Sometimes you need to plan for coincidence
Ik heb weinig meer info, ik zag de verbazing van mijn collega toen hij zijn A55 pakte en plots een reboot zag en daarna diverse talen, zoals bij een fact. reset.reactie schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:32:
Out of the blue a factory reset on A55 NL
Ik heb dit ook wel eens als ik het toestel opnieuw start dan werkt het wel weer. Er zitten behoorlijk wat bugs in de software van dit toestel.Mikejux schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:43:
Helaas nog geen oplossing. Maar het blijkt dat snelladen niet goed werkt.
Met de app ampère kun je kijken wat de lader doet. Alles werkt tot dat ik snelladen aanzet. Dan stopt het laden.. iemand n idee?
Zoals trage mobiele verbinding (soms), ook regelmatig dat het toestel niet reageert (5x nieuwe tab openen) en dan opeens 5x achterelkaar het commando uitvoert. Ook regelmatig dat ik geen ontvangst heb (kan ook andere oorzaken hebben).
Ik herken dit niet... toestel draait top hier. (afkloppen)Vaevictis_ schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:14:
[...]
Ik heb dit ook wel eens als ik het toestel opnieuw start dan werkt het wel weer. Er zitten behoorlijk wat bugs in de software van dit toestel.
Zoals trage mobiele verbinding (soms), ook regelmatig dat het toestel niet reageert (5x nieuwe tab openen) en dan opeens 5x achterelkaar het commando uitvoert. Ook regelmatig dat ik geen ontvangst heb (kan ook andere oorzaken hebben).
I intend to live forever. So far, so good.
Niet zo'n probleem omdat ik eens in de twee dagen de telefoon wel ergens 2.5 uur kan missen. Na de volgende update maar weer eens kijken of snelladen dan wel werkt.
De router is een asus RT-AX82U, en hij geeft issues met zowel de 2,4GHZ als 5GHZ band, dus aan WIFI6 kan het niet liggen...
Iemand een idee?
Probeer eens de bovenste 2 instellingen van Intelligent Wi-Fi (in je instellingen, verbindingen, wifi, 3 puntjes rechtsboven) uit te zetten?Militia Pilot schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:03:
Ik heb het probleem dat m'n a55 niet goed verbonden blijft met de Wifi thuis.
De router is een asus RT-AX82U, en hij geeft issues met zowel de 2,4GHZ als 5GHZ band, dus aan WIFI6 kan het niet liggen...
Iemand een idee?
Kan wel omdat AX ook op 2,4ghz werkt.Militia Pilot schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:03:
Ik heb het probleem dat m'n a55 niet goed verbonden blijft met de Wifi thuis.
Iemand een idee?
Er is daar geen goede oplossing voor, ik ben inmiddels al paar maanden verder sinds dat ik mij er mee bezig hield (ook een Asus router hier met Wifi 6)
S22 Ultra die ik en mijn partner hadden hiervoor gaven beide een probleem, sinds 10+ maanden hebben wij beide een S23 die ook problemen geeft, en mijn Tab S9 geeft ook problemen.
Problemen = precies hetzelfde als jij, een onstabiele verbinding.
Alleen mijn telefoon verbindt niet altijd terug met de router, dit omdat ik in de slaapkamer verder van de deur af ligt dan mijn partner, dus ik heb slechter bereik (en dat is de enige plek in huid met slecht bereik).
Maar beneden verbindt hij wel terug, ik kon ook volledig natrekken wanneer hij de verbinding verbrak in de logs.
In ieder geval kwam ik tot de conclusie dat ik 3 opties heb, geen Asus router meer (wil ik niet, ik ben er verder tevreden mee en dit is een Samsung probleem, niet een Asus probleem)
Optie 2 is Wifi 6 uitschakelen, maar dat slaat nergens op (wel getest en toen waren alle problemen met wifi + Samsung in 1 klap weg)
Optie 3 is Samsung dumpen en een merk nemen die geen problemen geeft, ik heb hier meerdere apparaten die AX gebruiken zonder problemen, en zelfs online zijn er genoeg topics die erop wijzen dat dit een Samsung probleem is.
Ik heb ook dingen geprobeerd als factory reset van de router en de toestel, dan ben je ongeveer 2 a 3 dagen van het probleem af en komt het weer terug.
Valt mij wel op dat Samsung apparaten die geen Wifi 6 ondersteunen (zoals de Galaxy A15) geen issues hebben, het is dus ook echt "Samsung + Asus op Wifi 6" probleem.
onderste is een rant
Ik had ooit een (niet zo fijne) discussie met Samsung hierover, ze wezen met de vinger naar mij tot zo'n punt dat ze bijna mijn ogen uit zouden prikken (vandaar niet zo fijne discussie)
Het "ligt aan uw router en uw gebrek aan kennis over onze apparaten", prima dus waarom hebben alleen JULLIE apparaten met Wifi 6 dit probleem?
Daar zijn ze mij nog een antwoord voor schuldig.
[ Voor 7% gewijzigd door Mizgala28 op 11-10-2024 14:59 ]
Ik heb het opgelost door de router standaard elke zondagnacht een reboot te laten doen. Sindsdien heb ik er geen issues meer mee gehad, op geen van mijn apparaten.
Dat had ik ook geprobeerd, in mijn geval was het resultaat dat het soms nut had en soms niet.EDIT schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:56:
Na een update van mijn Asusrouter kreeg ik ook van het ene op het andere moment issues met mijn Samsung-apparatuur.
Ik heb het opgelost door de router standaard elke zondagnacht een reboot te laten doen. Sindsdien heb ik er geen issues meer mee gehad, op geen van mijn apparaten.
Maar zelfs als het consistent zou werken is het absurd dat iemand zoiets zou moeten doen, omdat Samsung te lui is om die bug te fixen.
211MB
Leonardus
Nee je moet het icoontje van opnemen omhoog swipen. Was mij eerst ook niet duidelijk.leonardus schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 07:07:
Mensen, gisteravond de iPhone van mijn vrouw omgezet naar de Samsung A55 o.a. met behulp van een Lightning naar USB-C kabel. T'ís even wennen van iOs naar Android maar dat is geen issue. Wel het volgende; Als het scherm gelockt is en ze wordt gebeld dan ziet ze 2 icoontjes onderin het scherm, de ene opnemen en de ander het gesprek beëindigen. Als ze daar op drukt gebeurd er niets. Als het scherm niet is gelockt en ze wordt gebeld dan verschijnen die icoontjes bovenin en werkt het prima. Moet ze bij een gelockt scherm dan eerst unlocken dus om op te nemen 2 handelingen uitvoeren? Ik hoor jullie tips graag!
Tnks man, werken!Vaevictis_ schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 07:13:
[...]
Nee je moet het icoontje van opnemen omhoog swipen. Was mij eerst ook niet duidelijk.
Leonardus
De A52 heeft mij tot nu toe altijd goed bevallen en hoop dat deze vervanger het net zo goed blijft doen als de A52, maar daar ga ik wel vanuit
Ik heb niet zozeer een issue met de A55, maar had een instelling op mijn A52 die ik op de A55 niet kan vinden
Ik heb meerdere e-mailaccounts in gebruik op de A55 met samsung e-mail.
Op de A52 had ik het voor elkaar gekregen dat ik maar van 1 specifiek email-account een envelop-notificatie kreeg en van de overige mailadressen niet.
Dit wil ik nu eigenlijk weer zo instellen, maar kan het niet meer vinden

Iemand een idee waar ik moet zoeken.
Kan bij mij meldingen wel de meldingen van e-mail uitzetten, maar dan zet ik alles uit.
2250 WP Zuid PVoutput
Was niet zozeer A55 gerelateerd, maar denk dat het voor bijna elke android toestel geldt.
Als je naar instellingen -> Meldingen gaat dan kan je onderaan kiezen voor Geavanceerde instellingen.
In dit menu kan je de optie Meldingcategorieën voor elke app beheren aanzetten.
Als je nu weer terug naar instellingen -> Meldingen gaat en kiest voor App-meldingen dan kan je E-mail openen en onderaan kiezen voor meldingscategorieën.
Nu kan je per email-account aangeven of je meldingen wil toestaan, en of je een melding wilt bij nieuwe e-mail.
2250 WP Zuid PVoutput
Nu zit ik hier zelf ook mee. Vaak maar maximaal 2 bars, internet werkt vaak niet in gebouwen etc. Ligt niet aan de provider, mijn werksim heeft hetzelfde probleem in dit toestel.
Samsung zegt doodleuk dat het aan mn hoesje ligt, maar ook zonder hoesje slecht bereik.
Meer mensen met dit probleem? Met mn oude a52S nergens last van.
Baal hier wel enorm van, want dit is echt onwerkbaar zo.
Een streepje zegt helemaal niks. Dat is per telefoon verschillend. Als je echt wilt weten hoe goed je bereik is, moet je dat in dBm, oftewel decibel-milliwatts bekijken. Er zijn apps voor, maar je vind het ook bij instellingen > Info telefoon > Statusgegevens > Status SIM-kaart. Dan pas kan je zinnige vergelijkingen maken met bijvoorbeeld een ander toestel op hetzelfde netwerk.Doesnotcompute schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 18:42:
Op andere fora en die van samsung zelf lees ik veel problemen met betrekking tot het bereik van de A55.
Nu zit ik hier zelf ook mee. Vaak maar maximaal 2 bars, internet werkt vaak niet in gebouwen etc. Ligt niet aan de provider, mijn werksim heeft hetzelfde probleem in dit toestel.
Samsung zegt doodleuk dat het aan mn hoesje ligt, maar ook zonder hoesje slecht bereik.
En voor jouw beeld, ik heb hier een Galaxy S23+ en A55 naast elkaar liggen op het Odido netwerk, op beide heb ik -102dBm signaalsterkte.
Op dit moment geeft hij aan -114dbm en -104dbm.
Ligt gewoon plat op tafel en kan de mast zien vanuit huis. Ligt echt aan het toestel, want alle andere apparaten werken gewoon altijd goed hier. Ook simkaartjes geswapped, maakt niets uit. Buurman heeft hetzelfde probleem en de A55 terug gebracht.
Omdat er geen standaard achter de streepjes zit.Doesnotcompute schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 19:45:
(Waarom zeggen de streepjes niets? Daar zijn ze toch voor?)
De schaal loopt per model anders en je weet niet per model hoe die schaal is opgebouwd. Dus hoe kan je hiermee iets vergelijken?
Anyhow, het bereik in dbm is dus ook slecht, met beide simkaarten.
Nope alles is groen hier.Doesnotcompute schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 18:42:
Op andere fora en die van samsung zelf lees ik veel problemen met betrekking tot het bereik van de A55.
Verschillende kabels gebruikt,met dunne tandenstoker vuil weggehaald beetje stof helaas nog niet opgelost

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Na de installatie proberen ze weer om je diverse bagger apps te installeren:

en ja, er staan er twee al default aan!
Kap daar toch eens mee, Samsung!
Lucratieve deals om winst op te krikken, laat duidelijk zien waar de belangen liggen.Marc H schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:29:
Samsung????? Waarom dit nou weer???![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[Afbeelding]
Ik zou het liefst van Samsung apparatuur af willen maar het ecosysteem werkt wel goed. Met andere merken of OS-en werkt de galaxy watch 5 pro en tab S9+ dan weer niet samen. Pure vendor lock-in.
Geen last van hier op mijn A55...Marc H schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:29:
Samsung????? Waarom dit nou weer???![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[Afbeelding]
Vroeger toen er nog weinig geheugen in telefoons zat was het vervelend maar tegenwoordig heb je 256 gigabyte. Die krijg ik zelfs na 3 jaar niet eens voor de helft vol.Mikejux schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:35:
Hier ook niet. En echt snappen doe ik het niet apps die je niet gebruikt heb je toch ook geen last van. Nooit aan gestoord.
Apps die je niet gebruikt kunnen toch op de achtergrond actief zijn wat o.a. de prestaties van je telefoon negatief kan beinvloeden, je mobiele data kan verbruiken/misbruiken, het kan een privacy risico zijn en zelfs de bron blijken van een moeilijk te traceren bug.Mikejux schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:35:
Hier ook niet. En echt snappen doe ik het niet apps die je niet gebruikt heb je toch ook geen last van. Nooit aan gestoord.
En door de apps toe te voegen kunnen de telefoons ook nog scherper geprijsd worden.
Het heeft allemaal voors en tegens.
Maar wellicht 'n goed idee dat samsung 'n model met de verplichte apps op de markt zet. En voor 'n meerprijs 'n kale versie.
nieuws: Leaker toont Samsung Galaxy A56-smartphone vanuit alle hoeken
Ik ga niet overstappen, hoef niet het laatste model want dan betaal je de hoofdprijs en krijgt kinderziektes kado. Wil de a55 tenminste 3 jaar houden.Hmmbob schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:03:
Nieuws over de opvolger van ons toestel:
nieuws: Leaker toont Samsung Galaxy A56-smartphone vanuit alle hoeken
Ik kocht de A55 voor 450 euro een half jaar later was die al een stuk goedkoper. Dus als iemand een A56 wil raad ik aan om te wachten...Vaevictis_ schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:17:
[...]
Ik ga niet overstappen, hoef niet het laatste model want dan betaal je de hoofdprijs en krijgt kinderziektes kado. Wil de a55 tenminste 3 jaar houden.
Vanochtend was het opeens weg... dus probleem verdwenen (al weet ik niet hoe).LessRam schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 23:34:
Iemand een idee hoe ik deze App-installatie weer weg krijg. Hij installeert niet, maar klikken op X verwijderd hem ook niet. Ook na een herstart van de telefoon blijft deze zo in de lijst staan....
Don't rely on their truth alone
Heb er tot nu toe nog niks over kunnen vinden.
In India zie ik deze variant tot zover.
Ik laat Home Assistant naar mijn telefoon pingen als presence detection.
Nu werkte dat op mijn vorige A52 prima.
Als ik thuis was ging de switch op on, was ik afwezig, dan ging hij uit.
Nu geeft de A55 heel vaak geen reactie op de ping, ondanks dat deze prima wifi heeft.
De A52 is hier nog in gebruik, die blijft gewoon prima reageren.
Ik vermoed dat het met slaapstandinstellingen van de wifi te maken heeft.
Nu heb ik al veel instellingen geprobeerd, uiteraard telefoon opnieuw opgestart, android wifi gereset, de wifi accesspoints gereset.
Helaas regeert de A55 elke minuut een keer niet op de ping. (die A52 doet dat gewoon prima).
Ik kan niet echt een instelling vinden die met wifi slaapstand te maken heeft.
Iemand een idee waar ik nog meer kan zoeken?
EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)
Heb je ook de Wi-Fi instellingen in Ontwikkelaarsopties bekeken?henkNL schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 19:52:
Inmiddels heb ik een paar maanden de A55 in gebruik.
Ik laat Home Assistant naar mijn telefoon pingen als presence detection.
Nu werkte dat op mijn vorige A52 prima.
Als ik thuis was ging de switch op on, was ik afwezig, dan ging hij uit.
Nu geeft de A55 heel vaak geen reactie op de ping, ondanks dat deze prima wifi heeft.
De A52 is hier nog in gebruik, die blijft gewoon prima reageren.
Ik vermoed dat het met slaapstandinstellingen van de wifi te maken heeft.
Nu heb ik al veel instellingen geprobeerd, uiteraard telefoon opnieuw opgestart, android wifi gereset, de wifi accesspoints gereset.
Helaas regeert de A55 elke minuut een keer niet op de ping. (die A52 doet dat gewoon prima).
Ik kan niet echt een instelling vinden die met wifi slaapstand te maken heeft.
Iemand een idee waar ik nog meer kan zoeken?
Instellingen app -> Info telefoon -> Softwaregegevens -> tik 7x op buildnummer. Ontwikkelaarsopties verschijnt daarna onderaan in het hoofdmenu van de Instellingen app.
Ja idd bekeken.RepareerDroid schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 22:25:
[...]
Heb je ook de Wi-Fi instellingen in Ontwikkelaarsopties bekeken?
Instellingen app -> Info telefoon -> Softwaregegevens -> tik 7x op buildnummer. Ontwikkelaarsopties verschijnt daarna onderaan in het hoofdmenu van de Instellingen app.
Ik zie daar bijvoorbeeld 'wifi scannen beperken', maar die staat uit. Verder weinig wifi zaken daar, is daar nog iets waar ik naar moet kijken?
EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)
Ik vroeg mij dat ook al af, wrs niet EU regio.Owner schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 07:10:
Heeft iemand al informatie gevonden of de galaxy a56 met 12Gb ram ook in Nederland zal uitkomen?
Heb er tot nu toe nog niks over kunnen vinden.
In India zie ik deze variant tot zover.
Ik vond wel deze:
https://m.gsmarena.com/samsung_galaxy_a56-price-13603.php
India, US, CA wel 12 GB.
Zoiets?
Zoals velen de issue dat na twee weken de boel trager is.
Soms haperingen bij reels en zeer langzame camera.
Tevens flitsmeister + map+ spotify via bt haperend.
Na een reset weer 2 weken prima.
Is dat bij de a55 al beter?
Wilde eigenlijk afscheid nemen van Samsung mid segment, maar de a56 lijkt toch een vlot toestel te zijn.
En 20.50 p maand incl. 17 gb inet is geen geld.
Ik heb bij de A55 een issue met laden, ook om de 2 weken het opladen stopt dan bijna. Kan uren aan de lader liggen zonder echt op te laden. De oplossing is dan even opnieuw op te starten.Jamievanm schreef op zondag 30 maart 2025 @ 23:59:
Momenteel de a53.
Zoals velen de issue dat na twee weken de boel trager is.
Soms haperingen bij reels en zeer langzame camera.
Tevens flitsmeister + map+ spotify via bt haperend.
Na een reset weer 2 weken prima.
Is dat bij de a55 al beter?
Wilde eigenlijk afscheid nemen van Samsung mid segment, maar de a56 lijkt toch een vlot toestel te zijn.
En 20.50 p maand incl. 17 gb inet is geen geld.
Dat wil zeggen snelladen gaat vaak niet goed icm originele samsung snellader. Bij twee laders problemen. Mijn dochter heeft dit niet met de a35. Langzaam laden gaat wel goed met deze laders.
En ook met de 45w laptoplader gaat het snelladen wel altijd goed.
Vreemd maar ik ben er aan gewend geraakt.
En mijn telefoon staat echt wel langer ook dan 2 weken aan (eigenlijk reboot ik enkel bij een update).
Het ligt echt aan de software van de A55 met andere apparten zoals een Galaxy Tab nooit issues. En na een herstart is het weer even over. Soms duurt het langer dan een paar weken.EDIT schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:06:
Klinkt heel vreemd. Ik heb nu bijna een jaar de A55 en nog nooit een issue met laden gehad, behalve toen een keer het kabeltje stuk was. Na vervanging werkte dat weer prima.
En mijn telefoon staat echt wel langer ook dan 2 weken aan (eigenlijk reboot ik enkel bij een update).
Welnee, die is eergisteren pas vrijgegeven voor de flagship modellen, die hoef je voorlopig echt nog niet op de A55 te verwachten.rabero1985 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:06:
Alleen nog geen one ui7 met Android 15, daar zijn ze laat mee.
Wordt waarschijnlijk meirabero1985 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:06:
Yep hier ook. Ze zijn snel deze maand 🙂. Alleen nog geen one ui7 met Android 15, daar zijn ze laat mee.
https://www.galaxyclub.nl...hema-android-15-one-ui-7/
[ Voor 23% gewijzigd door rabero1985 op 14-04-2025 11:52 ]
Voor de A55 word het juni (als er weer niets tussenkomt).
https://eu.community.sams...7-0-rollout/td-p/12143763
Blijkbaar moet ik nu aan de linkerkant van het scherm naar beneden swipen om de meldingen te zien, maar als ik de telefoon in mijn rechterhand heb (zoals meestal), dan kom ik daar niet makkelijk bij. Lekker ontworpen weer, Samsung

Ook de wijziging dat opeens die zoekbalk in het apps-overzicht prominent onderaan staat ben ik geen fan van. Ik gebruik die nauwelijks en moet daardoor nu opeens verder naar boven met mijn duim om apps op de bovenste rij te bereiken.
Ook de uitgeschakelde Bixby en Gemini zijn plotseling weer terug en de instelling voor de zijknop is weer aangepast. Blijf gewoon van mijn instellingen af, ik pas die niet voor niets aan
Geen fijne update zo.
Edit: en zojuist heb ik precies het tegenovergestelde van die eerste: telefoon in mijn linkerhand en ik moet even iets uitschakelen, en ik kom vervolgens niet makkelijk bij die rechterkant om naar beneden te swipen. Wtf Samsung, dit is echt zwaar vervelend

Edit 2: en gevonden hoe ik het oude panel weer terug kan zetten

Voor de meelezers met hetzelfde: aan de rechterkant naar beneden swipen, druk op het icoontje van het pennetje, tik daar Vensterinstellingen en kies dan Samen. Daarna werkt het weer als vanouds.
[ Voor 25% gewijzigd door EDIT op 20-05-2025 10:17 ]
Ik heb deze telefoon sinds een maand terug en krijg nu ook de One UI 7.0/Android 15 update binnen.
Is het aan te raden om een clean install van deze update te doen? Of back-up maken en dan alles in de recovery wissen?
Heb al jaren geen Samsung/Android gebruikt dus weet niet of dit nog aan te raden is...
Ik heb nog nooit een clean install of recovery gedaan met een update. Deze update draait ook hier weer primamcgloud schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:25:
Hoi iedereen,
Ik heb deze telefoon sinds een maand terug en krijg nu ook de One UI 7.0/Android 15 update binnen.
Is het aan te raden om een clean install van deze update te doen? Of back-up maken en dan alles in de recovery wissen?
Heb al jaren geen Samsung/Android gebruikt dus weet niet of dit nog aan te raden is...
Geen van beiden, gewoon "installeren" kiezenmcgloud schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:25:
Het meest vervelende vind ik de veranderingen aan het lockscreen.
De pictogrammen voor de batterij, weer, alarm, etc zijn minder duidelijk en minder efficiënt ingedeeld.
En Voorheen had je een notificatie area daaronder waarin je de pictogrammen zag van de apps met een melding. Die is weg en nu zie je die pictogrammen linksboven. Maar veel kleiner en maximaal 3. Echt vervelend.
Buildnummer : A556BXXU7BYDB
Android-versie : V(Android 15)
Uitgiftedatum : 2025-05-20
Niveau beveiligingspatch : 2025-05-01
Verder idd Ai assistenten gepusht, functie uitknop veranderd in Ai aanzetten, teruggezet.