Leuk topic!
Ik heb in de jaren negentig mijn platenspeler en platen weggedaan onder de invloed van de kwaliteiten van de CDs.
Later spijt van gekregen natuurlijk.
Sindsdien heb ik een collectie CDs van zo'n 600 stuks inclusief zelfgemaakte CDs.
De schijfjes in drie cd koffertjes en de hoesjes op zolder.
En toen kwam streaming.
De eerste jaren deed ik niks meer met cd, ik had ook geen cd speler meer.
Die had ik verkocht net als mijn cassette deck en receiver en luidsprekers.
Ten faveure van een alles in één 5.1 setje.
Maar het begon te kriebelen en ik kocht een tweedehands receiver en redelijk goede luidsprekers voor in de plaats van het 5.1 setje.
Een bluetooth ontvanger eraan en streamen vanaf de telefoon.
Daarna nog een set bijelkaar gekocht voor mijn eigen hobbyhok met grote luidsprekers en er ook een cassettedeck en cd speler bijgezet. Ik had nog een doos cassettebandjes op de zolder staan.
Uiteindelijk heb ik misschien vijf keer een cd of bandje gedraaid.
Streaming is toch wel heel relaxed.
Mijn CDs zijn allemaal geript en staan op mijn nas, ik heb er ook weer vanalles aan toe gevoegd uit niet nader te noemen bronnen.
Dus ik luister eigenlijk Spotify of mijn collectie albums vanaf de nas.
Een jaar geleden heb ik een redelijke platenspeler gekocht en wat tweedehands lp's maar daarvoor geldt hetzelfde verhaal als van de CDs en cassettes, ik gebruik het eigenlijk bijna niet.
Ik begrijp de aantrekkingskracht van een fysiek medium opzetten als een lp of cd maar ik ben te lui en gemakzuchtig geworden denk ik.
De apparaten blijven wel staan in mijn hobbyhok, ik ben wel gehecht aan de aanblik van een mooie stereo installatie.
Er staan CDs op planken en een heel bescheiden aantal lps.
De schijfjes zitten al jaren in de koffertjes inmiddels maar de hobby Muziek luisteren is er niet minder van geworden gelukkig.