dat volledig temperatuur/klimaat gerelateerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

AtlAntA schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 06:18:
Is er iets zinnigs te zeggen over de geluidsdruk die het apparaat produceert
Dat ding hangt buiten op een plek waar ik normaal niet veel kom dus geen idee.
en over de eventuele efficiëntie verschillen tussen het buiten en binnen hangen?
Ik zie dat Gies zo'n 3,5% meer efficiëntie heeft. Die van hem hangt binnen en die van mij buiten. Op koude dagen zorgt die batterij ervoor dat hij boven de 20 of zo blijft dus daar zal het verschil wel in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
AtlAntA schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 06:18:
@JackBol @Gies123

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb binnen wel ruimte voor een accu maar ben allergisch voor apparaten die geluid maken. Gezoem, gebrom, geklik etcetera hoeft van mij niet dus ik zou hem dan toch buiten willen hebben.

Is er iets zinnigs te zeggen over de geluidsdruk die het apparaat produceert en over de eventuele efficiëntie verschillen tussen het buiten en binnen hangen?

Ik heb wat rte cijfers hier gelezen die wel enig verschil laten zien maar of dat volledig temperatuur/klimaat gerelateerd is?
Mijn Homevolt hangt in de trapkast en daar loop ik dagelijks langs, maar het deurtje voor de trapkast gaat niet altijd open. Áls ik bij de HV sta, hoor ik geen gezoem of geklik, het ding is gewoon stil, maar de omvormer geeft wel warmte af en daarom heb ik er zelf een ventilator (2x20cm Noctua) opgezet die koelere lucht geforceerd door de HV kast trekt en daarmee de warmte iets afvoert. Op zich is dat niet nodig want de HV is volgens mij ontworpen om passief gekoeld zijn werk te doen, maar een ventilator die aan- en uitschakelt wanneer nodig leek me niet verkeerd. Op dit moment is het hier onder de trap steeds tussen de 25-35 graden Celsius.

Ik denk dat we pas over 1 jaar echt iets kunnen zeggen over de performance van de Homevolt en wat de mogelijke verschillen zijn tussen buiten en binnen hangen. Uiteraard is dan ook van belang te weten of hij in de volle zon hangt of niet

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Kijk nou eens: in de Homevolt app die op de Homey draait, zie ik toch iets van aansturing van de HV:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/39EQVMCVOHCFuIeOqULxMrHb6iY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wvsgEzmLULudbvOGxrHtSP0T.png?f=fotoalbum_large

https://homey.app/nl-be/app/com.homevolt.local/Homevolt/

[ Voor 190% gewijzigd door Gies123 op 02-05-2025 16:22 ]

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeVrd
Gies123 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 16:06:
Kijk nou eens: in de Homevolt app die op de Homey draait, zie ik toch iets van aansturing van de HV:

[Afbeelding]

https://homey.app/nl-be/app/com.homevolt.local/Homevolt/
Heb je ook iets verder gelezen 8) ?

CONSIDERATIONS & LIMITATIONS
- This app is using the local webserver to poll data.
- This is an unsanctioned, non supported API and may break at any point in time.
- This app is not affiliated with Homevolt/Tibber/Polarium.
- Auth is not supported. Password needs to be disabled on the local web server.
- No scheduling support (yet).
- Pairing (mdns discovery) parses the hostname to detect a Homevolt device and serial number. If you change this pairing will likely fail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
LukeVrd schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 17:33:
[...]

Heb je ook iets verder gelezen 8) ?
Zeker, wat is het probleem 😁?

Het punt waarom ik het nog niet ga proberen is omdat ik dan hoogstwaarschijnlijk de Tibber processen in de wielen rijd waardoor er meer dingen mis kunnen gaan dan me lief is. Mooi is wel dat we nu zelf geautomatiseerd laad- en ontlaadschema’s kunnen maken. Ik vind het een stap in de goede richting.

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Gies123 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 07:26:
[...]

Zeker, wat is het probleem 😁?

Het punt waarom ik het nog niet ga proberen is omdat ik dan hoogstwaarschijnlijk de Tibber processen in de wielen rijd waardoor er meer dingen mis kunnen gaan dan me lief is. Mooi is wel dat we nu zelf geautomatiseerd laad- en ontlaadschema’s kunnen maken. Ik vind het een stap in de goede richting.
Ik vermoed dat het is op dezelfde manier die ik hier een tijd geleden gepost hebt. Je kan een POST naar de homevolt console doen om zo opdrachten te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Senaxx schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 13:24:
[...]

Ik vermoed dat het is op dezelfde manier die ik hier een tijd geleden gepost hebt. Je kan een POST naar de homevolt console doen om zo opdrachten te geven.
Juist en dus zou je dan via HA/Homey de energieprijs kunnen uitlezen en op basis daarvan een laad/ontlaad schema opbouwen en dat naar de Homevolt pushen. Ofwel: op die manier zouden we hem zelf al kunnen aansturen. Ik vind het een mooie eerste stap om de HV zelf te kunnen aansturen (al moet ik het nog een keer testen ;-)).

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
Gies123 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:39:
[...]

Juist en dus zou je dan via HA/Homey de energieprijs kunnen uitlezen en op basis daarvan een laad/ontlaad schema opbouwen en dat naar de Homevolt pushen. Ofwel: op die manier zouden we hem zelf al kunnen aansturen. Ik vind het een mooie eerste stap om de HV zelf te kunnen aansturen (al moet ik het nog een keer testen ;-)).
Gebruikt idd gewoon de Posts .
Wat er al vanaf december vanaf de start aan basic in zat . Gebruikt de homey app al sinds hij er is . Mooi dat het kan maar nog steeds het gepruts waar de Homevolt mee opgeleverd is zonder enig progressie . Je zou maar in Zweden of Noorwegen 1 van die zogenaamd 1000den gebruikers zijn en al 1,5 jaar of langer tegen deze half baked omgeving aan hikken 🤣

Naja de api komt eraan is al heel vaak toegezegd . Daar liegen ze niet over . In ieder geval voor kerst . Maar het jaartal gaan we zien 🙈

Mijn HomeFault accu heeft voor het eerst de zaterdag overleeft . Aan de pbs te zien 1 van de weinige met de issues . Ga er vanuit dat de zogenaamde fw update op de accu’s een deel van de problemen oplost hoewel ik nu a-synchroon laden en ontladen op de accu’s van 5 tot soms 9% verschil . Volgens Tibber geen probleem hoewel bij andere met dit probleem eerder de accu’s zijn vervangen en het me geen ideal beeld lijkt . Levert mijn inziens ook weer een langere laad en ontlaad procedure op wat toch weer centen scheelt in de top tijden die je kan gebruiken.

Ben ook benieuwd waar Quatt van de week mee gaat komen voor hun thuis batterij . Gok dat ze qua innovatie zoals eerder direct flink voorbij de HomeFault zullen blazen.

Indien switch waardig gaat de HomeFault op marktplaats 🤣

[ Voor 6% gewijzigd door m-ruiter227 op 03-05-2025 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesleymaur
Het valt me op dat de grid rewards dag vergoeding wederom verlaagd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Volgens mij is het nog steeds hetzelfde.

Voor morgen hebben we de beste spread tot nu toe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

GuiltyNL schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 18:31:
Volgens mij is het nog steeds hetzelfde.

Voor morgen hebben we de beste spread tot nu toe.
Ondanks de beste spread niet de beste dag. Maar eerdere dagen die meer opleverden hadden geen laadcycles op de dag zelf maar zaten nog vol van de dag ervoor. Dus prima resultaat!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wesleymaur
Bij mij is vandaag 1 van de 2 blades vervangen. Het ziet er nu goed uit. SoC is gelijk gekomen. Zometeen gaat de batterij zich weer volladen. Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
Wesleymaur schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 12:52:
Bij mij is vandaag 1 van de 2 blades vervangen. Het ziet er nu goed uit. SoC is gelijk gekomen. Zometeen gaat de batterij zich weer volladen. Ben benieuwd!
Goed nieuws, fingers crossed!

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
Zijn er mensen waarbij de homefault wel eens tot 100% laad.
Ik poll hem elke minuut en eigenlijk laad hij maximaal maar op tot 95-97% met 1 keer een uitschieter naar 98 nadat ik handmatig telkens een trap geef.

We zijn al 10% kwijt als zogenaamde safety zone, maar nog een een paar procenten tot zelfs 5 of 6 vindt ik eigenlijk not done.

Gezien ik elke minuut poll zijn het geen gemiddelde maar precies de waardes wat de homefault zelf aangeeft.

Het is toch weer een ruime 0,5 kWh minder en dit is vanaf het begin al zo dus nog geen degradaties van de accu ( zou ook wel heel raar zijn nu al een forse achteruitgang te zien bij nmc)

[ Voor 17% gewijzigd door m-ruiter227 op 14-05-2025 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

m-ruiter227 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 18:01:
Ik poll hem elke minuut en eigenlijk laad hij maximaal maar op tot 95-97% met 1 keer een uitschieter naar 98 nadat ik handmatig telkens een trap geef.

We zijn al 10% kwijt als zogenaamde safety zone, maar nog een een paar procenten tot zelfs 5 of 6 vindt ik eigenlijk not done.

Gezien ik elke minuut poll zijn het geen gemiddelde maar precies de waardes wat de homefault zelf aangeeft.

Het is toch weer een ruime 0,5 kWh minder en dit is vanaf het begin al zo dus nog geen degradaties van de accu ( zou ook wel heel raar zijn nu al een forse achteruitgang te zien bij nmc)
Ik weet niet wat 100% is, maar ik had hier een tijdje geleden mijn data al gedeeld.
JackBol schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:25:
[...]

Op 2 februari heeft mijn batterij de 12.84 aangetikt.

Iets gedetailleerdere stats, nu de batterij 113 dagen aan heeft gestaan.

Van die tijd zat deze batterij:
  • 22,77% van de tijd boven 12kWh
  • 2,94% van de tijd boven 12.7kWh (80 uur, 8 minuten)
  • 0,0115% van de tijd boven 12.8kWh (18 minuten 10 seconde totaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
Naja de mijne komt echt niet boven de 12kwh
96% is momenteel de max en is 5.78kWh (maar alles is perfect zeggen de habbie babbie support medewerkers van Homevolt en Tibber die 5 lange sessie nodig hadden om er leven in te krijgen )

Maar kijk jij naar de echte ladingswaarde van de twee accu’s zelf of naar wat Tibber aangeeft als geladen vermogen incl verliezen van de omvormer.
Ik gok naar het geladen vermogen want met de 10% gereserveerd zou het onmogelijk zijn ver boven de 12kwh uit te komen . Vrees dat je de waarde met meer dan 10% inverter verlies bekijkt .

@JackBol Je genoemde 12.84 zou godsonmogelijk zijn met de HomeFault en de vaste 10% harde software matige limitering 13,3x0,9=11,97kwh . Met een beetje schommeling door temp die wisselt na het laden zou je de 12 kunnen aantikken

Als ik alles met 4 verschillende merken andere accu packs vergelijk die ik heb blijft het allemaal van geen kant kloppen bij de HomeFault . Specs niet , gepromote features de communicatie en de totale non progressie .

Misschien is het een idee om de maximale ladingen van verschillende bij te gaan houden . In dit klimaat van zon en lage prijzen is het van groot belang dat iedere watt gebruikt wordt om de terugverdiend te behalen . Want voor net ondersteuning waar ik het eigenlijk voor gedaan heb is voorlopig nog geen spraken , in de verste verte niet

[ Voor 156% gewijzigd door m-ruiter227 op 14-05-2025 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleymaur
Mijn HomeVolt staat nog in service mode (blauwe led strip). Hoe zet ik hem ook alweer in 'normale modus'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:35
Wesleymaur schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:18:
Mijn HomeVolt staat nog in service mode (blauwe led strip). Hoe zet ik hem ook alweer in 'normale modus'?
Kap er af halen en linker knop inhouden voor 3-5 sec.

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ik denk dat ik redelijk kritisch ben op Tibber en de Homevolt, maar als je zo begint kan ik je nauwelijks nog serieus nemen.

Edit: ik heb even teruggekeken naar die dag op mijn externe energiemeter en die geeft aan dat de HV 11,6kWh heeft teruggeleverd en dat was van 100.00% tot 2.01%. Inclusief wat DC>AC verlies trek ik die 12,8 niet bepaald in twijfel.

[ Voor 31% gewijzigd door JackBol op 14-05-2025 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
Tja , met een maand lang van de ene naar de andere storing de fouten bij de installatie , etc en nog steeds raar doen heet hij gewoon zo en dat zal voorlopig ook niet veranderen. De feit is de de benaming geworden . Zelfs mn spellchecker corrigeert het al .

Je kan de echte accu waarde gewoon uitlezen vanuit de webpage, die geeft het enige juiste beeld van de acculading vanuit de bms

[ Voor 28% gewijzigd door m-ruiter227 op 14-05-2025 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

m-ruiter227 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:27:
Tja , met een maand lang van de ene naar de andere storing de fouten bij de installatie , etc en nog steeds raar doen heet hij gewoon zo en dat zal voorlopig ook niet veranderen. De feit is de de benaming geworden . Zelfs mn spellchecker corrigeert het al .
Heb je ze al in gebreke gesteld? Dat zet tenminste zoden aan de dijk.
Je kan de echte accu waarde gewoon uitlezen vanuit de webpage, die geeft het enige juiste beeld van de acculading vanuit de bms
Al mijn data komt van de EMS (ems.json) of mijn externe kWh meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Wesleymaur schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:18:
Ik zal hem er even uithalen en ook nog de webserver voor je aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
Jazeker, dat hebben ze kennis genomen en bevestigend beantwoord.
Hoewel ze het uitval probleem vooralsnog nu 1,5 week hebben opgelost heb ik ze nog niet ontheven van de officiële stelling.

Deze staat dus ook gewoon nog open hoewel ze waarschijnlijk zelf denken dat dat fooitje van 50 euro zoiets zou opheffen met een simpel berichtje ala hij werkt weer . Dat gaat pas na overleg en wederzijdse acceptatie. Als ik het voor het geld zou doen had ik wel wat anders gekocht. Naast de het niet functioneren zijn ze ook in gebreken gesteld op meerdere vlakken.

Naja , mn jurist heeft het gewoon nog open op het bureau liggen 😉

[ Voor 14% gewijzigd door m-ruiter227 op 14-05-2025 20:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Allen, het kan zijn dat de ledstrip momenteel niet werkt vanwege een ECU firmware update die vanmorgen is uitgerold. Er wordt aan een bugfix gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Prima hoor, dank voor de melding. de Homevolt is zojuist netjes opgeladen en daar gaat het tenslotte om ;-)

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Nou, officieel signaal van Tibber. Een survey! Tijd voor feedback!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdBwJAUqNhMJXUHHeKClVQtMPW0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/hVpFJjJFmhfNcqOSD2VTgUS0.png?f=user_large

Oh shit, het is letterlijk maar 1 vraag (welke ik ook nog verkeerd heb ingevuld aangezien ik dacht dat het om de installatie ervaring ging, die 5 sterren was). Maar vervolgens geen enkele optie om context te geven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E43-79iiEBRn3rsH383LzU2owXA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UJwKwvQrE7DCmNZuED59L9rW.png?f=user_large

Gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Hmmm dat lijkt mij niet goed te gaan. Ik ga het even navragen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Never mind, ik zie dat het van de installateur is en niet van Tibber.
Maar zal het daar wel even navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boest
  • Laatst online: 17-06 21:51
m-ruiter227 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 18:01:

Dit had ik ook, ik heb 2 nieuwe accu’s gekregen na herhaaldelijk klagen. Daarbij weet ik niet zeker of het daadwerkelijk opgelost is of een softwaretruc. Ik heb overigens (nog) geen zonnepanelen ik heb die ct klemmen ook uit laten schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Mijn batterij is zojuist om 11:02 compleet offline gegaan. Zowel de EMS als afwezigheid van lekstroom in mijn externe kWh meter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
JackBol schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:29:
Mijn batterij is zojuist om 11:02 compleet offline gegaan. Zowel de EMS als afwezigheid van lekstroom in mijn externe kWh meter...
Ik zie het ja. Ben je in staat om hem fysiek even opnieuw op te starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Backpacker schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:51:
[...]

Ik zie het ja. Ben je in staat om hem fysiek even opnieuw op te starten?
Heb ik gedaan en na 2 min weer dood.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hAUY-lG91X-vmw4xBbmb8JXIIhs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1OytW18aO2FdM0ymYtryuzXp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

@Backpacker ik heb de batterij nogmaals uitgeschakeld. Dit maal 5 minuten. En weer ingeschakeld. Zelfde probleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqSmdje43jGfNF1A5vxQ0yItisA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XvxjLu5hS3iZQKQqGOOgRW3F.png?f=fotoalbum_large

Na de restart van de batterij verbruikt deze voor een minuutje of 2 weer energie maar de EMS komt helemaal niet terug. Die is zo dood als een pier. Ik dacht eerst aan beveiliging voor oververhitting maar de batterij hangt in de schaduw en de temperatuur zag er niet raar uit voordat de EMS offline ging.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mOVVwvyOUfFTW1zCaRNfmkH9elg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LXzjrBFxQNQ89M8lA1Wc2DOO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door JackBol op 16-05-2025 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Ik heb het doorgegeven aan de ontwikkelaars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Ik heb je een privébericht gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekc1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 09:01
Vanmiddag stond opeens de Homevolt offline. Geen idee waarom.
Iemand ervaring? Wat is de beste aanpak, opnieuw opstarten?

Alvast dank voor de tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesleymaur
beekc1 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:53:
Vanmiddag stond opeens de Homevolt offline. Geen idee waarom.
Iemand ervaring? Wat is de beste aanpak, opnieuw opstarten?

Alvast dank voor de tips!
Zie boven het verhaal van @JackBol . Even DM naar @Backpacker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
@beekc1 kan je mij even een DM met het e-mailadres van je Tibber account sturen? Dan pak ik het gelijk voor je op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beekc1
Backpacker schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 17:12:
@beekc1 kan je mij even een DM met het e-mailadres van je Tibber account sturen? Dan pak ik het gelijk voor je op.
Dank voor je assistentie!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
beekc1 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 21:16:
[...]

Dank voor je assistentie!
Graag gedaan! Jij bedankt voor het meehelpen met troubleshooten.
Morgen @JackBol nog helpen als hij de sleutel in de brievenbus heeft ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Ik zag in het instellingen menu van de Homevolt dat er een nieuwe instellingen was bijgekomen.

De cost per cycle

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e15gLNjB1Ic05gC9nAWC9-WPwgo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oEn8NGN0bfaX0gWHwOfEVHAJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleymaur
Senaxx schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 22:18:
Ik zag in het instellingen menu van de Homevolt dat er een nieuwe instellingen was bijgekomen.

De cost per cycle

[Afbeelding]
Wat hebben we hier aan? Dit zou toch gewoon een sommetje moeten zijn in het algoritme dat bepaalt of er geladen of ontladen wordt? Bij Tibber weten ze hoeveel we voor de accu hebben betaald, hoeveel cycles een batterij gemiddeld meegaat. etc.

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Wesleymaur schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 22:57:
[...]

Wat hebben we hier aan? Dit zou toch gewoon een sommetje moeten zijn in het algoritme dat bepaalt of er geladen of ontladen wordt? Bij Tibber weten ze hoeveel we voor de accu hebben betaald, hoeveel cycles een batterij gemiddeld meegaat. etc.

Toch?
Misschien ter voorbereiding op het zelf aansturen van de batterij? Als je geen gebruikt maakt van slim laden? Maar verder heb je gelijk ja, ik zou verwachten met slim laden aan dat wij niet niet naar hoeven om te kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

JackBol schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:06:
[...]

Heb ik gedaan en na 2 min weer dood.

[Afbeelding]
Even opvolging van dit bericht. Waarschijnlijk was de update mbt de ledstrip het probleem. De oplossing was een harde reset waarvoor de kap eraf moest. Omdat ik geen sleutel had heeft dat een dag geduurd maar @Backpacker had een sleutel opgestuurd en daarmee was het letterlijk binnen 30 seconde opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Fijn dat het ook voor jou verholpen is 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleymaur
Doet de ledstrip het ook weer inmiddels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Wesleymaur schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 16:53:
Geen idee, die pornostrip staat bij mij uit. Hij hangt buiten en ik wil niet dat de buren denken dat het bij ons een bordeel is 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Wesleymaur schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 16:53:
Ja die zou het bij iedereen weer moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
JackBol schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 17:06:
[...]

Geen idee, die pornostrip staat bij mij uit. Hij hangt buiten en ik wil niet dat de buren denken dat het bij ons een bordeel is 😅
Hahaha, of de kamer vrij is of dat er actie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
Zal wel weer te negatief zien , maar man oh man wat knullig weer die update . Tis toch wat met “duizenden” installaties zo brak en dan de deur uit . Kickstarter scriptkiddy waardig 😜
Naja , tis maar een enkeling met problemen toch 🙈

Lijkt me verstandig dat ze een alpha en beta lijn gaan inzetten . Mensen die kiezen om tester te zijn en de problemen melden . Dan zou ik dit soort fouten gewoon accepteren in de alpha lijn en kunnen ze eerder experimenteren bij deze gebruikers en dan 2 weken later “veiliger” uitrollen naar de overige beta gebruikers .

[ Voor 51% gewijzigd door m-ruiter227 op 18-05-2025 07:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Testers gezocht

We gaan beginnen met een testfase voor Slim Zonneladen en zijn op zoek naar enthousiaste gebruikers die willen meehelpen.

Benodigdheden:

1. Een actief Tibber contract
2. Een gekoppelde Pulse P1 meter
3. Een gekoppelde laadpaal
4. En een Homevolt (meelezende gebruikers zonder Homevolt kunnen ook meedoen, maar we zijn ook vooral op zoek naar Homevolts in de mix)

Heb je interesse om mee te doen en voldoe je aan de bovenstaande voorwaarden, stuur mij dan een privébericht met het e-mailadres van je Tibber account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleymaur
Backpacker schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:23:
Testers gezocht

We gaan beginnen met een testfase voor Slim Zonneladen en zijn op zoek naar enthousiaste gebruikers die willen meehelpen.

Benodigdheden:

1. Een actief Tibber contract
2. Een gekoppelde Pulse P1 meter
3. Een gekoppelde laadpaal
4. En een Homevolt (meelezende gebruikers zonder Homevolt kunnen ook meedoen, maar we zijn ook vooral op zoek naar Homevolts in de mix)

Heb je interesse om mee te doen en voldoe je aan de bovenstaande voorwaarden, stuur mij dan een privébericht met het e-mailadres van je Tibber account.
Ik kan op dit moment ook slim laden met mijn Tesla... is dat ook een mogelijkheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Wesleymaur schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:58:
[...]

Ik kan op dit moment ook slim laden met mijn Tesla... is dat ook een mogelijkheid?
Momenteel niet omdat we daar nu nog niet de laadsnelheid van aan kunnen passen, maar dat zou in de toekomst zomaar mogelijk kunnen worden omdat Tesla die mogelijkheid wel biedt

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Senaxx
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ujDbbvW5JwSfj6sUPBhgLW3HJ0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Q1vCdlE6NoG6KKV0wdc2HyzF.png?f=user_large

Mochten mensen nog inspiratie willen voor Homevolt weergave in Home Assistant dan kan je dat mooi doen met de Ultra Vehicle Card. Ik gebruik deze voor onze EV maar deze werkt ook prima voor de Homevolt.

Ik heb dan voor de kleine weergave gekozen, maar het is ook mogelijk om de grotere variant te gebruiken als je nog meer data wilt weergeven. In dit screenshot zit nog de fout van kW en W bij de actieve status maar is inmiddels opgelost :)

[ Voor 8% gewijzigd door Senaxx op 20-05-2025 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordOfThePings
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-09 08:50

LordOfThePings

One Ping To Rule Them All...

Sinds vanmiddag is de lokale web-interface onbereikbaar. Er is wel wifi-verbinding (ping geeft response en mijn router geeft keurig een sterke verbinding aan), maar bij web-interface krijg ik foutmelding '192.168.1.x heeft geweigerd verbinding te maken.' (ERR_CONNECTION_REFUSED) Ik snap er niets van en weet ook niet hoe ik dit op kan lossen. Iemand? Dank!

[ Voor 3% gewijzigd door LordOfThePings op 21-05-2025 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
LordOfThePings schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 17:24:
Sinds vanmiddag is de lokale web-interface onbereikbaar. Er is wel wifi-verbinding (ping geeft response en mijn router geeft keurig een sterke verbinding aan), maar bij web-interface krijg ik foutmelding '192.168.1.x heeft geweigerd verbinding te maken.' (ERR_CONNECTION_REFUSED) Ik snap er niets van en weet ook niet hoe ik dit op kan lossen. Iemand? Dank!
Kan je mij een berichtje sturen met het e-mailadres van je Tibber account. Dan kijk ik even of ik een oorzaak kan vinden en wellicht kan herstellen met een reset via de LTE verbinding

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Senaxx
Ik wilde toch even mijn mini projectje delen. Ik ben begonnen om een Home Assistant HACS integratie te maken voor Tibber. Ik ben er nu mee gestart om dat ik een onofficiele API heb gevonden waar deze informatie wel uit te halen is met je eigen Tibber account.

Ik heb met Backpacker hier over gesproken en die vondt dit geen probleem dat ik deze gebruikte en dit beschikbaar stel. Ik heb voor nu een eerste opzet gemaakt. Het is nog wel even trail en errer en puzzelen omdat ik nog nooit eerder een HACS integratie heb gemaakt.

De flow is op dit moment dat je de HACS integratie kan toevoegen en je logt dan in met je Tibber account en deze haalt dan elk kwartier momenteel de data op. Als ik wat meer informatie uit de API heb gehaald en deze heb toegevoegd aan de plugin zal ik de integratie ook op Github publiceren zodat mensen eventueel kunnen meehelpen.

Als de officiele API van tibber beschikbaar komt zal ik deze uiteraard daana aanpassen om daar van gebruik te maken.

Ik sta open voor suggesties welke informatie behoefte naar is en ook eventuele naamgeving van de sensoren.
Ik heb er bijvoorbeeld voor gekozen om nu alleen de Grid Rewars van de huidige maand, vorige maand en jaar totaal op te halen, maar dan wel gesplits voor EV en Homevolt en Totaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MvNnS9ePIAUkmWxeSxkYpMHGPXM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1SH3P4q6hGbp4p1zSP62TtQD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
Is er al zicht op een echte onbalansvergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekc1
Senaxx schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 20:57:
Ik wilde toch even mijn mini projectje delen. Ik ben begonnen om een Home Assistant HACS integratie te maken voor Tibber. Ik ben er nu mee gestart om dat ik een onofficiele API heb gevonden waar deze informatie wel uit te halen is met je eigen Tibber account.

Ik heb met Backpacker hier over gesproken en die vondt dit geen probleem dat ik deze gebruikte en dit beschikbaar stel. Ik heb voor nu een eerste opzet gemaakt. Het is nog wel even trail en errer en puzzelen omdat ik nog nooit eerder een HACS integratie heb gemaakt.

De flow is op dit moment dat je de HACS integratie kan toevoegen en je logt dan in met je Tibber account en deze haalt dan elk kwartier momenteel de data op. Als ik wat meer informatie uit de API heb gehaald en deze heb toegevoegd aan de plugin zal ik de integratie ook op Github publiceren zodat mensen eventueel kunnen meehelpen.

Als de officiele API van tibber beschikbaar komt zal ik deze uiteraard daana aanpassen om daar van gebruik te maken.

Ik sta open voor suggesties welke informatie behoefte naar is en ook eventuele naamgeving van de sensoren.
Ik heb er bijvoorbeeld voor gekozen om nu alleen de Grid Rewars van de huidige maand, vorige maand en jaar totaal op te halen, maar dan wel gesplits voor EV en Homevolt en Totaal.

[Afbeelding]
Gaaf! Mooi werk!! Ga er dit weekend gelijk eens induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Vraagje tussendoor: is jullie schedule ook zo mager?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fUyRxVdl3GNunUPkszjobb8HIJY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FdNw6lJL33ivPVxLeLeBUVul.png?f=user_large

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Gies123 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 07:58:

[Afbeelding]
Mijne staat op laden tussen 14 en 16 en ontladen tussen 21 en 23u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesleymaur
Gies123 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 07:58:

[Afbeelding]
Nee. Veel meer acties hier. Drie charges en twee discharges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Thanks, dan is er iets aan de hand denk ik, @Backpacker? Of komt het omdat ik meedoe in de pilot "Slim zonneladen"?
(Of wellicht wordt er binnenkort een nieuw schedule gepushed?)

[ Voor 54% gewijzigd door Gies123 op 28-05-2025 10:57 ]

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesleymaur
Ben ik trouwens de enige die het irritant vind dat die knop er nog steeds staat terwijl de accu al sinds installatie netjes verbonden is via Wifi? Kan die niet weg?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/et1zJS6OVvMicCl7o6-UL1Z_oUw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/eDTcs3GFQfYDTqOdfjzYHNC8.png?f=user_large

[ Voor 0% gewijzigd door Wesleymaur op 28-05-2025 11:29 . Reden: layout en spelling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
Geen probleem mee. Het is maar een webinterface aan de achterkant dus hoe minder energie daar naar toe gaat, hoe meer er over blijft voor echte innovatie ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door Gies123 op 28-05-2025 11:47 ]

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Kan de homevolt ook een combinatie van NOM en balansmarkt/grid rewards doen?

Dus stel je hebt een 13kwh accu en je gebruikt dagelijks slechts 4kwh van het net dat hij die 4kwh netjes op NOM doet maar dat hij de rest leeg gooit op de meest rendabele momenten. Natuurlijk met als bron zoveel mogelijk zonnestroom. En dan ook nog rekening houdend met het op dat moment geldende slimme laadplan.

Ik heb her en der wat claims gelezen dat mensen dit wel deels via home assistant werkend hebben gekregen met andere accu systemen. Maar het lijkt me vrij ingewikkelde logica. Ben dus benieuwd of tibber/homevolt dit al deels ondersteund.

Zou voor mij een usp zijn wat de relatief hoge prijs per kwh opslag een stukje zou kunnen rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Gies123 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:11:
Thanks, dan is er iets aan de hand denk ik, @Backpacker? Of komt het omdat ik meedoe in de pilot "Slim zonneladen"?
(Of wellicht wordt er binnenkort een nieuw schedule gepushed?)
Ik zal er even induiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Super, dank!

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Wesleymaur schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:29:
Ben ik trouwens de enige die het irritant vind dat die knop er nog steeds staat terwijl de accu al sinds installatie netjes verbonden is via Wifi? Kan die niet weg?

[Afbeelding]
Waar zie je die knop? Webserver of Homevolt App?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleymaur
Backpacker schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 17:30:
[...]

Waar zie je die knop? Webserver of Homevolt App?
Op de 'Overview' pagina van de webserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IlonaS
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11-09 13:47
Goedenavond, vraagje:
Vanmorgen is hier de Homevolt geïnstalleerd.
Hij heeft zich al 1x vol geladen en is nu aan het ontladen, so far so good..
De Ledstrip reageert helaas niet op de helderheid aanpassing. Ik zie wel dat hij even reageert op het opslaan van de andere helderheid maar hij verandert niet.
Ook blijft de kleur continue hetzelfde, blauw met groen.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleymaur
IlonaS schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 22:32:
Goedenavond, vraagje:
Vanmorgen is hier de Homevolt geïnstalleerd.
Hij heeft zich al 1x vol geladen en is nu aan het ontladen, so far so good..
De Ledstrip reageert helaas niet op de helderheid aanpassing. Ik zie wel dat hij even reageert op het opslaan van de andere helderheid maar hij verandert niet.
Ook blijft de kleur continue hetzelfde, blauw met groen.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Hij staat waarschijnlijk nog in service mode. @Backpacker kan dat voor je aanpassen, maar je kan het volgens mij ook zelf doen door een knop een tijdje ingedrukt te houden als je de cover van de homevolt haalt. Maar, tip: stuur even een DM naar @Backpacker .

Hij blijft volgens mij wel gewoon zn werk doen ondertussen hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Wesleymaur op 28-05-2025 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IlonaS
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11-09 13:47
Hey bedankt voor je reactie, ik heb Backpacker een bericht gestuurd.
Batterij doet het inderdaad wel maar ik wil heel graag die schijnwerper in de voortuin uit in de avond/nacht, haha!
Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste