Het grote Zeekr X topic

Pagina: 1 ... 38 39 Laatste
Acties:

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-06 10:15
deathmonkey schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:48:
Gisteren had ik een bizar probleem bij de wasstraat... Ik had mijn auto in de carwash-modus gezet en wilde na het wassen beginnen met stofzuigen. Dat ging prima, totdat ik per ongeluk mijn sleutels in de auto liet liggen. Je raadt het al: de deuren sprongen op slot en gingen niet meer open. Zelfs ontgrendelen via de app werkte niet. Gelukkig bleek de kofferbak uiteindelijk wél open te gaan, waardoor ik via de achterkant naar binnen ben geklommen.

Trouwens, het hele systeem raakt telkens volledig van slag als ik die carwash-modus gebruik. Het systeem reset zichzelf daarna compleet. De irritante piep van de snelheidswaarschuwing staat dan ineens weer aan, het scherm loopt vast en ik krijg zelfs pop-ups over massagestoelen die ik niet eens heb!
Ik heb nog geen last gehad van vastlopers in de carwashmodus, maar heel effectief is hij niet. Voorbeelden: Hij claimt dat de ramen dicht zijn, terwijl ik gewoon nog met de persoon voor de straat aan het praten was met raam open. Hij claimt dat de sensoren af staan, gaan gewoon af incl. automatisch camera aanzetten.
Soms werkt het wel naar behoren, soms niet. Zoals veel in deze auto helaas :(

• mheerde
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-06 22:55
Helaas nu toch serieuze kwalen met de auto. Na ruim 2 jaar rijden, circa 45k km's. Fijne auto maar:

Talloze meldingen en storingen:

-Achterlampen vol water, lampen doen het niet meer

-Groot licht defect

-Sleutel defext (pas en flop)

-foutmelding LCC FEC etc

-ruitenwissel vloeistof reservoir loopt leeg

-Spotify/Muziek functioneerd niet

-Remlicht foutmelding

Over 4 weken kan ik bij de garage terecht, maar voelt niet vertrouwd verder rijden zo...

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:56
mheerde schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 20:42:
Helaas nu toch serieuze kwalen met de auto. Na ruim 2 jaar rijden, circa 45k km's. Fijne auto maar:

-Groot licht defect

-foutmelding LCC FEC etc

-Remlicht foutmelding

Over 4 weken kan ik bij de garage terecht, maar voelt niet vertrouwd verder rijden zo...
Groot deel van die meldingen had ik ook toen mijn achterlichten vol zaten met water. Ik kon vrij snel geholpen worden in Velp.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:19

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Sinds gisteravond heeft m'n app geen contact meer met de auto. Auto gereset, app uitgelogd en weer ingelogd. App herinstalleerd, niet werkt.

Toch lastig als je de auto wilt voorkoelen, of het laden op afstand wil stoppen.

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

Hier staat tekst

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15:50
Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 21:16:
Sinds gisteravond heeft m'n app geen contact meer met de auto. Auto gereset, app uitgelogd en weer ingelogd. App herinstalleerd, niet werkt.

Toch lastig als je de auto wilt voorkoelen, of het laden op afstand wil stoppen.

Uitloggen en opnieuw inloggen (scannen QR code) in de auto. Herinstalleren van apps is echt een placebo oplossing. Je haalt bestaande software weg om exact dezelfde er weer neer te zetten. Een reboot van auto of telefoon kan wel problemen oplossen omdat de cache dan geleegd wordt.

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:40

BPi

mheerde schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 20:42:

-Groot licht defect

-foutmelding LCC FEC etc

-Remlicht foutmelding

Vraag even toestemming van Zeekr in Zeist om gaatjes te boren in de achterlichten. 1 helemaal linksonder en 1 helemaal rechtsonder. Water loopt er dan uit. Je kan ook nog even blazen om wat te helpen.

Een aantal foutmeldingen waren bii mij meteen weg en anderen gaanderweg. In het begin ging bijvoorbeeld de cruisecontrol eraf ipv snelheidvermindering, omdat remlicht aanging en door een error daardoor ook de cc. Langzaamaan droogde het op en reed hij weer normaal. Dit had ik afgelopen zomer in Spanje, avond voordat we in een paar etappes ruim 1800 km terug zouden rijden.

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-06 10:15
bigkevx2 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 00:00:
[...]

Uitloggen en opnieuw inloggen (scannen QR code) in de auto. Herinstalleren van apps is echt een placebo oplossing. Je haalt bestaande software weg om exact dezelfde er weer neer te zetten. Een reboot van auto of telefoon kan wel problemen oplossen omdat de cache dan geleegd wordt.
Niet helemaal mee eens.

Eens in de maand of 2 heb ik dat als ik de Zeekr app open gewoon het algemene hoofdscherm van de beschikbare auto's zie (ipv mijn Zeekr X). Restart, cache legen etc. werkt dan niet om te fixen, alleen een reinstall. Werkt ie gelijk weer. Misschien dat data van de app verwijderen ook werkt, niet geprobeerd.

• wspringintveld
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-06 15:44
Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 21:16:

Ik had hetzelfde toevallig op donderdag. Kreeg niet alleen zelf geen connectie meer met de auto via de app op mijn telefoon, ook niet meer via home assistant of de apps op de telefoons van mijn vrouw en zoon. Moest dus de auto zijn. Via het scherm naar het 'connection' menu gegaan (via het Wifi icoontje rechtsbovenin het scherm) en de cellular connection opnieuw opgestart. Daarmee is de connectie in de app weer hersteld. Hoop dat dat ook voor jou werkt.

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

wspringintveld schreef op zondag 31 mei 2026 @ 23:52:
[...]

Ik had hetzelfde toevallig op donderdag. Kreeg niet alleen zelf geen connectie meer met de auto via de app op mijn telefoon, ook niet meer via home assistant of de apps op de telefoons van mijn vrouw en zoon. Moest dus de auto zijn. Via het scherm naar het 'connection' menu gegaan (via het Wifi icoontje rechtsbovenin het scherm) en de cellular connection opnieuw opgestart. Daarmee is de connectie in de app weer hersteld. Hoop dat dat ook voor jou werkt.
Dit dus. Had het gisteren zelf al gevonden, maar hier nog niet terug gekoppeld.

Hier staat tekst

• Ihoefje
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12:35
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 1 juni 2026 @ 07:36:
[...]

Dit dus. Had het gisteren zelf al gevonden, maar hier nog niet terug gekoppeld.
Heb ik regelmatig. Je hoeft dan alleen in je profiel in de app even op “Uitloggen” klikken. Poppetje - en dan laatste menu item. Je kunt daarna gewoon weer inloggen.

• mheerde
BPi schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 15:31:
[...]

Vraag even toestemming van Zeekr in Zeist om gaatjes te boren in de achterlichten. 1 helemaal linksonder en 1 helemaal rechtsonder. Water loopt er dan uit. Je kan ook nog even blazen om wat te helpen.

Een aantal foutmeldingen waren bii mij meteen weg en anderen gaanderweg. In het begin ging bijvoorbeeld de cruisecontrol eraf ipv snelheidvermindering, omdat remlicht aanging en door een error daardoor ook de cc. Langzaamaan droogde het op en reed hij weer normaal. Dit had ik afgelopen zomer in Spanje, avond voordat we in een paar etappes ruim 1800 km terug zouden rijden.
De auto is uiteindelijk "afgesleept". Monteur op de oprit had inderdaad gaatjes geboord en daarna de compressor erop gezet. Daarna was het helemaal mis.

Hij staat nu bij een Zeekr service partner. Ik verwacht dat ik wel 4 weken in de leenauto mag rijden.

• ThijsWTF
mheerde schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 14:10:
[...]

De auto is uiteindelijk "afgesleept". Monteur op de oprit had inderdaad gaatjes geboord en daarna de compressor erop gezet. Daarna was het helemaal mis.

Hij staat nu bij een Zeekr service partner. Ik verwacht dat ik wel 4 weken in de leenauto mag rijden.
Bij mij waren de achterlichten in een paar uur gefixt. Hoop dat het meevalt voor je!

• BPi

BPi

mheerde schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 14:10:
[...]

Dat is balen.

Misschien was de compressor iets te... ik heb gewoon zelf geblazen. Dat icm 35 graden met volle bak zon werkte wel goed.

• ManusK
  • Registratie: April 2025
  • Nu online
Zijn er mensen in deze groep die de (private) lease tussentijds hebben beëindigd ivm aanhoudende problemen met de Zeekr X?

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:45

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Mijn software heeft sinds een maand de onhebbelijkheid dat de detectie van dieren/kinderen in de auto nu ook onder ADAS is gaan vallen volgens Zeekr. Elke fokking rit moet ik weer naar security > Life presence > Klick Off > Weet u het zeekr? > KLICK 2!! > Weet u het heel zeekr? > KLICK 3!!!
Zeekr Zeist zegt dat dat dus ook regelgeving is. :/
Ben overigens niet echt ondersteboven van Zeekr Zeist. Ik heb speciaal daar de servicebeurt gepland en niet bij een "Vakgarage", maar ook omdat het mooi op mijn route naar kantoor ligt zodat ik aldaar mijn fiets van de fietsendrager af haal en verder peddel.
Gemeld bij het maken van de afspraak en bij inlevering:

- Life presence is gek geworden. Niets mee gedaan
- Nog steeds last van random resets waarna een hoop opnieuw ingesteld moet worden. Niets mee gedaan
- ACC nog steeds niet mogelijk met een fietsendrager op de trekhaak. Niets mee gedaan
- Vocht in linker achterlicht. Nog geen plassen maar behoorlijke condens. Niets mee gedaan
- Doffe rammel in rechter portier, alsof de doorcard niet goed vast zit. Het klinkt alsof het open raam in de sponning rammelt, maar het raam is niet open. Niets mee gedaan
- Keyfob vreet batterijen of is gewoon defect. Niets mee gedaan
- Kofferbak knop blijft ingedrukt. Die had ik meteen met Duct tape afgeplakt. Knop is vervangen. Het wegpoetsen van de lijmresten van de duct tape was te veel moeite.

Overigens ben ik bang dat het waterniveau bij mijn lampen aan het stijgen is, want ik heb nu ook af en toe raadselachtige remacties op een deceptively flat road without obstacles. Nog geen meldingen op het middenscherm er bij.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• popeyebos
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 13:44
Goedemiddag allen, volgens mij zag ik vandaag (Ma 8 juni) voor het eerst een Zeekr X "live" bij mij in de buurt rijden, ergens tussen 16:40-17:00 op de Stationsstraat richting de Veilingweg in Warmenhuizen...Iemand van hier toevallig?

• ManusK
  • Registratie: April 2025
  • Nu online
Opa schreef op maandag 8 juni 2026 @ 17:40:
Mijn software heeft sinds een maand de onhebbelijkheid dat de detectie van dieren/kinderen in de auto nu ook onder ADAS is gaan vallen volgens Zeekr. Elke fokking rit moet ik weer naar security > Life presence > Klick Off > Weet u het zeekr? > KLICK 2!! > Weet u het heel zeekr? > KLICK 3!!!
Ben overigens niet echt ondersteboven van Zeekr Zeist. Ik heb speciaal daar de servicebeurt gepland en niet bij een "Vakgarage", maar ook omdat het mooi op mijn route naar kantoor ligt zodat ik aldaar mijn fiets van de fietsendrager af haal en verder peddel.

- Nog steeds last van random resets waarna een hoop opnieuw ingesteld moet worden. Niets mee gedaan
- ACC nog steeds niet mogelijk met een fietsendrager op de trekhaak. Niets mee gedaan
- Vocht in linker achterlicht. Nog geen plassen maar behoorlijke condens. Niets mee gedaan
- Doffe rammel in rechter portier, alsof de doorcard niet goed vast zit. Het klinkt alsof het open raam in de sponning rammelt, maar het raam is niet open. Niets mee gedaan
- Kofferbak knop blijft ingedrukt. Die had ik meteen met Duct tape afgeplakt. Knop is vervangen. Het wegpoetsen van de lijmresten van de duct tape was te veel moeite.

Overigens ben ik bang dat het waterniveau bij mijn lampen aan het stijgen is, want ik heb nu ook af en toe raadselachtige remacties op een deceptively flat road without obstacles. Nog geen meldingen op het middenscherm er bij.
Dat dus…het volledige gebrek aan service en oplossingen voor de brakke software van de auto. In Zeist zeker, daar lijkt niemand ook maar enig verstand van zaken te hebben. Het verhaal van de life présence is ook weer van de gekke, regelgeving in China denk ik. Ik herken overigens alle genoemde issues. ( en verlang stiekem terug naar mijn Ioniq die 4 jaar lang probleemloos was, het kan dus wel ! )

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

ManusK schreef op maandag 8 juni 2026 @ 17:59:
[...]

regelgeving in China denk ik.
Euro NCAP verplichting om de vijf sterren te kunnen behalen (en behouden)

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Yellowneck schreef op maandag 8 juni 2026 @ 18:06:
[...]

Euro NCAP verplichting om de vijf sterren te kunnen behalen (en behouden)
Dan is dat KNAP BEROERD geïmplementeerd.

Ik krijg telkens een alert op mijn telefoon op het moment dat GEEN ENKELE van de gordeldetectoren in de stoelen ook maar een spoor van een teckel detecteert die ik niet heb.

• mheerde

Pas maar op met die achterlampen. Bij mij begon het ook met condens, ik denk zo'n 4/5 weken later waren ze overleden: geen remlicht en knipperlicht meer: levensgevaarlijk.

Ik rij nu tijdelijk in een KIA, notabene 2026 model. Nul van al die zeur-meldingen en piepjes die mijn Zeekr wel geeft. Kan dus gewoon wel.

De garage belde al, het kan nog wel even duren voordat ik weer in mijn Zeekr rij.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Zijn er hier eigenaren met ervaringen met ruitvervanging? Was het nog een beetje voorradig/te doen qua levertijden?

Gisternacht waarschijnlijk iets op de auto gevallen, want er zit een ster en barst in mn dakraam, ongeveer 15 cm. Moet terecht bij Autototaalglas of Carglass, maar die geven al aan dat het dakraam nergens op voorraad is wat zij kunnen zien. Maar mogelijk dat Zeekr zelf een voorraadje aanhoudt? (Daar hebben zij natuurlijk geen inzicht in)

Scheelt ook dat het niet de voorruit is, hoeven de systemen ook niet opnieuw gekalibreerd te worden, daar las ik al eerder over dat dat ook nogal veel werk/tijd vergde

Heb er opzich geen haast mee, want kan er gewoon mee doorrijden, maar toch

[ Voor 13% gewijzigd door Yellowneck op 20-06-2026 12:10 ]

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-06 17:33

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JAmuQU5zfV8pzaH8pKBfo6Lg9K8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wBsG34bHOXqQEBqK8GeDiTfi.png?f=user_large

• ThijsWTF

• Elvir90
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:07
Beetje vreemde reactie, iemand deelt zijn/haar ervaringen met de Zeekr X in een Zeekr X topic. Ik vond het namelijk wel interessant om te lezen. Over een paar weken wordt mijn AWD MY2026 geleverd en ik maakte me een beetje zorgen over langere autovakanties. Maar zo te lezen is dat goed te doen :)

• BPi

BPi

Elvir90 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:06:
[...]

Beetje vreemde reactie, iemand deelt zijn/haar ervaringen met de Zeekr X in een Zeekr X topic. Ik vond het namelijk wel interessant om te lezen. Over een paar weken wordt mijn AWD MY2026 geleverd en ik maakte me een beetje zorgen over langere autovakanties. Maar zo te lezen is dat goed te doen :)
Hoe lang is lange vakantie? Ik ben er al 5 keer mee naar de Costa Blanca geweest.
Ik zou mij vooral zorgen maken over de ruimte om spullen mee te nemen om bijvoorbeeld te gaan kamperen B-)

• bigpapa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-06 10:02

Heb je het wel overlegd wat er moet gebeuren. Je gaat mij niet vertellen dat als je de wgn brengt, dat ze niet doen waarvoor je hem heb gebracht.

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
bigpapa schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:02:
[...]

Heb je het wel overlegd wat er moet gebeuren. Je gaat mij niet vertellen dat als je de wgn brengt, dat ze niet doen waarvoor je hem heb gebracht.
Overleg is een groot woord. Ik heb schriftelijk gereserveerd en daarbij mijn waslijst opgegeven.
Bij inleveren is dat heel even besproken, bij ophalen totaal niet. Er was niemand van de werkplaats die er iets zinnigs over kon zeggen.
En technisch hebben ze gedaan waarvoor ik hem heb gebracht, de 2jr/40k km beurt. :+

• Marijn Heeren
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 08:02
Geen idee of het eerder voorbij is gekomen hier maar vanmorgen 5 uur ging mijn alarm ineens af, niet de claxon echt het alarm. Ik kon de auto op geen enkele manier meer in. Niet met de sleutel ook niet met de app. Zeekr pechhulp gebeld en die schakelt gelijk de anwb in. Blijkbaar de 12v die leeg was. De man van de anwb deed navraag bij collega's hoe de deur open kon maar nu bleek dat in het kleine klepje aan de voorkant een aansluiting zit voor de 12v. Daarmee kun je de auto een kickstart geven en de auto openen. Je moet dit wel een paar keer doen want als je de auto opent met de sleutel gaat hij niet gelijk helemaal open. Dus na een paar keer proberen te openen ging hij open. Toen kon de motorkap open en kon de starter op de 12v accu gezet worden. Daarna ging de auto aan en begon hij met laden via de laadkabel.

Dit gebeurt blijkbaar vaker met elektrische auto's. Maar mocht dit dus nog een keer gebeuren, ik heb bij een powerbank/startbooster voor 45 euro gekocht daarmee kan ik dit dus zelf doen. Wellicht een tip. Is niet super duur en werkt zowel als powerbank (12.000 mAh), compressor voor de banken, noodverlichting en dus jumpstarter.

• BPi

BPi

Betekent dit ook dat 'een onverlaat' de auto op de manier kan openen? Of is dit puur voor de energyboost en dan vervolgens met de sleutel openen?

Wat voor aansluiting zit er dan achter het klepje? Kun je dan ook via die aansluiting de auto aan een druppellader leggen als je lang van huis bent en de auto ongebruikt staat?

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Klepje? Voorkant? heb je een fotootje? ik ben wel benieuwd :)

Hier staat tekst

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

• BPi

BPi

Aha, de auto is dus 'veilig gebied' maar frunk is leeg te roven zonder sporen van braak

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Volgens mij werkt het alleen als de 12V daadwerkelijk leeg is gelopen. Als je dit zou proberen met een werkende 12V batterij zal er wellicht een alarm afgaan en ook een melding verstuurd worden naar de telefoon

Tenminste, daar ga ik vanuit 8)7 Als iemand het wilt uitproberen, dank alvast :P

Pagina: 1 ... 38 39 Laatste