Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:33
LukeVrd schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 13:54:
[...]

De roze lijn van de SOC loopt op, maar de lijnen van geïmporteerde en geëxporteerde energie doen dat niet en dat klopt volgens mij niet. Als de SOC oploopt, dan moet ook de lijn met geïmporteerde energie oplopen imho
Het gaat wel goed hoor, maar de schaal van de y-as van de onderste grafiek is veel te grof om dat beetje bijgeladen stroom weer te geven. Kijk maar in het begin als je complete accu leegloopt, dan zie de rode lijn (export) maar marginaal oplopen.
Ff de schaal aanpassen ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Gies123 op 15-02-2025 15:03 ]

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeVrd
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 26-08 15:02
Gies123 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 14:55:
[...]

Het gaat wel goed hoor, maar de schaal van de y-as van de onderste grafiek is veel te grof om dat beetje bijgeladen stroom weer te geven. Kijk maar in het begin als je complete accu leegloopt, dan zie de rode lijn (export) maar marginaal oplopen.
Ff de schaal aanpassen ;)
Nee helaas, was het maar zo'n feest :)
Aan de data die er achter zit, zie je dat er echt geen enkel toename te zien is bij geïmporteerde energie, terwijl de SoC (eerste kolom na 'cheap') als gevolg van druppelladen wel toeneemt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kcr1tmhZe3uRygnWqYjipY4k3-0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/052ZYhZYxhPOXup3cHiEmvuO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
LukeVrd schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 18:52:
[...]

Nee helaas, was het maar zo'n feest :)
Aan de data die er achter zit, zie je dat er echt geen enkel toename te zien is bij geïmporteerde energie, terwijl de SoC (eerste kolom na 'cheap') als gevolg van druppelladen wel toeneemt:

[Afbeelding]
Da's vreemd inderdaad. Wellicht de boel even herstarten (maar waarschijnlijk heb je dat al gedaan). Hieronder mijn dump van afgelopen nacht waarbij je ziet dat de SoC niet oploopt maar dat er wel een beetje geladen wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E9-VamUHxyeYj6Hm4Gqf2dQAhso=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RnjopHUqa8ClJUciH3J2KlXR.png?f=fotoalbum_large

Homevolt dashboard

• Gies123
Wat is het hier weer stil... Daarom nog wat tweakers foto's. Mijn Homevolt hangt dus binnen, in een kast onder de trap. Om de koeling van de Homevolt te verbeteren heb ik de sticker van de bovenkant gehaald (daar zit een rooster onder voor verbetering van de Wifi verbinding) en op dat rooster heb ik twee hele stille 20cm fans geplaatst die automatisch aanschakelen wanneer de HV intern warmer dan 31 graden wordt. Werkt prima en ja, de rode ledjes kunnen ook uit ;-). De twee ventilatoren staan onder een hoek zodat de warmte naar de goede kant wordt afgevoerd.

Geen idee trouwens hoe warm de HV in de zomer gaat worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VLoQB7RlVOXc2brZDx2sBU5uDuo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7fG8zSWiuk80mJFaqLPmVv7b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVKWolneUR_88rQ9VM4MqSotJlc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WoBQzHJqaNH1Kdjs4GfUlD8V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sMBGdmFuU1Tp8T9K2ld6i_IRzUI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9nawzj4vSmZoCwQebA0E2NCl.jpg?f=fotoalbum_large

Homevolt dashboard

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:16
Gies123 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:30:
Wat is het hier weer stil... Daarom nog wat tweakers foto's. Mijn Homevolt hangt dus binnen, in een kast onder de trap. Om de koeling van de Homevolt te verbeteren heb ik de sticker van de bovenkant gehaald (daar zit een rooster onder voor verbetering van de Wifi verbinding) en op dat rooster heb ik twee hele stille 20cm fans geplaatst die automatisch aanschakelen wanneer de HV intern warmer dan 31 graden wordt. Werkt prima en ja, de rode ledjes kunnen ook uit ;-). De twee ventilatoren staan onder een hoek zodat de warmte naar de goede kant wordt afgevoerd.

Geen idee trouwens hoe warm de HV in de zomer gaat worden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
gebruik je hem ook als kachel?

• Gies123
boyette schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:36:
[...]

gebruik je hem ook als kachel?
Haha had ik geweten dat er behoorlijk wat warmte af zou komen, dan had ik hem inderdaad op een andere plek laten hangen. Wellicht dat ik hem nog ga verplaatsen in de toekomst.

Homevolt dashboard

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:48
Komt er zoveel warmte af? (lees verliezen?)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
yes

Homevolt dashboard

• Wesleymaur
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:40
Maar? Waarom doe je dit? Die warmte komt er toch wel vanaf? He tis niet zo dat hij beter werkt als hij koeler is. EN daarnaast komt die warmte in je trapkast waar het gevangen blijft nu. Als je die ventilatoren nu naar de ruimte buiten je trapkast laat blazen heb je nog wat profijt van de warmte in die ruimte. Je verbruikt nu alleen maar meer energie waardoor je TVT ietsje langer duurt. :)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Wesleymaur schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:54:
Maar? Waarom doe je dit? Die warmte komt er toch wel vanaf? He tis niet zo dat hij beter werkt als hij koeler is. EN daarnaast komt die warmte in je trapkast waar het gevangen blijft nu. Als je die ventilatoren nu naar de ruimte buiten je trapkast laat blazen heb je nog wat profijt van de warmte in die ruimte. Je verbruikt nu alleen maar meer energie waardoor je TVT ietsje langer duurt. :)
Volgens mij staat die batterij gewoon energie te verdampen. Ongeacht waar je die warmte laat.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
Wesleymaur schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:54:
Mja, vond het gewoon leuk om te doen en om te zien wat het effect is van een extra koelertje erop (weinig) en die 6,5 watt.... Mwooaaahhhhh :w. Inmiddels hebben we al dik 2% teruggekregen :+

Maar misschien ga ik de warme lucht wel met een pijp door de muur brengen en dan achter de airco eruit laten zodat die de warmte uiteindelijk in de woonkamer kan brengen 8)7 .

[ Voor 11% gewijzigd door Gies123 op 20-02-2025 13:08 ]

Homevolt dashboard

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:26
Gies123 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:06:
[...]

Mja, vond het gewoon leuk om te doen en om te zien wat het effect is van een extra koelertje erop (weinig) en die 6,5 watt.... Mwooaaahhhhh :w. Inmiddels hebben we al dik 2% teruggekregen :+

Maar misschien ga ik de warme lucht wel met een pijp door de muur brengen en dan achter de airco eruit laten zodat die de warmte uiteindelijk in de woonkamer kan brengen 8)7 .
Vandaar dat mijn garage nu zo mooi verwarmd is. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
Senaxx schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:09:
[...]

Vandaar dat mijn garage nu zo mooi verwarmd is. :*)
Haha precies en daarom overweeg ik 'm ook naar de garage te verplaatsen ;)

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelke.burgers
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-09 15:15
Er zijn een paar leuke nieuwe features in de Tibber app verschenen, toekomstige voorspelde laadsessies, zonne-energie productie huidige en toekomstige (verwacht) batterijniveau. Dit is ook zichtbaar in de web UI, maar mooi dat dit ook direct in de app zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
eelke.burgers schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:31:
Er zijn een paar leuke nieuwe features in de Tibber app verschenen, toekomstige voorspelde laadsessies, zonne-energie productie huidige en toekomstige (verwacht) batterijniveau. Dit is ook zichtbaar in de web UI, maar mooi dat dit ook direct in de app zichtbaar is.
Ik zie het niet in de iOS versie? Of kijk ik er overheen?

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Gies123 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:12:
[...]

Ik zie het niet in de iOS versie? Of kijk ik er overheen?
ik ook niet in de android versie die heeft ook geen update
ik denk dat dit over een koppeling gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Ik denk hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9TQWobf2j2enI0kgxfniPlWWIA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ch16gY43scH8ZcpwmczfnoB.jpg?f=fotoalbum_large

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EyT3cTV2UUo6i2UcWkeLTZ1SVC8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FUR5QZTpLYUejKcFBbWOW3lb.png?f=fotoalbum_large

Tussentijdse update: toch beginnen de verdiensten op de kW's inmiddels een groter percentage te worden ten opzichte van de Gridrewards. Een kleine maand geleden was dat ongeveer 2,5% en nu is het aandeel 'kW-handelswinst' gestegen naar 11%.

Homevolt dashboard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:48
..... blijft een mooi overzicht om naar te kijken.. d:)b complimenten.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelke.burgers
Yes, dat bedoel ik inderdaad. iOS versie 25.06 (3)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LukeVrd
Ik krijg net een bevestiging van Tibber dat er een oplossing is gevonden voor het druppelladen op moment dat de batterij idle is maar nog niet op SoC van 100% staat. Er schijnt een firmware update naar m'n batterij gepusht te zijn. Ik ben benieuwd of dit inderdaad goed gaat werken. Zou mooi zijn in ieder geval :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 10:24
zijn er nog meer mensen waarbij de solar nog steeds niks doet en als je onder de ct settings kijkt deze error er staat ?

C0: Error no zero cross C0: Error uncertain phase C1: Error no zero cross C1: Error uncertain phase C2: Error no zero cross C2: Error uncertain phase Uncertain phase Line detection fail

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-ruiter227
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 10:17
@roeldie Yes deze errors zijn sinds de laatste firmware update van een week of twee gelden erbij gekomen

Toevallig vanmorgen vroeg voor een tweede keer richting tibber gemeld. Wie weet komt er dit keer een reactie :)

[ Voor 46% gewijzigd door m-ruiter227 op 26-02-2025 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
LukeVrd schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:44:
Ik krijg net een bevestiging van Tibber dat er een oplossing is gevonden voor het druppelladen op moment dat de batterij idle is maar nog niet op SoC van 100% staat. Er schijnt een firmware update naar m'n batterij gepusht te zijn. Ik ben benieuwd of dit inderdaad goed gaat werken. Zou mooi zijn in ieder geval :*)
Wanneer je tijd heb zou je in de web portal eens willen checken welke fw versies je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeVrd
Senaxx schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:58:
[...]

Wanneer je tijd heb zou je in de web portal eens willen checken welke fw versies je hebt?
Waar staat die ergens? Ik zie heel veel nummers en versies als ik door de verschillende tabs klik.

Overigens lijkt er vooralsnog niks verbeterd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
LukeVrd schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 22:20:
[...]

Waar staat die ergens? Ik zie heel veel nummers en versies als ik door de verschillende tabs klik.

Overigens lijkt er vooralsnog niks verbeterd te zijn.
Menu Systeem status en dan naar onder scrollen. Bij mij staat er dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZvP-ShxRf9XjnUTS8MQ31oyFwE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LaEAel0KvCa22L5kOovHvC9v.png?f=user_large

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
Onder OTA zou je het ook moeten kunnen zien welke FW versies er allemaal zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5aDSrq4qYv5HgN75qx3AXJQeklQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nZYX3F71lMj95XJyn64YWZZb.png?f=fotoalbum_large

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Mijn huidige versie (en nog steeds lekkage)
code:
1
2
3
4
"protocol_version": 5,
"fw_version": "v31",
"fw_version": "v4-44-g1413a7d",
"fw_version": "V1.09-97.0",

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LukeVrd
Ik heb dezelfde versie als @Senaxx hierboven. Blijkbaar is Tibber iets te voorbarig geweest in hun communicatie. De firmware is klaar, maar moet nog uitgerold worden. Ze verwachten hier einde van de week mee klaar te zijn.

• beekc1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 09:01
Weet iemand wat de tibber-ecu-bg95-m3 doet? Bij mij wordt deze in het rood weergegeven en staat de check_update sinds installatie op disabled. Bij @Senaxx staat deze in groen weergegeven, en is de laatste versie geïnstalleerd. Zal de vraag ook even bij Tibber stellen of dit bij mij dan goed staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:56
beekc1 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:41:
Weet iemand wat de tibber-ecu-bg95-m3 doet? Bij mij wordt deze in het rood weergegeven en staat de check_update sinds installatie op disabled. Bij @Senaxx staat deze in groen weergegeven, en is de laatste versie geïnstalleerd. Zal de vraag ook even bij Tibber stellen of dit bij mij dan goed staat.
Volgens mij is dat de firmware van de LTE-modem, niet heel relevant voor de werking van het laden/ontladen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Al3xand3R360
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-09 22:31
beekc1 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:41:
Bij mij staat deze ook disabled en heb ik zo gelaten. Senaxx heeft eerder wel eens gedeeld dat hij hem zelf aangezet heeft. Ben wel benieuwd wat Tibber zegt/adviseert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesleymaur
Al3xand3R360 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:48:
[...]

Bij mij staat deze ook disabled en heb ik zo gelaten. Senaxx heeft eerder wel eens gedeeld dat hij hem zelf aangezet heeft. Ben wel benieuwd wat Tibber zegt/adviseert.
Dat is of daar een update op mag worden gedraaid. Automatische updates staan dus uit voor het LTE modem. Je kan de update forceren. Heb ik ook gedaan. Alles werkt nog gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beekc1
Net bericht gehad van Tibber. tibber-ecu-bg95-m3 is niet essentieel voor LTE en staat daarom op disabled.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LukeVrd
Inmiddels gaat het bij mijn HomeVolt al 2 dagen goed. Hij is gestopt met druppelladen. Vreemd genoeg zie ik geen wijzigingen in de firmware versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
De zon schijnt en ik vraag me af waarom de Homevolt nu deze gratis stroom niet opslaat om straks tegen 36 cent te verkopen..? Is dat bij jullie ook zo? Die 1290 had m.i. gewoon de accu in gemoeten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4HvoIMAgGisWqqqOyrkMbEIV-RI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8IBWa78QZNtmC0uwoj4THFhC.jpg?f=fotoalbum_large

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekc1
Wat jij gratis stroom noemt levert toch nog 16 cent op tussen 11:00 en 12:00. Tussen 1200 en 14:00 kon HV nog goedkoper (15cent) geladen worden. Ik vind het laadschema niet zo verkeerd.

Hangt overigens ook af van in welke modus je de HV hebt staan. Bovenstaande is alleen van toepassing in modus optimaliseren voor inkomsten.

Zodra salderen er af gaat wordt het ook weer anders…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
Gies123 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:36:
De zon schijnt en ik vraag me af waarom de Homevolt nu deze gratis stroom niet opslaat om straks tegen 36 cent te verkopen..? Is dat bij jullie ook zo? Die 1290 had m.i. gewoon de accu in gemoeten.

[Afbeelding]
Misschien moet er wat meer overhead zijn? Hier heeft de Homevolt wel besloten om die zonneenergie op te slaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/irJbtX61FiT20Qb7g73XwLYoFH4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/55LYZC6UsCodQmbjYCzKedQx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aLk2J1YOIzgl-6UC4oyihMqH9dk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s3gwvbxon8ELsD9O3BXMQcR3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Senaxx schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:41:
[...]

Misschien moet er wat meer overhead zijn? Hier heeft de Homevolt wel besloten om die zonneenergie op te slaan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik denk dat je gelijkt hebt en dat ik gewoon meer panelen moet neerleggen ;)

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesleymaur
Ik denk het niet. Tussen 12-13 was de prijs op het laagste punt vandaag dus de opmerking van @beekc1 geldt nog steeds. Ik zie op het laatste screenshotje dat het inmiddels bij jou ook na 12:00 is. Hij laadt dus op tijdens laagste prijs. En verkoopt je zonne energie wanneer daar meer mee valt te verdienen.

[ Voor 15% gewijzigd door Wesleymaur op 03-03-2025 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steyn
Ik zie ook dat het schema dynamisch is. Deze ochtend stond het schedule initieel op volle bak laden tussen 12:00 en 14:00, maar om 13:00 is het plan wat gewijzigd. De accu heeft net een uur op vol vermogen staan laden en laadt nu op met het overschot aan zonne-energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelke.burgers
sinds 1 maart is mijn homevolt zonnestroom gaan opslaan, blijkbaar moest er voldoende langs de zonnestroom clamp gaan om deze wakker te schudden, nu zie ik dat elk beetje zonnestroom overschot richting de homevolt gaat, laatste puntje van zorg iig weggenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
eelke.burgers schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:12:
sinds 1 maart is mijn homevolt zonnestroom gaan opslaan, blijkbaar moest er voldoende langs de zonnestroom clamp gaan om deze wakker te schudden, nu zie ik dat elk beetje zonnestroom overschot richting de homevolt gaat, laatste puntje van zorg iig weggenomen.
het is toch wel vreemd dat dat in februari niet lukte.. of heb je een enorm continu verbruik met een warmtepomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steyn
LukeVrd schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:38:
Inmiddels gaat het bij mijn HomeVolt al 2 dagen goed. Hij is gestopt met druppelladen. Vreemd genoeg zie ik geen wijzigingen in de firmware versie
Ben wel benieuwd waar dat verschil dan in zit.

Wat zie jij in je schedule staan bij de parameters wanneer de mode "Idle" is? {"offline":true} ? Ik heb het vermoeden dat de inverter online blijft door de wijze van schedulen en niet zo zeer door de firmware. Maar dat is slechts gissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelke.burgers
boyette schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:16:
[...]

het is toch wel vreemd dat dat in februari niet lukte.. of heb je een enorm continu verbruik met een warmtepomp?
Correct, inderdaad een warmtepomp, ook ligt het merendeel van mijn panelen richting het oosten, dus duurt in het vroege voorjaar net iets langer voordat deze weer redelijk wat vermogen gaan leveren (versus zuid ligging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeVrd
Steyn schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 08:49:
[...]

Ben wel benieuwd waar dat verschil dan in zit.

Wat zie jij in je schedule staan bij de parameters wanneer de mode "Idle" is? {"offline":true} ? Ik heb het vermoeden dat de inverter online blijft door de wijze van schedulen en niet zo zeer door de firmware. Maar dat is slechts gissen.
Dat kun je eenvoudig zien bij de een grafiekje van de laadstand. Als die de hele nacht een beetje op blijft lopen terwijl de batterij geen programma heeft, dan is hij dus aan het druppelladen. Ik zie dat in Homey, maar is ook eenvoudig via de webportal van de batterij zelf te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steyn
LukeVrd schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:24:
[...]

Dat kun je eenvoudig zien bij de een grafiekje van de laadstand. Als die de hele nacht een beetje op blijft lopen terwijl de batterij geen programma heeft, dan is hij dus aan het druppelladen. Ik zie dat in Homey, maar is ook eenvoudig via de webportal van de batterij zelf te zien.
Ja, ik weet waar je dat kan zien. Maar ik vroeg me af of jouw schedule parameters meekrijgt waarmee de inverter offline gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleymaur
In de app zie ik trouwens dat mijn accu zich (volgens de gedetailleerde grafiek) nooit met de zonnepanelen oplaadt. Wat onzin is, want 'as we speak' loopt de accu vol met zonnestroom en geeft de app ook aan dat: voornamelijk laden met zonne-energie. Hebben anderen dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
Ben benieuwd hoe lang de ondersteuning van een 3de CT Klemmen nog op zich laat wachten.

Ik zie de homevolt nu in op de tijden dat het loont netjes de zonnestroom gebruiken om op te laden.
Maar dat doet hij alleen maar met 1 van de 2 PV installaties . Het deel dat de tweede installatie levert gaat het net op omdat de inverter van de Homevolt het niet naar 0 probeert te trekken. Het is precies het deel dat de tweede PV installatie levert.

Mijn beide PV Installaties hebben een PV Verdeler dus de Solar Klemmen set kunnen niet in de gewone meterkast omdat dit niet een correcte waarde geeft omdat er naast levering ook gebruik is bij de PV Verdelers.
Beide PV installatie inverters staan op een andere locatie in het huis met een eigen PV verdeler dus een extra CT klemmenset was nodig maar stond nog op de planning voor ondersteuning.

Zijn er nog andere met dezelfde situatie en hebben die al wat gehoord van de ondersteuning hiervoor ?
Lijkt me toch geen vreemde situatie PV verdelers ? Kan zo al een aantal kennissen benoemen die een zelfde constructie hebben. Raar dat de Homevolt dit al niet allang had, dat ding draait tenslotte al een tijd in Zweden en Noorwegen toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenxyz
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14-09 09:41
Gridawards lijken anders deze maand. Geen vaste bedragen meer? Bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeVrd
m-ruiter227 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:40:
Ben benieuwd hoe lang de ondersteuning van een 3de CT Klemmen nog op zich laat wachten.

Ik zie de homevolt nu in op de tijden dat het loont netjes de zonnestroom gebruiken om op te laden.
Maar dat doet hij alleen maar met 1 van de 2 PV installaties . Het deel dat de tweede installatie levert gaat het net op omdat de inverter van de Homevolt het niet naar 0 probeert te trekken. Het is precies het deel dat de tweede PV installatie levert.

Mijn beide PV Installaties hebben een PV Verdeler dus de Solar Klemmen set kunnen niet in de gewone meterkast omdat dit niet een correcte waarde geeft omdat er naast levering ook gebruik is bij de PV Verdelers.
Beide PV installatie inverters staan op een andere locatie in het huis met een eigen PV verdeler dus een extra CT klemmenset was nodig maar stond nog op de planning voor ondersteuning.

Zijn er nog andere met dezelfde situatie en hebben die al wat gehoord van de ondersteuning hiervoor ?
Lijkt me toch geen vreemde situatie PV verdelers ? Kan zo al een aantal kennissen benoemen die een zelfde constructie hebben. Raar dat de Homevolt dit al niet allang had, dat ding draait tenslotte al een tijd in Zweden en Noorwegen toch ?
Ik heb 3 CT klemmen voor 3 systemen. Daarvan komen helaas 2 systemen na de automaat weer samen waardoor niet alles correct geregistreerd worden. Die ga ik binnenkort nog splitsen met een losse automaat. Maar voor nu werken de klemmen prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
svenxyz schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:29:
Gridawards lijken anders deze maand. Geen vaste bedragen meer? Bij jullie ook?
Ik zie weinig verschil. Heb wel een nieuwe firmware 2503.6 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
GuiltyNL schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:28:
[...]

Ik zie weinig verschil. Heb wel een nieuwe firmware 2503.6 nu.
Firmware bij mij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pcDbkMSe3VJvDVVfYsN6a8WQLh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CIxY51zbjZ0XJwAY32e5ToT3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ks62cji78YXGs83NkTQYIJwkOeQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5mwfIuXbud61iz9eMaSXNt3b.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Gies123 op 06-03-2025 07:47 ]

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenxyz
Er lijkt bij mij wat meer variatie in te zitten, maar wacht het nog even af. 4 maart bv 3,71€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenxyz
Kan je een screenshotje maken mbt die zonnestroom? Hier lijkt het meer toeval door de lage tarieven dan daadwerkelijk obv terug levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
@LukeVrd Ik bedoel niet de fysieke klemmen maar setjes van 3 klemmen

Ik heb 2 setjes van elk 3 ct klemmen.
Maar ik heb 3 setjes van 3 ct klemmen nodig . 1 bij de hoofd meterkast , 1 op de PV installatie op zolder en 1 op de PV installatie bij het bijgebouw.

Elke PV installatie heeft een PV verdeler kast waar dus naast productie ook verbruik is van apparaten dus de ct klemmen voor PV kunnen niet in de hoofd meterkast.

Of heb jij al wel 3 setjes van 3 CT klemmen elk ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesleymaur

Ik snap je verzoek, maar het maakt toch eigenlijk niets uit? Als er verbruik is op de PV verdeler waar bijv. een wasmachine en de PV omvormer zit, is het resultaat van verbruik en levering toch hetgene dat naar de meter gaat. Wat er overblijft wordt dan door de CT klem in de meterkast geregistreerd en daar kan de Homevolt dan mee werken.

Als je die CT klem namelijk dan voor de PV verdeler zet, fop je de homevolt eigenlijk, want de pv productie gaat namelijk dan (gedeeltelijk) naar je wasmachine. De homevolt zal dan alsnog gaan laden met die waarde en dus energie uit het net gaan trekken.

[ Voor 9% gewijzigd door Wesleymaur op 06-03-2025 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesleymaur
Het zijn de afgelopen dagen trouwens wel mooie dagen met een grote spread op de dag. Gisteren 12 cent in de middag en 32 cent in de avond. Als dat zo doorgaat deze lente en zomer, is dat leuk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gies123
Wesleymaur schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:20:
Het zijn de afgelopen dagen trouwens wel mooie dagen met een grote spread op de dag. Gisteren 12 cent in de middag en 32 cent in de avond. Als dat zo doorgaat deze lente en zomer, is dat leuk!
The bigger the spread the bigger the smile :P

Én we hebben inmiddels drie procent terugverdiend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QS7K4vTmu38aovMvaKMOU4pr_bI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rX4bzalQgocPXfm0pWFIKYe6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Gies123 op 06-03-2025 09:25 ]

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
In de Tibber nieuwsbrief van 4 maart stond dat Tibber nu ook een prognose pagina heeft. Misschien dat deze er altijd al was hoor, maar voor mij was die nieuw.

En vanaf juni 2025 stapt de EPEX Spot en Tibber over op kwartierprijzen in plaats van uur prijzen. Ben benieuwd wat voor impact dat gaat hebben op de Homevolt. Als je daar met de Homevolt gebruik van wilt maken moet je wel een vrij agressive planning gaan maken. En dat was volgensmij juist nu waar Zonneplan voor op de vingers was getikt.

Ik ben trouwens met een eigen review bezig van de Homevolt en was benieuwd of jullie de bug ook nog steeds hebben met de app (in ieder geval op android). Als je de Tibber app open hebt gehad en daarna een tijdje sluit, daarna weer opent dan doet de widget van de Homevolt het soms niet. Dan moet ik de app hard afsluiten en weer opnieuw openen.

[ Voor 3% gewijzigd door Senaxx op 06-03-2025 09:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Senaxx schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:29:
Ik ben trouwens met een eigen review bezig van de Homevolt en was benieuwd of jullie de bug ook nog steeds hebben met de app (in ieder geval op android). Als je de Tibber app open hebt gehad en daarna een tijdje sluit, daarna weer opent dan doet de widget van de Homevolt het soms niet. Dan moet ik de app hard afsluiten en weer opnieuw openen.
Er komt deze week een update van de Android app aan die dat hoogstwaarschijnlijk zal oplossen. Versie 25.08.
Je kan hem denk ik ook al geinstalleerd krijgen als je de app even verwijderd en opnieuw installeert (de Play Store rollt automatische updates altijd gefaseerd uit)

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
De inverter update naar versie V1,10 heeft de oplossing voor het eerder in IDLE modus plaatsen van de omvormer als er niets gedaan hoeft te worden en daarmee het sluipverbruik verminderd.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
@Wesleymaur Je zou het denken maar helaas werkte dit niet en moest de PV klem set verplaatst worden naar de Solar groep in de PV Verdeler omdat de Homevolt de constante spanning van de warmtepomp toch aanzag voor een teruglevering en ditzelfde was ook het geval als bij de andere PV installatie geen zon was maar de 2 wasmachines en drogers aan gingen. De Homevolt zag dit weer als teruglevering en vanuit Tibber werd aangegeven dat de CT klemmen ook daadwerkelijk in de PV verdelers moesten.

Is dit misschien al met software updates gecorrigeerd @Backpacker ? of is het idee nog steeds dat er meer dan 2 CT Klemmen sets ondersteund gaan worden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeVrd
m-ruiter227 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:29:
@Wesleymaur Je zou het denken maar helaas werkte dit niet en moest de PV klem set verplaatst worden naar de Solar groep in de PV Verdeler omdat de Homevolt de constante spanning van de warmtepomp toch aanzag voor een teruglevering en ditzelfde was ook het geval als bij de andere PV installatie geen zon was maar de 2 wasmachines en drogers aan gingen. De Homevolt zag dit weer als teruglevering en vanuit Tibber werd aangegeven dat de CT klemmen ook daadwerkelijk in de PV verdelers moesten.

Is dit misschien al met software updates gecorrigeerd @Backpacker ? of is het idee nog steeds dat er meer dan 2 CT Klemmen sets ondersteund gaan worden .
er worden al meer dan 2 CT-klemmen ondersteund. Ik heb er 3 op de solar sensor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-ruiter227
@LukeVrd nogmaals voor de zekerheid .

Je hebt dus 3 x een setje van 3 ct klempen. 9 in totaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeVrd
m-ruiter227 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 05:49:
@LukeVrd nogmaals voor de zekerheid .

Je hebt dus 3 x een setje van 3 ct klempen. 9 in totaal ?
Nee sorry, zie nu je andere bericht ook pas. Gaat niet om 3 setjes maar om 3 klemmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
m-ruiter227 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:29:

De ontwikkelaars zijn bezig om de code aan te passen voor meer dan 2 Pulse meters. Ik zal ook nog eens navragen of ze wellicht ook nadenken om inderdaad ook te kijken naar de "richting" van de gesignaleerde stroom op de Solar Pulse zodat dat niet meer als productie wordt gezien.

Maar ten alle tijden is het beter om de CT klemmen voor de verdeler aan te sluiten omdat je anders niet de bruto energieproductie kan zien. Als er direct eigen verbruik in zit weet je nooit precies de bruto productie wat ook weer consequenties heeft in het kunnen berekenen van de opbrengsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinLI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-09 15:53
Meer mensen die vandaag geen homevolt activiteit hebben? Die van mij geeft aan dat er geen internetverbinding is, ook handmatig aansturen van de homevolt lukt me niet. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJfXzFzo77ljlu94sUKPgsO2Cl0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FPEEnarp80RNopumYjtLqwVW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LukeVrd
MartinLI schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:48:
Meer mensen die vandaag geen homevolt activiteit hebben? Die van mij geeft aan dat er geen internetverbinding is, ook handmatig aansturen van de homevolt lukt me niet. [Afbeelding]
Hier heeft hij de hele dag zijn best gedaan. Anders even via de webserver herstarten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesleymaur
Backpacker in "Homevolt thuisbatterij + Tibber"Backpacker schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:17

Maar ten alle tijden is het beter om de CT klemmen voor de verdeler aan te sluiten omdat je anders niet de bruto energieproductie kan zien. Als er direct eigen verbruik in zit weet je nooit precies de bruto productie wat ook weer consequenties heeft in het kunnen berekenen van de opbrengsten.
Allemaal fantastisch, maar zo zijn ze bij mij niet geïnstalleerd. En bij anderen denk ik ook niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
MartinLI schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:48:
Meer mensen die vandaag geen homevolt activiteit hebben? Die van mij geeft aan dat er geen internetverbinding is, ook handmatig aansturen van de homevolt lukt me niet. [Afbeelding]
De Homevolt app geeft niet altijd de juiste wifi status aan. En als wifi niet werkt dan zal de LTE verbinding het overnemen.

Wat zegt de Tibber app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Wesleymaur schreef op zondag 9 maart 2025 @ 00:07:
[...]

Allemaal fantastisch, maar zo zijn ze bij mij niet geïnstalleerd. En bij anderen denk ik ook niet…
De installateur zou hiervan moeten weten maar het kan misschien zijn dat het bij de eerste installaties nog niet goed is gegaan. Voor de werking van de Homevolt zelf heeft het geen consequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinLI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-09 15:53
Backpacker schreef op zondag 9 maart 2025 @ 08:37:
[...]

De Homevolt app geeft niet altijd de juiste wifi status aan. En als wifi niet werkt dan zal de LTE verbinding het overnemen.

Wat zegt de Tibber app?
In de webserver stonden een paar errors, een reset_hard loste het probleem op en alles lijkt weer te werken. :*)
Ik kan dus al in de websever komen zonder dat ik dat wist :) @Backpacker ik heb daar een call voor aangemaakt bij Tibber, die hoeft dus niet opgepakt te worden

[ Voor 17% gewijzigd door MartinLI op 09-03-2025 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
MartinLI schreef op zondag 9 maart 2025 @ 09:05:
[...]

In de webserver stonden een paar errors, een reset_hard loste het probleem op en alles lijkt weer te werken. :*)
Ik kan dus al in de websever komen zonder dat ik dat wist :) @Backpacker ik heb daar een call voor aangemaakt bij Tibber, die hoeft dus niet opgepakt te worden
Hmm dan vermoed ik dat je Homevolt nog in Service Mode staat. Op zich niet erg voor de werking alleen de leds zullen nu niet goed aangestuurd worden. Als je een privébericht stuurt met het e-mailadres van je Tibber acouunt dan kan ik even voor je kijken en de het goed zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Wesleymaur schreef op zondag 9 maart 2025 @ 00:07:
[...]

Hier wel zo aangesloten bij de installatie. 3 klemmen om de 3 fases vanaf de zonnepanelen, en 3 klemmen om de 3 fases net voor de hoofdschakelaar. Zo kan de HV precies meten wat de zonnepanelen opleveren en het hele huis "verbruikt".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Vorige week de belasting terug gekregen, €1479.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
JackBol schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:25:
Vorige week de belasting terug gekregen, €1479.
Ik ook

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
1479 , dat is voor een dubbele denk ik . Ik gisteren 976 voor een enkele 13.3kwh .
Nog niet verder gechecked.

Update: Ik zie het al . De BTW Centrale heeft alleen de BTW van de eindafrekening verwerkt en niet de factuur van de aanbetaling.

Naja maar weer een mail naar de BTW centrale, update: inmiddels opgelost door de BTW Centrale :)

[ Voor 73% gewijzigd door m-ruiter227 op 12-03-2025 14:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wesleymaur
Op het Zweedse Tibber/homevolt forum:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xFI_fcsDZYOG38enwJTO-yjOrw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gJ7SZQXzpP0TjN16fZ0Z04Rl.jpg?f=user_large

13,3 kWh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Wesleymaur schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 21:22:

[Afbeelding]

13,3 kWh!
😲

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Wesleymaur schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 21:22:

[Afbeelding]

13,3 kWh!
Net geinstalleerd, deze HV draait nog op hele oude EMS firmware V16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Backpacker schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 08:23:
[...]

Net geinstalleerd, deze HV draait nog op hele oude EMS firmware V16
Als in, die wordt nog naar 12.2 terug gezet? Of krijgen wij een update naar 13.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Ik probeer de Tibber Grid Rewards op te halen via de API (https://developer.tibber.com/docs/reference, zoek op accumulatedReward) en dat werkt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6x2uHb0fw_deMqDpgta1GJPNuo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/aV6gXRENQV7a4y6jhpSSTgNb.png?f=user_large

De accumulatedRewards lopen in de tijd op, maar volgens de note van Tibber zelf heeft het niets te maken met Grid Rewards ("Note that this is unrelated to Grid Rewards.").

Iets in mij zegt dat het wel degelijk gerelateerd aan 'verdiensten ter ondersteuning van het net is' want waarom zou het anders accumulatedReward heten.

@Backpacker Wil (/kan) jij hier je licht eens over laten schijnen? Zijn dit wellicht de Rewards die Tibber krijgt voor de ondersteuning van het net en krijgen wij daar een deel van uitgekeerd (die we vervolgens Grid Rewards noemen)?

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Gies123 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:26:

Iets in mij zegt dat het wel degelijk gerelateerd aan 'verdiensten ter ondersteuning van het net is' want waarom zou het anders accumulatedReward heten.
Hier was ik ook al ingestonken 😅
Deze rewards zijn de euro's die je ontvangt voor teruglevering van stroom.
Dus puur "teruggeleverde kWh" x "spotprijs per uur".

Ik heb een tijdje geleden al gevraagd of de grid rewards via de API uitgelezen kunnen worden.
@Backpacker had dit volgens mij intern uitgezet maar daar heb ik niets meer van vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
JackBol schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:49:
[...]

Hier was ik ook al ingestonken 😅
Deze rewards zijn de euro's die je ontvangt voor teruglevering van stroom.
Dus puur "teruggeleverde kWh" x "spotprijs per uur".

Ik heb een tijdje geleden al gevraagd of de grid rewards via de API uitgelezen kunnen worden.
@Backpacker had dit volgens mij intern uitgezet maar daar heb ik niets meer van vernomen.
Ah juist, thanks @JackBol!

Dan blijft inderdaad de vraag aan @Backpacker hoe het ermee staat om de GridRewards via de API te ontsluiten.

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Ik blijf mijn best doen om de API update op de roadmap te krijgen. Met de kwartierprijzen in aantocht moet er aan de API gesleuteld gaan worden dus ik heb enige hoop dat er een uitgebreid project van wordt gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
JackBol schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 08:58:
[...]

Als in, die wordt nog naar 12.2 terug gezet? Of krijgen wij een update naar 13.3?
Nee die wordt nog naar 12.2 verandert. Om de batterijconditie zo hoog mogelijk te houden is er nou eenmaal een marge nodig. Er wordt door de fabrikant wel regelmatig gekeken of de grens kan worden aangepast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Senaxx
Backpacker schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:08:
Ik blijf mijn best doen om de API update op de roadmap te krijgen. Met de kwartierprijzen in aantocht moet er aan de API gesleuteld gaan worden dus ik heb enige hoop dat er een uitgebreid project van wordt gemaakt.
Dit klinkt niet zo heel positief? Ik was juist in de veronderstelling dat er al gewerkt werdt aan een API update voor de Homevolt? De kwartierprijzen gaan in juni 2025 van start (weet niet of Tibber dan ook meteen over gaat). Maar als dan ook pas de API wordt aangepast gaan we al richting de zomer.

Is er wat veranderd t.o.v. de API planning bij Tibber? Toen ik vorig jaar oktober iemand van Tibber sprak (n.a.v. de Tweakers actie) en deze gaf aan dat de API toen al in ontwikkeling was. En dan bedoel ik niet alleen het uitlezen van de kosten / opbrengsten en grid rewards maar ook het aansturen van de Homevolt zelf, zodat deze echt te integreren is binnen een smarthome platform na keuze.
Backpacker schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:32:
[...]

Er komt deze week een update van de Android app aan die dat hoogstwaarschijnlijk zal oplossen. Versie 25.08.
Je kan hem denk ik ook al geinstalleerd krijgen als je de app even verwijderd en opnieuw installeert (de Play Store rollt automatische updates altijd gefaseerd uit)
Deze update lijkt het probleem niet te hebben verholpen. Ik heb versie Android 25.8.0 (5) Maar ik heb nog steeds een dode homevolt powerup. Alleen afsluiten van de app en herstarten werkt wel nog steeds.

[ Voor 22% gewijzigd door Senaxx op 13-03-2025 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Al3xand3R360
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-09 22:31
De kwartierprijzen gaan in juni 2025 van start (weet niet of Tibber dan ook meteen over gaat). Maar als dan ook pas de API wordt aangepast gaan we al richting de zomer.
Ben ook wel benieuwd naar de actuele planning mbt. de Homevolt & API sturing?

Het viel me laatst op dat de ledstrip in mijn Homevolt ongeveer 1x per minuut gek knippert. Dit gebeurd in alle standen (idle, laden en ontladen). Eerder had ik hier geen last van.. Is dit een bekend probleem (firmware issue)? Hebben meer mensen hier last van?

ontladen:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
Al3xand3R360 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:22:
[...]

Ben ook wel benieuwd naar de actuele planning mbt. de Homevolt & API sturing?

Het viel me laatst op dat de ledstrip in mijn Homevolt ongeveer 1x per minuut gek knippert. Dit gebeurd in alle standen (idle, laden en ontladen). Eerder had ik hier geen last van.. Is dit een bekend probleem (firmware issue)? Hebben meer mensen hier last van?

ontladen:
[YouTube: homevolt discharge]
Ja die knipper heb ik ook in de Led strip. Had er niet teveel aandacht aan gegeven maar het leek bij mij random te gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Senaxx schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:02:
[...]

Dit klinkt niet zo heel positief? Ik was juist in de veronderstelling dat er al gewerkt werdt aan een API update voor de Homevolt? De kwartierprijzen gaan in juni 2025 van start (weet niet of Tibber dan ook meteen over gaat). Maar als dan ook pas de API wordt aangepast gaan we al richting de zomer.

Is er wat veranderd t.o.v. de API planning bij Tibber? Toen ik vorig jaar oktober iemand van Tibber sprak (n.a.v. de Tweakers actie) en deze gaf aan dat de API toen al in ontwikkeling was. En dan bedoel ik niet alleen het uitlezen van de kosten / opbrengsten en grid rewards maar ook het aansturen van de Homevolt zelf, zodat deze echt te integreren is binnen een smarthome platform na keuze.

[...]

Deze update lijkt het probleem niet te hebben verholpen. Ik heb versie Android 25.8.0 (5) Maar ik heb nog steeds een dode homevolt powerup. Alleen afsluiten van de app en herstarten werkt wel nog steeds.
Er is een verschil tussen de Tibber API en de openbare Homevolt API. De tweede wordt zeker aan gebouwd om uiteindelijk andere leveranciers de mogelijkheid te geven om Homevolts aan te kunnen sturen.

De eerste moet wat updates krijgen omtrent verdiende Grid Rewards, kwartierprijzen en hopelijk nog wat andere functionaliteit. Ik heb het dus over de Tibber API.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
Backpacker schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:31:
[...]

Er is een verschil tussen de Tibber API en de openbare Homevolt API. De tweede wordt zeker aan gebouwd om uiteindelijk andere leveranciers de mogelijkheid te geven om Homevolts aan te kunnen sturen.

De eerste moet wat updates krijgen omtrent verdiende Grid Rewards, kwartierprijzen en hopelijk nog wat andere functionaliteit. Ik heb het dus over de Tibber API.
Maar deze Homevolt API is niet beschikbaar voor de consument neem ik aan en alleen voor resellers van de Homevolt (zoals een Tibber?). Ik heb het ook over een API en of die nou van de homevolt specifiek of Tibber is dat maakt mij niet uit.

Wordt er gewerkt aan een API voor de consument om de Homevolt zelf te kunnen uitlezen en aansturen? En dan bedoel ik een api zoals Tibber nu zelf heeft maar dan met Homevolt op geintegreerd waar we niet alleen alle prijs informatie (opbrengensten, grid rewards) uit kunnen lezen maar eventueel er ook voor kiezen om de Homevolt zelf aan te sturen en alle informatie van de Homevolt uit te lezen, en dit niet meer doen via de lokale Homevolt webserver (zoals homevolt batterij lading, status, schema).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Senaxx schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:03:
[...]

Maar deze Homevolt API is niet beschikbaar voor de consument neem ik aan en alleen voor resellers van de Homevolt (zoals een Tibber?). Ik heb het ook over een API en of die nou van de homevolt specifiek of Tibber is dat maakt mij niet uit.

Wordt er gewerkt aan een API voor de consument om de Homevolt zelf te kunnen uitlezen en aansturen? En dan bedoel ik een api zoals Tibber nu zelf heeft maar dan met Homevolt op geintegreerd waar we niet alleen alle prijs informatie (opbrengensten, grid rewards) uit kunnen lezen maar eventueel er ook voor kiezen om de Homevolt zelf aan te sturen en alle informatie van de Homevolt uit te lezen, en dit niet meer doen via de lokale Homevolt webserver (zoals homevolt batterij lading, status, schema).
Eerlijk gezegd nog geen idee of the Homevolt API net als de Tibber API ook door klanten te gebruiken wordt. Ik zal het gaan navragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
Wat me opvalt sinds deze maand: de Gridrewards op de thuisbatterij is wat lager (gemiddeld eur 2,48 tov eur 2,65), maar de gridrewards op de auto heeft juist wat uitschieters. De auto 'deed' iets van 18 cent per dag, ging nergens over, maar nu opeens uitschieters naar 58 cent per dag (nog steeds weinig, maar wel een verbetering ;) ). Zien anderen dat ook?

En wat me ook opvalt is dat de Homevolt sinds 03:00 vannacht 30 watt per uur opneemt en omzet in warmte (het ding blijft zo'n 30 graden celcius). Dit gedrag hebben we eerder gezien, maar was volgens mij opgelost?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xN3ipr7WUdfJcLUo6MvmHK5noA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j39fi9FsNbjLgtuxg2Wo2IuP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Gies123 op 14-03-2025 11:21 ]

Homevolt dashboard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wesleymaur
Backpacker schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:10:
[...]

Nee die wordt nog naar 12.2 verandert. Om de batterijconditie zo hoog mogelijk te houden is er nou eenmaal een marge nodig. Er wordt door de fabrikant wel regelmatig gekeken of de grens kan worden aangepast
Op de website https://tibber.com/nl/store/product/homevolt wordt nog steeds gesproken over 13,3 kWh. Het zou wel zo eerlijk zijn om dit nu eens aan te passen. Of een disclaimer te plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Wesleymaur op 14-03-2025 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeVrd
Wesleymaur schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:32:
[...]

Op de website https://tibber.com/nl/store/product/homevolt wordt nog steeds gesproken over 13,3 kWh. Het zou wel zo eerlijk zijn om dit nu eens aan te passen. Of een disclaimer te plaatsen.
dat is toch heel gebruikelijk bij accus? Mijn EV heeft een 82kWh accu met 77kWh effectief bruikbaar voor mij als gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LukeVrd
Gies123 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:19:
Wat me opvalt sinds deze maand: de Gridrewards op de thuisbatterij is wat lager (gemiddeld eur 2,48 tov eur 2,65), maar de gridrewards op de auto heeft juist wat uitschieters. De auto 'deed' iets van 18 cent per dag, ging nergens over, maar nu opeens uitschieters naar 58 cent per dag (nog steeds weinig, maar wel een verbetering ;) ). Zien anderen dat ook?

En wat me ook opvalt is dat de Homevolt sinds 03:00 vannacht 30 watt per uur opneemt en omzet in warmte (het ding blijft zo'n 30 graden celcius). Dit gedrag hebben we eerder gezien, maar was volgens mij opgelost?
[Afbeelding]
die wijziging in grid-rewards zie ik hier helemaal niet. Van mij mogen ze snel weer terugkomen, want die paar stuivers die je nu krijgt, word ik ook niet blij van. Het is nu ongeveer de helft dan wat ik voorheen gemiddeld genomen per dag kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleymaur
LukeVrd schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:08:
[...]

dat is toch heel gebruikelijk bij accus? Mijn EV heeft een 82kWh accu met 77kWh effectief bruikbaar voor mij als gebruiker
Dat is ook zo. Hoe is dit bij de zonneplan nexus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IxT6A9IYKSh2PwZbApdGt9aQlZQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tam8rkAJtwj08juNOEBQuKwR.png?f=fotoalbum_large

9% korting op de homevolt

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Dat was al een tijdje zo maar nu prompt het ook in de app

Is toch een mail over geweest tijdje terug
Toch goed geweest voor degenen die hierop hebben gewacht maar of het genoeg korting geeft...

Kan ook hierop wachten

https://solarmagazine.nl/...s-thuisbatterijen-leveren

[ Voor 22% gewijzigd door boyette op 16-03-2025 09:14 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste