Het Grote Muziek CD Topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Cambionn schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:46:
[...]
CDs rippen heb ik eigenlijk nooit problemen mee. 1 keer dat 1 track op een CD er niet doorheen kwam, maar dat was een 2e hands CD vol krassen die ik goedkoop op een vlooienmarkt had meegenomen. Ook andere CDs met krassen kwam hij vaak wel door.

Overigens wellicht ook interessant, waar rippen jullie je CDs mee? Zelf gebruik ik Audex, welke CDDA Paranoia gebruikt. Daarna run ik flac in terminal om de bestanden uncompressed te maken, waarna het in Picard gaat om de metadata naar wens te zetten.
Heb een 800 cd's in de afgelopen weken naar flac geript met freac. deze zoekt direct bij plaatsen cd naar cover en overige gegevens. Je kan dit voor het rippen nog aanpassen.

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 20:51
Ik loop helaas geregeld tegen problemen aan bij het rippen van CD's met EAC. Op dit moment ben ik bijv. een in 2016 uitgekomen album aan het rippen en EAC's error correction loopt vol in het rood inclusief bijbehorende read en sync errors. Één op de tien CD's die ik koop moet ik een tweede keer kopen voordat ik een exemplaar te pakken heb zonder CD rot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hermes-3040
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-09 19:28

Hermes-3040

Enigzins kierewiet

dddddaaf schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:10:
Ik loop helaas geregeld tegen problemen aan bij het rippen van CD's met EAC. (...)
Maar, heb je dan betere ervaring met andere software?
Of ligt dit aan de CDs?
Want ik vind het wel vreemd gezien ik nooit problemen heb gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

dddddaaf schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:10:
Ik loop helaas geregeld tegen problemen aan bij het rippen van CD's met EAC. Op dit moment ben ik bijv. een in 2016 uitgekomen album aan het rippen en EAC's error correction loopt vol in het rood inclusief bijbehorende read en sync errors. Één op de tien CD's die ik koop moet ik een tweede keer kopen voordat ik een exemplaar te pakken heb zonder CD rot.
Dat is heel vreemd. Ik heb 1200+ CD's met EAC geript. Soms wel eens issues met een verkeerde configuratie van EAC gehad (user error dus) en een enkele beveiligde CD's.

En wat voor CD's koop je? Zijn dat bekraste tweedehands exemplaren of gloednieuw in folie? Met die laatste heb ik nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 08:54
Ik heb nog nooit problemen gezien met geperste CD’s. CD rot heb ik alleen met recordables gezien. Het grootste probleem met geperste CD’s zijn krassen en dat kun je zelf inspecteren bij aankoop.

Het is al een tijd geleden dat ik CD’s heb geript, maar als ik iets te rippen heb gebruik ik GRip, een Linux GTK frontend voor commandline tools zoals cdparanoia. Ik wil het verder niemand aanraden, het is nogal technisch, maar gewoon mijn 2 centen. Maar ik ben m gewend en voor mij werkt ie prima. Zoekt automatisch online de titels erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
downtime schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:35:
[...]

Dat is heel vreemd. Ik heb 1200+ CD's met EAC geript. Soms wel eens issues met een verkeerde configuratie van EAC gehad (user error dus) en een enkele beveiligde CD's.

En wat voor CD's koop je? Zijn dat bekraste tweedehands exemplaren of gloednieuw in folie? Met die laatste heb ik nooit problemen gehad.
Het vreemde is dat CD's met (lichte) krassen vrijwel nooit problemen opleveren en CD's zonder (zichtbare) beschadigingen dan weer wel.

De CD die ik op dit moment probeer te rippen (NOFX - First Ditch Effort) zat in seal en zag er nieuw uit, maar de buitendiameter vertoonde wel al "rafelranden". EAC is inmiddels al meer dan anderhalf uur met de eerste track bezig en zit pas op 78% van die track...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

dddddaaf schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:54:
[...]

Het vreemde is dat CD's met (lichte) krassen vrijwel nooit problemen opleveren en CD's zonder (zichtbare) beschadigingen dan weer wel.

De CD die ik op dit moment probeer te rippen (NOFX - First Ditch Effort) zat in seal en zag er nieuw uit, maar de buitendiameter vertoonde wel al "rafelranden". EAC is inmiddels al meer dan anderhalf uur met de eerste track bezig en zit pas op 78% van die track...
Enige tip die ik kan geven is om met de instellingen van EAC te experimenten. En dan met name de features van de CDROM speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
downtime schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:58:
[...]

Enige tip die ik kan geven is om met de instellingen van EAC te experimenten. En dan met name de features van de CDROM speler.
De oplossing bleek hem in een fles glasreiniger en een stukje keukenrol te zitten... :*)

Nadat track 1 eindelijk geript was heb ik de CD even schoon gemaakt en na het wegpoetsen van twee kleine vlekjes, die op het eerste oog (vrijwel) niet zichtbaar waren, kan EAC het album verder probleemloos rippen. Zoveel geluk heb ik helaas echter niet altijd bij CD's die problemen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermes-3040

Hermes-3040

Enigzins kierewiet

een fles glasreiniger en een stukje keukenrol te zitten..
Woow, dat lijkt mij een gevaarlijke oplossing voor CDs...
Of licht het aan mij?
Keukenrol zorgt toch juist weer voor meer krassen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Foto's! Wat recente vangsten van Marktplaats:
Deze CD's en DVD's kon ik gratis ophalen in het naburige dorp, blij met Adele, Robert Cray en Astrud Gilberto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_GoZQC735z33pMKw_PqVbUEorU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cwmScsQrKx5VgUVKHcEIbepm.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren deze opgehaald in de buurt van mijn werk in Rotterdam, voor €1 per stuk. Zitten ook hoop fijne bij :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nAM_MNmXvM28hTiOALhJxKeYEt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ppWTiRh8oSiF4jdHILnmnsHx.jpg?f=fotoalbum_large

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Past to Present is toch wel een erg lekker album :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 16:18
Hermes-3040 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 07:16:
[...]

Of licht het aan mij?
Ik gebruik water met vloeibare handzeep en een vaakgewassen theedoek, gaat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 16:18
Hermes-3040 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:49:
Uh, volgens mij wel met de goede instellingen en flac...
Kan zijn, ik doe WAV

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:50
Tweedehands cd’s kopen is leuk, maar er bestaan nog her en der winkels waar je nieuw materiaal koopt. Kwam zojuist tijdens het opruimen de kassabon tegen van mijn aankopen van vorig jaar, ergens middenin een groot warenhuis staat nog een muziekafdeling met een ouderwets groot vloeroppervlak. Het is zo heerlijk genieten als vroeger.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FY9LUnxL2TZlg2emOvG90AlGPmQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OjfKH59o7RzGGCASpxvtwFmb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
Hermes-3040 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 07:16:
[...]

Of licht het aan mij?
Keukenrol zou ik ook niet zo snel gebruiken, maar zal ook geen kwaad kunnen denk ik. Die dingen zijn best zacht. Ik gebruik een microvezel doekje en een beetje adem om ze heel licht vochtig te maken. Werkt 99% van de tijd prima. Als ze daarmee niet schoon worden, een klein beetje spiritus op het doekje, dat maakt ze gegarandeerd brandschoon. Maar dat is maar zelden nodig. Voornamelijk met vettige bende.

Altijd vegen van binnen naar buiten of omgekeerd, niet met de “groef” richting mee. Mocht je wel een kras maken, kan de error correctie op CD’s veel beter omgaan met 1 of 2 onleesbare bits per spoor dan met een heel spoor die wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Laatst online: 14-09 20:33
aljooge schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:53:
Tweedehands cd’s kopen is leuk, maar er bestaan nog her en der winkels waar je nieuw materiaal koopt. Kwam zojuist tijdens het opruimen de kassabon tegen van mijn aankopen van vorig jaar, ergens middenin een groot warenhuis staat nog een muziekafdeling met een ouderwets groot vloeroppervlak. Het is zo heerlijk genieten als vroeger.

[Afbeelding]
Dan had je je spaarkaartje zo vol haha.

Zeker leuke zaak om te komen: https://www.muziekvanderveen.nl/ en https://www.facebook.com/Muziekvanderveen/

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

aljooge schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:53:

[Afbeelding]
Dat is volgens wikipedia dan ook het op 1 na grootste warenhuis van NL (op de Bijenkorf in Amsterdam na dan).
Beetje jammer dat Assen 200km rijden is :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
DeTjuk schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:02:
[...]

Dan had je je spaarkaartje zo vol haha.

Zeker leuke zaak om te komen: https://www.muziekvanderveen.nl/ en https://www.facebook.com/Muziekvanderveen/
ja klopt. Het spaarkaartje lag naast deze bon. Fijne van deze winkel is dat ze hier af en toe van die bijzondere boxen hebben en speciale uitgaven. Bv van Fleetwood mac rumours boxen met van die outtake sessions, alternate sessions en dergelijke 5 cd's en 1 lp.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Afgelopen zaterdag was ik nog in een cd winkel in Luxemburg stad; ‘ CD Buttek Beim Palais Sarl’.

Als je het over rondneuzen hebt, daar kan je los gaan. Het was alleen dusdanig overkill in combinatie met wat weinig tijd, dat ik zelf met lege handen afdroop. Goedkoop leek het me ook niet. Voor ‘goedkoop’ moet je ook niet in Luxemburg zijn.

Als ik in een stad ben zoek ik altijd wel een cd-winkel op. Afgelopen maart wel leuk geslaagd in Engeland met een paar cd’s, en drie cassettebandjes 😄, uit Hastings en Rye. Meteen een leuk souvenir. Engeland is überhaupt een snuffelparadijs.

Luxemburg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KmJdHLZi43YYi-yS-mhu9a7Gui8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zDPmlm1WHtLJpT1aUjj5qmxx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KV0YPD-5FC0JmQJmmezRJ5pVuB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TqgU0CoSUkiXllxkCEnulEcu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9BcUT85FNJ-6oQFN11oGYKRtg80=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F6Nvo3PFopI4HwKgm4Kcr38U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CEvHT7zKjIppnQPBc0bLV5v2J0w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/abMb4lFBqLwiH6gFw2x2Rvq2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
@Amrit dat zijn wel leuke winkels om in rond te snuffelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
Leuk winkeltje, zou ik best eens rond willen kijken. Maar ik vraag me dan af of iemand in zo'n stapel dozen de onderste wel eens ziet. Je hebt nauwelijks plek om de bovenste dozen aan de kant te zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
DeTjuk schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:24:
@Amrit dat zijn wel leuke winkels om in rond te snuffelen :)
Mja, voor mij was het ‘too much’.

De winkel/eigenaar koopt blijkbaar alles op, inclusief van die carousels die hij met cd’s en al de winkel in propt. De winkel an sich vond ik dan wel weer fascinerend. Ben benieuwd hoe het bij de beste man thuis eruit ziet.

Een paar dagen geleden waren we in Besançon, wat als stad een absolute favoriet is van ons. En in een mooie grote boekhandel, met cd/vinyl afdeling, heb ik wel een cd gekocht, en bijna ook de nieuwe cd van Sia gekocht 😄. Die boekhandel had véél véél minder, maar was wel veel couranter.

Wat dat betreft vind ik Plato in Leiden een leuke zaak. Of Diskid in Zwolle. En zijn er nog genoeg leuke winkeltjes (ook erg persoonlijk natuurlijk).

En er komen nog steeds mooie nieuwe releases en heruitgaves. Zo worden er ook oude nummers opgeknapt. Steven Wilson heeft z’n projecten.
En zo verscheen er bv ook van Fats Domino een album met opgeknapte nummers ‘DEFINITIVE STEREO FATS DOMINO: 29 CLASSICS’. Idem van Chick Chuck Berry e.a. Ik hoop de cd nog tegen te komen in een winkel, en anders toch maar online.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Chick Berry? Ik wist niet dat Halle ook kon zingen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Zojuist in Amsterdam geweest, daar zit 1 van de weinige winkels met Japans spul (GameOver?!). Daar de volgende 6 CDs meegenomen om aan de collectie toe te voegen. Mocht iemand meer kennen in NL met niet-Koreaans (want dat heeft elke platenzaak tegenwoordig) Aziatisch aanbod hoor ik het graag. Hoeft niet enkel Jpop, heb bijvoorbeeld zelf ook Cpop en Vpop liggen.

20 euro korting gehad voor de opgespaarde kaartjes in Koreaanse albums. Ik geef echt niks om die dingen en je krijgt er vaak nog wel leuk bedrag voor wat weer in het CD hobbybudget gaat :D .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_6glygr2GOyOYNOUXkYjBDSf3jY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qjgNZsRIJ6sp1l0lLXFUHn4y.jpg?f=fotoalbum_large

De Diva en Girl Next Door ken ik eigenlijk zo gauw niet, maar zag er leuk uit en had een leuk prijsje, dus ouderwets op de gok meegenomen.

[ Voor 21% gewijzigd door Cambionn op 25-05-2024 20:36 ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
BenEco schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:42:
[...]
Heb een 800 cd's in de afgelopen weken naar flac geript met freac. deze zoekt direct bij plaatsen cd naar cover en overige gegevens. Je kan dit voor het rippen nog aanpassen.
Ik loop er vaak tegen aan dat ik mijn metadata net anders wil hebben omdat dat handiger is met mijn streaming software, gezien die alles categoriseerd aan de hand van de metadata. Vrees dat ik daardoor een hoop automatisch werk hou.

Het scheelt iig dat je in Picard eigen tagscripts kan maken.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 12:30
Mijn vier nieuwste aanwinsten, erg blij mee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/riGfIY7m-gp6467SF2flWJHdRrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y8Y2pL3PP91ZG20UrO7mWLda.jpg?f=fotoalbum_large
Delaware van Drop Nineteens is een van mijn favoriete albums, leuk om hem eindelijk op cd te hebben.
Zelf luister ik via een jaren 80 systeem: een Philips CD372 en een ouwe Sony versterker voldoen voor mij prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
Voor wie nog wat spaargeld ;( over heeft voor een gerestaureerde en vernieuwde cd-speler: Bang & Olufsens Beosystem 9000c

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qas0AyKOHrIIVwamaZpoZhRHnKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/29ZjcLGL5fN6eu3wEF0wRNdv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

50k. Nee dank je, dan koop ik liever de hele inboedel van een CD zaak die er mee ophoudt. Meer muziek en hou ik geld op zak ook :P

Schoonvader heeft een Beocenter 2300 met twee Beolab 8000 mk1 staan. Ziet er leuk uit, klinkt niet eens onaardig. Maar het toevoegen van een simpele Final subwoofer maakte al een wereld van verschil, en voor het geld heb ik veel beter gehoord

[ Voor 49% gewijzigd door The Eagle op 04-06-2024 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Heb vandaag in Amsterdam toch nog 2 Koda Kumi CDs opgepikt. DNA en AND. Nog een paar en dan heb ik alle studio albums van haar. Als het mee zit hoop ik eind van de maand een grotere bestelling direct uit Japan te halen, is vaak toch een stuk kostefficienter dan in NL kopen.

Inmiddels begint m'n kast wel aardig vol te raken. Moet het helaas wel echt ermee doen tot we een huis hebben kunnen kopen. Hopenlijk volgend jaar ergens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpVvQ5QsZG4bkdTKPzGB_gl3KSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JJBSSOY4KOG3yWVSYDDpHsk5.jpg?f=fotoalbum_large

Excuseer de lelijke paarse vloerbedeking. Kwam met het huurhuis :') .

[ Voor 0% gewijzigd door Cambionn op 08-06-2024 21:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Heb je nou boeken en CD’s kriskras door elkaar staan? Waarom niet beide apart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
kozue schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 22:17:
Heb je nou boeken en CD’s kriskras door elkaar staan? Waarom niet beide apart?
Zijn allemaal CDs. Zeker voor (niet Japanse) Aziatische releases zijn de verpakkingen soms nogal belachelijk. En vaak niet eens goed in het beschermen van de CD zelf, wat je toch zou denken dat de primaire functie is :') .

Meeste rijen aan normale jewelcases en digipacks zijn Japans of westers. Als ik de optie heb kies ik ook bij de rest gewoon voor jewelcases of digipacks hoor. Ik wil het liefst gewoon dat discje en een degelijke verpakking, hoef de rest niet zo. Maar helaas is die optie er niet altijd, iig niet als je alles officieel wil (je kan ze natuurlijk altijd zelf in jewelcases stoppen maar ik heb toch wel graag de boel in de officiële verpakkingen).

[ Voor 15% gewijzigd door Cambionn op 08-06-2024 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Cambionn schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 21:17:
Heb vandaag in Amsterdam toch nog 2 Koda Kumi CDs opgepikt. DNA en AND. Nog een paar en dan heb ik alle studio albums van haar. Als het mee zit hoop ik eind van de maand een grotere bestelling direct uit Japan te halen, is vaak toch een stuk kostefficienter dan in NL kopen.

Inmiddels begint m'n kast wel aardig vol te raken. Moet het helaas wel echt ermee doen tot we een huis hebben kunnen kopen. Hopenlijk volgend jaar ergens.
[Afbeelding]

Excuseer de lelijke paarse vloerbedeking. Kwam met het huurhuis :') .
waar in Amsterdam koop je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
aljooge schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 23:13:
[...]
waar in Amsterdam koop je die?
Koda Kumi/Japans spul? De winkel die ik paar posts terug noemde: Game Over?! Is ook een (retro)game store, dus sowieso altijd erg leuk om binnen te lopen.

De eigenaar gaat af en toe naar Japan en neemt dan CDs mee, dus hebben ook nieuwer spul (niet super nieuw, maar wel stuk nieuwer dan de meeste plekken). Zit vlakbij Centraal, dus makkelijk bereikbaar. Prijs is niet heel goedkoop maar wel redelijk, zeker gezien het de enige winkel is die ik ken in NL met goed aanbod Japans spul (en niet enkel anime/weeb muziek, en dat bedoel ik zonder offence maar weet ff niet hoe het beter te beschrijven). Tenzij je bulk inkoopt op de juiste plekken zijn ze goedkoper dan zelf importeren (bulk is zelf importeren wel weer veel kostefficienter, maar dan zit je vaak wel aan minimaal rond de 10 CDs ofzo). Tegenwoordig wel enkel op locatie, vroeger kon je via mail lijstje vragen en verstuurden ze maar dat doen ze niet meer.

Die winkel heeft ook Koreaans spul, maar dat is inmiddels overal te krijgen. Vietnamees spul neem ik zelf mee uit Vietnam. Ken wel geteld 1 record store in heel Saigon, het is niet zo populair daar. Voor import zijn er naar mijn weten geen opties. Chineze muziek importeer ik zelf. Moet je enkel opletten dat enkel specifieke bedrijven in China die expliciete toestemming hebben verkregen CDs de grens over mogen sturen. Je kan dus niet ff iets tweedehands kopen of via een shopping service.

[ Voor 8% gewijzigd door Cambionn op 09-06-2024 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techbuster
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:04
@ Cambionn,

Ik ben al tijden op zoek waar ik Chinese muziek kan kopen. Bijna nergens dus.
Kan je mij een hint geven op welke website ik cd’s in China kan bestellen.
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Techbuster schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:09:
@ Cambionn,

Ik ben al tijden op zoek waar ik Chinese muziek kan kopen. Bijna nergens dus.
Kan je mij een hint geven op welke website ik cd’s in China kan bestellen.
alvast bedankt
Voor Chinees gebruik ik meestal YesAsia. Goede ervaring mee. Combineert Chinees, Japans en Koreaans. Prijzen zijn vooral leuk als je over de free-shipping thresshold komt en pakket is met free shipping meestal met ong 1,5 week na verzenden binnen (let wel op dat veel items op bestelling zijn en tijd kosten om bij hun binnen te komen, verwachte levertijd staat netjes per item vermeld). Ook nooit importkosten hoeven betalen, btw regelen zij. Verder heb ik wat van eBay dat al door anderen geëxporteerd is.

Echt veel ken ik er ook niet. Omdat je met de export beperking zit kun je niet zomaar via TaoBao of Xianyu bestellen via een shopping service/Chinese vrienden. Tenzij je er 1 vind met toestemming voor export van CDs natuurlijk. Mocht je dat vinden hoor ik het graag, gezien je daarmee enorm veel kunnen vinden omdat anders dan bij AliExpress er op TaoBao ook alle normale degelijke winkels staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Tijdje al niks gebeurd hier ;)

Zelf koop ik regelmatig wat via Discogs, bij de lokale kringloop (€1 per cd). Leuk om dan af en toe één van je Wantlist tegen te komen, recent Let it be van The Beatles of Amélie soundtrack (tussen alle dubbele cd's van Blof, Total Touch, K-otic, Mathilde Santing en Ilse de Lange :D )

Ook speur ik hobbymatig Marktplaats af met mensen die een 'uitzoek'-doos aanbieden.Laatst nog voor €25 drie tassen cd/dvd/vhs vol, waar ook de complete Friends DVD serie in zat, die ik weer voor €15 kon doorverkopen. Daarmee was aanschaf van +/- 25 cd's voor mij opeens nog maar €10.
€0,40 per stuk is niet gek :)

Wat recente aanwinsten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYNIgkofnSctAs4GOpGKlktXexk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jI2ZD2NlpMHuPE1MJnxZoMnb.png?f=fotoalbum_large

Ik kwam verder deze subreddit tegen: https://www.reddit.com/r/Cd_collectors/

[ Voor 1% gewijzigd door Canis Lupus op 02-09-2024 17:39 . Reden: typo, rekensom ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Paar weken geleden via MP 225 cd's pop / rock voor €100,- kunnen ophalen in de buurt.
150 in de eigen verzameling (ook digitaal flac).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ztrhf4dVl_Z7f0vjw6MqSWO-Pcs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M9XCEe14E4BpKQAVYCcqNEwS.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFp8by6Ah8nyo9RJyvcd1sMm808=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z40CgGI8qNR3Y1AqCytqoDGs.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZLOX-SwMOl-rnDJD5YEQqy24Nw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kACbdJutIBlLloGSd5sZCsa1.jpg?f=user_large

De rest voor €25 op MP weer verkocht.

50 cent per stuk, probeer dat maar eens met vinyl op dit moment.

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:55
BenEco schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:23:
Paar weken geleden via MP 225 cd's pop / rock voor €100,- kunnen ophalen in de buurt.
150 in de eigen verzameling (ook digitaal flac).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De rest voor €25 op MP weer verkocht.

50 cent per stuk, probeer dat maar eens met vinyl op dit moment.
Ik ga vanavond even een kritische vraag aan mijn vrouw stellen... Heb ze verdorie..... Oh was niet bij mij gelukkig :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Tja ik vind het ook weer zo wat om elke keer als ik wat meeneem dat hier te posten als het verder stil is :+ .

Ik heb sinds mijn laatste bericht ook wat toegevoegd. Grotendeels van de 1 euro bak van het lokale Plato filiaal en een deel vergelijkbaar goedkoop van Discogs, 1 van de lokale Used Products voor €1,50, en de laatste 4 afgelopen weekend meegenomen uit Game Over?! in Amsterdam. Daar was is dus wel wat meer voor kwijt, maar aan zich schappelijk.

Heb ook nog 2 Discogs orders staan, 1 is verzonden maar spul komt uit Japan dus verwacht ik pas eind van de maand. Zit vooral wat ouder spul in van pakweg 1995 tot 2010. De andere wacht nog op verzending omdat de store owner op vakantie was, dat is gewoon westerse muziek dus hoop ik sneller te ontvangen. Die 2 orders staan hier nog niet in de afbeelding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HqMKCQsItWNUNzmT21npiG0j6A4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JybDBWh45MG0lXC7NI1uxx23.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Cambionn op 02-09-2024 18:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Toshirou

Vinyl Surfer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AnGZazRX1vTBaLJGG7HrgNbPWPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EKI0755N2FQTLsVwRIwh4gJF.jpg?f=fotoalbum_large

Voor 90's en 00's materiaal is de kringloop de uitkomst. Deze twee aanwinsten had ik meegenomen toen ik er de laatste keer was langsgeweest. Met andere woorden, een rondje kringloop laat je nooit met lege handen thuis komen 😉.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:38
Afgelopen zaterdag nog even in het dorp naar de kringloopwinkel geweest:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3jqhmo7RTV1lmjFtrT3Y1BElGRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ru6MFvWY5SOwKCqtSbfT3lBZ.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hpsAr8BFk1LrOzW2SDgeeJrYA_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bBHAnKS7OwiJIcpkKyZztCeU.jpg?f=fotoalbum_large
Weer veel leuk voor weinig! :)

Mijn platencollectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:55
Wel grappig, mijn jongste heeft mijn CD collectie grotendeels te leen, draaide al vaak mijn muziek op spotify, maar luistert nu hele albums waaronder bovenstaande 3 (alleen niet de dance macabre)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
De twee eerder genoemde bestellingen zijn verrassend snel binnen gekomen. GLS kwam maandagochtend met de westerse CDs. PostNL had moeten komen maar "hadden mij gemist" zonder ooit mijn straat in te rijden, dus die heb ik vandaag kunnen ophalen. Ben inmiddels druk bezig de boel te rippen.

De teller staat hier nu op 462 CDs, waarvan 82 Japanse pop, 173 Koreaanse pop (Koreaans gesproken), 41 Japanstalig Koreaanse pop, 3 Chineestalig Koreaanse pop, 11 Vietnamese pop, 11 Nederlandstalige (en Drenthse/Achterhoekse) muziek, 29 westerse popmuziek, 8 Chineese pop, 33 extreme metal, 23 symfonisch metal, 14 overige metal, 30 rock, en 4 country CDs.

Leuke vraag wellicht, waar bestaat jullie collectie uit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PQdBFoi8rVrm1q_wcABmY6yRUro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ta8KrIDCjdgMVy88ZHmdqbxr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RyIrsZza_k8YiJS-_eYMtXHOGWY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3LImXqX5s4T6AICtkHICsN8P.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Cambionn op 10-09-2024 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:27

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Cambionn Inmiddels is mijn collectie weer heel klein omdat ik destijds veel weg deed om ruimte te creëren voor mijn dochter. Ik had toen ongeveer 1000 cd's. Qua genres bestond het uit dance, trance, pop, hiphop, klein beetje Nederlands, klein beetje rock (U2, Bon Jovi, Coldplay), wat soul, beetje country, synthesizer, etc.

Tegenwoordig luister ik graag naar deephouse, pop, 80s, country, hiphop, EDM, 90s dance, soul en K-pop.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• scorpmaster
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFHytd6lhATtruKaecBjf_AgWmI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/54sdVw8mpiN4hSGHu9PcWfOt.jpg?f=fotoalbum_large

Laatste tijd ook bezig met cd's verzamelen. Laatste maanden concentreer ik meer op prog rock en prog metal.
Heb nu denk ik tussen 1200 en 1300 cd's

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ePlU0KzgnSl6GaMAHxueDPYpTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HHZOfqJj9QXMrUPlOmYTVOVc.jpg?f=fotoalbum_largeVandaag 42km gefietst en dit is de score in 5 kringloopwinkels en 2 cd winkels omgeving Rotterdam. Gemiddelde prijs: €1.90 👌

Offtopic, maar wel heel vet op diezelfde fietstocht: RIF010 in Rotterdam 🏄
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fpGmzDfyLCajJjSjINDpKDwpDak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n065QvwEZPdqHmXk27P5bGHW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aljooge
Doel van vandaag was om "nu of nou" van De Dijk op cd aan te schaffen, omdat op dat album een paar steengoede, wat minder bekende nummers staan. Hadden ze bij Van der Veen een box met hun hele oeuvre, inclusief dat album. 24 cd's voor 90 euro. Ooit bij hun liveoptreden geweest, dus wilde ik dit hebben. Jammer dat ze gestopt zijn.

Als je er dan toch bent, nog een paar andere cd's meegenomen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HrD6Mu4HNXjW-7eCEJ_ozas0WB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rSmeSzwq72efX8nHAg6wI6b9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Vandaag uit verveling naar Amsterdam geweest en daar leuk geslaagd. Eigenaar vertelde ook dat ze vroeger weinig Jpop inkochten omdat iedereen Kpop wou, maar dat blijkbaar Jpop het goed doet op TikTok momenteel waardoor er nu meer vraag is en ze dus druk bezig zijn met weer meer inkopen. Goed nieuws voor de Jpop fans dus!

offtopic:
Offtopic: Ook eindelijk mijn HP collectie compleet gemaakt. Ik heb nu een kopie van elke unieke main HP game t/m 5 (daarna werden de spellen echt ruk). Dus tenzij er ergens een gekke release zijn is waar ik nooit van gehoord heb ben klaar. Maar heb nu iig GBC, GBA, DS, PS1, PS2, PS3, PC, Switch. Zowel reguliere main, Lego, en Hogwarts Legacy.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1e85pW8g2TAgAVelp0STLctI7o8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h0uaNHFm0PW2gQ6uNc5CuEEC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Laatst online: 11:32
aljooge schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:02:
Doel van vandaag was om "nu of nou" van De Dijk op cd aan te schaffen, omdat op dat album een paar steengoede, wat minder bekende nummers staan. Hadden ze bij Van der Veen een box met hun hele oeuvre, inclusief dat album. 24 cd's voor 90 euro. Ooit bij hun liveoptreden geweest, dus wilde ik dit hebben. Jammer dat ze gestopt zijn.

Als je er dan toch bent, nog een paar andere cd's meegenomen.[Afbeelding]
De Dijk was een van de betere Nederlandse bands. Eigenlijk stopte de zanger Huub van der Lubbe ermee, o.a. vanwege tinnitus. Erg lastig voor een muzikant als je tinnitus hebt.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aljooge
Xfile schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 16:24:
[...]

De Dijk was een van de betere Nederlandse bands. Eigenlijk stopte de zanger Huub van der Lubbe ermee, o.a. vanwege tinnitus. Erg lastig voor een muzikant als je tinnitus hebt.
Heel jammer, maar hij heeft een geweldig repertoire aan fantastische albums afgeleverd.

Ik zit nu met iets anders: het gisteren 3 bananendozen vol met cd's op marktplaats overgenomen. Dit wordt heel veel uitzoekwerk en heb hiermee meteen wat opslagproblemen. Waar berg ik ze op? Zitten een heleboel mooie dingen tussen, ook heel veel dat mijn ding niet is, dat houd je.

Ben ze ondertussen allemaal maar eens aan het inscannen op discogs. Hoef me in ieder geval komende periode niet te vervelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Klinkt als een lekker klusje @aljooge !

Aan de ene kant heb ik altijd zin om nieuwe items te organiseren en vast te leggen. Maar zeker als ik een keer een grote order heb waarvan er ook nog eens aardig wat niet op Discogs staan denk ik soms halverwege wel "waarom doe ik mezelf dit aan?".

1 keer 3 dagen bezig geweest met een 15 tal Japanse CDs waarbij ook eentje een compilatie was van verschillende artiesten. Duurde lang omdat een groot deel nog niet op de site stond en ik van aardig wat Japanse artiesten van de compilatie moest zoeken of die überhaupt al bestonden (en zo ja, onder welke naam ze in de database stonden. Kanji, romanji, en dan voornaam-achternaam of achternaam-voornaam. Of soms juist een andere alias) om ze te linken of te weten dat ik ze moest aanmaken. Daarnaast waren de namen ook niet heel duidelijk geschreven op de verpakking en stond het ook bijna nergens online, dus mocht ik lekker alle artiesten handmatig gaan achterhalen. Ging om de soundtrack van een event, dus niet per se de meest makkelijk terug te vinden tracks. Die was ik wel echt zat tegen de tijd dat ik klaar was en daarvoor eigenlijk ook al.

Met die Aziatische CDs moet ik best vaak dingen nog toevoegen aan Discogs. Heb meer dan een kwart van mijn collectie aan contributies op Discogs. Hoewel ik ook een hoop heb zitten fixen omdat een boel Kpop fans niet de submission guidelines lezen en dingen verkeerd invoeren :') . Maarja, als het er dan eenmaal staat is het wel mooi om de collectie te zien en wordt ik er blij van, dus we doen het maar. En ach, contribute ik ook nog eens ergens aan. For the greater good ofzo oOo .

Inmiddels is het ruimtetekort ook wel echt een ding hier. De leegtes in de foto die ik eerder postte van de kast zijn inmiddels opgevuld en de onderste rij is ook al grotendeels in gebruikt. Helpt niet dat alles groter dan een jewelcase daar niet rechtop kan staan (die onderste planken gebuikte is eigenlijk voor dingen te groot voor in de kast). Bovenop de kast zou nog kunnen, maar daar staan momenteel mijn partner's gundams en ik denk dat ik ruzie krijg als ik die daar weg wil hebben :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfile
Heel leuk om te lezen dat de cd nog springlevend is. Bij de introductie van de streamingdiensten werden de cd en lp doodverklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Xfile schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:39:
Heel leuk om te lezen dat de cd nog springlevend is. Bij de introductie van de streamingdiensten werden de cd en lp doodverklaard.
"Alles" komt een keer weer terug... Nostalgie :) Zie hier en daar ook steeds vaker cassettebandjes voorbij komen. Die logica snap ik niet helemaal, maar goed. Ieder zijn/haar ding zullen we maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

DeTjuk schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:59:
[...]
"Alles" komt een keer weer terug... Nostalgie :) Zie hier en daar ook steeds vaker cassettebandjes voorbij komen. Die logica snap ik niet helemaal, maar goed. Ieder zijn/haar ding zullen we maar zeggen :)
Yep, zie bv. deze recente re-release van Aphex Twin - Selected Ambient Works Vol. 2.

Naast op 4xLP, dus ook op 3xCD en 2xCassette te krijgen, waarbij de Cassette qua prijs tussen LP en CD in zit. (en nee, ik heb deze niet gekocht ;) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xGhrmZ-tnT4Y8RNUSAMYFYypDM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tcb0F3aul9Zr4bOVx6oPMXlH.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
Mooi voorbeeld inderdaad, maar ik bedoelde ook op rommelmarkten en kringloopwinkels kom je ze weer vaker tegen.

Ik zie mezelf ook geen cassettebandjes kopen. CD is qua grootte van het artwork veel interessanter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfile
DeTjuk schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:59:
[...]
Ik had in die tijd een Sony Walkman WM-4. Het was handig voor in de trein, alleen gingen de oplaadbare batterijen niet zo lang mee. Helaas heb ik de walkman niet meer. En jaren geleden alle cassettes weggegooid.
Deze walkman was het: https://walkman.land/sony/WM-4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
Die veel te dure cassettes snap ik ook niet. In "mijn" tijd waren de cassettes een goedkoper alternatief op de CD. Vaak kostte de cassette de helft van de prijs. En nu kosten ze blijkbaar het dubbele zonder de kwaliteit van de CD te evenaren? Voor die belachelijke prijs kun je beter de LP kopen, en die zijn al te duur geworden tegenwoordig. Of de CD natuurlijk, scheelt geld en heb je dezelfde muziek in perfecte kwaliteit.

Maar de terugkomst van de cassette als medium snap ik volledig. Niet om ze voorbespeeld te gaan kopen, maar om zelf op te nemen. Opnemen kun je met vinyl wel vergeten. En natuurlijk kun je zelf CD's branden, maar dat voelt toch altijd een beetje budget (plus de disc rot van recordables), en in een tape kun je meer creativiteit kwijt dan een paar mp3's die je op een schijfje kwakt. Zelf opgenomen cassettes kunnen heel goed klinken als je weet wat je doet en een degelijk deck gebruikt :)

En die streaming... tis een tijdelijk fenomeen en wordt wel weer eens vervangen door iets anders. Hoe kunnen mensen nou denken dat we daar een eindstation hebben bereikt? Dat voelde men misschien ook toen de CD uitkwam, toen was alles "perfect". En toch hebben veel mensen de CD inmiddels de rug toegekeerd. Streaming krijgt z'n tijd ook nog wel. Er is nog nooit een medium heel lang aan de top gebleven.

@DeTjuk Qua grootte van artwork wint vinyl het veruit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:14

St@m

@ Your Service

Ik gebruik het allemaal door elkaar heen, streaming, CD's en LP's. Als er nieuwe muziek uitkomt die ik echt wil hebben, dan koop ik de LP. Muziek die al ouder is, en die ik wil hebben, daar koop ik de CD van.

Max die ik uitgeef aan een CD is €2,50. En al vaak genoeg gehad dat ik ergens 2 euro betaalde voor een CD om die een week later voor 50 cent tegen te komen.

Jammere is wel dat als blijkt dat ik een CD toch niet zo leuk vind, ik deze aan de straatstenen niet meer kwijtraak :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
St@m schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:07:
Ik gebruik het allemaal door elkaar heen, streaming, CD's en LP's. Als er nieuwe muziek uitkomt die ik echt wil hebben, dan koop ik de LP. Muziek die al ouder is, en die ik wil hebben, daar koop ik de CD van.

Max die ik uitgeef aan een CD is €2,50. En al vaak genoeg gehad dat ik ergens 2 euro betaalde voor een CD om die een week later voor 50 cent tegen te komen.

Jammere is wel dat als blijkt dat ik een CD toch niet zo leuk vind, ik deze aan de straatstenen niet meer kwijtraak :P
Ja, dat hou ik meestal ook aan max 2,50 euro. Merk wel dat sommige bands/artiesten daar niet echt in de buurt komen (Rammstein bijvoorbeeld).

Ik heb ooit nog een minidisc speler gehad. Geweldig medium was dat. Via optical kabel kon je 1 op 1 een cd kopiëren. Je kon namen aan de liedjes geven, en ook nog dingen editen.

Heb de mijne toen verkocht inclusief alle mix md's en lege md's die ik had. Als ik er nu op terugkijk, baal ik er wel van, maar heb niet de behoefte om het terug te kopen. CD's is prima.

Zo kreeg ik tijd terug gratis een portable cd speler van iemand waar ik wat cd's van kocht. Geen top apparaat, ook geen rommel. En het werkt ook nog. Maar om nou met een cd speler in mijn zak rond te gaan lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:14

St@m

@ Your Service

DeTjuk schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:16:
[...]

Ja, dat hou ik meestal ook aan max 2,50 euro. Merk wel dat sommige bands/artiesten daar niet echt in de buurt komen (Rammstein bijvoorbeeld).
Kom ik vaak zat tegen bij rommelmarkten / kringloop.
Als het er ligt, dan ligt het er voor weinig. Al heb je ook nog wel handelaren die 6 a 7 euro voor een CD vragen.. blijkbaar betalen mensen het.
Ik maak er ook een sport van hoor, ik kan prima leven met Spotify zolang ik de CD niet heb (ook als ik de CD wel heb trouwens :P ). Vroeg of laat kom ik het toch wel tegen.
Had al een hele tijd een bepaalde CD van Eminem en een van Puff Daddy (jaja, nu mag dat niet meer :P ) op mijn lijst.. op marktplaats allemaal minimaal een tientje. En toen kwam ik op een rommelmarkt waar iemand z'n oude CD's verkocht. 1 euro p/s.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
St@m schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:23:
[...]
Kom ik vaak zat tegen bij rommelmarkten / kringloop.
Als het er ligt, dan ligt het er voor weinig. Al heb je ook nog wel handelaren die 6 a 7 euro voor een CD vragen.. blijkbaar betalen mensen het.
Ik maak er ook een sport van hoor, ik kan prima leven met Spotify zolang ik de CD niet heb (ook als ik de CD wel heb trouwens :P ). Vroeg of laat kom ik het toch wel tegen.
Had al een hele tijd een bepaalde CD van Eminem en een van Puff Daddy (jaja, nu mag dat niet meer :P ) op mijn lijst.. op marktplaats allemaal minimaal een tientje. En toen kwam ik op een rommelmarkt waar iemand z'n oude CD's verkocht. 1 euro p/s.
Nou, neem die volgende keer even mee dan :)

Maar inderdaad geduld is een schone zaak. En altijd de cd optisch checken. Zegt niet altijd wat, maar bij handelaar weleens wat in mijn handen gehad wat eigenlijk zo de kliko in kon qua krassen.

Wil zelf nog eens proberen te polijsten. Scheen vroeger bij bepaalde platenzaken als service te kunnen. Heb een cd waarbij 1 tof nummer een hapering kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-09 21:32
The Eagle schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:28:
Past to Present is toch wel een erg lekker album :)
Inderdaad! Helaas dat de zanger Byron qua houding niet bij de band past(to present ;) ). Lukather ergerde zich dood aan zijn diva gedrag . Van zijn gezongen nummers zijn Animal en Hear what I'm saying toch wel super gaaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
DeTjuk schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:28:
Wil zelf nog eens proberen te polijsten. Scheen vroeger bij bepaalde platenzaken als service te kunnen. Heb een cd waarbij 1 tof nummer een hapering kent.
Mijn ervaring is zo ver niet zo heel veel belovend. Welgesteld, ik rip ipv dat ik afspeel dus dat maakt wel verschil. Maar heb zo ver 2 CDs gehad met een track die kapot was. 1 was goedkoop van de rommelmarkt dus kan ik mee leven, de andere was een duurdere uit Japan van een bekendere verkoper. Heb daar een 100% refund gehad terwijl ik de CD mocht houden dus kan niet klagen.

Beide de niet werkende track niet meer kunnen redden. Zodra de krassen diep genoeg zitten dat ze door de data heen gaan is het gewoon einde verhaal. Ondiepe krassen heb je wel een kans mee denk ik. Maar met rippen zijn die eigenlijk nooit problemen geweest hier. Tijdens spelen moet zo'n CD natuurlijk in 1 keer erover waar het met rippen niet uit maakt als hij ff wat meer moeite moet doen voor dat stukje, dus wellicht dat die ondiepe krassen bij afspelen meer problemen geven (en dat die dan wel opgelost kunnen worden).

Heb trouwens verschillende middeltjes geprobeerd. Hier was onverwachts Bepanthen het efficienst. Die voor rode baby-billetjes. Heb er na 2 keer "polijsten" met Bepanthen 1% meer vanaf kunnen rippen terwijl de rest niks deed behalve de CDs mooi schoon en shiny achterlaten.

[ Voor 16% gewijzigd door Cambionn op 08-10-2024 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Zijn we nog bezig hier? Zo stil weer :') .

Ik heb aardig wat CDs binnen gehad de laatste tijd. Meeste zijn niet zo speciaal om los te noemen denk ik, een hoop goedkopere pop CDs en wat uit Japan wat is aangekomen. Maar eentje waar ik wel heel blij mee ben dat ik hem voor een leuk prijsje heb kunnen meenemen is deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wv2ycVKnJgJipM9smXcJ8z-e_bI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AdSSzP0L7NfjSnfwqayaEofk.jpg?f=fotoalbum_large
Mis van The Boss nu eigenlijk enkel nog Only The Strong Survive, The Promise en American Beauty op CD. Misschien dat ik die eerste binnenkort nog eens op pik bij de platenzaak, die is niet zo moeilijk te vinden. American Beauty is de lastigste.

Hoe staat het met jullie collectie? Nog wat leuks binnen gehad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kozue
Ja hoor, ik voeg nog regelmatig CD’s toe aan de collectie, ik heb alleen nooit de behoefte er over te posten ;) Het meeste zijn willekeurige vondsten uit de kringloop, geen dingen waar ik expliciet naar op zoek was. De laatste was deze, van afgelopen week:
https://www.discogs.com/r...Mix-Of-The-Century-Vol-II
Ik hou wel van mixen, en de tracklist ziet er leuk uit. Ik weet niet of het wat is, want ik heb nog geen tijd gehad om m te beluisteren, maar meestal zijn die Arjan Rietvink mixen wel nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wXlVr3yFZDqERHgeGzKXISIqXBY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KlQ3RGmlTXWrKVgTOUlxWAPR.jpg?f=fotoalbum_large
Hier ook redelijk wat toevoegingen laatste maanden, moet laatste batch nog op Discogs zetten. Update: staat op Discogs.com :)

Foto hierboven is van afgelopen week, een combinatie van de kringloop vandaag (12 stuks, record!) met o.a. Placebo en Beef!, via Marktplaats iemand in het dorp (Beatles, Al di Meola) en 3 dozen van mijn oom en tante (UB40, Camel en Clouseau)

[ Voor 10% gewijzigd door Canis Lupus op 24-11-2024 20:41 . Reden: Typos ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Vorige week weer eens de HMV in Londen bezocht, en met een aantal CD's weer naar buiten gelopen. Ik koop vaak via Discogs, maar ook nieuw koop ik nog veel CD's, zowel onlangs uitgebracht als oudere (afhankelijk van de prijs).

Heerlijk dat soort grote winkels waar je uren in kan lopen zoeken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:27

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Stefan22 schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:56:
Vorige week weer eens de HMV in Londen bezocht, en met een aantal CD's weer naar buiten gelopen. Ik koop vaak via Discogs, maar ook nieuw koop ik nog veel CD's, zowel onlangs uitgebracht als oudere (afhankelijk van de prijs).

Heerlijk dat soort grote winkels waar je uren in kan lopen zoeken. :)
Ik denk dat ik daar mogelijk mijn eerste cd-singletje gekocht heb.
Jammer dat het hier allemaal verdwenen is.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Jorgen schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:46:
[...]

Ik denk dat ik daar mogelijk mijn eerste cd-singletje gekocht heb.
Jammer dat het hier allemaal verdwenen is.
Vraag me af hoeveel "eerste CD" winkels er nog bestaan. Mijn eerste was de Free Record Shop en ook die is al lange tijd foetsie. was ver voordat ik echt verzamelde, en die CD ben ik in mijn jeugd ooit kwijtgeraakt. Was Apocalyptica's self-titled album

[ Voor 0% gewijzigd door Cambionn op 09-12-2024 23:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Same here, ook Free Record Shop (vroeger ook veel bij Makro Delft gekocht)

Officieel de eerste was 2 Unlimited - Get Ready! by FRS in Schiedam, maar meer credible is Rage Against The Machine (self titled) bij FRS Delft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermes-3040

Hermes-3040

Enigzins kierewiet

In Hoorn zit iets wat zich nog 'Free Record Store' noemt, maar wat vooral 6 LPs en CDs zijn verstopt in een boekenwinkeltje... Tenminste is Uptown Records nog aanwezig, maar die heeft ook niet bar veel CDs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mijn eerste CD was Images van Jean Michel Jarre, kocht ik bij de V&D. We weten allemaal hoe het daar mee afgelopen is :+

Heerlijk was dat, graaien in de bakken met uitverkoop cd singles bij de V&D. Paar van die 1x1m 30cm hoge bakken met letterlijk een berg singletjes er in, en zoeken maar O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hendrik24
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-09 19:58
Oeh een cd topic! Ik ben altijd een grote cd speler fan geweest en heb er nog steeds best een paar staan. Klassiekertjes van Philips Marantz en Denon. Maar tegelijkertijd moet ik toegeven dat ik al een hele tijd geen cd meer gekocht heb... Vinyl ook minder trouwens dit vooral vanwege de kosten. Ik moet eerlijk bekenen dat Spotify toch wel zo zijn voordelen heeft :$ Laatste cd die ik kocht (en dat is al weer eeuwen terug) was gebruikt, deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQ87hoo2dKQYuEGOTunIs3rtsww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4hJiiwMktsTM09tmvI7LwRP1.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuw kon ik hem nergens vinden. Gevonden in Nijmegen bij Vinylarchief.

Speelt hier op mijn Philips cdd882 aangesloten op een NAD C700

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mooi apparaat die CDD882. Helaas alleen een loopwerk en dus geen eigen dac. Wil je jaren 90 cd's draaien dan wil je dat eigenlijk ook via een dac uit die tijd doen imho. Ik doe het via een Philips cd834. Al wil ook ook nog een keer een cd6xxx met een TDA dac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik24
Een dac960 zou mijn gedroomde combinatie zijn, uiteraard. Maar de prijzen... Ik weet niet wat ze nu kosten maar destijds vond ik het al wat te gortig. Misschien ooit

De cd is van 2007 trouwens ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door Hendrik24 op 11-12-2024 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:42
Plato bestaat al van voor het CD tijdperk.
Ik kwam veel in de vestiging Utrecht, die toen nog anders heette, voor LP's en later CD's.
Na het werk op koopavond de stad in om alle platenwinkels af te lopen en te grasduinen.

Een hele tijd geleden nog eens bij Plato Groningen geweest.
Maar on-line uitzoeken wat je wil hebben vind ik al langere tijd toch wel makkelijker en veel meer keus. Vooral 2de hands nog veel CD's gekocht die al jarenlang niet meer nieuw te koop zijn.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
Deze cd‘s gekocht tijdens mijn trip in Vlissingen een paar weken geleden. Kwam voor een jas en ging hiermee naar buiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3XmxWBYpII0zDFhUynn6JPf5Jo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i0A2uezxqmDvVzfEmuvwgVBX.jpg?f=fotoalbum_large

• Cambionn
  • Niet online
JukeboxBill schreef op woensdag 11 december 2024 @ 21:56:
Maar on-line uitzoeken wat je wil hebben vind ik al langere tijd toch wel makkelijker en veel meer keus. Vooral 2de hands nog veel CD's gekocht die al jarenlang niet meer nieuw te koop zijn.
Grappig, ik vind het juist heerlijk om door de CDs te snuffelen. Hier in Leiden ook Plato met daarnaast Velvet, en een Used Products die soms leuke dingen heeft. Verder een paar kleine zaken en eentje die enkel online verkoopt waar ik via Discogs nog wel eens op kom. Eigenlijk woon ik best wel goed als het hierop aan komt :9 .

Online gebruik ik wel regelmatig, maar puur omdat niet alles wat ik zoek in de winkels ligt. Het heeft mijn voorkeur niet. Maar zeker Aziatisch spul is dan lastig, in Amsterdam een winkel met Japans en Koreaans, en Velvet heeft Koreaans. Maar daar houd het op ongeveer, zelfs Plato is daar al mee gestopt hier. Dus zit vaak toch vast aan online. Naast Aziatisch ook voor CDs die ik elders niet op voorraad tegen kom maar graag wil idd, oude pop muziek en soms wat oude rock. Eindig ik vaak toch weer op Discogs marketplace en Aziatische webshops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hendrik24 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 21:50:
Een dac960 zou mijn gedroomde combinatie zijn, uiteraard. Maar de prijzen... Ik weet niet wat ze nu kosten maar destijds vond ik het al wat te gortig. Misschien ooit

De cd is van 2007 trouwens ;-)
https://www.hifishark.com/search?q=dac960 in de gaten houden.
Staat er eentje in hongarije momenteel, omgerekend ca 850 euro. Maar bevat gewoon een TDA-1541A DAC. Die zit ook in bijvoorbeeld de DFA888, en die is een stuk makkelijker verkrijgbaar en goedkoper ;)
Uiteindelijk is die DAC960 gewoon een dac + headphones preamp. Pak je de DFA888 dan heb je er ook de eindversterking bij. En die CDD882 + DFA888 is wel de gangbare combinatie zoals destijds door Philips verkocht :)

Maar we wijken af, dit topic gaat over cd's draaien, niet specifiek Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2 ;)
Dus zal stoppen over die machine :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hendrik24
Dit wijkt inderdaad te veel af, wel een interessant onderwerp.

Dit topic motiveert wel om vaker in de cd bak te duiken bij tweedehands winkels.
toen ik (tweedehands) vinyl begon te kopen kocht je voor vijf euro de halve winkel leeg. Tegenwoordig is dat hopelijk zo met cd's.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pporrio
@Hendrik24 De lokale kringloopwinkel pakt voor mij regelmatig goed uit. €1,50 per cd en vaak wat leuks in de bakken te vinden. :)

Score van afgelopen zaterdag:
  • Tina Turner - Foreign Affair
  • Vangelis - Antarctica
  • Eric Clapton - From the Cradle
  • Mike Oldfield - Five Miles Out
  • Tchaikovsky - Ballet Suites (Decca)

[ Voor 49% gewijzigd door pporrio op 12-12-2024 15:03 ]

Mijn platencollectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
Ik vind een discussie over CD spelers helemaal niet offtopic. Je kunt tenslotte geen CD’s draaien zonder speler 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendrik24
De eerste cd die ik zelf kocht was Synthesizer Greatest Volume 3, deel één en twee had ik nog op cassette gekocht. Pas een paar jaar daarna had ik mijn eerste eigen cd speler in bezit, een draagbare 'ghettoblaster-achtige' van Philips type nummer weet ik zo even niet. Ik heb hem nog steeds achter in de kast staan.
Uitgekozen na het zeer zorgvuldig uitpluizen van de Philips catalogus :D

Ik was een Philips fan destijds. Jammer dat het niet meer is wat het ooit was.

De CDD882 stond op mn werk in de kelder en kon ik gratis meenemen, ik heb hem al weer dertien jaar zie ik net.
Het lade motortje zat toen vast en ik heb de elco's in de voeding vervangen. Ik heb nog nooit een cd gehad die er niet op speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
kozue schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 08:38:
Ik vind een discussie over CD spelers helemaal niet offtopic. Je kunt tenslotte geen CD’s draaien zonder speler 😜
Tenzij met CD's hetzelfde aan de gang is als met LP's.

Ik kan het zo gauw niet meer terugvinden, maar ik las bij NOS of in de Volkskrant een artikel dat jongeren weer steeds vaker LP's kopen/verzamelen, terwijl ze geen platenspeler hebben.
Gaat dus alleen om het verzamelen. ( misschien hopende dat ze meer waard worden? )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pporrio
Hendrik24 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 12:20:
De eerste cd die ik zelf kocht was Synthesizer Greatest Volume 3, deel één en twee had ik nog op cassette gekocht.
Leuk, ik heb deel 1 ook op cassette gekocht destijds in '89 meen ik. Eerste cd die ik kocht was deel 2 uit de serie.

Ik vind de nummers zeer knap nagespeeld door Ed Starink. En dat allemaal omdat een zekere meneer Vangelis en ene meneer Jarre niet samen op 1 plaat wilden staan.

Inmiddels heb ik nagenoeg alle nummers ook van de orginele artiesten. En ja, daar zit echt wel verschil in, maar je hoort ook hoe knap het is nagespeeld door Ed op de Synthesizer Greatest serie. :)

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ed heeft daar idd goed zijn best op gedaan. Al zijn die albums als een van de eersten volledig digitaal gemaakt (DDD – Digital recorder used for initial recording, digital recorder used for mixing/editing, digital mastering). Dus hij zal vast wel wat opgepoetst hebben ;)

Jarre en Vangelis probleem bestaat niet meer overigens, aangezien de laatste kastje wijlen is :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Hendrik24 ik was niet perse een Philips fan, maar met een opa die er gewerkt had en de hele familie als gevolg bij de personeelswinkel met korting kon kopen, was dat eerste keus qua merk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendrik24
pporrio schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 13:21:
[...]

Leuk, ik heb deel 1 ook op cassette gekocht destijds in '89 meen ik. Eerste cd die ik kocht was deel 2 uit de serie.

Ik vind de nummers zeer knap nagespeeld door Ed Starink. En dat allemaal omdat een zekere meneer Vangelis en ene meneer Jarre niet samen op 1 plaat wilden staan.

Inmiddels heb ik nagenoeg alle nummers ook van de orginele artiesten. En ja, daar zit echt wel verschil in, maar je hoort ook hoe knap het is nagespeeld door Ed op de Synthesizer Greatest serie. :)
Deel 1, 2 en 3 komen uit '89 zag ik op wikipedia. Moest het effe opzoeken, het is al weer een tijdje terug...
Ik heb later vooral Jean Michel Jarre ook wel op vinyl gekocht, het muziek genre is wel altijd bij me gebleven, zeg maar.

Inderdaad is het knap nagespeeld, destijds was ik twaalf toen kende ik de originele versies niet eens, duurde nog vrij lang voor ik beseft dat synthesizer greatest niet origineel was :$ :D
The Eagle schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:33:
[...]

https://www.hifishark.com/search?q=dac960 in de gaten houden.
Staat er eentje in hongarije momenteel, omgerekend ca 850 euro. Maar bevat gewoon een TDA-1541A DAC. Die zit ook in bijvoorbeeld de DFA888, en die is een stuk makkelijker verkrijgbaar en goedkoper ;)
Uiteindelijk is die DAC960 gewoon een dac + headphones preamp. Pak je de DFA888 dan heb je er ook de eindversterking bij. En die CDD882 + DFA888 is wel de gangbare combinatie zoals destijds door Philips verkocht :)

Maar we wijken af, dit topic gaat over cd's draaien, niet specifiek Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2 ;)
Dus zal stoppen over die machine :)
8)7 Ik heb er ooit bijna een gekocht toen waren ze in de driehonderd euro als ik mij goed herinner... Ik slaap er nog een nachtje of wat over. Ik heb nog een Music Hall dac 25.3 staan als ik wil afwisselen. Best een grappig ding er zit een buisje in wat verwisselbaar is en de opamps staan al standaard in sockets en zijn dus ook makkelijk verwisselbaar.

Als ik helemaal '90's wil gaan heb ik nog een Denon DCD-3560

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pporrio
Hendrik24 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 17:41:
[...]
Inderdaad is het knap nagespeeld, destijds was ik twaalf toen kende ik de originele versies niet eens, duurde nog vrij lang voor ik beseft dat synthesizer greatest niet origineel was :$ :D
Dan waren en zijn we even oud :) En ik had net als jij ook niet door dat ik niet naar het origineel aan het luisteren was. :$

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
kozue schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 08:38:
JukeboxBill schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 12:48:
Tenzij met CD's hetzelfde aan de gang is als met LP's.

Ik kan het zo gauw niet meer terugvinden, maar ik las bij NOS of in de Volkskrant een artikel dat jongeren weer steeds vaker LP's kopen/verzamelen, terwijl ze geen platenspeler hebben.
Gaat dus alleen om het verzamelen. ( misschien hopende dat ze meer waard worden? )
Tja ik kom niet verder dan dat de CDs 1 keer in de CD speler van m'n PC gaan. Om ze te rippen, die rips gaan op een server welke weer aan een subsonic-based dienst hangt. Daarna gaan de CDs mooi de kast in, waar ze vooral tof zijn om naar te kijken.

Met CDs zijn dat soort dingen ook wat makkelijker dan met LPs. Zie mezelf daarom ook niet snel LPs kopen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Cambionn schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 19:48:
[...]

[...]
Tja ik kom niet verder dan dat de CDs 1 keer in de CD speler van m'n PC gaan. Om ze te rippen, die rips gaan op een server welke weer aan een subsonic-based dienst hangt. Daarna gaan de CDs mooi de kast in, waar ze vooral tof zijn om naar te kijken.

Met CDs zijn dat soort dingen ook wat makkelijker dan met LPs. Zie mezelf daarom ook niet snel LPs kopen :p.
Ja, zo doe ik het ook al flink wat jaren.
Voorheen had ik 2 Sony 300 CD wisselaars met een laptopje en een kastje om ze aan te sturen.
Na lange tijd stilstaan door een verhuizing kreeg ik ze niet meer aan de praat, dus heb ik een NAS gekocht en de CD's gaan rippen.
Maar ik heb nog steeds wel alle CD's opgeslagen in dozen. Geen ruimte om ze uit te stallen.
Toch doet het mij zeer om ze weg te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

+1 vwb de synthesizer greatest opmerkingen. Zelfde voor Karre overigens. En ik was ook een jaar of 13 denk ik (bj77)

Opslag: heb vier uitpuilende Ikea Billy cd kasten op zolder staan. Staat daar prima, gaat niet weg :)
Als spelers: beneden een Philips cd834 (begin jaren 90) en een moderne Denon DCD-520AE. Op zolder een pioneer pd7700 aan een volledige pioneer set (10 componenten en groeiend :X). Verder staat er nog een pioneer pd5700 ergens in een doos en een Onkyo dx7511 in een kast stof te trekken.
* The Eagle vermaakt zich voorlopig wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Bedenk me net ineens: heb ook nog een Sony discman in een la liggen, optisch nieuwstaat. Binnenkort eens kijken of die het nog doet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pporrio
Hier nog een bouwjaar '77. :) Alle cd's rip ik naar flac en gaan op de NAS.

Maar ik luister ze ook in fysieke vorm. Beneden op mijn AVM CS2.2 en boven op mijn werkkamer via een 90's Sony Discman op actieve speakers. Lekker oldschool B-)

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik24
Er ontstaat een thema, hier ook van '77
Ik luister sinds een jaar of drie vooral Spotify of anders cd of vinyl, op m'n nas staat ook nog wel wat flac spul.

Ik heb een paar vroege cd spelers van Philips en de eerder genoemde exemplaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:02
Trip to memory lane.
Bouwjaar 76.
Synthesizer Greatest heb ik ook allemaal nog liggen hier.
Ook veel van Jarre, zowel op (s)VHS en CD.
Destination Docklands als favoriet.

Vangelis ook maar minder.
Goede herinneringen aan het concert in Rotterdam van Vangelis. Moet ik nog ergens op video hebben liggen.
Was volgens mij een speciaal project betreffende broadcasting staat me iets van bij.

Wat synthesizer Greatest betrof heb ik Edward Starink als een soort van held gezien. Ik wilde ook kunnen wat hij deed. Heb zelfs een Roland E96 gekocht toendertijd. Wist ik veel dat het een keyboard was en geen synthesizer..
Later gecombineerd met CuBase op PC en midi koppeling...

Those where the days ..

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik24
Haha, ik heb nog een tijdje keyboard les gehad. En dus ook een keyboard gehad. Helaas was ik beter in het bedienen van de cd speler...

Maar de synthesizer greatest cd's waren hier wel de directe aanleiding toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

* The Eagle zat op de muziekschool, elektronisch orgel, toen synthesizer greatest uit kwam.
Vrij logische stap :+
Heeft bij mij ook de voorketvoor elektronische muziek aangewakkerd denk ik. Beetje doorgeschoten daarin, full on psytrance is nu favoriet. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Hendrik24 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 21:50:
Er ontstaat een thema, hier ook van '77
Ik kom het thema breken dan. Ik kwam pas 20 jaar later op de wereld (´97) :P .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Haha, en '81 😋

Vroeger met veel lps en cds opgegroeid door vader, zelf een jaar of 8 geleden meeste cd's weggedaan (40 favoriete bewaard).

Nu toch weer terug naar fysieke media, die mooi in de kamer staan (met Denon cd en Pro-Ject lp-speler)
Op laptop boven luister ik ook fysieke media met een DAC en 2 studio monitors (@The Eagle 😋)
Rip daarnaast alles ook naar FLAC of - V0 MP3.

Met platen vader erbij (die speelt hij niet meer) inmiddels op stuk of 600, zegt Discogs 😬
Gelijk ook kans om wat ik vroeger veel geluisterd heb op MP3 nu ook zelf te bezitten 👌

[ Voor 18% gewijzigd door Canis Lupus op 15-12-2024 08:11 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste