Kan wel omdat AX ook op 2,4ghz werkt.
Er is daar geen goede oplossing voor, ik ben inmiddels al paar maanden verder sinds dat ik mij er mee bezig hield (ook een Asus router hier met Wifi 6)
S22 Ultra die ik en mijn partner hadden hiervoor gaven beide een probleem, sinds 10+ maanden hebben wij beide een S23 die ook problemen geeft, en mijn Tab S9 geeft ook problemen.
Problemen = precies hetzelfde als jij, een onstabiele verbinding.
Alleen mijn telefoon verbindt niet altijd terug met de router, dit omdat ik in de slaapkamer verder van de deur af ligt dan mijn partner, dus ik heb slechter bereik (en dat is de enige plek in huid met slecht bereik).
Maar beneden verbindt hij wel terug, ik kon ook volledig natrekken wanneer hij de verbinding verbrak in de logs.
In ieder geval kwam ik tot de conclusie dat ik 3 opties heb, geen Asus router meer (wil ik niet, ik ben er verder tevreden mee en dit is een Samsung probleem, niet een Asus probleem)
Optie 2 is Wifi 6 uitschakelen, maar dat slaat nergens op (wel getest en toen waren alle problemen met wifi + Samsung in 1 klap weg)
Optie 3 is Samsung dumpen en een merk nemen die geen problemen geeft, ik heb hier meerdere apparaten die AX gebruiken zonder problemen, en zelfs online zijn er genoeg topics die erop wijzen dat dit een Samsung probleem is.
Ik heb ook dingen geprobeerd als factory reset van de router en de toestel, dan ben je ongeveer 2 a 3 dagen van het probleem af en komt het weer terug.
Valt mij wel op dat Samsung apparaten die geen Wifi 6 ondersteunen (zoals de Galaxy A15) geen issues hebben, het is dus ook echt "Samsung + Asus op Wifi 6" probleem.
onderste is een rant
Ik had ooit een (niet zo fijne) discussie met Samsung hierover, ze wezen met de vinger naar mij tot zo'n punt dat ze bijna mijn ogen uit zouden prikken (vandaar niet zo fijne discussie)
Het "ligt aan uw router en uw gebrek aan kennis over onze apparaten", prima dus waarom hebben alleen JULLIE apparaten met Wifi 6 dit probleem?
Daar zijn ze mij nog een antwoord voor schuldig.
[
Voor 7% gewijzigd door
Mizgala28 op 11-10-2024 14:59
]