het probleem was schijnbaar dat de 1mii ML300 (die ik gebruik) geen ondersteuning heeft voor de HFP/HSP protocollen (telefoongesprekken), maar alleen voor het A2DP protocol (stereo audio)Hmmbob schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:06:
[...]
Heb je al eens opnieuw gekoppeld? Media (audio) en telefoon (oproepen) zijn aparte kanalen in bluetooth, je kan ook even in de bluetooth instellingen kijken (tandwieltje achter het gekoppelde apparaat) of dat wel aangevinkt staat op het moment dat je gekoppeld bent.
Ik overweeg er zelf één te kopen, een A56 bedoel ik dan. Heeft het veel nut te wachten tot volgende vrijdag, of worden er maar zelden noemenswaardige (extra) kortingen gegeven op deze toestellen?
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Ik had de A56 256gb 11 november voor 317 bij Mediamarkt gekocht, Black Friday korting en ook extra korting omdat ik mijn sim only abbo kon verlengenTricolores schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 22:32:
Ik overweeg er zelf één te kopen, een A56 bedoel ik dan. Heeft het veel nut te wachten tot volgende vrijdag, of worden er maar zelden noemenswaardige (extra) kortingen gegeven op deze toestellen?
November patch beschikbaar via OTA
307MB
307MB
I intend to live forever. So far, so good.
December patch is live via OTA.
340MB
340MB
Zoek eens in de Instellingen naar Now Bar, daar staat een optie Niet Storen aangevinkt...Vld1989 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:47:
Onlangs One UI 8.0 gedownload voor mijn A56 en nu heb ik op mijn lockscreen de hele tijd een notificatiekaart staan met "Niet Storen: Aan". Die functie heb ik natuurlijk niet voor niks ingeschakeld, dus iemand een idee of ik dat kan uitschakelen?
Wat ik ook graag zou willen is dat ik pop-up notificaties krijg voor WhatsApp als de telefoon ontgrendeld is. Voor letterlijk alle apps krijg ik dit wel, maar voor WhatsApp niet. Mijn vrouw heeft tegelijkertijd met mij een A26 gekocht dus dat is dezelfde software, maar die krijgt die pop-ups wel. We hebben van alles geprobeerd (tot aan Niet Storen uitschakelen) en alle instellingen exact hetzelfde gezet, maar voor WhatsApp verschijnt er niets bij mij..
Misschien lastig te rijmen met Niet Storen aan, maar als ik toch al op mijn telefoon zit vind ik die pop-ups wel fijn
.Vandaag de December update geïnstalleerd op de A55 telefoon van mijn vrouw. Na de installatie en herstart werd gevraagd om de pincode voor de SIM 2 kaart. De PIN code werdt niet geaccepteerd, heb uiteindelijk de PUK code moeten invoeren. Maar, de SIM zit gewoon in slot 1. In slot 2 zit een SD kaart. Het lijkt erop alsof de Samsung December update van deze Dual Sim Phone een Single Sim Phone geeft gemaakt. Bizar.
Zijn er nog mensen die dezelfde ervaring hebben?
Zijn er nog mensen die dezelfde ervaring hebben?
[ Voor 198% gewijzigd door Stefan_Tz op 26-12-2025 16:35 ]
Hier een A55 met dual sim en inmiddels de december update zonder problemen
Dat het zo makkelijk wasStefan_Tz schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 16:27:
[...]
Zoek eens in de Instellingen naar Now Bar, daar staat een optie Niet Storen aangevinkt...
Ik heb inmiddels al jaren met verschillende Samsung telefoons, waaronder mijn A55 en meerdere routers issues met de wifi thuis. Ik kan er geen regelmaat in ontdekken, maar na enige tijd (zowel na tijd in idle als tijdens het browsen) 'weigert' de verbinding gewoon. Websites worden niet meer geladen, apps werken niet meer, etc.
De simpele tijdelijke oplossing is even de wifi uitzetten op de telefoon en daarna weer aan, waarna alles weer normaal werkt.
Omdat het op meerdere Samsung-telefoons het geval is en ik in de tussentijd ook meerdere routers heb gehad, heb ik het eigenlijk maar een beetje genegeerd. De tijdelijke oplossing is eenvoudig genoeg, het is eigenlijk gewoon een irritatie.
Echter door een ander topic kwam ik op spoor van de optie van de verborgen Wifi connectivity labs-optie die ik nog niet kende. Ik had net weer last van het issue, dus ik besloot eens te kijken wat er nu werkelijk mis gaat.
Interessant genoeg bleek de wifiverbinding zelf feilloos te werken. Het probleem lijkt te zitten in de DNS resolutie van de telefoon.
In plaats van de DNS-request door te sturen naar de DNS-server, krijgt letterlijk elke request de status 'blocked' en geeft de DNS lookup een time-out.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3t2f7fmPCtUdJAanrPtJqygc.jpg?f=user_large)
Als ik direct op het IP adres verbinding probeerde te maken werkte dat perfect.
Het maakte geen verschil om een andere DNS server te kiezen, de telefoon zelf lijkt alles te blokkeren, want ik zie op de DNS server helemaal geen DNS requests binnen komen als dit gebeurt.
Na het opnieuw starten van de wifiverbinding werkt het weer normaal:
:strip_exif()/f/image/xxcdNgkWmzOzW7Cz6gu59FPf.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog steeds dus geen oplossing, maar het lijkt erop dat er in de Samsungsoftware dus iets niet helemaal lekker gaat. Hopen dat Samsung het een keer op kan lossen.
De simpele tijdelijke oplossing is even de wifi uitzetten op de telefoon en daarna weer aan, waarna alles weer normaal werkt.
Omdat het op meerdere Samsung-telefoons het geval is en ik in de tussentijd ook meerdere routers heb gehad, heb ik het eigenlijk maar een beetje genegeerd. De tijdelijke oplossing is eenvoudig genoeg, het is eigenlijk gewoon een irritatie.
Echter door een ander topic kwam ik op spoor van de optie van de verborgen Wifi connectivity labs-optie die ik nog niet kende. Ik had net weer last van het issue, dus ik besloot eens te kijken wat er nu werkelijk mis gaat.
Interessant genoeg bleek de wifiverbinding zelf feilloos te werken. Het probleem lijkt te zitten in de DNS resolutie van de telefoon.
In plaats van de DNS-request door te sturen naar de DNS-server, krijgt letterlijk elke request de status 'blocked' en geeft de DNS lookup een time-out.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3t2f7fmPCtUdJAanrPtJqygc.jpg?f=user_large)
Als ik direct op het IP adres verbinding probeerde te maken werkte dat perfect.
Het maakte geen verschil om een andere DNS server te kiezen, de telefoon zelf lijkt alles te blokkeren, want ik zie op de DNS server helemaal geen DNS requests binnen komen als dit gebeurt.
Na het opnieuw starten van de wifiverbinding werkt het weer normaal:
:strip_exif()/f/image/xxcdNgkWmzOzW7Cz6gu59FPf.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog steeds dus geen oplossing, maar het lijkt erop dat er in de Samsungsoftware dus iets niet helemaal lekker gaat. Hopen dat Samsung het een keer op kan lossen.
Wellicht heb je een custom DNS ingesteld voor adblock doeleinden. Ik heb exact hetzelfde voor zoals je beschrijft met mijn S22 indien ik custom DNS activeer.
De custom DNS instellen op de eigen router en de GSM op automatisch laten, lost het probleem volledig op. Nadeel: via 4G/5G heb je dan niet de custom DNS actief maar de provider default.
De custom DNS instellen op de eigen router en de GSM op automatisch laten, lost het probleem volledig op. Nadeel: via 4G/5G heb je dan niet de custom DNS actief maar de provider default.
Dit issue speelt onafhankelijk van ingestelde DNS voor zover ik kan beoordelen. Hoewel op dit moment een custom DNS staat ingesteld op mijn privételefoon (sinds enkele maanden), speelt het issue al veel langer. Ik ben destijds juist ook begonnen met experimenteren met de custom DNS omdat ik dacht dat er misschien ergens iets niet lekker ging in DNS van de router.
Overigens speelt het ook op mijn zakelijke telefoon waar geen custom DNS gebruikt wordt.
Overigens speelt het ook op mijn zakelijke telefoon waar geen custom DNS gebruikt wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door EDIT op 04-01-2026 14:44 ]
Januari update is beschikbaar via OTA
321MB
321MB