Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:42

Ervaringen en discussietopic van de Samsung Galaxy A55-serie.

Samsung heeft op 11 maart de A55 officieel onthuld. Het is de opvolger van de succesvolle A54.
De A55 heeft een snellere chipset, een meer premium behuizing en een betere batterijduur.

Samsung Galaxy A55-serie in beeld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfjXS5srVOMWsT3U80bvyH7MjP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/elNPCxlpLxYuBFGbsyUPBsXd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0gR4cnNA3z0Pp3_5O31RXxfBn74=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KJG414e5WEPkTxfdgjMbljZe.webp?f=fotoalbum_large

Samsung Galaxy A55 specs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Daqc1SrKtYozJMSg4ZKrClMURRQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fic3sAZWj8mGque74sbnm58G.png?f=fotoalbum_large

Overig

In de eerste periode na de introductie kreeg je gratis Samsung Galaxy Buds FE bij de telefoon.

Ik heb mijn ervaringen in een korte review geplaatst: Samsung Galaxy A55 5G, 8GB ram, 256GB opslag Donkerblauw review door KNed

Tweakers heeft de A55 samen met de A35 gereviewed op 17 april 2024

[ Voor 83% gewijzigd door KNed op 17-04-2024 08:54 . Reden: Tweakers review toegevoegd ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De A54 had blijkbaar geen topic, maar die van de A53 was wel redelijk actief. Het toestel is net uit en de professionele reviews staan nog niet eens online, dus de behoefte zal nog wel komen.

Ik zou nog wel wat info over het toestel in de eerste post plaatsen, het is nu wel erg kaal.
Eventueel zou de A35 ook wel in dit topic passen, het zijn vergelijkbare toestellen. De A35 is even groot als de A55 en heeft dezelfde SoC als de A54.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
Ik zal de startpost aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Bij GSMArena zijn ze ook niet bepaald onder de indruk van van de vingerafdrukscanner:
"But no matter the side frame, button placement and fingerprint reader position are well thought out. Everything is within reach. Unfortunately, that's all the good we could say about the fingerprint reader. It has been a while since we last used such an unreliable scanner. We even tried creating two different entries with the same fingertip, and it was still difficult to read correctly."
https://www.gsmarena.com/...axy_a55-review-2684p2.php

Verder zijn ze vooral positief, behalve over de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04 22:46
RepareerDroid schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:52:
Bij GSMArena zijn ze ook niet bepaald onder de indruk van van de vingerafdrukscanner:
"But no matter the side frame, button placement and fingerprint reader position are well thought out. Everything is within reach. Unfortunately, that's all the good we could say about the fingerprint reader. It has been a while since we last used such an unreliable scanner. We even tried creating two different entries with the same fingertip, and it was still difficult to read correctly."
https://www.gsmarena.com/...axy_a55-review-2684p2.php

Verder zijn ze vooral positief, behalve over de prijs.
Hmm, hier ook al een klacht van een Tweaker over de vingerafdrukscanner:
Samsung Galaxy A55 5G, 8GB ram, 256GB opslag Donkerblauw review door KNed

/edit: deze maar even in de gaten houden
https://us.community.sams...ensor-Issues/td-p/2843033

[ Voor 7% gewijzigd door DeadMetal op 01-04-2024 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoominPapa
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-04 12:01
Kan iemand me zeggen of de A55/Exynos 1480 hardware AV1 decode support heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
DeadMetal schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:17:
[...]

Hmm, hier ook al een klacht van een Tweaker over de vingerafdrukscanner:
Samsung Galaxy A55 5G, 8GB ram, 256GB opslag Donkerblauw review door KNed

/edit: deze maar even in de gaten houden
https://us.community.sams...ensor-Issues/td-p/2843033
@RepareerDroid reageerde inderdaad op mijn review :)

Bedankt voor die Samsung community link, dat ga ik in de gaten houden. Hopelijk kunnen ze een software update uitbrengen die de problemen oplost.

Ik had een Poco F3, en heb nu dus een paar weken de A55 in gebruik. Het is een prima telefoon, maar ten opzichte van de Poco zie ik nog niet heel veel voordelen.
De batterijduur lijkt ietsje beter dan de Poco maar niet heel veel.
De vingerafdruk sensor van de Poco was veel beter, bovendien laadde die veel sneller op, en had ook nog eens een hele handige en goede feature om dark mode voor niet-dark-mode apps te simuleren.
(de reden van overstap was dat de A55 via m'n werk beschikbaar kwam, had het prive niet gedaan)

Vandaag kwam de eerste update op de A55 binnen. Beveiligings update naar niveau maart. Verder zo te zien geen andere updates.
ZIe https://doc.samsungmobile.com/SM-A556B/EUX/doc.html
Ik dacht gelezen te hebben dat bij de A55 updates zonder herstarten geïnstalleerd zouden worden; maar deze update had toch een restart nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
MoominPapa schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:57:
Kan iemand me zeggen of de A55/Exynos 1480 hardware AV1 decode support heeft?
Volgens deze website niet https://www.androidauthor...sung-exynos-1480-3429457/
The Exynos 1480 brings the same camera capabilities as the Exynos 1380 at first glance (e.g. 200MP single camera support), but we also get support for 4K/60fps capture. That’s a notable upgrade over 4K/30fps capture seen on the old chip. Unfortunately, AV1 decoding isn’t supported here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoominPapa
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-04 12:01
Thanks! Erg jammer, moet ik toch even naar een alternatief zoeken. Dom van Samsung om in een chip die ze in 2024 releasen dit niet in te bouwen, speciaal omdat het met een RDNA2 gpu onderdeel komt, en AMD dit in RDNA2 desktop/laptop gpu's wel ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-03 18:59

agaam

dit is mijn huisdier

ik ben van plan de Samsung A55 te kopen, maar nu zie ik dat er ook een Premium design is bij bol.com, wat is het verschil met de gewone A55?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
agaam schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:48:
ik ben van plan de Samsung A55 te kopen, maar nu zie ik dat er ook een Premium design is bij bol.com, wat is het verschil met de gewone A55?
Waar zie je dat? Kan je een link sturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12:38
Er staat "premium design". Is dus geen aparte, maar gewoon het standaard model wat ze premium noemen. Is maar 1 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-03 18:59

agaam

dit is mijn huisdier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KNed
Inderdaad wat @gupfishy zegt, is standaard waar Samsung mee adverteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 11:33
Eindelijk een midrange toestel met e sim very nice. Wellicht dat de nieuwe Poco F6 dit ook gaat krijgen maar de ondersteuning van NL providers voor vage Chinese smartphone modellen is naar mijn ervaring 0 komma 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
MoominPapa schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:00:
Thanks! Erg jammer, moet ik toch even naar een alternatief zoeken. Dom van Samsung om in een chip die ze in 2024 releasen dit niet in te bouwen, speciaal omdat het met een RDNA2 gpu onderdeel komt, en AMD dit in RDNA2 desktop/laptop gpu's wel ondersteunt.
Geen enkele midrange SoC heeft AV1 decoding. Ook de Mediateks en Snapdragons niet. Daarvoor moet je naar de high-end SoCs kijken zoals de Exynos 2200 van de S22 en de S23 FE, de MediaTek 9000 van de OnePlus Nord 3 of de 8300 Ultra van de Poco X6 Pro.

https://www.mediatek.com/...2/mediatek-dimensity-8300
https://www.mediatek.com/...2/mediatek-dimensity-9000
Video Encoding
H.264
HEVC
Video Playback
H.264
HEVC
VP-9
AV1

https://semiconductor.sam...le-processor/exynos-2200/
Video
Up to 8K decoding: 60fps with
10-bit HEVC(H.265), 30fps with
10-bit VP9, AV1
Up to 8K encoding: 30fps with
10-bit HEVC(H.265), VP9

En ook high-end Snapdragons die je o.a. vind in de Moto Edge 40 Pro en OnePlus 12R.
https://www.qualcomm.com/...n-8-gen-2-mobile-platform
AV1 codec for video playback
Codecs: Hybrid Log Gamma (HLG), HDR10+, AV1, H.264 (Advanced Video Coding (AVC)), VP9, VP8, Dolby Vision®, H.265 (High Efficiency Video Coding (HEVC)), HDR10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
Ben het niet helemaal eens met de GSMarena review. Ze zeggen dat er veel concurrentie is in Europa in deze price range maar welke smartphone fabrikanten leveren 3 jaar lang stipt de maandelijkse Android security update?

Zoveel mogelijk specs in een toestel proppen is 1 ding de boel onderhouden is ook belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
Tweakers heeft een review gedaan van de A55 samen met de A35: review: Galaxy A35 en A55 - Luxe upgrade voor Samsungs populairste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:36

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hoe is de vingerscanner op de A55? Ik heb een A52 gehad wat ik een erg fijn toestel vond, maar ik kon niet door 1 deur met die vigerscanner. Hij deed het vaker niet dan wel. Ter illustratie:

Ik probeer dus de foon te unlocken en naar mijn gevoel druk ik 2x op dezelfde plek voor de scanner. De ene keer unlockt ie niet, de andere wel. Dus nu heb ik een telefoon met een scanner in de aan/uit knop, maar die is weer te snel en gevoelig :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
Zelfde probleem helaas, het is zo erg dat ik de vingerafdruk helemaal niet meer gebruik. Het gekke is dat na een herstart het even lijkt te werken maar na een dag niet meer of veel slechter. Hopelijk is het een software issue en brengt Samsung een fix uit...
Zie ook eerder in dit topic een link naar een Samsung forum waar heel veel mensen erover klagen.

[ Voor 3% gewijzigd door KNed op 18-04-2024 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:36

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dat is erg jammer. Poco F6 dan maar...

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 18:03

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Bij de vingerafdruk scanner heb je geluk of pech, maar je kan ook proberen dezelfde vinger meerdere keren te doen, of eerst je nagels knippen o.a.

Op dit moment ben ik tevreden over dit End Of Life Product. Waarom het nu reeds End Of Life is, heb ik uitgelegd in mijn review. Het ondersteund geen AV1 Hardware Decodering in hardware, en YouTube gaat binnen 2 jaar inmiddels zelfs met nieuwe populaire video's over op A/B testen. Heel populaire video's zijn AV1 codec, en dat kan alleen met de CPU, niet met een hardware gedeelte zoals de S24 dat bijvoorbeeld wel heeft.

Er komt een dag, en die dag is er al voor veel mensen in deze A/B test dat je merkt dat YouTube wegens deze AV1 Codec buitengewoon veel batterij gebruikt.

Dit toestel is End Of Life als je YouTube wil gebruiken, je kan zien of je in de A/B test ziet als je Statistieken Voor Nerds in de YouTube App inschakelt.

Op Reddit zijn er veel boze mensen. Ik neem hen dat niet kwalijk. Google heeft SOC fabrikanten zoals Samsung enzo wel uitgelegd meer dan 4 jaar geleden zelfs, implementeer die hardware decoder.

Deze telefoon heeft geen hardware decoder voor wat Google van plan is.

End Of Life bij Aanschaf, sorry, maar realiteit.

Als je zegt dat het nu ook in software kan, ja dat is dan wel zo, maar bizar korte accuduur, zodra je een video op YouTube krijgt in AV1 codec loopt de accu leeg in heel snelle tijd.

In mijn review heb ik echter uitgelegd dat af en toe YouTube filmpje kijken voor mij kan, maar dat iets anders voor mij belangrijker is, de Flagships kosten al gauw 1500 euro om iets wat met een MicroSD kaart kan.

De Flagships ondersteunen wel AV1 Codec zoals Google die binnen 2 jaar gaat afdwingen in hardware of software.

Als je geld hebt, koop dan een Flagship ULTRA 1 TeraByte of iets dergelijks.

Ik stop gewoon met YouTube kijken als het toestel heet wordt en de A/B test bij statistieken AV1 Software Decoding laat zien.

https://templeos.org/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
Lijkt me erg ver gaan om dit direct "End of life" te noemen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
KNed schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 22:57:
Lijkt me erg ver gaan om dit direct "End of life" te noemen :?
Zolang Google nog niet volledig over is op AV1 is het natuurlijk onzin. Ik heb ook ervaring met oudere toestellen die Full HD, voornamelijk hogere 60 fps (youtube), video's traag afspeelden met hardware decoden, maar met software decoden prima werkten zonder dat de batterij en de prestaties van het toestel er enorm onder te lijden hadden...
Het is natuurlijk jammer dat de AV1 codec ondersteuning nog niet overal is, maar het is ook zeker geen ramp.
De hogere midrange en flagship toestellen hebben de ondersteuning wel, en dat betekent dat het in de komende 2 jaar ook naar alle goedkopere midrange toestellen komt.
En als AV1 een van je eisen is zijn er toestellen zoals de Poco X6 Pro die AV1 ondersteuning aanbieden voor onder de 350 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:06
Ik zelf heb een toestel met een Snapdragon 8 gen 1 die ook geen av1 hardware ondersteuning heeft. Maar 4k av1 files spelen probleemloos af in software. Geen idee hoe dat gaat bij een a55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:40
Met mijn oude A52s (ook zonder AV1 hardware decoding) werkt het afspelen van AV1 videos ook prima.
Aangezien het scherm van die A52s inmiddels barsten heeft gekregen na een onzachte aanraking met de grond ben ik van plan om die te gaan vervangen met de A55. Ik zat nog even te kijken naar de S24 Ultra, maar voor mijn telefoongebruik met een beetje browsen, wat muziek spelen en een beetje browsen kan ik dat toch niet aan mijzelf verantwoorden qua prijsverschil 😅
Hopen dat die problemen met de vingerafdruklezer van de A55 binnenkort opgelost worden, want als ik dat zo lees is dat toch wel behoorlijk irritant.

[ Voor 13% gewijzigd door EDIT op 28-04-2024 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-04 02:32
Ik kan de A55 via werk voor €355 kopen, de 128 GB variant. Is dat een mooie prijs? Of wachten tot het meer daalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:46

3DDude

I void warranty's

Ladykiller007 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:53:
Ik kan de A55 via werk voor €355 kopen, de 128 GB variant. Is dat een mooie prijs? Of wachten tot het meer daalt?
uitvoering: Samsung Galaxy A55 5G, 8GB ram, 128GB opslag Donkerblauw

je kan m zelf kopen voor 365, dus nee niet echt.

Als ze m zonder de btw en bruto kunnen kopen scheelt het wel meer... ?

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
Op 24 april en op 29 april zijn er weer systeem updates geweest voor de A55.
Meer info op de eerder vermelde website: https://doc.samsungmobile.com/SM-A556B/EUX/doc.html
Volgens de tekst alleen een update voor een specifieke frequentieband en een beveiligingsupdate.
Ik heb echter ook het idee dat er iets aan de vingerafdruk sensor gedaan is met de update van 24 april. Sinds die tijd werkt die bij mij een stuk beter. Niet foutloos maar in plaats dat vingerafdrukken meestal niet herkend worden worden ze nu meestal wel herkend.
Wat is de ervaring van andere A55 gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Ik heb nu bijna twee weken de A55, en ben 1x tegen dat vingerafdrukscanprobleem aangelopen, dat was ongeveer 72 uur na ingebruikname.
Na een reboot werkte het weer normaal en heeft sindsdien ook verder prima gefunctioneert.
Ik herken ook niet dat de vingerafdrukscanner extreem slecht zou scannen op het moment dat die bug niet optreed. Mijn A52s werkte ongeveer even goed. Een hele enkele keer dat mijn vingerafdruk niet herkend wordt, vooral als ik zelf mijn vinger niet helemaal goed op de scanner plaats, maar voor de rest nog geen issues gehad. In veruit de meeste gevallen is de unlock eigenlijk zo goed als instant, zoals ik ook van de A52s gewend was.
Ik heb ook geen speciale maatregelen waarover ik van anderen lees, zoals vingers meerdere malen registreren. Bij mij zijn er verschillende vingers geregistreerd, maar elke vinger staat er gewoon één keer in.

Tl;dr: buiten 1x dat er een reboot nodig was tot nu toe nog geen issue gehad met de vingerafdrukscanner sinds mijn aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
Vingerafdruk werkt meestal gewoon goed op de A55 dus ik herken het probleem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vl_leo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09-2024
Mijn echtgenote en ik hebben sinds een week dit toestel.
Bij mij werkt de vingerafdruk scanner goed/redelijk, mijn echtgenote krijgt met geen mogelijkheid een vinger in gescand.
Vanaf 20% geeft die een fout.

Ontgrendelen met camera is bij mij ook niet echt betrouwbaar.

Voor de rest leuk en vlot toestel voor die prijs.
De accu gaat echt lang mee.

O ja, als je graag een redelijk clean toestel hebt kan je rekenen met een halve dag werk :-(

[ Voor 3% gewijzigd door vl_leo op 11-05-2024 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
vl_leo schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:42:
Mijn echtgenote en ik hebben sinds een week dit toestel.
Bij mij werkt de vingerafdruk scanner goed/redelijk, mijn echtgenote krijgt met geen mogelijkheid een vinger in gescand.
Vanaf 20% geeft die een fout.

Ontgrendelen met camera is bij mij ook niet echt betrouwbaar.

Voor de rest leuk en vlot toestel voor die prijs.
De accu gaat echt lang mee.

O ja, als je graag een redelijk clean toestel hebt kan je rekenen met een halve dag werk :-(
Hebben jullie ook op elkaars toestel geprobeerd de vingers in te scannen?

Overbodige apps kun je binnen een aantal minuten verwijderen. Waarom zou dat een halve dag moeten duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
Ik heb de versie met 256 gigabyte opslag dus voor mij is onnodige apps verbergen of uitschakelen goed genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vl_leo
RepareerDroid schreef op zondag 12 mei 2024 @ 14:05:
[...]
Hebben jullie ook op elkaars toestel geprobeerd de vingers in te scannen?

Overbodige apps kun je binnen een aantal minuten verwijderen. Waarom zou dat een halve dag moeten duren?
Neen, dat hebben we niet geprobeerd, maar na nog diverse pogingen is het gelukt haar vingerafdruk er in te krijgen.
Bij mijn telefoon lukt een tweede vingerafdruk (duim) ook niet.(denk dat die software wat te gevoelig is, of onze vingerafdrukken versleten ;) )

Wat de overbodige apps betreft, had ik misschien anders moeten omschrijven.
De hele ervaring van het overzetten van apps en instellingen van onze 6 jaar oude Nokia telefoons naar de nieuwe vond ik alles behalve simpel.
Een Samsung app downloaden en installeren, de twee telefoons verbinding met elkaar laten maken, wat een paar maal mislukte.

Ik ben dan ook geen smartphone hobbyist en ga langzaam richting de 70.

Nu is Google niet echt mijn vriend en gedurende de setup (Samsung account dacht ik) kwam ik ergens op een punt dat ik mijn Google account moest gebruiken, Microsoft account ging niet ?
Waarna zo een beetje een gevecht begon tussen de verschillende accounts over wie de baas was over mijn telefoon.(synchronisaties met Google, Samsung en Microsoft wat betreft mail en ander toestanden).

Paswoorden van apps worden blijkbaar niet of niet goed overgezet als je niet in het Google wereldje leeft,
Dus weer extra opzoekwerk of nieuwe paswoorden aanmaken.

En zo zijn er nog wel een aantal zaken die niet liepen zoals verwacht.

Ja, ik zal best door gebrek aan kennis wat fouten hebben gemaakt,
De zeven miljoen ;) instellingen in een moderne Android telefoon zijn daar niet vreemd aan.

En zelfs na die halve dag knutselen zijn er nog steeds dingen die plots opduiken en aanpassing behoeven.

Alles bij elkaar was het dus meer de hele ervaring die ik 0/10 vond.
En dat alles maal twee :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
Bij mij ging de connectie met mijn oude (niet-Samsung) telefoon ook niet soepel. Dus ligt niet aan jou denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikejux
  • Registratie: Mei 2023
  • Nu online
Hebben jullie allemaal 'n hoesje om de telefoon?

Ben aan het twijfelen tussen de pixel 8a en a55. De pixel qua formaat. Maar zit verder behoorlijk in het samsung systeem.

Zo'n hoesje maakt de telefoon nog ietsje lomper. En zou zonde zijn van de glazen achterkant.

Zouden de cameralenzen dan snel kunnen krassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:48

Barrycade

Through the...

KNed schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:44:
Bij mij ging de connectie met mijn oude (niet-Samsung) telefoon ook niet soepel. Dus ligt niet aan jou denk ik :)
Hier vanaf een Moto G pro en geen centje pijn.

Maar als je Samsung/MS en Google accounts door elkaar hebt lopen en niet snapt wat wat doet snap ik wel dat het snel een doolhof wordt.

Maar die Moto G was ook weer niet zo heel oud.

Hoeveelheid rommel apps valt me erg mee. En zijn zo weg.

Ik heb nu de A55 nu 2 weken, moet zeggen dat ie prima bevalt. Vingerafdrukken was ik beetje bang voor, maar naast dat het jammer is dat er maar 3 geregistreerd mogen worden werkt het prima en snel.

Het is vergeleken met mijn G pro wel een zwaar en bulky telefoon. Die rechte randen maken m wel dik. Zeker met een hoesje een Spigen in mijn geval.

Maar kwestie van wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-04 08:47
EDIT schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 01:27:
Ik heb nu bijna twee weken de A55, en ben 1x tegen dat vingerafdrukscanprobleem aangelopen, dat was ongeveer 72 uur na ingebruikname.
Na een reboot werkte het weer normaal en heeft sindsdien ook verder prima gefunctioneert.
Ik herken ook niet dat de vingerafdrukscanner extreem slecht zou scannen op het moment dat die bug niet optreed. Mijn A52s werkte ongeveer even goed. Een hele enkele keer dat mijn vingerafdruk niet herkend wordt, vooral als ik zelf mijn vinger niet helemaal goed op de scanner plaats, maar voor de rest nog geen issues gehad. In veruit de meeste gevallen is de unlock eigenlijk zo goed als instant, zoals ik ook van de A52s gewend was.
Ik heb ook geen speciale maatregelen waarover ik van anderen lees, zoals vingers meerdere malen registreren. Bij mij zijn er verschillende vingers geregistreerd, maar elke vinger staat er gewoon één keer in.

Tl;dr: buiten 1x dat er een reboot nodig was tot nu toe nog geen issue gehad met de vingerafdrukscanner sinds mijn aankoop.
Klein vraagje is de a55 significante verbetering tov van de a52s? Voor mijn vrouw hebben we de a54 overgeslagen ,maar batterij begint nu wel sneller leeg te gaan.

Vrouw wilt perse Samsung maar heeft nog wel tussen haar oren dat er perse 3.5 jackplug nodig heeft voor 1 keer per jaar :o

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vl_leo
Mikejux schreef op zondag 19 mei 2024 @ 14:29:

Ben aan het twijfelen tussen de pixel 8a en a55. De pixel qua formaat. Maar zit verder behoorlijk in het samsung systeem.

Zo'n hoesje maakt de telefoon nog ietsje lomper. En zou zonde zijn van de glazen achterkant.

Ik heb nu ook voor de eerste keer in mijn leven een hoesje om een telefoon, als je hem in een houder in de auto wil gebruiken is dat moeilijk (volledige hoes voor en achter).

Maar een flinke vooruitgang bij de nieuwe telefoon is dat ik nu geen usb kabeltje meer in mijn autoradio moet pluggen omwille van Android auto, dus hoef ik die houder niet meer te gebruiken.

Met dat volledige hoesje heb ik ook mijn portefeuille gedumpt, bankkaart, pas en rijbewijs passen daar in.

Dus ja, wat dikker maar ook handiger.
En het gewiebel als de telefoon plat op tafel (lenzen) ligt is nu ook weg.

Ik ben dus tevreden met hoesje en telefoon. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Offens1490 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:02:
[...]

Klein vraagje is de a55 significante verbetering tov van de a52s? Voor mijn vrouw hebben we de a54 overgeslagen ,maar batterij begint nu wel sneller leeg te gaan.

Vrouw wilt perse Samsung maar heeft nog wel tussen haar oren dat er perse 3.5 jackplug nodig heeft voor 1 keer per jaar :o
Ik merk eigenlijk weinig verschil ten opzichte van de A52s. Tenzij er iets aan de A55 is dat je echt wilt of dat (zoals bij mij) de A52s een defect heeft denk ik niet dat het 't geld waard is op dit moment.
Die 3,5mm is inderdaad wel jammer, dus ik heb voor die ene keer zo'n Samsung USB-3,5mm kabeltje gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KNed
Mikejux schreef op zondag 19 mei 2024 @ 14:29:

Ik heb een bookcase om de A55. Heb dat al jaren voor mijn telefoons.
Ziet er natuurlijk wel een stuk minder mooi uit. Maar als je de telefoon zonder case gebruikt heb je sneller kans op beschadigingen, en de lenzen die flink uitsteken zorgen dat die constant ligt te wiebelen op tafel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:18
Met de laatste update (voor mobiele netwerk) heb ik hele slechte data verbinding zonder wifi echt dramatisch vaak helemaal niets en soms paar kb/sec. Ik heb 5G ook al eens uitgezet (en op 4G gezet). Telefoon opnieuw opgestart heeft allemaal niets geholpen.

Gebruik Odido als provider. Heeft iemand dit ook en wat is een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 15:13
Wij hebben 3 nieuwe a55 256gb aangeschaft toen ze gelanceerd werden komende van een poco x3 pro.

Onze bevindingen: qua snelheid niet echt een groot verschil met onze oude phone.
Soms zelfs de indruk dat poco sneller was.

En inderdaad ontvangst mobiel netwerk is zeer ondermaats op de 3 telefoons. Nergens fatsoenlijk bereik.
Ook zijn we bij telenet en deze ondersteund blijkbaar ook nog geen 5g voor deze toestellen tot op vandaag. Maar het bereik kan ik toch niet enkel op telenet schuiven, in de poco is het bereik vele malen beter. Bij een telefoongesprek dikwijls haperingen/stotteren.
Ben je ergens binnen 0.0 ontvangst. Ook in de wagen zeer slecht.

Ook sinds de laatste update werkt Bluetooth niet meer zoals het hoort icm autoradio.
Bij navigatie en audio, ook stotterend geluid uit phone waneer speaker telefoon als uitgang staat, als navigatie ook via Bluetooth uitgang gaat, komt de navigatie uit de autoradio en de muziek uit de gsm 🤪.
Hopelijk worden deze bugs snel opgelost.

Al bij al hadden we voor het geld( gekocht 529Eur/stuk) er toch iets meer van verwacht.

De gratis oortjes werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
rabero1985 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 20:23:
Wij hebben 3 nieuwe a55 256gb aangeschaft toen ze gelanceerd werden komende van een poco x3 pro.

Onze bevindingen: qua snelheid niet echt een groot verschil met onze oude phone.
Soms zelfs de indruk dat poco sneller was.
De Poco X3 Pro had dan ook een flagshipkiller processor. De A55 is wel iets sneller, maar door de zware OneUI omgeving kan het zeker af en toe wat trager aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04 22:46
Omdat er nog steeds meldingen binnenkomen over de vingerafdrukscanner op de A55, ben ik voor de Pixel 8a gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

DeadMetal schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:59:
Omdat er nog steeds meldingen binnenkomen over de vingerafdrukscanner op de A55, ben ik voor de Pixel 8a gegaan.
Totaal niet herkenbaar op mijn A55. Gelukkig maar :)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:24
De prijs zakt al behoorlijk voor dit toestel, heb nog de a53 waar ik nog gelukkig mee ben, maar begint wel te kriebelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-04 13:33
Ik vraag me eigenlijk wel langzaamaan af wanneer we de eerste security updates gaan ontvangen?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Hmmbob schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:05:
Ik vraag me eigenlijk wel langzaamaan af wanneer we de eerste security updates gaan ontvangen?
Die eerste hebben we gehad in april. Ik vermoed dat juni binnenkort komt met meerdere verbeteringen/bugfixes en nieuwe dingen erin.

Nog even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
De nieuwe update is er(met beveiligingsupdate van mei): https://www.sammobile.com...-may-2024-security-patch/

En SamMobile plaatste deze week ook een artikel over de vingerafdruksensor problemen: https://www.sammobile.com...gerprint-issues-continue/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brennie1966
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-04 07:58
Ik lees nergens iets over de kwaliteit van fotos gemaakt met de A55.

Het valt mij tegen, veel ruis, niet scherp.

Misschien zijn mijn instellingen niet juist maar je zou denken dat point-and-shoot redelijke fotos moet geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

De mei patch komt hier nu binnen
224MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 15:13
Met de laatste update werkt de gsm soepeler en eindelijk 5g met telenet. Ook ontvangst lijkt beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:48

Barrycade

Through the...

brennie1966 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:02:
Ik lees nergens iets over de kwaliteit van fotos gemaakt met de A55.

Het valt mij tegen, veel ruis, niet scherp.

Misschien zijn mijn instellingen niet juist maar je zou denken dat point-and-shoot redelijke fotos moet geven.
Welke instellingen gebruik je dan specifiek? En onder welke omstandigheden dan?

Ben namelijk erg onder de indruk wat de telefoon voor elkaar krijgt, ook onder moeilijke omstandigheden.

En let wel ben hobby fotograaf met 2 dSLRs.

Maar zoals bij alles de foto wordt gemaakt door de fotograaf en niet zijn camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
Barrycade schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:03:
[...]

Ben namelijk erg onder de indruk wat de telefoon voor elkaar krijgt, ook onder moeilijke omstandigheden.

Maar zoals bij alles de foto wordt gemaakt door de fotograaf en niet zijn camera.
Ook hobby fotograaf en vind de kwaliteit uitstekend voor een midrange toestel. Voor normale kiekjes meer dan goed. Ruis vind ik wel meevallen maar bij weinig licht is het gewoon altijd erg lastig. Daar heeft een echte camera toch een groot voordeel zoals hogere sluitertijden en statief.

[ Voor 13% gewijzigd door Vaevictis_ op 26-06-2024 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 18:03

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Onder het motto van gelijke monikken, gelijke kappen, maar helaas door nieuwe video codecs heb ik tweakers gevraagd om bij testen van mobieltjes en tablets wat meer uitleg te geven over de gebruikte test video's.

Beste Tweakers redactie, willen jullie bij de Video Endurance Test waarin jullie kijken hoelang je een video af kan spelen in de toekomst de gebruikte Video Codec en Resolutie erbij geven?

Dit omdat YouTube steeds vaker bij Nerd Statistieken laat zien dat er wordt afgespeeld met de AV1 Video Codec. Deze video Codec zit op dit moment alleen hardware matig decoderen in High End Socs zoals de Snapdragon 8Gen2 maar niet 8Gen1 bijvoorbeeld. En uiteraard ook niet in de low range tot en met Mid Range zoals de A55 van Samsung.

Ik vind dit belangrijk, omdat een Tablet S8 Plus met Snapdragon 8Gen1 bijvoorbeeld problemen krijgt met 4k AV1 decoderen op de CPU, je moet dan handmatig de resolutie terugzettten op bijvoorbeeld 1080p.

Voor YouTube is bandbreedte de besparing, en daarnaast is op dit moment het nog zo dat YouTube AV1 video codec standaard op 720p zet, maar dat zal een keer stoppen.

De Tab S5e van Samsung heeft bij mij nooit 4k af kunnen spelen op YouTube bij 60 FPS.

Dus ook het liefst het aantal frames per seconde.

Als jullie een video test doen met een AV1 video op 4k met 60 frames per seconde zoals uiteindelijk met ongeveer 2 jaar bij YouTube een standaard kan worden dan is een hardware Decoder onvermijdelijk.

Als je developer opties aanzet bij Android instellingen op Build Nummer 7 keer klikken en dan in Developer Opties de GPU profiler gebruikt zien jullie hoeveel de CPU belasting is.

Gelukkig is op dit moment 720p bij low end en mid end de standaard YouTube keuze, maar dat betekent wel dat je af ziet van hogere resoluties, tenzij je die forceert bij AV1 Codec.

Dit is meer dan een A/B test op YouTube. Als je zoekt op Reddit YouTube using AV1 codec zie je uiteraard mensen die ongerust zijn.

Mensen met Galaxy S23 of hoger hebben een hardware decoder, mijn Tab S8 Plus niet, en mijn A55 ook niet.

Uiteraard komt er nog weer een betere Video Codec, genaamd AV2. Waar mensen dan lekker weer een nieuwe telefoon of tablet voor kunnen aanschaffen als de video CPU decodering wat bijwerkingen heeft.

https://templeos.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:04
Ik heb een A55 gekocht als opvolger van mijn A40
Alles overgezet met Smart Switch.

Probleem is dat mijn oud sms berichten niet meer terug te vinden zijn op de A55 terwijl Smart Switch geeft aan dat ze wel overgezet zijn.

Contact met Samsung levert geen oplossing op en googlen levert geen bruikbare informatie op.

Heeft iemand tips voor me hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 21:24
De Juni update komt nu binnen op mijn toestel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gjo4OE4sO_w0H_QiolvXI8huXFk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nUSJp3gOVCoxUFO9Pb09d1fn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 80% gewijzigd door mregeling op 28-06-2024 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ok, zo moet je heel lang wachten op updates, en zo komen er 2 in 1 week tijd. Bijzonder.

Hier komt hij nu ook binnen dus.

[ Voor 16% gewijzigd door Hmmbob op 28-06-2024 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
Zijn er lezers die problemen hebben met de vinger scanner?
Zelfs na het nieuwste update blijft mijn toestel mijn vinger afdrukken niet goed erkennen.
Niks bruikbaars op het net gevonden daarom ben ik benieuwd naar jullie er aringen.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Ik heb er gelukkig geen last van maar een hoop ook wel. Lees er diverse verhalen op samsung fora. Denk wachten op een update die dit oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
Ik had er last van tot een van de eerste updates. Daarna niet meer.
Had wel ergens op een Samsung forum gelezen dat de vingers van je linkerhand beter zouden werken dan rechts ivm de oriëntatie. Had toen ik nog problemen ervaarde daarom al m'n linker duim ingesteld. Dat werkt na die update tot nu toe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Ik heb er zelf in het begin 2x last van gehad, en in beide gevallen was het na een reboot verholpen.
Echter werkt het nu alweer een tijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedish
KNed schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:30:
Ik had er last van tot een van de eerste updates. Daarna niet meer.
Had wel ergens op een Samsung forum gelezen dat de vingers van je linkerhand beter zouden werken dan rechts ivm de oriëntatie. Had toen ik nog problemen ervaarde daarom al m'n linker duim ingesteld. Dat werkt na die update tot nu toe prima.
Ik ben linkshandig dus daar ligt het niet aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik had vol enthousiasme dit toestel besteld als vervanging voor mijn huidige Galaxy M31 maar direct uit de doos ontdekte ik een belangrijk minpunt wat ik eigenlijk verder nergens benoemd zie worden. De kleurafstelling van het scherm is duidelijk anders dan hoe Samsung dit tot nu toe deed; het scherm is veel fletser, de kleurverzadiging is erg teruggeschroefd.

Nu is dat een kwestie van smaak dus misschien dat het voor de meesten niet uit maakt maar voor mij zijn de spetterende kleuren en het grote contrast nu juist de reden voor een Samsung met OLED paneel te kiezen. De instelling om het scherm op "levendig" te zetten is er nog steeds maar dat doet vrijwel niks, blijft een wereld van verschil tov de M31.

Als ik nu online onderzoek doe zie ik dat inderdaad wel terugkomen als nieuw issue met de huidige A-serie. De A35 heeft inmiddels een software-update gehad met een nieuwe verzadigingsslider die het probleem zou moeten oplossen maar ik lees nog niet terug of dat ook werkt. Die update zou in september ook naar de A55 moeten komen maar is op dit moment dus in ieder geval nog niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brennie1966
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-04 07:58
Barrycade schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:03:
[...]

Bedankt voor je reactie. Het ligt aan mij. Ben ongeduldig dus moet mezelf meer tijd gunnen het toestel beter te leren kennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Juli patch update staat klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0m1nat0r11
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:39
IceOnFire schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:43:
Ik had vol enthousiasme dit toestel besteld als vervanging voor mijn huidige Galaxy M31 maar direct uit de doos ontdekte ik een belangrijk minpunt wat ik eigenlijk verder nergens benoemd zie worden. De kleurafstelling van het scherm is duidelijk anders dan hoe Samsung dit tot nu toe deed; het scherm is veel fletser, de kleurverzadiging is erg teruggeschroefd.

Nu is dat een kwestie van smaak dus misschien dat het voor de meesten niet uit maakt maar voor mij zijn de spetterende kleuren en het grote contrast nu juist de reden voor een Samsung met OLED paneel te kiezen. De instelling om het scherm op "levendig" te zetten is er nog steeds maar dat doet vrijwel niks, blijft een wereld van verschil tov de M31.

Als ik nu online onderzoek doe zie ik dat inderdaad wel terugkomen als nieuw issue met de huidige A-serie. De A35 heeft inmiddels een software-update gehad met een nieuwe verzadigingsslider die het probleem zou moeten oplossen maar ik lees nog niet terug of dat ook werkt. Die update zou in september ook naar de A55 moeten komen maar is op dit moment dus in ieder geval nog niet beschikbaar.
Ik heb de A55 nu ook een paar dagen in bezit en ik ben behoorlijk teleurgesteld... kom van A52s.
Het scherm is echt behoorlijk crap. De kleuren zijn erg vreemd. Ik hoop dat die update komt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Niet online
Toch fijn om te horen dat ik niet de enige ben, ik vind het wonderlijk dat je hier nauwelijks iets over terugleest behalve als je er specifiek op zoekt in de engelse Samsung fora. Hopelijk werkt die update inderdaad en komt hij snel..
D0m1nat0r11 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:09:
[...]

Ik heb de A55 nu ook een paar dagen in bezit en ik ben behoorlijk teleurgesteld... kom van A52s.
Het scherm is echt behoorlijk crap. De kleuren zijn erg vreemd. Ik hoop dat die update komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Ik heb nu al een aantal keer gehad dat ik met beide sim kaarten niet bereikbaar ben (Odido en 50+). Telefoon gaat niet over en krijgt meteen voicemail.

Hierdoor een aantal belangrijke tel. afspraken gemist. Als ik de sims uit/aan zet dan krijg ik meteen 5 gemiste oproepen te zien. Uitgaand bellen naar VM lukt mij wel. Ik had VoWiFI aanstaan, dit nu maar uitgezet mogelijk heeft dat er mee te maken?

Heeft iemand dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutors
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-02 21:28
Vaevictis_ schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:54:
Met de laatste update (voor mobiele netwerk) heb ik hele slechte data verbinding zonder wifi echt dramatisch vaak helemaal niets en soms paar kb/sec. Ik heb 5G ook al eens uitgezet (en op 4G gezet). Telefoon opnieuw opgestart heeft allemaal niets geholpen.

Gebruik Odido als provider. Heeft iemand dit ook en wat is een oplossing?
Helaas heb ik dit probleem ook. Heb ook veel last dat de GPS locatie stopt met werken. Dit is natuurlijk super vervelend, zeker gezien mijn telefoon nog geen 2 maanden oud is. Ik heb Vodafone als provider, maar dit lijkt geen issue te zijn met je provider sinds ik dit tegen kwam: https://r1.community.sams...here/td-p/26425488/page/4 soft

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Augustus update is beschikbaar via OTA.

O.a. met circle to search en de vividness slider is aanwezig met deze update.
Was ongeveer 860MB groot

[ Voor 57% gewijzigd door IkWilbert op 22-08-2024 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiGeelhoed
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-04 12:30
Ik heb sinds kort een probleem met het gebruik van Maps en ik lijk niet de enige te zijn... Hier meer mensen met deze issue?

https://www.reddit.com/r/...orking_google_maps_works/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:07
Ja hier ook probleem zowel op a55 als s24plus. Maps vindt locatie maar bij start navigeren verliest hij gps signaal. Terwijl mijn dochter op haar budget Xiaomi in dezelfde auto totaal geen probleem heeft
Waze werkt wel gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:27
Gasman schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 23:19:
Ja hier ook probleem zowel op a55 als s24plus. Maps vindt locatie maar bij start navigeren verliest hij gps signaal. Terwijl mijn dochter op haar budget Xiaomi in dezelfde auto totaal geen probleem heeft
Waze werkt wel gewoon
De oplossing lijkt het kalibreren van je kompas te zijn binnen google maps. Dan moet je op de blauwe stip klikken, en dan met live view niks doen. Dan krijg je een melding waar je je kompas mee kan kalibreren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JordiGeelhoed
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-04 12:30
Gasman schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 23:19:
Waze werkt wel gewoon
Ze erkennen in elk geval dat het een probleem is. Heb antwoord van Samsung support nadat ik wat diagnostische logs en een schermopname heb gedeeld;

We zijn op de hoogte van dit probleem en werken samen met Google om het op te lossen. Gerelateerde wijzigingen zullen worden opgenomen in de volgende patch van Maps, welke versie 11.144 of hoger zal zijn. We adivseren je de update af te wachten. Het zal mogelijk een tijdje duren totdat de patch wordt vrijgegeven voor wereldwijde gebruikers.

Met vriendelijke groet,
Samsung Electronics Benelux

[ Voor 27% gewijzigd door JordiGeelhoed op 26-08-2024 16:18 . Reden: quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesBak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:05
Sinds anderhalve maand heb ik ook een A55 als opvolger van de A52s, Vergeleken met de A52s is mijn A55 op twee onderwerpen geen succes.

De batterij gaat veel korter mee dan mijn vorige A52s. Zelfs als ik alle apps uitzet verbruik het basis toestel 30% per dag bij geen gebruik. Heb ik het toestel onderweg nodig dan is er rond de 50% op gedurende de dag. Heeft daar iemand ervaring mee?

Het toestel A55 is ook een stuk lomper dan A53s, vooral de dikte is groter.

Jammer maar ik ben (nog) niet erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
CeesBak schreef op zondag 8 september 2024 @ 12:01:
Sinds anderhalve maand heb ik ook een A55 als opvolger van de A52s, Vergeleken met de A52s is mijn A55 op twee onderwerpen geen succes.

De batterij gaat veel korter mee dan mijn vorige A52s. Zelfs als ik alle apps uitzet verbruik het basis toestel 30% per dag bij geen gebruik. Heb ik het toestel onderweg nodig dan is er rond de 50% op gedurende de dag. Heeft daar iemand ervaring mee?

Heb je ook gekeken welke apps er (te) veel batterij gebruiken? Want de A55 heeft een goede accuduur (en beter dan de A52s), zoals ook vastgesteld hier op Tweakers: Best Buy Guide: De beste smartphones tot 600 euro

A55:
Wifi: 16u 4G: 13u23m Video: 1d3u19m
A52s:
Wifi: 12u19m 4G: 10u2m Video: 17u45m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ja, mijn niet gekalibreerde gevoel zegt ook dat de A55 _fors_ langer meegaat dan de A52.

Denk dat er iets mis gaat specifiek op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

September patch is beschikbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xY_aA63oPwlwut_mgr2Qo61rsfo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ETwywfLQgdNzqhPd98ykFlVe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel.686
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:58
CeesBak schreef op zondag 8 september 2024 @ 12:01:

Exact hetzelfde probleem hier, kom ook van een A52s. Daarnaast heeft mijn exemplaar vannacht ook nog eens een spontane reboot gedaan. Ik hoop dat dit met komende updates opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 02-04 09:08
IceOnFire schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:43:

Ik heb geen A55 dus weet niet of jij een exemplarisch probleem hebt maar in het algemeen is Samsung al een tijdje afgestapt van die felle kleuren tenminste bij de duurdere modellen. Dit om het beeldscherm zo natuurgetrouw mogelijk te maken want dat was toch steeds een kritiekpunt in de reviews.
Dus ik denk dat ze dit nu ook bij de goedkopere modellen gaan doen.

• IceOnFire
  • Niet online
Garret1410 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:43:
[...]

Ik heb geen A55 dus weet niet of jij een exemplarisch probleem hebt maar in het algemeen is Samsung al een tijdje afgestapt van die felle kleuren tenminste bij de duurdere modellen. Dit om het beeldscherm zo natuurgetrouw mogelijk te maken want dat was toch steeds een kritiekpunt in de reviews.
Dus ik denk dat ze dit nu ook bij de goedkopere modellen gaan doen.
Voor zover ik het begrepen heb hebben ze inderdaad de standaardinstelling tegenwoordig op "natuurlijk" staan maar kan je nog altijd wel wisselen naar "levendig". Alleen bij oa de A55 is het effect van "kleurrijk" op de daadwerkelijke kleuren sígnificant minder nu. Dit zou dus nu met de september update verbeterd moeten zijn in theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:11
Na de update van een paar weken geleden doet mijn USB-C naar 3.5mm jack adapter het niet meer ( deze heb ik ). Dit heeft een aantal weken prima gewerkt, totdat de update kwam

Bij inpluggen doet hij niets meer, geluid blijft gewoon via de telefoonspeakertjes gaan. Als ik de adapter inplug als de telefoon vergrendeld is, dan krijg ik een melding van een usb-icoontje met een streep erdoor heen "Als je het USB-apparaat wilt gebruiken, ontgrendel je de telefoon en verbind je het...." en verder kan ik het niet lezen.
Als ik de telefoon ontgrendel is de melding weg en heb ik geen idee welke actie ik zou kunnen/moeten doen.

Is dit een bekende situatie en is er wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
mikekiwi schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:45:
Na de update van een paar weken geleden doet mijn USB-C naar 3.5mm jack adapter het niet meer ( deze heb ik ). Dit heeft een aantal weken prima gewerkt, totdat de update kwam

Bij inpluggen doet hij niets meer, geluid blijft gewoon via de telefoonspeakertjes gaan. Als ik de adapter inplug als de telefoon vergrendeld is, dan krijg ik een melding van een usb-icoontje met een streep erdoor heen "Als je het USB-apparaat wilt gebruiken, ontgrendel je de telefoon en verbind je het...." en verder kan ik het niet lezen.
Als ik de telefoon ontgrendel is de melding weg en heb ik geen idee welke actie ik zou kunnen/moeten doen.

Is dit een bekende situatie en is er wat aan te doen?
Ik heb hier wel ervaring mee met andere telefoons. Deze adapters hebben geen eigen DAC dus het is afwachten of het werkt. Mijn ervaring is dat het eigenlijk nooit werkt of soms af en toe. Je kunt beter een headset kopen met USB-C of een adapter met een DAC chip erin die kosten dan ook wel flink meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:07

Marc H

- - Is wakker - -

"Als je het USB-apparaat wilt gebruiken, ontgrendel je de telefoon en verbind je het..."

Is een melding die je vaker tegenkomt op meerdere fora en die ik ook zelf soms krijg op mijn a55 sinds de laatste update, terwijl er niets is aangesloten. Schijnt een foutje te zijn. Maar hoe dat relateert met de problemen die je hebt met je adapter, geen idee, ik gebruik bluetooth oortjes.

Offtopic, ik kreeg gisteren mijn Galaxy Buds FE van de promo actie binnen. *O* *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Marc H op 20-09-2024 11:54 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Marc H schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:53:
"Als je het USB-apparaat wilt gebruiken, ontgrendel je de telefoon en verbind je het..."

Is een melding die je vaker tegenkomt op meerdere fora en die ik ook zelf soms krijg op mijn a55 sinds de laatste update, terwijl er niets is aangesloten. Schijnt een foutje te zijn. Maar hoe dat relateert met de problemen die je hebt met je adapter, geen idee, ik gebruik bluetooth oortjes.
Is denk ik een verkeerde zin in de translations file ofzo - want ik heb helemaal niets verbonden met de telefoon (ook niet BT) en dan komt de melding ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Ik heb de melding ook sinds de laatste update, maar mijn Samsung usb-c naar 3,5mm adapter werkt hier prima, gisterenavond nog gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Vaevictis_ schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:51:
[...]

Ik heb hier wel ervaring mee met andere telefoons. Deze adapters hebben geen eigen DAC dus het is afwachten of het werkt. Mijn ervaring is dat het eigenlijk nooit werkt of soms af en toe. Je kunt beter een headset kopen met USB-C of een adapter met een DAC chip erin die kosten dan ook wel flink meer.
Als je op de link klikt met de adapter die ik gebruik, zie je dat ik al een versie met DAC-chip heb (expres op gelet bij aanschaf ;-) )

Offtopic, ik kreeg gisteren mijn Galaxy Buds FE van de promo actie binnen. *O* *O*
Die Buds heb ik ook liggen en zijn inderdaad erg fijn voor onderweg. De adapter met bedrade koptelefoon gebruik ik voor werkgerelateerde belletjes waarbij de microfoon vele malen beter wordt ervaren dan die van de bluetooth oortjes. En omdat ik grotendeels thuis werk, zit ik nogal vaak en lang aan de telefoon
EDIT schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:12:
Ik heb de melding ook sinds de laatste update, maar mijn Samsung usb-c naar 3,5mm adapter werkt hier prima, gisterenavond nog gebruikt.
Gebruik jij dan deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikejux
  • Nu online
Mijn dongle usb c naar jack van kruidvat 8.95 euro. Werkt nog prima gelukkig.

Kreeg vandaag n bericht dat de buds worden opgestuurd van de promo actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Ja, die heb ik inderdaad, maar verwacht er niet teveel van als je een HQ DAC gewend bent :P
En gebruiken met koptelefoon met een hoge impedantie is helemaal uit den boze. Het ding heeft al moeite met de 80 Ohm versie van de BeyerDynamic DT 770 pro.

[ Voor 29% gewijzigd door EDIT op 20-09-2024 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Mikejux schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:46:
Mijn dongle usb c naar jack van kruidvat 8.95 euro. Werkt nog prima gelukkig.
Mooi, dan ga ik die ook even oppikken, woon bijna naast Kruidvat
EDIT schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:49:
[...]

Ja, die heb ik inderdaad, maar verwacht er niet teveel van als je een HQ DAC gewend bent :P
En gebruiken met koptelefoon met een hoge impedantie is helemaal uit den boze. Het ding heeft al moeite met de 80 Ohm versie van de BeyerDynamic DT 770 pro.
Neeu, het gaat mij alleen om telefoneren en mijn collega's hoef ik niet in HiFi te horen, gewoon mono(toon) is goed genoeg :*)

• mikekiwi
Update: Kruidvat adapter gekocht: hetzelfde probleem 8)7 8)7 8)7

Bij een sporadische vlaag van intelligentie er aan gedacht om mijn telefoon opnieuw op te starten, en ja hoor: probleem weg. Ook met mijn originele adapter werkt het gewoon weer.

Kortom: er is iets gebeurd waardoor de A55 van slag is geraakt. Is denk ik gebeurd in de auto toen ik de telefoon met een nieuwe niet originele USB-kabel aan de Android Auto autoradio heb gehangen. Op de heenweg werkte het, op de terugweg was het over met de pret. Dat heeft denk ik de USB-ingang compleet van het padje gebracht.
Hartelijk dank voor de input, ik kan weer vrolijk bellen met mijn werkmatties >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikejux
  • Nu online

Hoelang duurde dit bij jou? Vrijdag kreeg ik te horen dat ze zijn verstuurd. Inclusief track and trace dhl.

Maar als ik deze opzoek staat er nog steeds het pakket is aangemeld. Maar nog steeds niet gesorteerd en verzonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:07

Marc H

- - Is wakker - -

Hier de tracking:

Afbeeldingslocatie: https://fotostek.nl/zooi/DHL.png

Ik zou nog even wachten, met het weekend ertussen kan er altijd wat vertraging optreden.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
"de volgende dag" was ook een prima antwoord geweest, in plaats van een screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikejux
  • Nu online
Ik heb toch wel een probleem met de a55. Als ik deze op de lader leg (welke dan ook en origineel samsung 25 watt lader) dat geeft deze aan dat de telefoon geladen wordt. Bijvoorbeeld 1.16 uur tot vol. Vervolgens gebeurd er niets. Na 10 minuten nog geen procent erbij en ook geen tijd eraf.

Soms na 2 keer opnieuw de kabel erin te stoppen of de telefoon opnieuw opstarten werkt het wel. Maar gister lukte het helemaal niet meer tot dat ik deze aan de laptoplader hing. Toen werkte het weer.

3 Andere samsung telefoons in ons huishouden hebben hier nooit last van. Iemand 'n idee waar ik dit moet zoeken. Anders gaat deze voor reparatie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikejux
  • Nu online
Helaas nog geen oplossing. Maar het blijkt dat snelladen niet goed werkt.

Met de app ampère kun je kijken wat de lader doet. Alles werkt tot dat ik snelladen aanzet. Dan stopt het laden.. iemand n idee?
Pagina: 1 2 Laatste