Het Grote Muziek CD Topic

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:28
Inmiddels bijna de hele stapel afgespeeld. Blij verrast met de Duke Ellington & Count Basie cds.
De Ana Moura cd is ook echt top, (kende ik al van een eerder album (en concert ergens in 2008-2010))
De Veekaten cd gekocht om de cover, blijkt behoorlijk goed luisterbaar (beetje jazz/soundscape achtig)
Alleen de cd van Live gaat waarschijnlijk niet blijven, ik heb daar toch niet genoeg gevoel bij.

op de lijst af te spelen staan nu nog: The Police, Souldada & "Sânman & Sikke"

[ Voor 66% gewijzigd door nachtnet op 12-06-2026 17:42 ]

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:03
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:50:
Out of Time O+ Wat een dijk van een album is dat! En Kate Pierson (van The B-52's) als gastzangeres op twee nummers is ook heel fijn.
Ik vind Throwing Copper van Live ook heel fijne plaat, misschien wel hun beste album. Heerlijk om af en toe weer eens te luisteren (hoewel ze wel snel in m'n 'te veel van het goede' irritatie-zone terecht komen door Ed zn stemgeluid).

oh, zie net dat eigenaar @nachtnet er niks aan vindt . Ach ja, smaken verschillen.

[ Voor 8% gewijzigd door Sebas1979 op 12-06-2026 16:18 ]

I like my men like I like my coffee

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:19
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:50:
Out of Time O+ Wat een dijk van een album is dat! En Kate Pierson (van The B-52's) als gastzangeres op twee nummers is ook heel fijn.
Ze zingt zelfs op 4 nummers mee... maar inderdaad hoort dit album ook in mijn top 5 thuis... was mijn 1e echte 'dure' CD die ik kocht, bij de FRS in een mooie langwerpige kartonnen verpakking :*)

Life is what happens while you're busy making other plans

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:38

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

frumper schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 16:32:
[...]

Ze zingt zelfs op 4 nummers mee... maar inderdaad hoort dit album ook in mijn top 5 thuis... was mijn 1e echte 'dure' CD die ik kocht, bij de FRS in een mooie langwerpige kartonnen verpakking :*)
Oh? Ik wist van Me in Honey en natuurlijk Shiny Happy People.... welke andere twee nummers dan? (oprechte vraag.... want misschien luister ik al 35 jaar scheel? :D)

Voor mij was het de tweede CD (The White Room van The KLF was de eerste, "Metallica" van Metallica de derde en ja, ik heb een eclectische smaak :P), en had daarvoor alleen wat compilaties op cassette ("Het Beste Uit de Top 40 van 1990" en dat soort meuk, maar nog geen hele albums van artiesten).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

• nachtnet
Nieuwe dag, andere kringloop meegepakt. 16 cd’s voor €8,-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2FgSeYZI49FR-jjrN5AT7Q0DS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iCp8O8CsMVKl9rbv1M09cPc5.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6cvVuvbF5YWDHD6YkiYQFJNYoSA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VbpGLk1aU0Dh5Tn2RxkMamk9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYjKk3FVLLX1FOTRZ9jh38mC43A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U6VJ2s0BO74E5gSxj0QsFSLZ.jpg?f=fotoalbum_tile
Geen idee wat ik moet verwachten van de Viviane, Petra Berger, Spoon and Rafter, Dayna Kurtz en Lisa Lois albums. De overige weet ik wel ongeveer. Bvsc had ik nog niet met originele kartonnen verpakking.

Het zijn in ieder geval weer mooie covers om te laten zien in de cdkast.

[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 12-06-2026 17:45 ]

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:19
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 16:59:
[...]

Oh? Ik wist van Me in Honey en natuurlijk Shiny Happy People.... welke andere twee nummers dan? (oprechte vraag.... want misschien luister ik al 35 jaar scheel? :D)

Voor mij was het de tweede CD (The White Room van The KLF was de eerste, "Metallica" van Metallica de derde en ja, ik heb een eclectische smaak :P), en had daarvoor alleen wat compilaties op cassette ("Het Beste Uit de Top 40 van 1990" en dat soort meuk, maar nog geen hele albums van artiesten).
Ze is ook te horen op Near wild heaven en op Country feedback. Die laatste niet heel goed te horen, maar ze doet wel mee. Ik kwam er ook pas een paar jaar later achter dat het er 4 waren, ik dacht altijd 3 :)

Life is what happens while you're busy making other plans

• nachtnet
Op het risico als topic spammer gezien te worden ook opbrengst van vanmorgen. 1 kringloop winkel a25ct per cd. O.a. Jay-Z, direstraits, muse en alanis morrisette unplugged.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O7diDE8cblLX9FYn8ou1bS-a_MQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQzCyj55exr1pCgXSNZJdYzV.jpg?f=fotoalbum_large

Nu ben ik wel even klaar.
Edit: achteraf gezien had ik de "making movies - Dire Straits" al in de kast staan (cd & Vinyl) maar die kan ik altijd weer weggeven.

[ Voor 10% gewijzigd door nachtnet op 13-06-2026 18:05 ]

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:44
Mijn score bij de lokale kringloopwinkel vanmiddag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDTmOX72Z9WZGU_tNeC0bvUWCSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tLsj4DLuLaxBHTJY1AkU3uqv.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn platencollectie

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:32

D_V

nachtnet schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 14:26:
Op het risico als topic spammer gezien te worden ook opbrengst van vanmorgen.
Welnee joh, ik vind het juist leuk om te zien wat iedereen bij de kringloop vindt.

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:20
Ook weer wat nieuws. Rechts nieuw gekocht, links marktkramen winkel / kringloop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lI2SG17zv6eqHHEykhKieq43y0g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/z5hNaqlgLf64UbIrC8jJMaan.jpg?f=user_large

Meteen een tweetal nieuwe cd koffers gekocht omdat vrouwlief lustig mee verzamelt. 😄

[ Voor 13% gewijzigd door Flozem op 13-06-2026 17:31 ]

• nachtnet
@Flozem wat zijn die twee rechter cd’s? Ik vind ze om de hoes mooi.

-/-/-/-/-/-/-

Inmiddels de stapel van vanmorgen in de cd speler. Het was even schrikken bij de eerste nummers van de Natalie Cole cd. Dat klonk als echte jaren 80 disco en niet de verwachte zachte jazz. Jay-Z en Muse heb ik even weggelegd voor een ander moment, toch net even te druk voor nu.

De kringloop van vanmorgen was echt een aanrader. 2x2 uur per week open, zaterdag 10-12 en dinsdag 19-2100. Ik kreeg nog een vers ingebrachte doos met cd’s in mijn handen gedrukt. Of ik die nog even wilde bekijken? Ik heb ze gelijk maar voor ze in de bakken gesorteerd. Was 90% klassiek, maar wel mooie uitgaven.

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:32

D_V

nachtnet schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 20:26:
@Flozem wat zijn die twee rechter cd’s? Ik vind ze om de hoes mooi.
Ben weliswaar niet Flozem, maar Porcupine Tree's "Fear of a Blank Planet" en "Deadwing".

• Flozem
D_V schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 21:02:
[...]

Ben weliswaar niet Flozem, maar Porcupine Tree's "Fear of a Blank Planet" en "Deadwing".
@nachtnet

Deze dus. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Flozem op 13-06-2026 21:45 ]

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:15

Canis Lupus

Vosbot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OVzLXy0k0suAZ_Q6koRRNXnRxLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8E5GnUMzxSrS9aoO3oChrHh.jpg?f=fotoalbum_large
De score van afgelopen 2 weken bij lokale kringlopen, redelijk wat via de 5 voor €2,50 actie :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:44
@Canis Lupus Mooie score hoor! Op de verzamelaars en de K-otic cd na heb ik ze ook allemaal :)

Mijn platencollectie

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

@pporrio Dank! Ik las deze week dat K-otic 25 jarig jubileumoptredens gaf, mooi stukje jeugdsentiment (niet persé goed, wel geinige TV/muziekhistorie).

• derKaiser29
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:56
Porcupine Tree _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Heb je nog meer albums van ze?

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat een mooie aanwinsten allemaal! Ik kom dit soort parels nooit tegen in de kringloop.

Als er een keer wat rock of metal tussen staat, zijn de cd's enorm bekrast of zit de verpakking voor vlekken of beschadigingen.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Muse schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:35:
Wat een mooie aanwinsten allemaal! Ik kom dit soort parels nooit tegen in de kringloop.

Als er een keer wat rock of metal tussen staat, zijn de cd's enorm bekrast of zit de verpakking voor vlekken of beschadigingen.
Gewoon vaker gaan :+ Of andere kringlopen uitzoeken. Kom genoeg tegen namelijk maar niet elke keer. Belangrijker is vaker bij dezelfde kringloop gaan want je ziet heel duidelijk wel een verloop in de CD's. Ook al blijft sommige bagger er altijd in staan. Sorry fans van Trijntje Oosterhuis maar die CD's krijgen ze bij de kringloop zelfs niet kwijt lijkt het.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik ben een paar keer bij een kringloop van een wat grotere keten geweest hier in de buurt, maar daar lijkt alleen maar bagger terecht te komen. Marktplaats staat helemaal vol met doorverkopers tegen absurde prijzen.

Mijn zoon (13) wil graag wat cd's kopen voor zijn eigen verzameling, vandaar dat ik op zoek ben naar goede plekken om tegen een leuk bedrag wat toffe albums te vinden.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Muse schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:18:
Ik ben een paar keer bij een kringloop van een wat grotere keten geweest hier in de buurt, maar daar lijkt alleen maar bagger terecht te komen. Marktplaats staat helemaal vol met doorverkopers tegen absurde prijzen.

Mijn zoon (13) wil graag wat cd's kopen voor zijn eigen verzameling, vandaar dat ik op zoek ben naar goede plekken om tegen een leuk bedrag wat toffe albums te vinden.
Ik ga 1x per week naar een specifieke in de buurt. Daar heb ik de afgelopen weken niets kunnen halen en dinsdag heb ik daar in 1x 5 albums uit de bak gepakt. Onder andere een Doe Maar, Queen en Jimmy Eat World. Gemiddelde prijs is 1 a 2 euro dus ik neem soms ook albums mee die ik niet ken of alleen de band van ken.

Het wisselt heel erg en heb mazzel dat deze kringloop daar zit dat ik hem na kantoor nog even snel kan bezoeken.

Ik zou zelf een aantal in de buurt opzoeken en daar langs gaan en globaal kijken hoe het assortiment is.

Mijn ervaring is vaker dat die met meer vrijwilligers en gerund worden door stichtingen met een maatschappelijk doel over het algemeen vaker pareltjes hebben voor niet rare prijzen.

Diegene die altijd wat duurder lijken te zijn dat zijn de handelaren. Niet altijd idioot geprijsd maar weten wel vaker wat ze hebben dus… de prijzen zijn er ook naar.

Deze post heeft een heel hoog ymmv gehalte.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Ja, het loont de moeite om verschillende kringlopen in de buurt te bezoeken, dan krijg je gelijk beeld waar aanbod goed is. Ik woon in driehoek Delft, Zoetermeer en Rotterdam en daar heb ik inmiddels ook zo mijn favorieten :)
In Zoetermeer zit ook leuke 2e-hands LP/CD winkel: My Cup of Vinyl, en Rotterdam heeft o.a. Plaatboef.

[ Voor 5% gewijzigd door Canis Lupus op 18-06-2026 11:45 ]

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Canis Lupus schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:36:
Ja, het loont de moeite om verschillende kringlopen in de buurt te bezoeken, dan krijg je gelijk beeld waar aanbod goed is. Ik woon in driehoek Delft, Zoetermeer en Rotterdam en daar heb ik inmiddels ook zo mijn favorieten :)
In Zoetermeer zit ook leuke 2e-hands LP/CD winkel: My Cup of Vinyl
Plato heeft ook 2e hands liggen ondertussen. Prijs is ook niet idioot gek voor sommige CD's. Voor sommige dan weer wel maar dat is een deel van het spel.

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
In Leiden ook een Plato, Velvet, en Used Products die alledrie een leuke hoeveelheid used CDs hebben (waarbij Plato persoonlijk m'n favoriet is). Record stores zijn vaak iets duurder dan generieke 2e hands zaken, maar ook daar zijn parels in de 10 voor 10 euro bakken ;).

Heb van de week deze binnen gekregen. Nog niet allemaal kunnen luisteren, ook ivm een op en neer gaande migraineaanval. Vanuit een 2e hands record store in Duitsland. Vond dit de 7 ofzo euro verzending wel waard. Stuk voor stuk classics.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KvBYNFgqqvOoaLSqGh0kPJBm024=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FYOr5U6JZ5pF9XUCavjt05fh.jpg?f=fotoalbum_large

Laatst ook de jaarlijkse Eurovisie CD opgepikt, en wil binnenkort iig ook de nieuwe Madonna nog oppikken. Maar gezien die net uit is zal dat gewoon tegen nieuwprijs zijn. Af en toe moet kunnen.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

• Flozem
derKaiser29 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:32:
[...]

Porcupine Tree _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Heb je nog meer albums van ze?
Nee, maar daar komt zeker verandering in.

• derKaiser29
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:56
Flozem schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 18:18:
[...]

Nee, maar daar komt zeker verandering in.
Check dan ook meteen het solowerk van Steven Wilson :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste