Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl
Dat zie ik inderdaad, maar voor Track 3 is de versie van Felix - Don't You Want Me gebruikt voor de mix. Dan zou ik verwachten dat de naam van de originele artiest erbij staat, maar dat het een remix is van The Ultimate Seduction.Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 07:59:
Die track (en ook track 19) zijn versies van The Ultimate Seduction en niet van de betreffende (oorspronkelijke) artiest zelf.
Nee, de tracks zijn nagespeeld. Goed gelukt, dat wel, maar niet gesampled.pporrio schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 08:55:
[...]
Dat zie ik inderdaad, maar voor Track 3 is de versie van Felix - Don't You Want Me gebruikt voor de mix. Dan zou ik verwachten dat de naam van de originele artiest erbij staat, maar dat het een remix is van The Ultimate Seduction.
Was me ook al opgevallen, maar dat verklaart. Dit is van Arcade, die zijn er destijds mee begonnen met synthesizer greatest. Als moetje omdat bepaalde artiesten niet samen op 1 cd wilden. Dus speelde Er Starink de hele boel opnieuw in, problem solved. Maar dat principe kun je natuurlijk prima elders toepassen, qed.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Edje kon het gelukkig wel, dat scheelt. Zijn versies van sommige tracks zijn IMHO beter dan het origineel.The Eagle schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 19:51:
Dat * staat dus kennelijk voor my ass
Was me ook al opgevallen, maar dat verklaart. Dit is van Arcade, die zijn er destijds mee begonnen met synthesizer greatest. Als moetje omdat bepaalde artiesten niet samen op 1 cd wilden. Dus speelde Er Starink de hele boel opnieuw in, problem solved. Maar dat principe kun je natuurlijk prima elders toepassen, qed.
Die mensen die niet samen op een CD wilden, schijnen Jarre en Vangelis te zijn geweest overigens. Hoewel dat bij mijn weten niet officieel is bevestigd en mogelijk dus een urban myth is.
Ik vond het wel storend dat de originele artiesten niet genoemd werden (alleen de componisten staan bij de tracks vermeld). Het heeft me 30 jaar gekost om erachter te komen van wie de originele uitvoering van "The Force" op die Synthesizer Greatest 3 is*.
Bob Russell (alias Russel B.) was er ook zo eentje. Die man heeft begin jaren 90 weet-ik-hoeveel CD's met synth covers volgespeeld, voor diverse platenlabels. Kwaliteit is hier overigens ook helemaal prima - zijn versie van Theme from Antarctica vind ik persoonlijk mooier dan de versie van Vangelis.
*dat blijkt een obscuur Frans plaatje uit 1977 te zijn, van een soort-van-voorouders van Daft Punk. Leden en componisten zijn Fabrice Guitad en Yves Hayat. Zie hier: YouTube: The Droids - The Force
In de jaren 60 en misschien daarvoor al werden alle hits als nagespeeld en goedkoop op verzamelaars uitgebracht.
Ik meende dat Elton John hiermee begonnen is (als in zijn eerste baantje) maar dat kan een urban myth zijn.
:strip_exif()/f/image/2ZYwtUJARSfw0NhIyUHs1sTq.jpg?f=fotoalbum_large)
De buit van vandaag: 4x Bowie (tot mijn schaamte is dat nog een beetje een zwart gat in mn muziekkennis), The Clash, en een cd van Ours - waar ik nog nog nooit van gehoord had dus kon t wel eens interessant zijn
Iets duurder dan normaal bij kringloopwinkels: 21 euro betaald voor deze 6 cd's. Ach ja, dit specifieke adresje heeft een goede curator die trouwhartig alle Marco Borsato en Celine Dion-meuk uit de voorraad houdt. Dat mag ook wat kosten
I like my men like I like my coffee
In combinatie met mijn Marantz 70s Stereo Receiver staat er nu een Marantz CD6007 (beide in Silver/Goud uitvoering).
En natuurlijk mijn eerste echte cd aankopen achter de rug......en ooooh......elke avond ben ik wel aan het luisteren. Heerlijk - een cd luisteren ipv 'hap snap' nummers luisteren via Apple Music.
Intern is de afspraak - 'goedkope cd's' - mede door mijn 'verslavings gevoeligheid'...
(budget van max 20 euro per maand)
Mijn aankopen sinds december;
Enigma - MCMXC a.D. The Limited Edition - 3 euro
Moby - Play - 4 euro
UB40 - Presents Arms - 5 euro
UB40 - Signing Off - 6 euro
Madrugada - Industrial Silence - 12,99 euro (nieuw)
Massice Attack - Mezzanine - 9,99 euro (nieuw)
the National - High Violet - 6,99 euro - moet nog binnenkomen
Verlanglijstje; Mark Lanegan - Blues Funeral + Madrugada - Chimes at Midnight
:strip_exif()/f/image/D6n6smyTLwBogmcGoCHCtRaE.jpg?f=fotoalbum_large)
Met name Money for Nothing en de Technotronic remixes heel blij mee.
Madonna had ik al, maar dat was een kopie (meen ik), nu origineel. Kan ook zijn dat ik hem al een keer origineel had meegenomen, maar voor die ene hele euro doe ik niet moeilijk
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik vervang gebrande kopietjes ook voor originelen als ik de kans heb.The Eagle schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:14:
Madonna had ik al, maar dat was een kopie (meen ik), nu origineel. Kan ook zijn dat ik hem al een keer origineel had meegenomen, maar voor die ene hele euro doe ik niet moeilijk
Maar om dubbel- (of driedubbel- 😬) aankopen te voorkomen check ik tegenwoordig eerst even m’n inventarislijst: heb al m’n cd’s in een Google Spreadsheet gezet.
Met nu ruim 850 stuks is het niet meer te doen om alles te onthouden.
Wellicht is een discogs collection een optie?Sebas1979 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 10:22:
[...]
Ik vervang gebrande kopietjes ook voor originelen als ik de kans heb.
Maar om dubbel- (of driedubbel- 😬) aankopen te voorkomen check ik tegenwoordig eerst even m’n inventarislijst: heb al m’n cd’s in een Google Spreadsheet gezet.
Met nu ruim 850 stuks is het niet meer te doen om alles te onthouden.
/f/image/sQrsQyocdlrSeJnYhBNiZ7wp.png?f=fotoalbum_large)
Heel vet! Yabba-Dabba-Dance is erg leuk! Jeugd herinneringen aan.The Eagle schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:14:
Oogst van vanochtend. Niet slecht voor 11,50 totaal
[Afbeelding]
En uiteraard is Turn up the bass helemaal top!
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Discogs is echt geweldigTanuki schreef op zondag 15 maart 2026 @ 11:25:
Wellicht is een discogs collection een optie?Discogs is echt een goudmijn, met megaveel data over alle CD's/tapes/minidiscs/vinyl/whatever. Natuurlijk zal er ooit een ontbreken, maar in de regel staat alles erin. Ik heb daar ook mijn inmiddels 2181 items erin staan. Voornamelijk CD's. Je kunt ook de "value" zien, maar dat moet je natuurlijk er maar voor zien te krijgen.
[Afbeelding]
Ook heerlijk om te kopen als je specifieke presses van CDs wil (bijv. om de bonustracks). Omdat elke versie en repress een eigen entry heeft, kun je dus heel specifiek die ene kopen.
Let wel op dat de waarde enkel kijkt naar verkopen op Discogs. CDs die daar nooit verkocht zijn hebben geen waarde (heb ik er best wat van), en CDs die elders voor minder of meer gaan kunnen de waarde hoger of lager laten uitvallen (Japanse presses kosten bijv. aanzienlijk minder dan de Discogs prijzen als je ze bij een recordstore in Azië meeneemt).
Hoe dan ook, ik ben ook Discogs fan. Kan het erg aanraden. Ook heerlijk sorteerbaar met eigen folders en goed doorzoekbaar. Ook mooie plek om je wishlist bij te houden
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
En van je discogs link staan er ook vier te koop. Waaronder een in Frankrijk, dat geeft hoop
Maar draai Money for Nothing zelf aub alleen van Brothers In ArmsThe Eagle schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:14:
Oogst van vanochtend. Niet slecht voor 11,50 totaal
[Afbeelding]
Marcel Br schreef op maandag 16 maart 2026 @ 15:48:
[...]
Maar draai Money for Nothing zelf aub alleen van Brothers In Arms
:strip_exif()/f/image/S3yM2tKdHnbhWgpjfSXh8LSH.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dit ook ok?
En ja, ik heb de apparatuur om dat ook in discrete multichannel te draaien
[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 16-03-2026 22:39 ]
Die verzamelaar is ook prima gemastered gelukkig. Vooral de live-uitvoeringen van Telegraph Road en Private Investigations (beiden al eerder gereleased op Alchemy btw) klinken fantastisch.Marcel Br schreef op maandag 16 maart 2026 @ 15:48:
[...]
Maar draai Money for Nothing zelf aub alleen van Brothers In Arms
Het gaat niet om de mastering, het gaat om de verminking van de tekst.Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 08:10:
[...]
Die verzamelaar is ook prima gemastered gelukkig. Vooral de live-uitvoeringen van Telegraph Road en Private Investigations (beiden al eerder gereleased op Alchemy btw) klinken fantastisch.
De speler op zich is niets mis mee lijkt het, want alle andere cd’s gaan 100% goed.
Is dit het risico van het verzamelaarsvak of moet ik op zoek naar een nieuwe cd speler / transport.
Zou het ook kunnen dat de foutcorrectie van een late 90’s speler minder goed is dan tegenwoordig?
En om welke cd speler gaat het?
Overigens eenvoudig uit te sluiten: testen in een andere speler
Het is een Sony CDP-XE300.The Eagle schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 23:47:
@maDDog83 kan de mate van reflectie zijn, niet iedere fysieke disk is even goed.
En om welke cd speler gaat het?
Overigens eenvoudig uit te sluiten: testen in een andere speler
Testen ga ik nog even doen in de auto, bedenk me dat dat ouwe barrel van mij nog een cd speler aan boord heeft
En anders trek je even een andere van MP af. Kan de Pioneer PD-Sxxx aanbevelen. Die vreten vrijwel alles en hebben door het stable platter mechanisme een hele stabiele loop. Cd gaat er op zijn kop in, ligt op een draaischijfmaDDog83 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 00:27:
[...]
Het is een Sony CDP-XE300.
Testen ga ik nog even doen in de auto, bedenk me dat dat ouwe barrel van mij nog een cd speler aan boord heeft
Ik denk dat het aan de speler ligt. Laser die door z’n leeftijd moeite heeft met focus. Daar ga je op sommige schijven inderdaad meer last van krijgen dan op andere.maDDog83 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 23:21:
Ik heb zo af en toe een cd, soms met zichtbare krasjes, maar soms ook een gloedjenieuwe cd, waarbij een track skipt.
De speler op zich is niets mis mee lijkt het, want alle andere cd’s gaan 100% goed.
Is dit het risico van het verzamelaarsvak of moet ik op zoek naar een nieuwe cd speler / transport.
Nee. Ik zie geen reden om te denken dat hedendaagse CD spelers beter zijn dan die van vroeger. Integendeel. De D/A converters zijn misschien beter geworden maar mechanisch is het spul achteruit gegaan.Zou het ook kunnen dat de foutcorrectie van een late 90’s speler minder goed is dan tegenwoordig?
Ik ben er altijd sceptisch over geweest. Geen enkele fabrikant heeft het idee overgenomen, terwijl het me nauwelijks patenteerbaar lijkt, en Pioneer is er zelf ook weer mee gestopt. Daardoor ben ik geneigd om het stable platter gebeuren als een gimmick te zien.The Eagle schreef op zondag 29 maart 2026 @ 14:45:
[...]
Die vreten vrijwel alles en hebben door het stable platter mechanisme een hele stabiele loop.
[ Voor 5% gewijzigd door pporrio op 29-03-2026 15:24 ]
Ik zit nu toch hard te denken om een nieuwe Denon DCD-3000NE te kopen. Of raden jullie toch aan op MP te kijken tot een budget van 300€ ?
Wil je per se een sacd-speler, of is alleen cd's ook goed?
Tweedehands cd-spelers vind ik altijd tricky. Vaak hebben de lasers/loopwerken al aardig wat uurtjes gedraaid. Die zou ik alleen kopen als het loopwerk/laser eenvoudig/goedkoop te verkrijgen en te vervangen is. Of beter nog, dit al aantoonbaar (factuur) is gebeurd.
Ik heb zelf meerdere nieuwe cd- en dvd/sacd-spelers gehad van o.a. Denon en Music Hall waarvan het loopwerk maar kort mee ging. O.a. DVD-2200, DVD-2900, CD25.
Anders zou ik eerder kijken voor een nieuwe Marantz CD6007 als je gewoon een goede 'budget' cd-speler wilt hebben.
[ Voor 47% gewijzigd door pporrio op 29-03-2026 17:35 ]
Excuus, ik heb het verkeerde typenummer gecopy-paste… ik bedoelde de bescheiden geprijsde DCD-600NE van 360 euro.pporrio schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:14:
@maDDog83 ik vind €2.599 of €300 wel een wereld van verschil.
Ik zal die marantz ook eens bekijken.
Ondanks dat het zusjes zijn van elkaar en veel techniek delen, komt de Marantz klankmatig net wat beter uit de verf.
[ Voor 33% gewijzigd door pporrio op 29-03-2026 17:49 ]
En dan heb je nog de NAD 538, maar ik heb vroeger een NAD c521 gehad en die was behoorlijk traag met inlezen en opstarten kan ik me herinneren.pporrio schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:43:
@maDDog83 Hahaha, dat is inderdaad wel een verschil!Als de keuze tussen een Denon DCD-600NE of de Marantz CD6007 gaat, zou ik de Marantz nemen.
Ondanks dat het zusjes zijn van elkaar en veel techniek delen, komt de Marantz klankmatig net wat beter uit de verf.
Hier zat ik een paar jaar geleden ook mee. Kende eigenlijk geen goede nieuwe cd spelers, behalve een top loader die ik op een audioshow heb beluisterd, de reference transport van JK acoustics. Hierin worden nog Philips loopwerkjes ingebouwd. Hij was niet goedkoop en bovendien moet je er ook nog een externe dac aan koppelen. Vanwege de sound en het ontbreken van alternatieven die ook maar in de buurt komen, hier voor gegaan. Super content mee en dit was de investering echt waard.downtime schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:14:
[...]
Nee. Ik zie geen reden om te denken dat hedendaagse CD spelers beter zijn dan die van vroeger. Integendeel. De D/A converters zijn misschien beter geworden maar mechanisch is het spul achteruit gegaan.
Is ook mijn eerste mini-CD. Ik vind het wel een cute dingetje
Excuus voor de slechte foto, ik moest het gordijn grotendeels dicht doen om de ergste weerkaatsingen tegen te houden en dat doet de fotokwaliteit niet goed. Zeker niet als je ff snel bezig bent omdat je de CDs wil gaan rippen, documenteren, en in de kast zetten
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
[ Voor 4% gewijzigd door D_V op 12-05-2026 02:44 ]
Met zo'n collectie, toch een muziekliefhebber zou je zeggen, begrijp ik niet dat je niet via Marktplaats probeert te verkopen. Maar goed voor jou, zitten paar mooie tussen!D_V schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 02:43:
Altijd leuk als iemand een flinke collectie dumpt bij de kringloop.![]()
[Afbeelding]
Nice! (AFI, Block PartyD_V schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 02:43:
Altijd leuk als iemand een flinke collectie dumpt bij de kringloop.
Ben zelf de afgelopen 2 weken in Zuidwest-Engeland geweest, en daar ook weer flink op cd-jacht geweest in de charity shops. Buit: 51 cd's
Ze dumpen daar toch weer andere muziek dan hier. Maar ook daar moet je soms tussen stapels Paul Potts en Susan Boyle naar de pareltjes graven
- The Verve - Urban Hyms
- The White Stripes - Elephant
- Metallica - S&M
De discman's komen dus ook weer terug
Zet het dan hier op tweakers Vraag en Aanbod maar MP zien ze mij ook niet met CD's; compleet verpest met alle gekopuieerde troep.Canis Lupus schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 08:44:
[...]
Met zo'n collectie, toch een muziekliefhebber zou je zeggen, begrijp ik niet dat je niet via Marktplaats probeert te verkopen. Maar goed voor jou, zitten paar mooie tussen!
Of op Discogs, kun je meteen zien welke press het is enzoMarcel Br schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 14:42:
[...]
Zet het dan hier op tweakers Vraag en Aanbod maar MP zien ze mij ook niet met CD's; compleet verpest met alle gekopuieerde troep.
Blijft leuk als je vinyl prijzen gewend bent om mooie titels op cd op te pikken voor een paar euro/stuk (meeste via marktplaats, een paar via Varioworld). Het luistergenot is er niet minder om. Heb sinds een maandje ook een mooie Luxman d-03x cd speler en dat maakt ook wel een verschil.
Pioneer was vroeger ook een van de topmerken imho. Oerdegelijk en waar voor je geld.The Eagle schreef op zondag 29 maart 2026 @ 14:45:
[...]
En anders trek je even een andere van MP af. Kan de Pioneer PD-Sxxx aanbevelen. Die vreten vrijwel alles en hebben door het stable platter mechanisme een hele stabiele loop. Cd gaat er op zijn kop in, ligt op een draaischijf
Ik gebruik nog een simpele Pioneer DV-444 dvd speler destijds (jaren 0) nieuw gekocht maar in de betere kringloop nog voor 5 a 15 euro te krijgen. Goede kwaliteit, en speelt alles behalve SACD.
Ik heb nog gekeken voor een nieuwe cd speler van bijvoorbeeld NAD omdat die mooi bij mijn stereo versterkertje past, maar ik lees er wisselende ervaringen over (vooral mechanisch / duurzaamheid) en de specs lijken zelfs lager te zijn…
Woonkamer:
:strip_exif()/f/image/EMxsZ2vDim21ZYZM7GEKLLKJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Philips CD834
:strip_exif()/f/image/YVr4vgwwW4fsus6d8gfnQKIo.jpg?f=fotoalbum_large)
Philips CD207
Zolder:
:strip_exif()/f/image/7dV2kH5jUpkfTmJ478XGPWaY.jpg?f=fotoalbum_large)
11 stuks Pioneer, PD-7700 voor cd's
Verder staan er in opslag nog een pioneer PD-5700 en een Onkyo DX-7511. Die laatste is ook wel een redelijke topper .
[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 15-05-2026 19:52 ]
Prachtige spulletjes allemaal. Goede staat ook allemaal als ik het snel zie. Die Pioneers zweer jij dus bij, zijn ze nog regelmatig te vinden tweedehands?The Eagle schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 19:50:
Aantal dingen waar ik nog regelmatig een cd op draai:
Woonkamer:
[Afbeelding]
Philips CD834
[Afbeelding]
Philips CD207
Zolder:
[Afbeelding]
11 stuks Pioneer, PD-7700 voor cd's
Verder staan er in opslag nog een pioneer PD-5700 en een Onkyo DX-7511. Die laatste is ook wel een redelijke topper .
Verder is mijn spul allemaal in prima staat. Zelf ook deels in staat om op te knappen, dat scheelt. Maar allemaal werkend gekocht. Komt wel uit heel NL weg, de amp heb ik 170km enkel voor gereden.
[ Voor 54% gewijzigd door The Eagle op 15-05-2026 22:34 ]
Ik heb begrepen dat veel mankementen inderdaad goed zelf te verhelpen zijn. Denk dat lensonderhoud en rubber bandjes van het loopwerk sowieso altijd wel te doen is. Alleen elco’s vervangen vind ik een interessante, wanneer of op welke leeftijd doe je dat of is dat alleen bij high end segment lonend?The Eagle schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 22:31:
Ik zweer er niet bij maar zijn prima spelers. En goed tweedehands te vinden idd
Verder is mijn spul allemaal in prima staat. Zelf ook deels in staat om op te knappen, dat scheelt. Maar allemaal werkend gekocht. Komt wel uit heel NL weg, de amp heb ik 170km enkel voor gereden.
170 km rijden voor iets dat je niet kunt laten schieten zou ik ook wel doen ja 😃
De Pioneer A701R die ik heb is een speciaal beestje en niet heel veel verkocht in NL. Beest van een amp, en zwaarste model van destijds met remote. Was het me wel waard
Nog even met (niet helemaal volledige) fotoreportageSebas1979 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 10:43:
[...]
Nice! (AFI, Block Party)
Ben zelf de afgelopen 2 weken in Zuidwest-Engeland geweest, en daar ook weer flink op cd-jacht geweest in de charity shops. Buit: 51 cd's![]()
Ze dumpen daar toch weer andere muziek dan hier. Maar ook daar moet je soms tussen stapels Paul Potts en Susan Boyle naar de pareltjes graven
:strip_exif()/f/image/boKdPSDrNo9TmTU5vN3RFmPM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PIJgU7DRedVr7N8Zmsc0SdWA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0H1b6m1wJtYoX0oesdMNY7Mw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DliWdsSfsybAreYp5tnQt8ZX.jpg?f=fotoalbum_large)
Muziek-quizvraagje: wat is de meest 'foute' artiest die er tussen zit?
Tja, foute artiest is voor iedereen anders toch? Ik ben persoonlijk niet zo'n Adele fan, dus die dan maar. Geweldige zangeres verder.Sebas1979 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 16:18:
[...Muziek-quizvraagje: wat is de meest 'foute' artiest die er tussen zit?
Ik kan jammer genoeg die gok wel makenD_V schreef op maandag 18 mei 2026 @ 17:03:
Mooie verzameling cd's! Goeie muziek! De cd onder John Newman kon ik even niet thuisbrengen maar is volgens mij Antony & the johnsons toch? Bij mijn cd staat de titel wel op de hoes dacht ik.
[...]
Tja, foute artiest is voor iedereen anders toch? Ik ben persoonlijk niet zo'n Adele fan, dus die dan maar. Geweldige zangeres verder.
Wel grappig, heb hier in NL het eerste album van Katzenjammer gescoord laatst
Beide van een band waarvan ik niet echt had verwacht dat albums daar zouden opduiken omdat het voor zover ik weet niet zo'n grote band was.
[ Voor 19% gewijzigd door Touchdomex op 18-05-2026 17:43 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
De (objectief 😛) foutste artiest is idd Lostprophets. Wel lekker album.
En de eerste van Katzenjammer hoop ik ooit ook nog eens ergens tegen het lijf te lopen. Daar zaten volgens mij nog wat enigszins bekende nummers op. De titels op dit album zeiden met niet direct wat.
Asian Dub Foundation – Rafi's Revenge[deluxe reissue/2019]
[ Voor 28% gewijzigd door jori040 op 11-06-2026 20:45 ]
De Ana Moura cd is ook echt top, (kende ik al van een eerder album (en concert ergens in 2008-2010))
De Veekaten cd gekocht om de cover, blijkt behoorlijk goed luisterbaar (beetje jazz/soundscape achtig)
Alleen de cd van Live gaat waarschijnlijk niet blijven, ik heb daar toch niet genoeg gevoel bij.
op de lijst af te spelen staan nu nog: The Police, Souldada & "Sânman & Sikke"
[ Voor 66% gewijzigd door nachtnet op 12-06-2026 17:42 ]
Ik vind Throwing Copper van Live ook heel fijne plaat, misschien wel hun beste album. Heerlijk om af en toe weer eens te luisteren (hoewel ze wel snel in m'n 'te veel van het goede' irritatie-zone terecht komen door Ed zn stemgeluid).Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:50:
Out of TimeWat een dijk van een album is dat! En Kate Pierson (van The B-52's) als gastzangeres op twee nummers is ook heel fijn.
oh, zie net dat eigenaar @nachtnet er niks aan vindt . Ach ja, smaken verschillen.
[ Voor 8% gewijzigd door Sebas1979 op 12-06-2026 16:18 ]
Ze zingt zelfs op 4 nummers mee... maar inderdaad hoort dit album ook in mijn top 5 thuis... was mijn 1e echte 'dure' CD die ik kocht, bij de FRS in een mooie langwerpige kartonnen verpakkingHeroic_Nonsense schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:50:
Out of TimeWat een dijk van een album is dat! En Kate Pierson (van The B-52's) als gastzangeres op twee nummers is ook heel fijn.
Life is what happens while you're busy making other plans
Oh? Ik wist van Me in Honey en natuurlijk Shiny Happy People.... welke andere twee nummers dan? (oprechte vraag.... want misschien luister ik al 35 jaar scheel?frumper schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 16:32:
[...]
Ze zingt zelfs op 4 nummers mee... maar inderdaad hoort dit album ook in mijn top 5 thuis... was mijn 1e echte 'dure' CD die ik kocht, bij de FRS in een mooie langwerpige kartonnen verpakking
Voor mij was het de tweede CD (The White Room van The KLF was de eerste, "Metallica" van Metallica de derde en ja, ik heb een eclectische smaak
:strip_exif()/f/image/iCp8O8CsMVKl9rbv1M09cPc5.jpg?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() |
Het zijn in ieder geval weer mooie covers om te laten zien in de cdkast.
[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 12-06-2026 17:45 ]
Ze is ook te horen op Near wild heaven en op Country feedback. Die laatste niet heel goed te horen, maar ze doet wel mee. Ik kwam er ook pas een paar jaar later achter dat het er 4 waren, ik dacht altijd 3Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 16:59:
[...]
Oh? Ik wist van Me in Honey en natuurlijk Shiny Happy People.... welke andere twee nummers dan? (oprechte vraag.... want misschien luister ik al 35 jaar scheel?)
Voor mij was het de tweede CD (The White Room van The KLF was de eerste, "Metallica" van Metallica de derde en ja, ik heb een eclectische smaak), en had daarvoor alleen wat compilaties op cassette ("Het Beste Uit de Top 40 van 1990" en dat soort meuk, maar nog geen hele albums van artiesten).
Life is what happens while you're busy making other plans
:strip_exif()/f/image/wQzCyj55exr1pCgXSNZJdYzV.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu ben ik wel even klaar.
Edit: achteraf gezien had ik de "making movies - Dire Straits" al in de kast staan (cd & Vinyl) maar die kan ik altijd weer weggeven.
[ Voor 10% gewijzigd door nachtnet op 13-06-2026 18:05 ]
Welnee joh, ik vind het juist leuk om te zien wat iedereen bij de kringloop vindt.nachtnet schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 14:26:
Op het risico als topic spammer gezien te worden ook opbrengst van vanmorgen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/z5hNaqlgLf64UbIrC8jJMaan.jpg?f=user_large)
Meteen een tweetal nieuwe cd koffers gekocht omdat vrouwlief lustig mee verzamelt. 😄
[ Voor 13% gewijzigd door Flozem op 13-06-2026 17:31 ]
-/-/-/-/-/-/-
Inmiddels de stapel van vanmorgen in de cd speler. Het was even schrikken bij de eerste nummers van de Natalie Cole cd. Dat klonk als echte jaren 80 disco en niet de verwachte zachte jazz. Jay-Z en Muse heb ik even weggelegd voor een ander moment, toch net even te druk voor nu.
De kringloop van vanmorgen was echt een aanrader. 2x2 uur per week open, zaterdag 10-12 en dinsdag 19-2100. Ik kreeg nog een vers ingebrachte doos met cd’s in mijn handen gedrukt. Of ik die nog even wilde bekijken? Ik heb ze gelijk maar voor ze in de bakken gesorteerd. Was 90% klassiek, maar wel mooie uitgaven.
Ben weliswaar niet Flozem, maar Porcupine Tree's "Fear of a Blank Planet" en "Deadwing".nachtnet schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 20:26:
@Flozem wat zijn die twee rechter cd’s? Ik vind ze om de hoes mooi.
@nachtnetD_V schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 21:02:
[...]
Ben weliswaar niet Flozem, maar Porcupine Tree's "Fear of a Blank Planet" en "Deadwing".
Deze dus.
[ Voor 4% gewijzigd door Flozem op 13-06-2026 21:45 ]
Porcupine Tree
Heb je nog meer albums van ze?
Als er een keer wat rock of metal tussen staat, zijn de cd's enorm bekrast of zit de verpakking voor vlekken of beschadigingen.
Gewoon vaker gaanMuse schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:35:
Wat een mooie aanwinsten allemaal! Ik kom dit soort parels nooit tegen in de kringloop.
Als er een keer wat rock of metal tussen staat, zijn de cd's enorm bekrast of zit de verpakking voor vlekken of beschadigingen.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Mijn zoon (13) wil graag wat cd's kopen voor zijn eigen verzameling, vandaar dat ik op zoek ben naar goede plekken om tegen een leuk bedrag wat toffe albums te vinden.
Ik ga 1x per week naar een specifieke in de buurt. Daar heb ik de afgelopen weken niets kunnen halen en dinsdag heb ik daar in 1x 5 albums uit de bak gepakt. Onder andere een Doe Maar, Queen en Jimmy Eat World. Gemiddelde prijs is 1 a 2 euro dus ik neem soms ook albums mee die ik niet ken of alleen de band van ken.Muse schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:18:
Ik ben een paar keer bij een kringloop van een wat grotere keten geweest hier in de buurt, maar daar lijkt alleen maar bagger terecht te komen. Marktplaats staat helemaal vol met doorverkopers tegen absurde prijzen.
Mijn zoon (13) wil graag wat cd's kopen voor zijn eigen verzameling, vandaar dat ik op zoek ben naar goede plekken om tegen een leuk bedrag wat toffe albums te vinden.
Het wisselt heel erg en heb mazzel dat deze kringloop daar zit dat ik hem na kantoor nog even snel kan bezoeken.
Ik zou zelf een aantal in de buurt opzoeken en daar langs gaan en globaal kijken hoe het assortiment is.
Mijn ervaring is vaker dat die met meer vrijwilligers en gerund worden door stichtingen met een maatschappelijk doel over het algemeen vaker pareltjes hebben voor niet rare prijzen.
Diegene die altijd wat duurder lijken te zijn dat zijn de handelaren. Niet altijd idioot geprijsd maar weten wel vaker wat ze hebben dus… de prijzen zijn er ook naar.
Deze post heeft een heel hoog ymmv gehalte.
In Zoetermeer zit ook leuke 2e-hands LP/CD winkel: My Cup of Vinyl, en Rotterdam heeft o.a. Plaatboef.
[ Voor 5% gewijzigd door Canis Lupus op 18-06-2026 11:45 ]
Plato heeft ook 2e hands liggen ondertussen. Prijs is ook niet idioot gek voor sommige CD's. Voor sommige dan weer wel maar dat is een deel van het spel.Canis Lupus schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:36:
Ja, het loont de moeite om verschillende kringlopen in de buurt te bezoeken, dan krijg je gelijk beeld waar aanbod goed is. Ik woon in driehoek Delft, Zoetermeer en Rotterdam en daar heb ik inmiddels ook zo mijn favorieten
In Zoetermeer zit ook leuke 2e-hands LP/CD winkel: My Cup of Vinyl
Heb van de week deze binnen gekregen. Nog niet allemaal kunnen luisteren, ook ivm een op en neer gaande migraineaanval. Vanuit een 2e hands record store in Duitsland. Vond dit de 7 ofzo euro verzending wel waard. Stuk voor stuk classics.
:strip_exif()/f/image/FYOr5U6JZ5pF9XUCavjt05fh.jpg?f=fotoalbum_large)
Laatst ook de jaarlijkse Eurovisie CD opgepikt, en wil binnenkort iig ook de nieuwe Madonna nog oppikken. Maar gezien die net uit is zal dat gewoon tegen nieuwprijs zijn. Af en toe moet kunnen.
Nee, maar daar komt zeker verandering in.derKaiser29 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:32:
[...]
Porcupine Tree![]()
![]()
![]()
Heb je nog meer albums van ze?
Check dan ook meteen het solowerk van Steven Wilson
Zelf deze ertussenuit gevist een paar weken geledenpporrio schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 15:29:
Mijn score bij de lokale kringloopwinkel vanmiddag:
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Q8kVKiZC7mSMoQVvlewQExuX.jpg?f=user_large)
Ik vervang bijna alles met slim cases (zonder cover/boekje erin; ziet er in het echt beter uit dan het op de foto's lijkt
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 24-06-2026 04:16 ]
Ben benieuwd wat je met de covers/boekjes doet? Één van de charmes van cd's/lp's verzamelen vind ik ook de "splines" (zijkanten) van de covers/hoesjes als ze in de kast staan, fijnste manier om er doorheen te bladerenapis29 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 04:09:
[...]
Ik vervang bijna alles met slim cases (zonder cover/boekje erin; ziet er in het echt beter uit dan het op de foto's lijkt). Begon een paar jaar terug na een uitverkoop bij de lokale bibliotheek waar de cd's in videotheek stijl doosjes zaten ...
Zijn cd's vanaf de zijkant nog wel herkenbaar?
Ik heb sterk de indruk dat de echte pareltjes (niet alleen CD's/LP's, maar bijv. ook hifi en andere elektronica) bij de kringloopketen 'het goed' al jaren niet meer in de winkel verschijnen, maar ergens tussen inname en winkel "op mysterieuze wijze verdwijnen" om waarschijnlijk daags er op op Marktplaats te verschijnen. Ik liep daar tot een paar jaar geleden nooit met lege handen naar buiten; van vrijwel de hele discographie van Green Day en Dire Straits op CD tot een gamecube game en een squeezebox duet, you name it.Muse schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:18:
Ik ben een paar keer bij een kringloop van een wat grotere keten geweest hier in de buurt, maar daar lijkt alleen maar bagger terecht te komen. Marktplaats staat helemaal vol met doorverkopers tegen absurde prijzen.
Tegenwoordig vindt je er enkel nog met beschimmelde levensmiddelen gevulde weck glazen
Herkenbaar. Vorige week voor mijn dochter wat albums van Anouk in goede staat weten te vinden, maar verder was het weer bagger. Dochter blij, zoon iets minder.dddddaaf schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:47:
[...]
Ik heb sterk de indruk dat de echte pareltjes (niet alleen CD's/LP's, maar bijv. ook hifi en andere elektronica) bij de kringloopketen 'het goed' al jaren niet meer in de winkel verschijnen, maar ergens tussen inname en winkel "op mysterieuze wijze verdwijnen" om waarschijnlijk daags er op op Marktplaats te verschijnen. Ik liep daar tot een paar jaar geleden nooit met lege handen naar buiten; van vrijwel de hele discographie van Green Day en Dire Straits op CD tot een gamecube game en een squeezebox duet, you name it.
Tegenwoordig vindt je er enkel nog met beschimmelde levensmiddelen gevulde weck glazenen dezelfde onverkoopbare meuk op LP en CD als in alle andere kringlopen.
Nu maar verder zoeken naar wat andere opties in de buurt.
Luidsprekers hebben ze ook: van die modellen die bij minisetjes en el-cheapo surroundsetjes werden geleverd.
Die inlay zaten er sowieso al niet meer bij bij de bibliotheek haul (50+ cd's) dus dan had ik die allemaal zelf opnieuw moeten maken. De boekjes wel overigens en die bewaar ik voorlopig gewoon apart in een doos) ...; dit is ook meer voor het tweedehands spul overigens die slim case vervanging.Canis Lupus schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 08:45:
[...]
Ben benieuwd wat je met de covers/boekjes doet? Één van de charmes van cd's/lp's verzamelen vind ik ook de "splines" (zijkanten) van de covers/hoesjes als ze in de kast staan, fijnste manier om er doorheen te bladeren
Zijn cd's vanaf de zijkant nog wel herkenbaar?
Het idee is meer om ze zo uit te stallen en dan gewoon op alfabet gesorteerd (net als in de gemiddelde winkel dus) en dan kun je er doorheen flippen (bij één kringloop die ze verticaal uitgestald heeft met de spline zichtbaar krijg je al kramp in je nek van het 'doorbladeren'
(plaatje van internet geplukt)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8QnPZV5WDq4cwmvd7OMtXShA.jpg?f=user_large)
Helpt ook mee dat ik regelmatig een 10-pak slim cases voor een euro tegenkom en maar een enkele keer iets aparts zoals (niet dat ik ze zo ga laten):
:strip_exif()/f/image/Uezs8Xb205Vi0Hiej5v3ztr6.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is blijkbaar vintage Ikea, hier heb ik er ook nog vier van (voor iirc misschien €0.50 per stuk) https://www.etsy.com/list...nk-cd-rack-cd-stand-1980s? (de goedkoopste die ik daar tegenkom vraagt er €25 voor
[ Voor 35% gewijzigd door apis29 op 24-06-2026 23:39 ]
:strip_exif()/f/image/vDv3gUWtq7FND5OtSQnA4hOW.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuke ook de Pink Floyd - Pulse, met knipperende LED 😅
[ Voor 5% gewijzigd door Canis Lupus op 25-06-2026 07:17 ]
Ik heb m'n cd's in papieren sleeves met tenminste het frontje en iets waar de tracklist op staat in een ladekast gestopt. Absoluut geen ruimte om ze als display uit te stallen.
oh zo herkenbaar, van die micro/mini-set boxjes uit de 90's zonder main unit. Maar erger van al dat spul vind ik dat het er gewoon afgeragt uitziet, hoeken kapot, zijkanten geschaaft. gewoon afval. En dan is de prijs ook nog eens veel te hoog.Heroic_Nonsense schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:22:
Bij Het Goed hier bestaat de hifi-“afdeling” uit een stellingkast met een paar DVD-spelers, een minisetje en een diaprojector (!).
Luidsprekers hebben ze ook: van die modellen die bij minisetjes en el-cheapo surroundsetjes werden geleverd.
Ik had laatst bij een kofferbakverkoop een leuke catch, 3 pakken á 10 stuks lege jewel cases voor € 2,50. Daar kan ik mooi versleten hoesjes mee vervangen.
Stukje culturele opvoedingSebas1979 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:22:
Altijd gezellig, zo'n brandende monnik aan de muur(wel een ontzettend goed album).
Van het weekend Tom Morello op Pinkpop gezien, supergoed, met ook wat RATM materiaal
Ik kan je bevestigen dat dit opkoopmodel heel normaal is geworden de laatste paar jaar. Handige ondernemers met een webshoppie (soms zelfs met een fysieke platenzaak erbij) schakelen ouwe baasjes in die als vrijwilliger bij de kringloop werken om de krenten uit de pap te vissen en die kopen ze dan voor een habbekrats en verkopen het weer door voor 3 voudige. Ken zelfs voorbeelden van vrijwilligers die er zelf een Marktplaats handeltje op na houden. Cut out the middle man! Ze krijgen ook nog een bosje bloemen en een doos Merci bij de Dag van de vrijwilliger 😭dddddaaf schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:47:
[...]
Ik heb sterk de indruk dat de echte pareltjes (niet alleen CD's/LP's, maar bijv. ook hifi en andere elektronica) bij de kringloopketen 'het goed' al jaren niet meer in de winkel verschijnen, maar ergens tussen inname en winkel "op mysterieuze wijze verdwijnen" om waarschijnlijk daags er op op Marktplaats te verschijnen. Ik liep daar tot een paar jaar geleden nooit met lege handen naar buiten; van vrijwel de hele discographie van Green Day en Dire Straits op CD tot een gamecube game en een squeezebox duet, you name it.
Tegenwoordig vindt je er enkel nog met beschimmelde levensmiddelen gevulde weck glazenen dezelfde onverkoopbare meuk op LP en CD als in alle andere kringlopen.
Je ziet de prijzen van gebruikte CD’s ook oplopen laatste tijd. Het is duidelijk dat de vraag aan het toenemen is, dus ja, dan komt de Hollandse koopmansgeest snel boven.
[ Voor 5% gewijzigd door Morales79 op 26-06-2026 09:03 ]
:strip_exif()/f/image/ALDq6BqeL7CCTGIZW0E9Xplz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OhlBPe8z1mFdqVs1N4vhA7dt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NTpyvLEbDNVUfW0PkVpe06IN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZQZK6Apc6ld2cxV5A2tGv1vm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MZRHWY9ossKeAfJLxXFpkwFY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NJ8JeJwtTXFb44b8zWXiPcoO.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/NL9RvT4GvVhXpCECydFd8j8u.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z9nCdSfBLxMN9OoNIhV44T88.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VIR699OJKk2JXr6w19wnR44S.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/xWXlQeyfbOMq8DW4ZrMAMuvn.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/VbpGLk1aU0Dh5Tn2RxkMamk9.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/U6VJ2s0BO74E5gSxj0QsFSLZ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/tLsj4DLuLaxBHTJY1AkU3uqv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p8E5GnUMzxSrS9aoO3oChrHh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mfTIvl2SsjTIeUUFrzEqlmLM.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/hNCNq0DLIFwerfLcjXkEAzQR.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/37wxqLCjipB0utb5cPJPwABb.jpg?f=fotoalbum_tile)