Het Grote Muziek CD Topic

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:17
80 meter naar rechts zitten er 2

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:01

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Precies, Whats In gaat het dan voornamelijk om. Die andere is meer voor meubels en andere dingen voor het interieur. Dus nauwelijks CD's.

Als je wel nog jezelf wil laten verrassen. Je kan doorlopen tot De winkel van Sinkel aan de Koningsweg. Ik gruwel van die toko omdat het er voor mij TE chaotisch is. Alleen zijn er genoeg mensen aan de reviews te zien die er wel wat van vinden dus je kan het proberen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:09
apis29 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 22:47:
[...]

De oudste/ hun eerste cd ook nog 8) (ooit enkel een kopie van op cassette gehad). Ook nog een keer dit tegengekomen (maar verder in de afgelopen 2-3 jaar eigenlijk helemaal niks van ze dus hopelijk heb je geluk. Zie nieuw bijna alleen maar vinyl uitgaves nu):En begin dit jaar nog deze vinyl single nieuw gekocht (samen met dezelfde twee Pharcyde cd's :+ , maar ben altijd op zoek naar oudere/ originele uitgaves dus daarom die van de kringloop alsnog meegenomen)

[Afbeelding]
Mooie collectie zo. Op vinyl is er nieuw nog wel het een en ander te krijgen inderdaad. Wie weet loop ik er nog een keer tegen aan. Voor de geluidskwaliteit hoef je de eerste (twee) in ieder geval niet te kopen haha.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:17
Dat is grappig… Osdorp Posse… net ook weer eens wat via Discogs gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/tS4LcAPdvNqR3sEl7rK3qObJ.jpg

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 21:58
De aankopen van de laatste twee weken, alles tweedehands:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oS-76Jk6Mt_RlYt952lb1tIz1_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3qPQYdjyUE3tzGBnq5dEzEkX.jpg?f=fotoalbum_large

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:39

Canis Lupus

Vosbot

Uiteindelijk is dit mijn opbrengst van een dagje Groningen 8) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57oZG958xICjyyhCeMjXDbYafPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hLENfQFd6Nmbl88zu8MP0cZq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nf87EeyyGwwXDjv4k6R9M9Mf7eU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5m1xt2upn6Uzb1BoCNeSevUq.jpg?f=fotoalbum_large

3 stuks uit de kringloop, 3 bij Elpee, 6 bij de Jongens van Hemmes, 5 bij Plato en beste vangst had ik bij Swingmaster met 9 stuks (en daar had ik ook nog wel even door kunnen gaan ;) )

Komt gemiddeld zo op €5,70 per album, maar zaten ook best aantal nieuwe tussen (Madvillainy 19.99 en Stevie Wonder 11.99)

Allemaal fijne winkels, maar Variaworld had maar echt heel beperkt CD aanbod. Jongens van Hemmes en Swingmaster zijn echt aanraders wat mij betreft!
Zo, nu alles in Discogs zetten en rippen/luisteren :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• scorpmaster
  • Registratie: Oktober 2015
Mijn buit van deze week. Deel kringloop en vinted en een paar nieuw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqy1POgZzZKdcsFDZl43TTDLEME=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OERYjX3GVgBhgG37pCXwPuWu.jpg?f=fotoalbum_large

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:12
Op een regenachtige zondag de collectie eens gesorteerd. Het begon rommelig te worden door meerdere aangeschafte partijen 1 geheel van gemaakt. Probleem is dat de kast uitpuilde en de nieuw aangeschafte albums er niet meer tussen pasten. Iets nog ruimte kunnen creëren gealfabetiseerd, nederlands engels frans en Italiaans talig bij elkaar gebracht.

Het wordt tijd om door te selecteren, sommige albums vind ik niet mooi, anderen zijn slechte opnames en heb van die verzamel cd's. Daar kan heel veel van weg.

De planken staan nu vol. Als je dan tot de ontdekking komt dat veel aankopen, waaronder de Phantom of the opera nog in plastic zit 😅, dan kan ik beter eerst eens wat gaan luisteren voor er iets nieuws in huis komt.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:08
Afgelopen vrijdag nog even de kringloopwinkels in Ljouwert afgegaan, waaronder een 3-tal voor mij nieuwe. Ik heb even geen foto van de gekochte cd’s maar wel een foto van de cd afdeling van Goederenland-kringloopwinkel, volgens de winkelrecenties een onoogelijke, ongeprijsde, onvriendelijke winkel En dat klopt ook wel voor het algemene assortiment, maar de cd’s waren netjes geprijsd, 25ct per stuk, 5 voor €1,- uiteindelijk heb ik alle cd’s in handen gehad, de hele discografie van Frans Bauer was aanwezig, evenals een flink aantal cd’s van Sugar Lee Hooper. Uiteindelijk heb ik daar 10 cd’s meegenomen. Ook fijn was de bak midden in de mediahoek waar je alle lege hoesjes, kopiën of andere missers in mocht gooien. De fotos geven een redelijke indruk van de hoeveelheid aanwezig, niet van hoe donker het eigenlijk was. Ik heb er ruim een uurtje gestruind .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IduwvXhOyl7YBXMLZchNLI_L-dw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VsmisryMeq0QHtF32OnysXUT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L54woTplZhoj7dx0Ac5R5C9lo8A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g9ydymNts68Pia71sL8MI2MG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8iT7vgqqKdnItZhr5Wufn9M7iYQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHIhM49374J6csNkNlUGAJ3D.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jP38Y25gD5-CxyFBfetNxSe6WSo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ILFo6hFvAJRTTFGulesKOxi.jpg?f=fotoalbum_tile
Andere kringloopwinkels die ik bezocht heb waren S.t.e.f. en Match talent kringloop, match had heel veel cd’s maar werkelijk niets echt interessants (veel klassiek, en Christelijk)
S.t.e.f. Had een behoorlijke collectie, 50ct per cd, wel heel veel gekraste discs en vieze doosjes, maar ook een heel grote bak met gratis mee te nemen cds (klassiek, schlager etc.) dus daar heb ik 15 doosjes uitgevist voor reserve, o.a. 5 dubbel cd doosjes omdat die altijd stuk lijken te gaan.

Oh en bij s.t.e.f. Kwam ook nog een sony 100 cd wissellaar binnen, daar heb ik verder geen navraag over gedaan…

[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 30-08-2026 19:17 ]

• Flozem
Weer wat aanwinst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/wDiFUCNRhQM6PMGzwa14CcaX.jpg

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

* The Eagle mijmert even terug aan hoe de gemiddelde bak met CD's bij de V&D gevuld was :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Flozem
The Eagle schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 16:33:
[...]

* The Eagle mijmert even terug aan hoe de gemiddelde bak met CD's bij de V&D gevuld was :P
Tja. Snoeiharde metal ga je niet tegenkomen bij de kringloop doorgaans… het is een wonder dat ik deze tussen de Alle13Goed en Knuffelrock5000 uitgehaald kreeg. :)

edit:
Ze hadden vooral heel veel klassiek, schlager, Frans Bauer, BZN en Piet Veerman ook…

[ Voor 11% gewijzigd door Flozem op 01-09-2026 22:10 ]

• nachtnet
nachtnet schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 19:13:
Afgelopen vrijdag nog even de kringloopwinkels in Ljouwert afgegaan, waaronder een 3-tal voor mij nieuwe. Ik heb even geen foto van de cd’s [..]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7bYx3bKfX1VCI5RJEMbmIZFJQs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g1Zclhsn9Lwc1avY6uBCTvEZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-_tnzrTxttoPUaRrnKmLLKRuhM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2J58yYaguVvslJdV9Pl4Busv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6gCLKWCuUoVMR_aOnWkJEVNWvc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x7dFm2iyGB5FGmPGcxgJ6pVp.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NEw-C5bT6d8hYFXkTU47J1L2psk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/foOVPP5HwztUv31JsZBb50zE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEViPtjLF3-4T0p6EgmV8gzzuhI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iClTm5IruHtJYYBoMUhqbHdx.jpg?f=fotoalbum_tile
De score…

Toch best wel weer wat leuke jazz en andere muziek.

• Techbuster
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-09 09:47
Ik vraag me toch wel af wanneer al die cd’s worden beluisterd……

Ik hou zelf ook van verzamelen maar kom altijd tijd tekort.

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:50
Techbuster schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:35:

Bij mij vooral tijdens het thuiswerken. Maar heel eerlijk, ik verzamel ze ook sneller dan ik ze luisteren kan.

I like my men like I like my coffee

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Opzich niet zo moeilijk toch? Thuis muziekje opzetten, tijdens werk of gewoon random. Of onderweg, in de auto of via discman. Muziek luisteren is niet gelimiteerd aan de momenten dat je er echt voor kan gaan zitten (hoewel ook dat het af en toe zeker waard is).

Toegegeven, persoonlijk rip ik mijn CDs op ze op een server te zetten met wat software eraan. Geeft me een soort privé-spotify (maar met hogere kwaliteit, niks dat verdwijnt of onbeschikbaar is door licentie gedoe, en zo nog wat voordelen). De discs zijn dan enkel nog een fysieke back-up en mooie kastvulling. Maar ken ook genoeg die gewoon een CD speler in de audiotoren thuis en/of in de auto hebben. Eventueel heb je ze met automatisch wisselen van discs. Heb je zo paar uur aan muziek aanstaan zonder iets te hoeven doen tussendoor.

Heb eigenlijk niks dat onbeluisterd is, zelfs met de extra tijd die ik per CD aan rippen en metadata invoeren kwijt ben. Als ik een haul heb met een stapel van 10~15 kost dat me een paar dagen om te luisteren. Ben je binnen een week doorheen. Daarna wordt er natuurlijk ook naar geluisterd wanneer zin, maar het is dus wel mijn enige manier van luisteren en heb vaak muziek op tijdens reizen, werken, of gewoon op de achtergrond. Daarnaast heb ik, tussen een aardige hoeveelheid van de vaak goedkope classics, ook best wat specifiek danwel lastiger te vinden spul wat niet voor een paar cent gaat. En met hogere kosten lopen de aantallen minder snel op :+. Heb nu ruim 650+ CDs in de kast staan, en daar komt langzaam maar zeker steeds wat bij. Mis er eigenlijk nog genoeg.

Een compleet album luisteren raakt vaak ook toch net anders dan losse nummers, doordat zo'n album gecureerd is om een bepaalde flow te hebben. En zeker als je autoplay gebruikt op Spotify heb je vaak enkel de bekende nummers, maar de B-sides mis je terwijl daar soms echt pareltjes tussen zitten. Daarbij ben je als je koopt en daarvan luisterd veel bewuster met je muziek bezig, zelfs als het puur op de achtergrond draait gedurende de dag. Dat veranderd ook wat gevoelsmatig, en muziek is uiteindelijk toch vooral gevoel.

[ Voor 20% gewijzigd door Cambionn op 02-09-2026 23:03 ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Compleet album beluisteren is heel simpel: koop een cd speler zonder afstandsbediening, of druk op play en laat de remote op de kast liggen. Dan zit je en kun je ook niet skippen.

We zijn een beetje een zap generatie geworden merk ik. Maar das prima te voorkomen ;)

Hier doe ik dat vooral als ik alleen thuis ben, of iig de rest van het gezin boven en ik beneden. Kan ik uit drie spelers kiezen (Denon DCD520AE, Philips CD834 en Philips CD207).

Zou ik op zolder luisteren is het een Pionieer PD7700.

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 02-09-2026 20:59 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• nachtnet

Alle cd’s krijgen een eigen luister rondje. Meestal helemaal, soms een paar nummers of korte stukjes van ieder nummer (bv als de cd niet helemaal past bij de stemming van nu)

Ik heb overdag en in de avond vrijwel altijd muziek aan, radio, spotify, cd of vinyl.

Sommige cd’s krijgen maar weinig playtime, anderen komen heel vaak uit de kast. Het is altijd leuk om iets passends te kiezen voor een gelegenheid. Weet nog welke cd’s ik gedraaid op tijdens de eerste dates die ik met mijn vrouw gehad heb, maar ook eerdere relaties hebben hun eigen stapel muziek..)

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 21:58
We luisteren eerlijk gezegd zelden CD's op onze stereo installatie, daarvoor moeten we echt een rustige avond of dag hebben. Meestal luister ik de CD's die ik voor mezelf gekocht heb vanaf een USB-stickje als .flac files in de auto, of op één van de Squeezeboxen of als streamer dienende Raspberry Pi's in huis via Lyrion Music Server.

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:12
Wat pas echt goed luisteren is, cd er in, licht dimmen en verder alleen een drankje. Geen televisie, zeker geen telefoon en ook geen andere activiteiten. Dan ga je genieten van dat ene album net zo lang tot die klaar is. Het is rustgevend en je gaat veel meer in de muziek ontdekken dan je anders had gedaan. Ik kan iedereen aanraden dit eens te proberen.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:05

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Zowel in huiskamer als op de werkkamer (ik werk 4 dagen in de week vanuit huis) staat een CD-speler (op de werkkamer zelfs 2 :D).

Tijdens het werk is het CD erin, play drukken en luisteren tot hij klaar is. Dan volgende CD erin. Hiervoor koop ik over het algemeen verzamel CD's voor de afwisseling.

Beneden staat de 'echte' stereoinstallatie. Daar luister ik met meer aandacht naar, en speel ik juist vaak albums (dus geen verzamel-CD's) af.

ik koop zo'n 10 -15 CD's per maand schat ik in, via Kringloop en Discogs. Kost me gemiddeld zo'n 20-30 euro per maand (soms wat meer, vooral door de verzendkosten op Discogs).

Zo af en toe doe ik ook wat weg. Vooral met verzamel-CD's heb ik veel CD's die uit dezelfde pool nummers putten.

Ik rip de discs ook, maar dat is meer voor in de auto en op kantoor (Apple Music met iTunesPlus).

CD-spelers:

Huiskamer: Philips CD950 (ik heb een complete 900-serie installatie)
Werkkamer: Philips CD930 en CD614

[ Voor 7% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 03-09-2026 09:27 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

• Marcel Br
The Eagle schreef op woensdag 2 september 2026 @ 20:52:
Compleet album beluisteren is heel simpel: koop een cd speler zonder afstandsbediening, of druk op play en laat de remote op de kast liggen. Dan zit je en kun je ook niet skippen.

We zijn een beetje een zap generatie geworden merk ik. Maar das prima te voorkomen ;)

Hier doe ik dat vooral als ik alleen thuis ben, of iig de rest van het gezin boven en ik beneden. Kan ik uit drie spelers kiezen (Denon DCD520AE, Philips CD834 en Philips CD207).

Zou ik op zolder luisteren is het een Pionieer PD7700.
En op zolder denk je dan na het inleggen waarom je geen geluid hebt :) (iets met Stable Platter)

• Flozem

Tijdens het thuiswerken, of zoals afgelopen week ziek en dan maar muziek luisteren. Beste albums worden geript en op de mp3 speler en geheugenkaart in de auto gezet voor onderweg.

Of gewoon tijdens het bouwen met lego of het spelen van een game met niet al te goede soundtrack. En tijdens het internetten .

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:50

Ik ben type ‘laat naar bed’. Vriendin is type ‘vroeg naar bed’. Op dat moment even tetrissen op de Xbox en daarna een cd opzetten. Lekker speciaal biertje erbij.

Goed boek op de ereader en op achtergrond dan een cd in zijn geheel luisteren. Heerlijk ontspannen. Maar eerste keer luisteren; dan volle aandacht erbij!

Ik was het doomscrollen uh….doomluisteren op Spotify helemaal zat. Hap-snap muziek luisteren….

Gebeurt ook nog wel, maar sinds de cd speler (dec 2025) toch stukken minder.

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Hen3s schreef op donderdag 3 september 2026 @ 16:02:
[...]

Ik ben type ‘laat naar bed’. Vriendin is type ‘vroeg naar bed’. Op dat moment even tetrissen op de Xbox en daarna een cd opzetten. Lekker speciaal biertje erbij.

Goed boek op de ereader en op achtergrond dan een cd in zijn geheel luisteren. Heerlijk ontspannen. Maar eerste keer luisteren; dan volle aandacht erbij!

Ik was het doomscrollen uh….doomluisteren op Spotify helemaal zat. Hap-snap muziek luisteren….

Gebeurt ook nog wel, maar sinds de cd speler (dec 2025) toch stukken minder.
Ik heb ook nog wel van die streaminguurtjes (voor mij op Apple Music), maar dat is meer om nieuwe muziek te ontdekken of om iets op te zoeken om te zien of het iets is om op CD te kopen.

In het verleden ook om de speciale mixen van Apple te kunnen luisteren (die niet op CD zijn uitgekomen), maar ik heb inmiddels een workaround om die toch op een CD te kunnen zetten zodat de telefoon uit kan.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik heb sinds lange tijd weer eens wat nieuw spul gekocht.
- VOB, Leuke Indonesische meidenmetalband
- Slash,
- Slash featuring Myles Kennedy & The Conspirators - World on Fire,
- Slash featuring Myles Kennedy & The Conspirators - 4

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
evilution schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 20:49:
Ik heb sinds lange tijd weer eens wat nieuw spul gekocht.
- VOB, Leuke Indonesische meidenmetalband
- Slash,
- Slash featuring Myles Kennedy & The Conspirators - World on Fire,
- Slash featuring Myles Kennedy & The Conspirators - 4
Ik vind Myles Kennedy dus een van de fijnste hard rock zangers van de afgelopen jaren. Zijn solowerk en Alter Bridge draai ik hier regelmatig. Verveelt mij eigenlijk nooit.

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Muse schreef op maandag 7 september 2026 @ 16:23:
[...]

Ik vind Myles Kennedy dus een van de fijnste hard rock zangers van de afgelopen jaren. Zijn solowerk en Alter Bridge draai ik hier regelmatig. Verveelt mij eigenlijk nooit.
Zeker. Tot mijn verrassing kwam ik Blackbird tegen in de kast waar ik 15 jaar geleden mijn CD's in hebt gestouwd :P

Verder nog Chinese Democracy van GnR binnen gekregen en die valt helemaal niet tegen. Je moet hem een paar keer draaien maar dan pakt die wel. Ook heb ik een 3CD box van Queen, Greatest Hits binnen. Heb ik een paar keer geprobeerd maar zit nu te veel in hard rock modus denk ik... Ben het snel beu.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:48
@evilution Dat je Queen nu snel zat bent na GNR snap ik. Na zoveel hardrock-geweld.

Misschien 'Made in Heaven' van Queen aanschaffen. Is zo'n mooi ander Queen-album. Rustig, maar ronduit prachtig!

[ Voor 12% gewijzigd door pporrio op 07-09-2026 19:28 ]

Mijn platencollectie

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

pporrio schreef op maandag 7 september 2026 @ 19:21:
@evilution Dat je Queen nu snel zat bent na GNR snap ik. Na zoveel hardrock-geweld.

Misschien 'Made in Heaven' van Queen aanschaffen. Is zo'n mooi ander Queen-album. Rustig, maar ronduit prachtig!
Het is gewoon een goede set waar je echt van kunt genieten. Je moet er gewoon even voor in een andere flow zitten dan ik nu zit.

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
evilution schreef op maandag 7 september 2026 @ 18:19:
[...]

Zeker. Tot mijn verrassing kwam ik Blackbird tegen in de kast waar ik 15 jaar geleden mijn CD's in hebt gestouwd :P

Verder nog Chinese Democracy van GnR binnen gekregen en die valt helemaal niet tegen. Je moet hem een paar keer draaien maar dan pakt die wel. Ook heb ik een 3CD box van Queen, Greatest Hits binnen. Heb ik een paar keer geprobeerd maar zit nu te veel in hard rock modus denk ik... Ben het snel beu.
Blackbird is mijn favoriete album van Alter Bridge, een pareltje! Dat niveau hebben ze daarna nooit meer consistent gehaald helaas.

• Cambionn
  • Niet online
Ging voor werk ff langs Plato om de nieuwe Madonna op te halen. Zag toen in het 2e hands schap deze Doe Maar compilatie liggen voor een leuk prijsje, dus die ook meegenomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_gM1LKrjGtCesm3Wg7VSVA-bWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/10393LFJB0TJImGmGzrZzyBy.jpg?f=fotoalbum_large

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

• Marcel Br
evilution schreef op maandag 7 september 2026 @ 18:19:
[...]

Wikipedia: Queen Rocks :)

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik ben op zoek naar ABIII van Alter Bridge, maar die lijkt nergens meer verkrijgbaar. Iemand tips?

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:04
evilution schreef op woensdag 9 september 2026 @ 19:37:
Ik ben op zoek naar ABIII van Alter Bridge, maar die lijkt nergens meer verkrijgbaar. Iemand tips?
Amazon heeft hem, wel een gebruikte versie: https://www.amazon.com/dp/B0041RRDBC?aod=1&ie=UTF8&condition=new

apollo13

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik kwam hem op Amazon niet tegen :?

Inmiddels heb ik hem via eBay van een US seller met goede score, voor $12,99. Nog zowat 40 euro om hem hier te krijgen meer who cares :)

Ik krijg weer de smaak te pakken van CD's kopen

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:04
evilution schreef op woensdag 9 september 2026 @ 19:50:
[...]

Ik kwam hem op Amazon niet tegen :?

Inmiddels heb ik hem via eBay van een US seller met goede score, voor $12,99. Nog zowat 40 euro om hem hier te krijgen meer who cares :)

Ik krijg weer de smaak te pakken van CD's kopen
Amazon NL: https://www.amazon.nl/Alter-Bridge-Ab-III/dp/B0041RRDBC

apollo13

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Al gekocht op eBay inmiddels. Nou ja. 40 euro is die ook wel waard. Voortaan wat langer zoeken dus...

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 14:17

D_V

:X In dat kader...

Gisteren bij een vriendelijke marktplaats verkoper hier in de buurt 600 cd's opgehaald voor 100 euro. Heel veel Indie/Alternatief/Rock en Metal. Veel spul wat je helaas bij de 2e hands winkel nooit tegenkomt. Moet alleen 600 stickertjes van de hoezen verwijderen. De cd's zelf zien er als nieuw uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Le-620SCCc3K2L1WS4YqPiX9lvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jFD9lZXhIApluKeff9TP5eYa.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5z7gk1pwCGwqF3IZAqSPQQQ110E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jn4ycGnGr0FMIsTxriCUDptA.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6a3NnTDlbKrooO7jThbM3CfXXuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fSQCHq429t1ZpUyvPWiJUvJy.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3U76FZgzY6JXYaRYxTdeJMR67Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QrKUpEr5Y1hdn7qdq3ncUdTe.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGr8OK8HIe2dq3itELD-z9KFwq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89zXUVKwe9PDQUGPRUnB4fSb.jpg?f=fotoalbum_large

• nachtnet
D_V schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 15:36:
[...]

Gisteren bij een vriendelijke marktplaats verkoper hier in de buurt 600 cd's opgehaald voor 100 euro. Heel veel Indie/Alternatief/Rock en Metal. Veel spul wat je helaas bij de 2e hands winkel nooit tegenkomt. Moet alleen 600 stickertjes van de hoezen verwijderen. De cd's zelf zien er als nieuw uit.

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
jezus, dat is wel echt een goede deal, en een hele mooie collectie cd's voor erbij.
gefeliciteerd.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Mooie collectie. Vraag me altijd af waarom dit soort collecties verkocht worden. Van de gemiddelde Knuffelrock en Alle 30 goed! verzamelaar snap ik het, dat soort muziek wordt gekocht door mensen voor wie het muzikaal behang is wat ze net zo lief streamen. Maar een grote collectie van iemand die waarschijnlijk vrij bewust kocht, dat zal niet weggaan om een metertje kastruimte vrij te maken.

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:50
[...]

Wow - wat een mooie verzameling

Zie je niet vaak;

- Fields of the Nephilim

- Wolfsheim

- Killing Joke

- Anathema

Echt een koopje!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Heb CD2 opgezet en die is wat lekkerder om te luisteren. Beetje afschalen van de hardrock/metal vibe.

• Flozem
Hen3s schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 17:01:
[...]

Wow - wat een mooie verzameling

Zie je niet vaak;

- Fields of the Nephilim

- Wolfsheim

- Killing Joke

- Anathema

Echt een koopje!
En Tool: 10.000 days is ook wel een lekker album.

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

downtime schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 16:13:
[...]

Mooie collectie. Vraag me altijd af waarom dit soort collecties verkocht worden. Van de gemiddelde Knuffelrock en Alle 30 goed! verzamelaar snap ik het, dat soort muziek wordt gekocht door mensen voor wie het muzikaal behang is wat ze net zo lief streamen. Maar een grote collectie van iemand die waarschijnlijk vrij bewust kocht, dat zal niet weggaan om een metertje kastruimte vrij te maken.
Wellicht een nalatenschap.

• D_V

D_V

downtime schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 16:13:
[...]

Volgens de verkoper lagen de cd's al jaren in de garage te verstoffen. Hij is zelf muzikant dus kocht waarschijnlijk inderdaad vrij gericht in, een aantal cd's zijn ook gesigneerd. Veel (voor mij) obscuur werk van Belgische en Nederlandse bands/singer-songwriters.

• D_V

D_V

nachtnet schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 16:11:
[...]

jezus, dat is wel echt een goede deal, en een hele mooie collectie cd's voor erbij.
gefeliciteerd.
Was wel mazzel ja, is al de derde keer dat ik een collectie met "minder gangbaar materiaal" van iemand over kon nemen. Zoals deze: D_V in "Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2" en deze: D_V in "Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2" en een keer daarvoor deed iemand z'n "shoegaze" collectie weg.

• Flozem
Ik heb weer wat selectiever ingekocht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/36EFm1f2IsIXSyvd2RgPuauA.jpg

Links met name via Discogs, rechts nieuw. Eigenlijk valt alleen Lamb of Gods me wat tegen. Een beetje te gefrustreerde metal.

Ella Fitzgerald was een cadeautje van vrouwlief. Leuke collectie bekende en minder bekende nummers. Heb nog drie cd’s van Discogs onderweg… maar die komen van wat verder.

[ Voor 26% gewijzigd door Flozem op 13-09-2026 09:31 ]

• pporrio
Die Nightwish-albums uit de Tarja-tijd. Super! 8-)

Mijn platencollectie

• Cambionn
  • Niet online
pporrio schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:20:
Die Nightwish-albums uit de Tarja-tijd. Super! 8-)
offtopic:
Oeh ja dat waren ook echt wat van de eerste CDs die ik bij elkaar spaarde. Je zou het wellicht niet zeggen met wat ik nu vooral koop en post (tot de Jpop en Kpop aan toe) maar metal was wat mij oorspronkelijk, vele jaren terug, in de CDs bracht. Houd altijd een speciaal plekje en gaat nog altijd eens in de zoveel tijd aan. Ben veelal van de black metal, maar die oude athmospherische symphonische werken waren vaak ook echt goed. Jammer dat veel symphonische metal tegenwoordig zo bombastisch is geworden (da's niet gelimiteerd aan Nightwish overigens).

Tarja blijft desondanks 1 van mijn favoriete vocalisten of all time. Wat een stem. Soprano maar donkere klank die op de hoge noten goed behouden blijft (wat best zeldzaam is), en zo'n grote range. Heerlijk met die klassieke zangtechniek. Haar solowerk is niet verkeerd, maar met Nightwish was echt next level.
Zit mooi spul tussen @Flozem!

[ Voor 20% gewijzigd door Cambionn op 13-09-2026 12:56 ]

• pporrio
@Cambionn ik vind Tarja's stem ook bijzonder mooi en zo goed passen bij Nightwish zoals de band toentertijd was. Haar vocale vingerafdruk benadrukte de mythische sfeer die Nightwish wilde neerzetten het best.

Mijn platencollectie

• D_V

D_V

Ik ben op de één of andere manier nooit zo'n Nightwish liefhebber geweest maar de "spin-off" Auri vindt ik dan wel weer mooi. En het "Scrooge" album van Holopainen ook.

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Vandaag binnen, 50 CD's voor €10,-, Kon het niet laten. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bsBA0lu9UMZx4D_9CUuoU9eCkso=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aYKVRshlO7P7tKISvJC7ATSE.jpg?f=user_large

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 12600Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, MG C GT, Waterluxe Duo 7, SigenStor 17kW+41kWh+11kW AC lader.

• Flozem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/RI6WeJ8onnf2lhiTpInY2L16.jpg

Weer wat selectieve aankoopjes.

Vooral in mijn nopjes met DT Falling into Infinity en Nightmare.

[ Voor 22% gewijzigd door Flozem op 20-09-2026 18:47 ]

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Flozem schreef op zondag 20 september 2026 @ 18:46:
[Afbeelding]

Weer wat selectieve aankoopjes.

Vooral in mijn nopjes met DT Falling into Infinity en Nightmare.
Die van Delain is heerlijk. Savatage ken ik niet - die ga ik ook eens proberen.

• Cambionn
  • Niet online
Heroic_Nonsense schreef op zondag 20 september 2026 @ 19:03:
Zelfs Edge Of Thorns niet? Dat is toch wel echt een classic :D !

• Flozem
Heroic_Nonsense schreef op zondag 20 september 2026 @ 19:03:
[...]

Zijn de artiesten achter Transsiberian Orchestra
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste