"Genept" worden bij boodschappen

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 143.856 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-06 07:24

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IVxIlBIT2LvdOHoM89JmJRjP1qw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7WD5Crgdwp4Cjxqoe4IntqEF.jpg?f=fotoalbum_large

Correctie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Duqap68omWkJ0YRUxWP8mJuJus=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2LEnEMp2Yiwu0DO0pjhz0gkZ.jpg?f=fotoalbum_large

De 1 liter pakken zijn goedkoper per liter dan de 1,5 liter pakken (wat toch wel beetje wordt gezien als voordelpak).

Met de Fristi bij de Jumbo hetzelfde. Stond op 1,5 literpak letterlijk 'voordeelpak', maar het was goedkoper om 2x 1 liter dan 1x 1,5.

Heb er een mail over gestuurd dat het misleiding van de consument is door de woorden Voordelpak op de verpakking. Zie dat zowel AH als Jumbo het voordeel pak uit het assortiment hebben gehaald.

[ Voor 14% gewijzigd door AndereKoekoek op 03-10-2024 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Aan de houdbaarheid te zien is het niet dezelfde melk, maar als het dat wel is lijkt het een beetje op wat Lidl doet met de XXL verpakkingen. Die zijn ook regelmatig duurder.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

henri86 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:32:
[...]

Als de broccoli in de aanbieding is, hebben ze altijd een aanzienlijk langere stam dan wanneer ze dat niet zijn.
Zou dat niet aan het weer liggen? Het is een natuurproduct.

/▌

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 07:06:
Aan de houdbaarheid te zien is het niet dezelfde melk, maar als het dat wel is lijkt het een beetje op wat Lidl doet met de XXL verpakkingen. Die zijn ook regelmatig duurder.
Het rare zijn de verschillen in de verpakkingen. Het pak die op de voorkant "verse" benoemt is het product dat langer houdbaar is ( 2+ dagen langer wat wellicht zo is omdat het eerder in de supermarkt ligt O-) ) echter heeft geen beter leven keurmerk ( keurmerk brengt extra kosten met zich mee door de benodigde certificering á 0,0213 euro per 100kg zuivel + een bijdrage afhankelijk van het formaat van de onderneming maar natuurlijk wel in de faciliteiten die er voor het vee is.)

Ik gok dat dit vooral zit in hetgeen de consument wil betalen voor het beter leven keurmerk, blijkbaar verkopen ze afdoende om de delta van 20 cent in stand te houden. En dan blijft het beter leven keurmerk met 1 ster ook redelijk twijfelachtig.

Voor de vergelijking kan je wellicht beter de volgende twee pakken:
https://www.jumbo.com/pro...lfvolle-melk-1l-498518PAK
https://www.jumbo.com/pro...lfvolle-melk-1l-235184PAK

[ Voor 4% gewijzigd door Napo op 03-10-2024 07:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:21
AndereKoekoek schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 06:56:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De 1 liter pakken zijn goedkoper per liter dan de 1,5 liter pakken (wat toch wel beetje wordt gezien als voordelpak).

Met de Fristi bij de Jumbo hetzelfde. Stond op 1,5 literpak letterlijk 'voordeelpak', maar het was goedkoper om 2x 1 liter dan 1x 1,5.

Heb er een mail over gestuurd dat het misleiding van de consument is door de woorden Voordelpak op de verpakking. Zie dat zowel AH als Jumbo het voordeel pak uit het assortiment hebben gehaald.
Het duurdere pak is 'verse' met '1-ster beter leven keurmerk', de goedkopere niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
AndereKoekoek schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 06:56:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aan de verpakking is al te zien dat dit niet hetzelfde product is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:43

Barrycade

Through the...

Tja hoe groot moet die sticker van beter leven zijn wil het doordringen. Daar had je geen mail over hoeven te sturen.

Duurzaam is nu eenmaal duurder, zit ook al in de naam verwerkt ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Barrycade schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:54:
Tja hoe groot moet die sticker van beter leven zijn wil het doordringen. Daar had je geen mail over hoeven te sturen.

Duurzaam is nu eenmaal duurder, zit ook al in de naam verwerkt ... :P
Begrijpend lezen is ook een vak. De mail is gestuurd over de Fristi en hadden ze geen verklaring voor

Zie dat ik het verkeerde product in de plaatjes had gevoegd. Het hadden deze twee moeten zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IVxIlBIT2LvdOHoM89JmJRjP1qw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7WD5Crgdwp4Cjxqoe4IntqEF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Duqap68omWkJ0YRUxWP8mJuJus=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2LEnEMp2Yiwu0DO0pjhz0gkZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

.

[ Voor 99% gewijzigd door AndereKoekoek op 03-10-2024 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:47
AndereKoekoek schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:06:
[...]

Begrijpend lezen is ook een vak. De mail is gestuurd over de Fristi en hadden ze geen verklaring voor

Zie dat ik het verkeerde product in de plaatjes had gevoegd. Het hadden deze twee moeten zijn:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het verschil zit hem waarschijnlijk hier in: https://www.weidemelk.nl/nl/

Die van 1 liter heeft dit keurmerk niet zover ik kan zien terwijl die van 1,5 liter dat wel heeft.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Tja de 500 ml is relatief nog duurder. En de 2 liter weer goedkoper. Grootste verschil zit in de verpakking en doorloop. Maar aangezien we de kostprijs berekening van de Jumbo niet kennen snap ik je punt niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Barrycade schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:21:
Tja de 500 ml is relatief nog duurder. En de 2 liter weer goedkoper. Grootste verschil zit in de verpakking en doorloop. Maar aangezien we de kostprijs berekening van de Jumbo niet kennen snap ik je punt niet zo.
Gezien je vorige reactie had ik dit wel kunnen verwachten. Wederom kijk je niet goed, want zoals je zelf al zegt: hoe groter het pak, hoe duurder per liter ivm verpakking enz

Maar het 1,5 liter pak, met in verhouding minder verpakking, kost 1,13 per liter.

Het 1 literpak is 0,95 cent per liter.

En dan staat op het 1,5 liter pak ook nog Altijd lage prijs, terwijl het literpak dus goedkoper is. Wellicht is het prijsverschil de rode inkt voor het Altijd lage prijs stukje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

AndereKoekoek schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:31:
[...]

Gezien je vorige reactie had ik dit wel kunnen verwachten. Wederom kijk je niet goed, want zoals je zelf al zegt: hoe groter het pak, hoe duurder per liter ivm verpakking enz

Maar het 1,5 liter pak, met in verhouding minder verpakking, kost 1,13 per liter.

En dan staat op het 1,5 liter pak ook nog Altijd lage prijs, terwijl het literpak dus goedkoper is. Wellicht is het prijsverschil de rode inkt voor het Altijd lage prijs stukje.
Die 1,5 liter heeft er meer extra blije koeienplaatjes op staan, dat is vast weer een of ander merk of keurmerk of gewoon een blijere koe om voor te lappen :)

De 1L met extra blije koeien erop is ook 1,13. Wat dus toevallig exact dezelfde prijs per liter is als van de 1,5L pakken.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 03-10-2024 22:47 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

[...]

Zoals ik al aangeeft ik heb vermoedens, grote kans dat die 1,5 liter komt van een andere leverancier, liters verkopen meer dus meer volume, dus meer korting.

Ook worden basis producten soms onder kostprijs verkocht.

Maar grotere verpakking is zoals al eerder aangegeven zoals bij de ah eieren niet gelijk aan lagere stuk prijzen.

Hoewel bij de Ah de 1,5 liter wel iets goedkoper is dan de 1 liter. Maar anyhow daar ga je weer nat op de eieren.

Maar we driften af van het originele topic. Want staat er duidelijk bij. En als je kan lezen en de basisschool hebt afgemaakt kan je zien wat de literprijs is.

[ Voor 12% gewijzigd door Barrycade op 03-10-2024 23:05 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AF62muD5jD2-9n_82s28hS-2gzo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/FeM7UGqKAITt3OoYwoAeGmjO.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6KoTKqbUigjs4H8LFdbg-CCAUUQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/DhHDvygXnRzf8FKKWIWXlRAw.png?f=fotoalbum_tile

Gevonden!... 1.5L is per liter wel goedkoper. 1.11 om 1.15
Er werd dus andere melk vergeleken. Kunnen we stoppen.. word er moooeeee van }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
In Bulgarije bij de Lidl's hebben ze de prijskaartjes boven de producten hangen ipv eronder.

Een reep Milka is daar dus geen 1,50 BGN (Bulgaarse Lev's) zoals je logischerwijs zou denken als je een normale supermarkt gewend bent, maar 5,00 BGN omdat voorgaande prijs eigenlijk bedoeld is voor de kwalitatief minder smaakvolle repen die daaronder liggen.

spoiler:
5,00 BGN = 2,56 EUR dus het valt alsnog mee, maar het gaat om het idee de smaak.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Stukfruit schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 01:16:
In Bulgarije bij de Lidl's hebben ze de prijskaartjes boven de producten hangen ipv eronder.

Een reep Milka is daar dus geen 1,50 BGN (Bulgaarse Lev's) zoals je logischerwijs zou denken als je een normale supermarkt gewend bent, maar 5,00 BGN omdat voorgaande prijs eigenlijk bedoeld is voor de kwalitatief minder smaakvolle repen die daaronder liggen.

spoiler:
5,00 BGN = 2,56 EUR dus het valt alsnog mee, maar het gaat om het idee de smaak.
Het is maar net wat je gewend bent denk ik. Dat is niet echt neppen, mijn vrouw komt ook uit een ander land en keek altijd boven de producten, misschien daarom. Geen idee, nooit op gelet in haar land.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:56
Stukfruit schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 01:16:
In Nederland ook.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Serieus? Oké, nooit opgevallen dan :) (er waren bij mij vooral Appies en Jumbo's).

Dan is Lidl in het algemeen een nepperd.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
[...]

Wat is dan het probleem dat een groter pak duurder is per liter (zelfs als het precies dezelfde melk is)? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Niet zo zeer boodschappen maar vandaag sinds hele lange tijd weer eens een pasta carbonara opgehaald bij Julia's op het station. Was vroeger een redelijke pasta voor pakweg 7-8 euro en zelfs zonder extra kaas al rijk bedeelt met kaas. Nu 12-13 euro, extra kaas is extra weinig kaas, en een ronduit waterige saus.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:30
evilution schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:07:
Niet zo zeer boodschappen maar vandaag sinds hele lange tijd weer eens een pasta carbonara opgehaald bij Julia's op het station. Was vroeger een redelijke pasta voor pakweg 7-8 euro en zelfs zonder extra kaas al rijk bedeelt met kaas. Nu 12-13 euro, extra kaas is extra weinig kaas, en een ronduit waterige saus.
Julias is sowieso niet te vreten. Net als al de Leon trouwens. Enige stationtent die ik nog wel prima vind is de kebabzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

evilution schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:07:
Dat heeft de Chinees in het dorp van mijn ouders 30 jaar geleden al veranderd. Hij was iets duurder dan de andere Chinees maar beter en je kreeg zo veel dat je de hele week Chinees kon eten. Maar toen gingen ze afgemeten bakjes gebruiken en werd de andere Chinees nog eens geprobeerd en zo slecht was die toch niet.

De beste prijzen krijg je eigenlijk in de studentensteden, ik denk omdat ze minder te besteden hebben maar eigenlijk meer besteden (die gaan veel vaker eten halen, maar besteden minder per keer). Ik kon waar mijn werk eerst zat een lunch halen in een Chinees restaurant voor 5 euro (en de meeste eetdingetjes hadden wel zo'n concept).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Laatst online: 20-06 01:07
Bij de AH heb ik het idee dat ze bepaalde producten bewust niet online in het assortiment opnemen. Bijvoorbeeld de AH hagelslag is alleen te bestellen in de 400 gram verpakking van 2,29. De 600 gram verpakking van 2,89 kun je alleen in de winkel krijgen. Dat scheelt toch 54 cent per 600 gram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-06 15:50
TwiSteD1 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:03:
Bij de AH heb ik het idee dat ze bepaalde producten bewust niet online in het assortiment opnemen. Bijvoorbeeld de AH hagelslag is alleen te bestellen in de 400 gram verpakking van 2,29. De 600 gram verpakking van 2,89 kun je alleen in de winkel krijgen. Dat scheelt toch 54 cent per 600 gram.
Dat is sinds kort idd, tot een maand ofzo geleden hadden ze de 600gr puur en melk nog wel online, nu alleen de mix nog.
5kg zakken aardappelen hebben ze al jaren niet online maar alleen in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Laatst online: 20-06 01:07
Thy... schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:18:
[...]

Dat is sinds kort idd, tot een maand ofzo geleden hadden ze de 600gr puur en melk nog wel online, nu alleen de mix nog.
5kg zakken aardappelen hebben ze al jaren niet online maar alleen in de winkel.
Op zich snap ik dat ze sommige grote artikelen liever niet aanbieden zoals grote zakken aardappelen, omdat ze (te)veel ruimte innemen. Toch jammer dat ze voordeelzakken broodjes ook niet leveren.

De 600 gram hagelslag hebben ze al een paar maanden niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door TwiSteD1 op 10-10-2024 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
Het zal ongetwijfeld te maken hebben met wat er gemiddeld besteld wordt. Order picking wordt een stuk makkelijker als je alleen maar "hagelslag" hebt en niet meerdere opties. En makkelijker is sneller is goedkoper. En als de verkopen er niet onder leiden is het goed. Het leuke van online boodschappen doen is dat de retailer ontzettend veel data heeft, veel meer dan bij stenen winkels. Zelfs als data is geanonimiseerd kan je patronen herkennen die je anders niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
TwiSteD1 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:22:
[...]

Op zich snap ik dat ze sommige grote artikelen liever niet aanbieden zoals grote zakken aardappelen, omdat ze (te)veel ruimte innemen. .
En bezorgers hebben meer werk omdat je eerder over de ARBOgrens qua tillen e.d. heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-06 07:22
Frame164 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:59:
[...]

En bezorgers hebben meer werk omdat je eerder over de ARBOgrens qua tillen e.d. heen gaat.
Verpakkingen bar le duc van 6x 2l (12kg) zijn ook online te bestellen en die gaan gewoon het kratje in. En die grens bestaat niet.
De Arbowet kent geen specifieke eisen over hoeveel een werknemer mag tillen of dragen. Wel zegt de wet dat werk geen risico’s op mag leveren voor de veiligheid en de gezondheid van de werknemer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hneel
  • Laatst online: 01:19

hneel

denkt er het zijne van

Ook een vorm van 'genept worden. Rond dierendag werden in sommige winkels deze artikelen weggegeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z2q80NVDXnbVe6Qly2nhtzoeFPI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9bnBO75Ajly3D3T5P9IFeeYe.png?f=user_large

Leuk, denk je. Wie wil er nou niet op dierendag zijn konijn een beetje extra verwennen.
Maar wat velen niet weten is dat dit regelrechte junkfood is. Nog erger zelfs: de konijnen worden er gewoon ziek van. Het zit vol met granen en suikers. Hun spijsverteringssysteem is volstrekt niet geschikt voor dit spul.

Of het vanuit de fabrikanten en winkeliers onwetendheid is of gewoon pure desinteresse ("Boeie, dat die konijnen ziek worden") Wie zal het zeggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
hneel schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:42:
Ook een vorm van 'genept worden. Rond dierendag werden in sommige winkels deze artikelen weggegeven.

[Afbeelding]

Leuk, denk je. Wie wil er nou niet op dierendag zijn konijn een beetje extra verwennen.
Maar wat velen niet weten is dat dit regelrechte junkfood is. Nog erger zelfs: de konijnen worden er gewoon ziek van. Het zit vol met granen en suikers. Hun spijsverteringssysteem is volstrekt niet geschikt voor dit spul.

Of het vanuit de fabrikanten en winkeliers onwetendheid is of gewoon pure desinteresse ("Boeie, dat die konijnen ziek worden") Wie zal het zeggen...
Zelfde concept dus als met het voedsel dat ze maken voor de mens.
Tenslotte is dat ook diegene die het aanschaft, niet het konijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:53

[Afbeelding]

Zoals bijna alle extra snacks voor elk dier. Al moet ik zeggen dat knaagdieren het wel heel vaak er beroerd vam afbrengen met “gezonde snacks” etc…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wie zal het zeggen?
Zoek maar eens uit wie de producenten achter dit soort producten zijn...
En in vele gevallen verkopen ze ook de hele medische mikmak om die beesten weer 'gezond' te maken.
M.a.w. :X ;w

Goh, net als in de grote mensenwereld! :( })

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

[Afbeelding]

Klagen bij de verkoper wil soms helpen.

Ik had geklaagd over het assortiment "egelvoer" van een online winkel. Dat was namelijk allemaal troep, waar egels MBD en andere problemen van krijgen (dus met meelwormen, pinda's, fruit en andere meuk).

Binnen iets van een uur (!!) hadden ze hun assortiment aangepast met 1 van de 2 veilige soorten egelvoer die in Nederland te koop zijn, en gezien ze hun spullen vaak importeren uit UK gingen ze ook nog kijken naar o.a. de 4 veilige UK egelvoer merken die ik ze had doorgestuurd ☺️👍👍👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

TwiSteD1 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:22:
[...]

Op zich snap ik dat ze sommige grote artikelen liever niet aanbieden zoals grote zakken aardappelen, omdat ze (te)veel ruimte innemen. Toch jammer dat ze voordeelzakken broodjes ook niet leveren.

De 600 gram hagelslag hebben ze al een paar maanden niet meer.
Of te zwaar zijn voor de bezorger? (de aardappelen, die hagelslag zal wel meevallen).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:26
Marzman schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 06:58:
[...]

Of te zwaar zijn voor de bezorger? (de aardappelen, die hagelslag zal wel meevallen).
Maar dat is juist waar supermarkten mee adverteren: niet meer zelf hoeven te sjouwen met je boodschappen. Maar in plaats van te adverteren met "je hoeft niet meer met je boodschappen te sjouwen, behalve boodschappen die je moet sjouwen" is het inderdaad sluwer die dingen niet meer in het bezorgassortiment zetten. Volgende stap: geen kratten bier meer, of "u kunt niet meer productien toevoegen, u heeft het maximaal toelaatbare gewicht bereikt, plaats een nieuwe bestelling met 8,95 bezorg/til-kosten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

mathy_ schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:26:
[...]

Verpakkingen bar le duc van 6x 2l (12kg) zijn ook online te bestellen en die gaan gewoon het kratje in. En die grens bestaat niet.

[...]
Over het algemeen komt het neer op een 25 of 23 kilo max toegestaan gewicht is om te tillen.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:05

[Afbeelding]

Tis bij vele andere dieren niet veel anders. Vogelkooien die veel te klein zijn, speelgoed gemaakt van materialen die kunnen leiden tot verstikking, en het blijven aanbieden van voedsel met veel te veel dikmakers. Maar als consument verwacht je een winkel binnen te lopen en spul te kopen dat goed is voor je diertje, want die aanbieders zouden het toch wel goed bedoelen, zou je van mogen uitgaan. Niet dus...

Er bestaan absoluut goede dierenwinkels, maar het meerendeel is om te kotsen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

YakuzA schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:49:
[...]

Over het algemeen komt het neer op een 25 of 23 kilo max toegestaan gewicht is om te tillen.
Dat is ook het gewicht van koffers toevallig, al mag je met bijbetaling (of als je twee koffers hebt en de andere lichter is) tot 35 KG. Dus misschien is het toch 35 KG?

/▌

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
XFlame schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:23:
[...]

Tis bij vele andere dieren niet veel anders. Vogelkooien die veel te klein zijn, speelgoed gemaakt van materialen die kunnen leiden tot verstikking, en het blijven aanbieden van voedsel met veel te veel dikmakers. Maar als consument verwacht je een winkel binnen te lopen en spul te kopen dat goed is voor je diertje, want die aanbieders zouden het toch wel goed bedoelen, zou je van mogen uitgaan. Niet dus...

Er bestaan absoluut goede dierenwinkels, maar het meerendeel is om te kotsen |:(
Ook een leuke:
Medicatie voor kippen. De lokale petsplace (enz) adviseert je vrolijk allerlei middeltjes die eigenlijk voor siervogels, duiven, of zelfs katten bedoeld zijn. Alleen, als je je eieren nog veilig wilt kunnen eten MAG dat dus allemaal niet zomaar, en terecht. Een spray tegen veerluis kan bv fipronil bevatten, ik noem maar wat... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-06 07:22
Marzman schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:41:
[...]

Dat is ook het gewicht van koffers toevallig, al mag je met bijbetaling (of als je twee koffers hebt en de andere lichter is) tot 35 KG. Dus misschien is het toch 35 KG?
We gaan best offtopic, maar hoe gaan ze een wasmachine bezorgen op 2 hoog? Die zijn ook wel 70kg.

De grens is er niet, maar de arbo zegt wel dat het in ideale omstandigheden 23 KG mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Marzman schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:41:
[...]

offtopic:
dan komt er zo'n 'extra heavy' label aan en mogen ze het 'in theorie' 'officieel' alleen met til hulpmiddelen tillen

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-06 22:08
dragon2 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:50:
[...]

Ook een leuke:
Medicatie voor kippen. De lokale petsplace (enz) adviseert je vrolijk allerlei middeltjes die eigenlijk voor siervogels, duiven, of zelfs katten bedoeld zijn. Alleen, als je je eieren nog veilig wilt kunnen eten MAG dat dus allemaal niet zomaar, en terecht. Een spray tegen veerluis kan bv fipronil bevatten, ik noem maar wat... |:(
Maar is dat neppen of gewoon slecht onderzoek doen? Ik denk dat er ook een plicht is voor een regulerende instantie om hier in te grijpen en duidelijke richtlijnen en eisen aan te stellen.

Zo staat een fles bleek vol met dingen die je er allemaal niet mee mag doen (zoals drinken) en een omschrijving wat je moet doen als je wel zo dom bent geweest maar vervolgens lijkt om het welzijn van dieren niet echt veel mensen zich te bekommeren. De vraag is dan is het collectief desinteresse of uitsluitend verwijtbaar aan de fabrikant/distributeur..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Hoiz schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:23:
[...]

Maar is dat neppen of gewoon slecht onderzoek doen? Ik denk dat er ook een plicht is voor een regulerende instantie om hier in te grijpen en duidelijke richtlijnen en eisen aan te stellen.

Zo staat een fles bleek vol met dingen die je er allemaal niet mee mag doen (zoals drinken) en een omschrijving wat je moet doen als je wel zo dom bent geweest maar vervolgens lijkt om het welzijn van dieren niet echt veel mensen zich te bekommeren. De vraag is dan is het collectief desinteresse of uitsluitend verwijtbaar aan de fabrikant/distributeur..
Die richtlijnen zijn er uiteraard, heel pak documentatie wat er wel en niet mag qua medicatie voor consumptiedieren in EU, en wat de eventuele wachttijdvoor consumptie (eieren, vlees, melk) dan is. Dierenartsen weten dat normaal gesproken, en dan vooral de vee artsen natuurlijk.
De gemiddelde kippen houder weet dat al slechter tot niet, en de gemiddelde dierenwinkel medewerker gewoon *niet*.
Vogel = vogel, toch? Ja, als dat een haan is en jij die niet van plan bent op te eten, ga je gang. Maar verder moet de kippen houder zelf opletten. Dus ook niet vergeten te vragen wat de wachttijd is na medicatie van de dierenarts, als je die niet weet.
Trouwens, bij veel dieren winkel medicatie staat op niet voor pluimvee oid, maar dat leest dan ook weer niemand. "Het werkt toch?" Ja, fipronil werkt als een tierelier tegen bloedluis, dat is het probleem ook niet...

[ Voor 7% gewijzigd door dragon2 op 11-10-2024 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
mathy_ schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:55:
[...]

We gaan best offtopic, maar hoe gaan ze een wasmachine bezorgen op 2 hoog? Die zijn ook wel 70kg.

De grens is er niet, maar de arbo zegt wel dat het in ideale omstandigheden 23 KG mag zijn.
Met een trap-steekwagentje? (Zo eentje met drie wielen per zijde die roteren.)
Geen monteur die die in z'n eentje de trap op sleept hoor. Met z'n tweeën zit je in ieder geval ook alweer op de 35kg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
JohanNL schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:54:
[...]

Heb je hier ook voorbeelden van? Weet zelf wel dat er met aanbiedingen scheve verhoudingen kunnen ontstaan.
Zoals dat er bij de AH een aanbieding zit op 2x 200gram voorgesneden sperziebonen, maar dan alsnog duurder is dan een zak van 400gram.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s3U3EM2S0vWDAWk2Hloy1y-G7s4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4x8fEoiz92Qn5RLRIR2HnRx3.jpg?f=user_large
:+
Grappig genoeg is er ook een 8-pack van €6,71, oftewel €19,51/kg en dus ipv 20ct/kg duurder 20ct/kg goedkoper, maar die is niet leverbaar.
https://www.jumbo.com/pro...-344-g-flowpack-645866PAK

[ Voor 17% gewijzigd door henri86 op 11-10-2024 14:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4yl6KFd9nCXh43-49ZarYCkJet4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/xyLFBVrldYnLktdvJWX5Wz7K.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2JFB6IJcRXo_BaBDZXK4OGWilHg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mO9Z6jh15ytWLc2SGLIXpmil.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tp1SGtTTau8vvHXmqPYmA6Pv_DU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/9F6sVwmgo07n0wLriI5Vk7aK.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90iiJIYnL8akWce_MV3XQxMxNcQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ruy0XfV0XX6fzo1QKfD6c96S.png?f=fotoalbum_tile

Ook leuk. Nu hebben Coop en Plus wel een fusie ondergaan enkele jaren terug. .. 1e 2 paginas uit de folder van deze week. Maar de hele folder is zo. Wordt je op basis van je postcode genept :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
Millie-ano schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:21:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Ook leuk. Nu hebben Coop en Plus wel een fusie ondergaan enkele jaren terug. .. 1e 2 paginas uit de folder van deze week. Maar de hele folder is zo. Wordt je op basis van je postcode genept :+
Plus = Coop. De aanbiedingen zijn al maanden hetzelfde. Bij de Coop zal je ook Plus brood e.d. in de winkels vinden.
De winkels worden ook verbouwd naar Plus, of verkocht als de locatie voor Plus niet gunstig is of opgeheven als verkopen niet lukt.

Enige verschil is dat de prijzen in de Coop vaak net wat hoger liggen dan bij de Plus van een paar honderd meter verderop. Al komt het ook wel eens voor dat de Coop iets goedkoper is.
Dus dat blijft wel raar.
Om de aanbieding uit je voorbeeld bijv. aan te halen: Vrijwel alle Optimel is 12ct duurder bij de Coop: Optimel Griekse Stijl Vanille is €2,39 <-> €2,51 Magere Kwark Vanille €2,49 <-> €2,61, etc. Zelfde bij de Mona, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
henri86 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 21:26:
[...]

Plus = Coop. De aanbiedingen zijn al maanden hetzelfde. Bij de Coop zal je ook Plus brood e.d. in de winkels vinden.
De winkels worden ook verbouwd naar Plus, of verkocht als de locatie voor Plus niet gunstig is of opgeheven als verkopen niet lukt.

Enige verschil is dat de prijzen in de Coop vaak net wat hoger liggen dan bij de Plus van een paar honderd meter verderop. Al komt het ook wel eens voor dat de Coop iets goedkoper is.
Dus dat blijft wel raar.
Om de aanbieding uit je voorbeeld bijv. aan te halen: Vrijwel alle Optimel is 12ct duurder bij de Coop: Optimel Griekse Stijl Vanille is €2,39 <-> €2,51 Magere Kwark Vanille €2,49 <-> €2,61, etc. Zelfde bij de Mona, etc.
Ja. Maar wordt nog leuker. Coop = Coop. Beide tot 20 oktober geldig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1IAndkl43Mucl5rXHY-GyPlc3aI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YJ79OA3EgKnLvi26NGzLEJ92.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTy8KPEmJDRED7KrjTUbTXceJqo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JwLmxRuDSr10a9G0lDZuyzDy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06 10:42
Millie-ano schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 23:57:
[...]

Ja. Maar wordt nog leuker. Coop = Coop. Beide tot 20 oktober geldig.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Coop compact is geen volwaardige supermarkt toch? Volgens mij een beetje tussen een buurtsuper en een Ah-to-go in. Ah-to-go is ook fors duurder dan de gewone AH en doet ook niet mee met de aanbiedingen van de gewone AH.

Jumbo heeft binnen dezelfde formule ook forse prijsverschillen, Jumbo middelburg is zo’n 10% duurder dan Jumbo Goes omdat er in Goes concurrentie van de Dirk zit en in Middelnurg alleen de AH.

[ Voor 16% gewijzigd door J-roenn op 16-10-2024 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:18
Millie-ano schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:21:
Maar de hele folder is zo. Wordt je op basis van je postcode genept :+
Is zoals Colruyt in België, die hebben een "laagste-prijs-garantie". Vind je het product ergens goedkoper, betalen zij het verschil terug. Maar dan moet het exact dezelfde verpakking zijn, en het moet gekocht zijn in een winkel in de buurt van die colruyt.
De aanbiedingen/rode prijzen kunnen dus ook verschillen tussen de verschillende Colruyt-winkels.
Verder wordt aan de hand van de klantenkaart bijgehouden welke producten je koopt. Hun reclamefolder wordt gepersonaliseerd per klant, vroeger zelfs met verschillende kortingsbonnen per klant (ik bijvoorbeeld korting op de melk, jij korting op de koffie).
.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
Arator schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:06:
[...]

Is zoals Colruyt in België, die hebben een "laagste-prijs-garantie". Vind je het product ergens goedkoper, betalen zij het verschil terug. Maar dan moet het exact dezelfde verpakking zijn, en het moet gekocht zijn in een winkel in de buurt van die colruyt.
De aanbiedingen/rode prijzen kunnen dus ook verschillen tussen de verschillende Colruyt-winkels.
Verder wordt aan de hand van de klantenkaart bijgehouden welke producten je koopt. Hun reclamefolder wordt gepersonaliseerd per klant, vroeger zelfs met verschillende kortingsbonnen per klant (ik bijvoorbeeld korting op de melk, jij korting op de koffie).
.
Dat het regiogebonden is vindt ik niet zo raar en ook niet neppen. Prijzen kunnen niet overal hetzelfde zijn want de kosten zijn niet overal hetzelfde. Als we in een buurt maar 1 supermarkt is zal de winkelier daar best wel gebruik van maken maar als de keerzijde is dat producten minder snel verkocht worden maar je wel voorraad moet hebben. En onverkochte voorraad kost geld. En als je die voorraad niet hebt gaan klanten naar een winkel elders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vrotogel
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:03

vrotogel

leest vooral mee

Frame164 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:51:
[...]

Dat het regiogebonden is vindt ik niet zo raar en ook niet neppen. Prijzen kunnen niet overal hetzelfde zijn want de kosten zijn niet overal hetzelfde. Als we in een buurt maar 1 supermarkt is zal de winkelier daar best wel gebruik van maken maar als de keerzijde is dat producten minder snel verkocht worden maar je wel voorraad moet hebben. En onverkochte voorraad kost geld. En als je die voorraad niet hebt gaan klanten naar een winkel elders.
Toch wordt er veel naar aanwezige concurrentie gekeken en daarop de prijzen aangepast. Er is onderzoek verricht naar bijvoorbeeld Jumbo en daar kwamen toch opmerkelijke prijsverschillen aan het licht, zelfs als filialen relatief dicht bij elkaar waren gevestigd. Maar ook regionale verschillen. Of dat nu nog zo is weet ik niet maar voor mij (Groningen) was dat reden om Jumbo de rug toe te keren. En eigenlijk is het ook schandalig dat je op grond van welk filiaal je bezoekt veel meer geld kwijt bent voor dezelfde boodschappen. Dat vind ik dan genept worden bij boodschappen.

Aanvulling: volgens vakblad distrifood is Jumbo hier mee gestopt dit jaar ...

[ Voor 3% gewijzigd door vrotogel op 19-10-2024 19:11 ]

Life 's hard and then you die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:39
Dat prijzen aanpassen is niet alleen voor winkels, dat doet men online ook. Zie de pricewatch waar shops haasje over op 1 cent verschil proberen bovenaan te staan.
Maar ook een Winparts bijvoorbeeld is allang niet meer goedkoop. Die gebruiken Omnia om automatisch een prijsadvies bij de top 50K producten te krijgen. Gematcht op EAN met concurrenten. En ondertussen staat Autodoc Winparts te spideren via de zoekfunctie om uit te zoeken wat producten bij Winparts kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrotogel
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:03

vrotogel

leest vooral mee

Maar het verschil is wel dat een organisatie als Jumbo reclame maakt dat het zo goed en goedkoop is terwijl dat dus niet overal zo was / is. En no way dat je daar als consument zonder veel moeite achter komt. Met online shops is het vergelijken van prijzen veel eenvoudiger.

Life 's hard and then you die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Frame164 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:51:
[...]

Prijzen kunnen verschillen per regio en het kan ook zijn dat niet alle winkels van Colruyt zelf zijn (zoals bijvoorbeeld bij AH in Belgie). Ik vind het niet zo gek dat prijzen dan verschillen, andere eigenaar, alleen de advertisement en branding komt van AH. Bij Bol.com kun je hetzelfde product ook voor verschillende prijzen vinden.

Iedereen andere aanbiedingen geven vind ik wel in de buurt komen van neppen. Iemand die toch al elke week koffie koopt krijgt dan geen korting op de koffie bijvoorbeeld.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
Marzman schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 08:20:
[...]
Iedereen andere aanbiedingen geven vind ik wel in de buurt komen van neppen. Iemand die toch al elke week koffie koopt krijgt dan geen korting op de koffie bijvoorbeeld.
Bij abonnementen is dat nochtans standaard: nieuwe klanten krijgen korting, de al binnengehaalde klanten niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Marzman schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 08:20:
[...]

Prijzen kunnen verschillen per regio en het kan ook zijn dat niet alle winkels van Colruyt zelf zijn (zoals bijvoorbeeld bij AH in Belgie). Ik vind het niet zo gek dat prijzen dan verschillen, andere eigenaar, alleen de advertisement en branding komt van AH. Bij Bol.com kun je hetzelfde product ook voor verschillende prijzen vinden.

Als jij en ik een tijdje niet bij een webwinkel komen/bestellen komen ze toch ook vaak met aanbiedingen?

Ik krijg bij AH in mijn persoonlijke bonus vaak zaken die ik al een tijdje niet gekocht heb. Maar soms ook producten die ik bijna iedere keer bestel (bestel normaal gesproken bij Albert).

Dus soms voelt het als een extraatje, soms is het prikkelen om iets weer te kopen.

Aangezien wij onze week bijna rondom de bonus plannen (anders is AH wel erg duur) werkt het in ons geval ook.

En zo werkt het vaak ook bij Amazon, Bol en wat andere digitale retailers die basis je koopgedrag je gericht benaderen met aanbiedingen.

Maar dat is toch niet neppen?
Met aanbiedingen zelf voel ik me wel genept als je ziet hoeveel er blijkbaar vanaf kan.

Vandaar onze strategie om zo veel mogelijk vanuit de Bonus te werken. En als dat niet past schakelen we naar de Lidl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-06 12:28
Ja, en uiteindelijk behoud je als consument toch de macht over je eigen portefeuille en aankoopgedrag. Laat regelmatig iets in de rek liggen omdat de prijs me niet bevalt. Dan wacht ik toch gewoon een week ofzo tot een of andere promo of zoek een alternatief. Woon niet in een groot gebied, maar kan in een straal van 10km op minstens 25 plekken koffie kopen, anders is er nog een grootverpakking / grote bestelling online die je kan plaatsen plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:15
Ja, op een of andere manier is altijd de goedkope of logische optie niet aanwezig. Liter olijfolie mild van 7,29? Nee, alleen het halve litertje van 5,79. Goedkope volle melk? Nee, goedkoopste is nu AH biologische melk. Etc.

Wat helemaal bizar is:
Op een gegeven moment een liter arachideolie besteld (4,49 per liter). Bijna op, dus opnieuw bestellen. Niet dus. 'Uit het assortiment'. Ik googlen. Kom je op: https://www.ah.nl/producten/product/wi38006/ah-arachide-olie Op die pagina 'Niet online bestelbaar'. Maar ook een knop '+'. Dus via die pagina een liter toegevoegd aan de bestelling. Is gewoon in de bestelling opgenomen, en ook gewoon geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-06 12:28
CubicQ schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 15:44:
[...]

Ja, op een of andere manier is altijd de goedkope of logische optie niet aanwezig. Liter olijfolie mild van 7,29? Nee, alleen het halve litertje van 5,79. Goedkope volle melk? Nee, goedkoopste is nu AH biologische melk. Etc.

Wat helemaal bizar is:
Op een gegeven moment een liter arachideolie besteld (4,49 per liter). Bijna op, dus opnieuw bestellen. Niet dus. 'Uit het assortiment'. Ik googlen. Kom je op: https://www.ah.nl/producten/product/wi38006/ah-arachide-olie Op die pagina 'Niet online bestelbaar'. Maar ook een knop '+'. Dus via die pagina een liter toegevoegd aan de bestelling. Is gewoon in de bestelling opgenomen, en ook gewoon geleverd.
Vroger deed ik als Belg zijnde regelmatig boodschappen in Nederland, sinds na corona mee gestopt (prijsverschillen enorm opgelopen). Denk dat de Nederlanders nu ook beter is over de grens gaan kijken.

https://www.colruyt.be/nl/producten/13031 => 2.99€ ipc 4.89€, en dat is lang niet alleen met jou product :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

henri86 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:59:
[...]

Bij abonnementen is dat nochtans standaard: nieuwe klanten krijgen korting, de al binnengehaalde klanten niet.
Dat vind ik ook neppen. Al veel abonnementen beëindigd of toch de korting gekregen na klagen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Galactic schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:26:
[...]

Vroger deed ik als Belg zijnde regelmatig boodschappen in Nederland, sinds na corona mee gestopt (prijsverschillen enorm opgelopen). Denk dat de Nederlanders nu ook beter is over de grens gaan kijken.

https://www.colruyt.be/nl/producten/13031 => 2.99€ ipc 4.89€, en dat is lang niet alleen met jou product :D
Doe hetzelfde eens met zonnebloem olie? Biologisch hier bij AH 1.79 en bij de Colruyt 2,19 voor een normale liter. En ik zie dat de olies van Vandemoortele bij jullie ook duurder is dan hun merk hier "Reddy".

Pinda olie is hier niet een heel gangbaar product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Soms koop ik wel eens eieren van het merk ' blije kip ' en dan meestal de volgende versie bij de AH:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7v8qNFxau_H_6u8r-j5rwwgiX9M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zElCDKyAnikU2UPhg38F34IS.jpg?f=fotoalbum_large

In principe vallen ze onder de klasse vrije uitloop en zijn daarom best wel aan de prijs, ze zijn zelfs duurder dan bio van de AH zelf, alhoewel ik er soms wel een korting op krijg via de welbekende bonus box.
Het verhaal wat ze bij dit product verkopen spreekt mij echter wel aan, zowel op de verpakking als hier: https://www.blijekip.nl/vitamine-d-omega-3/
Maar nu de vraag, zouden deze eieren nou daadwerkelijk beter zijn dan reguliere vrije uitloop eieren en dus ook meer vitamine d en omega 3 bevatten of koop je hier letterlijk een heel mooi verhaal?

Sowieso zijn er een heleboel merken in de supermarkt te vinden wat betreft eieren, maar het is mij vaak echt onduidelijk wat er nou voor verschil in zit, behalve de klassen scharrel, vrije uitloop en biologisch.

[ Voor 9% gewijzigd door JohanNL op 21-10-2024 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Aan die claims zitten wettelijke eisen. Dus Rijk aan vitamine D moet minimaal 2* 15% van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid van 5 microgram Vitamine D bevatten.

Ze claimen zelf 63% vitamine D per 2 eitjes te bevatten dus 31,5% dus net aan de norm per eitje.
Op Ah geeft dat 2,3 microgram. Niet echt heel veel meer dan een referentie ei.

Omega 3 hangen ook eisen aan "Rijk aan Omega 3" betekend minimaal 0,6 g/100 gram bevatten. Ik kan daar niets op hun site over vinden. Maar bij Ah.nl staat dat er 0,876 g/100 in zit. Dus dat klopt ook qua label eisen.

Eieren staan normaal gesproken al bekend als bron voor Vitamine D. Dus of dit eitje nu echt meer brengt tov een goedkoper eitje en dan er eentje extra te nemen bv. Tja kan.

Mais eitje biedt zonder die marketing bla bla hetzelfde volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-06 22:28
Ze hadden bij de Lidl weer 40+4 tabs voor de vaatwasmachine. Bij thuis komst (met deze topic in gedachten) toch even kijken naar de oude verpakking die ook 40+4 was. Zie je toch weer dat de nieuwe verpakking ook op dieet is geweest. Hopelijk werken nog net zo goed...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1XCY9P9NwHhe6W7gBMVK9JDIeHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ivqhFfCkEJKzEhuTdx45fNj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YCySvx6JHXuas38LiH9-RatoAdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MlkT8q2je6alsAsxrz52X5Iv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
wauskoek schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:10:
Ze hadden bij de Lidl weer 40+4 tabs voor de vaatwasmachine. Bij thuis komst (met deze topic in gedachten) toch even kijken naar de oude verpakking die ook 40+4 was. Zie je toch weer dat de nieuwe verpakking ook op dieet is geweest. Hopelijk werken nog net zo goed...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toch 1 gram per tabletje bespaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04:40

DDX

De vraag is of dat in dit geval echt erg is.
Het is niet dat je nu 2 blokjes in de vaatwasser gaat doen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Maar het is zo niet meer + 4 gratis :9

[ Voor 7% gewijzigd door Stukfruit op 31-10-2024 15:50 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Stukfruit schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:50:
De prijs is toch hetzelfde voor het pak met de 40 tabs, en de aanbieding, 44 tabs?

Misschien is de concentratie van het product wel verhoogd? En als de waswerking nog steeds even goed is (wij gebruiken ze ook), dan wordt er toch niks genept?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:09
qua prijzen in supermarkten was het zo dat Jumbo drie prijsniveaus (hoog/middel/laag) had. afhankelijk van de locatie en concurrentie direct in de buurt. Geen idee of dit nu (10 jaar later) nog zo is.

Bij de AH kocht ik ook vaak bepaalde producten, die aanzienlijk voordeliger waren. Na een tijdje zie je het product opeens uit het schap verdwijnen en een kleinere en duurdere verpakking terug komen. Tomatenpuree was altijd een mooie. 7ct voor een klein blikje.. opeens weg en toen terug voor 23ct..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-06 14:58

WCA

El Capitan schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:50:
qua prijzen in supermarkten was het zo dat Jumbo drie prijsniveaus (hoog/middel/laag) had. afhankelijk van de locatie en concurrentie direct in de buurt. Geen idee of dit nu (10 jaar later) nog zo is.

Bij de AH kocht ik ook vaak bepaalde producten, die aanzienlijk voordeliger waren. Na een tijdje zie je het product opeens uit het schap verdwijnen en een kleinere en duurdere verpakking terug komen. Tomatenpuree was altijd een mooie. 7ct voor een klein blikje.. opeens weg en toen terug voor 23ct..
De echte basic merken lijken steeds meer te verdwijnen. Vroeger had je bij AH bijv het A-merk, Albert Heijn huismerk, en AH Basic/Euroshopper. Die laatste is (vrijwel?) helemaal verdwenen. Bij wel meer supermarkten is dat concept gewoon verdwenen of sterk ingeperkt.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
  • Laatst online: 23:09
WCA schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:04:
[...]

De echte basic merken lijken steeds meer te verdwijnen. Vroeger had je bij AH bijv het A-merk, Albert Heijn huismerk, en AH Basic/Euroshopper. Die laatste is (vrijwel?) helemaal verdwenen. Bij wel meer supermarkten is dat concept gewoon verdwenen of sterk ingeperkt.
soms is het huismerk zelfs duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Stukfruit schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:50:
Als ze overal 1 gram af krabben kunnen ze twee tabletjes gratis toevoegen en twee van het schaafsel :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
El Capitan schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:50:

Nooit op gelet eigenlijk, maar tegenwoordig kosten ze al 49ct zie ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• de Peer
  • Laatst online: 22:36

de Peer

under peer review

Ja dat vind ik ook erg jammer. En dit is volgens mij een bewust beleid. In andere landen wordt Euroshopper (Nederlands merk!) namelijk nog wel verkocht. Het is niet alsof dat merk niet meer bestaat. Het wordt alleen niet meer in Nederland verkocht zodat wij genoodzaakt zijn de duurdere producten te kopen.

Vorig jaar was ik bijvoorbeeld op IJsland en daar liggen gewoon allerlei Euroshopper producten in de schappen, met notabene een nederlandse tekst op het etiket!!

Ik vind dit wel kwalijk, want je maakt het voor mensen met kleinere portemonnee dus ook echt lastiger om betaalbaar boodschappen te doen, terwijl je de goedkope producten wel zou kunnen aanbieden.

De euroshopper fanclub (ja echt) heeft zich hier ook kranig tegen verzet destijds:
https://nos.nl/artikel/64...erzet-zich-tegen-ah-basic

Onze Nederlandse Euroshopper producten worden dus wel verkocht aan/in IJsland maar in nederland wil (of mag!!) niemand het verkopen lijkt het. Terwijl er wel degelijk vraag naar is, dat weet ik wel zeker.

[ Voor 21% gewijzigd door de Peer op 01-11-2024 15:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:48
Vandaag in Follow the Money een heel interessant en relevant artikel over de grote bedrijven die hun prijzen enorm verhogen.

https://www.ftm.nl/artike...chuldig-dure-boodschappen

Vandaag gratis te lezen zonder abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dennis schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 08:57:
Vandaag in Follow the Money een heel interessant en relevant artikel over de grote bedrijven die hun prijzen enorm verhogen.

Sleutelwoord: back margins. Een methode om korting te geven op producten aan de supermarkt nadat er bepaalde targets zijn gehaald, zoals hoeveel producten er zijn verkocht.

Het zou me weinig verbazen als die informatie, naast het tegen elkaar uitspelen van supermarkten / ketens, verder als hefboom gebruikt kan worden. Maar dat is voor nu nog een onderbuikgevoel van mij :)

Maar ik ben vandaag een beetje door m'n zoekgoesting heen :p
Vandaag gratis te lezen zonder abonnement.
Helaas alleen als je de link uit de nieuwsbrief gebruikt of eerst registreert.

Kun je controleren door jouw link in incognito te openen :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
de Peer schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:13:
[...]

Ja dat vind ik ook erg jammer. En dit is volgens mij een bewust beleid. In andere landen wordt Euroshopper (Nederlands merk!) namelijk nog wel verkocht. Het is niet alsof dat merk niet meer bestaat. Het wordt alleen niet meer in Nederland verkocht zodat wij genoodzaakt zijn de duurdere producten te kopen.

Vorig jaar was ik bijvoorbeeld op IJsland en daar liggen gewoon allerlei Euroshopper producten in de schappen, met notabene een nederlandse tekst op het etiket!!

Ik vind dit wel kwalijk, want je maakt het voor mensen met kleinere portemonnee dus ook echt lastiger om betaalbaar boodschappen te doen, terwijl je de goedkope producten wel zou kunnen aanbieden.

De euroshopper fanclub (ja echt) heeft zich hier ook kranig tegen verzet destijds:

Onze Nederlandse Euroshopper producten worden dus wel verkocht aan/in IJsland maar in nederland wil (of mag!!) niemand het verkopen lijkt het. Terwijl er wel degelijk vraag naar is, dat weet ik wel zeker.
toon volledige bericht
In het algemeen is het aanbod in Nederlandse winkels heel schraal. Niet alleen aan de onderkant maar ook aan de bovenkant is er maar weinig te koop. Zelfs in de UK hebben de supermarkten een veel breder aanbod, ook qua duurdere kwaliteitsproducten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:03
de Peer schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:13:
[...]

toon volledige bericht
Euroshopper word door de inkooporganisatie AMS holding geregeld.

https://www.ams-sourcing.com/

Bij AH is het circa 10 jaar geleden vervangen door hun eigen AH basic merk. Stukje branding denk ik zo......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:50
Overigens heb je ook nog Zaanse Hoeve, wat ook een eigen merk is van de AH. Die wilde ze opdoeken, maar is onder protest nog gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:27
https://www.metronieuws.n...upermarkt-multinationals/
Sorry voor linkdrop maar het nieuwsbericht is vrij duidelijk.
Meer en meer wordt de consument een speelbal, wel ironisch dat de supermarkten nu huilie, huilie doen terwijl die juist zijn begonnen met het 'groomen' van de consument. De grotere baas neemt het echter over.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-06 12:17

FunkyTrip

Funky vidi vici!

WCA schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:04:
[...]

Follow the Money had een heel lang artikel over hoe dat komt:

Er is gewoon steeds minder plek voor huismerken omdat A-merken extra ruimte opeisen.
Het blijkt dat consumenten meer merkvast zijn dan supermarktvast. Als de AH stopt met nutella, dan gaan mensen voortaan naar de jumbo om boodschappen te doen, want daar hebben ze wel nutella.
Verder zuigen ze ons uit in Europa en worden ze steeds duurder. Als supermarkten er niet mee akkoord gaan, dan leveren ze niet meer en grijp je in een leeg vak. De winsten worden gebruikt in opkomende markten in Azie en niet meer in het vergrijzende Europa.

Artikel is niet gratis, ik kan de gift link niet meer vinden.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
FunkyTrip schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:02:
[...]

Follow the Money had een heel lang artikel over hoe dat komt:

Er is gewoon steeds minder plek voor huismerken omdat A-merken extra ruimte opeisen.
Het blijkt dat consumenten meer merkvast zijn dan supermarktvast. Als de AH stopt met nutella, dan gaan mensen voortaan naar de jumbo om boodschappen te doen, want daar hebben ze wel nutella.
Verder zuigen ze ons uit in Europa en worden ze steeds duurder. Als supermarkten er niet mee akkoord gaan, dan leveren ze niet meer en grijp je in een leeg vak. De winsten worden gebruikt in opkomende markten in Azie en niet meer in het vergrijzende Europa.

Artikel is niet gratis, ik kan de gift link niet meer vinden.
Voortbordurend op dat principe:
en wat ik uit het artikel haalde: Eerst wilde de vertegenwoordiger van de bedrijven, graag in het schap. Volgens de supermarkten maakt het ze nu weinig uit of de producten van de vertegenwoordiger er komen of niet. Gaan ze niet akkoord met de verhogingen dan komen ze er ergens anders toch wel in. Want ja.. 'wij' willen tóch dat product wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59
Cobb schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:18:
https://www.metronieuws.n...upermarkt-multinationals/
Sorry voor linkdrop maar het nieuwsbericht is vrij duidelijk.
Meer en meer wordt de consument een speelbal, wel ironisch dat de supermarkten nu huilie, huilie doen terwijl die juist zijn begonnen met het 'groomen' van de consument. De grotere baas neemt het echter over.
In principe kan je alles maken zonder dat je de producten van de voedselmultinationals nodig hebt en dat scheelt echt in je boodschappen. Maak gewoon alles volgens 'grootmoeders recept' en je ontwijkt ze. Echter is het vooral gemak en beleving waar mensen gevoelig voor zijn, waardoor het verkocht wordt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 20-06 12:17

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Millie-ano schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:11:
[...]

Voortbordurend op dat principe:
en wat ik uit het artikel haalde: Eerst wilde de vertegenwoordiger van de bedrijven, graag in het schap. Volgens de supermarkten maakt het ze nu weinig uit of de producten van de vertegenwoordiger er komen of niet. Gaan ze niet akkoord met de verhogingen dan komen ze er ergens anders toch wel in. Want ja.. 'wij' willen tóch dat product wel.
Dat is het he. WIJ houden het systeem zelf in stand. Want we vinden nutella nu eenmaal het lekkerst ongeacht dat er tigduizend andere merken zijn in alle prijsklasses die minder, beter of hetzelfde smaken. En dat gaat op voor elk product. Ik kijk sowieso met verbazing naar de AH, waar iedereen de meest bizarre dure artikelen koopt, hun neus ophaalt voor Aldi/Lidl spul en vervolgens klaagt dat boodschappen zo duur zijn geworden :{

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-06 11:46
Ik haalde net een Quinoa en noten maaltijdsalade bij de AH, en zag dat het zakje noten waarin eerst Amandelen en pistachenoten zaten was vervangen door Cashewnoten. Jammer, want die was veel lekkerder. Cashewnoten zijn was neutraler van smaak. Konden ze vast weer een paar cent besparen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 19:11

-tom-562

Oliesjeik

Perseus schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:04:
Ik haalde net een Quinoa en noten maaltijdsalade bij de AH, en zag dat het zakje noten waarin eerst Amandelen en pistachenoten zaten was vervangen door Cashewnoten. Jammer, want die was veel lekkerder. Cashewnoten zijn was neutraler van smaak. Konden ze vast weer een paar cent besparen....
Cashewnoten zijn ook veel goedkoper. Kijk bv. eens naar (groene) pesto, er zijn maar wenig supermarktpesto's te vinden waar daadwerkelijk pijnboompitten in zitten, bijna altijd zijn het cashewnoten (en zit er ook geen of nauwelijks Parmezaanse kaas in).
Ook een prima voorbeeld van een product waarbij je veel genept wordt

[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 13-11-2024 13:27 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 22:49
Ja, en om even aan te haken bij dat oma's recepten verhaal. Pesto is zo ongelooflijk veel lekkerder als je het zelf maakt. Ook wel flink duurder, dat ook.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
MrAngry schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:17:
Ja, en om even aan te haken bij dat oma's recepten verhaal. Pesto is zo ongelooflijk veel lekkerder als je het zelf maakt. Ook wel flink duurder, dat ook.
Eens, maar ik snap dat dat niet voor iedereen haalbaar is.

Als ik zelf pesto maak voor een past met pesto dan ben ik alleen al aan de pesto ingrediënten rond de 12 euro kwijt

• Barrycade

Barrycade

Through the...

-tom-562 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:27:
[...]

Cashewnoten zijn ook veel goedkoper. Kijk bv. eens naar (groene) pesto, er zijn maar wenig supermarktpesto's te vinden waar daadwerkelijk pijnboompitten in zitten, bijna altijd zijn het cashewnoten (en zit er ook geen of nauwelijks Parmezaanse kaas in).
Ook een prima voorbeeld van een product waarbij je veel genept wordt
Dit is voor mij zo'n zelfde verhaal als een stokbrood en een Indische rijsttafel /saté.

Wij hebben in Nederland gewoon er een Nederlandse draai aan gegeven.

Als je in de landen van herkomst zelf bent is het en smaakt het gewoon anders.

Als het het origineel wil maken, go ahead, maar hier groeit er geen basilicum in de achter tuin of staan er pijnbomen langs mijn oprit in Parma.

Ik vind een bakje look a like pesto a 2 euro prima om door mijn pasta te roeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06 16:02

The Zep Man

🏴‍☠️

FunkyTrip schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:34:
Dat is het he. WIJ houden het systeem zelf in stand. Want we vinden nutella nu eenmaal het lekkerst ongeacht dat er tigduizend andere merken zijn in alle prijsklasses die minder, beter of hetzelfde smaken. En dat gaat op voor elk product. Ik kijk sowieso met verbazing naar de AH, waar iedereen de meest bizarre dure artikelen koopt, hun neus ophaalt voor Aldi/Lidl spul en vervolgens klaagt dat boodschappen zo duur zijn geworden :{
Aldi verkoopt Nutella.
Lidl verkoopt Nutella.

Ik denk dat je minder naar "Aldi/Lidl-spul" versus "bekende merk" moet kijken, en meer naar "huismerk" versus "bekende merk". Het bekende werk is natuurlijk... bekend en altijd beschikbaar. Logisch dat men daarvoor gaat. :P

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
The Zep Man schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:29:
[...]

Aldi verkoopt Nutella.
Lidl verkoopt Nutella.

Ik denk dat je minder naar "Aldi/Lidl-spul" versus "bekende merk" moet kijken, en meer naar "huismerk" versus "bekende merk". Het bekende werk is natuurlijk... bekend en altijd beschikbaar. Logisch dat men daarvoor gaat. :P
Klopt. Maar dat wordt dus op een manier uitgespeeld. Die A-merken bij de lidl is een lokker. Omdat een Calvé pindakaas en nutella e.d. over het algemeen als 'lekkerder' wordt ervaren dan het huis/b-merk van de Lidl. het is toch 'anders'

Waar meneer de vertegenwoordiger eerst niet binnenkwam bij die winkels al dan niet geweerd, is het nu een drukmiddel naar de AH en Jumbo toe, joh, als jullie niet akkoord gaan met deze inkoop. Kunnen ze het toch wel kwijt bij de 'discounter'. De klant denkt das ideaal nu kan ik de 'lekkere' pindakaas ook hier kopen, wordt je als klant langzaam geconditioneerd tot ook deze discounter niet meer eronderuit kan. Maar in het begin waarschijnlijk nog wel betere inkoopprijzen had (want ja, nieuwe leverancier blabla) ..

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Kom hier eigenlijk alleen even klagen.
Was net in de Albert Heijn en ik kreeg bijna een hartverzakking.
10 biologische eieren voor €5,89 - ik viel bijna achterover het vak in met de te dure havermelk zo erg schrok ik. Ter vergelijjking kosten ze bij de Hoogvliet €3,19.
Nu is dit wel de AH in "The Mall of the Netherlands" (kotssmiley), die blijjkt dus nu duurder te zijn dan via ah.nl want daar kosten de eieren €4,59

Vanuit de consumentenbond was er ooit een lijst met welke supermarkt in welke regio de goedkoopste was, weet iemand of er voor 2024 ook zo'n lijst is? Ik boycot de AH vanaf nu in ieder geval.

[ Voor 4% gewijzigd door BroWohsEdis op 14-11-2024 13:42 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makaja
  • Laatst online: 20-06 13:35
BroWohsEdis schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:39:
Kom hier eigenlijk alleen even klagen.
Was net in de Albert Heijn en ik kreeg bijna een hartverzakking.
10 biologische eieren voor €5,89 - ik viel bijna achterover het vak in met de te dure havermelk zo erg schrok ik. Ter vergelijjking kosten ze bij de Hoogvliet €3,19.
Nu is dit wel de AH in "The Mall of the Netherlands" (kotssmiley), die blijjkt dus nu duurder te zijn dan via ah.nl want daar kosten de eieren €4,59
10 eieren kosten hier in het dorp €2,20. :P

Tip: kijk vooral naar witte eieren. Die zijn over het algemeen goedkoper dan bruine, maar de inhoud is exact hetzelfde. Het is alleen de kleur van de schil die verschilt. Bijkomend voordeel: witte eieren zijn ook beter voor het milieu, want er is minder voer nodig voor de kippen en voor de kwaliteit van leven van de kip, maakt het tegenwoordig ook niet meer uit.

• Winkiller
  • Laatst online: 21:07

Winkiller

De Mopperpot

dragon2 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 18:17:
Kattenbak grit dat ik al 20 jaar gebruik is en een pak duurder veworden en veranderd van 'recept', stinkt en plakt ineens veel eerder, waardeloos.
Je vergeet hier de inhoud van kattenvoer zakjes van 100gr naar 85gr + prijsverhogingen en bij Felix Countryside meer water i.p.v. stukjes vlees voor je kat. Ik heb ook een klacht ingediend en er zou naar gekeken worden. Ze wilden onze gegevens om een traktatie op te sturen zodat we niet meer teleurgesteld raakten in hun produkten.

:X

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06 16:02

The Zep Man

🏴‍☠️

Millie-ano schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:39:
Waar meneer de vertegenwoordiger eerst niet binnenkwam bij die winkels al dan niet geweerd, is het nu een drukmiddel naar de AH en Jumbo toe, joh, als jullie niet akkoord gaan met deze inkoop. Kunnen ze het toch wel kwijt bij de 'discounter'. De klant denkt das ideaal nu kan ik de 'lekkere' pindakaas ook hier kopen, wordt je als klant langzaam geconditioneerd tot ook deze discounter niet meer eronderuit kan. Maar in het begin waarschijnlijk nog wel betere inkoopprijzen had (want ja, nieuwe leverancier blabla) ..
Supermarkten mogen natuurlijk zelf ook wel wat meer moeite doen om hun publiek meer te sturen richting huismerken (tot zover ze dat nog niet doen, ik ontvang totaal geen reclame...). Als je zeker bent van je eigen product, dan promoot je dat op een manier dat het voor de klant aantrekkelijker wordt om serieus te overwegen en te vergelijken. Qua marketing moet daar wel wat mee te doen zijn.

Het liefst zou ik proefpakketjes van huismerken zien voor een specifiek product. Neem Nutella (ook al eet ik geen chocopasta, maar even voor het voorbeeld :P). Zet voor mij de voor mijn beschikbare supermarkten hun huismerken op een rij naast een potje Nutella, zodat de vergelijking gemaakt kan worden ("hey, dat smaakt inderdaad niet veel slechte/veel beter dan Nutella). Maak de huidige prijzen daarvan overzichtelijk voor het totaalplaatje, en laat mij (de klant) het lekker zelf beoordelen. Maak dat zo makkelijk en aantrekkelijk mogelijk. :P

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Makaja
  • Laatst online: 20-06 13:35
The Zep Man schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:52:
[...]

Supermarkten mogen natuurlijk zelf ook wel wat meer moeite doen om hun publiek meer te sturen richting huismerken (tot zover ze dat nog niet doen, ik ontvang totaal geen reclame...). Als je zeker bent van je eigen product, dan promoot je dat op een manier dat het voor de klant aantrekkelijker wordt om serieus te overwegen en te vergelijken. Qua marketing moet daar wel wat mee te doen zijn.

Het liefst zou ik proefpakketjes van huismerken zien voor een specifiek product. Neem Nutella (ook al eet ik geen chocopasta, maar even voor het voorbeeld :P). Zet voor mij de voor mijn beschikbare supermarkten hun huismerken op een rij naast een potje Nutella, zodat de vergelijking gemaakt kan worden ("hey, dat smaakt inderdaad niet veel slechte/veel beter dan Nutella). Maak de huidige prijzen daarvan overzichtelijk voor het totaalplaatje, en laat mij (de klant) het lekker zelf beoordelen. Maak dat zo makkelijk en aantrekkelijk mogelijk. :P
Lees even het stukje Follow The Money dat een stukje terug is gepost. Daarin is te lezen dat supermarkten soms niet zoveel keuze hebben, doordat de fabrikant gewoon weigert het product te leveren, als niet aan voorwaarden wordt voldaan. En daaronder valt ongetwijfeld de eis dat de huismerken niet zomaar naast de A-merken mogen staan.. Zie de post van @FunkyTrip een paar posts terug...

• Millie-ano
  • Niet online
The Zep Man schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:52:
[...]

'kleinverpakking' is voor te proberen wel ideaal. En zeker voor broodbeleg beschikbaar, maar ook cosmetica. maar dat is met name in de hotelwereld. Waar je die dingen bij het ontbijt ziet en in de douchepakketjes.

Eens, ze zouden de huismerk ook beter kunnen vermarkten. Nu zie ook in de supermarkten nog wel eens 'proeftafeltjes' maar zijn veelal de A-merken die dat doen ter promotie.

Echter in de sales gebeuren smerige dingen om klanten onder druk te zetten. Wat je ook leest in het artikel van FTM, dat ze gewoon uit schap worden gedrukt. Waarschijnlijk (ja aanname) is dat een middel om 'dezelfde inkoop' te houden tegen meer meters. Hierdoor kan met de huismerk geen massa gedraaid worden dus loont het ook niet hier meer tijd/moeite in te stoppen dit vaker/sneller bij te vullen.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:50
FunkyTrip schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:34:
[...]
Ik kijk sowieso met verbazing naar de AH, waar iedereen de meest bizarre dure artikelen koopt, hun neus ophaalt voor Aldi/Lidl spul en vervolgens klaagt dat boodschappen zo duur zijn geworden :{
Persoonlijk verbaasd het me meer dat mensen nog steeds in de "eurootjes goedkoper" slogan trappen. Mijn boodschappen bij de AH zijn nog goedkoper. Zeker als je de verleiding van alle marketing een beetje kan weerstaan is de AH zo duur nog niet. (helpt ook niet dat de Jumbo de prijzen laat afhangen van de concurrentie in de buurt)
Verder is het vooral aanbieding shoppen wat echt helpt en niet zo krampachtig aan 1 bedrijf blijven kleven.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 14-11-2024 14:08 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Probeer gaarne een beetje AWM niveau te houden hier:
  • Geen uitgebreide discussies over wat het beste merk voor product X is.
  • Maak er geen opsomtopic van van dingen die duurder geworden / gekrompen zijn. Een voorbeeld noemen om je argument te ondersteunen mag uiteraard, maar de post moet meer zijn dan alleen "kijk dit eens duur zijn".