[ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 85 Laatste
Acties:
  • 570.815 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:18

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Stukfruit schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:37:
Wat overigens een saillant detail is: Newsom is de ex van Kimberly Guilfoyle, de mevrouw die in de vorige regeringsperiode nog "the best is yet to come" riep op een door Riefenstahl geïnspireerd decor.
Feit dat je met zo'n dichtgeplamuurde, plastisch gemodificeerde, niet-integere grifter in zee bent gegaan zegt ook wel iets over je karakter. Dat is wel een duidelijk minpuntje van 'm.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:33
k995 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:36:
[...]

? Het is dan de kiezer haar fout, niet de democraten hoor.
De Democraten kunnen zich 4 jaar voorbereiden op een clash met Trump. In die tijd is het niet gelukt om enige voortgang te boeken met Republikeinse kiezers (=!MAGA) en kan hun kandidaat echt niet meer.

Daarnaast nog een paar Democraten die corrupt bleken te zijn. Dan vind ik het behoorlijk slecht van de Democratische partij.
FunkyTrip schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 18:50:
[...]

Feit dat je met zo'n dichtgeplamuurde, plastisch gemodificeerde, niet-integere grifter in zee bent gegaan zegt ook wel iets over je karakter. Dat is wel een duidelijk minpuntje van 'm.
Ze leek toen toch echt nog een stuk normaler

[ Voor 26% gewijzigd door cheiron op 28-06-2024 19:11 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:25

Yucon

*broem*

Ik twijfel een beetje of ik het nu goed gehoord en begrepen heb, maar zei Biden op het eind van dat golfrelletje nou echt 'you're a child' tegen die presentatrice?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-06 14:44
De batterijen zijn weer opgeladen.
Volgende debat misschien om 09:00 s' ochtends houden i.p.v. 21:00 s' avonds.

[ Voor 20% gewijzigd door mprkooij op 28-06-2024 22:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:45
alexbl69 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:47:
[...]

Is dat nog een valide stelling?

Toen Trump 8 jaar geleden gekozen werd gold dit nog, toen boden de Republikeinen een criminele idioot, en de Democraten een ras-politicus. Maar nu? Welke keuze heeft men nu? En belangrijker: wat had de gemiddelde Amerikaan kunnen doen om dit te voorkomen? Als beide politieke instituties met een onaanvaardbare kandidaat komen?

Het systeem in de VS heeft gewoon gefaald, zoveel is duidelijk. De les die wij eruit moeten trekken: kan ons dit ook gebeuren? We transformeren langzaam naar een VS van Europa. Hoe staat het met het democratische gehalte van onze eigen (Europese en nationale) instituties? Vind zelf dat hier ook nog wel wat op aan is te merken.
Het is ons al gebeurd, zie wat voor bewegingen we in het kabinet hebben zitten, men neemt het niet zo nauw met de rechtstaat, sluit het liefst groepen uit, doet niet graag aan wetenschap en de waarheid is maar wat je er zelf van gelooft.

We dachten met Rutte en zijn neo liberale beleid inclusief selectief geheugen slecht af te zijn?

We zijn al net zo ver afgegleden als Amerika met Trump, eigenlijk zijn we verder weg want de VVD met zijn eeuwige pogingen om kiezers van Wilders af te pakken en pure machtspolitiek heeft ons met deze zooi opgezadeld. En nu doen ze uiteraard weer vrolijk mee.

Nee wij zijn geen haar beter af hier momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:11
mprkooij schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 22:10:
De batterijen zijn weer opgeladen.
Volgende debat misschien om 09:00 s' ochtends houden i.p.v. 21:00 s' avonds.

[YouTube: See Biden's fiery speech after shaky debate performance]
Biden kan best goed spreken voor een menigte, als er een teleprompter staat!!!
Zijn state of the union vond ik heel straf, maar daar stond ook een teleprompter.

Ikzelf ben een biden fan maar het is tijd om iemand jonger aan te duiden.

Biden houdt echt van Amerika, hij wilt toch niet dat Amerika zijn democratie verliest door hem zijn koppigheid?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Na het verschrikkelijke (laatste) debat waar er binnen de Dems zwaar wordt getwijfeld aan Biden, denkt Biden zelf: "jullie kunnen me wat, ik ga gewoon door!!"

Zit hij er nou voor zichzelf of voor een partij?

Lijkt enigszins op Trump zo. Die zit er ook puur en alleen voor zichzelf. (Trump is een ware narcist, dat is Biden gelukkig weer niet)

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 29-06-2024 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:42
_Bailey_ schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 03:38:
[...]

Na het verschrikkelijke (laatste) debat waar er binnen de Dems zwaar wordt getwijfeld aan Biden, denkt Biden zelf: "jullie kunnen me wat, ik ga gewoon door!!"

Zit hij er nou voor zichzelf of voor een partij?

Lijkt enigszins op Trump zo. Die zit er ook puur en alleen voor zichzelf. (Trump is een ware narcist, dat is Biden gelukkig weer niet)
Biden kan natuurlijk ook niet openlijk gaan twijfelen. Mocht hij dat al doen, gebeurt dat achter de schermen tot ze een alternatief plan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:26

DevWouter

Creator of ThenNext

C00P schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 00:08:
Biden kan best goed spreken voor een menigte, als er een teleprompter staat!!!
En als hij niet verkouden is. Een teleprompter zorgt er alleen voor dat je niet over de tekst moet nadenken. Het verandert niks aan je stem zelf.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 18:30
XWB schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:05:
[...]

De Democraten hebben niemand, dus zo simpel is het niet. Ze hebben letterlijk niemand die geschikt is voor het presidentschap.
Ze hebben niemand anders naar voren willen schuiven, dat er niemand te vinden is onder alle potentiële kandidaten dat geloof je toch zelf niet? Los of je nou voor of tegen het beleid van Biden bent, hij is bewezen niet meer scherp genoeg voor deze functie. En dat zeg ik niet alleen om zijn versprekingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nog wat goed nieuws: Trump-vriend Steve Bannon mag zich maandag bij de gevangenis melden :w

US supreme court rejects Steve Bannon attempt to avoid prison

Hij wilde niet meewerken aan het onderzoek naar de bestorming van het Capitool op 6 januari en dacht daar wel mee weg te komen.

[ Voor 20% gewijzigd door user109731 op 29-06-2024 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
DevWouter schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:40:
[...]

En als hij niet verkouden is. Een teleprompter zorgt er alleen voor dat je niet over de tekst moet nadenken. Het verandert niks aan je stem zelf.
wat ik niet snap is dat Biden zich dan niet 'heeft ziekgemeld' voor dat debat :? ik bedoel ik snap ook wel dat het belangrijk is dat je er bent en dat de networks er ruimte voor hebben gemaakt maar iedereen weet dat het draait om de beeldvorming en hoe je overkomt ipv de echte inhoud

dan ga je toch niet jezelf belachelijk maken op die manier :? de swing-voter is allang afgehaakt die komt zeker niet meer terug.

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het lijkt toch meer op een hit-job van cnn te zijn. Trump kan ongehinderd 1.5 uur liegen en overdrijven zonder gevolgen, Biden stond daar ook met een bek vol tanden.
Indien media er alleen een verwachting van maken hoeveel energie beide bejaarden hebben is het wel flauw dat na afloop niemand het heeft over de leugens van de veroordeelde verkrachter.

Maar goed, de hit-job werkt en de vraag waarom Trump zich hiervoor leende is duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:20

SuBBaSS

-has Ryzen

Delerium schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:55:
Het lijkt toch meer op een hit-job van cnn te zijn. Trump kan ongehinderd 1.5 uur liegen en overdrijven zonder gevolgen, Biden stond daar ook met een bek vol tanden.
Indien media er alleen een verwachting van maken hoeveel energie beide bejaarden hebben is het wel flauw dat na afloop niemand het heeft over de leugens van de veroordeelde verkrachter.

Maar goed, de hit-job werkt en de vraag waarom Trump zich hiervoor leende is duidelijk.
Een hit-job van CNN. LOL

Nee, dan heb je het wel door.
Het is echt een 'stretch' om die zender op de hand van Trump te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:12
Zwelgje schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:59:
[...]
wat ik niet snap is dat Biden zich dan niet 'heeft ziekgemeld' voor dat debat :? ik bedoel ik snap ook wel dat het belangrijk is dat je er bent en dat de networks er ruimte voor hebben gemaakt maar iedereen weet dat het draait om de beeldvorming en hoe je overkomt ipv de echte inhoud

dan ga je toch niet jezelf belachelijk maken op die manier :? de swing-voter is allang afgehaakt die komt zeker niet meer terug.
Een ziekmelding was ook desastreus geweest. Het zal wellicht overwogen zijn, maar dan weet je van tevoren dat het uitgelegd zal worden als 'vluchten'. Ook zou hij zich dan minstens een week of zo terug moeten trekken, en niet zoals hij nu doet door het hele land gaan.

Tevens heb je dan geen enkele foutmarge meer. Je kunt dan niet nog een debat afzeggen, of optreden zoals hij donderdag heeft gedaan.

Denk dat de partijtop wel wist dat ze hiermee een risico zouden gaan lopen, maar niet konden bevroeden dat het zo erg zou worden.

offtopic:
Of (conspiricy warning): men voorzag het wel degelijk en zag een scenario waarbij Biden na een desastreus optreden zou moeten aftreden als enig overgebleven optie om de verkiezingen te redden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C00P
user109731 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:53:
Nog wat goed nieuws: Trump-vriend Steve Bannon mag zich maandag bij de gevangenis melden :w

US supreme court rejects Steve Bannon attempt to avoid prison

Hij wilde niet meewerken aan het onderzoek naar de bestorming van het Capitool op 6 januari en dacht daar wel mee weg te komen.
En wat dan met Jim Jordan?
Hij wilde ook niet mee werken met het onderzoek januari 6.

Geef het Trump maar na, de supreme court vol duwen met Trump rechters, daarna het capitool bestormen, 1 helft van de media die het weer geeft als een toeristen tour, en nu gaat die rechtzaak pas komen na de verkiezingen.

De geschiedenis gaat zeggen dat het vrij eenvoudig was om de 250 jaar oude democratie af te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Laatst online: 23:10
SuBBaSS schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:59:
[...]

Een hit-job van CNN. LOL

Niet op de hand van Trump per se, maar kijkcijfers zullen echt wel een rol hebben gespeeld in de keuzes die gemaakt zijn in de moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

anboni schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 13:31:
[...]

Niet op de hand van Trump per se, maar kijkcijfers zullen echt wel een rol hebben gespeeld in de keuzes die gemaakt zijn in de moderatie.
Het gaat NIET alleen om deze "voorstelling".

En die stelling van die user is gewoon belachelijk.
Niets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

Zwelgje schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:59:
[...]

Zie de opmerking van alexbl69 in "[ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 202..."
, ik sluit me daar volledig op aan.

Misschien ook interessant om over na te denken is dat Biden dat nog niet als excuus gebruikt heeft. De verklaring daarvoor is dat op die leeftijd elke verkoudheid en griep een groter risico met zich meeneemt dan als je jong ben. Die optics wil je ook vermijden, los dat het je tegenstander munitie zal geven.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:04
SuBBaSS schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:59:
Een hit-job van CNN. LOL

Zie als een goal in eigen doel, dat overkomt wel meer teams, nietwaar? Het gehanteerde formaat was ondoordacht.
CNN determined ahead of time that Tapper and Bash would be questioners, not umpires. They didn't follow up questions — except to repeat those that weren't answered — and left it to the politicians to try and fact-check. Each called the other a liar.
Zeker bij een post-truth populist als Trump is dat onverstandig. Dan is de ander onevenredig veel tijd en energie kwijt om de leugens of onwaarheden van de ander te weerleggen i.p.v. focus op zijn eigen punten. Misschien dat Trump het formaat als randwoorwaarde had gesteld aan CNN en is Biden er mee akkoord gegaan, wie zal het zeggen.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

mekkieboek schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:24:
[...]

Zie als een goal in eigen doel, dat overkomt wel meer teams, nietwaar? Het gehanteerde formaat was ondoordacht.

[...]

Zeker bij een post-truth populist als Trump is dat onverstandig. Dan is de ander onevenredig veel tijd en energie kwijt om de leugens of onwaarheden van de ander te weerleggen i.p.v. focus op zijn eigen punten. Misschien dat Trump het formaat als randwoorwaarde had gesteld aan CNN en is Biden er mee akkoord gegaan, wie zal het zeggen.
Da's dan dus geen "hit-job" maar een "backfire".

In ieder geval een van de mogelijkheden (en ik heb onderhand nogal wat verklaringen gelezen, van "over-preparedness" tot vermoeidheid door het tijdstip).

Wat helemaal tekenend is is de verdeeldheid onder de democraten hierover.
Zijzelf zijn bijv. op X bezig met het lauweren van Biden, omdat hij gewonnen zou hebben. Aan de andere kant wordt geroepen over vervanging 'nu het nog kan', oa. door NYT.

Een ding is in ieder geval zeker: het is een geweldige sh*tshow daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Delerium schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:55:

Dat lijkt me onzin. De kandidaten laten voor zo'n debat niets, maar dan ook echt niets, aan het toeval over. Dat is inclusief de vraag of de host vervolgvragen mag stellen en of fact checks zijn toegestaan. Over elk detail van zo'n debat worden afspraken gemaakt. Maar uiteindelijk moeten de kandidaten wel presteren en dat is Biden gewoon niet gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Laatst online: 30-05 19:01
alexbl69 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:47:
[...]

Is dat nog een valide stelling?

Toen Trump 8 jaar geleden gekozen werd gold dit nog, toen boden de Republikeinen een criminele idioot, en de Democraten een ras-politicus. Maar nu? Welke keuze heeft men nu?
Wederom de keuze tussen een criminele idioot en een kandidaat die minder slecht is.
En belangrijker: wat had de gemiddelde Amerikaan kunnen doen om dit te voorkomen? Als beide politieke instituties met een onaanvaardbare kandidaat komen?
Een deel vh electoraat had al vele decennia kunnen kiezen voor de minste van twee kwaden ipv niet te kiezen, waardoor de kans groter is dat je de slechtste van twee kwaden krijgt.
Het systeem in de VS heeft gewoon gefaald, zoveel is duidelijk.
Laten we even uitpakken wat "het systeem" is, want dat is meer dan alleen het electoraal systeem; andere belangrijke factoren zijn de media, en het politiek beleid dat wordt gevoerd waarbij velen zich niet vertegenwoordigd vinden - een beleid waarvan de sturing wordt gedomineerd door belangen van grootkapitaal.

Wat dat betreft niet vreemd dat een groot deel vd bevolking zich niet vertegenwoordigd vindt. Een deel daarvan probeert zich afzijdig te houden en stemt daarom niet, een andere deel laat zich voor de kar van ver-rechts populisme spannen, en stemt juist wel.
De les die wij eruit moeten trekken: kan ons dit ook gebeuren? We transformeren langzaam naar een VS van Europa. Hoe staat het met het democratische gehalte van onze eigen (Europese en nationale) instituties? Vind zelf dat hier ook nog wel wat op aan is te merken.
Het is al aan het gebeuren - zei het zoals gebruikelijk in een iets mildere vorm dan in de VS: overal in Europa komt ver-rechts op. De oorzaken zijn ook in grote lijnen hetzelfde.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:03
Ik zag net de 538 polls en Biden staat nu een stuk verder achter. Hij is alle 7 swing states kwijt, waardoor het in kiesmannen nu 226 vs 312 is in het voordeel van Trump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
TheBrut3 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 15:20:
Ik zag net de 538 polls en Biden staat nu een stuk verder achter. Hij is alle 7 swing states kwijt, waardoor het in kiesmannen nu 226 vs 312 is in het voordeel van Trump.
De alarmbellen mogen ondertussen toch wel afgaan op het dnc hoofdkantoor.

En niet alleen daar, ook bij het westen, putin zal zich in de handen vrijven als Le Pen en Trump verkozen worden, jeetje wat een klerezooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:36
Binnenkort spreken we dus allemaal Russisch met de hulp van Trump :+

Wat een ellende gaat die trump weer veroorzaken daar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

downtime schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 15:09:
[...]

Dat lijkt me onzin. De kandidaten laten voor zo'n debat niets, maar dan ook echt niets, aan het toeval over. Dat is inclusief de vraag of de host vervolgvragen mag stellen en of fact checks zijn toegestaan. Over elk detail van zo'n debat worden afspraken gemaakt. Maar uiteindelijk moeten de kandidaten wel presteren en dat is Biden gewoon niet gelukt.
Als cnn trump en zijn debatstijl onweersproken laat gaan (postgeboorteabortus) enzo was dit debat gratis reclame voor de trumpschool. Dan heb je als zogenaamde onafhankelijke partij echt gekozen.

En dat zal vast niet de afspraak zijn geweest met Biden, maar op dat moment sta je er alleen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

TheBrut3 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 15:20:
Precies, een veroordeelde verkrachter hoeft nooit iets waar te maken. Als de media het zo laat afweten kan Biden alleen maar verliezen. Trump os de default keuze en wint.

Voor wat het waard is, scotus heeft enorm veel besluiten genomen die de wetgever helemaal heeft uitgekleed zonder de overheid geen beleid meer kan uitvoeren (denk aan epa). Na de verkiezing van Trump staat het land direct klaar voor zijn dictatuur. Dingen als abortus krijg je de komende 50 jaar niet meer geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Delerium schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 17:20:
[...]

Precies, een veroordeelde verkrachter hoeft nooit iets waar te maken. Als de media het zo laat afweten kan Biden alleen maar verliezen. Trump os de default keuze en wint.

Voor wat het waard is, scotus heeft enorm veel besluiten genomen die de wetgever helemaal heeft uitgekleed zonder de overheid geen beleid meer kan uitvoeren (denk aan epa). Na de verkiezing van Trump staat het land direct klaar voor zijn dictatuur. Dingen als abortus krijg je de komende 50 jaar niet meer geregeld.
Niet alleen dat, project 2025 laat zien dat de fbi en cia en alle overheidsinstellingen Trump getrouwen gaat installeren. Ideaal om onder al die rechtzaken uit te komen.
We weten allemaal hoe Trump Putin adoreert, goede kans dat hij zich terug trekt uit de nato, over een jaar heeft Oekraïne weer geen amonitie, en wat dan?

Ik zie het allemaal heel somber in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:31
BlazeMuis schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 16:26:
Binnenkort spreken we dus allemaal Russisch met de hulp van Trump :+

Wat een ellende gaat die trump weer veroorzaken daar..
Misschien voor korte tijd. Daarna Chinees voor heel lang.

Het westen verliest heel snel kracht in de wereld de laatste jaren. Vrijheid icm social media is killing en onze vijanden maken er gretig en met groot succes gebruik van. Daarbij is links de weg helemaal kwijt geraakt met doorgeslagen woke wat rechts zo makkelijk als wapen kan gebruiken.

Tenzij de democraten een switch kunnen maken met een jonger iemand na jaren oude Biden demoniseren door de republikeinen en daar heel veel geluk bij hebben gaat Trump zeker winnen. En deze keer gaat het zoveel erger zijn dan de vorige keer..

Maar ik zie de democraten er niet voor aan zo capabel te zijn. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dat stomme Vandaag Inside Oranje gister, die Democraat van Californie afkraken als een gladjanus. Die zijn zeker voor Trump, de Rechtse Heertjes met hun dikke inkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 18:32:
Dat stomme Vandaag Inside Oranje gister, die Democraat van Californie afkraken als een gladjanus. Die zijn zeker voor Trump, de Rechtse Heertjes met hun dikke inkomen.
Ik heb gisteren artikelen van verschillende kranten gelezen en het viel me op dat ik in de Nederlanse media weinig tegenkwam over de vele leugens van Trump. Vooral bij een aantal rechtsere kranten zoals het RD zou je als lezer echt het idee hebben dat Trump een ijzersterk debat heeft neergezet. De Amerikaanse kranten maakten dat onderscheid wel beter met koppen als: Biden blunderde, Trump loog.

Dat is ook het gevaar van iemand als Trump: van hem verbaast het niemand meer dat hij ergens over liegt, dus dan is het ook geen nieuws meer en komt hij met veel meer weg dan anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Delerium schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 17:17:
[...]

Als cnn trump en zijn debatstijl onweersproken laat gaan (postgeboorteabortus) enzo was dit debat gratis reclame voor de trumpschool. Dan heb je als zogenaamde onafhankelijke partij echt gekozen.

En dat zal vast niet de afspraak zijn geweest met Biden, maar op dat moment sta je er alleen voor.
De microfoons uitzetten als de ander praatte was natuurlijk enorm positief voor Biden, anders was Trump gewoon over alles heen gegaan wat hij had gezegd. Ik vind het veel en veel te makkelijk om maar gewoon CNN hiervan de schuld te geven.

Voor mij is de grote vraag hoe in hemelsnaam twee jaar geleden de Democratische partij niet is begonnen met bedenken wie ze deze termijn naarvoren zouden schuiven. Dan wordt al snel de vraag of ze nu incompetent zijn dat ze met Biden weer komen, of, met als risico richting alu hoedjes te gaan, ze Biden goed kunnen sturen bijvoorbeeld naar wat de leiders van de partij willen dat er gebeurd.

En ja ik besef dat dat richting aluhoedjes gaat, maar ik kan simpelweg naast incompetentie niet bedenken wat anders de reden ervoor is. Het mocht toch duidelijk zijn dat hij meer en meer moeite had om uit zijn woorden te komen. Laat die man lekker met pensioen gaan.
user109731 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 19:32:
[...]

Ik heb gisteren artikelen van verschillende kranten gelezen en het viel me op dat ik in de Nederlanse media weinig tegenkwam over de vele leugens van Trump. Vooral bij een aantal rechtsere kranten zoals het RD zou je als lezer echt het idee hebben dat Trump een ijzersterk debat heeft neergezet. De Amerikaanse kranten maakten dat onderscheid wel beter met koppen als: Biden blunderde, Trump loog.

Dat is ook het gevaar van iemand als Trump: van hem verbaast het niemand meer dat hij ergens over liegt, dus dan is het ook geen nieuws meer en komt hij met veel meer weg dan anderen.
Precies dat laatste dus. Iedereen kwam al met de verwachting dat Trump zou liegen. Biden wist daar niet tegenin te gaan fatsoenlijk, en hetgeen wat wel nieuws was, was dat Biden gewoon heel slecht overkwam.
C00P schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 17:39:
[...]

We weten allemaal hoe Trump Putin adoreert, goede kans dat hij zich terug trekt uit de nato, over een jaar heeft Oekraïne weer geen amonitie, en wat dan?
En dat is dan nou net zo ongeveer het enige waar Trump een punt had: We hebben grotendeels als Europa lekker Amerika laten betalen voor onze veiligheid, en zelf geen drol geinvesteerd. Nu zal de directe veiligheid wel meevallen, Rusland valt niet de EU binnen voorlopig, maar de mogelijkheid om macht te projecteren is gewoon enorm beperkt. Het moet toch echt weer de Amerikaanse vloot zijn die zorgt dat Taiwan niet wordt binnengevallen, wat onze economie beschermd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Sissors schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 19:47:
[...]
De microfoons uitzetten als de ander praatte was natuurlijk enorm positief voor Biden, anders was Trump gewoon over alles heen gegaan wat hij had gezegd. Ik vind het veel en veel te makkelijk om maar gewoon CNN hiervan de schuld te geven.
Heb je meegekregen dat Trump aangaf dat hij wist dat Poetin Oekraïne zou binnenvallen? Dat lijkt me meer waard qua headlines dan wat dan ook. Zelfs de moderatoren hadden daar wat op kunnen doorvragen maar nope.

Ik vind het te makkelijk om alles bij Biden neer te leggen als een psychopaat alles bij elkaar liegt en het team van moderators het wel okay vinden. Alles voor de kijkcijfers of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Delerium schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 20:48:
[...]

Heb je meegekregen dat Trump aangaf dat hij wist dat Poetin Oekraïne zou binnenvallen? Dat lijkt me meer waard qua headlines dan wat dan ook. Zelfs de moderatoren hadden daar wat op kunnen doorvragen maar nope.
Dat hadden Amerikaanse inlichtingendiensten toch al redelijk lang voor de inval publiekelijk gedeeld? Alleen andere claimden dat de Amerikanen aan het liegen waren en dat Rusland dat nooit zou doen.

Edit: even los ervan dat zoiets je verder niet kan fact checken als hij claimt dat dat komt door zijn briljante inzicht in Putins geest.

Wat betreft de rest, ik weet dat één idioot meer claims kan maken dan duizend wijzen kunnen weerleggen. Maar het is toch ook wel de taak als tegenstander bij een debat om leugens te ontkrachten. Zeker omdat het hier over presidentskandidaten gaat.

Ik zie ook best voordelen van een realtime fact checking iets, ook al heb je altijd grijze gebieden. Maar de media de schuld geven van slechte indruk van Biden omdat ze dat niet hebben gedaan vind ik iig te makkelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 29-06-2024 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
C00P schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 17:39:
[...]

Niet alleen dat, project 2025 laat zien dat de fbi en cia en alle overheidsinstellingen Trump getrouwen gaat installeren. Ideaal om onder al die rechtzaken uit te komen.

Ik zie het allemaal heel somber in...
In november worden we wakker in een realiteit waarin NAVO kapot is. Ik verwacht een toename van oorlogen, want er zijn nog genoeg conflicten die niet uitgevochten zijn: China en Taiwan, Zuid- en Noord-Korea, Rusland en de Baltische Staten, etc.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

Sissors schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 19:47:

Het is nogal wat als we journalistieke organisatie niet wijzen op het feit dat ze leugens ongefilterd verspreiden. Dan ben je toch echt medeplichtig. En dat is waar CNN de bal heeft laten vallen. Ze hadden de kandidaten niet de gelegenheid moeten geven om te liegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• C00P
For what it's worth :

https://x.com/Isa_Yusibov/status/1807128991507353962

Indien Biden aan blijft kan hij best de media bij elkaar roepen en zeggen dat hij die dag een belangrijke mededeling heeft over zijn presidentschap.
Iedereen gaat denken dat hij de handdoek gaat gooien dus er gaat enorm veel media aandacht zijn.

Dan op de afgesproken tijd stuurt hij een filmje uit, dat filmpje gaat sowieso viraal en moet dus perfect zijn, het is vooraf opgenomen dus mag geknipt zijn, hierin moet hij meedelen :

1. Iedereen heeft een gsm en internet, so please fact check me.

2. In het debat met Trump kreeg ik een stortvloed aan leugens van Trump, ik kan dat niet meer weerleggen allemaal en sloeg daarom een slechte beurt, daarom deze extra info.

3. High inflation? Zeker! maar elk land heeft hier mee te maken door oa corona, (haalt een paar slides naar boven) kijk, wij zijn het beste hersteld van de G7!

4. Problemen aan de zuider grens, dat klopt, maar wij hadden een bipartisan deal! Met support van de grenswachten zelf en Trump heeft zijn meute opgedragen deze deal af te schieten,omdat hij anders niets had om op te runnen.

5. Enz enz

Dus duidelijk benoemen waar Trump zijn leugens zitten, duidelijk benoemen wat Biden gerealiseerd heeft! Duidelijk benoemen wat Biden nog wilt verwezenlijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
XWB schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 21:03:
[...]

In november worden we wakker in een realiteit waarin NAVO kapot is. Ik verwacht een toename van oorlogen, want er zijn nog genoeg conflicten die niet uitgevochten zijn: China en Taiwan, Zuid- en Noord-Korea, Rusland en de Baltische Staten, etc.
Buiten de baltische staten gaat de nato niks aan die conflicten doen hoor, en de baltische staten worden dan nog steeds beschermd door de nato.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Warren Buffet is 93 jaar en staat nog steeds aan het hoofd van zijn organisatie.
Biden heeft gewoon een goed team rond zich gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
C00P schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 21:51:
3. High inflation? Zeker! maar elk land heeft hier mee te maken door oa corona, (haalt een paar slides naar boven) kijk, wij zijn het beste hersteld van de G7!
Ik weet niet wat de prijzen in Amerikaanse supermarkten waren voor Corona. Maar nu zijn ze echt heel hoog. Alles is een stuk duurder dan in Europa.
k995 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:10:
[...]

Buiten de baltische staten gaat de nato niks aan die conflicten doen hoor, en de baltische staten worden dan nog steeds beschermd door de nato.
En dat is direct dus het probleem: Het is niet NATO die daar bescherming biedt, het is de VS. En voor ons is het gewoon heel makkelijk om lekker achterover te leunen en daarop mee te liften. Uiteindelijk door Oekraïne zijn we meer gaan investeren in defensie, maar los van wat ik van Trump vind, het is toch ook idioot dat internationaal gezien ons beleid is hopen dat de VS politieagent wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Sissors schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:24:
[...]

Ik weet niet wat de prijzen in Amerikaanse supermarkten waren voor Corona. Maar nu zijn ze echt heel hoog. Alles is een stuk duurder dan in Europa.

[...]

En dat is direct dus het probleem: Het is niet NATO die daar bescherming biedt, het is de VS. En voor ons is het gewoon heel makkelijk om lekker achterover te leunen en daarop mee te liften. Uiteindelijk door Oekraïne zijn we meer gaan investeren in defensie, maar los van wat ik van Trump vind, het is toch ook idioot dat internationaal gezien ons beleid is hopen dat de VS politieagent wil spelen.
Er zijn momenteel 4 battalions in de baltische staten, 1 ervan van de VS .
Iedereen doet alsof de rest van de navo niks heeft, dat is onzin.

De rest van de navo spendeert iets van een 400 miljard in defensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Mutatie schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 18:11:
[...]

Misschien voor korte tijd. Daarna Chinees voor heel lang.

Het westen verliest heel snel kracht in de wereld de laatste jaren. Vrijheid icm social media is killing en onze vijanden maken er gretig en met groot succes gebruik van. Daarbij is links de weg helemaal kwijt geraakt met doorgeslagen woke wat rechts zo makkelijk als wapen kan gebruiken.
Ach dat is zo'n onzin, neen "het westen" is niet ten onder aan het gaan laat staan door social media en woke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
C00P schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 16:22:
[...]

De alarmbellen mogen ondertussen toch wel afgaan op het dnc hoofdkantoor.

En niet alleen daar, ook bij het westen, putin zal zich in de handen vrijven als Le Pen en Trump verkozen worden, jeetje wat een klerezooi.
Le pen is misschien over enkele jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
k995 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:47:
[...]

Er zijn momenteel 4 battalions in de baltische staten, 1 ervan van de VS .
Iedereen doet alsof de rest van de navo niks heeft, dat is onzin.

De rest van de navo spendeert iets van een 400 miljard in defensie.
In Europa hebben we inderdaad ook nog Europese eenheden. En Zuid Korea zal waarschijnlijk zichzelf wel redelijk kunnen verdedigen. Maar we zijn hier afhankelijk van Taiwan ook, en een primaire reden dat Taiwan bestaat nog als onafhankelijk land is dat er een Amerikaanse vloot in de buurt ligt. Natuurlijk is een Nederlands fregat er nu een keer langs gevaren, maar ik zie niet een permanente Europese vloot opgebouwd rond een vliegdekschip daar (of eigenlijk twee, gezien hoeveel groter de Amerikaanse zijn met bijbehorende extra vliegtuigen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:04
C00P schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:12:
Warren Buffet is 93 jaar en staat nog steeds aan het hoofd van zijn organisatie.
Biden heeft gewoon een goed team rond zich gebouwd.
Mr Buffet doet het goed bij zo'n leeftijd maar heeft het wel makkelijk, hij heeft alleen met de markt te maken. Biden heeft ook met de markt te maken en daarnaast met een GOP die zijn team zo veel mogelijk tegenwerkt.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 22:36
mekkieboek schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:24:
[...]

Mr Buffet doet het goed bij zo'n leeftijd maar heeft het wel makkelijk, hij heeft alleen met de markt te maken. Biden heeft ook met de markt te maken en daarnaast met een GOP die zijn team zo veel mogelijk tegenwerkt.
Misschien moet Biden ook gewoon elke dag 5 blikjes cola gaan drinken ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Sissors schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:58:
[...]

In Europa hebben we inderdaad ook nog Europese eenheden. En Zuid Korea zal waarschijnlijk zichzelf wel redelijk kunnen verdedigen. Maar we zijn hier afhankelijk van Taiwan ook, en een primaire reden dat Taiwan bestaat nog als onafhankelijk land is dat er een Amerikaanse vloot in de buurt ligt. Natuurlijk is een Nederlands fregat er nu een keer langs gevaren, maar ik zie niet een permanente Europese vloot opgebouwd rond een vliegdekschip daar (of eigenlijk twee, gezien hoeveel groter de Amerikaanse zijn met bijbehorende extra vliegtuigen).
Dat is puur de vs niks te maken met de navo.

En als de vs hun belangen daar willen opgeven is dat hun goed recht. Betwikfel of china iets gaat doen gezien hoe slecht rusland het deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
k995 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 01:37:
[...]

Dat is puur de vs niks te maken met de navo.

En als de vs hun belangen daar willen opgeven is dat hun goed recht. Betwikfel of china iets gaat doen gezien hoe slecht rusland het deed.
Dat klopt dat het niet NAVO is, het ik ook al eerder geschreven. Maar dat veranderd toch niks aan het hele punt? Wij zijn afhankelijk van Taiwan, en Taiwan wordt voor significant gedeelte door de VS verdedigd. Wij hebben wel de lusten en niet de lasten. Maar of dat echt een houdbare situatie is, is een tweede.

En China vs Taiwan is niet te vergelijken met Rusland vs Oekraïne. Er zijn zaken die een invasie een stuk lastiger maken (de zee vooral), maar het is ook naïef om te denken dat China per definitie net zo'n puinhoop ervan maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:26
[...]

Hoog. Dit is echt een globaal inflatieprobleem, niet iets wat Biden's schuld is. Maar vele Amerikanen denken niet aan de rest van de wereld, dus die (h)erkennen dat niet.
Het enige wat je kunt stellen is dat Biden's infrastructure deal er wat aan bijgedragen heeft, maar dat is allemaal relatief beperkt.

Maarja, ga dat men hier vertellen. Het enige wat men roept is "Four years ago everything was better! Four years ago gas prices were 1,80! Four years ago McDonalds fries were 1,50!", etcetera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:13
The Realone schreef op zondag 30 juni 2024 @ 04:21:
[...]

Hoog. Dit is echt een globaal inflatieprobleem, niet iets wat Biden's schuld is. Maar vele Amerikanen denken niet aan de rest van de wereld, dus die (h)erkennen dat niet.
Het enige wat je kunt stellen is dat Biden's infrastructure deal er wat aan bijgedragen heeft, maar dat is allemaal relatief beperkt.

Maarja, ga dat men hier vertellen. Het enige wat men roept is "Four years ago everything was better! Four years ago gas prices were 1,80! Four years ago McDonalds fries were 1,50!", etcetera...
Vier jaar geleden waren er nog lockdowns en was benzine goedkoper omdat er mede daardoor veel minder vraag was. Trump heeft met bakken gratis geld uitgedeeld wat veel meer heeft bijgedragen aan de inflatie in de jaren later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
Sissors schreef op zondag 30 juni 2024 @ 01:41:
[...]

Dat klopt dat het niet NAVO is, het ik ook al eerder geschreven. Maar dat veranderd toch niks aan het hele punt? Wij zijn afhankelijk van Taiwan, en Taiwan wordt voor significant gedeelte door de VS verdedigd. Wij hebben wel de lusten en niet de lasten. Maar of dat echt een houdbare situatie is, is een tweede.

En China vs Taiwan is niet te vergelijken met Rusland vs Oekraïne. Er zijn zaken die een invasie een stuk lastiger maken (de zee vooral), maar het is ook naïef om te denken dat China per definitie net zo'n puinhoop ervan maakt.
Taiwan beschermt zichzelf en de vs drijft meer handel met taiwan dan de eu.

Je wil die onnozele “de eu zijn defensie freeloaders” uit de vs pushen en dat is onzin.

Navo landen geven zonder de vs tegen de 400 miljard uit aan defensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Twee artikelen met tegengeluid:

To serve his country, Donald Trump should leave the race

Democrats: Stop Panicking (NYTimes column van iemand van The Lincoln Project)

Ik lees veel over Gretchen Whitmer als mogelijke Democratische kandidaat. Zij is populair en bekend in mid-west staten als Michigan, waar ze gouverneur is (en bijna het slachtoffer werd van een kidnapping plot van extreem-rechts...). Dit zijn de staten waar Trump het van moet hebben. Ze komt ook op voor abortus dus kan het goed doen bij vrouwen. Het zal er vast niet van komen, maar het zou de verkiezingen erg interessant maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:28

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
C00P schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 21:51:
For what it's worth :

https://x.com/Isa_Yusibov/status/1807128991507353962

Indien Biden aan blijft kan hij best de media bij elkaar roepen en zeggen dat hij die dag een belangrijke mededeling heeft over zijn presidentschap.
Iedereen gaat denken dat hij de handdoek gaat gooien dus er gaat enorm veel media aandacht zijn.

Dan op de afgesproken tijd stuurt hij een filmje uit, dat filmpje gaat sowieso viraal en moet dus perfect zijn, het is vooraf opgenomen dus mag geknipt zijn, hierin moet hij meedelen :

1. Iedereen heeft een gsm en internet, so please fact check me.

2. In het debat met Trump kreeg ik een stortvloed aan leugens van Trump, ik kan dat niet meer weerleggen allemaal en sloeg daarom een slechte beurt, daarom deze extra info.

4. Problemen aan de zuider grens, dat klopt, maar wij hadden een bipartisan deal! Met support van de grenswachten zelf en Trump heeft zijn meute opgedragen deze deal af te schieten,omdat hij anders niets had om op te runnen.

5. Enz enz

Dus duidelijk benoemen waar Trump zijn leugens zitten, duidelijk benoemen wat Biden gerealiseerd heeft! Duidelijk benoemen wat Biden nog wilt verwezenlijken!
Het probleem hiermee is dat je moet najagen op de leugens van je tegenstander, je bent je narratief kwijt en volgt de agenda van iemand anders.

Als je zelf ooit een debat hebt gedaan, zul je merken dat je een slecht debat makkelijk kunt winnen door een tegenstander te laten happen op jouw onzin en zou spreektijd te laten verspillen. Doordat er reactie komt wordt het punt een ding waarbij je twijfel hebt gezaaid. Een ander punt kun je dan hoog mee scoren omdat je tegenstander jouw narratief al volgt en reactief in de wedstrijd zit.

Als je het goed speelt, heb jij jouw agenda gepromoot en heeft de tegenpartij alleen maar tijd lopen verspillen door op jou te reageren. Dit zag je bij Trump vs Biden gebeuren waardoor Biden weinig diepgang kon halen of een eigen agenda schetsen. Dieptepunt voor mij was het kleuterklasgevecht wie beter kon golfen. Wederom laat je je daar vangen door Trump: een zittend president vind zijn golfskills belangrijk om aan te tonen dat hij een betere president zou zijn dan zijn uitdager. Ik zou er als twijfelende kiezer niet echt op zitten wachten als je daarmee je winst probeert te pakken, een ordinaire 'dick swing contest': wie heeft de grootste.

Zoals @DevWouter aanhaalde is ook CNN hun moderatorteam daarop aan te spreken: als men een vraag niet hoeft te beantwoorden, dan heeft het hele debat geen enkel nut. Je geeft dan slechts een propagandaplatform.

Resultaat? Nauwelijks beelden van Trump die liegt, Biden gaat viral wereldwijd met hoe die vast liep in een zin en Trump hem aan de kant schoof met 'I don't think even he knows what he's saying'. In deze wereld waar social media koning is met mensen te 'informeren', is dat killing.

Men had de mute moeten gebruiken: vraag niet beantwoorden is gewoon mute en door 'de kandidaat heeft geen antwoord op deze vraag'. Elke andere optie is het spel van Trump mee spelen en die shouting contests verlies je keer op keer.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

user109731 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 08:41:
Twee artikelen met tegengeluid:

To serve his country, Donald Trump should leave the race

Democrats: Stop Panicking (NYTimes column van iemand van The Lincoln Project)
Opinie waarbij The Lincoln Project, een zeer duidelijk voorkeur kent. Het zijn niet echt journalistieke stukken (hoewel ze inhoudelijk beter zijn dan de meeste "echte" journalistieke stukken die ik gelezen hebt)
Ik lees veel over Gretchen Whitmer als mogelijke Democratische kandidaat. Zij is populair en bekend in mid-west staten als Michigan, waar ze gouverneur is (en bijna het slachtoffer werd van een kidnapping plot van extreem-rechts...). Dit zijn de staten waar Trump het van moet hebben. Ze komt ook op voor abortus dus kan het goed doen bij vrouwen. Het zal er vast niet van komen, maar het zou de verkiezingen erg interessant maken.
Nope, haar zou ik absoluut niet kiezen ondanks dat ik haar geschikt vind.
Allereerst omdat Trump zich daar makkelijk van kan distantiëren. Ten tweede wordt haar bijna-kidnapping meteen een talking point wordt voor de second amendement. Ten derde het zal Trump de gelegenheid geven om hondenfluitjes te gebruiken (zie ook "Trumps Response" in Wikipedia: Gretchen Whitmer kidnapping plot waarbij het afdoet als niet serieus).

Vergeet ook niet dat Amerika een sterke leider wilt hebben, bij voorkeur christelijk, blank en mannelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:03
polthemol schreef op zondag 30 juni 2024 @ 08:47:
Men had de mute moeten gebruiken: vraag niet beantwoorden is gewoon mute en door 'de kandidaat heeft geen antwoord op deze vraag'.
Maar dat was toch niet de afspraak? Ik had begrepen dat de afspraak was dat de heren mochten antwoorden wat ze willen en dat vooral de tijd werd gerespecteerd. Als dat inderdaad de afspraak was moet er achteraf niet geklaagd worden over ingrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

polthemol schreef op zondag 30 juni 2024 @ 08:47:
Men had de mute moeten gebruiken: vraag niet beantwoorden is gewoon mute en door 'de kandidaat heeft geen antwoord op deze vraag'. Elke andere optie is het spel van Trump mee spelen en die shouting contests verlies je keer op keer.
Biden had elke keer in de eerste zin die hij uitsprak kunnen benoemen dat Trump geen antwoord op de vraag gaf en alleen maar leugens uit zijn mond liet komen en vervolgens zelf *wel* antwoord geven op de vraag. En dan nog tussen neus en lippen door zeggen dat ie wel uitgebreider in wilde gaan maar dat ie zijn eerste 20 seconden telkens kwijt is om aan te geven dat Trump geen antwoord geeft en domme leugens spuugt zonder bronnen.

Maar zoals we allemaal weten is Biden gewoon te oud en te traag van begrip op zijn 81e.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
DevWouter schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:23:
Nope, haar zou ik absoluut niet kiezen ondanks dat ik haar geschikt vind.
Allereerst omdat Trump zich daar makkelijk van kan distantiëren. Ten tweede wordt haar bijna-kidnapping meteen een talking point wordt voor de second amendement. Ten derde het zal Trump de gelegenheid geven om hondenfluitjes te gebruiken (zie ook "Trumps Response" in Wikipedia: Gretchen Whitmer kidnapping plot waarbij het afdoet als niet serieus).
Natuurlijk distantieert Trump zich van die kidnap-poging en gebruikt hij hondenfluitjes, dat doet hij bij elke kandidaat wel. Dat verhaal maakt verder ook niet zoveel uit, de Trump-base gaat toch niet op haar stemmen.

Wie zou je dan wel kiezen? Harris is niet populair. Newsom (Californië) zal bij een bepaalde groep ook niet geweldig liggen. Josh Shapiro is de andere naam die je hoort en Pennsylvania is een andere swing state waar hij dan al voorligt, maar hij is niet erg bekend.

Er zijn ook polls waaruit blijkt dat het allemaal niet zoveel uitmaakt wie het tegen Trump opneemt. Niet heel onlogisch als het draait om Trump 2 ja/nee.

[ Voor 13% gewijzigd door user109731 op 30-06-2024 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
DevWouter schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 21:47:
[...]

Het is nogal wat als we journalistieke organisatie niet wijzen op het feit dat ze leugens ongefilterd verspreiden. Dan ben je toch echt medeplichtig. En dat is waar CNN de bal heeft laten vallen. Ze hadden de kandidaten niet de gelegenheid moeten geven om te liegen.
Sta hier enigszins dubbel in. Dat er iets moet gebeuren lijkt me evident. Meen dat achteraf bleek dat Biden 9 keer gelogen heeft, en Trump 30 keer of zoiets? Dat kunnen ze natuurlijk doen omdat ze weten dat er niet realtime gechecked wordt.

Met dit soort aantallen weet je echter ook dat zodra je wel gaat checken je feitelijk geen debat meer hebt. Als de moderators zoals in dit geval 39 keer in zouden moeten breken omdat iets wat gezegd is niet klopt is de kijker al lang afgehaakt. Wel zal het aantal leugens uiteraard minder zijn als bekend is dat er realtime gechecked wordt.

Dat er geen checks zijn wordt afgedwongen door de partijen. Vermoed dat dit ook wel voor de Democraten geldt, want ook voor hun is het killing als hun kandidaat wordt onderbroken omdat hetgeen hij/zij heeft gezegd niet klopt. Zeker met een Biden in zijn huidige vorm konden ze er op op voorhand bijkans van uitgaan dat er wel eens een onregelmatigheid tussen zou kunnen zitten. Wellicht onbewust/onbedoeld, maar dat is niet relevant voor het beeld.

Wellicht handig dat de grote Amerikaanse stations een afspraak maken dat ze zich niet meer laten lenen voor een debat zonder realtime factchecks. Maar dat zie ik niet snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
[...]
Het is inderdaad bizar hoe duur alles in de VS is geworden en opzichte van een paar jaar geleden. Weet eerlijk gezegd niet hoe de loonontwikkeling in de VS is, het zal daar wellicht meet gecompenseerd zijn dan bij ons. Maar vanuit ons perspectief zijn de prijsverhogingen heel fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
TheBrut3 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:30:
[...]

Maar dat was toch niet de afspraak? Ik had begrepen dat de afspraak was dat de heren mochten antwoorden wat ze willen en dat vooral de tijd werd gerespecteerd. Als dat inderdaad de afspraak was moet er achteraf niet geklaagd worden over ingrijpen.
het was dan ook een stomme afspraak, mogelijk bedoelt omdat Trump zijn team anders niet akkoord zou gaan.

Ook een CNN had hier moeten staan voor journalistiek of goede moderatie en slechte afspraken moeten weigeren. De impact hiervan is nu niet te overzien en bovenal niet een pisitieve bijdrage.

@FunkyTrip het gaat om perceptie. Als je wilt laten zien dat iemand liegt moet je zaken weerleggen en dat kost tijd. Als ik stel 'water is niet nat!' mag jij in een rebuttle gaan aantonen dat water nat is en ben je spreektijd kwijt. Dat is het ellendige van deze constructie qua moderatie. Vergeet ook niet dat je moet proberen mensen die nog niet besloten hebben te overtuigen, dus je zult dan wel moeten weerleggen. Als ze het niet eens waren met Trump zijn punten moest je ze immers niet meer proberen te overtuigen. Het is dus helaas niet zo simpel als je stelt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

alexbl69 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:28:
Met dit soort aantallen weet je echter ook dat zodra je wel gaat checken je feitelijk geen debat meer hebt.
And there is the problem... De overtuiging dat er WEL sprake van een debat is wanneer men ongestoord kan liegen.

Overigens zijn goede journalisten voorbereid op elke eventueel antwoord zodat wanneer het niet overeenkomt met de feiten die zij hebben ze kunnen doorvragen en dus een verklaring hebben waarom het antwoord verschillend is.
Als de moderators zoals in dit geval 39 keer in zouden moeten breken omdat iets wat gezegd is niet klopt is de kijker al lang afgehaakt.
En daar is het tweede probleem: De waarheid wordt ondergeschikt gemaakt aan het vermaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

polthemol schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:41:
[...]

het was dan ook een stomme afspraak, mogelijk bedoelt omdat Trump zijn team anders niet akkoord zou gaan.

Ook een CNN had hier moeten staan voor journalistiek of goede moderatie en slechte afspraken moeten weigeren. De impact hiervan is nu niet te overzien en bovenal niet een pisitieve bijdrage.

@FunkyTrip het gaat om perceptie. Als je wilt laten zien dat iemand liegt moet je zaken weerleggen en dat kost tijd. Als ik stel 'water is niet nat!' mag jij in een rebuttle gaan aantonen dat water nat is en ben je spreektijd kwijt. Dat is het ellendige van deze constructie qua moderatie. Vergeet ook niet dat je moet proberen mensen die nog niet besloten hebben te overtuigen, dus je zult dan wel moeten weerleggen. Als ze het niet eens waren met Trump zijn punten moest je ze immers niet meer proberen te overtuigen. Het is dus helaas niet zo simpel als je stelt
Je kunt 1 eenvoudige leugen debunken en dan kortaf zeggen dat de rest ook leugens zijn.Kost je niet al teveel tijd.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

user109731 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:02:
[...]

Natuurlijk distantieert Trump zich van die kidnap-poging en gebruikt hij hondenfluitjes, dat doet hij bij elke kandidaat wel. Dat verhaal maakt verder ook niet zoveel uit, de Trump-base gaat toch niet op haar stemmen.

Wie zou je dan wel kiezen? Harris is niet populair. Newsom (Californië) zal bij een bepaalde groep ook niet geweldig liggen. Josh Shapiro is de andere naam die je hoort en Pennsylvania is een andere swing state waar hij dan al voorligt, maar hij is niet erg bekend.
Als het alleen om de winst gaat dan zou ik iemand inzetten die onbekend is en dan inzetten op een david versus the goliath verhaal. Onbekendheid zijn zal binnen een paar dagen, zo niet uren, al opgelost zijn. Geschiktheid is niet relevant als je vooral kan bewijzen dat de tegenstander ongeschikt is (en dat is bij Trump zo gedaan). Politiek ervaring kan afgezet worden tegen politiek onbekwaam. De selectie criteria zal vooral zijn hoe makkelijk/moeilijk de persoon gehaat *gemaakt* kan worden.

Het probleem is eerder dan binnen de DNC dit niet geaccepteerd zal worden.
Er zijn ook polls waaruit blijkt dat het allemaal niet zoveel uitmaakt wie het tegen Trump opneemt. Niet heel onlogisch als het draait om Trump 2 ja/nee.
Hou daarbij ook rekening dat Amerika ontzettend gepolariseerd is om de andere kant te haten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Laatst online: 02:31
k995 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:50:
[...]
Ach dat is zo'n onzin, neen "het westen" is niet ten onder aan het gaan laat staan door social media en woke.
Niet de enige reden imo maar het is een enorm en effectief wapen van rechts tegen links als je zie hoe het een groot deel van de mensen beinvloed en jongeren de laatste tijden steeds meer richting conservatief gaat. Social media is naar mijn mening ook als een atoombom op de vrije samenleving. Hoe dat psychologisch een enorm effect heeft op mensen, bubbels en hoe daar flink gebruik van word gemaakt. Het werkt ook echt op primal tribal instincten in.

(In de wetenschap word wel eens semi gegrapt dat social media een van de great filters kan zijn bv)

Trump 2016 zag ik ook serieus wel aankomen vanwege wat ik zag wat er onder het volk speelde. Het is sindsdien alleen maar erger geworden. En dat is een zwakte aan onze kant.

En als je ziet hoe een " extreem" deel van links waaronder hele groepen queer mensen pro hamas staan te juichen en death to amerika roepen, in amerika.. (ook hier aan de gang) jaag je hele massa's mensen de andere kant op. Voor veel jonge mannen lijkt er aan links geen plek en voorbeeld rollen te zijn, daarmee worden ze richting toxic voorbeelden ala Andrew Tate en zulke types gejaagd. En zo spelen ee heel veel zaken. Er is wel degelijk een soort sh*tshow aan de gang dat via social media versterkt en gebruikt word.

Maargoed dat is mijn kijk en mening. En er zijn meerdere oorzaken van dit alles. En dit is imo meer hoe het volk beinvloed word. Van de echte problemen en oorzaken word afgeleid e.d. Ik ben alleen bang dat er een enorme ellende vooraf moet gaan om bij te sturen wat er in het westen aan de gang is.

Maar we gaan het zien. Trump 2024 lijkt een zekerheid..

[ Voor 22% gewijzigd door Mutatie op 30-06-2024 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:58
Volgens mij was het CNN debat ook op PBS te zien inclusief fact checking? Als dat zo is kon het dus wel, maar CNN was te bang om als partijdig te worden gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
''President Joe Biden is expected to discuss the future of his re-election campaign with family at Camp David on Sunday.'

“The decision-makers are two people — it’s the president and his wife,” one of the sources familiar with the discussions said, adding: “Anyone who doesn’t understand how deeply personal and familial this decision will be isn’t knowledgeable about the situation.”"

bron: https://www.nbcnews.com/p...social&utm_source=twitter

Jill kan dus nog wel eens de doorslaggevende factor gaan worden.

[ Voor 41% gewijzigd door _Bailey_ op 30-06-2024 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 16:57
Het is denk ik heel eenvoudig: als Biden niet de handdoek in de ring gooit wordt Trump weer president en krijgen we hier alle project 2025 ellende (ik woon hier dus krijg daar direct mee te maken).

Ik heb het debat bekeken samen met twee vrienden: eentje een die hard Trumper, de ander center-rechts (een moderate). Die center rechtse vriend geeft voor alles wat slecht is aan de economie de schuld aan Biden (bijv inflatie). Heb dat meermaals geprobeerd uit te leggen, maar dat dringt niet echt door.

En dan de die hard Trumper vriendin vond gewoon dat Trump een goede, heldere betrouwbare indruk maakte.

Het is slechts een voorbeeld van twee personen, maar vooral de indruk van die vriend die een moderate is (en het meerendeel van de bevolking zit ergens in het midden) is toch zorgwekkend. En Biden kwam gewoon heel zwak over. Als hij in de running blijft gaat hij gewoon hard verliezen ondanks dat Trump het ene na het andere leugentje aan elkaar knoopte.

Verder vonden we ook direct dat dit er nogal gepland uitzag en dat waarschijnlijk op de valreep Biden gewisseld wordt met iemand anders. Na het debat was CNN gelijk Biden hard aan het afkraken. Dat kwam allemaal vrij gepland over dus ik verwacht ook wel dat er een andere kandidaat komt. Ik hoop het vooral, want ik wil absoluut niet weer een republikein in het Witte Huis (en vooral Trump niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Sakete schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:47:
Het is denk ik heel eenvoudig: als Biden niet de handdoek in de ring gooit wordt Trump weer president en krijgen we hier alle project 2025 ellende (ik woon hier dus krijg daar direct mee te maken).

Ik heb het debat bekeken samen met twee vrienden: eentje een die hard Trumper, de ander center-rechts (een moderate). Die center rechtse vriend geeft voor alles wat slecht is aan de economie de schuld aan Biden (bijv inflatie). Heb dat meermaals geprobeerd uit te leggen, maar dat dringt niet echt door.

En dan de die hard Trumper vriendin vond gewoon dat Trump een goede, heldere betrouwbare indruk maakte.

Het is slechts een voorbeeld van twee personen, maar vooral de indruk van die vriend die een moderate is (en het meerendeel van de bevolking zit ergens in het midden) is toch zorgwekkend. En Biden kwam gewoon heel zwak over. Als hij in de running blijft gaat hij gewoon hard verliezen ondanks dat Trump het ene na het andere leugentje aan elkaar knoopte.

Verder vonden we ook direct dat dit er nogal gepland uitzag en dat waarschijnlijk op de valreep Biden gewisseld wordt met iemand anders. Na het debat was CNN gelijk Biden hard aan het afkraken. Dat kwam allemaal vrij gepland over dus ik verwacht ook wel dat er een andere kandidaat komt. Ik hoop het vooral, want ik wil absoluut niet weer een republikein in het Witte Huis (en vooral Trump niet).
Blijkbaar ook aan de linkerzijde geen gebrek aan Alu hoedjes in de V.S. Vind het nogal een bewering om hier een vooropgezet plan in te zien. En dat CNN ook in dat complot zit. Blijkbaar ligt de deep State toch in bed met de meer linkse media. Is het maar goed dat Trump daar een einde aan kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Na het debat was CNN gelijk Biden hard aan het afkraken. Dat kwam allemaal vrij gepland over
Occam's razor: CNN stuurt op kijkcijfers, niets meer en niets minder. Spektakel zorgt voor kijkcijfers, Trump de vrije loop geven zorgt voor spektakel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
HEY_DUDE schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:00:
[...]

Blijkbaar ook aan de linkerzijde geen gebrek aan Alu hoedjes in de V.S. Vind het nogal een bewering om hier een vooropgezet plan in te zien. En dat CNN ook in dat complot zit. Blijkbaar ligt de deep State toch in bed met de meer linkse media. Is het maar goed dat Trump daar een einde aan kan maken.
Het zal geen vooropgezet plan zijn geweest, dat zou met zoveel betrokkenen onherroepelijk uitlekken. Het was wel opvallend dat vrijwel alle omroepen en commentators die je moeilijk als anti-Biden/Democraten kunt bestempelen vrijwel unaniem en direct tot dezelfde conclusie kwamen.

Maar het is waarschijnlijker dat ze allemaal van tevoren een draaiboek hadden gemaakt waarin dit scenario ('Biden verkloot het') in opgenomen was, en dat ze bij dat scenario allemaal tot eenzelfde conclusie kwamen: als dat gebeurt rest ons niets anders dan dit te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

Die center rechtse vriend geeft voor alles wat slecht is aan de economie de schuld aan Biden (bijv inflatie). Heb dat meermaals geprobeerd uit te leggen, maar dat dringt niet echt door.
"verantwoordelijk zijn" is niet hetzelfde als "schuldig zijn".
"Betrouwbare indruk" maken is niet hetzelfde "betrouwbaar zijn".

Ik merk trouwens vooral dat men het heeft over hun eigen beleving. Gezien het N=2 verhaal is wens ik je vooral veel sterkte, ik vrees dat je het nodig hebt in de komende 5 jaar.

Laten we eerlijk zijn, het optreden van Biden voldeed niet aan de verwachtingen, dus ik denk dat veel mensen geschrokken zijn. En mensen benoemen liever het uitzonderlijke dan ongewenste.
Zoals iemand die vergeet dat rechts voorrang heeft: "Ik werd plots van rechts aangereden, ik kon er niks aan doen, normaal komt daar nooit een auto van rechts. Het is echt een gevaarlijk kruispunt"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:47

orf

DevWouter schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:36:
[...]

"verantwoordelijk zijn" is niet hetzelfde als "schuldig zijn".

[...]

"Betrouwbare indruk" maken is niet hetzelfde "betrouwbaar zijn".

Ik merk trouwens vooral dat men het heeft over hun eigen beleving. Gezien het N=2 verhaal is wens ik je vooral veel sterkte, ik vrees dat je het nodig hebt in de komende 5 jaar.

[...]

Laten we eerlijk zijn, het optreden van Biden voldeed niet aan de verwachtingen, dus ik denk dat veel mensen geschrokken zijn. En mensen benoemen liever het uitzonderlijke dan ongewenste.
Zoals iemand die vergeet dat rechts voorrang heeft: "Ik werd plots van rechts aangereden, ik kon er niks aan doen, normaal komt daar nooit een auto van rechts. Het is echt een gevaarlijk kruispunt"
Als het allemaal rationeel zou zijn zou er niemand op Trump stemmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Maar de andere kant uit kan ook heel goed: als Biden nu de handdoek in de ring gooit dan staan de democraten ook wel heel publiekelijk voor paal, wat net zo goed de genadeslag kan zijn. Iedereen die nu naar voren zou komen zal de B kandidaat zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door RagingPenguin op 30-06-2024 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

RagingPenguin schreef op zondag 30 juni 2024 @ 15:08:
[...]

Maar de andere kant uit kan ook heel goed: als Biden nu de handdoek in de ring gooit dan staan de democraten ook wel heel publiekelijk voor paal, wat net zo goed de genadeslag kan zijn. Iedereen die nu naar voren zou komen zal de B kandidaat zijn.
Dat is inderdaad het risico. Het ergste is, de voorverkiezingen zouden dan een farce zijn, want de winnaar van de voorverkiezingen zou dan niet de presidentskandidaat worden. Het is onzeker hoe de pers en de Democratische kiezers daarop reageren. Ze kunnen opgelucht zijn maar het kan ook volledig opblazen (en Trump en de rechtse pers zullen er alles aan doen om het vuur te voeden).

En het opstappen van Biden is maar de eerste stap. Hoe kiezen ze een nieuwe kandidaat? Schuift Biden iemand naar voren waar de Democratische conventie dan over stemt of kunnen gegadigden zich kandidaat stellen en is er dan een open conventie? Of gaan ze de voorverkiezingen nog een keer overdoen?

Ofwel, de Democraten zijn er nog niet als Biden opzij stapt, het is onzeker wie hem dan moet vervangen en wat de kiezer daarvan vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
de Dems hebben de zwevende kiezers (of zij die eigenlijk niet echt staan te springen om te stemmen) énorm hard nodig.
Ik heb sterk het idee dat de kans om deze groep zwevende kiezers voor je te winnen met Biden minimaal is, en wellicht nog wel minder dan dat.

onder het mom van ''we need a strong leader!!11!''

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

_Bailey_ schreef op zondag 30 juni 2024 @ 15:54:
de Dems hebben de zwevende kiezers (of zij die eigenlijk niet echt staan te springen om te stemmen) énorm hard nodig.
Ik heb sterk het idee dat de kans om deze groep zwevende kiezers voor je te winnen met Biden minimaal is, en wellicht nog wel minder dan dat.
Wat men vaak vergeet is dat het voor een Amerikaan veel meer moeite kost om te gaan stemmen dan in Nederland. Je krijgt niet "vanzelf" een oproepkaart voor de verkiezingen thuis gestuurd zoals hier.
Dat betekent dat je behoorlijk gemotiveerd moet zijn om te stemmen. Als kiezers hun enthousiasme verliezen dan komen ze gewoon niet opdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
alexbl69 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:16:
[...]

Het zal geen vooropgezet plan zijn geweest, dat zou met zoveel betrokkenen onherroepelijk uitlekken. Het was wel opvallend dat vrijwel alle omroepen en commentators die je moeilijk als anti-Biden/Democraten kunt bestempelen vrijwel unaniem en direct tot dezelfde conclusie kwamen.

Maar het is waarschijnlijker dat ze allemaal van tevoren een draaiboek hadden gemaakt waarin dit scenario ('Biden verkloot het') in opgenomen was, en dat ze bij dat scenario allemaal tot eenzelfde conclusie kwamen: als dat gebeurt rest ons niets anders dan dit te zeggen.
Anticiperen op meerdere scenario’s is niets mis mee. Wel met het benoemen als een vooropgezet plan. Dat suggereert een complot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
FunkyTrip schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:16:
[...]

Je kunt 1 eenvoudige leugen debunken en dan kortaf zeggen dat de rest ook leugens zijn.Kost je niet al teveel tijd.
dat is het punt, zo eenvoudig als het moge klinken, zo werkt het niet.

Wat mensen vaak vergeten met een debat is dat je niet bezig bent je tegenstander te overtuigen. Je bent bezig de jury te overtuigen en de jury is in dit geval de mensen die mogen stemmen.

Zonder gedegen moderatie zul je dus elke leugen zelfstandig moeten debunken. Alles wat je laat liggen is een speakingpoint geworden voor de tegenpartij.

Maar goed, station is gepasseerd.
(buiten dat ik persoonlijk weinig zie in het nut van debatten om kwaliteit te waarborgen. Een goede bestuurder is iemand die goed bestuurt. Een goede debater is niet per se een goede bestuurder, hoog brood en spelen gehalte hebben ze met veel te veel gewicht in de schaal)

Nu afwachten wat er gaat gebeuren. Er lijken enkele kandidaten te zijn die prima kunnen (gop en trump gaan toch met dirt komen, maakt niet uit wie je er neer zet), maar je kunt Biden niet buiten zijn wil om aan de kant zetten, daarmee maak je het nog erger. Als je een nieuwe kandidaat naar voren schuift, zal Biden daarmee akkoord moeten gaan en hem/haar steunen EN team Biden binnen de partij ook. Een intern gevecht is het laatste wat ze kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

polthemol schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:29:
Nu afwachten wat er gaat gebeuren. Er lijken enkele kandidaten te zijn die prima kunnen (gop en trump gaan toch met dirt komen, maakt niet uit wie je er neer zet), maar je kunt Biden niet buiten zijn wil om aan de kant zetten, daarmee maak je het nog erger. Als je een nieuwe kandidaat naar voren schuift, zal Biden daarmee akkoord moeten gaan en hem/haar steunen EN team Biden binnen de partij ook. Een intern gevecht is het laatste wat ze kunnen gebruiken.
Andere kandidaten zouden in ieder geval tijdens een debat 3x zoveel kunnen zeggen als Biden. Een zinger naar Trump toe geven die niet flat gaat vanwege intonatie en zwakke oude-mannen stem en daarna als een raket de ene na de andere successtory van de huidige regering opnoemen en daarin meteen Trump aanvallen.
Trump proberen uit te lokken dat hij geen reet verstand heeft van de inhoud. Continue zeggen 'my opponent doesn't know one single thing about this subject.". Dat kan Biden allemaal niet meer en zal dus altijd een sitting duck zijn in een debate. Het vervelende is dat er nog minstens 1 of 2 debatten moeten komen zodat ie zich kan herstellen, maar ik weet niet of dat mogelijk is. Trump blijft immers de liegende bullshitter en Biden de bedachtzame langzaam pratende hakkelende oude man. Zonder hulp van de moderatie trekt hij per definitie aan het kortste eind.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Je kan toch niet om Kamala heen als je een nieuwe frontrunner wilt hebben? Ze is toch vice president voor iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

C00P schreef op zondag 30 juni 2024 @ 23:47:
Je kan toch niet om Kamala heen als je een nieuwe frontrunner wilt hebben? Ze is toch vice president voor iets?
Ik geloof niet dat haar status als Vice President haar veel zal helpen. Zover ik weet geven de regels haar geen enkel voordeel. Dus waarom zou ze dan een frontrunner moeten zijn?

Het verhaal zou natuurlijk anders zijn als Biden aftrad als President maar dat verwacht niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
FunkyTrip schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:27:
[...]

Andere kandidaten zouden in ieder geval tijdens een debat 3x zoveel kunnen zeggen als Biden. Een zinger naar Trump toe geven die niet flat gaat vanwege intonatie en zwakke oude-mannen stem en daarna als een raket de ene na de andere successtory van de huidige regering opnoemen en daarin meteen Trump aanvallen.
Trump proberen uit te lokken dat hij geen reet verstand heeft van de inhoud. Continue zeggen 'my opponent doesn't know one single thing about this subject.". Dat kan Biden allemaal niet meer en zal dus altijd een sitting duck zijn in een debate. Het vervelende is dat er nog minstens 1 of 2 debatten moeten komen zodat ie zich kan herstellen, maar ik weet niet of dat mogelijk is. Trump blijft immers de liegende bullshitter en Biden de bedachtzame langzaam pratende hakkelende oude man. Zonder hulp van de moderatie trekt hij per definitie aan het kortste eind.
Met dit soort moderatie blijft het altijd scheef gaan, de opzet is gewoon scheef for starters. Als een kandidaat vragen niet beantwoord en over compleet iets anders begint, tjah.

Idem voor het kinderachtige gekibbel over wie de beste golfer is, ook daar hadden ze prima beide kandidaten moeten muten en terug sturen naar het onderwerp.

Maar of het door verkoudheid kwam of niet, het was zeker niet best. Maar ook de media heeft hier heel hard gefaald in de beeldvorming, wat pijnlijk is om te zien. Men is 8 jaar later nog altijd niet in staat om om te gaan met Trump zijn feitenvrije/post truth wereld en blijft die een platform geven waarop hij kan doen en paten wat hij wil.

Biden gaat in ieder geval niet vrijwillig schuiven: https://www.theguardian.c...d-family-meeting-advisers
During the meeting at Camp David – which included the president’s wife, children and grandchildren – Biden’s family told him he could still show Americans that he is capable of serving another four years, according to the New York Times.

While his family was reportedly aware of how poorly he performed, they also continue to think he’s the best person to beat Donald Trump.
De TINA kaart is getrokken door de familie kortom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
polthemol schreef op maandag 1 juli 2024 @ 07:15:
[...]
De TINA kaart is getrokken door de familie kortom.
Paradoxale is dat ze TINA zelf in stand houden.

Pas als de Bidens besluiten dat het beter is dat Joe zich terugtrekt is er ruimte voor een alternatief. Tot die tijd is het inderdaad onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009

HollovVpo1nt

I like gadgets

C00P schreef op zondag 30 juni 2024 @ 23:47:
Kamala Harris als VP is politieke zet geweest om bepaalde groepen het gevoel van representatie te geven. Electoraal slaat het namelijk nergens. Bij de verkiezingen van de Democratische presidentskandidaat in 2019 piekte Harris heel kort in de peilingen met 15% van de stemmen, maar is daarna keihard afgegaan. Bij peilingen van 3% heeft ze er zelf de stekker uit getrokken.

Ze was een van de minst geliefde kandidaten in 2019. Haar VP rol is om die reden in mijn mening een diversity hire. Haar tegenover Trump zetten is nog slechter dan Biden handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Laatst online: 01-06 10:04
Er is maar een mogelijkheid. Biden moet zioch herpakken en met minimaal vershcil de overwinning over de streep trekken. Dan direct met penisoen. Trump in de bak. Klus geklaard. Democracy saved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HollovVpo1nt schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:22:
[...]

Kamala Harris als VP is politieke zet geweest om bepaalde groepen het gevoel van representatie te geven. Electoraal slaat het namelijk nergens. Bij de verkiezingen van de Democratische presidentskandidaat in 2019 piekte Harris heel kort in de peilingen met 15% van de stemmen, maar is daarna keihard afgegaan. Bij peilingen van 3% heeft ze er zelf de stekker uit getrokken.

Ze was een van de minst geliefde kandidaten in 2019. Haar VP rol is om die reden in mijn mening een diversity hire. Haar tegenover Trump zetten is nog slechter dan Biden handhaven.
Nu krijgen we ongetwijfeld niet heel erg veel mee hier in NL. Maar hebben ze in de VS wel iets gezien van Harris? Vrij onzichtbaar geweest m.i.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

HollovVpo1nt schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:22:
[...]

Kamala Harris als VP is politieke zet geweest om bepaalde groepen het gevoel van representatie te geven.
Klopt. Dat is heel vaak de reden om een bepaalde VP te selecteren. Het is vaak een handreiking aan het deel van de achterban wat ontevreden is (of twijfels heeft) over de geselecteerde presidentskandidaat.
Ze was een van de minst geliefde kandidaten in 2019. Haar VP rol is om die reden in mijn mening een diversity hire.
Ik vind die term diversity hire in dit kader nogal misplaatst. Omdat je het dan in een frame van identity politics plaatst. Maar VP's worden al heel lang geselecteerd om "bepaalde groepen het gevoel van representatie te geven". Ik kan daarvoor minimaal tot de selectie van Johnson door JFK terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MikeyMan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:52:
[...]

Maar hebben ze in de VS wel iets gezien van Harris? Vrij onzichtbaar geweest m.i.
De VP is zo zichtbaar als de President wil. De baan van een VP heeft heel weinig om het lijf en de enige manier om zichtbaar te worden is als de President belangrijke taken delegeert. Als je pech hebt mag je vier jaar lang begrafenissen bezoeken en lintjes doorknippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

downtime schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:30:
[...]

Klopt. Dat is heel vaak de reden om een bepaalde VP te selecteren. Het is vaak een handreiking aan het deel van de achterban wat ontevreden is (of twijfels heeft) over de geselecteerde presidentskandidaat.

[...]

Ik vind die term diversity hire in dit kader nogal misplaatst. Omdat je het dan in een frame van identity politics plaatst. Maar VP's worden al heel lang geselecteerd om "bepaalde groepen het gevoel van representatie te geven". Ik kan daarvoor minimaal tot de selectie van Johnson door JFK terug gaan.
Mike Pence was uiteindelijk ook gewoon de VP pick om de blanke gereformeerde kiezer blij te maken en ook een vorm van identity politics. Net als Biden als VP voor Obama (een zwarte vrouw als VP voor Obama was weer slecht geweest).

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:07

Auredium

Informaticus Chaoticus

De nasleep van het debat is er wel en ik denk dat er ook wel veel conclusies over kunnen worden getrokken. Persoonlijk had ik gehoopt dat Biden het goed zou doen want dat was waarschijnlijk voor Trump de nekslag geweest. Maar ik realiseerde mij achteraf dat ik Biden 2019/2020 nog in mijn hoofd had zitten. Het is wel duidelijk dat Biden 2024 toch echt wel te oud is. Nu geld dit voor beide kandidaten want als je presidentieel kandidaat ouder is dan een pas gekozen Paus dan is het gewoon te oud.

Dit was een tik voor de Democraten omdat veel mensen die twijfelde in verband met Biden zijn leeftijd het gewoon als gelijk zagen. Ook is het koren op de molen van Trump.

Echter....Trump kwam ook niet goed uit de verf. Hij vertelde niets wat mensen al niet van hem kende en een hoop van wat hij zei was ook gewoonweg niet waar. CNN deed niet aan fact checken maar gelukkig deden genoeg mensen dat nadien wel op MSM en Social. Het feit dat ondanks Biden zijn slechte optreden Trump niet echt stevig kon profiteren geeft aan dat er toch veel weerstand is tegen Trump in de VS zelf.

Ik ben van mening dat als de Democraten met een capabele jongere kandidaat zouden komen e race is gelopen en Trump kan inpakken. Maar ik denk ook dat dit niet zal gebeuren. Dat maakt in mijn ogen de kans vrij klein dat Biden nog kan winnen. (wat mij spijt want ik vind Trump gewoon een crimineel die dictator wilt worden)

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:44
HEY_DUDE schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:00:
[...]

Volgens mij is cnn wel overgenomen door iemand die meer aan de kant van de republikeinen staat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:25

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Het probleem is dat politiek vaak zo fungeert dat correcties pas plaatsvinden als verkiezingen verloren worden en degene die het interne machtsspel gewonnen hebben het veld moeten ruimen. De democraten zouden nu hun les kunnen leren als Biden kansloos zou verliezen van een bijvoorbeeld jongere gematigde Republikein van het kaliber van oude president George Bush Sr. bijvoorbeeld.

Het land vaart dan wel een andere koers, maar de democratie en rechtstaat blijven intact zodat een nieuwe garde binnen de democratische partij de machtsstrijd kan aangaan. Na een kansloos verlies zal men de volgende keer wel uitkijken om iemand van die leeftijd te kandideren. En er komt een volgende keer, want er kan nog steeds eerlijk gestemd worden.

Maar dit is niet situatie waarin de VS nu verkeerd, met een nieuwe termijn van Trump zullen de pogingen tot het verder invoeren van antidemocratische en anti-rechtsstatelijke plannen weer hervat worden. Afhankelijk van de schade die Trump weet aan te richten door de hakbijl te zetten in de grondvesten van democratie, zullen verkiezingen in 2028 mogelijk niet meer vrij verlopen.

Met andere woorden: democracy itself is on the ballot.

Maar omdat politieke partijen en personen zelden van koers veranderen zolang ze niet de macht is ontnomen, krijg je dus ook de inertie waarin bovenstaande kan gebeuren.

Het heeft imho ook te maken met een incompleet beeld wat geschetst wordt van de geschiedenis, dat wordt vaak bezien vanuit het perspectief waarin dit al heeft plaatsgevonden. D.w.z. het gewapend terug heroveren van vrijheid van dictators en de heroïek hierin. Maar hoe dit heeft kunnen gebeuren wordt imho vaak onderbelicht en nog belangrijker, hoe dit had kunnen worden voorkomen.

De focus ligt nu bijvoorbeeld op democraten, maar de situatie is vergelijkbaar met het interbellum in Italië en Duitsland waarin het de conservatieven waren die hun bezwaren tegen anti-democratische krachten opgaven. De verantwoordelijkheid ligt dan ook grotendeels bij de republikeinse partij die uit cynische machtspolitiek nauwelijks verzet pleegde tegen het entryism in de partij, eerst door de tea party, later door maga. Uiteindelijk sloopt de toenemende autocratische bewegingen de pluriformiteit in de partij doordat loyaliteit aan Trump steeds meer de enigste factor is die telt. Ook al denken gematigde conservatieven in eerste instantie dat ze met deze keuzes de macht kunnen behouden, uiteindelijk moeten ze of kiezen voor extremisme of het veld ruimen.

Dit zag je ook aan de eerste regeerperiode van Trump. Zolang mensen voor Trump werkten waren ze hondsloyaal, maar er kwam altijd een moment dat ze opzij werden geschoven, waarna ze "plotseling" opeens kritisch waren nadat ze geen enkele macht en invloed meer hebben. John Bolton was hier een goed voorbeeld van. Alleen, verzet is alleen succesvol als je daadwerkelijk de macht hebt, niet als je alleen nog royalties wilt ontvangen van je memoires.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Auredium schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:25:
De nasleep van het debat is er wel en ik denk dat er ook wel veel conclusies over kunnen worden getrokken. Persoonlijk had ik gehoopt dat Biden het goed zou doen want dat was waarschijnlijk voor Trump de nekslag geweest. Maar ik realiseerde mij achteraf dat ik Biden 2019/2020 nog in mijn hoofd had zitten. Het is wel duidelijk dat Biden 2024 toch echt wel te oud is. Nu geld dit voor beide kandidaten want als je presidentieel kandidaat ouder is dan een pas gekozen Paus dan is het gewoon te oud.

Dit was een tik voor de Democraten omdat veel mensen die twijfelde in verband met Biden zijn leeftijd het gewoon als gelijk zagen. Ook is het koren op de molen van Trump.

Echter....Trump kwam ook niet goed uit de verf. Hij vertelde niets wat mensen al niet van hem kende en een hoop van wat hij zei was ook gewoonweg niet waar. CNN deed niet aan fact checken maar gelukkig deden genoeg mensen dat nadien wel op MSM en Social. Het feit dat ondanks Biden zijn slechte optreden Trump niet echt stevig kon profiteren geeft aan dat er toch veel weerstand is tegen Trump in de VS zelf.

Ik ben van mening dat als de Democraten met een capabele jongere kandidaat zouden komen e race is gelopen en Trump kan inpakken. Maar ik denk ook dat dit niet zal gebeuren. Dat maakt in mijn ogen de kans vrij klein dat Biden nog kan winnen. (wat mij spijt want ik vind Trump gewoon een crimineel die dictator wilt worden)
Ellende is dat het bijna irrelevant was wat Trump vertelde. Iedereen lette alleen maar op Biden. Ik was op een gegeven moment zelfs bang dat hij letterlijk om zou vallen. Dan kan er na afloop nog wel gezegd worden dat Trump vele malen vaker onwaarheden verkondigde, maar het bereik daarvan is veel minder dan de beelden. Als het de loopgraven aan de 'andere kant' al bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

downtime schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:39:
[...]

De VP is zo zichtbaar als de President wil. De baan van een VP heeft heel weinig om het lijf en de enige manier om zichtbaar te worden is als de President belangrijke taken delegeert. Als je pech hebt mag je vier jaar lang begrafenissen bezoeken en lintjes doorknippen.
Dan zou je in geval van Harris toch juist een poging doen om de betreffende Demografie aan te spreken? Tactisch niet heel handig van de democraten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sakete
  • Laatst online: 28-05 16:57
downtime schreef op zondag 30 juni 2024 @ 16:09:
[...]

Wat men vaak vergeet is dat het voor een Amerikaan veel meer moeite kost om te gaan stemmen dan in Nederland. Je krijgt niet "vanzelf" een oproepkaart voor de verkiezingen thuis gestuurd zoals hier.
Dat betekent dat je behoorlijk gemotiveerd moet zijn om te stemmen. Als kiezers hun enthousiasme verliezen dan komen ze gewoon niet opdagen.
Dat verschilt erg per staat.

De staat waar ik woon krijg ik keurig netjes op tijd een stembiljet binnen per post, met een uitgebreid informatie boekje die alle zaken waarop gestemd moet worden uitlegt (er zijn vaak ook zaken die op staatsniveau spelen waarop gestemd moet worden, bijv. zoals moeten we belasting verhogen op dit om die en die redenen, en dan worden voor en tegenargumenten gegeven). Dit stembiljet kan je dan of gewoon opsturen per post (mits je dat op tijd doet), of tot op de dag van de verkiezingen op bepaalde punten in een stembus stoppen. Makkelijker kan het haast niet en ik vind 't heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben heel benieuwd naar de polls nu dat eerste debat geweest is. Als duidelijk wordt hoeveel impact dit debacle heeft kan er nog van alles gebeuren binnen de democratische partij.

[ Voor 9% gewijzigd door Apache4u op 01-07-2024 20:23 ]

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De eerste post-debate poll is binnen.
New Hampshire.
Trump 44
Biden 42
Kennedy 4

Is wel binnen de margin of error.

Deze staat werd in 2020 met 52 - 45 gewonnen door Biden.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:09

CyBeRSPiN

sinds 2001

Had Biden nu achteraf niet beter SCOTUS kunnen opschalen met meer rechters om de balans weer recht te breien?
Je zit nu met de gebakken peren, een (oud-)president staat nu ineens boven de wet.

Had ie het theoretisch voor elkaar kunnen krijgen, om de SC te “packen”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

CyBeRSPiN schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:54:
Had ie het theoretisch voor elkaar kunnen krijgen, om de SC te “packen”?
Ja, er is geen maximum. Echter men doet het liever niet omdat als elke president dat doet de SC al heel snel een politiek instrument wordt.

Pagina: 1 2 ... 85 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijk mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.