Ik rip over het algemeen m’n CD’s niet. Is me te veel werk. Meestal heb ik de nummers die ik op CD koop al op mp3 en wil ik de moeite niet doen de bestaande bestanden te vervangen voor betere. Ik kan dat tenslotte altijd nog doen op een moment dat ik ze nodig heb op de computer. De CD loopt niet weg. Maar een van de redenen dat ik nog regelmatig CD’s koop is wel om de nummers in absolute topkwaliteit te hebben. Streaming doe ik niet aan, maar heeft bijna altijd compressie en is dus inferieur. Ik heb hier best een flinke stapel schijfjes liggen. Ik ben ook gek op vinyl en draai graag een plaatje, maar als het aankomt op de hoogste kwaliteit en gemak van nummers overzetten naar andere plekken/apparaten gaat er niks boven een CD.
I was today years old when I learned dat die synthesizer greatest niet de originelen waren
Bouwjaar 75 hier, heb deel I en II aardig grijs gedraaid (op cassette), ben vlak daarna helemaal de andere kant op gegaan, juist zo analoog mogelijk met Lenny Kravitz en iets later the Doors, hele sixties nog eens dunnetjes over gedaan
Maar paar jaar terug bij een verhuizing toch al mijn (+/- 400) cd's weggedaan, verkocht aan Empire Records in DH, kreeg er drie kwartjes het stuk voor. Ik luister, uit praktische overwegingen, allang alles via Spotify. En het enkele dat daar niet op staat is meestal via Soulseek wel te vinden.
Wel interessant memory lane-topic hierzo
Bouwjaar 75 hier, heb deel I en II aardig grijs gedraaid (op cassette), ben vlak daarna helemaal de andere kant op gegaan, juist zo analoog mogelijk met Lenny Kravitz en iets later the Doors, hele sixties nog eens dunnetjes over gedaan
Maar paar jaar terug bij een verhuizing toch al mijn (+/- 400) cd's weggedaan, verkocht aan Empire Records in DH, kreeg er drie kwartjes het stuk voor. Ik luister, uit praktische overwegingen, allang alles via Spotify. En het enkele dat daar niet op staat is meestal via Soulseek wel te vinden.
Wel interessant memory lane-topic hierzo
Wat later is mijn muzieksmaak ook wat een andere kant op gegaan hoor, veel Pink Floyd vooral en U2, Depeche Mode etc.
Maar later ging het toch weer richting Jarre, Tangerine Dream, Klaus Schulze, Boards of Canada, Apex Twin, Laatste tijd wat meer toegankelijk spul van bijvoorbeeld Schiller en dingen die daar volgens Spotify op lijken.
Maar later ging het toch weer richting Jarre, Tangerine Dream, Klaus Schulze, Boards of Canada, Apex Twin, Laatste tijd wat meer toegankelijk spul van bijvoorbeeld Schiller en dingen die daar volgens Spotify op lijken.
Ik ben uiteindelijk ook (weer) uitgekomen bij Kraftwerk, Autechre en minimal technoHendrik24 schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:27:
Wat later is mijn muzieksmaak ook wat een andere kant op gegaan hoor, veel Pink Floyd vooral en U2, Depeche Mode etc.
Maar goed (om toch ook weer richting ontopic te gaan) toen kocht ik al geen cd's meer maar had ik Napster, Soulseek en later Spotify ontdekt.
Toch geeft een fysiek voorwerp met muziek erop (of dat nou een lp, cd of een zelf met veel pijn en moeite van de radio opgenomen cassettebandje is) wel veel meer binding met de muziek dan zo'n Spotify, waar je met enkele klikken miljoenen liedjes kunt luisteren en jezelf van de ene naar de andere artiest kunt laten leiden zonder er moeite voor te hoeven doen, en (dus) ook zonder er een band mee op te bouwen.
Hell, zelfs toen ik geen fysieke dragers meer gebruikte maar tientallen of zelfs honderden mapjes met MP3's gebruikte, had ik daar meer band mee omdat ik die mapjes zelf had aangemaakt en er zelf de MP3-tjes voor had gedownload, beluisterd, getagd en in de juiste mapjes gestopt.
Toch wint het gemak van Spotify het vooralsnog wel bij mij.
Deze moet misschien in https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1642785.
Laatst in een opwelling bod gedaan op stuk of 35 cd's... Bod werd geaccepteerd dus deal rond gemaakt.
Gekozen om de cd's te laten versturen. 35 stuks moet nog wel te doen zijn...
Nou, dat bleek een grote deceptie te zijn. Het was allemaal zo los verpakt dat van meerdere hoesjes zijkanten waren afgebroken. Ook waren van heel veel cd's de rondjes om de cd's vast te klemmen stuk (gegaan).
En als klap op de vuurpijl waren er vrolijk gebrande cd's bij ingestopt, zonder daar ook maar een woord over gerept te hebben in de advertentie of in de rest van de communicatie.
Als je daar vervolgens een punt van maakt, wordt je bijna voor halve zool versleten en val je van de kul argumenten bijna van je stoeltje... Met veel moeite deel van mijn centjes teruggekregen.
Laatst in een opwelling bod gedaan op stuk of 35 cd's... Bod werd geaccepteerd dus deal rond gemaakt.
Gekozen om de cd's te laten versturen. 35 stuks moet nog wel te doen zijn...
Nou, dat bleek een grote deceptie te zijn. Het was allemaal zo los verpakt dat van meerdere hoesjes zijkanten waren afgebroken. Ook waren van heel veel cd's de rondjes om de cd's vast te klemmen stuk (gegaan).
En als klap op de vuurpijl waren er vrolijk gebrande cd's bij ingestopt, zonder daar ook maar een woord over gerept te hebben in de advertentie of in de rest van de communicatie.
Als je daar vervolgens een punt van maakt, wordt je bijna voor halve zool versleten en val je van de kul argumenten bijna van je stoeltje... Met veel moeite deel van mijn centjes teruggekregen.
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Zie je inderdaad vaak in advertenties, dat er dan zo'n hele zwik gebrande cd's tussen zitten.DeTjuk schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 14:10:
[ Voor 10% gewijzigd door D_V op 24-12-2024 14:45 ]
Hee leuk, een cd-topic.
Als 13-jarige net zo lang bij pa gezeurd tot er een cd-speler kwam, en vervolgens al het met de krantenwijk verdiende geld daar in gestoken.
Na de streaming-revolutie een tijdje geen cd's meer gedraaid, tot mijn vrouw op het lumineuze idee kwam dat ik ze ook wel weg kon gooien.
Vrouw in stukjes in de vriezer verteld dat ze niet weg gingen, maar wel vanwege ruimtegebrek de jewelcases weg gedaan en bewaar ze nu in papieren sleeves in een ladenkast.
Ongeveer 700 stuks in bezit nu.
Mijn bouwjaar is... nou ja, u komt er zelf wel uit
Als 13-jarige net zo lang bij pa gezeurd tot er een cd-speler kwam, en vervolgens al het met de krantenwijk verdiende geld daar in gestoken.
Na de streaming-revolutie een tijdje geen cd's meer gedraaid, tot mijn vrouw op het lumineuze idee kwam dat ik ze ook wel weg kon gooien.
Vrouw in stukjes in de vriezer verteld dat ze niet weg gingen, maar wel vanwege ruimtegebrek de jewelcases weg gedaan en bewaar ze nu in papieren sleeves in een ladenkast.
Ongeveer 700 stuks in bezit nu.
1534?Sebas1979 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 14:53:
Ja klopt, geboren als Frederik ll van Denemarken, maar weinig mensen weten dat ik een highlander ben, niet verder vertellen
Recentelijk — vooral omdat ik nou die Kenwood DP-3040 heb — maar weer wat bijgekocht. Deel online (velvet), deel bij Plato (Utrecht) en die 'Broadcast Collection,' bij de Mediamarkt. Het verraste mij — natuurlijk positief — hoeveel CDs ze daar bij Plato in de winkel hebben liggen. Toch wel mooi om te zien dat elpees niet overal het voornaamste zijn...:strip_exif()/f/image/2JwxIw3zMNjrsDcjZy36ueG5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mcjGecj5BsOSNyg8cuvCjE8q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2JwxIw3zMNjrsDcjZy36ueG5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mcjGecj5BsOSNyg8cuvCjE8q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C0hQttcc9oPJxHROds433iYk.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een redelijke verzameling van die dingen. Langs de ongebruikte muur van de trap naar boven plankjes gemaakt waar die dingen op staan netjes op alfabet. Alle schijven met Asunder omgezet naar flac en die op een externe drive van een raspberry pi gezet die ze ook weer afspeelt.
@Sebas1979 Oh ja, Therapy? Daar bestaat nog een leuke anekdote over. Ik weet niet of ie waar is, maar ik vind 'm erg leuk:
In 1994 werd een van de oprichters en directeur van Pinkpop Jan Smeets geïnterviewd door de muziekpers. De vraag aan hem was of Jan al iets kon vertellen over de line up van de editie van 1994.
Jan: 'Nou we hebben bevestiging gekregen van een groot aantal namen. Chris Isaak, Smashing Pumpkins, Rage Against the Machine, Soul Asylum, Urban Dance Squad, Björk. Oh Therapy? is nog niet zeker, want daar staat nog een vraagteken achter!'
In 1994 werd een van de oprichters en directeur van Pinkpop Jan Smeets geïnterviewd door de muziekpers. De vraag aan hem was of Jan al iets kon vertellen over de line up van de editie van 1994.
Jan: 'Nou we hebben bevestiging gekregen van een groot aantal namen. Chris Isaak, Smashing Pumpkins, Rage Against the Machine, Soul Asylum, Urban Dance Squad, Björk. Oh Therapy? is nog niet zeker, want daar staat nog een vraagteken achter!'

Over Therapy? heb ik nog een eigen anekdote. Aantal jaren geleden traden ze in mijn woonplaats op maar - balen - net in mijn vakantie dus niet kunnen gaan. Aan het einde van mijn vakantie zat ook een korte stop in Londen van twee dagen en tijdens de vakantie zie ik, door puur toeval, dat ze net op de eerste van die twee dagen in Londen speelden.
Dus ik boek een ticket. Kom ik daar, blijkt het de afsluiting van de tour te zijn, en er worden opnamen gemaakt voor een CD-release. Dus nu heb ik een CD van een concert waar ik zelf bij was.
En zo gaat het vanaf Therapy? toch weer ontopic over een CD
Dus ik boek een ticket. Kom ik daar, blijkt het de afsluiting van de tour te zijn, en er worden opnamen gemaakt voor een CD-release. Dus nu heb ik een CD van een concert waar ik zelf bij was.
En zo gaat het vanaf Therapy? toch weer ontopic over een CD
In de afgelopen periode 5 cd box sets met 600 klassieke cd's toegevoegd aan de collectie.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8gry3gznvDm4jVZlr2NxRSrM.jpg?f=user_large)
En in Flac formaat aan de muziekverzameling op schijf toegevoegd.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8gry3gznvDm4jVZlr2NxRSrM.jpg?f=user_large)
En in Flac formaat aan de muziekverzameling op schijf toegevoegd.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3WQENHrKdxbBIqFKj7d1cH6z.jpg?f=user_large)
2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+SigEnergy 11kW AC lader.
Op de een of andere manier wil ik niet beginnen aan klassiek (op cd), net als dat ik (pop)verzamel-albums zo veel mogelijk oversla.
Ik vind eea aan klassiek best mooi, maar geen idee hoe je dat dan gaat ‘verzamelen’ zonder ontzettend veel dubbelingen te krijgen.
Ik vind eea aan klassiek best mooi, maar geen idee hoe je dat dan gaat ‘verzamelen’ zonder ontzettend veel dubbelingen te krijgen.
@Sebas1979 Ik beperk me tot de klassieke werken op het Decca label die ik mooi vind en ik in de kringloopwinkel tegenkom als ik er weer eens binnenloop. Dan is het best te doen en gaat het niet zo hard met het aantal en dubbelingen
We zijn een paar dagen in Straatsburg en CD's zijn hier in Frankrijk, vergeleken met Nederland en Duitsland, echt spotgoedkoop. Ik heb 'Black Ice' en 'Stiff Upper Lip' van AC/DC hier nieuw gekocht, beide CD's kostten €7. Dergelijke prijzen betaal je in Nederland inmiddels al bij de kringloop. Nieuwe LP's gaan hier overigens voor €20 over de toonbank.
Neuh. CD’s bij de kringloop kosten hier meestal een euro per stuk. Soms nog minder. Sommige winkels zijn duurder, maar een euro is ongeveer de standaard. Vind ik helemaal niet duur. Nieuwe CD’s daarentegen vind ik wel prijzig voor een formaat wat niet meer zo mainstream is.
Zojuist een iPod nano (want lightning poort en bluetooth) en CD lezer gekocht. Ik ga kijken of ik weer fysiek kan verzamelen en bezitten en beluisteren. Ook gelijk vijf CD's uit mijn lijstje met favoriete CD's gekocht. Ik ben benieuwd hoe dit bevalt.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Welke cd speler en waar sluit je de boel op aan qua versterking en speakers?Mog schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 17:36:
Zojuist een iPod nano (want lightning poort en bluetooth) en CD lezer gekocht. Ik ga kijken of ik weer fysiek kan verzamelen en bezitten en beluisteren. Ook gelijk vijf CD's uit mijn lijstje met favoriete CD's gekocht. Ik ben benieuwd hoe dit bevalt.
Goede tweedehands cd speler kost je de kop niet, maar is zonde als ze niet aan een leuke weergaveset hangen. Met ruk speakers zal die iPod beter klinken zeg maar
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Mwah ga daar de kringlopen voor af, net als de CD's maar vind het toch verdomd lastig om wat fatsoenlijks te vinden voor een normale prijs wat niet volledig afgeleefd is.The Eagle schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 19:25:
[...]
Welke cd speler en waar sluit je de boel op aan qua versterking en speakers?
Goede tweedehands cd speler kost je de kop niet, maar is zonde als ze niet aan een leuke weergaveset hangen. Met ruk speakers zal die iPod beter klinken zeg maar
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik bedoelde een externe CD/DVD speler/brander zodat ik de CD’s kan rippen en op de iPod kan zetten.The Eagle schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 19:25:
[...]
Welke cd speler en waar sluit je de boel op aan qua versterking en speakers?
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ah zo. Fysiek verzamelen en dan geript digitaal luisteren. Kun je doen (al zet ik zelf liever een gewone cd op via een goede installatie voor de echte beleving).Mog schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 19:38:
[...]
Ik bedoelde een externe CD/DVD speler/brander zodat ik de CD’s kan rippen en op de iPod kan zetten.
Enige nadeel van Apple is dat hun codec en ingebouwde dac niet altijd even goed zijn. Mocht je een alternatief zoeken: koop een goede usb dac en koptelefoon, en speel af via je telefoon.
Maar goed, allemaal offtopic
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Of, als je wel het gemak van streamen wil, gebruikt iets als een subsonic (of daarop gebaseerd dan wel vergelijkbaar) server. Dan kan je erbij met elk apparaat waar je een compatible app voor kan vinden, en als je het goed opzet is er geen kwaliteitsverlies.The Eagle schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 20:29:
Ah zo. Fysiek verzamelen en dan geript digitaal luisteren. Kun je doen (al zet ik zelf liever een gewone cd op via een goede installatie voor de echte beleving).
Enige nadeel van Apple is dat hun codec en ingebouwde dac niet altijd even goed zijn. Mocht je een alternatief zoeken: koop een goede usb dac en koptelefoon, en speel af via je telefoon.
Maar goed, allemaal offtopic
Zelf maak ik al paar jaar gebruik van Astiga om mijn CD rips te luisteren, omdat ik niks zelf wil hosten. De rips zelf staan op een TransIP Stack cloud, maar vrijwel elke cloud storage wordt ondersteund. Met inmiddels precies 530 CDs (hoewel niet voor lang meer) meer dan genoeg keuze. Om een beeld te geven, da's ongeveer 250GB, rips zijn uncompressed. Zou zelf niet anders meer willen.
Ff weer op het topic van de collectie zelf. Mijn Lady Gaga Mayhem CD is vandaag verstuurd. Ik heb een klein beetje hoop dat hij stiekem een dagje te vroeg komt
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
/f/image/2RPjegNeaAqxB5lOWmSLxWKJ.png?f=fotoalbum_large)
Even een snapshot van toevoegingen afgelopen 30 dagen in mijn eclectische verzameling
Combinatie van lokale kringloop, Sounds Delft, Discogs.com bestelling en nog wat krijgertjes.
Vooral blij met Traveling Wilburys Collection (€1,75), India.Arie, The Roots, Sigur Rós en Prodigy
Morgen jarig, dus ik verwacht dat er binnenkort nog wel iets bij komt
Nou daar is hij hoor. Lady Gaga's nieuwe album. Heb hem net bij het pick-up point opgehaald. Nu ff lunchen en daan gaan we hem eens rippen en beluisteren.
:strip_exif()/f/image/6dtCZWT5Y3shCOgLl1Z3wvMw.jpg?f=fotoalbum_large)
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
Leuk topic!
Ik heb er ook nog een stuk of 1500 in kasten aan de muur van mijn slaapkamerstudio 😃 Vanaf mijn 12e echt begonnen met verzamelen. Pop classics, heel veel electronisch materiaal uit de laatste 5 decennia, hiphop, rock, jazz... wat niet eigenlijk. Vaste klant in de meest stoffige platenzaken in heel Nederland. Platenbeurzen, Marktplaats. En in ieder land dat ik bezocht, kocht ik altijd een cd van een lokale artiest.
Daarnaast heb ik jaren als muziekjournalist in de dance gewerkt waardoor ik wekelijks gigantische volumes promos opgestuurd kreeg om te recenseren. Talloze releases had ik al maanden voor ze uitkwamen, echt een gouden tijd.
Achter iedere cd zit een verhaal en ik kan me uren vermaken met het opnieuw indelen van mijn platenkast. En af en toe pak ik er een en stop hem in mijn usb-cdspeler. Aan mijn collectie zit veel sentimentele waarde, dus ik zal er nooit afstand van doen 😊
Ik heb er ook nog een stuk of 1500 in kasten aan de muur van mijn slaapkamerstudio 😃 Vanaf mijn 12e echt begonnen met verzamelen. Pop classics, heel veel electronisch materiaal uit de laatste 5 decennia, hiphop, rock, jazz... wat niet eigenlijk. Vaste klant in de meest stoffige platenzaken in heel Nederland. Platenbeurzen, Marktplaats. En in ieder land dat ik bezocht, kocht ik altijd een cd van een lokale artiest.
Daarnaast heb ik jaren als muziekjournalist in de dance gewerkt waardoor ik wekelijks gigantische volumes promos opgestuurd kreeg om te recenseren. Talloze releases had ik al maanden voor ze uitkwamen, echt een gouden tijd.
Achter iedere cd zit een verhaal en ik kan me uren vermaken met het opnieuw indelen van mijn platenkast. En af en toe pak ik er een en stop hem in mijn usb-cdspeler. Aan mijn collectie zit veel sentimentele waarde, dus ik zal er nooit afstand van doen 😊
[ Voor 3% gewijzigd door Megatron op 02-04-2025 21:57 ]
Scranton! What? The electric city.
Snap ik helemaal.Megatron schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:55:
Leuk topic!
Zeker in jouw geval zou ik ze ook digitaliseren. Voor jou is het veel meer dan alleen muziek op een medium namelijk
Oh zeker! Ik heb een groot deel gedigitaliseerd en veilig opgeslagen 😃
Tof om te lezen! Ook die promo's. Heb er een paar van muziek die nooit officieel fysiek is uitgegeven (enkel digitaal, vaak ook enkel via streaming), maar dat zijn van die kopietjes die op de markt komen nadat mensen als jij ze weg doen. Om in de positie te zijn dat je ze daadwerkelijk toegestuurd krijgt is echt tof!Megatron schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:55:
Leuk topic!
Ik zou m'n CDs ook niet verkopen. Vind het een mooie collectie die wat over je zegt en een deel van je leven volgt. Naast dat ze gewoon tof zijn.
Ja, dat was echt te gek! Vooral tussen 2005 en 2010 ging het letterlijk per vuilniszakCambionn schreef op donderdag 3 april 2025 @ 01:05:
[...]
Tof om te lezen! Ook die promo's. Heb er een paar van muziek die nooit officieel fysiek is uitgegeven (enkel digitaal, vaak ook enkel via streaming), maar dat zijn van die kopietjes die op de markt komen nadat mensen als jij ze weg doen. Om in de positie te zijn dat je ze daadwerkelijk toegestuurd krijgt is echt tof!
Ik zou m'n CDs ook niet verkopen. Vind het een mooie collectie die wat over je zegt en een deel van je leven volgt. Naast dat ze gewoon tof zijn.
Ik moet er niet aan denken er afscheid van te nemen. Door je platenkast gaan is echt een mooi reisje door de tijd!
In het kader van "cd's zijn het nieuwe vinyl" gisteren nog een leuke kringloop score. Voor respectievelijk 1,50 en ,125 per stuk.
(Geen idee waar dat verschil vandaan komt overigens.) Ik hoop Paul's Boutique ook nog een keer ergens te scoren.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LqyrLEZY4wjRbnivORL1JuGH.jpg?f=user_large)
Afspelen doe ik trouwens (... Ik denk al bijna 20 jaar
) met een Cambridge Audio 540C. (De twin DAC V2) Ik heb wel eens naar vervanging gekeken maar tot nu toe was de conclusie altijd dat een upgrade A al snel in de 100 en euro's zou lopen en B waarschijnlijk een verwaarloosbaar verschil zou brengen.. En ik vindt het wel een mooi ding (in zilver), dus voorlopig zal ie wel blijven staan.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LqyrLEZY4wjRbnivORL1JuGH.jpg?f=user_large)
Afspelen doe ik trouwens (... Ik denk al bijna 20 jaar

[ Voor 35% gewijzigd door Charly op 11-04-2025 11:18 ]
Ill Communication is beter dan Check Your Head, vandaar 25 cent duurder
Deze schijfjes werken overigens niet met het afspeelapparaat waar je ze nu opgelegd hebt. Dat had je gelukkig al door, maar ik dacht, ik zet het er als referentie voor lezers van de jongere generaties nog even bij
Deze schijfjes werken overigens niet met het afspeelapparaat waar je ze nu opgelegd hebt. Dat had je gelukkig al door, maar ik dacht, ik zet het er als referentie voor lezers van de jongere generaties nog even bij
Weer een mooie opbrengst bij de lokale kringloopwinkel vanmorgen 
:strip_exif()/f/image/FwtIFoFJRLQYdbnUOVNTSeah.jpg?f=fotoalbum_large)
Camille Saint-Saëns - Carnaval des Animaux (Decca)
Adele - 21
Phil Collins - ...But Seriously
Chris Isaak - Wicked Game
Dire Straits - On Every Street
Donald Fagen - The Nightfly
George Michael - Listen Without Prejudice
The Police - Every Breath You Take The Singles
Prince & The New Power Generation - Diamonds and Pearls
Toto - Past To Present
:strip_exif()/f/image/FwtIFoFJRLQYdbnUOVNTSeah.jpg?f=fotoalbum_large)
Camille Saint-Saëns - Carnaval des Animaux (Decca)
Adele - 21
Phil Collins - ...But Seriously
Chris Isaak - Wicked Game
Dire Straits - On Every Street
Donald Fagen - The Nightfly
George Michael - Listen Without Prejudice
The Police - Every Breath You Take The Singles
Prince & The New Power Generation - Diamonds and Pearls
Toto - Past To Present
Hoe doen jullie het thuis met de CD's en het opbergen? Ik heb voor CD's een overvolle GNEDBY en ook mijn games beginnen ruimte tekort te hebben. Heb nog een Gnedby voor games en nog een andere kast van de Ikea ook voor games. Geen idee welke precies en een auto vol CD's nog
Nu wil ik alles netjes in kasten gaan hebben zodat ik de CD's in de auto ook niet meer zo los heb en verder nog kan uitbreiden.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/gnedby-wandmeubel-wit-40277143/
Nu kan ik meer Gnedby's halen. Wil er dan 2 bij halen zodat ik wat ruimte heb en ze aan elkaar monteren. Alleen weet ik niet veel nieuwere opties meer die hiervoor zouden kunnen gaan werken? Heb ik alleen nog maar deze kasten of zijn er andere opties?
Marktplaats kan ook maar haal liever nieuw spul gezien het naar boven moeten tillen en in een doos zitten.
Nu wil ik alles netjes in kasten gaan hebben zodat ik de CD's in de auto ook niet meer zo los heb en verder nog kan uitbreiden.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/gnedby-wandmeubel-wit-40277143/
Nu kan ik meer Gnedby's halen. Wil er dan 2 bij halen zodat ik wat ruimte heb en ze aan elkaar monteren. Alleen weet ik niet veel nieuwere opties meer die hiervoor zouden kunnen gaan werken? Heb ik alleen nog maar deze kasten of zijn er andere opties?
Marktplaats kan ook maar haal liever nieuw spul gezien het naar boven moeten tillen en in een doos zitten.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik heb ze nu in plastic opbergdozen zitten. Die staan boven. Als ik ga luisteren, zoek ik er een paar uit en neem ze mee naar beneden.
Als ik geen zin heb om te zoeken kan ik ze ook streamen via mijn set. Al mijn cd's heb ik geript naar flac en staan op mijn NAS.
Als ik geen zin heb om te zoeken kan ik ze ook streamen via mijn set. Al mijn cd's heb ik geript naar flac en staan op mijn NAS.
[ Voor 4% gewijzigd door pporrio op 14-04-2025 17:01 ]
Ik heb het in Billy boekenkasten van Ikea met extra planken. Momenteel 2m aan van die middelhoge maar dat is nu erg vol. Binnenkort verhuis ik en dan wordt het vervangen met 2 meter van de hoogste versie. Wordt ook meteen de achtergrond in videocalls, komt recht achter m'n bureau in m'n werkkamer.Touchdomex schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:30:
Hoe doen jullie het thuis met de CD's en het opbergen?
Zijn nu 535 CDs, maar aardig deel Aziatisch en zoals op eerder gedeelde fotos te zien maken die hele boeken en dozen aan verpakking. Enkel jewelcases zal er meer in kunnen want dan kunnen de planken veel dichter op elkaar in hoogte. Hoop straks iig plek te hebben voor 1000+.
https://cd-rek.nl/product-categorie/cd-rek-producten/Touchdomex schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:30:
Ik heb twee Combi's die ongeveer 2 meter breed zijn (drie elementen van ongeveer 66 cm breed) en als je daar het maximale aantal schappen in hangt moeten er toch zeker 2500-3000 CD's in passen. Zover ben ik nog lang niet. De ene kast gebruik ik als boekenkast en in de ander staan mijn CD's maar die is ook nog niet aan de maximale capaciteit.
Je moet het uiterlijk wel voor lief nemen. Als je een partner hebt dan zijn ze waarschijnlijk niet welkom in de woonkamer.
@Touchdomex https://www.ikea.com/nl/nl/p/billy-boekenkast-wit-00263850/
Ondiepe Billy. Hou je misschien 13cm over voor de CDs maar past onmeunig veel meer in dan in die Gnedby's die je linkt. Voor een tientje meer.
Ondiepe Billy. Hou je misschien 13cm over voor de CDs maar past onmeunig veel meer in dan in die Gnedby's die je linkt. Voor een tientje meer.
Ik doe het met Besta's omdat daar LD's inkonden.The Eagle schreef op maandag 14 april 2025 @ 22:33:
@Touchdomex https://www.ikea.com/nl/nl/p/billy-boekenkast-wit-00263850/
Alleen zijn de LD's allang weg op 1 Star Wars box die ik niet kan afspelen.
Met cd's kun je dubbel stapelen in de diepte.
NB dat zijn LaserDiscs, maar voor LP's geldt hetzelfde
Morgen post ik nog wat CDs die ik nieuw heb, maar eerst een korte vraag:
Waar kopen jullie altijd vervangende jewelcases? Want ik heb nou een aantal die niet helemaal geweldig zijn (transparant en zwart) dus die wil ik zo snel mogelijk eigenlijk vervangen.
Waar kopen jullie altijd vervangende jewelcases? Want ik heb nou een aantal die niet helemaal geweldig zijn (transparant en zwart) dus die wil ik zo snel mogelijk eigenlijk vervangen.
Ik gooi de jewelcases weg. Bewaar de cd’s met boekje in papieren sleeves. Kost me anders te veel ruimte.Hermes-3040 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 17:41:
Ik koop het liefst CDs met de originele jewelcase, maar heb er een paar reserve liggen. Helaas ook niet superkwaliteit. De echt goede ouderwetse zijn vrijwel niet meer te krijgen. Meeste webshops verkopen Chinese hoesjes met bijbehorende kwaliteit, ook hier in Nederland. En gebruiken natuurlijk standaard stock-foto's dus je kan niet eens op foto's de labeltjes in de tray enzo checken.Hermes-3040 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 17:41:
Wat ik nog wel eens hoor is dat mensen naar de kringloop of een beurs gaan en dan een doos met oude goedkope CDs die (vrijwel) niemand wil kopen puur voor de jewelcases. Van die CDs met marktwaarde van paar cent. En dan dus de CD en inlays weggooien, zodat ze zo dan nog aan die oude stevige jewelcases komen. Dan heb je er zo 100 voor een paar euro.
Mhm, ja dat is opzich wel een goede ja. Maar ik ben bang dat het dan maar deels moderne zooi moet worden ja...
Ik haal ze hier: https://www.walvisproducts.nl/Hermes-3040 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 17:41:
Bedankt! Ik heb vandaag meteen besteld.downtime schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 18:58:
[...]
Ik haal ze hier: https://www.walvisproducts.nl/
Nog mijn “buit” van het jarig zijn:
:strip_exif()/f/image/ajDxvzvtIdoX1LWbCWObaLC6.jpg?f=fotoalbum_large)
(Vraag me niet wat er is gebeurd met de kleuren...)
Ik heb ook nog “Local Hero” van Mark Knopfler en “Let It Be” (2 CD 2021 remaster) van The Beatles (verassend hè?) besteld.
Daar zitten wat leuke tussen @Hermes-3040
!
Ik zit midden in het kopen van een huis en verhuizen, dus ik zal er zelf nog ff mee moeten wachten gezien de prijs. Maar mocht iemand hem halen ben ik erg benieuwd naar foto's en ervaringen/meningen over de CD release van Springsteen's Tracks II: The Lost Albums.
Ik zit midden in het kopen van een huis en verhuizen, dus ik zal er zelf nog ff mee moeten wachten gezien de prijs. Maar mocht iemand hem halen ben ik erg benieuwd naar foto's en ervaringen/meningen over de CD release van Springsteen's Tracks II: The Lost Albums.
[ Voor 8% gewijzigd door Cambionn op 19-04-2025 22:04 ]
Goede ouderwetse jewelcases?Cambionn schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 18:42:
[...]
Ik koop het liefst CDs met de originele jewelcase, maar heb er een paar reserve liggen. Helaas ook niet superkwaliteit. De echt goede ouderwetse zijn vrijwel niet meer te krijgen. Meeste webshops verkopen Chinese hoesjes met bijbehorende kwaliteit, ook hier in Nederland. En gebruiken natuurlijk standaard stock-foto's dus je kan niet eens op foto's de labeltjes in de tray enzo checken.
Wat ik nog wel eens hoor is dat mensen naar de kringloop of een beurs gaan en dan een doos met oude goedkope CDs die (vrijwel) niemand wil kopen puur voor de jewelcases. Van die CDs met marktwaarde van paar cent. En dan dus de CD en inlays weggooien, zodat ze zo dan nog aan die oude stevige jewelcases komen. Dan heb je er zo 100 voor een paar euro.
Wat mij betreft zijn het altijd ondingen geweest.
Onvoorstelbaar dat bij een goed ontwerp (de CD zelf) zo'n slecht verpakkingssysteem is ontworpen.
Mhm, valt naar mijn idee wel mee.
Heus, het kan beter, maar zolang je niet met jewelcases gaat lopen smijten (...) en tenminste enigzins voorzichtig bent, gaat zuks vrij lang mee... En jewelcases kunnen tenminste goed worden vervangen, die digipacks (et cetera) naar mijn idee nauwelijks.
Heus, het kan beter, maar zolang je niet met jewelcases gaat lopen smijten (...) en tenminste enigzins voorzichtig bent, gaat zuks vrij lang mee... En jewelcases kunnen tenminste goed worden vervangen, die digipacks (et cetera) naar mijn idee nauwelijks.
De jewelcases van mijn oudere CDs en die van nieuwe (origineel bij de CD horende) zijn wel echt verschillend in stevigheid, waar de oude beduidend steviger zijn. Die die je bijkoopt zijn nog veel erger, echt stereotype Ali Express troep. Er zit wel echt verschil in hoor.Marcel Br schreef op maandag 21 april 2025 @ 14:51:
[...]
Goede ouderwetse jewelcases?
Wat mij betreft zijn het altijd ondingen geweest.
Onvoorstelbaar dat bij een goed ontwerp (de CD zelf) zo'n slecht verpakkingssysteem is ontworpen.
Overigens gaan mijn jewelcases, zelfs die nieuwe, hier ook niet zomaar kapot. Vind ze eigenlijk het fijnst van alles wat ik in de kast heb staan
Digipacks vind ik verschikkelijk, ik heb er al een paar van kleine scheuren voorzien omdat de cd er te strak in zat. Dus ideaal is wel anders. Geef mij inderdaad die jewelcases, dat gaat gewoon zoals verwacht.
Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9
Oh ja, de superjewelcase. Daar heb ik er ook wat van idd. Weet niet of ik ze beter vind per se, maar zijn ook prima dingen inderdaad.
[ Voor 12% gewijzigd door Cambionn op 22-04-2025 14:07 ]
Ik heb mijn nieuwe cd's vooral in de jaren 80 gekocht, ook toen al genoemde bezwaren.
Ik vind superjewelcases ook wel echt nog een stapje mooier, zeker als artiest moeite heeft gedaan om de extra labels (boven + onderkant) mooi door te laten lopen.
Veel Digipacks hebben als nadeel dat ze sneller slijten, cd's soms moeilijk bereikbaar zijn en dus ook onvervangbaar zijn...
Veel Digipacks hebben als nadeel dat ze sneller slijten, cd's soms moeilijk bereikbaar zijn en dus ook onvervangbaar zijn...
Ik ben geslaagd op de koningsdagmarkt. De duursten waar ik tegenaan heb zit te hikken waren die van normaal 20 euro steen-stoal en sentiment, en die van Stevie wonder: songs in the key of life, 25 euro voor betaald.
Totaal iets van 250 voor 58 cd's. Zitten een paar juweeltjes tussen die je niet gauw tegen komt.
:strip_exif()/f/image/gTLnOqEoCBKGr1UrREnZxfHd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eBDgBwS4DkeFvguaZu4dOSW1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kXnYJ4PiRhmVIT25rbIJIEqp.jpg?f=fotoalbum_large)
Totaal iets van 250 voor 58 cd's. Zitten een paar juweeltjes tussen die je niet gauw tegen komt.
:strip_exif()/f/image/gTLnOqEoCBKGr1UrREnZxfHd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eBDgBwS4DkeFvguaZu4dOSW1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kXnYJ4PiRhmVIT25rbIJIEqp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AZfycz5sN0ewOYg3z34VwCX5.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb er een stuk of 100 voor 70 euro op de kop getikt. Zal later even een fotootje doen.
Moet nog wel checken hoe goed ze nog zijn - die van jou lijken wel nieuw (?).
Kan ik van mijn aankopen niet zeggen.
Moet nog wel checken hoe goed ze nog zijn - die van jou lijken wel nieuw (?).
Kan ik van mijn aankopen niet zeggen.
'Let It Be' en 'Local Hero' zijn al naar volle tevredenheid binnengekomen (zoals verwacht).
Die jewelcases (en trays) van walvisproducts bevallen ook erg goed. Ik had ergens toch wel Aliimport (klinkt als een “goeie” merknaam
) verwacht, maar dit is allemaal zeer stevig gemaakt en netjes verzonden (Gemaakt in “EU”). Een echte aanrader!
Die jewelcases (en trays) van walvisproducts bevallen ook erg goed. Ik had ergens toch wel Aliimport (klinkt als een “goeie” merknaam
Dat album van Stevie wonder Songs in the key of life. Zat er over te twijfelen, vond het veel geld, maar hij was zeldzaam.
Als eerste opgezet en uitgeprobeerd. Was er eigenlijk te mooi weer voor, maar wat was dat genieten zeg. Elke euro meer dan waard.
Als eerste opgezet en uitgeprobeerd. Was er eigenlijk te mooi weer voor, maar wat was dat genieten zeg. Elke euro meer dan waard.
@aljooge Roxette Live Zürich 1991 is sowieso een bootleg. Benieuwd hoe die kwaliteit is, YMMV there.
https://www.discogs.com/r...19-Roxette-Z%C3%BCrich-91
Is ook een 2CD versie van, ook bootleg. Enige wat er officieel echt van uitgebracht is, is een VHS band iirc.
Als fan nog steeds beetje jaloers btw, hoort hier in de kast te staan
Is ook een 2CD versie van, ook bootleg. Enige wat er officieel echt van uitgebracht is, is een VHS band iirc.
[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 27-04-2025 12:58 ]
Touchdomex schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:30:
:strip_exif()/f/image/JNu22AeoI15eyPGkG2XNIU9z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UE4GDxOfiMNRq3sC64VMYRN3.jpg?f=fotoalbum_large)
In mijn gameroom had ik nog wat loze ruimte. Dus wat stevige cd koffers gekocht om de cd collectie op te bergen.
In principe digitaliseer ik alles voor op de muziekspeler (flac) en de auto en iphone (mp3). Maar mijn gameroom dubbelt als thuiskantoor en tijdens het werk geniet ik graag van een cdtje.
Had toevallig deze als derde cd beluisterd voor ik je post las, omdat Roxette ook 1 van mijn favorieten is.The Eagle schreef op zondag 27 april 2025 @ 12:58:
@aljooge Roxette Live Zürich 1991 is sowieso een bootleg. Benieuwd hoe die kwaliteit is, YMMV there.
Publiek gaat uit zijn dak. Mag ook regelmatig meezingen, dat is dan weer leuk. Alleen om heel eerlijk te zijn: de opname kwaliteit is niet goed. Denk dat je het het beste kan vergelijken met de live intro uit it must have been love uit het tourism album, alleen dan is de hele cd zo. Ik geef de duidelijke voorkeur aan de studio albums.
Als ik me niet vergis is het een digitalisering van de VHS release, dus dat de kwaliteit om te huilen is kan wel kloppenaljooge schreef op zondag 27 april 2025 @ 17:37:
[...]
Had toevallig deze als derde cd beluisterd voor ik je post las, omdat Roxette ook 1 van mijn favorieten is.
Publiek gaat uit zijn dak. Mag ook regelmatig meezingen, dat is dan weer leuk. Alleen om heel eerlijk te zijn: de opname kwaliteit is niet goed. Denk dat je het het beste kan vergelijken met de live intro uit it must have been love uit het tourism album, alleen dan is de hele cd zo. Ik geef de duidelijke voorkeur aan de studio albums.
Zo je kan weer even vooruit 👌Cambionn schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:19:
Nou, Cambionn is verhuist en heeft voorlopig weer ruimte voor nieuwe CDs
[Afbeelding]
Ah kijk aan, complete werk van Arjen Lucassen (Ayreon) ertussen.Flozem schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:36:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In mijn gameroom had ik nog wat loze ruimte. Dus wat stevige cd koffers gekocht om de cd collectie op te bergen.
In principe digitaliseer ik alles voor op de muziekspeler (flac) en de auto en iphone (mp3). Maar mijn gameroom dubbelt als thuiskantoor en tijdens het werk geniet ik graag van een cdtje.
Puike koffers overigens.
Ik doe een beetje rustig aan met de verhuizing, maar in deze week van het jaar is er 1 CD die niet kan onbreken wat mij betreft. Dus heb hem gister onderweg naar kantoor ff bij de recordstore opgepikt.
:strip_exif()/f/image/XLoNp29mZGlAb7az6hIrgE1H.png?f=user_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Cambionn op 16-05-2025 12:49 ]
Da's nooit een slechte keuze. Geweldige artiest! Mooie prijzen ooknachtnet schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:35:
Hier bij een kringloop vandaag even een stapel Bruce Springsteen cd’s meegenomen, 19 Stuks. De doosje zijn behoorlijk stoffig en ik moet 3 doosjes vervangen, maar de cd’s ogen prima. En voor 6 euro (eigenlijk 50ct per stuk maar totaal kwam op 6 uit) kon ik ze niet laten liggen.
[Afbeelding]
Hij stond al langer op mijn zoeklijstje, wil nog graag het “born in the usa” album op vinyl vinden. Nu begonnen met luisteren naar de voor mij onbekende albums. “Nebraska” is de eerste die hier rondjes aan het draaien is. Wel heel fijn luisteralbum.Cambionn schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:43:
[...]
Da's nooit een slechte keuze. Geweldige artiest! Mooie prijzen ook.
Ja zit echt goed spul tussen. Die man heeft ook vrijwel geen slechte releases, ook de onbekende albums hebben vrij veel goed spul. Nebraska is ook zeker goed, hoewel ik ook wel erg nieuwschierig ben naar Electric Nebraska. Maar vrees dat we die nooit in z'n geheel zullen horen.nachtnet schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 17:19:
Hij stond al langer op mijn zoeklijstje, wil nog graag het “born in the usa” album op vinyl vinden. Nu begonnen met luisteren naar de voor mij onbekende albums. “Nebraska” is de eerste die hier rondjes aan het draaien is. Wel heel fijn luisteralbum.
Is toch wel de artiest waar ik de meeste CDs van heb. Ik mis zelf alleen nog The Promise, American Beauty en Tracks II. Verder heb ik alles van The Boss op disk. Van de eerste heeft m'n pa een luxe editie die volgens hem "op termijn wel in mijn handen komt". American beauty is een Recordstore Day exclusive en lastig te vinden op CD, En die laatste is net tijdje terug aangekondigd en ruim 250 euro (bevat 8 albums) dus die mag nog ff wachten.
@nachtnet ik heb zowel 'Born in the U.S.A' als 'Nebraska' op vinyl. 
Op de laatste staat ook 'Atlantic City'. Zit zo'n mooie zin in vind ik:

Ik heb ze ook allemaal op cd, maar vanaf 'Greetings From Ashbury Park, N.J.' tot en met 'Human Touch' / 'Lucky Town' luister ik ze het liefst vanaf vinyl!
Op de laatste staat ook 'Atlantic City'. Zit zo'n mooie zin in vind ik:
De 5 LP box 'Live/1975-85' is ook een aanrader!'Well, now everything dies, baby, that's a fact
Maybe everything that dies someday comes back'

Ik heb ze ook allemaal op cd, maar vanaf 'Greetings From Ashbury Park, N.J.' tot en met 'Human Touch' / 'Lucky Town' luister ik ze het liefst vanaf vinyl!
[ Voor 45% gewijzigd door pporrio op 16-05-2025 17:52 ]
Dat zijn de betere kringloopvondsten!nachtnet schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:35:
Hier bij een kringloop vandaag even een stapel Bruce Springsteen cd’s meegenomen, 19 Stuks. De doosje zijn behoorlijk stoffig en ik moet 3 doosjes vervangen, maar de cd’s ogen prima. En voor 6 euro (eigenlijk 50ct per stuk maar totaal kwam op 6 uit) kon ik ze niet laten liggen.
[Afbeelding]
Omdat ik niet genoeg reserve cd doosjes in huis had, heb ik gisterenavond even in de buurt gezocht naar cd collectie op marktplaats. Vond iemand om de hoek die 80 klassieke cds voor €4,- verkocht. Net opgehaald, valt mij niet tegen, ruim 180 cd’s + een aantal special shape boxen. Vanavond maar even de “muziekkado” en “aangenaam klassiek” cds eruit vissen en die gebruiken als donor. Daarna de rest van de cd’s maar uitzoeken en in de donor stapel leggen.
:strip_exif()/f/image/xtLtIhSO3hInSRpAlUwmXof1.jpg?f=fotoalbum_large)
The Dance van Fleetwood Mac is geweldig. Als je van lange gitaarsolo's houdt, zet dan 'I'm So Afraid' op en geniet van Lindsay Buckinghams gitaarspel!
Daar schaar ik mij achter, The Dance is een heerlijk album! Ik heb ook goede herinneringen aan dat Simon & Garfunkel album, al heb ik het al een tijdje niet meer beluisterd.
Helaas wordt ik van dat fleetwood mac album niet vrolijk van, muzikaal staan er fantastische nummers op, maar de geluidskwaliteit is niet goed. Na 1 van hun beste nummers: Silver Springs heb ik hem uit gezet. Wordt hier erg onrustig van.
:strip_exif()/f/image/b511tcVAqJ9eEBoYkBq5E5xk.jpg?f=fotoalbum_large)
Kringloop vondsten, 50 cent per stuk
Edit: staat niet op de foto, maar had ook een Japanse uitgave van album van Chicago (Chicago III) voor 50 cent gekocht, gaat op discogs voor een veelvoud daarvan (20-30€)
[ Voor 17% gewijzigd door Pazienza op 24-05-2025 12:42 ]
Gisteren bij soundshaarlem.nl "True Stories" van Talking Heads besteld. Moet geïmporteerd worden uit Japan, want dit album is de laatste tijd is dit album nauwelijks uitgebracht (nieuw dan). Heeft iemand ervaringen met CDs laten importeren uit Japan? 🇯🇵
Doe het regelmatig zelf (wel pas interesant in bulk vaak, dus zijn meestal dan 5~15 CDs). Heb het ook met andere waren wel gedaan. Via winkel hoef je vrij weinig druk om te maken kwa import dus ik hou het ff bij shippingtime (maar de winkel kan je waarschijnlijk het beste vertellen wat verwacht wordt) en availability. Mocht je wat anders willen weten laat maar weten.Hermes-3040 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:52:
Gisteren bij soundshaarlem.nl "True Stories" van Talking Heads besteld. Moet geïmporteerd worden uit Japan, want dit album is de laatste tijd is dit album nauwelijks uitgebracht (nieuw dan). Heeft iemand ervaringen met CDs laten importeren uit Japan? 🇯🇵
Shipping is tussen 24 uur en 2,5 week afhankelijk van waarmee het verstuurd is. Maar als je er wat dieper op in wil:
JapanPost is super snel met zowel Air als EMS (vaak met 2 dagen klaar om te vliegen, vanuit remote plekken 3. En dan is het wachten tot het in een vliegtuig mag, dat vliegtuig mag opstijgen en daarna het een uur of 12 vliegen tot Schiphol. Dag later is het hier dan wel geland tenzij er drukte is in Japan ivm bijv. holidays daar). Maar helaas is PostNL en het importcenter (dat ook PostNL wordt genoemd maar een ander bedrijf is) met beide even traag. Héél soms mag DHL Parcel het afhandelen ipv PostNL maar daar veranderd de tijd niet omdat het altijd door datzelfde importcentrum moet. Hoewel het ook nog wel een week in limbo tussen beide zit. Dan is het overhandigt aand PostNL maar ligt het ergens op een stapel voor de eerste scan waardoor ze het bestaan ontkennen. Anyways, wat extra info maar het resultaat is dat daardoor zijn beide rond de 1,5 ~ 2,5 weken duurt, in mijn ervaring buiten de bekende drukke periodes vaker richting de 1,5. Dat wordt het meest gebruikt.
Dingen als DHL Express (weer heel anders dan DHL Parcel, voor de duidelijkheid) zijn officieel vaak 3~5 dagen, en dat redden ze ook eigenlijk altijd, en soms ook sneller. Binnen 24 uur is mijn record, maar dat is duur. Begint bij 20~25 voor een enkele CD afhankelijk van precieze begin en eind locatie, kan oplopen tot bijna 100 euro. Wordt daarom weinig gebruikt.
Mocht het in Japan via een omweg gaan kan het langer duren. Dat gebeurd soms om kosten te drukken. Dan is het echt afhankelijk, gezien ze het dan zelf naar een derde partij sturen om via via te sturen en dan neemt het geen standaard route af dus valt er weinig zinnigs over te zeggen in algemene zin.
Wel moet het soms door de partij in Japan waarvan de winkel koopt opgevraagt worden van een andere partij in Japan, dat kan extra tijd kosten buiten de shippingtime (dit is een process voor de shipping). Dit zit normaal in de processing time, maar jij zal waarschijnlijk alles bij elkaar opgeteld krijgen van de winkel waar jij koopt.
Japan houd dingen in mijn ervaring best lang in productie, echt expliciet gelimiteerde dingen daar gelaten. Dus de kans dat het geanuleerd wordt is relatief klein. Zelfs bij oudere releases is het best vaak nog te krijgen, hoewel hoe ouder de kans wel afneemt.
Overigens telt je aankoop niet voor de charts van de artiest, of iig niet de Japanse Oricon charts. Die tellen enkel verkopen in Japan (anders dan bijv. de Koreaanse Hanteo charts). Of hij voor de charts hier geld ligt er beetje aan onder welke chart het valt en de regels daarvan, en hoe de winkel ermee omgaat.
Wat voor info zoek je? Toevallig dezelfde CD uit Japan laten importeren via Sounds Delft. De aangegeven levertijd moet je met een pond zout nemen en je krijgt er een boekje bij wat deels in het Japans is. Verder is het niet anders dan het bestellen van elke andere CD.Hermes-3040 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:52:
Bedankt voor jouw reactie!Cambionn schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:25:toon volledige bericht
[...]
Doe het regelmatig zelf (wel pas interesant in bulk vaak, dus zijn meestal dan 5~15 CDs). Heb het ook met andere waren wel gedaan. Via winkel hoef je vrij weinig druk om te maken kwa import dus ik hou het ff bij shippingtime (maar de winkel kan je waarschijnlijk het beste vertellen wat verwacht wordt) en availability. Mocht je wat anders willen weten laat maar weten.
Shipping is tussen 24 uur en 2,5 week afhankelijk van waarmee het verstuurd is. Maar als je er wat dieper op in wil:
JapanPost is super snel met zowel Air als EMS (vaak met 2 dagen klaar om te vliegen, vanuit remote plekken 3. En dan is het wachten tot het in een vliegtuig mag, dat vliegtuig mag opstijgen en daarna het een uur of 12 vliegen tot Schiphol. Dag later is het hier dan wel geland tenzij er drukte is in Japan ivm bijv. holidays daar). Maar helaas is PostNL en het importcenter (dat ook PostNL wordt genoemd maar een ander bedrijf is) niet met beide even traag. Héél soms mag DHL Parcel het afhandelen ipv PostNL maar daar veranderd de tijd niet omdat het altijd door datzelfde importcentrum moet. Hoewel het ook nog wel een week in limbo tussen beide zit. Dan is het overhandigt aand PostNL maar ligt het ergens op een stapel voor de eerste scan waardoor ze het bestaan ontkennen. Anyways, wat extra info maar het resultaat is dat daardoor zijn beide rond de 1,5 ~ 2,5 weken duurt, in mijn ervaring buiten de bekende drukke periodes vaker richting de 1,5. Dat wordt het meest gebruikt.
Dingen als DHL Express (weer heel anders dan DHL Parcel, voor de duidelijkheid) zijn officieel vaak 3~5 dagen, en dat redden ze ook eigenlijk altijd, en soms ook sneller. Binnen 24 uur is mijn record, maar dat is duur. Begint bij 20~25 voor een enkele CD afhankelijk van precieze begin en eind locatie, kan oplopen tot bijna 100 euro. Wordt daarom weinig gebruikt.
Mocht het in Japan via een omweg gaan kan het langer duren. Dat gebeurd soms om kosten te drukken. Dan is het echt afhankelijk, gezien ze het dan zelf naar een derde partij sturen om via via te sturen en dan neemt het geen standaard route af dus valt er weinig zinnigs over te zeggen in algemene zin.
Wel moet het soms door de partij in Japan waarvan de winkel koopt opgevraagt worden van een andere partij in Japan, dat kan extra tijd kosten buiten de shippingtime (dit is een process voor de shipping). Dit zit normaal in de processing time, maar jij zal waarschijnlijk alles bij elkaar opgeteld krijgen van de winkel waar jij koopt.
Japan houd dingen in mijn ervaring best lang in productie, echt expliciet gelimiteerde dingen daar gelaten. Dus de kans dat het geanuleerd wordt is relatief klein. Zelfs bij oudere releases is het best vaak nog te krijgen, hoewel hoe ouder de kans wel afneemt.
Overigens telt je aankoop niet voor de charts van de artiest, of iig niet de Japanse Oricon charts. Die tellen enkel verkopen in Japan (anders dan bijv. de Koreaanse Hanteo charts). Of hij voor de charts hier geld ligt er beetje aan onder welke chart het valt en de regels daarvan, en hoe de winkel ermee omgaat.
Ik stuur het wel als er iets binnenkomt.
Goh. Ik zie nu pas dat er een CD topic is.
Heel gaaf!
Ik ben sinds een hele tijd aardig wat trance, hardcore, hardstyle, enz. gaan kopen. Eigenlijk niet eens bewust op marktplaats en dergelijke dingen kopen, maar meer op vlooienmarkten, weggeefgroepen, etc.
Dat heeft toch geresulteerd in een Discogs collectie van 2000 items. Dat is inclusief cd singles, inclusief een paar vinyls.
Er zitten heel gave items tussen zoals 3 Steps Ahead - Drop It cd maxi single. En de Thunderdome pcp special. Beide hebben een aardige value volgens Discogs, maar ze gaan niet weg.
Ruimtegebrek is een lastige. Ik heb nu 2 van die vidaxl kasten, maar ze zitten vol. Dus nu is de vraag, een nieuwe kast erbij, delen van de collectie in bananendozen, uitdunnen?
Vermoedelijk all of the above.
Ik heb ook een leuke sidetrack gevonden, waar ik uit principe ook geen geld aan uitgeef: De Braun MTV Eurocharts en de Hit Explosions en alle andere minder legale series. Die zijn zo goed als compleet, al mis ik nog een aantal "zeldzame". Die missen dan bijvoorbeeld omdat de vrachtwagen die die oplage naar Nederland moest brengen bij de grens werd onderschept. Een mooi stukje illegale handel historie binnen Nederland.
Momenteel zijn we ook heel veel spullen aan het uitzoeken, dozen aan het doorspitten, etc. Hopelijk snel wat orde in de chaos.
Ik zal binnenkort eens proberen wat foto's te maken, die kan ik dan hier posten.
Ik ben sinds een hele tijd aardig wat trance, hardcore, hardstyle, enz. gaan kopen. Eigenlijk niet eens bewust op marktplaats en dergelijke dingen kopen, maar meer op vlooienmarkten, weggeefgroepen, etc.
Dat heeft toch geresulteerd in een Discogs collectie van 2000 items. Dat is inclusief cd singles, inclusief een paar vinyls.
Er zitten heel gave items tussen zoals 3 Steps Ahead - Drop It cd maxi single. En de Thunderdome pcp special. Beide hebben een aardige value volgens Discogs, maar ze gaan niet weg.
Ruimtegebrek is een lastige. Ik heb nu 2 van die vidaxl kasten, maar ze zitten vol. Dus nu is de vraag, een nieuwe kast erbij, delen van de collectie in bananendozen, uitdunnen?
Vermoedelijk all of the above.
Ik heb ook een leuke sidetrack gevonden, waar ik uit principe ook geen geld aan uitgeef: De Braun MTV Eurocharts en de Hit Explosions en alle andere minder legale series. Die zijn zo goed als compleet, al mis ik nog een aantal "zeldzame". Die missen dan bijvoorbeeld omdat de vrachtwagen die die oplage naar Nederland moest brengen bij de grens werd onderschept. Een mooi stukje illegale handel historie binnen Nederland.
Momenteel zijn we ook heel veel spullen aan het uitzoeken, dozen aan het doorspitten, etc. Hopelijk snel wat orde in de chaos.
Ik zal binnenkort eens proberen wat foto's te maken, die kan ik dan hier posten.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Tip aangaande die illegale cd's: https://piraterijmuseum.nl/
Heeft vrijwel alles online staan van die dingen.
Fysieke collectie staat in het Home computer museum in Helmond (yup, die ja). Dus dubbel goede reden om @WHiZZi en consorten even te gaan bezoeken
Heeft vrijwel alles online staan van die dingen.
Fysieke collectie staat in het Home computer museum in Helmond (yup, die ja). Dus dubbel goede reden om @WHiZZi en consorten even te gaan bezoeken
Een apart dingetje met deze cd wat me was opgevallen:
Het album heeft 16 nummers, maar mijn Kenwood DP-3040 maakt er 17 van. Het zeventiende nummer bevat alleen wat plofjes. Gebeurt dit vaker bij cd's? Want ik heb dit nog nooit eerder gezien...
Het album heeft 16 nummers, maar mijn Kenwood DP-3040 maakt er 17 van. Het zeventiende nummer bevat alleen wat plofjes. Gebeurt dit vaker bij cd's? Want ik heb dit nog nooit eerder gezien...
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een ‘extra nummer’ een artefact van een cd speler was.Hermes-3040 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 11:24:
Wel vaak als hidden track, grapje of easter-egg van de artiest.
Google eens of dit bekend is van deze cd en/of stop m eens in een andere cd speler.
Edit: is t misschien een cd-rom track?
[ Voor 3% gewijzigd door Sebas1979 op 28-06-2025 12:59 ]
Zal mogelijk dit zijn:Hermes-3040 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 11:24:
Wikipedia: Mixed Mode CDSome CD players manufactured prior to the mid-to-late-1990s have trouble with the mixed mode CD format because the first track, which contains data, might be "played", resulting in screeching which, at worst, might damage speakers.[1] This is caused by the player not recognizing the "data" flag bit for the track that distinguishes it from an audio track; these players were designed for audio CDs only, with no provisions to handle CD-ROMs with both data and audio tracks. As a result, it attempts to play back the data file as an audio recording, converting the encoded data into incongruous noise that can exceed the limitations of commercial speakers. Newer audio CD players do check for data tracks and (at least) mute the track if it contains data and not audio.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb gecontroleerd en dit is geen CD-ROM (hybride) dus daar kan het niet aan liggen. Later vandaag kan ik controleren of ik op de computer (ik heb geen andere CD-speler bij de hand) het 17e nummer pakt.
En aan de speler zal het niet liggen, want ik heb "Enhanced CDs" liggen (met documentaire erop) van de Beatles en die geven geen problemen. En met bijvoorbeeld een MP3 cd doet de speler überhaupt niks (niet ondersteund, CD-R wel).
En aan de speler zal het niet liggen, want ik heb "Enhanced CDs" liggen (met documentaire erop) van de Beatles en die geven geen problemen. En met bijvoorbeeld een MP3 cd doet de speler überhaupt niks (niet ondersteund, CD-R wel).
[ Voor 33% gewijzigd door Hermes-3040 op 28-06-2025 13:40 . Reden: Toevoeging ]
Vanmiddag in de PC gedaan, met interessant uitkomst:
Asunder – wat ik gebruik voor het rippen van CDs (Linux) – detecteerde de cd inclusief track 17. Toen de CDDB look-up klaar was, werd track 17 "Einde genoemd". Dus dit ligt niet aan mijn Kenwood DP-3040 (gelukkig maar
) maar is een algemeen iets met de CD. In Audacity ziet het er zo uit wanneer vergeleken met "Een Boer In Love" van hetzelfde album:
/f/image/84PUx1UNFdGuA9fXJmgeP4wK.png?f=fotoalbum_large)
Dit prachtige "Einde" staat natuurlijk niet op Spotify, wat voor een zeer overtuigend argument maakt tegen Spotify
(Grapje) In het boekje staat het logischerwijs ook niet. Op muziekweb.nl staat het wel en kan je horen hoe het klinkt:
https://www.muziekweb.nl/Link/HHX0801/Ontspoort%21
Asunder – wat ik gebruik voor het rippen van CDs (Linux) – detecteerde de cd inclusief track 17. Toen de CDDB look-up klaar was, werd track 17 "Einde genoemd". Dus dit ligt niet aan mijn Kenwood DP-3040 (gelukkig maar
/f/image/84PUx1UNFdGuA9fXJmgeP4wK.png?f=fotoalbum_large)
Dit prachtige "Einde" staat natuurlijk niet op Spotify, wat voor een zeer overtuigend argument maakt tegen Spotify
https://www.muziekweb.nl/Link/HHX0801/Ontspoort%21