Het Grote Muziek CD Topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik ben van fan Armin van Buuren en heb over de afgelopen jaren vooral de A State of Trance (ASOT) reeks gekocht.
Vorig jaar via de officiële webshop aardig wat cd's gekocht. Nou, dat was de laatste keer dat ik tenminste direct bij hun bestel.
Vroeger kreeg je de cd's in een jewelcase. Vandaag de dag zit alles in kartonnen hoesjes dat al tijdens de post lekker ingedrukt/ingedeukt/verschoven is. Echter worden de cd's er schijnbaar zo ingeduwd, dat ze standaard met krassen komen, of tijdens transport. Zo diep zitten de krassen, dat ik ze zonder mogelijkheid met dBpoweramp AccurateRip zonder fouten kan rippen.
Op mails wordt niet meer geantwoord en ik heb er geen zin in hier een grote case van te maken, ook omdat het al een tijdje terug is. Volgende keer bestel ik bij Amazon en stuur het dan terug naar hun, misschien is dat minder rompslomp.

Hebben meer mensen problemen met kartonnen hoesjes? Het stapelt ook voor geen meter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jacco011 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:54:
Ik ben van fan Armin van Buuren en heb over de afgelopen jaren vooral de A State of Trance (ASOT) reeks gekocht.
Vorig jaar via de officiële webshop aardig wat cd's gekocht. Nou, dat was de laatste keer dat ik tenminste direct bij hun bestel.
Vroeger kreeg je de cd's in een jewelcase. Vandaag de dag zit alles in kartonnen hoesjes dat al tijdens de post lekker ingedrukt/ingedeukt/verschoven is. Echter worden de cd's er schijnbaar zo ingeduwd, dat ze standaard met krassen komen, of tijdens transport. Zo diep zitten de krassen, dat ik ze zonder mogelijkheid met dBpoweramp AccurateRip zonder fouten kan rippen.
Op mails wordt niet meer geantwoord en ik heb er geen zin in hier een grote case van te maken, ook omdat het al een tijdje terug is. Volgende keer bestel ik bij Amazon en stuur het dan terug naar hun, misschien is dat minder rompslomp.

Hebben meer mensen problemen met kartonnen hoesjes? Het stapelt ook voor geen meter.
Geef mij de ouderwetse jewel cases maar. Geeft ook qua afmetingen wat meer eenheid in de kast.

Kartonnen hoesjes zijn hit & miss. Ze kunnen heel crappy zijn maar ook best luxe. Grootste probleem vind ik dat een binnenhoesje meestal ontbreekt. Het voordeel van een binnenhoes is dat je die 90% draait tov de buitenhoes en dat de CD er dan niet zomaar uit rolt.

Als je niet zo'n binnenhoes hebt dan zijn er twee opties: De buitenhoes is te ruim, zodat de CD er te makkelijk uit rolt. Of de buitenhoes is juist heel nauw waardoor je de CD er met kracht uit moet trekken. Dat laatste gaat op termijn weer tot uitscheuren van die hoes leiden. Ik zie weinig CD's die net de gulden middenweg weten te vinden, want dat steekt best nauw.

Al met al, geef mij de jewel cases maar. Gestandaardiseerd, dus strakke rijen in de kast, en met onderdelen die je makkelijk kunt vervangen als het plastic breekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jacco011 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:54:

ALs eens een maitje aan Armin zelf gestuurd? Hij verbindt er zijn naam aan, zal ook niet blij zijn met dit soort perikelen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:25:
[...]
ALs eens een maitje aan Armin zelf gestuurd? Hij verbindt er zijn naam aan, zal ook niet blij zijn met dit soort perikelen.
Dan moet ik via social media hem gaan taggen, want zijn e-mail heb ik natuurlijk niet en dan hopen dat Armin het zelf ziet en niet diezelfde PR ploeg die ook de mailtjes stuurt. Ik heb er weinig hoop in.

Ik denk dat ik in de toekomst maar de boel digitaal ga kopen bij Quboz of op de illegale weg goede kopietjes krijg van de CD's die ik zelf al bezit. ASOT 2025 is ook weer karton.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 16:18
Hermes-3040 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 19:06:
Vanmiddag in de PC gedaan, met interessant uitkomst:
Asunder – wat ik gebruik voor het rippen van CDs (Linux) – detecteerde de cd inclusief track 17. Toen de CDDB look-up klaar was, werd track 17 "Einde genoemd". Dus dit ligt niet aan mijn Kenwood DP-3040 (gelukkig maar :P ) maar is een algemeen iets met de CD. In Audacity ziet het er zo uit wanneer vergeleken met "Een Boer In Love" van hetzelfde album:
[Afbeelding]

Dit prachtige "Einde" staat natuurlijk niet op Spotify, wat voor een zeer overtuigend argument maakt tegen Spotify :| (Grapje) In het boekje staat het logischerwijs ook niet. Op muziekweb.nl staat het wel en kan je horen hoe het klinkt:
https://www.muziekweb.nl/Link/HHX0801/Ontspoort%21
Dit simuleert de uitloopgroef van een LP :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 15:38
Marcel Br schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:20:
[...]

Is dat het ja? _/-\o_

Hoe ben je daar achter gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermes-3040
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-09 19:28

Hermes-3040

Enigzins kierewiet

Marcel Br schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:20:
[...]

Haha dat zou wel een erg mooie zijn ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 16:18
Sebas1979 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:30:
[...]

Is dat het ja? _/-\o_

Hoe ben je daar achter gekomen?
Via de meegestuurde link :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Toshirou

Vinyl Surfer

Vandaag op mijn vrije dag eens een bezoekje gebracht aan de kringloop. Net toen ik aankwam waren ze de bak met cd's aan het aanvullen met nieuw materiaal. Op het juiste moment, op de juist plek zullen we maar zeggen. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uiYzM93-YkIwULSsoa6Tl6Fc7y0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dU9SlCWLGghkbhysg5u9KWQh.jpg?f=fotoalbum_large

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 20:51
We waren vandaag in de hoofdplaats van de Kreis waar we in Duitsland wonen en dachten "even" bij het lokale tweedehands platenzaakje naar binnen te wippen, uiteindelijk viel de buit groter uit dan verwacht...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yhyRXnfEqQemxDMkvCwzv-EidAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nwbwiMqyzKgbjeivmiJMWMzn.jpg?f=fotoalbum_large

De CD's waren niet noodzakelijkerwijs goedkoop (de laagste prijs was 5 euro), maar LP's waren dan wél weer goedkoop: Bruce Springsteen - Born in the USA (12 euro) en AC/DC - For Those About to Rock (20 euro) (beiden als LP, echter niet op de foto) waren ook nog onderdeel van de buit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YZTpIytskCIkx-bC48AiBcVOjBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j86wIn9y2kyv1Bf2vEErU7bq.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag weer mooi pakketje binnen vanuit Japan. Heb nog 1 CD onderweg (niet Japans) maar die laat ik ff tot hij binnen is voordat ik zeg wat het is. Die mag een eigen post. Is er namelijk een waar ik al lang naar zocht en waar ik héél blij mee ben dat hij deze kant op komt.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermes-3040
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-09 19:28

Hermes-3040

Enigzins kierewiet

De linker CDs vandaag opgepikt bij Pop-Eye (Velvet-music) Alkmaar:
  • Queen – The Miracle 2 CD deluxe
  • The Beatles – A Hard Days Night
  • Talking Heads – Remain In The Light
  • Guns 'n Roses – Apetite For Destruction
De middelste laatst in Eindhoven (was toen naar het Philips-museum) bij de CD-Teek:
  • Talking Heads – '77
  • Dire Straits – On The Night
Dire Straits – Alchemy Live voor een paar euro van Marktplaats.
Misschien moet ik me voorlopig maar even inhouden. >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKorg9zRZDmrVNmFGwPzBs_eXeI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LzS1NPYstugzjORNFA0IbJDV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtSxcX7BfLVp7t0gFLKF_gH65zA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s7CpdsHuvBve8lgc3vOJBeZz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckyea9PzlJSz3-W9wxYPW0a4n_c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0PtkH2buARtW5Ul76aSissHT.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Nou de CD waar ik het vorige keer over had is vandaag eindelijk binnen gekomen hoor. Heel blij mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lewWR-SAcXIc2ZlBcZjit5X8RE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p9dRsUyBCTnymrGY5CziZhC9.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de niet-kenners. Dit is een Bruce's Springsteen's American Beauty. Officieel een record day exclusive op 12" uit 2014. Op CD is hij nooit verkocht en bestaat hij enkel legit als promo disc (CDs die uitgegeven worden binnen de muziekindustrie ter promotie, bijv. aan radiostations). Er zijn wel wat bootlegs, maar dit is dus een officiele. En voor deze release zijn die best zeldzaam.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 13:14
Toshirou schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 20:51:
Vandaag op mijn vrije dag eens een bezoekje gebracht aan de kringloop. Net toen ik aankwam waren ze de bak met cd's aan het aanvullen met nieuw materiaal. Op het juiste moment, op de juist plek zullen we maar zeggen. ;)

[Afbeelding]
Dat is inderdaad een partij geluk hebben zeg. Wat een collectie om in 1x te vinden! Top cd’s.
Zelfs Urban Dance Squad. Die kom je niet zomaar tegen.

Ik heb zelf bij een kringloper nog nooit iets interessants gevonden. Allemaal Andre Rieu, Andre Hazes, BZN en klassiek enzo. Niet bepaald mijn ding.
Meestal wel wat meer geluk met de boeken en platen- en cd markten.
Vooral bij de wat kleinere, waar doorgaans een wat ouder publiek op afkomt.

Voor mij en m’n dochter is het een sport om hele bakken door te spitten naar de pareltjes die we nog zoeken.
Laatst nog wat cd’s van Rage Against the Machine, Placebo en The Eels gevonden en.een cd van Tiesto die mijn schhonzoon nog zocht. Lekker een minuut of 40 door meters slecht georganiseerde chaos ploeteren.
Langer kon ik mijn gezelschap niet aandoen :)

Overigens leuk dat er een cd topic is.
Net als een aantal anderen hier lag de interesse eerst meer bij elpees, maar die zijn zo belachelijk duur geworden tegenwoordig. Vooral de alt rock e.d vanaf eind jaren 80 en bepaalde houseplaten.
De hoop dat ik die ooit nog voor een koopje tegenkom is allang vervlogen.
Ze zijn gewoon een stuk zeldzamer omdat de cd toen de nr 1 muziekdrager was en daardoor veel lagere oplages. Maar ook de (vaak betere herpersingen) zijn aan de prijs.

Zelf verwacht ik niet snel dat cd prijzen veel zullen stijgen. Met uitzonderingen van de zeldzame(re) edities of cd’s die niet op streaming diensten zijn te vinden .
Bijvoorbeeld house cd’s uit de jaren 90. Daar is best weinig van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

House cd's uit de jaren 90: probeer Vinted eens. Of discogs. Staat zat op :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
_NooT_ schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 20:52:
[...]

Ik heb zelf bij een kringloper nog nooit iets interessants gevonden. Allemaal Andre Rieu, Andre Hazes, BZN en klassiek enzo.
Dit is het probleem. :) Ze filteren zelf al voordat alles in de schappen wordt gelegd.
En ze hebben vaak per categorie of titel of artiest een aantal mensen die ze dan eerst bellen.

Dan grijp je dus eigenlijk standaard mis als je gaat bladeren in de kringloopwinkel, omdat je dan eigenlijk al te laat bent.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
The Eagle schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:01:
House cd's uit de jaren 90: probeer Vinted eens. Of discogs. Staat zat op :)
Zeker. Maar zoals gezegd vind ik het juist een sport om ze ‘in het wild’ te vinden.
Dat is voor mij minstens de helft van het plezier van het verzamelen.
Online kan je praktisch alles vinden, maar dan is het slechts een kwestie van genoeg betalen om eraan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Tanuki schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 22:53:
[...]

Dit is het probleem. :) Ze filteren zelf al voordat alles in de schappen wordt gelegd.
En ze hebben vaak per categorie of titel of artiest een aantal mensen die ze dan eerst bellen.

Dan grijp je dus eigenlijk standaard mis als je gaat bladeren in de kringloopwinkel, omdat je dan eigenlijk al te laat bent.
Hmm ja, of het gaat naar eigen personeel, als die zelf ook verzamelen. Mijn ouders werkten lang geleden als vrijwilliger bij een kringloopwinkel en daar hadden de vrijwilligers, als "beloning" voor het onbetaalde werk, eerste keuze uit de ingekomen spullen. Bepaalde zaken vond je dus nooit in de winkel want die werden door de eigen vrijwilligers gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik heb ook het sterke vermoeden dat de muzieksmaak van de medewerkers bepaalt wat er in de schappen ligt. En het meeste personeel alleen maar NL talig verstaat en goed gaat op een trekzak :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
Volgens mij komen veel spullen in de kringloop uit ontruimingen als iemand overleden is.
Waarschijnlijk zal het aanbod over 10-20 jaar er geheel anders uitzien.

Wat je bij rommelmarkten / marktplaats e.d. ziet zijn vaker oude verzamelingen die gekregen of opgekocht zijn. Doordat streaming diensten populair zijn geworden, zijn er steeds meer mensen die cd's dvd's etc niet meer afspelen en het om die reden wegdoen.

Bij online platformen en Marktplaats moet je een beetje geluk hebben dat het niet door een handelaar wordt opgekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maDDog83
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:59
Het is niet te doen door de bakken in de kringloop zwoegen. Altijd weer de hoop dat er iets moois tussen zit en dan toch weer Corry Konings, Marianne Weber en promotie cd's van Coca-Cola of ABN-AMRO tgen komen. :P

Was laatst op de zwarte markt in Beverwijk, maar daar kom je alleen gesorteerde bakken tegen bij kraampjes die dondersgoed weten wat er voor gevraagd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

De eerste gesorteerde bak met CD's bij een kringloop moet ik idd nog tegenkomen. Laat staan vinyl :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 15:38
Komen jullie toch bij de verkeerde kringloopwinkels denk ik 🙂

Maar het is wel heel vaak 33x Marco Borsato en 47x Céline Dion inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
maDDog83 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:59:
Het is niet te doen door de bakken in de kringloop zwoegen. Altijd weer de hoop dat er iets moois tussen zit en dan toch weer Corry Konings, Marianne Weber en promotie cd's van Coca-Cola of ABN-AMRO tgen komen. :P

Was laatst op de zwarte markt in Beverwijk, maar daar kom je alleen gesorteerde bakken tegen bij kraampjes die dondersgoed weten wat er voor gevraagd kan worden.
Toevallig was ik zaterdag in Beverwijk.
In de hoek van hal 3 had je een redelijk grote 'stand' van cd en lp verkoper waar ik wel wat interessante cds vond. Super chaotisch ingedeeld. Zooi artiesten waarbij het op naam stond. Hier en daar een bak op genre, maar niets op alfabetische volgorde. Verder wat dozen die nog uitgesorteerd moesten worden. De verkoper weet zelf ook niet echt waar hij alles geplaatst heeft, maar helpt je wel een beetje met zoeken.

Het had me niet verbaasd als er zelfs goede elpees te vinden zijn voor een prikkie.

Hier had ik die cds van Placebo , Rage Against the Machine en Soundgarden gevonden.
Ik weet zeker dat hier nog wel wat juweeltjes te vinden. Maar aangezien ik niet alleen was, heb ik er zo'n 40-45 minuten gezocht terwijl de rest wat ging drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maDDog83
_NooT_ schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 19:07:
[...]

Toevallig was ik zaterdag in Beverwijk.
In de hoek van hal 3 had je een redelijk grote 'stand' van cd en lp verkoper waar ik wel wat interessante cds vond. Super chaotisch ingedeeld. Zooi artiesten waarbij het op naam stond. Hier en daar een bak op genre, maar niets op alfabetische volgorde. Verder wat dozen die nog uitgesorteerd moesten worden. De verkoper weet zelf ook niet echt waar hij alles geplaatst heeft, maar helpt je wel een beetje met zoeken.

Het had me niet verbaasd als er zelfs goede elpees te vinden zijn voor een prikkie.

Hier had ik die cds van Placebo , Rage Against the Machine en Soundgarden gevonden.
Ik weet zeker dat hier nog wel wat juweeltjes te vinden. Maar aangezien ik niet alleen was, heb ik er zo'n 40-45 minuten gezocht terwijl de rest wat ging drinken.
Dat klinkt als de plek waar ik ook rondgekeken heb. :)
Ik vond er zelfs nog wat hardere metal cd’s, wat meestal toch het lastigst te vinden is en die waren dan ook aardig aan de prijs.

In diezelfde hal trouwens ook nog tussen de audio apparatuur gekeken? Man, man daar werd ik echt verdrietig van. Bergen (letterlijk) receivers en speakers. Allemaal beschadigd en verragd. 🥲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
maDDog83 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:05:
[...]

Dat klinkt als de plek waar ik ook rondgekeken heb. :)
Ik vond er zelfs nog wat hardere metal cd’s, wat meestal toch het lastigst te vinden is en die waren dan ook aardig aan de prijs.

In diezelfde hal trouwens ook nog tussen de audio apparatuur gekeken? Man, man daar werd ik echt verdrietig van. Bergen (letterlijk) receivers en speakers. Allemaal beschadigd en verragd. 🥲
Gezien ja. Die hal oogt hier en daar post apocalyptisch.
Die vergane oude apparatuur…… wie koopt dat nou?
Dan oogt zo’n kringloper gelijk frisjes.

Op Marktplaats kan je nog wel goed spul vinden.
Eerder dit jaar nog een oude deftige cd-speler van Technics gekocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maDDog83
_NooT_ schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:46:
[...]

Zeker waar, toevallig dit jaar via marktplaats een Sony CD speler met optische uitgang gekocht.
Uit 1999, ziet eruit als nieuw en perfect werkend. Betaalde er 25 euro voor. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
downtime schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:02:
[...]

Hmm ja, of het gaat naar eigen personeel, als die zelf ook verzamelen. Mijn ouders werkten lang geleden als vrijwilliger bij een kringloopwinkel en daar hadden de vrijwilligers, als "beloning" voor het onbetaalde werk, eerste keuze uit de ingekomen spullen. Bepaalde zaken vond je dus nooit in de winkel want die werden door de eigen vrijwilligers gekocht.
Ik heb in de jaren voor de pandemie de nodige oude computer hardware en CD's bij o.a. het goed in Roermond gekocht, maar tegenwoordig ligt daar enkel nog vuilnis in de schappen. Tot weckglazen met ondefinieerbare - want compleet verschimmelde - levensmiddelen aan toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dddddaaf
Sebas1979 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 18:24:
Komen jullie toch bij de verkeerde kringloopwinkels denk ik 🙂

Maar het is wel heel vaak 33x Marco Borsato en 47x Céline Dion inderdaad.
Vergeet ook Bløf en Dido - No Angel niet. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

dddddaaf schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 23:31:
[...]
Vergeet ook Bløf en Dido - No Angel niet. :P
Laura Pausini, Mathilde Santing, Gloria Estefan en Ilse Delange zijn ook usual suspects hier :D

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
_NooT_ schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:46:
[...]

Bij ons is een partij die dag in dag alle kringloopwinkels bij langs gaat en alle goede audio apparatuur opkoopt. Wil je bij een kringloop slagen, moeten ze het net neer hebben gezet, anders is het diezelfde dag nog verkocht. Alleen de echte troep laten ze liggen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 08:54
Bij ons is een partij die dag in dag alle kringloopwinkels bij langs gaat en alle goede audio apparatuur opkoopt.
Om het online weer voor het (drie)dubbele door te verkopen. Lang leve het internet :r

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 13:41
-

[ Voor 131% gewijzigd door Veertien14 op 10-09-2025 13:39 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:27

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Veertien14 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:48:
Op reddit las ik, met screenshots, dat lossless audio nu toegevoegd zou zijn voor de ios app, Of het klopt, geen idee gebruik zelf geen spotify.
Verkeerde topic?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 13:41
Ja, staat inmiddels ook al op de frontpagina.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:37

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

aljooge schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:48:
[...]

Bij ons is een partij die dag in dag alle kringloopwinkels bij langs gaat en alle goede audio apparatuur opkoopt. Wil je bij een kringloop slagen, moeten ze het net neer hebben gezet, anders is het diezelfde dag nog verkocht. Alleen de echte troep laten ze liggen :-(
Ohw hier staat bij de kringloop alle, ook de twijfelachtige audio, voor de hoofdprijs op de plank en staat er zo maanden en wil je er wat geld vanaf dan is het 5% korting oid. Ja zoek het dan maar uit :+ Zeker als er geen garantie verder op zit.

De CD's zelf zijn er prima maar bijvoorbeeld een versterker durven ze snel 150 euro voor te vragen of voor een beetje CD-speler vragen ze 80 euro...Wil je dus een mooie set samenstellen ben je al snel 300 kwijt dus 8)7 De helft mag je nog zelf opknappen.

Laatst andere kringloop een Akai CD-19 gekocht voor 12 euro. Wat weer de andere kant is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8XLkg_xGZ89FTC1K0e5Ws8PD8HQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5btSlcot14EHWd32cydYz2Gf.jpg?f=fotoalbum_small

Werkt top tot nu toe moet alleen nog een afstandbediening hebben.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• kozue
Ja, de ene kringloop is de andere niet. Ik ken er ook een paar die zulke belachelijke prijzen vragen voor hifi dat ik er nooit iets koop. Anderen zijn dan wel weer ok. Ik denk dat de graaiers op het internet het hebben verpest, en kringlopen nemen die prijzen aan als “normaal”.
Gelukkig heb ik al genoeg hifi dat ik ze niet nodig heb, uit een tijd dat de prijzen overal nog prima waren.

[ Voor 17% gewijzigd door kozue op 13-09-2025 10:12 ]

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 21:06

Royale de Luxe

The limit is out there

Ik gebruik als cd speler een oude dvd/blu ray speler, via HDMI gekoppeld aan de versterker. Speelt automatisch cd’s af en komt met ab. Ook met een interface als je hem aan een scherm hangt. En zeer goed geluid. Kosten ook zoveel niet.

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:44

D_V

Ik heb het al bij een paar kringlopen meegemaakt dat de meeste audio apparatuur in een container verdwijnt voor Afrika. Hoeven ze de boel niet te gaan controleren enzo. Zal wel makkelijker verdienen zijn.

YouTube: Elektronisch afval zorgt in Afrikaanse landen voor problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Volgens mij zijn die zendingen naar Afrika donaties en verdienen ze daar niks aan. Het zal eerder zijn dat ze het de moeite niet vinden om ze te controleren. Ben je misschien een half uur bezig voor een apparaat van een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Sterker nog: als ze het naar de milieustraat brengen is het zakelijk en kost het ze dus geld, meer nog dan een particulier. Doorgeven aan iemand die ze richting elders stuurt is gratis :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:16
Ik heb blijkbaar alleen pech gehad met 2ehands cd-spelers, op een gegeven moment ging van Integra DX706 het loopwerk stuk, een paar technics de laser en een oude philips in rook op, nu maar een nieuwe Marantz cd 6007 gekocht en ik moet zeggen dat ik niet eerder zo mooie muziek uit een cd toverde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Was even bij de kringloop bij klant in de buurt binnen geschoten, geen verwachtingen maar toch nog leuke score:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nutob03e7HBslrdJHkSsDA8iJwM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XMsgAnitMCufTjmOPteNc8Ob.jpg?f=fotoalbum_large

Met name die van Madonna en Roxette zijn erg lekker. Zou kunnen zijn dat ik een van die Roxette cd's en de mix al heb. Maar goed, was iets van 6,50 totaal dus dat risico was te nemen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:38
@The Eagle Leuke score hoor! Die Jong...Snel...Wild (slogan van Veronica in de 90's) brings back memories. En Fido's Choice, lachen! Ik heb nog rondgelopen in een t-shirt met die 7up mascotte in de brugklas. :*)

Die Madonna en Roxette heb ik ook. Mooie cd's.

Mijn platencollectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:47
Rataplan in Almere Haven paar weken geleden. 1,50 per stuk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GMMiAPO3dLdCxNl3QSaEcJHy00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1FcGpOpm7lJ131Kiw2DzD4X.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 2 3 4 Laatste