@
Help!!!!
Inderdaad, ik heb achteraf gezien eigenlijk ook wel spijt dat ik mijn 4090FE na een jaar weer verkocht heb. De situatie is voor mij veranderd omdat ik geen WoW meer speel en daarom de noodzaak voor goed werkende Freesync minder is geworden. Aan de andere kant is het ook wel koffiedik kijken en mag ik ook niet klagen met een 7900XTX. De situatie is heel anders voor iemand die op een limiet zit met een oude kaart of er zelfs geen heeft.
Maar eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat deze launch zou uitlopen op een enorme shitshow met als enige factor Nvidia zelf.
Deze keer had ik mij er echt op verheugd om (voor de verandering) er van het begin af aan bij te zijn.
Het was voor mij dan ook de 1e launch die ik serieus heb bijgewoond met alle voorbereiding van dien. Daarbij al vanuit gegaan dat het niet zou lukken om iets te bemachtigen op dag 1, maar dat er ook helemaal niets, nada, nergens iets te bestellen valt, valt mij zwaar tegen.
Ik vraag mij dan ook wel af of dit de slechtste launch ooit was.. het enthousiasme is bij mij wel weer verdampt.
Een vraagje aan degene waarbij de nood echt hoog is, waarom overwegen jullie niet gewoon een 7900XT(X) als opstap? De prijzen daarvan zijn nu best gunstig met €900 voor de 7900XTX en €700 voor de 7900XT.
Oké het is €200 - €400 verlies bij verkoop, maar dat is dan de prijs versus niet kunnen spelen.
Ik heb wel gemerkt dat het aanbod sinds corona een stuk grilliger is geworden. Niet alleen met computer spullen, maar o.a. ook met bepaalde audio apparatuur. Het is niet meer zo stabiel als vroeger.
Dus zoals het spreekwoord luid: "beter een vogel in de hand, dan tien in de lucht"
Edit:
Een nette 2e hands 7900XT(X) is nog beter voor de portemonnee.