Het Grote Muziek CD Topic

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen


  • Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:07

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Die track (en ook track 19) zijn versies van The Ultimate Seduction en niet van de betreffende (oorspronkelijke) artiest zelf.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl


  • pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:31
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 07:59:
Die track (en ook track 19) zijn versies van The Ultimate Seduction en niet van de betreffende (oorspronkelijke) artiest zelf.
Dat zie ik inderdaad, maar voor Track 3 is de versie van Felix - Don't You Want Me gebruikt voor de mix. Dan zou ik verwachten dat de naam van de originele artiest erbij staat, maar dat het een remix is van The Ultimate Seduction.

Mijn platencollectie


  • Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 21:08

Canis Lupus

Vosbot

Ik had House Party II en 4 op cassette :)
Nu beide op CD hier in huis :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL


  • kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-06 16:08
@pporrio Het is geen remix, het is remake, een nagespeelde versie. Sommigen remakes zijn best overtuigend, maar het zijn toch echt niet de originelen. Aangezien ze de rechten niet betaald hebben aan het label van Felix, mag z'n naam ook niet op de cover.

  • Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:07

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

pporrio schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 08:55:
[...]

Dat zie ik inderdaad, maar voor Track 3 is de versie van Felix - Don't You Want Me gebruikt voor de mix. Dan zou ik verwachten dat de naam van de originele artiest erbij staat, maar dat het een remix is van The Ultimate Seduction.
Nee, de tracks zijn nagespeeld. Goed gelukt, dat wel, maar niet gesampled.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl


  • The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat * staat dus kennelijk voor my ass :+

Was me ook al opgevallen, maar dat verklaart. Dit is van Arcade, die zijn er destijds mee begonnen met synthesizer greatest. Als moetje omdat bepaalde artiesten niet samen op 1 cd wilden. Dus speelde Er Starink de hele boel opnieuw in, problem solved. Maar dat principe kun je natuurlijk prima elders toepassen, qed.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)


  • Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:07

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

The Eagle schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 19:51:
Dat * staat dus kennelijk voor my ass :+

Was me ook al opgevallen, maar dat verklaart. Dit is van Arcade, die zijn er destijds mee begonnen met synthesizer greatest. Als moetje omdat bepaalde artiesten niet samen op 1 cd wilden. Dus speelde Er Starink de hele boel opnieuw in, problem solved. Maar dat principe kun je natuurlijk prima elders toepassen, qed.
Edje kon het gelukkig wel, dat scheelt. Zijn versies van sommige tracks zijn IMHO beter dan het origineel.

Die mensen die niet samen op een CD wilden, schijnen Jarre en Vangelis te zijn geweest overigens. Hoewel dat bij mijn weten niet officieel is bevestigd en mogelijk dus een urban myth is.

Ik vond het wel storend dat de originele artiesten niet genoemd werden (alleen de componisten staan bij de tracks vermeld). Het heeft me 30 jaar gekost om erachter te komen van wie de originele uitvoering van "The Force" op die Synthesizer Greatest 3 is*.

Bob Russell (alias Russel B.) was er ook zo eentje. Die man heeft begin jaren 90 weet-ik-hoeveel CD's met synth covers volgespeeld, voor diverse platenlabels. Kwaliteit is hier overigens ook helemaal prima - zijn versie van Theme from Antarctica vind ik persoonlijk mooier dan de versie van Vangelis.


*dat blijkt een obscuur Frans plaatje uit 1977 te zijn, van een soort-van-voorouders van Daft Punk. Leden en componisten zijn Fabrice Guitad en Yves Hayat. Zie hier: YouTube: The Droids - The Force

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl


  • Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-06 17:27
Is toch niets nieuws?
In de jaren 60 en misschien daarvoor al werden alle hits als nagespeeld en goedkoop op verzamelaars uitgebracht.
Ik meende dat Elton John hiermee begonnen is (als in zijn eerste baantje) maar dat kan een urban myth zijn.

  • kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-06 16:08
Die Mecado CD's in de jaren 90 maakten het helemaal bont. Daar was meestal een kwart tot de helft nagespeeld. Gebruik makend van de ontwetendheid van de gemiddelde mens over artiesten, met namen als Raft Funk en The Funclub en zo. En nog slechte kwaliteit ook. Heb er nog een paar van liggen, maar na een tijdje was ik het wel zat en heb ze nooit meer gekocht. Mecado is ook weer net zo hard verdwenen als dat het opkwam, en daarna was het ook over met de covers. Ze moesten toch wat, ze hadden zware concurrentie in de vorm van illegale CD's, waar wél altijd de originelen op stonden, en nog eens goedkoper waren ook.

  • Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kFQYsEswmctO7s-GlJZPGkCypLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ZYwtUJARSfw0NhIyUHs1sTq.jpg?f=fotoalbum_large

De buit van vandaag: 4x Bowie (tot mijn schaamte is dat nog een beetje een zwart gat in mn muziekkennis), The Clash, en een cd van Ours - waar ik nog nog nooit van gehoord had dus kon t wel eens interessant zijn :+

Iets duurder dan normaal bij kringloopwinkels: 21 euro betaald voor deze 6 cd's. Ach ja, dit specifieke adresje heeft een goede curator die trouwhartig alle Marco Borsato en Celine Dion-meuk uit de voorraad houdt. Dat mag ook wat kosten :P

I like my men like I like my coffee


  • Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:56
Sinds december 2025 weer een CD Speler in huis gehaald.
In combinatie met mijn Marantz 70s Stereo Receiver staat er nu een Marantz CD6007 (beide in Silver/Goud uitvoering).

En natuurlijk mijn eerste echte cd aankopen achter de rug......en ooooh......elke avond ben ik wel aan het luisteren. Heerlijk - een cd luisteren ipv 'hap snap' nummers luisteren via Apple Music.

Intern is de afspraak - 'goedkope cd's' - mede door mijn 'verslavings gevoeligheid'... ;)
(budget van max 20 euro per maand)

Mijn aankopen sinds december;

Enigma - MCMXC a.D. The Limited Edition - 3 euro
Moby - Play - 4 euro
UB40 - Presents Arms - 5 euro
UB40 - Signing Off - 6 euro

Madrugada - Industrial Silence - 12,99 euro (nieuw)
Massice Attack - Mezzanine - 9,99 euro (nieuw)
the National - High Violet - 6,99 euro - moet nog binnenkomen

Verlanglijstje; Mark Lanegan - Blues Funeral + Madrugada - Chimes at Midnight

  • Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 21:08

Canis Lupus

Vosbot

@Hen3s Gefeliciteerd en welkom 😋
Ik zou ook zeker de lokale kringloop proberen, daar staan vaak mooie exemplaren tussen, meestal voor tussen 1 en 2 euro per stuk!

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL


  • The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Oogst van vanochtend. Niet slecht voor 11,50 totaal :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AWsFhsuGWJ1Buz6G6wRehlwLYQE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D6n6smyTLwBogmcGoCHCtRaE.jpg?f=fotoalbum_large

Met name Money for Nothing en de Technotronic remixes heel blij mee.
Madonna had ik al, maar dat was een kopie (meen ik), nu origineel. Kan ook zijn dat ik hem al een keer origineel had meegenomen, maar voor die ene hele euro doe ik niet moeilijk :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)


  • Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:51
The Eagle schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:14:
Madonna had ik al, maar dat was een kopie (meen ik), nu origineel. Kan ook zijn dat ik hem al een keer origineel had meegenomen, maar voor die ene hele euro doe ik niet moeilijk :+
Ik vervang gebrande kopietjes ook voor originelen als ik de kans heb.
Maar om dubbel- (of driedubbel- 😬) aankopen te voorkomen check ik tegenwoordig eerst even m’n inventarislijst: heb al m’n cd’s in een Google Spreadsheet gezet.
Met nu ruim 850 stuks is het niet meer te doen om alles te onthouden.

I like my men like I like my coffee


  • Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Sebas1979 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 10:22:
[...]

Ik vervang gebrande kopietjes ook voor originelen als ik de kans heb.
Maar om dubbel- (of driedubbel- 😬) aankopen te voorkomen check ik tegenwoordig eerst even m’n inventarislijst: heb al m’n cd’s in een Google Spreadsheet gezet.
Met nu ruim 850 stuks is het niet meer te doen om alles te onthouden.
Wellicht is een discogs collection een optie? :) Discogs is echt een goudmijn, met megaveel data over alle CD's/tapes/minidiscs/vinyl/whatever. Natuurlijk zal er ooit een ontbreken, maar in de regel staat alles erin. Ik heb daar ook mijn inmiddels 2181 items erin staan. Voornamelijk CD's. Je kunt ook de "value" zien, maar dat moet je natuurlijk er maar voor zien te krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/alYz7pk7ZtOUGYXEuzSpal5pEpY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sQrsQyocdlrSeJnYhBNiZ7wp.png?f=fotoalbum_large
The Eagle schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:14:
Oogst van vanochtend. Niet slecht voor 11,50 totaal :)

[Afbeelding]

Met name Money for Nothing en de Technotronic remixes heel blij mee.
Madonna had ik al, maar dat was een kopie (meen ik), nu origineel. Kan ook zijn dat ik hem al een keer origineel had meegenomen, maar voor die ene hele euro doe ik niet moeilijk :+
Heel vet! Yabba-Dabba-Dance is erg leuk! Jeugd herinneringen aan. :D Ik heb ze allemaal compleet op 1 na: Er is 1 variant, namelijk deze, uitgebracht in Frankrijk, die ik nog zoek. :D Erg leuke serie met echt de hits van toen.

En uiteraard is Turn up the bass helemaal top! :D

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?


  • Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Tanuki schreef op zondag 15 maart 2026 @ 11:25:
Wellicht is een discogs collection een optie? :) Discogs is echt een goudmijn, met megaveel data over alle CD's/tapes/minidiscs/vinyl/whatever. Natuurlijk zal er ooit een ontbreken, maar in de regel staat alles erin. Ik heb daar ook mijn inmiddels 2181 items erin staan. Voornamelijk CD's. Je kunt ook de "value" zien, maar dat moet je natuurlijk er maar voor zien te krijgen.
[Afbeelding]
Discogs is echt geweldig :D . Mijn inmiddels meer dan 600 CDs tellende collectie staat daar ook in. Maar dat alles daar te vinden is? Ik heb best vaak zelf wat toe moeten voegen. Maar dat kan gelukkig ook best simpel.

Ook heerlijk om te kopen als je specifieke presses van CDs wil (bijv. om de bonustracks). Omdat elke versie en repress een eigen entry heeft, kun je dus heel specifiek die ene kopen.

Let wel op dat de waarde enkel kijkt naar verkopen op Discogs. CDs die daar nooit verkocht zijn hebben geen waarde (heb ik er best wat van), en CDs die elders voor minder of meer gaan kunnen de waarde hoger of lager laten uitvallen (Japanse presses kosten bijv. aanzienlijk minder dan de Discogs prijzen als je ze bij een recordstore in Azië meeneemt).

Hoe dan ook, ik ben ook Discogs fan. Kan het erg aanraden. Ook heerlijk sorteerbaar met eigen folders en goed doorzoekbaar. Ook mooie plek om je wishlist bij te houden :) .

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.


  • The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Tanuki kan je adviseren Vinted in de gaten te houden. Hoop Franse verkopers daarzo :)
En van je discogs link staan er ook vier te koop. Waaronder een in Frankrijk, dat geeft hoop :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)


  • Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-06 17:27
The Eagle schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:14:
Oogst van vanochtend. Niet slecht voor 11,50 totaal :)

[Afbeelding]

Met name Money for Nothing en de Technotronic remixes heel blij mee.
Madonna had ik al, maar dat was een kopie (meen ik), nu origineel. Kan ook zijn dat ik hem al een keer origineel had meegenomen, maar voor die ene hele euro doe ik niet moeilijk :+
Maar draai Money for Nothing zelf aub alleen van Brothers In Arms :)

  • The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Marcel Br schreef op maandag 16 maart 2026 @ 15:48:
[...]

Maar draai Money for Nothing zelf aub alleen van Brothers In Arms :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SOAEUM1JxJMH4_MHE8IDyWLDPcg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S3yM2tKdHnbhWgpjfSXh8LSH.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit ook ok? ;)
En ja, ik heb de apparatuur om dat ook in discrete multichannel te draaien

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 16-03-2026 22:39 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)


  • Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:07

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Marcel Br schreef op maandag 16 maart 2026 @ 15:48:
[...]

Maar draai Money for Nothing zelf aub alleen van Brothers In Arms :)
Die verzamelaar is ook prima gemastered gelukkig. Vooral de live-uitvoeringen van Telegraph Road en Private Investigations (beiden al eerder gereleased op Alchemy btw) klinken fantastisch.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl


  • HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:31
SACD ah good ol times, heb zelf ook de nodige apparatuur en een aantal mooie SACD's jammer dat dat formaat nooit echt doorgebroken is, maar eerlijk is eerlijk Abraxas draait mooier vanaf LP Analoog for the win.....

  • Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-06 17:27
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 08:10:
[...]

Die verzamelaar is ook prima gemastered gelukkig. Vooral de live-uitvoeringen van Telegraph Road en Private Investigations (beiden al eerder gereleased op Alchemy btw) klinken fantastisch.
Het gaat niet om de mastering, het gaat om de verminking van de tekst.

  • maDDog83
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-06 09:10
Ik heb ook weer wat weten te scoren vandaag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kR3LfS3CbK9u_gNNMowQDW21Uiw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ALDq6BqeL7CCTGIZW0E9Xplz.jpg?f=fotoalbum_large

  • Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jF_P5vM_NcW7lEPKQh68VMXUQ1M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OhlBPe8z1mFdqVs1N4vhA7dt.jpg?f=fotoalbum_large

Saturday, walk in circles day.

Mijn oogst van vandaag.

I like my men like I like my coffee


  • maDDog83
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-06 09:10
Ik heb zo af en toe een cd, soms met zichtbare krasjes, maar soms ook een gloedjenieuwe cd, waarbij een track skipt.
De speler op zich is niets mis mee lijkt het, want alle andere cd’s gaan 100% goed.
Is dit het risico van het verzamelaarsvak of moet ik op zoek naar een nieuwe cd speler / transport.
Zou het ook kunnen dat de foutcorrectie van een late 90’s speler minder goed is dan tegenwoordig?

  • The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@maDDog83 kan de mate van reflectie zijn, niet iedere fysieke disk is even goed.
En om welke cd speler gaat het?

Overigens eenvoudig uit te sluiten: testen in een andere speler :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)


  • maDDog83
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-06 09:10
The Eagle schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 23:47:
@maDDog83 kan de mate van reflectie zijn, niet iedere fysieke disk is even goed.
En om welke cd speler gaat het?

Overigens eenvoudig uit te sluiten: testen in een andere speler :)
Het is een Sony CDP-XE300.
Testen ga ik nog even doen in de auto, bedenk me dat dat ouwe barrel van mij nog een cd speler aan boord heeft :)

  • The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

maDDog83 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 00:27:
[...]


Het is een Sony CDP-XE300.
Testen ga ik nog even doen in de auto, bedenk me dat dat ouwe barrel van mij nog een cd speler aan boord heeft :)
En anders trek je even een andere van MP af. Kan de Pioneer PD-Sxxx aanbevelen. Die vreten vrijwel alles en hebben door het stable platter mechanisme een hele stabiele loop. Cd gaat er op zijn kop in, ligt op een draaischijf :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)


  • downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

maDDog83 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 23:21:

Ik heb zo af en toe een cd, soms met zichtbare krasjes, maar soms ook een gloedjenieuwe cd, waarbij een track skipt.
De speler op zich is niets mis mee lijkt het, want alle andere cd’s gaan 100% goed.
Is dit het risico van het verzamelaarsvak of moet ik op zoek naar een nieuwe cd speler / transport.
Ik denk dat het aan de speler ligt. Laser die door z’n leeftijd moeite heeft met focus. Daar ga je op sommige schijven inderdaad meer last van krijgen dan op andere.
Zou het ook kunnen dat de foutcorrectie van een late 90’s speler minder goed is dan tegenwoordig?
Nee. Ik zie geen reden om te denken dat hedendaagse CD spelers beter zijn dan die van vroeger. Integendeel. De D/A converters zijn misschien beter geworden maar mechanisch is het spul achteruit gegaan.

  • downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

The Eagle schreef op zondag 29 maart 2026 @ 14:45:
[...]

Die vreten vrijwel alles en hebben door het stable platter mechanisme een hele stabiele loop.
Ik ben er altijd sceptisch over geweest. Geen enkele fabrikant heeft het idee overgenomen, terwijl het me nauwelijks patenteerbaar lijkt, en Pioneer is er zelf ook weer mee gestopt. Daardoor ben ik geneigd om het stable platter gebeuren als een gimmick te zien.

  • pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:31
Tja, mijn AVM CS2.2 beneden heeft een kostbaar loopwerk van Teac. Mijn 90's Sony Discman kostte vele malen minder en werkt nog steeds. 3x raden welke nog nooit een schijfje heeft geweigerd. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door pporrio op 29-03-2026 15:24 ]

Mijn platencollectie


  • maDDog83
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-06 09:10
Helaas, het is de Sony die toch niet helemaal on-point meer is. En ik was er nog zo mee in mijn nopjes en had er nog voor 30 euro een originele afstandsbediening voor gekocht.

Ik zit nu toch hard te denken om een nieuwe Denon DCD-3000NE te kopen. Of raden jullie toch aan op MP te kijken tot een budget van 300€ ?

  • pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:31
@maDDog83 ik vind €2.599 of €300 wel een wereld van verschil. Kun je eigenlijk niet met elkaar vergelijken. De eerste is een referentie (sa)cd-speler. Die koop je niet voor €300 tweedehands op Marktplaats. Dan ben je aanzienlijk meer kwijt.

Wil je per se een sacd-speler, of is alleen cd's ook goed?

Tweedehands cd-spelers vind ik altijd tricky. Vaak hebben de lasers/loopwerken al aardig wat uurtjes gedraaid. Die zou ik alleen kopen als het loopwerk/laser eenvoudig/goedkoop te verkrijgen en te vervangen is. Of beter nog, dit al aantoonbaar (factuur) is gebeurd.

Ik heb zelf meerdere nieuwe cd- en dvd/sacd-spelers gehad van o.a. Denon en Music Hall waarvan het loopwerk maar kort mee ging. O.a. DVD-2200, DVD-2900, CD25.

Anders zou ik eerder kijken voor een nieuwe Marantz CD6007 als je gewoon een goede 'budget' cd-speler wilt hebben.

[ Voor 47% gewijzigd door pporrio op 29-03-2026 17:35 ]

Mijn platencollectie


  • maDDog83
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-06 09:10
pporrio schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:14:
@maDDog83 ik vind €2.599 of €300 wel een wereld van verschil.
Excuus, ik heb het verkeerde typenummer gecopy-paste… ik bedoelde de bescheiden geprijsde DCD-600NE van 360 euro.

Ik zal die marantz ook eens bekijken.

  • pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:31
@maDDog83 Hahaha, dat is inderdaad wel een verschil! ;) Als de keuze tussen een Denon DCD-600NE of de Marantz CD6007 gaat, zou ik de Marantz nemen.

Ondanks dat het zusjes zijn van elkaar en veel techniek delen, komt de Marantz klankmatig net wat beter uit de verf.

[ Voor 33% gewijzigd door pporrio op 29-03-2026 17:49 ]

Mijn platencollectie


  • maDDog83
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-06 09:10
pporrio schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:43:
@maDDog83 Hahaha, dat is inderdaad wel een verschil! ;) Als de keuze tussen een Denon DCD-600NE of de Marantz CD6007 gaat, zou ik de Marantz nemen.

Ondanks dat het zusjes zijn van elkaar en veel techniek delen, komt de Marantz klankmatig net wat beter uit de verf.
En dan heb je nog de NAD 538, maar ik heb vroeger een NAD c521 gehad en die was behoorlijk traag met inlezen en opstarten kan ik me herinneren.

  • maDDog83
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-06 09:10
Ik heb uitstel van executie gekregen, de sony speler speelt de meest uitdagend bekraste cd’s en alle bekende hickup tracks weer als een zonnetje. De oplossing was zeer geavanceerd en menig specialist verzint het niet. Wat het was? ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D1EWTD850-25gkpNupLxAUcWuUc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NTpyvLEbDNVUfW0PkVpe06IN.jpg?f=fotoalbum_large

  • pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:31
Kijk, dat is leuk om te lezen. Hopelijk kun je nog lang van de speler genieten!

Mijn platencollectie


  • aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:49
Mijn nieuwe aanwinsten van gisteren. Vooral come on, come on van Mary Chapin Carpenter ben ik erg blij mee. Haar beste album en voor degene die dit niet kennen, het is vrolijke country op zijn best.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3R82feooeHzZczJrmaht2SbdZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZQZK6Apc6ld2cxV5A2tGv1vm.jpg?f=fotoalbum_large

  • aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:49
downtime schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:14:
[...]

Nee. Ik zie geen reden om te denken dat hedendaagse CD spelers beter zijn dan die van vroeger. Integendeel. De D/A converters zijn misschien beter geworden maar mechanisch is het spul achteruit gegaan.
Hier zat ik een paar jaar geleden ook mee. Kende eigenlijk geen goede nieuwe cd spelers, behalve een top loader die ik op een audioshow heb beluisterd, de reference transport van JK acoustics. Hierin worden nog Philips loopwerkjes ingebouwd. Hij was niet goedkoop en bovendien moet je er ook nog een externe dac aan koppelen. Vanwege de sound en het ontbreken van alternatieven die ook maar in de buurt komen, hier voor gegaan. Super content mee en dit was de investering echt waard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DjPSGQl0rYOn9xr4D52LiDLfW7U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zQMN6sDIQZynwleAHgWELpmU.jpg?f=user_large

  • Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 21:08

Canis Lupus

Vosbot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q72LhLAO8CqpBMfuVwxkoVCdBHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MZRHWY9ossKeAfJLxXFpkwFY.jpg?f=fotoalbum_largeSelectie van recente aanwinsten, combinatie van kringlopen en Discogs bestelling. Lekker eclectisch 😊

Leuke van kringlopen dat je soms ook dingen tegenkomt waar je niet naar op zoek was (Ray Cokes, ELO, McSolaar, Miles Davis&Quincy Jones, en Buena Vista DVD)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL


  • Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Leeft dit topic nog een beetje? Heb zojuist een leuk pakje binnen gekregen. Japanse record store met een Europees magazijn, die de afgelopen tijd van Frankrijk naar Nederland is verhuist. En dat levert een hoop goedkope CDs op die normaal redelijk lastig te vinden zijn in Nederland.

Is ook mijn eerste mini-CD. Ik vind het wel een cute dingetje _O- .

Excuus voor de slechte foto, ik moest het gordijn grotendeels dicht doen om de ergste weerkaatsingen tegen te houden en dat doet de fotokwaliteit niet goed. Zeker niet als je ff snel bezig bent omdat je de CDs wil gaan rippen, documenteren, en in de kast zetten :+ .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HWJ00N9u50Zhj2SLAvl_lGyTkt8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DhjaA8KICfXPcIpZkupoVsN6.jpg?f=fotoalbum_large

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.


  • D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 14:22

D_V

Altijd leuk als iemand een flinke collectie dumpt bij de kringloop. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dwzvbf29/hjtjfgszdf.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door D_V op 12-05-2026 02:44 ]


  • Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 21:08

Canis Lupus

Vosbot

D_V schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 02:43:
Altijd leuk als iemand een flinke collectie dumpt bij de kringloop. _/-\o_
[Afbeelding]
Met zo'n collectie, toch een muziekliefhebber zou je zeggen, begrijp ik niet dat je niet via Marktplaats probeert te verkopen. Maar goed voor jou, zitten paar mooie tussen! :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL


  • Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:51
D_V schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 02:43:
Altijd leuk als iemand een flinke collectie dumpt bij de kringloop. _/-\o_
Nice! (AFI, Block Party O+ )

Ben zelf de afgelopen 2 weken in Zuidwest-Engeland geweest, en daar ook weer flink op cd-jacht geweest in de charity shops. Buit: 51 cd's 8)

Ze dumpen daar toch weer andere muziek dan hier. Maar ook daar moet je soms tussen stapels Paul Potts en Susan Boyle naar de pareltjes graven :+

I like my men like I like my coffee


  • pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:31
Ik heb tijdens Koningsdag nog een slagje kunnen slaan met wat wat Britpop- en rockpareltjes (die ik nog niet had (schaam). O.a.:
  • The Verve - Urban Hyms
  • The White Stripes - Elephant
  • Metallica - S&M

Mijn platencollectie


  • The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor wie ook onderweg zijn cd's wil draaien: https://hifi.nl/artikel/3...neratie-Z-en-anderen.html

De discman's komen dus ook weer terug :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)


  • Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-06 17:27
Canis Lupus schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 08:44:
[...]

Met zo'n collectie, toch een muziekliefhebber zou je zeggen, begrijp ik niet dat je niet via Marktplaats probeert te verkopen. Maar goed voor jou, zitten paar mooie tussen! :)
Zet het dan hier op tweakers Vraag en Aanbod maar MP zien ze mij ook niet met CD's; compleet verpest met alle gekopuieerde troep.

  • Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Marcel Br schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 14:42:
[...]

Zet het dan hier op tweakers Vraag en Aanbod maar MP zien ze mij ook niet met CD's; compleet verpest met alle gekopuieerde troep.
Of op Discogs, kun je meteen zien welke press het is enzo ;).

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.


  • Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 26-06 11:53
Heb de laatste weken ook nog eea gescoord.

Blijft leuk als je vinyl prijzen gewend bent om mooie titels op cd op te pikken voor een paar euro/stuk (meeste via marktplaats, een paar via Varioworld). Het luistergenot is er niet minder om. Heb sinds een maandje ook een mooie Luxman d-03x cd speler en dat maakt ook wel een verschil.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMiff6IwUWQh9oOvFCDMFfeTwvA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YjG25XfulTOjfKpYl9UKoC6S.jpg?f=fotoalbum_large

  • Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:26
The Eagle schreef op zondag 29 maart 2026 @ 14:45:
[...]

En anders trek je even een andere van MP af. Kan de Pioneer PD-Sxxx aanbevelen. Die vreten vrijwel alles en hebben door het stable platter mechanisme een hele stabiele loop. Cd gaat er op zijn kop in, ligt op een draaischijf :)
Pioneer was vroeger ook een van de topmerken imho. Oerdegelijk en waar voor je geld.

Ik gebruik nog een simpele Pioneer DV-444 dvd speler destijds (jaren 0) nieuw gekocht maar in de betere kringloop nog voor 5 a 15 euro te krijgen. Goede kwaliteit, en speelt alles behalve SACD.

Ik heb nog gekeken voor een nieuwe cd speler van bijvoorbeeld NAD omdat die mooi bij mijn stereo versterkertje past, maar ik lees er wisselende ervaringen over (vooral mechanisch / duurzaamheid) en de specs lijken zelfs lager te zijn…

  • The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aantal dingen waar ik nog regelmatig een cd op draai:
Woonkamer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lir4Byvt95ZISd_NXYCOns0T5ac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EMxsZ2vDim21ZYZM7GEKLLKJ.jpg?f=fotoalbum_large
Philips CD834

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2r66WUcumGYwfK2ykdf1_I-GWCs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YVr4vgwwW4fsus6d8gfnQKIo.jpg?f=fotoalbum_large
Philips CD207

Zolder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W00fdS-N0b8ehjSungMQ8HYecgc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7dV2kH5jUpkfTmJ478XGPWaY.jpg?f=fotoalbum_large
11 stuks Pioneer, PD-7700 voor cd's :)

Verder staan er in opslag nog een pioneer PD-5700 en een Onkyo DX-7511. Die laatste is ook wel een redelijke topper .

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 15-05-2026 19:52 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)


  • maDDog83
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-06 09:10
The Eagle schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 19:50:
Aantal dingen waar ik nog regelmatig een cd op draai:
Woonkamer:
[Afbeelding]
Philips CD834

[Afbeelding]
Philips CD207

Zolder:
[Afbeelding]
11 stuks Pioneer, PD-7700 voor cd's :)

Verder staan er in opslag nog een pioneer PD-5700 en een Onkyo DX-7511. Die laatste is ook wel een redelijke topper .
Prachtige spulletjes allemaal. Goede staat ook allemaal als ik het snel zie. Die Pioneers zweer jij dus bij, zijn ze nog regelmatig te vinden tweedehands?

  • The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zweer er niet bij maar zijn prima spelers. En goed tweedehands te vinden idd :)

Verder is mijn spul allemaal in prima staat. Zelf ook deels in staat om op te knappen, dat scheelt. Maar allemaal werkend gekocht. Komt wel uit heel NL weg, de amp heb ik 170km enkel voor gereden.

[ Voor 54% gewijzigd door The Eagle op 15-05-2026 22:34 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)


  • maDDog83
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-06 09:10
The Eagle schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 22:31:
Ik zweer er niet bij maar zijn prima spelers. En goed tweedehands te vinden idd :)

Verder is mijn spul allemaal in prima staat. Zelf ook deels in staat om op te knappen, dat scheelt. Maar allemaal werkend gekocht. Komt wel uit heel NL weg, de amp heb ik 170km enkel voor gereden.
Ik heb begrepen dat veel mankementen inderdaad goed zelf te verhelpen zijn. Denk dat lensonderhoud en rubber bandjes van het loopwerk sowieso altijd wel te doen is. Alleen elco’s vervangen vind ik een interessante, wanneer of op welke leeftijd doe je dat of is dat alleen bij high end segment lonend?

170 km rijden voor iets dat je niet kunt laten schieten zou ik ook wel doen ja 😃

  • The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik kan zelf solderen maar elco's begin ik niet aan.
offtopic:
De Pioneer A701R die ik heb is een speciaal beestje en niet heel veel verkocht in NL. Beest van een amp, en zwaarste model van destijds met remote. Was het me wel waard :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)


  • Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:51
Sebas1979 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 10:43:
[...]

Nice! (AFI, Block Party O+ )

Ben zelf de afgelopen 2 weken in Zuidwest-Engeland geweest, en daar ook weer flink op cd-jacht geweest in de charity shops. Buit: 51 cd's 8)

Ze dumpen daar toch weer andere muziek dan hier. Maar ook daar moet je soms tussen stapels Paul Potts en Susan Boyle naar de pareltjes graven :+
Nog even met (niet helemaal volledige) fotoreportage :9


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/McUlFR1jJTYjxZ-G1X7ebb7oN0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/boKdPSDrNo9TmTU5vN3RFmPM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pzx7RYjS6caKAGiYz3dpQVHZsWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PIJgU7DRedVr7N8Zmsc0SdWA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2NcvWsarBR_eCs71WeMFTMFhAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0H1b6m1wJtYoX0oesdMNY7Mw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ZGszl9g2Hh-SCFjyJHsIUzh3GY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DliWdsSfsybAreYp5tnQt8ZX.jpg?f=fotoalbum_large


Muziek-quizvraagje: wat is de meest 'foute' artiest die er tussen zit? :+

I like my men like I like my coffee


  • D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 14:22

D_V

Mooie verzameling cd's! Goeie muziek! De cd onder John Newman kon ik even niet thuisbrengen maar is volgens mij Antony & the johnsons toch? Bij mijn cd staat de titel wel op de hoes dacht ik.
Sebas1979 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 16:18:
[...Muziek-quizvraagje: wat is de meest 'foute' artiest die er tussen zit? :+
Tja, foute artiest is voor iedereen anders toch? Ik ben persoonlijk niet zo'n Adele fan, dus die dan maar. Geweldige zangeres verder.

  • Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:35

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

D_V schreef op maandag 18 mei 2026 @ 17:03:
Mooie verzameling cd's! Goeie muziek! De cd onder John Newman kon ik even niet thuisbrengen maar is volgens mij Antony & the johnsons toch? Bij mijn cd staat de titel wel op de hoes dacht ik.


[...]

Tja, foute artiest is voor iedereen anders toch? Ik ben persoonlijk niet zo'n Adele fan, dus die dan maar. Geweldige zangeres verder.
Ik kan jammer genoeg die gok wel maken :X Wikipedia: Ian Watkins
Wel grappig, heb hier in NL het eerste album van Katzenjammer gescoord laatst :+ Hij heeft nu dus het tweede album.

Beide van een band waarvan ik niet echt had verwacht dat albums daar zouden opduiken omdat het voor zover ik weet niet zo'n grote band was.

[ Voor 19% gewijzigd door Touchdomex op 18-05-2026 17:43 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker


  • Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:51
Is idd Anthony and the Johnsons.

De (objectief 😛) foutste artiest is idd Lostprophets. Wel lekker album.

En de eerste van Katzenjammer hoop ik ooit ook nog eens ergens tegen het lijf te lopen. Daar zaten volgens mij nog wat enigszins bekende nummers op. De titels op dit album zeiden met niet direct wat.

I like my men like I like my coffee


  • jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:36
Vandaag binnen :)

Asian Dub Foundation – Rafi's Revenge[deluxe reissue/2019]

[ Voor 28% gewijzigd door jori040 op 11-06-2026 20:45 ]


  • nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:45
2 kringloop winkels, samen €8,50

2 beschadigde doosjes te vervangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EW_lxnMul-_xxUyPtZjhxcKjLiA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NJ8JeJwtTXFb44b8zWXiPcoO.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTZK9fvoopleMMAB2AMlX4-Qxc8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NL9RvT4GvVhXpCECydFd8j8u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytRFePQvDOxNR-jUWM5O7KaR3c8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z9nCdSfBLxMN9OoNIhV44T88.jpg?f=fotoalbum_large

En toch maar weer eens schuiven met de inhoud van de cd kastjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k7p2XyPOTY7HzrcvGHUKPVmz-SI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VIR699OJKk2JXr6w19wnR44S.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/044Q2rA_SAN2DWb-RVYDO6QjiAc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWXlQeyfbOMq8DW4ZrMAMuvn.jpg?f=fotoalbum_tile

  • Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:07

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Out of Time O+ Wat een dijk van een album is dat! En Kate Pierson (van The B-52's) als gastzangeres op twee nummers is ook heel fijn.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl


  • nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:45
Inmiddels bijna de hele stapel afgespeeld. Blij verrast met de Duke Ellington & Count Basie cds.
De Ana Moura cd is ook echt top, (kende ik al van een eerder album (en concert ergens in 2008-2010))
De Veekaten cd gekocht om de cover, blijkt behoorlijk goed luisterbaar (beetje jazz/soundscape achtig)
Alleen de cd van Live gaat waarschijnlijk niet blijven, ik heb daar toch niet genoeg gevoel bij.

op de lijst af te spelen staan nu nog: The Police, Souldada & "Sânman & Sikke"

[ Voor 66% gewijzigd door nachtnet op 12-06-2026 17:42 ]


  • Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:51
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:50:
Out of Time O+ Wat een dijk van een album is dat! En Kate Pierson (van The B-52's) als gastzangeres op twee nummers is ook heel fijn.
Ik vind Throwing Copper van Live ook heel fijne plaat, misschien wel hun beste album. Heerlijk om af en toe weer eens te luisteren (hoewel ze wel snel in m'n 'te veel van het goede' irritatie-zone terecht komen door Ed zn stemgeluid).

oh, zie net dat eigenaar @nachtnet er niks aan vindt . Ach ja, smaken verschillen.

[ Voor 8% gewijzigd door Sebas1979 op 12-06-2026 16:18 ]

I like my men like I like my coffee


  • frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:34
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:50:
Out of Time O+ Wat een dijk van een album is dat! En Kate Pierson (van The B-52's) als gastzangeres op twee nummers is ook heel fijn.
Ze zingt zelfs op 4 nummers mee... maar inderdaad hoort dit album ook in mijn top 5 thuis... was mijn 1e echte 'dure' CD die ik kocht, bij de FRS in een mooie langwerpige kartonnen verpakking :*)

Life is what happens while you're busy making other plans


  • Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:07

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

frumper schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 16:32:
[...]

Ze zingt zelfs op 4 nummers mee... maar inderdaad hoort dit album ook in mijn top 5 thuis... was mijn 1e echte 'dure' CD die ik kocht, bij de FRS in een mooie langwerpige kartonnen verpakking :*)
Oh? Ik wist van Me in Honey en natuurlijk Shiny Happy People.... welke andere twee nummers dan? (oprechte vraag.... want misschien luister ik al 35 jaar scheel? :D)

Voor mij was het de tweede CD (The White Room van The KLF was de eerste, "Metallica" van Metallica de derde en ja, ik heb een eclectische smaak :P), en had daarvoor alleen wat compilaties op cassette ("Het Beste Uit de Top 40 van 1990" en dat soort meuk, maar nog geen hele albums van artiesten).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl


  • nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:45
Nieuwe dag, andere kringloop meegepakt. 16 cd’s voor €8,-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2FgSeYZI49FR-jjrN5AT7Q0DS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iCp8O8CsMVKl9rbv1M09cPc5.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6cvVuvbF5YWDHD6YkiYQFJNYoSA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VbpGLk1aU0Dh5Tn2RxkMamk9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYjKk3FVLLX1FOTRZ9jh38mC43A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U6VJ2s0BO74E5gSxj0QsFSLZ.jpg?f=fotoalbum_tile
Geen idee wat ik moet verwachten van de Viviane, Petra Berger, Spoon and Rafter, Dayna Kurtz en Lisa Lois albums. De overige weet ik wel ongeveer. Bvsc had ik nog niet met originele kartonnen verpakking.

Het zijn in ieder geval weer mooie covers om te laten zien in de cdkast.

[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 12-06-2026 17:45 ]


  • frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:34
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 16:59:
[...]

Oh? Ik wist van Me in Honey en natuurlijk Shiny Happy People.... welke andere twee nummers dan? (oprechte vraag.... want misschien luister ik al 35 jaar scheel? :D)

Voor mij was het de tweede CD (The White Room van The KLF was de eerste, "Metallica" van Metallica de derde en ja, ik heb een eclectische smaak :P), en had daarvoor alleen wat compilaties op cassette ("Het Beste Uit de Top 40 van 1990" en dat soort meuk, maar nog geen hele albums van artiesten).
Ze is ook te horen op Near wild heaven en op Country feedback. Die laatste niet heel goed te horen, maar ze doet wel mee. Ik kwam er ook pas een paar jaar later achter dat het er 4 waren, ik dacht altijd 3 :)

Life is what happens while you're busy making other plans


  • nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:45
Op het risico als topic spammer gezien te worden ook opbrengst van vanmorgen. 1 kringloop winkel a25ct per cd. O.a. Jay-Z, direstraits, muse en alanis morrisette unplugged.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O7diDE8cblLX9FYn8ou1bS-a_MQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQzCyj55exr1pCgXSNZJdYzV.jpg?f=fotoalbum_large

Nu ben ik wel even klaar.
Edit: achteraf gezien had ik de "making movies - Dire Straits" al in de kast staan (cd & Vinyl) maar die kan ik altijd weer weggeven.

[ Voor 10% gewijzigd door nachtnet op 13-06-2026 18:05 ]


  • pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:31
Mijn score bij de lokale kringloopwinkel vanmiddag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDTmOX72Z9WZGU_tNeC0bvUWCSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tLsj4DLuLaxBHTJY1AkU3uqv.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn platencollectie


  • D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 14:22

D_V

nachtnet schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 14:26:
Op het risico als topic spammer gezien te worden ook opbrengst van vanmorgen.
Welnee joh, ik vind het juist leuk om te zien wat iedereen bij de kringloop vindt.

  • Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:26
Ook weer wat nieuws. Rechts nieuw gekocht, links marktkramen winkel / kringloop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lI2SG17zv6eqHHEykhKieq43y0g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/z5hNaqlgLf64UbIrC8jJMaan.jpg?f=user_large

Meteen een tweetal nieuwe cd koffers gekocht omdat vrouwlief lustig mee verzamelt. 😄

[ Voor 13% gewijzigd door Flozem op 13-06-2026 17:31 ]


  • nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:45
@Flozem wat zijn die twee rechter cd’s? Ik vind ze om de hoes mooi.

-/-/-/-/-/-/-

Inmiddels de stapel van vanmorgen in de cd speler. Het was even schrikken bij de eerste nummers van de Natalie Cole cd. Dat klonk als echte jaren 80 disco en niet de verwachte zachte jazz. Jay-Z en Muse heb ik even weggelegd voor een ander moment, toch net even te druk voor nu.

De kringloop van vanmorgen was echt een aanrader. 2x2 uur per week open, zaterdag 10-12 en dinsdag 19-2100. Ik kreeg nog een vers ingebrachte doos met cd’s in mijn handen gedrukt. Of ik die nog even wilde bekijken? Ik heb ze gelijk maar voor ze in de bakken gesorteerd. Was 90% klassiek, maar wel mooie uitgaven.

  • D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 14:22

D_V

nachtnet schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 20:26:
@Flozem wat zijn die twee rechter cd’s? Ik vind ze om de hoes mooi.
Ben weliswaar niet Flozem, maar Porcupine Tree's "Fear of a Blank Planet" en "Deadwing".

  • Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:26
D_V schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 21:02:
[...]

Ben weliswaar niet Flozem, maar Porcupine Tree's "Fear of a Blank Planet" en "Deadwing".
@nachtnet

Deze dus. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Flozem op 13-06-2026 21:45 ]


  • Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 21:08

Canis Lupus

Vosbot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OVzLXy0k0suAZ_Q6koRRNXnRxLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8E5GnUMzxSrS9aoO3oChrHh.jpg?f=fotoalbum_large
De score van afgelopen 2 weken bij lokale kringlopen, redelijk wat via de 5 voor €2,50 actie :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL


  • pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:31
@Canis Lupus Mooie score hoor! Op de verzamelaars en de K-otic cd na heb ik ze ook allemaal :)

Mijn platencollectie


  • Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 21:08

Canis Lupus

Vosbot

@pporrio Dank! Ik las deze week dat K-otic 25 jarig jubileumoptredens gaf, mooi stukje jeugdsentiment (niet persé goed, wel geinige TV/muziekhistorie).

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL


  • derKaiser29
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-06 14:29
Porcupine Tree _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Heb je nog meer albums van ze?

  • Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat een mooie aanwinsten allemaal! Ik kom dit soort parels nooit tegen in de kringloop.

Als er een keer wat rock of metal tussen staat, zijn de cd's enorm bekrast of zit de verpakking voor vlekken of beschadigingen.

  • Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:35

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Muse schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:35:
Wat een mooie aanwinsten allemaal! Ik kom dit soort parels nooit tegen in de kringloop.

Als er een keer wat rock of metal tussen staat, zijn de cd's enorm bekrast of zit de verpakking voor vlekken of beschadigingen.
Gewoon vaker gaan :+ Of andere kringlopen uitzoeken. Kom genoeg tegen namelijk maar niet elke keer. Belangrijker is vaker bij dezelfde kringloop gaan want je ziet heel duidelijk wel een verloop in de CD's. Ook al blijft sommige bagger er altijd in staan. Sorry fans van Trijntje Oosterhuis maar die CD's krijgen ze bij de kringloop zelfs niet kwijt lijkt het.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker


  • Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik ben een paar keer bij een kringloop van een wat grotere keten geweest hier in de buurt, maar daar lijkt alleen maar bagger terecht te komen. Marktplaats staat helemaal vol met doorverkopers tegen absurde prijzen.

Mijn zoon (13) wil graag wat cd's kopen voor zijn eigen verzameling, vandaar dat ik op zoek ben naar goede plekken om tegen een leuk bedrag wat toffe albums te vinden.

  • Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:35

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Muse schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:18:
Ik ben een paar keer bij een kringloop van een wat grotere keten geweest hier in de buurt, maar daar lijkt alleen maar bagger terecht te komen. Marktplaats staat helemaal vol met doorverkopers tegen absurde prijzen.

Mijn zoon (13) wil graag wat cd's kopen voor zijn eigen verzameling, vandaar dat ik op zoek ben naar goede plekken om tegen een leuk bedrag wat toffe albums te vinden.
Ik ga 1x per week naar een specifieke in de buurt. Daar heb ik de afgelopen weken niets kunnen halen en dinsdag heb ik daar in 1x 5 albums uit de bak gepakt. Onder andere een Doe Maar, Queen en Jimmy Eat World. Gemiddelde prijs is 1 a 2 euro dus ik neem soms ook albums mee die ik niet ken of alleen de band van ken.

Het wisselt heel erg en heb mazzel dat deze kringloop daar zit dat ik hem na kantoor nog even snel kan bezoeken.

Ik zou zelf een aantal in de buurt opzoeken en daar langs gaan en globaal kijken hoe het assortiment is.

Mijn ervaring is vaker dat die met meer vrijwilligers en gerund worden door stichtingen met een maatschappelijk doel over het algemeen vaker pareltjes hebben voor niet rare prijzen.

Diegene die altijd wat duurder lijken te zijn dat zijn de handelaren. Niet altijd idioot geprijsd maar weten wel vaker wat ze hebben dus… de prijzen zijn er ook naar.

Deze post heeft een heel hoog ymmv gehalte.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker


  • Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 21:08

Canis Lupus

Vosbot

Ja, het loont de moeite om verschillende kringlopen in de buurt te bezoeken, dan krijg je gelijk beeld waar aanbod goed is. Ik woon in driehoek Delft, Zoetermeer en Rotterdam en daar heb ik inmiddels ook zo mijn favorieten :)
In Zoetermeer zit ook leuke 2e-hands LP/CD winkel: My Cup of Vinyl, en Rotterdam heeft o.a. Plaatboef.

[ Voor 5% gewijzigd door Canis Lupus op 18-06-2026 11:45 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL


  • Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:35

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Canis Lupus schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:36:
Ja, het loont de moeite om verschillende kringlopen in de buurt te bezoeken, dan krijg je gelijk beeld waar aanbod goed is. Ik woon in driehoek Delft, Zoetermeer en Rotterdam en daar heb ik inmiddels ook zo mijn favorieten :)
In Zoetermeer zit ook leuke 2e-hands LP/CD winkel: My Cup of Vinyl
Plato heeft ook 2e hands liggen ondertussen. Prijs is ook niet idioot gek voor sommige CD's. Voor sommige dan weer wel maar dat is een deel van het spel.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker


  • Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
In Leiden ook een Plato, Velvet, en Used Products die alledrie een leuke hoeveelheid used CDs hebben (waarbij Plato persoonlijk m'n favoriet is). Record stores zijn vaak iets duurder dan generieke 2e hands zaken, maar ook daar zijn parels in de 10 voor 10 euro bakken ;).

Heb van de week deze binnen gekregen. Nog niet allemaal kunnen luisteren, ook ivm een op en neer gaande migraineaanval. Vanuit een 2e hands record store in Duitsland. Vond dit de 7 ofzo euro verzending wel waard. Stuk voor stuk classics.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KvBYNFgqqvOoaLSqGh0kPJBm024=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FYOr5U6JZ5pF9XUCavjt05fh.jpg?f=fotoalbum_large

Laatst ook de jaarlijkse Eurovisie CD opgepikt, en wil binnenkort iig ook de nieuwe Madonna nog oppikken. Maar gezien die net uit is zal dat gewoon tegen nieuwprijs zijn. Af en toe moet kunnen.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.


  • Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:26
derKaiser29 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:32:
[...]

Porcupine Tree _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Heb je nog meer albums van ze?
Nee, maar daar komt zeker verandering in.

  • derKaiser29
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-06 14:29
Flozem schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 18:18:
[...]

Nee, maar daar komt zeker verandering in.
Check dan ook meteen het solowerk van Steven Wilson :)

  • apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
pporrio schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 15:29:
Mijn score bij de lokale kringloopwinkel vanmiddag:

[Afbeelding]
Zelf deze ertussenuit gevist een paar weken geleden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gIkbXOQfKXmXFSgdzEGtylEaUL4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Q8kVKiZC7mSMoQVvlewQExuX.jpg?f=user_large

Ik vervang bijna alles met slim cases (zonder cover/boekje erin; ziet er in het echt beter uit dan het op de foto's lijkt O-) ). Begon een paar jaar terug na een uitverkoop bij de lokale bibliotheek waar de cd's in videotheek stijl doosjes zaten ...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFzZgf0Y7hmTH-YftUMBgJZwA9M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mfTIvl2SsjTIeUUFrzEqlmLM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/spAeQY0Ok5W5JMb3MYwB6dqRiVI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hNCNq0DLIFwerfLcjXkEAzQR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bIpu3NJdOpPC0sWqmv4bKVhsdU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/37wxqLCjipB0utb5cPJPwABb.jpg?f=fotoalbum_tile
Laatst ook nog deze tegengekomen, de 2001 remastered versie onder toezicht van/ door Quincy Jones (zou de best klinkende versie zijn kwam een keer voorbij dus hoopte ergens in m'n achterhoofd al er een keer tegenaan te lopen 8) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2hnewv9aJqYwRnRLNZ3qktff9NI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j2uen4oR9YJg1x7MVPSqve6Y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 24-06-2026 04:16 ]


  • Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 21:08

Canis Lupus

Vosbot

apis29 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 04:09:
[...]
Ik vervang bijna alles met slim cases (zonder cover/boekje erin; ziet er in het echt beter uit dan het op de foto's lijkt O-) ). Begon een paar jaar terug na een uitverkoop bij de lokale bibliotheek waar de cd's in videotheek stijl doosjes zaten ...
Ben benieuwd wat je met de covers/boekjes doet? Één van de charmes van cd's/lp's verzamelen vind ik ook de "splines" (zijkanten) van de covers/hoesjes als ze in de kast staan, fijnste manier om er doorheen te bladeren :)

Zijn cd's vanaf de zijkant nog wel herkenbaar?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL


  • dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:54
Muse schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:18:
Ik ben een paar keer bij een kringloop van een wat grotere keten geweest hier in de buurt, maar daar lijkt alleen maar bagger terecht te komen. Marktplaats staat helemaal vol met doorverkopers tegen absurde prijzen.

Mijn zoon (13) wil graag wat cd's kopen voor zijn eigen verzameling, vandaar dat ik op zoek ben naar goede plekken om tegen een leuk bedrag wat toffe albums te vinden.
Ik heb sterk de indruk dat de echte pareltjes (niet alleen CD's/LP's, maar bijv. ook hifi en andere elektronica) bij de kringloopketen 'het goed' al jaren niet meer in de winkel verschijnen, maar ergens tussen inname en winkel "op mysterieuze wijze verdwijnen" om waarschijnlijk daags er op op Marktplaats te verschijnen. Ik liep daar tot een paar jaar geleden nooit met lege handen naar buiten; van vrijwel de hele discographie van Green Day en Dire Straits op CD tot een gamecube game en een squeezebox duet, you name it.


Tegenwoordig vindt je er enkel nog met beschimmelde levensmiddelen gevulde weck glazen |:( en dezelfde onverkoopbare meuk op LP en CD als in alle andere kringlopen.

  • Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
dddddaaf schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:47:
[...]

Ik heb sterk de indruk dat de echte pareltjes (niet alleen CD's/LP's, maar bijv. ook hifi en andere elektronica) bij de kringloopketen 'het goed' al jaren niet meer in de winkel verschijnen, maar ergens tussen inname en winkel "op mysterieuze wijze verdwijnen" om waarschijnlijk daags er op op Marktplaats te verschijnen. Ik liep daar tot een paar jaar geleden nooit met lege handen naar buiten; van vrijwel de hele discographie van Green Day en Dire Straits op CD tot een gamecube game en een squeezebox duet, you name it.


Tegenwoordig vindt je er enkel nog met beschimmelde levensmiddelen gevulde weck glazen |:( en dezelfde onverkoopbare meuk op LP en CD als in alle andere kringlopen.
Herkenbaar. Vorige week voor mijn dochter wat albums van Anouk in goede staat weten te vinden, maar verder was het weer bagger. Dochter blij, zoon iets minder.

Nu maar verder zoeken naar wat andere opties in de buurt.

  • Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:07

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Bij Het Goed hier bestaat de hifi-“afdeling” uit een stellingkast met een paar DVD-spelers, een minisetje en een diaprojector (!).

Luidsprekers hebben ze ook: van die modellen die bij minisetjes en el-cheapo surroundsetjes werden geleverd.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl


  • apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Canis Lupus schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 08:45:
[...]

Ben benieuwd wat je met de covers/boekjes doet? Één van de charmes van cd's/lp's verzamelen vind ik ook de "splines" (zijkanten) van de covers/hoesjes als ze in de kast staan, fijnste manier om er doorheen te bladeren :)

Zijn cd's vanaf de zijkant nog wel herkenbaar?
Die inlay zaten er sowieso al niet meer bij bij de bibliotheek haul (50+ cd's) dus dan had ik die allemaal zelf opnieuw moeten maken. De boekjes wel overigens en die bewaar ik voorlopig gewoon apart in een doos) ...; dit is ook meer voor het tweedehands spul overigens die slim case vervanging.
Het idee is meer om ze zo uit te stallen en dan gewoon op alfabet gesorteerd (net als in de gemiddelde winkel dus) en dan kun je er doorheen flippen (bij één kringloop die ze verticaal uitgestald heeft met de spline zichtbaar krijg je al kramp in je nek van het 'doorbladeren' :D ; maar dat is ook meer in de breedte uitgestald dan in de hoogte, drie rijen hoog en een stuk of 150-200 breed. Daar hebben ze de in hun ogen wat specialere cd's ook in een vitrine weggestopt en dan gaan de prijzen alweer gauw richting die tien euro of meer :+ ):

(plaatje van internet geplukt)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQO8XnmC-dpwrLzapST7wNrZXik=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8QnPZV5WDq4cwmvd7OMtXShA.jpg?f=user_large

Helpt ook mee dat ik regelmatig een 10-pak slim cases voor een euro tegenkom en maar een enkele keer iets aparts zoals (niet dat ik ze zo ga laten):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wySOGFrKtiTH77hwnBRFh-kpdNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uezs8Xb205Vi0Hiej5v3ztr6.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is blijkbaar vintage Ikea, hier heb ik er ook nog vier van (voor iirc misschien €0.50 per stuk) https://www.etsy.com/list...nk-cd-rack-cd-stand-1980s? (de goedkoopste die ik daar tegenkom vraagt er €25 voor :+ )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQMZJ41mHuYWbn5hHCO-PuKiSxQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/J9AXjCCQQxDTMvyCFbFwwvdN.jpg?f=user_large

[ Voor 35% gewijzigd door apis29 op 24-06-2026 23:39 ]


  • Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 21:08

Canis Lupus

Vosbot

Ah, helder, had niet begrepen dat die van de bieb de ik inlays al mistten. Hier ziet mijn collectie er nu zo uit, in de kasten nog ruimte voor cd collectie vader die binnenkort hierheen komt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r99lp_Vw0tWloIglBiFk68ZqPus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vDv3gUWtq7FND5OtSQnA4hOW.jpg?f=fotoalbum_large
Leuke ook de Pink Floyd - Pulse, met knipperende LED 😅

[ Voor 5% gewijzigd door Canis Lupus op 25-06-2026 07:17 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL


  • Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:51
Altijd gezellig, zo'n brandende monnik aan de muur :+ (wel een ontzettend goed album).

Ik heb m'n cd's in papieren sleeves met tenminste het frontje en iets waar de tracklist op staat in een ladekast gestopt. Absoluut geen ruimte om ze als display uit te stallen.

I like my men like I like my coffee


  • maDDog83
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-06 09:10
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:22:
Bij Het Goed hier bestaat de hifi-“afdeling” uit een stellingkast met een paar DVD-spelers, een minisetje en een diaprojector (!).

Luidsprekers hebben ze ook: van die modellen die bij minisetjes en el-cheapo surroundsetjes werden geleverd.
oh zo herkenbaar, van die micro/mini-set boxjes uit de 90's zonder main unit. Maar erger van al dat spul vind ik dat het er gewoon afgeragt uitziet, hoeken kapot, zijkanten geschaaft. gewoon afval. En dan is de prijs ook nog eens veel te hoog.

Ik had laatst bij een kofferbakverkoop een leuke catch, 3 pakken á 10 stuks lege jewel cases voor € 2,50. Daar kan ik mooi versleten hoesjes mee vervangen. :)

  • Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 21:08

Canis Lupus

Vosbot

Sebas1979 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:22:
Altijd gezellig, zo'n brandende monnik aan de muur :+ (wel een ontzettend goed album).
Stukje culturele opvoeding ;) (was mijn eerste cd ooit)
Van het weekend Tom Morello op Pinkpop gezien, supergoed, met ook wat RATM materiaal _/-\o_

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL


  • Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 26-06 11:53
dddddaaf schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:47:
[...]

Ik heb sterk de indruk dat de echte pareltjes (niet alleen CD's/LP's, maar bijv. ook hifi en andere elektronica) bij de kringloopketen 'het goed' al jaren niet meer in de winkel verschijnen, maar ergens tussen inname en winkel "op mysterieuze wijze verdwijnen" om waarschijnlijk daags er op op Marktplaats te verschijnen. Ik liep daar tot een paar jaar geleden nooit met lege handen naar buiten; van vrijwel de hele discographie van Green Day en Dire Straits op CD tot een gamecube game en een squeezebox duet, you name it.


Tegenwoordig vindt je er enkel nog met beschimmelde levensmiddelen gevulde weck glazen |:( en dezelfde onverkoopbare meuk op LP en CD als in alle andere kringlopen.
Ik kan je bevestigen dat dit opkoopmodel heel normaal is geworden de laatste paar jaar. Handige ondernemers met een webshoppie (soms zelfs met een fysieke platenzaak erbij) schakelen ouwe baasjes in die als vrijwilliger bij de kringloop werken om de krenten uit de pap te vissen en die kopen ze dan voor een habbekrats en verkopen het weer door voor 3 voudige. Ken zelfs voorbeelden van vrijwilligers die er zelf een Marktplaats handeltje op na houden. Cut out the middle man! Ze krijgen ook nog een bosje bloemen en een doos Merci bij de Dag van de vrijwilliger 😭
Je ziet de prijzen van gebruikte CD’s ook oplopen laatste tijd. Het is duidelijk dat de vraag aan het toenemen is, dus ja, dan komt de Hollandse koopmansgeest snel boven.

[ Voor 5% gewijzigd door Morales79 op 26-06-2026 09:03 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste